Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 126 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Lennnn schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:41:
[...]

240,89

En als dank kreeg ik een paar 4-packs Duvel mee (1 of andere stempel actie). Handig voor bezoek dat mijn IPA/sour/stout niet kan waarderen ;)
Pfoee... Das nog geen 4 euro per stuk!
Geniet ervan, voor mij helaas te ver uit de richting om eens langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:11
Lennnn schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:36:
[Afbeelding]

Het blijft leuk winkelen bij De Caigny.

Nu heb ik wel echt even genoeg voor de winter.
Jaloersmakend, is de winkel inmiddels volledig verbouwd? Moet er ook nog een keer langs, maar aangezien het een flink stuk rijden is, wil ik er dan wel optimaal kunnen shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
TommyL0204 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:31:
Toch maar wel de Aldi bieradvent gehaald. Voor die prijs :P
En ga zelf ook nog wat speciaalbier inslaan voor de wintermaanden, het wat zwaardere spul als Stouts, maar ook lekker bockbieren.
Zit daar nog wat lekkers tussen dan?

Ik zag de Cornet staan, en die heb ik laatst als smoked versie maar door de gootsteen gespoeld, kwam erg chemisch over bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
brukskeluuk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:55:
[...]

Jaloersmakend, is de winkel inmiddels volledig verbouwd? Moet er ook nog een keer langs, maar aangezien het een flink stuk rijden is, wil ik er dan wel optimaal kunnen shoppen.
Ze zijn bijna klaar met de verbouwing. Nog enkele rekken waar de prijzen op bonnetjes erbij hangen. Wel even gedoe met uitzoeken. Of risico nemen dat je onverwacht veel moet betalen voor een biertje (al valt dat daar relatief wel mee natuurlijk). Het zijn wel de gevaarlijke rekken qua prijzen die nog niet helemaal goed zijn. Er staan daar wel wat flesjes/blikken van >15 euro tussen. :)

Verder is alles prima. De verbouwing heeft ze goed gedaan.

Ik snap alleen niet waarom ze zo treuzelen met die prijzen. Hoe moeilijk is het om prijskaartjes op te hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
SemperFidelis schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:29:
[...]

We hebben inmiddels echt bijna alle biertjes gevonden! :D
Alleen Qatar, wat volgens mij onmogelijk is, en Senegal missen we...

Iemand nog een gouden tip voor die laatste?
Zag deze voorbij komen op twitter, het is dus mogelijk:
https://twitter.com/ballstothis/status/1592496174493478912

Qatar was hard but @dangrech knows a guy in Qatar who sorted me out. Senegal was ridiculous but managed to get a Russian fella living in Italy to bring me one back from his holiday in Senegal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Brinkiewestland schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:59:
[...]

Zag deze voorbij komen op twitter, het is dus mogelijk:
https://twitter.com/ballstothis/status/1592496174493478912

Qatar was hard but @dangrech knows a guy in Qatar who sorted me out. Senegal was ridiculous but managed to get a Russian fella living in Italy to bring me one back from his holiday in Senegal
Ha ja die kerel was onze 'inspiratie' om hetzelfde te doen :+

Persoonlijk vind ik onze keuze in veel gevallen wel iets lekkerder, dit is ook wel echt veel macro pils lol.
Maar het is hem dus wel gelukt, ons niet. Ik heb ook een vriend in Qatar maar die kon het ook echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
Lennnn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:07:
[...]

Ze zijn bijna klaar met de verbouwing. Nog enkele rekken waar de prijzen op bonnetjes erbij hangen. Wel even gedoe met uitzoeken. Of risico nemen dat je onverwacht veel moet betalen voor een biertje (al valt dat daar relatief wel mee natuurlijk). Het zijn wel de gevaarlijke rekken qua prijzen die nog niet helemaal goed zijn. Er staan daar wel wat flesjes/blikken van >15 euro tussen. :)

Ik snap alleen niet waarom ze zo treuzelen met die prijzen. Hoe moeilijk is het om prijskaartjes op te hangen?
Ik vind het vooral jammer dat hun webshop niet de prijzen van de winkel hanteert. Dan zou ik den kik nergens anders meer mijn bier inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Lennnn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:07:
[...]

Geef je niet zelf al antwoord op je vraag? Denk dat het gewoon een truukje is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zjoske78 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:24:
[...]

Ik vind het vooral jammer dat hun webshop niet de prijzen van de winkel hanteert. Dan zou ik den kik nergens anders meer mijn bier inslaan.
webshop ?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brinkiewestland
https://www.craftbeers.shop/

bij de algemene voorwaarden staat:

De Caigny NV (“Craftbeers”)

Spijker 79

2910 Essen

BE.0448.690.128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
Brinkiewestland schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:38:
[...]

https://www.craftbeers.shop/

bij de algemene voorwaarden staat:

De Caigny NV (“Craftbeers”)

Spijker 79

2910 Essen

BE.0448.690.128
Deze inderdaad. De site is wel ietsje goedkoper dan elders, maar de winkel is nog een paar stapjes beter wat dat betreft. Het aanbod is ook nog veree van compleet in de webshop.

[ Voor 6% gewijzigd door Zjoske78 op 16-11-2022 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:40
gustaveau schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:13:
[...]

Zit daar nog wat lekkers tussen dan?

Ik zag de Cornet staan, en die heb ik laatst als smoked versie maar door de gootsteen gespoeld, kwam erg chemisch over bij me.
Ik wacht netjes de adventperiode af haha. Al ben ik wel erg nieuwsgierig.
Ik verwacht geen zware Barrel Aged Stouts, maar toch wel iets meer dan een Cornet of Schultenbrau. We gaan het meemaken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:39
https://www.jopenbier.nl/product/b-a-baracus-returns/

Mooie B.A. box van Jopen, 10 voor €65,-. Als ik niet net had besteld (waaronder die Anima Negra) én er 2 adventkalenders aan zaten te komen had ik heb zeker gekocht :) geen enorme fan van hun basisbieren maar goeie vatgerijpte bieren maken kunnen ze wel

[ Voor 15% gewijzigd door bbunn07 op 16-11-2022 15:28 ]

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:32
Mijn Passie en Hobby voor speciaal bier wordt steeds groter! vroeger luste ik geen normaal bier, maar mijn smaak begint zich steeds meer te ontwikkelen!

Ik heb al een grote hobby/passie en dat is sigaren, deze zitten dan ook in een mooie humidor in de woonkamer.

Nu wil ik voor mijn speciaal bier hobby ook een glazen koelkastje hebben met eventueel licht erin! Zodat deze ook naast mijn sigaren ten toon gesteld kunnen worden! Heb meer tweakers zoiets ? En hebben jullie dan nog tips voor een goed betaalbaar koelkastje ?

Op marktplaats staan zat “red bull” koelkastje maar deze vind ik afschuwelijk hij moet gewoon strak en netjes zijn!

• AngelDust

AngelDust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jbv10ec2E6SgQXy6scoKKSF9_s4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3fMKKnqvOj34GvbXroPUwIjf.png?f=user_large

:X :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Toch altijd heerlijk om in dit topic mee te lezen!

Ik drink de laatste tijd wat minder en eigenlijk niet meer op doordeweekse dagen. Tenzij concert, etentje, feestje, etc. Heb gemerkt dat ik dan op vrijdagavond of in het weekend extra geniet van goed speciaalbier (of wijn).

Mijn voorraadje was weer wat geslonken, dus bij m'n favoriete winkel (Voorburgse Bierwinkel) weer wat ingeslagen:

- Broer & Zus - Kopergloed (barleywine)
- Muifelbrouwerij - Zuster Agatha (quad)
- Pohjala - Sticks & Stones (BA stout)
- Pohjala - Dutch Ambassador Blend (BA stout)
- Ritual Lab - Papanero (stout)
- To Ol - Yule M%&?!&k (BA stout)
- To Ol - Sounds Good 2022 (BA stout)
- Lervig - Original Sin (BA stout)
- Lervig - Paragon 2021 (BA barleywine)
- Vet & Lazy - Je Moeder (tripel)
- Nerdbrewing - Barrel Series 013 (BA stout)
- Arpus x Pohjala - Banana x Maple x Vanilla Imperial Milk Stout
- Kees - Show me the honey (barleywine)
- Frontaal - Rhodesian (barleywine)

Je ziet, geen liefhebber van IPA en ik vind het geen Sour seizoen momenteel.

Als toetje ook nog Blessed van Anchorage Brewing Co. besteld. Die kreeg zo'n absurd hoge rating op Untappd dat ik me maar even over de prijs heen heb gezet. Reuze benieuwd naar!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
Timmert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:53:
Ik drink de laatste tijd wat minder en eigenlijk niet meer op doordeweekse dagen. Tenzij concert, etentje, feestje, etc.
Dus als resultaat zoek je zo veel mogelijk concerten, etentjes, etc? ;-)
Ik doe wel, als ik ergens heen ga, zoeken in Untappd naar plaatsen waar je craft beer kunt drinken. Maar dat is op veel te weinig plaatsen. Is het enkel in Nederland dat elk terras overspoeld is door bierviltjes, kussens, parasols en reclameborden e.d. van grote merken? Daardoor wordt ze verboden ander bier op het menu te zetten.

Een goede lijst met bars en restaurants e.d. die craft beer op het menu hebben, zou ook niet verkeerd zijn. Ik woon in de buurt van Rotterdam en daar is vrij weinig te vinden, volgens mij. Bijv. Kaapse brouwers zit in Fenix Foodfactory en heeft iets van 20 taps, maar 15 daarvan zijn standaard van henzelf die zelden tot nooit veranderen.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:32:
[...]

Ik doe wel, als ik ergens heen ga, zoeken in Untappd naar plaatsen waar je craft beer kunt drinken. Maar dat is op veel te weinig plaatsen. Is het enkel in Nederland dat elk terras overspoeld is door bierviltjes, kussens, parasols en reclameborden e.d. van grote merken? Daardoor wordt ze verboden ander bier op het menu te zetten.

Een goede lijst met bars en restaurants e.d. die craft beer op het menu hebben, zou ook niet verkeerd zijn. Ik woon in de buurt van Rotterdam en daar is vrij weinig te vinden, volgens mij. Bijv. Kaapse brouwers zit in Fenix Foodfactory en heeft iets van 20 taps, maar 15 daarvan zijn standaard van henzelf die zelden tot nooit veranderen.
Check https://beergeeksworlddomination.nl/ eens zou ik zeggen :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbunn07
Timmert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:53:
Als toetje ook nog Blessed van Anchorage Brewing Co. besteld. Die kreeg zo'n absurd hoge rating op Untappd dat ik me maar even over de prijs heen heb gezet. Reuze benieuwd naar!
Wauw, ik ben heel benieuwd. Vanwege de prijs heb ik hem nooit serieus overwogen, maar het maakt natuurlijk wel nieuwsgierig of hij echt zoveel beter is dan al het andere wat we hier kunnen krijgen. We lezen het wel hier :)

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:09
[...]

Ik zie genoeg markeringen bij Rotterdam.
https://beergeeksworlddomination.nl/

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Inhumanous schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:02:
Mijn Passie en Hobby voor speciaal bier wordt steeds groter! vroeger luste ik geen normaal bier, maar mijn smaak begint zich steeds meer te ontwikkelen!

Ik heb al een grote hobby/passie en dat is sigaren, deze zitten dan ook in een mooie humidor in de woonkamer.

Nu wil ik voor mijn speciaal bier hobby ook een glazen koelkastje hebben met eventueel licht erin! Zodat deze ook naast mijn sigaren ten toon gesteld kunnen worden! Heb meer tweakers zoiets ? En hebben jullie dan nog tips voor een goed betaalbaar koelkastje ?

Op marktplaats staan zat “red bull” koelkastje maar deze vind ik afschuwelijk hij moet gewoon strak en netjes zijn!
Een klimaatkast met glazen deur? eventueel voorzien van 2 temperatuur zones, afhankelijk van wat je drinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

Haha, concerten wel. Dat is een andere hobby. Al drink ik daar afhankelijk van beschikbaarheid vaak gewoon een tripel of een weizen. Laatst was ik op een festival (Take Root, aanrader maar dat ter zijde) en daar hadden ze wel een leuke speciaalbierkaart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_PWiqGUJK1phoyMLiYIyw4emyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgVEQg1cv1HeAcMrO5goyViu.jpg?f=fotoalbum_large

In de horeca heb ik eigenlijk al geen verwachtingen meer qua deftig speciaalbier. De meeste tenten hebben dezelfde door de brouwerij voorgeschreven saaie bierkaart en in speciaalbiercafé's kom ik zelden bij gebrek aan bierliefhebbers in mijn omgeving.

• Dennis van der Stelt
Weet niet wat voor prijsklasse je zoekt, maar er is zat te vinden op internet. Als ik zoek op "bier koelkast" kom ik al snel hier waar er zat te koop staan. Deze is helemaal netjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 17-11-2022 16:39 . Reden: Tweede link toegevoegd ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Timmert schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:14:
[...]

In de horeca heb ik eigenlijk al geen verwachtingen meer qua deftig speciaalbier. De meeste tenten hebben dezelfde door de brouwerij voorgeschreven saaie bierkaart en in speciaalbiercafé's kom ik zelden bij gebrek aan bierliefhebbers in mijn omgeving.
Grappig, hoe dat kan verschillen. Ik vind het vaak juist in Nederland wel prima met het aanbod in de standaard horeca, al is het maar door overnames en samenwerkingen. Op een 'standaard kaart' van Bavaria staan bijvoorbeeld ook vaak bieren van La Trappe, De Molen en Het Uiltje, en ik kom toch best vaak op plekken waar ze er nog iets van een kleine lokale brouwerij naast verkopen.
Als je niet naar een speciaalbier café gaat vind ik het in het buitenland vaak kariger. België is misschien iets gevarieerder qua aanbod, maar ook vaak wat traditioneler. In Duitsland houdt het vaak wel op bij pils, weizen, misschien nog een pils-variant als keller en een paar bier-mixen. Oost-Europa is nog meer van de standaard pils, en in Zuid-Europa maken ze tegenwoordig ook prima speciaalbier, maar de meeste standaard horeca heeft vaak alleen een groot nationaal merk op de kaart staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Hertog op 17-11-2022 16:39 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Dennis van der Stelt
Hertog schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:38:
[...]
Grappig, hoe dat kan verschillen. Ik vind het vaak juist in Nederland wel prima met het aanbod in de standaard horeca, al is het maar door overnames en samenwerkingen. Op een 'standaard kaart' van Bavaria staan bijvoorbeeld ook vaak bieren van La Trappe, De Molen en Het Uiltje, en ik kom toch best vaak op plekken waar ze er nog iets van een kleine lokale brouwerij naast verkopen.
Zijn aantal "problemen" die ik wellicht groter maak dan ze zijn.

- Veel bieren heb ik al gehad en een nieuwe unieke check-in in untappd is altijd prettig :-) Veelal tripels en dergelijke van de standaard brouwerijen, die je ook bij veel supermarkten kan krijgen.
- Zo ga ik wel eens varen bij ons in de buurt en is dit een fantastisch leuk restaurantje (heb ik verder geen connecties mee) om aan te leggen en te lunchen. Maar alle speciaalbieren die je kunt krijgen, zijn allemaal een 3.5 of lager en vaak tripels of hele simpele IPAs. Ik wil best meer betalen voor een goede NE IPA of Sour met een echt goede smaak en hogere untappd rating. Die IPAs van 3.2 ofzo, proeven soms weinig anders dan pils.

Over het buitenland, daar heb ik juist veel vaker dat in grote steden van die hele kleine winkeltjes zitten, waar ze twee of drie grote koelkasten hebben staan met van alles op fles en blik. Je gaat er met wat mensen heen, koopt 6 blikken, allemaal een eigen glas en nog een glas water en je houdt je eigen kleine proeverij. Personeel achter de balie wordt helemaal enthousiast van je. Dat heb ik hier in Nederland echt letterlijk nog nooit gezien. Maar wel in grote steden in Portugal, Spanje, Italië, Griekenland. Dat vind ik echt briljant.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13

https://www.lidl.de/p/hai...hrank-hws79gdg/p100344929

Dit natuurlijk.

Maar zie ook mijn eerdere post hierover een paar pagina's terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 22:45
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:50:
[...]

Zijn aantal "problemen" die ik wellicht groter maak dan ze zijn.

- Veel bieren heb ik al gehad en een nieuwe unieke check-in in untappd is altijd prettig :-) Veelal tripels en dergelijke van de standaard brouwerijen, die je ook bij veel supermarkten kan krijgen.
- Zo ga ik wel eens varen bij ons in de buurt en is dit een fantastisch leuk restaurantje (heb ik verder geen connecties mee) om aan te leggen en te lunchen. Maar alle speciaalbieren die je kunt krijgen, zijn allemaal een 3.5 of lager en vaak tripels of hele simpele IPAs. Ik wil best meer betalen voor een goede NE IPA of Sour met een echt goede smaak en hogere untappd rating. Die IPAs van 3.2 ofzo, proeven soms weinig anders dan pils.

Over het buitenland, daar heb ik juist veel vaker dat in grote steden van die hele kleine winkeltjes zitten, waar ze twee of drie grote koelkasten hebben staan met van alles op fles en blik. Je gaat er met wat mensen heen, koopt 6 blikken, allemaal een eigen glas en nog een glas water en je houdt je eigen kleine proeverij. Personeel achter de balie wordt helemaal enthousiast van je. Dat heb ik hier in Nederland echt letterlijk nog nooit gezien. Maar wel in grote steden in Portugal, Spanje, Italië, Griekenland. Dat vind ik echt briljant.
Dat veel kroegen een standaard kaart hebben zodra Heineken de baas is klopt ( hallo lagunitas), maar moet alles een unieke checkin craftbeer kroeg zijn?
Heerlijk om gewoon eens een karmeliet van de tap te krijgen of een andere tripel. Zelf staar ik me niet blind op de door sommigen heilig verklaarde untappd rating( waar de hogere scores vaak alleen worden gegeven aan moeilijk verkrijgbare bieren of hype BA stouts).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hertog schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:38:
[...]

Als je niet naar een speciaalbier café gaat vind ik het in het buitenland vaak kariger. België is misschien iets gevarieerder qua aanbod, maar ook vaak wat traditioneler. In Duitsland houdt het vaak wel op bij pils, weizen, misschien nog een pils-variant als keller en een paar bier-mixen. Oost-Europa is nog meer van de standaard pils, en in Zuid-Europa maken ze tegenwoordig ook prima speciaalbier, maar de meeste standaard horeca heeft vaak alleen een groot nationaal merk op de kaart staan.
Ik ben geen IPA fan en dat is kennelijk flink populair. Daarmee valt een flink deel van het assortiment vaak al af. La Trappe vind ik prima en drink ik graag maar het is niet echt wat ik schaar onder 'deftig' speciaalbier. Vind bijvoorbeeld maar eens een goede Quadrupel of Barleywine. Haast niet te doen in een tent die zich niet specialiseert in speciaalbier.

Maargoed, ik wil niet de snob uithangen want dat ben ik zeker niet. Ik ken ook veel zaken waar ze een prima Weizen schenken of een goede Tripel en die laat ik me prima smaken. Maar ik word wel een beetje verdrietig van die standaard Bavaria en Heineken kaarten overal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:13
Speciaalbier bij Jan Linders de komende feestdagen, waarvan sommige exclusief: https://issuu.com/janlind...ier-boekje-2022-webversie

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

@Deezers Leuke aanbiedingen, JL heeft dit elk jaar, maar wordt steeds meer.
Tot vorig jaar woonde ik zowat naast de JL, nu al bijna een jaar niet geweest :P Excellence du Valdieu is wel leuk denk ik, maar weet niet of het 20 Euro waard is. Die Christmas Ales zien er wel goed uit voor die prijs. En Gouden Carolus Infused in de supermarkt is altijd leuk (normaal maar 1 Euro duurder wel). Uiltje GoodFeathers 75cl is ook wel interessant. Die hele achterkant is ook niet verkeerd al die 75cl flessen voor 3,99.

Best wel onder de indruk, maar grote kans dat de leuke dingen snel uitverkocht zijn.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:31
Deezers schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:16:
Speciaalbier bij Jan Linders de komende feestdagen, waarvan sommige exclusief: https://issuu.com/janlind...ier-boekje-2022-webversie
Zitten wel een paar flinke units tussen waar ik benieuwd naar ben. Die Thomas en Kenau bijv, of Meesterstuk 2022 Barrel Aged, lekker allemaal op 75cl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Wren schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:15:
[...]
Dat veel kroegen een standaard kaart hebben zodra Heineken de baas is klopt ( hallo lagunitas), maar moet alles een unieke checkin craftbeer kroeg zijn?
Heerlijk om gewoon eens een karmeliet van de tap te krijgen of een andere tripel. Zelf staar ik me niet blind op de door sommigen heilig verklaarde untappd rating( waar de hogere scores vaak alleen worden gegeven aan moeilijk verkrijgbare bieren of hype BA stouts).
De hoge untappd rating is minder interessant. Maar alleen al het zoeken naar een nieuwe, unieke check-in (m.a.w. kijken wat je nog niet gehad hebt) is inderdaad leuker dan wéér een Karmeliet, ondanks dat het een fantastisch bier is. Gaat ook om de discussies erná, waarbij ik met mensen die ik ken kan praten over ervaring van bepaalde bieren die we gedronken hebben.

En ook erg belangrijk is de ervaring van elk uniek biertje. Karmeliet ken ik inmiddels wel. En ik ben meer van de stouts, porters, barley-wines, etc. En persoonlijk vind ik het wel heel prettig om daar de betere van te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:56:
[...]

De hoge untappd rating is minder interessant. Maar alleen al het zoeken naar een nieuwe, unieke check-in (m.a.w. kijken wat je nog niet gehad hebt) is inderdaad leuker dan wéér een Karmeliet, ondanks dat het een fantastisch bier is. Gaat ook om de discussies erná, waarbij ik met mensen die ik ken kan praten over ervaring van bepaalde bieren die we gedronken hebben.

En ook erg belangrijk is de ervaring van elk uniek biertje. Karmeliet ken ik inmiddels wel. En ik ben meer van de stouts, porters, barley-wines, etc. En persoonlijk vind ik het wel heel prettig om daar de betere van te drinken.
En van zulke bieren hou ik ook, dus als zoiets op de kaart staat zal ik het ook zeker proberen :)
o ga ik wel eens varen bij ons in de buurt en is dit een fantastisch leuk restaurantje (heb ik verder geen connecties mee) om aan te leggen en te lunchen. Maar alle speciaalbieren die je kunt krijgen, zijn allemaal een 3.5 of lager en vaak tripels of hele simpele IPAs. Ik wil best meer betalen voor een goede NE IPA of Sour met een echt goede smaak en hogere untappd rating. Die IPAs van 3.2 ofzo, proeven soms weinig anders dan pils.
Wat zei je ook alweer over dat een hogere untappd rating minder interessant was? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
Punt is natuurlijk dat de betere stouts, barley's ed al wat prijziger zijn. Als deze dan in de horeca verkocht worden, dan wordt de prijs nog een stuk duurder. Dus de drempel om deze bieren op de kaart te zetten is dan een stuk hoger.

Ben trouwens wel blij dat Texels nu onderdeel is van Heineken voor de extra keuze bij de standaard restaurants, dan heb je tenminste een skuumkoppe vd tap ipv een lagunitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Wren schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:22:
[...]
Wat zei je ook alweer over dat een hogere untappd rating minder interessant was? ;)
Uhm... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Brinkiewestland schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:22:
Ben trouwens wel blij dat Texels nu onderdeel is van Heineken voor de extra keuze bij de standaard restaurants, dan heb je tenminste een skuumkoppe vd tap ipv een lagunitas
Daar sta ik wel dubbel in hoor. Ik kom vrij vaak op Texel en wat wel opvallend is, is dat na de overname door Heineken (wat ik echt heel zonde vind, ik houd van authenticiteit), op het eiland zelf door de horeca massaal wordt overgestapt naar de andere/jongere brouwerijen zoals TX en Tesselaar.

Aan de andere kant is het wel fijn dat je daardoor op meer plekken (op het vaste land) een Skuumkoppe kunt drinken, wat dat is en blijft wel een heel lekker bier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:48

Shrien

frequent snoozer

Best een goede donkere (BA) bieren deal van Frontaal. Klik!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Afgelopen nacht gewerkt. Zag een FB bericht met nieuwe voorraad dus ik dacht… ik moet toch nog boodschappen doen, dan maar direct bij opening ipv nadat de wekker gaat.

Dat was slim, want 10 min. Na mij stond iemand de bak als grabbelton te gebruiken.

De rechter 2 waren voor mij de enige die mijn interesse wekte, maar de Barcode alleen was al de moeite geweest!

De Mad Scientist sprak mij op een andere manier dan anders aan… je moet deze shaken/hard inschenken (zit blijkbaar een bal in net zoals bij Guinness. Dus ik dacht… die kan niet achterblijven :)

Toch een lekker setje voor het weekend voor €10,50 :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBHDTBPjAgxEe_UMJBPQRWqFoPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNllrD9BECLc17iRX8a19k0m.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Deezers schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:16:
Staan wat mooie aanbiedingen in zeg! Zit helaas geen Jan Linders om de hoek, maar maakt het wel interessant om ff op en neer te rijden.

Weet iemand toevallig uit eigen ervaring welk filialen enigszins in omgeving van Breda een groot assortiment hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Zelfs een Lervig voor slechts €20 bij de JL :D

Het is dat ik niet zo van de kerstbieren ben maar anders was ik zeker langs gereden.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:47
Shrien schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:37:
Thanks! Bestelt om te delen met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 00:45

Grappige combi. Sigaren en bier hoor je toch minder vaak dan sigaren met whisky bijvoorbeeld.

Glazen koelkastje klinkt heel tof. Je zou eens moeten kijken naar een mooie humidor. Dat zijn een soort sigarenkastjes meestal van cederhout die de luchtvochtigheid optimaal houden om de sigaren lang te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Shrien schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:37:
Goeie deal! Ondanks dat ik de adventkalender van Frontaal heb toch maar besteld..

Iemand nog belang bij een halve (of kwart) box van de Frontaal Black Friday Deal XL?
Af te halen omgeving Apeldoorn/Zwolle, stuur maar PM.

[ Voor 3% gewijzigd door Purehz op 18-11-2022 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
De Funky Fluid voor aankomende maandag? :)F

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZU0llwtXRvQZx5LezKP5JJHgUkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5vaEv2pBGAsnbmC7aXRwoUPk.png?f=fotoalbum_large

De Beer in the Box adventkalender kwam precies tegelijk met de Poolse bierpost. Nu nog heel even wachten op de Moersleutel advent en dan heb ik wel genoeg bier om dit jaar (en hopelijk begin 2023) mee door te komen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbunn07
frankv120 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:52:
[Afbeelding]

De Beer in the Box adventkalender kwam precies tegelijk met de Poolse bierpost. Nu nog heel even wachten op de Moersleutel advent en dan heb ik wel genoeg bier om dit jaar (en hopelijk begin 2023) mee door te komen.
Met 71 bier moet je dan wel een eind kunnen komen inderdaad :)

Ben erg benieuwd wanneer de Moersleutel kalender komt. Ze zouden half november / de afgelopen week verzenden, maar je weet het maar nooit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik had de kalender van de Moersleutel ook al binnen verwacht, of in ieder geval een verzendbevestiging.

Maar goed… zolang het maar voor december binnen is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:59
Verwacht volgende week verzending. Volgens mij gingen deze week de internationale de deur uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehfj17Z13L2CRGlm4Lbb5JBT6RY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/94Ticujjq0B1k0fhB05S3TqY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Louwke op 19-11-2022 11:51 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Het gaat de komende tijd weer over de (gebrekkige) verzendingen van de Moersleutel? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyL0204
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1HGtxUI9LnaNPLCkTddLWK0emk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAXseZYXJ20wJfRzN9iKsKrB.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een uit de Ardennen!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Haha check deze super random food pairing suggesties 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTkxFtogL0lBBgAQR2sMCG3hV04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGuyD1oNYlGNsfPqRMjB4XK2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Zo, alle biertjes voor mijn 12 daagse advent kalender zijn binnen. Stickertje er op en klaar. Nog geen van allen gedronken, dus dan voelt het sowieso als een verrassing. Misschien volgend jaar weer een echte kalender.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOsNQrSErANT2v3gnL3j95fXPTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4peH2BqJkYWi6lgz4AdXqFU.jpg?f=fotoalbum_large

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
paul-s83 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:40:
[...]

Staan wat mooie aanbiedingen in zeg! Zit helaas geen Jan Linders om de hoek, maar maakt het wel interessant om ff op en neer te rijden.

Weet iemand toevallig uit eigen ervaring welk filialen enigszins in omgeving van Breda een groot assortiment hebben?
Als het goed is moeten alle JL deze varianten in ieder geval hebben, maar op=op vanaf morgen.

Even lijstje gemaakt welke ik wil halen en dat is weer ruim 100 euro.. terwijl ik sowieso nog frontaal en Moersleutel adventskalenders heb en de Guild box van februari volgend jaar in vooruitzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:48

Shrien

frequent snoozer

Raznov schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:06:
Zo, alle biertjes voor mijn 12 daagse advent kalender zijn binnen. Stickertje er op en klaar. Nog geen van allen gedronken, dus dan voelt het sowieso als een verrassing. Misschien volgend jaar weer een echte kalender.
[Afbeelding]
Gezellig geheel! Wat is de fles met de gele abstracte bloem? <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Shrien schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:23:
[...]

Gezellig geheel! Wat is de fles met de gele abstracte bloem? <3
Niet echt een biertje: De Mederie - Blueberry Cider Harvest

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Zo, even een afzakkertje ter afsluiting van het weekend :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3efkgGADGku2yDa753YkMPSj0vI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FCOo5KwLczDal6c05mlWNlV.jpg?f=fotoalbum_large

Edit;
Smaakte naar meer..

Nog eentje dan O-)

:9B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTPrrg61vh_LwgXSUshHPRwd3Dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMEGvBProigiHYUrsjU82u9M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Thalaron op 20-11-2022 22:50 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:09
Vanmorgen een kijkje gaan nemen bij de Jan Linders in Beek en Donk. Aanbod was redelijk compleet. Miste alleen het glas wat je gratis zou moeten krijgen bij de Bush Noël.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPqJmLVd9H4tRgg8lZ7tKCr0jGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s42e6hApxjWdwispDgXUrQTj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNhIq-lFGWVC_CniWczo-3AxPPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8U79mfEJ8q01cH1tDqwSNfNp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xl_W6meqC5Q6qhfbUuJTH_OSd4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lT78kwKC5Xav1C3JzABMZsFI.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf natuurlijk ook wat meegenomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cA2FhUQQkANAXi9zZ_wDbYwi1DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INvxtK3jcbyuVdc81Xsk4A6H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
ivo001 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:22:
Vanmorgen een kijkje gaan nemen bij de Jan Linders in Beek en Donk. Aanbod was redelijk compleet. Miste alleen het glas wat je gratis zou moeten krijgen bij de Bush Noël.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelf natuurlijk ook wat meegenomen
[Afbeelding]
Mooi! Hier zag ik in eerste instantie niks bij de bieren toen ik de winkel in liep.. ik dacht.. oh nee gaan we weer :') bijna nooit wat op voorraad hier. Maar gelukkig hadden ze een apart hoekje ingericht. Heb de schade beperkt tot Uiltje Needles en Goodfeathers, Jopen Meesterstuk 2023 en 2x BA 2022, Bush de Noël en klavertien whiskey infused LE, Jopen Thomas & Kenau en onze trots barley wine LE. Schade zo'n 90 euro.. nu maar hopen dat het smaakt ;) andere bieren leken allemaal wel heel erg veel op elkaar dus die laten staan. Glas was hier ook nergens te bekennen, bon bewaren en een volgende keer weer even vragen.

Hoe serieus moeten we trouwens de houdbaarheidsdatum van Jopen nemen? Meesterstukken tot 2042 goed..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:59
Pff wat een lekkers!

Maar ik liet het thuis zien er werd een beetje boos aangekeken :+
Heb al best wat in huis, er komt een advent aan en dan de guildbox nog begin van het jaar weer.
Tel daarbij op dat de vriendin zwanger is er van me verwacht wordt geen of licht bier te drinken in de weken voor de bevalling. TJa dan wordt een aankoop van wat 750ml flessen niet in dank afgenomen :P

@Deezers Die flessen bederven niet snel, alleen wat de smaak gaat zijn in 2042 laat zich raden.

[ Voor 11% gewijzigd door Louwke op 21-11-2022 12:01 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qg5M3Wy8oLEt2KUnHJ1KMGy1jfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EPyPYvTA5B6SshUFnwg3klJX.jpg?f=user_large
En bedankt hè jongens… blijk op 20 minuten van een Jan Linders te wonen 😉 (ben pas verhuist)

En bij de gewone boodschappen kwam ik ook nog een pohjala cellar series tegen met 25% korting (Belle bulle)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:53
Hier ook een Jan Linders om de hoek zitten.
De lervig hadden ze maar een doosje en ik had al de een na laatse onze trots. Meeste flessen stonden nog niet eens uitgestald :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZfoy1wiM3CEmzrGMAHiGJqsMto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHHGZuDwmPcjeyXbu7gGBY2q.jpg?f=fotoalbum_large

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 22:09
Dat is gvd lekker spul mannen. Nu moet ik toch ook weer… Ik rijd vanavond dus ook maar even op en neer denk ik, toch 25 min rijden voor mij maar prima. Vorige week nog bij de Caigny geweest en krijg ook een advent maar dit zijn bieren die prima even kunnen blijven staan :P

@-Jaap-io Mooi, daar wil ik namelijk zelf even langs vanavond

[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 21-11-2022 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
Ik was in Drunen en daar was van alles nog voldoende vanmiddag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
Kapitein Merijn schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:19:
Hier ook een Jan Linders om de hoek zitten.
De lervig hadden ze maar een doosje en ik had al de een na laatse onze trots. Meeste flessen stonden nog niet eens uitgestald :o
[Afbeelding]
Mooi! Lervig heb ik (voor nu) laten staan, heb nog zooooveel stouts staan, ook in kerst edities en nog 2 adventskalenders te gaan waarvan er ook wel eentje bij zit. En de 2 doosjes BA ook laten staan, ook daar nog genoeg voorraad van andere merken. Het is allemaal niet gratis ;-( had mezelf max. 100 euro opgelegd vanmorgen bij de JL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
Dankzij jullie ook weer €76 armer en straks 10kg zwaarder :9
Moest me ff inhouden want stond genoeg lekkers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbzuD7raxFDftlR0NE4fwmE1vNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJkQ5vD0LoIWlgQTSrEv3fVF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtUU6akNvCe3It-IZEwqsUGxBJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HypkPnuF72t8zySwuX0T8jLA.jpg?f=user_large
Oké oké oké hier wat er in de dozen zat 😉
Is niet alleen voor mijzelf, maar ook voor een vriend 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Deze week zouden de Moersleutel kalenders geleverd moeten worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Lekker @-Jaap-io ! Die Straffe Hendrik blend wilde ik ook maar stond er niet meer (of ik was scheel). Jopen meesterstuk was twijfel gezien het een pastry stout is en dat niet helemaal mijn ding is vaak. Toch nieuwsgierig :p

Mijn vrouw laat als het goed is weer een advent samenstellen door de lokale bierwinkel. Vind ik lekkerder en leuker dan van een brouwer. Hij kijkt namelijk ook naar mijn Untappd en die eigenaar heb ik ook als ‘vriend’ in Untappd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
Ziet er goed uit allemaal! Die 75 cl flessen ogen sowieso lekker feestelijk altijd. Dichtstbijzijnde JL zit op 35-40 minuten rijden voor mij.. denk dat ik ze laat schieten.

Edit: toevallig net een verzendbevestiging van de advent van De Moersleutel. Wil geen discussie starten, dus puur ter info.

[ Voor 26% gewijzigd door Martijn1990 op 21-11-2022 21:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Echthoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJ5et8jccVCdJKdzmDldLP0E-X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhHJT2ANIk7QagJNwpUOFVHR.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook een paar flessen ingeslagen, de helft gaat door naar een vriend. De Bronckhorster bieren zijn op in Vlijmen, gelukkig nog wel voldoende in Drunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Mooi al dat JL geweld hier :)

Ik ga niet, heb nog genoeg op voorraad en de Bubberman komt er ook nog aan.

Afgelopen weekend wel eens mijn Maple Pecan Pie open getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZn28GDFMvlo9BnPR74BzrrX8to=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4Nl9MK0AZ7l6vHZORIeCOZw.jpg?f=fotoalbum_medium

Wel mooi dat je beiden ook proeft, eerst zoet, dan zachter met maple en tenslotte pecannoten. Na 3 slokken is dat een heel stuk minder overigens, maar echt een bier om een uur over te doen met de verwarming aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Klippy schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:45:
Mooi al dat JL geweld hier :)

Ik ga niet, heb nog genoeg op voorraad en de Bubberman komt er ook nog aan.

Afgelopen weekend wel eens mijn Maple Pecan Pie open getrokken.

[Afbeelding]

Wel mooi dat je beiden ook proeft, eerst zoet, dan zachter met maple en tenslotte pecannoten. Na 3 slokken is dat een heel stuk minder overigens, maar echt een bier om een uur over te doen met de verwarming aan :P
Krijg je het niet warm genoeg van het bier? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Martijn1990 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:48:
[...]

Krijg je het niet warm genoeg van het bier? :P
Alleen mijn hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:41
Die marketing afdeling van Jopen kan ook wel wat beter. Er zijn nu dus 3 Meesterstukken 2022 te koop (Vanilla & Sweet Candy, Deeply Oak & Raisins, Gevulde Speculaas van begin van het jaar, en een 2023. Niet heel duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Ben ik even blij dat ik geen JL in de buurt heb... :P

Heb denk ik nog tussen de 60 en 70 stuks 75cl staan.... dus kan nog wel ff vooruit.. :X

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:13
thecompany schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:49:
Deze week zouden de Moersleutel kalenders geleverd moeten worden :)
Correct, kreeg gisteren een mail dat hij onderweg is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SemperFidelis
SemperFidelis schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:11:
[...]

Ohja en ander ding: wij zijn met vrienden een WK kalender aan het maken: van elk deelnemend land een biertje drinken als ze zijn uitgeschakeld. De aankoop van de bieren zijn onderverloot per poule.. Nu heb ik dus poule C met Saudi Arabië. Iemand enig idee hoe ik aan een (alcoholarm) biertje uit SA zou moeten komen..?!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E6kyIpp.jpg

Het was een hele tafel vol! 29 landen gevonden, best trots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
SemperFidelis schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]

Het was een hele tafel vol! 29 landen gevonden, best trots.
Nou ben ik wel benieuwd van welke landen je niks hebt kunnen vinden, en uit welke landen je verrassend genoeg wel wat hebt kunnen scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
JanW schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:39:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd van welke landen je niks hebt kunnen vinden, en uit welke landen je verrassend genoeg wel wat hebt kunnen scoren.
Niet gelukt:

- Qatar (volgens mij vrijwel onmogelijk te krijgen. Zelfs mensen in Qatar konden er niet aan komen)
- Senegal
- Kameroen

Wel gelukt met wat langere zoektocht:
- Saudi Arabië
- Iran
- Tunesië
- Costa Rica
- Ecuador

Rest ging eigenlijk vrij soepel. We hadden 'geluk' dat iemand van de groep in Italië op vakantie was en op de terugweg even langs de winkel 'Beers of the World' in Zwitserland kon, die zelf ook zoveel mogelijk bier uit verschillende landen op voorraad hebben. Iran liep ik per toeval tegenaan in Amsterdam en Saudi Arabië heb ik besteld op een webshop in Verenigd Emiraten ofzo :+
Oja en vanzelfsprekend zijn die islamitische landen wel alcoholvrij.

Van Kameroen en Senegal baal ik eigenlijk wel, dat moet gewoon ergens in NL worden verkocht dacht ik zo. Dus als iemand daar wat van tegenkomt, let me know ;).

We drinken het bier bij uitschakeling van desbetreffend land dus we hebben nog wel weekje voor dat soort landen er uit liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

SemperFidelis schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:52:
[...]

Niet gelukt:

- Qatar (volgens mij vrijwel onmogelijk te krijgen. Zelfs mensen in Qatar konden er niet aan komen)
- Senegal
- Kameroen

Wel gelukt met wat langere zoektocht:
- Saudi Arabië
- Iran
- Tunesië
- Costa Rica
- Ecuador

Rest ging eigenlijk vrij soepel. We hadden 'geluk' dat iemand van de groep in Italië op vakantie was en op de terugweg even langs de winkel 'Beers of the World' in Zwitserland kon, die zelf ook zoveel mogelijk bier uit verschillende landen op voorraad hebben. Iran liep ik per toeval tegenaan in Amsterdam en Saudi Arabië heb ik besteld op een webshop in Verenigd Emiraten ofzo :+
Oja en vanzelfsprekend zijn die islamitische landen wel alcoholvrij.

Van Kameroen en Senegal baal ik eigenlijk wel, dat moet gewoon ergens in NL worden verkocht dacht ik zo. Dus als iemand daar wat van tegenkomt, let me know ;).

We drinken het bier bij uitschakeling van desbetreffend land dus we hebben nog wel weekje voor dat soort landen er uit liggen.
Met wat googlen kom ik iemand tegen (wel in 2016) die bier uit Kameroen hier gekocht heeft: Africa Shop, Spui, The Hague. Geen idee of ze nog wat hebben, maar wellicht een belletje waard?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Van het weekend een Grolsch Rijke Herfstbok (2022) gehad. Poeh wat was die lekker. Ik drink niet zo vaak bieren van de grotere NL merken (tenzij pils op een feestje ofzo), maar ik vond dit een verassend goed biertje. Heb ook de gerijpte Herfstbok (2021) gehad, en die smaakte niet verkeerd, maar sprong er ook niet uit. Zijn er meer die dit herkennen?

Jumbo heeft momenteel een aanbieding, 25% korting op 2 six-packs. Wellicht dat ik daar maar gebruik van ga maken. Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale herfstbok, een rijke, en een gerijpte? Please pardon my ignorance :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Geen idee wat de verschillen zijn, maar die Grolsch rijke Herfstbok is verrassend goed te drinken voor een biertje gebrouwen door een grote commerciele partij.

Bij Bock is het vaak een beetje hit & miss, zeker als die wat zoeter smaakt is de lol er al snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:24
Gerijpte Herfstbok is een speciale editie van Herfstbok die we onder ideale omstandigheden hebben laten rijpen in de munitiebunkers van vliegveld Twenthe. Omdat het een natuurproduct is, ontwikkelt de smaak zich in de fles verder: van een jonge, zachtzoete Bok naar een gerijpte, volmondige Bok. Bij het proeven gaat de aandacht uit naar de rijpe tonen van karamel, rozijnen, rood fruit en de ronde afdronk. Dit is een seizoensproduct en beschikbaar vanaf 6 september 2021.
Er wordt ook vaak gezegd dat de gerijpte de versie van afgelopen jaar is. Die dus een jaar langer heeft gelegen. Geen gek idee, of het waar is durf ik niet te zeggen. Van de grote brouwerijen zijn ze met herfstbok zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
LankHoar schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:05:
Van het weekend een Grolsch Rijke Herfstbok (2022) gehad. Poeh wat was die lekker. Ik drink niet zo vaak bieren van de grotere NL merken (tenzij pils op een feestje ofzo), maar ik vond dit een verassend goed biertje. Heb ook de gerijpte Herfstbok (2021) gehad, en die smaakte niet verkeerd, maar sprong er ook niet uit. Zijn er meer die dit herkennen?

Jumbo heeft momenteel een aanbieding, 25% korting op 2 six-packs. Wellicht dat ik daar maar gebruik van ga maken. Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale herfstbok, een rijke, en een gerijpte? Please pardon my ignorance :)
Ik herken dat wel van Hertog Jan Grand Prestige. Elk jaar ietsje anders. Heb de 2022 versie gehad en die beviel me wel. Eerder (aantal jaren geleden) viel hij me tegen.

Zal de herfstbok eens proberen🙂

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 22:31

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

kuruya schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:33:
[...]

Correct, kreeg gisteren een mail dat hij onderweg is.
Bij mij is al binnen (Moersleutel). Nog dicht, gaat ook niet eerder op dan op 1-12.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Frontaal is vandaag bezorgd en ga ik vanavond ook open trekken.
Ben eind december op vakantie en door mijn voorraad normale blikkies heen. De doos maak ik mijn kids wel blij mee volgens mij.

Edit:
Niet klikken als je inhoud van de Frontaal adventskalender niet wilt zien.
Biertjes staan op volgorde.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOWT98BlWUUSBmyUF5fyZRXpmqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiQ3cFgp2Lnn3DORphevAQoC.jpg?f=fotoalbum_large

Dik tevreden met de inhoud als member van de Beerclub. Of het de originele prijs waard is vind ik nog lastig te beoordelen.

[ Voor 56% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-11-2022 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Sorry voor de dubbelpost...

Korting op korting bij The Garden.
€ 2,75 per blik incl verzenden bij 4 selection boxes (2,90 bij 2)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czsi--nOXcJhzK8wWqwBquaglUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SsFD7WzHt838mwxUZvh1OghY.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 23-11-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
  • Laatst online: 11-09 18:58
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:43:
Frontaal is vandaag bezorgd en ga ik vanavond ook open trekken.
Ben eind december op vakantie en door mijn voorraad normale blikkies heen. De doos maak ik mijn kids wel blij mee volgens mij.

Dik tevreden met de inhoud als member van de Beerclub. Of het de originele prijs waard is vind ik nog lastig te beoordelen.
Hmm ik vind hem qua inhoud wat tegenvallen, plus ik heb maar 22 blikken + goodie. Waar er op jouw spoiler er 23 + goodie staan, dus dat gaat ook al niet goed..

Plus ze adverteerden met 24 bier in de box en het zijn er 23 + goodie.. vind ik wel wat van |:(

[ Voor 7% gewijzigd door squzzi op 23-11-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
squzzi schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:45:
[...]

Hmm ik vind hem qua inhoud wat tegenvallen, plus ik heb maar 22 blikken + goodie. Waar er op jouw spoiler er 23 + goodie staan, dus dat gaat ook al niet goed..

Plus ze adverteerden met 24 bier in de box en het zijn er 23 + goodie.. vind ik wel wat van |:(
In de mail van Frontaal uit oktober is aangekondigd dat de kalender bestaat uit 23 bieren + goodie. Ik weet niet of dit zo ook in de webshop stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
Brinkiewestland schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:56:
[...]

In de mail van Frontaal uit oktober is aangekondigd dat de kalender bestaat uit 23 bieren + goodie. Ik weet niet of dit zo ook in de webshop stond.
Ah dat zou ik dan evt gemist kunnen hebben, op instagram bijvoorbeeld post van 29/9

Treat a loved one, share it with friends, or finish it all alone and get Christmas ready with 24 great beers for 24 days straight! 💝🎄🎅

Do you want to know which beers exactly? We don’t like peeking! That still is a surprise 👀 But we can tell you this:
• At least 70% Frontaal beers.
• 30% beers from friendly breweries (national & international).
• At least 2 barrel aged (Imperial Stout) beers
• 33cl & 44cl cans.

Maar goed dan nog is de quality control niet helemaal lekker als er sowieso een blik mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
squzzi schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:45:
[...]

Heb je er de volle mep voor betaald of ook 2 maanden beerclub?
Als je er € 129,- voor hebt betaald kan ik de teleurstelling wel een beetje begrijpen. Als je er € 80,- voor hebt betaald en niet tevreden bent begrijp ik de teleurstelling totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
Kapitein Merijn schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:40:
[...]

Heb je er de volle mep voor betaald of ook 2 maanden beerclub?
Als je er € 129,- voor hebt betaald kan ik de teleurstelling wel een beetje begrijpen. Als je er € 80,- voor hebt betaald en niet tevreden bent begrijp ik de teleurstelling totaal niet.
Nee al vanaf begin beerclub member dus niet de volle mep, ondanks dat vind ik dat ze best wel wat betere keuzes hadden kunnen maken ipv de huidige selectie. Zonder te spoilen vind ik de gemaakte keuzes best wel "matig" tov de normale beerclub boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvrh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
squzzi schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:00:
[...]

Ah dat zou ik dan evt gemist kunnen hebben, op instagram bijvoorbeeld post van 29/9
Zelf heb ik die mail (ook?) over de kalender en de beerclub verandering nooit gekregen dus ik weet niet beter dan dat ik in januari weer 10 bier krijg voor 40,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
Laatst ging het over houdbaarheid van bier in dit topic. Nou heb ik deze nog op voorraad:
https://www.gulpener.nl/onze-bieren/ijsbock/

Onbeperkt houdbaar.. geen idee hoe dat in de praktijk werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
martinvrh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:32:
[...]

Zelf heb ik die mail (ook?) over de kalender en de beerclub verandering nooit gekregen dus ik weet niet beter dan dat ik in januari weer 10 bier krijg voor 40,-
Ik twijfel nog om het aan te houden 8 bier voor 40.. kan niet veel zijn na de adventskalender, plus ik heb ook al Moersleutel en HJ (daar moet een nieuw bier ook nog van komen binnenkort) en sowieso geen tekort de komende maanden dus kan je beter zelf wat los kopen af en toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Om te proosten dat er een hele gereedschapskist onderweg is… en ik nu “weekend” heb… maar wat ruimte in de garage maken vast :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3-A9uv31dkVNmE_jlhqJ5nGByg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8iyMkGK2uZPSKpU6QqKBEpu.jpg?f=fotoalbum_large

Edit;

Blehh… 1e helft ging wel goed. Bijschenken en daar was de kerstboom smaak hoor (piney). Smaken verschillen denk ik dan maar..

Op naar de volgende!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZCBlvzw_kqq0P9trGL8UIZ3FFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWiNDDlTVTLymwW1PaZUU5yY.jpg?f=fotoalbum_large

Heb hier iets meer vertrouwen in…

[ Voor 35% gewijzigd door Thalaron op 23-11-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

TommyL0204 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:12:
Laatst ging het over houdbaarheid van bier in dit topic. Nou heb ik deze nog op voorraad:
https://www.gulpener.nl/onze-bieren/ijsbock/

Onbeperkt houdbaar.. geen idee hoe dat in de praktijk werkt
Gulpener doet dit bij meer bieren, op hun Barrel Aged series staat dat ook vaak.
La Trappe doet vaker (30?) jaar, in elk geval een getal dat je 3x moet lezen om te begrijpen als houdbaarheidsdatum.

Ik weet niet meer precies hoe zet het omschrijven, maar het is geen THT, meer een TGT, dus geen garantie. En dus in praktijk zoals bij elk bier (en ander houdbaar product) behandelen, gewoon kijken, ruiken en proeven.
Dat kan na 40 jaar nog lekker zijn en volgens Gulpener "Hoe langer je dit bier bewaart, hoe meer de smaak zich zal ontwikkelen." Maar iedereen zal ook begrijpen dat je het geen 40 jaar op de vensterbank moet laten staan, dus wat dat betreft snap ik het oneindige en is dat logischer dan "2053" specifiek benoemen.
Snap alleen niet heel goed dat ze dat op een flesje met een kroonkurk zetten, die zijn toch wel gevoelig voor roest of lucht na zo'n lange tijd.

(en zo speciaal is die Ijsbock niet, misschien eens over 10 jaar proberen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:44
@Klippy Zo vraag ik me ook af waarom op een flesje HJ grand prestige van 33cl wel een that datum staat en op die van 75cl niet.
Heeft dat puur te maken met de kroonkurk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

205Gutmann schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:05:
@Klippy Zo vraag ik me ook af waarom op een flesje HJ grand prestige van 33cl wel een that datum staat en op die van 75cl niet.
Heeft dat puur te maken met de kroonkurk?
Ik weet dat niet, maar vermoed eigenlijk van wel.

Op wijn en champagne staat ook geen THT maar lang niet alle wijn is lang te bewaren (of zal er in elk geval niet beter op gaan smaken).

Pagina: 1 ... 126 ... 197 Laatste