Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

LA-384 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:59:
Hoe verhoudt die Mooie Nel zich tot het lentebier van Jopen? Want die laatste vond ik niet geweldig, maar idd niet alleen maar bitter. Ik vond em naar hennep ruiken, blijkt hop in dezelfde familie te zitten las ik toen.

Ik ben er wel achter dat het weer ook erg van invloed is op de smaak, dus wellicht nog eens proberen op een zonnige, warme dag.
Ik ben geen fan van Lentebokjes omdat ze allemaal hetzelfde smaken. Zoetig, kruidig en soms licht bitter. Beetje eendimensionaal. Ik drink ze niet meer want werkelijk niet één lentebok is mij bevallen. Overigens krijg ik het idee dat alleen de bekende grote brouwers lentebok proberen te slijten. Het is ook allemaal echt niet bijzonder...

De Mooie Nel is een erg fijne ipa. Erg smaakvol en niet té bitter.

De verrassing van afgelopen week was voor mij Hugs & Kisses van de Molen. Één van de nieuwe lichte bieren die je nu bij de AH kan kopen.
Waar de andere session bieren nogal weinig nasmaak hebben, heeft de H&K dit wél. Een mooie volle smaak en afdronk voor zijn 3,5% :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
EvaluationCopy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:12:
Laat de Belgische IPA's maar liggen, deze zijn vaak wat klassieker en bitterder.
Als groot IPA-liefhebber kan ik me hier toch niet helemaal in vinden. Belgische IPA's zijn vaak wat zoeter en hebben over het algemeen een wat hoger alcoholpercentage, wat de hopbitterheid juist een beetje verhult. Heb er al behoorlijk wat van gedronken (woon vlakbij de Belgische grens, haal daar ook altijd mijn bier) maar echt bittere IPA's zijn in de Belgische biercultuur een zeldzaamheid.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:36
LA-384 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:31:

Hebben jullie echte aanraders qua zachte IPA's?
Ik weet niet of anderen dezelfde ervaring hebben/hadden (immers, één meting is geen meting ;)), maar ik zit nu aan de Me, Myself & IPA van Het Uiltje en die vind ik verrassend zacht en rond smaken. Deze IPA is onder andere verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
MiBe schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:12:
[...]

Als groot IPA-liefhebber kan ik me hier toch niet helemaal in vinden. Belgische IPA's zijn vaak wat zoeter en hebben over het algemeen een wat hoger alcoholpercentage, wat de hopbitterheid juist een beetje verhult. Heb er al behoorlijk wat van gedronken (woon vlakbij de Belgische grens, haal daar ook altijd mijn bier) maar echt bittere IPA's zijn in de Belgische biercultuur een zeldzaamheid.
Zou kunnen hoor. Ik ben geen expert, in mijn ervaring zijn veel Belgische IPA's niet meer dan een iets meer gehopt blondje. Kan me zo snel geen fruitige voor de geest halen

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Vanmiddag Spicy Roger van Gulpener (x Het Uiltje) gehad, een dubbele IPA met rode pepers. Viel me qua rode pepers/pittigheid wel tegen, verder wel prima drinkbaar. Maar als je van pepers in je bier houdt kun je imho beter voor de Thai Thai van Oedipus gaan. :)

Verder ook nog Slomo van Oedipus gehad (wel vóór de Spicy Roger ;)), een grisette met 3,3% alcohol (Oedipus zelf omschrijft het overigens als 'session saison'). Prima terrasbiertje wat mij betreft!

[ Voor 2% gewijzigd door Sassie op 07-05-2018 13:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
@Sassie Die Me, Myself & IPA is echt een heerlijke IPA imho, een van de betere die ik de laatste weken op heb. Mikkeler, Brewdog en de Molen hebben ook een paar pareltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sassie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:07:
Vanmiddag Spicy Roger van Gulpener (x Het Uiltje) gehad, een dubbele IPA met rode pepers. Viel me qua rode pepers/pittigheid wel tegen, verder wel prima drinkbaar. Maar als je van pepers in je bier houdt kun je imho beter voor de Thai Thai van Oedipus gaan. :)

Verder ook nog Slomo van Oedipus gehad (wel vóór de Spicy Roger ;)), een grisette met 3,3% alcohol (Oedius zelf omschrijft het overigens als 'session saison'). Prima terrasbiertje wat mij betreft!
Als je van peper in je bier houd kan je nog beter een Evil Twin you’re in the jungle drinken. Niet te zuinig hoe pittig die is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Of de Big boy van La Debauche https://www.ratebeer.com/beer/la-debauche-big-boy/360415/
lekker spicy, zonder dat het de rest van het bier overschaduwt

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:42

WCA

Blegh, peper in bier. Ik vermoed dat ik iets conservatiever ben dan sommigen hier dan :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GreNade schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:46:
Blegh, peper in bier. Ik vermoed dat ik iets conservatiever ben dan sommigen hier dan :P
Ja 1x gehad en sindsdien niet meer. Die pepers zijn echt wel heel overheersend.

Was ook van Het Uiltje.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Touchdomex schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:51:
[...]

Ja 1x gehad en sindsdien niet meer. Die pepers zijn echt wel heel overheersend.

Was ook van Het Uiltje.
Gelukkig maakt het uiltje ook wel prima andere bieren.

Het gekste dat ik wel gedronken moet hebben qua bier, is denk ik de Wasabi Saison van De Molen. Dat smaakte daadwerkelijk dus naar Wasabi, en dat was ook het probleem: de combinatie werkte niet.

Sowieso moet ik zeggen dat ik van de molen nog niet echt een knaller gehad heb, snap de hype erom niet helemaal

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Vind het wel jammer dat het uiltje niet meer de kwaliteit levert die het een paar jaar geleden had. Toen lag het niveau toch wel wat hoger. Heb het idee dat ze tegenwoordig alles maar uit brengen wat ze bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
remzor schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:54:
@Sassie Die Me, Myself & IPA is echt een heerlijke IPA imho, een van de betere die ik de laatste weken op heb. Mikkeler, Brewdog en de Molen hebben ook een paar pareltjes.
Heb inmiddels bij het boodschappen doen 3 verschillende van Mikkeler meegenomen (eerste kennismaking met deze brouwerij, dus ik ben benieuwd), plus Hugs & Kisses van De Molen, Table IPA van Mean Time en Kompaan Badgast Ripped. Ben gezien het weer (en als tegenwicht van wat zwaardere Belgische bieren die ik nog heb) vnl voor de lichtere bieren gegaan (met weinig of nagenoeg geen alcohol).

Brewdog is ook een brouwerij die ik volg idd; eerste kennismaking was ooit met de Punk IPA :), maar heb inmiddels al een stuk of wat van hun (redelijk) algemeen verkrijgbare bieren gehad.
Foxke schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:25:
[...]

Als je van peper in je bier houd kan je nog beter een Evil Twin you’re in the jungle drinken. Niet te zuinig hoe pittig die is!
Teveel hoeft voor mij ook weer niet, ben ook niet zo van het gepeperde eten. Ik noemde de Thai Thai vooral omdat ie ook wel vrij algemeen verkrijgbaar is, iig naar mijn ervaring. Natuurlijk is het in de speciaalzaken speuren naar en scoren van de wat bijzondere en lastig verkrijgbare bieren ook leuk, maar soms is het ook wel eens fijn als het gewoon gemakkelijk voor het grijpen staat. :)

Overigens ook ooit eens een rookbier met pepers gehad van De Molen (ik geloof dat het 'Rook en Vuur' was, maar het is al een poos geleden). Niet vaker gehad, rookbier is toch niet zo mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Foxke schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:16:
Vind het wel jammer dat het uiltje niet meer de kwaliteit levert die het een paar jaar geleden had. Toen lag het niveau toch wel wat hoger. Heb het idee dat ze tegenwoordig alles maar uit brengen wat ze bedenken.
Maar het wordt wel gedronken en het verkoopt dus dat is de andere kant.

Nadeel is dat je zo'n lekker experiment niet snel terug ziet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Foxke schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:16:
Bijvoorbeeld de nieuwe Meneer de Uil vind ik behoorlijk goed. Zowel de basis als BA-varianten. De rare-smaakjes-bieren zoals de Apfelstrudel en Redneck vind ik dan weer minder.

En oh, ik houd wel van een pepertje in m'n bier, zolang het maar niet alles overheerst. Van het Uiltje bv. de Flaming Ass Owl vind ik goed te doen. De genoemde 'you're in the jungle baby' was me echt veel te sterk. (al is daar maar 25% van erg pittig; 75% hebben ze normaal gelaten)

[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-05-2018 16:39 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AJiMZHmaFlEVhFCb2GRD6DGG/medium.jpg
Weer een mooi rijtje binnen gekregen :9~ 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:25
Zo zeg, wie van een zoet, zacht, donker bier met smaken van honing, chocolade en whisky houdt, komt zeker aan zijn trekken met een Jackie O's Antik.
Ik hou er wel van, m'n eerste 5/5 op untappd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tGT6w7Beekaa1KXlQwmttgKZ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/03MzXu4eqFsTziEWawDw1cS1/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 10-05-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
LA-384 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:48:
Zo zeg, wie van een zoet, zacht, donker bier met smaken van honing, chocolade en whisky houdt, komt zeker aan zijn trekken met een Jackie O's Antik.
Ik hou er wel van, m'n eerste 5/5 op untappd.

[afbeelding] [afbeelding]
Dat klinkt heerlijk! Waar haal je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb het van Mr hop, maar in untappd kan je zien bij welke verified venues het te koop is. Het is wel een prijzig biertje. €16,- voor 38cl.

Ik heb m'n score na 1 uur en 2/3e wel aangepast. Het zoete van de honing gaat erg overheersen en drukt de andere smaken weg (waarschijnlijk doordat het warmer wordt). Ik denk dat het beter smaakt in de winter wanneer het minder snel opwarmt. Mijn eindscore is 4,50/5 wat ik nog maar 6x (van de 115) heb gegeven aan een bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Touchdomex schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Maar het wordt wel gedronken en het verkoopt dus dat is de andere kant.

Nadeel is dat je zo'n lekker experiment niet snel terug ziet...
Omdat ze het waarschijnlijk geen 2e keer meer gebrouwen krijgen :)

Soms lijkt het erop dat ze gewoon maar wat in de ketel gooien en hopen dat t smaakt....En het vervolgens uitbrengen als limited edition voor een idiote prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zijn er hier toevallig Tweakers die naar de Budapest Beer Week gaan eind mei? Twee dagen lang 6 uur bier proeven, onbeperkt. Meer dan 40 brouwers die elk per dag 2 bieren op tap hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Als dat volgend jaar weer is heb ik wel interesse, Ik ga eind Juli naar Berlin beer week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Afgelopen woensdag de Hertog Jan vatgerijpt bieren geproefd. Diegene met Jeneverbes vond ik de lekkerste. Die met VOC kruiden was niet te pruimen, veeeeel te kruidig.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Nyarlathotep schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:57:
Zijn er hier toevallig Tweakers die naar de Budapest Beer Week gaan eind mei? Twee dagen lang 6 uur bier proeven, onbeperkt. Meer dan 40 brouwers die elk per dag 2 bieren op tap hebben :9
Ik ben nu in Boedapest, zometeen nog wat ribbetjes eten met heerlijke Hongaarse IPA’s 😊
Gisteren eentje op en die beviel echt prima. Trouwens sowieso een te gekke stad voor een city trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Metalfreak schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:30:
Afgelopen woensdag de Hertog Jan vatgerijpt bieren geproefd. Diegene met Jeneverbes vond ik de lekkerste. Die met VOC kruiden was niet te pruimen, veeeeel te kruidig.
Ik heb er hier 3 staan, Jeneverbes, Bourbon en Vanille. De VOC kruiden was uitverkocht, maar als ik op Untappd kijk hoef ik daar niet om te treuren.
De vorige lichting vatgerijpt bieren bevielen mij erg goed ondanks de prijs, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mini review van de Mikkeleer Beer Celebration in Kopenhagen afgelopen weekend:

Te gekke ervaring. En daarmee bedoel ik ook dat het er allemaal net wel een beetje over is. 70 euro voor 4 uur onbeperkt proeven, 110 internationale topbrouwerijen, duizenden mensen... Eerste kritiekpunt is de locatie: het was er te druk en te warm en de meeste brouwers stonden een beetje in het midden van de zaal, van mensenstromen management hebben de Denen nog nooit gehoord gok ik. 5cl glaasjes schieten ook niet hard op, daardoor gaan de biernerds ontelbaar vaak in de rij staan en rondlopen. Buiten was het gelukkig beter uit te houden. Er liep ook wel een stel idioten rond, helaas. Er zitten echt egoïstische rotzakken tussen de craftbier liefhebbers, helaas. (voordringen, meerdere glazen snaaien etc). Voor mij hoeft het niet nog een keer.

Kopenhagen als bierstad is dan wel weer helemaal geweldig. Alles leeft en ademt craftbier. Aanraders:

- Mikkeler Baghaven (de zure tak van Mikkeler), geweldige locatie aan de haven.
- Warpigs: Mikkeler / Three Floyds brewpub. Hompen vlees, dikke metal en bier, what's not to like?
- Fermentore biertuin
- Brus: To öl brewpub. Goede hamburgers en geniale bierkaart. (eigenlijk overal wel)
- Pizzatent tegenover Brus: beste pizza die ik ooit op heb (a 20 euro per stuk en je hebt er 2 nodig maar a la)
- Restaurant Barr: wauw wauw wauw. Michelin-ster niveau eten met top beer-pairing, als je echt los wilt gaan hebben ze nog een kelder met o.a. vintage Cantillons (met dito prijzen :X ). Kostte 140,- euro pp maar dan heb je ook wat.

Neem een dikke portemonnee mee want de (craft)bierprijzen varieëren tussen de 8 en 11 euro, overal. Helaas is alles eigenlijk duur (uit eten, lunchen, Airbnb etc) en wees bereid om in de rij te staan want de Denen tappen op tempo 'mijn oma', geen idee waarom.

Kopenhagen als bierbestemming: ja
MBCC: éénmalig. Volgend jaar zoeken we iets kleinschaligers voor de trip.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Laatst online: 13-09 18:55
Afgelopen donderdag m'n "proeverij"gedaan met deze jongens:
- Rochefort 10
- Straffe Hendrik Quadrupel
- St. Bernardus Abt 12
- Westvleteren XII

Er waren eigenlijk twee winnaars: De Westvleteren en de Rochefort. Deze lagen erg dicht bij elkaar.
De complexe smaken van de westvleteren en het zoete en hele fijne nasmaak van de Rochefort maakten deze tot de winnars. Afhankelijk van de prijs waarvoor je ze kunt krijgen wint de Westvleteren. Voor 9 euro zou ik hem niet opnieuw kopen, dan liever de Rochefort 10.

De St Bernardus Abt 12 zou vergelijkbaar moeten zijn met de Westvleteren, maar was dat eigenlijk niet. En wat meer aanwezige alcohol onderdrukte de heerlijke complexe smaak van de Westvleteren teveel, en het wat minder aanwezige koolzuur maakte deze ook wat minder fijn drinkbaar dan de Westvleteren. Nog steeds wel een hele lekkere hoor, maar toch minder dan de winnaars.

De Straffe Hendrik is net als laatste geeindigd. Hier overheerste het bittere element weer wat teveel.

Al met al een hele smaakvolle proeverij !
Hierna een proeverij proberen met de beste bieren per soort (beste blond, ipa, stout, dubbel, tripel etc). Wel het aantal soorten beperkt proberen te houden tot "basis" soorten. Suggesties anyone ?

[ Voor 9% gewijzigd door dik_voormekaar op 14-05-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Westmalle Tripel, Tripel Karmeliet, Tripel Kanunnik, Ename Tripel. Allemaal Belgische Tripels, maar elk heeel anders van smaak.

Ik hoor ook vaak de vergelijking van de Abt 12 met de WV12. Heb ze beide in de kast staan, maar nog niet naast elkaar gedronken. Sws is WV12 totaal overhyped en overpriced. Begrijp me niet verkeerd, het is echt een ontzettend goed bier. Maar beste bier van de wereld....nee...en zeker niet met zo'n belachelijk prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Tusk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:00:
en zeker niet met zo'n belachelijk prijskaartje.
Tsja, zo gek is dat nog niet als hij maar op 1 plek officieel verkocht wordt.
Per krat van 24 flesjes 45 euro plus 15 euro statiegeld.
Als ik 19 cent de kilometer reken, kom ik al op 4,55 per flesje en dan heb ik mijn uren nog niet gerekend.
Dan is 9-12 euro per flesje niet zo vreemd voor een commerciële instelling, die er ook andere kosten bij moet rekenen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

Feit is dat het WV vs ABT verhaal hier regelmatig terugkomt, wat meehelpt aan de 'hype' natuurlijk ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik vind de westvleteren helemaal niet zo bijzonder. Dankzij de Jan linders actie laatst de drie beschikbare bieren op de kop kunnen tikken (hoewel ik ze nu op meer plaatsen te koop zie staan, dus zo exclusief is het ook niet meer).

Ik heb ze in de loop van een week of zo gedronken. Je proeft duidelijk een kenmerkende smaak van de brouwerij, ze hadden allemaal een gelijke zuur/bittere smaak. Een smaak die ik niet herken in de rochefort of st bernardus en die me ook niet zo goed beviel.

Nee, meer dan €2,50 de fles zou ik er niet meer voor over hebben.

Ik heb ze een 3.5/5 gegeven, niet kijkende naar de prijs.

@dik_voormekaar Vergeet ook de witbieren (oa Hoegaarden wit, 't IJ IJwit, blanche de namur, etc.) en Weisse bieren (oa Erdinger/Paulaner, Weihenstephan, Schneider) niet. Lekker bij warm weer.

Wat betreft tripels zijn de Kasteel tripel en Waterloo tripel mij erg goed bevallen. In hetzelfde rijtje passen volgens mij ook wel de strong golden ales. Dan kijk ik naar gouden carolus rood, Wolf carte blanche, cornet.

[ Voor 33% gewijzigd door LA-384 op 14-05-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
LA-384 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:04:
Ik vind de westvleteren helemaal niet zo bijzonder. Dankzij de Jan linders actie laatst de drie beschikbare bieren op de kop kunnen tikken (hoewel ik ze nu op meer plaatsen te koop zie staan, dus zo exclusief is het ook niet meer).

Ik heb ze in de loop van een week of zo gedronken. Je proeft duidelijk een kenmerkende smaak van de brouwerij, ze hadden allemaal een gelijke zuur/bittere smaak. Een smaak die ik niet herken in de rochefort of st bernardus en die me ook niet zo goed beviel.

Nee, meer dan €2,50 de fles zou ik er niet meer voor over hebben.

Ik heb ze een 3.5/5 gegeven, niet kijkende naar de prijs.
Tsja dat is ook wel een beetje de keerzijde van de craftbeer explosie, de “oude” topbieren redden het niet bij de (vaak overdreven) creativiteit van de nieuwe bieren. Toch zijn WV12 en bijv Rochefort nog steeds erg fijne bieren imho! Goed bij kaas/wordt plankje of een goede maaltijd. Kostprijs van €5,92 per fles (Noorden van het land) prima waard, 4,5/5 voor beide (wellicht paar tiende voor het verhaal :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@JohnnieWbl Nou ik vind die Rochefort nog steeds een topper, ondanks al het andere lekkers wat er op de markt is. Je proeft gewoon dat het een kwaliteitsbier is, zonder dat het gekke dingen moet doen. Dat had ik persoonlijk niet bij de westvleteren, die heeft wel een eigen smaak, maar niet een die mij bevalt.

Maar €5,92 de fles? Doel je dan op de westvleteren of ook de Rochefort? Die laatste is toch gewoon in de supermarkt te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@LA-384 Rochefort 10 is indd zelf in de kleine supers hier prima verkrijgbaar voor een mooie prijs (1,10 oid). Doelde op de WV12 met de 19 cent per km gerekend. De blond en 8 zijn ook heerlijk maar relatief wat te duur door de reiskosten/tijd. Eens in de 2 jaar ofzo een tripje, wat cultuur snuiven en vrienden blij maken met wat je zelf niet opdrinkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik zoek eigenlijk nog tips voor de engelse en amerikaanse stout en/of ale bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik kan eigenlijk ook nog wel een tip gebruiken. Ik heb laatst mijn voorraad blondkleurige bieren wat aangevuld en wil er een mooie proeverij van maken. Het zijn echter bieren in verschillende stijlen en ik weet niet goed welke volgorde ik aan zou kunnen houden.

De bieren waar het om gaat:Nou denk ik wel dat die laatste twee een vreemde eend in de bijt zijn, maar die heb ik meegenomen omdat ik nog nooit een geuzebier heb gehad en was wel benieuwd naar de verschillen in de normale versie en de vatgerijpte versie.

De bieren met een * heb ik zelf al eens gedronken, dus die hoeven er niet per-se bij. De bieren met een ^ wil ik er wél graag bij.

Ik zat te denken aan een rijtje van 5 bieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Moah, ik vond WV12 toch wel zo ongeveer de beste quad die ik gedronken heb. Het is alleen niet te vergelijken met alle nieuwe, hippe craftbiertjes, of BA versies. Het is een oud bier en als je de historie en tijdgeest meeneemt is het subliem. Het smaakt mij elke keer geweldig. Goed, ik heb het wel goedkoop gekregen; leasewagen om erheen op en neer te rijden, dus 0 Euro reiskosten, dan is het prijs/kwaliteit natuurlijk geweldig :+

Ander onderwerp: n.a.v. de Bird Badge heb ik er nu 3 gedronken, en ik vond ze alle 3 zeer matig. Lees ook online weinig lovende woorden over de badge of de brouwerij. Daarnaast zijn ook de ratings op Untapped niet bijster hoog. Nee, na de 5 van de badge laat ik ze voorlopig toch links liggen.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 18:00
LA-384 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:37:
...
Boon Oude Geuze Boon
Boon Oude Geuze Boon à l'Ancienne - Vat 77 Mono Blend
[/list]

Nou denk ik wel dat die laatste twee een vreemde eend in de bijt zijn, maar die heb ik meegenomen omdat ik nog nooit een geuzebier heb gehad en was wel benieuwd naar de verschillen in de normale versie en de vatgerijpte versie.
...
Volgens mij zijn alle Boon Geuzes vatgerijpt. Echter is de Vat XX serie een mooie keuze, het bier in de fles komt uit een enkel vat/foudre. Soort van Single barrel als bij whisk(e)y. Op de fles moet een uitleg staan over welk vat het precies is, bijvoorbeeld oudste nog in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Tripl3 D schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:30:
[...]

Tsja, zo gek is dat nog niet als hij maar op 1 plek officieel verkocht wordt.
Per krat van 24 flesjes 45 euro plus 15 euro statiegeld.
Als ik 19 cent de kilometer reken, kom ik al op 4,55 per flesje en dan heb ik mijn uren nog niet gerekend.
Dan is 9-12 euro per flesje niet zo vreemd voor een commerciële instelling, die er ook andere kosten bij moet rekenen.
Dat hele 1 kratje-verhaal is één grote wassen neus. Bewust gecreëerde schaarste. Dat bier verlaat daar met pallets tegelijk de abdij via allerlei louche kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Tusk Het is al tijden meer een 2 kratten verhaal. :+ Verder spreek je jezelf tegen: pallets tegelijk leveren en schaarste? Het blijft een Trappist, bieroplage is zo op te zoeken.

Door 3 jaar achter elkaar, terecht of onterecht, door ratebeer tot beste bier ter wereld verkozen te worden met stevige prijzen in de grijze/zwarte markt zijn “louche praktijken” niet onlogisch. Daarom ook liever niet via MP oid kopen, via bekenden of zelf halen is goedkoper en leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Kunnen we niet met wat mede-Tweakers regelen? Of drinken we ze allemaal liever zelf op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dik_voormekaar schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:48:
Ik zoek eigenlijk nog tips voor de engelse en amerikaanse stout en/of ale bieren.
Founders KBS en CBS :9~

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

JohnnieWbl schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:34:
@Tusk Het is al tijden meer een 2 kratten verhaal. :+ Verder spreek je jezelf tegen: pallets tegelijk leveren en schaarste?
Ja dat is precies mijn punt :) Ze creëren aan de consumentenkant schaarste met hun '1-2 kratjes-zelf-halen-stunt terwijl er via de achterdeur pallets tegelijk uitgaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Larick schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:06:
[...]

Volgens mij zijn alle Boon Geuzes vatgerijpt. Echter is de Vat XX serie een mooie keuze, het bier in de fles komt uit een enkel vat/foudre. Soort van Single barrel als bij whisk(e)y. Op de fles moet een uitleg staan over welk vat het precies is, bijvoorbeeld oudste nog in gebruik.
Geuzes worden gemaakt door oude en jonge lambiek te mengen ('steken'). Lambiek is een bier van spontane gisting dat per definitie in open vaten wordt gebrouwen waar de wilde gisten uit de lucht en uit het vat hun gang kunnen gaan. Het bier wordt dan in vaten of foeders gedaan om verder te rijpen. Uit hout ontsnapt de CO2 echter, dus een lambiek is een plat bier. Een oude lambiek (>3 jaar) is volledig uitgegist en bevat geen restsuikers. Een jonge lambiek nog wel. Door die twee te mengen en af te vullen op flessen, komt het vergistingsproces in de fles op gang, dus krijgt het bier weer prik.

TL;DR: Alle geuzes zijn (komen van) 'vatgerijpt' bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

dik_voormekaar schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:48:
Dead Guy Ale van de Rogue brouwerij vond ik erg lekker

https://www.rogue.com/products/dead-guy-ale

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
[b][message=55193343,noline]dik_voormekaar schreef op maandag 14 mei 2018 @]
Er waren eigenlijk twee winnaars: De Westvleteren en de Rochefort. Deze lagen erg dicht bij elkaar.
De complexe smaken van de westvleteren en het zoete en hele fijne nasmaak van de Rochefort maakten deze tot de winnars. Afhankelijk van de prijs waarvoor je ze kunt krijgen wint de Westvleteren. Voor 9 euro zou ik hem niet opnieuw kopen, dan liever de Rochefort 10.
Heel appart, ik persoonlijk vind de Sint Bernardus minstens net zo lekker als de Westvleteren. Zeker als je rekening houd dat beiden op basis van hetzelfde recept gebrouwen worden, liggen dus heel dicht bij elkaar.

Rochefort vind ik persoonlijk toch lekkerder, heerlijke zoete smaak met lichte hint van pruimen en andere vruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gopher schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:11:
[...]

Heel appart, ik persoonlijk vind de Sint Bernardus minstens net zo lekker als de Westvleteren. Zeker als je rekening houd dat beiden op basis van hetzelfde recept gebrouwen worden, liggen dus heel dicht bij elkaar.

Rochefort vind ik persoonlijk toch lekkerder, heerlijke zoete smaak met lichte hint van pruimen en andere vruchten.
Het zijn gewoon allemaal goede kwaliteitsbieren, die qua smaak wel overeenkomsten vertonen.
De La Trappe quadrupel is er trouwens ook zo één.

Over Amerikaanse stouts: Er zijn er zó veel te krijgen. Echter zijn het vaak (bewust) kleine oplages waardoor je er hier in Nederland eigenlijk alleen aan kan komen door te ruilen. Ik ken mensen die dat doen en het kost je erg veel moeite. Zeker omdat je voor die Amerikanen ook zeldzame en dure bieren moet scoren. Cantillon is bij hun erg populair.
Nee, er zijn zat lekkere stouts die makkelijker verkrijgbaar zijn. Begin maar eens bij de barrel aged bieren van De Molen. Succes gegarandeerd. Makkelijk te krijgen bij de brouwerij in Bodegraven, en anders bij de Bierkoning in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die Amerikanen zijn ook niet gek natuurlijk, als ze kunnen willen ze best hun oplages vergroten. Founders bv, wordt nu geïmporteerd. Hun KBS (Kentucky Breakfast Stout) is nu relatief makkelijk te verkrijgen. Maand of wat terug zelfs de CBS (Canadian Breakfast Stout, voorheen extreem zeldzaam).

The Bruery en Cigar City liggen nu ook gewoon hier in de winkel. (Betere bierenspeciaalzaak). Dat was een jaar of drie terug ondenkbaar. Als Inbev nou eens regelt dat Bourbon County hier ook in de winkel komt voor een dollar of 11 (US retail price) dan zouden ze me pas echt een plezier doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Loop ff binnen bij Uw Bierspecialist in Veghel (1500 bieren). Daar hebben ze redelijk wat Amerikaans. Maar zoals gezegd worden er in Nederland en Europa echt hele goeie (BA) stouts gemaakt. Denk bijv aan Pohjala, Mikkeller of gewoon het Uiltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Sassie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:07:
Of The Spanish Inquisition van Jopen.Goede stout, lekker smaakpallet. Alleen die pepers zijn nét even te. na een half biertje stond m'n mond in de brand :p
Metalfreak schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:30:
Oeh, hoe smaakte die met Jeneverbes? Eigenlijk zat ik juist aan de VOC te denken, maar die raad je dus niet aan? @Nyarlathotep jij ook nog tips? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

straaljager27 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Of The Spanish Inquisition van Jopen.Goede stout, lekker smaakpallet. Alleen die pepers zijn nét even te. na een half biertje stond m'n mond in de brand :p
[...]

Oeh, hoe smaakte die met Jeneverbes? Eigenlijk zat ik juist aan de VOC te denken, maar die raad je dus niet aan? @Nyarlathotep jij ook nog tips? :P
Kijk of je bieren van De Molen kan krijgen. Één van mijn favorieten voor de dikke stouts.
De Moersleutel heeft ook puike bieren, hun Willy Tonka 3 is lekker peperig en smaakvol. Hun Bounty Hunter is net een vloeibare Bounty, super lekker :9
Omnipollo heeft ook patent op smaakbommen. Pohjala kan mij ook bekoren met hun Cellar Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Vandaag een strandgaper opengetrokken, blijft een topbiertje

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

straaljager27 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Die met Jeneverbes smaakte iets zachter dan die anderen. De vanille smaakte iets te kunstmatig naar vanille, die zonder vanille smaakte ook al naar vanille, maar dan wat subtieler. VOC raad ik niet aan, die vond bij ons niemand écht lekker.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Metalfreak schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:45:
[...]

Die met Jeneverbes smaakte iets zachter dan die anderen. De vanille smaakte iets te kunstmatig naar vanille, die zonder vanille smaakte ook al naar vanille, maar dan wat subtieler. VOC raad ik niet aan, die vond bij ons niemand écht lekker.
Die lijkt te worden vergeleken met jagermeister, geen idee of t klopt, ik moet ze alle 4 nog open maken :)
Gisteren weer 4 nieuwe bieren van Founders binnengekregen. waaronder de KBS barrel aged. Ik ben heel erg benieuwd!

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Jeroen87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:26:
[...]

Die lijkt te worden vergeleken met jagermeister, geen idee of t klopt, ik moet ze alle 4 nog open maken :)
Gisteren weer 4 nieuwe bieren van Founders binnengekregen. waaronder de KBS barrel aged. Ik ben heel erg benieuwd!
Het heeft er in de verte wel iets van weg, duidelijke anijs smaak wel ja, maar in combinatie met bier is dat gewoon echt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Metalfreak schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:34:
[...]

Het heeft er in de verte wel iets van weg, duidelijke anijs smaak wel ja, maar in combinatie met bier is dat gewoon echt niet lekker.
Que?!

Zat mooie winterbieren die in meer of mindere mate anijssmaak hebben, heerlijk juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een bier om met een grote boog om heen te lopen: Geboortebier van brouwerij Stijl. Doe het niet!
Bier met de smaak van beschuit met muisjes. Ik heb nog een tweede slok genomen om echt te bevestigen dat het te ranzig is... Kunstmatige anijssmaak :r
Ik heb overigens wel lekkere bieren van Stijl gedronken, waaronder hun RIS.

Een absolute winnaar: BA Caramel Fudge stout van Kees. Als je deze ziet: Kopen! Zijdezachte stout met een lekkere caramelsmaak :9

[ Voor 9% gewijzigd door Nyarlathotep op 18-05-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Jorizzz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Que?!

Zat mooie winterbieren die in meer of mindere mate anijssmaak hebben, heerlijk juist!
Ja, maar dat is in balans, die bij de HJ Vatgerijpt VOC leek totaal uit balans te zijn. Maar ik zou zeggen: probeer het zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:12:
Een bier om met een grote boog om heen te lopen: Geboortebier van brouwerij Stijl. Doe het niet!
Bier met de smaak van beschuit met muisjes. Ik heb nog een tweede slok genomen om echt te bevestigen dat het te ranzig is... Kunstmatige anijssmaak :r
Ik heb overigens wel lekkere bieren van Stijl gedronken, waaronder hun RIS.
Eens. Stijl maakt heerlijke bieren, waaronder idd de RIS, maar ook bijv. de Dennentoppen Blond, maar dat geboortebier kon mij ook niet bekoren. Leuk idee, uitvoering minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Jeroen87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:26:
[...]

Gaaf, welke nog meer?

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

1x Founders Kentucky Breakfast Stout-Vintage 2016
1x Founders Backwoods Bastard
1x Founders Kentucky Breakfast Stout 2018
1x Founders Breakfast Stout 2018

Dat wordt dus smullen :)

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
En waar heb je die vandaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zie dat ze deze bij Hopt.nl op voorraad hebben.
Met KBS is mijn ervaring en persoonlijke mening dat die vers toch het lekkerst is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Ik zie dat ze deze bij Hopt.nl op voorraad hebben.
Met KBS is mijn ervaring en persoonlijke mening dat die vers toch het lekkerst is...
Inderdaad, nu bij hopt gehaald. kast begint echter weer beetje uit te puilen,heb even geteld en kom op iets van 100 verschillende bieren. Waarvan ruim 60% een alcoholpercentage van minimaal 9% heeft.

Moet weer eens wat lichter spul inslaan.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Jeroen87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:04:
[...]

Inderdaad, nu bij hopt gehaald. kast begint echter weer beetje uit te puilen,heb even geteld en kom op iets van 100 verschillende bieren. Waarvan ruim 60% een alcoholpercentage van minimaal 9% heeft.

Hoe bouw je zo'n voorraad op haha. Ik drink regelmatig genoeg een biertje dus het neemt ook weer rap af. Sowieso, veel ipa's en dat soort bieren moet zou je ook niet te lang laten staan zegt men.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

DikkeBMW schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Hoe bouw je zo'n voorraad op haha. Ik drink regelmatig genoeg een biertje dus het neemt ook weer rap af. Sowieso, veel ipa's en dat soort bieren moet zou je ook niet te lang laten staan zegt men.
Regelmatige ritjes naar de Prik en Tik. Nu woon in Eindhoven waar een aantal hele goeie speciaalbier winkels zitten. Als ik even naar de stad ga loop ik daar altijd wel even binnen om te kijken of er wat nieuws is, en dat is er dus ook meestal wel :) Dan neem ik weer 6 flesjes/blikjes mee, en drink ik er in het weekend hooguit 2 uit eigen voorraad. Vrienden nemen dan ook wat mee, zodat je toch een flinke collectie op tafel kan zetten.

Daarnaast legt mijn vriendin een collectie cider aan waar ik me ook regelmatig aan vergrijp :P zeker met dit weer wordt er meer ingekocht dan er gedronken wordt. Cider hebben we dan wel te weinig :D

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Jeroen87 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:04:
[...]

Dat heb ik hier ook ja, klimaatkast ram vol, denk een fles of 150 + 2 dozen ernaast staan. Allemaal stouts van minimaal 11% en een aantal gueuzes van 75cl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Foxke schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Dat heb ik hier ook ja, klimaatkast ram vol, denk een fles of 150 + 2 dozen ernaast staan. Allemaal stouts van minimaal 11% en een aantal gueuzes van 75cl.
Damn. Maar is het wel de bedoeling ze te drinken, of staan er flessen voor verkoop/ruilen? En als je dan een fles jaren hebt staan, wanneer dan toch de keus hem te drinken :P :D

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
DikkeBMW schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:08:
[...]

Damn. Maar is het wel de bedoeling ze te drinken, of staan er flessen voor verkoop/ruilen? En als je dan een fles jaren hebt staan, wanneer dan toch de keus hem te drinken :P :D
Sommige voor trade, meeste om te drinken.
Hier in waalwijk hebben we een hechte groep bierliefhebbers die veel delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Nyarlathotep schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:05:
[...]

Kijk of je bieren van De Molen kan krijgen. Één van mijn favorieten voor de dikke stouts.
De Moersleutel heeft ook puike bieren, hun Willy Tonka 3 is lekker peperig en smaakvol. Hun Bounty Hunter is net een vloeibare Bounty, super lekker :9
Omnipollo heeft ook patent op smaakbommen. Pohjala kan mij ook bekoren met hun Cellar Series.
Oehhh, die Bounty Hunter sla ik in ieder geval over: kokos (smaak) vind ik echt niet lekker, laat staan een kokos bier...
Maar: bedankt voor de overige tips! :) Moersleutel zie ik vaker voorbijkomen in het topic, toch maar eens kopen. Zie ze af en toe wel staan maar direct 6 euro voor een fles... Maar ik moet er toch maar eens mijn geld aan gaan uitgeven :P
Metalfreak schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:45:
[...]

Merci! Dank voor je uitleg, wel jammer te horen van de VOC en vanille. denk toch maar dat ik deze oversla :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die beer week in Boedapest is echt genieten zeg...
Ik heb nu al zo veel liefhebbers ontmoet. Ook de organisatoren van dit festival, en een aantal brouwers. De IPA voert de boventoon, en er wordt flink geëxperimenteerd. Geweldige bars met elk hun thema, en een hoop discussies over van alles en nogwat.
Het festival zelf begint pas op vrijdag, maar het is al volop genieten van alle lekkere biertjes en een geweldige stad met vriendelijke mensen.
En het is goedkoop...
Dikke kans dat ik hier volgend jaar weer aanwezig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Da's een mooie tip! Hoe leuk Copenhagen ook is, het kost wel veul knaken en niet al onze vrienden hebben hetzelfde salaris. We dachten aan het Pohjala Craftbeer fest in Talinn maar Budapest is zeker ook een optie. Ga ik me in verdiepen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 13:08

GNML

applebuyguide.com

LA-384 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 05:50:
@GNML Wil je het bier in de kast showen? Of dient het puur voor opslag? Ik vind die klimaatkasten nogal aan de prijs en heb gekozen voor een 2e hands koelkast met een Renkforce ut-300 van conrad. Werkt prima.
Het gaat mij nu om opslag. Dus dit is inderdaad wel een mooie oplossing. Dankjewel,

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Nyarlathotep schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 02:03:
Die beer week in Boedapest is echt genieten zeg...
Ik heb nu al zo veel liefhebbers ontmoet. Ook de organisatoren van dit festival, en een aantal brouwers. De IPA voert de boventoon, en er wordt flink geëxperimenteerd. Geweldige bars met elk hun thema, en een hoop discussies over van alles en nogwat.
Het festival zelf begint pas op vrijdag, maar het is al volop genieten van alle lekkere biertjes en een geweldige stad met vriendelijke mensen.
En het is goedkoop...
Dikke kans dat ik hier volgend jaar weer aanwezig ben :)
Ook echt een supertoffe stad met een top sfeer. Ik vond Léhuto ook een heel leuk biercafé met toffe mensen en personeel. Zijn er wellicht ook wel bij aanwezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Net bij de Lidl een doos 'golden ales' (12 flessen) gehaald ;
Marstons EPA, Ringwood Boondoggle, Wainwright golden beer, Hobgoblin Gold, Brakspear Oxford gold en Jennings Cocker Hoop.
Meeste zijn toch nieuw voor me, blijkbaar wisselen ze die selecties een beetje af en toe ... komen er goed uit op Ratebeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 02-06-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Nou, ik heb mijn favo bier stijl wel gevonden. Zit nu aan de Lervig 3 Bean Stout en man man man wat is die goed. Zacht, zoet en superdik. 13% maar dat proef je niet.

Ik moet de eerste double Imperial stout nog tegenkomen die mij geen >4/5* waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Meh. Het pils en witbiertje uit Griekenland vond ik wel ok.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
LA-384 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:24:
Nou, ik heb mijn favo bier stijl wel gevonden. Zit nu aan de Lervig 3 Bean Stout en man man man wat is die goed. Zacht, zoet en superdik. 13% maar dat proef je niet.

Ik moet de eerste double Imperial stout nog tegenkomen die mij geen >4/5* waard is.
Met het warme weer van de afgelopen weken heb ik juist een heel andere bierstijl als nieuw favoriet (zomer)bier leren kennen: geuze! Niet het goedkoopste bier, maar een dagje rondrijden in de omgeving Brussel (lease...) maakt het een héél stuk beter betaalbaar. Toegegeven, het is niet het meest toegankelijke bier, maar als je aan de funky geur en smaak kunt wennen (ik vrij snel), dan is het echt héérlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Jorizzz Geuze is inderdaad een bijzonder bier. Vorige week voor het eerst gehad en smaakte niet verkeerd. De geur kon ik nog het beste omschrijven als kots, maar dat is een kwestie van even aanwennen om niet te ruiken als je een slok neemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Jorizzz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Met het warme weer van de afgelopen weken heb ik juist een heel andere bierstijl als nieuw favoriet (zomer)bier leren kennen: geuze! Niet het goedkoopste bier, maar een dagje rondrijden in de omgeving Brussel (lease...) maakt het een héél stuk beter betaalbaar. Toegegeven, het is niet het meest toegankelijke bier, maar als je aan de funky geur en smaak kunt wennen (ik vrij snel), dan is het echt héérlijk :9
Waar ben je allemaal geweest in Brussel dan?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
DikkeBMW schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:53:
[...]

Waar ben je allemaal geweest in Brussel dan?
Cantillon, 3 Fonteinen, Girardin, Oud Beersel. Overigens ligt alleen de eerste echt in Brussel, de rest in de omgeving ten zuidwesten daarvan, Pajottenland/Zennevallei. Daar moeten de lambieken die aan de geuze ten grondslag liggen overigens verplicht vandaan komen, in verband met beschermde naamgeving van deze biersoorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MefAzuXWtH96HBCd3j01vefK/medium.jpg

Blijft toch een verdomd goede blond

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Jorizzz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:01:
[...]

Cantillon, 3 Fonteinen, Girardin, Oud Beersel. Overigens ligt alleen de eerste echt in Brussel, de rest in de omgeving ten zuidwesten daarvan, Pajottenland/Zennevallei. Daar moeten de lambieken die aan de geuze ten grondslag liggen overigens verplicht vandaan komen, in verband met beschermde naamgeving van deze biersoorten.
Ah je bent echt bij de brouwerijen langs gegaan. Hoe zit het met de verkrijgbaarheid? Als je een willekeurige dag op goed geluk langsgaat (mits ze geopend zijn uiteraard) is er dan voldoende te krijgen? De speciale releases daargelaten natuurlijk. Heb zelf geen ervaring met Gueuzes/Lambics, maar wil ze wel ooit serieus proberen. Gezien de prijzen hier en de rijafstand zou ik dan ook liever een dagje Brussel ervan maken, zeker aangezien het zich lang houdt.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Kon er zo gauw op Google niets over vinden (want Google beredeneerd mijn vraag anders).

Ik wilde weten of Untappd het gemiddelde van mijn beoordelingen per biertje nam en dat weergaf als mijn score. Ik krijg namelijk het idee dat hij de score van mijn eerste check-in neemt.

Dus als ik eerst een score van 4 en dan een score van 3,5 geef, dan verwacht is een resultaat van 3.75.
Of als ik 7x incheck en de eerste twee keer een 2,75 geef en daarna 5 keer een 2,5 dat dan 2,5 de score wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
DikkeBMW schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:50:
[...]

Ah je bent echt bij de brouwerijen langs gegaan. Hoe zit het met de verkrijgbaarheid? Als je een willekeurige dag op goed geluk langsgaat (mits ze geopend zijn uiteraard) is er dan voldoende te krijgen? De speciale releases daargelaten natuurlijk. Heb zelf geen ervaring met Gueuzes/Lambics, maar wil ze wel ooit serieus proberen. Gezien de prijzen hier en de rijafstand zou ik dan ook liever een dagje Brussel ervan maken, zeker aangezien het zich lang houdt.
Elke brouwerij die ik bezocht heeft, had sowieso een winkeltje met voldoende voorraad. Het gaat dan inderdaad wel om de 'standaard' uitvoeringen. Met de huidige hype in de VS zijn de speciale edities vaak zeer snel uitverkocht, vooral van Cantillon en 3 Fonteinen, al is het vaak meer de naam dan dat de kwaliteit daar per se beter is. Van Oud Beersel kon ik bijvoorbeeld nog prima een speciale editie krijgen (Vandervelde 135 years, geloof ik). Op Zaterdag is alles open, sommigen wel maar tot 14:00 ofzo, dus ik zou vantevoren wel een route uitstippelen. Van elke stekerij is wel een website met openingstijden te vinden. Het enige 'risico' dat je loopt als je geïnteresseerde vragen gaat stellen, dat je overladen wordt met de prachtigste historische verhalen en anekdotes, en het dus langer duurt per stop dan je vooraf had ingeschat :D

De houdbaarheid is inderdaad enorm, 20 jaar sowieso. En al die tijd rijpt het bier (heel) langzaam, maar zeker nog door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:36
Jorizzz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:22:
[...]

Elke brouwerij die ik bezocht heeft, had sowieso een winkeltje met voldoende voorraad. Het gaat dan inderdaad wel om de 'standaard' uitvoeringen. Met de huidige hype in de VS zijn de speciale edities vaak zeer snel uitverkocht, vooral van Cantillon en 3 Fonteinen, al is het vaak meer de naam dan dat de kwaliteit daar per se beter is. Van Oud Beersel kon ik bijvoorbeeld nog prima een speciale editie krijgen (Vandervelde 135 years, geloof ik). Op Zaterdag is alles open, sommigen wel maar tot 14:00 ofzo, dus ik zou vantevoren wel een route uitstippelen. Van elke stekerij is wel een website met openingstijden te vinden. Het enige 'risico' dat je loopt als je geïnteresseerde vragen gaat stellen, dat je overladen wordt met de prachtigste historische verhalen en anekdotes, en het dus langer duurt per stop dan je vooraf had ingeschat :D

De houdbaarheid is inderdaad enorm, 20 jaar sowieso. En al die tijd rijpt het bier (heel) langzaam, maar zeker nog door...
Ik ben afgelopen zaterdag ook bij Cantillon geweest, en ik moet zeggen dat er maar weinig effectief te koop was. (enkel maar de Geuze, Rosé de Gambrinus en de kriek) Je kon ook wel de speciallekes (Fou' Foune, Lou Pepe Gueuze,... ) proeven daar, maar niet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
beOnt schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Ik ben afgelopen zaterdag ook bij Cantillon geweest, en ik moet zeggen dat er maar weinig effectief te koop was. (enkel maar de Geuze, Rosé de Gambrinus en de kriek) Je kon ook wel de speciallekes (Fou' Foune, Lou Pepe Gueuze,... ) proeven daar, maar niet meenemen.
Als je amerikaans praat krijg je ze wel mee...
verkoopbeleid blijft slecht daar, ze moeten hollanders niet daar. Ik ga zelf liever naar 3 fonteinen, vriendelijkere sfeer en mooier bier vind ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Foxke schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:34:
[...]

... ze moeten hollanders niet daar. Ik ga zelf liever naar 3 fonteinen, vriendelijkere sfeer en mooier bier vind ik persoonlijk...
Die ervaring heb ik totaal niet. Ik gaf aan dat ik een proeverij aan het organiseren was, en ik werd zéér uitgebreid en vriendelijk geholpen en kreeg zelfs het één en ander gratis (!) mee. 3 Fonteinen, bij de Lambik-O-Droom (schitterende naam), voelde veel commerciëler en afstandelijker. Een meisje met weinig kennis van zaken in de winkel ook, in tegenstelling tot cantillon.

Qua bier waren ze allebei lekker, maar niet de lekkerste van mijn rondje. Dat was toch echt de Oud Beersel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Wat kost een fles gemiddeld daar? Ik heb namelijk nog best wel wat staan thuis, ga op vakantie wat mee terugnemen en wilde binnenkort nog een online bestelling plaatsen. Het moet dus even wachten, maar dan kan ik eens plannen/ramen haha.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Cantillon standaard geuze was 6,50/fles (75 cl) of 18/3 flessen. 3 Fonteinen oude geuze was 3,80 voor een kleine fles (37,5 cl), Girardin was 3,44/fles (75 cl). De Oud Beersel 135 jaar Vandervelde (ofzo) was het duurst met 5,90 per kleine fles. Hun gewone oude geuze was een stuk goedkoper, al weet ik de prijs niet meer precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Zaterdag heb ik Cuvée du Château van de tap mogen drinken.. ben daar hoe dan ook al een fan van zo op zijn tijd maar dit was nu dé grote verassing na een lange/zware biertocht. Ook in een café waar ik het helemaal niet verwacht had en ook nog in het echte glas helemaal top.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
DukeBox schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:33:
Zaterdag heb ik Cuvée du Château van de tap mogen drinken.. ben daar hoe dan ook al een fan van zo op zijn tijd maar dit was nu dé grote verassing na een lange/zware biertocht. Ook in een café waar ik het helemaal niet verwacht had en ook nog in het echte glas helemaal top.
Mooi bier en mooi glas inderdaad. Ik ben ooit speciaalbier gaan drinken door Kasteel donker, maar die vind ik nu veel te zoet. Deze cuvee is wat de Donker had moeten zijn imho

By the way, het ging hier net over geuze en lambiek. Dat brouwen ze bij van Honsebrouck (Kasteelbier enzo) óók! Ze mogen het alleen geen 'oude geuze' noemen, omdat ze daarvoor uit de verkeerde regio komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Jorizzz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:01:
Deze cuvee is wat de Donker had moeten zijn imho
Het wás voorheen minimaal 2 jaar oude donker. Blijkbaar is het nu een apart recept om de smaak van 10 jaar oude donker te evenaren maar wel minimaal 1 jaar gelegen.

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 04-06-2018 20:07 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Afgelopen zaterdag bij de Abdij geweest waar hier Chimay bier vandaan komt.
Leuke plek in in een mooie omgeving. Natuurlijk de nodige bieren gedronken, ik ken ze allemaal als dus geen nieuws onder de zon, gewoon lekker genieten.

Je kan er helaas geen bezoek brengen aan de brouwerij zelf, maar ze hebben een Experience waar je voor 6.50 een rondje in kan lopen, en na afloop een glas Chimay kan proeven.

Natuurlijk een fan pakketje mee genomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wrvaIaIvbcmN0OpyO8rtLnbp/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Jorizzz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:01:
By the way, het ging hier net over geuze en lambiek. Dat brouwen ze bij van Honsebrouck (Kasteelbier enzo) óók! Ze mogen het alleen geen 'oude geuze' noemen, omdat ze daarvoor uit de verkeerde regio komen...
De st. Louis zie ik nu. Die wilde ik laatst meenemen, maar kon em niet gevonden krijgen, ben toen voor brouwerij Boon gegaan. Kun je een omschrijving geven van de st Louis? Evt tov die van Boon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik wil met twee vrienden weer naar Duitsland om eens flink wat Duits bier in te slaan.
De vorige keer waren we in Emmerich, nu willen we naar Nordhorn.
Daar zit in ieder geval weer een Trinkgut. Ook zie ik een Kaufland, maar hebben ze daar een goede selectie bier?
Weet iemand nog een alternatief in de stad, of in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:52:
Ik wil met twee vrienden weer naar Duitsland om eens flink wat Duits bier in te slaan.
De vorige keer waren we in Emmerich, nu willen we naar Nordhorn.
Daar zit in ieder geval weer een Trinkgut. Ook zie ik een Kaufland, maar hebben ze daar een goede selectie bier?
Weet iemand nog een alternatief in de stad, of in de buurt?
In die toko's hebben ze naar mijn mening alleen maar bochtbier bovenop hetgeen wat je in NL bij de supermarkt koopt. Al die helles, märzen, kellerbier, scharzbier...smaakt allemaal naar niks. Je hebt wel wat leuke craftbieren uit Duitsland, maar die vind je meestal niet bij de trinkgut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tusk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:58:
[...]

In die toko's hebben ze naar mijn mening alleen maar bochtbier bovenop hetgeen wat je in NL bij de supermarkt koopt. Al die helles, märzen, kellerbier, scharzbier...smaakt allemaal naar niks. Je hebt wel wat leuke craftbieren uit Duitsland, maar die vind je meestal niet bij de trinkgut.
Oh, maar het is ons juist te doen om het 'gewone' Duitse bier. Tussen al het craftbier geweld drink ik ook graag 'normaal' bier. In dit geval Duits Weissen, schwarzbier, dunkel etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Tusk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Niet helemaal mee eens. Genoeg schwarz/weizen/marzen wat absoluut de moeite waard is voor het geld. Stijlen die je normaal hier niet snel krijgt en die echt niet verkeerd zijn hoor. Daarnaast heb ik in de trinkgut bijvoorbeeld ook de Schneider Weisse Aventinus Eisbock meegenomen, om maar iets te noemen.
Heb wel een beetje hetzelfde als Nyarla; naast alle complexe/dure/zware bieren is het lekker om ook gewonere, goedkopere biertjes te hebben. Zeker in de zomer; bij de bbq lekker een paar Weizen proeven. Tijdens het voetbal pilsners wegtikken. Nyarla; ik kan je Gaffel Kölsch wel aanraden. Vind ik zelf heerlijk bier, binnen het 'gewone' bier zegmaar.

fookin mad fer it

Pagina: 1 ... 22 ... 197 Laatste