Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 196 ... 198 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 06:00

Steve79

wie weet!?

ivo001 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:24:
[...]

Andalusië is wel een beetje een ruim gebied.
Maar er staat hier genoeg locaties aangemerkt met wat informatie:
https://beergeeksworlddomination.nl/
Thanks, ik heb dan ook ruim 3 weken om rond te touren 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 13:56
In Zuid Frankrijk nog een paar leuke bieren meegenomen van een lokale brouwerij (La Binette):

La Hyène. Stout met citron noir en Madagascar vanille.
La Bonne Poire. Gose met mirabellen, peer en vanille.
Kauwela. Sour met ananas, passievrucht en guave.
Tzatziki. Gose met komkommer en citron vert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23:05
TommyL0204 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:13:
In Zuid Frankrijk nog een paar leuke bieren meegenomen van een lokale brouwerij (La Binette):

La Hyène. Stout met citron noir en Madagascar vanille.
La Bonne Poire. Gose met mirabellen, peer en vanille.
Kauwela. Sour met ananas, passievrucht en guave.
Tzatziki. Gose met komkommer en citron vert..
Klinkt goed! Mooi om die speciale bieren vanuit bestemming mee te nemen. Heb je de link gebruikt wat hier vaker is gedeeld met een landkaart met vier locaties erop?
Ikzelf zit in de buurt van Passau (Duitsland), hier nauwelijks speciaal bier te bekennen, behalve de lagers en weitzen.
Volgende week in de buurt van Rimini - Pesaro. Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Untappd en de website van Ratebeer zijn ook goede bronnen om biertenten in de omgeving te vinden. En uiteraard Google maps. Met deze drie vind je eigenlijk overal wel wat (als het er is).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Get!em schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:14:
Zo, de Jopen Winterbier met houdbaarheid 2010 is op.
Prima smaak, weinig koolzuur, veel gist. Even door theezeefje voordat je gaat drinken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zjoske78 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:05:
[...]

Deze was nog wel prima inderdaad. Die Koyt 2004 uit dezelfde box was echt niet te nassen.
Ik heb ze inmiddels ook op en het viel me niet echt mee. Die Koyt was zeker niet goed - net niet wegspoelwaardig - maar van dat winterbier werd ik ook niet vrolijk. Ook wel suf dat dat winterbier niet meer gemaakt wordt, zodat ik er geen verse naast kon zetten. Dat kon met die Koyt wel en dat was wel interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y61GSgBk9BKO-oJCo5yzawUuPes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNoL81AlT7ocW6vXo897GyyA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 11:39
Masterkev schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:21:
Ben diep in de Beierse Alpen op vakantie en hier in de lokale supermarkt zijn IPA's of stouts natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen.

En heel eerlijk, ik vind het wel verfrissend om even gewoon lekker bier te drinken zonder teveel poespas. Vooral de Keller-/Zwickelbieren kunnen me erg goed bekoren.
Op zich wel, maar het is wel ontzettende eenheidsworst. 500 verschillende merken die allemaal identiek smaken. Ik ben dat na een weekje toch wel echt zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 19:52
Na een trip door de hoge bergen smaakt elke halve liter van de tap toch gewoon altijd goed? Ook op dag 8? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:07
Niets smaakt lekkerder dan een halve liter bier van de tap na een flinke wandeling in de bergen 😁

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:46
PollieRacing schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:26:
Niets smaakt lekkerder dan een halve liter bier van de tap na een flinke wandeling in de bergen 😁
Een halve liter bier van de tap met een dikke schnitzel smaakt wellicht nog iets beter.

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd97
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-10 08:21
Ik heb inmiddels redelijke ervaring met bieren langer laten liggen. Hier komen eigenlijk alleen maar goeie dingen van. Nu was ik wel benieuwd of hetzelfde gebeurt met barrel aged bieren. Worden die er ook beter op als je die nog wat jaren laat liggen? Of is te veel risico? Ik ben benieuwd wat het smaakprofiel doet van dergelijke bieren na wat jaren.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sjoerd97 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:43:
Ik heb inmiddels redelijke ervaring met bieren langer laten liggen. Hier komen eigenlijk alleen maar goeie dingen van. Nu was ik wel benieuwd of hetzelfde gebeurt met barrel aged bieren. Worden die er ook beter op als je die nog wat jaren laat liggen? Of is te veel risico? Ik ben benieuwd wat het smaakprofiel doet van dergelijke bieren na wat jaren.

Mijn ervaring is dat weinig bieren echt beter worden als je ze laat liggen.
Met barrel aged bieren is dit júist het issue: Deze bieren hebben immers al liggen rijpen op vaten. En de brouwer proeft gedurende dit rijpingsproces hoe het bier evolueert, en op het juiste moment wordt het gebotteld of ingeblikt.
Je kan dus zeggen dat een barrel aged bier eigenlijk altijd smaakt zoals de brouwer het bedoeld heeft.
Barrel aged bieren hebben vaak subtiele smaaktonen van het vat, én eventueel toevoegingen als koffie en cacaobonen. En juist die suntiele smaken verdwijnen snel.

Ikzelf laat barrel aged bieren om deze reden ook niet liggen om te rijpen. Ik word eigenlijk altijd wel teleurgesteld.
Het is gewoon zonde van het bier, zonde van je tijd en zonde van de ruimte die het inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-10 18:47
Nyarlathotep schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:06:
[...]
en op het juiste moment wordt het gebotteld of ingeblikt.
Klein beetje realiteitszin...... de brouwer bottelt het gewoon zodra hij/zij het commercieel leuk kan verkopen of zodra de opslag vol is. Het zijn uitzonderingen die het langer dan een minimale periode laten liggen. Niemand weet wat het beste moment is, wel het beste om te verkopen.

Over laten rijpen (op de fles ook nog) kan je allerlei gedachten hebben maar de belangrijkste wanneer het op de markt komt is gewoon de harde commercie.

Zelfs bij drank waar rijpen wel waarde toevoegt wordt het gros gewoon verkocht zodra de minimale periode verstreken is en de harde knaken nodig zijn of de opslag vol is.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:46
Sjoerd97 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:43:

Dit is van zoveel factoren afhankelijk. Wat voor adjuncts zitter er bijvoorbeeld in de bieren. Het ene vervaagt sneller dan een ander.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Sinds lange tijd weer eens wat specialers gehaald. De eerste was iig al érg lekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/birhNjl8DOCvKAnL2s5A2yS7D-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DZ0A8KOhYr9MeOLLMQFMa1m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSuyieLz1fmmI8c2txp9orEK27g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyqJl9HrdEribS3gJ7u5krPf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edenaar1
Martijn1990 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:28:
Sinds lange tijd weer eens wat specialers gehaald. De eerste was iig al érg lekker!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed spul, lijkt het te zijn. Heb net de set gekocht van Hop Hooligans, 8 stuks. Voor €69,-

https://slijterijvangils....-hooligans-apocrypha-set/

Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Edenaar1 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 04:12:
[...]

Goed spul, lijkt het te zijn. Heb net de set gekocht van Hop Hooligans, 8 stuks. Voor €69,-

Das een nette prijs! Ik was €11 kwijt voor alleen deze. Jammer dat er nog €10 verzendkosten bijkomen, dat maakt het voor mij dan weer net te duur om alsnog de hele set te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 14:59
Edenaar1 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 04:12:
[...]

Heb hetzelfde setje gekocht bij van Gils, maar volgens mij zijn het er 7. Ben heel benieuwd, scores op untappd zijn prima maar wel op relatief weinig check-ins. Denk dat er zeker een 0,25 puntjes emotie op de scores zit. Wel behoorlijk hoog in de abv, ook voor een BA stout, 15,5%.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
politrix schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:18:
[...]

Heb hetzelfde setje gekocht bij van Gils, maar volgens mij zijn het er 7. Ben heel benieuwd, scores op untappd zijn prima maar wel op relatief weinig check-ins. Denk dat er zeker een 0,25 puntjes emotie op de scores zit. Wel behoorlijk hoog in de abv, ook voor een BA stout, 15,5%.
Je hebt gelijk, niet goed gekeken.. 😜
Ben ook benieuwd, scores zijn veelbelovend. Al zijn scores maar scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Martijn1990 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 07:27:
[...]

Das een nette prijs! Ik was €11 kwijt voor alleen deze. Jammer dat er nog €10 verzendkosten bijkomen, dat maakt het voor mij dan weer net te duur om alsnog de hele set te bestellen.
Bestel je er nog een Lervig bij, heb je een hele mooie set 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Edenaar1 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:42:
[...]

Bestel je er nog een Lervig bij, heb je een hele mooie set 😬
Okeeee oké.. besteld :P Had niet gezien dat de verzendkosten dan gratis werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
Martijn1990 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:42:
[...]

Okeeee oké.. besteld :P Had niet gezien dat de verzendkosten dan gratis werden.
Aha netjes! Hier hetzelfde gedaan. Eergisteren, mooi setje samen met de nieuwste Lervig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 20:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je funky fluid gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
cy-gor25 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Waar heb je funky fluid gevonden?
Littlebeershop in Utrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:06

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh de royal cookies zijn echt heerlijke stouts. Maar weken terug ook weer wat van besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd97
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-10 08:21
Nyarlathotep schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:06:
[...]

Mijn ervaring is dat weinig bieren echt beter worden als je ze laat liggen.
Met barrel aged bieren is dit júist het issue: Deze bieren hebben immers al liggen rijpen op vaten. En de brouwer proeft gedurende dit rijpingsproces hoe het bier evolueert, en op het juiste moment wordt het gebotteld of ingeblikt.
Je kan dus zeggen dat een barrel aged bier eigenlijk altijd smaakt zoals de brouwer het bedoeld heeft.
Barrel aged bieren hebben vaak subtiele smaaktonen van het vat, én eventueel toevoegingen als koffie en cacaobonen. En juist die suntiele smaken verdwijnen snel.

Ikzelf laat barrel aged bieren om deze reden ook niet liggen om te rijpen. Ik word eigenlijk altijd wel teleurgesteld.
Het is gewoon zonde van het bier, zonde van je tijd en zonde van de ruimte die het inneemt.
Klinkt heel logisch dit, had het nog niet zo bekijken. Dan gaat er binnenkort een Hertog Jan aangebroken worden!

Overigens weet ik me wel een hele reeks bieren te verzinnen die er echt beter op worden, met name quadrupels en strong dark ales. Vorige jaar met kerst een Cuvee de keizer op uit 2017, was alsof een engeltje op mn tong pieste.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoerd97 op 02-08-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sjoerd97 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:23:
[...]

Klinkt heel logisch dit, had het nog niet zo bekijken. Dan gaat er binnenkort een Hertog Jan aangebroken worden!

Overigens weet ik me wel een hele reeks bieren te verzinnen die er echt beter op worden, met name quadrupels en strong dark ales. Vorige jaar met kerst een Cuvee de keizer op uit 2017, was alsof een engeltje op mn tong pieste.
Dat zijn inderdaad wél lekkere bieren om te rijpen. En ook voor een veel vriendelijkere prijs. Als er dan eentje toch tegenvalt heb je ten minste niet een paar tientjes weggegooid.

Gisteren met een maatje een Abt 12 uit 2016 open getrokken. Duidelijk al over zijn top, maar nog steeds een erg smaakvolle ervaring. Zacht, wat rood fruit, chocolade en zelfs een beetje droppig. Heerlijk in balans, alleen wel iets dunner dan gehoopt. De sweet spot ligt denk ik op een jaar of zes, maar dat is uiteraard ook afhankelijk van je eigen smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 16:39
Iemand deze al besteld? Was wel benieuwd naar de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:42

Agent47

I always close my contracts.

AngelDust schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:43:
Doosje bier uit Polen is binnen. Keurig verpakt en mooi vlot O+

[Afbeelding]
Wat betaal je hier nou voor en waar kan je deze kopen?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:51
Voordeel als je zelf in Polen bent, veel bier voor ongeveer €2,20 per blikje inslaan bij de supermarkt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ml6-HUe05MHOdgB7PYAvHHyOBhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqvh3PP4yyZrBMZVKMLR70ow.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Zjoske78 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Iemand deze al besteld? Was wel benieuwd naar de inhoud.
Ja besteld. Zie foto. Op pepper staan ook de samenstellingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4tZNPX-Tw1PTUONXAAW-8O6iLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9fuMkDct9X8QXdpo9FpRX2J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Rob112 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 17:29:
Voordeel als je zelf in Polen bent, veel bier voor ongeveer €2,20 per blikje inslaan bij de supermarkt [Afbeelding]
Dat is wel een mooi aanbod. Hier in Italië is het broos, wat is het hier armoedig zeg qua aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:23

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: https://cdn.prod.website-files.com/65b26b1be91ea976362f7836/683466e43064f12fdd7808fb_BB_323_WEBSHOP_600x600-p-500.jpg

Baxbier Garage Sale Box is ook weer online.
€20 voor 12 bier. Doe 'm x2 en je hebt gratis verzending. Zolang de voorraad strekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42
Shrien schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:32:
[Afbeelding]

Baxbier Garage Sale Box is ook weer online.
€20 voor 12 bier. Doe 'm x2 en je hebt gratis verzending. Zolang de voorraad strekt. ;)
Leuk,maar ik vind de koudvuur varianten die ze hebben niks en daar stopten ze er aardig wat van in de vorige keer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:52
Edenaar1 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:14:
[...]

Dat is wel een mooi aanbod. Hier in Italië is het broos, wat is het hier armoedig zeg qua aanbod.
inderdaad niks aan dat Italiaanse spul.

beste uit de Iperlando was de Pilsner Urquel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-10 14:52
Voordeel als je zelf in Polen bent, veel bier voor ongeveer €2,20 per blikje inslaan bij de supermarkt [Afbeelding]
Welke supermarkt is dit? Ben binnenkort ook in Polen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-10 14:52
Welke supermarkt is dit? Ben binnenkort ook in Polen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjoske78
Edenaar1 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

[Afbeelding]
Thanks, waar ergens op Pepper? Ik vind dat altijd zo'n vage site, kan het ook niet vinden met de zoekfunctie daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Zjoske78 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Thanks, waar ergens op Pepper? Ik vind dat altijd zo'n vage site, kan het ook niet vinden met de zoekfunctie daar.
Er is een specifieke bier groep: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/256121

Als je wat naar beneden scrolt zie je de pakken welke mensen hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08:00
Zjoske78 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Ik had ‘m trouwens ook besteld en ontvangen van het weekend, ik had helaas iets minder IPA’s in mijn pakket:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1h4R8cqFNHgLsisHQZroA4DeiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErT10xLhdYCTF4JML9jVQOmn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
El Capitan schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

inderdaad niks aan dat Italiaanse spul.

beste uit de Iperlando was de Pilsner Urquel.
Een zeldzaam winkeltje gevonden.. wat barrel aged bieren kunnen scoren. Was niet goedkoop..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu5BEeFICls-q6CTXEdH7_oKAbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRLbeOaB3LmWmhQDBhOnAMho.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:51
XIIITD schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:28:
[...]

Welke supermarkt is dit? Ben binnenkort ook in Polen.
Dit was bij de Intermarche maar vandaag bij de Kaufland was er ook veel te kiezen. Heerlijk na eerst een week Duitsland met alleen maar pils

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Edenaar1 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Een zeldzaam winkeltje gevonden.. wat barrel aged bieren kunnen scoren. Was niet goedkoop..

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/43vIysz.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Rob112 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Dit was bij de Intermarche maar vandaag bij de Kaufland was er ook veel te kiezen. Heerlijk na eerst een week Duitsland met alleen maar pils
Thanks, ik was ook benieuwd :) Ga zelf over een tijdje ook naar Polen. Ik wilde zeggen 'ik wist niet dat ze daar veel speciaalbier hadden', maar ik bedacht me dat ik genoeg lekkers langs zie komen van Piwne Mosty - moet daar ook eens wat bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edenaar1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 20:06

Honesty

kattenneus!

Wren schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:33:
[...]

Leuk,maar ik vind de koudvuur varianten die ze hebben niks en daar stopten ze er aardig wat van in de vorige keer...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh_3A18__xrwFV1mTPo66MdylmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAopHPhgZ29l5jRfcvoO1JqL.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zitten die er niet meer in, voor mij viel het tegen omdat het voornamelijk lichte bieren zijn. Volgende keer toch maar na de winter bestellen in de hoop op meer stouts.
Twee keer deze 12 maar komt wel op.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zie dit draadje ook weer eens verschijnen. Ik heb nu 9 liter van ik weet niet zeker wat, maar iets zelfbrouwigs. Ik had nog wat over uit een weizenpakket, maar ik heb er ook wat caramunich 2 doorheen gemikt. Het weizengist dat ik had is redelijk (maar niet helemaal) dood dus ik heb er ook wat Safale BE-134 doorgegooid. En nu staat het te drooghoppen.

Dus tja, wat het nu wordt? Een soort van dunkelweizensaison? We gaan het meemaken. Als het even heeft stilgestaan ga ik het op fles doen en nagisten. Het heeft nu zo'n 6,6%, dus dat zal aan het eind richting de 7% gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 18:39
Rob112 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Als ik in Polen ben dan bezoek ik Auchan vaak om bier te kopen voor thuis, mocht je die tegenkomen... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Edenaar1 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:13:
[...]

[Afbeelding]
Oeh die Prizm Liquid Art is erg lekker :9

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 23:49

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 19:41
@AngelDust
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48jYeIc1cloKiD3EJBkKwZ8iQEs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LdWtoHvYZUqiCKTOM0NB5pxj.jpg?f=user_large
Zoals je zei, je moet er van houden 😉 maar dat doe ik wel

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zjoske78
Ook het Frontaal surprise 24 pakket besteld voor 59,95 incl verzending.
Heel erg tevreden mee.
3 BA bieren
3 stouts,
4 sours,
8 IPA's
3 tripel
2 wit
1 blond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/548tzZbCKrCwyestEIbBL5X6dqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgwqk62el05P7Knag7iTpxcW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 08:16
Mr Hop heeft ook de adventskalender in de pre sale met korting. Wel benieuwd. Meestal is het vooral een verrassing wat er inzit met speciaal gemaakt etiketten /biertjes in samenwerking met de brouwers.

Zie HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 22:42
Zjoske78 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:43:
Heel erg tevreden mee.
3 BA bieren
3 stouts,
4 sours,
8 IPA's
3 tripel
2 wit
1 blond

[Afbeelding]
Naar aanleiding van jouw enthousiasme ook een doos besteld. Jij had een stuk meer geluk dan ik. Heel veel neipa en wit bier, geen enkele BA :-(

3 gose/sour
4 tripel
8 neipa waarvan 1 0,5%
2 wit
4 stout
2 blond
1 barleywine

[ Voor 6% gewijzigd door Wren op 09-08-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
brukskeluuk schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:31:
Mr Hop heeft ook de adventskalender in de pre sale met korting. Wel benieuwd. Meestal is het vooral een verrassing wat er inzit met speciaal gemaakt etiketten /biertjes in samenwerking met de brouwers.

Zie HIER
Ik heb hem gister besteld. Ik vind het vooral leuk dat meer dan helft Nederlandse bieren/brouwers zijn 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Zjoske78 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:43:
Heel erg tevreden mee.
3 BA bieren
3 stouts,
4 sours,
8 IPA's
3 tripel
2 wit
1 blond

[Afbeelding]
Gister die 10 gedronken, die is echt wel heel erg lekker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmWbPspFaQCdBCBpj3QojiELDEI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bl0O7zbg6tSDMSNAOP9WeQyE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:54
Wren schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:09:
[...]

Naar aanleiding van jouw enthousiasme ook een doos besteld. Jij had een stuk meer geluk dan ik. Heel veel neipa en wit bier, geen enkele BA :-(

3 gose/sour
4 tripel
8 neipa waarvan 1 0,5%
2 wit
4 stout
2 blond
1 barleywine
Ook besteld op basis van het eerdere bericht, hoop niet dat ik jouw pakket heb :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Hier een mooi pakketje ontvangen! In de haast (was met andere dingen bezig) de Paradox besteld om aan gratis verzending te komen. Zag later pas dat die niet best scoort op Untappd, maar we gaan het meemaken! Degene met blauwe wax had ik vorige week al gehaald en die beviel erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk2huW3o2J2tOGWAO3b-Wuj29D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJ4MzMeROnO28LrwpC71Fsvk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Hier meer mensen een mailtje van Brewhunter binnen gekregen? Ik wens ze veel succes 8)7

spoiler:
Dit is je laatste kans om je selectie af te ronden voordat we helaas genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. We zien dat je al langere tijd niet actief bent geweest in de app. Voor bieren waarvoor je je hebt ingeschreven via ons inschrijfsysteem geldt een afnameverplichting (Artikel 6 – Inschrijfsysteem).

Jouw huidige selectie:

• 3 direct verzendbare bieren (totaal €13.22)

Artikel 6 – Inschrijfsysteem (samenvatting):

• Voor bieren waarvoor je je hebt ingeschreven via het inschrijfsysteem geldt een afnameverplichting; we kopen deze bieren specifiek voor jou in.
• Herroepingsrecht is niet van toepassing (zie artikel 7 en 11).
• Bij niet-nakoming kunnen herinneringen, wettelijke rente en incassokosten volgen.

Let op: items die je in je mand hebt toegevoegd, zonder het inschrijfsysteem te gebruiken, vallen hier niet onder en kun je zelf verwijderen in de app.

Wat kun je nu doen (deadline: 7 dagen):

• Open de BrewHunter app en rond je verzendbare bieren af.
• Heb je vragen of wil je een regeling bespreken? Reageer op deze mail, we denken graag mee.

Als we binnen 7 dagen geen activiteit of reactie zien zijn we genoodzaakt om vervolgstappen nemen conform Artikel 6.

Met vriendelijke groet,
Gijs en Wieke
Team BrewHunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:30
Naar aanleiding van de "reclame" hier, heb ik ook een doosje besteld.
24 blik, waarvan 2 44cl, de overige 22 33cl.
New England IPA 3
New England double IPA 3
New England triple IPA 1
Non alcolic NEIPA 1
Smoothie sour 2
Fruited gose 1
Tripel with vanille 2
Tripel 2
Blond 2
Wit 2
Pastry stout 2
Imperial stout 1
Barley wine 1
Coffee stout 1

Enkel de wit is dubbel. Op zich voor mij een mooi pakket.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 19:52
Shrien schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:00:
Hier meer mensen een mailtje van Brewhunter binnen gekregen? Ik wens ze veel succes 8)7

spoiler:
Dit is je laatste kans om je selectie af te ronden voordat we helaas genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. We zien dat je al langere tijd niet actief bent geweest in de app. Voor bieren waarvoor je je hebt ingeschreven via ons inschrijfsysteem geldt een afnameverplichting (Artikel 6 – Inschrijfsysteem).

Jouw huidige selectie:

• Voor bieren waarvoor je je hebt ingeschreven via het inschrijfsysteem geldt een afnameverplichting; we kopen deze bieren specifiek voor jou in.
• Bij niet-nakoming kunnen herinneringen, wettelijke rente en incassokosten volgen.

Let op: items die je in je mand hebt toegevoegd, zonder het inschrijfsysteem te gebruiken, vallen hier niet onder en kun je zelf verwijderen in de app.

• Heb je vragen of wil je een regeling bespreken? Reageer op deze mail, we denken graag mee.

Als we binnen 7 dagen geen activiteit of reactie zien zijn we genoodzaakt om vervolgstappen nemen conform Artikel 6.

Met vriendelijke groet,
Gijs en Wieke
Team BrewHunter
Ik kan niet inschatten hoeveel mensen bieren in hun winkelmandje hebben liggen zonder ze ooit te gaan kopen. Maar als het veel is en het gaat ze lukken om verplicht tot aankoop te gaan, wordt de negativiteit denk ik zo hoog dat het alsnog gedaan is met de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 18:41
Shrien schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:00:

spoiler:

Jouw huidige selectie:

Met vriendelijke groet,
Gijs en Wieke
Team BrewHunter
Had zelf nog 1 biertje staan, waarvan ik eerder had gevraagd of ze deze konden verwijderd. Kreeg een response met de vraag of ik wilde stoppen met de app. Ik had vervolgens geantwoord met meerdere redenen dat ik inderdaad wil stoppen. Vervolgens geen reactie en dan komt net als bij jou dezelfde mail voor 1 blikje van 3,89 8)7

Qua voorwaarden misschien in hun recht, maar vindt dit niet hoe je met mensen om moet gaan. Mij hebben ze in ieder geval definitief als klant ooit verloren bij zowel brewhunter als het moederbedrijf craftboxs!

bla di bla bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij Jumbo supermarkt zijn de Jopen biertjes met 25% korting. Ook de crafts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAu7ptoe5S5dXIos7-BOf7kON4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyV0JM6v9rV2XkLDpAOgEoT6.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een andere samenstelling. Jammer dat er 0 B.A. bij zit t.o.v. bijvoorbeeld het pakket waar er 3 in zaten. Voelt net iets te veel als roulette dan, verschil is wel erg groot.

Verder denk ik prima prijs/kwaliteit zo, en mooie koelkastvulling voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:06
Dubbeldooier schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:38:
[Afbeelding]

Weer een andere samenstelling. Jammer dat er 0 B.A. bij zit t.o.v. bijvoorbeeld het pakket waar er 3 in zaten. Voelt net iets te veel als roulette dan, verschil is wel erg groot.

Verder denk ik prima prijs/kwaliteit zo, en mooie koelkastvulling voor erbij.
Inderdaad opvallend hoe groot de verschillen zijn, niet alleen in inhoud maar ook prijs. De box van Zjoske heeft slechts een bier dubbel en is los zo'n €120 waard, waar jouw box veel dubbele heeft en zo'n €100 los waard is.

Gezien de prijs van €60 natuurlijk nog steeds een goede deal, maar ik kan me voorstellen dat je meer had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
Prima stout op vandaag! Maar niks terug te vinden van de “Hot sauce barrel aged habanero”, wat ook niet zo erg is denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRfIl0w0V8zXOhCHPHlSaR6QwVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2c7zVXnYB30riAwh2NHnUXXU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Martijn1990 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:11:
Prima stout op vandaag! Maar niks terug te vinden van de “Hot sauce barrel aged habanero”, wat ook niet zo erg is denk ik.

[Afbeelding]
Darn, 15,5%?

Hop hooligans enkel nog maar in 1 winkel gezien. Redelijk prijzig wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Nu online
cy-gor25 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

Darn, 15,5%?

Hop hooligans enkel nog maar in 1 winkel gezien. Redelijk prijzig wel.
Stevige stout inderdaad. Heb de hele set van Hop Hooligans Apocrypha gekocht. 7 stouts van 15,5% voor €69.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Ik heb er 3 gehad uit deze serie. Top biertjes voor 10 euro per stuk maar wel 375. Inderdaad 15,5%.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Ik zag een verschil in een batch van dit bier met houdbaarheidsdatum 2026 en 2027. Die van 2027 was meer hazy, maar ook minder hoppig en meer waterig. Vraag me toch wel af waarom. Ik heb het nagevraagd bij de brouwerij.

Verschil van de hop die men gebruikt of misschien werd hop vervangen door hopextract? Of is het gewoon dat het verser is en met het rijpen de haziness wegtrekt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vId8bwJ4VOq6JckHYane5gmHNdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRLiQQDhDuYOQKLUunMuWQqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dapeenz
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-08 12:36
Aanstaande zaterdag, leuk kleinschalig bierfestival met ook een aantal rockbands in Rumst (BE)
Razernij: Beerdrinkers and Hellraisers.
https://facebook.com/even...ellrais/1573750743301617/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopperbest
Voor iedereen die lid is van de Exclusive box van Beer in a Box. Even opletten of er geen bedrag geincasseerd is wanneer je de box op skippen hebt gezet. Dit is mij namelijk overkomen, dus meteen even een mailtje hun kant op. Ik vertrouw erop dat het allemaal wel goed komt, maar ik dacht laat ik andere bierliefhebbers hier er even op attenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Laatst online: 04-10 18:41
Hopperbest schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:47:
Voor iedereen die lid is van de Exclusive box van Beer in a Box. Even opletten of er geen bedrag geincasseerd is wanneer je de box op skippen hebt gezet. Dit is mij namelijk overkomen, dus meteen even een mailtje hun kant op. Ik vertrouw erop dat het allemaal wel goed komt, maar ik dacht laat ik andere bierliefhebbers hier er even op attenderen.
Was bij mij ook gebeurd. Maar na een mailtje zou het geld teruggestort worden en de box geannuleerd.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
Hopperbest schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:47:
Thanks voor de heads up, hier niks dubbel betaald.
Onlangs wel bij Frontaal een oudere Beerclub box besteld die wel 2x is geincasseerd (met 2 verschillende bedragen vreemd genoeg). Na contact is dit netjes teruggestort, maar het blijft toch iets om in de gaten te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Martijn1990 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:54:
Hier een mooi pakketje ontvangen! In de haast (was met andere dingen bezig) de Paradox besteld om aan gratis verzending te komen. Zag later pas dat die niet best scoort op Untappd, maar we gaan het meemaken! Degene met blauwe wax had ik vorige week al gehaald en die beviel erg goed.

[Afbeelding]
Bijna zonde om die flesjes te openen, zien er heel mooi uit met die uitgelopen was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dapeenz
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-08 12:36
Ook een surprisebox besteld bij Frontaal. 2 BA bieren. 1 alcoholvrije. Wel tevreden. Wel 7 dubbele en 1 driedubbel.
Geen idee wat de box waard zou zijn als je alles los kooptAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuHl1kWd2Ysov2nxarHMykgjEA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQ89Z2KELA3w0ahsBGYS20F4.jpg?f=fotoalbum_large

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 23:49
Ah jammer, de presale korting van Craftboxs op de adventskalender is van 20% naar 15% gegaan inmiddels. Is toch weer €181 voor de exclusive ipv €168. Nog even nadenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopperbest
ivo001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:09:
Ah jammer, de presale korting van Craftboxs op de adventskalender is van 20% naar 15% gegaan inmiddels. Is toch weer €181 voor de exclusive ipv €168. Nog even nadenken.
Voor de geinteresseerden. Op pepper staat een verzamelpost voor bieradventskalenders. Handig mocht je nog een keuze willen maken.

Link: https://nl.pepper.com/aan...-verzamelpost-2025-362837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 18:59
Vraag aan diegene die het ervaren hebben;
Ik heb in 2026 een keuze voor het bezoeken van het Pohjala Beer Fest (PBF) in Tallinn, of de Budapest Beer Week (BBW). Buiten de bierfeesten is de stad verder natuurlijk ook nog de moeite waard, dus daar spenderen we ook graag wat tijd. Er zijn een aantal factoren die echter meespelen in deze keuze. 1. Budapest heb ik al eens mogen bezoeken, Tallinn niet. Hierdoor staat Tallinn natuurlijk wat hoger op de keuzelijst. Echter.., 2. Kunnen we pas op zaterdagochtend naar Tallinn vliegen. Hierdoor kunnen we maar één dag het PBF bezoeken, wat wellicht krap kan worden. 3. BBW is natuurlijk een ander evenement dan PBF, waardoor het weer wat meer inhoud heeft dan PBF.

Mijn vraag is; zijn er mensen die wellicht hun ervaringen met één, of beiden, kan delen? Ik vind online wel wat dingen maar het is vooral hoe geweldig het allemaal is. Wellicht dat hier ook met het blik op het bezoeken van de rest van de stad wat inzichten kan bieden.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 14:59
Roybs schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:47:
Mijn vraag is; zijn er mensen die wellicht hun ervaringen met één, of beiden, kan delen? Ik vind online wel wat dingen maar het is vooral hoe geweldig het allemaal is. Wellicht dat hier ook met het blik op het bezoeken van de rest van de stad wat inzichten kan bieden.

Alvast bedankt!!
Ben zelf twee keer naar Tallinn Craft Beer Weekend (TCBW) geweest , het verjaardagsfeest van Põhjala. In 2024 en 2025. De kaarten voor 2026 zijn inmiddels gekocht. TCBW is een prima georganiseerd weekend op een mooie locatie. Kan soms wat druk overkomen, maar is eigenlijk nooit te druk. Wat ik aan TCBW het leukst vindt is eigenlijk de dagen ervoor. Vanaf woensdag voor het festival wordt er zoveel georganiseerd van tap take overs tot tastings in de stad bij de verschillende kroegen. Als je pas op de zaterdag in de stad kan zijn zou ik dat persoonlijk zonde vinden.

Tallinn zelf vind ik een erg leuke stad. De combinatie tussen oud en nieuw, veel creativiteit, mooie musea en ruim mogelijkheid tot lekker eten trekken mij aan. Het is zeker geen goedkope stad, dat wordt weleens gedacht. Qua craftbeer is er veel, Põhjala taproom en het kleine zusje Põhja konn, Puhaste heeft een mooie taproom. Naast Põhjala zijn er nog oa nog de brouwerijen Vaat en Tuletorn. Leuke kroegen zoals Brewklyn, Uba ja Humal en het legendarische Koht. Sinds 2023 ga ik minimaal 2 keer per jaar een ruime week naar Tallinn, volgende maand ben ik er weer een ruime week. Op dit moment zijn we aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om te emigreren naar Estland, dus mijn blik is "gekleurd".

Andere ervaringen met bierfestivals in het buitenland zijn Warsaw Craftbeer weekend, Riga Pours en Beergeek Madness. Budapest staat op de verlanglijst.

Als je nog specifieke vragen hebt kan dat natuurlijk ook via DM, voel je vrij

Untappd: politrix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Ik heb in 2026 een keuze voor het bezoeken van het Pohjala Beer Fest (PBF) in Tallinn, of de Budapest Beer Week (BBW). Buiten de bierfeesten is de stad verder natuurlijk ook nog de moeite waard, dus daar spenderen we ook graag wat tijd. Er zijn een aantal factoren die echter meespelen in deze keuze. 1. Budapest heb ik al eens mogen bezoeken, Tallinn niet. Hierdoor staat Tallinn natuurlijk wat hoger op de keuzelijst. Echter.., 2. Kunnen we pas op zaterdagochtend naar Tallinn vliegen. Hierdoor kunnen we maar één dag het PBF bezoeken, wat wellicht krap kan worden. 3. BBW is natuurlijk een ander evenement dan PBF, waardoor het weer wat meer inhoud heeft dan PBF.

Alvast bedankt!!
Nooit bij PBF geweest, maar BPBW vind ik echt super. Hele chille sfeer, geen gek gedoe met rijen etc (tenzij er ergens een speciale fles wordt geopend) en normaal gesproken ook lekker weer. Met natuurlijk Budapest als geweldige stad erbij. Kan het je van harte aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 18:59
politrix schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Ben zelf twee keer naar Tallinn Craft Beer Weekend (TCBW) geweest , het verjaardagsfeest van Põhjala. In 2024 en 2025. De kaarten voor 2026 zijn inmiddels gekocht. TCBW is een prima georganiseerd weekend op een mooie locatie. Kan soms wat druk overkomen, maar is eigenlijk nooit te druk. Wat ik aan TCBW het leukst vindt is eigenlijk de dagen ervoor. Vanaf woensdag voor het festival wordt er zoveel georganiseerd van tap take overs tot tastings in de stad bij de verschillende kroegen. Als je pas op de zaterdag in de stad kan zijn zou ik dat persoonlijk zonde vinden.

Tallinn zelf vind ik een erg leuke stad. De combinatie tussen oud en nieuw, veel creativiteit, mooie musea en ruim mogelijkheid tot lekker eten trekken mij aan. Het is zeker geen goedkope stad, dat wordt weleens gedacht. Qua craftbeer is er veel, Põhjala taproom en het kleine zusje Põhja konn, Vaat, Puhaste heeft een mooie taproom. Leuke kroegen zoals Brewklyn, Uba ja Humal en het legendarische Koht. Sinds 2023 ga ik minimaal 2 keer per jaar een ruime week naar Tallinn, volgende maand ben ik er weer een ruime week. Op dit moment zijn we aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om te migreren naar Estland dus ik mijn blik is "gekleurd".

Andere ervaringen met bierfestivals in het buitenland zijn Warsaw Craftbeer weekend, Riga Pours en Beergeek Madness. Budapest staat op de verlanglijst.

Als je nog specifieke vragen hebt kan dat natuurlijk ook via DM, voel je vrij
Hey, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Helaas hebben we de bruiloft van een goede vriendin van mijn vriendin op de planning.. We kunnen er (helaas) niet omheen en daarom kunnen we pas op zaterdag gaan. Idealiter sluiten wij ook onze dagen door de stad te wandelen en ontdekken af met een welverdiend glas bier, dus dan zijn de dagen ervoor véél leuker dan daarna.

Ik denk dat ik de keuze al redelijk weet (BBW), daar ligt het allemaal net wat gunstiger qua datum en planning. Neemt niet weg dat Tallinn nog steeds zéér hoog op het lijstje blijft staan!!
Mesque schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

Nooit bij PBF geweest, maar BPBW vind ik echt super. Hele chille sfeer, geen gek gedoe met rijen etc (tenzij er ergens een speciale fles wordt geopend) en normaal gesproken ook lekker weer. Met natuurlijk Budapest als geweldige stad erbij. Kan het je van harte aanbevelen.
Jij ook bedankt voor je antwoord! Ik was ook even aan het kijken naar de soorten tickets. Heb jij al eens gebruik gemaakt van de "Imperial ticket", of als het in voorgaande jaren anders heeft geheten?

[ Voor 12% gewijzigd door Roybs op 22-08-2025 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVNE
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08:00
politrix schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:11:
[...]
Tallinn zelf vind ik een erg leuke stad. De combinatie tussen oud en nieuw, veel creativiteit, mooie musea en ruim mogelijkheid tot lekker eten trekken mij aan. Het is zeker geen goedkope stad, dat wordt weleens gedacht.
Nou opzich zijn overnachtingen, taxis/vervoer en goed eten er wel best goedkoop. Alleen 10 jaar geleden, toen ik in Koht voor het in aanraking kwam met Pohjala, was alles er zeker nog meer dan 30% goedkoper (en zelfs toen waren Esten/Letten al over de prijzen aan het klagen op het muziekfestival waar ik naartoe was..). Sindsdien nog 2x geweest en kan Talinn zeker aanraden.

Bier gerelateerd: vandaag de Baxbier garage sale box mogen ontvangen, helaas zat er niet meer in dan van elk type 3x een Pilsener, Hoppy Weizen, Helles en Witbier (zie post Honesty van 6 augustus voor meer visuele info). Ik bestel voorlopig maar even niks meer online…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopperbest
DVNE schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:14:
[...]

Nou opzich zijn overnachtingen, taxis/vervoer en goed eten er wel best goedkoop. Alleen 10 jaar geleden, toen ik in Koht voor het in aanraking kwam met Pohjala, was alles er zeker nog meer dan 30% goedkoper (en zelfs toen waren Esten/Letten al over de prijzen aan het klagen op het muziekfestival waar ik naartoe was..). Sindsdien nog 2x geweest en kan Talinn zeker aanraden.

Bier gerelateerd: vandaag de Baxbier garage sale box mogen ontvangen, helaas zat er niet meer in dan van elk type 3x een Pilsener, Hoppy Weizen, Helles en Witbier (zie post Honesty van 6 augustus voor meer visuele info). Ik bestel voorlopig maar even niks meer online…
Ze hebben de omschrijving veranderd, zie ik. Eerst was het 6 verschillende bieren x 2, nu 4 verschillende bieren x 3. Da's ietwat jammer, alhoewel 12 bier voor €20 natuurlijk geen gekke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 20:06

Honesty

kattenneus!

DVNE schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:14:
[...]

Das nog minder deze Bax, die hoppy weizer en witbier vond ik wel lekker maar ik had het geluk nog een dark ipa en lente bier erbij te hebben. Helles en pils nog niet gehad maar wel alle vertrouwen in dat het ook wel goede biertjes zijn, Ben zelf meer van de donkere bieren, dus hoop wel volgende keer een garage box wat meer donker te zien, na de winter als ze ze nog hebben zal ik ze zo weer nemen,

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
Roybs schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Hey, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Helaas hebben we de bruiloft van een goede vriendin van mijn vriendin op de planning.. We kunnen er (helaas) niet omheen en daarom kunnen we pas op zaterdag gaan. Idealiter sluiten wij ook onze dagen door de stad te wandelen en ontdekken af met een welverdiend glas bier, dus dan zijn de dagen ervoor véél leuker dan daarna.

Ik denk dat ik de keuze al redelijk weet (BBW), daar ligt het allemaal net wat gunstiger qua datum en planning. Neemt niet weg dat Tallinn nog steeds zéér hoog op het lijstje blijft staan!!

[...]

Jij ook bedankt voor je antwoord! Ik was ook even aan het kijken naar de soorten tickets. Heb jij al eens gebruik gemaakt van de "Imperial ticket", of als het in voorgaande jaren anders heeft geheten?
Nee nooit het imperial ticket gepakt, grootste voordeel is dat je een half uurtje eerder naar binnen mag. Maar dat is niet echt nodig/in mijn ogen het extra geld niet waard. Die “derde dag” op het imperial ticket heb je na twee dagen onbeperkt drinken ook geen behoefte meer aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 16:06
Ik ben op vakantie geweest en neem supermarkt bier mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB_VjsVEeSl_CjsPNU2cXl4xnAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVMZqPmNubYq9PpTdumpcnLX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:07

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFK5o3i61aDz4xR8HVf4Bh875vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9mV5gIhkgTaSBLTLDRsAvc6.jpg?f=fotoalbum_large

Doosje (verse) Amerikaanse IPA van Beer in a Box O+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Alvast bedankt!!
Ik heb zelf alleen ervaring met BPBW (3x mogen bezoeken) en dat is echt een leuk festival. Zoals al werd aangehaald weinig lange rijen en geen moeilijk gedoe. Alleen bij Arpus stond dit jaar een aardige rij, maar dat is het wel zo'n beetje.
Ik kies altijd voor het imperial ticket, omdat het niet zo gek veel duurder is én je ook op de zondag onbeperkt kan drinken. Ook krijg je bij veel biertenten 10% korting.
Daar komt bij dat ik de organisatoren goed ken en ik ze de extra centen ook wel gun :+
Er wordt vanaf de maandag al van alles georganiseerd. Niet alleen tap takeovers maar ook de nodige lezingen voor als je dat leuk vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Laatst online: 08:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCmtxnklFUESodj_QB3FnPwR8Ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulbvx6qx4nY8H4oxyYB52WhA.jpg?f=fotoalbum_large

Het crowdfundersbier van Kees. Erg leuk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Heel vet! Ben benieuwd.
Jammer dat ze niet te koop zijn, had er graag één willen hebben voor de collectie. Had ik moeten investeren 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

14,8% barley wine dat klinkt als genieten. Ik heb laatste tijd weer eens wat zware donkere bieren op en merk toch dat ik de Imperial stouts veel minder ben gaan waarderen en meer neigt naar quadrupel / barley wine. Jammer genoeg zijn de Imperial stouts wel veel populairder dus het is soms goed zoeken.

Vrijwel alle bieren van Menno Olivier kan ik tot nu toe trouwens aanraden! Bij de Caigny voor minder dan 4€ per flesje.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edenaar1
Thompson schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:12:
[...]

14,8% barley wine dat klinkt als genieten. Ik heb laatste tijd weer eens wat zware donkere bieren op en merk toch dat ik de Imperial stouts veel minder ben gaan waarderen en meer neigt naar quadrupel / barley wine. Jammer genoeg zijn de Imperial stouts wel veel populairder dus het is soms goed zoeken.

Vrijwel alle bieren van Menno Olivier kan ik tot nu toe trouwens aanraden! Bij de Caigny voor minder dan 4€ per flesje.
Zeker, Menno Olivier heeft topper voor weinig. Tip van flip; Brambrass heeft ook zeer betaalbare barrel aged bieren, rond 4-5 euro flesje. Ze hebben recent weer paar nieuwe uitgebracht. In Poppel staan ze meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

AngelDust schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:03:
[Afbeelding]

Leuk pakketje. Ik kan hem echter niet vinden op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Shrien schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:16:
[...]

Leuk pakketje. Ik kan hem echter niet vinden op de site?
Voorverkoop was in Juni al, UltraHopCollab box ofzo.
Allemaal vers ingevlogen uit Amerika. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
AngelDust schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:03:
[Afbeelding]

En Canadese ;) Die Catnip toevallig een paar weken terug gehad in Montréal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Mesque schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:55:
[...]

En Canadese ;) Die Catnip toevallig een paar weken terug gehad in Montréal.
Ik zei ook Amerikaanse.. niet VS :P ;)

Ook toevallig de Catnip gehad zaterdag, lekker biertje :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 17:52
Heb ik een memo gemist of zijn er meer mensen die in augustus geen Moersleutel Guild box hebben ontvangen?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 20:41
frankv120 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:42:
Heb ik een memo gemist of zijn er meer mensen die in augustus geen Moersleutel Guild box hebben ontvangen?
Je hebt de memo gemist inderdaad:

We want to keep you updated: unfortunately, there has been a small delay in the shipping of the Guild Box. Our team is working hard to get everything moving as quickly as possible

Thank you for your patience and understanding — the beers will be worth the wait! As soon as your box is on its way, you’ll receive a notification.

Cheers,
The Moersleutel Family 🍻

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 29-09 20:13
Ik zit eraan te denken de Exclusive Adventskalender 2025 van Beer in a box te bestellen.
Wie had deze afgelopen jaar? Was het naar wens?
Pagina: 1 ... 196 ... 198 Laatste