Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:29
Hier helaas in Alkmaar De Mare niet te vinden. Morgen maar eens kijken in Amsterdam - Houthavens regio.
Vriendin kwam wel thuis met Broeder Jacob Bruin.
Kijken of dat wat is van het weekend maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Theck88 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:31:
[...]

Hoe is die bevallen? Kun je de smaak beschrijven, want ik ben benieuwd.
Zachter dan verwacht, maar één keer is voldoende. Geen hoogvlieger.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Als ik hem vind dan probeer ik hem zeker. 1 keer een black rye IPA gehad van Jopen, maar die vond ik absolute niet lekker (überhaupt de bieren van Jopen staan mij niet aan).

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Nyarlathotep schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:16:
Ah, ik ben volgende week pas weer in het land dus ik hoop dat ze er dan nog zijn...

Hier is Sao Paulo geniet ik weer van de lokale brouwsels. En natuurlijk weer even langs Brewdog geweest. Daar hadden ze de Rye Compass van de tap. 15% en èrg lekker. Wel 12 euro voor 20cl maar het was het wel waard :)
Mooi spul. Ben zelf sowieso fan van roggebier. (dus ook geïnteresseerd in de IJ/Duvel collab)
Is de Compass Box ook rye? Ik vond hem iig erg lekker; iets meer dan de Paradox Rye zelfs.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hyp Hyper schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:40:
[...]

Mooi spul. Ben zelf sowieso fan van roggebier. (dus ook geïnteresseerd in de IJ/Duvel collab)
Is de Compass Box ook rye? Ik vond hem iig erg lekker; iets meer dan de Paradox Rye zelfs.
Nope, dat was een 'gewone' imp stout, 221 dagen gerijpt op whiskeyvaten. Ik vond 'm erg lekker en de hoge prijs wel waard.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Vandaag m'n bier-adventskalender van hopt.nl binnen gekregen, nu nog proberen om niet stiekem al eerder een vakje open te maken of meerdere :D
Ben heel benieuwd wat ze erin gestopt hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Scarabial op 30-11-2017 21:27 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
slommer schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:16:
Hier helaas in Alkmaar De Mare niet te vinden.
De slijterij van Alkmaar wisselt helaas niet zoveel, dan kan je beter naar filiaal Huiswaard. Of gewoon de bierwinkel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:45
The_Scarabial schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:58:
Vandaag m'n bier-adventskalender van hopt.nl binnen gekregen, nu nog proberen om niet stiekem al eerder een vakje open te maken of meerdere :D
Ben heel benieuwd wat ze erin gestopt hebben.
Nou ik wilde hem nu open maken, maar ik krijg alleen karton te zien. Hebben ze de buitenkant doos er verkeerd om op gezet :( daarnaast werkt de link zo te zien nog niet, misschien werken ze wel met Amerikaanse tijd. Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrogun
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
Findail schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:38:
[...]
daarnaast werkt de link zo te zien nog niet, misschien werken ze wel met Amerikaanse tijd. Beetje jammer dit.
De info is dagelijks vanaf 12:00 te zien volgens de website van hopt. Dus nog even geduld.
Eerste type biertje is totaal niet mijn ding, maar ga hem uiteraard wel proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Nitrogun schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:51:
Eerste type biertje is totaal niet mijn ding, maar ga hem uiteraard wel proberen
Je kunt hem altijd in een cake gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Findail schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:38:
[...]

Nou ik wilde hem nu open maken, maar ik krijg alleen karton te zien. Hebben ze de buitenkant doos er verkeerd om op gezet :( daarnaast werkt de link zo te zien nog niet, misschien werken ze wel met Amerikaanse tijd. Beetje jammer dit.
Hier wel goed gegaan.

Eerste biertje ninkasi - Smoky oak ale.

Was goed te doen, lekkere whiskey tonen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
DikkeBMW schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:08:
Vorige week heb ik een krat Westvleteren gehaald. De laatste 2 jaar meer en meer van [knip]
Leuk, ik ben benieuwd! Hij staat voor vanavond bij mij op het programma om gedronken te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Misschien niet helemaal juiste plek, maar weet iemand waar ik Leffe bierbrood kan kopen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:37:
[...]

Neemt Rodenbach ook vintage mee naar zo'n festival? Of wellicht iets speciaals? Het is in ieder geval een aanrader! Rodenbach is naar mijn mening 1 van de beste brouwerijen die er is _/-\o_
De Vintages zijn inderdaad erg nice.
De ongerijpte vind ik niet echt in balans.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 14-09 17:33
racoon schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:42:
Misschien niet helemaal juiste plek, maar weet iemand waar ik Leffe bierbrood kan kopen?
Heb het toevallig afgelopen week behoorlijk groot uitgestald zien staan bij de AH XL in Eindhoven. Kon je niet missen zeg maar. ;)

Zojuist een Grolsch Winterbok op. Is wat zoet en kruidig maar gaat verrassend goed samen met een kilo pepernoten.

Dat was trouwens ook zo met de stout die ik uit m'n adventdoos trok. De Oesterstout van d'r Scheldebrouwerij. Ik ben niet zo'n enorme stout fan maar deze was erg lekker. Niet te zwaar en een te overheersende stout smaak. In mijn ogen perfect voor de "beginnende" stout drinker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Uit de folder van de Mitra, komende donderdag, vrijdag en zaterdag 20% korting op speciaalbier.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQHkGGLWAAERrDV?format=jpg

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 03-12-2017 12:25 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

slommer schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:16:
Hier helaas in Alkmaar De Mare niet te vinden. Morgen maar eens kijken in Amsterdam - Houthavens regio.
Vriendin kwam wel thuis met Broeder Jacob Bruin.
Kijken of dat wat is van het weekend maar.
Hij staat daar nu gewoon bij de AH.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

straaljager27 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:53:
[...]

Leuk, ik ben benieuwd! Hij staat voor vanavond bij mij op het programma om gedronken te worden
En, hoe vond je hem?

Ik heb gisteren de triple Ipa van Emelisse gedronken. Ben wel liefhebber van Ipa en deze was zeer lekker. Krachtig, kruidig en na een tijdje een beetje zoethoutig. Ik zou er niet meer dan 1 van drinken op een avond, maar hij was wel erg lekker.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Een bier voor de koude, natte "winter" dagen ; Kaapse Klaas (Christmas Ale), hele donkere stout met caramel en chocola. Ik ben normaal niet zo van het zoete, maar dit is heerlijk ! Uit Rotjeknor, dus goed :+

Heb trouwens ook eindelijk eens die Gulden Draak (aged in whisky barrels) gedronken, erg lekker !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Van het weekend heb ik ook 'Het IJ van de Duivel' geprobeerd en hij smaakte prima. Weinig rye smaak en ik had eerlijk gezegd het idee dat ik de gewone Tripelhop van Duvel aan het drinken was. Deze is overigens ook lekker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Theck88 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:42:
Van het weekend heb ik ook 'Het IJ van de Duivel' geprobeerd en hij smaakte prima. Weinig rye smaak en ik had eerlijk gezegd het idee dat ik de gewone Tripelhop van Duvel aan het drinken was. Deze is overigens ook lekker ;)
Ik heb hem ook geproefd, maar vond het echt helemaal niets. Smaakte gewoon als een IPA en als ik ergens een hekel aan heb... :{

Afgelopen zaterdag wel een verrassende gehad: Grolsch Winterbok, ik neem een slok en het eerste waar ik aan denk: speculaas :D Dat bier is dus één vloeibare speculaaspop, best goed te doen voor eentje, maar je moet er niet meer van gaan drinken.

Verder van mijn ouders voor sinterklaas een Jopen Geniet & Geef gekregen en nog een Gulden Draak Brewmaster 2017 en Brugse Zot (altijd goed) gekocht. Daarnaast nog aan de Hopt adventkalender begonnen, ik lijk wel een alcoholist _O-

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:14
Momenteel bij de Plus ook goede aanbiedingen.
Enkele geschenksets van bijvoorbeeld La Trappe en ‘t IJ in de aanbieding en ook allerlei 75cl. flessen waaronder:

- Chouffe
- Skuumkoppe
- Straffe Hendrik Tripel
- Westmalle Tripel
- Karmeliet Tripel
- Cornet
- De Brabander limited edition
- Pauwel Kwak

EN:
- Duvel Barrel Aged (€20 ipv €25)

Bovenstaande is eigenlijk mijn eigen lijstje :P Lekkere bieren imho, niets nieuws voor me overigens. Op de Duvel Barrel Aged na, die vind ik ook wel erg prijzig eigenlijk..
Scheelt toch 50% dus het is echt een serieuze korting die je pakt. Er waren dus nog meer verschillende maar daar was ik niet in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Moet overigens zeggen dat ik van de bockbieren La Trappe by far de lekkerste vind. Heb er al best wel wat gehad, maar die steekt er bij mij echt bovenuit. Ik heb het dan wel over de gangbare winter/herfst bock bieren. Exclusievere/specialere bieren (die je niet zo bij de super krijgt) zijn geen eerlijk vergelijk :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DikkeBMW schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:36:
Moet overigens zeggen dat ik van de bockbieren La Trappe by far de lekkerste vind. Heb er al best wel wat gehad, maar die steekt er bij mij echt bovenuit. Ik heb het dan wel over de gangbare winter/herfst bock bieren. Exclusievere/specialere bieren (die je niet zo bij de super krijgt) zijn geen eerlijk vergelijk :P
Nee want rookbock is :9 :9 :9 :9

Verslaat alles in de supermarkt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Theck88 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:42:
Gisteren toevallig ook gehad, erg lekker biertje. Ipa met het typische smaakje van brouwerij het IJ.
Heb vorige week mijn eigen black ipa gebotlled, ben erg benieuwd hoe die gaat smaken 8)
DikkeBMW schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:36:
Eens, ik heb alle bokbieren gehad die je in de super kan kopen en die van La Trappe was inderdaad het lekkerst (hebben zowiezo altijd lekker bier)

Dit weekend bierfestival in Haarlem, nog mensen van hier die gaan? Vrijdag ga ik eerst Star Wars kijken in de brouwerij van Uiltje(met bier uiteraard), en zaterdag & zondag lekker biertjes proefen bij de Jopenkerk.

[ Voor 43% gewijzigd door Rev! op 04-12-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Gonadan schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:00:
[...]

Hij staat daar nu gewoon bij de AH.
Hmm welke was je dan? Spaarndammerdijk geweest vandaag maar niets.
Ook al 3 AH's in alkmaar gezien zonder bier thuis te komen.
Ga het bijna opgeven maar om hem te proberen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

slommer schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:40:
Hmm welke was je dan? Spaarndammerdijk geweest vandaag maar niets.
Ook al 3 AH's in alkmaar gezien zonder bier thuis te komen.
Ga het bijna opgeven maar om hem te proberen zo.
AH De Mare, waar je het over had. Overigens niet in het bierschap, maar boven zo'n koeltafel als promotie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Metalfreak schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:23:
[...]

Ik heb hem ook geproefd, maar vond het echt helemaal niets. Smaakte gewoon als een IPA en als ik ergens een hekel aan heb... :{

Afgelopen zaterdag wel een verrassende gehad: Grolsch Winterbok, ik neem een slok en het eerste waar ik aan denk: speculaas :D Dat bier is dus één vloeibare speculaaspop, best goed te doen voor eentje, maar je moet er niet meer van gaan drinken.

Verder van mijn ouders voor sinterklaas een Jopen Geniet & Geef gekregen en nog een Gulden Draak Brewmaster 2017 en Brugse Zot (altijd goed) gekocht. Daarnaast nog aan de Hopt adventkalender begonnen, ik lijk wel een alcoholist _O-
Maar het is toch ook een (rye) IPA :P

De Winterbok is inderdaad goed te doen. Ik moest gelijk denken aan stroopwafel/appeltaart. Wel een lekker biertje voor deze eerste koude dagen.

Van het weekend gun ik mijzelf de tijd voor de Westvleteren 8 Blond. Ben erg benieuwd hoe dit gaat smaken. De Westvletern 12 was zeer goed, de 10 viel mij een beetje tegen. De 10 was in mijn ogen minder vol van smaak en wat 'wateriger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Afgelopen zondag voor het eerst een St Bernardus Abt 12 op. Lekker bier, maar ik vond het niet echt speciaal. Misschien moeten mijn smaakpapillen beter ontwikkeld worden of moet er uitleg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Pat911 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:37:
Afgelopen zondag voor het eerst een St Bernardus Abt 12 op. Lekker bier, maar ik vond het niet echt speciaal. Misschien moeten mijn smaakpapillen beter ontwikkeld worden of moet er uitleg bij.
Heb je hem koud gedronken of op kamertemperatuur? Zo uit de koelkast vind ik hem ook niet zo bijzonder, maar tegen het lauwe aan heerlijk. Komt erg in de buurt van de alom geprezen Westvleteren 12 naar mijn mening.

Afgelopen weekend een Bax Koudvuur soldaat gemaakt, bijzondere smaak. Niet iets voor elke dag, maar smaken verschillen.

[ Voor 28% gewijzigd door e.looijenga op 05-12-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
e.looijenga schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:45:
[...]

Heb je hem koud gedronken of op kamertemperatuur? Zo uit de koelkast vind ik hem ook niet zo bijzonder, maar tegen het lauwe aan heerlijk. Komt erg in de buurt van de alom geprezen Westvleteren 12 naar mijn mening.
Over smaak valt inderdaad te twisten...

Uit de koelkast gehaald en even laten opwarmen. Toen pas open en ingeschonken en langzaam gedronken zodat ie opwarmt. Vind ik altijd fijn met speciaalbiertjes, want dan komt er steeds meer smaak bij. Maar het kwam bij mij niet binnen.

Had inderdaad veel verhalen gehoord over dat het Westvleteren12 zou benaderen. Misschien nog maar eens proberen, kan natuurlijk ook aan mij hebben gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Pat911 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:29:
[...]

Over smaak valt inderdaad te twisten...

Uit de koelkast gehaald en even laten opwarmen. Toen pas open en ingeschonken en langzaam gedronken zodat ie opwarmt. Vind ik altijd fijn met speciaalbiertjes, want dan komt er steeds meer smaak bij. Maar het kwam bij mij niet binnen.

Had inderdaad veel verhalen gehoord over dat het Westvleteren12 zou benaderen. Misschien nog maar eens proberen, kan natuurlijk ook aan mij hebben gelegen.
Je kunt de smaken vaak versterken door er iets bij te eten (kaas/nootje oid). De Abt 12 komt dan op kamer temperatuur veel beter tot zijn recht vind ik.

Ik heb de Westvleteren 12 geproefd en vind deze veel beter dan de Abt 12. Voller, meer diepgang en gebalanceerde smaak tussen zoet en bitter. De abt 12 is heeft ongeveer hetzelfde karakter, maar de smaak neigt meer naar het moutige/chocolade en is minder zoet. Uiteraard is dit persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Temperatuur doet heel veel, eigenlijk is het verschil tussen de Abt 12 en de Westvleteren alleen de gist. (weet niet of het nog steeds zo is maar beide bieren zijn in ieder geval in exact dezelfde brouwerij gemaakt voor een tijd). Als je ze te koud drinkt mis je sowieso veel van de smaak, vanaf een graadje of 10-12 begint het toch pas echt te 'leven'.

Als je het geld van de WV12 uitspaart door de Abt.12 te kopen kun je van het verschil een lekker stukje roquefort of andere kaas bij halen, en dan moet de WV12 het voor dat geld toch echt afleggen bij mij ;)

@Gonadan > shit.. ik was er zaterdag ook, nog even voor de grap gekeken bij de bierschappen (mateloos irritant dat alles er op smaak ipv brouwerij uitgestald staat). Vraag me wel af of ie ook echt de moeite waard is of gewoon de zoveelste 'net iets anders IPA'. Persoonlijk ben ik ook niet zo weg van Duvel nl.
Als ik echt lekker en apart bier wil ga ik wel naar Ludo in het centrum ;) Which reminds.. hij heeft net de kerstspecial van de Moersleutel staan..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
De WV kost geen drol hoor. Je moet het wel even zelf gaan halen bij het klooster. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slommer
Gonadan schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:44:
[...]

AH De Mare, waar je het over had. Overigens niet in het bierschap, maar boven zo'n koeltafel als promotie.
Gisteravond na dit gelezen te hebben nieuw ritje AH gedaan (Vriendin is zo blij dat ik nu steeds de boodschappen haal).
En na wat zoekwerk idd gevonden bij de vleeswaren (waar zou je ander het bier zoeken?)
Hou zelf niet zo van Duvel (citrus weer wel).
Het is een goed biertje wat ikzelf ook wel de combi vind tussen IJ en Duvel.
Maar ook weer niet zo speciaal dat ik het veel vaker ga drinken. Staat er nog 1tje te wachten in de koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 19:19

Mef

Wil het proeven wat gaan uitbreiden. Alles wat in de plaatselijke supermarkt of drankenhandel voor handen is heb ik ondertussen wel geproefd. Zou graag het buiten de Belgische grenzen gaan zoeken en wat buitenlandse bieren proeven. Zijn er mensen die goede websites kennen waar je een mooi aanbod hebt en ook voor een voordelige prijs online wat kan aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Zijn er nog tips voor wat (niet al te moeilijk verkrijgbare) biertjes met een laag alcoholpercentage van 3 of 4%, zoals een session IPA? Ga vaak met de auto naar evenementen en vind het dan wel lekker iets anders te drinken dan zo'n zoete radler. Alvast bedankt voor eventuele suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:59
Guinness Dublin Porter heeft 3,8%. Komt wel in flessen van 0,5l en is ongeveer compleet het tegenovergestelde van radler. Anders Brewdog Dead Pony Club. Ook 3.8% en komt in normale 0,33l flesjes. Beide kun je nog wel bij de betere AH vinden, en anders misschien bij Gall&Gall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of de Brewdog Nanny State met 0,5%, verkrijgbaar bij de Appie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Er1k989 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:58:
Zijn er nog tips voor wat (niet al te moeilijk verkrijgbare) biertjes met een laag alcoholpercentage van 3 of 4%, zoals een session IPA? Ga vaak met de auto naar evenementen en vind het dan wel lekker iets anders te drinken dan zo'n zoete radler. Alvast bedankt voor eventuele suggesties!
Nanny State
https://www.brewdog.com/item/61/BrewDog/Nanny-State.html

En verder vind ik Franziskaner Alkoholfrei ook erg lekker
http://www.franziskaner-w.../unsere-biere/alkoholfrei

Persoonlijk drink ik in principe *niet* als ik moet rijden. Nja, 0,0% of 0,5% biertjes dus en een heel heel enkele keer tijdens het eten een normaal biertje, als ik zeker weet dat ik een uur of 3, 4 daarna pas weer hoef te rijden. In alle andere gevallen rijd vrouwlief. (We spreken normaliter tevoren af wie d'r rijd en wie d'r drinkt of doen dat op dat moment.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
@Er1k989 Kaapse brouwers hebben ook een lekkere session.

Als je het kan vinden, Australische brouwers hebben vaak lekkere session ales en lichtere pale ales. Denk aan Little Creatures, Gage Roads, Stone & Wood, Colonial Brewing Co.

In Düsseldorf zit ook een top importeur: britische-biere.de

Ze organiseren vaak leuke proeverijeren en ze hadden een goede range van alcohol vrije ales @unezra .

[ Voor 0% gewijzigd door Eli3l op 06-12-2017 17:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Er zijn genoeg Nederlandse websites te vinden die een zeer uitgebreid assortiment buitenlandse bieren hebben. Als je bij de AH komt en je wilt een lekkere alcoholvrije IPA, probeer dan eens de: IPA Liberis 2+3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

slommer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:50:
Gisteravond na dit gelezen te hebben nieuw ritje AH gedaan (Vriendin is zo blij dat ik nu steeds de boodschappen haal).
En na wat zoekwerk idd gevonden bij de vleeswaren (waar zou je ander het bier zoeken?)
Hou zelf niet zo van Duvel (citrus weer wel).
Het is een goed biertje wat ikzelf ook wel de combi vind tussen IJ en Duvel.
Maar ook weer niet zo speciaal dat ik het veel vaker ga drinken. Staat er nog 1tje te wachten in de koelkast.
Eens. Hij was wel geinig om eens te drinken maar niet meer dan dat. Beetje vlak en is waarschijnlijk bedoeld om gewoon overal eenmalig te verkopen. Blijkbaar loopt de gewone Duvel niet zo goed meer. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Afbeeldingslocatie: https://www.bestebieren.nl/wp-content/uploads/2016/06/Doude-Maalderij-Farang-small.jpg

Iemand deze al eens geprobeerd? Een Belgische tripel met Thaise kruiden. Volgens mij zit er Laos in.

Farang betekent trouwens 'blanke buitenlander' oftewel toerist.

Ik vond hem erg lekker bij mijn steak uit het groene ei.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 08-12-2017 10:54 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Yeahh! Voor de liefhebbers: er is weer een nieuwe batch van La Trappe Oak Aged, #29. Gerijpt op bourbon vaten.

Morgen weer ff langs en eentje scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Van de Sint gekregen bij de Dirk3 vandaan.
Gouden Carolus Tripel. Echt wat een heerlijk biertje is dat zeg. Had ook de classic maar die doet me niet zo veel. Maar de triple is echt een topper. Morgen nog maar wat bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Ik vond de Gouden Carolus tripel tegenvallen. Niet echt mijn ding.

Net een Chimay blauw open getrokken! Lekker stevig!

Mejor así

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
Barbas schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:11:

Net een Chimay blauw open getrokken! Lekker stevig!
Mooi is dat, hoe smaken verschillen. Vriend van me is helemaal weg van Cornet oaked, die doet me niet zo veel. Vind dat glas van hun wel weer meester.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Barbas schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:11:
:o

Dat vind ik dus echt het lekkerste bier dat ik ooit gehad heb!

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Gisteren een Brugse Zot dubbel gedronken. Dubbel is normaal niet zo mijn ding, maar af en toe zit er weer een parel tussen :)

De Gerardus Herfstbok heb ik niet leeg kunnen drinken. Vreemd genoeg had ik dat ook al bij de Gerardus Blond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Metalfreak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:51:
[...]

Ik prefereer een Leffe Royale Whitbread Golding of een Maredsous tripel :D Mooi dit inderdaad, hoe ieder zijn voorkeur heeft :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maandag krijg (nou ja krijgen, ik heb ze gekocht) ik van een collega een verzameling Italiaans speciaalbier. Benieuwd wat daar allemaal tussen zit. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Er1k989 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:58:
https://www.beernavigator.com/nl/de-molen-hugs-kisses.html

Hugs and kisses van brouwerij de molen is mijn favoriet voor een licht biertje. Heb er altijd wat in de kast staan! d:)b
Een mooie session met veel smaak, ondanks het lage alcoholpercentage.

[ Voor 5% gewijzigd door Timoth op 09-12-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Barbas schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 08:46:
[...]

Ik prefereer een Leffe Royale Whitbread Golding of een Maredsous tripel :D Mooi dit inderdaad, hoe ieder zijn voorkeur heeft :)
Binnenkort ook maar eens proberen,
Ik had laatst uit Antwerpen Leffe Royale Mount Hood mee genomen, daar gewoon te krijgen in de Carrefour voor een normale prijs. Hier ben ik hem helaas nergens tegen gekomen.

Die viel goed in de smaak, en dan baal ik weer dat ik niet m'n hele auto had vol gegooid 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:30:
Maandag krijg (nou ja krijgen, ik heb ze gekocht) ik van een collega een verzameling Italiaans speciaalbier. Benieuwd wat daar allemaal tussen zit. :9
Hij stuurt net even een fotootje van de totale oogst:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/italiaansbier.jpg

Van iedere soort is er een exemplaar voor mij bij :D

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 09-12-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Metalfreak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:51:
[...]

Zeker een erg lekker bier, maar van Gouden Carolus is de Cuvee van de Keizer (Blauw) pas écht een bier naar mijn hart. Ze hebben er overigens ook een whiskey-infused versie van, die is ook geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

remzor schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:56:
Yeahh! Voor de liefhebbers: er is weer een nieuwe batch van La Trappe Oak Aged, #29. Gerijpt op bourbon vaten.

Morgen weer ff langs en eentje scoren :)
mathy_ schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:05:
Van de Sint gekregen bij de Dirk3 vandaan.
Gouden Carolus Tripel. Echt wat een heerlijk biertje is dat zeg. Had ook de classic maar die doet me niet zo veel. Maar de triple is echt een topper. Morgen nog maar wat bij halen.
Voor beiden de vraag: waar hebben jullie deze gehaald? Morgen namelijk vrij, dus eens kijken over ik hem ergens kan scoren.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
DikkeBMW schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:18:
[...]

[...]

Voor beiden de vraag: waar hebben jullie deze gehaald? Morgen namelijk vrij, dus eens kijken over ik hem ergens kan scoren.
Staat in de tekst;) Maar bij de Dirk III, de slijter van de Dirk vd broek, was vorige week in de aanbieding. Maar volgens mij wel standaard in hun assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
De La Trappe haal je het beste bij de brouwerij / het klooster zelf, net buiten Tilburg:
https://www.latrappetrapp...ezoek-ons/kloosterwinkel/

Maar je kunt tegenwoordig ook on-line bestellen, ook die oak-aged:
https://www.kloosterwinke...-trappe-trappist-oak-aged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Uiteindelijk zijn er 16 Italiaanse speciaalbiertjes in mijn bezit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Dirtbiter schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:18:
[...]

De La Trappe haal je het beste bij de brouwerij / het klooster zelf, net buiten Tilburg:

Zijn die in prijs gezakt? heb de 24 staan, maar dacht dat die een stukje duurder was.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
CaLeX schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:44:
[...]

Zijn die in prijs gezakt? heb de 24 staan, maar dacht dat die een stukje duurder was.
Ik heb daar in de winkel ooit 1x een oak-aged gekocht, en kan me herinneren dat die ook 12,50 was.

Maar ze hebben een tijdje terug ook allerlei oude batches verkocht, steeds iedere week een batch ouder.
Die prijzen liepen op naarmate het batchnummer lager werd.

Dus als je hem tijdens die actie gekocht hebt, kan dat wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Online kosten ze nog steeds 12,50. En daar komen (pakket)verzendkosten bij.
Ik heb er twee besteld, samen met een vriend dus dan kun je de verzendkosten al delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Dirtbiter schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:50:
[...]

Ik heb daar in de winkel ooit 1x een oak-aged gekocht, en kan me herinneren dat die ook 12,50 was.

Maar ze hebben een tijdje terug ook allerlei oude batches verkocht, steeds iedere week een batch ouder.
Die prijzen liepen op naarmate het batchnummer lager werd.

Dus als je hem tijdens die actie gekocht hebt, kan dat wel ja.
Denk dat die al 2 jaar op zolder staat dus kan me dat niet helemaal herinneren.

Maar thnx, ik weet wat er op mijn verlanglijstje komt :9~

edit:

Beste bier vrienden,

Twee jaar geleden heeft u deel genomen aan een crowd fund actie van brouwerij Kees, zodat wij van de opbrengt een nieuwe gistingstank konden kopen.

Ondertussen staat de gistingstank al een tijdje in de brouwerij en is uw bijna afgevuld en is het tijd om het bier te komen ophalen.

*O*

[ Voor 22% gewijzigd door CaLeX op 11-12-2017 10:44 ]

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Het winterbier van La Chouffe de N'ice Chouffe is een van m'n favorieten op de zondagavond. Wel oppassen met die vrienden, want je gaat er al snel van achteruit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

virtualJac schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:30:
Het winterbier van La Chouffe de N'ice Chouffe is een van m'n favorieten op de zondagavond. Wel oppassen met die vrienden, want je gaat er al snel van achteruit lopen.
Ben sowieso gek op winterbier!

Tot nu toe gehad:
- Brand Sylvester; erg lekker, vind brand de laatste tijd sowieso goed bezig
- Warsteiner Winter; wat lichter biertje, andere smaak dan de andere, minder kruidig, minder zoet
- Gulpener Wintervrund; lijkt dit jaar ook wat minder zoet en minder kruidig.
- Chouffe N'ice; ook een toppertje!

Vond vorig jaar de Grolsch winter echt verschrikkelijk naar speculaas smaken, dus die durf ik nu niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Dirtbiter schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:18:
[...]

Staat sowieso op de planning daar nog eens heen te gaan! Maar het is een stukje rijden en ik wil er ook de tijd nemen, dus dat moeten we even plannen.

Heb jij toevallig de St. Bernardus Oak aged gehad? Die vond ik namelijk niet lekker: te sterke cask smaak voor mij. Lijkt die La Trappe hierop of is die toch anders.
mathy_ schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:10:
[...]

Staat in de tekst;) Maar bij de Dirk III, de slijter van de Dirk vd broek, was vorige week in de aanbieding. Maar volgens mij wel standaard in hun assortiment.
Sjonge jonge, volledig overheen gelezen :+ Dirk zit hier nergens in de buurt dus dat houdt dan op.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
DikkeBMW schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:56:
[...]

Staat sowieso op de planning daar nog eens heen te gaan! Maar het is een stukje rijden en ik wil er ook de tijd nemen, dus dat moeten we even plannen.

Heb jij toevallig de St. Bernardus Oak aged gehad? Die vond ik namelijk niet lekker: te sterke cask smaak voor mij. Lijkt die La Trappe hierop of is die toch anders.
Die heb ik nooit gehad. Ik heb de La Trappe batch 21 gehad, wat bekend staat als een van de beste.

Daaruit heb ik geconcludeerd dat oak aged niet mijn smaak is. Die eiken/vanille smaak kan ik niet waarderen in bier. Daarom verder eigenlijk geen oak aged bieren meer voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
Dirtbiter schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:03:
[...]

Die heb ik nooit gehad. Ik heb de La Trappe batch 21 gehad, wat bekend staat als een van de beste.

Daaruit heb ik geconcludeerd dat oak aged niet mijn smaak is. Die eiken/vanille smaak kan ik niet waarderen in bier. Daarom verder eigenlijk geen oak aged bieren meer voor mij.
Persoonlijk vind ik de Cornet Oaked wel lekker. Niet heel overheersende smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
virtualJac schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:44:
[...]

Die vind ik ook érg lekker. Daar proef je het oaked inderdaad weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Laatst een Kasteel Bruin met bottle datum 29SEP2004 mogen proeven.

Wow... die is nice.
Bijna Port.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MikeyMan schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:52:
[...]

Vond vorig jaar de Grolsch winter echt verschrikkelijk naar speculaas smaken, dus die durf ik nu niet meer aan.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat nog steeds het geval is, een vloeibare speculaaspop met alcohol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

MegaTronics schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:31:
Uiteindelijk zijn er 16 Italiaanse speciaalbiertjes in mijn bezit. :9
Overzichtsfoto dus :P

Heb vandaag oa de LaChouffe N'Ice en die Cornet Oaked gehaald. Ben benieuwd!

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
[...]

[...]

Ik woon bijna bij de brouwerij van La Trappe om de hoek ;) Dus ik haal elke keer de nieuwe batch in de kloosterwinkel.

Ze verkopen er ook verse chocolade, zelf gemaakte worstenbroodjes, allerlei geschenkverpakkingen, glazen, kaas, vers brood, alle La Trappe bieren natuurlijk, etc.
In de zomer zit het in de tuin op het buitenterras altijd bomvol. Veel mensen gaan ook wandelen daar in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

virtualJac schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:44:
[...]

Toch 1 van mijn favorieten!

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
DikkeBMW schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:56:
jonge jonge, volledig overheen gelezen :+ Dirk zit hier nergens in de buurt dus dat houdt dan op.
Er zijn vast meer slijterijen/supermarkten die deze bieren verkopen. Dirk heeft echt niet het alleenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Pat911 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:03:
[...]

Er zijn vast meer slijterijen/supermarkten die deze bieren verkopen. Dirk heeft echt niet het alleenrecht.
Zag gisteren bij de Gall&Gall alleen een andere soort van dat merk staan, vandaar dat ik het niet wist. Volgende keer eens op letten.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Mooi om te lezen dat er zoveel smaak verschillen zijn tussen personen.
Gouden Carolus Tripel, Chimay Blauw, Cornet Oaked, Gerardus etc. zijn allemaal toegankelijke bieren met een prima smaak.

Die Thai Style Farang is minder toegankelijk en zal niet iedereen lekker vinden ivm de kruiden. Vaak is z'n soort bier goed te combineren met een pittig gerecht. Lijkt een beetje op de Thai Thai Tripel van Oedipus.

Van het weekend: Oma's pruim gehad van Bax (bock stijl), maar dat was geen succes. Eerste slok is heerlijk fruitig, maar de afdronk was eerder hoppig/bitter dan zacht karamel/moutig wat je verwacht bij een bokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

MikeyMan schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:52:
[...]

Ben sowieso gek op winterbier!

Tot nu toe gehad:
- Brand Sylvester; erg lekker, vind brand de laatste tijd sowieso goed bezig
- Warsteiner Winter; wat lichter biertje, andere smaak dan de andere, minder kruidig, minder zoet
- Gulpener Wintervrund; lijkt dit jaar ook wat minder zoet en minder kruidig.
- Chouffe N'ice; ook een toppertje!

Idd, die zijn allemaal lekker. Vooral de Gulpener en Chouffe vind ik goed.
De Warsteiner is eigenlijk wel tof want het is een doordrinkbiertje, dat zie je niet vaak in specialbieren.

Grolsch vind ik als PILS erg lekker (al heb ik het idee dat ze de laatste jaren minder bitter zijn) Op één of andere manieren zijn al hun speciaalbieren erg matig tot slecht, met als dieptepunt hun Bokbier, wat een zoete bagger zeg. Opvallend dat juist Amstel (bij minder hoog aangeschreven) één van de lekjkerste Bokkies maakt)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pinin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:09:
[...]

De Warsteiner is eigenlijk wel tof want het is een doordrinkbiertje, dat zie je niet vaak in specialbieren.

Grolsch vind ik als PILS erg lekker (al heb ik het idee dat ze de laatste jaren minder bitter zijn) Op één of andere manieren zijn al hun speciaalbieren erg matig tot slecht, met als dieptepunt hun Bokbier, wat een zoete bagger zeg. Opvallend dat juist Amstel (bij minder hoog aangeschreven) één van de lekjkerste Bokkies maakt)
Dat vond ik tot twee jaar geleden ook, maar de Amstel Bock is m.i. niet meer te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Pinin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:09:
[...]

Smaken verschillen :) . Grolsch Herfstbok is mijn persoonlijke favoriet met een tweetal Duitse bokbieren.
De Chouffe N'ice is een fantastisch bier inderdaad. De Wintervrund vond ik niet lekker, want er zat voor mij een te kruidige smaak aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Theck88 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:05:
[...]

Smaken verschillen :) . Grolsch Herfstbok is mijn persoonlijke favoriet met een tweetal Duitse bokbieren.
De Chouffe N'ice is een fantastisch bier inderdaad. De Wintervrund vond ik niet lekker, want er zat voor mij een te kruidige smaak aan.
In mijn herinnering is ie dit jaar minder kruidig en minder zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ik heb dit jaar IJndejaars en Bock van brouwerij t IJ zeer recent gehad. Ik moet zeggen dat ze allebei, naar mijn smaak, erg lekker en toegankelijk zijn. Bock hadden we tijdens een winterBBQ en was heerlijk van smaak bij rood vlees.

Het IJndejaar is gewoon een heerlijk amberkleurig biertje. Beetje zoetig met een lekkere nadronk. Ik ben fan !

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Gelukkig wel, en het is voor bierliefhebbers een fantastische tijd met al die 10.000den biertjes, en niet enkel de pils en Belgisch bier als speciaalbier. :9~ :9~ :9~

Hoop dat de bierhype nog even volhoud en niet instort.
Gelukkig gaat het zelfbrouwen ook telkens makkelijker met goede resultaten.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Wellicht al eens ter sprake gekomen, maar dacht laat ik eens een duit in het zakje doen :)
Zelf een enorme fan van donkere bieren, heb er dan ook al een aantal achter de kiezen. Pareltjes die het proberen waard zijn vind ik Sint Bernardus abt 12, Chimay blauw, Slurfke, Gouden Carolus Classic en de Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Whisky Infused. Met name de Gouden Carolus kan ik aanraden.
Sta uiteraard open voor tips omtrent donkere speciaalbieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van een collega een pakketje Noorderkracht gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://www.poiesz-supermarkten.nl/files/4/5/5/9/0/1/1714287-POIES_LEKKER_ZOMER_LANDKAART_BANNERS_VOLGPAGINAS_bier-packshot.png?height=348&width=300

Is een bier van Poiesz supermarkten en gebrouwen bij de Friese Bierbrouwerij Us Heit.

Smaak & beschrijving
Noorderkracht is een krachtige biertje (6.5% alcohol) dat gebrouwen is met natuurlijke ingrediënten uit het Noorden: volmout, gist, zelfgeteelde hop en bronwater. Ook z’n naam kreeg het van Poiesz klanten. Daarmee vertegenwoordigt dit karaktervolle bier de smaak van het Noorden

Dit volmoutbiertje is ontstaan door een unieke samenwerking tussen de Friese Bierbrouwerij, Poiesz supermarkten en 100 Poiesz klanten.

[ Voor 45% gewijzigd door MegaTronics op 12-12-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Pinin schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:52:
[...]

Gelukkig wel, en het is voor bierliefhebbers een fantastische tijd met al die 10.000den biertjes, en niet enkel de pils en Belgisch bier als speciaalbier. :9~ :9~ :9~

Hoop dat de bierhype nog even volhoud en niet instort.
Gelukkig gaat het zelfbrouwen ook telkens makkelijker met goede resultaten.
Geheel mee eens! Ik moet mij zelf af en toe in de hand houden, want ik ga er wel meer van drinken :X
Alleen in het weekend is het feest wanneer ik er goed voor kan gaan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fopper21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:23
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:57:
Wellicht al eens ter sprake gekomen, maar dacht laat ik eens een duit in het zakje doen :)
Zelf een enorme fan van donkere bieren, heb er dan ook al een aantal achter de kiezen. Pareltjes die het proberen waard zijn vind ik Sint Bernardus abt 12, Chimay blauw, Slurfke, Gouden Carolus Classic en de Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Whisky Infused. Met name de Gouden Carolus kan ik aanraden.
Klinkt of quadrupels je stijl is. Ook in Nederland wordt daar wel wat leuks van gemaakt: https://untappd.com/beer/...?type_id=64&country_id=65 TL;DR La Trappe Quadrupel, Zuster Agatha van Muifel en Ongelovige Thomas als basisbieren. En als je houdt van die smaakbommen, misschien leuk om ook eens een Russian Imperial Stout (RIS) te proberen, daar zijn nog veel meer varianten op basisbieren :) https://untappd.com/beer/...?type_id=41&country_id=65 van De Molen of Moersleutel kun je geen miskoop doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

CtrAltDelicious schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:57:
Allemaal lekkere toegankelijke zware bieren! Hierbij nog een aantal die vrij bekend zijn:
Rochefort 10, 8, 6, Kasteel Donker, Kasteel Cuvée du Chateau, Gulden Draak Quadrupel, La Trappe Qaudrupel, Straffe Hendrik 11 Quadrupel, Wolf 9, Mc Chouffe, Chouffe N'ice etc.

Veel proefplezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Theck88 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:35:
[...]

Allemaal lekkere toegankelijke zware bieren! Hierbij nog een aantal die vrij bekend zijn:
Rochefort 10, 8, 6, Kasteel Donker, Kasteel Cuvée du Chateau, Gulden Draak Quadrupel, La Trappe Qaudrupel, Straffe Hendrik 11 Quadrupel, Wolf 9, Mc Chouffe, Chouffe N'ice etc.

Veel proefplezier! :)
Ah, met die straffe hendrik 11 sla je de plank alles behalve mis, zeer goed biertje! _/-\o_
Fopper21 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:34:
[...]

Klinkt of quadrupels je stijl is. Ook in Nederland wordt daar wel wat leuks van gemaakt: https://untappd.com/beer/...?type_id=64&country_id=65 TL;DR La Trappe Quadrupel, Zuster Agatha van Muifel en Ongelovige Thomas als basisbieren. En als je houdt van die smaakbommen, misschien leuk om ook eens een Russian Imperial Stout (RIS) te proberen, daar zijn nog veel meer varianten op basisbieren :) https://untappd.com/beer/...?type_id=41&country_id=65 van De Molen of Moersleutel kun je geen miskoop doen.
Quadrupels kan ik zeker waarderen inderdaad. Thanks voor je suggesties, ga het vanavond eens rustig bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gisteren de La Chouffe N'Ice gehad. Ik vond hem erg tegenvallen en niet zo lekker... Geen sterke smaak en geen nasmaak. Beetje granige smaak die mij niet zo beviel. Hm nee, die gaat aan mij voorbij...

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Een van de huidige trends in bierenland is om ook bieren voor een tijdje weg te leggen.
Uiteraard kun je dat ook zelf doen, maar om daar nu koelkastruimte aan op te offeren is ook weer zoiets.
Is er een beetje een betaalbare manier om dit toch ook zelf in eigen huis te doen?
Kelder heb ik niet (wel een kruipkelder) en een zolder en schuurtje zijn onderhevig aan temperatuurschommelingen.
Lijkt dus de enige mogelijkheid die ik kan bedenken een mini-koelkastje (maar dat kost wel aardig wat geld), of zie ik dan nog opties over het hoofd?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Tripl3 D schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:05:
Een van de huidige trends in bierenland is om ook bieren voor een tijdje weg te leggen.
Uiteraard kun je dat ook zelf doen, maar om daar nu koelkastruimte aan op te offeren is ook weer zoiets.
Is er een beetje een betaalbare manier om dit toch ook zelf in eigen huis te doen?
Kelder heb ik niet (wel een kruipkelder) en een zolder en schuurtje zijn onderhevig aan temperatuurschommelingen.
Lijkt dus de enige mogelijkheid die ik kan bedenken een mini-koelkastje (maar dat kost wel aardig wat geld), of zie ik dan nog opties over het hoofd?
Heb ze nu zelf in een dressoir staan in de woonkamer tegen de buitenmuur; koelste plek en vrij constante temperatuur, maar eigenlijk iets te warm. Dus ben ook over iets anders aan het denken. Denk erover om deze te voorzien van normale planken.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Een kruipruimte is een prima plek qua licht en temperatuur.

Misschien wel even je bieren in een afgesloten plastic box doen, afhankelijk van hoe vochtig/vies je kruipruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Over Straffe Hendrik en wegleggen gesproken. Begin 2017 in brouwerij de Halve Maan geweest (in Brugge van Brugse Zot en Straffe Hendrik) en daar twee doosjes Straffe Hendrik Heritage gekocht. Op aanraden van de brouwer deze (nu bijna) een jaartje laten rusten. Vrees dat deze met de feestdagen toch wel burgemeester gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://res-5.cloudinary.com/boozeboodcdn/image/upload/e_trim:10/c_pad,g_south,h_455,w_140/c_limit,h_455,w_140/f_auto,q_auto:best/v1/HD/09250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Dirtbiter schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:31:
[...]

Een kruipruimte is een prima plek qua licht en temperatuur.

Misschien wel even je bieren in een afgesloten plastic box doen, afhankelijk van hoe vochtig/vies je kruipruimte is.
Behalve de Grand Prestige van Hertog Jan nog andere tips om een aantal jaren in de kruipruimte te gooien?
Die HJ kan blijkbaar tot 18 jaar blijven liggen en dan zou het nog steeds drinkbaar moeten zijn.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De Chimay blauw is een uitstekend bewaarbier. Trek na 5 jaar een flesje open en je zult versteld staan. Ik in ieder geval wel!
La Trappe quadrupel kun je ook leuk bewaren, al heb ik deze nog niet geproefd.

In principe kun je alle donkere en zware bieren wel bewaren, garanties op een betere smaak heb je echter niet. Ik heb zelf een aardige bewaarcollectie en ik zie wel wat er uit komt.

Die Straffe Hendrik Heritage is trouwens érg lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Orval is wordt ook lekkerder als je het bewaard, terwijl het alcoholpercentage met 6,2% vrij laag is.

Hier ook een verhaal dat een fles Orval uit 1982 nog goed te drinken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

GermanPivo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:19:
Heb ze nu zelf in een dressoir staan in de woonkamer tegen de buitenmuur; koelste plek en vrij constante temperatuur, maar eigenlijk iets te warm. Dus ben ook over iets anders aan het denken. Denk erover om deze te voorzien van normale planken.
Hij wordt alleen niet zo best beoordeeld (kan niet lager 15 graden bijvoorbeeld).

Eigenlijk wel apart dat er nog niemand in dit gat gesprongen is om bierklimaatkasten te gaan verkopen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Tripl3 D schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:48:
[...]

Hij wordt alleen niet zo best beoordeeld (kan niet lager 15 graden bijvoorbeeld).

Eigenlijk wel apart dat er nog niemand in dit gat gesprongen is om bierklimaatkasten te gaan verkopen.
Valt op zich wel mee als je alle opmerkingen een beetje door leest. Eerste reactie is vooral van iemand die niet zo goed heeft gelezen. :+

De temperatuur van deze klimaatkast is in te stellen tussen de 11 en de 18 graden Celsius (op basis van een kamertemperatuur van 25 graden Celsius).

Het is natuurlijk een veredelde elektrische koelbox. Maar met een ruimte op 20 graden met de koelkast op de laagste stand, betekent dat de warmste temperatuur van het apparaat zo'n 13 graden is. Voor rode wijn te koud, maar voor bier prima natuurlijk.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Pagina: 1 ... 16 ... 197 Laatste