Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 207 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb net m´n heavy hitters box uitgepakt en ik zag dat de Extravagant Nectaron TIPA een BBD heeft van 18 maart dit jaar, dus die zou ik niet te lang laten staan. Misschien dat een zware IPA wat minder hard achteruit gaat, maar toch.

Ik denk zelf dat BiaB vast wel een handjevol barcodes in die ´roulette´ boxen - die dus niet erg random lijken - heeft gedaan om niet te hebben gelogen, maar het zal minimaal zijn.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-03 15:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_V07be-ztWCR4ECk4yBP86GAbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5qH1hB0AmM7zskrURQZ0N4u.jpg?f=fotoalbum_large

Heel fruitig en bitter, maar helemaal niet sterk. Mooi design van het blik.

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 02:39
Piggen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:03:
Ik heb net m´n heavy hitters box uitgepakt en ik zag dat de Extravagant Nectaron TIPA een BBD heeft van 18 maart dit jaar, dus die zou ik niet te lang laten staan. Misschien dat een zware IPA wat minder hard achteruit gaat, maar toch.

Ik denk zelf dat BiaB vast wel een handjevol barcodes in die ´roulette´ boxen - die dus niet erg random lijken - heeft gedaan om niet te hebben gelogen, maar het zal minimaal zijn.
De nectaron TIPA ging om die reden ook het eerst op bij mij, en die is nog steeds erg smaakvol.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een zwarte ziel met een oud kaasje hier vanavond. Heerlijk hoor!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-03 22:50
Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de bieren die Moersleutel gaat uitbrengen dit jaar, check dan hun Press Kit op de website (onderaan in de footer)
Let wel op voor spoilers mocht je lid zijn van The Guild.

https://drive.google.com/...vfPIb7y1L5csohIMai1lMqza5

Ik heb het nog doorgegeven aan ze dat er wel erg veel info online staat maar dat is blijkbaar geen probleem voor ze.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18

Shrien

frequent snoozer

wlchris schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:57:
Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de bieren die Moersleutel gaat uitbrengen dit jaar, check dan hun Press Kit op de website (onderaan in de footer)
Let wel op voor spoilers mocht je lid zijn van The Guild.

https://drive.google.com/...vfPIb7y1L5csohIMai1lMqza5

Ik heb het nog doorgegeven aan ze dat er wel erg veel info online staat maar dat is blijkbaar geen probleem voor ze.
Ah, leuk om te lezen dat ze een Black IPA ( O+ ) gaan maken. Verder ben ik ook wel te spreken over de nieuwe blikken - dus met klein label onderop. Voelt toch wat meer premium ofzo.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:04
Piggen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:03:

Thx. Ik had zelf de datums nog niet gechecked.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-03 09:24
Iemand nog goede De Caigny alternatieven?
Ik rij over een paar weken van Twente naar Brussel. Normaal zou ik altijd even langs De Caigny gaan maar dat lijkt nu 1,25 uur om te rijden zijn.... Dus ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn. Heel wat jaar terug een keer naar een Prik & Tik geweest (weet niet meer welke) maar dat viel toen een beetje tegen

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
De Prik&Tik bij Hazeldonk is een snelle stop....... maar verwacht vooral veel BE bieren en minder hippe IPA.
Ze hebben tegenwoordig ook weer wat Cantillon tegen normale prijzen.

• Arator
bloc79 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:44:
Ik rij over een paar weken van Twente naar Brussel. Normaal zou ik altijd even langs De Caigny gaan maar dat lijkt nu 1,25 uur om te rijden zijn.... Dus ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn. Heel wat jaar terug een keer naar een Prik & Tik geweest (weet niet meer welke) maar dat viel toen een beetje tegen
Gaat die route dan over Eindhoven, dan Antwerpen - Brussel?
Dan heb je op de E34, afrit 21 (Lille - Herentals), richting Lille, op nog geen kilometer, Drankenhandel Daems. Verwacht niet een karrevracht aan vreemde importbieren, maar wel een uitgebreide (Belgische) bierselectie. Een mooie hoek met bieren op basis van lambiek. Een kleine selectie trappisten, dikwijls wel wat keuze in de grote flessen Chimay.
Hangt er maar vanaf wat je zoekt qua bieren.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 18:23
Arator schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Dan heb je op de E34, afrit 21 (Lille - Herentals), richting Lille, op nog geen kilometer, Drankenhandel Daems. Verwacht niet een karrevracht aan vreemde importbieren, maar wel een uitgebreide (Belgische) bierselectie. Een mooie hoek met bieren op basis van lambiek. Een kleine selectie trappisten, dikwijls wel wat keuze in de grote flessen Chimay.
dat is inderdaad een mooie zaak! Vorig jaar bij toeval geweest op de lambiek degustatie _/-\o_

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• cy-gor25
Heb je de mogelijkheid om in Brussel naar een winkel te gaan? Dan kan ik je malt Attacks aanraden. Klein winkeltje.

Prik en Tik heeft veelal heel basic aanbod.

Je kan naar de bierschuur gaan in Dilbeek, aan de rand van Brussel. Best groot. Veel Geuze bieren en Brusselse bieren wat wel tof is.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Shrien schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Ik heb de Garage Sale Box van Bax weer een slinger gegeven. Zal morgen laten weten wat erin zit.
Ze staan weer online FYI (y)

• smets003
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-03 14:36
Arator schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Als je deze route neemt kom je op de E34 ook langs Arendonk. Daar zit ook een Prik&Tik met een mooi assortiment aan bieren.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 14:55
Net van de snelweg aan de zuidkant van Antwerpen richting Brussel zit Albo Drinks (https://albodrinks.be).
Die is wel aardig en goed bereikbaar.

• Mich007
  • Laatst online: 04-03 14:28
Je kunt ook een klein lusje maken naar Bierschuur Poppel.
Ook groot aanbod aan craft. Wel kleiner dan Caigny, maar zeker de moeite waard

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40
Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:59:
Je kunt ook een klein lusje maken naar Bierschuur Poppel.
Ook groot aanbod aan craft. Wel kleiner dan Caigny, maar zeker de moeite waard
En als je daar bent, dan kan je net zo goed ook langs Dranken Verheyen, zit ook in Poppel. Heeft best leuke dingen staan vaak!

• Mich007
  • Laatst online: 04-03 14:28
Die heeft inderdaad het meest gangbare Belgische spul ook wel staan, maar craft heb ik daar nog nooit zien staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er maar één keer geweest ben.

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-03 14:32
Shrien schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:36:
[...]

Ze staan weer online FYI (y)
En deze keer met een volledig andere inhoud!
3x Jigsaw falling into place (Crème Brulee Pastry Stout)
3x Call the style police (India Black Lager)
3x All I need (Doppelbock)
3x Koudvuur Remastered (Smoked Porter)
BBD vallen allemaal pas eind '26 en in 2027, dus lijkt me een meer dan uitstekende deal! :9

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17
radiodj schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:07:
[...]

BBD vallen allemaal pas eind '26 en in 2027, dus lijkt me een meer dan uitstekende deal! :9
Niet gek, wel benieuwd naar de koudvuur remastered. Vond hem voorheen vrij dunnetjes, terwijl ik het gerookte wel kan waarderen.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 12:04

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:04:
Die heeft inderdaad het meest gangbare Belgische spul ook wel staan, maar craft heb ik daar nog nooit zien staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er maar één keer geweest ben.
Hebben ze wel, maar niet heel veel.. staat verspreid door de hele winkel

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40
Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:04:
AngelDust schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:30:
[...]

Hebben ze wel, maar niet heel veel.. staat verspreid door de hele winkel
Gaat dit nog over Verheyen?

Geen aanbod zoals de Caigny nee, maar toch best leuke dingen. Als je binnenkomt dan heb je aan de rechterkant een aantal rijen met grote flessen, specials, etc. Links (groter stuk) staan dan de 'gangbare speciale Belgen' en de rest is gewoon kratten met de echte standaard dingen, al hebben ze ook nog weleens oudere kratten Orval, bijvoorbeeld.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]

Super, bedankt voor de update. Ik heb nog maar eens twee dozen besteld samen met broerlief - die is sinds vandaag verknocht aan die Crème Brulee Pastry Stout. Kan ik mooi die India Black Lagers proberen, lijken me zalig.

brukskeluuk schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:22:
[...]

Niet gek, wel benieuwd naar de koudvuur remastered. Vond hem voorheen vrij dunnetjes, terwijl ik het gerookte wel kan waarderen.
Mocht je je in Noord-Holland bevinden mag je er eentje ophalen hier. Ik heb er waarschijnlijk meer dan voldoende straks :9

[ Voor 22% gewijzigd door Shrien op 05-02-2026 20:26 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lekker lekker!

De master quad, double barolo BA met black cherry notes.

Tijdens t pannenkoeken bakken is dit wel genieten hoor.

En dan een Nora & pure als muziek…. (Alleen doen in een omgeving met een goede sub die ook de lage tonen kan…)

Deze voor zomervibe
Dit idee voor wintervibe

[ Voor 69% gewijzigd door Get!em op 06-02-2026 17:53 ]

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Honesty

kattenneus!

[...]

Ik heb afgelopen donderdag ook weer deze besteld en precies dezelfde inhoud, erg blij, zeker ook omdat die indian lager 440ml is:)

Festina lente

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05
Nu 15% korting bij The Garden Brewery met code: VDAY2026 (geldig t/m 14 februari 2026).

• -Jaap-io
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcrRp4UreLBPvI_gtyC5QQNP-VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWgfWBadbtcWQdzRWdJsfhV8.jpg?f=fotoalbum_large
Hier precies dezelfde inhoud, prima deal 👌

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

-Jaap-io schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
Hier precies dezelfde inhoud, prima deal 👌
Hier ook, x2. Goed weekend!

• Dirtbiter
Jorizzz schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:08:
[...]

[...]

Gaat dit nog over Verheyen?

Geen aanbod zoals de Caigny nee, maar toch best leuke dingen. Als je binnenkomt dan heb je aan de rechterkant een aantal rijen met grote flessen, specials, etc. Links (groter stuk) staan dan de 'gangbare speciale Belgen' en de rest is gewoon kratten met de echte standaard dingen, al hebben ze ook nog weleens oudere kratten Orval, bijvoorbeeld.
En halverwege de winkel aan de rechterkant 1 stellingkast met de nieuwe (craft)bieren, ongeveer wat hier staat, en eerder gestaan heeft:
https://www.drankenverheyen.be/nieuw/index.html

Zeker niet zoveel (niet-Belgisch) craft bier als de Bierschuur op de grens, helemaal sinds die hun craft bier hoek hebben ingericht enige tijd geleden. Maar wel heel aardige mensen bij Verheyen, en net wat betere prijzen. Ze liggen 1km uit elkaar, dus makkelijk te doen om ze allebei te bezoeken en je eigen vergelijkend onderzoek te doen ;)

• -Jaap-io
Voor de liefhebbers: bij diverse slijterijen lijkt de Trifecta Barrel Aged van Frontaal in de uitverkoop te zijn gegaan.
Ik heb ’m bij mijn slijter zien staan voor €33,-. Bij frontaal kost de set nog steed 50,-
Als je interesse hebt, is het misschien de moeite om even te checken

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-03 14:39
Had laatst Castles en Vinyards van de Molen op.
Kwam nog uit een Borefts pakket uit 2024 maar ik merk dat Eisbock niet echt mijn ding zijn. Te hoog in alcoholpercentage en smaak is te twisten.
Zijn er hier nog fans van eisbock? Ben wel benieuwd waarom.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-03 18:04
Needakill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:51:
Had laatst Castles en Vinyards van de Molen op.
Kwam nog uit een Borefts pakket uit 2024 maar ik merk dat Eisbock niet echt mijn ding zijn. Te hoog in alcoholpercentage en smaak is te twisten.
Zijn er hier nog fans van eisbock? Ben wel benieuwd waarom.
Ja ik wel. maar echt als een enkele die je over wat langere tijd drinkt met koud weer. Ik drinkt dat dan eigenlijk meer als een likeurtje dan een biertje.
Bijvoorbeeld van de Molen heb ik laatst de bommen & granaten woodford reserve barrel aged ijsbock op. Echt een topper uit 2018. Maar ik dronk ook graag de originele bommen en granaten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:32
DexterDee schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:23:
[Afbeelding]

Dit is wax madness over de top 7(8)7

Blik cadeau gekregen van een collega
A Deal With The Devil Double Oaked Coconut Batch #10 van Anchorage

Ik heb er al twee op in deze serie en dit zijn wel een van de meest verfijnde Barleywines die er waar dan ook te krijgen zijn. Scoort momenteel op Untapped een 4.70
Als je nog een vervolg wilt 😅😜

https://slijterijvangils.nl/product/anchorage-set/

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 13:40
Ik heb me gewaagd aan de surprise box van BeerRepublic. Ze gaven 25% korting tijdens carnaval, dus 37,50 (excl. statiegeld en verzendkosten) vond ik wel een leuke deal. Ook tevreden met de inhoud, ook al krijgen de Gummies IPA's van Sweet Water niet de beste beoordelingen. Desondanks wel benieuwd. Wel een beetje jammer dat de meeste bieren een afvuldatum hebben van meer dan een jaar, maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSpRyEQi7CaExjMfdlI9CAZ2XS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Id6lSWNjJxn6aIry31jdpVbB.jpg?f=fotoalbum_large

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De discoverypack is er weer bij Basqueland. 24 verschillende 440ml blikken voor 96 euro (gratis verzending).
https://basquebeer.com/en...craft-beer-variety-24-can

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05
Stevie-P schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
De discoverypack is er weer bij Basqueland. 24 verschillende 440ml blikken voor 96 euro (gratis verzending).
Nice! Weer ordered, zullen nu denk ik wel wat dubbele inzitten tov de vorige discovery box want ze hebben "pas" 18 nieuwe bieren uitgebracht sinds de vorige discovery box (half december). Maar blijft bang for you buck.

Zal de inhoud wel delen weer ;)

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Stevie-P schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
Vandestreek heeft een soortgelijk pakket, nu met 25% korting. Zitten ook 4 barrel aged klappers in. Geen gekke deal voor €2,70 per biertje.

Afbeeldingslocatie: https://vandestreekbier.nl/cdn/shop/files/VANALLES1PAKKET_NIEUW-8.png

• Wren
  • Laatst online: 23:01
Shrien schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:25:
[...]

Vandestreek heeft een soortgelijk pakket, nu met 25% korting. Zitten ook 4 barrel aged klappers in. Geen gekke deal voor €2,70 per biertje.

[Afbeelding]
Ik dacht nog: Fijn! weer zo'n hele box met van alles wat.
Totdat ik terugkeek wat er in zit en wat ik er eerder van vond. De Wijn BA's zijn niet mijn smaak en er zitten zo te zien toch 5 non-alco's in. Ieder zijn ding natuurlijk

• Arator
Dit zit er in mijn doos van Basqueland. Ik dacht dat die 3 rechtse, die een beetje apart staan, tot hun core reeks behoren. Of daar ben ik zeker van dat ik ze al ooit gehad heb.
1 pastry stout
1 fruited sour
1 rice lager
1 heller bock
1 special bitter
Al de rest ipa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBgpFXhAsj0Sdc9PZoypyq383oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X80ZXtoNRXwlPxGjVJLbpU7M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Arator op 25-02-2026 14:36 ]

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45
Arator schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:31:
Dit zit er in mijn doos van Basqueland. Ik dacht dat die 3 rechtse, die een beetje apart staan, tot hun core reeks behoren. Of daar ben ik zeker van dat ik ze al ooit gehad heb.
1 pastry stout
1 fruited sour
1 rice lager
1 heller bock
1 special bitter
Al de rest ipa

[Afbeelding]
Thanks voor de foto, dit ga ik mogelijk even bestellen zo. Zijn de IPA's niet al te extreem oud? Heb je daar toevallig naar gekeken?

• Arator
BobB schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:40:
[...]

Thanks voor de foto, dit ga ik mogelijk even bestellen zo. Zijn de IPA's niet al te extreem oud? Heb je daar toevallig naar gekeken?
Een botteldatum staat er niet op, wel een best before. Eentje is mei 26, 1 juli 26, 4 augustus 26, 3 september 26, 5 oktober 26, 4 november 26, 1 januari 27 (bock), 2 februari 27 (rice lager en 1 ipa), 1 februari 28 (stout), en 2 waarvan de datum niet te lezen is (eentje heeft jaartal 26)

• BobB
Arator schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:58:
[...]

Een botteldatum staat er niet op, wel een best before. Eentje is mei 26, 1 juli 26, 4 augustus 26, 3 september 26, 5 oktober 26, 4 november 26, 1 januari 27 (bock), 2 februari 27 (rice lager en 1 ipa), 1 februari 28 (stout), en 2 waarvan de datum niet te lezen is (eentje heeft jaartal 26)
Thanks voor de uitgebreide respons! Ik ben sinds de Hopcrushers een beetje bang voor oude IPA's en weet dat ik daar niet blij van word. Dit kan er prima mee door, dus besteld :)

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-03 16:00
Een tijdje geleden een voor mij nieuwe brouwerij uit Frankrijk ontdekt. Twee van hun IPA’s bij de Caigny weggehaald en enorm verrast. Dat smaakte naar meer, dus vorige week hun webshop eens bestudeerd. Zie hieronder het resultaat. Een aantal dubbel besteld om aan gratis verzending te komen, en om mee te nemen naar een proeverij met vrienden. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9BPtdqooSEGGp31C3P1J4XVAmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XDs4tHDytZAWXQmRH8gvSlC.jpg?f=fotoalbum_large

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05
1 pastry stout
1 fruited sour
1 rice lager
1 heller bock
1 special bitter
Al de rest ipa

[Afbeelding]
Dezelfde inhoud hier! Voor mij wat meer duplicaten maar dat viel te verwachten.. voor 4,- per bier nog steeds prima deal natuurlijk :)

• cy-gor25
BartStaal98 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:20:
Een tijdje geleden een voor mij nieuwe brouwerij uit Frankrijk ontdekt. Twee van hun IPA’s bij de Caigny weggehaald en enorm verrast. Dat smaakte naar meer, dus vorige week hun webshop eens bestudeerd. Zie hieronder het resultaat. Een aantal dubbel besteld om aan gratis verzending te komen, en om mee te nemen naar een proeverij met vrienden. Ben benieuwd!

[Afbeelding]
Ik heb bieren van deze brouwerij vaak te koop gezien in een winkel in Brussel. Verkochten ze vooral neipa's of was dat een bewuste keuze?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 12:04

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

[Afbeelding]
Erg leuke brouwerij inderdaad, leuke mensen ook. Ben er nu 3 keer langs gereden op route naar zuid-Frankrijk en elke keer een mooi pakketje meegenomen voor op de camping. Dit jaar gaan we naar Italië, dus ff kijken of ik zoiets onderweg weer kan vinden :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-03 16:00
cy-gor25 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 06:13:
[...]

Ik heb bieren van deze brouwerij vaak te koop gezien in een winkel in Brussel. Verkochten ze vooral neipa's of was dat een bewuste keuze?
Ze verkopen ook wel wat andere stijlen, maar in mindere mate. De (NE)IPA's passen meer bij mijn smaakprofiel :P

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ah ja, The Piggy Brewing Company. Die ben ik voor het eerst tegengekomen toen ik in 2019 in Parijs op zoek ging naar een speciaalbier café (gevonden met behulp van Untappd's verified venues). Ik heb toen de "Lord of Hops" gedronken en ik weet nog goed dat ik erg verrast was dat een dergelijke goede NEIPA uit een Franse brouwerij kon rollen. Eerdere Franse "streekbiertjes" waren nooit geweldig, hoewel ik die in lokale supermarktjes zelden kon laten staan. Inmiddels meer van op en ze maken prima speciaalbier!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Piggy Brewing maakt heel prima ipa's. Ik heb ook eens een stout en een BA stout van ze op die erg de moeite waren.
Ik kom regelmatig bieren van ze tegen bij The Captain's Pantry in Haarlem en neem er dan altijd een paar mee.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:30
https://uiltjebrewing.com/en/beer-boxes/i-want-it-owl-box/

30 verschillende biertjes voor €90 (met code welkomuil nog eens 10% korting op eerste bestelling) Totaal incl statiegeld en verzenden €85,- kwijt, minder dan €3 per biertje. Zijn er nog 13 beschikbaar (teller lijkt te kloppen, want was 14 voordat ik bestelde, maar was eerder ook uitverkocht en daarna weer opnieuw online)

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:42
DCNY schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:51:

30 verschillende biertjes voor €90 (met code welkomuil nog eens 10% korting op eerste bestelling) Totaal incl statiegeld en verzenden €85,- kwijt, minder dan €3 per biertje. Zijn er nog 13 beschikbaar (teller lijkt te kloppen, want was 14 voordat ik bestelde, maar was eerder ook uitverkocht en daarna weer opnieuw online)
Bedankt voor de tip. Had alweer een tijd geen Uiltje bieren gehad en dit is een mooi prijs. Voorraad is wel weer onnodig gegroeid wat weer wat uitleg gaat vergen :X

bla di bla bla

• Dirtbiter

Nu nog maar "8 stuks op voorraad" :P thnx voor de tip!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-03 15:15
En nu weer eentje minder :P

Eric, Signing off !!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-03 14:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2fGdz6e920bKn08ieZnxwM4gy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miaQeNqyijC9HnVnvppalTlv.jpg?f=fotoalbum_large

Bierbestelling weer binnen! Onder andere Folkingebrew, Sudden Death en Arpus.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]
Oeh, die doen dus aan verzenden?
Enkele jaren geleden een fantastische IPA gedronken van deze gastan: Gold Coast. Dat is ook een van de 4 of 5 ipa's die ik de volle score heb gegeven op Untappd _/-\o_

Mijn muziekcollectie op Discogs

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06
Kreeg vandaag een bericht dat de BA Barachus box bij Jopen weer leverbaar is. https://www.jopenbier.nl/...n-ba-baracus-box-xl-2026/ Zojuist weer besteld. Valt eigenlijk nooit tegen en ik ben een groot liefhebber van dit soort bieren.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

icedwarf schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:55:
Kreeg vandaag een bericht dat de BA Barachus box bij Jopen weer leverbaar is. https://www.jopenbier.nl/...n-ba-baracus-box-xl-2026/ Zojuist weer besteld. Valt eigenlijk nooit tegen en ik ben een groot liefhebber van dit soort bieren.
Mooie box weer (en bedankt voor de tip!) maar moest wel lachen om die 'Barrel Aged Tote Bag'.. worden ze meestal niet beter van :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• icedwarf
Mooie box weer (en bedankt voor de tip!) maar moest wel lachen om die 'Barrel Aged Tote Bag'.. worden ze meestal niet beter van :+
[/quote]

Was me helemaal niet opgevallen en intereseert me eigenlijk ook niet. Benieuw wat dat dan mag zijn. :?

• wlchris
Code ‘welkom10’ geeft nog extra korting.

• Arator
Gisteren was ik bij mijn lokale drankenhandel en daar hadden ze iets vreemd staan. Ik wist dat flessen verkocht werden in een kartonnen koker, denk aan whisky, of bij bieren de speciale edities van La Trappe. Maar een blik in kartonnen koker? Toch was het dat. Een blik "Valhall" van de Noorse brouwerij Rygr. Blijkbaar maakt het deel uit van een reeks "Berserk". Ik heb er eentje meegenomen, voor 14€ stevig aan de prijs voor blik van 33cl barley wine, bourbon barrel aged. Maar op untappd had het een stevige rating.

• Dapeenz
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-03 12:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door Dapeenz op 28-02-2026 01:43 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

wlchris schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:51:
[...]

Code ‘welkom10’ geeft nog extra korting.
Als je er nog nooit eerder besteld hebt….

Hier ook weer een BA in bestelling.

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 28-02-2026 08:13 ]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Get!em schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:12:
[...]

Als je er nog nooit eerder besteld hebt….

Hier ook weer een BA in bestelling.
Nooit is niet helemaal waar. Bij mij werkte de code en heb er ooit zeker besteld, sowieso jaren terug al 2x eerder de BA Baracus ;)
€81 incl. nu voor mij, twijfelde maar toch gedaan. 10x BA 8x non-BA.

Thx @icedwarf

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Piggen

Lekker bakkie

Ook wel weer verleidelijk, maar ik heb me al een beetje laten gaan de laatste tijd (Basqueland, Uiltje) en had al zo veel staan...

Enin, ik heb vandaag m´n doos van Uiltje binnengekregen en aangezien ik m´n bier altijd met houdbaarheidsdatum in Excel zet, is het misschien handig om te weten dat sommigen niet heel lang meer houdbaar zijn. Vooral ook omdat het IPA´s zijn.

Bird of prey grapefruit is tot 5-26, Groovy guava en Honour the craving tot 6-26, en Balcony bonfire tot 7-26. De rest van de IPA´s is allemaal wel tot minimaal september goed, als ik het goed heb gezien.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Hij is bij DTDD nog op voorraad. Ook maar de stoute schoenen aangedaan en besteld met 25% korting (code: KORTING25). Paar pareltjes los erbij besteld om aan hun volle-doos-verzending te voldoen. Helemaal mooi!

• Dirtbiter
Shrien schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:23:
[...]

Hij is bij DTDD nog op voorraad. Ook maar de stoute schoenen aangedaan en besteld met 25% korting (code: KORTING25). Paar pareltjes los erbij besteld om aan hun volle-doos-verzending te voldoen. Helemaal mooi!
Da's helemaal een goede deal met die 25% korting! Jammer dat ik die van mij al binnen heb :+

Wel apart dat bij de box zelf staat dat de verzending gratis is, maar als je hem dan in je mandje hebt gegooid, komt er alsnog 6,95 verzendkosten bij. Dat zal dat 'volle-doos-verzending' principe zijn? Staat alleen nergens.

Maar zelfs al doe je dat niet, en betaal je de verzendkosten, dan is ie met die kortingscode nog een stukje goedkoper dan bij Uiltje zelf!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:21
Korting lijkt niet meer te werken. Vermoed dat met korting de prijs onder 75€, nodig voor gratis verzending kwam.

• brukskeluuk
Larick schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:35:
Korting lijkt niet meer te werken. Vermoed dat met korting de prijs onder 75€, nodig voor gratis verzending kwam.
Beetje proberen, maar KORTING10 werkt wel.

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05
Korting bij de The Garden Brewery:

Get 15% off all our beers with code:
SPRING26
The code is valid until 12 March 2026

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Dirtbiter schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:26:
[...]

Da's helemaal een goede deal met die 25% korting! Jammer dat ik die van mij al binnen heb :+

Wel apart dat bij de box zelf staat dat de verzending gratis is, maar als je hem dan in je mandje hebt gegooid, komt er alsnog 6,95 verzendkosten bij. Dat zal dat 'volle-doos-verzending' principe zijn? Staat alleen nergens.

Maar zelfs al doe je dat niet, en betaal je de verzendkosten, dan is ie met die kortingscode nog een stukje goedkoper dan bij Uiltje zelf!
Met alleen die Uiltje box kwam je net onder de €75 denk ik ja, daarom een paar extra bieren er bij. Dat zou dan een extra doosje worden bij verzending - en die zouden ze dan het liefst helemaal gevuld willen. B)

Verder was die 25% korting alleen t/m laatste zondag geldig dacht ik. En alleen geldig op producten zonder korting.

[ Voor 0% gewijzigd door Shrien op 02-03-2026 20:22 . Reden: Typvout ]

• BobB
1 pastry stout
1 fruited sour
1 rice lager
1 heller bock
1 special bitter
Al de rest ipa

[Afbeelding]
Zaterdag binnengekomen en dezelfde box gekregen. De eersten zijn al op, heerlijk dealtje weer :)

• RB1987
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-03 07:42
brukskeluuk schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:49:
[...]

Beetje proberen, maar KORTING10 werkt wel.
Klopt, met die code erbij kom je uit op 85 euro inc verzending. Prijs per biertje kom je onder de 3 euro uit. (Let op: Nog maar 16 stuks op voorraad)

• Dapeenz
Vrijdag besteld en zou gisterochtend bezorgd worden volgens PostNL app. Niks gezien. In de PostNL staat hij nu als niet aangemeld. Ik heb Jopen al gemaild maar geen reactie nog. Meer mensen nog niets ontvangen?
Zal wel goed komen maar toch vervelend aangezien ik er gisterochtend speciaal rekening mee had gehouden.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dapeenz schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:18:
[...]

Vrijdag besteld en zou gisterochtend bezorgd worden volgens PostNL app. Niks gezien. In de PostNL staat hij nu als niet aangemeld. Ik heb Jopen al gemaild maar geen reactie nog. Meer mensen nog niets ontvangen?
Zal wel goed komen maar toch vervelend aangezien ik er gisterochtend speciaal rekening mee had gehouden.
Hier ook nog niks. Bezorgtijd onbekend. Prima, ik zie t wel. Ze leveren toch altijd. Ook als ik er niet ben.

• icedwarf
Hier de zelfde ervaring. IK wacht het nog even af, mogelijk proberen ze diverse orders te combineren.

• Dirtbiter
Ik had hem in 2 dagen keurig binnen. Maar nooit een (bevestigingsmail) gekregen van Uiltje, alleen van PostNL de standaard mails en in de app.

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-03 14:35
Goedemorgen allemaal,
Me toeval op dit topic gestuit en praat graag mee!
Woonachtig in omgeving Uden, dicht bij House of Beers, Hellobier en Cravt.

Op moment begin ik redelijk fan te worden van Lough Gill Brewery uit Ierland. Ik heb de High King nog staan, maar nog geen geschikt moment gevonden om deze knaller van 20% te openen.

Ook laatst de barrel aged bieren van Baxbier mogen drinken van tap. De BA25.01 (Bourbon BA) en BA25.02 (Rum BA). Als je van barrel aged bieren houdt, zijn dit meer dan prima bieren uit Nederland!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfEj88XlDXQQCGOCFIYpBKpVsyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2216LC9monYflLGEaqK2SObb.jpg?f=fotoalbum_large

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03 15:49
RB1987 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:11:
[...]

Klopt, met die code erbij kom je uit op 85 euro inc verzending. Prijs per biertje kom je onder de 3 euro uit. (Let op: Nog maar 16 stuks op voorraad)
Ik krijg een foutmelding dat die code niet bestaat?

• Dirtbiter
@gustaveau :

Deze werkt nog, met code 'welkomuil' totaalprijs €84.85
Shrien schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:23:
[...]

En deze werkt ook nog met KORTING10, totaalprijs €84.46

Allebei de codes zijn 10%, maar DareToDrinkDifferent doet de 10% korting ook over het statiegeld, Uiltje zelf niet B)

[ Voor 5% gewijzigd door Dirtbiter op 05-03-2026 14:15 ]

• BobB
Ik word op Instagram doodgegooid met de volgende advertentie en da's eigenlijk best een oké prijs voor deze sympathieke brouwer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nqqVk7bcuuT2BbE3CzqZrOfhhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDsEd8G7CKRMTbFq7hKgwhCV.png?f=fotoalbum_large

Je ook nog wat andere doosjes beschikbaar in de webshop.

• wlchris
De website van Bax Bier geeft nu ook een kortingscode popup, de Garage Sale Box is dus nog maar 18 euro inclusief statiegeld :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37EqF9Z9GothpuVgmqge7y5OqSc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/22p2YdvdDpbKjiAC9tCsHA7h.jpg?f=user_large

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03 19:11
wlchris schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:32:
De website van Bax Bier geeft nu ook een kortingscode popup, de Garage Sale Box is dus nog maar 18 euro inclusief statiegeld :)
[Afbeelding]
Ik krijg deze pop-up helaas niet hier te zien. Is er een bepaalde couponcode welke bij checkout wordt toegepast? Zou graag een bestelling plaatsen met korting. :9B

• Ravilik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03 21:31
Nitrorcr schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:39:
[...]

Ik krijg deze pop-up helaas niet hier te zien. Is er een bepaalde couponcode welke bij checkout wordt toegepast? Zou graag een bestelling plaatsen met korting. :9B
Kwam bij bezoek aan de website van bax tevoorschijn, mogelijk door je popupblocker geblokkeerd?

Ben wel benieuwd wat er huidig in de garagebox doos zit, de vorige keer had ik met 2 doosjes 12 doppelbocks wat een beetje teveel van het goede was.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Nitrorcr schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:39:
[...]

D8GSMNSXC8KK
Ravilik schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:41:
[...]

Kwam bij bezoek aan de website van bax tevoorschijn, mogelijk door je popupblocker geblokkeerd?

Ben wel benieuwd wat er huidig in de garagebox doos zit, de vorige keer had ik met 2 doosjes 12 doppelbocks wat een beetje teveel van het goede was.
Oh dat is wel zuur. Laatste keer dat ik bestelde had ik gewoon netjes weer een mix van doppelbock, pastry stout, india pale lager, american ipa, pilsner. In de beschrijving staat ook - bevat altijd 12 blikken van minstens 4 verschillende bieren - dus ik zou hier zeker wat van zeggen. Die Doppelbock is mijns inziens het minst smaakvol van allen.

• Wren
  • Laatst online: 23:01
Ravilik schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:41:
[...]

Recent nog wat besteld en het is nu een mix van die black lager, de smoked porter, pastry stout, doppelbock en nu ook wat tripels.

• brukskeluuk
Dapeenz schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:18:
[...]

Zie onderstaande, vandaag reactie gekregen.

De webshop is momenteel erg druk vanwege de BA Baracus box.

Ook is de levering later dan het zou moeten zijn omdat de Tote Bag die bij de box komt pas gister is geleverd. Hierdoor kon ik ook geen boxen versturen. Hier baal ik zelf ook van, had ik het zelf maar in de hand. Dus ik begrijp de frustratie/irritatie.

Wat betreft de melding bij PostNL:

Alle verzendlabels die wij aanmaken zijn ook direct aangemeld. Aanmelden is in dit geval niet meteen versturen. Op het moment dat wij deze PDF naar ons afleverpunt sturen, omdat wij daar ons pakketten afleveren, worden ze door hun gescand. Dan komen ze eindelijk in het systeem, aangekomen voor verzending.

Labels aanmaken en uitdraaien werkt prettiger en dat komt omdat veel klanten ook extra bestellen. Op het moment dat ik meteen het label op de doos plak hoeft het later geen 'Find Waldo' te worden. :-)

Excuses, vandaag gaat het pakket de deur uit.

Met vriendelijke groet,
Jasper

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03 15:49
Dat is een fijne reactie van Jasper. Dus nog even geduld hebben, het komt goed.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:35
Hier ook vorige week dat pakket besteld bij Jopen. Ik vind het toch maar een karige service/communicatie dat je niets hoort langs hun kant dat het meer dan een week kan duren?

• Dapeenz
brukskeluuk schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:45:
[...]

Zie onderstaande, vandaag reactie gekregen.

De webshop is momenteel erg druk vanwege de BA Baracus box.

Ook is de levering later dan het zou moeten zijn omdat de Tote Bag die bij de box komt pas gister is geleverd. Hierdoor kon ik ook geen boxen versturen. Hier baal ik zelf ook van, had ik het zelf maar in de hand. Dus ik begrijp de frustratie/irritatie.

Wat betreft de melding bij PostNL:

Alle verzendlabels die wij aanmaken zijn ook direct aangemeld. Aanmelden is in dit geval niet meteen versturen. Op het moment dat wij deze PDF naar ons afleverpunt sturen, omdat wij daar ons pakketten afleveren, worden ze door hun gescand. Dan komen ze eindelijk in het systeem, aangekomen voor verzending.

Labels aanmaken en uitdraaien werkt prettiger en dat komt omdat veel klanten ook extra bestellen. Op het moment dat ik meteen het label op de doos plak hoeft het later geen 'Find Waldo' te worden. :-)

Excuses, vandaag gaat het pakket de deur uit.

Met vriendelijke groet,
Jasper
Klopt. Ik heb dezelfde mail gekregen. Wou het net posten maar je was me voor.
Nette reactie van Jasper Jopen

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:10:
Hier ook vorige week dat pakket besteld bij Jopen. Ik vind het toch maar een karige service/communicatie dat je niets hoort langs hun kant dat het meer dan een week kan duren?
Was vorige keren precies zo. Dus maakte me geen zorgen. Hier vandaag de box binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 07-03-2026 22:33 ]

• Ravilik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03 21:31
Shrien schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:45:
[...]

D8GSMNSXC8KK

[...]

Oh dat is wel zuur. Laatste keer dat ik bestelde had ik gewoon netjes weer een mix van doppelbock, pastry stout, india pale lager, american ipa, pilsner. In de beschrijving staat ook - bevat altijd 12 blikken van minstens 4 verschillende bieren - dus ik zou hier zeker wat van zeggen. Die Doppelbock is mijns inziens het minst smaakvol van allen.
Technisch waren het nog steeds 4 verschillende bieren, 4 black ipa, 4 smoked porter, 4 abbey rave en 12 doppelbock ; waren 2 doosjes waar beide dus 6x de doppelbok in zat.

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:37
Hallo mede speciaalbier liefhebbers,

Aanstaande zondag mag ik een speciaalbier proeverij samenstellen voor vier anderen plus mijzelf. Heeft iemand nog ideeën voor wat leuke en originele bieren? Budget is +- €30,- p.p.
En hoewel de vier anderen zichzelf avontuurlijk vinden, valt dat stiekem wel tegen. Dikke barrel aged bangers zijn een beetje paarlen voor de zwijnen zeg maar.
Ik zat zelf aan een Grand Prestige en een West Vleteren uit 2021 te denken , heb ik toch nog wat van in de kelder.
Een tripel en een blond gaan dr ook altijd wel in, maar zoek nog een orginele, lekkere afsluiter. Mensen nog ideeën?

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

@carepolice als afsluiter een iets steviger biertje is wel lekker. Bijvoorbeeld de Don Quichot van Kees. Of een Moersleutel uit de Pastry Factory serie als het wel donker, maar niet heel bitter of gebrand moet zijn

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Purehz
  • Laatst online: 22:45
@carepolice
Monte Christo van Bosteels? Niet te gek, redelijk betaalbaar, toegankelijk.
Of iets van de Struise Brouwers, zijn verschillende Pannepot varianten. Persoonlijk wel fan hiervan.
Mocht je nog een goede tripel zoeken: De Garre.

• remzor
  • Nu online
Purehz schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:42:
@carepolice
Monte Christo van Bosteels? Niet te gek, redelijk betaalbaar, toegankelijk.
Helaas wordt dit bier al een tijd niet meer gebrouwen door Bosteels. Als je het nog ergens kan vinden is het oude voorraad en zou ik het idd ook meenemen ;)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

carepolice schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:33:

Aanstaande zondag mag ik een speciaalbier proeverij samenstellen voor vier anderen plus mijzelf. Heeft iemand nog ideeën voor wat leuke en originele bieren? Budget is +- €30,- p.p.
En hoewel de vier anderen zichzelf avontuurlijk vinden, valt dat stiekem wel tegen. Dikke barrel aged bangers zijn een beetje paarlen voor de zwijnen zeg maar.
Ik zat zelf aan een Grand Prestige en een West Vleteren uit 2021 te denken , heb ik toch nog wat van in de kelder.
Een tripel en een blond gaan dr ook altijd wel in, maar zoek nog een orginele, lekkere afsluiter. Mensen nog ideeën?
Als het van “die “ bierliefhebbers” zijn, kun je ook wegkomen met een blind gemaakt blikje van 8.6 sterk blond uit de supermarkt. ;)

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:42
Get!em schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:03:
[...]

Als het van “die “ bierliefhebbers” zijn, kun je ook wegkomen met een blind gemaakt blikje van 8.6 sterk blond uit de supermarkt. ;)
Altijd leuk als grapje om te kijken of men het merkt :-)

Met een budget van 30,- pp kan je overigens flink knappe bieren voorzetten. Bedenk vooral welke ervaring je ze wil geven. Verschillende stijlen, juist verschillen in een bepaalde stijl of juist kennis maken met een onbekende stijl als een Pastry Sour of kriek.

Vind het zelf altijd leuk bij een proeverij om ook een bier bijpassend hapje te serveren.

bla di bla bla

• cy-gor25
remzor schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:29:
[...]

Helaas wordt dit bier al een tijd niet meer gebrouwen door Bosteels. Als je het nog ergens kan vinden is het oude voorraad en zou ik het idd ook meenemen ;)
Inderdaad iets tijdelijks. Het was nu ook niet een wow bier kan ik me herinneren. Werd een tijdje verkocht in Delhaize supermarkten in België, maar het was best prijzig en ik heb niet het idee dat het publiek hier voor dat soort bieren te vinden is. Gek genoeg is het vooral de Afrikaanse gemeenschap die dit soort bieren drinkt, mogelijk omdat Guinness zo populair is.

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:01
Je kan ook een bijzondere variant geven van een bier, na de reguliere versie. Bijvoorbeeld de whiskey infused bieren die Gouden Carolus heeft van zijn blond en quadrupel/dark ale

• cy-gor25
carepolice schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:33:

Pohjala Oo ? Vandaag in de bonus bij AH trouwens. Soms mis ik toch dat ik niet meer in NL woon.
Pagina: 1 ... 207 208 Laatste