Ik zit nu aan de Duvel Barrel Aged, ik heb batch #1 fles 104 hier open staan. Ik vind het wat lastig, een fles bier van 25 euro, eigenlijk vind ik het zonde omdat ik gisteren ook genoten heb van een 75cl fles Kasteel bier en die was ook heerlijk, maar die was maar 7 euro.
Heb de Barrel Aged cadeau gekregen, hij is wel heerlijk, een stuk lekkerder dan normale Duvel. Wel balen dat hij gewoon reteduur is, gaat natuurlijk nergens over, 25 euro voor een fles bier.
Komt in mijn ogen wel redelijk dichtbij mijn meest favoriete bier ooit (van de 600+ soorten die ik geproefd heb). Maarja, helaas veel te duur om vaak te drinken en ik houd het denk ik maar bij 1 keer. Ik heb persoonlijk toch liever speciaalbieren van maximaal 3 euro per flesje, maar als je de kans een keer krijgt zou ik hem zeker grijpen, hij is heerlijk en de nasmaak is ook erg goed, qua nasmaak het beste wat ik ooit gedronken heb (en ik heb veel geproefd aan soorten).
Kortom, ik ga even lekker verder genieten van mijn cadeautje.
Edit: heb nu 2 glazen op, ik denk dat ik dit als mijn lievelingsbiertje ga waarderen, het is minimaal zo lekker als mijn vorige nummer 1:
engeltjesbier , die was eigenlijk nog iets beter, maar die brouwerij is gesloten door ik meen slechte hygiene, dus Duvel barrel aged is voor mij de nieuwe nummer 1. Damn, ben ik mooi klaar mee, ik houd het voor nu op 1 fles per maand en ze gaan 2 keer per jaar meen ik dit uitbrengen, dus als ik 6 flessen per batch koop heb ik elke maand een tongstrelend cadeau voor mijzelf

JB schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:10:
Ben op zoek naar (eiken)hout gelagerde bieren om mijn oom te bedanken voor het leggen van onze eikenhouten vloer. Nu is dat geen doorgewinterde bierdrinker maar het leek me wel toepasselijk om met "oak-aged" bieren een leuk pakketje samen te stellen.
Zie mijn tekst hierboven, deze duvel is gerijpt op eiken bourbon-vaten.
[
Voor 35% gewijzigd door
Verwijderd op 01-11-2017 22:14
]