Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 206 207 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 17:50

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb net m´n heavy hitters box uitgepakt en ik zag dat de Extravagant Nectaron TIPA een BBD heeft van 18 maart dit jaar, dus die zou ik niet te lang laten staan. Misschien dat een zware IPA wat minder hard achteruit gaat, maar toch.

Ik denk zelf dat BiaB vast wel een handjevol barcodes in die ´roulette´ boxen - die dus niet erg random lijken - heeft gedaan om niet te hebben gelogen, maar het zal minimaal zijn.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_V07be-ztWCR4ECk4yBP86GAbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5qH1hB0AmM7zskrURQZ0N4u.jpg?f=fotoalbum_large

Heel fruitig en bitter, maar helemaal niet sterk. Mooi design van het blik.

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11:21
Piggen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:03:
Ik heb net m´n heavy hitters box uitgepakt en ik zag dat de Extravagant Nectaron TIPA een BBD heeft van 18 maart dit jaar, dus die zou ik niet te lang laten staan. Misschien dat een zware IPA wat minder hard achteruit gaat, maar toch.

Ik denk zelf dat BiaB vast wel een handjevol barcodes in die ´roulette´ boxen - die dus niet erg random lijken - heeft gedaan om niet te hebben gelogen, maar het zal minimaal zijn.
De nectaron TIPA ging om die reden ook het eerst op bij mij, en die is nog steeds erg smaakvol.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een zwarte ziel met een oud kaasje hier vanavond. Heerlijk hoor!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42
Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de bieren die Moersleutel gaat uitbrengen dit jaar, check dan hun Press Kit op de website (onderaan in de footer)
Let wel op voor spoilers mocht je lid zijn van The Guild.

https://drive.google.com/...vfPIb7y1L5csohIMai1lMqza5

Ik heb het nog doorgegeven aan ze dat er wel erg veel info online staat maar dat is blijkbaar geen probleem voor ze.

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:30

Shrien

frequent snoozer

wlchris schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:57:
Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de bieren die Moersleutel gaat uitbrengen dit jaar, check dan hun Press Kit op de website (onderaan in de footer)
Let wel op voor spoilers mocht je lid zijn van The Guild.

https://drive.google.com/...vfPIb7y1L5csohIMai1lMqza5

Ik heb het nog doorgegeven aan ze dat er wel erg veel info online staat maar dat is blijkbaar geen probleem voor ze.
Ah, leuk om te lezen dat ze een Black IPA ( O+ ) gaan maken. Verder ben ik ook wel te spreken over de nieuwe blikken - dus met klein label onderop. Voelt toch wat meer premium ofzo.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:37
Piggen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:03:

Thx. Ik had zelf de datums nog niet gechecked.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 23:37
Iemand nog goede De Caigny alternatieven?
Ik rij over een paar weken van Twente naar Brussel. Normaal zou ik altijd even langs De Caigny gaan maar dat lijkt nu 1,25 uur om te rijden zijn.... Dus ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn. Heel wat jaar terug een keer naar een Prik & Tik geweest (weet niet meer welke) maar dat viel toen een beetje tegen

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
De Prik&Tik bij Hazeldonk is een snelle stop....... maar verwacht vooral veel BE bieren en minder hippe IPA.
Ze hebben tegenwoordig ook weer wat Cantillon tegen normale prijzen.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:37
bloc79 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:44:
Ik rij over een paar weken van Twente naar Brussel. Normaal zou ik altijd even langs De Caigny gaan maar dat lijkt nu 1,25 uur om te rijden zijn.... Dus ik vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn. Heel wat jaar terug een keer naar een Prik & Tik geweest (weet niet meer welke) maar dat viel toen een beetje tegen
Gaat die route dan over Eindhoven, dan Antwerpen - Brussel?
Dan heb je op de E34, afrit 21 (Lille - Herentals), richting Lille, op nog geen kilometer, Drankenhandel Daems. Verwacht niet een karrevracht aan vreemde importbieren, maar wel een uitgebreide (Belgische) bierselectie. Een mooie hoek met bieren op basis van lambiek. Een kleine selectie trappisten, dikwijls wel wat keuze in de grote flessen Chimay.
Hangt er maar vanaf wat je zoekt qua bieren.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50
Arator schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Dan heb je op de E34, afrit 21 (Lille - Herentals), richting Lille, op nog geen kilometer, Drankenhandel Daems. Verwacht niet een karrevracht aan vreemde importbieren, maar wel een uitgebreide (Belgische) bierselectie. Een mooie hoek met bieren op basis van lambiek. Een kleine selectie trappisten, dikwijls wel wat keuze in de grote flessen Chimay.
dat is inderdaad een mooie zaak! Vorig jaar bij toeval geweest op de lambiek degustatie _/-\o_

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:34
Heb je de mogelijkheid om in Brussel naar een winkel te gaan? Dan kan ik je malt Attacks aanraden. Klein winkeltje.

Prik en Tik heeft veelal heel basic aanbod.

Je kan naar de bierschuur gaan in Dilbeek, aan de rand van Brussel. Best groot. Veel Geuze bieren en Brusselse bieren wat wel tof is.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Shrien schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Ik heb de Garage Sale Box van Bax weer een slinger gegeven. Zal morgen laten weten wat erin zit.
Ze staan weer online FYI (y)

• smets003
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:07
Arator schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Als je deze route neemt kom je op de E34 ook langs Arendonk. Daar zit ook een Prik&Tik met een mooi assortiment aan bieren.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Net van de snelweg aan de zuidkant van Antwerpen richting Brussel zit Albo Drinks (https://albodrinks.be).
Die is wel aardig en goed bereikbaar.

• Mich007
  • Laatst online: 23-02 16:48
Je kunt ook een klein lusje maken naar Bierschuur Poppel.
Ook groot aanbod aan craft. Wel kleiner dan Caigny, maar zeker de moeite waard

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:59:
Je kunt ook een klein lusje maken naar Bierschuur Poppel.
Ook groot aanbod aan craft. Wel kleiner dan Caigny, maar zeker de moeite waard
En als je daar bent, dan kan je net zo goed ook langs Dranken Verheyen, zit ook in Poppel. Heeft best leuke dingen staan vaak!

• Mich007
  • Laatst online: 23-02 16:48
Die heeft inderdaad het meest gangbare Belgische spul ook wel staan, maar craft heb ik daar nog nooit zien staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er maar één keer geweest ben.

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:50
Shrien schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:36:
[...]

Ze staan weer online FYI (y)
En deze keer met een volledig andere inhoud!
3x Jigsaw falling into place (Crème Brulee Pastry Stout)
3x Call the style police (India Black Lager)
3x All I need (Doppelbock)
3x Koudvuur Remastered (Smoked Porter)
BBD vallen allemaal pas eind '26 en in 2027, dus lijkt me een meer dan uitstekende deal! :9

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-02 11:00
radiodj schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:07:
[...]

BBD vallen allemaal pas eind '26 en in 2027, dus lijkt me een meer dan uitstekende deal! :9
Niet gek, wel benieuwd naar de koudvuur remastered. Vond hem voorheen vrij dunnetjes, terwijl ik het gerookte wel kan waarderen.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:49

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:04:
Die heeft inderdaad het meest gangbare Belgische spul ook wel staan, maar craft heb ik daar nog nooit zien staan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er maar één keer geweest ben.
Hebben ze wel, maar niet heel veel.. staat verspreid door de hele winkel

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mich007 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:04:
AngelDust schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:30:
[...]

Hebben ze wel, maar niet heel veel.. staat verspreid door de hele winkel
Gaat dit nog over Verheyen?

Geen aanbod zoals de Caigny nee, maar toch best leuke dingen. Als je binnenkomt dan heb je aan de rechterkant een aantal rijen met grote flessen, specials, etc. Links (groter stuk) staan dan de 'gangbare speciale Belgen' en de rest is gewoon kratten met de echte standaard dingen, al hebben ze ook nog weleens oudere kratten Orval, bijvoorbeeld.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

[...]

Super, bedankt voor de update. Ik heb nog maar eens twee dozen besteld samen met broerlief - die is sinds vandaag verknocht aan die Crème Brulee Pastry Stout. Kan ik mooi die India Black Lagers proberen, lijken me zalig.

brukskeluuk schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:22:
[...]

Niet gek, wel benieuwd naar de koudvuur remastered. Vond hem voorheen vrij dunnetjes, terwijl ik het gerookte wel kan waarderen.
Mocht je je in Noord-Holland bevinden mag je er eentje ophalen hier. Ik heb er waarschijnlijk meer dan voldoende straks :9

[ Voor 22% gewijzigd door Shrien op 05-02-2026 20:26 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lekker lekker!

De master quad, double barolo BA met black cherry notes.

Tijdens t pannenkoeken bakken is dit wel genieten hoor.

En dan een Nora & pure als muziek…. (Alleen doen in een omgeving met een goede sub die ook de lage tonen kan…)

Deze voor zomervibe
Dit idee voor wintervibe

[ Voor 69% gewijzigd door Get!em op 06-02-2026 17:53 ]

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:44

Honesty

kattenneus!

[...]

Ik heb afgelopen donderdag ook weer deze besteld en precies dezelfde inhoud, erg blij, zeker ook omdat die indian lager 440ml is:)

Festina lente

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57
Nu 15% korting bij The Garden Brewery met code: VDAY2026 (geldig t/m 14 februari 2026).

• -Jaap-io
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcrRp4UreLBPvI_gtyC5QQNP-VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWgfWBadbtcWQdzRWdJsfhV8.jpg?f=fotoalbum_large
Hier precies dezelfde inhoud, prima deal 👌

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

-Jaap-io schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
Hier precies dezelfde inhoud, prima deal 👌
Hier ook, x2. Goed weekend!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jorizzz schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:08:
[...]

[...]

Gaat dit nog over Verheyen?

Geen aanbod zoals de Caigny nee, maar toch best leuke dingen. Als je binnenkomt dan heb je aan de rechterkant een aantal rijen met grote flessen, specials, etc. Links (groter stuk) staan dan de 'gangbare speciale Belgen' en de rest is gewoon kratten met de echte standaard dingen, al hebben ze ook nog weleens oudere kratten Orval, bijvoorbeeld.
En halverwege de winkel aan de rechterkant 1 stellingkast met de nieuwe (craft)bieren, ongeveer wat hier staat, en eerder gestaan heeft:
https://www.drankenverheyen.be/nieuw/index.html

Zeker niet zoveel (niet-Belgisch) craft bier als de Bierschuur op de grens, helemaal sinds die hun craft bier hoek hebben ingericht enige tijd geleden. Maar wel heel aardige mensen bij Verheyen, en net wat betere prijzen. Ze liggen 1km uit elkaar, dus makkelijk te doen om ze allebei te bezoeken en je eigen vergelijkend onderzoek te doen ;)

• -Jaap-io
Voor de liefhebbers: bij diverse slijterijen lijkt de Trifecta Barrel Aged van Frontaal in de uitverkoop te zijn gegaan.
Ik heb ’m bij mijn slijter zien staan voor €33,-. Bij frontaal kost de set nog steed 50,-
Als je interesse hebt, is het misschien de moeite om even te checken

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:10
Had laatst Castles en Vinyards van de Molen op.
Kwam nog uit een Borefts pakket uit 2024 maar ik merk dat Eisbock niet echt mijn ding zijn. Te hoog in alcoholpercentage en smaak is te twisten.
Zijn er hier nog fans van eisbock? Ben wel benieuwd waarom.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:27
Needakill schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:51:
Had laatst Castles en Vinyards van de Molen op.
Kwam nog uit een Borefts pakket uit 2024 maar ik merk dat Eisbock niet echt mijn ding zijn. Te hoog in alcoholpercentage en smaak is te twisten.
Zijn er hier nog fans van eisbock? Ben wel benieuwd waarom.
Ja ik wel. maar echt als een enkele die je over wat langere tijd drinkt met koud weer. Ik drinkt dat dan eigenlijk meer als een likeurtje dan een biertje.
Bijvoorbeeld van de Molen heb ik laatst de bommen & granaten woodford reserve barrel aged ijsbock op. Echt een topper uit 2018. Maar ik dronk ook graag de originele bommen en granaten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09:26
DexterDee schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:23:
[Afbeelding]

Dit is wax madness over de top 7(8)7

Blik cadeau gekregen van een collega
A Deal With The Devil Double Oaked Coconut Batch #10 van Anchorage

Ik heb er al twee op in deze serie en dit zijn wel een van de meest verfijnde Barleywines die er waar dan ook te krijgen zijn. Scoort momenteel op Untapped een 4.70
Als je nog een vervolg wilt 😅😜

https://slijterijvangils.nl/product/anchorage-set/

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02 08:22
Ik heb me gewaagd aan de surprise box van BeerRepublic. Ze gaven 25% korting tijdens carnaval, dus 37,50 (excl. statiegeld en verzendkosten) vond ik wel een leuke deal. Ook tevreden met de inhoud, ook al krijgen de Gummies IPA's van Sweet Water niet de beste beoordelingen. Desondanks wel benieuwd. Wel een beetje jammer dat de meeste bieren een afvuldatum hebben van meer dan een jaar, maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSpRyEQi7CaExjMfdlI9CAZ2XS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Id6lSWNjJxn6aIry31jdpVbB.jpg?f=fotoalbum_large

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De discoverypack is er weer bij Basqueland. 24 verschillende 440ml blikken voor 96 euro (gratis verzending).
https://basquebeer.com/en...craft-beer-variety-24-can

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 18:09
Stevie-P schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
De discoverypack is er weer bij Basqueland. 24 verschillende 440ml blikken voor 96 euro (gratis verzending).
Nice! Weer ordered, zullen nu denk ik wel wat dubbele inzitten tov de vorige discovery box want ze hebben "pas" 18 nieuwe bieren uitgebracht sinds de vorige discovery box (half december). Maar blijft bang for you buck.

Zal de inhoud wel delen weer ;)

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Stevie-P schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
Vandestreek heeft een soortgelijk pakket, nu met 25% korting. Zitten ook 4 barrel aged klappers in. Geen gekke deal voor €2,70 per biertje.

Afbeeldingslocatie: https://vandestreekbier.nl/cdn/shop/files/VANALLES1PAKKET_NIEUW-8.png

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:24
Shrien schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:25:
[...]

Vandestreek heeft een soortgelijk pakket, nu met 25% korting. Zitten ook 4 barrel aged klappers in. Geen gekke deal voor €2,70 per biertje.

[Afbeelding]
Ik dacht nog: Fijn! weer zo'n hele box met van alles wat.
Totdat ik terugkeek wat er in zit en wat ik er eerder van vond. De Wijn BA's zijn niet mijn smaak en er zitten zo te zien toch 5 non-alco's in. Ieder zijn ding natuurlijk
Pagina: 1 ... 206 207 Laatste