Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
@Thalaron ik heb ook weinig met jenever, maar icm Grand Prestige wordt het een ander verhaal.

Die Duvel moet ik nog eens een keer te pakken zien te krijgen.

Op dit moment ben ik bezig aan een pakketje Stone Brewery van Beerwulf, erg goed moet ik zeggen.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-11 20:03
zAo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:17:
Kent iemand een pricewatch voor speciaalbieren?
Naar wat voor speciaalbier ben je op zoek? Gaat het om de dure flessen, of wil je weten waar een Uiltje oid het goedkoopst is?

Voor de dure flessen zou je op FB kunnen kijken in de groep: Secondary Beer Value Guild

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:59

Secsytime

Automagisch

Foxke schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:37:
[Afbeelding]
Bestelling van 3F ook weer binnen :)
De golden blend bewaar ik voor als mijn 10 weken oude dochter 18 jaar is geworden :)
Heb je die bij 3F zelf besteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Heb je die bij 3F zelf besteld?
Yep

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-11 13:52

-36-

Trust me. I'm an amateur

nogmaals een €5,- kortingscode bij beerwulf.com minimale bestelling €25. te gebruiken voor 29 juli
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

bedankje hoeft niet, bij +1 ga ik er vanuit dat de code gebruikt is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:59

Secsytime

Automagisch

Hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik zie geen webshop oid..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
https://www.eventbrite.be...KAZgzfpmeICvD7ML2aMXz46mo

Daar kan je een ticket kopen en de flessen kan je dan ophalen bij 3f.
Secsytime schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 05:29:
[...]

Hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik zie geen webshop oid..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-11 22:16
Wij gaan over 2 weken naar Parijs (midweek). Kent iemand daar nog een must wat bier betreft? (Jaja... ik weet dat Frankrijk meer een wijn land is)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:27

Stacheldraht

PSN: Killerfabrik

Thalaron schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:25:
Wij gaan over 2 weken naar Parijs (midweek). Kent iemand daar nog een must wat bier betreft? (Jaja... ik weet dat Frankrijk meer een wijn land is)
Er zijn hele goede bieren in Frankrijk verder telt Frankrijk meer dan 700 brouwerijen (bron: Wikipedia: Bier in Frankrijk) ;):

De absolute nummer 1 voor mij: Wikipedia: Goudale

En verder de volgende goede brouwerijen:

Wikipedia: Brasserie de Saint-Sylvestre

Wikipedia: Jenlain (beer)

http://brasseriecastelain.com/en/our-beers/chti/

En als laatste deze heerlijke Franse "Trappist" gemaakt door Chimay:

Wikipedia: Mont des Cats

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• Fopper21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-11 13:21
1nsane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:39:
Iemand tips voor speciale biertjes in Litouwen? Ik ga volgende maand naar Kaunas :-)
http://www.garshol.priv.no/download/lithuanian-beer-guide/ Litouwen heeft een erg bijzondere biercultuur met veel raw ale (niet gekookt, dus geen eiwitbreuk, dus enorm diffuus). Helaas ben ik er nog nooit geweest, maar Lars Garshol heeft mij wel erg nieuwsgierig gemaakt...
http://www.garshol.priv.no/blog/256.html

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Fopper21 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:38:
[...]

http://www.garshol.priv.no/download/lithuanian-beer-guide/ Litouwen heeft een erg bijzondere biercultuur met veel raw ale (niet gekookt, dus geen eiwitbreuk, dus enorm diffuus). Helaas ben ik er nog nooit geweest, maar Lars Garshol heeft mij wel erg nieuwsgierig gemaakt...
http://www.garshol.priv.no/blog/256.html
Wat leuk om te lezen dit!
Vorig jaar ben ik met mijn vriendin in Tallinn en Riga geweest. Helaas niet in Vilnius.
Deze staat op de lijst om eens een lang weekend te bezoeken... En nu dus een paar plaatsjes omhoog :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 21-11 12:36
kneusteun schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:25:
vond laatst deze rasputin: https://northcoastbrewing...n-russian-imperial-stout/
in de kast en die beviel mij erg goed! zie net dat ze ook een prima score hebben gehaald.

en de Oskar Blues Ten Fidy _/-\o_
Old Rasputin is al jaren een favoriet van me.
Wordt soms wel de benchmarks van de imperial stouts genoemd.

Ik vond het ook grappig om te zien dat Gilfoyle in de tv serie Sillicon Valley dit ook dronk.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:40
_NooT_ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Old Rasputin is al jaren een favoriet van me.
Wordt soms wel de benchmarks van de imperial stouts genoemd.

Ik vond het ook grappig om te zien dat Gilfoyle in de tv serie Sillicon Valley dit ook dronk.
Ga er denk ik nog meer fixen voor de vakantie >:)
Zelf heb ik altijd voornamelijk moersleutels in de koelkast, maar omdat mijn vriendin voor een speciaal bier brouwer werkt komt ze wel vaak thuis met nieuw spul _/-\o_ hoewel soms ook ranzige meuk voorbij komt....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Die rasputin is idd een mooie basis stout! Jaren geleden eens meegenomen uit new york, en nu goed te krijgen hier in nl. Heb ook nog een ba versie in m’n kast staan, is voor een tasting in december.
Maar de mooiste basis stout blijf ik toch de struise black albert vinden

• Stacheldraht

Stacheldraht

Over stout gesproken ik vind Het Nest Dead Man's Hand Brewers Edition ook een erg goede RIS. Denk een van de beste RIS die ik ooit heb gedronken.

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:30
Vandaag genoten van twee Hoegaarden biertjes.

Grand Cru en de verboden vrucht.

Beide heerlijk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Voor mensen die op zoek zijn naar Hazy IPA's, dan kan ik deze drie wel aanraden :)
Zeker die Tanker is heerlijk.

@kneusteun
Je maakt me toch nieuwsgierig naar wat jij ranzige meuk vind.

Oxellaar wijzigde deze reactie 07-07-2019 17:48 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Oxellaar schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:29:
Voor mensen die op zoek zijn naar Hazy IPA's, dan kan ik deze drie wel aanraden :)
Zeker die Tanker is heerlijk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

@kneusteun
Je maakt me toch nieuwsgierig naar wat jij ranzige meuk vind.
Ik hou geen app bij ofzo maar ik krijg regelmatig test brouwsels en bieren van allerlei brouwerijen etc. Mijn vriendin werkt voor een brouwer en organiseert bier festivals. Die krijgt vaak bieren en test brouwsels van brouwers en ook van hun zelf. Sommige dingen vind ik gewoon echt niet lekker. Voorbeelden heb ik niet heel specifiek maar er moet gewoon niet teveel rare smaken ingestopt worden zoals chocolade,melkzuren en ook koffie ben ik geen fan van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:20
kneusteun schreef op maandag 8 juli 2019 @ 00:07:
Voorbeelden heb ik niet heel specifiek maar er moet gewoon niet teveel rare smaken ingestopt worden zoals chocolade,melkzuren en ook koffie ben ik geen fan van.
Dat zijn toch de diverse stouts in een notendop? Koffie = Russian imperial stout
Chocolade = Double imperial stout
Melk(zuur) = Milk stout

Goed het kan overheersen, maar over het algemeen vind je altijd wel iets van die smaken terug.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:23
LA-384 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 06:33:
[...]

Dat zijn toch de diverse stouts in een notendop? Koffie = Russian imperial stout
Chocolade = Double imperial stout
Melk(zuur) = Milk stout

Goed het kan overheersen, maar over het algemeen vind je altijd wel iets van die smaken terug.
Tonen van koffie en chocola komen typisch in allerhande soorten stouts voor inderdaad, maar niet zo strikt als jij het nu schetst volgens mij? En met 'erin gestopt melkzuur' zou ik eerder denken aan kunstmatig (extra) gezuurde sour ales en berliner weisse ofzo. Prima bier voor in de zomer!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Ik zeg natuurlijk ook niet dat het bocht is voor iedereen, maar voor mijn persoonlijke smaak.
Ik ben ook niet zo iemand die na een slok zegt dat ik vleugen van dingen proef, ik drink gewoon mijn bieren en als ik inderdaad een smaak koffie ofzo doorkrijg dan is het niet wat voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:27:
Ik zeg natuurlijk ook niet dat het bocht is voor iedereen, maar voor mijn persoonlijke smaak.
Ik ben ook niet zo iemand die na een slok zegt dat ik vleugen van dingen proef, ik drink gewoon mijn bieren en als ik inderdaad een smaak koffie ofzo doorkrijg dan is het niet wat voor mij.
Met andere woorden, je lust geen stout?
Of zwarte, erg donkere bieren....

Geeft natuurlijk niet, ieder z'n smaak. Maar je deed het voorkomen alsof het experimentels ging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Nee ik vind stouts prima, maar zoals gezegd als er echt duidelijk veel koffie in is gegaan dan sla ik liever over.
En ja ook veel experimenteels gehad maar dat heeft dan geen naam of ik onthoud het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 06:41:
[...]

Tonen van koffie en chocola komen typisch in allerhande soorten stouts voor inderdaad, maar niet zo strikt als jij het nu schetst volgens mij? En met 'erin gestopt melkzuur' zou ik eerder denken aan kunstmatig (extra) gezuurde sour ales en berliner weisse ofzo. Prima bier voor in de zomer!!
In milk stouts zit vaak lactose. Dat maakt milk stouts vaak zoeter dan andere stouts, soms ook wat romiger. Ik vind het zelf niet zo fantastisch maar iedereen zo z'n smaak he :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielmetcake
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 29-10 08:29
Op VCBF van het weekend veel stouts op van de Struisse. Het valt me wel op dat bijna al hun stouts het zelfde smaken. Ik drink voornamelijk alleen maar stouts en had hoge verwachtingen van de stouts van struisse. Helaas viel het een beetje tegen.
Black Albert blijft wel een topper!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:23
rodie83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:33:
[...]

In milk stouts zit vaak lactose. Dat maakt milk stouts vaak zoeter dan andere stouts, soms ook wat romiger. Ik vind het zelf niet zo fantastisch maar iedereen zo z'n smaak he :)
Alleen is melkzuur (een zuur, duh) iets héél anders dan lactose (een suiker)! Het eerste wordt toegevoegd om een bier zuurder te maken (of ontstaat als bijproduct (al dan niet gewenst) van de vergisting. Het tweede wordt in sommige bieren gebruikt om het kunstmatig te zoeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:22:
Nee ik vind stouts prima, maar zoals gezegd als er echt duidelijk veel koffie in is gegaan dan sla ik liever over.
En ja ook veel experimenteels gehad maar dat heeft dan geen naam of ik onthoud het niet.
Er word soms koffie toegevoegd aan stout, maar de koffiesmaak die er normaal gesproken aan zit, is gebrande mout.
Zo zijn ook de vanille, karamel en chocoladesmaken gecreëerd dmv mout te branden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14:25

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Thalaron schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:25:
Ik kan je twee locaties aanraden om wat biertjes te proberen:

Le Barbylone (biercafé):
- Aanrader daar is "Lord of Hops" van "The Piggy Brewing Company"

Brussels Beer Project Pigalle (biercafé):
- Veel lekker spul daar, vond de "Juice Junky" en de "Summer Haze" daar erg goed

Veel plezier in Parijs 8)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Brinkiewestland
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-11 18:59
http://www.panamebrewingcompany.com/

Deze heeft een eigen brouwerij op een mooie plek langs het kanaal met een mooi terras. Lekkere Saison op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:28
Voor iedereen in noord-Holland of wie een stukje wilt fietsen: https://www.alkmaarsdagbl...-the-scrapyard-in-alkmaar

20 speciaal bieren op tap waaronder veel barrelaged! Initiatief van de Moersleutel e.a

dano_nl wijzigde deze reactie 16-07-2019 08:29 (23%)

Meh

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:30
In augustus een weekendje naar Brugge. Heeft iemand nog bier gerelateerde tips?
Dit ben ik al tegengekomen:

- Struise beershop
- De Garre (Garre Tripel!)
- Café Rose Red
- 't Poatersgat
- 2be / The Beer Wall
- Brugs Beertje
- De Halve Maan
- De Kelk
- Cambrinus

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-11 20:52
De meeste heb je al genoemd, als aanvulling wil ik 'Le Trappiste' nog noemen. Is een ouderwets gezellig keldercafe met een goede bierkaart en tafelvoetbalspel

• klaps
Er1k989 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:46:
De meeste heb je al genoemd, als aanvulling wil ik 'Le Trappiste' nog noemen. Is een ouderwets gezellig keldercafe met een goede bierkaart en tafelvoetbalspel
Thanks! Ik noteer hem, klinkt gezellig.

Onderweg naar Brugge toe gaan we ook nog even langs Bierparadijs vlak over de grens :+ kijken of de prijzen daar ook mooi zijn en het één en ander inslaan. De Caigny is helaas te ver omrijden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-11 23:19
klaps schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:26:
In augustus een weekendje naar Brugge. Heeft iemand nog bier gerelateerde tips?
Dit ben ik al tegengekomen:

- Struise beershop
- De Garre (Garre Tripel!)
- Café Rose Red
- 't Poatersgat
- 2be / The Beer Wall
- Brugs Beertje
- De Halve Maan
- De Kelk
- Cambrinus
Ik woon niet ver van Brugge, en ik moet zeggen dat ik het centrum en centrale plaatsen zoveel mogelijk probeer te vermijden als ik een biertje wil gaan drinken. Door de grote hoeveelheid toeristen de laatste jaren zijn de prijzen op de meeste plaatsen torenhoog geworden. Buiten dat is je lijst wat mij betreft wel redelijk compleet. Ikzelf ben een fan van het Brugs Beertje, maar het is soms moeilijk om een plaatsje te vinden, maar dat is overal wel een probleem.

Verder qua brouwerijen hoor ik dat "Bourgogne des Flandres" en "Fort Lapin" wel de moeite zijn, maar deze heb ik nog niet gedaan. (en uiteraard De halve maan)

Het is ook aan te raden om op voorhand al een restaurantje te reserveren als je iets wil eten. :)

beOnt wijzigde deze reactie 16-07-2019 20:08 (5%)

• klaps
beOnt schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Ik woon niet ver van Brugge, en ik moet zeggen dat ik het centrum zoveel mogelijk probeer te vermijden als ik een biertje wil gaan drinken. Door de grote hoeveelheid toeristen de laatste jaren zijn de prijzen op de meeste plaatsen torenhoog geworden. Buiten dat is je lijst wat mij betreft wel redelijk compleet. Ikzelf ben een fan van het Brugs Beertje, maar het is soms moeilijk om een plaatsje te vinden, maar dat is overal wel een probleem.

Verder qua brouwerijen hoor ik dat "Bourgogne des Flandres" en "Fort Lapin" wel de moeite is, maar deze heb ik nog niet gedaan. (en uiteraard De halve maan)
Bedankt voor de tip. Heb een paar biermenu's bekeken van de bovenstaande cafés, maar moet zeggen dat ik de meeste prijzen mee vind vallen (vergeleken met Nederlandse cafés). Maar ik houd het in de gaten. (y)

• Thalaron
We zijn inmiddels terug van Parijs. Vanuit het bierliefhebber opzicht valt hier weinig te beleven... behalve wanneer je Heineken wilt blijven drinken wat men dus OVERAL op de kaart heeft staan...

Je zou er bijna wijn van gaan drinken :X

Maar goed! We gingen er gelukkig ook niet heen voor het bier! :+

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:04

Falcon

DevOps-Engineer

Thalaron schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:56:
We zijn inmiddels terug van Parijs. Vanuit het bierliefhebber opzicht valt hier weinig te beleven... behalve wanneer je Heineken wilt blijven drinken wat men dus OVERAL op de kaart heeft staan...

Je zou er bijna wijn van gaan drinken :X

Maar goed! We gingen er gelukkig ook niet heen voor het bier! :+
https://www.tripsavvy.com/craft-beer-bars-paris-4165493

"You never come second by putting other people first"

• Thalaron
@Falcon die had ik gezien inderdaad. Heb ook wel wat andere biertjes gehad hoor maar niets noemenswaardigs of de moeite voor herhaling waardig helaas.

Maar het klopt dus inderdaad dat er buiten bekende merken standaard weinig te doen is. Heineken, en in iets mindere mate Amstel, was hét bier wat men daar drinkt...

Wellicht dat we hier in NL wat verwend zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 12:36
Ben deze week op vakantie in Duitsland. Bieren genoeg hier. Maar enige aanraders voor biertjes die zeker de moeite waard zijn en iets specialer zijn dan een doodgewone Warsteiner of Krombacher pils? Ga ook nog eens een getränkemarkt te bezoeken om nog wat mee te nemen naar huis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Mef schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:28:
Ben deze week op vakantie in Duitsland. Bieren genoeg hier. Maar enige aanraders voor biertjes die zeker de moeite waard zijn en iets specialer zijn dan een doodgewone Warsteiner of Krombacher pils? Ga ook nog eens een getränkemarkt te bezoeken om nog wat mee te nemen naar huis.
Erdinger Hefe Weizen :9~ _/-\o_

En alles van de: https://insel-brauerei.de natuurlijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
Wat ik heb begrepen mogen ze in Duitsland niet zoveel variëren qua bierbrouwen. Vandaar dat je er niet veel meer dan weizenbier en pils zult tegenkomen.

Wikipedia: Reinheitsgebot

Het blijkt dus zo te zijn dat bier dat anders tot stand komt, geen bier genoemd mag worden.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 12:36
Niet helemaal juist. Vroeger bestond dat reinheitsgebot en mocht bier enkel met water, hop, mout en gist gebrouwen worden. Maar is goede 30 jaar geleden door EU als onwettig of als ongelijke concurrentie afgedaan doordat buitenlandse bieren in Duitsland niet ingevoerd mochten worden. Sindsdien bestaat het enkel nog op de etiketten en mogen bieren in principe ook met andere ingrediënten gebrouwen worden. Toch wordt het binnen Duitsland nog veel gebruikt voor marketing doeleinden. Echter is het wel zo dat een bier die het op het etiket wil zetten zich er uiteraard wel moet aan houden.

@stacheldracht: bedankt, erdinger kennen we al. Dat heb ik standaard altijd enkele van in huis. Die van insel heb ik ooit wel eens 1 van gedronken, weet niet meer welke maar herinner mij die als een beetje tegenvallend. Zal mijn untappd lijst eens moeten nakijken om te weten welke.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Misschien nog een tip Erdinger maakt naast de bekende Hefe Weizen nog meer soorten bier:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Erdinger_Weißbräu

Zo is een Erdinger Dunkel ook erg lekker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-11 20:45
Als je van Weizze houdt, zou ik zeker de König Ludwig aanraden, de lekkerste!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Ik raad Rothaus bier aan. Tannenzäpfle is erg lekker. Ze maken ook een hele goede weizen.

Looking for a blessed bag of holding

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Stacheldraht schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:15:
[...]

Erdinger Hefe Weizen :9~ _/-\o_

En alles van de: https://insel-brauerei.de natuurlijk!
Dat treft, van de Insel Brauerei net gisteren wat ingeslagen. Stond gewoon bij de Edeka.

Ook nog wat Flensburger pils meegenomen, zijn in ieder geval leuke beugelflessen.

• Stacheldraht

Stacheldraht

sambalbaj schreef op maandag 22 juli 2019 @ 02:30:
[...]

Dat treft, van de Insel Brauerei net gisteren wat ingeslagen. Stond gewoon bij de Edeka.

Ook nog wat Flensburger pils meegenomen, zijn in ieder geval leuke beugelflessen.
De baltic triple van Insel is een van de beste triples die ik ken. Heeft van mij dan ook in untapped een score van 4.00 gehad.

• SemperFidelis
  • Laatst online: 14:06
Beste Duitse brouwer is toch wel Frau Gruber.
Verder vond ik Sudden Death nog wel lekker maar daar blijft t ook bij, zal niet mijn bierland worden.

• Stacheldraht

Stacheldraht

SemperFidelis schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:30:
Beste Duitse brouwer is toch wel Frau Gruber.
Verder vond ik Sudden Death nog wel lekker maar daar blijft t ook bij, zal niet mijn bierland worden.
Ach in elk land heb je goede en slechte bieren. Zo had ik onlangs van de Nederlandse brouwerij Busdoek een Nachtdraver gedronken en dat is misschien wel de slechtste IPA achtige die ik ooit gedronken heb (https://brouwerijbusdoek.nl/).

Terwijl de IPA van de Franse brouwerij Pietra echt heel erg lekker was (http://www.brasseriepietra.corsica/en/)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SemperFidelis
Ja maar over het algemeen heb je toch wel de betere landen en de wat mindere. In de loop der jaren ben ik steeds minder Belgische, Duits en Franse gaan drinken. Nederlands, Scandinavisch en Amerikaans waardeer ik toch wat beter.

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-11 21:25

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand nog interesse in 50% korting op een Mikkeller Beerclub of Beermail subscription? Heb nog een code hier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben er nu wel zeker van: De Moersleutel is de beste (nieuwe) brouwerij van ons landje! Althans, dat vind ik dan :>

Afgelopen vrijdagavond de trein naar Alkmaar gepakt. Brouwerij Frontaal had er een mini tap takeover, maar gelukkig had de Moersleutel zelf nog een aantal bieren over van de officiële opening van The Scrapyard het weekend daarvoor.
Gelukkig waren het proefglazen...

Wat ik heb gedronken van de Moersleutel:

Willy Tonka 4 (BA Invergordon Scotch). Een waanzinnig lekkere en dikke stout. Dik in de chocolade en koffie, met een heerlijk subtiele Invergordon afdronk. De volle score!
Acid Dreams Raspberry Lactose. Een beetje een smoothy bier. Wel erg lekker fruitig en een goede starter.
Motorolie (BA Heaven Hill). Ook weer zo'n topper. Lekkere koffiesmaak en een beetje romig en smooth. Donker en vol van smaak!
Smeerolie (BA Bourbon). Bourbon doet het bij mij altijd wel goed.Deze was wat zoeter met ook weer koffie in de smaak. En een beetje licorice.
Barrel Aged Vanilla Milkshake. Inderdaad de smaak van vanille. Wat zoeter. Omdat ik al aardig heen was wel érg makkelijk drinkbaar...
Smeerolie Coconut Milkshake (BA Bourbon). Heerlijke kokossmaak, maar niet te overheersend. Wel een beetje boozy.

Van Frontaal:

Juice Punch V9. Lekker hoppig met de smaak van tropische vruchten. De 8,5% proef je er niet aan af.
Vertigo. Collab met North Brewing. Wij mochten deze alvast drinken voordat ie offiëel op de markt komt. Twee dagen eerder op fust gegaan. Zeer hoppige fruitbom met een lekker bittertje. Misschien nog iets té vers.
Rhodesian (BA Wild Turkey). Eigenlijk waren mijn smaakpapillen er al klaar mee. Deze was zacht en smooth, met een duidelijke BA aanwezigheid.

Komende zaterdag viert de Moersleutel het driejarig bestaan met wat leuke verrassingen. Hier moet ik zeker weer naar toe :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 13:58

ChUcKiE

Dus........

Erg lekker is ook Hacker-Pschorr (Hefe) Weisse. Niet overal gemakkelijk aan te komen en zeker niet voor of ruim na de oktoberfeesten, maar als je even zoekt. Erg lekker weissbier!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:38

WCA

Voorheen: GreNade

Zo, tourtje Duitsland/Oostenrijk gehad!

Toch wel wat lekkere biertjes tegengekomen:

- Maisel's Weiße, een erg toegankelijke, lekker wegdrinkbaar weizenbier
- Edelweiß Weizen, wederom toegankelijk en drinkt lekker weg
- Riegele Kellerbier, een zeer smaakvol 5% bier, van hoge gisting, direct uit het vat (ongefilterd dus).
- Riegele Dulcis 12, de eerste keer dat ik een zwaar bier uit Duitsland serieus heb geprobeerd. Smaakte erg goed, niet zoals een Belgische (stijl) bier smaakt. Schijnbaar mag je volgens het huidige reinheitsgebot dus suiker in je bier pleuren, zolang het bier van hoge gisting is :P

Al met al verrast van de Duitse bieren, die ik voorheen toch vaak wel vrij saai vond.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• klaps
Nyarlathotep schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:06:
Ik ben er nu wel zeker van: De Moersleutel is de beste (nieuwe) brouwerij van ons landje! Althans, dat vind ik dan :>

Afgelopen vrijdagavond de trein naar Alkmaar gepakt. Brouwerij Frontaal had er een mini tap takeover, maar gelukkig had de Moersleutel zelf nog een aantal bieren over van de officiële opening van The Scrapyard het weekend daarvoor.

Willy Tonka 4 (BA Invergordon Scotch). Een waanzinnig lekkere en dikke stout. Dik in de chocolade en koffie, met een heerlijk subtiele Invergordon afdronk. De volle score!
Acid Dreams Raspberry Lactose. Een beetje een smoothy bier. Wel erg lekker fruitig en een goede starter.
Motorolie (BA Heaven Hill). Ook weer zo'n topper. Lekkere koffiesmaak en een beetje romig en smooth. Donker en vol van smaak!
Smeerolie (BA Bourbon). Bourbon doet het bij mij altijd wel goed.Deze was wat zoeter met ook weer koffie in de smaak. En een beetje licorice.
Barrel Aged Vanilla Milkshake. Inderdaad de smaak van vanille. Wat zoeter. Omdat ik al aardig heen was wel érg makkelijk drinkbaar...
Smeerolie Coconut Milkshake (BA Bourbon). Heerlijke kokossmaak, maar niet te overheersend. Wel een beetje boozy.
Jaloers :o beetje jammer dat Alkmaar zo ver weg is.

• pxltrx
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-11 22:25
Op reis in noord Spanje Basqueland Brewing Project en Napar bezocht.
Basqueland had toch de betere bieren, al had ik op voorhand hogere verwachtingen van Napar.
Eigenaars van Basqueland zijn Amerikanen, vandaar dat hun bieren vooral verschillende IPA's (westcoast, new England, milkshake,...) en stouts zijn. Bieren van Basqueland zijn echt een aanrader.

Laugar had ik ook graag bezocht, maar niet gelukt.
Straks zitten we in Portugal, daar proberen we ook wel enkele brouwerijen of speciaalbiercafé's te bezoeken.

• klaps
Voor in de agenda: vrijdag is het Internationale Bierdag!

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Van Frontaal:

Juice Punch V9. Lekker hoppig met de smaak van tropische vruchten. De 8,5% proef je er niet aan af.
Vertigo. Collab met North Brewing. Wij mochten deze alvast drinken voordat ie offiëel op de markt komt. Twee dagen eerder op fust gegaan. Zeer hoppige fruitbom met een lekker bittertje. Misschien nog iets té vers.
Rhodesian (BA Wild Turkey). Eigenlijk waren mijn smaakpapillen er al klaar mee. Deze was zacht en smooth, met een duidelijke BA aanwezigheid.

Komende zaterdag viert de Moersleutel het driejarig bestaan met wat leuke verrassingen. Hier moet ik zeker weer naar toe :9~
Tof zeg ik wist niet dat ze zo dicht in de buurt zaten! Moet ik toch eens langsgaan dan :)

Deed je dat gewoon in het centrum ergens of echt bij de brouwerij zelf?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jaguar645 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:30:
[...]

Tof zeg ik wist niet dat ze zo dicht in de buurt zaten! Moet ik toch eens langsgaan dan :)

Deed je dat gewoon in het centrum ergens of echt bij de brouwerij zelf?
Je moet naar de Scrapyard. Zit op een minuut of 10 lopen van het station :)

• Jaguar645
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:39:
[...]

Je moet naar de Scrapyard. Zit op een minuut of 10 lopen van het station :)
Dat ga ik maar eens inplannen dan! 😄

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:46

Stufferdt

En zo is het maar net.

Heeft iemand de gouden tip waar ik Duchesse de Bourgogne kan kopen? Vriendin drinkt het graag dus zou er zo nu en dan een paar van willen aanschaffen.
Ik woon zelf in Utrecht maar ouders wonen (letterlijk) tegen de grens met België aan, dus ik ben flexibel qua winkels!

Wat ik zelf heb gevonden:
-Beerwulf: 2,09 euro per flesje en vanaf 16 gratisch verzending, dus komt op 33,44 voor 16.
-Hopt: 1,79 per flesje maar wel weer 5,90 euro verzendkosten.
-Colruyt in België: Hebben het niet.
-Okay in België: Hebben het niet.
-Smash in België: Hebben het niet.
-Sligro: niet kunnen vinden.
-Supermarkten in Nederland: Tot dusver ook niet gevonden.

Mijn dank is groot :)

Signature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SemperFidelis
Stufferdt schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:57:
Heeft iemand de gouden tip waar ik Duchesse de Bourgogne kan kopen? Vriendin drinkt het graag dus zou er zo nu en dan een paar van willen aanschaffen.
Ik woon zelf in Utrecht maar ouders wonen (letterlijk) tegen de grens met België aan, dus ik ben flexibel qua winkels!

-Beerwulf: 2,09 euro per flesje en vanaf 16 gratisch verzending, dus komt op 33,44 voor 16.

Bierman & Bierman in de Biltstraat heeft hem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:10
Stufferdt schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:57:

Bierwinkel Hop in Amersfoort heeft hem ook. Maar heb er zelf ook drie meegenomen voor mijn vriendin dus de voorraad is iets minder geworden. Geen idee wat de prijs is/was. Was niet super duur in ieder geval.

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

SemperFidelis schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:29:
[...]

Bierman & Bierman in de Biltstraat heeft hem.
Ik zie 'm niet op de site staan, maar ik ga er eens kijken! :)
Robkazoe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:53:
[...]

Bierwinkel Hop in Amersfoort heeft hem ook. Maar heb er zelf ook drie meegenomen voor mijn vriendin dus de voorraad is iets minder geworden. Geen idee wat de prijs is/was. Was niet super duur in ieder geval.
Top, bedankt voor de tip! :*)

Signature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Laatst online: 14:13

Van Frontaal:

Moersleutel is zeker 1 van mijn favoriete brouwers samen met Uiltje. Ik ben, met oog op het zomerse weer, erg benieuwd naar Acid Dreams Raspberry Lactose, Smeerolie Coconut Milkshake, Juice Punch V9 en de Vertigo.

@Stufferdt Volgens mij hebben de meeste slijterijen met een bierafdeling dat biertje wel op voorraad staan. Ik heb hem iig al bij meerdere gezien ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaps
Stufferdt schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:44:
[...]

Ik zie 'm niet op de site staan, maar ik ga er eens kijken! :)

[...]

Top, bedankt voor de tip! :*)
Mitra heeft hem online, dus als er een mitra in de buurt zit, kan je daar kijken. Desnoods online bestellen en gratis ophalen in de winkel.

• Stufferdt

Stufferdt

En zo is het maar net.

klaps schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Mitra heeft hem online, dus als er een mitra in de buurt zit, kan je daar kijken. Desnoods online bestellen en gratis ophalen in de winkel.
Oh! Daar kom ik nooit, maar ga ik zeker doen dan!
spijkerhoofd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:35:
[...]
@Stufferdt Volgens mij hebben de meeste slijterijen met een bierafdeling dat biertje wel op voorraad staan. Ik heb hem iig al bij meerdere gezien ;)
Ik ga een sterkere bril laten opmeten in dat geval :+ Ik ga op speurtocht in ieder geval, dank u allen! _/-\o_

Signature

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:54
Kom net terug van het bierwalhalla (Caigny). Weer flink wat lekkers ingeslagen, waaronder:

- De Moersleutel Going Real Nuts
- De Moersleutel Emergency Escape
- De Moersleutel Smeerolie Coconut Milkshake
- De Moersleutel Smeerolie Mexicake
- De Moersleutel Punch Line
- De Molen Tsarina Esra
- De Molen / Bakunin Labour & Patience
- De Molen Op & Top
- De Molen Rasputin
- Kees Caramel Fudge Stout BA
- Kees Anniversary #4
- Kees Mosaic Hop
- Kees Barley Wine
- Cloudwater All Season IPA
- Pohjala Gimme Danger
- Omnipollo Nebuchadnezzar IPA
- Struise Pannepot Reserva
- Struise Pannepot Rio
- Nog wat Rocheforts, Gouden Carolus, Zundert e.d.

Zelf 2-3 biertjes van de Moersleutel op en die vond ik verrassend lekker. Ik houd echt van de zware, donkere jongens (Stouts, Barley Wine, Quadrupel, BA, etc.). Ben dus erg benieuwd naar bovenstaande bieren. Maat van mij heeft onlangs de Mexicake en Real Nuts op en vond ze geweldig, net als @Nyarlathotep. Ben ook echt een fan van de Molen maar van hen heb ik zo'n beetje het hele assortiment al wel gehad :+

• klaps
remzor schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:06:
Kom net terug van het bierwalhalla (Caigny). Weer flink wat lekkers ingeslagen, waaronder:

- De Molen Tsarina Esra
- De Molen Op & Top
- De Molen Rasputin
- Kees Anniversary #4
- Kees Mosaic Hop
- Kees Barley Wine
- Pohjala Gimme Danger
- Struise Pannepot Rio

Zelf 2-3 biertjes van de Moersleutel op en die vond ik verrassend lekker. Ik houd echt van de zware, donkere jongens (Stouts, Barley Wine, Quadrupel, BA, etc.). Ben dus erg benieuwd naar bovenstaande bieren. Maat van mij heeft onlangs de Mexicake en Real Nuts op en vond ze geweldig, net als @Nyarlathotep. Ben ook echt een fan van de Molen maar van hen heb ik zo'n beetje het hele assortiment al wel gehad :+
Mooie lijst! Ben vooral benieuwd naar de prijzen O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
klaps schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:43:
[...]

Mooie lijst! Ben vooral benieuwd naar de prijzen O-)
Bonnetje ligt helaas al in de container, maar hier had ik al eens prijzen gepost van De Caigny, zodat je een beetje kunt vergelijken. Waren toen wel andere bieren maar over het algemeen geldt toch dat je zo'n 25 tot 30% goedkoper uit bent.

De Moersleutel Smeerolie Mexicake kost bijvoorbeeld €5,95 bij Beerwulf en €4,41 bij De Caigny.

• _NooT_

Als je naar de Caigny in Essen gaat, kan ik je aanraden ook een stelling verder te kijken; Põhjala en Pühaste.
Die hebben fantastische RIS-sen en ook veel barrel adged. Qua prijs vergelijkbaar met de Moersleutel.
Mijn persoonlijke favoriet is momenteel 'Trinity in Black' van Pühaste. Die is daar een eurootje of 4.

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Põhjala maakt sublieme biertjes! :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• remzor
@NooT @Oogje Als jullie mijn lijstje nog eens bekijken zien jullie dat ik zeker ook aan Pohjala heb gedacht (gimme danger, een BA stout geloof ik). Van Pohjala met name IPA’s op tot dusver, pühaste goede tip want die heb ik nog niet geprobeerd volgens mij.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:09

- De Molen Tsarina Esra
- De Molen Op & Top
- De Molen Rasputin
- Kees Anniversary #4
- Kees Mosaic Hop
- Kees Barley Wine
- Pohjala Gimme Danger
- Struise Pannepot Rio

Mooie set met de struis en de molen. Leuk spul.

Ik heb vorige week bij de molen de hel en verdoemenis gedronken die op bowmore vaten was gelagerd. Eerste keer dat ik een 5.0 heb gegeven in untappd.

Wie gaat er trouwens dit jaar naar Borefts?

• LA-384
_NooT_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:29:
[...]

Als je naar de Caigny in Essen gaat, kan ik je aanraden ook een stelling verder te kijken; Põhjala en Pühaste.
Die hebben fantastische RIS-sen en ook veel barrel adged. Qua prijs vergelijkbaar met de Moersleutel.
Mijn persoonlijke favoriet is momenteel 'Trinity in Black' van Pühaste. Die is daar een eurootje of 4.
Wat bedoel je met "een stelling verder"? Zit er nog een bierwinkel dan?
Ik neem aan dat als je er bent, je de hele winkel door loopt toch, dus mis je niet snel iets. Hoewel ik zelf nog niet van Puhaste heb gehoord. Wellicht dat ik deze vakantie weer eens een kijkje ga nemen, vorige keer kwam ik met een flinke doos terug, maar die zijn alweer bijna op.

Overigens nog mensen die naar het van moll fest gaan dit jaar? Wegens groot succes vorig jaar, ga ik dit jaar weer met een grotere groep vrienden. Ik vind alleen wel dat er nog maar mondjesmaat bekend is wie en wat er komt. Ik dacht dat ze daar vorig jaar sneller mee waren.

Dit jaar is het wel verspreid over 2 dagen, beide dagen ander assortiment. Hopelijk doen alle brouwers hetzelfde als de eerste brouwer, dat ze een vast (kleiner) assortiment de hele dag beschikbaar hebben. Vorig jaar had ik een leuk lijstje gemaakt, maar de helft was nog niet op tap, of al geweest.

LA-384 wijzigde deze reactie 01-08-2019 21:07 (26%)

• remzor
Boudewijn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:58:
[...]

Mooie set met de struis en de molen. Leuk spul.

Ik heb vorige week bij de molen de hel en verdoemenis gedronken die op bowmore vaten was gelagerd. Eerste keer dat ik een 5.0 heb gegeven in untappd.
Die is zeker goed ja, 1 of 2 bezoekjes geleden meegenomen. 4,5/5 gegeven zie ik.

• Chiron
  • Laatst online: 13:58

Van Frontaal:

ik zit er nu, met een three years dinner barrel aged invergordon / heaven hill

not bad, not bad :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• pxltrx
  • Laatst online: 19-11 22:25
In Aldi in Portugal verkopen ze naast Blauwe Chimay, en La Trappe Dubbel ook enkele craft bieren van Portugal (oa een IPA en een milk stout)

Dat mogen ze in België/Nederland ook wel verkopen!

Leffe hadden ze natuurlijk ook :/

pxltrx wijzigde deze reactie 01-08-2019 23:39 (15%)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:04
Niks mis met een Leffe Blond!
of dubbel :9

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-11 13:52

-36-

Trust me. I'm an amateur

Maar geen Leffe Ruby. Net 1 geprobeerd maar getver wat een zoete kunstmatige rommel. Alsof ze een Leffe (waar idd niks mis mee is) hebben genomen en er een flinke scheut rode limonadesiroop doorheen hebben gemikt. 3,5/10

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:44

Honesty

kattenneus!

Raymond schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:55:
Niks mis met een Leffe Blond!
of dubbel :9
of de trippel naamgenoot, maar leffe is voor mij naast grimbergen of la trappe de trippels die altijd in de koelkast staan omdat ze in de bonus(of zoiets) waren. De rest blijft speciaal en liever voor kenners alleen.

Toevallig vanavond in een kroeg in gouda de bierkaart gezien en slecht 2 geproefd maar die beloofde wel wat. Ik had de straffe hendrik quadrippel en de rochefort 8, vond ze beide lekkerder dan de trippel van straffe en de rochefort 10 (die ik persoonlijk vond tegenvallen) maar beide voor 4,50 wat dezelfde prijs was als een leffe blond vond ik het geen miskoop:) Zelfs als ze een la trappe hadden gehad voor die prijs wilde ik wel iets nieuws proberen. La trappe blijft mijn nummer 1 omdat trippel karmeliet 2x zo duur is.

festina lente

• klaps
Oogje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:47:
Põhjala maakt sublieme biertjes! :)
Die Esten maken sowieso goed spul. Naast Põhjala en Puhaste kunnen Sori, Anderson en Lehe Pruulikoda er ook wat van. Vooral die biertjes van Lehe zoals Pimedaim Tund Enne Koitu, Mägi Eile Saar Must en Ravnodenstvie zijn ontzettend lekker. Ook erg leuk om uit te spreken als je ze wilt bestellen 8)7

Oh ja, morgen met m'n pa naar Taphuys Arnhem. Kijken of ik hem wat uit zijn comfort zone kan halen qua biersmaak >:)

klaps wijzigde deze reactie 02-08-2019 10:11 (11%)

• coldasice
https://beveragedynamics....ining-craft-beer-in-2018/

Spijker op zn kop, nu nog steeds. De zoektocht naar white whales, hazy ipa populariteit, local breweries versus global, veel bagger te koop, trend naar blik en lager alcohol, kleine brouwerijen hebben het financieel moeilijk. Wel een leuk stukje over instagram of andere media die bieren aanprijzen zonder commercieel belang, echter, volgt iemand van jullie zo iemand? En dan bedoel ik niet mr. Hop die zijn eigen waren aanprijst.

Hierbij de 2019 trends:
https://beveragedynamics....0/craft-beer-trends-2019/

Zien jullie het ook gebeuren dat de lokale brouwers, pils gaan maken om zo te concurreren met de gangbare pils?

coldasice wijzigde deze reactie 04-08-2019 20:24 (16%)

• Tusk
  • Laatst online: 19-11 12:31

Tusk

Om daarom!

Afgelopen weekend bij Van Moll op tap: Spin van Gamma brewery. Een neipa dipa. Wat een heerlijk aangenaam zacht fijn drinkend bier. Dikke aanrader!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• _NooT_
LA-384 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:03:
[...]

Wat bedoel je met "een stelling verder"? Zit er nog een bierwinkel dan?
Ik neem aan dat als je er bent, je de hele winkel door loopt toch, dus mis je niet snel iets. Hoewel ik zelf nog niet van Puhaste heb gehoord. Wellicht dat ik deze vakantie weer eens een kijkje ga nemen, vorige keer kwam ik met een flinke doos terug, maar die zijn alweer bijna op.
Ik bedoelde letterlijk een 'rek' verder. Daar staat een meter of 3 met bieren van Pohjala en Puhaste. Beide uit Estland. Staat zeg maar tegenover het stuk met de bieren van 'De Molen'.

• klaps
Van het weekend de Pohjala en Struise Brouwers collab 'As Good As It Gets' kunnen scoren. Heeft iemand anders deze al gehad/ook gekocht. Erg benieuwd naar, gaat dit weekend open :p

• Dobey
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02-11 08:40
klaps schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:59:
Van het weekend de Pohjala en Struise Brouwers collab 'As Good As It Gets' kunnen scoren. Heeft iemand anders deze al gehad/ook gekocht. Erg benieuwd naar, gaat dit weekend open :p
Ja die is echt voortreffelijk, jammer dat ik er maar 1 heb mee genomen (hij was nog al aan de prijs). Maar de naam zegt het helemaal, denk niet dat Põhjala dit makkelijk kan overtreffen.

• klaps
Dobey schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Ja die is echt voortreffelijk, jammer dat ik er maar 1 heb mee genomen (hij was nog al aan de prijs). Maar de naam zegt het helemaal, denk niet dat Põhjala dit makkelijk kan overtreffen.
Ik heb er ook 1, want hij was inderdaad prijzig. Mijn slijter kreeg hier een doos van binnen en wilde eerst zijn vaste klanten de kans geven om het te kopen. Loyaal zijn loont O-)

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:10
coldasice schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:19:
https://beveragedynamics....ining-craft-beer-in-2018/

Spijker op zn kop, nu nog steeds. De zoektocht naar white whales, hazy ipa populariteit, local breweries versus global, veel bagger te koop, trend naar blik en lager alcohol, kleine brouwerijen hebben het financieel moeilijk. Wel een leuk stukje over instagram of andere media die bieren aanprijzen zonder commercieel belang, echter, volgt iemand van jullie zo iemand? En dan bedoel ik niet mr. Hop die zijn eigen waren aanprijst.

Hierbij de 2019 trends:
https://beveragedynamics....0/craft-beer-trends-2019/

Zien jullie het ook gebeuren dat de lokale brouwers, pils gaan maken om zo te concurreren met de gangbare pils?
Het zijn leuke artikelen om te lezen en een aantal dingen komen wel overeen maar volgens mij is de Europese markt toch echt anders dan de Amerikaanse markt. De golf aan NEIPA is nog redelijk nieuw in Nederland en BA bieren beginnen nu echt op stoom te komen. En pils beconcurreren zie ik echt nooit gebeuren. Hoe kun je als kleine of middelgrote brouwer nu concurreren met de InBev's en Heineken's van deze wereld? Zij kunnen in de supermarkt verkopen voor 10 euro per krat met mega budgetten voor marketing. Tel daarbij op dat pils bijna niet te onderscheiden is qua smaak.

• michielmetcake
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 29-10 08:29
klaps schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:08:
[...]

Ik heb er ook 1, want hij was inderdaad prijzig. Mijn slijter kreeg hier een doos van binnen en wilde eerst zijn vaste klanten de kans geven om het te kopen. Loyaal zijn loont O-)
Haha dan heb je geluk.

Ik heb 8 flesjes over laten komen uit Croatia. Incl verzending was het gemiddeld net iets goedkoper dan de prijzen die ik bierwinkels zag vragen. Zal wel met de wisselkoers te maken hebben.

• kneusteun
Kwam er laatst achter dat moersleutel tegenwoordig in blik komt.... jammer

• koendio
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:45:
Kwam er laatst achter dat moersleutel tegenwoordig in blik komt.... jammer
Want?
Geen invloed van licht, luchtdicht en makkelijk te vervoeren
Steeds meer kleinere brouwers zijn aan het overstappen
Kees! heeft een tijdje terug ook de overstap gemaakt

• remzor
klaps schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:59:
Oeh, die zou ik ook wel willen scoren. Volgende keer eens op letten bij de drankenhandel. Wat heb je betaald? Euro of 10?

• klaps
remzor schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

Oeh, die zou ik ook wel willen scoren. Volgende keer eens op letten bij de drankenhandel. Wat heb je betaald? Euro of 10?
12 euro, mijn duurste biertje tot zover. Schrok er wel van, maar ik hoor alleen maar goede verhalen, dus hij zou het vast wel waard zijn

• kneusteun
koendio schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Want?
Geen invloed van licht, luchtdicht en makkelijk te vervoeren
Steeds meer kleinere brouwers zijn aan het overstappen
Kees! heeft een tijdje terug ook de overstap gemaakt
Omdat ik zelf flesjes mooier vind, ook leuk om een hele rits te sparen.
Ik snap de voordelen, maar wel jammer.

• coldasice
Robkazoe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

Het zijn leuke artikelen om te lezen en een aantal dingen komen wel overeen maar volgens mij is de Europese markt toch echt anders dan de Amerikaanse markt. De golf aan NEIPA is nog redelijk nieuw in Nederland en BA bieren beginnen nu echt op stoom te komen. En pils beconcurreren zie ik echt nooit gebeuren. Hoe kun je als kleine of middelgrote brouwer nu concurreren met de InBev's en Heineken's van deze wereld? Zij kunnen in de supermarkt verkopen voor 10 euro per krat met mega budgetten voor marketing. Tel daarbij op dat pils bijna niet te onderscheiden is qua smaak.
Je moet wel bedenken dat de kleine brouwerijen het enorm moeilijk hebben met de concurrentie, door een mooie pils toe te voegen, die lokaal weleens goed kan gaan lopen, verkoop je ineens 10 keer zoveel dan een speciaal biertje. Dat is zeker de gok waard voor een aantal local, ik snap het wel vanuit economisch perspectief.....vanuit de romantiek is het uiteraard ruk >:)

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:18
Ben nu in Noorwegen op vakantie. Wat een prijzen hier man...

Nu is het natuurlijk wel zo dat de Noren netto heel veel verdienen en veel belasting betalen over hun levensmiddelen maar dan nog. 16 euro voor een sixpack halve liter Ringnes pils is niet bepaald goedkoop.

Oh ja... Alcohol mag je na 18:00 niet meer kopen en op zondag al helemaal niet :')
Alcohol percentage ook niet hoger dan 4,6 procent volgens mij. Alles wat daarboven zit moet je kopen bij de vinmonopolet, een slijterij keten waar de overheid een dikke vinger in de pap heeft.

Jammer dat de vakantie voorbij is maar ik kijk wil uit naar normale prijzen en stevige speciaalbieren 🙂

• Stacheldraht

Stacheldraht

Vlassie1980 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:56:
Ben nu in Noorwegen op vakantie. Wat een prijzen hier man...

Nu is het natuurlijk wel zo dat de Noren netto heel veel verdienen en veel belasting betalen over hun levensmiddelen maar dan nog. 16 euro voor een sixpack halve liter Ringnes pils is niet bepaald goedkoop.

Oh ja... Alcohol mag je na 18:00 niet meer kopen en op zondag al helemaal niet :')
Alcohol percentage ook niet hoger dan 4,6 procent volgens mij. Alles wat daarboven zit moet je kopen bij de vinmonopolet, een slijterij keten waar de overheid een dikke vinger in de pap heeft.

Jammer dat de vakantie voorbij is maar ik kijk wil uit naar normale prijzen en stevige speciaalbieren 🙂
Het is niet voor niets dat als ik op vakantie naar Scandinavië ga ik een fles van 1 liter Jack Daniels meeneem. Gezien de alcohol prijzen daar.

* Stacheldraht wacht al op de eerste zeur reactie over JD van iemand *zucht*

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Stacheldraht schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:03:
* Stacheldraht wacht al op de eerste zeur reactie over JD van iemand *zucht*
Och, een Jack Daniels Honey in de cola is best wel lekker. :9
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True