Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 118 ... 200 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-11 19:48
@Thalaron Die Advent krijg je automatisch als je voor 1 November aanmeld zo staat het op de website. Je moet dan wel 3 boxen inclusief de advent afnemen. Al met al komt dat neer op Oktober box, Advent en dan de Februari box. Daarna kun je opzeggen. Denk dat je anders een extra bedrag over moet maken. Maar kon dat niet vinden inderdaad.
Die Dois Corvos samenwerking was een erg lekkere :9B

Maar proost ik ben de kelder aan het opruimen. Mijn voorraad is nu geslonken zeg. Nog 1 silver series, 1 dessert in a Can en 3 blikken uit de 6 year staat er nog in.

Wel nog even van plan langs een speciaalzaak in Florence te gaan op de terugreis na de vakantie vanaf volgend weekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vxu-D9IO0InPRI-HM1ovPIKzJJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPDSqPpMSu8qXpSpOjFGZDcs.jpg?f=fotoalbum_large
Proost op het weekend.

Untappd: Louwke80

• Louwke
Oh en voor de nieuwe members van de Guild er is een actie voor gratis 't shirts

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6l0W_eOrDSBqhrpspUeQ_QZF_Oc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xsJadaTqJ6m6Je0H7b9ZihUK.png?f=fotoalbum_large

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 20:02
Thalaron schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:28:
Ik heb mij toch maar aangemeld voor The Guild. In ieder geval ivm de Advent kalender, of ik hem daarna door laat lopen moet ik nog bekijken.

Maar goed… nu maar even aanzien of ik niet te laat ben.

[Afbeelding]

:9B

Edit;
Inmiddels de uitnodiging ontvangen en lid geworden. Ik moet zeggen dat het niet echt duidelijk is of ik nu ook automatisch de Adventkalender ga ontvangen… gezien je dan minimaal 3 boxen lid moet blijven (dikke prima) maar ik nergens iets zie hoe/wat verder. Ik heb ze maar een mail gestuurd.
Wat betreft die 3 boxen, ik heb ze een mail gestuurd want dat was voor mij ook niet echt duidelijk. Als ze iets laten horen (gok na het weekend) dan laat ik het hier ook wel even weten :)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:11
Mocht er iemand zijn die een nieuw lid heeft voor dat aanbod van shirts bij de Moersleutel dan stuur maar een PB ;-)

Edit; inmiddels een reactie gekregen.
:)

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 27-08-2022 11:02 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-11 15:57
Deezers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Hahaha, ik twijfel zelf nog tussen Moersleutel, Frontaal en Kompaan. Allemaal wel leuk de komende maanden. Maar 120 euro per maand natuurlijk overdreven.
Wat zit er zoal in de kompaan?

De frontaal heeft momenteel de voorkeur wegens ik niet persee een moersleutel liefhebber ben.

Addicted2beer iemand daar nog enig ervaring mee kwa abbo?

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 18:47
Iemand behoefte om eens een italiaans craftbiertje te proeven?
https://shop.crakbrewery.com/6-tutte-le-birre

Stuur me even een dm.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Dinjesk schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:05:
[...]

Wat zit er zoal in de kompaan?

De frontaal heeft momenteel de voorkeur wegens ik niet persee een moersleutel liefhebber ben.

Addicted2beer iemand daar nog enig ervaring mee kwa abbo?
Sowieso alle nieuwe releases, zijn er minder dan 12 dan worden ze opgevuld met de core releases (vaste smaken).

• Dinjesk
Deezers schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Sowieso alle nieuwe releases, zijn er minder dan 12 dan worden ze opgevuld met de core releases (vaste smaken).
Dan trekt me frontaal meer.

• Thalaron
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:36:
Iemand behoefte om eens een italiaans craftbiertje te proeven?
https://shop.crakbrewery.com/6-tutte-le-birre

Stuur me even een dm.
Daar hebben ze bij de Plus in Leende toevallig ook een paar van staan sinds deze week O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gKTHIP8KYuGg1TKcYiLu4WSn_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2veICW5O4jEEbr05iW7iygre.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kapitein Merijn
Thalaron schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Daar hebben ze bij de Plus in Leende toevallig ook een paar van staan sinds deze week O-)
[Afbeelding]
Ben er wel benieuwd naar. Helaas kan je niet rechtstreeks bij ze bestellen ivm een deal met een Nederlandse importeur.

Via een omweg toch de volgende bieren kunnen bestellen:
Crak brewing:
Small perfect motueka
Small perfect nectaron
Perfect rakau
Perfect Nelson Sauvin
Perfect riwaka
Perfect nectaron
New zealand
Mundaka sunset
Supreme giant step

• rl3092kl
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik ben me een beetje aan het voororiënteren voor adventsboxen, wat zou een goede box zijn voor iemand die totaal niet houdt van stouts (en dergelijken) en voor de rest alles prima vindt?
Een paar stouts in een box is an sich niet zo erg (probeer nog steeds eens in de zoveel tijd er wel eentje), maar ik zie een flink aantal boxen waar het percentage stouts wss wat te hoog wordt.

• Thalaron
Ik had afgelopen weekend nog een mail gestuurd naar de Moersleutel met de vraag of ik nu, lid sinds dit weekend, wel/geen Adventkalender krijg. Dit omdat het buiten de website zelf nergens terug te zien/vinden is bij de aanmelding of bevestiging. Ook de vraag wanneer ik mijn 1e box kan verwachten. De reactie;

Je krijgt inderdaad automatisch de Adventbox en je moet minimaal 6 maanden lid blijven.
Jou eerste box komt in oktober.

*O*

Ik ben erg benieuwd! Het abonnement vond ik te duur. De Adventkalender op zichzelf ook, maar dit is een leuke actie wat mij betreft :)

[ Voor 21% gewijzigd door Thalaron op 29-08-2022 12:55 ]

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 11:59
Afgelopen weekend een proeverijtje georganiseerd met de volgende bieren (in deze volgorde).

Uiltje - Zythos Skaterboy - NZ IPA - 5,8%
Lervig - 3 bean stout - Tonka stout - 12,0%
Folkingebrew - Sour Sequence #3: Mango Key Lime Pie - Fruited Berliner Weisse - 8,0%
Põhjala - Banaananen - Rum BA stout - 13,5%
Arpus - DDH Big Secret Hops #02 - DIPA - 8,0%
Horizont - Selfish Games Pistachio - Barley Wine - 11,0%
Puhaste - Midnight Macchiato Bourbon BA (Silver Series) - Bourbon BA stout - 15,0%

Uiltje was een opwarmertje, niet heel bijzonder verder.

De Lervig is een van de beste non-BA bieren die ik afgelopen jaar heb gedronken dus die moest er in.

De Folkingebrew trok niemand, maar ik wilde deze stijl erin om iedereen eens te laten proeven. Ik heb wel eens sours op van Moersleutel en daar ben ik niet echt fan van, maar deze sloeg echt alles. Heeft m.i. echt niks meer met bier te maken. Dik mangosap, zonder ook maar enige hopsmaak of iets van schuim. Echt niet meer dan een ietwat zurig vruchtensapje. Ik heb hem geen rating gegeven op Untappd.

De Banaananen was iets teveel banaan naar mijn mening maar de rum drukte die gelukkig redelijk vlot weg.

De Arpus deed me erg denken aan de DIPA van To Ol. Prima IPA.

De Horizont had ik ietsje meer van verwacht. Ik was vooral benieuwd naar depistache, maar die kon ik niet echt ontdekken.

De Puhaste blies iedereen omver. Wat een smaak en balans! Ik heb deze de volle 5 sterren gegeven op Untappd en toen ik eens ging kijken welke andere 3 bieren ik de volle score had gegeven, zat daar ook een Silver Series bij.

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:41
Zjoske78 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:33:
Afgelopen weekend een proeverijtje georganiseerd met de volgende bieren (in deze volgorde).
Lekkere bieren en goed idee om dat ook weer eens te gaan doen :) ik ga meteen die silver series kopen.

Wel een ongebruikelijke volgorde, meestal als ik op een BA stout/barleywine/quad kom ga ik niet meer terug naar het (qua kleur en alcohol) lichtere spul. Hoe heb je de volgorde bepaald?

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:48
rl3092kl schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:51:
Ik ben me een beetje aan het voororiënteren voor adventsboxen, wat zou een goede box zijn voor iemand die totaal niet houdt van stouts (en dergelijken) en voor de rest alles prima vindt?
Een paar stouts in een box is an sich niet zo erg (probeer nog steeds eens in de zoveel tijd er wel eentje), maar ik zie een flink aantal boxen waar het percentage stouts wss wat te hoog wordt.
Die van Hopt is wel leuk verpakt, met vaak elke dag nog een filmpje van de brouwerij ofzo.

Als je meer van de (D)IPA bent kan je die van To Ol proberen.

• Deezers
  • Nu online
Hertog Jan proeftuin #3:
Hint 1:
Een hele uitdaging

Er is één specifieke bierstijl waar wij als brouwers regelmatig vragen over krijgen, maar die we eigenlijk niet meteen bij ons zelf vinden passen. We hebben flink onderzoek gedaan naar hoe we onze eigen draai eraan kunnen geven en zijn de uitdaging aangegaan om er een écht Hertog Jan bier van te maken. Zo brengen we binnenkort toch mooi een bier uit, dat van deze stijl is afgeleid.

Hint 2:
Het vindingrijke VS

De inspiratie voor dit bier deed Micha uiteindelijk op aan de andere kant van de oceaan. Daar zag hij hoe de Amerikanen tradities durven los te laten en zeer creatief omgaan met Europese bieren. Zo ontstaan er verschillende vindingrijke experimenten. Ons nieuwe testbier is gebaseerd op één van deze succesverhalen. Gebrouwen op onze eigen manier natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqKZrJHgTVdWcUFleTxtLuBpDt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKOGm9GoVnDdRiupjskNhoe1.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee?

• Zjoske78
bbunn07 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Lekkere bieren en goed idee om dat ook weer eens te gaan doen :) ik ga meteen die silver series kopen.

Wel een ongebruikelijke volgorde, meestal als ik op een BA stout/barleywine/quad kom ga ik niet meer terug naar het (qua kleur en alcohol) lichtere spul. Hoe heb je de volgorde bepaald?
Ik heb precies hetzelfde, maar mijn vorige proeverij had veel stouts (5 van de 7) en die zaten allemaal op het eind. Voor sommigen smaakte ze op het gegeven moment allemaal hetzelfde (voor mij niet hoor).
Ik vond dit eigenlijk wel een verademing om na een stout weer eens een IPA te proeven. Ik denk dat ik die erin houd voor de proeverij.
Mijn vrijdag- en zaterdagavond thuis op de bank blijft gewoon opbouwend qua percentage ;-)

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:10
rl3092kl schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:51:
Ik had die van Sori en van mr Hop. Die van Sori vond ik wat eentonig, ipa en stout. Die van mr Hop was wel gevarieerder met aardige wat blonde bieren. Dus het is een beetje wat je zoekt, al ontkom je niet aan stouts in de donkere maanden.

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Deezers schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:00:
Hertog Jan proeftuin #3:

[...]

[Afbeelding]

Iemand een idee?
Een IPA?
Die brouwen ze namelijk zelf niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Faeshaas op 29-08-2022 16:33 ]

• Thalaron
Ik denk wel dat, als ik er een zou willen met niet teveel Stouts, ik bij To Ol of Hopt zou gaan shoppen. En over het algemeen de wat minder dure boxen gezien stouts vaak wat meer aan de prijs zijn.

@Faeshaas ik zou ook denken dat HJ met een IPA gaat komen of iets in die richting.

Als kersvers/nieuw Guild lid vroeg ik mij af hoe het zit met het aantal bieren die gemiddeld geleverd worden? Er staat 12-16 bieren, maar met €5,55 tot €7,33 per bier is dat nogal een verschil mijn inziens

[ Voor 45% gewijzigd door Thalaron op 29-08-2022 22:18 ]

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

bbunn07 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Ik vind het juist de perfecte volgorde, doe het meestal zo. Op een share drinken we eigenlijk voornamelijk stouts, meestal helemaal geen IPA. Alleen een dikke plakkerige stout verzadigd je smaakpapillen zo dat je na 2 verschillende de 3e niet meer proeft. We breken het meestal op met zuur. En dan niet de fruitsmoothies, maar mooie wilde zuurtjes. 3 fonteinen, Cantillon, dat soort werk. Ook wat lager in de alcohol dan een imperial stout.

Zaterdag ga ik met een paar man de Struise Zombination serie drinken, ik heb voor tussendoor 2 mooie zuren van Hill Farmstead. Als stretch goal dan nog 2 barleywines en een zuurtje.

:: Game Over ::

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-11 16:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Deezers schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:00:
Hertog Jan proeftuin #3:

[...]

[Afbeelding]

Iemand een idee?
Ik dacht eerst aan een sour / wild ale maar dat zal HJ niet doen want commercie enzo. En natuurlijk is het een IPA want dat is momenteel het populairst.
Voor die tweede doen ze misschien een fruited weissen. Veel Amerikaanse brouwers proberen deze Duitse stijl te kopieren, vaak verrassend goed ook nog.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:00
Nog mensen die 10 september te vinden zijn op Brewda bij Frontaal? Ik heb nog een kaart van de editie die niet doorging.

De volgende lijst aan brouwerijen is er te vinden aldus deze bron:

Lervig (NO)
Basqueland Brewing (ES)
Fauve (FR)
Pomona Island Brew Co. (UK)
Fuerst Wiacek (DE)
Dois Corvos (PT)
Mad Scientist (HU)
Dry & Bitter Brewing Company (DK)
Cushwa Brewing Company (US)
De Kromme Haring (NL)
Brouwerij Halve Tamme (NL)
Stanislaus Brewskovitch (NL)
Uiltje Brewing Company (NL)
Van Moll (NL)

Rock City Brewing (NL)
Brouwerij Kees (NL)
White Dog Brewery (NL)

Ik ben bekend met de dikgedrukte brouwers, dus heel (heel) veel te ontdekken. Wat zijn wat aldus jullie hier de pareltjes waar ik zeker even moet gaan neuzen? Lervig en Basqueland heb ik hier al meerdere keren voorbij zien komen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25
Ik trof gisteren dit aan in de schuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYktpYnz3KokfpQ4ce9Qm1NWaEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJq6rtCy6lPlfub2wvUOwT6y.jpg?f=fotoalbum_large
Gewoon ontploft, halve blik leeg 8)7

Roomba E5 te koop

• Dinjesk
sig69 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:53:
Ik trof gisteren dit aan in de schuur:
[Afbeelding]
Gewoon ontploft, halve blik leeg 8)7
Te warm geweest?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25
Zat ik ook aan te denken, maar de laatste echt warme dag was afgelopen donderdag en ik ben zaterdag nog in de schuur geweest. Toen was er nog niets aan de hand. Het andere blik staat ook onder flinke druk overigens, je kan 'm niet eens een klein beetje inknijpen.

Roomba E5 te koop

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:11
Waarschijnlijk zijn nog niet alle suiker vergist, waardoor er nog nagisting in blik is.
Blik kan daar niet tegen.
Nagisting kan enkel in fles (er zijn uitzonderingen maar die zijn voorlopig nog heel zeldzaam)

• Zjoske78
Ik zat vorige week binnen op de bank toen er een hele harde klap uit de andere kant van de kamer kwam.
Een homebrew van een vriend van me ontploft (fles).
Kroonkurk zat er nog op, maar de hele bodem lag eraf in 2 perfecte halve cirkels zonder ook maar een scherfje glas dat rondzwierf.
Hele bierkast en de 2 verdiepingen eronder onder het bier, dat kostte me wle een uurtje om weer schoon te maken.
Was ook een bier met nagisting op de fles. Heb de andere maar in de koelkast gezet en voor de zekerheid verpakt in een plastic zak.

• ivo001
Weer een 15% kortingcode voor Piwne Mosty.

ENDOFHOLIDAYS

• M.Willems86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-11 16:12
Webby_143 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Ik vind het juist de perfecte volgorde, doe het meestal zo. Op een share drinken we eigenlijk voornamelijk stouts, meestal helemaal geen IPA. Alleen een dikke plakkerige stout verzadigd je smaakpapillen zo dat je na 2 verschillende de 3e niet meer proeft. We breken het meestal op met zuur. En dan niet de fruitsmoothies, maar mooie wilde zuurtjes. 3 fonteinen, Cantillon, dat soort werk. Ook wat lager in de alcohol dan een imperial stout.

Zaterdag ga ik met een paar man de Struise Zombination serie drinken, ik heb voor tussendoor 2 mooie zuren van Hill Farmstead. Als stretch goal dan nog 2 barleywines en een zuurtje.
Vies jaloers op die Zombination serie! Laat het smaken! :9B

• Louwke
Zo na lang wikken en wegen een mooie fles gekocht voor ons om te drinken. Gaat op rond kerst dus dan halen we vaak wat moois in huis. Uiteindelijk niet voor een Amerikaanse stout, maar voor wat Hongaars.
https://untappd.com/b/mad...sleep-in-the-deep/4726075

• Kapitein Merijn
Advent kalender van Beerrepublic:
https://beerrepublic.eu/p...9220e3d&mc_eid=c3eb583a25
Lijkt me niet verkeerd voor dat geld.

• ivo001
Wilde hem net komen plaatsen haha :)

Ze hebben ook een lijst met de brouwerijen en stijlen die erin zitten vrijgegeven

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-10 12:40
vraagje: we gaan de week van 26-9 even op vakantie naar west belgie, en als ik daar toch ben wil ik proberen 2 kratjes westvleteren mee te nemen
Gisteren geprobeerd te bestellen, maar helaas niet gelukt. Nu zag ik gisteren alleen ophaalmomenten voor volgende week. Kan je, als je eenmaal verder in het bestelproces bent, ook ophaalmomenten verder in de toekomst plannen? Anders wordt het tamelijk onmogelijk.
De abt 12 was gisteren dus al uitverkocht tegen de tijd dat ik uit de wachtrij was, dus ik ben niet verder in het bestel proces gekomen

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:06
Arfalas schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:09:
vraagje: we gaan de week van 26-9 even op vakantie naar west belgie, en als ik daar toch ben wil ik proberen 2 kratjes westvleteren mee te nemen
Gisteren geprobeerd te bestellen, maar helaas niet gelukt. Nu zag ik gisteren alleen ophaalmomenten voor volgende week. Kan je, als je eenmaal verder in het bestelproces bent, ook ophaalmomenten verder in de toekomst plannen? Anders wordt het tamelijk onmogelijk.
De abt 12 was gisteren dus al uitverkocht tegen de tijd dat ik uit de wachtrij was, dus ik ben niet verder in het bestel proces gekomen
Ik heb geen ervaring met het bestelsysteem, maar mocht het niet lukken dan verkoopt het restaurant er tegenover ook six pack's Westvleteren 12. Max 3 per persoon

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 11:49
Brinkiewestland schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb geen ervaring met het bestelsysteem, maar mocht het niet lukken dan verkoopt het restaurant er tegenover ook six pack's Westvleteren 12. Max 3 per persoon
Gewoon hun agenda even in de gaten houden. Grote kans dat er een afhaalmoment komt voor in de week dat je op vakantie bent.

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-11 19:28

Mef

Arfalas schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:09:
Nee. Er zijn verkopen voor vastgelegde afhaalmomenten. Die momenten liggen allemaal in de week volgend na het verkoopmoment op woensdag. Dus ik zou in het oog houden wanneer het verkoopmoment van 21 september is en daar proberen binnen te raken. Dan zou je normaal gezien toch een moment in die week van 26/9 moeten kunnen kiezen om af te halen.

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-10 12:40
ok, goed om te weten. Dan heb ik gewoon 1 kans :)

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:25
Bij Beer Republic ruimen ze de IPA voorraad op, nu 36 blikken (17028 ml in totaal) voor €74,99 (€82,49 inclusief verzending)

https://beerrepublic.eu/products/hopcrushers

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:58

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

https://nl.pepper.com/aan...ender-verzamelpost-247953

Een overzicht van advent kalenders :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Dinjesk
Rob112 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:26:
Bij Beer Republic ruimen ze de IPA voorraad op, nu 36 blikken (17028 ml in totaal) voor €74,99 (€82,49 inclusief verzending)

https://beerrepublic.eu/products/hopcrushers
Veelal ipa een jaar oud. Bijna op datum of al over datum.

Gaat de smaak daardoor niet heel erg achteruit?
Begreep dat men een ipa liefst zo vers mogelijk hoort te drinken.

Iemand zijn mening hier over?

• Thalaron
@Dinjesk Ik vermoed dat de meningen daar wat over zullen verschillen.

Al met al heb ik persoonlijk meer vertouwen in de smaak van de bieren bij deze aanbieder, dan wanneer ik bijvoorbeeld iemand op Marktplaats zie staan met een krat Westvleteren 12 die voor de foto's buiten op het gras in de volle zon is gezet met de opmerking 'heeft altijd donker in een kelder staan rijpen'.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb begin dit jaar ook eens zo'n box besteld (toen waren ze overigens nog goedkoper), inderdaad allemaal tegen of net over een jaar oud. Bij een paar had ik het gevoel dat ze misschien wat achteruit gegaan waren, maar veruit de meeste waren gewoon nog prima.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• brukskeluuk
Dinjesk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:24:
[...]

Veelal ipa een jaar oud. Bijna op datum of al over datum.

Gaat de smaak daardoor niet heel erg achteruit?
Begreep dat men een ipa liefst zo vers mogelijk hoort te drinken.

Iemand zijn mening hier over?
Begin dit jaar was het 72 blikken voor 100 euro en idd meesten zaten rondom de tht. Voor die prijs was het sowieso helemaal prima. Ik denk dat je een klein verschil proeft met verse ipa en een oudere ipa, maar een ipa van 2 jaar oud smaakt nog steeds fruitig en als een ipa. Het is niet zo dat je een of ander muf biertje jn je hand hebt, maar natuurlijk is het niet de smaak zoals de brouwer dat bedoelt heeft.

• Dinjesk
brukskeluuk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:10:
[...]

Begin dit jaar was het 72 blikken voor 100 euro en idd meesten zaten rondom de tht. Voor die prijs was het sowieso helemaal prima. Ik denk dat je een klein verschil proeft met verse ipa en een oudere ipa, maar een ipa van 2 jaar oud smaakt nog steeds fruitig en als een ipa. Het is niet zo dat je een of ander muf biertje jn je hand hebt, maar natuurlijk is het niet de smaak zoals de brouwer dat bedoelt heeft.
Wauw dat is zkr een top deal 72 bieren voor 100 euro

• Louwke
Zo bij de fles van van de week 3 biertjes gepakt om aan het gratis verzenddn te komen. Tja je bent een Nederlandee of niet. Maar een Thomaxolotl van de Kromme Haring, een Nutbusters the sequel van Hop Hooligans en voor vanavond om de vakantie in te luiden iets wat ik nog nooit op heb een Wheatwine van de Molen. Wel Barrel Aged op bourbon vaten dan. Zoet en een licht zuurtje er in. Maar smaakt absoluut niet verkeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZr5ZU9qcr2VV8nTJkkuV2eRAYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNWfzy2kzqM66DCP3TKVndJV.jpg?f=fotoalbum_large

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Wat zijn de bevindingen van de Voorproef editie alhier? Ik hoor veel lovende geluiden maar vind het zelf teveel chocola waardoor de invloeden van de smaakaccenten uit het vat mijns inziens teveel naar de achtergrond gedrongen worden. Op basis van deze smaken vooraf kan ik in ieder geval geen duidelijke favoriet bestempelen.

Een aantal veroordelers

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
brukskeluuk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:10:
[...]

Nouuu dat ga je echt wel proeven hoor. De fruitiness is er dan redelijk uit.
72 voor 100 is wel leuk prijsje hoor, maar zou er wel rekening mee houden dat je de echte toppers niet meer ervaart 'zoals het hoort'/

Voor Untappd wel leuk natuurlijk ;)

Ohja en ander ding: wij zijn met vrienden een WK kalender aan het maken: van elk deelnemend land een biertje drinken als ze zijn uitgeschakeld. De aankoop van de bieren zijn onderverloot per poule.. Nu heb ik dus poule C met Saudi Arabië. Iemand enig idee hoe ik aan een (alcoholarm) biertje uit SA zou moeten komen..?!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

SemperFidelis schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:11:
[...]

Nouuu dat ga je echt wel proeven hoor. De fruitiness is er dan redelijk uit.
72 voor 100 is wel leuk prijsje hoor, maar zou er wel rekening mee houden dat je de echte toppers niet meer ervaart 'zoals het hoort'/

Voor Untappd wel leuk natuurlijk ;)
Met 72 is natuurlijk ook de vraag hoe lang ze dan bij je thuis nog blijven liggen ;)
Ohja en ander ding: wij zijn met vrienden een WK kalender aan het maken: van elk deelnemend land een biertje drinken als ze zijn uitgeschakeld. De aankoop van de bieren zijn onderverloot per poule.. Nu heb ik dus poule C met Saudi Arabië. Iemand enig idee hoe ik aan een (alcoholarm) biertje uit SA zou moeten komen..?!
BeerInABox verkocht blijkbaar ooit een fruitbier daarvandaan: https://www.beerinabox.nl...factory-moussy-strawberry Je zou ze eens een mail kunnen sturen. Het is de enige verwijzing die ik zo snel tegenkwam, dus als dat niets wordt zal het via-via moeten

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• JunkieXP

JunkieXP

Hertog schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:45:
BeerInABox verkocht blijkbaar ooit een fruitbier daarvandaan: https://www.beerinabox.nl...factory-moussy-strawberry Je zou ze eens een mail kunnen sturen. Het is de enige verwijzing die ik zo snel tegenkwam, dus als dat niets wordt zal het via-via moeten
@SemperFidelis Don't get your hopes up to high, Beer in a Box heeft van een aantal interessante bieren een landingspagina aangemaakt (goed voor de zoekmachines), dit betekend niet dat ze het bier ook daadwerkelijk hebben verkocht.

Zo ben ik er o.a. met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van overtuigd dat ze de Bourbon County Brand Stout Reserve 150 (https://www.beerinabox.nl...nd-reserve-150-stout-2021) nooit in 1 van hun boxen hebben gestoken ;).

• Deezers
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Ik dacht eerst aan een sour / wild ale maar dat zal HJ niet doen want commercie enzo. En natuurlijk is het een IPA want dat is momenteel het populairst.
Voor die tweede doen ze misschien een fruited weissen. Veel Amerikaanse brouwers proberen deze Duitse stijl te kopieren, vaak verrassend goed ook nog.
Het is een NEIPA geworden.

• Thalaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zc1zdVyoVnJr0mwo14LyQr_GZ-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gptEXNCUKIFWJsiHMu3qVi9F.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was eigenlijk niet van plan wat in te slaan, maar deze serie uit Ukraine kon ik niet laten staan.

En De(ze) Moersleutel beviel goed dus die heb ik nog eentje voor later meegepakt :)

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-11 21:32
Thalaron schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:27:
[Afbeelding]

Ik was eigenlijk niet van plan wat in te slaan, maar deze serie uit Ukraine kon ik niet laten staan.

En De(ze) Moersleutel beviel goed dus die heb ik nog eentje voor later meegepakt :)
Ook dit bij je lokale supermarkt?

• Thalaron
@Saitek yep ;)

Wel jammer dat die dubbel BA ook dubbel zo duur was… maar goed de rest was rond de €5 dus de totaalschade viel gelukkig nog mee.

[ Voor 80% gewijzigd door Thalaron op 05-09-2022 17:43 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:15
Net boodschappen gedaan bij de Jumbo, staat de Dubbelbock van Brand alweer in de schappen. Doe mij nog maar eerst een tropisch IPAtje met deze huidige temperaturen.

• AngelDust

AngelDust

Robkazoe schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:09:
Net boodschappen gedaan bij de Jumbo, staat de Dubbelbock van Brand alweer in de schappen. Doe mij nog maar eerst een tropisch IPAtje met deze huidige temperaturen.
Onze bok staat op een aantal plaatsen ook alweer in de winkel hoor.. zelfs een jaar oude BA bok O-) :P

Bier fan Fryske grûn!

• JunkieXP

JunkieXP

JunkieXP schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Ik zie ze dit jaar wel naar de €120,- gaan, geen idee waarom.
Hoewel ik natuurlijk graag hoor dat ik gelijk heb, ben ik daar op momenten als deze minder blij mee, maar HJ doet precies wat ik van ze verwachtte.
De prijs van een fles Vatgerijpt (75cl) met een proefglas is €29,00 en de verschillende varianten zijn ook in een set van vier verkrijgbaar voor €116,- inclusief glazen.

• Thalaron
JunkieXP schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:45:
[...]
Ik zie ze dit jaar wel naar de €120,- gaan, geen idee waarom.
Geen idee waarom niet eigenlijk. Voordat de sets waren uitverkocht stonden ze al voor het dubbele aangeboden op Marktplaats. Volgens mij verkocht het spul voor 150 euro vrijwel direct dus wat dat betreft had HJ er net zo goed €140,- van kunnen maken.

Voorgaande editie was voor mij al twijfelen maar voor mij is het in ieder geval niet relevant wat HJ met de prijzen doet. Volgens mij begon HJ met een prijs van circa 15-17,50 per fles. Dat was mijn inziens een prima prijs voor een dergelijk bier.

Voor deze prijzen, mede mogelijk gemaakt door de handelaren op o.a. Marktplaats, pas ik in ieder geval. Ik kan genoeg boeiend(er) bier zonder gedoe scoren in de buurt(supermarkt) voor gelijke of betere prijzen.

[ Voor 34% gewijzigd door Thalaron op 06-09-2022 11:20 ]

• brukskeluuk
Mr Hop heeft geloof inmiddels al een weekje ook de pre order voor de adventskalender 2022. https://www.misterhop.com...tskalender-2022-pre-order

De inhoud van 2021 kun je hier nog vinden: https://www.misterhop.com/adventskalender

• Stufferdt
  • Laatst online: 00:00
De lijst met de 120 biertjes op Brewda aankomende zaterdag staat op Untappd.

Toch maar even een verlanglijstje maken. Ik denk dat het een dagje stouts toeteren wordt :9~

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 15:47
brukskeluuk schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:09:
Mr Hop heeft geloof inmiddels al een weekje ook de pre order voor de adventskalender 2022. https://www.misterhop.com...tskalender-2022-pre-order

De inhoud van 2021 kun je hier nog vinden: https://www.misterhop.com/adventskalender
Twijfel een beetje tussen deze en die van https://www.craftonly.nl/bier-adventskalender.html

• brukskeluuk
Dan zul je beide moeten nemen;) Wellicht kun je nog achterhalen wat er vorig jaar bij craftsonly in zat. De selectie van bieren op die website is wat beperkt zie ik, dus daar haal je weinig info uit.

• plofkip
brukskeluuk schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:15:
[...]

Dan zul je beide moeten nemen;) Wellicht kun je nog achterhalen wat er vorig jaar bij craftsonly in zat. De selectie van bieren op die website is wat beperkt zie ik, dus daar haal je weinig info uit.
Dat strookt alleen niet met m'n voornemen om er niet al te veel aan uit te geven, anders was ik wel voor die van de moersleutel gegaan 😉

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-11 22:05
Iemand al een update van Moersleutel wat de Guild box betreft?

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:25
thecompany schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:58:
Mijn box staat al sinds 30 augustus als aangemeld maar nog niet door DHL ontvangen in de DHL app

• bbunn07
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:41
thecompany schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:58:
Ik ook nog niet. In een van hun reacties op Facebook gaven ze aan 'hopelijk' begin deze week de dozen te ontvangen, daarna moeten ze ze gaan inpakken en verzendklaar maken, daarna ligt het bij de vervoerder. Ik reken dus maar op midden volgende week ofzo.

Moet eerlijk zeggen dat ik het niet professioneel vind. Ze versturen eens in de 2 maanden dezelfde doos (los van de inhoud) naar een vooraf bekende groep mensen. Je kunt dus nooit verrast worden door de aantallen en je ziet het moment van verzenden al ruim van tevoren aankomen. Dan zou ik zorgen dat ik altijd 2 of 3 rondes aan voorraad dozen had, zoveel ruimte neemt dat nou ook weer niet in.

Maar goed, ik kom het weekend wel door met andere biertjes :)

[ Voor 7% gewijzigd door bbunn07 op 07-09-2022 21:59 ]

• Zjoske78
Ik zie trouwens dat De Caigny nu ook een online winkel heeft.
Nergens een verwijzing te vinden, maar het adres is hetzelfde en dit is mij via Messenger verteld.
www.craftbeers.be

Het zijn niet echt de prijzen die ze in de winkel hanteren volgens mij, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest.
Aanbod is ook nog niet compleet, ze zijn nog bieren aan het toevoegen.
Leuke is wel dat ze wat oudere bieren achter hebben gehouden voor de webshop. Zoals de Moersleutel 4y serie.

• Lennnn
  • Laatst online: 08:49
Zjoske78 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:01:
Ik zie trouwens dat De Caigny nu ook een online winkel heeft.
Nergens een verwijzing te vinden, maar het adres is hetzelfde en dit is mij via Messenger verteld.
www.craftbeers.be

Het zijn niet echt de prijzen die ze in de winkel hanteren volgens mij, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest.
Aanbod is ook nog niet compleet, ze zijn nog bieren aan het toevoegen.
Leuke is wel dat ze wat oudere bieren achter hebben gehouden voor de webshop. Zoals de Moersleutel 4y serie.
Ik kan bevestigen dat het niet de prijzen zijn die ze in de winkel hanteren. :)

Nerdbrewing vragen ze online nu 8,75 voor. Die zijn in de winkel allemaal 6,47 per stuk.

Laatst gecheckt: vandaag rond 10:00. :P

Ook lijkt het aanbod niet alleen incompleet, maar ook echt anders.

• twingens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-11 15:51
Ik ben sinds 2019 begonnen met mijn eigen bierkeldertje :)
Deze rakkers mogen nog wel een paar jaartjes slapen hier.

Er liggen nu zo'n 130 flessen. Daarnaast staan er achter het rek nog een 30 tal flessen met kroonkurk die nog wat mogen rijpen. Ook staan er 3 dozen Hertogjan Vatgerijp Portugal editie om te rijpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngPm_y7tH1mDCIZR06W--3ucCZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ib0JyqXjfy7Qa9npPULHngHd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door twingens op 08-09-2022 14:55 ]

https://untappd.com/user/Twingens

• plofkip
Heeft er iemand vorig jaar een advent kalender van het biermeisje of van pakhuis twente gehad?

• Kapitein Merijn
bbunn07 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:58:
[...]

Ik ook nog niet. In een van hun reacties op Facebook gaven ze aan 'hopelijk' begin deze week de dozen te ontvangen, daarna moeten ze ze gaan inpakken en verzendklaar maken, daarna ligt het bij de vervoerder. Ik reken dus maar op midden volgende week ofzo.

Moet eerlijk zeggen dat ik het niet professioneel vind. Ze versturen eens in de 2 maanden dezelfde doos (los van de inhoud) naar een vooraf bekende groep mensen. Je kunt dus nooit verrast worden door de aantallen en je ziet het moment van verzenden al ruim van tevoren aankomen. Dan zou ik zorgen dat ik altijd 2 of 3 rondes aan voorraad dozen had, zoveel ruimte neemt dat nou ook weer niet in.

Maar goed, ik kom het weekend wel door met andere biertjes :)
Worden nu ingepakt lees ik net.
Dit weekend al van te genieten volgens het Facebook bericht.

• AngelDust

AngelDust

Er is een webshop met een hele serie (16 totaal) bieren van Seven Island Brewery.
Heb nu een paar bieren van ze op en vind ze echt geweldig.. maar om nou 13 bieren voor € 116 te bestellen... tsja...

Bier fan Fryske grûn!

• Lennnn
  • Laatst online: 08:49
Lennnn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:20:
[...]

Zal daar volgende week eens gaan kijken (ben dan in San Sebastian). Ben benieuwd of het dan nog wat goedkoper is.
Nog een update.

Ik ben even gaan kijken bij Basqueland. Leuke brouwer. Wat voor mij onverwacht was, was de grootte. Ik had een internationaal bekende brouwer als Basqueland veel groter verwacht. Het ging laatst over opslagruimte, dat hebben dit soort brouwers echt niet zomaar even over. Ook al zitten ze op een industrieterrein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g80-FGd_idp_CUHkOnre0bNrShI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PEC4ylGBhu3QPeVtZFHieP9.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts hiervan hebben ze nog een vergelijkbare ruimte (o.a. voor opslag)

De ´taproom´, waar je bier kunt proeven, zit aan de brouwerij vast. Rechtsonder op de foto zie je het tafeltje. Er kunnen denk ik een mannetje of 30 max. zitten.
Wat bier op de tap, 2 koelkasten en dat was het.

Verder erg vriendelijke mensen en alles zag er keurig uit.
Weggegaan met een blik of 20 waarvan er een hoop dezelfde week (of zelfs een dag eerder) waren afgevuld. IPA's moesten toch vers zijn? :9~

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Lennnn poah jaloers, heb wel zin in een paar van die verse beukers! :9

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-11 22:05
Kapitein Merijn schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:19:
[...]

Worden nu ingepakt lees ik net.
Dit weekend al van te genieten volgens het Facebook bericht.
Op welke Facebook pagina zie je dat? Op de reguliere Moersleutel Brewery pagina zie ik niks over de Guild box.

Mooi dat ze toch wat dozen hebben gevonden, hopelijk voor volgende week vrijdag binnen zodat ik op vakantie kan gaan genieten van een paar Moersleutels.

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-11 21:32
plofkip schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:07:
Heeft er iemand vorig jaar een advent kalender van het biermeisje of van pakhuis twente gehad?
Ik dacht dat Pakhuis beperkte oplage doet via je Untappd. Die zal dus (altijd) anders zijn. Als je het aan ze vraagt, doen ze het sowieso trouwens.

• Zjoske78
thecompany schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:12:
[...]

Op welke Facebook pagina zie je dat? Op de reguliere Moersleutel Brewery pagina zie ik niks over de Guild box.

Mooi dat ze toch wat dozen hebben gevonden, hopelijk voor volgende week vrijdag binnen zodat ik op vakantie kan gaan genieten van een paar Moersleutels.
Volgens mij stond dit op de pagina van de besloten groep Moersleutel - Fanpage.
Hier post Moersleutel zelf ook regelmatig nuttige info.

• plofkip
Saitek schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:13:
[...]

Ik dacht dat Pakhuis beperkte oplage doet via je Untappd. Die zal dus (altijd) anders zijn. Als je het aan ze vraagt, doen ze het sowieso trouwens.
Dat doet er ook niet toe, ben vooral benieuwd naar ervaringen :)

• AngelDust

AngelDust

plofkip schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:08:
[...]

Dat doet er ook niet toe, ben vooral benieuwd naar ervaringen :)
Ik heb vorig jaar een custom kalender van Pakhuis Twente gehad. Kostte toen €150. Via beerizer.com even de bieren opgezocht en kwam op een waarde van rond de €135 uit.

Onderstaand overzicht van de hele advent:

Dag Brouwerij Bier Stijl ABV Untappd
1 Meuleneind Coronacheck Tripel Tripel 8% 3.63
2 New Image Double Double Double Double IPA - Imperial / Double New England / Hazy 10.5% 4.28
3 Othmar Brown Ale Brown Ale - English 6.3% 3.48
4 Poesiat & Kater V.vollenhoven&co Bokbier Bock 6.5% 3.31
5 Het Brouwdok Chocolade stout Stout 8.5% 3.30
6 Boundary Brewing How Little You Know About the Game You've Been Playing All Your Life IPA - Triple 10% 4.24
7 Berging RIS21 Russian Imperial Stout 8.5% 3.72
8 Poppels All-into it Barrel Aged Stout Imperial Stout / Double 13.2% 4.15
9 Dutch Border Craft Beer The Pride of Nationhood RIS BA Barbados Rum Russian Imperial Stout 10.5% 3.90
10 Oriel Beer White Quadrupel Belgian Strong Golden Ale 9% 3.82
11 Schloss Eggenberg Samichlaus Classic Bock - Doppelbock 14% 3.71
12 Seven Island Brewery Atlas (Triple NEIPA Collaboration) IPA - Triple New England / Hazy 9.3% 3.99
13 Cerveja Musa Frank APA American Pale Ale 5% 3.59
14 Tiny Rebel Brewing Co. Stay out Porter - Imperial / Double 18% 4.11
15 IV:Uur Broandjoar Barleywine 11.5% 3.72
16 Dochter van de Korenaar Sans Pardon Bourbon Barrel Aged Russian Imperial Stout 11% 4.06
17 De Ceijser Bock Bock - Single / Traditional 6% 3.56
18 Wolfscraft Super Lager Lager - Pale 5.3% 3.47
19 Ritual Lab Papanero (Bourbon/Maple Syrup) Stout - Russian Imperial 12.5% 4.25
20 Brouwerij De Man De Kerstman Belgian Quadrupel 12% 3.56
21 Denver Beer Co Graham Cracker Porter - American 5.6% 3.85
22 De 7 Deugden Tripel Belgian Tripel 7.5% 3.41
23 Ska Brewing Moral Panic IPA - Brut 5.75% 3.67
24 Jackie O's Oil of Aphrodite (Almond and Vanilla) Stout - Imperial / Double 12.4% 4.43

Bier fan Fryske grûn!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
Zjoske78 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:55:
[...]

Volgens mij stond dit op de pagina van de besloten groep Moersleutel - Fanpage.
Hier post Moersleutel zelf ook regelmatig nuttige info.
Het gaat schijnbaar heel mondjesmaat. De eerste pakketten zijn de deur uit maar het merendeel zal nog even een paar dagen moeten wachten op hun pakket.
TLDR: Het goede nieuws, we zijn aan het verzenden!
Nou jongens. Echt alles wat er fout kon gaan, ging fout. 😅
Even een wat meer gedetailleerde update over waar je Guild Box 8 blijft:
Allereerst waren de dozen waarin we de Guild Boxen versturen dus een week vertraagd.
Uiteindelijk zouden die afgelopen maandag worden geleverd maarrrr, dat gebeurde niet. Ze zouden met spoed op dinsdag worden gebracht.
En er ook wel een vrachtwagen met spoed. Maar... zonder onze dozen?! (René, vergeten in te laden? 😜 )
Toen zou dit op woensdagochtend worden hersteld, maar werd uiteindelijk toch pas eind van woensdagmiddag geleverd.
Het inpakken van de Guild Boxen is altijd een flinke klus. Om zelf onze handen vrij te houden voor al het andere lopende werk, is er besloten om te gaan werken met een externe partij die ons helpt met inpakken.
Zelf hadden we intussen een snelheid ontwikkelt waarmee er zo'n 600 dozen per dag werden ingepakt. Onze hulp is... helaas een stuk minder snel. 😅 Gisteren zijn ze begonnen met de eerste 200 dozen. De komende dagen zetten ze alles op alles om jullie bestellingen er zo gauw mogelijk doorheen te werken. Vanmiddag komt DHL de eerste lading ophalen.
Les voor ons; vroeger onze dozen bestellen, het team dat staat in te pakken laten opschalen, en sneller met deze partij én jullie communiceren.
Maar, het goede nieuws is dus: de Boxen komen nu jullie kant op!
Nogmaals excuus voor de vertraging. Hopelijk hebben jullie nog iets lekkers in de koelkast liggen voor het weekend.
Cheers namens het Moersleutel team! 🍻🔧

• Abesch
  • Laatst online: 17-03 22:31
plofkip schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:07:
Bij Biermeisje kwam de waarde van de bieren redelijk overeen met het betaalde bedrag. Ook waren het prima bieren qua Untappd profiel. Wat op bepaald moment wel ging opvallen was dat de IPA's eigenlijk allemaal rond de houdbaarheidsdatum zaten.

• Zjoske78
Abesch schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:49:
[...]

Bij Biermeisje kwam de waarde van de bieren redelijk overeen met het betaalde bedrag. Ook waren het prima bieren qua Untappd profiel. Wat op bepaald moment wel ging opvallen was dat de IPA's eigenlijk allemaal rond de houdbaarheidsdatum zaten.
Tja, dat idee heb ik altijd met verrassingspakketten (zoals advent kalenders), verrassingsmenu's in restaurants en supermarkt bezorgdiensten.
Dat is natuurlijk de ultieme manier om van producten die tegen de datum aan zitten af te komen.
Heb 1x bezorging door Jumbo laten doen met onder meer versprodukten en dat was meteen de laatste keer.

• plofkip
Ik denk dat ik m'n broer vraag een adventskalender samen te stellen 😁

• koendio
  • Laatst online: 06:13
Mijn moersleutel guild is afgeleverd…
Vanmiddag maar gelijk een lekkere drinken

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21
Hier nog geen bericht, hopelijk wel deze week want zaterdag ga ik op vakantie :P

• Wdelt3
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:50
Foeders heeft een nieuwe website; kortingscode: LOYAL20 voor 20% korting op niet-sale bieren.

• Kapitein Merijn
The Guild box:

spoiler:
Mooie box weer met 4 bieren die niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0V7Ih6bBGpaY7xOLc634NN9P2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtpU6MqRkWrCLthMnehiSzqi.jpg?f=fotoalbum_large

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:23
Die Guild box is er nog niet voor mensen die pas sinds een eind augustus lid zijn gok ik?

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iemand weleens een Fourchette gedronken?
Deze haal ik een tijdje bij de AH en vind hem heerlijk.

https://fourchette.beer/

• Thalaron
@JanW ik heb in ieder geval bericht gehad (navraag gedaan) dat ik de eerste in oktober kan verwachten. Ik heb mij aangemeld ivm de actie met de kalender :)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-11 21:49
Simbob schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:19:

Das een goed biertje, smaakt zeker niet slecht. Geef zelf de voorkeur qua tripel aan een Karmeliet, Gouden Carolus of LeFort.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Thalaron schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:26:
@JanW ik heb in ieder geval bericht gehad (navraag gedaan) dat ik de eerste in oktober kan verwachten. Ik heb mij aangemeld ivm de actie met de kalender :)
Goed om te horen, ik heb me ook aangemeld vooral voor de advent box (top aanbieding). Maar ben ook benieuwd naar de kwaliteit van de overige boxen. Drink graag moersleutel, maar ben heel benieuwd wat de box mij voor speciaals brengt dat ik niet elders kan krijgen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Kapitein Merijn
Devil schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:46:
[...]

Goed om te horen, ik heb me ook aangemeld vooral voor de advent box (top aanbieding). Maar ben ook benieuwd naar de kwaliteit van de overige boxen. Drink graag moersleutel, maar ben heel benieuwd wat de box mij voor speciaals brengt dat ik niet elders kan krijgen.
Het is vooral een stukje prijsvoordeel en bijvoorbeeld de indulgence serie die nergens anders te krijgen is. Heb je op de spoiler geklikt?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had me spoiler gemist @Kapitein Merijn maar nu nog blijer dat ik mij zojuist heb ingeschreven. :9~

• Deezers
  • Nu online
Adventskalender Frontaal (130 euro)
https://shop.brouwerijfro...ntskalender-frontaal-2022

De inhoud van de adventskalender hoort uiteraard een verrassing te zijn, maar dit kunnen we wel alvast vertellen:
spoiler:
• Minstens 70% Frontaal bieren.
• 30% bieren van bevriende brouwerijen (nationaal & internationaal).
• Ten minste 3 barrel aged (Imperial Stout) bieren,
• 33cl & 44cl blikken.

I'VE GOT FRIENDS IN THE MUSIC BUSINESS BLEND lll

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Kapitein Merijn schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:36:
[...]

Het is vooral een stukje prijsvoordeel en bijvoorbeeld de indulgence serie die nergens anders te krijgen is. Heb je op de spoiler geklikt?
Nee had ik gemist. Mooie box! Wel jammer dat er van zo'n indulgence maar 1 in zit, vind het van dat soort bieren altijd leuk om er twee te kopen en dan 1 te drinken en de andere een jaartje in de kelder te leggen. Maar snap het wel qua kosten en logistiek.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Thalaron
@Devil ze hebben ook een members only sectie waar je de Indulgence los kan bestellen voor €15,-

Maar goed.. iets met verzendkosten, echter nog altijd beter dan MP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5jH36snHC2vgtsD18wEAHalBEE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4MKIxtTFtro5yOagZHtYtjUc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Thalaron op 11-09-2022 21:33 ]

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-11 16:19
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:02:
The Guild box:

spoiler:
Mooie box weer met 4 bieren die niet in de winkel verkrijgbaar zijn. [Afbeelding]
Mij iets te veel IPA achtigen deze keer. Hopelijk met het oog op de druilerige herfst volgende doos weer een bak stevige stouts.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21
opblaashaas schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:11:
[...]

Mij iets te veel IPA achtigen deze keer. Hopelijk met het oog op de druilerige herfst volgende doos weer een bak stevige stouts.
Ik had precies hetzelfde. Mocht iemand interesse hebben in sommige van die IPA’s mag diegene een PM sturen. Omgeving Nieuwegein

• JunkieXP

JunkieXP

Simbob schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:19:

Dronk deze zelf, vlak nadat ik de Tripel van de Garre dronk (met hoge verwachtingen gezien achter beide bieren Brouwerij van Steenberge zat), maar wellicht mede daardoor was ik niet heel lyrisch over dit bier.

Wel fijn om te zien dat een "Nieuw Lovende Tripel" haar weg al vindt naar de Supermarkt, hier overigens niet gezien bij Appie noch Jumbo.

Pagina: 1 ... 118 ... 200 Laatste