Zo, heb over de afgelopen maanden veel gelezen in dit forum, en al veel meegenomen in ons keuken ontwerp. Hopelijk gaat in november de eerste paal de grond in van ons huis. Alles vooruit aan het plannen, en zo ook de keuken. Dankzij dit forum zijn we alleen al enorm geholpen door alle verhalen over DMG.
Initieel zaten wij bij de KeukenMaxx, en het leek allemaal goed te gaan, totdat we voor een tweede offerte naar een andere leverancier gingen. De tweede leverancier is lokaal. Daar werd al vrij snel duidelijk dat de voorgestelde indeling van KeukenMaxx helemaal niet mogelijk was, er waren wat kastjes die we zelf moesten maken met hetzelfde keukenmaterieel. Alleen dat was nooit mooi in elkaar te krijgen zoals voorgesteld. Ook was de eerste prijs vanuit KeukenMaxx bizar hoog, die was namelijk 39000 euro, inclusief levering en montage. Er was toen toevallig een actie gaande dat we 25% korting zouden kregen, maar dan moesten we wel snel beslissen, want die actie was blablabla.
Bij de andere leverancier was het al 10000euro minder, omdat die het liefst direct een strakke prijs afgeeft. Wat in mijn ogen ook zo is, als ik even kijk wat wij nu afnemen en wat ik heb langs zien komen in het forum.
En dan nu naar het ontwerp waar we tot nu toe op geland zijn.
Aangezien het hele huis ontworpen wordt rondom de keuken, gaan we voor een grote woonkeuken.
De kastenwand inclusief de twee nisjes is 5m40. Het eiland is 120x276.
In de koof komt een plasma filter, of mogelijk een pijp naar buiten (hangt nog af van de ecb berekening).
In zowel de koof als wand komt een blinde plint waarin we luchtgaten maken voor de nodige koeling en afvoeren van lucht. Mogelijk dat de koof ook nog een led-strip krijgt bovenin, hangt weer van het lichtplan af.

De kleuren in het ontwerp kloppen niet. Het eiland wordt zwart, mogelijk Fenix (of de Schuller C2 variant daarvan) en de kasten worden eiken. De grijze vlakken (in de tekening) worden wit, met de muur mee gestuct.
De werkbladen (3 stuks), worden composiet, 40mm. We gaan proberen het hele eiland zwart te maken, met gunmetal accenten (wasbak en greeplijst).
De vloer is nog niet helemaal beslist, zolang die maar niet vloekt met de keuken. (Tips are welcome

)
De apparatuur is vooralsnog allemaal Neff, en daarbij op de meeste luxe varianten. Aangezien we nog wel even tijd hebben om over de apparatuur te beslissen, ligt dat nog niet vast. Al vind ik de kookplaat wel heel fraai, full flex.
Kookplaat: T59TF6RN0
Koelkast: KI8816D30
Vriezer: GI81NAC30
Oven1: B58VT68H0
Overn2: B48FT78H0
Vaatwasser: S523P60X4E
Afzuigkap: Novy Pure'line Compact
Wijnkoeler: UWTES 1672-21
Quooker: 22+XCHR
Alle tips en tricks zijn welkom, al hoop ik natuurlijk dat het doorlezen van dit topic me al veel geholpen heeft