Er zijn genoeg brouwerijen in Belgie die innoveren, maar meestal is dat in kleine oplage, en exporteren ze heel selectief, denkende aan: Dochter van de koorenaar, Brouwerij Alvinne, De struise brouwers, De dolle brouwers, Brussels beer project, ...De meeste zijn vrij moeilijk te vinden, zelfs bij de drankenhandels in België.rodie83 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:47:
[...]
Ben ik niet echt met je eens. Alle traditionele Belgische biervormen ('blond', dubbel, tripel, quadrupel, geuze, lambic) worden niet of slechter gemaakt door de nieuwe lichtingen brouwers. Die richten zeer meer op de niet traditioneel Belgische bieren (IPA, porter, stout, barleywine). In al het smaakgeweld van tegenwoordig snap ik best dat die Belgen niet meer zo speciaal aan doen. Maar als je van de Belgische variaties houdt, dan vind ik de Belgische bieren nog steeds ongeslagen. En volgens mij vinden de meeste brouwers dat ook, daar ze zich er over het algemeen dus niet eens aan wagen.
Daarnaast zijn er een aantal Belgen ontzettend goed bezig. Dochter van de Korenaar bijvoorbeeld maakt echt klasse spul, in alle vormen en maten, en is toch echt Belgisch.
Dat gezegd hebbende: ik heb zonet een Barrel Blend V van de Moersleutel opgepikt en van het Uiltje de Sequence Series Cask Ferment #3. Dat wordt vanavond ontspannen bier drinken
Het probleem is ook dat er heel weinig vraag is naar speciaalbieren, Belgen zijn enorme gewoontedieren
---> Omer, Duvel, Westmalle, Vedett
[ Voor 4% gewijzigd door beOnt op 05-02-2019 21:13 ]