Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

JB schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:10:
Ben op zoek naar (eiken)hout gelagerde bieren om mijn oom te bedanken voor het leggen van onze eikenhouten vloer. Nu is dat geen doorgewinterde bierdrinker maar het leek me wel toepasselijk om met "oak-aged" bieren een leuk pakketje samen te stellen.

Zelf heb ik de de Gulden Draak brewmaster al klaar staan om toe te voegen aan dit pakket. De Gouden Carolus Whiskey Infused vind ik ook erg lekker maar heeft dan weer niet 123 "hout" als raakvlakken. Ook vind ik nog 2 onbekenden voor mij op https://www.belgische-bie...isch-bier-gerijpt-op-eik/

- Bush de Charmes (zit meer tegen de wijn aan volgens mij)
- Straffe Hendrik Heritage (prijzig)

Zijn deze aan te raden of erg uitgesproken qua smaak?

Iemand nog andere aanraders, die een beetje toegankelijk zijn?
De Cornet is ook een optie. Dan wel niet gelagerd op hout, maar wel een aparte houtsmaak.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

@Wom @remzor Top, de lokale slijter heeft ze ook! Ga ze straks ophalen. Heeft zelfs de #26, 27 en 28 dus ga even kijken welke ik neem :P

@MegaTronics Verrek, dat klopt! Die is lekker en toegankelijk. Ook toegevoegd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
JB schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:37:
@Wom @remzor Top, de lokale slijter heeft ze ook! Ga ze straks ophalen. Heeft zelfs de #26, 27 en 28 dus ga even kijken welke ik neem :P
Oeh, nice. Die 27 zou ik ook nog wel een keer willen, haha. Heb ze zelf alledrie op, zo uit mijn hoofd was 26 witte wijn vaten, 27 rode wijn (spätburgunder) en 28 whiskey.
Wel vrij prijzig hoor; €12,50. Daarvoor krijg je wel een fancy koker als verpakking en een 35cl flesje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

remzor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

Oeh, nice. Die 27 zou ik ook nog wel een keer willen, haha. Heb ze zelf alledrie op, zo uit mijn hoofd was 26 witte wijn vaten, 27 rode wijn (spätburgunder) en 28 whiskey.
Wel vrij prijzig hoor; €12,50. Daarvoor krijg je wel een fancy koker als verpakking en een 35cl flesje ;)
Ja inderdaad, maar goed ben blij met zijn hulp en neem ze koud mee, dus dan gaan we samen een mooie avond hebben.

Slijter had ook nog Buffalo staan. Eens kijken straks :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
Niet te koud drinken he, quadruppels doen het prima op zo'n 12-14 graden. Koelkasttemperatuur (5 a 6) is echt zonde, dan proef je de helft niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik hou het alcoholpercentage aan als drinktemperatuur, dat komt redelijk vaak overeen met de aanbevolen drinktemperatuur. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dit weekend genoten van 3 soorten Mozes:
https://www.facebook.com/mozesbier/

Wat een heerlijkheid!
Subtiel, niet al te zwaar, bijzondere smaken. Meer van dat graag. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

remzor schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

37,5cl zelfs :P

Ik heb zojuist ook Batch 28 maar even online besteld bij La Trappe.
Met het faillisement van onze lokale bierboer is dit voor mij de enige manier om er aan te komen helaas...

Vorige week Batch #13 opgedronken. Nog steeds geen koolzuur, maar het smaakt nog steeds erg lekker!
Die kunststof kurken zijn wel vreselijk; ik heb nota bene een tang nodig om deze er uit te krijgen.
Een deel van de batches heeft nog wel een traditionele kurk, misschien dat die ook nog wat beter smaken...
Ik zie dat vanaf Btach #19 er weer normale kurken in zitten. Én ik zie dat vanaf die batch het alcoholpercentage 11% bedraagt ipv de 10% van de oudere batches :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Nyarlathotep Klopt idd, moet zijn 37,5 cl. De oude batches heb ik nooit op helaas, dus voor mij was het tot nu toe met kurk.
Fijne bijkomstigheid is dat de brouwerij (en dus de kloosterwinkel) voor mij erg dichtbij is als Tilburger zijnde ;) Zo rijd ik gewoon ff langs op het moment dat er een nieuwe batch is. Ook het witte Koningsbier dat na 2 dagen ofzo volledig was uitverkocht had ik dus makkelijk gescoord.

@JB Zoals hierboven door iemand vermeld: niet te koud drinken. Ik vind 10-14 graden lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
MegaTronics schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

De Cornet is ook een optie. Dan wel niet gelagerd op hout, maar wel een aparte houtsmaak.
Het bier krijgt z’n subtiele vanilletoets dankzij de eikenhouten snippers die tijdens het brouwen worden toegevoegd
Lijkt me nog wat meer eikenhout gerelateerd dan "alleen maar" gelagerd op eikenhout ;)

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Spoetnik385 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:34:
Lijkt me nog wat meer eikenhout gerelateerd dan "alleen maar" gelagerd op eikenhout ;)
Een langere tijd op een vat van hout liggen rusten geeft voor mijn gevoel toch echt meer en een rijkere smaak dan even wat snippers in de kuip tieften tijdens het borrelen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
MegaTronics schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:45:
Ik hou het alcoholpercentage aan als drinktemperatuur, dat komt redelijk vaak overeen met de aanbevolen drinktemperatuur. :p
Ja dat is wel een goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

@Boudewijn:Heb een kroeg voor de kroegenlijst in de startpost.

Craft Lounge De Biecht in Hulst: https://www.facebook.com/...-Biecht-1739549806055509/
Wisselende bierkaart met een aantal mooitjes. Mooie zaak ook.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23130486_1945531795457308_4084779377797135277_n.jpg?oh=d5b6c0e8a5095442c6bab582884da714&oe=5A73A384

Dus mocht je in Zeeuws-Vlaanderen zijn kun je daar eventueel ook terecht ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu aan de Duvel Barrel Aged, ik heb batch #1 fles 104 hier open staan. Ik vind het wat lastig, een fles bier van 25 euro, eigenlijk vind ik het zonde omdat ik gisteren ook genoten heb van een 75cl fles Kasteel bier en die was ook heerlijk, maar die was maar 7 euro.

Heb de Barrel Aged cadeau gekregen, hij is wel heerlijk, een stuk lekkerder dan normale Duvel. Wel balen dat hij gewoon reteduur is, gaat natuurlijk nergens over, 25 euro voor een fles bier.

Komt in mijn ogen wel redelijk dichtbij mijn meest favoriete bier ooit (van de 600+ soorten die ik geproefd heb). Maarja, helaas veel te duur om vaak te drinken en ik houd het denk ik maar bij 1 keer. Ik heb persoonlijk toch liever speciaalbieren van maximaal 3 euro per flesje, maar als je de kans een keer krijgt zou ik hem zeker grijpen, hij is heerlijk en de nasmaak is ook erg goed, qua nasmaak het beste wat ik ooit gedronken heb (en ik heb veel geproefd aan soorten).

Kortom, ik ga even lekker verder genieten van mijn cadeautje.

Edit: heb nu 2 glazen op, ik denk dat ik dit als mijn lievelingsbiertje ga waarderen, het is minimaal zo lekker als mijn vorige nummer 1: engeltjesbier , die was eigenlijk nog iets beter, maar die brouwerij is gesloten door ik meen slechte hygiene, dus Duvel barrel aged is voor mij de nieuwe nummer 1. Damn, ben ik mooi klaar mee, ik houd het voor nu op 1 fles per maand en ze gaan 2 keer per jaar meen ik dit uitbrengen, dus als ik 6 flessen per batch koop heb ik elke maand een tongstrelend cadeau voor mijzelf _/-\o_
JB schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:10:
Ben op zoek naar (eiken)hout gelagerde bieren om mijn oom te bedanken voor het leggen van onze eikenhouten vloer. Nu is dat geen doorgewinterde bierdrinker maar het leek me wel toepasselijk om met "oak-aged" bieren een leuk pakketje samen te stellen.
Zie mijn tekst hierboven, deze duvel is gerijpt op eiken bourbon-vaten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die Duvel Barrel Aged is inderdaad erg lekker, echter de prijs is er ook naar en daarom zal het voor mij bij deze eenmalige aanschaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
Nog een aanrader voor een bokbiertje: Zwaar Leven, van de Heidebrouwerij uit Ede. Goed bokbier, stevige koffie-ish smaak, stukje noten en karamel, goed doordrinkbaar maar nog beter om van te genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:36:
Die Duvel Barrel Aged is inderdaad erg lekker, echter de prijs is er ook naar en daarom zal het voor mij bij deze eenmalige aanschaf blijven.
Ik heb er net nog 2 gekocht, ga ze beiden met kerst drinken, door de week 75cl van dit bier met een wel erg hoog alcoholpercentage is net teveel van het goede, je krijgt er geen kater van, maar het voelt net als een hele fles wijn alleen op drinken, dat ging in mijn studententijd prima, maar nu niet meer :D

Ik drink meestal een blik gulpener gladiator, vind ik ook lekker en is spotgoedkoop. Je hebt wel 12 liter gulpener voor de prijs van 750 cl duvel eikenvatbier, ik denk dat Duvel er dikke winst op maakt 8)7

Vind het ook een lompe verpakking, de hele oud papierdoos zit vol met die rommel, waarom die doos zo dik moet ontgaat me, ja het heeft een luxe uitstraling, maar dit is wel erg veel karton.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:43:
[...]

Ik heb er net nog 2 gekocht, ga ze beiden met kerst drinken, door de week 75cl van dit bier met een wel erg hoog alcoholpercentage is net teveel van het goede, je krijgt er geen kater van, maar het voelt net als een hele fles wijn alleen op drinken, dat ging in mijn studententijd prima, maar nu niet meer :D

Ik drink meestal een blik gulpener gladiator, vind ik ook lekker en is spotgoedkoop. Je hebt wel 12 liter gulpener voor de prijs van 750 cl duvel eikenvatbier, ik denk dat Duvel er dikke winst op maakt 8)7

Vind het ook een lompe verpakking, de hele oud papierdoos zit vol met die rommel, waarom die doos zo dik moet ontgaat me, ja het heeft een luxe uitstraling, maar dit is wel erg veel karton.
Dat was met de BA serie van de grand prestige ook zo, leuk zo'n doos, maar doe mij alleen de fles en glas, kan de prijs ook weer iets omlaag.
Morgen een doosje struise cuvee delphine ophalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Heb vandaag van mijn vriendin een bieradventskalender gekregen. <3 Ben benieuwd in december. :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Metalfreak schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:19:
Heb vandaag van mijn vriendin een bieradventskalender gekregen. <3 Ben benieuwd in december. :)
Die van Hopt? Daar zitten dit jaar wel een paar leuke dingen in. Het geld waard iig.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Hyp Hyper schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:36:
[...]

Die van Hopt? Daar zitten dit jaar wel een paar leuke dingen in. Het geld waard iig.
Yep, en ik wil absoluut nog niet weten wat erin zit, ik wil me laten verrassen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Metalfreak schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:31:
[...]

Yep, en ik wil absoluut nog niet weten wat erin zit, ik wil me laten verrassen.
Ik was niet van plan het te gaan vertellen, hoor. Heb het zelf ergens onder een dikke spoiler-waarschuwing gelezen en snap dat het de lol zou verpesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Tickets gekocht
Vliegtickets geregeld
AirBnB geboekt.

Mikkeler Beer Celebration Copenhagen 2018, here we come 8)

Soms heb ik het gevoel dat de hobby iets uit de hand loopt :F

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Wom schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:04:
@Boudewijn:Heb een kroeg voor de kroegenlijst in de startpost.

Craft Lounge De Biecht in Hulst: https://www.facebook.com/...-Biecht-1739549806055509/
Wisselende bierkaart met een aantal mooitjes. Mooie zaak ook.

[afbeelding]

Dus mocht je in Zeeuws-Vlaanderen zijn kun je daar eventueel ook terecht ;)
Podverdorie daar zou ik graag langs gaan maar waarom altijd zowijteweg :'( het leven kan af en toe zo intens slecht zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

Poeh, € 18 voor een 33cl flesje Westvleteren12

Schandalig eigenlijk. Maar de abdij houdt het zelf in stand dat deze grijze handel bestaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Bestla op 04-11-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Bestla schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:29:
Poeh, € 18 voor een 33cl flesje Westvleteren12

Schandalig eigenlijk. Maar de abdij houdt het zelf in stand dat deze grijze handel bestaat.
https://www.drankonlineko...1449/westvleteren-12.html

Dat zijn betere prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gisteren een Maneblusser Herfstbock gehad en ondanks dat ik normaal niet van herfstbockjes houd, vond ik die toch echt wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ik ga 1 keer per jaar naar de abdij. ;) En haal dan gelijk 2 kisten W12. Ik maak er gelijk een een paar dagen uit van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
En hoe houden ze dat dan precies in stand volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Volgens hun eigen voorwaarden aan de abdijpoort mag hun bier niet doorverkocht worden. Wat doen al die flesjes dan toch overal?

Een kist W12 kost aan de abdij €40 ex statiegeld. Reken nu maar uit hoeveel een flesje inkoop kost voor de grijze handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Volgens mij is 't ook één groot fabeltje. Ik ben in Brussel en Leuven geweest en iedere slijterij heeft de kistjes gewoon voor 't raam staan of genoeg flesjes in de schappen staan. En dan niet één of twee slijterijen in de stad, maar iedere slijterij die je ziet daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En om nou te zeggen dat het erg speciaal bier is, nou nee. Leuk om een keer geproefd te hebben, maar er zijn betere bieren voor minder te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Bestla schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:34:
Volgens hun eigen voorwaarden aan de abdijpoort mag hun bier niet doorverkocht worden. Wat doen al die flesjes dan toch overal?

Een kist W12 kost aan de abdij €40 ex statiegeld. Reken nu maar uit hoeveel een flesje inkoop kost voor de grijze handel.
En hoe moet je zoiets afdwingen?

Stel dat ze wel vrije verkoop aan winkels zouden toestaan. De vraag zou enorm zijn. Door het schaarse aanbod zal de uiteindelijke winkelprijs zich aanpassen aan de vraag en dan betaal je alsnog de hoofdprijs.

Het is hier al honderd keer gezegd: koop gewoon de St. Bernardus Abt 12 voor een euro de fles. Voor de 'beginnende bierkenners' is het de ervaring wel waard, voor een enkele keer. En ja dan gaat het dus om de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41
Zojuist even een 4 pack HJ Tripel gekocht en daar ga ik er vanavond 1 van opentrekken.
HJ Karakter en Bock vind ik ook erg lekker dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:25:
Het is hier al honderd keer gezegd: koop gewoon de St. Bernardus Abt 12 voor een euro de fles. Voor de 'beginnende bierkenners' is het de ervaring wel waard, voor een enkele keer. En ja dan gaat het dus om de naam.
Vind hem nog steeds wel leuk voor een keertje, smaakt wel goed met een stoofpotje trouwens. Maar echt heel favoriet is hij bij mij niet, maar het etiket is zo leuk. En dat staat wel goed als je wat bezoek krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Vlassie1980 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:56:
Zojuist even een 4 pack HJ Tripel gekocht en daar ga ik er vanavond 1 van opentrekken.
HJ Karakter en Bock vind ik ook erg lekker dus ben benieuwd.
Die is ook prima. Grand Prestige is wel de topper van HJ als je het mij vraagt.

Ik ben een paar maanden geleden naar die brouwerij in Arcen geweest voor een rondleiding met een vriend van me. Was erg gezellig. Zeker aan te raden! Ik zit nu met het plan om een paar flessen grand prestige in de kruipruimte te leggen om wat jaren te laten rijpen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

EvaluationCopy schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:25:
Het is hier al honderd keer gezegd: koop gewoon de St. Bernardus Abt 12 voor een euro de fles.
Toch vind ik die zoeter, minder lekker naar mijn mening.

Maar goed, Westvleteren is leuk. Maar er is inderdaad veel meer en qua prijs/kwaliteit gaat het gewoon nergens over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Gisteren weer op het streekbierfestival in Utrecht geweest, blijft een leuk concept.
Heel aantal biertjes geproefd die ik nog niet eerder heb gedronken.

Brooklyn Sorachi Ace, van Brooklyn Brewery, topbiertje vond ik, maar geen onderdeel van het streekbierfestival :')
Tasty Lady, ook erg goed te doen.

Verder nog wel een aantal gehad, maar niet echt blijven hangen, haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

boomr schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:19:
[...]

Die is ook prima. Grand Prestige is wel de topper van HJ als je het mij vraagt.

Ik ben een paar maanden geleden naar die brouwerij in Arcen geweest voor een rondleiding met een vriend van me. Was erg gezellig. Zeker aan te raden! Ik zit nu met het plan om een paar flessen grand prestige in de kruipruimte te leggen om wat jaren te laten rijpen.
wij verwachten in januari onze eerste en gaan 18 flessen halen. Dan trekken we er elk jaar op de geboorte dag een open <3

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CaLeX schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:03:
[...]
wij verwachten in januari onze eerste en gaan 18 flessen halen. Dan trekken we er elk jaar op de geboorte dag een open <3
Je kan in de Hertog Jan webwinkel mooie rijpingsrekjes kopen met 6 flessen voor iets van 35 euro. Ze hadden ook vatgerijpte versies, maar die zijn volgens mij uitverkocht, maar misschien komen die weer.

Ik zou persoonlijk ze juist drinken op je eigen verjaardag ipv op die van je zoon/dochter. Ik heb net weer een kinderfeestje gehad (dochter 8 geworden), 12 meiden hier in huis, ik was na afloop te moe om nog aan een biertje te denken :o

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:19:
[...]

Je kan in de Hertog Jan webwinkel mooie rijpingsrekjes kopen met 6 flessen voor iets van 35 euro. Ze hadden ook vatgerijpte versies, maar die zijn volgens mij uitverkocht, maar misschien komen die weer.

Ik zou persoonlijk ze juist drinken op je eigen verjaardag ipv op die van je zoon/dochter. Ik heb net weer een kinderfeestje gehad (dochter 8 geworden), 12 meiden hier in huis, ik was na afloop te moe om nog aan een biertje te denken :o
Die vatgerijpte flessen staan ook klaar (gehad van mijn vriendin, voor we er aan konden beginnen was ze zwanger)

Dat is wel een goede tip ;) rond de geboortedag maar doen dan O-)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Mitra doet ook aan adventkratten, zojuist https://www.mitra.nl/webs...r/09-e2-cd-82-c4-35-c6-29 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 18:00
Brewdog ook in de webshop
https://www.brewdog.com/item/2751/BrewDog/BrewDog-Advent-Calendar.html
Met verzending 85 GBP dus plusminus 4€ per flesje.

[ Voor 22% gewijzigd door Larick op 06-11-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 08:22
[...]

Om de paar maanden zijn deze bij de Jan Linders in de aanbieding, 3 euro per fles. Meestal ook richting de kerstdagen. Haal dan altijd aantal flessen van het desbetreffende jaar.

Edit: La Trappe Quadrupel kost dan 4 euro per fles, ook leuk

[ Voor 4% gewijzigd door Diagonaal op 07-11-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

[...]

Je kan in de Hertog Jan webwinkel mooie rijpingsrekjes kopen met 6 flessen voor iets van 35 euro.
Bedenk me nu; moet je bier niet gewoon staand bewaren ipv liggend?

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
CaLeX schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:04:
[...]
Bedenk me nu; moet je bier niet gewoon staand bewaren ipv liggend?
De Grand Prestige flessen hebben een kurk, dus die moet je sowieso liggend bewaren. ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Beerwulf doet ook mee met de advent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Speciaalbier topic op Tweakers?! Weer een te volgen topic erbij :)

De herfst is al enige tijd gearriveerd en daarmee ook de herfstbokjes. Ik ben verschillende aan het proberen, echter blijft voor mij een vers getapte Grolsch rijke herfstbok de beste keuze. De gerijpte herfstbok van 2016 is lekker door de rijping, maar tevens wat complexer kwa smaak.

Mocht er iemand een keer in Duitsland een bock willen proberen dan is de Doppel-Hirsch Bock van Höss brauwerei een aanrader.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

GermanPivo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:16:
[...]

De Grand Prestige flessen hebben een kurk, dus die moet je sowieso liggend bewaren. ;)
Dat wil je juist niet... Als je bier liggend bewaard staat een groter deel van het bier in contact met de in de fles aanwezige zuurstof, met extra oxidatie als gevolg. Én de kurk kan een nadelige invloed hebben op de smaak.
Tel daarbij dat je zo'n leuke streep gistdepot over de lengte van je fles krijgt, en dode gist zich makkelijker mengt door het bier. Niet goed voor de smaak én niet handig bij het uitschenken...
Omdat je toch geen kurkentrekker nodig hebt, hoef je niet bang te zijn dat je kurk uit elkaar valt en in je bier komt.

Zelf bewaar ik alle flessen met kurk rechtop, en dit gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:25:
[...]

Dat wil je juist niet... Als je bier liggend bewaard staat een groter deel van het bier in contact met de in de fles aanwezige zuurstof, met extra oxidatie als gevolg. Én de kurk kan een nadelige invloed hebben op de smaak.
Tel daarbij dat je zo'n leuke streep gistdepot over de lengte van je fles krijgt, en dode gist zich makkelijker mengt door het bier. Niet goed voor de smaak én niet handig bij het uitschenken...
Omdat je toch geen kurkentrekker nodig hebt, hoef je niet bang te zijn dat je kurk uit elkaar valt en in je bier komt.

Zelf bewaar ik alle flessen met kurk rechtop, en dit gaat prima :)
Dit zijn toch niet alle brouwers met je eens. Het gas in de flessen hoeft geen lucht (waar zuurstof in zit) te zijn maar kan ook vervangen worden door gas. En uitschenken kan gewoon rustig.

En als we het dan over de Grand Prestige hebben, die kan je door Hertog Jan op laten slaan in de kelders onder de brouwerij, en die liggen toch allemaal mooi op een rijtje: Afbeeldingslocatie: http://missethoreca.nl.s3-eu-central-1.amazonaws.com/app/uploads/2015/09/12-560x315.jpg?-3473948248666088994

Als er echte kurk gebruikt word is neerleggen i.v.m. uitdrogen van de kurk toch wel beter denk ik, dan kan er namelijk wel zuurstof bij gaan komen als de kurk te droog zou worden en lucht doorlaat. Maar dat verschilt dus per soort kurk, waarom de ene beter kan liggen / staan als andere.

Maar goed, zoals blijkt verschillen de meningen hier wel over (misschien ook omdat het per bier kan verschillen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Ik heb altijd geleerd dat iedere natuurkurk (echte kurk) moet liggen om vochtig te blijven. Eigenlijk ongeacht de drank die erin zit.
Rubberen/synthetische kurken of doppen staand bewaren vanwege het bezinksel inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Misschien wel totaal het verkeerde topic.

Gisteren was ik sinds lange tijd weer eens in de AH en dan loop ik toch altijd even langs de 'speciaal biertjes' hoek. Dat is een stelling met alleen speciaalbier.
Ik heb er een aantal gekocht. Er was er eentje die me opviel door de vorm van de fles en het 'smoked' en 'honey' effect. Of dit dus echt bier is betwijfel is, maar biernet spreekt wel over bier: https://www.biernet.nl/bi...-cisder-hosney-en-smosked

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/product/AHI_434d50363132303436_1_LowRes_JPG.JPG

Ik was aangenaam verrast, voor mij zit het precies tussen whiskey en een biertje in. Het rokerige en honingsmaak van whiskey en het frisse van bier.
Ik zag dat deze ook in andere smaken verkrijgbaar is, als deze bij mijn AH verkrijgbaar is ga ik ze zeker ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Dit is cider, gefermenteerd vruchtensap (vaak appel).
Wikipedia: Cider

Het wordt vaak wel in de buurt van bier gehouden (in de winkel, maar het zit bijvoorbeeld ook in Untappd).
Ik weet niet waarom, want voor mij ligt het dichter bij wijn dan bij bier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:40:
[...]

Dit zijn toch niet alle brouwers met je eens. Het gas in de flessen hoeft geen lucht (waar zuurstof in zit) te zijn maar kan ook vervangen worden door gas. En uitschenken kan gewoon rustig.

En als we het dan over de Grand Prestige hebben, die kan je door Hertog Jan op laten slaan in de kelders onder de brouwerij, en die liggen toch allemaal mooi op een rijtje: [afbeelding]

Als er echte kurk gebruikt word is neerleggen i.v.m. uitdrogen van de kurk toch wel beter denk ik, dan kan er namelijk wel zuurstof bij gaan komen als de kurk te droog zou worden en lucht doorlaat. Maar dat verschilt dus per soort kurk, waarom de ene beter kan liggen / staan als andere.

Maar goed, zoals blijkt verschillen de meningen hier wel over (misschien ook omdat het per bier kan verschillen natuurlijk)
Hmm, mbt het opslaan zijn liggende flessen efficiënter dan staande, zal vast meespelen :p
Maar mbt de kurk snap ik het wel: een 'natte' kurk is toch echt wel beter dan een droge, deze kan verkruimelen bij het open maken met een kurkentrekker. Mogelijk dat áár juist het verschil in zit: bij wijn heb je een kurkentrekker nodig, bij bier is wat heen en weer wrikken voldoende door de CO2/druk in de fles.
(Materiaal keuze van de kurk zal ongetwijfeld meespelen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Heb die discussie (dialoog :P) al vaker gezien. Vooralsnog liggen bij mij de gekurkte flessen. Eerlijk gezegd ook vanwege het gemak. Misschien af en toe draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zit wel een leuke selectie in deze box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Leuke aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over ongefilterd bier:
https://www.npo.nl/keurin...rde/10-11-2017/KN_1694187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Binnetie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:02:
Misschien wel totaal het verkeerde topic.

Gisteren was ik sinds lange tijd weer eens in de AH en dan loop ik toch altijd even langs de 'speciaal biertjes' hoek. Dat is een stelling met alleen speciaalbier.
Ik heb er een aantal gekocht. Er was er eentje die me opviel door de vorm van de fles en het 'smoked' en 'honey' effect. Of dit dus echt bier is betwijfel is, maar biernet spreekt wel over bier: https://www.biernet.nl/bi...-cisder-hosney-en-smosked

[afbeelding]

Ik was aangenaam verrast, voor mij zit het precies tussen whiskey en een biertje in. Het rokerige en honingsmaak van whiskey en het frisse van bier.
Ik zag dat deze ook in andere smaken verkrijgbaar is, als deze bij mijn AH verkrijgbaar is ga ik ze zeker ook proberen.
Het is absoluut geen bier, maar wel heel erg lekker. :-)

Het is Ierser dan Guinness (Guinness vinden ze daar voor de toeristen, cider is wat ze zelf drinken, en Kilkenny wat wel een bier is) en juist in de UK en Ierland vind je er heel erg veel soorten van. De trend waait nu een beetje over naar Nederland.

Als ik in de UK ben drink ik ook meer cider dan bier. Soms de speciaal ciders, vaak ook gewoon Strongbow of een andere mainstream cider. Strongbow en soortgelijken drink je als een pilsje weg, de speciaal ciders ga je voor zitten.

Is ook in 2 liter PET flessen te krijgen daar. (Smaakt hetzelfde, zit dezelfde ~5% alcohol in.)

Zoals @Dirtbiter zegt, het is meer een wijn dan een bier.

Bijna jammer dat er geen cider topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kilkenny koop ik nog wel eens in Duitsland in de aanbieding voor mijzelf en collega's. Dan is het bij mijn weten € 11,99 voor 11 halve liters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:11:
Leuke aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over ongefilterd bier:
https://www.npo.nl/keurin...rde/10-11-2017/KN_1694187
Yep, wat een marketing onzin weer.... Marijn was erg goed bij de smaaktest tussen echt direct uit het vat en de fles die van de band kwam...
Het verweer "van Brand" was mager... En die Duitse non: heel duidelijk, veel kennis, geen verkoopverhaal, het verkoopt zich zelf zulke kwaliteiten!

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 10-11-2017 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

kun je beter in Duitsland Kellerbier gaan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:36
Bestla schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:34:

Ik woon er niet zo heel ver van, moet je die reserveren via telefoon? Zijn er vaste ophaaldatums? Zijn die ergens terug te vinden?

edit: never mind, ik zie dat ze een nieuwe site hebben maar de nodige info op. :F

[ Voor 7% gewijzigd door beOnt op 10-11-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

route99 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:58:
[...]
Yep, wat een marketing onzin weer.... Marijn was erg goed bij de smaaktest tussen echt direct uit het vat en de fles die van de band kwam...
Het leuke is dat ze zei dat Amstel en Brand "heel toevallig op dezelfde plek gebrouwen werden". Kan me voorstellen dat ze dat niet mocht vragen aan die man, maar als ik het goed begreep komt daar dus 1 soort bier uit dat domweg in 2 flesjes gebottled word: Amstel en Brand.

Maar goed, zo gebeurt dat met meer. Dacht dat Bavaria ook heel veel whitelabeled brouwde.
Het verweer "van Brand" was mager... En die Duitse non: heel duidelijk, veel kennis, geen verkoopverhaal, het verkoopt zich zelf zulke kwaliteiten!
Hahaha, ja, die Duitse non was geweldig. Maar ook vol passie over haar vak. Geniet duidelijk van hetgeen ze brouwde en ehm, die dame was niet zo piepjong meer. Als ze haar brouwmeester diploma in 75 heeft gehaald, zal ze makkelijk een jaar of 60, 65 zijn. Als het geen 70 is.

Blijft mooi. Gewoon bij iedere maaltijd behalve het ontbijt bier drinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van een kameraad een Beerwulf adventbox gekregen, als dank voor mijn overbodige Nintendo DS voor zijn kinderen.

Dus weer voldoende lekkers in voorraad. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:16:
[...] Het is Ierser dan Guinness (Guinness vinden ze daar voor de toeristen, ...
ehe, ooit in Ierland geweest? Mijn ierse familie en vrienden drinken allemaal Guinness. Zeker vers van de brouwerij is het erg lekker.

Deze had ik net

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xwbOeCw.jpg
erg aangenaam, en ze verkopen m hier (ES) bij de lidl voor 1.69 per fles. In de kroeg betaal ik voor een Sagra 3.50 voor een glas
De lidl hier verkoopt hier meerdere lokale biertjes tegen een aangename prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2017 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:13:
[...]
ehe, ooit in Ierland geweest? Mijn ierse familie en vrienden drinken allemaal Guinness. Zeker vers van de brouwerij is het erg lekker.
Ik heb er een half jaar gewoond en gewerkt. :)

Ze drinken het wel, maar het is toch zeker ook iets waar ze lichtelijk hun neus voor op halen.
(Overigens vind ik het zelf ontzettend lekker, heb het daar in grote hoeveelheden gedronken en hier ga ik af en toe naar een Ierse kroeg of haal het in blik in huis. Blik is goed, daar zit zo'n balletje in en juist daardoor kun je thuis een redelijke Guinness inschenken.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Resultaat van de diverse bokbier en advent pakketten:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/koelkast1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/koelkast2.jpg

Allemaal verschillende bieren, de bovenste plank zijn de bokbieren. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:59

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Over bier gesproken.... Proost mensen.

En de Abbo's veel plezier @ HQ

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook ik heb de advent kalender van Hopt binnen. Dat wordt genieten in december! Omdat ik t/m 3 december in Brazilië zit heb ik een leuke dag voor de boeg: meteen even een paar biertjes inhalen :)

Overigens was ik ook op het Pint bokbierfestvial. Voor het eerst, en wel op de zondag. Niet te druk en erg gezellig.
Wel heb ik voor mijzelf kunnen bepalen dat ik nooit een bokbierfan zal worden. Weinig diversiteit, en zowat alles is zoetig en moutig. En laat ik dat nou net niet geweldig vinden aan bier...
Volgens jaar ga ik wel weer terug, en blijf wat langer (moesten om half 4 al weg). Dan ga ik toch kijken of ik wat diversere biertjes kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Gisteren mijn eerste jopen vatgerijpt biertje op:
https://www.jopenbier.nl/...aged-dont-trye-this-home/
De Port & Sherry variant. Lekkerste biertje tot nu toe! Met behoorlijk stip bovenaan mijn lijstje! Jammer dat het 7,50 per flesje is, maar mijn god wat goed te drinken!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:16:
Strongbow en soortgelijken drink je als een pilsjeappelsap weg
Ftfy. Met cider moet ik altijd opletten want voordat je het weet ben je zo lam als de locals. :P
unezra schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:08:
Het leuke is dat ze zei dat Amstel en Brand "heel toevallig op dezelfde plek gebrouwen werden". Kan me voorstellen dat ze dat niet mocht vragen aan die man, maar als ik het goed begreep komt daar dus 1 soort bier uit dat domweg in 2 flesjes gebottled word: Amstel en Brand.
Op basis waarvan trek je die conclusie? Alleen maar omdat ze zeiden dat het allebei daar vandaan komt?
Je wilt niet weten hoeveel verschillende afnemers ruimte huren in een brouwerij. De meeste van die 'lokale' biertjes van tegenwoordig komen bij brouwerijen van andere bierproducenten vandaan, zelf hebben ze meestal geen brouwerij. Dat maakt het nog niet meteen hetzelfde bier. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Gonadan schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:11:
[...]

Ftfy. Met cider moet ik altijd opletten want voordat je het weet ben je zo lam als de locals. :P
Nadeel van cider...
Het drinkt weg als limonade en je vergeet snel dat er toch echt 4.5-8% alcohol in zit...
(Nja, tot je een paar pints hebt weggeklokt. Maar dan is het al te laat.)
[...]
Op basis waarvan trek je die conclusie? Alleen maar omdat ze zeiden dat het allebei daar vandaan komt?
Je wilt niet weten hoeveel verschillende afnemers ruimte huren in een brouwerij. De meeste van die 'lokale' biertjes van tegenwoordig komen bij brouwerijen van andere bierproducenten vandaan, zelf hebben ze meestal geen brouwerij. Dat maakt het nog niet meteen hetzelfde bier. ;)
Dat scenario kan ook nog ja. :)
Of dat het door 1 brouwgroep gebrouwen word maar wel in verschillende batches.

Aan de andere kant zou het me totaal niet verbazen als Amstel en Brand werkelijk gewoon hetzelfde ongefilterde pils in hun flesjes duwen. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nodig is dat er meer verschil tussen die 2 bieren zit dan puur het label op de fles.

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 12-11-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

unezra schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:04:
Nadeel van cider...
Het drinkt weg als limonade en je vergeet snel dat er toch echt 4.5-8% alcohol in zit...
(Nja, tot je een paar pints hebt weggeklokt. Maar dan is het al te laat.)
Heb ik ook last van met witbier en dergelijke, dat slobber je ook tweehandig naar binnen. :P
Dat scenario kan ook nog ja. :)
Of dat het door 1 brouwgroep gebrouwen word maar wel in verschillende batches.

Aan de andere kant zou het me totaal niet verbazen als Amstel en Brand werkelijk gewoon hetzelfde ongefilterde pils in hun flesjes duwen. Kan me nauwelijks voorstellen dat er nodig is dat er meer verschil tussen die 2 bieren zit dan puur het label op de fles.
Of dezelfde basis maar net een kwakje toevoeging wat het verschil maakt. Brand vind ik vaak wat meer gistsmaak hebben dan Amstel. Dat gevoel had ik bij de ongefilterde helemaal. Die van Brand ging naar de bierviltjessmaak van Warsteiner.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:14
Ik ga binnenkort naar de trinkgut in Emmerich. Tips voor lekkere Duitse (speciaal) biertjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

XPS15 schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:16:
Ik ga binnenkort naar de trinkgut in Emmerich. Tips voor lekkere Duitse (speciaal) biertjes?
Persoonlijk vind ik de Duitse speciaalbieren niet echt 'speciaal', want ze hebben vaak een Duitse pils smaak als ondertoon. Een voorbeeld hiervan was de speciale editie van Köstritzer met een IPA, Red Ale en Wit bier. Geen van alle had een echte karakteristieke smaak die bij dat type bier hoort.

Maar als ik dan toch wat mag aanbevelen:
- Rothaus Pils Tannenzäple
- Schneider Weisse
- Köstritzer Schwarzbier
- Höss Doppel-Hirsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Afgelopen weekend een fijn biertje op van een lokale brouwerij: http://www.brouwerijdekip.nl/de-bieren/3-bieren

In mijn geval de kiplekker op. Vaak gaan dergelijke blonde bieren al snel richting Duvel, maar deze had een herkenbare frisheid. Aanrader mocht je hem ergens eens tegen komen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:14
Theck88 schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:39:
[...]

Maar als ik dan toch wat mag aanbevelen:
- Rothaus Pils Tannenzäple
- Schneider Weisse
- Köstritzer Schwarzbier
- Höss Doppel-Hirsch
Thanks! Ga zeker even kijken of ze die biertjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XPS15 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:17:
Dit zijn wel echte toppers, de Rothaus Pils Tannenzäple is het bier wat mijn Duitse vrienden drinken (dat gouden omhulsel eromheen vind ik altijd echt mooi, hadden sommige bieren uit Belgie in het verleden ook, maar is helaas bijna weg hier), die weissbier eronder vind ik zelf ook heerlijk, maar Duitse bieren zijn ook weer niet superbijzonder, maar dit zijn wel heerlijke hoor.

Ik zou persoonlijk ook wat andere drank meenemen, kost daar echt een stuk minder.

En bier moet je eigenlijk daar gewoon in een goede kroeg drinken en daarna worst eten buiten bij een kraam _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

XPS15 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:17:
[...]

In Emmerich zei je? Ik weet niet of je daar in de buurt woont, maar wellicht kun je ook eens kijken in Anholt bij de Rewe of REAL in Rees. Die hebben ook een groot en divers assortiment van bieren. De Rewe in Anholt heeft wisselend assortiment aan Duitse seizoen bieren die je per stuk kunt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Las vanmorgen iets over 'T EI van de Duivel:

Afbeeldingslocatie: https://www.bierista.nl/biernieuws/wp-content/uploads/2017/11/duvelIJ-e1510070513268.jpg

De appie binnenkort maar eens in de gaten houden. :9

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Gonadan schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:36:
[...]

Of dezelfde basis maar net een kwakje toevoeging wat het verschil maakt.
.
American Pie deel zoveel? Daar zat een kwakje in het bier :X
Dat gevoel had ik bij de ongefilterde helemaal. Die van Brand ging naar de bierviltjessmaak van Warsteiner.
Kun je die bierviltjes smaak eens beschrijven? Ik ben echt nog nooit zo dronken geweest dat ik een filtje uitzoog :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
XPS15 schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:16:
Je vindt ze niet in elke drankenhandel daar, maar als ze een beetje 'craft' hebben, mogelijk de volgende wel.
Bieren van o.a.

Hopfenstopfer
Freigeist
Crew Republic
Braukunstkeller

Anders als je van de stijl houdt.. zijn de meeste Weissen wel goed (Scheider, Paulaner, Maisel, Rothaus, Erdinger vooral de Ur) Als je van stouts, black IPA's houdt, kun je kellerbier proberen. Dat heeft de geroosterde mout een beetje. Verder momenteel de Doppelbockjes natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:58
Nu bij mij op tafel de Schneider Weisse doppebock uit 2013. Erg lekker moet ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Volgende week zaterdag, Beer & Boots bierfestival in Waalwijk centrum. Van 12:00 uur tot 22:00 uur.
Brouwers:
1. De koningshoeven ( NED )
2. Hedonis ( BE )
2. L'arogante ( BE )
3. De Molen ( NED )
3. Whitepony ( IT )
4. De Moersleutel ( NED )
5. Mantra artisan ( USA )
5. Rockmill ( POL )
6. Nemeton brewing ( NED )
7. La quince ( ESP )
7. Bidassoa ( ESP )
7. Dugges ( SWE )
8 . Struise tap trailer (BE)
8. Prearis (BE)
9. Rodenbach (BE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Present!
Wordt mijn eerste Bierfestival, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ben ook benieuwd, weet nog niet welke bieren iedereen mee gaat nemen. Vrijdag en zaterdag gezellig mee opbouwen en dan een dagje daar vertoeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Helaas kan ik die dag niet... wel erg gezellig zoiets.
Vorige week ook een bokbierfestival bezocht en tijdje terug een meer algemeen bierfestival met allerlei soorten.

Allerlei soorten trekt me iets meer, aangezien ik ook erg houd van triples en IPA’s bijv. Bokbier vind ik ook lekker maar van alles wat blijft leuk :)
(Hoewel er van elke soort alleen al 176353 verschillende bieren zijn though)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
MegaTronics schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:09:
Las vanmorgen iets over 'T EI van de Duivel:

[afbeelding]

De appie binnenkort maar eens in de gaten houden. :9
Toevallig al bekend wanneer dit evt er zou moeten zijn? Vandaag 2 AH's bezocht maar nog niets helaas.
Ben wel erg nieuwsgierig ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

slommer schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:26:
[...]

Toevallig al bekend wanneer dit evt er zou moeten zijn? Vandaag 2 AH's bezocht maar nog niets helaas.
Van wat ik eruit haal twee weken na publicatie van het artikel en dat zou komende week/week daarna moeten zijn.

Morgen moet ik naar Twente dus meteen maar even kijken wat de Trinkgut te bieden heeft. Die hebben zo te zien een Kellerbier week. :9

[ Voor 20% gewijzigd door MegaTronics op 19-11-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Gisteren de Schneider Weisse Doppelbock TAP 4 gehad. Kruising tussen een bock en weißbier. Lekkere zachte smaak, met een licht moutige/caramel smaak. Paste perfect bij de carpaccio. :)

Aankomend weekend maar eens gaan zitten voor de Schneider Eisbock. Die heeft 12% alcohol :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Theck88 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:13:
Gisteren de Schneider Weisse Doppelbock TAP 4 gehad. Kruising tussen een bock en weißbier. Lekkere zachte smaak, met een licht moutige/caramel smaak. Paste perfect bij de carpaccio. :)

Aankomend weekend maar eens gaan zitten voor de Schneider Eisbock. Die heeft 12% alcohol :O
Vandaag ook nog een aantal van die Eisbocks meegenomen bij de Trinkgut, voor die € 1.79 per fles kon ik ze niet laten staan. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:11:
Volgende week zaterdag, Beer & Boots bierfestival in Waalwijk centrum. Van 12:00 uur tot 22:00 uur.
Brouwers:
1. De koningshoeven ( NED )
2. Hedonis ( BE )
2. L'arogante ( BE )
3. De Molen ( NED )
3. Whitepony ( IT )
4. De Moersleutel ( NED )
5. Mantra artisan ( USA )
5. Rockmill ( POL )
6. Nemeton brewing ( NED )
7. La quince ( ESP )
7. Bidassoa ( ESP )
7. Dugges ( SWE )
8 . Struise tap trailer (BE)
8. Prearis (BE)
9. Rodenbach (BE)
Neemt Rodenbach ook vintage mee naar zo'n festival? Of wellicht iets speciaals? Het is in ieder geval een aanrader! Rodenbach is naar mijn mening 1 van de beste brouwerijen die er is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:37:
[...]

Neemt Rodenbach ook vintage mee naar zo'n festival? Of wellicht iets speciaals? Het is in ieder geval een aanrader! Rodenbach is naar mijn mening 1 van de beste brouwerijen die er is _/-\o_
Ik weet niet wat iedereen meeneemt helaas, zal ik vrijdag denk ik wel horen.
Ik hoop ook op de Alexander, heb die nogsteeds niet op :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:34

DikkeBMW

Live '25

Vorige week heb ik een krat Westvleteren gehaald. De laatste 2 jaar meer en meer van speciaal bieren genieten, dus het werd eens tijd om de echte top te proberen. Mooi ervaring; heb ook meteen alle soorten St. Bernardus gehaald bij de brouwerij, die vlakbij Westvleteren ligt.

Smaak is subjectief, laat me dat voorop stellen. Het vreemde is echter dat ik normaal wel goed uit kan leggen hoe een bier smaakt, en wat ik wel/niet lekker vind. Bij Westvleteren lukt mij dit echter niet. De nasmaak is ongelofelijk lang, nog nooit ervaren. Je proeft de 10% alcohol ook niet. Het bier is ook enorm donker, nieteens doorschijnend. Zeer bijzonder en uniek, zeker de moeite waard. Qua prijs valt het ook goed mee als je het daar haalt.

Weizen, of IPA, kan ik hier uiteraard niet meer vergelijken. Maar van de donkere bieren, de tripels etc, is er niets wat ik gehad heb dat beter is.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

slommer schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:26:
[...]

Vandaag stonden ze hier in Lelystad bij de Albert Heijn:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/duivelsei.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
Awesome. Vandaag of morgen AH in Alkmaar maar es checken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ah, ik ben volgende week pas weer in het land dus ik hoop dat ze er dan nog zijn...

Hier is Sao Paulo geniet ik weer van de lokale brouwsels. En natuurlijk weer even langs Brewdog geweest. Daar hadden ze de Rye Compass van de tap. 15% en èrg lekker. Wel 12 euro voor 20cl maar het was het wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 08:22
Diagonaal schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:31:
[...]

Om de paar maanden zijn deze bij de Jan Linders in de aanbieding, 3 euro per fles. Meestal ook richting de kerstdagen. Haal dan altijd aantal flessen van het desbetreffende jaar.

Edit: La Trappe Quadrupel kost dan 4 euro per fles, ook leuk
Deze week is het zo ver bij Jan Linders. GP inmiddels ook 4 euro, net als alles van La Trappe (75cl). Verder nog paar andere merken ook in de aanbieding, o.a. oude geuze. Big Chouffe (1,5l) iets van 8 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

MegaTronics schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:37:
[...]

Vandaag stonden ze hier in Lelystad bij de Albert Heijn:

[afbeelding]

:9
Hoe is die bevallen? Kun je de smaak beschrijven, want ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Theck88 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:31:
[...]

Hoe is die bevallen? Kun je de smaak beschrijven, want ik ben benieuwd.
In smaak beschrijving ben ik erg slecht, maar ik vond hem wel goed te drinken. :+

Pagina: 1 ... 15 ... 197 Laatste