Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Melgers waarschijnlijk? Die hebben nogal wat NH, NL, en EU biertjes, meer schapruimte voor lokaal bier dan ik ooit ergens gezien heb. Wel aan de prijs.sig69 schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:33:
Gisteren in Haarlem in een mooie winkel geweest, daar stond nog een gouden carolus imperial dark. Die heb ik dus even meegepikt (en heeft de avond niet overleefd). Verder nog een gouden carolus whisky infused en drie andere flessen meegenomen waar ik nog nooit van gehoord had, geslaagde middag
(En verkopen ook mooie wijn uit Zeeland etc)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Melgers, klopt ja. Mooie winkel. Of ze duur zijn weet ik niet eigenlijk, ik let daar niet echt op. Als de voorraad bijna leeg is moet het aangevuld wordenfranssie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:47:
[...]
Melgers waarschijnlijk? Die hebben nogal wat NH, NL, en EU biertjes, meer schapruimte voor lokaal bier dan ik ooit ergens gezien heb. Wel aan de prijs.
(En verkopen ook mooie wijn uit Zeeland etc)
[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 07-05-2022 01:28 ]
En aangezien de laatste nieuw waren en in de aanbieding, de set van 3 voor 25.50 heb ik die ook maar even gekocht voor mezelf.
:strip_exif()/f/image/jcobvFSWIq8jghYmfr35wJYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Untappd: Louwke80

Terplekke toch ook nog een sixpack van de WV 12 kunnen meenemen bij de winkel tegenover de abdij en later middels dit topic geleerd dat St. Bernardus bijna hetzelfde bier is. Aangezien deze laatste gewoon hier bij de Jumbo te koop is heb ik alsnog de juiste keuze gemaakt denk ik.
Inmiddels ook vergeleken, ik vind de WV wel iets voller van smaak maar gezien de verkrijgbaargeid is de Abt 12 inderdaad een prima alternatief!
Eigenlijk vind ik de WV12/Abt12 wel het lekkerste maar nu we de zomer in gaan zal voorlopig de blond hier het meest gedronken worden denk ik

In de buurt zit een leuke bierboerderij met volop goedkoop Belgisch (veel lokaal) bier https://www.cuvelierco.com/
Daar heb ik de vleteren 10 ontdekt. Een vatgerijpt blond en whisky infused van Deca brouwerij. Deze zit weer vlakbij de struisse brouwers en heeft ook een café.
Ik ben op zaterdag even langsgegaan bij De Vrede voor lunch met bier en daarna op de fiets door naar de Struise beershop http://www.struisebeershop.com/, dat was ook heerlijk bier drinken in de winkel, onder het genot van wat TL-licht.
Dag ervoor zijn we langs Bar Bernard gegaan. Heel apart dat ze daar zo'n moderne bar neer hebben kunnen zetten midden in de landerijen.
Bier was zeer prettig natuurlijk en het weer zat ook mee met 22 graden en een zonnetje.
Lekkere verzameling. Bereta vind ik echt top.plofkip schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:43:
Dankzij een anonieme mede-tweakerkan ik er weer even tegenaan met mooi spul uit Roemenië!
![]()
[Afbeelding]
Als het goed is krijg ik deze week wat geleverd van de anonieme mede-tweaker.
Momenteel in Polen, omgeving Poznan. Iemand nog tips qua bier?
Mijn pakket van de anonieme medetweaker komt vandaag binnenplofkip schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:43:
Dankzij een anonieme mede-tweakerkan ik er weer even tegenaan met mooi spul uit Roemenië!
![]()
[Afbeelding]
To dare is to do
:strip_exif()/f/image/iEOT7GZKjfwYVdqV5iBWzXcP.jpg?f=fotoalbum_large)
Setje bier van Amager Bryghus
Hadden gister een paar collega's uit DK op visite en die hebben deze set voor me geregeld, volgens de site alleen in DK beschikbaar, althans, ze verzonden niet buiten DK.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ik ben vorig jaar in Jabeerwocky Craft Beer Pub geweest daar. En bij restaurant/bar Brovaria kan je ook een proef plankje met 3 bier krijgen. Wiśniewski is ook een interessante plek. Je kan er alleen hun zelf gemaakt kersenwodka krijgen, koud of warm.Purehz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:34:
Hier staan ze ook koud inmiddels.
Momenteel in Polen, omgeving Poznan. Iemand nog tips qua bier?
[ Voor 13% gewijzigd door ivo001 op 12-05-2022 09:33 ]
Gaaf setje! Dat kleine flesje lijkt me dan nog de meest interessante. Imperial stouts met TonkaAngelDust schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:24:
[Afbeelding]
Hadden gister een paar collega's uit DK op visite en die hebben deze set voor me geregeld, volgens de site alleen in DK beschikbaar, althans, ze verzonden niet buiten DK.
Beeromaniac
Ik wil de pret niet bederven hoor maar deze mooie bieren zijn volop verkrijgbaar in Nederland.AngelDust schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:24:
[Afbeelding]
Desalniettemin een mooie set waar je waarschijnlijk wat minder voor hebt betaald dan gebruikelijk: https://www.debiersalon.n...type=product&dgwt_wcas=1:
Untappd: Kapitein_Merijn
Jabeerwocky had ik ook gevonden, maar schijnt volgens Google "permanent gesloten" te zijn. Brovaria gaan we even onthouden 👍ivo001 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Ik ben vorig jaar in Jabeerwocky Craft Beer Pub geweest daar. En bij restaurant/bar Brovaria kan je ook een proef plankje met 3 bier krijgen. Wiśniewski is ook een interessante plek. Je kan er alleen hun zelf gemaakt kersenwodka krijgen, koud of warm.
Verder nog tips om spul in te slaan voor thuis?
Tot nu toe wat supermarkten bezocht. Lidl heeft wel wat spul, van Funky Fluid, Birbant.
Had ze al meer voorbij zien komen, maar omgerekend ben ik per fles minder kwijt dan die jij postKapitein Merijn schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:37:
[...]
Ik wil de pret niet bederven hoor maar deze mooie bieren zijn volop verkrijgbaar in Nederland.
Desalniettemin een mooie set waar je waarschijnlijk wat minder voor hebt betaald dan gebruikelijk: https://www.debiersalon.n...type=product&dgwt_wcas=1:
En daarbij is die meest rechter niet verkrijgbaar voor zover ik weet, die was onderdeel van de set
Bier fan Fryske grûn!
Zelf niet echt naar gekeken, want kon toch niks meenemen met het vliegtuig in de handbagagePurehz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:37:
[...]
Jabeerwocky had ik ook gevonden, maar schijnt volgens Google "permanent gesloten" te zijn. Brovaria gaan we even onthouden 👍
Verder nog tips om spul in te slaan voor thuis?
Tot nu toe wat supermarkten bezocht. Lidl heeft wel wat spul, van Funky Fluid, Birbant.
Je kan op deze kaart wel wat dingen vinden in Poznan:
https://beergeeksworlddomination.nl/
Piwna Stopa zou een drankwinkel bar moeten zijn.
Edit:
https://poznan.travel/en/r/gdzie-zjesc/piwny-poznan
https://www.inyourpocket....aft-beer-in-poznan_75274f
[ Voor 9% gewijzigd door ivo001 op 13-05-2022 12:21 ]
En uit Polen ook maar een pakketje laten komenplofkip schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:43:
![]()
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/9D1nC3ogKL36mbWC2LjsFfH1.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom van de meeste 3 of 4 stuks? Van plan een proeverij met een grote groep te doen?plofkip schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:07:
[...]
En uit Polen ook maar een pakketje laten komenHeb ik issues?
![]()
[Afbeelding]
The Middle of Silence is heerlijk, die perfect breakfast heb ik zelf ook nog klaar staan en de andere ken ik niet.
[ Voor 10% gewijzigd door ivo001 op 13-05-2022 15:27 ]
Jij mag niet meer radenivo001 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:24:
[...]
Waarom van de meeste 3 of 4 stuks? Van plan een proeverij met een grote groep te doen?
The Middle of Silence is heerlijk, die perfect breakfast heb ik zelf ook nog klaar staan en de andere ken ik niet.
We gaan een lang weekendje weg en dit wordt de voorraad voor +/- 4 personen
Die 7 Bridges en Aloha vielen hier ook in de smaak. Ben zelf wel fan van Birbant en Browar Stu Mostow, met name de ART serie.plofkip schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:07:
[...]
En uit Polen ook maar een pakketje laten komenHeb ik issues?
![]()
[Afbeelding]
Sowieso krijg je bij Poolse biertjes veel waar voor je geld. Koop zelf vaak voor tussen de 2 euro en 3.50 euro, 440 blikken of 500ml. Nadeel is soms wel de weinige check in's op untapped om te kijken wat echt goed is.
Have fun en laat het met mate smaken!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het is niet allemaal voor mij. Dat zou wel heel extreem zijn.Thalaron schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:13:
@Lennnn dat is gewoon meer dan mijn complete voorraad
Denk een stuk of 60 voor mij, de rest voor vrienden. Maar dan nog, we kunnen weer even vooruit.
:strip_exif()/f/image/YparhztzWCxx9xYJxf0O4J4W.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb net ook nog wat leuke bieren mee kunnen nemen voor mooie prijsjes. De linker 3 reguliere prijs voor de BBQ vanavond. Vanaf de KBS naar rechts €2,50 en de laatste 5 voor €3,99
Helaas stond er nog maar 1 Silver Series maar hey, beter één dan géén!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Oh zie nog tafel! Uitdaging voor de volgende keerLennnn schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:25:
Bestelling van de anonieme Tweaker is gearriveerd.
[Afbeelding]
Beeromaniac
Bier fan Fryske grûn!
Ik heb deze week ook weer bijna 50 Poolse blikken besteld voor mij en wat collega's. Voornamelijk stevige dipa's en tipa's, en dat voor een relatief lage prijs inderdaad.Purehz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:25:
[...]
Die 7 Bridges en Aloha vielen hier ook in de smaak. Ben zelf wel fan van Birbant en Browar Stu Mostow, met name de ART serie.
Sowieso krijg je bij Poolse biertjes veel waar voor je geld. Koop zelf vaak voor tussen de 2 euro en 3.50 euro, 440 blikken of 500ml. Nadeel is soms wel de weinige check in's op untapped om te kijken wat echt goed is.
En wat je zegt, die ART serie van Stu Mostow is echt fantastisch als je van hoppige troebele dipa's houdt.
Een Tweaker een mooi pakketje door laten sturen niet een betere optie dan?Orangelights23 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:07:
Ik woon in Denemarken, dicht bij de Zweedse grens. In Denemarken is weinig speciaal bier, in Zweden iets meer maar meer gedoe om te halen(iets met een staatswinkel en alcohol). Vorige week bij Hopt wat besteld, duur grapje maar enorm snel geleverd en goed verpakt! Inclusief verzendkosten is het ongeveer 4 euro per biertje, maar mijn koelkast staat weer vol (en de portemonnee wat leger)
Of bijvoorbeeld eens bestellen bij Funkyshop.pl of iets dergelijks?
Nog mensen die morgen naar Hop in t Slot gaan?
Verzendkosten zijn lager dan wanneer bijvoorbeeld vrienden of familie het verstuurt, 12 euro via Hopt versus iets van 25 euro (plus ook nog stevig verpakkingsmateriaal kopen). Dus ben voorlopig wel tevreden met Hopt tot nu toe.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:59:
[...]
Een Tweaker een mooi pakketje door laten sturen niet een betere optie dan?
Ik ken dit probleem ...Orangelights23 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:07:
Ik woon in Denemarken, dicht bij de Zweedse grens. In Denemarken is weinig speciaal bier, in Zweden iets meer maar meer gedoe om te halen(iets met een staatswinkel en alcohol). Vorige week bij Hopt wat besteld, duur grapje maar enorm snel geleverd en goed verpakt! Inclusief verzendkosten is het ongeveer 4 euro per biertje, maar mijn koelkast staat weer vol (en de portemonnee wat leger)
Ik bestel nog wel eens bij Frontaal, die rekenen vanaf 100euro geen verzendkosten binnen de EU
Als 't goed is wel ja. Zin in. Mooie locatie, heerlijk weer en goede bierenKapitein Merijn schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:59:
[...]
Een Tweaker een mooi pakketje door laten sturen niet een betere optie dan?
Toch niet. Hoogzwangere vriendin, thuis ben ik meer nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 15-05-2022 11:07 ]
HansAnders07 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:41:
Zo jammer als je niet teveel wilt halen maar het toch mislukt

Too good to go mix pakket van het Bierloket in Dorst?Heimdallr schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:15:
Vandaag weer eens een pakket craftbier uit Brazilië opgehaald. Heerlijk bier doet qua kwaliteit niet onder wat wij hier in Europa kennen.[Afbeelding]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Oeh daar zitten hele goede bieren tussen! Die Ephemeral imperial sour vorig jaar op op een bierfestival, beste sour die ik tot nu toe ooit op heb! al heb ik er nog niet gigantisch veel opHeimdallr schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:15:
Vandaag weer eens een pakket craftbier uit Brazilië opgehaald. Heerlijk bier doet qua kwaliteit niet onder wat wij hier in Europa kennen.[Afbeelding]
Heb destijds ook met de importeur staan babbelen dus daar ga ik misschien nog wel eens langs, hij woont immers om de hoek van mij.
/edit: Ah dat staat in de post boven mij al vermeld
[ Voor 3% gewijzigd door Thompson op 16-05-2022 11:36 ]
Beeromaniac
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
https://untappd.com/b/abb...ppistes-rochefort-10/6766
Persoonlijke favorieten: Blauwe Chimay of St Bernardus Abt 12.Meg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:46:
Ik wil straks bij de Jumbo - we hebben hier niets anders in de buurt - een speciaal biertje halen voor vanavond. Heeft iemand tips voor een lekker, donker biertje?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Weet niet hoe 'donker' je het wil hebben en wie de drinkers zijn.Meg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:46:
Ik wil straks bij de Jumbo - we hebben hier niets anders in de buurt - een speciaal biertje halen voor vanavond. Heeft iemand tips voor een lekker, donker biertje?
Tripel Karmeliet is erg toegankelijk.
Wil je iets zwaarder, dan idd de Abt 12.
Ook lekker voor in een stoofpotje
[ Voor 37% gewijzigd door Thalaron op 16-05-2022 15:18 ]
Woont iedereen hier in polen ofzoPurehz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:53:
Vandaag ook wat ingeslagen in de Poolse supermarkt.
[Afbeelding]
Ik lees al een tijdje mee in het forum maar dit is mijn eerste reactie
Ik had begrepen dat ze bij de Jumbo tegenwoordig de Monte Cristo in het assortiment kunnen hebben.Meg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:46:
Verder vind ik van Gouden Carolus en Gulden Draak de verschillende varianten allemaal goed.
Deze site heeft mij een oneindige bron aan bieren opgeleverd:LBV_038 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:17:
[...]
Woont iedereen hier in polen ofzo![]()
Zie alleen maar posts van bier uit poolse supermarkten. Of is er een site waar je dit kan bestellen?
https://beerizer.com/shop?c_ss=nl
Het assortiment van een fijne poolse webshop https://www.piwnemosty.pl/ kan je ook via die site bekijken.
[ Voor 37% gewijzigd door ivo001 op 16-05-2022 15:50 ]
Wel zoet en naar mijn idee romig?
Niets mis met een KasteelMeg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:09:
Er was weinig keuze, het is een Kasteel bier geworden. Stomme Jumbo.
Toevallig een weekje naar Polen. Naast een vrouw, 2 kinderen + bijbehorende zooi, was er gelukkig nog iets plek in de kofferbak voor wat bier.LBV_038 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:17:
[...]
Woont iedereen hier in polen ofzo![]()
Zie alleen maar posts van bier uit poolse supermarkten. Of is er een site waar je dit kan bestellen?
Hier al genoemde PiwneMosty ook wel eens besteld. Poolse bieren zijn voor mij perfect qua prijs/kwaliteit. Untappd erop nageslagen, Polen staat in de top 5 met check-ins.
Ik wil deze toch eens (blind) testen tegenover een Sint Bernardus Abt. 12 samen met schoonvader. De deserterende 4 verdwijnen dan een paar jaar in de wijnkoeler.
In het ergste geval is het verschil niet groot en heb ik 2x de prijs betaald. Gelet op de afstand die ik anders zou moeten afleggen en het gedoe met reserveren was dit het mij wél waard.
Zijn de Westvleteren blond en 8 enigszins de moeite om ook mee te pakken? Ik ben niet echt een dubbel fan maar gezien ze nagenoeg hetzelfde kosten was het gevoelsmatig niet de moeite naast de 12… maar wellicht zit ik ernaast?
[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 17-05-2022 00:28 ]
Heb ze alle 3 gehad... kon ze, geen idee hoe, ooit voor €6 per stuk/soort kopen.. dus alle 3 meegepakt voor de 'bucketlist' De 8 vond ik, ondanks mijn afkeer van dubbels, prima te doen, de blond vond ik niet heel bijzonder..Thalaron schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 00:21:
A.s. Maandag voor enigszins een normale prijs een 6-pack Westvleteren 12 ophalen samen met 1 glas in de buurt..
Ik wil deze toch eens (blind) testen tegenover een Sint Bernardus Abt. 12 samen met schoonvader. De deserterende 4 verdwijnen dan een paar jaar in de wijnkoeler.
In het ergste geval is het verschil niet groot en heb ik 2x de prijs betaald. Gelet op de afstand die ik anders zou moeten afleggen en het gedoe met reserveren was dit het mij wél waard.
Zijn de Westvleteren blond en 8 enigszins de moeite om ook mee te pakken? Ik ben niet echt een dubbel fan maar gezien ze nagenoeg hetzelfde kosten was het gevoelsmatig niet de moeite naast de 12… maar wellicht zit ik ernaast?
Zou er zelf niet heel veel moeite voor doen om ze weer eens te drinken, meer een gevalletje bucketlist..
Maar mocht ik ze voor een goede prijs tegenkomen, ga ik ze niet uit de weg natuurlijk
Bier fan Fryske grûn!
Nee, de blond is het niet waard. Dat is gewoon een lekker blond biertje, maar niet bijzonder. Ik heb laatst een sixpack voor € 20 bij de Vrede, omdat ik er was. Maar dat is al aan de prijs en het eigenlijk niet waard.Thalaron schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 00:21:
A.s. Maandag voor enigszins een normale prijs een 6-pack Westvleteren 12 ophalen samen met 1 glas in de buurt..
Ik ben ook geen grote dubbel liefhebben, maar de 8 is wat mij betreft echt een klasse apart. Niet te vergelijken met een reguliere dubbel
Ik had een sixpackje 12 van enkele jaren oud in de kelder laten liggen en deze eens geproefd tegenover een recente 12 om het verschil te gaan proeven. Die was er (voor mij) niet, hoogstens een wat wishful thinking verschil maar dan zou ik het eigenlijk blind moeten gaan testen. Nog steeds lekker bier maar er vindt geen hemelse smaakevolutie plaats door het te laten liggen.Thalaron schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 00:21:
Naar mijn ervaring heeft de Westvleteren 12 juist wel een heel duidelijke smaakevolutie door deze te laten rijpen. Vers is de koolzuur erg sterk aanwezig, dit wordt naarmate hij verder gerijpt is een stuk subtieler en dan komen ook meer de zachtzoete, ronde caramelsmaken naar boven.Wren schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:15:
[...]
Ik had een sixpackje 12 van enkele jaren oud in de kelder laten liggen en deze eens geproefd tegenover een recente 12 om het verschil te gaan proeven. Die was er (voor mij) niet, hoogstens een wat wishful thinking verschil maar dan zou ik het eigenlijk blind moeten gaan testen. Nog steeds lekker bier maar er vindt geen hemelse smaakevolutie plaats door het te laten liggen.
De verse 12 vond ik ook niet superbijzonder, laatst een 2,5 jaar gerijpte gedronken en dat neigt wel steeds meer naar perfectie. Maja, om de smaakevolutie 'hemels' te noemen gaat natuurlijk erg ver en in het algemeen is het verwachtingspatroon van de Westvleteren 12 bizar hoog, wat ook niet helpt. Als je denkt 'het beste biertje ooit' te gaan drinken, zal het al snel hard tegenvallen.
Heb wel gemerkt dat als je het bezinksel erbij giet de smaak meteen heel vlak wordt, is misschien persoonlijk maar ik zou zeker zonder bezinksel (en eventueel daarna met bezinksel) proeven als je er toch een voor je neus hebt staan.
Dan vind ik zelf de gewone Kasteel chocolate quad of nog beter zelfs de Kasteel donker lekkerder. Dat nitro vond ik niet echt iets toevoegen.opblaashaas schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:14:
De chocolate nitro quad van kasteel is fantastisch en donker. Meeste jumbo's hebben die ook wel.
M.b.t. Westvleteren 12, zelf begin dit jaar die maar eens geprobeerd als 1000e check-in. Een zeer lekker bier en een van de beste quadrupels die ik op heb? Zeker. Maar echt een van de allerlekkerste bieren? Nee dat niet.
Maar dat is ook gewoon een smaak voorkeur, echt de allerhoogst gewaardeerde bieren zal bij mij vrijwel altijd uitkomen in de categorie van (Russian) imperial/double (pastry) stout, al dan niet barrel aged.
Beeromaniac
https://www.pastemagazine...sephs-abbey-belgian-beer/
Aanbod trappist (of überhaupt Belgische stijl bieren) wordt zo nog dunner in de VS.
https://www.leuveninnovationbeerfestival.com/about
[ Voor 10% gewijzigd door WillyWilly op 19-05-2022 19:46 ]
Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/
opblaashaas schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:14:
De chocolate nitro quad van kasteel is fantastisch en donker. Meeste jumbo's hebben die ook wel.
Voor mij blijft de allerlekkerste (Kasteel) toch de Cuvée du Chateau. Iets rijker en vooral ook wat minder zoet dan de Donker, maar wel in dezelfde hoek qua smaak. En de Donker is wel één van de biertjes waardoor ik van speciaalbier ben gaan houden.Thompson schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:01:
[...]
Dan vind ik zelf de gewone Kasteel chocolate quad of nog beter zelfs de Kasteel donker lekkerder. Dat nitro vond ik niet echt iets toevoegen.
Maar ik kan geen andere sites vinden, als ik zoek dan kom ik vooral uit bij bedrijven die een koppeling met Untappd hebben om hun voorraad te laten zien. Dat betekent ofwel dat Mr Hop de enige is ofwel dat ik niet goed zoek, en ik zet mijn geld op het 2e
Iemand toevallig een suggestie van een site die dit wel heeft?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
https://www.hopt.nl/bierp...et-bcbs-2020-7-stuks.html
€95,92.
€5 korting met code WELCOME5 . Helaas wel verzendkosten van €5,90. Vergeet ook CashbackXL niet.
Lekker!
Dit is ook een leuk alternatief;Napsju schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:23:
Hopt heeft (weer) een fijne aanbieding voor de liefhebber van donkere bieren:
https://www.hopt.nl/bierp...et-bcbs-2020-7-stuks.html
[Afbeelding]
€95,92.
€5 korting met code WELCOME5 . Helaas wel verzendkosten van €5,90. Vergeet ook CashbackXL niet.
https://www.hopt.be/bierp...ection-bcbs-10-stuks.html
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JyUeYGnuOIKAKGZL5Rb36XRj.webp?f=user_large)
Via .be zit je niet aan de 25% korting restrictie
Je kunt https://beerizer.com/ aan je Untappd koppelen volgens mij.Drardollan schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:36:
Sinds enkele maanden ben ik ook een beetje bezig met speciaalbier, en geniet daar dus van! Ik houd via Untappd (net als miljoenen anderen natuurlijk) bij wat ik gedronken heb en wat ik daarvan vind. Helaas zit er bij mij in de buurt geen goede verkoper en bestel ik dus meestal online. 1 van de plekken die ik gevonden heb is Mister Hop, zij hebben een koppeling met Untappd gemaakt waardoor het vinden van nieuwe biertjes een fluitje (pun intented) van een cent is.
Maar ik kan geen andere sites vinden, als ik zoek dan kom ik vooral uit bij bedrijven die een koppeling met Untappd hebben om hun voorraad te laten zien. Dat betekent ofwel dat Mr Hop de enige is ofwel dat ik niet goed zoek, en ik zet mijn geld op het 2e
Iemand toevallig een suggestie van een site die dit wel heeft?
Als je een beetje uitvindt welke stijl je van houdt kun je daar vast ook wel een goeie leverancier bij vinden en dan is af en toe handmatig vergelijken ook prima lijkt mij.
Alleen kan je via hopt.be niet meer laten leveren in NL,helaas.Thalaron schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:29:
[...]
Dit is ook een leuk alternatief;
[Afbeelding]
Ah top, dank voor het delen! Deze heb ik direct besteld. Ben altijd op zoek naar een voordelige manier om de BCBS in huis te halen en dit is de beste aanbieding die ik tot dusver gezien heb.Thalaron schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:29:
[...]
Dit is ook een leuk alternatief;
[Afbeelding]
Ook benieuwd naar de BABS 4 en de beide Poppels bieren. Komt bij dat ik de Pohjala bieren in dat pakket al gehad heb en dat die erg lekker zijn 😛
:strip_exif()/f/image/uE5XxASUqYOCTA0GCqlw5jAe.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was een interessant weekend…
Daar waar ik de Westvleteren vandaan heb bleek een echte liefhebben/levensgenieter te zijn. Dus ik heb mooi ook nog drie Silver Series meegepakt. Gezien de Theobroma mijn absolute nummer 1 aller tijden was, die 2 meegepakt
De 2 rechts zijn van Tartarus Beers; Marchmallow Abaddon (17%..)/ King Arthur (die komen, samen met de Papanero, van de Plus af).
Ook een glas van Westvleteren mocht niet ontbreken maar die staat niet op de foto.
Die Papanero!Thalaron schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:46:
[Afbeelding]
Het was een interessant weekend…
Daar waar ik de Westvleteren vandaan heb bleek een echte liefhebben/levensgenieter te zijn. Dus ik heb mooi ook nog drie Silver Series meegepakt. Gezien de Theobroma mijn absolute nummer 1 aller tijden was, die 2 meegepakt
De 2 rechts zijn van Tartarus Beers; Marchmallow Abaddon (17%..)/ King Arthur (die komen van de Plus af).
Ook een glas van Westvleteren mocht niet ontbreken maar die staat niet op de foto.
Bier fan Fryske grûn!
Zat er ook echt een degelijke pistache smaak aan?Heimdallr schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:50:
Gisteren deze Braziliaanse pistache RIS gedronken. Wat maken die brouwers in Brazilië toch een lekker craftbier
[Afbeelding]
Ik ben echt gek op pistache maar heb het een keer eerder bij zo'n pistache stout amper in de smaak kunnen ontdekken. Was een erg lekker bier, maar had gehoopt op meer pistache.
Beeromaniac
Jazeker, een behoorlijke sterke pistache smaak zelfs. Hier een linkje naar de Braziliaanse brouwerij:Thompson schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:33:
[...]
Zat er ook echt een degelijke pistache smaak aan?
Ik ben echt gek op pistache maar heb het een keer eerder bij zo'n pistache stout amper in de smaak kunnen ontdekken. Was een erg lekker bier, maar had gehoopt op meer pistache.
https://www.startupbrewin...s-bebidas/cerveja-ux-brew
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
Als je dit bedrag dus in mindering brengt, kom je uit op een stuksprijs van €3,13 tot € 4,16 voor de overige (24 tot 32) bieren. Ik vond dit voor mezelf wel een mooi moment om in te stappen.
2 jaar geleden de adventkalender van ze gehad en daar was ik wel heel tevreden over toen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hun bieren de laatste tijd wat minder vind worden, maar daarentegen heb ik er ook weer minder van op waardoor hun advent weer interessant wordt. Ook de 2 specials (Happy & Holliday) uit de vorige advent zijn voor mij een reden om toe te treden. Dat zijn nog steeds 2 bieren die tot mijn 'all time favorites' horen.
Daarnaast hoor ik ook goede verhalen over de Indulce serie. Die wil ik voor €4,16 ook wel eens proeven
Je dient minimaal 6 maanden (= 3 boxen) lid te blijven. (= € 264,-)
[ Voor 38% gewijzigd door Mich007 op 24-05-2022 11:46 ]
Ik twijfel ook iedere keer als ik een mail krijg om lid te worden.. blijf het toch een hoop geld vinden voor bierMich007 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:28:
Ik ontving vandaag een mailtje van Moersleutel dat er weer wat plekken beschikbaar zijn (of komen) voor the Guild. Als extra aanbieding krijg je nu in december hun adventkalender (24 stuks t.w.v. €164,) i.p.v. een reguliere box van 12 tot 16 bieren...
Als je dit bedrag er dus af telt kom je dus uit op een stuksprijs van €3,13 tot € 4,16 voor de overige (24 tot 32) bieren. Ik vond dit voor mezelf wel een mooi moment om in te stappen.
2 jaar geleden de adventkalender van ze gehad en daar was ik wel heel tevreden over toen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hun bieren de laatste tijd wat minder vind worden, maar daarentegen heb ik er ook weer minder van op waardoor hun advent weer interessant wordt. Ook de 2 specials (Happy & Holliday) uit de vorige advent zijn voor mij een reden om toe te treden. Dat zijn nog steeds 2 bieren die tot mijn 'all time favorites' horen.
Daarnaast hoor ik ook goede verhalen over de Indulce serie. Die wil ik voor €4,16 ook wel eens proeven
Je dient minimaal 6 maanden (= 3 boxen) lid te blijven. (= € 264,-)
Je berekening vind ik wel creatief trouwens
[ Voor 11% gewijzigd door Martijn1990 op 24-05-2022 11:48 ]
Klopt; je kunt het inderdaad op meerdere manieren berekenen.Martijn1990 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Je berekening vind ik wel creatief trouwensDat klopt alleen als je sowieso van plan bent om die advent kalender anders los te kopen. Zoals ik het nu zie is het 264 EUR voor 3 boxen waarvan 1 de advent kalender is. Dus dat is 4,63 tot 5,50 per biertje.
Ik heb de manier gekozen waarbij ik de uitgave het beste kon verantwoorden naar mezelf toe
Herkenbaar, doe ik ook geregeldMich007 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:00:
[...]
Klopt; je kunt het inderdaad op meerdere manieren berekenen.
Ik heb de manier gekozen waarbij ik de uitgave het beste kon verantwoorden naar mezelf toe
Martijn1990 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:09:
[...]
Herkenbaar, doe ik ook geregeldEnne... "Je inschrijving voor "The Guild" is voltooid." Benieuwd wanneer de eerste box komt
Nog een maandje geduld dus.Planning Shipment:
End of February
End of April
End of June
End of August
End of October
End of December (note: in 2022 we're sending this end of november)
[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 24-05-2022 14:14 ]
Oh thanks! Kon het nergens vinden op de pagina van The Guild. Maar na verder klikken naar "meer informatie" wel.
Heb je een mailtje ter bevestiging gekregen dat je inschrijving voltooid is?Martijn1990 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:09:
[...]
Herkenbaar, doe ik ook geregeldEnne... "Je inschrijving voor "The Guild" is voltooid." Benieuwd wanneer de eerste box komt
Ik namelijk (nog) niet. Alleen onderstaande melding op mijn scherm na het invullen van mijn gegevens.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/USPtNnlsXpRkqbFyMpAXVoyZ.jpg?f=user_large)
Volgens mij heb jij je nu ingeschreven op de wachtlijst en krijg je pas een mail van ze zodra er daadwerkelijk plek is. Dat had ik een tijd terug al eens gedaan en kreeg sinds krot geregeld mails om aan te geven dat ik me nu aan kan melden, maar dat had ik tot nu toe nog niet gedaan. Net via zo'n mail aangemeld en gekozen voor de 44 EUR per maand lidmaatschap (kon jij daar ook al voor kiezen?), vervolgens moest ik via iDeal 1 cent overmaken en toen kreeg ik onderstaande mail:Mich007 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:54:
[...]
Heb je een mailtje ter bevestiging gekregen dat je inschrijving voltooid is?
Ik namelijk (nog) niet. Alleen onderstaande melding op mijn scherm na het invullen van mijn gegevens.
[Afbeelding]
Hi Martijn Steenwijk,
Je inschrijving voor "The Guild" is voltooid. Mollie Payments zal nu in opdracht van ons periodiek gelden van jouw rekening afschrijven.
Indien je vragen hebt over je inschrijving of machtiging, kun je contact met ons opnemen via webshop@moersleutel.com of 0642587367.
Met vriendelijke groet
Moersleutel Craft Brewery
Ik ga er eerlijk gezegd wel een beetje vanuit dat er plek is (of snel komt) want anders is het een beetje vreemd om zo'n mailtje de deur uit te doen met die belofte voor de adventskalender...
Om in aanmerking te komen voor de adventskalender moet je aangemeld zijn voor 1-11 las ik later.
Zoals gezegd ga ik nog maar even vanuit dat dit lukt. Zo niet, dan bedank ik vriendelijk als ik daarna een uitnodiging krijg
Nou ja, bij mij stond erMich007 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:11:
Oké, dan zal ik nog even geduld moeten hebben waarschijnlijk.
Ik ga er eerlijk gezegd wel een beetje vanuit dat er plek is (of snel komt) want anders is het een beetje vreemd om zo'n mailtje de deur uit te doen met die belofte voor de adventskalender...
en...our Guild spots are limited. Once the limit has been reached, you will be placed on a waiting list.
dus ik vond het niet vreemd om op de wachtlijst te komenPlease don't wait too long. We really only have a few limited spots available.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary