Alle 3 relatief eenvoudige tripels.Steefmeister schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:00:
Gisteren 3 Tripels met elkaar vergeleken voor Goed, Beter, Bier
- Affligem, Tripel Karmeliet en Tripel LeFort.
Vooraf had ik het idee dat de Tripel Karmeliet dit zou winnen, maar uiteindelijk had ik een hele lichte voorkeur voor de Tripel LeFort.
Hebben jullie deze 3 al eens naast elkaar geproefd en wat is jullie mening?
YouTube: Goed, Beter, Bier | Aflevering 006 | Tripel Test: Karmeliet vs. LeFort vs. Affligem
h_So5Zn
Ik vind dat de Affligem de laatste tijd wat heeft ingeleverd en wat vlakker smaakt.
LeFort en Karmaliet voor mij beide een prima keuze. Geen voorkeur bij deze twee, ze zijn allebei lekker door te drinken.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
25, 26 en 27 Juni.
De volledige line-up is op de website te vinden:
Brouwerijen – Biervereniging PINT Regio Limburg
Onderandere topbrouwerijen: Messorem, Zuyd Craft, Moersleutel, Frontaal, LOST, Left handed Giant, Outer range, Sudden death, Fine balance brewing en een heleboel meer, teveel om op te sommen.
Wie zie ik daar?
Haha dat lekker door te drinken maakt ze ook zo gevaarlijknickko schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:55:
[...]
Alle 3 relatief eenvoudige tripels.
Ik vind dat de Affligem de laatste tijd wat heeft ingeleverd en wat vlakker smaakt.
LeFort en Karmaliet voor mij beide een prima keuze. Geen voorkeur bij deze twee, ze zijn allebei lekker door te drinken.
Zojuist is mijn kanaal toegevoegd op https://www.beertube.tv/ leuke website waar allerlei podcasts en youtubers rondom het onderwerp bier te vinden zijn. Tevens is er ook op brouwerij te filteren en dan zie je daar dan dus video's van.
Jammer dat de artikelen en festivals niet meer actueel zijn op de site
In Thessaloniki bij Crocodilos hebben ze behoorlijk wat op tap en ook een paar koelkasten staan, met vanalles wat. Waaronder ook een eigengebrouwen PA. Na alle pils en dergelijke was het wel lekker om wat specialers te drinken. Ik miste de speciaalbiercultuur hier wel een beetje, al heb ik ook niet m'n best gedaan om speciaalbier te vinden.
In Ioannina bij Hop Riots hebben ze alleen Griekse bieren, met op de tap wat lichter spul (pils, pale ale, IPA, lichte stout) en nog een koelkast. Ik nam er een IPA (Jasmine IPA) van Strange Brew en een pastry stout van Seven Islands (ΧΞΣ) die allebei erg lekker waren.
Tot mijn verrassing zat er in Livno (Bosnië) ook een craftpub, waar ze hun eigen bier tapten. Op dat moment maar vier lichte soorten en niet heel bijzonder, maar wel leuk om te proberen en een leuk plekje. Wel apart dat je daar nog binnen mag roken.
Het leuke om te doen in deze aflevering was om de St. Bernardus 12 en de Westvleteren XII naast elkaar te proeven en te vergelijken.
Mijn conclusie was dat er echt een goed smaakverschil in zit. Complexer is het eerste dat bij me opkwam toen ik de WV met de St. Bernardus vergeleek.
Hebben jullie deze twee als eens naast elkaar geproefd en hoe was jullie ervaring?
YouTube: Quadrupel Clash: Westvleteren XII, St Bernardus 12, La Trappe | Goed, Beter, Bier 007 | Bier review
Klopt. Ik vond de Sint Bernardus een volle smaak hebben, met veel kandijsuiker en gedroogde vruchten. Te zoet, maar dat is persoonlijk. Westvleteren was anders, gelaagder met een een zachte nasmaak die even blijft hangen. Het is al lang geleden want in België zie je westvleteren niet zo vaak en het kost rond de 10 euro per fles (althans enkele jaren terug)Steefmeister schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:47:
Afgelopen vrijdag heb ik de aflevering 'Quadrupel Clash' online gezet.
Het leuke om te doen in deze aflevering was om de St. Bernardus 12 en de Westvleteren XII naast elkaar te proeven en te vergelijken.
Mijn conclusie was dat er echt een goed smaakverschil in zit. Complexer is het eerste dat bij me opkwam toen ik de WV met de St. Bernardus vergeleek.
Hebben jullie deze twee als eens naast elkaar geproefd en hoe was jullie ervaring?
YouTube: Quadrupel Clash: Westvleteren XII, St Bernardus 12, La Trappe | Goed, Beter, Bier 007 | Bier review
Ik liep wat te spieken naar kortingen. Deze is wel erg mooi meegenomen. Laatste tijd teveel aan bier uitgegeven (als in: teveel per stuk), die 2 p/s is wel erg verleidelijk.wlchris schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:32:
Adventkalender in de aanbieding met volgens mij prima biertjes
https://daretodrinkdifferent.nl/bierpakketten/adventskalender-cadeaupakket-12-pack/
code ‘DIEREN26’ geeft gratis verzending. Kom je uit op onder de 2 euro per biertje.
Rodenbach Grand Cru is dan de enige jammere, heb ik al gedronken en daardoor weet ik dat ik geen fan ben van zuur bier
[ Voor 9% gewijzigd door ByteMe_ op 15-06-2026 23:32 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
De aloude strijd tussen wv12 sb12. Mooi om te zien, nog mooier om zelf te ervaren.Steefmeister schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:47:
Afgelopen vrijdag heb ik de aflevering 'Quadrupel Clash' online gezet.
Ten eerste moet je natuurlijk twee even oude bieren met elkaar vergelijken. Deze bieren evolueren enorm in de fles naarmate je ze laat rijpen. Je geeft aan de wv12 is al wat ouder. De sb12 niet? Dan kun je ze eigenlijk niet goed vergelijken.
Wat ik zelf al een paar keer heb gedaan met verschillende groepen, is een blind proeverij doen met vrij verse sb12 en wv12. Wel vermelden om welke bieren het gaat maar niet welk bier in welk glas zit. Conclusie was telkens dat niemand overtuigend kon zeggen welke hij het lekkerst vond en niemand met zekerheid kon zeggen welke wv12 en st12 was.
Blind proeven is heel anders proeven dan wanneer je weet wat je drinkt.
Mijn ervaring is wel dat ik de wv12 iets lekker vind dan de sb12 als je ze 3/4/5 jaar laat rijpen. Ze worden beiden een stuk lekkerder/smaakvoller. Maar de Westvleteren steekt er wel iets bovenuit.
Heb Bernardus 12 en Westvleteren 12 zelf ook één maal blind geproefd en haalde de Westvleteren er vrij makkelijk uit. De WestVleteren is een stuk romiger in de afdronk dan de Bernardus.Dapeenz schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 00:04:
[...]
De aloude strijd tussen wv12 sb12. Mooi om te zien, nog mooier om zelf te ervaren.
Ten eerste moet je natuurlijk twee even oude bieren met elkaar vergelijken. Deze bieren evolueren enorm in de fles naarmate je ze laat rijpen. Je geeft aan de wv12 is al wat ouder. De sb12 niet? Dan kun je ze eigenlijk niet goed vergelijken.
Wat ik zelf al een paar keer heb gedaan met verschillende groepen, is een blind proeverij doen met vrij verse sb12 en wv12. Wel vermelden om welke bieren het gaat maar niet welk bier in welk glas zit. Conclusie was telkens dat niemand overtuigend kon zeggen welke hij het lekkerst vond en niemand met zekerheid kon zeggen welke wv12 en st12 was.
Blind proeven is heel anders proeven dan wanneer je weet wat je drinkt.
Mijn ervaring is wel dat ik de wv12 iets lekker vind dan de sb12 als je ze 3/4/5 jaar laat rijpen. Ze worden beiden een stuk lekkerder/smaakvoller. Maar de Westvleteren steekt er wel iets bovenuit.
O.a. hierdoor heeft de Westvleteren mijn voorkeur boven de Bernardus.
Dan is het in Nederland goedkoper. De abdij levert tegenwoordig direct aan een aantal Nederlandse slijters om de woekerhandel van hun bier tegen te gaan. Bij mij om de hoek kost de quadrupel 4,99 euro.cy-gor25 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:25:
[...]Het is al lang geleden want in België zie je westvleteren niet zo vaak en het kost rond de 10 euro per fles (althans enkele jaren terug)
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik had deze gemist, maar dankzij deze opmerking ook maar besteld, zijn nog steeds op voorraad.ByteMe_ schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:29:
[...]
Ik liep wat te spieken naar kortingen. Deze is wel erg mooi meegenomen. Laatste tijd teveel aan bier uitgegeven (als in: teveel per stuk), die 2 p/s is wel erg verleidelijk.
Rodenbach Grand Cru is dan de enige jammere, heb ik al gedronken en daardoor weet ik dat ik geen fan ben van zuur bier
Voor die prijs kan je het inderdaad niet laten liggen, zitten best prima bieren in. Thanks @wlchris
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Weet iemand eigelijk of een systeem in de blueprints zit? Want soms zie je optische hulpmiddelen, voertuigen, vakantie spullen etc etc?Klippy schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:54:
Hopjes voor de aanstaande zomeravonden
[Afbeelding]
Zqg ze toevallig staan en vroeg me dit al langer af.
Festina lente
Lijkt me dat dit compleet random is, wel zie je vaak dat er een link wordt gelegd.Honesty schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 06:39:
[...]
Weet iemand eigelijk of een systeem in de blueprints zit? Want soms zie je optische hulpmiddelen, voertuigen, vakantie spullen etc etc?
Zqg ze toevallig staan en vroeg me dit al langer af.
Planeten zijn vaker IPA's, de ipa's zijn vaker ook de fellere kleuren denk aan blauw, geel etc.
De donkere biertjes hebben vaak kenmerken wat ook een donker thema heeft zo kan ik de Motor oil van Moersleutel en deze kenmerkt dan ook 'olie' en hierdoor is het ook een stout.
Vaak dus een beetje kijken naar het thema en hierdoor wordt de link snel naar het type bier gelegd.
De planeten was ivm het 8 jarige bestaanJessetjeNL schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:58:
[...]
Lijkt me dat dit compleet random is, wel zie je vaak dat er een link wordt gelegd.
Planeten zijn vaker IPA's, de ipa's zijn vaker ook de fellere kleuren denk aan blauw, geel etc.
De donkere biertjes hebben vaak kenmerken wat ook een donker thema heeft zo kan ik de Motor oil van Moersleutel en deze kenmerkt dan ook 'olie' en hierdoor is het ook een stout.
Vaak dus een beetje kijken naar het thema en hierdoor wordt de link snel naar het type bier gelegd.
Info vanop hun site
In deze unboxing video neemt hoofdbrouwer Rowan je mee naar onze vatenopslag en vertelt hij je over onze 8 Year Anniversary bieren gebaseerd op het... zonnestelsel! Acht jaar Moersleutel, acht bieren, acht planeten (nee, mensen, Pluto is GEEN planeet). Daarnaast bespreekt hij de nieuwe Indulgence 19. Niet alleen hoe het smaakt natuurlijk, maar ook het brouwproces en de ingrediënten die erachter zitten.
Blikken uit onze 8 Year Anniversary lijn
Kwik: New England IPA (NEIPA)
Venus: New England Dubbel IPA (NEDIPA)
Aarde: Stout Nitro
Mars: Candybar Stout
Jupiter: Dubbelgestampte Triple IPA (TIPA)
Saturnus: Mega Gebak Stout
Uranus: Barrel Aged Stout
Neptunus: Mega Pastry Barrel Aged Stout
Dan ben je een Nederlandse brouwer en je maakt je teksten primair in het Engels. Zo krijg je dus vertalingen als kwik voor de planeet Mercury/MercuriusChelseamarre123 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:45:
[...]
De planeten was ivm het 8 jarige bestaan
Info vanop hun site
[...]
PS Pluto is wel degelijk een planeet, maar wel een dwergplaneet.
[ Voor 8% gewijzigd door Hopperbest op 18-06-2026 18:25 ]
https://www.beerinabox.nl/shop/bereta-brewing
Ik ben wel een liefhebber van NEIPA's, en op untappd zag het er wel redelijk uit.
Maar weer eens 36 units laten verschepen vanuit Polen 😁
Ik heb er 12 gedaan, maar ook net besteldDubbeldooier schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:51:
Piwne heeft weer 20% korting.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Goh wat herkenbaar... 24 stuksDubbeldooier schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:51:
Het zijn posts als deze die me geld kostenDubbeldooier schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:51:
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Hoe krijg je die 20% korting?Dubbeldooier schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:51:
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Bereta is fantastisch. Hier hebben we zeker ervaring mee. Mooie tijden met de anonieme Tweaker die dit heerlijke bier voor ons regelde.BartStaal98 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:43:
Ik ben op zoek naar wat frisse en zomerse bieren gezien de huidige temperaturen. Kwam o.a. deze box van BiaB tegen van Bereta Brewing. Heeft iemand ervaring met deze brewery of zelfs specifiek deze box? Ik ken ze nog niet.
Ik ben wel een liefhebber van NEIPA's, en op untappd zag het er wel redelijk uit.
Even gekeken in untappd. 67 verschillende van ze gehad. De laatste is al wel meer dan 2 jaar geleden.
[ Voor 11% gewijzigd door Lennnn op 19-06-2026 18:24 ]
Dubbeldooier schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:51:
Heb deze in huis gehaald. Instagram postje (shameless plug) van gemaakt, inhoud vindt je hier: https://www.instagram.com/p/DZvgDA4sn0p/BartStaal98 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:43:
Ik ben op zoek naar wat frisse en zomerse bieren gezien de huidige temperaturen. Kwam o.a. deze box van BiaB tegen van Bereta Brewing. Heeft iemand ervaring met deze brewery of zelfs specifiek deze box? Ik ken ze nog niet.
Kan je je mening hier ook even delen? Ik ben ook wel benieuwd maar heb geen Insta dus kan het niet lezen.politrix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:53:
Instagram postje (shameless plug) van gemaakt, inhoud vindt je hier:
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Inhoud van het doosje is als volgt:Sando schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:19:
[...]
Kan je je mening hier ook even delen? Ik ben ook wel benieuwd maar heb geen Insta dus kan het niet lezen.
Popularity Bias - Heavily Hopped IPA
VNN - Vienna Lager
Pale - Heavily Hopped Pale Ale
Crosses and Frames - Heavily Hopped Double IPA
Greed. Strikes. Run - Heavily Hopped IPA
It Ain't What It Looks Like - Heavily Fruited Sour
I Ran Out Of Trumps Too - Heavily Hopped Session IPA
Juicebag - India Pale Ale
Tactical Frivolity - Imperial Stoout
Alles op 440ml blikken behalve de stout. Bereta levert naar mij idee altijd goed bier op, verwacht geen Messorem IPA's maar gewoon goede IPA's. Wel een waarchuwing, omdat ik merk dat het kennelijk voor veel mensen belangrijk is, het zijn met name single IPA's. Dus wil je beslist hoger alcohol beer dan moet je deze wellicht skippen.
Een IPA drink ik het liefst in de range van 4 tot 7 %. Hoger hoeft echt niet.
Terwijl bij bijv. stouts mijn voorkeur eerder tussen de 7% en 12% ligt.
Viel me op dat ook de Sligro gewoon Westvleteren heeft staan in een proefpakket met alle soorten.bzzzt schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:31:
[...]
Dan is het in Nederland goedkoper. De abdij levert tegenwoordig direct aan een aantal Nederlandse slijters om de woekerhandel van hun bier tegen te gaan. Bij mij om de hoek kost de quadrupel 4,99 euro.
Mooi pakket met 4 keer de veelbekroonde Westvleteren 12, 2 keer de 8 en 2 keer de blond.Wren schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:41:
[...]
Viel me op dat ook de Sligro gewoon Westvleteren heeft staan in een proefpakket met alle soorten.
[Afbeelding]
Wat vraagt de Sligro voor dit pakket? De prijs is alleen zichtbaar voor klantkaarthouders op hun site.
Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)
Dit pakket kost 29,99 excl. btw bij de Sligro.Wesco schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:34:
[...]
Mooi pakket met 4 keer de veelbekroonde Westvleteren 12, 2 keer de 8 en 2 keer de blond.
Wat vraagt de Sligro voor dit pakket? De prijs is alleen zichtbaar voor klantkaarthouders op hun site.
Als je het vergelijkt met de prijzen bij het direct afhalen bij de abdij dan zijn het nog altijd wel woekerprijzen.bzzzt schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:31:
[...]
Dan is het in Nederland goedkoper. De abdij levert tegenwoordig direct aan een aantal Nederlandse slijters om de woekerhandel van hun bier tegen te gaan. Bij mij om de hoek kost de quadrupel 4,99 euro.
Natuurlijk zijn er dan een heleboel kosten die er bij komen. Transport, wist van de winkel, opslag, personeel
Maar als je nou niet ver van de grens in Zeeland woont dan zou ik een ritje westhoek wel overwegen voor een bakje of twee
Prijzig, maar als je ziet dat de moersleutel meer kost en een Geuze in België (cantillon, 3 fonteinen) ook zoveel, valt het wel meeSpijker79 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:14:
[...]
Als je het vergelijkt met de prijzen bij het direct afhalen bij de abdij dan zijn het nog altijd wel woekerprijzen.
Natuurlijk zijn er dan een heleboel kosten die er bij komen. Transport, wist van de winkel, opslag, personeel
Maar als je nou niet ver van de grens in Zeeland woont dan zou ik een ritje westhoek wel overwegen voor een bakje of twee
Voor mij is het 700km en een volle dag in de auto om daar te komen. Ik denk dat ik die paar euro extra maar voor lief neemSpijker79 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:14:
Eens, al is soms een DIPA of meer met een hoog alcoholpercentage echt wel lekker. Alleen wordt die gedronken als een stout door mij. Anders sta ik op de kop, hahaDubbeldooier schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:04:
Denk dat ik daar wat tegendraads in ben.
Een IPA drink ik het liefst in de range van 4 tot 7 %. Hoger hoeft echt niet.
Terwijl bij bijv. stouts mijn voorkeur eerder tussen de 7% en 12% ligt.
Wat scheelt dat op de prijs tegenwoordig dan?
Zit even op de site te kijken voor een doosje maar keuze is reuze, hoe kiezen jullie hier slechts 12/24/36 blikken uit? Al een shoppinglist gemaakt voordat de actie er is? Man man, zou niet zo snel weten wat te moeten kiezen maar gezien de zomer er aankomt wil ik toch nog wel een doosje met mooie IPA / DIPA / TIPA / QIPA / Sours doen
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Je kunt switchen tussen pln en euro op de website, vervolgens checken wat de pln vs euro doet. Geloof dat de laagste wisselkoers dan via credit card is, paypal was iig duurderSalv schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:03:
[...]
Zit even op de site te kijken voor een doosje maar keuze is reuze, hoe kiezen jullie hier slechts 12/24/36 blikken uit? Al een shoppinglist gemaakt voordat de actie er is? Man man, zou niet zo snel weten wat te moeten kiezen maar gezien de zomer er aankomt wil ik toch nog wel een doosje met mooie IPA / DIPA / TIPA / QIPA / Sours doen
Maar dan zoek je wel eerst in EUR de bieren en prijzen bij elkaar en dan in het winkelmandje de prijs omzetten naar PLN en dan aftikken als de koers gunstiger is.brukskeluuk schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:06:
[...]
Je kunt switchen tussen pln en euro op de website, vervolgens checken wat de pln vs euro doet. Geloof dat de laagste wisselkoers dan via credit card is, paypal was iig duurder
Ja of direct via settings. Heb even gekeken, maar prijsverschil euro/pln is ongeveer 6%, mijn creditcard rekent een toeslag van 2%. Geen wereld van verschil, maar dat is toch mooi 4%.Salv schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:09:
[...]
Maar dan zoek je wel eerst in EUR de bieren en prijzen bij elkaar en dan in het winkelmandje de prijs omzetten naar PLN en dan aftikken als de koers gunstiger is.
Als je de mystery box bedoeld en je gaat alleen voor IPA's zou ik hem niet nemen. Pak ze regelmatig, de inhoud is echt heel divers. Vorige maand zaten er onder andere twee alkohol vrije bieren in, een Irish dry stout, pastry sour's van Green head en Birbant en een fruited sour van Cztery Sciancy en dan op 75 cl fles.larry_flynt schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:02:
Haha ik zit ook te kijken bij Piwne. Mooi 36 blikken, waaronder hun juni box. Iemand ervaringen met hun boxen? Ik ga alleen maar voor de ipa's, die vind ik gewoon het lekkerste.
Ja deze:politrix schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:14:
[...]
Als je de mystery box bedoeld en je gaat alleen voor IPA's zou ik hem niet nemen. Pak ze regelmatig, de inhoud is echt heel divers. Vorige maand zaten er onder andere twee alkohol vrije bieren in, een Irish dry stout, pastry sour's van Green head en Birbant en een fruited sour van Cztery Sciancy en dan op 75 cl fles.
https://www.piwnemosty.pl/product-eng-11919-June-Mystery-Box.html?query_id=2
Heb hem er nu bijbesteld. Ben benieuwd.
Ja dat probeerde ik ook te zeggen, verwacht geen doos vol IPA's. Ben benieuwd wat je krijgt, ik kan de inhoud vaak wel waarderen, maar het is divers.larry_flynt schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:57:
[...]
Ja deze:
Beerizer er naast open, filter op RPC boven een bepaalde waarde, en/of Untapped score boven bepaalde waarde, en dan mandje vol gooien met een mix van verschillende stijlen.Salv schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:03:
[...]
Of in jouw geval ook nog filteren op style (IPA/Sour).
[ Voor 4% gewijzigd door Dubbeldooier op 22-06-2026 18:20 ]
Laat zeker de inhoud weten. Heb ook wel eens vaker in twijfel gestaan om hem eens toe te voegenlarry_flynt schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:57:
[...]
Ja deze:
Was even zoeken in Untappd maar dit was de inhoud van mijn laatste mystery box, denk dat het de april box was.Dinjesk schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:13:
[...]
Laat zeker de inhoud weten. Heb ook wel eens vaker in twijfel gestaan om hem eens toe te voegen
Turbo - Browar Birbant (Sour - Smoothie Pastry) I’m green - Green Head (Sour - Smoothie Pastry)
Cumowe Dry Stout - Browar Spoldzielczy (Stout - Irish Dry)
Wir - Browar Cztery Sciany (Sour - Fruited) 75 cl fles
XI Anniversary / New Land - Stu Mostow (IPA - New England / Hazy)
Dobre Takie Nie Za Slodkie - Lubrow (Sour - Smoothie Pastry) Sip of Sunshine - Tankbusters (Pilsner - New Zeeland)
Free Birdie - Dziki Wschod (Non Alcoholic - Lager)
Mini Maxi Limoncello - Pinta (Non Alcoholic - Sour)
NoLo Hemperor - Piwne Podziemie (Non Alcoholic - IPA)
Edit: linkjes en opgeschoond
[ Voor 32% gewijzigd door politrix op 23-06-2026 09:02 ]
Thanks. Ik twijfelde om deze mee te bestellen maar dat doe ik toch niet. Non alcoholic en de meeste sours sla ik over. Gok dat hier vaak toch een beetje de overblijvers in zitten.politrix schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:02:
[...]
Was even zoeken in Untappd maar dit was de inhoud van mijn laatste mystery box, denk dat het de april box was.
Turbo - Browar Birbant (Sour - Smoothie Pastry)
I’m green - Green Head (Sour - Smoothie Pastry)
Cumowe Dry Stout - Browar Spoldzielczy (Stout - Irish Dry)
Wir - Browar Cztery Sciany (Sour - Fruited) 75 cl fles
XI Anniversary / New Land - Stu Mostow (IPA - New England / Hazy)
Dobre Takie Nie Za Slodkie - Lubrow (Sour - Smoothie Pastry)
Sip of Sunshine - Tankbusters (Pilsner - New Zeeland)
Free Birdie - Dziki Wschod (Non Alcoholic - Lager)
Mini Maxi Limoncello - Pinta (Non Alcoholic - Sour)
NoLo - Piwne Podziemie (Non Alcoholic - IPA)
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Zal i kzeker doen!Dinjesk schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:13:
[...]
Laat zeker de inhoud weten. Heb ook wel eens vaker in twijfel gestaan om hem eens toe te voegen
Scheelt meestal wel paar euro's.Salv schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:03:
[...]
Voor het uitzoeken filter ik meestal door het assortiment via Beerizer. Dan kan je zelf een beetje filteren op soort/prijs/rating wat je wil en kijken of het een beetje een goede prijs is ten opzichte van andere shops.
https://beerizer.com/shop/piwnemosty?bi_p=-182
Kan tegenwoordig toch alleen bij een betaald account, omdat je niet direct alle prijzen ziet van de aangesloten webshops?ivo001 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:46:
[...]
Scheelt meestal wel paar euro's.
Voor het uitzoeken filter ik meestal door het assortiment via Beerizer. Dan kan je zelf een beetje filteren op soort/prijs/rating wat je wil en kijken of het een beetje een goede prijs is ten opzichte van andere shops.
https://beerizer.com/shop/piwnemosty?bi_p=-182
Ik kan prima filteren op deze manier met gratis account hoor!brukskeluuk schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:30:
[...]
Kan tegenwoordig toch alleen bij een betaald account, omdat je niet direct alle prijzen ziet van de aangesloten webshops?
Ja dat is wel waar. Maar hij laat nog wel zien in hoeveel shops die te koop is en de laagste prijs.brukskeluuk schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:30:
[...]
Kan tegenwoordig toch alleen bij een betaald account, omdat je niet direct alle prijzen ziet van de aangesloten webshops?
Niet volgens mijn laatste order. Dat zou wel apart zijn, er zijn webshops in NL die bij hogere bedragen pas gratis verzenden.Zjoske78 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:37:
Heeft Piwne Mosty tegenwoordig gratis verzending naar Nederland vanaf een euro of 60? Dacht ik van iemand gehoord te hebben.
Aanname gedaan dat het om verzending binnen Polen ging v.w.b. de gratis verzending > € 60,-.
Nu tijdelijk met een gratis 25e biertje.
Ik vond hem twee jaar geleden ook echt tegenvallen. Vind dik €5 voor een biertje, waarvan ik ze niet allemaal lekker vindt, te duur. Moersleutel haal ik elk jaar, die vind ik altijd top.mrwolf schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:09:
Middenin het jaar komt de aankondiging van Beer-in-a-box weer voor de adventkalender, die je nu met korting kunt kopen. Ik heb die 2 jaar geleden gekocht, en dat was echt een kwalitatieve teleurstelling wat het geld niet waard was. Volgens mij was die van afgelopen jaar een stuk beter, dus nu twijfel ik of ik toch weer wil aanhaken. De Moersleutel advent is er sowieso, maar een goede deal in de donkere maanden is nooit weg natuurlijk.
Overigens heb ik afgelopen jaren moersleutel, beer in a box en mr. hop gehad, waarvan ik Beer-in-a-box echt vond tegenvallen (er staat nog wel ergens een review in het forum), Mr. hop vond ik prima en Moersleutel is gewoon moersleutel
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Iemand nog tips voor een goede, non-commerciele (aka Beer-in-a-box, Moersleutel) kalender?
[ Voor 5% gewijzigd door AngelDust op 25-06-2026 11:23 ]
Bier fan Fryske grûn!
bier meisje doet volgens mij ook custom kalendersAngelDust schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:23:
Ik ga dit jaar maar weer voor een custom advent denk ik... moet alleen nog even bedenken waar, de zaak waar ik hem vorig jaar besteld had is inmiddels gesloten.![]()
Iemand nog tips voor een goede, non-commerciele (aka Beer-in-a-box, Moersleutel) kalender?
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Heb Beer in de Box gehad, maar vond hem toendertijd niet zo heel boeiend. Mr Hop had die Ice Bock en die had ik uiteindelijk de gootsteen in gepleurd.
Daarbij doen we met wat vrienden ook nog een custom advent die wel bij de Caigny halen.
Moersleutel vind ik te prijzig en Craftboxes ben ik bang dat ik dan niet krijg wat het waard is.
Op Bier adventskalender kopen? Hét overzicht van 2025 - Hopblog.nl staat een overzicht van vorig jaar.
Hmmm, de nieuwe Beer-in-a-Box heeft een reguliere prijs van 180 euro (7,5 euro per fles!!), in de presale krijg je voor 135 euro 25 bieren, dus 5,40. Op jouw link staat een prijs van 102,50 voor vorig jaar, dat was wel even een compleet ander bedrag, feitelijk een verhoging van >75%. Zijn ze niet helemaal lekker daar?Brinkiewestland schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:54:
Ik heb ook de beer in a box weer besteld, was vorig jaar tevreden met wat er inzat. Dit jaar hebben ze ook weer leuke brouwerijen
Op Bier adventskalender kopen? Hét overzicht van 2025 - Hopblog.nl staat een overzicht van vorig jaar.
Die prijs klopt niet, bij mji is vorig jaar 134,15 euro afgeschreven voor de BiaB advent. Zal dus iets van 131-132 euro zijn geweest excl statiegeld.mrwolf schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:03:
[...]
Hmmm, de nieuwe Beer-in-a-Box heeft een reguliere prijs van 180 euro (7,5 euro per fles!!), in de presale krijg je voor 135 euro 25 bieren, dus 5,40. Op jouw link staat een prijs van 102,50 voor vorig jaar, dat was wel even een compleet ander bedrag, feitelijk een verhoging van >75%. Zijn ze niet helemaal lekker daar?
Wellicht was dat de uiteindelijke prijs voor de Discover, maar niet voor de Exclusive.
[ Voor 7% gewijzigd door Zjoske78 op 25-06-2026 12:16 ]
Die prijs zal waarschijnlijk voor de reguliere editie zijn geweest. De exclusieve editie was een stuk duurder (iets van 180 euro zonder korting).mrwolf schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:03:
[...]
Hmmm, de nieuwe Beer-in-a-Box heeft een reguliere prijs van 180 euro (7,5 euro per fles!!), in de presale krijg je voor 135 euro 25 bieren, dus 5,40. Op jouw link staat een prijs van 102,50 voor vorig jaar, dat was wel even een compleet ander bedrag, feitelijk een verhoging van >75%. Zijn ze niet helemaal lekker daar?
Ik heb hem ook weer gekocht, achteraf zag ik dat je met een referral nog 10 euro korting kon krijgen.Brinkiewestland schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:54:
Ik heb ook de beer in a box weer besteld, was vorig jaar tevreden met wat er inzat. Dit jaar hebben ze ook weer leuke brouwerijen
edit: referral lijkt alleen shoptegoed te geven wat je bij een volgende bestelling kan gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door Stevie-P op 25-06-2026 15:05 ]
in de DMmrwolf schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:42:
Als iemand nog een referral heeft, dan houd ik me aanbevolen. Ik ga de gok toch maar weer wagen, lichtelijke last van fomo.
Ik vond het de vorige keren zo ontzettend veel leuker dat me ik oprecht afvraag wat voor argument iemand zou hebben om bij een biab of een andere aanbieder te bestellen
Niet zo heel lastig hoor, geen vriend(in) die speciaalbier drinkt. Los daarvan is iets nieuws (kunnen) ontdekken vanuit een commerciële aanbieder ook prima toch, iets wat je niet standaard zou kiezen?bbunn07 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:37:
Mensen, maak toch lekker een advent voor een vriend(in) en vice versa! Er is echt geen enkel argument om bij een commerciële aanbieder te kopen in plaats daarvan. Veel persoonlijker, beter passend bij je smaak, voorpret, leuker uitpakken, je mag zelf nog bier shoppen, hebt in die donkere maand elke ochtend even leuk contact, doet iets liefs voor elkaar...
Ik vond het de vorige keren zo ontzettend veel leuker dat me ik oprecht afvraag wat voor argument iemand zou hebben om bij een biab of een andere aanbieder te bestellen
Hartstikke veel Tweakers hier om het mee te doenBombvis schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:07:
[...]
Niet zo heel lastig hoor, geen vriend(in) die speciaalbier drinkt. Los daarvan is iets nieuws (kunnen) ontdekken vanuit een commerciële aanbieder ook prima toch, iets wat je niet standaard zou kiezen?
Daarom vraag ik ook om een non-commercieel iets.. BIAB verdient genoeg :Pbbunn07 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:37:
Mensen, maak toch lekker een advent voor een vriend(in) en vice versa! Er is echt geen enkel argument om bij een commerciële aanbieder te kopen in plaats daarvan. Veel persoonlijker, beter passend bij je smaak, voorpret, leuker uitpakken, je mag zelf nog bier shoppen, hebt in die donkere maand elke ochtend even leuk contact, doet iets liefs voor elkaar...
Vorig jaar besteld bij een klein, lokaal zaakje, maar die zijn er mee gestopt en voor de rest hebben we niet echt kleine zaakjes hier in de buurt die hier interesse in zouden hebben.. Biermeisje zou een optie zijn..
Bier fan Fryske grûn!
Deze keer geen proefglaasjes!
De mussen vallen van het dak en dan willen we nog wel eens een heerlijke Weizen opentrekken. Wat als je drie Duitse grootmachten tegenover elkaar zet?
Van ze alledrie absoluut genoten, maar voor mij had de Weihenstephaner het beste van beide in één 🍻.
Wat is jullie keus?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Weizen eigenlijk wel een heel mooi biertje ja. Na al die liters weizen heb ik nog steeds geen echte favoriet en maakt het mij niet uit welke op de kaart staat. Ze gaan er altijd heerlijk inSteefmeister schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:37:
YouTube: War of the Weizen: Paulaner vs. Weihenstephaner vs. Erdinger | Goed,...
De mussen vallen van het dak en dan willen we nog wel eens een heerlijke Weizen opentrekken. Wat als je drie Duitse grootmachten tegenover elkaar zet?
Van ze alledrie absoluut genoten, maar voor mij had de Weihenstephaner het beste van beide in één 🍻.
Wat is jullie keus?
Augustiner is voor mij de beste Hefeweizen (maar lastig te verkrijgen)
Weihenstephaner plek 2, Erdinger plek 3, Schneider Weisse plek 4
Leuk filmpje en vergelijking
Veel mogen proeven, ongeveer 150 checkins verder, een extreem groot assortiment bieren gezien en een hoop goede en gezellige vibes! Uitblinkers voor mij persoonlijk waren Messorem, Outer range, Fine Balance en alle andere brouwerijen met ipa-hopgeweld!
Voor de bierliefhebber echt een aanrader om heen te gaan en het is verspreid over 3 dagen dus meer dan genoeg tijd om te proeven!
:strip_exif()/f/image/X95ExHLkJXOLAVto5oAUEQPo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 114% gewijzigd door JessetjeNL op 28-06-2026 14:29 ]
En ja, ik heb de melding
gezien..ATTENTION: Due to organizational reasons, there may currently be delays in processing orders. We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.
Bier fan Fryske grûn!
Ik heb ze er gisteren eens naar gevraagd. Ze gaven aan dat ze gingen proberen mijn pakket gisteren of vandaag te verzenden. Geen uitleg over het hoe en waarom maar als je ze mailt dan kunnen ze je zending misschien een schopje geven.AngelDust schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:17:
Iemand hier al bericht gehad over hun bestelling bij PM?
En ja, ik heb de melding
[...]
gezien..
Slim, ook maar ff gemaildWren schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:19:
[...]
Ik heb ze er gisteren eens naar gevraagd. Ze gaven aan dat ze gingen proberen mijn pakket gisteren of vandaag te verzenden. Geen uitleg over het hoe en waarom maar als je ze mailt dan kunnen ze je zending misschien een schopje geven.
Bier fan Fryske grûn!
Van de 0.0 varianten vond ik de Paulaner wel duidelijk beter.Steefmeister schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:37:
YouTube: War of the Weizen: Paulaner vs. Weihenstephaner vs. Erdinger | Goed,...
Wat is jullie keus?
Vandaag een week ongeveer na bestelling heb ik de VAT bericht ontvangen, verzendstatus is nog onbekend. Nu heb ik ook niet direct haast, dus zie het wel verschijnen.AngelDust schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:17:
Iemand hier al bericht gehad over hun bestelling bij PM?
En ja, ik heb de melding
[...]
gezien..
Neuh, heb ook geen haast, maar de 19e besteld en nog geen updates, is wel erg lang voor hun doen.Salv schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:22:
[...]
Vandaag een week ongeveer na bestelling heb ik de VAT bericht ontvangen, verzendstatus is nog onbekend. Nu heb ik ook niet direct haast, dus zie het wel verschijnen.
Reactie op de mail; streven is einde van de week versturen.
Bier fan Fryske grûn!
de THT-datums zijn:
14-11-2026
24-11-2026
25-11-2026
Festina lente
Ik laat 'm schieten. Heb een tijdje geleden zo'n mystery box van het Uiltje gehad en vond de inhoud redelijk tegenvallen. De kwaliteit van hun IPA's is ook niet meer wat het geweest is in mijn optiek.Honesty schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:25:
Uiltje heeft weer mysterrie pakket online, 3x4 44cl voor 29,99 of 3x8 44cl voor 54,99 . Prijs vind ik goed maar het risico op 8 niet lekkere blikken iets te groot.
de THT-datums zijn:
14-11-2026
24-11-2026
25-11-2026
Hier heb ik gister de bevestiging ontvangen dat ze vandaag langs komen, 24 juni bestelling gedaan levering 3-7Honesty schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:25:
Uiltje heeft weer mysterrie pakket online, 3x4 44cl voor 29,99 of 3x8 44cl voor 54,99 . Prijs vind ik goed maar het risico op 8 niet lekkere blikken iets te groot.
de THT-datums zijn:
14-11-2026
24-11-2026
25-11-2026
Ik(we) zijn benieuwd!!!Salv schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:09:
[...]
Hier heb ik gister de bevestiging ontvangen dat ze vandaag langs komen, 24 juni bestelling gedaan levering 3-7
Festina lente
Mijne is binnen! Dus uiteindelijk netjes opgelost.AngelDust schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:47:
[...]
Neuh, heb ook geen haast, maar de 19e besteld en nog geen updates, is wel erg lang voor hun doen.
Reactie op de mail; streven is einde van de week versturen.
:strip_exif()/f/image/57R6dj1glKq9kkZRa9RI02o3.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/KgHBTLEcwxikCZUjyYJJ99c4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hNQcHndUVvl5IKabDuKzRz67.jpg?f=fotoalbum_large)