squzzi schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:08:
[...]
Ik ben Moersleutel fan, maar de laatste maanden met hun "blueprint". serie en alles wat maar Mega Pastry moet zijn toch echt afgehaakt.
Al paar maanden geen guild lid meer, en ik merk ook dat ik ze in de lokale slijterij laat staan. Van deze 9 varianten, zie ik er ook maar 2/3 tussen die ik wellicht zou willen kopen.
Less is more voor mij bij Moersleutel
Dit had ik zelf kunnen schrijven....
Paar jaar Guild-lid geweest, maar begon me te 'ergeren' dat het allemaal steeds meer op elkaar ging lijken.
(zoals al eens eerder aangegeven leek het wel alsof alleen het label veranderde, want de inhoud begon allemaal hetzelfde te smaken, zeker voor de stout-bieren in al hun varianten)
Kreeg gisteren het mailtje doorgestuurd van mijn maatje (die nog wel Guild lid is) en heb hem ook al gemeld dat ik er geen FOMO-gevoel van kreeg.
Hooguit 2 of 3 waarvan ik dacht, "goh misschien een keertje meenemen bij mijn lokale slijter", maar meer niet.
Het geld dat ik nu uitspaar doordat ik geen Guild lid meer ben besteed ik nu bij PM, de lokale slijter en af en toe bij de Caigny. Merk ook dat ik daardoor veel meer verschillende biersoorten en merken drink.
En mijn koelkast staat nog steeds vol met Moersleutel biren uit de tijd dat ik Guild id was, maar op de een of andere manier pak ik die gewoon niet zo snel meer.
Lijkt wel of ik een beetje Moersleutelmoe ben