Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:41
Hebben jullie nog aanraders van zo rond de 2/3 euro? Mag weer eens een winkelmandje gaan vullen voor mijzelf en ben benieuwd wat jullie zouden aanraden.

Als ik mijn untappd lijstje kijk staan daar vooral de wat zwaardere bieren in de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Geen idee wat je al gehad hebt en dikke kans dat je deze al gehad hebt, maar toch; Dr. Raptor van 't Uiltje is mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@plofkip
Ben nog niet zo lang bezig om bij te houden wat ik gedronken heb. Maar Dr. Raptor weet ik zeker dat ik die niet gehad heb.

Het hoeft ook niet heel speciaal te zijn. Vind bijvoorbeeld La Trappe isid'or erg lekker. Of gewoon een lekkere
Skuumkoppe. Mijn smaak is niet heel erg verfijnd moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

Rochefort 10?
St Bernardus Abt 12?
Malheur 12?
Gulden Draak 9000?
KlevereTien?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 13:08

GNML

applebuyguide.com

Tripl3 D schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:14:
Rochefort 10?
St Bernardus Abt 12?
Malheur 12?
Gulden Draak 9000?
KlevereTien?
heerlijk lijstje!

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Rochefort 10?
St Bernardus Abt 12?
Malheur 12?
Gulden Draak 9000?
KlevereTien?
Ja, dat zijn toch vooral wel de Belgische bieren voor die prijs die echt boven het maaiveld uitsteken.

Dan zijn de Nederlandse brouwers toch wel relatief duur. Qua Nederlandse brouwers zou ik dan bijvoorbeeld Jopen Mooie Nel, Kees Caramel Fudge Stout of een Uiltje El Patron aanraden voor ongeveer dat bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 15:50
Hel en verdoemenis van brouwerij de molen.. aanrader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Chielemans schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:22:
Hel en verdoemenis van brouwerij de molen.. aanrader :)
Idd! De Molen heeft sowieso erg leuke en betaalbare bieren. Echt allerlei soorten, ook BA. Heb er al erg veel op van ze :)
Edit: heb zelf de Rasputin aka Moord & Doodslag hoger gerate zie ik. En laat ik die nu net ook nog eentje in de kast hebben staan..

[ Voor 18% gewijzigd door remzor op 10-02-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:35
Afgelopen zaterdag nog even drie biertjes gescoord en 's avonds gedronken

- Clockwork Tangerine / BrewDog / IPA Session- India Session Ale
Geen slechte om mee te beginnen. Wat lager in alcohol % (4.5) en dronk zich makkelijk wel. Miste wel een iets sterkere nasmaak die ik wel heb bij de iets zwaardere IPA over het algemeen[/b]

- Klassiek Blond / Koninklijke Grolsch - Belgian Blonde
Waarom weet ik niet, maar de verwachtingen waren niet hooggespannen. Wellicht mede hierdoor werd ik zo ontzettend verrast. Dit was gewoon een ontzettend lekkere pot bier. 4.75 op untappd gegeven.

- Brouwers Tripel / Brouwers - Belgian Tripel
Ook bij niet niet erg hoge verwachtingen, maar dat kwam vooral door de lage prijs van dit flesje (99 cent). Dat wil niet altijd wat zeggen, dus toch besloten te proberen. De eerste aantal slokken hadden een wat rare zeepachtige nasmaak. Die verdwijnde pas gaandeweg de fles (verdoofde smaakpupillen?). Niet hoeven weg te gooien, maar deze gaat zeker geen tweede keer het winkelwagentje in.

https://untappd.com/user/Steef1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Highfive95 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:47:
Hebben jullie nog aanraders van zo rond de 2/3 euro? Mag weer eens een winkelmandje gaan vullen voor mijzelf en ben benieuwd wat jullie zouden aanraden.

Als ik mijn untappd lijstje kijk staan daar vooral de wat zwaardere bieren in de top 10.
Gulden Draak Imperial Stout is hier lokaal bij de AH te koop. Aanrader. Of natuurlijk een La Trappe Quadrupel, maar die had je waarschijnlijk al wel gehad.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Highfive95 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:47:

Je zou eens de Mitra webshop kunnen proberen. Die hebben best een uitgebreid aanbod aan bier. Denk aan het standaard supermarkt aanbod, maar dan van meerdere supermarkten samen plus wat extra's.
Leuk om te doen: Neem één wat duurdere fles en zet deze weg voor een speciale gelegenheid (of gewoon als je er écht voor kan gaan zitten).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Hopt update: De meest recente bestelling ging, eindelijk, weer eens als vanouds goed.
(Wel was het een bestelling van slechts 12 biertjes, maar vooruit..)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49522213172_d24a0e811c_o_d.jpg

Hopen dat ze het licht hebben gezien; ondertussen staat er nog een order bij Beerwulf uit, dankzij de 3 voorafgaande orders. Ben benieuwd hoe die het er vanaf brengen. :)
En dan natuurlijk alles even waarderen wanneer ik ze ga drinken :Y)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Raznov schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:37:
[...]

Gulden Draak Imperial Stout is hier lokaal bij de AH te koop. Aanrader. Of natuurlijk een La Trappe Quadrupel, maar die had je waarschijnlijk al wel gehad.
Die imperial stout vond ik niet echt een imperial stout, meer een zoete quad.
Ik mijd tegenwoordig liever alle bieren van Brouwerij Van Steenberge. Nou ja, mijden.. wellicht ook een tikkie overdreven. Met kerst nog een pakket gehad, die drink ik dan wel op. Kom meestal op 2,75 - 3,25 uit op Untappd.
Met name de grote hoeveelheid suiker en de wat gemaakte, zoete smaak staan mij steeds meer tegen.

Denk dus aan alle Gulden Draak varianten, maar ook de Piraat bieren en de Augustijn bieren. Niet slecht nogmaals, maar zou ze niet als top waarderen en aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
remzor schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:24:
[...]

Die imperial stout vond ik niet echt een imperial stout, meer een zoete quad.
Ik mijd tegenwoordig liever alle bieren van Brouwerij Van Steenberge. Nou ja, mijden.. wellicht ook een tikkie overdreven. Met kerst nog een pakket gehad, die drink ik dan wel op. Kom meestal op 2,75 - 3,25 uit op Untappd.
Met name de grote hoeveelheid suiker en de wat gemaakte, zoete smaak staan mij steeds meer tegen.

Denk dus aan alle Gulden Draak varianten, maar ook de Piraat bieren en de Augustijn bieren. Niet slecht nogmaals, maar zou ze niet als top waarderen en aanraden.
agree, gewoon suffe middelmaat. Niet heel slecht, maar ook geen aanraders.

Vond persoonlijk laatste keer dat ik piraat dronk, piraat beter te drinken dan GD. Ook omdat ik niet zo van de vloeibare suikerbieren ben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@Nyarlathotep
Heeft Mitra een ander assortiment dan bv hopt? Of veel overeenkomsten.

@carnager
Leffe Ruby? Dat vond ik net ranja. Veel te zoet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Highfive95 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:30:
@Nyarlathotep
Heeft Mitra een ander assortiment dan bv hopt? Of veel overeenkomsten.

@carnager
Ja, Hopt heeft veel meer buitenlands bier, met ipa's, sours, en dikke stouts. En nog veel meer.
Mitra heeft veel standaard spul, met wat uitschieters. Zo staat er nu een Baladin barrel aged fles op voor 35 euro, en hebben ze ook de Duvel barrel aged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

En bij de Mitra krijg je als lid van PINT 10% korting op speciaalbier (aanbiedingen uitgesloten). Trouwens, ook als je abonnee bent van Bier of Brouw magazine krijg je die 10% korting op speciaalbier. Helaas mag je die twee kortingen niet combineren. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Highfive95 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:30:
@carnager
Moet hem nog proberen, maar ik vind zelf een zoet biertje na het eten, bij wijze van dessert, best smakelijk op z'n tijd dus ik heb geen vrees dat ik me daar een buil aan zal vallen. Maar ik zal het nog wel meemaken :')

--

In ander nieuws, vandaag m'n Beerwulf bestelling al binnen. Supersnel geleverd. Ze leveren dan ook vanuit Nederland dus overnighten is dan makkelijker. Bestelling klopte ook netjes. Prima kwaliteit verpakking. Bijgeleverde pakbon zet ook mooi uiteen wat de bieren zijn, met kenmerken en profiel. Gratis verzending per 16 flesjes is ook een leuke opsteker. Wel vind ik het assortiment wat beperkter dan bij Hopt maar misschien ligt dat aan mij? Heb het niet 1:1 vergeleken maar ik merk sneller tegen het einde van een lijst te lopen bij Beerwulf O-) Prijzen van steekproefjes zijn ook iets lager bij Beerwulf dan bij Hopt. Hopt heeft dan weer het spaarsysteem en strooit vaker met coupons dus in essentie ontloopt het elkaar niet zoveel. Voorlopige conclusie: Snel en simpel bij Beerwulf, uitgebreider maar met hier en daar wat issues dan Hopt.

[ Voor 50% gewijzigd door carnager op 12-02-2020 22:39 . Reden: aanvulling ]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik vind Beerwulf niet heel bijzonder aanbod, een willekeurige slijter heeft meer variatie.

Heb je beerdome al eens gecheckt?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hopt is duur, Beerwulf heeft een beperkt aanbod maar wel redelijke prijzen en een overzichtelijke website.

alles kan off-topic

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er zijn best wel wat online winkels tegenwoordig, en het is best leuk om eens te gaan vergelijken.

Bierwinkel Alkmaar is ook een goede shop. geen super groot aanbod maar wel leuke exoten. En veel Moersleutel :9
Leuke shop met leuke gasten, en een webwinkel.

Ik had gisteren voor de grap eens een mandje volgegooid bij Mister Hop. Ik kwam aan de 200 euro :o
Maar dat kwam door drie exclusieve Baladin flessen.... Ik heb niet besteld, maar het jeukt toch wel...

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

SemperFidelis schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:25:
Ik vind Beerwulf niet heel bijzonder aanbod, een willekeurige slijter heeft meer variatie.
Heb je beerdome al eens gecheckt?
Beerwulf, hm, een willekeurige slijter, nee, een goed gesorteerde slijter daarentegen, absoluut.
Beerdome kende ik niet, net even gecheckt, ziet er veelbelovend uit, dank voor de tip!
Ankona schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:46:
Hopt is duur, Beerwulf heeft een beperkt aanbod maar wel redelijke prijzen en een overzichtelijke website.
Eens. Wat overzichtelijkheid betreft doet bier-winkel.com het trouwens ook goed.
Nyarlathotep schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:09:
[..]
Bierwinkel Alkmaar is ook een goede shop. geen super groot aanbod maar wel leuke exoten. En veel Moersleutel :9
Leuke shop met leuke gasten, en een webwinkel.

Ik had gisteren voor de grap eens een mandje volgegooid bij Mister Hop. Ik kwam aan de 200 euro :o
Maar dat kwam door drie exclusieve Baladin flessen.... Ik heb niet besteld, maar het jeukt toch wel...
Ook een mooie tip! Moersleutel verdient nog wel wat aandeel in mijn biervoorraad :Y
Oei, 200 piek, da's een pittige order wanneer die doorgaat (ehmm, ja.. niet een kwestie van of, maar van wanneer, proef ik uit je tekst _O- ) Het kan hard gaan als je er wat specialer spul bij wilt, absoluut! En dan maar denken dat computer hardware en toebehoren prijzig was 7(8)7

• Ankona
carnager schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Eens. Wat overzichtelijkheid betreft doet bier-winkel.com het trouwens ook goed.
bier-winkel.com is weer een ander verhaal. Ik bestel er vaak, ze hebben een hoop. De website is best ok, maar de shop erachter is wat kneuterig. Je moet vaak een paar dagen wachten en bijna altijd krijg ik wel een mailtje dat een of twee bieren toch niet op voorraad zijn en hoe dit dan op te lossen. (dat doen ze dan wel weer netjes, het duurt alleen wat langer. )

alles kan off-topic

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Inclusief gratis verkeerd SSL certificaat en bokkende website :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

• plofkip
Pijnlijk!

• Highfive95
Rochefort 10?
St Bernardus Abt 12?
Malheur 12?
Gulden Draak 9000?
KlevereTien?
De Rochefort en St Bernardus heb ik al een keer op. Echter was dit voordat ik ze in untappd zet. Weet dus niet echt meer hoe ze smaken. Tijd dus om nog een keer te proberen. :9

Had laatst wel de Christmal Ale van St Bernardus en die vond ik ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:04
Ik dacht dat Hopt wel weer goed zal zijn. 3 bieren besteld, Founders CBS, KBS en Frangelic Mountain Brown, dus een redelijk prijzige bestelling. Gister besteld, vandaag geleverd. Opvallend snel voor Hopt.

In het pakketje zaten ipv mijn bestelling 3 bieren van Ginette :+
Ik ben helemaal klaar met die website...

[ Voor 3% gewijzigd door klaps op 14-02-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

klaps schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:43:
Ik dacht dat Hopt wel weer goed zal zijn. 3 bieren besteld, Founders CBS, KBS en Frangelic Mountain Brown, dus een redelijk prijzige bestelling. Gister besteld, vandaag geleverd. Opvallend snel voor Hopt.

In het pakketje zaten ipv mijn bestelling 3 bieren van Ginette :+
Ik ben helemaal klaar met die website...
Sodeju..
Lijkt wel of zit daar een magazijnman die het erom doet.
Want iedere keer zijn magazijn-gerelateerde zaken het probleem, of veroorzaker van het probleem.
Misschien geniet die magazijnman zelf een beetje veel van het uitgebreide assortiment! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Dat kan natuurlijk betekenen dat er iemand met een order van 3 Ginette biertjes nu met een CBS, KBS en Frangelic MB zit :D (ik ben het niet :( ).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:04
Raznov schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:59:
Dat kan natuurlijk betekenen dat er iemand met een order van 3 Ginette biertjes nu met een CBS, KBS en Frangelic MB zit :D (ik ben het niet :( ).
Daar dacht ik ook al aan ja 8)7 in het Ginette pakket zat ook een persoonlijk briefje, dus kan me voorstellen dat iemand zijn/haar Ginette pakket mist.

Gelukkig hebben ze mijn bestelling opnieuw gestuurd. Ben benieuwd of er deze keer wel Founders in zit :F
Update: bieren zijn geleverd en de bestelling is deze keer juist

[ Voor 5% gewijzigd door klaps op 18-02-2020 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zo, aankomende zaterdag wordt mijn laatste dag op aarde.
Bij het Uiltje in Haarlem gaan vanwege het vijfjarig bestaan maar liefst 34 Omnipollo bieren op de tap!
En de taplijst is om te kwijlen zo goed :9

Omnipollo Chocolate Vanilla Coconut Blackout Cake
Omnipollo Flora Humlegarden Micro Flora
Omnipollo Grandin Champagne Yeast Pale Ale
Omnipollo Nebuchadnezzar IIPA
Buxton/Omnipollo Yellow Belly Ceased & Desisted Final Batch - Imp Stout
Omnipollo Abdjad - IPA w Citra and Wai-iti
Omnipollo Apkallu Pale Ale Galaxy Citra
Omnipollo Ad Astra 2019
Omnipollo Anagram Blueberry Cheesecake - Imp Stout
Omnipollo AON BA Glenmomorangie 10Yrs Selected Barrel Blend
Omnipollo AON BA Bourbon S'mores Shake
Omnipollo Mads No Bake Carrot Cake - Imp Stout
Omnipollo Double Niki - DIPA
Omnipollo Elsa Açaí Goji Blueberry Super Berry Smoothie
Omnipollo Leon - DH Champagne Pale Ale
Omnipollo Hokus Pokus - Mosaic Nelson PA
Omnipollo Maz PA
Omnipollo Meret Double Blackberry Smoothie
Omnipollo Mimi Mimosa
Omnipollo Moebius IIPA
Omnipollo Perikles Rustic Pils
Omnipollo Nightmare Fuel Pale Ale
Omnipollo Pleroma Mango Orange Passionfruit Crème Brûlée
Omnipollo Cleo Lobster Roll IPA
Omnipollo Zodiac IPA
Omnipollo/Buxton Original Ice Cream Vanilla PA
Omnipollo/Buxton Original Chocolate Ice Cream Brown Ale
Omnipollo/Buxton Original Raspberry Meringue Ice Cream Pie
Omnipollo/Buxton Original Lemon Meringue Ice Cream Pie
Omnipollo/Other Half Trickier Than Your Average - Quadruple Crème Brûlée Imp IPA
Omnipollo/Dugges/Siren Lorelei Coconut Maple Toast - Imp Porter 20Ltr KK
Omnipollo/J Wakefield Brush Imp Stout - Collab
Omnipollo/Monkish Pineapple Pizza Space Cookie - Collab
Omnipollo/The Veil Omnipolloscope 4 - Lift the Veil, Never Miami Thunder Lemon Meringue Milkshake Raspberry Blackberry Double Ice Cream Lassi Gose - Friends Collab
Omnipollo Albedo - Double Strawberry Maple Imp Porter
Omnipollo AON Pecan Mud Cake - Imp Stout

Ook op blik:

Omnipollo Apollo Cherry Pulp
Omnipollo Bianca Blueberry Mapple Pancake
Omnipollo Magnapoli Night Cap Snack Apple Pie Strawberry Cup
Omnipollo/Monkish Pineapple Pizza Space Cookie
Omnipollo/The Veil Tefnut - Triple Fruited Raspberry Gose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:19:
Bij het Uiltje in Haarlem gaan vanwege het vijfjarig bestaan maar liefst 34 Omnipollo bieren op de tap!

Omnipollo Ad Astra 2019
Omnipollo Maz PA
Omnipollo Mimi Mimosa
Omnipollo Moebius IIPA
Omnipollo Zodiac IPA
Omnipollo/Other Half Trickier Than Your Average - Quadruple Crème Brûlée Imp IPA
Omnipollo/The Veil Omnipolloscope 4 - Lift the Veil, Never Miami Thunder Lemon Meringue Milkshake Raspberry Blackberry Double Ice Cream Lassi Gose - Friends Collab
Ook op blik:

:o

Op de tap ook! Gekkenhuis :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:19:

Omnipollo Ad Astra 2019
Omnipollo Maz PA
Omnipollo Mimi Mimosa
Omnipollo Moebius IIPA
Omnipollo Zodiac IPA

Ook op blik:

Super gaaf! ...wel goed je tandenpoetsen als je weer thuis bent :D

Flickr

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Cool ,maar de hype over Omipollo blijf ik altijd overdreven vinden. Ik kan me nog goed de belachelijke rij bij Borefts herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

menzo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:09:
Cool ,maar de hype over Omipollo blijf ik altijd overdreven vinden. Ik kan me nog goed de belachelijke rij bij Borefts herinneren.
Ja, die rij daar was echt bizar.
Maar Omnipollo is buiten Zweden beperkt verkrijgbaar. En dan vaak ook nog heel duur.
Dus ik kan mij voorstellen dat zéker de internationale Borefts bezoekers die kans niet aan zich voorbij willen laten gaan.
Ik merk ook dat de 'snobs' Omnipollo bashen omdat deze brouwer nogal wat zaken toevoegd aan veel van zijn biertjes. Maar eliteclubjes zijn er om genegeerd te worden. Bier is om van te genieten :9

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:36:
[...]

Maar Omnipollo is buiten Zweden beperkt verkrijgbaar. En dan vaak ook nog heel duur.
Dus ik kan mij voorstellen dat zéker de internationale Borefts bezoekers die kans niet aan zich voorbij willen laten gaan.
Ik merk ook dat de 'snobs' Omnipollo bashen omdat deze brouwer nogal wat zaken toevoegd aan veel van zijn biertjes. Maar eliteclubjes zijn er om genegeerd te worden. Bier is om van te genieten :9
Ja daar ben ik ook van. Ik moet ook altijd een beetje lachen als ik de verhalen van de biergeeks facebookgroep hoor van vrienden.

Ik ga morgen weer lekker door met de adventskalender die ik met 2 vrienden heb samengesteld, de bieren worden alleen maar zwaarder maar ook lekkerder. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik eigenlijk alleen als ze 'natural flavours' in plaats van het echte spul toevoegen. Gelukkig doen ze het ook nog wel eens 'goed' en ik koop het ook wel eens als het geen tientje kost. Ik mis in het lijstje helaas de Agamemnon. Die vond ik super

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben sowieso niet zo van die candy cane marshmallow sugar maple syrup cinnamon chocolate milkshake [insert random koekje gebakje] stouts. Mij meestal veel te zoet.

Jup, ik ben een snob :P

[ Voor 8% gewijzigd door rodie83 op 21-02-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Gisteren de Hazy Weekend van vandestreek gehad, lekkere NEIPA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Omnipollo is bij de Caigny erg goed te krijgen. 10 a 15 verschillende en een steeds wisselend assortiment.
Wat overal duur is, is bij de Caigny prijzig, scheelt rustig 3 tot €5 per artikel.

En ja, sommige mensen kunnen het succes niet hebben.
Die gaan dan zeuren over toevoegingen, moet toegeven dat Omnipollo ver gaat.
Maar Tonkabonen, koffie, karamel enz enz mag allemaal toegevoegd worden.
Maar de nieuwe serie Omnipollo Bianca..... Man man, hoe verzinnen ze het, het gaat wel heel ver.

Maar de hype snap ik gedeeltelijk, het is vaak heerlijk spul. Maar er is zoveel ander heerlijk spul, dat ik niet echt warm of koud word van een gehypet bier.

Zelf heb ik pas nog een heerlijke RIS op, wel een stevige. Vraag hulp om de fles van net geen halve liter op te drinken :) ABV van slechts 18.4%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ldr5IOk6JfX5UkDvsTkIaIVm/full.jpg
Moet zeggen dat hij bijzonder goed smaakte, misschien wel de lekkerste barrel ris die ik ooit op heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZJN3QQWg6Rq9nySrR0TBROnS/full.jpg
Deze heb ik nog staan.... Mooi flesje voor de dinsdagavond :+

[ Voor 12% gewijzigd door Oxellaar op 23-02-2020 10:32 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02
https://www.beeradvocate....ave-joined-forces.634871/
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/ce30683606761d2990677020a4626980/c6e20d7e99ef4f5f-3c/s500x750/35dff407cbbed1875b3cce8847184e356f3deb53.png
I’m pleased to announce today that BeerAdvocate is joining Untappd in the Next Glass family, as we continue to drive innovation in the beverage industry.

When we launched Untappd in 2010, it appeared initially that Untappd and BeerAdvocate could be competitors. However, both platforms evolved to serve different markets and fundamental purposes when it comes to discovering beer. We clearly have some overlap in user bases but, for the most part, our strongest link is that both Untappd and BeerAdvocate exist to celebrate beer and all the things around it.

I have a ton of respect for what the Alström brothers have built since 1996. BeerAdvocate has always been central to many conversations about beer and the brewing industry. By joining our two communities, we come together under one umbrella to continue the good fight in providing quality services to help users discover and record their experiences with great beer!

Even though we’re now on the same team, the BeerAdvocate brand will live independently of Untappd – separate sites, separate branding, and unique communities. Just like when Next Glass merged with Untappd back in January of 2016, we will keep the brand separate and integrate features that provide a great experience for users of both communities.

I’m excited about the shared futures of Untappd and BeerAdvocate as we are taking a giant step forward together in providing beer drinkers with the best information in the beverage industry.

Cheers,
Greg Avola
Founder, Untappd
Ik ben al blij dat AB inbev deze niet heeft overgenomen. (zoals ratebeer)

[ Voor 5% gewijzigd door beOnt op 24-02-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

Honesty

kattenneus!

Vandaag bij de nettorama in oeteldonk. Ik doe zelf niks aan carnaval maar kwam er voor de Duvel die in de actie was maar ze hadden ook staan:
urthel samaranth voor 1 euro per flesje quadruppel, beetje bitter en niet al te zoet
Warm en knus van de molen was zelfs maar 50 cent per flesje, ik vond hem zelf iets te bitter maar wel apart
Dan vergeet ik de Duvel nog maar weet zeker dat iedereen weet hoe die smaakt.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Voor een origineel cadeau ben ik op zoek naar alle jaargangen van Hertog Jan Grand Prestige. Nu mis ik nog de editie van 2017. Iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen? Uiteraard ongeopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Probeer het eens in een facebook-groep zoals Beer Geeks.

Misschien heeft @Koffie nog wel iets liggen en heeft ie een goeie bui :+

[ Voor 42% gewijzigd door LuNaTiC op 28-02-2020 15:19 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

In de kelder van de brouwerij in Arcen!
LoeWn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:17:
Voor een origineel cadeau ben ik op zoek naar alle jaargangen van Hertog Jan Grand Prestige. Nu mis ik nog de editie van 2017. Iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen? Uiteraard ongeopend.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
@dano_nl Als ik goed heb opgelet bij de rondleiding, zijn de flessen die daar liggen allemaal gereserveerd voor mensen. Of liggen er ook voor particuliere verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

LoeWn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:29:
@dano_nl Als ik goed heb opgelet bij de rondleiding, zijn de flessen die daar liggen allemaal gereserveerd voor mensen. Of liggen er ook voor particuliere verkoop?
Hmm ik dacht dat je ook kon kopen, wellicht even een mailtje sturen?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48
Misschien dat iemand hier kan helpen aangezien hier wat meer Nederlanders zitten dan op reddit.
Elk jaar als kleine paas traditie haal ik in België een doos met verschillende speciaalbieren en verstop ze in de tuin van m'n ouders(op mijn balkon houdt het snel op). Vervolgens komen een aantal vrienden langs om de biertjes te zoeken. Daarna is het lekker eten en het bier drinken. Afgelopen jaar hebben we een Palm Hop select gevonden van het jaar daarvoor(blijkbaar had ik ze wel goed geteld voor het verstoppen). Afgelopen jaar dachten we ze allemaal gevonden te hebben, totdat ik deze week een appje van m'n moeder kreeg dat ze iets gevonden had onder de bloemen. De sticker is helaas helemaal weggewassen dus het enige wat we over hebben om het flesje te herkennen is de dop, helaas kon niemand in de groep het logo plaatsen. Ik hoop daarom dat misschien iemand het logo van onderstaande foto herkent. Aangezien hij gekocht is in België zal het waarschijnlijk een Nederlandse of Belgische oorsprong hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGyerLadZLSY2oDt9j0DLSdNzm0=/f/image/JEIiAq6QXXlMYhsMlBkFlzry.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zojuist 2 flesjes van batch #37 van La Trappe Quadrupel Oak Aged gehaald in de kloosterwinkel.
Iemand die hem al geproefd heeft? Ben wel benieuwd omdat, in tegenstelling tot eerdere batches, nu alleen gebruik is gemaakt van nieuwe vaten..

Merkte wel dat ze (weer) 30ct duurder geworden zijn.
Prijs ligt nu op € 12,80 voor 37cl. Aardig aan de prijs dus inmiddels....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marc2984
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:55
erik23 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:25:
Misschien dat iemand hier kan helpen aangezien hier wat meer Nederlanders zitten dan op reddit.
Elk jaar als kleine paas traditie haal ik in België een doos met verschillende speciaalbieren en verstop ze in de tuin van m'n ouders(op mijn balkon houdt het snel op). Vervolgens komen een aantal vrienden langs om de biertjes te zoeken. Daarna is het lekker eten en het bier drinken. Afgelopen jaar hebben we een Palm Hop select gevonden van het jaar daarvoor(blijkbaar had ik ze wel goed geteld voor het verstoppen). Afgelopen jaar dachten we ze allemaal gevonden te hebben, totdat ik deze week een appje van m'n moeder kreeg dat ze iets gevonden had onder de bloemen. De sticker is helaas helemaal weggewassen dus het enige wat we over hebben om het flesje te herkennen is de dop, helaas kon niemand in de groep het logo plaatsen. Ik hoop daarom dat misschien iemand het logo van onderstaande foto herkent. Aangezien hij gekocht is in België zal het waarschijnlijk een Nederlandse of Belgische oorsprong hebben.
[Afbeelding]
De Bie Vélo
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/66/bb/35/66bb35144bcbebee07072ab9fe848143.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Mich007 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:59:
Zojuist 2 flesjes van batch #37 van La Trappe Quadrupel Oak Aged gehaald in de kloosterwinkel.
Iemand die hem al geproefd heeft? Ben wel benieuwd omdat, in tegenstelling tot eerdere batches, nu alleen gebruik is gemaakt van nieuwe vaten..

Ik moet hem nog halen, idd bijzondere keuze. Nieuwe vaten hebben ze gebruikt, ben wel benieuwd.

En ach ja, €12,50 of €12,80.. eigenlijk gewoon sowieso te duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mich007 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:59:

Ik was weer te laat met bestellen op de website. Het lijkt wel of ze steeds sneller uitverkopen...

Maar even in de gaten houden of ze weer een voorraad krijgen, en anders elders proberen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Voorraad krijgen ze online wel, maar idd moet er snel bij zijn. Zaterdag kwamen er iets van 60 online...wilde eigenlijk al ff naar de Kloosterwinkel rijden, maar nu gelijk 2 online besteld.
Maar deze batch hebben ze maar heel weinig online te koop aangeboden tot nu toe, wat raar is....want ze maken er ruim voldoende.

Ik heb de collectie in ieder geval weer aangevuld.....vanaf Batch #32 staan ze klaar thuis om binnenkort te gaan proeven!

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
In de kloosterwinkel stond nog genoeg... Ook nog van batch 36 trouwens....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48
Wat top! _/-\o_ En volgens de website verkrijgbaar bij Prik en Tik dus binnenkort maar eens proberen of ik een nieuwe kan vinden om met pasen te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Nou jongens!
Sla je slag voor degene die dit nog niet gedaan hebben en misgegrepen hebben:
https://www.kloosterwinke...-trappe-trappist-oak-aged voorraad genoeg nu.

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Beetje geniepig om er een plaatje bij te doen met twee volle glazen, bij een flesje van 37,5cl.
Je krijgt er amper eentje mee vol :D

Zijn die trouwens ook buiten de kloosterwinkel om te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Raymond schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:07:
Beetje geniepig om er een plaatje bij te doen met twee volle glazen, bij een flesje van 37,5cl.

Zijn die trouwens ook buiten de kloosterwinkel om te krijgen?
Ja ik ken wel aantal winkels in Eindhoven en omstreken die ze heeft. Maar niet veel.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik zou er wel 1 of 2 willen hebben, maar om die nou via post te bestellen gaat me wat ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Raymond schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:07:
Dat moeten dan wel deze glaasjes zijn ;)

:o Daar durven ze dus €7,40 voor te vragen, maar dat is niet per setje maar per stuk! :o

[ Voor 11% gewijzigd door Jorizzz op 13-03-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb vanochtend inderdaad twee flessen kunnen bestellen!

Ook weer even toegeslagen bij de Moersleutel. De Barcode Red is vandaag in de verkoop gegaan :9
Meteen nog wat andere lekkere jetsers meebesteld.

Er is ook nog een andere, nieuwe Bourbon blend. Maar die is (voorlopig) alleen bij de Scrapyard op tap te krijgen. Moet ik toch maar weer die kant op binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nyarlathotep schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:14:

Ook weer even toegeslagen bij de Moersleutel. De Barcode Red is vandaag in de verkoop gegaan :9

Er is ook nog een andere, nieuwe Bourbon blend. Maar die is (voorlopig) alleen bij de Scrapyard op tap te krijgen. Moet ik toch maar weer die kant op binnenkort...
De Fragment #1 blijft exclusief voor de tap idd.. wellicht dat je een growler mee mag nemen O-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
Nyarlathotep schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:14:

Dank voor de tip, heb er ook een aantal ingeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
remzor schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:56:
[...]

Ik moet hem nog halen, idd bijzondere keuze. Nieuwe vaten hebben ze gebruikt, ben wel benieuwd.

En ach ja, €12,50 of €12,80.. eigenlijk gewoon sowieso te duur :P
Eigenlijk te duur.... Zeker weten te duur. Dik 12€ voor een La Trappe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Oxellaar schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Eigenlijk te duur.... Zeker weten te duur. Dik 12€ voor een La Trappe
Je ziet dat de gemiddelde speciaalbier prijs sowieso wel wat omhoog is gegaan en door met name de BA bieren de prijzen soms extreem zijn. Ben het met je eens dat de La Trappe te duur is, maar het verkoopt. Dus wat is dan te duur? Ik haal in ieder geval elke batch. Helaas is de Kloosterwinkel sinds gisteren gesloten door de Corona crisis maar haal hem zeker nog.

Vriend van me kocht een BA bier van Puhaste in een bar voor €12,50.. ook steeds vaker worden er daar bieren van 6 tot 15 euro gedronken.
Afgelopen weekend weer ingeslagen bij de Caigny en ik betaalde voor die BA varianten €4,80 :P Maar is ook geen horeca, dus snap het verschil uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
remzor schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Je ziet dat de gemiddelde speciaalbier prijs sowieso wel wat omhoog is gegaan en door met name de BA bieren de prijzen soms extreem zijn. Ben het met je eens dat de La Trappe te duur is, maar het verkoopt. Dus wat is dan te duur? Ik haal in ieder geval elke batch. Helaas is de Kloosterwinkel sinds gisteren gesloten door de Corona crisis maar haal hem zeker nog.

Vriend van me kocht een BA bier van Puhaste in een bar voor €12,50.. ook steeds vaker worden er daar bieren van 6 tot 15 euro gedronken.
Afgelopen weekend weer ingeslagen bij de Caigny en ik betaalde voor die BA varianten €4,80 :P Maar is ook geen horeca, dus snap het verschil uiteraard.
Ja hoor, daar hebben we weer zo'n hamsteraar! En wij straks allemaal weer misgrijpen zeker! :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Jorizzz Hahaha, was voor het ‘hamster tijdperk’ ;)
Maar als je bier op is ben je welkom om een moddervette dikke stout te komen nuttigen hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
remzor schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:36:
@Jorizzz Hahaha, was voor het ‘hamster tijdperk’ ;)
Maar als je bier op is ben je welkom om een moddervette dikke stout te komen nuttigen hoor :+
Haha, dank je! Maar voorlopig maar even wat social distancing... Gelukkig is mijn biervoorraad altijd wel redelijk op orde >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@remzor Ik ken de prijzen van BA bier, ook in de horeca.
Betaal ook met enige regelmaat, meer dan een tientje voor een bier.
Maar zoveel geld, voor een traditionele quadrupel, die op schone eikenvaten heeft gelegen....
Ik weet het niet, komt bij mij over als erg op safe spelen en flink cashen.
Let op, dit is een mening, maar ikzelf vind La Trappe ook geen echt speciaalbier.
Wat is er speciaal aan een bier, wat letterlijk overal te krijgen is. En, bijvoorbeeld, op de verjaardag van mijn oma, steevast in de koelkast staat. Of was dat nu Leffe?
Neemt niet weg dat ik het lekker vind, maar speciaalbier is het niet.
Dus om een niet speciaal bier, op deze wijze speciaal te maken met deze prijs erbij, zie ik niet veel in.
Voor de helft van het geld was al duur genoeg geweest.

@Jorizzz Sorry, maar ik hamster bijna iedere week bij de Caigny :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oxellaar schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:38:
@remzor Ik ken de prijzen van BA bier, ook in de horeca.
Betaal ook met enige regelmaat, meer dan een tientje voor een bier.
Maar zoveel geld, voor een traditionele quadrupel, die op schone eikenvaten heeft gelegen....
Ik weet het niet, komt bij mij over als erg op safe spelen en flink cashen.
Let op, dit is een mening, maar ikzelf vind La Trappe ook geen echt speciaalbier.
Wat is er speciaal aan een bier, wat letterlijk overal te krijgen is. En, bijvoorbeeld, op de verjaardag van mijn oma, steevast in de koelkast staat. Of was dat nu Leffe?
Neemt niet weg dat ik het lekker vind, maar speciaalbier is het niet.
Dus om een niet speciaal bier, op deze wijze speciaal te maken met deze prijs erbij, zie ik niet veel in.
Voor de helft van het geld was al duur genoeg geweest.

@Jorizzz Sorry, maar ik hamster bijna iedere week bij de Caigny :9
Eens, La Trappe zelf is geen speciaalbier. Maar de vatgerijpte editites zijn altijd wel de moeite waard. Leuke experimenten met steeds weer andere smaken.
Die twee editites die zijn gerijpt op cachasa vaten zijn redelijk uniek te noemen.

Over de prijzen van speciaalbier is ook al veel gezegd. Ja, het is duur... En ik maak voor mezelf dan de afweging of ik het de prijs waard vind.
Ik geef er zelf best veel geld aan uit... Maar met vrienden in de Beer Temple of een andere craft beer bar hangen zie ik als een leuke sociale bezigheid. Maar niet te vaak, want je bent zo 70 euro pp lichter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Oxellaar Ja in dit geval bij batch #37 idd ongebruikte vaten. Volgens mij ook voor het eerst, want de andere 36 edities dus wijn, whiskey, rum, enz. enz.

La Trappe is één van de betere ruim beschikbare en ‘standaard’ speciaalbieren imho. Met je eens dat het dus gewoon vrij standaard is. De Oak Aged varianten zijn wel gewoon heerlijk, ook de standaard quadrupel vind ik al heerlijk.
Maar eens, de BA is stiekem wel te duur, maar de markt bepaalt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@remzor Omdat ik eigenlijk alleen bij de Caigny kom en daar niet heel veel Nederlandse traditionele brouwers te koop zijn, heb ik eigenlijk die hele serie gemist van La Trappe.

En BA hoeft niet duur te zijn.... Zit net aan een "Zeker & Vast" , is goed te doen voor maar €4.20.
Maar als je dan kijkt naar Flying Monkeys Invictus 2016.....Waanzinnig lekker, maar heel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2cUhjoH-55Z-ZlAF7uJ7n64cRA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvChjFHEvbZCPXxNnvE66mgE.jpg?f=fotoalbum_medium

Ook twee gehamsterd. Deze bewaren we voor een speciale gelegenheid :9 :9

Nog nooit iets uit deze serie op, dus ben wel heel benieuwd. Moet. Mezelf. Inhouden...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wat is dit voor beer geek gezeik, La Trappe geen speciaalbier... Het is geen zeldzaam bier, dat klopt.

Wat maakt speciaalbier? Niet de verkrijgbaarheid... Het gaat om het brouwproces. En dat verschilt bij La Trappe niet veel met dat van West-Vleteren...iets wat wel moeilijk verkrijgbaar is.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tusk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:40:
Wat is dit voor beer geek gezeik, La Trappe geen speciaalbier... Het is geen zeldzaam bier, dat klopt.

Wat maakt speciaalbier? Niet de verkrijgbaarheid... Het gaat om het brouwproces. En dat verschilt bij La Trappe niet veel met dat van West-Vleteren...iets wat wel moeilijk verkrijgbaar is.
Dat dus.
Volgens mij was ooit alle bier wat geen pils was speciaalbier. Nou kun heel speciaal gaan doen over het woord speciaal in speciaalbier, maar what's the point :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Tusk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:40:

Is geen gezeik, is een mening, zoals ik zei.
West-Vleteren is niet moeilijk verkrijgbaar, bijna iedere betere slijterij waar ik hier kom in de buurt, heeft het staan.
En er is geen harde definitie van wat speciaalbier precies is, het gaat dus niet perse om het brouwproces.
De naam is ontstaan doordat met wat anders wilde aanduiden, dan al het bekende bier.
Dus speciaalbier en verkrijgbaarheid hebben wel degelijk wat met elkaar van doen.
Een zeldzaam en goed pils, kan dus gewoon speciaalbier zijn.

En een heel bekend en goed bier als La Trappe, kan dus voor sommige mensen weinig met speciaalbier te maken hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Oxellaar op 20-03-2020 09:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Waar leg je de grens. In zekere zin is alles buiten de standaard pilseners van Heineken, Amstel en Grolsch al speciaalbier.

Dus als je niet een "biertje" besteld (dan krijg je standaard pilsener) ben je al een eind op weg. En vervolgens heb je ook de bekende recepten als een wit, tripel, dubbel en blond die onder de speciaalbieren vrij standaard zijn.

Lange tijd hadden de trappisten een hogere status, nu heb je de micro brouwers met hun craft bieren.

Eigenlijk vind ik het veel belangrijker dat een bier lekker is. En dan liever niet te moeilijk verkrijgbaar....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Ik reken La Trappe zeker onder de speciaal bieren.
Een Assassin van Topling Goliath is inderdaad nog specialer, maar weet niet of dat de norm moet zijn wat wij met zijn allen speciaal bier noemen.

Moet wel zeggen dat wij La Trappe in onze groep ook niet meer als bijzonder speciaal bier aanduiden en denk dat daar juist het verschil zit..."bijzonder" speciaal bier, de micro-brew etc.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Ankona Klopt helemaal, Heineken kan gewoon speciaalbier zijn, als het totaal nieuw en onbekend voor je is.
Want zo is de term "speciaalbier" ook ooit ontstaan, om bieren aan te duiden, die nieuw en speciaal waren.
Er is dus geen echte grens, maar meer een persoonlijk iets en iets wat ook verschuift.
Ikzelf vind een onbekend bier speciaalbier, net zoals een nieuwbouwwijk, die moet nieuw zijn, anders is het geen nieuwbouwwijk. Toch blijven veel mensen een nieuwere wijk in de buurt, nieuwbouw noemen.
Terwijl die wijk al 25 jaar oud kan zijn, dus lang niet voor iedereen is het een nieuwbouwwijk.

En lekker... Ja, ik probeer zoveel mogelijk verschillende smaken en types bieren te drinken.
Als je de (web)winkels weet te vinden, is niet veel meer lastig te krijgen tegenwoordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
"De term speciaalbier is ontstaan in de jaren tachtig. Belgische bieren met andere smaken dan de gewone Nederlandse pils wonnen destijds steeds meer terrein in ons land. Om in te spelen op deze trend, startten de Nederlandse brouwers met het maken van nieuwe bieren die andere smaken hebben. De term speciaalbier is dan in Nederland geboren. Er bestaat geen wettelijke definitie voor speciaalbier. Het is een term die we gebruiken om alle bieren die niet onder de noemer pils vallen mee aan te duiden."
Je zal altijd "snobs" (sorry, mocht ik hier iemand mee voor 't hoofd stoten :+ ) die een triple of dubbel van een bekendere brouwer al niet meer speciaal vinden, maar dat is dan persoonlijk. Je zou het nog kunnen onderscheiden met craft beer, maar dat laatste vind ik dan weer een meer internationaal gangbare term. Ik kan altijd heel erg genieten van een Westmalle dubbel of tripple, maar ook van exotischere IPA's, dikke stouts en een lekker friszure sour. En een pilsje op z'n tijd ook natuurlijk :9

Lang verhaal kort, zullen we 't gewoon over bier hebben en niet een definitie discussie hebben? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
JanW schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:48:
[

Lang verhaal kort, zullen we 't gewoon over bier hebben en niet een definitie discussie hebben? :D
Zolang we er maar voor waken dat er geen alcohol vrije meuk in dit topic komt. Dus geen frisdrank dat op bier moet lijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb laatst de Mini Maxi IPA gedronken, een erg smakelijke alcoholvrije IPA. Heb ook nog de Mango van dezelfde brouwerij in de koelkast liggen, schijnt de hoogst gewaardeerde alcoholvrije van Untappd te zijn dus ik heb mijn verwachtingen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Veel brouwerijen sturen hun bier nu gratis naar je toe. Jopen, Uiltje, Moersleutel (vanaf 40 euro).
Ik ga her en der wel wat bestellen denk ik.

Voor hen die naar Bodegraven kunnen rijden (De Molen): Die hebben nu een barrel aged pakket met 24 flessen voor 100 euro. Het is dat ik zelf niet in de gelegenheid ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Oxellaar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:11:
[...]

Is geen gezeik, is een mening, zoals ik zei.
West-Vleteren is niet moeilijk verkrijgbaar, bijna iedere betere slijterij waar ik hier kom in de buurt, heeft het staan.
En er is geen harde definitie van wat speciaalbier precies is, het gaat dus niet perse om het brouwproces.
De naam is ontstaan doordat met wat anders wilde aanduiden, dan al het bekende bier.
Dus speciaalbier en verkrijgbaarheid hebben wel degelijk wat met elkaar van doen.
Een zeldzaam en goed pils, kan dus gewoon speciaalbier zijn.

En een heel bekend en goed bier als La Trappe, kan dus voor sommige mensen weinig met speciaalbier te maken hebben.
Jammerlijk dat je zo ingaat op de zeldzaamheid van West-Vleteren. Je weet precies wat ik met dat argument duidelijk probeer te maken! :X

Er is een verschil tussen speciaal bier en speciaalbier.

Daar laat ik het bij, ik heb geen zin in om deel uit te maken van een dergelijk zinloze discussie. Proost!

[ Voor 28% gewijzigd door Tusk op 20-03-2020 13:31 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Tusk je hebt het er erg moeilijk mee zie ik, maar goed, het zijn ook vreemde tijden...

Bijdehand doen over West vleteren? Slaat helemaal nergens op natuurlijk.
Ik weet genoeg winkels waar je ze zo kunt halen, staan er zeker 20 op voorraad.
Als ik er ze nu bestel bij Mr. Hopt, heb ik ze morgen in huis. Verkeerd argument van jouw dus.
Er is redelijk makkelijk aan te komen.

En zeker zit er verschil tussen een la Trappe en een west vleteren. Dat zeg ik al in mijn eerste post over la Trappe.
West vleteren vind ik 100% speciaal bier.

Maar idd, proost

[ Voor 17% gewijzigd door Oxellaar op 20-03-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

U bent geweldig,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BD8zxcsBRPe6C21eeFSaH7Jjh5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TGrCDp2xqqnncIgnCafZcCU.jpg?f=fotoalbum_large
Nyarlathotep schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:05:
Veel brouwerijen sturen hun bier nu gratis naar je toe. Jopen, Uiltje, Moersleutel (vanaf 40 euro).

Voor hen die naar Bodegraven kunnen rijden (De Molen): Die hebben nu een barrel aged pakket met 24 flessen voor 100 euro. Het is dat ik zelf niet in de gelegenheid ben...

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@dano_nl Dat maakt een weekje quarantaine een stuk aangenamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

BA wat lekker!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Zeker, ben eigenlijk meer fan van de BA van de moersleutel maar die hadden er niet zo veel van in hun webshop (maargoed, ik woon er vlakbij dus dat komt goed)
Oxellaar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:42:
@dano_nl Dat maakt een weekje quarantaine een stuk aangenamer ;)

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@dano_nl
Ja bij de Moersleutel ook even gekeken.
Alleen die twee nieuwe barcodes had ik nog niet op, de rest al wel.

Ik heb bij Frontaal een pakketje besteld, bij Beer republic een lading en bij de Caingy ingeslagen deze week. :9
Moest eigenlijk wc papier hebben, maar dat was op overal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Oxellaar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:56:
@dano_nl
Ja bij de Moersleutel ook even gekeken.
Alleen die twee nieuwe barcodes had ik nog niet op, de rest al wel.

Ik heb bij Frontaal een pakketje besteld, bij Beer republic een lading en bij de Caingy ingeslagen deze week. :9
Moest eigenlijk wc papier hebben, maar dat was op overal ;)
Ik heb nog WC papier liggen. Ruilen? O-)

Zonder gekkigheid: Ik ga zo de lokale slijter "steunen" :9

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nyarlathotep schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:05:

Scrapyard heeft vandaag en morgen van 14.00 tot 17.00 een afhaalbar, bij +50 euro krijg je er een t-shirt of een muts bij. En de Fragment #1 moet op :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Loot pic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbkNn7x-axartY2cq3mFtxb-BPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgRNx1oi49cLhKLN3JhmTjGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jeroen87 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:59:
Nou jongens!
Sla je slag voor degene die dit nog niet gedaan hebben en misgegrepen hebben:
https://www.kloosterwinke...-trappe-trappist-oak-aged voorraad genoeg nu.
Hey bedankt voor de heads-up. Order placed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Walhalla heeft ook een webshop geopend tijdens deze situatie: https://www.walhallacraftbeer.nl/blog/shop/

Mijn Beer Geek pakket komt vandaag aan als het goed is :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plofkip
Hoppa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47nXE5dbyfqzyDT-VR4CmRI9cLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heW9ntGUIcXvws987hfqy60H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gelukkig heb ik die hele discussie gemist, maar ik vind deze wel mooi:
Klopt! Met spatie is het volledig je eigen mening, zonder spatie gaat het over alles behalve pils. :+

Moet persoonlijk zeggen dat ik nog steeds erg blij ben met de evolutie van de laatste jaren. Van het een tripel al speciaal vinden een ontdekkingstocht door allerlei soorten brouwsels met allemaal een geheel eigen karakter.
Tien jaar geleden was een bruin bier over het algemeen nog kandijgezoete meuk voor omaatjes. Had je toen gezegd dat ik tien jaar later voor een blik bruin bier het bedrag van een fles (supermarkt)wijn zou neerleggen dan had ik je waarschijnlijk tot ongeveer nu uitgelachen. :D :') :D _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:26:
Gelukkig heb ik die hele discussie gemist, maar ik vind deze wel mooi:

[...]

Klopt! Met spatie is het volledig je eigen mening, zonder spatie gaat het over alles behalve pils. :+
Noem me eigenwijs, of wat dan ook.

Maar een echt goeie pils, kan wel degelijk speciaal bier zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
speciaalbier
bier dat op een andere manier is gebrouwen dan pils en van pils afwijkt in smaak of kleur
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik vind die definitie ook lastig hoor. Sowieso een rotwoord, 'speciaalbier'.
Maar goed, in Amerika hebben ze precies dezelfde discussie over het woord craft beer (wat ik al een leuker woord vind) maar die betekenis staat ook nergens zwart op wit.
Pagina: 1 ... 41 ... 197 Laatste