Alle 3 relatief eenvoudige tripels.Steefmeister schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:00:
Gisteren 3 Tripels met elkaar vergeleken voor Goed, Beter, Bier
- Affligem, Tripel Karmeliet en Tripel LeFort.
Vooraf had ik het idee dat de Tripel Karmeliet dit zou winnen, maar uiteindelijk had ik een hele lichte voorkeur voor de Tripel LeFort.
Hebben jullie deze 3 al eens naast elkaar geproefd en wat is jullie mening?
YouTube: Goed, Beter, Bier | Aflevering 006 | Tripel Test: Karmeliet vs. LeFort vs. Affligem
h_So5Zn
Ik vind dat de Affligem de laatste tijd wat heeft ingeleverd en wat vlakker smaakt.
LeFort en Karmaliet voor mij beide een prima keuze. Geen voorkeur bij deze twee, ze zijn allebei lekker door te drinken.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Binnenkort is weer het bierfestival de 24uurs van Maastricht. Voor de mensen die intresse hebben echt een aanrader, een van de betere festivals met een enorm aanbod aan speciaalbier.
25, 26 en 27 Juni.
De volledige line-up is op de website te vinden:
Brouwerijen – Biervereniging PINT Regio Limburg
Onderandere topbrouwerijen: Messorem, Zuyd Craft, Moersleutel, Frontaal, LOST, Left handed Giant, Outer range, Sudden death, Fine balance brewing en een heleboel meer, teveel om op te sommen.
Wie zie ik daar?
25, 26 en 27 Juni.
De volledige line-up is op de website te vinden:
Brouwerijen – Biervereniging PINT Regio Limburg
Onderandere topbrouwerijen: Messorem, Zuyd Craft, Moersleutel, Frontaal, LOST, Left handed Giant, Outer range, Sudden death, Fine balance brewing en een heleboel meer, teveel om op te sommen.
Wie zie ik daar?
Haha dat lekker door te drinken maakt ze ook zo gevaarlijknickko schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:55:
[...]
Alle 3 relatief eenvoudige tripels.
Ik vind dat de Affligem de laatste tijd wat heeft ingeleverd en wat vlakker smaakt.
LeFort en Karmaliet voor mij beide een prima keuze. Geen voorkeur bij deze twee, ze zijn allebei lekker door te drinken.
Zojuist is mijn kanaal toegevoegd op https://www.beertube.tv/ leuke website waar allerlei podcasts en youtubers rondom het onderwerp bier te vinden zijn. Tevens is er ook op brouwerij te filteren en dan zie je daar dan dus video's van.
Jammer dat de artikelen en festivals niet meer actueel zijn op de site
Ik was op een roadtrip naar Griekenland en kwam af en toe ook een speciaalbiercafé tegen - niet echt naar gezocht verder.
In Thessaloniki bij Crocodilos hebben ze behoorlijk wat op tap en ook een paar koelkasten staan, met vanalles wat. Waaronder ook een eigengebrouwen PA. Na alle pils en dergelijke was het wel lekker om wat specialers te drinken. Ik miste de speciaalbiercultuur hier wel een beetje, al heb ik ook niet m'n best gedaan om speciaalbier te vinden.
In Ioannina bij Hop Riots hebben ze alleen Griekse bieren, met op de tap wat lichter spul (pils, pale ale, IPA, lichte stout) en nog een koelkast. Ik nam er een IPA (Jasmine IPA) van Strange Brew en een pastry stout van Seven Islands (ΧΞΣ) die allebei erg lekker waren.
Tot mijn verrassing zat er in Livno (Bosnië) ook een craftpub, waar ze hun eigen bier tapten. Op dat moment maar vier lichte soorten en niet heel bijzonder, maar wel leuk om te proberen en een leuk plekje. Wel apart dat je daar nog binnen mag roken.
In Thessaloniki bij Crocodilos hebben ze behoorlijk wat op tap en ook een paar koelkasten staan, met vanalles wat. Waaronder ook een eigengebrouwen PA. Na alle pils en dergelijke was het wel lekker om wat specialers te drinken. Ik miste de speciaalbiercultuur hier wel een beetje, al heb ik ook niet m'n best gedaan om speciaalbier te vinden.
In Ioannina bij Hop Riots hebben ze alleen Griekse bieren, met op de tap wat lichter spul (pils, pale ale, IPA, lichte stout) en nog een koelkast. Ik nam er een IPA (Jasmine IPA) van Strange Brew en een pastry stout van Seven Islands (ΧΞΣ) die allebei erg lekker waren.
Tot mijn verrassing zat er in Livno (Bosnië) ook een craftpub, waar ze hun eigen bier tapten. Op dat moment maar vier lichte soorten en niet heel bijzonder, maar wel leuk om te proberen en een leuk plekje. Wel apart dat je daar nog binnen mag roken.