Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Heb ook nog een fles St. Bernardus Christmas Ale staan.

Gisteren heb ik nog de Ijndejaars van het Ij gehaald.

Binnenkort eens richting een grotere drankenhandel in België, kijken of ze daar wat bijzonders hebben.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo, weer een vakantiehuisje te pakken dus we kunnen weer alles uit de streek proeven. Rook uit untappd. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Steefmeister schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:59:
Afgelopen tijd weer veel speciaal biertjes zelf gekocht of mogen ontvangen.

- Val Dieu Dubbel 0,75 cl
- Gouden Carolus Cuvee van de Keizer 0,75
- Gouden Carolus Indulgence Botanik 0,75
- De Brabandere 1894 (120th anniversary limited edition) 0,75
- Kompaan: Bontgenoot, Joey Greenhorn IPA, Black Coffee Session IPA, 72 hrs, Badgast, Kameraad
- Leffe Royal Ella
- Leffe Winterbier 2017

En nog een 6 liter vaatje Leffe Royal Whitbread Golding voor op de Perfect Draft. Dat wordt smullen met oud & nieuw :)
Oehlala, die Val-Dieu is erg goed! Leuk zo'n collectie grote flessen.

Bij Vomar/Dirk toevallig ook nog een paar Leffe Bruin (0,75L) & Hertog Jan Bockbier (0,75L) gelssen gehaald. Handig voor komende oud en nieuw ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even bij www.bier-paradijs.be geweest (woon er zowat om de hoek :9 :9~ )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IzcraKi.jpg

Van links naar rechts:

Kasteel Barista Chocolate Quad Belgian Ale
Val-Dieu Winter
Barbãr Bok
Brouwerij 't IJ Ijbok
Dead Man's Hand Brewers edition
Black Is Black And I Want My Baby Back, Black Rye IPA
Fantôme Vertignasse
Red Fox
Bacchus Vlaams Oud Bruin
La Corne Black
Goliath Winter
Frontaal Billiard
Malheur 12°
Dead Man's Hand Russian Imperial Stout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:38:
Vandaag even bij www.bier-paradijs.be geweest (woon er zowat om de hoek :9 :9~ )

[afbeelding]

Van links naar rechts:

Kasteel Barista Chocolate Quad Belgian Ale
Val-Dieu Winter
Barbãr Bok
Brouwerij 't IJ Ijbok
Dead Man's Hand Brewers edition
Black Is Black And I Want My Baby Back, Black Rye IPA
Fantôme Vertignasse
Red Fox
Bacchus Vlaams Oud Bruin
La Corne Black
Goliath Winter
Frontaal Billiard
Malheur 12°
Dead Man's Hand Russian Imperial Stout
Die Chocolate Quad is echt superlekker! Echt één van m'n favorieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:57:
[...]

Same here. Gulden Draak is veel te zoet en er is volgens mij de nodige kunstmatige smaakzooi bij gegooid. Althans, zo smaakt het. Er zijn veel betere bieren te krijgen in dezelfde stijl en voor die prijs.

Deze week een fles St. Bernardus Christmas ale gehaald. 75cl voor slechts 5 euro. Misschien dat ik nog wat extra haal...
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen ik vind Gulden Draak echt een topper. We hebben op het werk een speciaal bier clubje en daar staat Gulden Draak bij bijna iedereen in de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ja smaken verschillen, zo vind ik bier met chocolade echt een no-go, overigens net als bier met kers :r

De gulden draak koop ik af en toe bij de lidl naar ik snap niet wat daar zoet aan is :P

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2017 12:25 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ksborg schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:08:
[...]

Die Chocolate Quad is echt superlekker! Echt één van m'n favorieten :)
Inderdaad ik heb deze gisteren gedronken en ik vond de smaak heel erg goed. Sinds een paar maanden ben ik in aanraking gekomen met chocolade bieren en de smaak bevalt me wel.

Best of both worlds :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben op bezoek bij moeders, en die komt net aanzetten met een gekurkte 0.75L fles van La Trappe Blond, met als datum 05-2010. Even snel gezocht en dat is blijkbaar de botteldatum. Volgens deze website is de houdbaarheidsdatum dan 30 maanden verder, 11-2012.

Nu ga ik hem openmaken vanavond, al is het maar om hem leeg te gooien ;) . Maar zijn er mensen met ervaring met 5 jaar over de datum Trappist Blond? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@gambieter gewoon uitschenken, ruiken en eventueel proeven. Niet bederft niet snel en als het gebeurt is het wel duidelijk ook. ;)
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:38:
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen ik vind Gulden Draak echt een topper. We hebben op het werk een speciaal bier clubje en daar staat Gulden Draak bij bijna iedereen in de top 10.
Grappig inderdaad. In mijn bierkring zal niemand de Gulden Draak vrijwillig drinken. :D
Niet dat hij vies is, maar er is zoveel beter in die categorie. (zoals @Nyarlathotep al zei)
Als je een beetje ontdekt in de quads, stouts en eventueel dubbel dan merk je dat die draak wat slap, vlak en chemisch aan doet. Maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 25-12-2017 12:24 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:23:
@gambieter gewoon uitschenken, ruiken en eventueel proeven. Niet bederft niet snel en als het gebeurt is het wel duidelijk ook. ;)
Dat is dan ook het plan ;).

Ik las net een verhaal over mensen die een Orval hadden gevonden waar zelfs de brouwerij niet van kon zeggen hoe oud die was. Was een stuk zuurder a la gueuze en snel doodgeslagen, maar drinkbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gambieter schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:30:
Dat is dan ook het plan ;).

Ik las net een verhaal over mensen die een Orval hadden gevonden waar zelfs de brouwerij niet van kon zeggen hoe oud die was. Was een stuk zuurder a la gueuze en snel doodgeslagen, maar drinkbaar.
En soms smaakt het alsof je een bibliotheekboek likt, dan weet je ook genoeg.

Heb ik ooit een keer met een whisky van voor de oorlog gehad, die was niet meer zo best uiteindelijk. Jammer, want soms kan dat heel best zo lang. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:23:

Grappig inderdaad. In mijn bierkring zal niemand de Gulden Draak vrijwillig drinken. :D
Niet dat hij vies is, maar er is zoveel beter in die categorie. (zoals @Nyarlathotep al zei)
Als je een beetje ontdekt in de quads, stouts en eventueel dubbel dan merk je dat die draak wat slap, vlak en chemisch aan doet. Maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn. :P
Hehe inderdaad. Als in mijn vriendenkring iemand van een zakenrelatie een fles Gulden Draak cadeau krijgt dan is de standaard opmerking 'tering die klant moet jou wel heel erg haten, wat heb je hem aangedaan etc'.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:32:
En soms smaakt het alsof je een bibliotheekboek likt, dan weet je ook genoeg.

Heb ik ooit een keer met een whisky van voor de oorlog gehad, die was niet meer zo best uiteindelijk. Jammer, want soms kan dat heel best zo lang. :P
Er was ook nog een tweede fles van een Triple van een biologische brouwerij. Beiden bijna prikloos, en weinig smaak. Heb ze maar leeggegoten en een Palmpje gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

EvaluationCopy schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:25:
[...]

Hehe inderdaad. Als in mijn vriendenkring iemand van een zakenrelatie een fles Gulden Draak cadeau krijgt dan is de standaard opmerking 'tering die klant moet jou wel heel erg haten, wat heb je hem aangedaan etc'.
Erg sneu (tenzij de zakenrelatie een slijterij heeft)
Ja er is in die categorie veel beters te krijgen, maar weinig voor dezelfde prijs. Alsof je een Suzuki alto met een Tesla vergelijkt.

Zelf de feestdagen doorgebracht met La trappe Quadrupel, Barrel Aged Meesterstuk 2017 Jack Daniels, Brute Force van Brouwerij Kwartje en Abt 12 van Sint Bernardus.
Voor Oud en Nieuw heb ik er nog 2 klaar staan waar ik zeer benieuwd naar ben; Crooked Spider ~ RIBCS Bourbon 2016 & een RIBCS Glenburgie '95

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En zo staan vrienden op de stoep met een fles BCBS 2017 :)
Die bewaar ik nog even voor een geschikt moment. Naar mijn ervaring smaakt ie binnen het jaar toch het lekkerst, maar ik wacht niet te lang.

Ik merk dat steeds meer mensen besluiten om bier een langere tijd te bewaren. Nu is van aardig wat 'langlopende' bieren bekend dat ze na jaren 'anders' gaan smaken. Naar mijn ervaring vaak wel lekker.
Dus heb ik aardig wat flessen HJ GP, Chimay, La Trappe en nog wat andere bieren waarvan na al die jaren bekend is dat ze een mooie evolutie doormaken.

Maar ik heb de laatste jaren ook aardig wat bieren geproefd waarvan ik zoiets had: vers toch lekkerder.
Het valt mij op dat een hele hoop (nieuwe) brouwers hun etiket sieren met slogans als "will better with age". Terwijl ze dit helemaal niet weten! Het zijn immers bijna altijd nieuwe bieren of varianten. En de hippe kudde gooit die bieren in de kelder, om er na jaren achter te komen dat ze helemaal niet zo best meer smaken. Of dit gewoon keihard ontkennen (ja, ik heb ze meegemaakt) :+

Overigens zojuist mijn ticket voor de Boedapest Beer Week gekocht. Nu rest nog het vliegticket en een hotel :)
Zijn er nog meer mensen hier die willen gaan?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Gisteren onder de kerstboom nog 3 biertjes van Brouwerij 'T IJ mogen ontvangen:

- IJbok
- IJndejaars
- Natte

Die IJndejaars gaan we met Oud en Nieuw lekker proeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
Deze jongen heeft gisteren de Duvel Barrel Aged mogen ontvangen, toen hij aan het genieten was van zijn La Trappe Oak Aged #29 :D
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Weinig meer over na de kerstdagen :s.

Nog wel een bondgenoot, een IPA van t'IJ, een ei van de duivel en een 0.75l Troubadour Magma en volgens mij nog een bockje van Troost..

De voorraad is flink geslonken de afgelopen dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een Barbãr Bok gedronken. Viel een beetje tegen, de lekkerste bok van de laatste tijd vind ik toch de bok van La Trappe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

De kasteel choclate quad was vroeger gewoon het winterbier. Omdat die wel aansloeg is die bij de overgang naar de nieuwe eigenaar naast permanent ook los als 33cl op de markt gekomen. Vind hem zelf wel ok maar vrij machtig, 3cl is dan een mooi maatje om zo af en toe te delen met zijn 2en.

Iemand al eens de chouffe chateau gedronken? Vroeg me af of het nog wat met bier te maken heeft en het geld (€12) waard is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Door verjaardag, sinterklaas en kerst zoveel speciaalbiertjes mogen ontvangen dat ik het komende jaar wel vooruit kan geloof ik. Als men eenmaal weet dat je een interesse in bier hebt is een cadeau schijnbaar snel gevonden :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DukeBox schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:34:
De kasteel choclate quad was vroeger gewoon het winterbier. Omdat die wel aansloeg is die bij de overgang naar de nieuwe eigenaar naast permanent ook los als 33cl op de markt gekomen. Vind hem zelf wel ok maar vrij machtig, 3cl is dan een mooi maatje om zo af en toe te delen met zijn 2en.

Iemand al eens de chouffe chateau gedronken? Vroeg me af of het nog wat met bier te maken heeft en het geld (€12) waard is.
Da's wel heel weinig, wat doe je met de overige 30 cl? :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

MegaTronics schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:01:
Da's wel heel weinig, wat doe je met de overige 30 cl? :+
Das wat overblijft in de kroonkurk als je hem omgekeerd openmaakt ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klinkt als Palm. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:58
Vorig jaar kerst 2 flessen Gouden Carolus Christmas gekocht. Dit jaar de eerste geopend. Verrasend lekker biertje met veel smaaktonen (o.a. drop, caramel). Ben benieuwd naar volgend jaar als het bier ruim 2,5 jaar heeft gelegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
jaguarxj16 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:06:
Vorig jaar kerst 2 flessen Gouden Carolus Christmas gekocht. Dit jaar de eerste geopend. Verrasend lekker biertje met veel smaaktonen (o.a. drop, caramel). Ben benieuwd naar volgend jaar als het bier ruim 2,5 jaar heeft gelegen.
Ik heb er van de week één van dit jaar gedronken. Heerlijk biertje, maar ik ben ook wel fan van de Gouden Carolus bieren... Gisteren de Cuvee van de Keizer Blauw, Whiskey Infused gedronken, ook een magistraal bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waar is die Duvel Barrel Aged nog te koop? Het is wel een gedoe hoor, met doe gelimiteerde bieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Nyarlathotep schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:18:
Waar is die Duvel Barrel Aged nog te koop? Het is wel een gedoe hoor, met doe gelimiteerde bieren...
Als je de verzendkosten ook betaald heb ik nog ééntje uit de eerste batch voor je.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Nyarlathotep schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:18:
Ik zag er van 't weekend nog een berg in de AH XL in eindhoven (Limburglaan) staan.

Ik ben echter niet te spreken van Barrel aged Blonde bieren, Cornet vind ik ook ronduit smerig. Uiteraard zijn er mensen die er van houden.

Als het op hout heeft gelegen mag 't van mij goed donker, en het allerliefst gitzwart zijn.

Ik moet zeggen dat het bierdrinken soms wat minder leuk wordt, alles wat je nog niet gedronken hebt is meteen 4+ euro en vaak niet eens de moeite waard, met de opkomst van het "hippe" bier zijn er zo veel brouwerijen uit de grond gestampt waarvan de meeste betreurbaar bier brouwen. Ook wat betere Microbrouwerijen lijken mij te veel het extreme ingeslagen waardoor de smaak tegenvalt (Het uiltje bijv.).

Iemand die deze mening deelt?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gopher schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:42:
[...]

Ik zag er van 't weekend nog een berg in de AH XL in eindhoven (Limburglaan) staan.

Ik ben echter niet te spreken van Barrel aged Blonde bieren, Cornet vind ik ook ronduit smerig. Uiteraard zijn er mensen die er van houden.

Als het op hout heeft gelegen mag 't van mij goed donker, en het allerliefst gitzwart zijn.

Ik moet zeggen dat het bierdrinken soms wat minder leuk wordt, alles wat je nog niet gedronken hebt is meteen 4+ euro en vaak niet eens de moeite waard, met de opkomst van het "hippe" bier zijn er zo veel brouwerijen uit de grond gestampt waarvan de meeste betreurbaar bier brouwen. Ook wat betere Microbrouwerijen lijken mij te veel het extreme ingeslagen waardoor de smaak tegenvalt (Het uiltje bijv.).

Ik moet zeggen dat Untappd mij wel erg veel helpt bij het maken van keuzes.
In een betere bierspeciaalzaak is het zo lastig kiezen... En ik neem liever een fles van 5 euro mee die ik zeker weten ga waarderen, i.p.v. de gok nemen.

Zelf ben ik juist blij met de 'extremere' bieren van bijvoorbeeld het Uitlje en De Molen. Ik houd zelf erg veel van donker en zwaar bier. En als je dit niet wilt is de keuze nog altijd reuze :)

• Gopher
Nyarlathotep schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:47:
[...]

Ik moet zeggen dat Untappd mij wel erg veel helpt bij het maken van keuzes.
In een betere bierspeciaalzaak is het zo lastig kiezen... En ik neem liever een fles van 5 euro mee die ik zeker weten ga waarderen, i.p.v. de gok nemen.

Zelf ben ik juist blij met de 'extremere' bieren van bijvoorbeeld het Uitlje en De Molen. Ik houd zelf erg veel van donker en zwaar bier. En als je dit niet wilt is de keuze nog altijd reuze :)
Het ligt er aan wat je bedoelt, ik heb ooit een tap takeover van 't uiltje meegemaakt waar hun extreemste bier een RIS was (Meneer de uil), al de andere bieren waren vrij simpel; maar ontzettend goed gebalanceerd.

Nu heb ik van die heerlijke bieren gehad zoald de CC porter die zowel ik als mijn vriendin niet lekker vonden, en door de gootsteen hadden gegooid. Zo zijn er heel veel flesjes met amusante opdruk maar als je naar prijs kwaliteit kijkt, allemaal tegenvallers. (Ik geef niet aan dat ze allemaal slecht zijn, maar relatief aan hun simpele bieren is het gewoon allemaal jammer).

Vaak is het dus ook dat je bieren koopt voor een bedrag van 3-6 euro waarbij je dan denkt, Had ik daar maar een six pack duvel voor gekocht, want wat dat betreft had ik daar meer plezier van gehad.

Uitzonderingen daargelaten, soms kom ik iets moois tegen. En ja ik gebruik untappd intensief, want soms weet ik gewoon niet meer wat ik gedronken heb :-). Zit nu op de 1739.

• Gonadan

Gonadan

RIS? Russian Imperial Stout?
Dat type wordt ik altijd wel heel erg blij van. :9
Ik ben echter niet te spreken van Barrel aged Blonde bieren, Cornet vind ik ook ronduit smerig.
Cornet doet ook een beetje kunstmatig aan, heeft niet de diepgang die je zou verwachten als iets op eik 'gelegen' heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gopher
Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:15:
RIS? Russian Imperial Stout?
Dat type wordt ik altijd wel heel erg blij van. :9
Meestal, maar dan moet die wel goed zijn.

Het allerliefste heb ik een Pohjala van de Cellar series :9~

• Gonadan

Gonadan

Die van Nøgne was ook niet verkeerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• straaljager27
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Prijzen in slijter vind ik wel meevallen, genoeg bier voor max 3,50 de fles. €4+ betaal ik amper/nooit voor een biertje. (of die koop ik structureel niet omdat ie te duur is. Beetje subjectief dit :p ).
Scheelt dat ik geen IPA drink: die smaak kan me niet bekoren. En juist met IPA heb
je zo veel probeersels...o.a. van Uiltje idd.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:47
Wat is jullie ervaring met de Kasteel Barista Chocolate Quad?

Ik heb deze een tijd geleden gedronken (kleine fles) en voor mijn gevoel, leek deze in de verste verte niet op de Kasteel Winter (was grote fles). Volgens de brouwer is het hetzelfde recept, alleen andere naam. Zit het nou echt tussen mijn oren en zit het smaakverschil em waarschijnlijk in de leeftijd (consumptie direct na aankoop vs 1 á 2 jaar rijpen)? Of vinden jullie het toch ook echt twee verschillende bieren?

Helaas had mijn vaste slijterij de Winter versie niet meer in het assortiment. Gelukkig heb ik nog een fles staan, maar dat wordt bijna zonde om aan te breken.

• Gonadan

Gonadan

Ik zal het zo opzoeken maar een chocolade quad is toch sowieso iets heel anders dan een winterbier? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Wom schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:36:
Als men eenmaal weet dat je een interesse in bier hebt is een cadeau schijnbaar snel gevonden :+
Haha, inderdaad herkenbaar. En vast bij jou ook herkenbaar dat sommigen dan met voor hun onbekende bieren uit de supermarkt komen en heel blij kijken bij het geven “Ik hoop dat je ze lekker vindt, het zijn allemaal bijzondere bieren die ik niet ken.”

Had ik laatst met een leuk pakket met Troubadour Magma, Chimay wit, Brugse Zot en IJ IPA.
Allemaal lekkere bieren, maar bijzonder niet. Tegenwoordig zo’n beetje in elke supermarkt te krijgen. Maar de slijter had ze dat wijs gemaakt.
Voel mij dat toch ongemakkelijk om dat te zeggen (want ben echt wel dankbaar... :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gewoon niet zeggen en blij aannemen. Overigens ga je dat pakket volgens mij niet bij één supermarkt kunnen de stellen hoor, dan moet je een rondje doen. :P

Wat ik wel zuur vind is als men zo'n standaard pakket van de slijter heeft gepakt. Daar zit steevast spul als Kriek en oud bruin in. :r

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Galois schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:57:
[...]

Haha, inderdaad herkenbaar. En vast bij jou ook herkenbaar dat sommigen dan met voor hun onbekende bieren uit de supermarkt komen en heel blij kijken bij het geven “Ik hoop dat je ze lekker vindt, het zijn allemaal bijzondere bieren die ik niet ken.”

Had ik laatst met een leuk pakket met Troubadour Magma, Chimay wit, Brugse Zot en IJ IPA.
Allemaal lekkere bieren, maar bijzonder niet. Tegenwoordig zo’n beetje in elke supermarkt te krijgen. Maar de slijter had ze dat wijs gemaakt.
Voel mij dat toch ongemakkelijk om dat te zeggen (want ben echt wel dankbaar... :) ).
Er zit natuurlijk wel een verschil in de ervaring mbt bijzonder. Voor 95% van de mensen zijn dit bijzondere biertjes én hebben ze een prima prijs/kwaliteit verhouding. Er zijn er maar weinig dit pakket vies zullen vinden.

Het is een stuk beter dan een pakket van een grote brouwer (alle biertjes van een Grolsch of Hertog Jan bijvoorbeeld) in elk geval ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:04:
Gewoon niet zeggen en blij aannemen. Overigens ga je dat pakket volgens mij niet bij één supermarkt kunnen de stellen hoor, dan moet je een rondje doen. :P

Wat ik wel zuur vind is als men zo'n standaard pakket van de slijter heeft gepakt. Daar zit steevast spul als Kriek en oud bruin in. :r
Of deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1522/1522282.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gisteren een tripje naar een grote drankenhandel in België gemaakt en wat leuke dingetjes meegenomen. Christmas editie van Delirium en Gouden Carolus waren nog te krijgen daar. Een tweetal biertjes van Viven meegenomen. Nog wat Brewdog.

Meest bijzondere (en dure :X) was de Prearis Grand Gru 2015. Ben benieuwd :)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
De Viven porter toevallig? <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
[...]

Je moet je feiten een beetje herzien, Cornet noemen als barrel aged? :'(

Cornet is oak flavoured of hoe je het maar wil noemen maar heeft nooit in een houten vat gezeten.

@Gonadan daarom smaakt hij ook kunstmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Daarom stond het ook tussen aanhalingstekens. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Is inderdaad iets heel anders dan op eiken gelegen te hebben. Daarbij is een houtsmaak (voor mij iig) verfijnd aanwezig. Bij oak chips heb ik het idee dat ik de houtzagerij van de bouwmarkt proef. Bij de één wat meer dan bij de ander. Cornet vond ik ook daarom niet zo lekker.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Yess.

De Master Ipa had ik al gehad en beviel me zeer goed. Daarom wilde ik meer proberen. Ik heb nu de Smoked Porter en de Imperial Ipa meegenomen. Blond, bruin en ale leken mij iets minder bijzonder dus wellicht een andere keer.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hyp Hyper schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:45:
Is inderdaad iets heel anders dan op eiken gelegen te hebben. Daarbij is een houtsmaak (voor mij iig) verfijnd aanwezig. Bij oak chips heb ik het idee dat ik de houtzagerij van de bouwmarkt proef. Bij de één wat meer dan bij de ander. Cornet vond ik ook daarom niet zo lekker.
Ja en dan geen eiken maar MDF.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Grappig ik meen me te herinneren dat er iets van vaten of oak aged op stond. Desalniettemin blij dat anderen die mening delen.

Mogelijk toch wat blonde bieren proberen op hout, als het maar fatsoenlijk is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gopher schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:11:
Grappig ik meen me te herinneren dat er iets van vaten of oak aged op stond. Desalniettemin blij dat anderen die mening delen.

Mogelijk toch wat blonde bieren proberen op hout, als het maar fatsoenlijk is dus.
Oaked staat er, meer niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Gisterenavond voor het eerst een Lambic en een Gueuze gedronken. Lambic van Cantillon, van de tap, en Gueuze van 3 Fonteinen. Nou ben ik normaal nogal van de quads/barley wines/Belgian strong dark ales etc., maar dit was toch ook wel érg lekker hoor :9 :9
Zeker voor bij wat warmer weer kan ik me voorstellen dat zo'n Lambic er goed in gaat. De Gueuze was gewoon echt 'funky'. Rook echt muf, en is in het begin kneiterzuur, maar hoe verder de fles leeg ging, hoe beter de smaak werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Jorizzz schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:47:
De Gueuze was gewoon echt 'funky'. Rook echt muf, en is in het begin kneiterzuur, maar hoe verder de fles leeg ging, hoe beter de smaak werd!
Dat is wel 'n beetje hoe alle geuzes werken :-). Nadeel is dat als ik die te veel drink dat mijn vullingen pijn doen hetzelfde met te veel wijn of andere zure zaken. Toch even bij de tandards checken.

Redelijk wat biertjes verslonden deze week, weinig die de moeite waard waren :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Gopher schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:59:
[...]

Dat is wel 'n beetje hoe alle geuzes werken :-). Nadeel is dat als ik die te veel drink dat mijn vullingen pijn doen hetzelfde met te veel wijn of andere zure zaken. Toch even bij de tandards checken.

Redelijk wat biertjes verslonden deze week, weinig die de moeite waard waren :'(.
Hahaha, dat van die vullingen herken ik wel. Sowieso als ik periodes wat vaker drink trouwens.

Gisteren was wel een goed avondje (bij Foeders, in Amsterdam), bijna alles wat ik gedronken heb was lekker! Twee NEIPA's, waarvan ééntje van de Moersleutel. Die was bizar troebel, maar wel lekker. Verder nog de Embrasse, van De Dochter van de Korenaar. Een Belgian strong dark ale, met gerookte mout. Ben normaal helemaal niet van de rooksmaak, maar bij deze was het subtiel genoeg om niet storend te zijn, goed bier! . Als afsluiter nog twee voor mij zeer bekende, maar altijd lekkere bieren: de Gouden Carolus Cuvee van de keizer Whiskey Infused en een Oerbier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gopher
> Embrasse, van De Dochter van de Korenaar. Een Belgian strong dark ale, met gerookte mout

Dat is ook dan wel een van de betere biertjes :-).

Overigens als je ergens 'n keer Le Fort Dubbel van de tap ziet, zeker eentje nemen. Heb er nu een uit de fles voor mijn neus staan. Zalige dubbel en normaal vind ik dat soort bier nogal saai ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste paar dagen diverse bijzondere bieren gedronken een complexe qua smaakbeleving was Black Is Black And I Want My Baby Back, Black Rye Ipa. En een tegenvaller was de La Corne Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Gisteren een Zuster Agatha van de Muifel brouwerij gedronken. Lekkere quadruple, ondanks een abv van 10% toch erg zacht van smaak.

Ik heb ook nog wat Russian Imperial Stouts staan, had er nog niet van gehoord, maar het schijnt een erg lekkere bierstijl te zijn. Schijnen wel zware jongens te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door LA-384 op 30-12-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Voor vanavond o.a. een fles BA Chimay Grande Réserve uit 2016, de Cognac versie. Ik heb deze één keer eerder gedronken, als vaderdag cadeau. Als hij me straks net zo smaakt als wat ik me toen kan herinneren, dan wordt het genieten geblazen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
LA-384 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:11:
Ik heb ook nog wat Russian Imperial Stouts staan, had er nog niet van gehoord, maar het schijnt een erg lekkere bierstijl te zijn. Schijnen wel zware jongens te zijn.
Een goede RIS is ook best bitter. Daar moet je van houden.
Vaak ook zoet en daarna bitter. Maar vaker noemen ze het RIS terwijl het meer een Amerikaanse Double Stout is. (wel de sterkte, minder de bitterheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Had gisteren de Viven Imperial Ipa; lekker, maar minder dan de Master Ipa.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Haha die heb ik nog liggen, ook een keer gehad. Moet wel een keer op, want de pils raakt over de datum en daar kunnen ze niet allemaal even goed tegen.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bij de AH stonden gisteren 75cl flessen Jopen Meesterstuk 2018. Een oatmeal quadrupel.
Gelijk twee flessen meegenomen, ze kosten 8,99 p/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Afgelopen paar dagen een paar (naar mijn mening) pareltjes op: Chimay Reserve 2016 en Jopen 4 granen Bock.
Vooral het bockbier van Jopen was een van de betere die ik dit jaar op heb, veel smaak echt een toppertje.
De chimay had een behoorlijk complexe smaak maar heeft mij lekker doen slapen :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:23:
Bij de AH stonden gisteren 75cl flessen Jopen Meesterstuk 2018. Een oatmeal quadrupel.
Gelijk twee flessen meegenomen, ze kosten 8,99 p/s.
Hier ook, maar dan met een 35% sticker erop. Heb er nu dan ook 4 op de zolder staan.

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Nog mensen die aandelen Brewdog willen kopen, of gekocht hebben?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb er samen met mijn vrouw 2 gekocht voor ons 10-jarig samenzijn (het is onze favoriete brouwerij).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 12-09 15:30
Ter afsluiting van het jaar had ik Arthur's Legacy n°8 Happy Sylvester nog liggen. Normaliter ben ik niet zo van de combinatie "kruiden" en "bier" , maar deze was erg lekker!

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2affzo5.jpg

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hyp Hyper schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:27:
[...]

Een goede RIS is ook best bitter. Daar moet je van houden.
Vaak ook zoet en daarna bitter. Maar vaker noemen ze het RIS terwijl het meer een Amerikaanse Double Stout is. (wel de sterkte, minder de bitterheid)
Gisteren de Hellegijt French Oak geproefd (wat is dàt donker 0_0) en hoewel ik niet van bitter hou, kon ik hier toch wel aan wennen. Na een paar slokken proef je de bitterheid niet meer zo, neem je er nog wat hartigs bij, dan is het helemaal niet bitter meer. De French oak versie noemt geen ebu, maar de andere versies hebben volgens untappd een ebu van 100.

Ik laat het tweede flesje nog maar een tijdje staan, als ik het goed heb neemt de bitterheid dan af. Benieuwd hoe het dan smaakt. De andere RIS's die ik heb meegenomen zijn de Kracht In De Nacht en de 400 volt van 100 Watt. Ben benieuwd hoe die zich verhouden tot de hellegijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Allebei mooi hoor. En door een goede stout schijnt geen licht zeggen ze soms. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Stout O+

Met oud en nieuw had een vriend de Oatmeal Yeti van The Great Divide meegenomen uit de VS bij de brouwerij zelf vandaan, heerlijke inperial stout. Dat was echt even genieten :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

DikkeBMW schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:44:
Nog mensen die aandelen Brewdog willen kopen, of gekocht hebben?
kun je er ook geld mee verdienen of is het alleen in ruil voor speciale batches bier of evenementen?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 10:10
Spoetnik385 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:40:
Ter afsluiting van het jaar had ik Arthur's Legacy n°8 Happy Sylvester nog liggen. Normaliter ben ik niet zo van de combinatie "kruiden" en "bier" , maar deze was erg lekker!
Heb van de zomer Hopeless Ginny geproeft. Was wel erg lekker moet ik zeggen!

Ik heb dinsdag mn eerste eigen biertje gebrouwen. Had voor kerst een pakket gekregen van mn vriendin. Staat nu in de mandfles te gisten. Ben zeer benieuwd! 't was in iedergeval erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Tusk schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:53:
[...]

kun je er ook geld mee verdienen of is het alleen in ruil voor speciale batches bier of evenementen?
Geen divident. Kunt ze 1x per jaar verkopen. Voordeel is vooral korting en voorrang op speciale bieren. Ik vind het eigenlijk gewoon leuk. Paar jaar voordeel hebben, voor die paar tientjes.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Bij de Bierhoeder in Nijmegen te koop voor €14,95 p/s:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gxeT6b/26220615_1523947761057934_3832415552999121525_o.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door SannrHerr op 04-01-2018 13:11 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gisteren na lange tijd nog eens Guinness geprobeerd. Ben er nog steeds echt niet kapot van eerlijk gezegd. Mocht ik ooit in Dublin zijn probeer ik het wel eens daar van de tap (men zegt ja dat het daar het beste smaakt) maar het is niet aan mij besteed vrees ik.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 19:19

Mef

Net een Spencer trappist ale aan het drinken. Drinkt lekker weg. Niet super maar voor herhaling vatbaar.

Gisteren even naar de drankencentrale geweest. Even met 30 verschillende proevertjes naar buiten gekomen. Veel verschillende stijlen, ben benieuwd wat lekkers er allemaal tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 12-09 15:30
Mef schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:24:
Net een Spencer trappist ale aan het drinken. Drinkt lekker weg. Niet super maar voor herhaling vatbaar.

Gisteren even naar de drankencentrale geweest. Even met 30 verschillende proevertjes naar buiten gekomen. Veel verschillende stijlen, ben benieuwd wat lekkers er allemaal tussen zit.
Bizar. Die drink ik nu net ook :)
Deel je mening overigens.

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van de vrouw een sixpack Hertog Jan Medaillebieren gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://www.hertogjan.nl/admin_assets/content/content_img/storytelling/medaillebieren-group-2.png

Dus een adellijke zondag voor mij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Geef je nu een "andere" sixpack "terug".. 8) .. wordt nog hard werken de komende weken ...Afbeeldingslocatie: http://www.greensmilies.com/smile/smiley_emoticons_stefan_sixpack.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

route99 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:14:
Geef je nu een "andere" sixpack "terug".. 8) .. wordt nog hard werken de komende weken ...[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.chargrilled.eu/t-shirts/prodimages/staticimages/square/v0whyhaveasixpack_v_Grey.jpg

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
Ik had gister de B5 van berging brouwerij. Een IPA en was onverwachts lekker. Label technisch geen hoogstandje :)

Was verrasend fruitig en fris. Destijds aanbieding bij de Deen. Ga de rest ook nog wel proberen een keer.

[ Voor 13% gewijzigd door slommer op 07-01-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

slommer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:38:
Ik had gister de B5 van berging brouwerij. Een IPA en was onverwachts lekker. Label technisch geen hoogstandje :)

Was verrasend fruitig en fris. Destijds aanbieding bij de Deen. Ga de rest ook nog wel proberen een keer.
Kende ik niet, website eens bekeken en ziet er wel tof uit. Ga ik eens verder over lezen morgen. Label vind ik juist wel gaaf, dat simpele valt imo wel op tussen felle andere labels! Maar dat is smaak ofc.

Ben benieuwd hoe je de rest vond!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hopt.nl heeft wat leuke aanbiedingen! De KBS bijvoorbeeld voor maar 4,50 per flesje, gelijk 6 besteld :9
Ook de CBS is voorradig, meteen besteld want die ken ik nog niet. Als ik Untappd mag geloven is het een ware traktatie.
Meteen even wat extra bieren ingeslagen, dit is het lijstje:

Buxton Extra Porter 33 cl
Founders Kentucky Breakfast Stout 35,5 cl 6x
Lervig / Evil Twin Big Ass Money Stout 2 33 cl 2x
Cromarty Anniversary Ale V 50 cl
Kees Caramel Fudge Stout - barrel Aged 33cl
Founders CBS - Canadian Breakfast Stout 35.5cl 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Afgelopen weekend een Jopen Meesterstuk 2017 BA Jack Daniels genoten, damn fine! Aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Nyarlathotep schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:47:
Hopt.nl heeft wat leuke aanbiedingen! De KBS bijvoorbeeld voor maar 4,50 per flesje, gelijk 6 besteld :9
Ook de CBS is voorradig, meteen besteld want die ken ik nog niet. Als ik Untappd mag geloven is het een ware traktatie.
Meteen even wat extra bieren ingeslagen, dit is het lijstje:

Buxton Extra Porter 33 cl
Founders Kentucky Breakfast Stout 35,5 cl 6x
Lervig / Evil Twin Big Ass Money Stout 2 33 cl 2x
Cromarty Anniversary Ale V 50 cl
Kees Caramel Fudge Stout - barrel Aged 33cl
Founders CBS - Canadian Breakfast Stout 35.5cl 4x
En bedankt... :/

1x Sierra Nevada Torpedo Extra IPA
1x Aecht Schlenkerla Rauchbier Weizen
1x Amager The Sinner Series : Pride
1x Tempest Marmalade on Rye
1x Brewski Passionfeber
1x Kees Caramel Fudge Stout
3x Founders Kentucky Breakfast Stout
1x Kees Caramel Fudge Stout - barrel Aged
1x Founders CBS - Canadian Breakfast Stout

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik wil eigenlijk die paar unieke ook bestellen, maar heb laatst al 2x een bestelling gedaan. Eigenlijk kan dit niet...

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Mochten er nog meer mensen bij Hopt willen bestellen, met de code MOINS7 krijg je 7 euro korting (bij bestellingen vanaf 50 euro volgens mij).

Ben zelf nu bezig met 'Dry January', maar heb vast ~70 biertjes staan voor als het weer februari is *O*

[ Voor 8% gewijzigd door MiBe op 15-01-2018 22:12 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ennnnnn daar ging de CBS, op ;w

KBS voor 4,50 is wel echt een spotprijsje, leuk, dankjewel!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

EvaluationCopy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 06:53:
Ennnnnn daar ging de CBS, op ;w

KBS voor 4,50 is wel echt een spotprijsje, leuk, dankjewel!
Hij staat nog gewoon op de site hoor... Bestellen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Vanmorgen stond er 'niet op voorraad'. Nu wel weer, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 13:39
MiBe schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:11:
Mochten er nog meer mensen bij Hopt willen bestellen, met de code MOINS7 krijg je 7 euro korting (bij bestellingen vanaf 50 euro volgens mij).

Ben zelf nu bezig met 'Dry January', maar heb vast ~70 biertjes staan voor als het weer februari is *O*
Dank voor het delen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

MiBe schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:11:

Dry january maar wel 70 voor februari |:(
Geniet dan gewoon ook in januari van wat lekkers O-)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Maandje rustig aan kan geen kwaad, 2x 70 had slechter voor me geweest ;)

Tegen de verwachting in toch een aantal alcoholvrije bieren gevonden die zeker niet slecht zijn. Vooral de Playground IPA van Vandestreek vond ik erg goed. Had gisteren een alcoholvrije New England IPA van Mikkeller die ook niet verkeerd was.

[ Voor 63% gewijzigd door MiBe op 17-01-2018 00:42 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zojuist twee bieren op Marktplaats gezet. Eens zien of dat werkt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In een koelkast zetten werkt beter met bier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Boeken eindigden vaak bij De Slegte.. bier op MP... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:58
MiBe schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:38:
Maandje rustig aan kan geen kwaad, 2x 70 had slechter voor me geweest ;)

Tegen de verwachting in toch een aantal alcoholvrije bieren gevonden die zeker niet slecht zijn. Vooral de Playground IPA van Vandestreek vond ik erg goed. Had gisteren een alcoholvrije New England IPA van Mikkeller die ook niet verkeerd was.
Dan kan je Brewdog Nanny state ook aanraden. Voor een alcohol vrij/arm bier een prima biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

jaguarxj16 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:26:
[...]

Dan kan je Brewdog Nanny state ook aanraden. Voor een alcohol vrij/arm bier een prima biertje.
Die is echt matig, vergeleken met de Vandestreek Playground IPA Alcoholvrij. De Vandestreek vond ik niet 'lekker voor alcoholvrij bier' maar gewoon lekker, beter dan sommige IPA's mét alcohol :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 07:42
Afgelopen zaterdag tijdens een bierproef de volgende winterbieren op:

- Grimberger Winter
- Kapittel Winter
- Winterkoningske
- Delirium Winter
- Adreain Winter Wood

Enige mindere vond ik de winterkoningske.
Vooral de winter wood was zeer lekker maar schijnt ook behoorlijk gewild/beperkt te koop te zijn. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Vanavond 3 donker bieren gehad.

St. Bernardus Abt 12 lekker zwaar bier maar misschien wel te snel weg te drinken .
Chimay blauw, dit is echt een topper, heerlijke schuimkraag en een perfecte balans van smaken.
JopenOngelovige Thomas, begin veel te zoet naar de vorige 2, het eerste waar het mij aan deed denken was suiker op een stokje, wat er dus ook inzit met kandijsuiker.
Pagina: 1 ... 18 ... 197 Laatste