Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb er twee van. Staan in de keler, dus de 12 graden die ik wil haalt ie makkelijk het hele jaar door. Als je hem in een ruimte hebt staan waar het in de zomer 30 graden wordt, gaat ie dat niet halen. Maar hoe vaak komt dat nou voor...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
boomr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:01:
[...]

Behalve de Grand Prestige van Hertog Jan nog andere tips om een aantal jaren in de kruipruimte te gooien?
Die HJ kan blijkbaar tot 18 jaar blijven liggen en dan zou het nog steeds drinkbaar moeten zijn.
Wat @Nyarlathotep ook al zegt: zwaardere bieren en met name donkerdere bieren laten zich meestal goed bewaren.

Alle bekende quadrupels (La Trappe, Kasteel, Rochefort, Westvleteren, St. Bernardus, Straffe Hendrik) en donkere varianten daarvan kun je wegleggen.

Bieren met een hoppige smaak drink je beter snel op.

Persoonlijk ben ik geen fan van bieren wegleggen. Er gaat vaak een hoop koolzuur verloren. Erg oude bieren kunnen gaan vlokken of sediment gaan vormen. Ik drink mijn bieren het liefst zoals ze uit de brouwerij komen, en (ik denk) de brouwer ze bedoeld heeft.
Bier gaat in principe niet over de datum (bederft niet), maar of het er lekkerder van wordt is persoonlijk.

Maar de genoemde bieren zijn niet duur, dus leg gerust een paar flessen weg, en kijk na verloop van tijd eens wat het volgens jou met de smaak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Toevallig gisteren 2 flessen La Trappe Quadruppel Oak Aged gekocht. Eentje om te drinken en eentje om idd weg te leggen in de kelder.

Ik had laatst overigens een Straffe Hendrik Quadrupel, en die vond ik écht zeer lekker.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DikkeBMW schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:26:
Toevallig gisteren 2 flessen La Trappe Quadruppel Oak Aged gekocht. Eentje om te drinken en eentje om idd weg te leggen in de kelder.

Ik had laatst overigens een Straffe Hendrik Quadrupel, en die vond ik écht zeer lekker.
Ik heb zelf laatst de hele Oak Aged serie gekocht. Conclusie: Laat 'm niet langer dan pakweg 2 jaar liggen.
De oudere batches waren voor mij vaak teleurstellend. Een nog steeds lekkere smaak, maar dun en totaal geen koolzuur meer. Het miste gewoon body.
Eigenlijk denk dat dat al deze Oak Aged batches er niet (veel) beter op worden. De subtiele barrel aging smaak versterkt de smaak van het basisbier. Als de smaak van het basisbier verdwijnt houd je alleen nog de subtiele barrel age smaak over, en dat stelt op zichzelf niet veel voor helaas.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Zie verschillende mensen hier verschillende "oaked" bieren noemen.

Als ik de Cornet bekijk, dan is dit een waar een eiken smaakje aan is toegevoegd, niet een die in een vat heeft gezeten (vandaar de lichtere smaak), best lekker maar kan beter.
Ik zoek iets wat wel een poos in eiken heeft mogen 'agen' maar wat niet direct >12 euro hoeft te kosten. En dan liefst hier in de buurt van Groningen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 13-12-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Klopt, Cornet is voorzien van een aroma, en dat proef je. Bij die Gulden Draak versie heb je dat ook en die is ronduit smerig, helaas.
Wat ook nog voorkomt is het gebruik van houtsnippers. Dit smaakt al iets beter maar is zeker niet perfect.

Echte barrel aged bieren zijn vaak wat duurder (vanaf een euro of 8). Dit komt omdat het gewoon een kostbaarder proces is. Denk aan de aanschaf van de vaten, en de huur van extra ruimte om dit op te slaan.

Helaas heb ik geen idee wat je in Groningen kan vinden. Maar er zijn inmiddels al best wat webshops waar je voor redelijke prijzen bier kunt bestellen. De Nederlandse tak van Sauveur Biere bijvoorbeeld. De site heet Hopt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Nyarlathotep schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:05:
Klopt, Cornet is voorzien van een aroma, en dat proef je. Bij die Gulden Draak versie heb je dat ook en die is ronduit smerig, helaas.
Wat ook nog voorkomt is het gebruik van houtsnippers. Dit smaakt al iets beter maar is zeker niet perfect.
Volgens de brouwer zelf wordt bij Cornet inderdaad gebruik gemaakt van houtsnippers die tijdens het brouwen worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bij houtsnippers krijg ik een 'zaagafdeling van de Gamma' gevoel. (smaak klinkt raar aangezien ik geen vers gezaagd hout eet) Vooral bij een bier van Dochter van de Korenaar gehad.
Heel anders dan wanneer bier in een (eiken) vat heeft gezeten.

Oak Aged is vaak gedaan met houtsnippers (niet bij La Trappe dus) en Barrel Aged altijd in een vat.

[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-12-2017 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Sorry voor late reactie, nogal druk op werk.
Tsja, de WestVleteren#12. Beroemd, bekroond, berucht. Zeker een goed bier, je proeft zeer veel smaak, en merkt dat het goede brouwers zijn. De helft gedronken op kamer temperatuur (15 graden), de andere helft koeler (restant in koelkast gezet).

Smaak pallet bestond vooral uit pruimen(!), Ik proefde dat bij elke slok. Iets koeler vond ik hem lekkerder. Smaak vleugje van karamel. De 10% alcohol proef je totaal niet! Smaakte wel een klein beetje wrang-ig.

Ter vergelijking de avond ervoor de Sint Bernardus abt 12 gedronken (ook bij beide temperaturen). Deze had een mindere noten smaak, ook wat minder karamel. De pruimen totaal afwezig ;)

Welke beter is? Geen van beide. De Rochefort 10 vind ik met afstand beter smaken dan allebei :o Sterker pallet, betere geur, niet wrang of pruim-ig, bij elke slok proef je zo veel smaak, en die nasmaak is al helemaal magnifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

straaljager27 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:22:
[...]

Sorry voor late reactie, nogal druk op werk.
Tsja, de WestVleteren#12. Beroemd, bekroond, berucht. Zeker een goed bier, je proeft zeer veel smaak, en merkt dat het goede brouwers zijn. De helft gedronken op kamer temperatuur (15 graden), de andere helft koeler (restant in koelkast gezet).

Smaak pallet bestond vooral uit pruimen(!), Ik proefde dat bij elke slok. Iets koeler vond ik hem lekkerder. Smaak vleugje van karamel. De 10% alcohol proef je totaal niet! Smaakte wel een klein beetje wrang-ig.

Ter vergelijking de avond ervoor de Sint Bernardus abt 12 gedronken (ook bij beide temperaturen). Deze had een mindere noten smaak, ook wat minder karamel. De pruimen totaal afwezig ;)

Welke beter is? Geen van beide. De Rochefort 10 vind ik met afstand beter smaken dan allebei :o Sterker pallet, betere geur, niet wrang of pruim-ig, bij elke slok proef je zo veel smaak, en die nasmaak is al helemaal magnifiek.
Rochefort moet ik zeker nog eens gaan proberen, louter positieve dingen over gehoord.

Ik had met de WV vooral dat ik het hel moeilijk vond om uit te leggen: moeilijker dan bij de andere bieren. Gaaf dat ie volledig troebel is, cremig.

Nu heb ik de Brand Sylvester. Bevalt goed moet ik zeggen!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeet dan ook de Rochefort 8 niet. Vind ik persoonlijk lekkerder dan de 10, maar in veel winkels is de 8 verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
Vindt persoonlijk de Rochefort ook top, zowel de 8 als de 10. Voor mij misschien ook net iets lekkerder dan de WV en de Abt 12.

Merk dat ik de ‘standaard’ bieren van de Gall en de supermarkten wel zo’n beetje gehad heb. Zit niet heel vaak meer iets nieuws tussen.. maar goed, ook niet erg want ik ken mijn smaak en er is genoeg lekkers :)

Moet zeggen dat ik het ook vertik om 4-5 euro per flesje af te tikken hoor (bij een slijter of bierwinkel bijv.). Heel af en toe wel en een special zoals de La Trappe Oak Aged maar zeker niet wekelijks.
@DikkeBMW Laat me weten wat je er van vond zodra je hem op hebt. Bij mij gaat ie denk ik aan het einde van de maand open :)

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 13-12-2017 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fopper21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:23
Gadgeteer schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:46:
Zie verschillende mensen hier verschillende "oaked" bieren noemen.

Als ik de Cornet bekijk, dan is dit een waar een eiken smaakje aan is toegevoegd, niet een die in een vat heeft gezeten (vandaar de lichtere smaak), best lekker maar kan beter.
Ik zoek iets wat wel een poos in eiken heeft mogen 'agen' maar wat niet direct >12 euro hoeft te kosten. En dan liefst hier in de buurt van Groningen.
12 euro is sowieso een stevige prijs voor bier, ook al heeft deze op vat gelegen. Ik neem aan dat de beter slijters 'in stad', zoals Slijterij Groningen (Vismarkt) en Just in Beer (Folkingestraat) je daar prima aan kunnen helpen. Voor 5 euro kun je meestal al wel iets krijgen, goedkoper ken ik ze niet. En als het principieel Gronings moet: https://beerdome.nl/barrel-aged

• Gadgeteer
Laatst een aantal flesjes "ei van de duivel" gehaald bij de AH bij ons in de wijk.
Die drinkt best lekker weg. Omdat het niet waarschijnlijk is dat ze altijd op voorraad zijn, direct wat extra gekocht voor de komende feestdagen.

• Hyp Hyper
remzor schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:01:
Moet zeggen dat ik het ook vertik om 4-5 euro per flesje af te tikken hoor (bij een slijter of bierwinkel bijv.). Heel af en toe wel en een special zoals de La Trappe Oak Aged maar zeker niet wekelijks.
Ja, herkenbaar. Dat had ik tot een jaar of zo geleden ook. Het is (helaas?) steeds opgeschoven totdat ik nu rond de 5 euro acceptabel vind. :o

• Gadgeteer
Ik koop ook wel eens iets duurders, omdat dat echter niet altijd de bedoeling is, wil ik dus graag goedkopere varianten zoeken met toch een goede smaakbeleving.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:43
Hyp Hyper schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:51:
Ik heb er twee van. Staan in de keler, dus de 12 graden die ik wil haalt ie makkelijk het hele jaar door. Als je hem in een ruimte hebt staan waar het in de zomer 30 graden wordt, gaat ie dat niet halen. Maar hoe vaak komt dat nou voor...
Heb je er trouwens bier in staan? Zo ja, hoe veel flesjes kan je ongeveer kwijt? :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
GermanPivo schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:50:
[...]

Heb je er trouwens bier in staan? Zo ja, hoe veel flesjes kan je ongeveer kwijt? :)
Yep bier. Ik zal eens tellen. Heb misschien niet de allerhandigste indeling.

Bij de eerste:
Bovenste wijnrekje is gebleven voor liggende flessen met kurk. Daaronder heb ik een oud koelkastrekje op maat gemaakt voor blikjes en kleine/lage flessen. (formaat Duvel)
Daar weer onder staan de 'normale' flessen.

Bij de tweede:
Bovenste wijnrekje weer gebleven.
Daaronder ruimte voor grote staande flessen. (0,75 liter)

Kastjes hebben geen compressor maar een peltier-element. Dus geen trillingen. Wel wat gezoem dat mogelijk hinderlijk is in een stille woonruimte.

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-12-2017 09:30 ]

• straaljager27
DikkeBMW schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:00:
[...]

Rochefort moet ik zeker nog eens gaan proberen, louter positieve dingen over gehoord.

Ik had met de WV vooral dat ik het hel moeilijk vond om uit te leggen: moeilijker dan bij de andere bieren. Gaaf dat ie volledig troebel is, cremig.

Nu heb ik de Brand Sylvester. Bevalt goed moet ik zeggen!
Moeilijk uit te leggen idd, de smaak. Neem wel je tijd voor de Rochefort, als je die drinkt in het tempo van een La Chouffe dan komt ie hard binnen :p
Laatst een slok van de Sylvester genomen, vond hem erg zoet in de nasmaak :(

Verwijderd

MegaTronics schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:20:
[...]

Hij stuurt net even een fotootje van de totale oogst:

[afbeelding]

Van iedere soort is er een exemplaar voor mij bij :D
Gaaf zit daar ook AH BRAU bij?

http://www.sachsenklemme.it/ah-braeu/brauerei.html
https://www.booking.com/hotel/it/sachsenklemme.en-gb.html

Ik heb afgelopen jaar daar in het hotel naast de brouwerij geslapen. Heel goed bier en hele goede pizza's :9~ _/-\o_

Wie trouwens het leuk vindt in een hotel annex brouwerij dichter bij huis te slapen kan ik dit adres in Luxemburg heel erg aanraden:

http://www.destination-cl...rnelyshaff-offer/brewery/
https://www.booking.com/hotel/lu/cornelyshaff.en-gb.html

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

MikeyMan schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:25:
Vergeet dan ook de Rochefort 8 niet. Vind ik persoonlijk lekkerder dan de 10, maar in veel winkels is de 8 verdwenen.
En de Rochefort 6! Moeilijker verkrijgbaar omdat ze dat allemaal zelf opdrinken;)

Meh

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dano_nl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:30:
[...]

En de Rochefort 6! Moeilijker verkrijgbaar omdat ze dat allemaal zelf opdrinken;)
Die heb ik echt zelden in de supermarkt gezien. Geloof ook niet dat ik die al eens op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Dirtbiter schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:11:
[...]

Wat @Nyarlathotep ook al zegt: zwaardere bieren en met name donkerdere bieren laten zich meestal goed bewaren.

Alle bekende quadrupels (La Trappe, Kasteel, Rochefort, Westvleteren, St. Bernardus, Straffe Hendrik) en donkere varianten daarvan kun je wegleggen.

Bieren met een hoppige smaak drink je beter snel op.

Persoonlijk ben ik geen fan van bieren wegleggen. Er gaat vaak een hoop koolzuur verloren. Erg oude bieren kunnen gaan vlokken of sediment gaan vormen. Ik drink mijn bieren het liefst zoals ze uit de brouwerij komen, en (ik denk) de brouwer ze bedoeld heeft.
Bier gaat in principe niet over de datum (bederft niet), maar of het er lekkerder van wordt is persoonlijk.

Maar de genoemde bieren zijn niet duur, dus leg gerust een paar flessen weg, en kijk na verloop van tijd eens wat het volgens jou met de smaak doet.
Ik hoor wat je bedoeld, maar wil het toch proberen. Vooral met de grand prestige, omdat we tijdens de rondleiding bij de HJ brouwerij in Arcen in de kelder het hele verhaal te horen kregen en ze daar zelf als advisreren om toch es een flessie weg te leggen.

Onder die brouwerij ligt een kelder vol met flessen grand prestige. Geweldig om te zien.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Dirtbiter schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:11:
[...]
Bieren met een hoppige smaak drink je beter snel op gooi je het best door de gootsteen.
FTFY :+

Mij valt de adventskalender van Hopt tot op heden vanwege die reden een beetje tegen. Het is tot nu toe nog heel veel bier dat heel erg in de IPA-range zit :r En voor mij smaakt dat allemaal hetzelfde: niet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Metalfreak schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:39:
[...]

Mij valt de adventskalender van Hopt tot op heden vanwege die reden een beetje tegen. Het is tot nu toe nog heel veel bier dat heel erg in de IPA-range zit :r En voor mij smaakt dat allemaal hetzelfde: niet.
Echt? Ik denk dat van alle bieren die ik nu op heb uit die doos misschien de helft een hoppig karakter heeft.
Ik heb de Kwak en een andere nog staan door tijdgebrek.
Overigens zit er wel degelijk flink verschil tussen de verschillende hopsoorten. Maar als het je ding niet is kan ik mij voorstellen dat je dat niet proeft.

Tot nu toe vind ik het een leuke doos, met bieren die ik nog niet ken. De kwaliteit is redelijk tot goed. Échte toppers zul je niet aantreffen vrees ik.

Gisteren het Ginette Winterbiertje opgedronken. Best aardig, niet al te moutig (ik heb dan weer een hekel aan moutig bier). Subtiel pepertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Metalfreak schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:39:
[...]

Met de huidige populariteit van IPA, kun jij je beter niet meer aan dit soort boxen wagen, denk ik. Het is goedkoper dan bv. Stout, dus je krijgt er bovengemiddeld veel van. Als de bitterheid het probleem is, vallen sommige Russian Imperial Stouts ook nog af voor jou. Ik zou gericht inkopen als ik jou was, en je niet meer laten verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:17:
[...]

Echt? Ik denk dat van alle bieren die ik nu op heb uit die doos misschien de helft een hoppig karakter heeft.
Ik heb de Kwak en een andere nog staan door tijdgebrek.
Overigens zit er wel degelijk flink verschil tussen de verschillende hopsoorten. Maar als het je ding niet is kan ik mij voorstellen dat je dat niet proeft.

Tot nu toe vind ik het een leuke doos, met bieren die ik nog niet ken. De kwaliteit is redelijk tot goed. Échte toppers zul je niet aantreffen vrees ik.

Gisteren het Ginette Winterbiertje opgedronken. Best aardig, niet al te moutig (ik heb dan weer een hekel aan moutig bier). Subtiel pepertje.
Die Kwak was een zéér welkome afwisseling moet ik zeggen. Mijn indruk van de doos is vooral eentje van "het moet maar zo apart mogelijk, of het smaakt is een bijzaak". Als ik die IPA geur al ruik, ben ik er eigenlijk al klaar mee :$ Die van eergisteren bijvoorbeeld, een bier van ananas en meloen en getuige de score op Untapped was dat ook niet zo'n succes... Die mag van mij linea recta de gootsteen in. En dan maak je vanmorgen het vakje open en zie je er wéér een IPA in zitten, zucht... :{

Dat winterbiertje van gisteren ging nog wel, beetje aangebrande nasmaak had het wel en heb ook wel betere winterbiertjes gehad. Ik had toch wel wat meer verwacht van die doos
Hyp Hyper schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:26:
[...]

Met de huidige populariteit van IPA, kun jij je beter niet meer aan dit soort boxen wagen, denk ik. Het is goedkoper dan bv. Stout, dus je krijgt er bovengemiddeld veel van. Als de bitterheid het probleem is, vallen sommige Russian Imperial Stouts ook nog af voor jou. Ik zou gericht inkopen als ik jou was, en je niet meer laten verrassen.
Nee, Stouts sla ik ook over, dat krijg ik ook niet weg. Maar dit pakket had ik gekregen van mijn vriendin als vervroegd kerstcadeautje, maar als ik nu bij vrienden op Untapped kijk, denk ik dat ik de adventskalender van Beerwulf (nog goedkoper ook) beter kon waarderen.

Ik snap de populariteit van IPA overigens niet zo, als ik in mijn vriendenkring kijk zijn er behoorlijk wat speciaalbierliefhebbers, maar op eentje na kan niemand die écht waarderen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

IPA's zijn al jaren vrij populair. Over een hype kun je al lang niet meer spreken.
De meesten in mijn omgeving kunnen het waarderen, een paar niet.
Overigens ben ik zelf ook meer van de dikke Porters en vooral Imperial Stouts. Door de vele IPA's is mijn enthousiasme voor deze soort ook wat getemperd, maar ik draai mijn hand er nog steeds niet voor om.

Als je niet van de bitterheid houdt wordt het wel wat moelijker voor je... Geen IPA's en Stouts. Lastig, want daar is wel het beste en meest gevarieerde aanbod te vinden vandaag de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:54:
IPA's zijn al jaren vrij populair. Over een hype kun je al lang niet meer spreken.
De meesten in mijn omgeving kunnen het waarderen, een paar niet.
Overigens ben ik zelf ook meer van de dikke Porters en vooral Imperial Stouts. Door de vele IPA's is mijn enthousiasme voor deze soort ook wat getemperd, maar ik draai mijn hand er nog steeds niet voor om.

Als je niet van de bitterheid houdt wordt het wel wat moelijker voor je... Geen IPA's en Stouts. Lastig, want daar is wel het beste en meest gevarieerde aanbod te vinden vandaag de dag :)
Tja, ik vind de meer traditionele bieren dan ook veel lekkerder, maar ook daar is nog veel lekkers in te krijgen hoor. Tripels, Blonde bieren, Saisons, op zijn tijd een Dubbel of in de winter een Quadrupel kan me ook wel bekoren. De winterbieren van nu kunnen soms ook wel lekker zijn, maar zaterdag nog de Kaapse Klaas gehad van de Kaapse Brouwers in Rotterdam, gadverdamme, wat was die ranzig. Was blij dat ik het glas gedeeld had met een vriendin... Maar ook daar viel het me weer op dat ze weinig hadden dat niet die vieze bittere smaak had.

Mijn afkeur voor IPA's is begonnen tijdens een speciaalbiermatinee met alleen maar IPA's op het menu, de ene nog ranziger dan de andere. Sindsdien beginnen mijn kotsneigingen al bij de geur. Ik zou overigens ook niet van bitterheid in eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Misschien een pakketje Belgisch bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:54:
Als je niet van de bitterheid houdt wordt het wel wat moelijker voor je... Geen IPA's en Stouts
Gelukkig komen de stouts in een variëteit van smaken, waar (overheersende) bitterheid zeker geen must is imho. Balans is voor elk goed bier een sleutelwoord en aan een klein bittertje ontkomt een goed bier niet, maar over het algemeen wordt het bittertje in een stout gebruikt als subtiele tegenhanger van de krachtige smaken van geroosterde mout (en als tegenhanger van zoete tonen) en zeker niet als focussmaak, i.t.t. IPA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dat klopt. Vooral de Russian Imperial Stout wil nogal eens bitter zijn. De dry Stout of de American double Stouts zijn niet zo bitter. Porters vallen doorgaans ook best mee qua bitterheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Hyp Hyper schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:59:
Misschien een pakketje Belgisch bier?
Graag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrogun
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:17:
[...]
De doos bevat wel veel varianten, maar ze hebben wel heel erg uitgekeken om niet zeer uitgesproken bieren in de doos te stoppen. Dit maakt het voor de minder ervaren bierdrinkers toegankelijker. Ik vermaak me er prima mee. Het voordeel vind ik dat je biertjes probeert die je normaal niet eens zou overwegen te kopen. Zo ben ik een paar keer positief verrast geweest. Helaas ook een paar keer minder enthousiast, maar daar ontkon je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, het zijn wat veiligere biertjes merk ik. Ook was de zwaarste tot nu toe geloof ik net onder de 8%. Geen imp. stouts dus.
Wellicht dat ze volgend jaar twee varianten uit kunnen brengen. Zelf ben ik wel een beetje klaar met het uitgekauwde standaard (Belgisch) bier aanbod, uiztonderingen daargelaten.
Er is zo veel te proeven... Kom maar op met de experimentele biertjes. Liever wel met zo min mogelijk (kunstmatige) toevoegingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:43
GermanPivo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:19:
Heb ze nu zelf in een dressoir staan in de woonkamer tegen de buitenmuur; koelste plek en vrij constante temperatuur, maar eigenlijk iets te warm. Dus ben ook over iets anders aan het denken. Denk erover om deze te voorzien van normale planken.
Dag later keek ik nog een keer en was er ineens €10,- van de huidige prijs af, dus de gok maar gewaagd en snel eentje besteld. Had geen oud oven- of koelkastrek liggen, dus moest nog wel een oplossing verzinnen voor een rek in het midden.
Even naar de lokale bouwmarkt gegaan om te zien of ik daar een oplossing kon vinden. Kwam thuis met een vlondertegel van 50cmx50cm voor €2,52 :+
De zaag erin gezet, waarna 1/4 tegel precies op een wijnrek past. Dat resulteerde in onderstaand resultaat. d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N4EDoUNGkehyBYuxrHltxaVj/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iRKfm7iftLPCwVpNBvJ7OUnU/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gf9xGacNWAapQDofk8v3gvv8/thumb.jpg

Gaan 40 normale flesjes in en is inmiddels netjes 10 graden. :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

@GermanPivo helemaal goed. Ga direct ook zo'n koelkastje bestellen en op de zelfde manier oplossen. Thx!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41
Gisteren ook nog een Kwak gedronken die ik van de Sint had gekregen.Lekker smaakvol biertje was dat :)
Heb nog een IPA staan en nog een hele collectie HJ Bock en Brand DubbelBock. Daar trek ik er vanavond wel 1 van open.

Ben verder op zoek naar neutrale glazen, ik vind het leuk om telkens een ander biertje te proberen maar heb maar 5 glazen staan en ik vind het not done om een bepaald bier uit een glas van een ander merk te drinken ;+

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Vlassie1980 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:45:
Ben verder op zoek naar neutrale glazen, ik vind het leuk om telkens een ander biertje te proberen maar heb maar 5 glazen staan en ik vind het not done om een bepaald bier uit een glas van een ander merk te drinken ;+

Hoe doen jullie dat?
Soms heel boers gewoon uit de fles. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Gisteren ook nog een Kwak gedronken die ik van de Sint had gekregen.Lekker smaakvol biertje was dat :)
Heb nog een IPA staan en nog een hele collectie HJ Bock en Brand DubbelBock. Daar trek ik er vanavond wel 1 van open.

Hoe doen jullie dat?
Ik heb twee neutrale glazen die in principe geschikt zijn voor alle biersoorten, een tijdje geleden voor vier euro gekocht bij de Lidl :P Proefglazen van bierfestivals zijn naar mijn mening een prima alternatief.

Afbeeldingslocatie: https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pf&source=promofolder_nl%2Farticles%2F2017%2F05%2F25%2F14211%2Fn_lidl0298n0000076.jpg&storage=2017
De glazen die ik noemde zijn die linksboven om precies te zijn. Heb die rechtsonder ook, die zijn specifiek voor stouts en porters maar dat zijn niet bepaald mijn favoeriete stijlen.

Ik drink zelf veel IPA's en daarvoor heb ik de speciale IPA-glazen van Spiegelau, kan ik iedereen aanraden:
Afbeeldingslocatie: http://www.spiegelau.com/fileadmin/products/beerclassics/IPA.png

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ethirty schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:49:
[...]

Soms heel boers gewoon uit de fles. :+
Ik drink een pilsje meestal uit de fles, maar een speciaal biertje hoort gewoon in een glas natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Brand Porter valt me erg tegen, terwijl ik al hun andere bieren eigenlijk wel lekker vind; IPA etc.

Kwak laatst gehad en die was wel erg lekker. Weer positief verrast :)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van die Lidl glazen heb ik die van rechtsboven ook in gebruik. De andere varianten vond ik wat aan de kleine kant, daar past een 33 cl flesje net niet lekker in.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Gisteren de Bourbon County BS 2017 geproefd naast de 2016. Moraal: jaartje laten staan. De 2016 was veel zachter en lekkerder. (Dat is natuurlijk smaakgebonden maar de '17 had wat scherps dat me niet beviel)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
EvaluationCopy schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:22:
Gisteren de Bourbon County BS 2017 geproefd naast de 2016. Moraal: jaartje laten staan. De 2016 was veel zachter en lekkerder. (Dat is natuurlijk smaakgebonden maar de '17 had wat scherps dat me niet beviel)
Dat heb ik ook met de nieuwe Black Albert van Struise. Best lekker, maar (nog) niet zo zacht als de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Hyp Hyper schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:54:
[...]

Dat heb ik ook met de nieuwe Black Albert van Struise. Best lekker, maar (nog) niet zo zacht als de vorige.
Volkomen mee eens, gisterenavond een nieuwe Black Albert opengetrokken. Ga m'n doosje ook een jaartje bewaren. Idem voor de Cuvee Delphines trouwens. Struise meldt dit zelf trouwens ook t.a.v. hun Black Damnations: laat ze een jaartje staan voor drinken.

[ Voor 11% gewijzigd door EvaluationCopy op 18-12-2017 10:21 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Hoe doen jullie dat?
Gewoon uit een glas van een ander merk drinken. Zo autistisch ben ik nu ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Voor de kerst van een werkgever een brewbarrel gehad, valt dat ding nog te hacken door er extra dingen bij te gooien? Heb de lager variant gekregen :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Vlassie1980 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:12:
[...]

Ik drink een pilsje meestal uit de fles, maar een speciaal biertje hoort gewoon in een glas natuurlijk ;)
Ik drink speciaalbiertjes ook vaak uit zo'n glas:

Afbeeldingslocatie: https://www.drankgigant.nl/media/catalog/product/cache/image/265x265/beff4985b56e3afdbeabfc89641a4582/h/e/heineken_ellipse_2.jpg

Ondanks dat ik een flinke collectie met speciaalbier glazen heb. Drinkt gewoon lekker weg vind ik. Betrap me er wel op dat je vaak 'sneller' drinkt met zo'n glas.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wat betreft glazen, heb er meer dan 50 staan. Kleine tik van mijn kant vrees ik :X

Ooit begonnen in een kringloopwinkel en sindsdien steeds uitgebouwd. Als ik een mooi glas zie neem ik het mee. Inmiddels al twee schappen in onze keuken die ik in beslag neem. Vrienden zijn zelfs licht teleurgesteld als ik het juiste glas niet kan serveren. (is leuker voor hun Untappd foto natuurlijk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

virtualJac schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:31:
[...]

Ik drink speciaalbiertjes ook vaak uit zo'n glas:

[afbeelding]

Ondanks dat ik een flinke collectie met speciaalbier glazen heb. Drinkt gewoon lekker weg vind ik. Betrap me er wel op dat je vaak 'sneller' drinkt met zo'n glas.
Heb hetzelfde met dit glas

Afbeeldingslocatie: https://www.drankgigant.nl/media/catalog/product/cache/image/700x560/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/v/e/vedett_raam_glas.png

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
GermanPivo schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:39:
[...]
[afbeelding]

Gaan 40 normale flesjes in en is inmiddels netjes 10 graden. :)
Ha, super tof! [

Hoe doen jullie dat?
ben ik over het algemeen met je eens. Mja, van de meeste bieren heb je geen glas, dus je moet soms wel.
Heb een collectie-tje van +/- 20 glazen: Duvel, bol-glas van HJ. Witte Trappist glas van La Trappe. Leute Bokbier glas, een HJ (gepersonaliseerde) langwerpige Weizen, klein proefglaasje van Jopen, Duvel glas, etc. En natuurlijk een van de fijnste drinkglazen: de bokaal van Leffe (http://leffe.com/nl/nieuws/leffology/het-nieuwe-leffe-glas)
ik kies meestal het glas uit wat bij de biersoort past: een dubbel in het bol-glas, een blond bier in de Weizen. Meeste bieren gaan echter in het Leffe glas.
MiBe schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:11:
[...]
De glazen die ik noemde zijn die linksboven om precies te zijn.
Nice, die zoek ik nog. Weet je of deze een speciale naam hebben?

@Wom : ja de 2ehandswinkeltjes zijn altijd handig voor bierglazen! Herken het wel, hoor mijn vrienden er ook wel over, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
straaljager27 schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:39:
Nice, die zoek ik nog. Weet je of deze een speciale naam hebben?
Op de doos staat 'Sampler glasses', al zijn ze daar wel erg groot voor. Je gooit er makkelijk een 33 cl flesje in leeg :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
@mibe ja dat is niet echt een proefglaasje te noemen xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zei iemand bierglazen?
Mijn collectie loopt ook uit de hand. En dan heb ik er deze zomer nog enkele tientallen weggegeven...
Soms kom je gewoon een mooi glas tegen. En nu gaat er gewoon een glas weg als er weer één bij komt.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ilm6ti.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 14:44

Hoe doen jullie dat?
Gewoon de eerste keer wel uit een ander glas drinken, en daarna kijken of er een mooie giftset te vinden is in de winkel/groothandel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Nyarlathotep schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:52:
Zei iemand bierglazen?
Mijn collectie loopt ook uit de hand. En dan heb ik er deze zomer nog enkele tientallen weggegeven...
Soms kom je gewoon een mooi glas tegen. En nu gaat er gewoon een glas weg als er weer één bij komt.

[afbeelding]
Mooie grote collectie, maar waarom heb je ze in vredesnaam op zijn kop staan!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jorizzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:00:
[...]

Ik vermoed tegen stof, anders moet je eerst een plateau verwijderen voordat je een biertje kunt drinken. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
MegaTronics schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:31:
[...]

Ik vermoed tegen stof, anders moet je eerst een plateau verwijderen voordat je een biertje kunt drinken. :+
Ik heb altijd 'geleerd' om glazen nooit op zijn kop neer te zetten, om beschadiging van de rand te voorkomen. Een glas spoel ik sowieso al even om voordat er bier in gaat. Bovendien, de kast op de foto heeft deurtjes, dus als er dan een plateau van stof in je glas terecht komt, dan moet je je glazen vaker gebruiken ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Jorizzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:36:
[...]

Ik heb altijd 'geleerd' om glazen nooit op zijn kop neer te zetten, om beschadiging van de rand te voorkomen. Een glas spoel ik sowieso al even om voordat er bier in gaat. Bovendien, de kast op de foto heeft deurtjes, dus als er dan een plateau van stof in je glas terecht komt, dan moet je je glazen vaker gebruiken ;) :D
Stof komt door het kleinste kiertje. En bij 50+ glazen is de kans groot dat er een paar lang blijven staan.
Overigens beschadig je de rand van een glas toch niet zo snel? Als je gaat zitten schuiven ermee..kan ik het me voorstellen. (makkelijke vorm van balletje balletje of zo :+ )
Ik bewaar ze overigens gewoon rechtop omdat het er mooier uitziet. (glazenkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jorizzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:00:
[...]

Inderdaad tegen stof. En dat komt in elke kast, tenzij deze luchtdicht is afgesloten.
Rechtsboven staat mijn Kwak Koetsiersglas, deze was gisteren in gebruik. Maar die staat rechtop en zat écht vol met stof. Die moest ik eerst goed omspoelen.
Toen mijn Kwak biertje in een nat glas en... Schuimen. Veel te veel.
Ik drink al mijn bier uit droge glazen. Dit is echt veel beter. Ook gaan mijn glazen nooit in de vaatwasser. Gewoon na het drinken goed omspoelen en laten drogen. Klaar. Een luie methode die het beste werkt.

En kom op... Slijtage aan de rand van je glas? Serieus? Nog nóóit last van gehad. Wat doe jij met je glazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Chiron schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:31:
Voor de kerst van een werkgever een brewbarrel gehad, valt dat ding nog te hacken door er extra dingen bij te gooien? Heb de lager variant gekregen :+
Waarom zou je dat willen? Ik neem aan dat het bier goed smaakt. En stel dat je hem niet bitter genoeg vind en wat hoppiger zou willen, dan kan je dat pas zeggen als je hem geproefd heb.
hmm, ligt niet aan mij dus. die vorm is ook mijn favoriet (bij pils) het doordrinken is ook vast de rede dat deze vorm vaak op terrassen word gebruikt > drinken krengen !!

[ Voor 34% gewijzigd door Pinin op 19-12-2017 12:07 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Laten we het erop houden dat ik standaard lager niet heel bijzonder vind. En ik wil hem al helemaal niet te bitter/hoppig maken, die hele hophype is aan mij niet besteed. Dat is al makkelijk te fixen door er gewoon minder hopextract in te gooien. (nog zo'n ding, hop zie ik het liefst gewoon met verse blaadjes, ipv uit een reageerbuis).

Maar ik zat meer te denken aan dingen als fruit enzo, al is dat meer een ale ding dan een lager ding. Als ik de stout barrel had gehad dan wist ik het wel, dan ging er maple syrup in en een halve chocoladetaart :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Nyarlathotep schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:24:
[...]

Inderdaad tegen stof. En dat komt in elke kast, tenzij deze luchtdicht is afgesloten.
Rechtsboven staat mijn Kwak Koetsiersglas, deze was gisteren in gebruik. Maar die staat rechtop en zat écht vol met stof. Die moest ik eerst goed omspoelen.
Toen mijn Kwak biertje in een nat glas en... Schuimen. Veel te veel.
Ik drink al mijn bier uit droge glazen. Dit is echt veel beter. Ook gaan mijn glazen nooit in de vaatwasser. Gewoon na het drinken goed omspoelen en laten drogen. Klaar. Een luie methode die het beste werkt.

En kom op... Slijtage aan de rand van je glas? Serieus? Nog nóóit last van gehad. Wat doe jij met je glazen :P
Alhoewel ik zelf altijd uit een nat glas drink, schijnt het 'officieel' uit een droog glas te horen. Alleen sterk schuimende bieren (Duvel bijvoorbeeld), schuimen normaal gesproken veel minder heftig in een nat glas. Apart dat jouw Kwak (no pun intended) juist méér schuimde in een nat glas, dat snap ik niet...

Slijtage merk je vooral aan de koperkleurige randjes op sommige glazen, dat ze echt kapot gaan lijkt me niet zo snel een probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het kan ook aan mijn specifieke Kwak hebben gelegen.
Ik neem aan dat niet elke Kwak schuimt.
(Sorry)

Even zonder gekheid: Het kan een temperatuur issue zijn geweest. Of het glas was vies en vet, dat sluit ik zeker niet uit.
Bij hoge uitzondering is hij gisteren ook de vaatwasser in gegaan :)

Overigens kwam ik iets leuks tegen: Beer Week in Budapest.
Ik overweeg om te gaan... Zeker 30 interationale brouwerijen. Ongelimiteerd proeven voor een vaste prijs. Een dagticket kost 57 euro. Dat is inclusief glas, ongelimiteerd proeven én de afterparty :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Goed excuus om weer een keer naar Boedapest te gaan! :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een beetje alcoholistbierliefhebber kan in elk glas goed uitschenken, nat of droog mag echt geen belemmering zijn.

Ik moet wel zeggen dat drinken uit een glas wat direct uit een kast komt sowieso :r is, ongeacht hoe je hem bewaart. Gewoon even spoelen want ze worden altijd ranzig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik spoel ze inderdaad altijd even om.

Heb een aantal speciaalbier glazen die ik afwisselend gebruik adhv het soort bier. Maar goed ze gaan bij mij ook gewoon de vaatwasser in wat ook 'not done' schijnt te zijn voor de echte liefhebbers :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Heb een paar dikke halveliter glazen voor Weizen. Die passen nieteens fatsoenlijk in de vaatwasser :+

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:45
Ik heb ook zo’n 15-20 verschillende glazen, dus regelmatig kan ik het juiste ‘merk’ glas bij het bier matchen.
Bewaar ze rechtop in een glazen kast, spoel ze om voor ik er uit drink en zet ze daarna in de vaatwasser :P

Speciaalbier gewoon uit de fles drinken doe ik nooit en is voor mij not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Chaoss schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:27:
Ik spoel ze inderdaad altijd even om.

Heb een aantal speciaalbier glazen die ik afwisselend gebruik adhv het soort bier. Maar goed ze gaan bij mij ook gewoon de vaatwasser in wat ook 'not done' schijnt te zijn voor de echte liefhebbers :+
Dat weiger ik ook inderdaad, maar vooral omdat anders de opdruk lelijk wordt. Het geneuzel over zeep geloof ik niet in. Het is glas en als je de zeep er goed uit spoelt heb je nergens last van. En als iemand er met z'n vette klauwen aan gezeten heeft wil je gewoon even wat afwasmiddel gebruiken om die troep er goed af te krijgen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

remzor schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:32:
Speciaalbier gewoon uit de fles drinken doe ik nooit en is voor mij not done.
Haha ja inderdaad, was eens op een verjaardag waar wat speciaalbier werd uitgedeeld, dop er af en zo uit de fles. En maar pochen hoe lekker het was 8)7 terwijl je toch een groot gedeelte van de smaak mist als je het niet uit een glas drinkt.

Pils of radler uit de fles is tot daar aan toe, maar speciaal bier uit de fles kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

* Gonadan heeft wel eens Duvel uit een flesje gedronken omdat het café geen geschikte glazen had. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Vieze aan uit de fles drinken is de drab die normaal achterblijft.

Pils uit de fles is standaard, maar speciaalbier niet nee.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo vaak heb je geen drab toch? Hooguit gist wat gezakt is, dat zie je wel veel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gonadan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:36:
Zo vaak heb je geen drab toch? Hooguit gist wat gezakt is, dat zie je wel veel.
Ja dat bedoel ik. Bij Weizen en zwaardere bieren toch wel regelmatig hoor. Is verder niet erg, maar uit de fles drinken is dan echt vies.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DikkeBMW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:10:
[...]

Ja dat bedoel ik. Bij Weizen en zwaardere bieren toch wel regelmatig hoor. Is verder niet erg, maar uit de fles drinken is dan echt vies.
Dat is verre van optimaal inderdaad. Net als mensen die een flesje verdelen over twee glazen en dan echt de eerste helft uitgieten en daarna de tweede helft in het andere glas. Zo zonde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Ik spoel m'n glazen ook altijd om voor gebruik, en poets ze daarna weer droog met een schone doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Met plakkerige gist minder problematisch, als je het flesje maar niet te heftig kantelt bij het uitdrinken. Met drogere vlokkengist is het nogal... Raar.
Maar speciaalbier gaat bij mij altijd uit het glas. Droog uit de kast. Dat is voor mij toch het lekkerst.

De Hopt adventbox begint stilaan beter te worden. De Midsummer Melancholy stout was erg lekker. Ook de Sofie van Goose Island was prettig.
De Jenlain Winter Ale was voor mij tot nu toe de grote tegenvaller. Net opgedronken. Slap en waterig, zonder karakter. De 24 hops van Kees die ik zojuist uit de doos toverde bewaar ik even voor morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Gelukkig heb ik mij in de diversiteit van glazen kunnen beperken (anders blijf ik maar kopen). Ik heb voor de meeste soorten bieren een set van 4 stuks om samen met vrienden in stijl te kunnen genieten. Cornet (groot), La Trappe, Duvel, Leffe en hoge speciale glazen van Köstritzer. Uiteraard ook gewone pils glazen van Warsteiner.

[ Voor 13% gewijzigd door Theck88 op 20-12-2017 08:46 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik pleur m'n glazen ook in de vaatwasser en het klopt dat sommige glazen snel slijten qua opdruk. Ook gouden randjes gaan zo eerder naar de knoppen. (gelukkig heb ik daar weinig van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
Gonadan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:03:
* Gonadan heeft wel eens Duvel uit een flesje gedronken omdat het café geen geschikte glazen had. :')
Hhaha
Doet me denken aan een café waar in überhaupt geen bier kon drinken....omdat ze 0 bierglazen meer hadden :')

Maar in general: Speciaalbier uit fles is inderdaad een verschrikkelijke zonde. Dat hoort in een glas. Meestal pak ik een droge uit de kast, soms omspoelen & afdrogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is 1 van jullie dit biertje toevallig eens tegengekomen in de vele speciaal bier zaakjes? Kans is denk ik klein, maar vraag het toch maar :)

https://www.ratebeer.com/...ee-and-cigarettes/495522/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Rev! schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:18:
Is 1 van jullie dit biertje toevallig eens tegengekomen in de vele speciaal bier zaakjes? Kans is denk ik klein, maar vraag het toch maar :)

https://www.ratebeer.com/...ee-and-cigarettes/495522/
https://www.sterk.amsterdam/brewdog-coffee.html

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Die is mijn lievelings, perfect glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

straaljager27 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:51:
[...]

Hhaha
Doet me denken aan een café waar in überhaupt geen bier kon drinken....omdat ze 0 bierglazen meer hadden :')

Maar in general: Speciaalbier uit fles is inderdaad een verschrikkelijke zonde. Dat hoort in een glas. Meestal pak ik een droge uit de kast, soms omspoelen & afdrogen
Met je maten die normaal bier drinken in hetzelfde tempo Duvel drinken. Not done... :|

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
@Theck88 aiii, dat hakt er aardig in

• Rev!
  • Niet online
Die had ik ook nog gevonden inderdaad (mijn oude nachtwinkel notabene), maar daar is alles wel een flink stukje duurder omdat nachtwinkel. Naja als ik niks anders kan vinden dat is dat nog altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Laatst online: 10:00
Ik had gister met een paar collega's een borrel in een kroeg in Haarlem en heb daar kennis gemaakt met de Schwarzwalder Kirsch van brouwerij het Uiltje en ben aangenaam verrast. Het betreft een Imperial Stout van 8% met een zoet-frisse smaak met aroma's van Chocola en Kers. Echt een aanrader met de kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Gisteravond de Broeder Jacob Double Port 9° gehad. Een van de betere bieren die ik de laatste tijd gedronken heb. Aangenaam zacht van smaak. Nu ben ik ook een port liefhebber, maar dit moet het ook goed doen bij een wildgerecht gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voorraadje voor de kerstdagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L1ARXv2hysQdoSQxH53rEFyd/medium.jpg

Lokale speciaal biertjes (op de Kwak na :P). Om een of andere reden koop ik mijn speciaal biertjes altijd per 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:30:
Ik had gister met een paar collega's een borrel in een kroeg in Haarlem en heb daar kennis gemaakt met de Schwarzwalder Kirsch van brouwerij het Uiltje en ben aangenaam verrast. Het betreft een Imperial Stout van 8% met een zoet-frisse smaak met aroma's van Chocola en Kers. Echt een aanrader met de kerst :)
Die heb ik ook gehad bij de brouwerij van Uiltje zelf, vond hem erg lekker en je proeft de kers ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Zit er ook kers in of is het alleen kersensmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik wilde de Gouden Carolus Christmas halen, maar die was op in de lokale slijter ;(

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 14:44
Chaoss schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:15:
Voorraadje voor de kerstdagen:

Lokale speciaal biertjes (op de Kwak na :P). Om een of andere reden koop ik mijn speciaal biertjes altijd per 2 :+
Doe ik ook. Handig als er iemand op bezoek komt, of als ie zo lekker is dat je nog een tweede kan nemen 8)

Ik zat ook eens te kijken of ik nog wat nodig had voor de kerst, maar mijn voorraad is ruim voldoende. Meestal koop ik bier wat ik lekker vind in de aanbieding en bij de AH ligt er ook vaak veel (nog lang houdbaar) bier in de 35%-bak. Conclusie, er staan nog ruim 60 flesjes op me te wachten, voornamelijk lekkere blonde bieren en tripels. Ik kan nog wel een paar maanden vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Gisteren tijdens 't kerstfeestje een 6 pack Gulden Draak (2 normale, 2 9000s en 2 Brewmasters) + glas gekregen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Mercatres schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:52:
Gisteren tijdens 't kerstfeestje een 6 pack Gulden Draak (2 normale, 2 9000s en 2 Brewmasters) + glas gekregen :9~
Ik weet niet wat dat is met die Gulden Draak. Het past echt in mijn straatje qua stijl, zou je zeggen. Ik hou namelijk ontzettend van zware, donkere, zoetige, alcoholische bieren (zoals barley wines, quadrupels, Belgian strong ales, etc.), zéker ook de barrel aged varianten, maar deze bieren hebben allemaal iets heel specifieks dat ik écht niet lekker vindt. Ben er nog nooit achtergekomen wat het nou precies is, maar ik drink het niet meer in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jorizzz schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:27:
[...]

Ik weet niet wat dat is met die Gulden Draak. Het past echt in mijn straatje qua stijl, zou je zeggen. Ik hou namelijk ontzettend van zware, donkere, zoetige, alcoholische bieren (zoals barley wines, quadrupels, Belgian strong ales, etc.), zéker ook de barrel aged varianten, maar deze bieren hebben allemaal iets heel specifieks dat ik écht niet lekker vindt. Ben er nog nooit achtergekomen wat het nou precies is, maar ik drink het niet meer in elk geval...
Same here. Gulden Draak is veel te zoet en er is volgens mij de nodige kunstmatige smaakzooi bij gegooid. Althans, zo smaakt het. Er zijn veel betere bieren te krijgen in dezelfde stijl en voor die prijs.

Deze week een fles St. Bernardus Christmas ale gehaald. 75cl voor slechts 5 euro. Misschien dat ik nog wat extra haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Laatst online: 10:00
Hyp Hyper schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:26:
Zit er ook kers in of is het alleen kersensmaak?
Zit volgens mij gewoon kersensap in maar dat weet ik niet zeker. Uiltje doet volgens mij gewoon met verse ingredienten en niet met namaak dingen.

Ze zullen geen hele Schwarzwalder kirschtaart in flikkeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Afgelopen tijd weer veel speciaal biertjes zelf gekocht of mogen ontvangen.

- Val Dieu Dubbel 0,75 cl
- Gouden Carolus Cuvee van de Keizer 0,75
- Gouden Carolus Indulgence Botanik 0,75
- De Brabandere 1894 (120th anniversary limited edition) 0,75
- Kompaan: Bontgenoot, Joey Greenhorn IPA, Black Coffee Session IPA, 72 hrs, Badgast, Kameraad
- Leffe Royal Ella
- Leffe Winterbier 2017

En nog een 6 liter vaatje Leffe Royal Whitbread Golding voor op de Perfect Draft. Dat wordt smullen met oud & nieuw :)
Pagina: 1 ... 17 ... 197 Laatste