Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:03
Komend weekend zijn jullie allemaal in Tilburg toch?

Hopwagon craftbeer & foodpairing festival in de Spoorzone en IPA weekend in café Kandinsky :9

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:11:
[...]

Omdat ik zelf flesjes mooier vind, ook leuk om een hele rits te sparen.
Ik snap de voordelen, maar wel jammer.
Zo zie je dat smaken verschillen.
Ik heb altijd flessen achteloos ingeleverd en juist de blikken bewaar ik de meeste van. Ik vind het juist mooier omdat de hele can etiket is.

Verder is het een uitkomst in de koelkast qua ruimte en ook met het afval mee zijn ze erg makkelijk.
Van mij mag alles in blikken...

Het enige nadeel kan zijn dat je bezinksel eerder meeschenkt, dan met een fles. Voor mij geen probleem, want ik schenk alles leeg

Oxellaar wijzigde deze reactie 09-08-2019 17:29 (10%)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17-09 22:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Robkazoe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

Het zijn leuke artikelen om te lezen en een aantal dingen komen wel overeen maar volgens mij is de Europese markt toch echt anders dan de Amerikaanse markt. De golf aan NEIPA is nog redelijk nieuw in Nederland en BA bieren beginnen nu echt op stoom te komen. En pils beconcurreren zie ik echt nooit gebeuren. Hoe kun je als kleine of middelgrote brouwer nu concurreren met de InBev's en Heineken's van deze wereld? Zij kunnen in de supermarkt verkopen voor 10 euro per krat met mega budgetten voor marketing. Tel daarbij op dat pils bijna niet te onderscheiden is qua smaak.
Ik zie her en der wel eens een 'craft pilsner' opduiken maar bijzonder zijn die niet want... pils. Er valt gewoon nauwelijks te variëren met pils.
Concurreren op pils gebied is dan ook waanzin en onnodig. Als craft bier brouwer moet je gewoon zorgen dat je een goede 'core' line-up hebt én in het oog/smaak vallende andere (limited) bieren. Dan komen de mensen écht wel. En die komen niet voor pils.
Veel beter kun je dan 'session' bieren maken. Die kunnen overigens verrassend smaakvol zijn ondanks het lage alcohol percentage. Voorbeeld: Northern Lights van Whiplash met slechts 2,8% alcohol.

Ik onderscheid zelf 4 soorten bierdrinkers: de pilsdrinker, de supermarktspeciaalbierdrinker, de craft beer drinker en de überfanatieke beergeek ruilhandel hipsterbierdrinker.
De eerste twee groepen hebben dan nog wat meer overlap dan de laatste twee.

Overigens ben ik een groot fan van blik, om de al eerder genoemde redenen. De NEIPA is al een tijdje ruim verkrijgbaar, en de verveling slaat al een beetje toe. Het is zo'n specifieke soort dat het allemaal wel wat op elkaar lijkt. We gaan zien hoe de smaak zich hier gaat ontwikkelen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
Zat vandaag nog eens te kijken naar een videoclip op YouTube bij RTL:

Opvallend feitje: Bij vandeStreek bieren is de helft van hun bier wat ze maken de Non Alcoholic IPA. :D :9B

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:36
Oxellaar schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:21:
[...]
Uiteraard is dit met craft/speciaalbier wat minder van toepassing, echter is het "volk" dat ik normaliter blikjes zie kopen niet iets waar ik mij mee wil associëren. Hoewel het verder nergens op slaat doet een flesje voor mijn beleving in ieder geval meer dan een blikje (moet altijd denken aan de Polen in onze straat die overal 50CL blikken dumpen en de lokale alcoholisten die 6 halve liters zwaar huismerk pils i.c.m. met 2 witte broodjes en een pak salami o.i.d. kopen)

Niet dat het voor mij verder veel uitmaakt, ik heb een wijnkoeler vol met grote flessen speciaalbier en nog een andere koelkast voor het reguliere/kleine spul + een donkere hoek voor een voorraad wat niet past ( :+ ). Wanneer ik iets interessants tegenkom in blik neem ik dan ook wel mee echter heeft mijn voorkeur alsnog een flesje :Y)

Thalaron wijzigde deze reactie 10-08-2019 08:22 (6%)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• Oxellaar
  • Niet online
@Thalaron Dus je eet nu ook geen wit brood meer en salami? :+

Nee zonder gekheid, ik heb die gedachte nooit gehad. Er wonen hier wel Polen in de buurt, maar daar is mij dit nog nooit bij opgevallen. Maar ik snap wat je bedoelt, ik wil geen jas met bontkraag ;)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:15
EvaluationCopy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:34:
Komend weekend zijn jullie allemaal in Tilburg toch?

Hopwagon craftbeer & foodpairing festival in de Spoorzone en IPA weekend in café Kandinsky :9
Zeker! Hopwagon en daarna Willem ii 😊

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:36
@Oxellaar wit brood eet ik, indien ik keuze heb, sowiezo al nooit ;-)

Vanaf vandaag vakantie dus ik zal binnenkort toch maar weer eens wat speciaals open gaan trekken :)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• leon1981
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-08 07:50

Toch altijd fijn die hopjes uit usa :)

• Foxke
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dat zijn mooie ja!

Last.fm profile
Mee grof schuurpapier kunde ok heel fijn schuren!

• Oxellaar
  • Niet online
Heerlijk .... al zijn er zoveel goeie IPA's op dit moment dat het toch een beetje een eenheidsworst begint te worden soms. Het verveelt nog niet, maar barrels zijn vaak wat meer uitgesproken qua smaak.
Maar afwisseling... dat is de oplossing.

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:25
Vrijdag bij het Bierparadijs geweest vlak over de grens. Genieten geblazen zo goedkoop daar. Uiteraard is het assortiment lang niet zo uitgebreid als De Caigny, maar toch zaten er genoeg leuke bieren tussen :)

2,80 voor een Pannepot Reserva 8)7

• Mercatres
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:28
Nyarlathotep schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:51:
[...]
Ik onderscheid zelf 4 soorten bierdrinkers: de pilsdrinker, de supermarktspeciaalbierdrinker, de craft beer drinker en de überfanatieke beergeek ruilhandel hipsterbierdrinker.
Ik zie nog een vijfde groep, al is dat een variatie op de 'supermarktspeciaalbierdrinker', namelijk de 'supermarktspeciaalbierdrinker die in België woont' :9

• CaLeX
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Mercatres schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Ik zie nog een vijfde groep, al is dat een variatie op de 'supermarktspeciaalbierdrinker', namelijk de 'supermarktspeciaalbierdrinker die in België woont' :9
En wat is daar dan het verschil tussen behalve de locatie?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:59
coldasice schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:19:
https://beveragedynamics....ining-craft-beer-in-2018/

Zien jullie het ook gebeuren dat de lokale brouwers, pils gaan maken om zo te concurreren met de gangbare pils?
Een kleine lokale brouwer die de concurrentie met Heineken en Hertog Jan aangaat?

Ja dat gaat vast een succes worden :D
Nyarlathotep schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Je hebt craftbeer drinkers en geen craft beer drinkers.
Ik haal wel eens wat uit het rek bij de AH, drink meer dan genoeg pils, loop vaak de speciaalzaak in en heb vaak genoeg mn best moeten doen voor een BCBS of ander hipster bier.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:50
SemperFidelis schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Een kleine lokale brouwer die de concurrentie met Heineken en Hertog Jan aangaat?

Ja dat gaat vast een succes worden :D
Een pilsener hoeft niet meteen in hetzelfde segment te vallen als het slootwaterbier van de grote volume brouwers.

Ook het bekendste biertype kun je met meer zorg en betere grondstoffen verfijnen. Net zoals de grote brouwers ook tripels, witbieren, bocks, IPA's etc aanbieden.

alles kan off-topic

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:45
Nathals bBer uit de Achterhoek is een voorbeeld van een kleine brouwer die best aardig op kan boksen (relatief dan) tegen het grote geweld van de mega brouwers. https://www.nathalsbier.nl/

Ze zitten al in diverse kroegen in de regio op de tap, tot groot ongenoegen van met name Grolsch. Zelfs de,
van oudsher merkvaste, Twentenaren en Achterhoekers drinken niet meer vanzelfsprekend Grolsch zoals vroeger.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Mercatres
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:28
CaLeX schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

En wat is daar dan het verschil tussen behalve de locatie?
Het aanbod aan speciaalbier is naar mijn gevoel groter in België.

• klaps
Beery Christmas van Hopt kan alweer besteld worden. Dit jaar maar even wachten tot ie voor de helft verkrijgbaar is.

• Minimum92
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:06
klaps schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:08:
Beery Christmas van Hopt kan alweer besteld worden. Dit jaar maar even wachten tot ie voor de helft verkrijgbaar is.
Was er afgelopen jaar niet heel erg van onder de indruk, wacht ook dit jaar liever af tot de inhoud bekend is.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:38
Zijn er nog tweakers bij het van moll fest geweest vorige week?
Ik weet niet of het aan ons lag, maar we vonden het ronduit tegenvallen. Hoewel er zo'n 130 bieren beschikbaar waren, leek de keuze beperkt tot geuze, IPA of koffiestouts. Geen van allen viel ons echt in de smaak. Sterker nog, ik denk dat we 20% zo weggegooid hebben, omdat het gewoon niet te drinken was.

Zijn er bierfestivals waar die uitgesproken craftbieren niet de boventoon voeren en ook gewoon een blonde, tripel, dubbel, Quad, etc te vinden zijn? Of iig wat minder experimentele biertjes van onbekende brouwerijen. Een bird of prey IPA zou zeker in de smaak gevallen zijn, maar die zag je daar helaas niet.

LA-384 wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:40 (7%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• SemperFidelis
Ankona schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Een pilsener hoeft niet meteen in hetzelfde segment te vallen als het slootwaterbier van de grote volume brouwers.

Ook het bekendste biertype kun je met meer zorg en betere grondstoffen verfijnen. Net zoals de grote brouwers ook tripels, witbieren, bocks, IPA's etc aanbieden.
Precies, het moet juist in een ander segment vallen dus ga je helemaal niet de concurrentie met Heineken aan.

Het zijn niet alleen betere grondstoffen maar vooral meer hop, geen rijst en andere zooi.

• Bebas
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 03-09 12:49
Oxellaar schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Zo zie je dat smaken verschillen.
Ik heb altijd flessen achteloos ingeleverd en juist de blikken bewaar ik de meeste van. Ik vind het juist mooier omdat de hele can etiket is.

Verder is het een uitkomst in de koelkast qua ruimte en ook met het afval mee zijn ze erg makkelijk.

Het enige nadeel kan zijn dat je bezinksel eerder meeschenkt, dan met een fles. Voor mij geen probleem, want ik schenk alles leeg
Helemaal mee eens. Steeds meer gewaardeerde brouwers stappen ook over op blik, niet alleen omdat het handig is qua opslag maar puur alleen al omdat het beter is voor bier. Zeker al die hoppige bieren tegenwoordig, die moeten gewoon zo min mogelijk licht krijgen wil je de smaak langer behouden.

Zelf heel erg fan van de blikken-lijn van Kees Bubberman (brouwerij Kees)!

• Oxellaar
  • Niet online
@Bebas Hier nog een fan van Kees, voor mij een streekproduct :)
Ace drinks is altijd één van de eerste die nieuwe brouwsels op voorraad heeft. De Caigny is ook altijd redelijk vlot.
Ook maar een half uurtje rijden van hier... Heerlijk!

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-09 20:08
Hier ook een fan van de blikken.

Heb onlangs wat aandelen Brewdog gekocht waardoor ik 20% korting krijg in hun webwinkel. Die webwinkel is sowieso wel een aanrader, prijzen vallen mee in vergelijking tot wat ze bij de supermarkt/slijter vragen en thuis geleverd. :)

Eind komende maand ook een festival bij Bax waar verschillende brouwers (waaronder Brewdog) komen, ik denk dat ik die zondag even heen ga.

Geen bier maar de cider die ik vorig jaar heb gemaakt van de appels bij mijn vader op het erf is ondertussen toch ook redelijk drinkbaar. Had van mij iets meer smaak aan gemogen maar het hoeft zeker niet door de gootsteen. :)

warcow wijzigde deze reactie 31-08-2019 13:28 (21%)

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:17

Honesty

kattenneus!

Hier ook een fan van de blikken, ik drink nooit uit het flesje/blik dus zonder glas vind ik blik een groot nadeel maar aan de andere kant de keren dat ik uit een flesje drink is ook nihil.
smaakbehoud is beter in blik en goedkoper en minder ruimte en geen opener nodig, enige nadeel vind ik dat glas langer koel blijft.

festina lente

• remzor
Drink de laatste tijd ook veel uit blik, met name IPA, Porter, Stout en Barley Wine.
Favo (blik) brouwers atm: De Moersleutel, Pohjala, Kees en De Molen (sinds kort ook wat blik van gezien).

Ook wat van Cloudwater, Sori, Omnipollo en Pohaste op :)

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:30
LA-384 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:36:
Zijn er nog tweakers bij het van moll fest geweest vorige week?
Ik weet niet of het aan ons lag, maar we vonden het ronduit tegenvallen. Hoewel er zo'n 130 bieren beschikbaar waren, leek de keuze beperkt tot geuze, IPA of koffiestouts. Geen van allen viel ons echt in de smaak. Sterker nog, ik denk dat we 20% zo weggegooid hebben, omdat het gewoon niet te drinken was.

Zijn er bierfestivals waar die uitgesproken craftbieren niet de boventoon voeren en ook gewoon een blonde, tripel, dubbel, Quad, etc te vinden zijn? Of iig wat minder experimentele biertjes van onbekende brouwerijen. Een bird of prey IPA zou zeker in de smaak gevallen zijn, maar die zag je daar helaas niet.
Jazeker, ik was geen IPA fan maar toch verschillende lekkere IPAs gehad, daarnaast wel een enorme stout fan dus voor mij was het feest echt top. De B.A.B.S, liquid desserts, chocolate rain, de collab van north x en brouwerij kees, en al9oritme waren fantastisch. Maar het was redelijk eenzijdig in aanbod, dus daar geef ik je gelijk in...

• Minimum92
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:06
coldasice schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

Jazeker, ik was geen IPA fan maar toch verschillende lekkere IPAs gehad, daarnaast wel een enorme stout fan dus voor mij was het feest echt top. De B.A.B.S, liquid desserts, chocolate rain, de collab van north x en brouwerij kees, en al9oritme waren fantastisch. Maar het was redelijk eenzijdig in aanbod, dus daar geef ik je gelijk in...
Je noemt de B.A.B.S., die moet ik inderdaad nog weer eens halen! Waanzinnige blended stout vond ik die, moet ik echt nog eens opnieuw proberen!

Eind deze maand ben ik op de zaterdag ook aanwezig op het Barbier bierfestival in Groningen!

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wanneer is dat? Afgelopen jaar gekregen voor het eerst, was goed bevallen!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• klaps
jules schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:
[...]

Wanneer is dat? Afgelopen jaar gekregen voor het eerst, was goed bevallen!
December volgens mij, wanneer advent begint. Volgens mij kan je tot ver na kerst nog steeds dat pakket kopen voor een prikkie

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mercatres schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Het aanbod aan speciaalbier is naar mijn gevoel groter in België.
Hmmm, ik heb het omgekeerde. Ik was onlangs in Brussel en alle kroegen hebben daar alleen hetzelfde (Belgische) bier. Chauvinistisch allemaal. Een enkele IPA was verkrijgbaar, maar voor de rest allemaal bier dat hier in de supermarkt staat...

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:14
Nyarlathotep schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:13:
[...]

Hmmm, ik heb het omgekeerde. Ik was onlangs in Brussel en alle kroegen hebben daar alleen hetzelfde (Belgische) bier. Chauvinistisch allemaal. Een enkele IPA was verkrijgbaar, maar voor de rest allemaal bier dat hier in de supermarkt staat...
Het is net van welke kant je het bekijkt. Wat je zegt klopt helemaal, in de kroegen is het doorgaans erg chauvinistisch en vind je inderdaad vooral het traditionele Belgische bier dat hier ook gewoon in de supermarkt staat. Anderzijds heeft België een aantal bierspeciaalzaken met een enorm aanbod. Zelf doe ik mijn inkopen altijd bij de Caigny in Essen (net over de grens bij Roosendaal), ik heb in Nederland nog geen enkele zaak gevonden die daaraan kan tippen. Hetgeen nog het dichtste in de buurt komt (van waar ik geweest ben) is Burg Bieren in Ermelo, maar zelfs die kan het aanbod (en zeker de prijzen) van de Caigny niet evenaren.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

klaps schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:33:
[...]

December volgens mij, wanneer advent begint. Volgens mij kan je tot ver na kerst nog steeds dat pakket kopen voor een prikkie
Ik weet dat het voor die periode bedoelt is, en dat geeft voor mij dan ook de charme om het dan op te drinken. Jammer dat het halverwege december pas in de aanbieding gaat.
Kan me herinneren dat ik ergens in november in Untappd ook een aanbieding kreeg ervoor met kortingscode. Kan daar helaas niks meer over vinden.
MiBe schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:45:
[...]

Het is net van welke kant je het bekijkt. Wat je zegt klopt helemaal, in de kroegen is het doorgaans erg chauvinistisch en vind je inderdaad vooral het traditionele Belgische bier dat hier ook gewoon in de supermarkt staat. Anderzijds heeft België een aantal bierspeciaalzaken met een enorm aanbod. Zelf doe ik mijn inkopen altijd bij de Caigny in Essen (net over de grens bij Roosendaal), ik heb in Nederland nog geen enkele zaak gevonden die daaraan kan tippen. Hetgeen nog het dichtste in de buurt komt (van waar ik geweest ben) is Burg Bieren in Ermelo, maar zelfs die kan het aanbod (en zeker de prijzen) van de Caigny niet evenaren.
Ik ben een paar keer bij de Trinkgut in Niederkrüchten (DE) geweest, daar hadden ze voor mijn gevoel een behoorlijk aanbod. Wel veel Duitse bieren, die ik zelf grotendeels niet zo onderscheidend vind.

Bij Flink gegist in Delft hebben ze er 700 staan, maar daar zie je toch ook een behoorlijk deel bekende bieren tussen staan.

jules wijzigde deze reactie 04-09-2019 07:17 (63%)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Vorig jaar die box voor vier tientjes inclusief verzenden kunnen scoren halverwege december, dus even wachten loont.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jules schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:55:
[...]

Ik weet dat het voor die periode bedoelt is, en dat geeft voor mij dan ook de charme om het dan op te drinken. Jammer dat het halverwege december pas in de aanbieding gaat.
Kan me herinneren dat ik ergens in november in Untappd ook een aanbieding kreeg ervoor met kortingscode. Kan daar helaas niks meer over vinden.

[...]

Ik ben een paar keer bij de Trinkgut in Niederkrüchten (DE) geweest, daar hadden ze voor mijn gevoel een behoorlijk aanbod. Wel veel Duitse bieren, die ik zelf grotendeels niet zo onderscheidend vind.

Bij Flink gegist in Delft hebben ze er 700 staan, maar daar zie je toch ook een behoorlijk deel bekende bieren tussen staan.
Ik wacht ook even tot de Untappd kortingcode. Wij bestellen de box met een aantal mensen en we willen natuurlijk allemaal tegelijk leuke biertjes proeven :9

Wij waren onlangs in de Trinkgut in Kleve. Inderdaad een flink aanbod. Hele kratten maar ook erg veel los spul en proefpakketten. Leuk om eens te proberen, maar de verschillen tussen deze bieren zijn erg klein.

De Caigny staat nog op mijn to-do list. Schijnt een prachtzaak te zijn inderdaad.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:38
coldasice schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:42:
Hm, dan hadden we wellicht gewoon pech. Wel jammer, want het maakt dat we volgend jaar niet meer terug gaan.

De biertjes die we hadden geproefd waren alles behalve toegankelijk. Nou ben ik zelf de enige stout fan, maar zelfs de 3 bean stout kon me niet bekoren met 35 graden.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:30
Nyarlathotep schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:13:
[...]

In bijna alle kroegen hebben ze naast het menu assortiment vaak allerlei speciaalbieren waar je naar moet vragen... Wisselend, vandaar niet op het menu

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De nieuwe Oak Aged batch van La Trappe is weer te bestellen. En ze hebben weer gekozen voor rijping op cachaca vaten :9

• Oxellaar
  • Niet online
Een beste collab brew moet ik zeggen
Kan niet fout gaan met Sori en Kees!

En de Cellar serie van Pohjala... Waanzinnig goed.

Oxellaar wijzigde deze reactie 04-09-2019 22:58 (14%)

• remzor
Fan van de Moersleutel maar lurk nu aan een biertje welke ik echt niks vind: Smeerolie Mexicake.
Ik houd gewoon echt niet van spicy bier (wel spicy food ;)) en ook niet van de kaneel geur en smaak. Helaas, maar kan gebeuren.
Verleden wel eens eerder spicy bier geprobeerd (geen kaneel) maar wilde het toch nog eens proberen van de Moersleutel.

remzor wijzigde deze reactie 06-09-2019 23:37 (21%)

• MiBe
remzor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:31:
Fan van de Moersleutel maar lurk nu aan een biertje welke ik echt niks vind: Smeerolie Mexicake.
Ik houd gewoon echt niet van spicy bier (wel spicy food ;)) en ook niet van de kaneel geur en smaak. Helaas, maar kan gebeuren.
Verleden wel eens eerder spicy bier geprobeerd (geen kaneel) maar wilde het toch nog eens proberen van de Moersleutel.
De meeste 'spicy' bieren vind ik ook niet zo geslaagd maar heb er één keer eentje gedronken die ik erg goed vond; de Don Habanero Chilli IPA van Permon. In Nederland wat lastiger te vinden (ze hadden hem ooit tijdelijk bij de Bierhoeder in Nijmegen) maar mocht je een keer in Tsjechië komen zou ik daar zeker even naar opzoek gaan.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• remzor
@MiBe Thanks voor de tip, maar voorlopig pas ik even. Paar smaken waar ik dus niet van houd: te rokerig, zuur, te zoet en spicy :P

Vanmiddag even Batch #35 gehaald van de La Trappe Oak Aged series, en nog maar een fles Dubbel Special Edition meegenomen uit 2018. Om het goed te maken..

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
MiBe schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:55:
[...]

De meeste 'spicy' bieren vind ik ook niet zo geslaagd maar heb er één keer eentje gedronken die ik erg goed vond; de Don Habanero Chilli IPA van Permon. In Nederland wat lastiger te vinden (ze hadden hem ooit tijdelijk bij de Bierhoeder in Nijmegen) maar mocht je een keer in Tsjechië komen zou ik daar zeker even naar opzoek gaan.
Goh nooit van die zaak gehoord terwijl ik er vlak bij woon, net een straat waar ik liever omheen loop.
Maar het slechte nieuws, hij stopt er mee en zoekt overname.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Wie gaat er allemaal nog meer naar Borefts later deze maand? Ik ga even met wat vrienden maar heb nog niet echt een plan de campagne gemaakt.

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:13
Boudewijn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:06:
Wie gaat er allemaal nog meer naar Borefts later deze maand? Ik ga even met wat vrienden maar heb nog niet echt een plan de campagne gemaakt.
Wij gaan met een groep op de vrijdag. Wat voor plan bedoel je?

• Boudewijn
  • Nu online
Jorizzz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:08:
[...]

Wij gaan met een groep op de vrijdag. Wat voor plan bedoel je?
Wat te scoren in welke volgorde. Vriend van me claimt vorig jaar alles geproefd te hebben in 3 dagen (op donderdag was er een besloten versie oud)... maar die is er wel redelijk stuk aan gegaan geloof ik.

• Jorizzz
Behalve de lijst met brouwers is er toch nog niks bekend over welke bieren er zijn?
Ik ben zelf sowieso niet zo van het plannen. Enige wat ik doe is het alcoholpercentage rustig opbouwen en niet meteen aan de hele sterke smaken beginnen, want daarna proef je weinig subtiels meer. Laat het gewoon gedurende de dag afhangen van waar ik zin in heb, het weer, mijn humeur, wat anderen aanraden en eventueel van wat er nog op mijn wish list staat. Plannen is stressen, wat mij betreft. Ik wil gewoon een lekkere dag hebben, genieten en laat me grotendeels verrassen.

• Oxellaar
  • Niet online
Gisteren naar Brewda 2019 geweest en is erg goed bevallen.

Georganiseerd door Frontaal bij hun op het terrein

Het volgende geproefd...
Juice Punch V9 by Brouwerij Frontaal
Coffee & Pancake Brunch Stout by 5 Elementos Cervejaria Artesanal
Coconut Dream Barley Wine by 5 Elementos Cervejaria Artesanal
Reserve 2019 by 5 Elementos Cervejaria Artesanal
Gwiazda Północy by Maryensztadt
Stouts All the Way Down: Volume 14 by Orpheus Brewing
ALLEN by Verdant Brewing Co
Hazy Queen by HORIZONT Brewing
Oblivious by De Moersleutel

Vooral 5 Elementos vond ik erg goed met alles. Waarschijnlijk het beste wat er stond en dat vonden meer mensen.
Het was verreweg het drukst voor hun stand.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Boudewijn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:10:
[...]

Wat te scoren in welke volgorde. Vriend van me claimt vorig jaar alles geproefd te hebben in 3 dagen (op donderdag was er een besloten versie oud)... maar die is er wel redelijk stuk aan gegaan geloof ik.
Alles geproefd? Dat lijkt mij sterk, want volgens mij ga je ruim over de 200 bieren...

En een plan maak ik niet echt... Ik kijk vooraf wel wat er geschonken gaat worden. En met de Borefts app en Untappd zoek ik dan wel wat bieren uit die ik echt wil proberen. En voor de rest zie ik het wel.

Vaak drink ik alles wel een beetje door elkaar. Het opbouwen van het alcoholpercentage doet niets af aan het feit dat je toch wel teut wordt na 30 bier dus ik probeer daar niet op te letten :X Uiteindelijk maakt de volgorde weinig uit.
Het heeft meer impact op de smaak. Stevige IPA's willen je smaakpalet nogal eens verknallen waardoor latere biertjes minder smaken...

(Bovendien, áls ik al iets van een plan maak loopt dat uiteindelijk toch op niets uit na tig bier :P )

• plofkip
  • Laatst online: 12:41
Sowieso; plannen maken voor het drinken van bier, :F right?

• Oxellaar
  • Niet online
plofkip schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:16:
Sowieso; plannen maken voor het drinken van bier, :F right?
Als je niet alles kunt proberen wat er aangeboden wordt, dan is een beetje studie vooraf niet vreemd toch?
Wat ik zo bij de Caigny kan halen, dat laat ik gew links liggen.

En het is niet zomaar bier drinken, want dat kan in ieder café.

• plofkip
studie vooraf
Het klinkt allemaal zo 'zwaar'. Tuurlijk is er niets mis met het aanbod van tevoren een beetje bekijken, maar om nou een 'plan de campagne' op te gaan stellen :X

• SemperFidelis
[...]

Vriend van me claimt vorig jaar alles geproefd te hebben in 3 dagen
Haha ja dat gelooft dus niemand.

Ik vind die proefglaasjes bij Borefts precies goed voor 1 persoon. Tegenwoordig zie ik groepenn van 4-5 mensen allemaal een sipje nemen zodat ze lekker kunnen inchecken op Untappd. Tja ieder z'n ding maar ik vind dat echt lachwekkend.

Ik kom jaarlijks aan 30 proefglaasjes in 2 dagen en dan kan ik zeggen dat de ratings aan het einde van de dag weinig betrouwbaar meer zijn :D

Vorig jaar was er een Untappd lijstje van alle bieren, dat is wel handig om te hebben. Verder gewoon go with the flow vind ik. Liefst zo min mogelijk rij, en als ik zin heb in een Sour drink ik een Sour, ook al zegt de planning een Russian Imperial Stout. Je gaat je toch nooit aan het plan houden?

SemperFidelis wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:35 (10%)

• klaps
Is het dan al duidelijk specifiek welke bieren worden geschonken op Borefts? Ik laat me graag verrassen op bierfestivals. Uiteraard zijn er altijd wel bieren die ik sowieso wil proberen, maar die nieuwsgierigheid van welke bieren er misschien wel/niet zijn heeft zo zijn charme :)

• SemperFidelis
klaps schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:54:
Is het dan al duidelijk specifiek welke bieren worden geschonken op Borefts? Ik laat me graag verrassen op bierfestivals. Uiteraard zijn er altijd wel bieren die ik sowieso wil proberen, maar die nieuwsgierigheid van welke bieren er misschien wel/niet zijn heeft zo zijn charme :)
Er is altijd een mooi boekje die je bij de ingang krijgt met alle biertjes. Zodra die bekend zijn (doen ze al vantevoren) is er ook wel een lijstje online te vinden :)

Deze brouwers zijn er:

La Calavera - Girona - Spain
Brouwerij Alvinne - Moen - Belgium
Olde Hickory Brewery - Hickory - North Carolina - USA
Browar Artezan - Błonie - Poland
Hop Hooligans - Jilava - Romania
MONYO Brewing Co. - Budapest - Hungary
Wicked Barrel - Bicaz - Romania
Wylam Brewery - Newcastle upon Tyne - England
Dugges Bryggeri - Landvetter - Sweden
Odyssey Brew Co - Whitbourne - England
Hair of the Dog Brewery and Tasting room - Portland - United States
Brouwerij Kees - Middelburg - Netherlands
Drink Moor Beer - Bristol - England
CoolHead Brew - Tuusula - Finland
North Brewing Co - Leeds - England
De Dochter van de Korenaar - Baarle-Hertog - Belgium
Cross Borders Brewing - Dalkeith - Scotland
Gigantic Brewing Company - Portland Oregon - United States
Redemption Brewing Company - Londen - England
Yria Cerveza Artesanal - Madrid - Spain
O/O Brewing - Göteborg - Sweden
Van Moll - Eindhoven - Nederland
Närke Kulturbryggeri - Örebro - Sweden
Omnipollo - Stockholm - Sweden

Edit:

Boekje wordt dus gemaakt.

SemperFidelis wijzigde deze reactie 09-09-2019 14:07 (56%)

• plofkip
Vorige week overigens de Wingman van brouwerij Gallivant uit Hengelo geproefd. Vond het een erg lekker biertje, maar kan hem nog nergens vinden om te kopen buiten de horeca helaas.

• CaLeX
  • Nu online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

SemperFidelis schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:34:
[...]
Ik kom jaarlijks aan 30 proefglaasjes in 2 dagen en dan kan ik zeggen dat de ratings aan het einde van de dag weinig betrouwbaar meer zijn :D
Ieder z'n ding, maar dat vind ik dus lachwekkend. Jezelf helemaal het apelazarus zuipen aan exclusieve biertjes 'proeven'. ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Jeroen87
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:21

Jeroen87

Bier Connaisseur

15 Proefglaasjes verdeeld over 1 dag is toch niet zo heel extreem?
Gaat over 0,15cl per glaasje.....en vaak wil er nog wel eens iemand wat proeven wat jij gekozen hebt, ik lees me ook altijd even in wat het festival te bieden gaat hebben. Vooral brouwers die normaliter slecht te krijgen zijn en goed aangeschreven staan. Dan kun je beter die proberen te proeven dan spul wat je gewoon bij de bierwinkel haalt.

Craft beer specialist

• klaps
SemperFidelis schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:01:
[...]

Er is altijd een mooi boekje die je bij de ingang krijgt met alle biertjes. Zodra die bekend zijn (doen ze al vantevoren) is er ook wel een lijstje online te vinden :)
Aha, zo'n boekje herken ik van andere festivals. Alleen die maken het vaak niet van te voren bekend.

• CaLeX
  • Nu online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Jeroen87 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:30:
15 Proefglaasjes verdeeld over 1 dag is toch niet zo heel extreem?
Gaat over 0,15cl per glaasje.....en vaak wil er nog wel eens iemand wat proeven wat jij gekozen hebt, ik lees me ook altijd even in wat het festival te bieden gaat hebben. Vooral brouwers die normaliter slecht te krijgen zijn en goed aangeschreven staan. Dan kun je beter die proberen te proeven dan spul wat je gewoon bij de bierwinkel haalt.
Je bedoeld 0,15l per glas lijkt me

Is toch al snel 2 liter bier (het weggeven van slokjes zal een zero sum game zijn+ dat vond hij lachwekkend & als je twijfelt mag je bij het kopen altijd even een slokje "voorproeven"), waarvan het gemiddeld alcoholpercentage wel wat hoger ligt van een pilsje.

Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten hoe hij/zij door een proeverij gaat, ik zal daar persoonlijk niet zo snel over oordelen

offtopic:

• MiBe
CaLeX schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:49:
[...]
Is toch al snel 2 liter bier
Zo gek vind ik dat niet eens hoor, zeker als je ziet over hoeveel tijd dit doorgaans verspreid is (ik breng makkelijk een volledige middag door op zo'n festival, dan zit je al snel op een uur of 6). Ik kom ook zeker aan een vergelijkbare hoeveelheid op een bierfestival, maar heb absoluut niet het idee dat ik me daar het apelazarus zuip en in mijn geval ben ik ook nog aan het einde van de dag aandachtig aan het proeven.

Hierbij moet ik wel zeggen dat ik zelden tot nooit 10%+ spul drink (ik heb bijvoorbeeld niets met barrel aged bieren of imperial stouts), maar voornamelijk New England en Imperial IPA's van een procent of 6 tot 9.

• plofkip
Precies, bij 2 liter begint het plezier pas ;-)

• SemperFidelis
CaLeX schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:49:
[...]
Je bedoeld 0,15l per glas lijkt me
Eh ja uiteraard :+
CaLeX schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:26:
[...]

Ieder z'n ding, maar dat vind ik dus lachwekkend. Jezelf helemaal het apelazarus zuipen aan exclusieve biertjes 'proeven'. ;)
Mwah als je het over 8 uur uitspreid valt dat allemaal wel mee. Is 1 bierfles per uur.

SemperFidelis wijzigde deze reactie 09-09-2019 16:38 (128%)

• remzor
@CaLeX Ik vind het ook niet bijzonder veel op een hele middag/vooravond. Je gaat ook niet naar zo’n evenement om na 3x proeven over te gaan op de Fristi lijkt me :+

Wanneer die 15 proefglaasjes alleen maar 10% bieren zijn, zou ik het ook niet volhouden. Maar vaak genoeg bock, wit, saison e.d. waardoor het prima te doen is in een uurtje of 4-6.

• Boudewijn
  • Nu online
Mwa ik ga wel even een beetje indelen: interessant spul dat ook licht is eerst, daarna wat zwaarder. Tussendoor eventueel wat gose ofzo om te resetten.

Die maat van mij is zo iemand die met zijn 4en sipjes neemt. Ik vind het veel maar niet onhaalbaar eigenlijk.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kom op Borefts wel aan de 25-30 glaasjes per dag hoor... Maar ik ben dan ook al vlak na openingstijd aanwezig. En ja... Echte oordelen vellen over je biertje gaat aan het einde van de dag een stuk minder soepel. Maar het bier wordt er niet minder lekker op :)
Vorig jaar op de zaterdag bijna alleen maar donker en zwaarder spul op. Omdat het aanbod zo goed was... Op de Budapest Beer Week heb ik op de eerste dag zowat alleen sours gedronken omdat er zo veel lekkers was...
Maar eens zien wat het dit jaar wordt!

• Chiron
  • Laatst online: 16:01
[...]

Lijkt me wel redelijk sterk. Op het festival zelf zijn er ineens hele andere bieren, bieren die niet in het boekje staan, bieren die wel in het boekje staan maar dan toch niet beschikbaar, en vaten die pas op een bepaald tijdstip worden aangebroken. Dan mag je wel rap in de rij gaan staan, anders is het op. Om nog te zwijgen over de echte speurtochtbiertjes waar je alleen aan kan komen als je tot een bepaalde incrowd behoort.

Die rat race begin ik niet aan. Je zal in ieder geval niet omkomen van de dorst :+

Zelf ben ik na 15 proefglazen wel 'klaar' :)

De Scrapyard heeft trouwens precies dat weekend ook nog een barrel aged 'festival'/special, dus wellicht na terugkomst met de trein in Alkmaar nog even eentje doen bij de Scrap als we op tijd zijn >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• militairtje
  • Laatst online: 14:10
Al dat gepraat over bierfestivals maakt me dorstig. Op het moment zit ik voor nog een goede 5 maanden in China, waar het bier nou niet goed is ofzo. Iemand toevallig die een aanrader heeft qua kroegen die een leuk aanbod hebben?

Verder had ik nog een vraag mbt de Budapest Beer Week, wanneer worden daar de tickets van beschikbaar? (ervaring van de afgelopen edities)

Alvast bedankt!

• Juronymous
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:58
militairtje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:06:
Al dat gepraat over bierfestivals maakt me dorstig. Op het moment zit ik voor nog een goede 5 maanden in China, waar het bier nou niet goed is ofzo. Iemand toevallig die een aanrader heeft qua kroegen die een leuk aanbod hebben?

Verder had ik nog een vraag mbt de Budapest Beer Week, wanneer worden daar de tickets van beschikbaar? (ervaring van de afgelopen edities)

Alvast bedankt!
China is redelijk groot, dus wellicht moet je iets specifieker aangeven waar je zit voordat je tips krijgt die op vliegafstand bij je vandaan zijn. :+
En er gaat best wat Nederlands craft bier naar Azië (De Molen, Uiltje), geen idee waar precies.
En in Untappd kijken bij de 'Near by' resulteert wellicht in een leuke locatie?

• CaLeX
  • Nu online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

SemperFidelis schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:35:
[...]

Mwah als je het over 8 uur uitspreid valt dat allemaal wel mee. Is 1 bierfles per uur.
Hier zal wel een groot verschil zitten, ik ben er meestal na een paar uur wel 'klaar' mee. Na een uurtje of 3 met net iets minder dan 3 glaasjes per uur (&wat proeven van de mensen waarmee je bent) ben ik wel toe aan een blondje of pilsje.

offtopic:

• militairtje
  • Laatst online: 14:10
Juronymous schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:25:
[...]

China is redelijk groot, dus wellicht moet je iets specifieker aangeven waar je zit voordat je tips krijgt die op vliegafstand bij je vandaan zijn. :+
Oops haha, ik zit in Xi'an de komende maanden

Untappd had ik nog niet aan gedacht, thanks!

• Jorizzz
militairtje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:14:
[...]

Oops haha, ik zit in Xi'an de komende maanden

Untappd had ik nog niet aan gedacht, thanks!
Ratebeer heeft ook mooie overzichten per stad:
https://www.ratebeer.com/places/city/xian-shaanxi/0/45/#

Lijkt er alleen op dat er niet héél veel is...

• SemperFidelis
Shanghai is 1 groot craft beer spektakel bijna, enorm veel festivals en craft beer bars. Maar dat is vooral vanwege het aantal expats.
CaLeX schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:55:
[...]

Hier zal wel een groot verschil zitten, ik ben er meestal na een paar uur wel 'klaar' mee. Na een uurtje of 3 met net iets minder dan 3 glaasjes per uur (&wat proeven van de mensen waarmee je bent) ben ik wel toe aan een blondje of pilsje.
Is blond geen speciaalbier dan? Of denk je dat ik 15 Russian Imperial Stouts achterover sla haha. Vind bv sours ook heel lekker. Die zijn helemaal niet zwaar.

SemperFidelis wijzigde deze reactie 10-09-2019 11:50 (66%)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

plofkip schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:34:
[...]

Het klinkt allemaal zo 'zwaar'. Tuurlijk is er niets mis met het aanbod van tevoren een beetje bekijken, maar om nou een 'plan de campagne' op te gaan stellen :X
Het klinkt inderdaad wat 'zwaar' op deze manier :)

Maar een stukje 'voorwerk' is eigenlijk al een deel van de pret. Kijken wat de brouwerijen voor bier meenemen... En hopen dat dat niet allemaal zware jongens zijn.
Ik probeer wel een béétje een balans te maken tussen lichte en zware bieren. En gluren op Untappd om de toppers in de gaten te houden.

Overigens laat ik de 'incrowd' biertjes aan de fanatiekelingen. Het eerste jaar had een 'biermaat' van mij zich er in gewerkt via Facebook (je moest iemand 'liken' om te beginnen). En dan op zoek naar die knakker en een biertje van m krijgen. Nee bedankt... Veel te veel gedoe om als een obsessief hondje dat terrein over te rennen |:(

Ik heb er wel weer zin in! En hopelijk na de sessies in het Molen café nog een biertje doen.

• CaLeX
  • Nu online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

SemperFidelis schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:44:
[...]

Is blond geen speciaalbier dan? Of denk je dat ik 15 Russian Imperial Stouts achterover sla haha. Vind bv sours ook heel lekker. Die zijn helemaal niet zwaar.
In principe is elk bier is speciaal, dus dan we kunnen de topictitel ook wel aanpassen.

En ja, ik denk dat een gemiddelde sessie dichter in de buurt komt qua alcohol percentage van een RIS dan van een Radler.

offtopic:

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Van de steeds meer toenemende populariteit aan lichte of zelfs (bijna) alcoholvrije biertjes is op een gemiddeld bierfestival véél minder te merken dan in de lokale supermarkt in ieder geval.
Onze lokale AH heeft het schap low/non alcohol bieren flink uitgebreid de afgelopen weken.

Ik zou het zeker niet erg vinden op Borefts, om meer lichtere bieren te zien. De Northern Lights van Whiplash is nog steeds het beste low-alcohol (2,8%) bier dat ik heb gdronken :)

• Chiron
Was er eigenlijk al een thema voor dit jaar met Borefts?

De sessionable biertjes (~3% en lager) zijn de laatste jaren wat populairder aan het worden inderdaad.

Zelf ben ik benieuwd naar de 'zure meuk', moest er nooit wat van hebben maar ik vind het steeds interessanter worden, zeker als het wat warmer is. Alvinne is in ieder geval van de partij :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Nyarlathotep schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:14:
Van de steeds meer toenemende populariteit aan lichte of zelfs (bijna) alcoholvrije biertjes is op een gemiddeld bierfestival véél minder te merken dan in de lokale supermarkt in ieder geval.
Onze lokale AH heeft het schap low/non alcohol bieren flink uitgebreid de afgelopen weken.

Ik zou het zeker niet erg vinden op Borefts, om meer lichtere bieren te zien. De Northern Lights van Whiplash is nog steeds het beste low-alcohol (2,8%) bier dat ik heb gdronken :)
Was het niet dat lichte bieren juist moeilijker zijn om te brouwen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SemperFidelis
CaLeX schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:14:
[...]

In principe is elk bier is speciaal, dus dan we kunnen de topictitel ook wel aanpassen.

En ja, ik denk dat een gemiddelde sessie dichter in de buurt komt qua alcohol percentage van een RIS dan van een Radler.
Ik snap je niet echt, je roept tegen mij dat ik veel speciaalbier drink en zegt vervolgens zelf dat je na verloop van tijd dan liever een blond biertje drinkt. Dat is toch gewoon hetzelfde lol?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Chiron schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:49:
Was er eigenlijk al een thema voor dit jaar met Borefts?

De sessionable biertjes (~3% en lager) zijn de laatste jaren wat populairder aan het worden inderdaad.

Zelf ben ik benieuwd naar de 'zure meuk', moest er nooit wat van hebben maar ik vind het steeds interessanter worden, zeker als het wat warmer is. Alvinne is in ieder geval van de partij :9
Nieuwe thema van dit jaar is 'Traditionals'. Dus misschien wat leuke dubbels, tripels en quads voor de liefhebber :)

En zuur bier is behoorlijk populair, en Borefts zal niet teleurstellen wat dat betreft!

• Chiron
Borefts heeft me nog nooit teleurgesteld.. volgens mij wordt dit mn 11e ;)

• Oxellaar
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:50:
[...]

dmv vacumeren is achteraf vrij makkelijk het alcoholpercentage te laten dalen door het uit te koken bij een lage temperatuur.

En wat betreft de hoeveelheden op een bierfestival... Ik ben hou enorm van een zware RIS, IPA of sessions, dat raak ik erg snel beu, veel te weinig uitdaging qua smaak.
Maar pas op Brewda, van 14.00 tot 20.00 al snel een ruime 10 tasters leeg. Maar goed eten en na iedere taster een glas water. Dan hou je het erg lang vol...

Hier gisteren een ticket voor Ace en Kees! weten te bemachtigen :9B

Oxellaar wijzigde deze reactie 14-09-2019 16:50 (38%)

• Jeroen87
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:21

Jeroen87

Bier Connaisseur

Touchdomex schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:50:
[...]

Correct, is een ondergistend bier en wordt voornamelijk op de "Pils" methode gemaakt. Stuk gecontroleerder proces.
Oxellaar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:30:
[...]

En wat betreft de hoeveelheden op een bierfestival... Ik ben hou enorm van een zware RIS, IPA of sessions, dat raak ik erg snel beu, veel te weinig uitdaging qua smaak.
Vroeger zou ik het het me eens zijn, maar qua smaak is er juist heel veel te doen op IPA en Sessions. Wel een ander soort smaak dan de zware jongens. Zeker Sessions, lekker fris gebrouwen, mooie projecten met lactose etc.
RIS/Barrel aged etc. is natuurlijk logisch dat die wat uitdagender voor je smaakpapillen zijn. maar ook daar is een hoop zooi in te krijgen. Vaak zat meegemaakt dat een RIS die mooi zwart oogt, 10% of hoger is, en dan gewoon heel waterig smaakt.

Ieder in zijn eigen categorie hebben de soorten wel uitdaging op smaak. Ik zou juist zeggen dat de rek er op Blond/Triple/Wit/Weizen wat meer uit is.

Craft beer specialist

• SemperFidelis
Jeroen87 schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:11:
[...]

Correct, is een ondergistend bier en wordt voornamelijk op de "Pils" methode gemaakt. Stuk gecontroleerder proces.

[...]

Vroeger zou ik het het me eens zijn, maar qua smaak is er juist heel veel te doen op IPA en Sessions. Wel een ander soort smaak dan de zware jongens. Zeker Sessions, lekker fris gebrouwen, mooie projecten met lactose etc.
RIS/Barrel aged etc. is natuurlijk logisch dat die wat uitdagender voor je smaakpapillen zijn. maar ook daar is een hoop zooi in te krijgen. Vaak zat meegemaakt dat een RIS die mooi zwart oogt, 10% of hoger is, en dan gewoon heel waterig smaakt.

Ieder in zijn eigen categorie hebben de soorten wel uitdaging op smaak. Ik zou juist zeggen dat de rek er op Blond/Triple/Wit/Weizen wat meer uit is.
Jup, drink echt bijna nooit meer de wat traditionelere stijlen, zoals dubbels bv. Lambics drink ik nog wel want zuur. Sowieso drink ik dus steeds minder van onze Zuiderburen, moet zeggen dat Nederland me echt wel goed bevalt wat er te krijgen is. Bijna level 100 Going Dutch 8). En zit idd echt genoeg variatie in bv Sours, die gekke milkshake IPAs en weet ik nog meer.

SemperFidelis wijzigde deze reactie 16-09-2019 10:04 (3%)

• Oxellaar
  • Niet online
@SemperFidelis ik drink ook eigenlijk niks meer van de Zuiderburen.
Vooral Nederlands en Estland: Pohjala, Sori... Super.

• -ko-
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:07

-ko-

Leidend Voorwerp

Van het weekend op bezoek in Brugge en Dusseldorf met mijn net zo bierliefhebbende broer. Zijn daar nog wat leuke venues te vinden qua speciaal bier? :-)

Wa Doede Nou

• Foxke
  • Niet online
In brugge de struise beer shop :)

Last.fm profile
Mee grof schuurpapier kunde ok heel fijn schuren!

• klaps
-ko- schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:41:
Van het weekend op bezoek in Brugge en Dusseldorf met mijn net zo bierliefhebbende broer. Zijn daar nog wat leuke venues te vinden qua speciaal bier? :-)
Recent nog in Brugge geweest! Ik kan met name de Struise Shop aanraden. Ook het 't Brugse Beertje is zeker de moeite waard! Hele mooie kaart en ook aardig geprijsd. Vond de sfeer daar heel relaxt, soort van huiskamer met een bar.

Verder Café Rose Red en 't Poatersgat, tevens mooie kroegen met leuke bieren. Le Trappiste vond ik zelf wat minder, aangezien het vooral gericht is op toeristen. Kan ook komen omdat het tijdens mijn bezoek donders benauwd was door de aanhoudende warmte overdag. Dan wil je niet zitten in zo'n middeleeuwse kelder.

Een rondleiding door brouwerij De Halve Maan is, ondanks de drukte en het hoge toerisme gehalte, zeker de moeite waard! En De Garre natuurlijk, voor die tripel :P

klaps wijzigde deze reactie 16-09-2019 16:11 (3%)

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True