Temperatuur doet heel veel, eigenlijk is het verschil tussen de Abt 12 en de Westvleteren alleen de gist. (weet niet of het nog steeds zo is maar beide bieren zijn in ieder geval in exact dezelfde brouwerij gemaakt voor een tijd). Als je ze te koud drinkt mis je sowieso veel van de smaak, vanaf een graadje of 10-12 begint het toch pas echt te 'leven'.
Als je het geld van de WV12 uitspaart door de Abt.12 te kopen kun je van het verschil een lekker stukje roquefort of andere kaas bij halen, en dan moet de WV12 het voor dat geld toch echt afleggen bij mij
@Gonadan > shit.. ik was er zaterdag ook, nog even voor de grap gekeken bij de bierschappen (mateloos irritant dat alles er op smaak ipv brouwerij uitgestald staat). Vraag me wel af of ie ook echt de moeite waard is of gewoon de zoveelste 'net iets anders IPA'. Persoonlijk ben ik ook niet zo weg van Duvel nl.
Als ik echt lekker en apart bier wil ga ik wel naar Ludo in het centrum

Which reminds.. hij heeft net de kerstspecial van de Moersleutel staan..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."