Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Bij Hopt hebben ze 50% korting op het Bierpakket Wereldwijde Top-Brouwerijen met als houdsbaarheiddatum 1/7/2020 voor € 22.90.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 15:30
JohanKupers schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:42:
Bij Hopt hebben ze 50% korting op het Bierpakket Wereldwijde Top-Brouwerijen met als houdsbaarheiddatum 1/7/2020 voor € 22.90.
Haha dat is de inhoud van de beerychristmas! Maar dan maar de helft van de bieren voor de helft van de prijs....Dat lijkt mij niet echt korting dan.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:02
Zojuist een mooie bestelling gedaan op beerdudes. Die hadden een mooie partij binnen gekregen van De Struise. https://www.beerdudes.club/?s=struise Een echte aanrader...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
coldasice schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:26:
Zojuist een mooie bestelling gedaan op beerdudes. Die hadden een mooie partij binnen gekregen van De Struise. https://www.beerdudes.club/?s=struise Een echte aanrader...
De dude is net nog aan m’n deur geweest om weer een bestelling te brengen :)
Had weer wat Nevel besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:50

TMV

Where did that damn icon go?!?

TMV schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:22:
Gisteravond voor de grap een oud flesje Brand Dubbelbock van 2017 in een plastic fles gegoten en in de diepvries gelegd. Vanavond eens rustig laten uitlekken in mijn glas..
Zo, na een half uurtje uitdruppelen in mijn glas heb ik zo'n 10cl overgehouden van het flesje. Ben daar gestopt om niet teveel water weer terug te krijgen in het bier.

De smaak valt me niet tegen. Het is wel best een woeste siroop, dik en plakkerig op de tong. Sterke ietwat scherpe zoethout smaak. Hier ga ik nog wel vaker mee spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
coldasice schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:26:
Zit even te kijken naar Beerdudes... Maar wat is nu het hele idee?
Klinkt als bijzonder maken van "gewone" webshop?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:29
TMV schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:29:
Zo, na een half uurtje uitdruppelen in mijn glas heb ik zo'n 10cl overgehouden van het flesje. Ben daar gestopt om niet teveel water weer terug te krijgen in het bier.

De smaak valt me niet tegen. Het is wel best een woeste siroop, dik en plakkerig op de tong. Sterke ietwat scherpe zoethout smaak. Hier ga ik nog wel vaker mee spelen.
Nou heeft bockbier altijd gewoon koolzuur, maar dat zal hier volledig afwezig zijn gok ik. Heeft dat nog een negatieve invloed op de smaak, of wordt het meer een BA stout/barley wine, waarbij het gebrek aan koolzuur (of zeer weinig) ook geen gemis is.

Ik heb nog een Hertog Jan bockbier staan waarin ik geen zin heb die op te drinken (vind em niet zo geweldig), misschien daarmee eens proberen. In principe zou je het dan ook in een schaaltje kunnen gieten of niet? Of verdampt de alcohol dan ook mee? Het enige plastic flesje die ik heb is een cola-flesje, met waarschijnlijk wat cola-smaak erin.

[Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 16-05-2020 11:54]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• TMV

TMV

LA-384 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Nou heeft bockbier altijd gewoon koolzuur, maar dat zal hier volledig afwezig zijn gok ik. Heeft dat nog een negatieve invloed op de smaak, of wordt het meer een BA stout/barley wine, waarbij het gebrek aan koolzuur (of zeer weinig) ook geen gemis is.

Ik heb nog een Hertog Jan bockbier staan waarin ik geen zin heb die op te drinken (vind em niet zo geweldig), misschien daarmee eens proberen. In principe zou je het dan ook in een schaaltje kunnen gieten of niet? Of verdampt de alcohol dan ook mee? Het enige plastic flesje die ik heb is een cola-flesje, met waarschijnlijk wat cola-smaak erin.
De koolzuur is helemaal weg, daar blijft niets van over. Ik miste de koolzuur niet in de smaak, maar dat komt ook denk ik doordat je er toch al een andere verwachting bij hebt dan bij het originele bockbiertje. De smaak wordt samen met het bier zelf geconcentreerd, dus je krijgt een beetje een extreem uitversterkte smaak van wat je als "donorbiertje" gebruikt.

Het proces is voor mij net zo nieuw als voor jou, ik had toevallig nog een bidon staan en dat leek me wel handig. In mijn geval was het gewoon het zaakje laten bevriezen tot je een soort harde "slushy" krijgt, het meer alcoholhoudende deel zal minder snel bevriezen en dus langer vloeibaar blijven en ook weer het eerste ontdooien. Ik heb toen gewoon de bidon ondersteboven op een glas gezet met de drinkopening open en geduldig gewacht.

Als ik het weer zou doen zou ik er wat meer tijd voor nemen. Denk dat ik een afsluitbaar bakje oid. zou gebruiken en dan om het uur ofzo kijken en als er zich ijs bovenop vormt dit weghalen en dit proces blijven herhalen. Zoals ik het eerder heb gedaan was een beetje een quick & dirty manier waar ik voor mijn gevoel nog best wat bier aan ben verloren omdat je gewoon één bonk ijs had waar alles gewoon in opgesloten zat.

Ik zou wel iets pakken dat je kunt afsluiten, en er zat voor mijn gevoel redelijk wat alcohol in.

• coldasice
Oxellaar schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Zit even te kijken naar Beerdudes... Maar wat is nu het hele idee?
Klinkt als bijzonder maken van "gewone" webshop?
Klopt, geen idee of hij meer ideeen heeft om dit leven in te blazen. Bieren en prijzen zijn goed....website vertoont nog weleens wat bugs, zit nog in de startup fase...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
@TMV Ik heb inmiddels een flesje in de vriezer liggen. Ik had even op internet gelezen en in tegenstelling tot wat daar wordt beweerd, denk ik dat je prima een glazen flesje kunt gebruiken tov plastic. De druk in het flesje neemt iig niet toe, eerder af.

Ik heb het er nu zo'n 3 uurtjes in liggen en de helft was al slushy. Dat heb ik gescheiden van de rest en beide terug in de vriezer gelegd. In dit tempo kan ik het vanavond al proberen, ben benieuwd. Als het niet tegenvalt probeer ik het ook eens met een Rochefort 10 :9~

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• TMV

TMV

LA-384 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:32:
@TMV Ik heb inmiddels een flesje in de vriezer liggen. Ik had even op internet gelezen en in tegenstelling tot wat daar wordt beweerd, denk ik dat je prima een glazen flesje kunt gebruiken tov plastic. De druk in het flesje neemt iig niet toe, eerder af.

Ik heb het er nu zo'n 3 uurtjes in liggen en de helft was al slushy. Dat heb ik gescheiden van de rest en beide terug in de vriezer gelegd. In dit tempo kan ik het vanavond al proberen, ben benieuwd. Als het niet tegenvalt probeer ik het ook eens met een Rochefort 10 :9~
Heel benieuwd hoe het eindresultaat wordt! Klinkt prima inderdaad zo hoe je het aanpakt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:07
Vandaag bij de Molen het "van alles en nog wat" pakket en het hoppig pakket gehaald

• TMV

TMV

DFG-909 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:26:
Vandaag bij de Molen het "van alles en nog wat" pakket en het hoppig pakket gehaald
Nu zijn we natuurlijk ook nieuwsgierig naar de inhoud! :P

• DFG-909

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

coldasice schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:24:
[...]

Klopt, geen idee of hij meer ideeen heeft om dit leven in te blazen. Bieren en prijzen zijn goed....website vertoont nog weleens wat bugs, zit nog in de startup fase...
Ik zie ook niets bijzonders. De Struise bieren die er staan zijn niet de spannendste. En lid worden? Kom op zeg... Zat andere webshops waar je zonder geneuzel kan bestellen.
Deze gaat het denk ik niet lang volhouden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• coldasice
Nyarlathotep schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Ik zie ook niets bijzonders. De Struise bieren die er staan zijn niet de spannendste. En lid worden? Kom op zeg... Zat andere webshops waar je zonder geneuzel kan bestellen.
Deze gaat het denk ik niet lang volhouden.
Het is enkel een andere naam voor je inlogcode, bij de meeste webshops heb je een inlogcode toch?

• Honesty
  • Laatst online: 00:40

Honesty

kattenneus!

Meer mensen het idee dat sinds de horeca sluiting de supermarkten een breder en goedkoper assortiment hebben of heeft onze supermarkt-eigenaar een dealtje met een groothandel?
De afgelopen week heb ik al voor heel weinig kunnen meepakken(minder dan 1 euro per fles, soms ook 50cent)

De molen warm en knus
jopen malle babbe en 4 granen bok
super cadix bier(deze van deze 4 vond ik wel een blijvertje, de rest niet echt)
Verder zag ik nog wat staan wat niet lekker vond ook voor veel goedkoper dan normaal.

festina lente

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 02:39
DFG-909 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:26:
Ik ben ook vanmiddag geweest. Was best een tripje voor me, haha. Maar was het waard. Ook de van alles wat doos gehaald.
Momenteel drink ik het eerste biertje uit de doos; de Carrot Cake IPA. Prima biertje.

@Honesty Bij onze lokale supermarkten dumpen ze ook wel eens speciaalbieren die uit het assortiment gaan of die aan de datum zijn. Zou dat het kunnen zijn?

Op zich een redelijk assortiment, maar ik ken het inmiddels allemaal wel. Blijven prima bieren tussen zitten, dat zeker. Vanmiddag nog stuk of 10 trappisten meegenomen bij de AH (Zundert, Rochefort, St. Bernardus, La Trappe, Westmalle). Was allen in de bonus en wil eigenlijk ook eens een biertje wat langer laten staan. Maar dat lukt me om een of andere reden nooit.

• Honesty

Honesty

kattenneus!

remzor schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:26:
[...]

@Honesty Bij onze lokale supermarkten dumpen ze ook wel eens speciaalbieren die uit het assortiment gaan of die aan de datum zijn. Zou dat het kunnen zijn?
Een paar zou kunnen maar bij onze supermarkt gaat het echt met pallets, ik kom bij de onze maar 1 keer per week en dan zelfs hebben ze weken dezelfde flesjes speciaal bier voor echt heel weinig, ook al een paar weken geweest paar jaar terug dat ze Brugse trippel hadden voor 50c per fles met meer dan een jaar houdbaarheid:)

festina lente

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LA-384

Nou... Op goed geluk!
Hertog Jan Eisbock

Mogelijk iets teveel vloeistof in het glas gelaten, kon niet meten hoeveel er nou in zat, maar is volgens mij op zo'n 150ml uitgekomen.

[Voor 35% gewijzigd door LA-384 op 16-05-2020 20:49]

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-06 09:14

DeFeCt

je wéét toch

LA-384 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:45:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nou... Op goed geluk!
Hertog Jan Eisbock

Mogelijk iets teveel vloeistof in het glas gelaten, kon niet meten hoeveel er nou in zat, maar is volgens mij op zo'n 150ml uitgekomen.
...maar belangrijker nog... hoe smaakte het?

Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
DeFeCt schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:50:
[...]

...maar belangrijker nog... hoe smaakte het?
De eerste paar slokken waren goed, daarna werd het meh..
Ik ga het nog eens proberen met een rochefort 10, een bier dat ik door en door ken en van zichzelf al lekker smaakt.

• DFG-909
Honesty schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:35:
[...]

Een paar zou kunnen maar bij onze supermarkt gaat het echt met pallets, ik kom bij de onze maar 1 keer per week en dan zelfs hebben ze weken dezelfde flesjes speciaal bier voor echt heel weinig, ook al een paar weken geweest paar jaar terug dat ze Brugse trippel hadden voor 50c per fles met meer dan een jaar houdbaarheid:)
Nu hebben we adressen nodig natuurlijk! :)

• DFG-909
[...]

Ik ben ook vanmiddag geweest. Was best een tripje voor me, haha. Maar was het waard. Ook de van alles wat doos gehaald.
Momenteel drink ik het eerste biertje uit de doos; de Carrot Cake IPA. Prima biertje.
Het is voor mij bijna om de hoek, dus ik was zonder reservering op pad gegaan.

Begonnen met de Trollen & Heksen, vond ik erg goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:54
[...]

Op zich een redelijk assortiment, maar ik ken het inmiddels allemaal wel. Blijven prima bieren tussen zitten, dat zeker. Vanmiddag nog stuk of 10 trappisten meegenomen bij de AH (Zundert, Rochefort, St. Bernardus, La Trappe, Westmalle). Was allen in de bonus en wil eigenlijk ook eens een biertje wat langer laten staan. Maar dat lukt me om een of andere reden nooit.
St. Bernardus is geen Trappist ;)

Mijn voorraad Trappist is momenteel niet al te best...
2x Rochefort 10
26x La Trappe Quadrupel / 5x 75CL / 2x Oak Aged
12x La Trappe Triple
12x La Trappe Blond
8x La Trappe Wit

Ja, ik ben fan van La Trappe 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 17-05-2020 01:07]

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
Thalaron schreef op zondag 17 mei 2020 @ 01:01:
[...]

St. Bernardus is geen Trappist ;)

Mijn voorraad Trappist is momenteel niet al te best...
2x Rochefort 10
26x La Trappe Quadrupel / 5x 75CL / 2x Oak Aged
12x La Trappe Triple
12x La Trappe Blond
8x La Trappe Wit

Ja, ik ben fan van La Trappe 8)7
Nee, maar st. Bernardus stond ook tussen de bonusbieren ;)

Ik vind La Trappe ook prima, maar dan met name de Oak Aged en donkere bieren. De blond, triple en wit vind ik niet zo bijzonder en haal ik zelf nooit in huis eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16:13
remzor schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Nee, maar st. Bernardus stond ook tussen de bonusbieren ;)

Ik vind La Trappe ook prima, maar dan met name de Oak Aged en donkere bieren. De blond, triple en wit vind ik niet zo bijzonder en haal ik zelf nooit in huis eigenlijk.
Ik vind de witte juist wel erg lekker voor een zonnige middag.

Wel eens met blond en triple. De dubbel vind ik nog minder.

De isidor vind ik dan wel weer heel lekker. Mooi als tussenbier als je gaat opbouwen naar zwaarder. Die heb ik eigenlijk altijd wel in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:54
@remzor Abdijbieren zijn in de bonus, en daar valt St. Bernardus wel onder :)

Ik moet eerlijk zeggen dat de Wit vooral een 30+ graden ding is. De blond en tripel haal ik normaal ook niet maar was bij de Coop laatst € 4,49 voor een sixpack incl. Gratis glas. Nu heb ik enkel het aantal glazen meegenomen dat ik zelf wil maar voor die prijs is het een mooi biertje :)

[Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 17-05-2020 15:58]

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

DFG-909 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:45:
[...]

Nu hebben we adressen nodig natuurlijk! :)
Het adres is Nettorama Gruttostraat Den Bosch, als je uit het Noorden komt ligt het wel op de weg naar het proeflokaal van La Trappe, maar het is heel wisselend aanbod en je weet nooit of ze iets hebben.
La Trappe waarvan ik altijd de Quadruppel en de isidor in de koelkast heb liggen is er ook af en toe in de aanbieding voor 4 euro per sixpack.

Laatst hadden ze ook een pallet met Urthel Samaranth voor een euro per flesje, maar die was wel na een paar dagen uitverkocht.

Als ze die Super Cadix nog hebben pak ik de volgende keer er nog wel 8 mee, was 8x330 voor 5 euro:) ook omdat het wel een vrolijk flesje is.

[Voor 10% gewijzigd door Honesty op 17-05-2020 16:05]

festina lente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-06 09:14

DeFeCt

je wéét toch

Honesty schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:03:
[...]

ook omdat het wel een vrolijk flesje is.
Het eerste wat in me opkomt is reklame voor schoonmaakmiddel :)

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:08
Mensen ervaring met Beernami? Is een bier abbo a la hello fresh. Nu via untapped een actie voor 2 gratis extra bieren elke maand.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:16
Artbij schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:44:
Mensen ervaring met Beernami? Is een bier abbo a la hello fresh. Nu via untapped een actie voor 2 gratis extra bieren elke maand.
Klinkt wel als een leuk concept, maar persoonlijk zou ik ook willen kunnen aangeven dat ik bepaalde bieren niet wil.
Tegenwoordig maakt iedere hobbyist en z'n moeder IPA's, en die vind ik afschuwelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Mijn ervaring met dit soort abonnementen is dat het in het begin leuk en aardig is, maar op een gegeven moment krijg je een box met daarin bieren van een a twee brouwers in plaats van de opgegeven verschillende brouwers. En meestal iets later is de aanbieder weg, want niemand neemt meer een box af. :p

[Voor 28% gewijzigd door JohanKupers op 18-05-2020 09:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Flapperbol schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Klinkt wel als een leuk concept, maar persoonlijk zou ik ook willen kunnen aangeven dat ik bepaalde bieren niet wil.
Tegenwoordig maakt iedere hobbyist en z'n moeder IPA's, en die vind ik afschuwelijk.
Dat is zeker een nadeel. Zeker als je geen IPA lust heb je een probleem tegenwoordig.

Al is het leuke van zo'n box wel dat je ook eens iets drinkt dat je zelf niet uitkiest.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
JohanKupers schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Mijn ervaring met dit soort abonnementen is dat het in het begin leuk en aardig is, maar op een gegeven moment krijg je een box met daarin bieren van een a twee brouwers in plaats van de opgegeven verschillende brouwers. En meestal iets later is de aanbieder weg, want niemand neemt meer een box af. :p
Als de aanbieder weg is dan stopt de betaling ook, dus dat is niet zo erg.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-06 20:11
Wellicht dat dit een alternatief is: https://www.bierlokaal.com/pages/bierwekker
Zij bekijken je Untappd profiel en je kunt voorkeuren opgeven. Plus elke maand "kun je kiezen: Betaal, skip een maand of pas de voorkeuren aan. 100% vrijheid, je zit nergens aan vast."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:16
E2TK schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Wellicht dat dit een alternatief is: https://www.bierlokaal.com/pages/bierwekker
Zij bekijken je Untappd profiel en je kunt voorkeuren opgeven. Plus elke maand "kun je kiezen: Betaal, skip een maand of pas de voorkeuren aan. 100% vrijheid, je zit nergens aan vast."
Dat klinkt beter. Heb mij ingeschreven om te kijken wat voor een aanbod er langs gaat komen.
Wel weer raar dat je verplicht bent om een Untapped profiel in te vullen, die heb ik niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E2TK
Flapperbol schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Dat klinkt beter. Heb mij ingeschreven om te kijken wat voor een aanbod er langs gaat komen.
Wel weer raar dat je verplicht bent om een Untapped profiel in te vullen, die heb ik niet
In plaats van maandelijks een aanbieding is er ook een andere dienst: https://www.bierlokaal.co...onlijk-speciaalbierpakket.
Zie dat daar het Untappd profiel niet verplicht is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:05
Honesty schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Het adres is Nettorama Gruttostraat Den Bosch, als je uit het Noorden komt ligt het wel op de weg naar het proeflokaal van La Trappe, maar het is heel wisselend aanbod en je weet nooit of ze iets hebben.
La Trappe waarvan ik altijd de Quadruppel en de isidor in de koelkast heb liggen is er ook af en toe in de aanbieding voor 4 euro per sixpack.

Laatst hadden ze ook een pallet met Urthel Samaranth voor een euro per flesje, maar die was wel na een paar dagen uitverkocht.
Nettorama koopt partijen op die om wat voor reden dan ook 'over' zijn. Daarnaast is het hele bedrijf erop ingericht om de kosten zo laag mogelijk te houden, waardoor de marge niet hoog hoeft te zijn.

Deze combi zorgt ervoor dat ze vaak leuke aanbiedingen hebben _/-\o_

Voorbeeld hiervan is Grolsch Weizen voor 1,99 per sixpack in Januari. THT was juni wat voor de 'normale' supermarkt te kort is gezien de periode in het jaar en blijkbaar had Grolsch nog een beetje over. :P

Bron: werknemer bij Nettorama

Edit: Aanbod is ook verschillend per filiaal, tenzij het een folderaanbieding is. Ligt er beetje aan hoeveel aanbod er is, het merk (Grolsch verkoopt nou eenmaal minder in Brabant) en ruimte in het filiaal.

[Voor 8% gewijzigd door Aquafreak op 18-05-2020 13:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Aquafreak schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:48:
[...]

Nettorama koopt partijen op die om wat voor reden dan ook 'over' zijn. Daarnaast is het hele bedrijf erop ingericht om de kosten zo laag mogelijk te houden, waardoor de marge niet hoog hoeft te zijn.

Deze combi zorgt ervoor dat ze vaak leuke aanbiedingen hebben _/-\o_

Voorbeeld hiervan is Grolsch Weizen voor 1,99 per sixpack in Januari. THT was juni wat voor de 'normale' supermarkt te kort is gezien de periode in het jaar en blijkbaar had Grolsch nog een beetje over. :P

Bron: werknemer bij Nettorama

Edit: Aanbod is ook verschillend per filiaal, tenzij het een folderaanbieding is. Ligt er beetje aan hoeveel aanbod er is, het merk (Grolsch verkoopt nou eenmaal minder in Brabant) en ruimte in het filiaal.
Bedankt, dat wist ik niet was me alleen opgevallen dat er vaak partijen vreemd spul langskomen, en omdat ik toch zo veel mogelijk verschillende flesjes drink vind ik het leuk om alles mee te pakken en te proberen, heb op deze manier mijn koelkast gevuld met veel verschillende flesjes en vul soms dan met wat duurdere flesjes bij.

festina lente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
E2TK schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Waarom zou die beter zijn?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E2TK
Artbij schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Waarom zou die beter zijn?
Omdat zij rekening houden met je check-in geschiedenis op Untappd en je opgegeven voorkeuren. Het is maar net wat je wilt. Wil je andere stijlen ontdekken, is Beernami misschien de betere leukere keus.

Ik heb geen ervaring met deze diensten, opperde alleen een alternatief. Bij beide kun je er zo vanaf, hoewel ik de indruk krijg dat de Bierwekker vrijblijvender is omdat je vooraf wordt gevraagd wat je die maand wilt doen (Betaal, skip een maand of pas de voorkeuren aan).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:26
Zojuist de birthdaybox bij Frontaal besteld, 2 nieuwe barrel aged biertjes, de nieuwe juice punch en 2 normale biertjes. Ben benieuwd!

• Mich007
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 15:51
militairtje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:45:
Zojuist de birthdaybox bij Frontaal besteld, 2 nieuwe barrel aged biertjes, de nieuwe juice punch en 2 normale biertjes. Ben benieuwd!
Zag hem ook voorbij komen, maar heb het uiteindelijk toch (nog) maar niet gedaan.
Vond het net iets te duur...
Omgerekend zo'n € 5,- per blikje terwijl deze (mits los verkrijgbaar) in losse verkoop maar ruim € 3,- zijn.
Zou betekenen dat die barrels (als die later misschien ook nog los in verkoop gaan?) dus ruim € 7,- moeten gaan kosten... Vond het daarom niet echt meer een 'voordeelbox', terwijl ik wel eerder de quarantaine box bij ze gekocht heb. Die was € 30,- voor 12 blikjes.. Weliswaar niet helemaal vergelijkbare bieren (zat bijvoorbeeld geen BA in), maar scheelt de helft.

[Voor 8% gewijzigd door Mich007 op 20-05-2020 13:16]

• Larick
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06-06 01:39
(als die later misschien ook nog los in verkoop gaan?)
300 boxen, 600 blikken van elk, =/- 200 liter (225lt vat?), alleen in dit pakket. Deerhunter BA 3jaar op Springbank 1996 peated vat. Rhodesian BA op japans whiskey vat. Beide wel vrij uniek dus.
Als je losse prijzen vergelijkt, voor de non BA ga je al richting de €4. Dus dit zit op ongeveer €6 in het pakket.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mich007
Larick schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:48:
[...]
300 boxen, 600 blikken van elk, =/- 200 liter (225lt vat?), alleen in dit pakket. Deerhunter BA 3jaar op Springbank 1996 peated vat. Rhodesian BA op japans whiskey vat. Beide wel vrij uniek dus.
Als je losse prijzen vergelijkt, voor de non BA ga je al richting de €4. Dus dit zit op ongeveer €6 in het pakket.
Je hebt me overtuigd (of ik heb geen ruggengraat 😜), maar heb hem toch maar besteld. Weliswaar samen met iemand anders maar was toch te nieuwsgierig.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Mich007 Als je de prijs van een flesje Springbank ziet, dan valt het weer erg mee ;)

Hemelvaartvoorraad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-06 08:33

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dit topic ook maar eens gebookmarket, ben altijd opzoek naar mooie aanbiedingen van mooie bieren om mijn Untappd te vullen, en bovenal te genieten natuurlijk.

Fan van blond en tripel, geen fan van koffie en chocolade in mijn bier.

Net 4 dozen besteld van Hop On Hop Off, met als het goed is 48 verschillende brouwers.
Ook is er een lading Jopen onderweg, waar ik ondanks dat er lekkere bieren aankomen een dubbel gevoel bij heb. Ik ging naar de site voor de BA Baracus box maar zag dat er 4 dubbele inzitten momenteel, daar waar er vorige week allemaal unieke vermeld stonden. Dus voor dat geld dan maar niet besteld..

MacBook Pro, iPad Air2, Samsung A40, Sonos, Bierliefhebber, nieuwbouw, hardlopen, voetbal, fitness, informatieanalist in ziekenhuis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:34
https://quarantaine-bierbox-den-haag.myshopify.com/

Nog een bier box, maar dan wel met abdij bier uit Den Haag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 00:39
Ik zie af en toe online shops voorbij komen, maar is het misschien handig dit in de TS te plaatsen?
Er staan kroegen en winkels genoeg in, maar online shops niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-06 08:33

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Thnx voor de tip! Net ook maar besteld, op Kompaan na allemaal nieuwe.
baronruud schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:22:
Ik zie af en toe online shops voorbij komen, maar is het misschien handig dit in de TS te plaatsen?
Er staan kroegen en winkels genoeg in, maar online shops niet.
Goed idee, beergium.com suggestie van mijn kant.

MacBook Pro, iPad Air2, Samsung A40, Sonos, Bierliefhebber, nieuwbouw, hardlopen, voetbal, fitness, informatieanalist in ziekenhuis

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:14
Net m'n laatste flesje van de Don't tRYE this @ home port & sherry finish van Jopen ingeschonken, ruim 1,5 jaar gerijpt op twee soorten whisky vaten (Isle of Arran port finish en Macallan sherry finish). Dit is het eerste (en vooralsnog enige) bier dat ik vijf sterren heb gegeven op untapped, wat een lekker bier. Super zacht, kruidig en een beetje rood fruit. Wat jammer dat deze niet meer gemaakt wordt

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:53

vooghel

Cunning linguist

vooghel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:52:
Ik denk de gueuze, dat is het 'basisbier'. Ik heb hier trouwens nog een fles Cuvée Saint-Gilloise liggen, binnenkort maar eens openmaken :9/
Dat heeft dus even geduurd, maar ik heb 'm onlangs gedegusteerd. Het hoppige was er natuurlijk wel vanaf (ik had de fles in september 2012 gekocht), maar wat overbleef was een prachtig gerijpte geuze. En ik weet ineens weer waarom ik meer liefhebber ben van geuze en vlaams rood, dan van de meeste IPA's of tripels. De gelaagde smaken met de friszure basis spreken mij gewoon het meeste aan.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:37
Oeh ipv de baracus box (die echt goed beviel) is dit ook een leuke: https://www.jopenbier.nl/product/holy-moly-box/

Meh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
@dano_nl Thanks. Besteld. De BA box is trouwens nu uitverkocht, net als een groot deel van de individuele bieren.

[Voor 3% gewijzigd door Napsju op 24-05-2020 12:56]

Lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dano_nl
Iemand deze online al eens tegengekomen?

https://www.duvel.com/nl-...pa-bier-t-ij-van-de-duvel

Meh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
Die kun je ook in supermarkten scoren. Wat ik er nu van lees en zie is het niks bijzonders en zeker niet hazy. Niet teveel je best ervoor doen dus :P

Die Jopen Holy Moly ook gezien, soort Baracus 2.0. Ziet er goed uit ja, zijn geld wel weer waard denk ik als je weer moet inslaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
remzor schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:12:
Die Jopen Holy Moly ook gezien, soort Baracus 2.0. Ziet er goed uit ja, zijn geld wel weer waard denk ik als je weer moet inslaan.
:+ Jaja, primaire levensbehoefte.

Lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brinkiewestland
Gisteren nog gedronken. Inderdaad niet heel speciaal, dronk wel lekker weg in het zonnetje.

Een stuk beter was de Trignac XII, een heerlijke cognac tripel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dano_nl
Hmm dan ga ik ander hazy spul zoeken (die hzy van kees is goed, evenals de suntrap van gipsy brewers geloof ik)
remzor schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Die kun je ook in supermarkten scoren. Wat ik er nu van lees en zie is het niks bijzonders en zeker niet hazy. Niet teveel je best ervoor doen dus :P

Meh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
dano_nl schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:26:
Oeh ipv de baracus box (die echt goed beviel) is dit ook een leuke: https://www.jopenbier.nl/product/holy-moly-box/
Ook maar besteld, de BA Baracus is bijna op. :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
JohanKupers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Ook maar besteld, de BA Baracus is bijna op. :p
Die van mij is al op, dus ook deze maar besteld O-)

I see red pixels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennnn
dano_nl schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:26:
Heb m ook besteld. Eentje zat bij mij ook in de BA box.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dano_nl
Ja deze ook:
MANY-FACED GOT BA RED WINE
Imperial Gotland Dricka gerijpt op rode wijn vaten super vaag maar complex lekker bier! Nog nooit zoiets geproefd, kan de smaken ook niet goed benoemen.

Nooit eerder van gehoord: Wikipedia: Gotlandsdricka

Meh

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mich007
Ben aan het overwegen om misschien een klimaatkast aan te schaffen om mijn bier in te bewaren.
Mijn vriendin 'klaagt' steeds meer dat de (2e) koelkast helemaal vol ligt met bier, dus misschien een mooi moment om meteen een langdurige oplossing te zoeken...

Zijn er tweakers die zo'n kast hebben en waar moet ik op letten bij aanschaf?

Bij voorkeur zou ik alle bier hier in willen leggen. Dus zowel mijn bewaarflessen (meestal 75cl) maar ook het bier wat direct voor consumptie bedoeld is in blik (33cl/44cl) en fles (33/37,5cl). (Muv pils)
Gezien de diversiteit aan afmetingen vraag ik me af welke indeling dus handig zou zijn. De meeste kasten die ik zie zijn ingericht op grotere (wijn)flessen.

Wat ik het meest drink zijn (D)IPA's, quadrupels, stouts en porters. Waarbij een (D)IPA mijn inziens kouder hoort te liggen dan de rest dus enige compartimentering qua temperatuur lijkt me daarom een must.

Al met al dus met name benieuwd hoe jullie dat geregeld hebben?

Oh ja, mijn vakantiegeld is overgemaakt, maar dat hoeft niet volledig op te gaan aan deze kast. Er moet natuurlijk ook nog iets overblijven om de kast te kunnen vullen ;)

[Voor 3% gewijzigd door Mich007 op 26-05-2020 20:07]

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Mich007 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:16:
Ben aan het overwegen om misschien een klimaatkast aan te schaffen om mijn bier in te bewaren.
Mijn vriendin 'klaagt' steeds meer dat de (2e) koelkast helemaal vol ligt met bier, dus misschien een mooi moment om meteen een langdurige oplossing te zoeken...

Zijn er tweakers die zo'n kast hebben en waar moet ik op letten bij aanschaf?

Bij voorkeur zou ik alle bier hier in willen leggen. Dus zowel mijn bewaarflessen (meestal 75cl) maar ook het bier wat direct voor consumptie bedoeld is in blik (33cl/44cl) en fles (33/37,5cl). (Muv pils)
Gezien de diversiteit aan afmetingen vraag ik me af welke indeling dus handig zou zijn. De meeste kasten die ik zie zijn ingericht op grotere (wijn)flessen.

Wat ik het meest drink zijn (D)IPA's, quadrupels, stouts en porters. Waarbij een (D)IPA mijn inziens kouder hoort te liggen dan de rest dus enige compartimentering qua temperatuur lijkt me daarom een must.

Al met al dus met name benieuwd hoe jullie dat geregeld hebben?

Oh ja, mijn vakantiegeld is overgemaakt, maar dat hoeft niet volledig op te gaan aan deze kast. Er moet natuurlijk ook nog iets overblijven om de kast te kunnen vullen ;)
Ik heb een coolvaria kast, met 1 temp zone, je zou kunnen gaan voor 2 zones.
Onderin leg je dan je bewaar flessen, en verder naar boven je normale voorraad.
Mijn overbuurman heeft op zijn werk een soort van staalgaas gemaakt voor onze kasten om op de planken te leggen zodat je flessen en blikken kunnen staan.

Zo zag ie er een aantal jaar terug uit, ondertussen alweer een aantal keer opnieuw ingedeeld 😜

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 15:30
Ik heb echt geen verstand van klimaatkasten en de prijs. Ik hou het oldskool bij een koelkast en als ze warmer geserveerd moeten worden dan haal ik ze voor consumptie even uit de koelkast om ze op temperatuur te laten komen.

Maar ik zag dat ibood wat kasten aanbied waaronder deze. Nu wil ik geen reclame maken maar misschien is dit wat je zoekt?

Dotabuff profile

• Mich007
Foxke schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:25:
[...]

Ik heb een coolvaria kast, met 1 temp zone, je zou kunnen gaan voor 2 zones.
Onderin leg je dan je bewaar flessen, en verder naar boven je normale voorraad.
Mijn overbuurman heeft op zijn werk een soort van staalgaas gemaakt voor onze kasten om op de planken te leggen zodat je flessen en blikken kunnen staan.

Zo zag ie er een aantal jaar terug uit, ondertussen alweer een aantal keer opnieuw ingedeeld 😜
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit. Qua afmeting wel een beetje wat ik zoek, maar denk dat 2 temperatuurzones wel makkelijk zijn als je verschillende stijlen wilt bewaren. Maar thanks voor je input!

• Mich007
hellsau schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:36:
Ik heb echt geen verstand van klimaatkasten en de prijs. Ik hou het oldskool bij een koelkast en als ze warmer geserveerd moeten worden dan haal ik ze voor consumptie even uit de koelkast om ze op temperatuur te laten komen.

Maar ik zag dat ibood wat kasten aanbied waaronder deze. Nu wil ik geen reclame maken maar misschien is dit wat je zoekt?
Qua specs wel een beetje wat ik zoek, maar net iets te klein denk ik. Maar thanks anyway!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:07
Voor de liefhebbers van NEIPA's, Folkingebrew uit Nederland komt binnenkort met een nieuwe: Welcome to the Citra Show.
Hiervoor hadden ze Northern Lights uitgebracht en die was in een oogwenk uitverkocht. Was ook een tropische fruitbom met mooie bitters die je supervers kon drinken.

Link van de aankondiging

[Voor 12% gewijzigd door D. Ninjai op 27-05-2020 10:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lennnn
https://www.jopenbier.nl/product/holy-moly-box/

Vandaag binnengekomen. Enigszins teleurstellend. 1 bier is vervangen door een andere, met daarvoor wel netjes een briefje erbij.

Maar ook 2x een ongelovige Thomas en geen Johannieter vintage.

Edit:
Binnen een uur opgelost door Jopen. Keurige klantenservice. _/-\o_

[Voor 11% gewijzigd door Lennnn op 27-05-2020 11:40]

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:37
D. Ninjai schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:30:
Voor de liefhebbers van NEIPA's, Folkingebrew uit Nederland komt binnenkort met een nieuwe: Welcome to the Citra Show.
Hiervoor hadden ze Northern Lights uitgebracht en die was in een oogwenk uitverkocht. Was ook een tropische fruitbom met mooie bitters die je supervers kon drinken.

Link van de aankondiging
Oh, die wil ik! Is dat iets wat je dan met meerdere tegelijk kan bestellen of is dat echt een blik? Wat kosten die dingen?

Heb geen facebook meer...

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:07
Beavbusi schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Oh, die wil ik! Is dat iets wat je dan met meerdere tegelijk kan bestellen of is dat echt een blik? Wat kosten die dingen?

Heb geen facebook meer...
Het komt in blikjes (44cl) en Northern Lights was destijds 6,50/7 per blik, afhankelijk waar je het besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:43
D. Ninjai schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:30:

Link van de aankondiging
Northern Lights was echt dikke prima, ben benieuwd :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-06 22:36
D. Ninjai schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Het komt in blikjes (44cl) en Northern Lights was destijds 6,50/7 per blik, afhankelijk waar je het besteld.
Misschien ben ik verwend omdat ik dichtbij de Belgische grens woon (en dus tegen een relatief vriendelijke prijs enorm goede bieren in kan slaan), maar 6,50 à 7 euro per blik gaat bij over mijn psychologische grens heen van wat ik voor een 44cl blik wil betalen. Ik weet dat een NEDIPA een stuk meer kost om te brouwen dan veel andere biersoorten, maar zelfs dan houdt het bij mij bij een euro of 5 of echt maximaal 6 toch echt op (al helemaal voor een domestic).

Ben benieuwd hoe dat bij andere mensen in dit topic zit, waar leggen jullie de grens qua prijs voor zoiets?

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:50
Ligt bij mij aan de stand van de maan en wat mijn bankrekening en gevoel ervan zegt. Pas een aantal sours en wilde bieren besteld, daar zaten er een paar bij van 5 of 6 euro, maar van die bieren waren er maar een paar die ik écht goed vond, dus dat vond ik achteraf dan weer zonde.

7 of 8 euro doe ik alleen voor een echt goede stout, barrel aged bieren of barley wines. IPA's voor 7 of 8 euro gaat me te ver. Er zijn er veel te vinden die heel lekker zijn en niet 7 euro kosten.

Maar zo zijn er veel mensen die zweren bij Amerikaanse bieren. Een collega van me ook. Daar komt al een ster bij op Untappd vanwege 't feit dat 't uit Amerika komt. Puur de hype en gevoeligheid daarvoor doet veel bij mensen. Ik heb collega's die geven iedere maand een paar 100 euro uit aan speciaalbier.

• Lennnn
MiBe schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:41:
[...]

Misschien ben ik verwend omdat ik dichtbij de Belgische grens woon (en dus tegen een relatief vriendelijke prijs enorm goede bieren in kan slaan), maar 6,50 à 7 euro per blik gaat bij over mijn psychologische grens heen van wat ik voor een 44cl blik wil betalen. Ik weet dat een NEDIPA een stuk meer kost om te brouwen dan veel andere biersoorten, maar zelfs dan houdt het bij mij bij een euro of 5 of echt maximaal 6 toch echt op (al helemaal voor een domestic).

Ben benieuwd hoe dat bij andere mensen in dit topic zit, waar leggen jullie de grens qua prijs voor zoiets?
Mijn max verschilt ook per type. Een BA of sour wil ik het meest voor betalen (nooit meer dan 10). Voor de rest ga ik niet snel hoger dan 5.

• JohanKupers
  • Niet online
Dit zat er in mijn Holy Moly box:
  • Ex Girlfriend 2017
  • Ex Girlfriend 2018
  • Gin Trinitas Tripel
  • Is That Spelt Ryeght?!
  • Johannieter Vintage
  • Many-Faced Got Gotland Dricka
  • Meesterstuk 2019
  • Ongelovige Thomas
  • Onheilsprofeet Double BA
  • Road to Nowhere
  • Smoked Wheat Everyday
  • Wheat Weet Mag ’t Zeggen
De Onheilsprofeet Double BA is de vervanger van de Many-Faced Got Gotland Dricka BA.

[Voor 8% gewijzigd door JohanKupers op 27-05-2020 13:14]

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:35
JanW schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:47:
Ligt bij mij aan de stand van de maan en wat mijn bankrekening en gevoel ervan zegt. Pas een aantal sours en wilde bieren besteld, daar zaten er een paar bij van 5 of 6 euro, maar van die bieren waren er maar een paar die ik écht goed vond, dus dat vond ik achteraf dan weer zonde.

7 of 8 euro doe ik alleen voor een echt goede stout, barrel aged bieren of barley wines. IPA's voor 7 of 8 euro gaat me te ver. Er zijn er veel te vinden die heel lekker zijn en niet 7 euro kosten.

Maar zo zijn er veel mensen die zweren bij Amerikaanse bieren. Een collega van me ook. Daar komt al een ster bij op Untappd vanwege 't feit dat 't uit Amerika komt. Puur de hype en gevoeligheid daarvoor doet veel bij mensen. Ik heb collega's die geven iedere maand een paar 100 euro uit aan speciaalbier.
En als je dan ook nog weet dat de Amerikaanse bieren statistisch gezien overgewaardeerd zijn, dan is het helemaal een dure grap...

Ik probeer zelf ook steeds meer financieel verantwoorde biertjes te drinken. Ik had laatst een fruitige Trippel IPA van de lokale brouwerij. Biertje was wel aardig qua smaak maar kostte wel 5 a 6 euro voor een pint blik. Als je dan weet dat je een Troubadour Magma (die ik persoonlijk lekkerder vond dat het biertje van de lokale brouwerij en nagenoeg dezelfde stijl had) voor 2,30 euro bij de Mitra over de toonbank gaat... Dat is dan moeilijk te verslaan. Hetzelfde geldt ook veel bieren van 't Anker/Gouden Carolus: Ze zijn dirt cheap en erg lekker.

Vanuit het oogpunt van bierdrinken als een hobby en het ontdekken van bieren, is het financieel wel te verantwoorden. Een hobby kost nu eenmaal geld. Maar elke keer weer de bierwinkel verlaten met een portemonnee die flink lichter is... Ik probeer er in ieder geval wel een beetje een balans in te vinden en niet elke IPA van 5+ euro te kopen omdat hij uit Scandinavie/Amerika komt en een 4+ waardering heeft op Untappd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

AngelDust

D'r mat net mear n**kt wurde!

Vergeet (iig) twee dingen niet bij de prijs van bieren;

Voor een kleine brouwerij, zijn de kosten vaak hoger dan voor een massa productie bier. Het voorbeeld van Troubadour Magma hierboven tegen bijvoorbeeld een XYZ is wel een ding.

De Magmm wordt (ws.) dagelijks geproduceerd, in grote getale voor voor heel veel afnemers. Een XYZ wordt veel kleinschaliger geproduceerd, heeft ontwikkelkosten die meegenomen worden in het eindproduct etc.

Punt 2 is de marges die de verkooppunten hanteren. Die variëren (tenminste, wat ik bij ons zie) tussen de 1,5-1,9 keer de inkoopprijs... Dus ja, een Magma met inkoop van €1 komt natuurlijk dan een stuk lager uit dan een XYZ met een inkoop van €2 ...

Desalniettemin, ik betaal normaal ook niet meer dan 6/7 euro voor een biertje, of het moet echt wel heel bijzonder zijn (of in een 75cl fles zitten) :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
*** Suver Nuver, Tripel 9% *** Noflik, Blond 5% *** Grutsk, Quadrupel 10% *** kreas, IPA 6% ***

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@MiBe Ik ben fan van dikke ipas en ba stout. En veel daarvan komen uit de usa, zijn vaak vrij schaars en dus ook prijzig. Maar pas een paar bieren van Spartacus uit Brazilie te pakken gekregen. Die zijn vanwege een afgelast bierfestival bij een webshop terecht gekomen.
Die zijn normaal nooit in Nederland te krijgen. Ik vind het dan leuk om ze te kopen....En ja dat kost dan 13€ voor een groot blik dipa en bijna 20 voor een grote fles stout.
Maar heb nog een Invictus 2016 staan, die was ooit 45 voor nog geen halve liter.
Ikzelf vind dat een ongeëvenaarde barrel, echt subliem, die is imo zijn geld helemaal waard.
Toen ik hem een tweede keer tegenkwam voor 38, kocht hem direct weer.
Ik noem hier nu bewust, niet USA bieren, om aan te geven dat geweldig bier, niet perse uit de USA hoeven te komen.

En wat betreft rating en usabier, die scores liggen hoger vaak. Maar over het algemeen vind ik ze uit die hoek gewoon echt beter, zeker de ipa.
Zit nu aan een Pannepot Vintage 2019, echt wel lekker voor de afwisseling. Maar geen bier waar ik echt harder voor ga lopen. Pak ik dan een barrel van Berghoeve, echt heel erg lekker.
Om in rating te praten, zeker een 4.0 of 4.25, maar voor een 4.5 of hoger... moet ik het vaak ver buiten Nederlandse brouwers zoeken. Niet bewust, maar gewoon smaak....

Ik koop ook gerust goedkoper, maar zelden onder de 5€ per stuk. Het is mijn hobby en dat mag wat kosten. Ja, speciaalbier drinken kan een hobby zijn, vrouwen zeggen ook dat winkelen een hobby is.

Zo heb ik gisteren nog gewinkeld :+

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook ik zou wel een klimaatkast willen...
Deze komt dan in de schuur te staan. Ik heb een grote schuur, van dikke houten wanden en dak met dakpannen. De schuur is volledig geïsoleerd.
Maar in de zomer kan het er toch flink warm worden. En als het vriest in de winter natuurlijk goed koud.
Ik had ooit een oudere Bosch koel-vriescombinatie neergezet, maar die sloeg gewoon af als het te koud werd. Resultaat: alles wat in de vrieslades lag was ontdooid :(

Wat ik zoek: Een kast met het liefst verstelbare schappen (voor grote en kleine flessen). En een goed formaat (koelkast 1.80m formaat). Één zone is voldoende: Ik wil het bier op max. 15 graden bewaren.

Het aanbod is groot. De prijzen lopen nogal uiteen. Een kast van 1000 euro zie ik echt niet zitten. Maximaal 500 euro vind ik wel voldoende.
Waar kan ik beginnen met kijken? En het moet een kast zijn die dus warme zomers en koude winters kan 'weerstaan'.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:35
Nyarlathotep schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:23:
Ook ik zou wel een klimaatkast willen...
Deze komt dan in de schuur te staan. Ik heb een grote schuur, van dikke houten wanden en dak met dakpannen. De schuur is volledig geïsoleerd.
Maar in de zomer kan het er toch flink warm worden. En als het vriest in de winter natuurlijk goed koud.
Ik had ooit een oudere Bosch koel-vriescombinatie neergezet, maar die sloeg gewoon af als het te koud werd. Resultaat: alles wat in de vrieslades lag was ontdooid :(

Wat ik zoek: Een kast met het liefst verstelbare schappen (voor grote en kleine flessen). En een goed formaat (koelkast 1.80m formaat). Één zone is voldoende: Ik wil het bier op max. 15 graden bewaren.

Het aanbod is groot. De prijzen lopen nogal uiteen. Een kast van 1000 euro zie ik echt niet zitten. Maximaal 500 euro vind ik wel voldoende.
Waar kan ik beginnen met kijken? En het moet een kast zijn die dus warme zomers en koude winters kan 'weerstaan'.
Bol.com?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ha ja, en Coolblue, en Amazon...

Eigenlijk zoek ik ervaringen. Ik weet bijvoorbeeld niet op het peltier systeem werkbaar is in een warme schuur.
Of dat zo'n ding enorm veel stroom verbruikt.
Ik wil het in één keer goed doen, en geen verkeerde aankoop doen.

• Foxke
  • Niet online
Volgens mij word het altijd afgeraden koel/vries kasten in een te warme of te koude ruimte te zetten..
Misschien een horeca koelkast die er beter tegen kan?

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:09
Gezien ik volgende week niet hoef te werken gingen we eens proberen om Westvleteren op te halen aan de abdij. Kom je in de online verkoop eerst in een wachtkamer en wordt je daar uit gepikt heb je 10 min om te bestellen. Proberen binnen geraken sinds 17u deze middag. Wordt ik net opgebeld, hang ik aan de telefoon en vergeet totaal dat die computer nog opstaat. Kom ik terug en zie ik dat aftelklokje met nog 25 seconden staan. :'( Het is niet meer gelukt om te bestellen. Nog een geluk bij een ongeluk: de WV8 die ik nog niet gedronken heb en ook wel wou meebrengen was niet meer beschikbaar, en ook de dagen dat ik er om kon gaan, waren op dat moment ook niet meer beschikbaar. Dat maakt het missen net weer wat draaglijker :+ Deze zomer tijdens het verlof nog maar eens proberen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Ik heb inmiddels het merendeel van mijn biertjes van The Garden op. Nou bevielen me die doorgaans prima, zeker gezien de prijs (+/- 1,85 per blik was ik uiteindelijk kwijt).

Zijn er nog meer van die leuke (onbekende) buitenlandse shops/pakketten?

Uiteraard ken ik de grotere Nederlandse sites wel en hebben ze bij Hopt bijv een lading verschillende pakketten met buitenlandse biertjes maar het gaat me mee om die onbekende buitenlandse brouwerijen waar je voor een schappelijke prijs toch wat leuke dingen kunt vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
@Nyarlathotep De goedkoopste oplossing is een oude koelkast via marktplaats op de kop tikken (met de juiste temperatuurklasse) en daar zo'n stekker tussen zetten.

Ik heb dat zelf eens gedaan met een koelkast die in een tuinhuisje stond. Heeft het na 6 maanden begeven, maar het is niet zeker wat de oorzaak was (het was een hele goedkope van marktplaats).

Zelf heb ik er geen behoefte meer aan. Ik heb een normale kleine koelkast voor het bier dat koel moet blijven en de bieren die je warmer drinkt leg ik een bepaalde tijd in de vriezer. Ik drink dan ook maar 1 biertje op een avond en m'n vrienden lusten die donkere bieren niet, dus het is in mijn situatie niet omslachtig.

Tijd terug zag ik wel eens een medische klimaatkast (bij gebrek aan betere naam) op marktplaats staan, maar ik was net te laat met bieden. Kwam van een lab en was gebruikt voor opslag van medicijnen of iets dergelijks. Feitelijk dezelfde specs als een normale klimaatkast, maar zonder glazen deur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:04

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Super mooie actie van Moersleutel (misschien zelfs een foutje?)

Als je nu op hun webshop bestelt en de code FOLLOWFORBEER gebruikt, dan worden alle Moersleutel biertjes gratis in je mandje. Je rekent dus alleen de niet-Moersleutel biertjes af. Vond het wel zo netjes om ook een aantal andere biertjes te kopen.
#supportlocal

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-06 22:36
DexterDee schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:37:
Super mooie actie van Moersleutel (misschien zelfs een foutje?)

Als je nu op hun webshop bestelt en de code FOLLOWFORBEER gebruikt, dan worden alle Moersleutel biertjes gratis in je mandje. Je rekent dus alleen de niet-Moersleutel biertjes af. Vond het wel zo netjes om ook een aantal andere biertjes te kopen.
#supportlocal
Ik denk dat je geluk hebt gehad. Bij mij gaat er toch echt maar 4,50 vanaf (hij pakt automatisch het goedkoopste blik en die is dan gratis) :P

[Voor 4% gewijzigd door MiBe op 29-05-2020 10:55]

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

Acties:
  • +2Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 29-05 15:53
Ik zag in de stats van https://steundebrouwer.nl dat jullie vanaf hier komen :) Leuk. Ook zag ik een paar meldingen dat er brouwers niet op de site staan, op de contactpagina staat een link naar een google form, en daar kan je je gewoon aanmelden. Kom je er vanzelf bij!

ik voel me nu hier een beetje te reclame, :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:04

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MiBe schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:51:
Ik denk dat je geluk hebt gehad. Bij mij gaat er toch echt maar 4,50 vanaf (1 blik) :P
Dan was het inderdaad een foutje en hebben ze 't gerepareerd :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brinkiewestland
Bij de moersleutel zag ik nu ook de bieren van The Garden Brewery in hun webshop staan, van 3,90 per blik tot 4,50.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05-06 13:58

Jeroen87

Bier Connaisseur

Brinkiewestland schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:11:
Bij de moersleutel zag ik nu ook de bieren van The Garden Brewery in hun webshop staan, van 3,90 per blik tot 4,50.
Hahahaha ik zag ze dus ook al bij Mr. Hop in de shop staan, ook goeie 4 euro per blik. Lekker bij de source bestellen dus!

Wat nieuwe flessen binnen! Wordt weer een feestje :) Die More than Jesus trouwens al eens op, maar die smaakte erg goed!

[Voor 41% gewijzigd door Jeroen87 op 29-05-2020 11:23]

Craft beer specialist

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelDust
  • Niet online

AngelDust

Jeroen87 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Hahahaha ik zag ze dus ook al bij Mr. Hop in de shop staan, ook goeie 4 euro per blik. Lekker bij de source bestellen dus!

Wat nieuwe flessen binnen! Wordt weer een feestje :) Die More than Jesus trouwens al eens op, maar die smaakte erg goed!

[Afbeelding]
Welke Shadow Games flessen zijn dat?

*** Suver Nuver, Tripel 9% *** Noflik, Blond 5% *** Grutsk, Quadrupel 10% *** kreas, IPA 6% ***

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelDust
  • Niet online

AngelDust

disjfa schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:51:
Ik zag in de stats van https://steundebrouwer.nl dat jullie vanaf hier komen :) Leuk. Ook zag ik een paar meldingen dat er brouwers niet op de site staan, op de contactpagina staat een link naar een google form, en daar kan je je gewoon aanmelden. Kom je er vanzelf bij!

ik voel me nu hier een beetje te reclame, :)
Wij hebben ons aangemeld, maar we staan er nog niet tussen ? :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 05-06 13:58

Jeroen87

Bier Connaisseur

AngelDust schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Welke Shadow Games flessen zijn dat?
Dit is de Shadow Game Set 5-8:
Shadow Game V - Almond & Holmen Coffee (Heaven Hill Bourbon BA)
Shadow Game VI - Cacao, Ceylon Cinnamon & Coconut (Heaven Hill Bourbon BA)
Shadow Game VII - Honeycomb & Tonka Beans (Heaven Hill Bourbon BA)
Shadow Game VIII - Estonian Apples & Bison Grass

Craft beer specialist

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelDust
  • Niet online

AngelDust

Jeroen87 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Dit is de Shadow Game Set 5-8:
Shadow Game V - Almond & Holmen Coffee (Heaven Hill Bourbon BA)
Shadow Game VI - Cacao, Ceylon Cinnamon & Coconut (Heaven Hill Bourbon BA)
Shadow Game VII - Honeycomb & Tonka Beans (Heaven Hill Bourbon BA)
Shadow Game VIII - Estonian Apples & Bison Grass
Ah, ok.. kon het niet goed zien, was al bang dat ik 1 gemist had.. heb I-VIII hier ook staan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monsees
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:35
Brinkiewestland schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:11:
Zojuist probeerde ik nog via the garden te bestellen. Echter is het nu niet meer mogelijk om naar Nederland te verzenden. Helaas helaas
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True