Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:13

Poenzkie

Just being Hendrick

Shinji schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:41:
Hier nog mensen de Hertog Jan Grand prestige Vatgerijpt serie besteld? Ik heb nu de Bourbon, Vanille en Jeneverbes binnen. De VOC kruiden zou eind april beschikbaar komen.
Ik heb ze 3 april alle 4 besteld en kreeg ze eind van die week ook alle 4 binnen. Ik heb er alleen nog 2 van vorig jaar staan die er eerst aan moeten geloven :9 Wel jammer dat er dit jaar 4 dezelfde glazen bij zaten en niet verschillende kleuren zoals vorig jaar.

Overigens stond de bezorger eerst aan de deur en kreeg ik 3 dagen later pas de track&trace binnen :/

[ Voor 8% gewijzigd door Poenzkie op 18-04-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29
Poenzkie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:01:
[...]

Ik heb ze 3 april alle 4 besteld en kreeg ze eind van die week ook alle 4 binnen. Ik heb er alleen nog 2 van vorig jaar staan die er eerst aan moeten geloven :9 Wel jammer dat er dit jaar 4 dezelfde glazen bij zaten en niet verschillende kleuren zoals vorig jaar.

Overigens stond de bezorger eerst aan de deur en kreeg ik 3 dagen later pas de track&trace binnen :/
De VOC wordt toch nog niet geleverd? Pas eind april stond op de website namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:13

Poenzkie

Just being Hendrick

Shinji schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:11:
[...]

De VOC wordt toch nog niet geleverd? Pas eind april stond op de website namelijk.
Nu blijkbaar niet meer, maar toen ik 3 april (eerste dag dat het kon) ging bestellen stond dit nergens.

En ik heb ze toch alle vier binnen gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
LA-384 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:07:
Ik zit nu aan een motorolie Mexican vanilla en wow wat een heerlijk romig bier.
Zijn ze allemaal zo goed?

[afbeelding]
Deze heb ik nog niet gedronken, maar laatst wel de (misschien enigszins vergelijkbare?) Mexicake van Tempest. Wát en lekker bier! Dit is wat ze er zelf over zeggen:
Imagine taking a rich, boozy imperial stout, and then infusing it with fresh vanilla beans, high-quality cocoa, Ceylon cinnamon, Chipotle chillies, and Mulato chillies. Blend that all together, and what you get is a complex and delicious beer with a rich, full mouthfeel, a touch of sweetness from the vanilla, ground spice aroma from the cinnamon, a touch of fruitiness from the Mulato, and a little heat and smoke in the finish from the Chipotle.
Afbeeldingslocatie: https://www.tempestbrewco.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/m/e/mexi-big.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Jorizzz op 18-04-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Jorizzz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:27:
[...]

Deze heb ik nog niet gedronken, maar laatst wel de (misschien enigszins vergelijkbare?) Mexicake van Tempest. Wát en lekker bier! Dit is wat ze er zelf over zeggen:

[...]

[afbeelding]
Die Mexicake is wel lekker inderdaad, heb een tijdje geleden op een speciaalbierfestival gehad. Wel een 'vol' bier en ook goed de kick van de pepers erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Er1k989 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:03:
[...]

Die Mexicake is wel lekker inderdaad, heb een tijdje geleden op een speciaalbierfestival gehad. Wel een 'vol' bier en ook goed de kick van de pepers erin.
Moersleutel heeft ook een bier met deze naam gemaakt. Een beetje een rip-off imo. :P
Die is ook erg lekker.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:50:
[...]

Moersleutel heeft ook een bier met deze naam gemaakt. Een beetje een rip-off imo. :P
Die is ook erg lekker.
Zijn wel meer brouwers met een mexicake. Bedoelen ze over het algemeen mee dat er kaneel en pepertje in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Jorizzz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:27:
[...]

[...]

[afbeelding]
Die heb ik ook al in huis, kijk er nu al naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Iemand al eens in de buurt van Rotterdam een adresje gevonden waar je bier van de Moersleutel kan halen?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Vanmiddag maar eens een IPA en een weizen drinken van Brouwers. Zien hoe ranzig het is.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zijn er hier nog meer mensen die zich hebben aangemeld voor Brewdog Fanzine? Elke 2 weken een levering van 3 nieuwe, unieke bieren. Deze week is de eerste batch verstuurd, zeer benieuwd!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Succesvol dagje gehad! Een paar biertjes bij de Bier Brigadier gehaald, maar ook bij de Appie en de Jumbo. Ben benieuwd, vooral naar de blikken :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OXvp52i.jpg

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Foxke schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:09:
[...]

Zijn wel meer brouwers met een mexicake. Bedoelen ze over het algemeen mee dat er kaneel en pepertje in zit.
Mjah, op Untappd twee andere met weinig check-ins, maar ik zie de logica qua naamgeving. :)
En lekker is ie iig!

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-04-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
DikkeBMW schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:45:
Succesvol dagje gehad! Een paar biertjes bij de Bier Brigadier gehaald, maar ook bij de Appie en de Jumbo. Ben benieuwd, vooral naar de blikken :)

spoiler:
oeh cloudwater :9 afgelopen borefts heel wat munten ingeleverd bij ze :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

SannrHerr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:50:
Vanmiddag maar eens een IPA en een weizen drinken van Brouwers. Zien hoe ranzig het is.
De pils van Brouwers is anders goed te drinken :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Metalfreak schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:17:
[...]
De pils van Brouwers is anders goed te drinken :)
Op dezelfde manier dat McDonalds lekkere hamburgers maakt: met een heerlijke kartonsmaak.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Hyp Hyper schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:04:
[...]

Mjah, op Untappd twee andere met weinig check-ins, maar ik zie de logica qua naamgeving. :)
En lekker is ie iig!
En nog twee die "mexican cake" in de naam hebben, Evil Twin en Westbrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gister bij Uiltje een Ipa met bubblegum smaak gehad, erg lekker als je ervan houd!

Ben alleen vergeten welke het was, met google kom ik deze tegen alleen weet ik bijna zeker dat die bij Uiltje 9% had

https://sommbeer.com/hide...bble-gum-ipa-beer-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Jorizzz schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:59:
[...]

En nog twee die "mexican cake" in de naam hebben, Evil Twin en Westbrook.
Ok, die moet ik eens scoren als ze nog gebrouwen worden!
Rev! schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:06:
Gister bij Uiltje een Ipa met bubblegum smaak gehad, erg lekker als je ervan houd!

Ben alleen vergeten welke het was, met google kom ik deze tegen alleen weet ik bijna zeker dat die bij Uiltje 9% had

Van vat wil het ABV wel eens anders zijn. Op fles minder snel aangezien ze dan het etiket aan moeten passen.

[ Voor 49% gewijzigd door Hyp Hyper op 20-04-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:42

WCA

Is hier iemand op de hoogte van wanneer de nieuwe Gulden Draak Brewmaster in de winkels ligt? Die van 2017 vind ik zo lekker dat ik er een voorraadje van wil inslaan voor ie weg is :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Rev! schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:06:

Is het niet makkelijker er een mailtje of telefoontje aan te wagen? Volgens mij hebben niet alle bieren die naar bubblegum smaken, dat ook in de naam verwerkt. Het is dan toch wel zoeken naar een speld in een hooiberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Laatst online: 11-09 18:00
virtualJac schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:38:
Iemand al eens in de buurt van Rotterdam een adresje gevonden waar je bier van de Moersleutel kan halen?
In Den Haag bij Dorst op de Boekhorststraat sowieso. En bij GekkeGeit in de koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
SannrHerr schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:16:
[...]

Op dezelfde manier dat McDonalds lekkere hamburgers maakt: met een heerlijke kartonsmaak.
Ach het is allemaal niet smerig, eerder smaakloos. Al moet ik zeggen dat ik een flesje Bavaria liever laat staan, ondanks dat ik uit de streek kom. Uiteraard drink je als liefhebber al snel niet veel Pils.

Echter heb ik nu een kratje Jever staan, dat "zwaar" bittere pils doet me dan toch wel deugd.

Ik blijf me toch verwonderen dat mensen gelukkig worden van bier dat naar kauwgom smaakt, het gaat mij te veel naar mixdrankjes toe af en toe. Al moet ik zeggen dat ik in het verleden toch wel vrij lekker Aardbijenmilkshake en Choco cookies bier gehad heb bij The Captial, maar mogelijk was ik gewoon te beschonken om iets vies te vinden :-). Tegenwoordig word ik blij van bier van wat lager alcohol percentage maar goede smaak, zoals een lekkere Red ale (tips zijn welkom).

Helaas blijkt de Albert Heijn die sinds vorige week langs mijn appartement zit ook gekoelde Mikkeler IPA's etc. te verkopen (Gisteren een Hair in de mailbox gehad). Dat is zeker met het weer van vorige week te verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Gopher schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:45:
[...]
Tegenwoordig word ik blij van bier van wat lager alcohol percentage maar goede smaak, zoals een lekkere Red ale (tips zijn welkom).

Helaas blijkt de Albert Heijn die sinds vorige week langs mijn appartement zit ook gekoelde Mikkeler IPA's etc. te verkopen (Gisteren een Hair in de mailbox gehad). Dat is zeker met het weer van vorige week te verleidelijk.
Ik lust ook wel een lekkere quad of barley wine, het begint pas bij 8.5% zei ik altijd.

Maar sinds we een kleine hebben blijf ik toch liever iets scherper en zoeken we (ook vanwege de borstvoeding) iets lager in de alcohol. De markt werkt gelukkig mee en de afgelopen week hebben we al diverse bieren ( =/= pils) geprobeerd van minder dan 4%, Session IPA van Brand en van Vedett

Mocht jij nog tips hebben dan hoor ik het ook graag

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13
Heb dit weekend op het terras een paar keer de East van brouwerij Frontaal op, 4,3%, erg lekker ook!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41
Gisteren een Peroni Nastro Azzurro op. Niet echt een speciaalbier natuurlijk aangezien het gewoon pils is maar wel een erg lekkere frisse smaak, heel anders als Nederlands pils.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CaLeX schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:16:
[...]

Ik lust ook wel een lekkere quad of barley wine, het begint pas bij 8.5% zei ik altijd.

Maar sinds we een kleine hebben blijf ik toch liever iets scherper en zoeken we (ook vanwege de borstvoeding) iets lager in de alcohol. De markt werkt gelukkig mee en de afgelopen week hebben we al diverse bieren ( =/= pils) geprobeerd van minder dan 4%, Session IPA van Brand en van Vedett

Mooiste is dat de Albert Heijn soms een schap heeft voor alcoholische dranken die relatief minder alcohol hebben tot alcoholvrij en ook zo zijn aangegeven. Ben gewend dat alcoholvrij en radler bij elkaar stond maar de biertjes van 3 en 4% stonden er ook tussen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
@CaLeX Als je van Britse bieren houd komt het al snel goed. Veel bieren zijn daar onder de 5%, ik houd van bijv. een lekkere Old Speckled Hen. En zo zijn er nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Gopher schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:45:
[...]
Ach het is allemaal niet smerig, eerder smaakloos. Al moet ik zeggen dat ik een flesje Bavaria liever laat staan, ondanks dat ik uit de streek kom. Uiteraard drink je als liefhebber al snel niet veel Pils.

Echter heb ik nu een kratje Jever staan, dat "zwaar" bittere pils doet me dan toch wel deugd.
Brouwers en Dors van de Jumbo vind ik echt goor. Als iemand me ooit die bocht voorschotelt ga ik of aan de sterke drank of wandel ik naar een supermarkt of snackbar om fatsoenlijk bier te halen. Ik zou er zelfs haast van naar huis gaan. Dan drink ik liever een goed gekoelde Pitt.

Bavaria trek ik wel. De 0.0 had ik afgelopen weekend, maar dat ging me wel wat te ver.

Ik laat Heineken staan. Om meerdere redenen: Hoe Heineken in Afrika tijdens genocide vrolijk door brouwde

Jever is goed te doen, ja. Astra blijft ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik vind de vernieuwde Brouwers best wel ok. Het heeft een beetje een bitter/ IPA achtig smaakje. Wel apart.

Jever is mijn favoriete pils. Ik haal regelmatig wat kratjes in Duitsland. Dan betaal je ongeveer 70 cent per halve liter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:36
[...]

Hertog Jan Enkel vond ik ook wel lekker, is wel 4,5%. Gisteravond een FF Lekker Met Je Bek In Het Zonnetje van Het Uiltje gehad (3,6%), en die is zeker ook goed. En aan paar weken terug een Gul­pener Aan La­ger Wal (3,5%) gehad, ook voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Zijn allemaal ofwel hoppige bieren (en die van Het Uiltje is een session IPA), dus van die smaak moet je dan wel houden.

Van het weekend ook de Brand Session IPA en Grolsch Session IPA gehad. Vond ze wel prima te doen, maar niet bijzonder ofzo. Dronken iig erg snel weg door het lagere % (en de wat dunnere nasmaak). Nu moet ik wel zeggen dat ik het hele weekend al flink verkouden ben, en om die reden wil ik die twee iig nog eens een keer gaan proberen en vergelijken. Maar voordat dat gebeurt moet/wil ik eerst wel mijn huidige voorraad van 23 verschillende bieren een beetje verder ingekrompen hebben. :+ Voor mij daardoor een beetje jammer dat nu juist veel speciaalbieren bij de AH in de Bonus zijn. Had ik er niet al zoveel staan, dan had ik er deze week zeker van geprofiteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Sassie op 23-04-2018 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[...]
https://www.bierista.nl/b...-session-ipa-is-onderweg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ik vind overigens de Grolsch Weizen IPA een verassend lekker bier. Het smaakt niet naar een Weizen, en niet naar een IPA, maar wel gewoon heel lekker.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpniek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06 18:28
virtualJac schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:38:
Ik heb ze online besteld via
https://www.zomerdijkbb.c...egorie/bieren-nederlands/. Dat is ook het verkooppunt dat vanuit de eigen website bekend staat. Verder kun je natuurlijk kijken via de "find it" optie binnen Untappd bij het betreffende bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
@Boudewijn In nijmegen hebben we ook een leuk winkeltje, De Bierhoeder. http://www.debierhoeder.nl/nijmegen. Het is niet groot maar het assortiment is dynamisch dus er is altijd weer wat nieuws!

Nu hebben we ook een lokale brouwerij, al hebben ze niet heel veel verschillende: https://restaurantdehemel...werscafe/bierproeverijen/. hier kan je bierproeven maar ook gaan uit eten :) erg leuk al zeg ik het zelf

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja de hemel is leuk. Ik ben laatst in de oude Honig-fabrieken geweest; bij Oersoep. Was erg leuke rondleiding met daarna proeverij. Aanrader.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
LA-384 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:00:
[...]

Is het niet makkelijker er een mailtje of telefoontje aan te wagen? Volgens mij hebben niet alle bieren die naar bubblegum smaken, dat ook in de naam verwerkt. Het is dan toch wel zoeken naar een speld in een hooiberg.
Iets teveel gedronken denk ik, het was de Lollipop triple van Uiltje zelf..

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/bierista/image/upload/c_fit,h_400/v1511770736/uiltje-lollipop-tripel

[ Voor 12% gewijzigd door Rev! op 24-04-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Zo, vandaag toevallig op bezoek in Tilburg en toen zag ik dat ook daar een Bierbrigadier was. Nou, ondanks het voornemen een tijdje niets meer te kopen heb ik me toch weer niet kunnen inhouden :X

In de trein heb ik rustig het menu doorgekeken op Untappd (erg handig!) en waren er 3 die me écht aanspraken; ik moest het toch een beetje binnen de perken houden :P Op aanraden van dit topic heb ik de Mexicake van Tempest meegenomen. Tevens heb ik ook nog de Heathen van Northern Monk gekocht. Als laatste de Imperial Ginie meegenomen; een collab van To Ol en Pohjala waar ik erg benieuwd naar ben!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
hollandnick schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:09:
@Boudewijn In nijmegen hebben we ook een leuk winkeltje, De Bierhoeder. http://www.debierhoeder.nl/nijmegen. Het is niet groot maar het assortiment is dynamisch dus er is altijd weer wat nieuws!
Ben er zelf een paar keer geweest, inderdaad een leuk winkeltje (vol met IKEA Expedit kasten :P) maar wel erg aan de prijs als je het mij vraagt. Misschien ben ik echter een beetje verwend op dat gebied, woon in Breda dus ben gewend aan de (Belgische) prijzen van de Caigny en het Bierparadijs.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
MiBe schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:54:
[...]

Ben er zelf een paar keer geweest, inderdaad een leuk winkeltje (vol met IKEA Expedit kasten :P) maar wel erg aan de prijs als je het mij vraagt. Misschien ben ik echter een beetje verwend op dat gebied, woon in Breda dus ben gewend aan de (Belgische) prijzen van de Caigny en het Bierparadijs.
Geen idee haha, ben eigenlijk verder nooit naar een speciaalbier winkel geweest. Meestal naar kroegen zoals in Nijmegen Samson en in Utrecht waar ik op school zit gingen we ook altijd naar een café met de muur vol met rijen speciaalbieren...heerlijk! :) kan alleen de naam niet meer herinneren....iets met bier drinken en zaken vergeten :X

dus ik ben de prijzen helaas wel gewend haha :P

[ Voor 6% gewijzigd door hollandnick op 24-04-2018 20:13 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Na het succes van de moersleutel motorolie Mexican vanilla, afgelopen weekend opnieuw naar Mr hop geweest en meer van de zoetere, vollere Stouts meegenomen (afgaande op de smaken die untappd aangeeft).

* Jackie O's / To Ol Antik
* De Moersleutel Smeerolie Mexicake
* Omnipollo Noa Pecan Mud
* Fierce Very Big Moose Tonka
* Prairie Paradise
* Lervig 3 Bean Stout
* Sori Conca D'oro

Met name de Jackie O en Prairie ben ik wel benieuwd naar. Met een prijs van €16 en €13 mag het wel wat bijzonders zijn. Iemand hier al eens kennis mee gemaakt?

Bij gebrek aan een kelder, bij conrad een handige thermostaatschakelaar gekocht en een oude koelkast met defecte thermostaat weer leven ingeblazen als bierkoelkast. Door het op 12 graden in te stellen, is dat ideaal voor de zwaardere donkere bieren. :Y

[ Voor 33% gewijzigd door LA-384 op 24-04-2018 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Met de prairie zit je zeker goed, daar kan je alles wel van halen. Jackie o ben ik niet zo kapot van. De sori is ook heel mooi, daar kan je ook een hele serie BA van halen.
De pecan mud vond ik ook niet zo... was blij dat ik het flesje gedeeld had. Een heel flesje zou ik niet weggekregen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gopher
LA-384 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:30:
Na het succes van de moersleutel motorolie Mexican vanilla, afgelopen weekend opnieuw naar Mr hop geweest en meer van de zoetere, vollere Stouts meegenomen (afgaande op de smaken die untappd aangeeft).

* Jackie O's / To Ol Antik
* De Moersleutel Smeerolie Mexicake
* Omnipollo Noa Pecan Mud
* Fierce Very Big Moose Tonka
* Prairie Paradise
* Lervig 3 Bean Stout
* Sori Conca D'oro

Met name de Jackie O en Prairie ben ik wel benieuwd naar. Met een prijs van €16 en €13 mag het wel wat bijzonders zijn. Iemand hier al eens kennis mee gemaakt?

Bij gebrek aan een kelder, bij conrad een handige thermostaatschakelaar gekocht en een oude koelkast met defecte thermostaat weer leven ingeblazen als bierkoelkast. Door het op 12 graden in te stellen, is dat ideaal voor de zwaardere donkere bieren. :Y
Je zult vast wel van op de hoogte zijn, Maar als je van dikke stout bieren houd kijk dan met name naar Pohjala. Boven hun barrel aged selectie gaan niet veel bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Hm, die heb ik wel in de schappen zien staan, maar niet mee durven nemen, omdat ik er nog niets over gehoord had. Gaat iig op de wishlist (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb nu best veel bier in de kelder staan, ook diverse stijlen. En ik wil het gaan administreren. Weet iemand of daar een fijne app of website voor is? Met name omdat ik bang ben dingen echt over de datum te laten gaan (dingen die dat niet kunnen hebben specifiek ;) ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Over het bewaren... Donkere, zwaardere bieren kun je wel lang bewaren. Maar hoe zit het met andere stijlen? Ipa's, pale ales, sours en weet ik wat allemaal. Ik heb een paar blikken met alleen een bottle-date, en weet niet zo goed hoe lang die kunnen blijven staan. Is dit ergens na te slaan?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
@Boudewijn over hoeveel flessen praten we? En hoeveel gaan er doorheen in een week?
Ik gebruik zelf gewoon Google spreadsheet. Zet houdbaarheidsdatum erbij en haal de regel weg als ik em ga nuttigen. Met filters kun je makkelijk zien wat het eerst op moet.

In untappd kun je dat ook aangeven bij de bierinfo bij die lijstjes, maar ik vind dat niet zo gebruiksvriendelijk of overzichtelijk. Je kunt dan overigens ook sorteren op best by datum.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 25-04-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

LA-384 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:01:
@Boudewijn over hoeveel flessen praten we? En hoeveel gaan er doorheen in een week?
Ik gebruik zelf gewoon Google spreadsheet. Zet houdbaarheidsdatum erbij en haal de regel weg als ik em ga nuttigen. Met filters kun je makkelijk zien wat het eerst op moet.

In untappd kun je dat ook aangeven in een lijstje, maar ik vind dat niet zo gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.
Hoe groot is jouw voorraad dan wel niet joh? Ik drink met enige regelmaat wel iets en merk dat ik nooit echt boven de 40/50 flessen uitkom. Qua geld zou het ook duur zijn om een echt grote voorraad op de bouwen (en bij te houden _O- ) namelijk.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Ik ook zoiets, maar drink er niet meer dan 5 per week op. Zonder overzicht blijven sommige bieren staan en zijn ze na verloop van tijd over datum (witbieren in de winter bijvoorbeeld). Het is puur een geheugensteun en door het in de cloud te hebben, makkelijk in te zien en te bewerken :D

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 25-04-2018 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik kan me trouwens écht storen aan hoe sommigen raten op Untappd. Mensen die standaard pilsners een 5 geven. Zat laatst door "nearby" te scrollen en iemand gaf Skoll een 5 :')!! Dat fuckt met waarderingen :P Ander uiterste was iemand die een bepaald Weizen een 0.25 gaf met als commentaar: Weizen is kut. Het zal vast aan mij liggen, maar komop :(

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Waarom staat dat in spoiler tags? :P

Ik ben net begonnen met Untappd, met name om voor mezelf bij te houden welke bieren ik heb gehad. De app is soms wat onlogisch maar dat kan ook aan mij liggen, je krijgt bv geen melding als je een biertje scant wat je eerder al eens hebt geregistreerd.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dan geeft hij toch een sterretje met een blauw hoekje als je die al hebt? Een echte popup ofzo krijg je niet inderdaad.

@DikkeBMW ja dat herken ik wel. Een pils heeft bij mij nog nooit hoger dan 2,75 gehad. Gewoon een voldoende maar niet bijzonder of zo.
Toch merk ik ook wel weer dat mijn smaak verschuift door de ervaring die ik heb. Het aantal verschillende bieren wat ik heb geproefd is onderhand significant en ik merk dan ook dat ik bepaalde dingen die ik vroeger bijzonder vond nu heel anders plaats.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
DikkeBMW schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:20:
Over het bewaren... Donkere, zwaardere bieren kun je wel lang bewaren. Maar hoe zit het met andere stijlen? Ipa's, pale ales, sours en weet ik wat allemaal. Ik heb een paar blikken met alleen een bottle-date, en weet niet zo goed hoe lang die kunnen blijven staan. Is dit ergens na te slaan?
Vooral IPA's zo snel mogelijk opdrinken. Verse ipa's zijn zo veel lekkerder dan het oudere spul. Dat klinkt misschien snobistisch maar daar kom je heel snel achter als je van hetzelfde bier een keer een loeiverse naast een oudere proeft. Niet voor niks willen de echte fanatiekelingen de betere neipa's uit Amerika maar van max 3 weken oud en bij voorkeur 1 week. Die zitten dan nog in blik ook.

Laatst op een feestje was er een fustje Frontaal ipa die 1,5 dag eerder op fust was gegaan. Je weet niet wat je proeft, zo lekker B)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:46:
Ik heb nu best veel bier in de kelder staan, ook diverse stijlen. En ik wil het gaan administreren. Weet iemand of daar een fijne app of website voor is? Met name omdat ik bang ben dingen echt over de datum te laten gaan (dingen die dat niet kunnen hebben specifiek ;) ) .
Ik heb in untappd een mapje gemaakt met mijn klimaatkast voorraad. Kan je aangeven wat de tht is, wanneer je het gekocht hebt en waar je het gekocht hebt. Als je het incheckt vraagt ie of je het uit je voorraad wilt halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Chaoss schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:48:
Waarom staat dat in spoiler tags? :P

Ik ben net begonnen met Untappd, met name om voor mezelf bij te houden welke bieren ik heb gehad. De app is soms wat onlogisch maar dat kan ook aan mij liggen, je krijgt bv geen melding als je een biertje scant wat je eerder al eens hebt geregistreerd.
Goeie vraag, geen idee _O- Was voetbal aan het kijken, dus heb niet goed opgelet. Pas het wel even aan :+

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

EvaluationCopy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:59:
[...]

Vooral IPA's zo snel mogelijk opdrinken. Verse ipa's zijn zo veel lekkerder dan het oudere spul. Dat klinkt misschien snobistisch maar daar kom je heel snel achter als je van hetzelfde bier een keer een loeiverse naast een oudere proeft. Niet voor niks willen de echte fanatiekelingen de betere neipa's uit Amerika maar van max 3 weken oud en bij voorkeur 1 week. Die zitten dan nog in blik ook.

Laatst op een feestje was er een fustje Frontaal ipa die 1,5 dag eerder op fust was gegaan. Je weet niet wat je proeft, zo lekker B)
Ja dat idee had ik zelf ook al van wat ik las. Als ik een paar blikken van een ipa-stijl koop, komen die echter niet meteen zo snel op :o Soms staan ze even (geen zin in bier, doordeweeks, etc) dus daar was ik huiverig over. Maargoed, het weer wordt beter dus dan ga ik de donkere biertjes laten staan.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Foxke schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:00:
[...]

Ik heb in untappd een mapje gemaakt met mijn klimaatkast voorraad. Kan je aangeven wat de tht is, wanneer je het gekocht hebt en waar je het gekocht hebt. Als je het incheckt vraagt ie of je het uit je voorraad wilt halen
dat wilde ik weten. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Laatst online: 13-09 18:55
Binnenkort heb ik met een vriend van me een "proeverij" met deze jongens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BtkzPFfNTBUQzIJ1AoXeONnj/full.jpg
- Rochefort 10
- Straffe Hendrik Quadrupel
- St. Bernardus Abt 12
- Westvleteren XII

Nu doe ik dit voor het eerst, dus vind ik o.a. de drink temperatuur belangrijk. Die is voor deze bieren 10-12 graden. Maar hoe krijg je ze op die temperatuur? Ik heb alleen een koelkast van 4 graden en een trapkast van 18-20 graden. Ik zat zelf te denken om ze een tijdje voor gebruik in de vanuit de kast in de koelkast te zetten of juist andersom. Eerst in de koelkast, en dan een tijdje voor gebruik uit de koelkast te halen.
Maar dan het het probleem: Hoe lang? Heeft iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Je zou een emmer ijswater kunnen maken en die op laten warmen. ROnd een graad of 8 de bieren erin, en dan iets op laten warmen?

Let wel op dat je weinig meer proeft qua proeverij na die pinten. Ik zou met de west-vleteren beginnen omdat hij schaars is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
Boudewijn schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:19:
...
Ik zou met de west-vleteren beginnen omdat hij schaars is.
Dat is ook de reden dat ik het in de vorm van een proeverij doe. Ik kan ze dan vergelijken met andere "toppers" die je nog wel vaker kunt / gaat kopen.
Bovendien zijn we met z'n tweeen (misschien wel drie).

[ Voor 7% gewijzigd door dik_voormekaar op 26-04-2018 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
In de winkel waar ik regelmatig kom, adviseerden ze het bier een uurtje in de koelkast te zetten.

Zijn overigens lekkere bieren. De rochefort is m'n favoriet van dit stel, vanavond maar eens aanslaan, want is alweer even geleden dat ik die gehad heb :*) .

Ik hoor graag wat jullie van deze bieren vonden. En mochten ze jullie bevallen, kan ik zeker aanraden de la Trappe quadrupel, hertog Jan grand prestige, kasteel donker, Muifel Zuster Agatha, gouden carolus cuvee van de keizer blauw en gouden carolus cuvee van de keizer whisky infused te proberen. Vooral die laatste vond ik geweldig, voor mij het bier met de hoogste persoonlijke untappd-score (4.75/5, de rest 4.25 of 4.50).

[ Voor 68% gewijzigd door LA-384 op 26-04-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
Ik zal zeker hier het resultaat vermelden. De Rochefort is de enige van de vier die ik zelf eerder heb gehad. De LaTrappe quad die je noemt heb ik ook eerder gehad. Vond ik ook lekker (veel beter dan de LaTrappe tripel), maar niet zo lekker als de Rochefort. Dat is de topper tot nu toe. De andere die je noemt ga ik ook zeker eens proberen. Daarnaast nog een keer een paar van De Molen en Moersleutel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

LA-384 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:46:
In de winkel waar ik regelmatig kom, adviseerden ze het bier een uurtje in de koelkast te zetten.

Zijn overigens lekkere bieren. De rochefort is m'n favoriet van dit stel, vanavond maar eens aanslaan, want is alweer even geleden dat ik die gehad heb :*) .

Ik hoor graag wat jullie van deze bieren vonden. En mochten ze jullie bevallen, kan ik zeker aanraden de la Trappe quadrupel, hertog Jan grand prestige, kasteel donker, Muifel Zuster Agatha, gouden carolus cuvee van de keizer blauw en gouden carolus cuvee van de keizer whisky infused te proberen. Vooral die laatste vond ik geweldig, voor mij het bier met de hoogste persoonlijke untappd-score (4.75/5, de rest 4.25 of 4.50).
Van muifel zou ik de ossenkop eens proberen, dat is een dikke aanrader wat mij betreft

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
@dik_voormekaar Prima biertjes, allemaal al enkele keren gehad. De Rochefort is mijn favo. Zit nu zelf aan de Rochefort 8 :P

Nog lekkerder vind ik de batches van La Trappe Oak Aged. De quadruppel gerijpt op houten vaten, elke keer weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
Hoe onderscheiden die zich bijvoorbeeld van de triple of the quadrupel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Je kunt een triple niet met een quadrupel vergelijken, een blond bier is zoveel anders dan een donker bier.
De oak aged heb ik zelf nog nooit gehad, maar ga die wel eens proberen. Bij Mr hop hebben ze enkel batches. Tot nog toe zijn de op whisky vaten gerijpte bieren wel erg lekker, maar kan nog niet vertellen wat het toevoegt aan de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

De gewone La Trappe quadrupple vond ik niet echt bijzonder. Had wat meer verwacht en vond hem zéker niet in de buurt komen bij WV12, Roch10 of Straffe Quad. De Oak-Aged 29 daarentegen is wellicht het beste bier dat ik ooit gehad heb.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
EvaluationCopy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:59:
[...]
Was dat een Juice Punch? :9~

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
dik_voormekaar schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:08:
Binnenkort heb ik met een vriend van me een "proeverij" met deze jongens:
[afbeelding]
- Rochefort 10
- Straffe Hendrik Quadrupel
- St. Bernardus Abt 12
- Westvleteren XII

Nu doe ik dit voor het eerst, dus vind ik o.a. de drink temperatuur belangrijk. Die is voor deze bieren 10-12 graden. Maar hoe krijg je ze op die temperatuur? Ik heb alleen een koelkast van 4 graden en een trapkast van 18-20 graden. Ik zat zelf te denken om ze een tijdje voor gebruik in de vanuit de kast in de koelkast te zetten of juist andersom. Eerst in de koelkast, en dan een tijdje voor gebruik uit de koelkast te halen.
Maar dan het het probleem: Hoe lang? Heeft iemand de gouden tip?
Afhankelijk van wat jij 'binnenkort' noemt kun je ze misschien buiten zetten. 's Middags is het nu iets te warm maar 's avonds is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MiBe schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 03:49:
[...]

Was dat een Juice Punch? :9~
Dat weet ik niet meer :') Zou goed kunnen, iets later zag ik hem op meer plekken op de tap verschijnen in Tilburg.

Quadjes half uurtje in de koelkast voor nuttigen is prima qua temperatuur.

De gewone Quad van LaTrappe vind ik uitermate geschikt om weg te leggen. Die 75cl zijn relatief goedkoop, na een jaar of 5 komt het bier het beste tot z'n recht heb ik ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Gisteren sinds lange tijd weer de Rochefort 10 burgemeester gemaakt en moet zeggen dat het een verrekt goed bier blijft. Ondanks alle bijzondere bieren van tegenwoordig, staat die gewoon prima zijn mannetje en dat zonder gekke toevoegingen.

Nu staat de Mexicake van Tempest Brewing naast me en ook dat is weer een topbier. Wel vrij pittig, waardoor ik het toch beter geschikt vind voor koude winterdagen. Maar ook nu kan ik em moeilijk laten staan, je wilt blijven drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Net een Zwarte Snorre barrel aged (ledaig whiskey vaten), smaakte best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

LA-384 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 21:53:
Gisteren sinds lange tijd weer de Rochefort 10 burgemeester gemaakt en moet zeggen dat het een verrekt goed bier blijft. Ondanks alle bijzondere bieren van tegenwoordig, staat die gewoon prima zijn mannetje en dat zonder gekke toevoegingen.

Nu staat de Mexicake van Tempest Brewing naast me en ook dat is weer een topbier. Wel vrij pittig, waardoor ik het toch beter geschikt vind voor koude winterdagen. Maar ook nu kan ik em moeilijk laten staan, je wilt blijven drinken.
Ik begrijp rochefort niet. Vind het veel te zoet eigenlijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
GreNade schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:19:
[...]

Ik begrijp rochefort niet. Vind het veel te zoet eigenlijk.
Ik vind dat ook nog steeds een ontzettend goed bier. Inderdaad wat zoet, maar dat vind ik sowieso niet erg. Met het is een bier met meer dan genoeg complexiteit, waar alles heel mooi in balans is. De la Trappe quad die hierboven genoemd is, die is pas zoet, maar een stuk minder interessant (imo), omdat het zoet overheerst en er (daardoor?) verder niet zoveel aan het bier te beleven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Jorizzz schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:22:
[...]

Ik vind dat ook nog steeds een ontzettend goed bier. Inderdaad wat zoet, maar dat vind ik sowieso niet erg. Met het is een bier met meer dan genoeg complexiteit, waar alles heel mooi in balans is. De la Trappe quad die hierboven genoemd is, die is pas zoet, maar een stuk minder interessant (imo), omdat het zoet overheerst en er (daardoor?) verder niet zoveel aan het bier te beleven valt.
Hmm, dat is wel grappig, in mijn beleving is de La Trappe Quad minder zoet dan de Rochefort. Ik vind m in ieder geval veel lekkerder.

In ander nieuws, gister heb ik op de rommelmarkt twee oude stijl glazen van La Trappe gevonden, toch altijd leuk :)

La trappe

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gisteren toch weer 2 unieke biertjes genuttigd :) Eerst de Cloudwater DDH Pale Citra Ekuanot. Gewoon een erg lekkere citrus IPA, niet heel bijzonder, maar wel kwalitatief zeer goed. Daarna de Founders Doom (een IPA op bourbon vaten) was echt buiten verwachting goed. Heel aparte smaak; enerzijds de duidelijke bittere IPAsmaak, maar anderzijds ook de zoetige bourbon-smaak.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:07
Gisteren de Koningstripel van Brouwerij Groninger geprobeerd. Met een vleugje Hooghoudt oranje limonade stond er bij.

Je gooit geen ranja door je bier... dat blijkt maar weer. Zoete rommel, echt een trgenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
Vanavond in voorbereiding op m'n proeverij (10 mei) de Westvleteren Blond gehad. Deze vond ik nog niet zo bijzonder. Hoppig en lichtbitter. Maar een wat droge en vrij korte afdronk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 13:08

GNML

applebuyguide.com

@Boudewijn voor de lijst is Bier café ‘t pleintje in Hengelo ook een toevoeging. Zijn aangesloten bij ABT, staan met de menukaart op untapped.

Morgen heb ik de launch party van gallivant, zij brengen hun eerste biertje uit. Ben benieuwd wat de jongens voor smaak aan het wit hebben toegevoegd.

Ik zag een tweaker welke een klimaatkast heeft, zijn er meer?
welk merk/type hebben jullie en waarom is deze fijn?

Zelf zit ik naar een sommeliere te kijken met twee zones, is het handig, een must of overkill?
dik_voormekaar schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:48:
Vanavond in voorbereiding op m'n proeverij (10 mei) de Westvleteren Blond gehad. Deze vond ik nog niet zo bijzonder. Hoppig en lichtbitter. Maar een wat droge en vrij korte afdronk.
Was deze vers of al iets ouder? Zelf ben ik zeer gecharmeerd van dit biertje, licht van smaak/ citrus met als je een mooie hebt koolzuurhoudend.

[ Voor 30% gewijzigd door GNML op 30-04-2018 22:02 ]

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Heb je een linkje en korte tekst? dan zet ik hem erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
@GNML Wil je het bier in de kast showen? Of dient het puur voor opslag? Ik vind die klimaatkasten nogal aan de prijs en heb gekozen voor een 2e hands koelkast met een Renkforce ut-300 van conrad. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
GNML schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:01:
@Boudewijn voor de lijst is Bier café ‘t pleintje in Hengelo ook een toevoeging. Zijn aangesloten bij ABT, staan met de menukaart op untapped.

Morgen heb ik de launch party van gallivant, zij brengen hun eerste biertje uit. Ben benieuwd wat de jongens voor smaak aan het wit hebben toegevoegd.

Ik zag een tweaker welke een klimaatkast heeft, zijn er meer?
welk merk/type hebben jullie en waarom is deze fijn?

Zelf zit ik naar een sommeliere te kijken met twee zones, is het handig, een must of overkill?

[...]

Was deze vers of al iets ouder? Zelf ben ik zeer gecharmeerd van dit biertje, licht van smaak/ citrus met als je een mooie hebt koolzuurhoudend.
Ik heb een coolvaria klimaatkast met een temp zone. Kast staat op 14 graden, een mooie temp om stouts en barlywines te bewaren en te drinken. Ipa’s koel ik in de gewone koelkast wel terug.
Bij veel klimaatkasten zitten houten planken voor het wegleggen van flessen wijn, dus daar moet je zelf wel ff een roostertje op maken zodat je 33cl flessen rechtop neer kan zetten zonder dat ze omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb twee van deze als cheap-ass oplossing. Zolang je hem niet in een erg warme omgeving plaatst (bij mij staan ze in de kelder) houdt ie makkelijk die 12-14 graden vast.
Peltier, dus geen trillingen van een compressor.
Ook hier wel fröbelen om plankjes in plaats van wijnrekjes te krijgen.

https://www.blokker.nl/p/...hjiiLJMANHAxoCiwwQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Oké 1 mei is geen goede dag om in België bier te kopen.
Ik moest vandaag in Roosendaal zijn, en dacht even snel de grens over bier te halen.
Maar eenmaal aangekomen blijken de Belgen dus 1 mei wel te 'vieren'.

Wel een teleur stelling.

Eerst volgende x dat ik in de buurt ben is einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Whahaha in Breda noemen ze het zelfs Belgendag omdat die dan allemaal daar komen shoppen.
Hier in Maastricht was het ook goed bingo vandaag... alle verkeer vast door de Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Hyp Hyper schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:19:
Whahaha in Breda noemen ze het zelfs Belgendag omdat die dan allemaal daar komen shoppen.
Hier in Maastricht was het ook goed bingo vandaag... alle verkeer vast door de Belgen.
Was net ook te merken bij IKEA Breda, was even vergeten dat het 1 mei was :P
DikkeBMW schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:05:
Daarna de Founders Doom (een IPA op bourbon vaten) was echt buiten verwachting goed. Heel aparte smaak; enerzijds de duidelijke bittere IPAsmaak, maar anderzijds ook de zoetige bourbon-smaak.
Die is wel erg smaakafhankelijk. Ben zelf een groot IPA-liefhebber, en had hoge verwachtingen van de Doom, maar mij kon hij totaal niet bekoren. Ik vond de bourbon-smaak iets te nadrukkelijk naar voren komen en het bittere juist een beetje verdrukken. Voor liefhebbers van bourbon vatgerijpe bieren echter wel een aanrader inderdaad.

[ Voor 47% gewijzigd door MiBe op 01-05-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

MiBe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:20:
[...]

Was net ook te merken bij IKEA Breda, was even vergeten dat het 1 mei was :P

[...]

Die is wel erg smaakafhankelijk. Ben zelf een groot IPA-liefhebber, en had hoge verwachtingen van de Doom, maar mij kon hij totaal niet bekoren. Ik vond de bourbon-smaak iets te nadrukkelijk naar voren komen en het bittere juist een beetje verdrukken. Voor liefhebbers van bourbon vatgerijpe bieren echter wel een aanrader inderdaad.
Ja het is wel een uniek biertje en ik kan me voorstellen dat je het niet zo lekker vond. Maargoed ik houd sowieso wel van vatgerijpte bieren.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik ben ook niet zo'n fan van BBA IPA. Zie dat liever met donkere roasty bieren. Stout, Porter, Scottish Ale, rookbier etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Hyp Hyper schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:54:
Ik ben ook niet zo'n fan van BBA IPA. Zie dat liever met donkere roasty bieren. Stout, Porter, Scottish Ale, rookbier etc.
Scottish Ale vind ik dan weer niet lekker. Heb er een paar gehad en ze smaakten me allemaal niet.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dan heb je deze zeker nog niet op? ;)

https://www.ratebeer.com/...-backwoods-bastard/69624/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist wat Hertog Jan Enkel gehaald. Lijkt in theorie een prima idee...

In de praktijk moeten ze eens leren dat meer smaak <> meer hop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Ik dacht eigenlijk dat ik totaal geen IPA fan was, puur gebaseerd op mijn eerste twee biertjes in deze stijl die nog het best kon vergelijken met verdunde kots (waren alleen bitter, verder geen smaak te herkennen). De eerste weet ik niet meer wat voor IPA dat was, maar de tweede was een Fine Fleur van 100 watt Stadsbrouwerij Eindhoven.

Echter nu heb ik ook (dankzij een bierpakket) een AM:PM van Thornbridge en een London IPA van Meantime Brewing gedronken en deze konden mij toch een stuk beter bekoren. Ik hou nog steeds niet van overheersend bitter, maar deze twee hebben ook wat anders te bieden en de bitterheid blijft niet hangen.

Gezien het overweldigende IPA aanbod bij een van mijn vaste bier-adressen, ben ik wel geneigd deze stijl een nieuwe kans te geven. Volgens untappd zijn er diverse soorten IPA's (belgisch, amerikaans, session, etc), maar ik heb geen idee welke kenmerken hiermee gepaard gaan. Ook de IBU lijkt niet altijd aan te geven hoe bitter een bier nou daadwerkelijk overkomt. Ik heb bieren gehad met IBU <35 die ik bitter vond en bieren met IBU >65 die ik niet bitter vond, dus het verschilt nogal.

Hebben jullie echte aanraders qua zachte IPA's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Laat de Belgische IPA's maar liggen, deze zijn vaak wat klassieker en bitterder. Ik denk dat West-Coast Amerikaanse IPA's jouw het meeste gaan bekoren (fruitiger!) en wat tegenwoordig helemaal de rage is in de VS, de New England IPA. (Trends slaan over dus de neipa kun je ook in Europa volop vinden)

https://vinepair.com/wine-blog/what-is-new-england-ipa/

Deze focussen meer op zachtheid, mondgevoel en fruitigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik kan je niet exact vertellen of deze nu juist sterk of mild zijn in hun smaak, want ik vind bijna elke IPA lekker. Deze bevallen mij in elk geval erg goed:

Jopen - Mooie Nel IPA
Brewdog - Punk IPA
Brand - IPA
De Natte Gijt - Hop met de Gijt
Boulevard - The Calling IPA
Troubadour Magma

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Eerst was 't Mosaic en nu New England. Lekker, maar wel heeeel fruitig. Soms heb ik niet het idee meer dat ik bier aan het drinken ben. En bijna elke brouwer gaat mee in de hype (ook Nederlandse) dus je kunt er overal wel 1 scoren.

Mijn laatste bestelling bestond voor 90% uit blikjes. Helaas nog veel dure uit het buitenland. Maar Goed om te zien dat ook steeds meer Nederlandse craft brewers in blik verkopen (de Molen, Uiltje, VandeStreek).

In Amerika zijn ze er al langer achter dat blik de toekomst is. Nu het goedkope vieze imago dat bier in blik in Nederland heeft nog zien om te buigen

De meeste Belgische IPA's zijn in mijn ogen overigens niet eens de term IPA waardig....slappe blondjes met een hopje meer...nee bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Tusk op 04-05-2018 12:04 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kees is ook begonnen met blik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik vind de Master IPA van Viven wel echt heel lekker hoor, zeker voor een Belgische IPA.

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clown1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 19:42
JunkO schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:58:
Ik kan je niet exact vertellen of deze nu juist sterk of mild zijn in hun smaak, want ik vind bijna elke IPA lekker. Deze bevallen mij in elk geval erg goed:

Jopen - Mooie Nel IPA
Brewdog - Punk IPA
Brand - IPA
De Natte Gijt - Hop met de Gijt
Boulevard - The Calling IPA
Troubadour Magma
Jopen is inderdaad erg lekker. Maar vind de IPA van Gulpener voor +/- 0.85 eurocent ook erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

MikeyMan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:01:
Zojuist wat Hertog Jan Enkel gehaald. Lijkt in theorie een prima idee...

In de praktijk moeten ze eens leren dat meer smaak <> meer hop :X
Inderdaad, ze hadden 'm ook beter gewoon Hertog Jan IPA kunnen noemen, dan had ik me de moeite kunnen besparen om 'm te proeven. IPA's, ik kan er niet aan wennen :r

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Hoe verhoudt die Mooie Nel zich tot het lentebier van Jopen? Want die laatste vond ik niet geweldig, maar idd niet alleen maar bitter. Ik vond em naar hennep ruiken, blijkt hop in dezelfde familie te zitten las ik toen.

Ik ben er wel achter dat het weer ook erg van invloed is op de smaak, dus wellicht nog eens proberen op een zonnige, warme dag.
Pagina: 1 ... 21 ... 197 Laatste