Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 10:03
En hoe zet je zoiets als Keukenkastenfabriek of iets tegenover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:41
Keukenkastenfabriek levert volgens mij Ballerina. Ook totaal niet te vergelijken met IKEA. Ballerina kan je redelijk vergelijken met Schüller, Häcker en Nolte.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:18
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Wat een onzin. Zelfs een blinde ziet dat een Schüller keuken beter is van kwaliteit dan een IKEA keuken.
Alleen al het feit dat de kasten machinaal gemonteerd worden ipv thuis met inbussleutel is de meerprijs al waard. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de afwerkingen van het plaatmateriaal en de fronten.
Ik lees dat het een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft dus vond ik het wel vergelijkbaar. Aan de verkregen offerte van €12.000 is dat ook zo. Hier is nog onderhandelingsruimte (aangezien dit nog niet gebeurt is).

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Wat een onzin. Zelfs een blinde ziet dat een Schüller keuken beter is van kwaliteit dan een IKEA keuken.
Alleen al het feit dat de kasten machinaal gemonteerd worden ipv thuis met inbussleutel is de meerprijs al waard. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de afwerkingen van het plaatmateriaal en de fronten.
waarschijnlijk heeft hij/zji nog nooit het verschil gezien en gevoeld. onze volgende keuken komt van de lokale keuken boer af die nog alles inhuis zelf maakt :) dus een hand gemaakte keuken nog echt ouderwets vakwerk.

ook kun je bij ikea geen maatwerk krijgen. zij lossen dat op met pastukken en ik zou bij ikea met een passtuk van bijna 18cm moeten werken geloof me dat ziet er niet uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
fsfikke schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Wij zijn ook naar een Bulthaup keuken aan het kijken, en zouden ook iets meer vertrouwen in een Duitse winkel hebben. Maar hoe zit dit qua levering en montage? Doen ze dat ook in Nederland?
Wij hebben m in nl gekocht. Erg tevreden, bestelling compleet, keuken netjes geïnstalleerd. Was iets aan onderhandelingsruimte, maar niet veel (40% op apparatuur van bosch/Siemens/neff en wat extras...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

drfrisbee schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

Wij hebben m in nl gekocht. Erg tevreden, bestelling compleet, keuken netjes geïnstalleerd. Was iets aan onderhandelingsruimte, maar niet veel (40% op apparatuur van bosch/Siemens/neff en wat extras...)
Wel apart eigenlijk dat je op de apparstuur wat korting krijgt maar voor de rest van de keuken wel de listprijs van Bulthaup mag dokken :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
Weet niet precies wat de prijzen waren en hoeveel korting er uiteindelijk gegeven is. Je weet dat het een dure keuken wordt als je voor bulthaup gaat...

Btw apparatuur is te vergelijken. Niet voor niks dat ze allemaal hetzelfde trucje toepassen...

[ Voor 24% gewijzigd door drfrisbee op 17-08-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
Anoniem: 279475 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

waarschijnlijk heeft hij/zji nog nooit het verschil gezien en gevoeld. onze volgende keuken komt van de lokale keuken boer af die nog alles inhuis zelf maakt :) dus een hand gemaakte keuken nog echt ouderwets vakwerk.

ook kun je bij ikea geen maatwerk krijgen. zij lossen dat op met pastukken en ik zou bij ikea met een passtuk van bijna 18cm moeten werken geloof me dat ziet er niet uit :)
Hmmm, dan neem je toch een kastje van 10 cm. Blijft uiteraard wel vervelend hoor (passtukken).

Maar goed, ik dacht ook wel iets aan de prijs te kunnen afleiden en behulpzaam te zijn, blijkbaar zat ik er mijlenver naast. 😁😁

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bravertal schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:33:
[...]

Hmmm, dan neem je toch een kastje van 10 cm. Blijft uiteraard wel vervelend hoor (passtukken).

Maar goed, ik dacht ook wel iets aan de prijs te kunnen afleiden en behulpzaam te zijn, blijkbaar zat ik er mijlenver naast. 😁😁
je moet maar eens gaan voelen het verschil tussen ikea en goed merk keuken. het is echt het verschil tussen een opel en bentley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

Shunt

Boe

Anoniem: 279475 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

je moet maar eens gaan voelen het verschil tussen ikea en goed merk keuken. het is echt het verschil tussen een opel en bentley
Eerder het verschil tussen een Dacia en een Opel maar goed. Voor een Bentley betaal je namelijk achterlijk te veel voor de extra beetjes luxe die je bij andere merken zonder het labeltje ook kunt krijgen tot bepaalde limieten.

Ik zie het zo:
Ikea : Dacia
Midden moot keukens : Opel/vw/betere Franse merken
Hoog segment : Audi / BMW / Mercedes en zo
Extra hoog segment : Bentley / Ferarri en dat soort speelgoed.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:56
Vul het lijstje dan niet in met automerken, maar met keukenmerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 21:48
nel!s schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Interessant, dank. En hebben jullie er over gedacht om het kookgedeelte en kastenwand om te wisselen?

Ik heb inmiddels een variant met een schiereiland gemaakt en die gedraaid zodat de hoge kasten een mooie lijn vormen richting het stukje wand tussen de twee hoge ramen aan de linker kant:

[Afbeelding]

Deze voelt eigenlijk wel goed aan kwa ruimte en indeling, wat jullie? Ik zou 13-17/18 open houden als bar gedeelte, en bij 19 hangen er hoge kasten boven een aanrecht waardoor je een nisje creeert voor wat apparaten. Afwasmachine onder 10 & 11.
Nee, dat hebben we nooit in overweging genomen eerlijk gezegd, omdat je dan met je rug naar de woonkamer staat en je jezelf dan helemaal afsluit van de rest. Dit is puur persoonlijk, maar dit was voor ons de reden om het niet te doen.

Ik weet niet wat er rechtsboven zit (raam of deur), maar als het een deur is let dan op dat je voldoende ruimte houdt voor je doorgang met die barkrukken daar. Een en ander zit al gauw in de weg. Kijk maar eens als je opstaat hoever je je stoel/kruk naar achteren schuift als je er niet bij nadenkt. Zou irritant zijn als je steeds moet inschikken telkens als er iemand langs moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

drfrisbee schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:23:
Weet niet precies wat de prijzen waren en hoeveel korting er uiteindelijk gegeven is. Je weet dat het een dure keuken wordt als je voor bulthaup gaat...

Btw apparatuur is te vergelijken. Niet voor niks dat ze allemaal hetzelfde trucje toepassen...
Dat klopt, bij Siemens (Gaggenau dus ook) krijgen keukenwinkels afhankelijk van hun afname max. 60% korting. Dat ze een deel daarvan doorgeven lijkt me niet meer dan redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moltisanti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:45
MikeyMan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:22:
[...]

Dat kan je leverancier toch het beste beantwoorden?

Overigens heb ik een glimmende calcatta. Is dat wit met een marmering erin?
Ja dat is wit met marmering erin inderdaad, maar helaas alleen in mat bij de leverancier met 12mm. Onze keukenadviseur adviseerde tegen de leverancier met gepolijst blad in 3,5mm.

[ Voor 15% gewijzigd door Moltisanti op 17-08-2019 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

B-Real schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:18:
Vul het lijstje dan niet in met automerken, maar met keukenmerken :P
Kug kug kug
Extra hoog
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Eggersmann
• Rational
• Leicht
• Zeyko
Hoog
• Siematic
• Systemat
• Next 125
Midden
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller
• Rotpunkt
• Nobilia
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Laag
• IKEA
• Bruynzeel
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg
uit de eerste post van dit topic.
Met extra gratis afsplitsing van de extra hoog segment spulletjes.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moltisanti schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:35:
[...]

Ja dat is wit met marmering erin inderdaad, maar helaas alleen in mat bij de leverancier met 12mm. Onze keukenadviseur adviseerde tegen de leverancier met gepolijst blad in 3,5mm.
Ik heb het blad van Arte in 20mm. En da's glans. Gaat om een blad van Arte (/kemie).

Ook in 12mm te krijgen voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:41
Als je echt een mooie, glanzende marmer-look wilt zou ik zeker composiet nemen. Keramiek/Dekton blijft er altijd een beetje nep uitzien doordat het uiteindelijk een print is ipv dat het materiaal door en door gekleurd is.
Het blad wat Mikeyman heeft vind ik persoonlijk het mooiste composiet blad wat er is maar daar zit ook een prijskaartje aan.

Een 3,5mm blad heb ik overigens nog nooit van gehoord en is ook echt niet aan te raden. Het sterkste zijn de keramieke bladen van Kemie die zij opgebouwd uit 2/3 lagen keramiek van 3mm met glasvezel ertussen. Een massief blad van keramiek zou ik persoonlijk niet willen. De kans op breuk bij een beetje spanning is veel te groot.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-07 20:53
DaWayne schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:42:
Wij zitten met 68mm plint in onze Next125 straks ook op 95cm.
Heb overigens geen moment nagedacht over de hoogte en of ik dan mijn teen zou stoten. Is dat gek?
En hoe bevalt de 68mm plint :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kapitein Merijn schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 00:30:
Als je echt een mooie, glanzende marmer-look wilt zou ik zeker composiet nemen. Keramiek/Dekton blijft er altijd een beetje nep uitzien doordat het uiteindelijk een print is ipv dat het materiaal door en door gekleurd is.
Het blad wat Mikeyman heeft vind ik persoonlijk het mooiste composiet blad wat er is maar daar zit ook een prijskaartje aan.

Een 3,5mm blad heb ik overigens nog nooit van gehoord en is ook echt niet aan te raden. Het sterkste zijn de keramieke bladen van Kemie die zij opgebouwd uit 2/3 lagen keramiek van 3mm met glasvezel ertussen. Een massief blad van keramiek zou ik persoonlijk niet willen. De kans op breuk bij een beetje spanning is veel te groot.
Dekton een print? Dat is nieuw voor mij. Nou heb ik zelf een effen blad, maar mijn moeder had haar oog laten vallen op een Dekton blad met een natuursteen look. Ik kan mij niet voorstellen dat dat een print was.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

Dekton een print? Dat is nieuw voor mij. Nou heb ik zelf een effen blad, maar mijn moeder had haar oog laten vallen op een Dekton blad met een natuursteen look. Ik kan mij niet voorstellen dat dat een print was.
Meen me te herinneren dat je zelfs de pixels ziet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 11:04
Natuursteenadering is bij Dekton net als bij keramiek inderdaad een print. Vond het niet lelijk alleen blijft een wit blad een gele gloed hebben wat bij composiet niet het geval is.
PaT schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik haal mij werkblad niet via de keuken boer. Maar via iemand die grafstenen maakt dat koste een hoop minder.....

En hij zit niet vast aan max breedte van 120cm omdat hij had werk maakt

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 279475 op 18-08-2019 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-07 21:57
Mokum80 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

En hoe bevalt de 68mm plint :*)
Ben nu met vakantie, maar de 2 dagen die we hem hebben gebruikt was het prima😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:18

EiT

Heeft iemand in Duitsland een keuken gekocht/offerte traject doorlopen die Bosch apparatuur verkoopt tegen redelijke prijzen?

Ik heb nu verschillende shops benaderd, zelfs Alternate.de, maar die willen geen witgoed naar Nederland leveren.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
EiT schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:11:
Heeft iemand in Duitsland een keuken gekocht/offerte traject doorlopen die Bosch apparatuur verkoopt tegen redelijke prijzen?

Ik heb nu verschillende shops benaderd, zelfs Alternate.de, maar die willen geen witgoed naar Nederland leveren.
Scheelt het zoveel met de NL stunt aanbieders dan ? (bijvoorbeeld 123apparatuur)

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 19-08-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 20:00
Shunt schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:05:
[...]

Kug kug kug

[...]

uit de eerste post van dit topic.
Met extra gratis afsplitsing van de extra hoog segment spulletjes.
Keller mag wel een niveau omhoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb een keer een droger gekocht bij https://www.elektroshopwagner.de

https://www.elektroshopwagner.de/search_result.php?c=Haushalt_-%253e_Kochen_%2526_Backen_-%253e_Einbaugeräte_-%253e_&a=Produktdaten%253aHersteller%253aBosch

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 19-08-2019 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ik weet dat schaffrath (zie link) gewoon in NL levert . kennis van me ouders hebben daar wel eens een keuken gehaald of zij met bosch werken geen idee even bellen of mailen

https://www.schaffrath.co...kuechenmaerkte/heinsberg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

kever678 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Keller mag wel een niveau omhoog
Blijft zo subjectief als wat. Een basis Systemat keuken is echt geen hoog segment a la Next125, maar worden hier beiden in hetzelfde rijtje gezet.

Gebruik het als indicatie, maar hecht niet teveel waarde aan die lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:18

EiT

GeeMoney schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:38:
[...]

Scheelt het zoveel met de NL stunt aanbieders dan ? (bijvoorbeeld 123apparatuur)
De 2 ovens die wij zoeken worden niet in Nederland geleverd. Is namelijk de witte variant.

@fsfikke @Anoniem: 279475 Bedankt, ik zal zo eens kijken.

Zou 2x 60cm oven in een station passen?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

EiT schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:21:
[...]

De 2 ovens die wij zoeken worden niet in Nederland geleverd. Is namelijk de witte variant.

@fsfikke @Anoniem: 279475 Bedankt, ik zal zo eens kijken.

Zou 2x 60cm oven in een station passen?
Ik heb een vaat wasser 2 ovens 80cm kookplaat en koelkast in een passat vervoerd .

Bank plat en dan past er veel in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:15
Fromz schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:58:
Wij zijn al een tijdje niet happy met de huidige keuken en hebben besloten om deze te vernieuwen maar gezien we denken dat we met een jaar of 4 wellicht te verhuizen zal het niet onze droomkeuken worden. Het liefst hebben we namelijk een eiland waar ook aan gezeten kan worden maar daar zijn gewoon aanvullende bouwactiviteiten voor nodig.

Waarom dan toch nu geld erin steken? Als je je eenmaal ergens aan gaat ergeren gaat dit natuurlijk niet meer weg: gasfornuis is lastig schoon te maken en er zijn al wat knopjes aan vervanging toe, we komen ook wat ruimte aan het aanrecht te kort om met ze 2en bezig te zijn zonder elkaar in de weg te lopen.
Dus dan maar met minimale middelen een frisse keuken.

Na diverse DMG filialen en tekenen is mijn vrouw zelf aan de gang gegaan in de IKEA designer en daar hebben we volgende week een afspraak.

Huidige situatie:

[Afbeelding]

Ikea design:

[Afbeelding]

Zoals je kunt zien zitten we helaas "vast" aan deze "L" omdat het raam laag begint en aan de andere kant willen we de doorloop naar de woonkamer niet te nauw maken met een eiland of verlenging van het blad. Wel hebben we, om de keuken zelf wat meer "open" te laten voelen, 1 grote kast en de koelkast verplaatst naar de muur (zie 1 en 2).

Voor de apparatuur dachten we wel de IKEA kraan en Koelkast te houden, en dan aanvullende de volgende items ergens anders te bestellen: Vaatwassser, Inductie, Oven, Afzuigkap.

Ex montage moeten dit ongeveer voor 5k te realiseren zijn. Zien we design- of apparatuurblunders over het hoofd?
Update hier:

Alles staat in de planning om eind september te ontvangen en te laten plaatsen. Nu doe ik een laatste check voor apparatuur en zit ik met wat vraagtekens omtrent vergelijkbare modellen van hetzelfde merk, met opvolgende typenummers maar soms met wat prijsverschil. Iemand die mij zou kunnen vertellen waarom ik juist wel/niet voor de #1 of #2 moet gaan:

Vaatwasser staat denk ik wel vast: AEG FSE63700P

Inductie kookpaat
#1: Inventum Iki6030 - €226,-
#2: Inventum Iki6032 - €299.-

Oven
#1: AEG BEB351010M - €422,- (stoomondersteuning, merk ik daar echt wat van?)
#2: AEG BEB331010M - €447,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kookplaat 1 en 2 hebben een ander uiterlijk is dus niet 1 op 1 te vergelijken

verder lijken ze gelijk daar zal de prijs ook in zitten.

persoonlijk zou ik eerder een bosch ATAG siemens
zeker omdat je dat langer wilt gaan gebruiken. maar goed kan niet in je beurs kijken

SIEMENS EX977LXC1E die komt er in mijn nieuwe keuken O-) kost maar dan heb je ook wat

https://www.keukenloods.nl/ex977lxc1e.html

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 279475 op 21-08-2019 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Fromz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:30:
[...]

Update hier:

Alles staat in de planning om eind september te ontvangen en te laten plaatsen. Nu doe ik een laatste check voor apparatuur en zit ik met wat vraagtekens omtrent vergelijkbare modellen van hetzelfde merk, met opvolgende typenummers maar soms met wat prijsverschil. Iemand die mij zou kunnen vertellen waarom ik juist wel/niet voor de #1 of #2 moet gaan:

Vaatwasser staat denk ik wel vast: AEG FSE63700P

Inductie kookpaat
#1: Inventum Iki6030 - €226,-
#2: Inventum Iki6032 - €299.-

Oven
#1: AEG BEB351010M - €422,- (stoomondersteuning, merk ik daar echt wat van?)
#2: AEG BEB331010M - €447,-
Persoonlijk zou ik nooit voor zo'n goedkoop kookplaatje gaan.
Je kookplaat is iets wat je dagelijks (tenminste als je kookt) gebruikt, van een oven kan je nog zeggen als hij niet helemaal 100% egaal verwarmd daar werk je om heen. Maar als je inductie plaat gewoon super bielig goedkoop is en slechts twee max vermogen pitjes heeft (van alsnog maar max 2.5kw.) ga je daar echt niet blij van worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Shunt schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Je kookplaat is iets wat je dagelijks (tenminste als je kookt) gebruikt, van een oven kan je nog zeggen als hij niet helemaal 100% egaal verwarmd daar werk je om heen. Maar als je inductie plaat gewoon super bielig goedkoop is en slechts twee max vermogen pitjes heeft (van alsnog maar max 2.5kw.) ga je daar echt niet blij van worden.
Duidelijk, waar ga ik wel blij van worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Shunt schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Sorry, maar dit is wel erg overdreven. In mijn vorige woning zat zo'n 'goedkoop' inductieplaatje (bij aanschaf bestond er niets beters). Hoe vaak heb je meer dan 2 pitten in de turbostand? Ik echt nooit. Hooguit om het water wat sneller te laten koken.
Mijn nieiwe kookplaat kan wel alle pitten in boost zetten. En raad eens... Nog nooit gebruikt. Wat dat betreft heb ik veel meer profijt van de flexzones die ik kan koppelen dan van zo'n hoogvermogenpit.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

PaT schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Sorry, maar dit is wel erg overdreven. In mijn vorige woning zat zo'n 'goedkoop' inductieplaatje (bij aanschaf bestond er niets beters). Hoe vaak heb je meer dan 2 pitten in de turbostand? Ik echt nooit. Hooguit om het water wat sneller te laten koken.
Mijn nieuwe kookplaat kan wel alle pitten in boost zetten. En raad eens... Nog nooit gebruikt. Wat dat betreft heb ik veel meer profijt van de flexzones die ik kan koppelen dan van zo'n hoog vermogen pit.
Er is nogal een verschil tussen een plaatje wat twee pitjes op boost stand kan zetten en eentje die GEEN pitjes op boost stand kan zetten. 2.5kw (boosted) is niet echt euh veel te noemen als je een beetje deftig wilt boosten.
Hell ik ben er niet eens zeker van of deze plaatjes wel een boost stand hebben.
Mijn oude buren hadden ook een ultra goedkoop (dezelfde lijn als de persoon die ik quote).
Op dat ding kon je amper een eitje koken want hij kon simpelweg op lager vermogen amper zijn temperatuur houden (ipv lager vermogen ging de kookplaat gewoon met langere tussenpozen pulseren)
Mijn eigen ervaringen waren met een super goedkoop plaatje van AEG waren dat ik mijn pan amper heet genoeg kreeg om een steak flink dicht te branden op een pitje met max 1000 / 1500w zonder boost. Om nog maar niet te spreken over de mega kleine zones die je had om de pan op te zetten. Volgens mij was de grootste iets van 16cm geloof me als je voor meer als 2 man wilt koken zit je dan echt met kleine pannetjes.

Nu zie ik dat de inventum plaat twee 16cm en twee 22cm spots heeft dus dat gaat nog. Maar ja het is natuurlijk ieders keuze he. Hou er ook rekening mee dat de wattages die opgegeven zijn incl boost zijn en dat boost niet voor een onbeperkte tijd / periode op zo'n plaat gebruikt kan worden.

Ik geef ook niet aan dat hij voor een 1200 euro plaat moet gaan maar spendeer je geld liever aan iets waar je ook daadwerkelijk met plezier op kookt ipv iets waar het eigenlijk ook maar een beetje mee behelpen is.
Fromz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:41:
[...]

Duidelijk, waar ga ik wel blij van worden?
Als je 100% zeker zo'n kleine plaat wilt hebben zou je voor zo iets kunnen gaan:
https://www.keukenloods.nl/eh651beb1e.html

Maar met een beetje meer ruimte zou je al kunnen gaan voor iets in deze vorm.
https://www.keukenloods.nl/piv851fc5e.html

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 21-08-2019 20:57 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

1 AEG DVB5960HB € 644,94 € 644,94
Face Flush wandschouw afzuiger 90cm zwart, 700m3/u, 69dB, Hob2Hood, LED, randafzuiging, Energie A
1 AEG IKE95471FB € 999,00 € 999,00
Inductiekookplaat 90cm, 5 zones, MaxiSense, DirekTouch, FlexiBridge, Hob2Hood, facetrand
2 Bosch CMG836NS1 € 1599,00 € 3198,00
Combi magnetron nis45 RVS, 900W, 12 syst., 45L, EcoClean, 3x 2.5 inch TFT display
1 Liebherr ICU3324-20 € 1249,00 € 1249,00
Koel/vries nis178, deur-op-deur, 194+80L, 36dB, BioCool, LED, Energie A++
1 Selsiuz 350228 € 899,00 € 899,00
Selsiuz 350228, Inox, Steel Haaks, Combi Boiler 3,7 Liter

Zo, net de apparatuur voor de keuken besteld, was toch weer 800€ goedkoper bij 123keukenapparatuur.nl dan bij mijn keukenboer in het dorp.
Huis schiet ook alweer op, op nog het schuine dakje boven de uitbouw na is het metselen klaar. Afdekvloer is gister gegoten, ze hebben nog een paar dagen timmerwerk en dan komt maandag de stucadoor beginnen en maandag of dinsdag de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LxnQJ3D/IMG-20190821-171601.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09-2021

fsi

Zojuist terug gekomen vanuit Duitsland, wat een facade.

We zijn bij Kuchenhaus Ekelhoff in Nordhof geweest. Na aanraden van kennissen en vaak te horen hebben gekregen dat keukens in Duitsland goedkoper zijn waagden wij het eraan. Rond half twee kwamen we aan, zodat we nog tijd hadden om de showroom te bekijken, om twee uur begon onze afspraak. We spraken met een verkoper die Nederlands had geleerd doordat hij vele Nederlandse klanten had en hij zat al 16 jaar in het vak. We spraken onze wensen door en kregen een goede indruk. Hij wist ons over een aantal dingen goed te overtuigen waar we niet zeker over waren (ook al stonden zijn uitspraken soms haaks op andere keukenleveranciers hun verkopers, wie er gelijk heeft weet ik niet). Op de opmerking dat hij een goede verkoper is antwoordde hij dat hij geen verkoper is, maar een adviseur. Hij tekende de opstelling op papier en liepen daarna de showroom door om de verschillende apparaten te laten zien. Zo far so good. Toen alle wensen duidelijk waren ging hij een 3d model waren. Wij werden verzocht om een uur te wachten.

Na anderhalf uur te hebben gewacht was het design klaar (inmiddels al 17:30, terwijl 18:00 de sluitingstijd is). Na het zien van de 3d design wilden we nog een aantal dingen veranderen, bijvoorbeeld de afzuiginstallatie en bovenkasten. We merkten gelijk dat we werden gerushed om beslissingen te maken. En kregen een oncomfortabel gevoel. Daarna vroegen we of we een prijs konden krijgen, zodat we er thuis nog over na konden denken. Dit was niet mogelijk. Hij moest namelijk al het apparatuur nog berekenen en kon daarna pas met een prijs komen. Hij gaf aan dat we dan weer moesten komen, of als we nu besloten dat hem wouden kopen zou hij alles uitrekenen. Maar de prijslijst zouden we niet mee naar huis krijgen, want hij kreeg niet betaald om over te werken (het was inmiddels na 18h). Ook de foto van de keuken kregen we niet mee, die mochten we krijgen nadat de keuken was gekocht. We voelden dat hij ons wou forceren om de keuken te kopen en zijn toen naar huis gegaan. Zonder prijs, zonder foto, niks. We zijn nu bij meerdere keukenleveranciers geweest en alle hebben ze een prijslijst en foto meegegeven. Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

fsi schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:30:
Zojuist terug gekomen vanuit Duitsland, wat een facade.

We zijn bij Kuchenhaus Ekelhoff in Nordhof geweest. Na aanraden van kennissen en vaak te horen hebben gekregen dat keukens in Duitsland goedkoper zijn waagden wij het eraan. Rond half twee kwamen we aan, zodat we nog tijd hadden om de showroom te bekijken, om twee uur begon onze afspraak. We spraken met een verkoper die Nederlands had geleerd doordat hij vele Nederlandse klanten had en hij zat al 16 jaar in het vak. We spraken onze wensen door en kregen een goede indruk. Hij wist ons over een aantal dingen goed te overtuigen waar we niet zeker over waren (ook al stonden zijn uitspraken soms haaks op andere keukenleveranciers hun verkopers, wie er gelijk heeft weet ik niet). Op de opmerking dat hij een goede verkoper is antwoordde hij dat hij geen verkoper is, maar een adviseur. Hij tekende de opstelling op papier en liepen daarna de showroom door om de verschillende apparaten te laten zien. Zo far so good. Toen alle wensen duidelijk waren ging hij een 3d model waren. Wij werden verzocht om een uur te wachten.

Na anderhalf uur te hebben gewacht was het design klaar (inmiddels al 17:30, terwijl 18:00 de sluitingstijd is). Na het zien van de 3d design wilden we nog een aantal dingen veranderen, bijvoorbeeld de afzuiginstallatie en bovenkasten. We merkten gelijk dat we werden gerushed om beslissingen te maken. En kregen een oncomfortabel gevoel. Daarna vroegen we of we een prijs konden krijgen, zodat we er thuis nog over na konden denken. Dit was niet mogelijk. Hij moest namelijk al het apparatuur nog berekenen en kon daarna pas met een prijs komen. Hij gaf aan dat we dan weer moesten komen, of als we nu besloten dat hem wouden kopen zou hij alles uitrekenen. Maar de prijslijst zouden we niet mee naar huis krijgen, want hij kreeg niet betaald om over te werken (het was inmiddels na 18h). Ook de foto van de keuken kregen we niet mee, die mochten we krijgen nadat de keuken was gekocht. We voelden dat hij ons wou forceren om de keuken te kopen en zijn toen naar huis gegaan. Zonder prijs, zonder foto, niks. We zijn nu bij meerdere keukenleveranciers geweest en alle hebben ze een prijslijst en foto meegegeven. Erg jammer dit.
Dat keukens goedkoper zijn in duitsland komt met name door de hele mandemakers "verkooptactiek" Hoog in zetten en dan hopen dat mensen happen en erg blij zijn met de fictieve 50% korting. :r
Dat is tegenwoordig gelukkig steeds minder te worden. Maar ja dat hing natuurlijk ook deels samen omdat hier vroeger nog gewoon heel je keuken mee kon financieren met de hypotheek die je niet af hoefde te lossen. 7(8)7

Dat is zover ik weet in duitsland nooit een ding geweest iets met daar moet je eigen geld inbrengen om überhaupt een huis te kunnen kopen dan denk je wel wat meer na over het uitgeven van geld in je keuken.

Game PC

• Fromz
Shunt schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Er is nogal een verschil tussen een plaatje wat twee pitjes op boost stand kan zetten en eentje die GEEN pitjes op boost stand kan zetten. 2.5kw (boosted) is niet echt euh veel te noemen als je een beetje deftig wilt boosten.
Hell ik ben er niet eens zeker van of deze plaatjes wel een boost stand hebben.
Mijn oude buren hadden ook een ultra goedkoop (dezelfde lijn als de persoon die ik quote).
Op dat ding kon je amper een eitje koken want hij kon simpelweg op lager vermogen amper zijn temperatuur houden (ipv lager vermogen ging de kookplaat gewoon met langere tussenpozen pulseren)
Mijn eigen ervaringen waren met een super goedkoop plaatje van AEG waren dat ik mijn pan amper heet genoeg kreeg om een steak flink dicht te branden op een pitje met max 1000 / 1500w zonder boost. Om nog maar niet te spreken over de mega kleine zones die je had om de pan op te zetten. Volgens mij was de grootste iets van 16cm geloof me als je voor meer als 2 man wilt koken zit je dan echt met kleine pannetjes.

Nu zie ik dat de inventum plaat twee 16cm en twee 22cm spots heeft dus dat gaat nog. Maar ja het is natuurlijk ieders keuze he. Hou er ook rekening mee dat de wattages die opgegeven zijn incl boost zijn en dat boost niet voor een onbeperkte tijd / periode op zo'n plaat gebruikt kan worden.

Ik geef ook niet aan dat hij voor een 1200 euro plaat moet gaan maar spendeer je geld liever aan iets waar je ook daadwerkelijk met plezier op kookt ipv iets waar het eigenlijk ook maar een beetje mee behelpen is.

[...]

Als je 100% zeker zo'n kleine plaat wilt hebben zou je voor zo iets kunnen gaan:
https://www.keukenloods.nl/eh651beb1e.html

Maar met een beetje meer ruimte zou je al kunnen gaan voor iets in deze vorm.
https://www.keukenloods.nl/piv851fc5e.html
Volgens mij zitten we nu vast aan het formaat van de uitsparing in het blad.

Maar dat is op zich geen probleem, we hebben aan dit formaat voldoende plek en zoals eerder aangegeven, dit is niet onze droom keuken maar eentje waar we een jaar of 5 plezier van willen hebben.

Is dit een optie: samsung-nz64k5747bk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 22:31
Wij hebben momenteel vergelijkbare ervaring met keukenboer in Duitsland(niet Nordhorn). Eerste keer bespreek je de wensen. 2de keer ontwerp en prijs en details bespreken. Gevraagd dat we nu echt dingen op papier willen. En het blijft nu ook alweer 2 weken stil. Op basis van woorden scheelt het 15 a 20%. Maar we gaan geen keuken a 15k kopen, met hem op zijn blauwe ogen geloven.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:50

DJT

Wij kregen bij Ekelhof in eerste instantie alleen wat tekeningen mee, de offerte kwam twee weken later. Mocht je nog eens naar Nordhorn gaan; wij zijn heel netjes geholpen bij Möbel Faber. Een vrij kleine keukenzaak waar de eigenaar je nog zelf helpt. Netjes geholpen en een goede prijs gekregen. Wij hebben uiteindelijk voor Next gekozen en die kon hij niet leveren, anders hadden we daar zeker gekocht.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat wij bij Ekelhoff niet slecht geholpen zijn. Kregen een prijs, en hebben ook twee afspraken gemaakt. Waren al in gesprek over een Tristar keuken, dus konden ook goed uitleggen waar we aan twijfelden. Prijs kregen we inderdaad een paar dagen later, maar hebben er uiteindelijk twee weekendjes weg van gemaakt, dus dat was niet zo erg.

• Shunt

Shunt

Boe

Fromz schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:36:
[...]

Volgens mij zitten we nu vast aan het formaat van de uitsparing in het blad.

Maar dat is op zich geen probleem, we hebben aan dit formaat voldoende plek en zoals eerder aangegeven, dit is niet onze droom keuken maar eentje waar we een jaar of 5 plezier van willen hebben.

Is dit een optie: samsung-nz64k5747bk
Je hebt hier in ieders geval een zone met een flinke boost en waar je een flinke pan van 21 cm op kwijt kunt.
Maar de rest van de zones lijken of geen boost te hebben of een hele zwakke. Dat is het ding een beetje een goede kookplaat kost geld. Maar dit lijkt mij persoonlijk al een fijnere plaat om mee te koken als die andere. Maar dat zeg ik puur gebaseerd op de specs.

Game PC

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39

MAZZA

Barbie is er weer!

fsfikke schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Wij zijn ook naar een Bulthaup keuken aan het kijken, en zouden ook iets meer vertrouwen in een Duitse winkel hebben. Maar hoe zit dit qua levering en montage? Doen ze dat ook in Nederland?
Late reactie, want ik was op vakantie :)

Maar waar wij de keuken hebben afgenomen in Duitsland spreken ze gewoon Nederlands, werd de keuken netjes door hun geleverd en gemonteerd (zat in de prijs inbegrepen). Alles wordt netjes schoon opgeleverd en mochten er puntjes zijn wordt het zsm opgelost.

Op z'n Duits zeg maar :Y)

• fsi

fsi

Update gekregen vanuit Ekelhoff. Ben gebeld met de totaalprijs en dat hij nog wat veranderingen heeft aangebracht om het nog hoogwaardiger te maken (heeft zelfs met zijn baas gesproken om een goede prijs te maken). Om de prijslijst en foto's in te zien moeten we opnieuw langskomen. Daar pas ik natuurlijk voor. Ik vind het een hele rare gang van zaken. Gelukkig zijn er meer mensen met deze ervaring, zoals ik in de reacties heb gelezen.

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-07 20:53
fsi schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:32:
Update gekregen vanuit Ekelhoff. Ben gebeld met de totaalprijs en dat hij nog wat veranderingen heeft aangebracht om het nog hoogwaardiger te maken (heeft zelfs met zijn baas gesproken om een goede prijs te maken). Om de prijslijst en foto's in te zien moeten we opnieuw langskomen. Daar pas ik natuurlijk voor. Ik vind het een hele rare gang van zaken. Gelukkig zijn er meer mensen met deze ervaring, zoals ik in de reacties heb gelezen.
Inderdaad zeer rare gang van zaken. Ik ben wel goed geholpen bij Ekelhoff, maar de communicatie erna vond ik erg slecht. Qua prijs zijn wel goed maar niet super scherp. Uiteindelijk had ik weinig tijd meer ivm deadline aanleveren leidingwerk, dus toch voor Ekelhoff gegaan. Later volgend jaar de definitieve keuken bestellen, ben benieuwd hoe dat gaat.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik vind het zo gek niet om iemand persoonlijk te spreken.
Dat wij nederlanders wat afstandelijk zijn is weer een andere vraag natuurlijk :)

Ik moet zeggen dat ik bij een vergelijkbare Next125 keuken in duitsland van 38k bij bemmel en kroon naar 31k bij ekelhoff ging. Of je daarvoor drie keer twee uur wilt rijden is vraag 2...

• B-Real
Is zo gek toch niet dat je een offerte en tekening ter plekke nog een keer gaat doornemen zodat de verkoper/adviseur bepaalde zaken kan toelichten en jullie gelijk een eerst reactie kunnen geven en nog zaken kunnen laten aanpassen?

Al met al moet je er wel een lekker gevoel bij hebben, dat is blijkbaar niet het geval, maar dat je nog een keer terug moet is toch redelijk normaal.

Wat ik, eigen ervaring, bij één zaak wel raar vond is dat we na het tweede of derde gesprek nog steeds geen printje van de tekening of een uitsplitsing qua kosten en welke apparatuur mee konden krijgen.
Hij wilde niet dat we zijn prijzen gingen vergelijken, snap ik maar dat gebeurt dus echt wel als bij dergelijke investeringen.
Maar afgezien van het vergelijken maakte dat het voor ons ook erg lastig om thuis na te denken over aanpassingen/veranderingen en dat vond ik eigenlijk nog wel het vervelendste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
fsi schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:32:
Tja... dat is hoe ze in Duitsland met elkaar omgaan, cultuurverschilletje. Klant is in Duitsland in de meeste gevallen nog gewoon koning, dus face to face een offerte doornemen en niet simpel per mail over de buhne gooien.

Zelf ben ik met mijn vrouw lokaal bij een keukenleverancier geweest vorig jaar. Eerste keer anderhalf uur gezeten en in grote lijnen alles besproken, twintig minuutjes wachten en we hadden een offerte. Twee bespreking gehad met een andere verkoopster (vakantieperiode), paar dingen aangepast en herziene offerte kwam op hetzelfde prijsniveau. Tekeningen op papier kregen we direct mee, 3D plaatjes volgden een paar dagen nadat we de keuken hadden gekocht.

• drfrisbee
Den_S85 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:52:
[...]

Tja... dat is hoe ze in Duitsland met elkaar omgaan, cultuurverschilletje. Klant is in Duitsland in de meeste gevallen nog gewoon koning, dus face to face een offerte doornemen en niet simpel per mail over de buhne gooien.
Meen je dit serieus? Klant moet +/- 4 uur reizen om een offerte te zien en dan de stelling neerzetten dat de klant koning is?

Klant is lopende portemonnee zou ik eerder zeggen. 2x op en neer is best een investering, ga je dan nog weglopen? Of teken je maar want anders moet je, als het toch de beste offerte was, nog een keer.... gewoon een Duitse variant speciaal ontwikkeld voor nederlanders....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Den_S85
drfrisbee schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

Meen je dit serieus? Klant moet +/- 4 uur reizen om een offerte te zien en dan de stelling neerzetten dat de klant koning is?

Klant is lopende portemonnee zou ik eerder zeggen. 2x op en neer is best een investering, ga je dan nog weglopen? Of teken je maar want anders moet je, als het toch de beste offerte was, nog een keer.... gewoon een Duitse variant speciaal ontwikkeld voor nederlanders....
Klant kiest er zelf voor om naar Nordhorn, Duitsland te reizen. Dat kun je die Duitsers niet kwalijk nemen.

Het is een beetje de Nederlandse mentaliteit tegenwoordig dat alles maar direct voor je geregeld moet worden en het liefst met volledig gedetailleerde offerte met netto prijzen er bij, want dan kun je direct kijken of je nog ergens "genaaid" wordt met apparatuur, want online is het toch allemaal goedkoper. 8)7

• Shunt

Shunt

Boe

Den_S85 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

Klant kiest er zelf voor om naar Nordhorn, Duitsland te reizen. Dat kun je die Duitsers niet kwalijk nemen.

Het is een beetje de Nederlandse mentaliteit tegenwoordig dat alles maar direct voor je geregeld moet worden en het liefst met volledig gedetailleerde offerte met netto prijzen er bij, want dan kun je direct kijken of je nog ergens "genaaid" wordt met apparatuur, want online is het toch allemaal goedkoper. 8)7
Ja dat is heel normaal, kijk maar in iedere andere branche is dat ook zo.
Ga je een auto kopen krijg je gewoon een lijstje mee met netto prijzen van je auto prima kun jij op je gemak nog even vergelijken.
Vloeren, meubels, computer onderdelen, witgoed, bruingoed alleen in de keuken branche proberen ze geheimzinnig te doen en zo ondoorzichtig mogelijk te werken. En het dan af vragen waarom mensen zich daar tegen verzetten.

Game PC

• drfrisbee
Den_S85 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

Ik neem die Duitsers niks kwalijk. Dit specifieke bedrijf verkoopt volgens mij alleen maar aan nl-erd die geloven dat het gras bij de buren per definitie groener is. Daar spelen ze handig op in. Net als mandemakers inspeelt op de nl-er die wil pochen met 50% korting.

Maar de klant is net zo’n koning als bij mandemakers. Een rijke koning die geplukt moet worden.....

Ach ja, ik ben er geen fan van. Maar ik denk dat dat wel duidelijk is 🤪

• Goromo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-04 11:09
Beste Tweakers,

Na een aantal rondes langs meerdere keukenzaken viel mij op dat een aantal frontje tussen de oorzijde van het front en de zijkant daarvan een slordige overgang laten zien (wit lijntje). Zie foto
Ook het frontje van de Hacker Systemat AV2035 vertoont dit euvel.
Als je de verkoper hierop wijst wordt er aangegeven dat dit komt omdat het showroom frontjes betreft en dat deze lijden.
Wat is jullie ervaring hierin ?.

https://www.dropbox.com/s...9%2019%2018%2049.jpg?dl=0

[ Voor 16% gewijzigd door Goromo op 22-08-2019 21:10 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Goromo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:08:
Beste Tweakers,

Na een aantal rondes langs meerdere keukenzaken viel mij op dat een aantal frontje tussen de oorzijde van het front en de zijkant daarvan een slordige overgang laten zien (wit lijntje). Zie foto
Ook het frontje van de Hacker Systemat AV2035 vertoont dit euvel.
Als je de verkoper hierop wijst wordt er aangegeven dat dit komt omdat het showroom frontjes betreft en dat deze lijden.
Wat is jullie ervaring hierin ?.

https://www.dropbox.com/s...9%2019%2018%2049.jpg?dl=0
Dat komt omdat het geen doorgelakte frontjes zijn maar geplakt. En elke keuken heeft te lijden anders moet je hem in de verpakking laten staan :p . Overigens zie je dit wel terug in de prijs. (lees: doorgelakte fronten zijn een stuk duurder)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

Reinier

\o/

Goromo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:08:
Dan zou ik naar een andere zaak gaan :)
Ik durf te stellen dat je eigen keuken meer te verduren krijgt dan een showroomexemplaar. Er wordt hooguit met deurtjes gemept ofzo, maar ze komen bijvoorbeed nooit in contact met water.

• Goromo
Beste GeeMoney,

Bedankt voor de reactie.

Ik dacht dat het systemat programma wel een deftig programma is en tot de betere keuken behoorde 🤔.
Als je doorgelakte frontjes kiest krijg je dan ook automatisch afgeronde kanten ? Of is het ook mogelijk om strakke kanten te kiezen ?

• Shunt

Shunt

Boe

Reinier schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:35:
[...]

Dan zou ik naar een andere zaak gaan :)
Ik durf te stellen dat je eigen keuken meer te verduren krijgt dan een showroomexemplaar. Er wordt hooguit met deurtjes gemept ofzo, maar ze komen bijvoorbeed nooit in contact met water.
Water nee maar hoe veel van die mongolen denk je dat er rond lopen die even kijken hoe krasbestendig zo iets is? Of eventjes wat meer druk op dat schanier zetten kijken of het een beetje stevig is. Oh een lade doe die eens flink bewegen kijken hoe veel flex er in die lade zit. Verder loopt daar gemiddeld gezien 6 dagen in de week acht uur lang iemand zeker 10 20x met de kastdeurtjes te meppen en bovenstaande te doen.

Wat je ook in een showroom neer zet het slijt harder als thuis.

Dat plaatje however heeft geen donder met slijtage te maken maar met een matig frontje qua afwerking.
Zelfs mijn middenmoot keukenfrontjes zijn netter afgewerkt. In mijn vorige keuken had ik 100% gelakte frontjes (van hetzelfde merk als ik mijn kasten nu heb btw) Die waren rondom gelakt en dus enigszins afgerond op de hoekjes. Van de voorkant leken ze gewoon rechthoekig. Echter moet ik eerst wat meer vertrouwen in mijzelf en eventuele medebewoners krijgen om nog een keer een keuken met gelakte deurtjes te nemen. (vooral geen mat gelakte). Ik vind het heerlijk luxe ogen en ook echt extreem fijn aanvoelen maar je gaat er alles op zien qua schade.

[ Voor 28% gewijzigd door Shunt op 22-08-2019 22:09 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
Ik zie hier wat dingen voorbij komen over Duitse keukenboeren en hoor dat ze goedkoop zijn.

Nou hoef ik geen keuken van de allerchiqueste keukenzaak. Ik ben al bij Ikea geweest, omdat je daar gewoon weet wat je krijgt. Geen neponderhandelingen en "gratis" apparatuur regelen. Apparatuur bestel ik nu wel ergens anders, omdat ik o.a. een inductieplaat met meer vermogen wil en een betere koelkast. Ikea spul is prima, maar er is beter scorende apparatuur voor minder.

Nu komen de hamvragen: heeft het zin naar Duitsland te gaan voor een keuken als de optie in Nederland Ikea is? Of zit je dan in een segment waar dat niet uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Goromo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:36:
Beste GeeMoney,

Bedankt voor de reactie.

Ik dacht dat het systemat programma wel een deftig programma is en tot de betere keuken behoorde 🤔.
Als je doorgelakte frontjes kiest krijg je dan ook automatisch afgeronde kanten ? Of is het ook mogelijk om strakke kanten te kiezen ?
Hopelijk niet op basis van die lijst in de eerste post? Ik heb het al vaker gezegd. Mijn vorige keuken was een Systemat, niks op aan te merken goede keuken. Maar een basis Systemat (en er zijn nogal wat varianten) is echt niks bijzonders, gewoon een degelijke keuken. Staar je niet blind op merken, maar kijk naar afwerking, gebruikte scharnieren, dat soort zaken. Daar kun je aan zien of een keuken robuust is of ietsje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Framoes schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:57:
Ik zie hier wat dingen voorbij komen over Duitse keukenboeren en hoor dat ze goedkoop zijn.

Nou hoef ik geen keuken van de allerchiqueste keukenzaak. Ik ben al bij Ikea geweest, omdat je daar gewoon weet wat je krijgt. Geen neponderhandelingen en "gratis" apparatuur regelen. Apparatuur bestel ik nu wel ergens anders, omdat ik o.a. een inductieplaat met meer vermogen wil en een betere koelkast. Ikea spul is prima, maar er is beter scorende apparatuur voor minder.

Nu komen de hamvragen: heeft het zin naar Duitsland te gaan voor een keuken als de optie in Nederland Ikea is? Of zit je dan in een segment waar dat niet uitmaakt?
Waarom is IKEA jouw enige mogelijkheid in nederland?
Volgens mij zijn er voldoende toko's die ook gewoon "netto" werken.
En nee volgens mij is er tegenwoordig amper verschil met de prijzen in nederland en duitsland.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Shunt schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

En nee volgens mij is er tegenwoordig amper verschil met de prijzen in nederland en duitsland.
Uit praktisch oogpunt en de kwaliteit is prima. Heb te vaak gehoord dat je bij keukenhandelaren in dat segment eerst moet leuren om zogenaamde korting te krijgen. Ikea heeft een lage drempel om een afspraak te maken of binnen te lopen en je kan de prijzen van alle elementen gewoon in de winkel zien. Bij andere zaken zie ik vooral prijzen van voorbeeldkeukens op hun site.

En er is gezien de vooruitgeschoven overdracht ook relatief weinig tijd, haha.

Thanks voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Framoes schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:35:
[...]

Uit praktisch oogpunt en de kwaliteit is prima. Heb te vaak gehoord dat je bij keukenhandelaren in dat segment eerst moet leuren om zogenaamde korting te krijgen. Ikea heeft een lage drempel om een afspraak te maken of binnen te lopen en je kan de prijzen van alle elementen gewoon in de winkel zien. Bij andere zaken zie ik vooral prijzen van voorbeeldkeukens op hun site.

En er is gezien de vooruitgeschoven overdracht ook relatief weinig tijd, haha.

Thanks voor je reactie!
Tsjah, de vragen die je noemt zijn allemaal in het topic langs gekomen.

Als je volgende week een keuken nodig hebt, ontkom je denk ik niet aan het zelf monteren van een Ikea keuken.

En naar duitsland rijden voor een keuken van 5k is natuurlijk ook een ander verhaal dan voor een keuken van 35k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
MikeyMan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Tsjah, de vragen die je noemt zijn allemaal in het topic langs gekomen.

Als je volgende week een keuken nodig hebt, ontkom je denk ik niet aan het zelf monteren van een Ikea keuken.

En naar duitsland rijden voor een keuken van 5k is natuurlijk ook een ander verhaal dan voor een keuken van 35k
Ik heb nog een week of 5, dus waarschijnlijk net wel/niet genoeg tijd. Beetje afhankelijk van hoe snel alles akkoord is.

Maar je laatste punt is eigenlijk waar ik op doelde. Bij de Ikea koop je natuurlijk voor ongeveer 7-10k een redelijk tot flinke keuken waar veel mensen prima mee uit de voeten kunnen. Ik vind het dan niet de moeite waard om voor €1000 twee keer naar Duitsland op en neer te rijden. We verhuizen een end verderop, dus er moeten nog genoeg andere dingen worden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsi

fsi

Shunt schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

We zijn ook bij Bruynzeel geweest en deze rekent ook gewoon met netto prijzen en er is geen onderhandeling mogelijk. Er zijn vast meer keukenboeren die ook zo werken. Nadat wij naar Duitsland zijn geweest kan ik dat afraden. Ik ben het eens met dat er tegenwoordig bijna tot geen verschil meer is in de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goromo
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:16:
[...]

Hopelijk niet op basis van die lijst in de eerste post? Ik heb het al vaker gezegd. Mijn vorige keuken was een Systemat, niks op aan te merken goede keuken. Maar een basis Systemat (en er zijn nogal wat varianten) is echt niks bijzonders, gewoon een degelijke keuken. Staar je niet blind op merken, maar kijk naar afwerking, gebruikte scharnieren, dat soort zaken. Daar kun je aan zien of een keuken robuust is of ietsje minder.
Eigenlijk meer op reacties binnen dit forum.
Systemat wordt toch volgens mij vaker aangehaald als een van de betere keuken binnen het midden segment.
Maar ik begrijp uit uw reactie dat binnen systemat ook nog kwaliteit verschillen zijn.
Dit ligt dan aan het type front ?.

We hebben ook nog een offerte voor een Ballerina en Schuller keuken.
Schuller hebben we eerder gehad en waren we tevreden over, Ballerina is toevallig op ons pad gekomen en ik moet zeggen dat deze ons wel aansprak mede omdat hier de Legrabox reeks gebruikt wordt en we er een mooi front gezien hadden.
Uit enige feedback dat ik over Ballerina keukens gekregen heb blijkt dat dit merk onderkant middenklasse geplaatst moet worden echter volgens Kuchenforum.de staat dit merk aan de bovenkant van de middenklasse.
Is voor de leek toch erg verwarrend 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Goromo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:30:
[...]

Eigenlijk meer op reacties binnen dit forum.
Systemat wordt toch volgens mij vaker aangehaald als een van de betere keuken binnen het midden segment.
Maar ik begrijp uit uw reactie dat binnen systemat ook nog kwaliteit verschillen zijn.
Dit ligt dan aan het type front ?.

We hebben ook nog een offerte voor een Ballerina en Schuller keuken.
Schuller hebben we eerder gehad en waren we tevreden over, Ballerina is toevallig op ons pad gekomen en ik moet zeggen dat deze ons wel aansprak mede omdat hier de Legrabox reeks gebruikt wordt en we er een mooi front gezien hadden.
Uit enige feedback dat ik over Ballerina keukens gekregen heb blijkt dat dit merk onderkant middenklasse geplaatst moet worden echter volgens Kuchenforum.de staat dit merk aan de bovenkant van de middenklasse.
Is voor de leek toch erg verwarrend 8)7
Denk je dat de prijzen zo verschillen op basis van een kleurtje? Kijk hier eens https://thuiskeukens.nl/

Trek je niet teveel aan van merken en hun 'klasse', ik zie het vooral terugkomen bij mensen die teveel betaald hebben voor hun keuken maar wel een 'hogere segment' merk hebben.....beetje het Apple effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:30

JT

VETAK y0

Rare toko, Superkeukens. Keuken laten ontwerpen rond de 12k inclusief kokend waterkraan maar allemaal met die budgetmeuk van Juno, Airforce en nog wat. Dus gevraagd wat de keuken kost zónder de apparatuur. Hou in je achterhoofd dat de kokendwaterkraan met onze wensen een kleine 1000 euro is: 10k 8)7 Je wordt gewoon onder druk gezet om die budgetmeuk te kopen. Was ook een heel verhaal bij dat je voor een Schüllerkeuken ook betaald voor een bepaalde hoeveelheid apparatuur, je krijgt een aantal punten om uit te geven aan apparatuur zonder dat het je extra kost maar dat kan alleen met die budgetmeuk.

Ben ook maar eens wat aan het ontwerpen in de Ikea planner, weet iemand hoe dat werkt als je niet helemaal uit komt met maten? Met de standaardkasten hou ik een gat over van 25cm en nog een van 15cm ofzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Hier met mijn lokale keukenboer prima ervaringen, keuken zou eigenlijk volgende week pas geleverd worden. Voor de verbouwing hadden we alvast een stukje nodig om de meterkast in een hoge kast te maken. Heeft ie mooi vast een stukje gebracht gisteravond rond 19:00. Ruim na zijn werktijd, de baas kwam het ook zelf brengen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VS34qfH/IMG-20190823-174245.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 24-08-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JT schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:44:
.

Ben ook maar eens wat aan het ontwerpen in de Ikea planner, weet iemand hoe dat werkt als je niet helemaal uit komt met maten? Met de standaardkasten hou ik een gat over van 25cm en nog een van 15cm ofzo.
Andere maten kiezen, passtukken en de keuken van de muur af trekken zijn de enige opties vrees ik.

Of je moet zelf een kast op maat zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
JT schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:44:

Er zijn ook kastjes van 20 cm bij Ikea. Voor de rest effe de hoekkasten checken, hier zijn er 2 van met verschillende maten. Zelf ook een Ikea keuken getekend en vervolgens een afspraak bij Ikea gemaakt. Zij finetunen de tekening en komen wel met kritische vragen. Al met al goed geholpen bij Ikea Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 25-06 19:49
Wij zijn gisteren ook naar Nordhorn gereden voor Ekelhoff en Mobel Faber.

Mobel Faber had een lagere prijs dan de offerte die we ze al gestuurd hadden. Hij had alles al netjes voorbereid. Alleen hebben we daar de offerte nog niet zwart op wit. Daar deed hij op dat moment wel een beetje vreemd over (snel wegklikken van de bedragen). Dus nog even navragen. Kregen al wel de installatietekening mee... :)

Bij Ekelhoff spraken we met een Nederlandse vrouw. Zij heeft onze tekening eerst 'klad' uitgetekend. Vervolgens zou het een uur duren om dat tot een 3D ontwerp te maken en een offerte te maken (en dus om 17.30 terug te komen). We zijn niet gebleven en hebben gevraagd of ze ze via de mail kon sturen: geen probleem. Idd uurtje later een mailje met de offerte. Ze zijn wel echt een stuk duurder dan Mobel Faber / NL bedrijven, dus ze gaan het wss niet worden. Daarnaast vragen ze 20% aanbetaling op het moment dat de technische tekening gemaakt moet worden.

PS nog een dingetje voor (deze?) Duitse keukenboeren: Ze mogen geen loodgieter / elektricien zijn in NL, dus moet je zelf het water aansluiten (als het goed is niet meer dan dichtdraaien) en de perilex van het kookblad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eypo schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:47:
Wij zijn gisteren ook naar Nordhorn gereden voor Ekelhoff en Mobel Faber.

Mobel Faber had een lagere prijs dan de offerte die we ze al gestuurd hadden. Hij had alles al netjes voorbereid. Alleen hebben we daar de offerte nog niet zwart op wit. Daar deed hij op dat moment wel een beetje vreemd over (snel wegklikken van de bedragen). Dus nog even navragen. Kregen al wel de installatietekening mee... :)

Bij Ekelhoff spraken we met een Nederlandse vrouw. Zij heeft onze tekening eerst 'klad' uitgetekend. Vervolgens zou het een uur duren om dat tot een 3D ontwerp te maken en een offerte te maken (en dus om 17.30 terug te komen). We zijn niet gebleven en hebben gevraagd of ze ze via de mail kon sturen: geen probleem. Idd uurtje later een mailje met de offerte. Ze zijn wel echt een stuk duurder dan Mobel Faber / NL bedrijven, dus ze gaan het wss niet worden. Daarnaast vragen ze 20% aanbetaling op het moment dat de technische tekening gemaakt moet worden.

PS nog een dingetje voor (deze?) Duitse keukenboeren: Ze mogen geen loodgieter / elektricien zijn in NL, dus moet je zelf het water aansluiten (als het goed is niet meer dan dichtdraaien) en de perilex van het kookblad aansluiten.
En hoe vergelijkbaar was de keuken?

Kan me iets voorstellen bij het verhaal van de elektricien, loodgieter maakt hier geen reet uit.

En daarnaast, ze maken zich daar wel makkelijk mee vanaf natuurlijk. Gezien ze vrijwel uitsluitend in NL verkopen zouden ze echt wel een gecertificeerde elektricien in dienst kunnen nemen. Maarja, dat kost je een extra mannetje en/of extra reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 25-06 19:49
MikeyMan schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

En hoe vergelijkbaar was de keuken?

Kan me iets voorstellen bij het verhaal van de elektricien, loodgieter maakt hier geen reet uit.

En daarnaast, ze maken zich daar wel makkelijk mee vanaf natuurlijk. Gezien ze vrijwel uitsluitend in NL verkopen zouden ze echt wel een gecertificeerde elektricien in dienst kunnen nemen. Maarja, dat kost je een extra mannetje en/of extra reistijd.
Ontwerp en apparatuur waren nagenoeg hetzelfde (Ene was wel next125, andere was hacker Systemat) .

Ja, zouden ze idd kunnen doen. Aan de andere kant, nu kunnen ze het wellicht goedkoper houden. Zolang ik het zelf maar makkelijk kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Next125 is volgens mij een totaal andere prijsklasse dan Hacker. Top- vs middensegment.
MikeyMan schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:20:
[...]

Andere maten kiezen, passtukken en de keuken van de muur af trekken zijn de enige opties vrees ik.

Of je moet zelf een kast op maat zagen.
Passtukken dan, keuken is 318 breed. MEt 20, 40, 60 en 80 kom je er dan nooit ;)
Bravertal schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Er zijn ook kastjes van 20 cm bij Ikea. Voor de rest effe de hoekkasten checken, hier zijn er 2 van met verschillende maten. Zelf ook een Ikea keuken getekend en vervolgens een afspraak bij Ikea gemaakt. Zij finetunen de tekening en komen wel met kritische vragen. Al met al goed geholpen bij Ikea Amsterdam.
Wellicht dat doen en dan een passtukje dan.

[ Voor 82% gewijzigd door JT op 24-08-2019 14:32 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JT schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:31:
Next125 is volgens mij een totaal andere prijsklasse dan Hacker. Top- vs middensegment.

[...]

Passtukken dan, keuken is 318 breed. MEt 20, 40, 60 en 80 kom je er dan nooit ;)

[...]

Wellicht dat doen en dan een passtukje dan.
Je zou ook de kasten 18cm van de muur af kunnen trekken. Krijg je een dieper blad, en wat ruimte voor de leidingen. Hoekkeuken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MikeyMan schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Je zou ook de kasten 18cm van de muur af kunnen trekken. Krijg je een dieper blad, en wat ruimte voor de leidingen. Hoekkeuken denk ik?
Op zich goed idee maar in onze situatie door ons niet echt gewenst. Het is een u-keuken met aan een kant korter blad dan er tegenover. Lange blad zit achter een muurtje, zou er dan achter vandaan komen. Aan de andere kant komen naast het keukenblad 3 hoge kasten waar die dan ook achter vandaan zou steken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Shunt schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Je hebt hier in ieders geval een zone met een flinke boost en waar je een flinke pan van 21 cm op kwijt kunt.
Maar de rest van de zones lijken of geen boost te hebben of een hele zwakke. Dat is het ding een beetje een goede kookplaat kost geld. Maar dit lijkt mij persoonlijk al een fijnere plaat om mee te koken als die andere. Maar dat zeg ik puur gebaseerd op de specs.
Op zich volstaat de door je voorgestelde EH651beb1e
prima, ik las alleen dat de piepjes nogal aanwezig zijn van de bediening. Op mijn vraag wat de opvolger of vergelijkbaar maar beter type zou zijn kreeg ik dit als tip: SE1f7645b

Mocht iemand ervaring hebben met een inductieplaat die daar tussenin (€600) zit dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:26
charrel schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:56:
Hier met mijn lokale keukenboer prima ervaringen, keuken zou eigenlijk volgende week pas geleverd worden. Voor de verbouwing hadden we alvast een stukje nodig om de meterkast in een hoge kast te maken. Heeft ie mooi vast een stukje gebracht gisteravond rond 19:00. Ruim na zijn werktijd, de baas kwam het ook zelf brengen.
[Afbeelding]
Meter kast in een keuken kast?
Je weet dat er richtlijnen zijn om een hoofdmeter te plaatsen vanuit de nuts bedrijven of is het een 2de groepenkast?

Edit:
https://www.enexis.nl/ove...nen-meterkast-en-bouwkast

[ Voor 8% gewijzigd door The Fatal op 25-08-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

The Fatal schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:05:
[...]

Je weet dat er richtlijnen zijn om een hoofdmeter te plaatsen vanuit de nuts bedrijven of is het een 2de groepenkast?
Nee, 1 keukenkast wordt ondiep. Op de achterkant komt de meterkast als het ware.
Zo wordt ie verstopt, gaat allemaal volgens de regeltjes ;)

De gasleidingen moesten ook opnieuw van de installateur

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 25-08-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

Reinier

\o/

En dan kun je er vanaf de andere kant bij of hoe moet ik dat zien??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Reinier schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:50:
En dan kun je er vanaf de andere kant bij of hoe moet ik dat zien??
Gewoon zoals het nu is uit via de gang/gangkast, wordt ie 35cm diep en de hoge kast aan de keukenkant 20 cm of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 14:39
Afgelopen zaterdag gesproken bij de keukenboer die toegewezen is vanuit ons nieuwbouw project. Die heeft ons het volgende voorstel meegegeven:

Foto door de muur heen(vanuit buurman perspectief, schiereiland staat tegen de muur):
Muurzijde foto

Vooraanzicht foto:
Voorzijde foto

Technische tekening van de keuken:
Technische tekening

Betreft een keuken met de volgende apparatuur:
Combioven: Bosch CMA585MB0
Vaatwasser: Bosch SMA46AX00N
Koelkast: Bosch KIR81SD30
Inductieplaat: Bosch PIE695DV5E
Afzuigkap: WAVE 866206 plafondsysteem, wordt ingebouwd door de keukenboer.
Kosten apparatuur (bron: Google): 6301 euro.
Keukenblad is van kunststof.

Dit is een vrij chique keukenzaak (vinden ze zelf vooral :+ ), nu heb ik de offerte op 12k rond liggen. Dit is inclusief inbouw, plafond verlaging, ledspots etc. Dit betreft exclusief de stelpost van 2300.

Meningen over dit voorstel?
Zelf twijfelen wij heel erg dit omdat het net iets buiten ons gestelde budget zit maar wel perfect voldoet aan onze eisen.

[ Voor 1% gewijzigd door Rendiertje op 26-08-2019 19:20 . Reden: Kosten apparatuur erbij vermeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
Rendiertje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:15:
Afgelopen zaterdag gesproken bij de keukenboer die toegewezen is vanuit ons nieuwbouw project. Die heeft ons het volgende voorstel meegegeven:

Foto door de muur heen(vanuit buurman perspectief, schiereiland staat tegen de muur):
[Afbeelding: Muurzijde foto]

Vooraanzicht foto:
[Afbeelding: Voorzijde foto]

Technische tekening van de keuken:
[Afbeelding: Technische tekening]

Betreft een keuken met de volgende apparatuur:
Combioven: Bosch CMA585MB0
Vaatwasser: Bosch SMA46AX00N
Koelkast: Bosch KIR81SD30
Inductieplaat: Bosch PIE695DV5E
Afzuigkap: WAVE 866206 plafondsysteem, wordt ingebouwd door de keukenboer.
Kosten apparatuur (bron: Google): 6301 euro.
Keukenblad is van kunststof.

Dit is een vrij chique keukenzaak (vinden ze zelf vooral :+ ), nu heb ik de offerte op 12k rond liggen. Dit is inclusief inbouw, plafond verlaging, ledspots etc. Dit betreft exclusief de stelpost van 2300.

Meningen over dit voorstel?
Zelf twijfelen wij heel erg dit omdat het net iets buiten ons gestelde budget zit maar wel perfect voldoet aan onze eisen.
Die doorloop van minder dan een meter lijkt me vrij krap. Heb je dit al eens uitgeprobeerd? Zet anders de vorm van je keuken eens uit mbv een tafel oid en probeer het eens uit. Lijkt me dat je nogal opgesloten zit achter het schiereiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 14:39
titan1901 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:26:
[...]

Die doorloop van minder dan een meter lijkt me vrij krap. Heb je dit al eens uitgeprobeerd? Zet anders de vorm van je keuken eens uit mbv een tafel oid en probeer het eens uit. Lijkt me dat je nogal opgesloten zit achter het schiereiland.
Ons huidige gang is nog iets minder breed dus dat is wat ons betreft akkoord.
We willen nog bij de bouwer de gang die ernaast zit te versmallen, dus het zou alleen maar groter worden dan wat er nu ingetekend is.

[ Voor 0% gewijzigd door Rendiertje op 27-08-2019 08:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Weet hier iemand meer over inmeten van een keuken?
Ik ga er vanuit dat ze altijd op locatie moeten inmeten en niet bijv. het op basis van bouwtekeningen doen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
titan1901 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:26:
[...]

Het is niet super ruim met 98cm, maar de doorgang van een deur is meestal rond de 90cm. Dus heel smal is het ook weer niet.

Ik vind het een leuke opstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
Martinusz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:32:
Weet hier iemand meer over inmeten van een keuken?
Ik ga er vanuit dat ze altijd op locatie moeten inmeten en niet bijv. het op basis van bouwtekeningen doen?
Tja, niets moet natuurlijk, maar het is wel zeer aan te raden om op locatie in te laten meten.

Hierbij worden niet alleen de exacte lengte, breedte en hoogte gecheckt, maar kijken ze ook even of de muren haaks staan. Wel zo fijn om exact te weten.

De werkelijke maten kunnen nog wel eens afwijken van tekening. Het hoeft maar een halve centimeter te zijn en je bent de klos als je dit niet in de praktijk opmeet.

[ Voor 13% gewijzigd door Den_S85 op 27-08-2019 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Den_S85 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Tja, niets moet natuurlijk, maar het is wel zeer aan te raden om op locatie in te laten meten.

Hierbij worden niet alleen de exacte lengte, breedte en hoogte gecheckt, maar kijken ze ook even of de muren haaks staan. Wel zo fijn om exact te weten.

De werkelijke maten kunnen nog wel eens afwijken van tekening. Het hoeft maar een halve centimeter te zijn en je bent de klos als je dit niet in de praktijk opmeet.
Hmm ja klinkt wel logisch inderdaad, probleem is dat we eigenlijk voordat we de sleutel krijgen het willen laten opmeten, maar plots willen de bewoners dat niet meer :X dus in dat geval kan het pas opgemeten worden zodra we de sleutel krijgen en moeten we 12(?) weken wachten op onze keuken -O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 21:36
Hi allen,

Sinds november vorig jaar nieuwe keuken, erg tevreden mee. Lopen nu tegen 1 punt aan: kitrand achter de kraan laat los door vocht. Bewust gekozen voor keuken zonder smetplint omdat er dit mooier vinden, maar kraan zit zo dicht op de muur dat je het niet droog houdt met gevolgen van dien.

Nu op zoek naar een oplossing; logische keuze is alsnog smetplint. Als alternatief zitten we te kijken naar een glazen spatplaat voor achter de kraan/volledige muur waar kraan tegenaan zit. Op die manier geen smetplint nodig. Wel moet de vocht schade eerst worden hersteld. Vraag: beschermd een glazen spatplaat afdoende tegen vocht wetende dat de kraan er nog steeds bovenop zit? Iemand ervaringen hiermee / een mening over? Klik zie ook bijgevoegde foto's:

https://photos.app.goo.gl/CEkaGEDrmxLfMFpM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:56
Wat vervelend! Als dit al een kitvoeg is, vind ik 'm zeer minimaal. Voor mij lijkt het er op dat je blad over tijd een heel klein beetje gezakt is en de boel losgekomen is. Daarnaast ziet het er uit dat het vocht ook de verflaag aantast. Is de wand wel met een 2componentlak of vergelijkbaar afgewerkt?

E.e.a. is denk ik ook met behoud van huidige uitstraling op te lossen. Kitvoeg weghalen, wand opnieuw in latex en lak er over heen, en dan een nieuw siliconen kitvoeg zetten.

Ik heb zelf al 14 jaar een vergelijkbare situatie (twee keer latex en dan een matte twee componentenlak, vervolgens kitvoeg) en nooit problemen gehad. In onze badkamer heb ik dezelfde afwerking t.p.v. bad en douche sinds vorig jaar toegepast (met nog beter laksysteem) en ook daar geen problemen, terwijl vocht daar hardnekkiger aanwezig is.

[ Voor 13% gewijzigd door RobB_W op 27-08-2019 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

The Fatal schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:05:
[...]

Edit:
https://www.enexis.nl/ove...nen-meterkast-en-bouwkast
zoiets toch? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p4g7zF1/IMG-20190827-082315.jpg

Zone voor water, check,
Zone voor gas, check,
Zone voor elektra, check.

Maar het eerste stukje staat, de hoge kasten. De mat witte kleur valt ons niet tegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PC1WzTw/IMG-20190827-113301.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door charrel op 27-08-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
charrel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:20:
[...]

zoiets toch? :+
[Afbeelding]

Zone voor water, check,
Zone voor gas, check,
Zone voor elektra, check.

Maar het eerste stukje staat, de hoge kasten. De mat witte kleur valt ons niet tegen:
[Afbeelding]
Lol, dat lijkt wel aangelegd door dezelfde vakman als in dit topic :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

titan1901 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Lol, dat lijkt wel aangelegd door dezelfde vakman als in dit topic :P .
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ts2kNs2/IMG-20190827-112210.jpg
Vriend van me is net even geweest, die is elektricien. Het ligt er nu zo bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@charrel even? Moet een klusje geweest zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

MikeyMan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:59:
@charrel even? Moet een klusje geweest zijn...
30 minuten of zo, het is een oude rot. Rommelde zo alles erin!
Moeten nog wat spullen bij, nu hebben ze iig even veilig stroom.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 27-08-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 21:36
RobB_W schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:31:
Wat vervelend! Als dit al een kitvoeg is, vind ik 'm zeer minimaal. Voor mij lijkt het er op dat je blad over tijd een heel klein beetje gezakt is en de boel losgekomen is. Daarnaast ziet het er uit dat het vocht ook de verflaag aantast. Is de wand wel met een 2componentlak of vergelijkbaar afgewerkt?

E.e.a. is denk ik ook met behoud van huidige uitstraling op te lossen. Kitvoeg weghalen, wand opnieuw in latex en lak er over heen, en dan een nieuw siliconen kitvoeg zetten.

Ik heb zelf al 14 jaar een vergelijkbare situatie (twee keer latex en dan een matte twee componentenlak, vervolgens kitvoeg) en nooit problemen gehad. In onze badkamer heb ik dezelfde afwerking t.p.v. bad en douche sinds vorig jaar toegepast (met nog beter laksysteem) en ook daar geen problemen, terwijl vocht daar hardnekkiger aanwezig is.
Kijk, dat geeft de burger weer moed :) het is inderdaad afgekit en geverfd door een schilder, de muur is niet gelakt maar zit wel professionele verf op die je kan afnemen en boenen met een doek zonder dat je de verflaag beschadigd. Specifiek bedoeld voor gebruik in keukens etc. We hadden de schilder eerst gevraagd voor alleen afkitten, maar hij kon voor een goede prijs direct alles schilderen dus dat toen gedaan. Hij heeft overigens eerst gekit, daarna pas geverfd.

Dit hierboven volgende zouden er dus met name vraagtekens bij de kitlaag moeten worden gezet, klopt? Op andere plekken ziet deze er nog wel ok uit, al zie je hier en daar al wat kleine scheurtjes/beschadigingen. Moeten we hem wellicht even benaderen dat dit niet de bedoeling was. Verzakking lijkt mij geen sprake van, op andere plekken bij dezelfde muur ziet het er nog ok uit. Het lijkt puur het vocht wat het omhoog trekt, kit laat los.

[ Voor 6% gewijzigd door Tiroz op 27-08-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
charrel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:03:
[...]

30 minuten of zo, het is een oude rot. Rommelde zo alles erin!
Moeten nog wat spullen bij, nu hebben ze iig even veilig stroom.
Ook mooi weer 2 euro bespaard door niet meteen een 4-polige hoofdschakelaar te doen zie ik... Afdekstrip tussen ALS'en en HS ontbreekt nog.
Fromz schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:46:
[...]

Op zich volstaat de door je voorgestelde EH651beb1e
prima, ik las alleen dat de piepjes nogal aanwezig zijn van de bediening. Op mijn vraag wat de opvolger of vergelijkbaar maar beter type zou zijn kreeg ik dit als tip: SE1f7645b

Mocht iemand ervaring hebben met een inductieplaat die daar tussenin (€600) zit dan hoor ik het graag!
Tenzij je heel erg van die schuifzone houdt is die SMEG een downgrade. De piepjes kun je gewoon een ander volume geven, iets andere toon of zelfs volledig uit. Dat zit allemaal in het verborgen menu.

[ Voor 49% gewijzigd door kabeltjekabel op 27-08-2019 19:46 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1