Tip: Zet van die Chimay blauw wat flessen weg. En trek er na 5 jaar ééntje openmathy_ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:45:
Vanavond 3 donker bieren gehad.
St. Bernardus Abt 12 lekker zwaar bier maar misschien wel te snel weg te drinken .
Chimay blauw, dit is echt een topper, heerlijke schuimkraag en een perfecte balans van smaken.
JopenOngelovige Thomas, begin veel te zoet naar de vorige 2, het eerste waar het mij aan deed denken was suiker op een stokje, wat er dus ook inzit met kandijsuiker.
Slechts 1,25 per flesje! Interessant... Misschien koop ik gewoon een kratje.Pat911 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:17:
En de Chimay blauw (en andere) zijn nu in de aanbieding bij Deen.
Ik vroeg mij af... Ik wil dat kratje in de kruipruimte zetten, echter is het daar nogal vochtig. Ik krijg last van roestende doppen en de etiketten vallen er af.
Nu dacht ik aan een vacuummachine. Heeft iemand ervaring met het vacuum verpakken van flesjes?
Je kan ook curverbakken en vochtvreters gebruiken, maar ik vond dat weinig praktisch.
Als je van donker zwaar bier houd zou ik je de Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Whisky Infused aanraden. Dit bier is enkel in een grote fles van 75cl te verkrijgen en met een alcohol percentage van 11,7% zou ik hem delen of goed rustig aan doenmathy_ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:45:
Vanavond 3 donker bieren gehad.
St. Bernardus Abt 12 lekker zwaar bier maar misschien wel te snel weg te drinken .
Chimay blauw, dit is echt een topper, heerlijke schuimkraag en een perfecte balans van smaken.
JopenOngelovige Thomas, begin veel te zoet naar de vorige 2, het eerste waar het mij aan deed denken was suiker op een stokje, wat er dus ook inzit met kandijsuiker.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
De 'gewone', niet Whiskey-infused versie is ook al zéér goed te doen hoor, al ben ik het met je eens dat die mét Whiskey subliem is!Tiwazz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:40:
[...]
Als je van donker zwaar bier houd zou ik je de Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Whisky Infused aanraden. Dit bier is enkel in een grote fles van 75cl te verkrijgen en met een alcohol percentage van 11,7% zou ik hem delen of goed rustig aan doen. Dit is een van mijn persoonlijke favorieten.
Een bier inderdaad waar je aan één fles (75 cL) genoeg hebt voor de hele avond. Niet gieten, maar genieten! Niet te koud drinken, beginnen op een graadje of 12. Fles lekker op tafel laten staan na het inschenken van je eerste glas. Hoe meer het bier richting kamertemperatuur opwarmt, hoe meer de smaak verandert en hoe meer je er in kunt ontdekken. Dit doe ik trouwens sowieso met al dit soort bieren. Vaak zet ik ze überhaupt niet koud maar drink ik ze zo op voorraadkast-temperatuur...
Man, ik krijg zin in bier. Is het al vijf uur?
[ Voor 32% gewijzigd door Jorizzz op 19-01-2018 10:49 ]
Ik zie dat deze te krijgen is bij de Mitra, daar morgen maar eens heen fietsen.
De andere bieren van Gouden Carolus kan ik sowieso heel erg waarderen.
De andere bieren van Gouden Carolus kan ik sowieso heel erg waarderen.
@Jorizzz
Absoluut, alle Gouden Carolus bieren zijn goed te doen maar de whisky infused spant voor mij de kroon
.
@mathy_
Zeker doen! En zoals Jorizzz zegt niet koud drinken, een graad of 12 is perfect voor dit bier.
Ben benieuwd wat je er van vind
.
Absoluut, alle Gouden Carolus bieren zijn goed te doen maar de whisky infused spant voor mij de kroon
@mathy_
Zeker doen! En zoals Jorizzz zegt niet koud drinken, een graad of 12 is perfect voor dit bier.
Ben benieuwd wat je er van vind
Voor mij ook hoor, maar ik de gewone Cuvee van de Keizer, zowel de rode als de blauwe, kende ik al eerder en vooral de blauwe vind ik nog steeds ook erg lekker!Tiwazz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:52:
@Jorizzz
Absoluut, alle Gouden Carolus bieren zijn goed te doen maar de whisky infused spant voor mij de kroon.
Wist je trouwens dat de Whiskey waar ze mee infusen ook bij het Anker vandaan komt? Gouden Carolus Single Malt. Moet ik ook nog eens gaan proberen!
Ik zit hemelsbreed een kilometer van de brouwerij vandaan. Nu jullie mij daar aan helpen herinneren ga ik straks weer even langs de winkel bij de brouwerij (waar je in de brasserie ook prima kunt eten trouwens!).
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nog een tip:

Laten staan in de winkel..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb net hetzelfde met Barista Chocolate Quad van brouwerij van honsebrouck (bekend van oa kasteelbier). Geur zeer lekker, smaak eerst ook goed, maar de nasmaak is echt walgelijk en blijft spijtig genoeg veel te lang nazinderen.

Zometeen voor het eerst HJ Grand Prestige open trekken. Ben benieuwd ^_^
Ik heb hier ook een fles whisky infused staan, na alle positieve reacties ben ik toch wel erg benieuwd hoe deze smaakt, vind de andere gouden carolus bieren ook lekker, waarbij de blauwe en classic net dat beetje extra hebben. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen de whisky infused een tijd te laten staan?
Nope, veel te lekker om te laten staan. Ik ben er persoonlijk ook niet van overtuigd dat bier beter wordt van bewaren. Sommige bieren kunnen het goed hebben, veranderen heel mooi. Maar is het anders of beter??LA-384 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:16:
Ik heb hier ook een fles whisky infused staan, na alle positieve reacties ben ik toch wel erg benieuwd hoe deze smaakt, vind de andere gouden carolus bieren ook lekker, waarbij de blauwe en classic net dat beetje extra hebben. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen de whisky infused een tijd te laten staan?
Die is ook prima! Kwaliteit van alcoholvrij wordt sowieso wel beter de afgelopen jaren.Demo schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:24:
[...]
Die is echt matig, vergeleken met de Vandestreek Playground IPA Alcoholvrij. De Vandestreek vond ik niet 'lekker voor alcoholvrij bier' maar gewoon lekker, beter dan sommige IPA's mét alcohol
Ik denk dat het vooral ook een kwestie is van persoonlijke smaak. Ik heb het al met Duvel (nu niet het beste voorbeeld om te bewaren maar kom) ervaren bv. Collega van mij vindt Duvel die tijdje staat niet meer te drinken. Ikzelf vind hem dan beter, voller van smaak en iets minder bitter, dan het oorspronkelijke bier.Jorizzz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:13:
[...]
Nope, veel te lekker om te laten staan. Ik ben er persoonlijk ook niet van overtuigd dat bier beter wordt van bewaren. Sommige bieren kunnen het goed hebben, veranderen heel mooi. Maar is het anders of beter??
Minder bitter kan goed kloppen, want de bitterheid van de hop verdwijnt met de tijd. Hoe verser, hoe bitterder. Veel zware, donkere bieren veranderen eigenlijk langzaam in een soort port. Interessant, maar niet helemaal mijn ding, geloof ik.Mef schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:26:
[...]
Ik denk dat het vooral ook een kwestie is van persoonlijke smaak. Ik heb het al met Duvel (nu niet het beste voorbeeld om te bewaren maar kom) ervaren bv. Collega van mij vindt Duvel die tijdje staat niet meer te drinken. Ikzelf vind hem dan beter, voller van smaak en iets minder bitter, dan het oorspronkelijke bier.
Waar het rijpen wél heel duidelijk voor verbetering zorgt zijn natuurlijk de bieren met wilde gist, voornamelijk Brett. Daar schijnt nog zoveel te gebeuren tijdens het ouder worden. Dat soort bieren ben ik nu pas eigenlijk net aan het ontdekken, maar mijn eerste ervaringen met Lambiek, Oude Gueuze en andere Brett -biertjes zijn me méér dan prima bevallen.
Eergisteren een Gouden Carolus - Cuvee van de Keizer 11% gedronken.
Stevig biertje.. zaak is om niet te snel te drinken want hij slaat toch behoorlijk in
Stevig biertje.. zaak is om niet te snel te drinken want hij slaat toch behoorlijk in
Volgens mij is Emelisse sowieso niet meer helemaal wat het geweest is. Natuurlijk is Kees eerst voor zichzelf begonnen. En sinds de overname is het een beetje bergafwaarts gegaan. Jammer, want zeker de white labels had ik hoog zitten.DukeBox schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:12:
Nog een tip:
[afbeelding]
Ik heb nog 4 flesje RIS staan van hun uit 2015, die is geweldig. Snel eens eentje open trekken...
Een van de lekkerste bieren imho:) schijnt beter te worden als je hem een tijdje laat liggen maar dat red ik nooit.Vlassie1980 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:36:
Meh
Vandaag de whisky infused van gouden carolus aangebroken. Zeker top 3 waardig. Is erg zoet, ondanks 11.7% geen sterke alcoholsmaak. Persoonlijk kan ie toch niet tippen aan de rochefort 10 (mijn persoonlijke favoriet).
Die van mij staat nu 3 maandenLA-384 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:16:
Zaterdag de Ayinger Celebrator Doppelbock gedronken. Toch wel het lekkerste biertje wat ik in tijden op heb!
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
Daar kan je niet fout mee gaan, goed biertje van HJ.Vlassie1980 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:36:
Heb gisteren de "Vermeersen XX" en de "Vermeersen XXX" op, de eerste een dubbel en de tweede een triple.
Beide een ok smaak, niet echt iets om vakter te nemen, dan pak ik liever een karmeliet of een la trappe dubbel.
"Don't let your dreams be memes"
Gisteren de Xocoveza mocha stout gehad. Erg bijzonder, maar naar mijn mening iets te zoet/spicy. Beetje chocomelk bijna. Niet mijn smaak maar zeker geen slecht bier.
fookin mad fer it
Heb volgens mij nog een fles van de 1e en 2e batch liggen. Toen ze nog Indulgence serie waren. 2015 en 2016 dacht ik.LA-384 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:16:
Anoniem: 196149
MiBe schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:11:
Mochten er nog meer mensen bij Hopt willen bestellen, met de code MOINS7 krijg je 7 euro korting (bij bestellingen vanaf 50 euro volgens mij).
Ben zelf nu bezig met 'Dry January', maar heb vast ~70 biertjes staan voor als het weer februari is
Gister doos van Hopt binnen gekregen. Ik had ook het beery pakket, soort van winterbieren pakket waar nu veel korting op was. Viel me op dat echt veel bieren saveur biere (hoofdbedrijf van Hopt) op het etiket hebben staan. Als collab of als "specially brewed / specially bottled for saveur biere"
Zitten wel leuke bieren bij, kunnen we weer proeven komende week
Dat ga ik dus wel doen. Ik heb een luchtdichte plastic bak gekocht en de kruipruimte eens geïnspecteerd:) Nu op zoek naar een aantal grote flessen voor een leuk prijs om een paar jaartjes weg te leggen.dano_nl schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:29:
[...]
Een van de lekkerste bieren imho:) schijnt beter te worden als je hem een tijdje laat liggen maar dat red ik nooit.
Wat ik me tijdens de rondleiding in arcen wijs heb laten maken is dat ze na een jaartje of 2 erg prettig veranderen van smaak, en ze tot 18 jaar zonder problemen kunnen rijpen. In de brouwerij in arcen hebben ze een kelder vol grand prestige die ligt te rijpen. Mijn droomkelder:)
Ik zit momenteel in een alcoholvrije januari, maar het eerste weekend van februari ga ik aan de gouden carolus whiskey bla. Nu al zin in:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik heb ook het één en ander op de zolder van mijn garage liggen rijpen. De Grand Prestige van 2015 is nu al lekker, de bok uit 2014 was fantastisch. En nu op. Het sixpack uit 2015 moet tot deze herfst wachten.
Edit: plaatje van een deel van de voorraad, rechts onder staan nog wat kisten/kratten/dozen met lekkers.
Edit: plaatje van een deel van de voorraad, rechts onder staan nog wat kisten/kratten/dozen met lekkers.

[ Voor 38% gewijzigd door GSX-MAN op 23-01-2018 12:12 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Je hebt een goede keuze gemaakt. De fourpack Palm heeft namelijk 0,3 liter flesjes terwijl de normale flesjes uit het krat slechts 0,25 liter flesjes zijn. En als de Palm niet in de aanbieding is, is de literprijs van een fourpack goedkoper t.o.v. het krat!GSX-MAN schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:09:
Ik heb ook het één en ander op de zolder van mijn garage liggen rijpen. De Grand Prestige van 2015 is nu al lekker, de bok uit 2014 was fantastisch. En nu op. Het sixpack uit 2015 moet tot deze herfst wachten.
[afbeelding]
Nice. De Whisky infused staat ook nog op mijn lijst. Al moet ik hem eerst maar zien te bemachtigen ...LA-384 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:46:
Vandaag de whisky infused van gouden carolus aangebroken. Zeker top 3 waardig. Is erg zoet, ondanks 11.7% geen sterke alcoholsmaak. Persoonlijk kan ie toch niet tippen aan de rochefort 10 (mijn persoonlijke favoriet).
Is Het Anker een bezoek waard? Zat er met vriendinlief aan te denken om een weekendje in het bijbehorende hotel te overnachten. Inclusief diner zoals ~@Wom suggereert
Rochefort 10 staat ook bovenaan mijn lijstje trappisten. Kan Westvleteren wat mij betreft niet aan tippen.LA-384 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:46:
Slecht idee... Hoe laat?
@straaljager27 Is die zo beperkt te krijgen dan? Ik had em laatst bij m'n vaste slijter vandaan, die had een dusdanige voorraad staan dat ik niet de indruk kreeg dat het een beperkte oplage zou zijn. Dan moet ik snel nog maar eens terug gaan en een paar flessen meenemen 
@GSX-MAN Ik heb westvleteren nooit geproefd, veel te lastig aan te komen voor een normale prijs, maar hoor em vaak samen met rochefort 10 en st bernardus 12 genoemd worden. Ik denk dat westvleteren en st bernardus gelijkwaardig zijn? Ik zie dat jij je bier op zolder bewaard, schommelt de temperatuur niet te sterk als in de zomer de zon er vol op staat te bakken?
Het verbaasd mij te lezen dat grand prestige zoveel lof krijgt. Ik heb altijd gedacht dat het een matige poging tot speciaalbier was van een pils brouwer. Toch maar eens gaan proeven dan.
@GSX-MAN Ik heb westvleteren nooit geproefd, veel te lastig aan te komen voor een normale prijs, maar hoor em vaak samen met rochefort 10 en st bernardus 12 genoemd worden. Ik denk dat westvleteren en st bernardus gelijkwaardig zijn? Ik zie dat jij je bier op zolder bewaard, schommelt de temperatuur niet te sterk als in de zomer de zon er vol op staat te bakken?
Het verbaasd mij te lezen dat grand prestige zoveel lof krijgt. Ik heb altijd gedacht dat het een matige poging tot speciaalbier was van een pils brouwer. Toch maar eens gaan proeven dan.
[ Voor 23% gewijzigd door LA-384 op 24-01-2018 19:07 ]
@LA-384 St Bernardus Abt 12 is gebrouwen met hetzelfde recept als dat van Westvleteren, aangezien de eerste ooit tijdelijk door de tweede is ingeschakeld om de productie op te kunnen voeren. Wordt nu overigens ontkend dat de recepten echt identiek zijn, maar het blind vergelijken van de twee is berucht om het feit dat eigenlijk niemand het verschil proeft...
Persoonlijk vind ik Rochefort 10 ook net iets lekkerder dan de St Bernardus. Heb de Westvleteren nog nooit gedronken.
Persoonlijk vind ik Rochefort 10 ook net iets lekkerder dan de St Bernardus. Heb de Westvleteren nog nooit gedronken.
Let op dat je bij de rondleiding in het weekend sommige dingen niet in actie ziet. Bepaalde processen zijn enkel actief te zien doordeweeks. Rondleiding duurt ongeveer een kleine 2 uur en vereist wel een beetje klimwerk. Op het eind krijg je uiteraard twee proevertjes en de mogelijkheid je geld te laten rollen in het winkeltje. Je zit op loopafstand van het centrum van Mechelen, wat best wel leuk is eigenlijk.straaljager27 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:52:
[...]
Nice. De Whisky infused staat ook nog op mijn lijst. Al moet ik hem eerst maar zien te bemachtigen ...
Is Het Anker een bezoek waard? Zat er met vriendinlief aan te denken om een weekendje in het bijbehorende hotel te overnachten. Inclusief diner zoals ~@Wom suggereert
Winkelen doe je in de fraaie straat IJzerenleen, wandelen doe je over het Dijlepad (erg bijzonder om te doen, uniek uitzicht en in de avond romantisch verlicht). Uiteraard de Sint Rombauts beklimmen en je zit ook niet ver van Planckendael als je een leuk dierenpark zoekt. Leuk cafe voor savonds met iets jonger publiek is De Gouden Vis waar je ook een heel leuk terras aan de achterzijde hebt. Als je een echte typische bruine Belgische kroeg wil moet je naar de Hanekeef tegenover de schouwburg. Ontbijt/lunch kan ik je aanraden bij Noen.
Zijn nog veel adressen, maar begin je zoektocht eens met die namen, dan vind je vanzelf nog meer
* Wom heeft regelmatig bezoekers die in Mechelen verblijven
En het voordeel van België: overal heb je een zeeeeer uitgebreide bierkaart
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Westvleteren heb ik vorig jaar in Brugge één flesje van gekocht, is inderdaad behoorlijk gelijkwaardig aan Abt 12. En da's ook niet mijn smaak.LA-384 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:01:
Vooralsnog gaat het goed met het bier op zolder, maar de kruipruimte zou nog iets bedrijfszekerder zijn. Maar die ligt volgestort met schelpen ter isolatie.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik had em ook besteld, wou toch wel een weten of het echt zo’n goede stout is.EvaluationCopy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 06:53:
Ennnnnn daar ging de CBS, op![]()
KBS voor 4,50 is wel echt een spotprijsje, leuk, dankjewel!
Van alle stouts op whiskyvaten die ik heb gehad was deze echt subliem!
Smaken goed in balans, echt een topper!
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Vanavond organiseren we met Pint Flevoland (waar ik in het bestuur zit) een Winterbier proeverij. Ik zal hier morgen (wil het voor eventuele overlap in bezoekers en tweakers nog niet verklappen), het lijstje met bieren posten, maar het belooft een feest te worden. De meeste winterbieren vallen volledig in mijn straatje namelijk
Is Pint als vereniging sowieso bekend bij de bezoekers van dit topic? Zo niet, kijk dan eens op de website. Veel leuke proeverijen, bierdiners, festivals e.d.
Disclaimer: Aangezien dit volledig non-profit is, ga ik er vanuit dat het geen probleem is om hier een beetje 'reclame' te maken. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Is Pint als vereniging sowieso bekend bij de bezoekers van dit topic? Zo niet, kijk dan eens op de website. Veel leuke proeverijen, bierdiners, festivals e.d.
Disclaimer: Aangezien dit volledig non-profit is, ga ik er vanuit dat het geen probleem is om hier een beetje 'reclame' te maken. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Ik ben ook al een tijdje lid van Pint (en ook nog in FlevolandJorizzz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:44:
Vanavond organiseren we met Pint Flevoland (waar ik in het bestuur zit) een Winterbier proeverij. Ik zal hier morgen (wil het voor eventuele overlap in bezoekers en tweakers nog niet verklappen), het lijstje met bieren posten, maar het belooft een feest te worden. De meeste winterbieren vallen volledig in mijn straatje namelijk![]()
![]()
![]()
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nou deze zaterdag mn 2 flessen Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Whisky Infused ophalen bij de slijter. Hij had ze niet standaard liggen, ondanks het redelijke assortiment dat hij heeft staan.
Zou daarna nog wel een week of 2 duren dat hij open gaat. 1 voor mij en 1 voor mn maat.
Zou daarna nog wel een week of 2 duren dat hij open gaat. 1 voor mij en 1 voor mn maat.
: hmm, niet bij mijn slijters in de buurt (misschien Mitra, maar dat is 20 minuten fietsenLA-384 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:01:
@straaljager27 Is die zo beperkt te krijgen dan? Ik had em laatst bij m'n vaste slijter vandaan, die had een dusdanige voorraad staan dat ik niet de indruk kreeg dat het een beperkte oplage zou zijn. Dan moet ik snel nog maar eens terug gaan en een paar flessen meenemen
Zeker doen!Het verbaasd mij te lezen dat grand prestige zoveel lof krijgt. Ik heb altijd gedacht dat het een matige poging tot speciaalbier was van een pils brouwer. Toch maar eens gaan proeven dan.
Ha, thanks voor de tips! Leuk, aardig. Als/wanneer we erheen gaan zal ik hieraan denken!
Gouden Carolus Whisky is na een proefserie nu een vaste waarde in het assortiment.
Vanavond wederom 1 van m'n favoriete bieren, maar nu 1 uit januari 2015
-->Harviestoun - Ola dubh 12
erg top.
erg top.
Kom je ook wel eens naar één van onze activiteiten?MegaTronics schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:13:
[...]
Ik ben ook al een tijdje lid van Pint (en ook nog in Flevoland), dus ja ik ken het.
Gisteren in de proeverij:
- Panorama (Troost) schotwond (7%)
- Santa Bee (8,5%)
- Kerst Pater (9%)
- Walhalla Nanouq Winter Ale (9%)
- St Feuillien Cuvée de Noël (10%)
- Adriaen Brouwer Winter Wood 2018 (10%)
Eén van de uitschieters was voor mij de Walhalla Nanouq Winter Ale, omdat dat totaal geen typisch winterbier (zoet, moutig, alcoholisch, kruidig) is, maar kneiterhoppig bier (bijna als een DIPA of BIPA) dat uiteindelijk door de kruidigheid en (verdekte) alcohol toch wel als een echt winterbier gezien mag worden. Bleek een beetje een 'love it or hate it' biertje te zijn. Sommigen waren lyrisch, anderen vonden hem ronduit smerig
Verder de Kerst Pater en de Adriaen Brouwer, maar daarvan wist ik al dat ik ze lekker vond, als bleek de eerste voor veel bezoekers dan weer véél te zoet. De laatste vond vrijwel iedereen lekker.
De andere bieren waren ok, maar zou ik zelf niet nog een keer meenemen als ik ze tegen zou komen.
Nope, beetje lastig aangezien ik daarna ook weer naar huis moet komen.Jorizzz schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:54:
[...]
Kom je ook wel eens naar één van onze activiteiten?
Je woont niet in Almere, begrijp ik? Daar vinden wel inderdaad veruit de meeste van onze activiteiten plaats. Lelystedelingen komen nog wel eens, vanwege de directe treinverbinding, maar verder is er weinig aanloop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet naar een proeverij zou gaan als ik daarna nog moest rijden... OV naar de rest van Flevoland is natuurlijk ronduit ruk...MegaTronics schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:58:
[...]
Nope, beetje lastig aangezien ik daarna ook weer naar huis moet komen.
Edit: Ik had natuurlijk ook meteen even op je profiel kunnen kijken. De meeste van onze proeverijen zijn in een poppodium vlakbij (2 minuten lopen) het station in Almere, dan ben je natuurlijk zo weer terug in Lelystad!
[ Voor 16% gewijzigd door Jorizzz op 26-01-2018 09:47 ]
Ik had wat drank nodig voor een feestje, dus ik heb meteen ook wat speciaalbiertjes ingeslagen:

I see red pixels.
Kan het kroonkurkje niet zo goed zien? Maar die achter de la guillotine lijkt mij een witkap van slagmulder? Maar kan aan de kleur van het kroonkurkje niet uitmaken welke soort het is?RedPixel schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:09:
Ik had wat drank nodig voor een feestje, dus ik heb meteen ook wat speciaalbiertjes ingeslagen:
[afbeelding]
Dat is een Witkap Pater DubbelMef schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:19:
[...]
Kan het kroonkurkje niet zo goed zien? Maar die achter de la guillotine lijkt mij een witkap van slagmulder? Maar kan aan de kleur van het kroonkurkje niet uitmaken welke soort het is?
I see red pixels.
Nog bedankt voor de tip! Vanavond direct maar opgedronken, de combi is echt goed en fijn van smaak. Echt een topper.Tiwazz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:40:
[...]
Als je van donker zwaar bier houd zou ik je de Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Whisky Infused aanraden. Dit bier is enkel in een grote fles van 75cl te verkrijgen en met een alcohol percentage van 11,7% zou ik hem delen of goed rustig aan doen. Dit is een van mijn persoonlijke favorieten.
Ook bij mn maat viel hij goed in de smaak.
Haha, bedankt voor het laten weten ;)! Erg goed inderdaad!mathy_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:29:
[...]
Nog bedankt voor de tip! Vanavond direct maar opgedronken, de combi is echt goed en fijn van smaak. Echt een topper.
Ook bij mn maat viel hij goed in de smaak.
Onlangs een bierproeverijtje met belgische bieren georganiseerd. Alles viel in de smaak, maar met name de Augustijn Blond was een groot succes.RedPixel schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:09:
[afbeelding]
Na openen beperkt houdbaar
Hier toevallig nog mensen met verstand van zaken m.b.t. bieren rijpen ? Heb inmiddels aardig wat flessen in mijn collectie die ik laat rijpen, op dit moment in de kelder van iemand anders.
Ik heb zelf geen kelder. Wel een (grote) garage, die hevig is aan de buitentemperatuur. Er staat op dit moment een gewone krat pils, die nu koud genoeg is om te drinken zonder in koelkast te hoeven.
Alternatief zou nog mijn zolder kunnen zijn. Daar is het kamertemperatuur, maar kan in de zomer wel opwarmen als de zon erop staat.
Te lage en te hoge temperatuur lijkt me niet goed voor het bier ?
Ik heb zelf geen kelder. Wel een (grote) garage, die hevig is aan de buitentemperatuur. Er staat op dit moment een gewone krat pils, die nu koud genoeg is om te drinken zonder in koelkast te hoeven.
Alternatief zou nog mijn zolder kunnen zijn. Daar is het kamertemperatuur, maar kan in de zomer wel opwarmen als de zon erop staat.
Garage zou ik nooit doen. Goede nacht vorst en pils verliest al een stuk smaak, wat dat met bieren van hoge gisting doet zou ik niet eens uitproberen. Lekker in die kelder laten staan, dat kan niet beter.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
De zolder zou ik ook laten voor wat het is.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Ik bewaar hier het bier in de voorraadkast onder de trap. Het is er donker en de temperatuur is vrijwel altijd tussen de 12 en de 20 graden, lijken me prima omstandigheden.
Heb de latste tijd veel nieuwe bieren geprobeerd maar wat ik een opvallende uitschieter vond is Weihenstephaner Vitus. Meestal zijn de duitse bieren vrij onopvallend maar deze weizenbock is echt iets speciaals. Boterzacht en zoetig, met een soort banaansmaak. Beviel me erg goed
Heb de latste tijd veel nieuwe bieren geprobeerd maar wat ik een opvallende uitschieter vond is Weihenstephaner Vitus. Meestal zijn de duitse bieren vrij onopvallend maar deze weizenbock is echt iets speciaals. Boterzacht en zoetig, met een soort banaansmaak. Beviel me erg goed
Dat is stiekem niet zo bijzonder, maar typisch voor de (alle?) Duitse Weizen bieren. Komt door de gist die ze daarvoor gebruiken, die zorgt voor de banaan (en kruidnagel) smaak. Wegens het Rheinheitsgebot mogen ze geen kruiden toevoegen, maar deze gist is dus al genoeg.MadMarky schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:48:
Ik bewaar hier het bier in de voorraadkast onder de trap. Het is er donker en de temperatuur is vrijwel altijd tussen de 12 en de 20 graden, lijken me prima omstandigheden.
Hoeveel ruimte heb je op je zolder?Diagonaal schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:57:
Ik zit met hetzelfde, en ga op den duur een geïsoleerde kast maken voor het bier. Al dan niet met een apparaat om de temperatuur te managen erop.
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Drink wel eens vaker weizen en dat ze zacht en iets zoetig zijn klopt, maar dit is duidelijk een overtreffende trap. Is ook wat zwaarder (7%, weizenbock) dan doorsnee weizen.Jorizzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:05:
[...]
Dat is stiekem niet zo bijzonder, maar typisch voor de (alle?) Duitse Weizen bieren. Komt door de gist die ze daarvoor gebruiken, die zorgt voor de banaan (en kruidnagel) smaak. Wegens het Rheinheitsgebot mogen ze geen kruiden toevoegen, maar deze gist is dus al genoeg.
Constant wat aan de hoge kant is beter dan afwisselend. Ik bewaar mijn bier in de kruipruimte, in kratten gevuld met zilverzand/kwartszand. Zorgt ervoor dat het droog blijft (geen roest e.d. op de kroonkurken), constante temperatuur, gaat oneindig mee en is goedkoop.Diagonaal schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:57:
Voornamelijk bewaar ik donker dubbel/zwaar bier, die zijn allen prima te bewaren. Blond of trippel vind ik de smaak toch wel allemaal wat afvlakken (uitzonderingen daargelaten).
Ben wel wezen zoeken hoe ik het best flessen met kroonkurk kan bewaren, schuin liggend lijkt dan toch beter te gaan dan staand (wat met een normale kurk wel weer het beste is).
Heb er flessen staan vanaf '90 zo af en toe haal ik een aantal jaargangen er uit om met een stel vrienden te vergelijken. Binnenkort staat pauwels kwak op het menu met diverse jaargangen beginnend bij '04 t/m '16
[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 30-01-2018 12:58 ]
Van vakantie in de VS heb ik de 2017 editie Goose Island Bourbon Stout meegenomen. Ben zeer benieuwd!!
fookin mad fer it
Wel een krat neem ik aan??? Of een pallet?
Ik heb de 2017 B2B op met de 2016 en die laatste was veel zachter en lekkerder.. (deels smaakgebonden of course). Ik zou zeggen: leg hem een jaartje op de plank.
Ik heb de 2017 B2B op met de 2016 en die laatste was veel zachter en lekkerder.. (deels smaakgebonden of course). Ik zou zeggen: leg hem een jaartje op de plank.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Gaat me niet lukkenEvaluationCopy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:37:
Wel een krat neem ik aan??? Of een pallet?
Heb naast die nog wat andere flesjes meegenomen. O.a. de Founders Backwood Basterd.
fookin mad fer it
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk in mijn reactie zie ik. Ik doelde op de aanwezigheid van banaan in het bier...MadMarky schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:41:
[...]
Drink wel eens vaker weizen en dat ze zacht en iets zoetig zijn klopt, maar dit is duidelijk een overtreffende trap. Is ook wat zwaarder (7%, weizenbock) dan doorsnee weizen.
Ja en die kun je sinds kort gewoon in Nederland kopenDikkeBMW schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Gaat me niet lukkenGa er gewoon ergens de komende tijd van genieten.
Heb naast die nog wat andere flesjes meegenomen. O.a. de Founders Backwood Basterd.
Ja verdomme, had ik dat eerder gewetenEvaluationCopy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:26:
[...]
Ja en die kun je sinds kort gewoon in Nederland kopen
fookin mad fer it
Founders wordt tegenwoordig geimporteerd door een Tilburger, dus die KBS kun je ook nog krijgen:
https://www.hopt.nl/flessen-bier/26906-founders-kbs.html
https://www.hopt.nl/flessen-bier/26906-founders-kbs.html
Nu aan de alcoholvrije Playground IPA van vandeStreek en die is gewoon erg goed. Ik heb mijn nieuwe alcoholvrij bier favoriet gevonden. 
Edit:
De 3565BC Jack Daniels BA van hun is ook erg lekker.
Edit:
De 3565BC Jack Daniels BA van hun is ook erg lekker.
[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 30-01-2018 21:04 ]
Deze heb ik ook gekregen van een goede vriend die ook op vakantie was daarDikkeBMW schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:36:
Van vakantie in de VS heb ik de 2017 editie Goose Island Bourbon Stout meegenomen. Ben zeer benieuwd!!
Iets met kurk, of het nu wijn of bier is, wil je toch typisch liggend bewaren om de kurk vochtig te houden, zodat hij niet uitdroogt en er lucht bij je drank komt?DukeBox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:55:
[...]
Ben wel wezen zoeken hoe ik het best flessen met kroonkurk kan bewaren, schuin liggend lijkt dan toch beter te gaan dan staand (wat met een normale kurk wel weer het beste is).
Wat is het voordeel van schuin liggend voor kroonkurken?
Ouderwetse kurk wel, maar allen die in bier gebruikt worden zijn kunst kurk, geperst kurk (soms met epoxy) of behandelde kurk, deze drogen niet meer uit. Het is met name belangrijk bij flessen met nagisting, daar kan de druk licht toenemen en wil je niet dat er bier uit sijpelt als deze ligt.Dirtbiter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:59:
Iets met kurk, of het nu wijn of bier is, wil je toch typisch liggend bewaren om de kurk vochtig te houden, zodat hij niet uitdroogt en er lucht bij je drank komt?
Liggen heeft verder geen nadelige gevolgen alleen moet je dus wel regelmatig controleren of er niets uitloopt.
Ik heb met name bij kasteel dubbel/chateau veel flessen gehad waar de druk zo ver toenam dat de kurk het niet meer allemaal kon tegenhouden.
Voorkomen/beperken van corrosie aan de binnenkant. Meestal ontstaat roest vanaf buiten en trekt door. Hoe dan ook hebben flessen met kroonkurk meer aandacht nodig bij langdurig bewaren.Wat is het voordeel van schuin liggend voor kroonkurken?
Dat schuin liggen snap ik ook niet... Is nagenoeg hetzelfde als rechtop bewaren??
Ik bewaar flessen met kroonkurk al sinds jaar en dag rechtop. Uitdrogen van de kurk is tegenwoordig niet meer aan de orde.
Het probleem met liggend bewaren: Het gistdepot plakt vast in de lengterichting van je fles. Niet zo fijn bij het uitschenken.
En er komt meer bier in aanraking met zuurstof. Komt de smaak van je bier ook niet ten goede.
Bij overdruk zal er altijd wat lucht ontsnappen uit de fles. Bij een liggende fles komt er ook bier mee en dat kan zorgen voor infectie en schimmel.
Én in het geval er iets met de kurk gebeurd, kan bij een liggende fles de smaak en/of restjes van de kurk in je bier komen.
Ik weet dat een Hertog Jan zijn grand prestige flessen liggend bewaard. Maar die doen dat dan ook onder perfecte condities. Geen last van vocht en dergelijke.
Gisteren trok ik een fles bier open die al 5 jaar bij mij in de kruipruimte stond. Een oude Duitse beugelfles. Die zei nog netjes 'plop'! En er kwam een heerlijke dubbel uit. Met een smaak van gedroogde vruchtjes neeg hij een beetje naar wijn/port. Ik heb nog 14 flessen staan
Ik bewaar flessen met kroonkurk al sinds jaar en dag rechtop. Uitdrogen van de kurk is tegenwoordig niet meer aan de orde.
Het probleem met liggend bewaren: Het gistdepot plakt vast in de lengterichting van je fles. Niet zo fijn bij het uitschenken.
En er komt meer bier in aanraking met zuurstof. Komt de smaak van je bier ook niet ten goede.
Bij overdruk zal er altijd wat lucht ontsnappen uit de fles. Bij een liggende fles komt er ook bier mee en dat kan zorgen voor infectie en schimmel.
Én in het geval er iets met de kurk gebeurd, kan bij een liggende fles de smaak en/of restjes van de kurk in je bier komen.
Ik weet dat een Hertog Jan zijn grand prestige flessen liggend bewaard. Maar die doen dat dan ook onder perfecte condities. Geen last van vocht en dergelijke.
Gisteren trok ik een fles bier open die al 5 jaar bij mij in de kruipruimte stond. Een oude Duitse beugelfles. Die zei nog netjes 'plop'! En er kwam een heerlijke dubbel uit. Met een smaak van gedroogde vruchtjes neeg hij een beetje naar wijn/port. Ik heb nog 14 flessen staan
Volgens mij zijn bij hoog water die kelders wel eens volgelopen...Nyarlathotep schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:02:
Opnieuw 2 trappistjes gedronken: Benno en Gregorius van Engelszell. 2 lekkere donkere bieren. Vond ze wel aan te raden.
Blijf in de trappisten: volgende in de rij om te proeven is de tre Fontane uit Italië
Blijf in de trappisten: volgende in de rij om te proeven is de tre Fontane uit Italië
Om in de trappisten sfeer te blijven: vanavond de Rochefort 6 gedronken. Erg veel smaak, stevig biertje. Niet heel erg uitzonderlijk oid, maar wel erg lekker.
fookin mad fer it
Afgelopen weekend rondleiding bij De Molen gehad, voor een bierkenner erg uitgebreid en informatief maar ook voor niet kenners een leuke tour. Daarnaast is er in het brouwcafe lekker te eten en uiteraard drinken. De shop is zeer betaalbaar en divers, zowel voor de Molen bieren als andere brouwers.
Minder dan 10 min vanaf station Bodegraven is ook wel prettig ;-)
Tof! Leuk om te doen inderdaad.Larick schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:13:
Afgelopen weekend rondleiding bij De Molen gehad, voor een bierkenner erg uitgebreid en informatief maar ook voor niet kenners een leuke tour. Daarnaast is er in het brouwcafe lekker te eten en uiteraard drinken. De shop is zeer betaalbaar en divers, zowel voor de Molen bieren als andere brouwers.
Zelf ben ik afgelopen zaterdag bij de Caigny geweest, in Essen net over de grens bij Roosendaal. Erg grote drankhandel met een hoop speciaalbieren. Toevallig ook vier verschillende bieren van de Molen meegenomen en ook van de Estlandse brouwer Pohjala. Heerlijke IPA’s!
Potverdorie, ik zit nu aan een Spencer Trappist Ale. Hoe romig kun je een bier maken?
Niet gedacht dat de USA er ook wat van kon.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 19-02-2018 20:51 ]
Vorig week een 4-pack Brand Weizen IPA gehaald leek me vantevoren een goeie combi want ik hou van Weizen en ik hou van IPA... Maar niet dus
niet dat het smerig was, het was wel te drinken maar wel teleurstellend want eigenlijk zit je met een biertje die van beide soorten net niets is.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Degene die de combinatie bedacht heeft mogen ze dan ook verzuipen in een ketel. Een goede weizen is juist zacht en subtiel. Het hoppige van een IPA past daar totaal niet bij en maakt het gewoon dood. Wat je over houdt is een slechte IPA.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegenwoordig mijn go-to bierwinkel. Heerlijk aanbod, naast de Molen en Põhjala zijn Evil Twin, Brewski, To øl en Mikkeller ook aan te raden!remzor schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:24:
[...]
Tof! Leuk om te doen inderdaad.
Zelf ben ik afgelopen zaterdag bij de Caigny geweest, in Essen net over de grens bij Roosendaal. Erg grote drankhandel met een hoop speciaalbieren. Toevallig ook vier verschillende bieren van de Molen meegenomen en ook van de Estlandse brouwer Pohjala. Heerlijke IPA’s!
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik krijg ook regelmatig 500ml Gulpener Gladiator blikken van mijn vrouwAnoniem: 738905 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:43:
Ik drink meestal een blik gulpener gladiator, vind ik ook lekker en is spotgoedkoop.
Die Gladiator is inderdaad een erg lekker biertje.
Bij Deen zijn deze week wat Jopen-bieren in de aanbieding. Ik ga de Mooie Nel eens proberen, schijnt een lekkere ipa te zijn.
Bij Deen zijn deze week wat Jopen-bieren in de aanbieding. Ik ga de Mooie Nel eens proberen, schijnt een lekkere ipa te zijn.
Mikkeler ook meegenomen idd 😁MiBe schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 02:03:
[...]
Tegenwoordig mijn go-to bierwinkel. Heerlijk aanbod, naast de Molen en Põhjala zijn Evil Twin, Brewski, To øl en Mikkeller ook aan te raden!
De Mooie Nel vind ik een van de lekkerdere biertjes van Jopen. Een prima IPA! Heb hem zelf al vaak op dus vindt hem niet bijzonder meer maar drink hem nog graag.Pat911 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:00:
[ Voor 40% gewijzigd door remzor op 20-02-2018 21:14 ]
Ik kan je qua IPA ook de Jopen Maria Magdalena #4 aanbevelen. Een goddelijk Black IPA.remzor schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:11:
De Mooie Nel vind ik een van de lekkerdere biertjes van Jopen. Een prima IPA! Heb hem zelf al vaak op dus vindt hem niet bijzonder meer maar drink hem nog graag.
Ik drink nu eindelijk een biertje dat al tijden op me wachtte.
Een op cognacvaten gerijpte ongelovige Thomas. Wat is die lekker zeg! Nu ben ik sowieso fan van ongelovige Thomas, maar dit is echt heerlijk
Een op cognacvaten gerijpte ongelovige Thomas. Wat is die lekker zeg! Nu ben ik sowieso fan van ongelovige Thomas, maar dit is echt heerlijk
Een Grolsch Weizen IPA lijkt meChaoss schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:58:
Vorig week een 4-pack Brand Weizen IPA gehaald leek me vantevoren een goeie combi want ik hou van Weizen en ik hou van IPA... Maar niet dusniet dat het smerig was, het was wel te drinken maar wel teleurstellend want eigenlijk zit je met een biertje die van beide soorten net niets is.
Zag wel net dat Brand Zwaar Blond wordt hernoemd naar Brand Blond, even voor de liefhebbers
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Zou heel goed een Grolsch geweest kunnen zijn, niet de moeite om te onthouden iig.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Laatst de La Trappe Oak Aged #29 gehad. In een woord: wauw... Ongelofelijk lekker. Nog nooit iets vergelijkbaars gehad. Zo enorm veel smaak. Veel vleugjes te proeven en niets overheerst. Prijzig, maar meer dan de moeite waard. Blij dat ik nog een fles in de kelder heb liggen.
fookin mad fer it
Deze week begint de Belgische week weer bij de Lidl. Dus Gulden Draak, Piraat en Corsendonk in de aanbieding. En een bierpakket met GD, Piraat en Bornem erin.
Afgelopen weekend heb ik Grolsch winterbier op, met honing en kaneel. Wel erg veel kaneel vond ik. Ik had ook een stoofpeertjesgevoel erbij. Niet vies, maar als dit 3-pack op is, koop ik geen nieuwe meer.
Afgelopen weekend heb ik Grolsch winterbier op, met honing en kaneel. Wel erg veel kaneel vond ik. Ik had ook een stoofpeertjesgevoel erbij. Niet vies, maar als dit 3-pack op is, koop ik geen nieuwe meer.
Gisteren naar Cause Beer Loves Food geweest. Weer behoorlijk wat lekkere, nieuwe bieren gedronken. Echter, in tegenstelling tot wat de naam zegt, hoef je het voor het eten niet te doen. Best lekker, maar ook niet heel bijzonder en de dagspecial had het formaat van een voorgerecht (niet overdreven). Aardige tent, maar er zijn betere biercafé's in Amsterdam
Vandaag van een zakenrelatie (die goed kan luisteren blijkbaar) wat leuke biertjes gekregen.
1x De moersleutel - Dolle dries 2 (vind hier zelf een topper)
2x De Koninck Triple D'Anvers (Uit Antwerpen, stad waar ik graag naar toe ga)
2x Gooisch Blond (Net naar het gooi verhuist)
2x Paasij (Ben een Amsterdammer)
2x n'ice Chouffe (stap naar buiten en je weet waarom)
Chouffe zijn al opgegaan, de rest zoek ik even mooi moment voor uit. Zeker de dolle dries met 11% en het formaat fles.
Chouffe zijn al opgegaan, de rest zoek ik even mooi moment voor uit. Zeker de dolle dries met 11% en het formaat fles.
Moersleutel bieren kun je op de website bestellen en zijn zéér aan te raden als je van de zware jongens bentmathy_ schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:58:
Vandaag van een zakenrelatie (die goed kan luisteren blijkbaar) wat leuke biertjes gekregen.
Heb deze week een flinke doos binnen gehad van ze met:
Bounty Hunter (4x voor mij en 4 voor een vriend)
Motorolie Mexican Vanilla (3x)
Willy Tonka 3 (3x)
Barrel Blend III (3x)
Vooral die Bounty Hunter is zo ontzettend lekker. De kokos komt heel erg naar voren waardoor het bijna een vloeibare Bounty is
Inderdaad erg lekker! Sinds gisteren is batch #30 verkrijgbaar, dus die ga ik zaterdag maar eens scorenDikkeBMW schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:54:
Laatst de La Trappe Oak Aged #29 gehad. In een woord: wauw... Ongelofelijk lekker. Nog nooit iets vergelijkbaars gehad. Zo enorm veel smaak. Veel vleugjes te proeven en niets overheerst. Prijzig, maar meer dan de moeite waard. Blij dat ik nog een fles in de kelder heb liggen.
Als autoliefhebber spreekt deze me wel aan. Ik zag ook verkoopadressen in Utrecht, toch maar eens langs gaan dit weekend!Nyarlathotep schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:13:
Ohh je moet oók echt de motorolie mexicake proeven. Een van de lekkerste bieren met rode peper die ik ooit gedronken heb
Nyarlathotep schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:13:
[...]
Moersleutel bieren kun je op de website bestellen en zijn zéér aan te raden als je van de zware jongens bent
Heb deze week een flinke doos binnen gehad van ze met:
Bounty Hunter (4x voor mij en 4 voor een vriend)
Willy Tonka 3 (3x)
Barrel Blend III (3x)
Vooral die Bounty Hunter is zo ontzettend lekker. De kokos komt heel erg naar voren waardoor het bijna een vloeibare Bounty is
Meh
Je zou de Spencer Imperial Stout ook eens moeten proberen. Erg lekkere stout.LA-384 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:45:
Potverdorie, ik zit nu aan een Spencer Trappist Ale. Hoe romig kun je een bier maken?
[afbeelding]