Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

charrel

Cortisol4life..

kabeltjekabel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:41:
[...]

Ook mooi weer 2 euro bespaard door niet meteen een 4-polige hoofdschakelaar te doen zie ik... Afdekstrip tussen ALS'en en HS ontbreekt nog.
Deze kast zat er al in, niet alles is nog aangesloten. Afdekstrip komt dus nog net zoals wat andere aanpassingen.
Geduld man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tiroz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:40:
[...]

Kijk, dat geeft de burger weer moed :) het is inderdaad afgekit en geverfd door een schilder, de muur is niet gelakt maar zit wel professionele verf op die je kan afnemen en boenen met een doek zonder dat je de verflaag beschadigd. Specifiek bedoeld voor gebruik in keukens etc. We hadden de schilder eerst gevraagd voor alleen afkitten, maar hij kon voor een goede prijs direct alles schilderen dus dat toen gedaan. Hij heeft overigens eerst gekit, daarna pas geverfd.

Dit hierboven volgende zouden er dus met name vraagtekens bij de kitlaag moeten worden gezet, klopt? Op andere plekken ziet deze er nog wel ok uit, al zie je hier en daar al wat kleine scheurtjes/beschadigingen. Moeten we hem wellicht even benaderen dat dit niet de bedoeling was. Verzakking lijkt mij geen sprake van, op andere plekken bij dezelfde muur ziet het er nog ok uit. Het lijkt puur het vocht wat het omhoog trekt, kit laat los.
Tsjah, wat zit er onder die verf? Gips waarschijnlijk? Blijft een slechte combi met vocht.

De kitrand zal ongetwijfeld beter hebben gekund, maar m.i. blijf je een risico nemen.
Water en gips is geen goede combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:52
Tiroz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:40:
[...]

Kijk, dat geeft de burger weer moed :) het is inderdaad afgekit en geverfd door een schilder, de muur is niet gelakt maar zit wel professionele verf op die je kan afnemen en boenen met een doek zonder dat je de verflaag beschadigd. Specifiek bedoeld voor gebruik in keukens etc. We hadden de schilder eerst gevraagd voor alleen afkitten, maar hij kon voor een goede prijs direct alles schilderen dus dat toen gedaan. Hij heeft overigens eerst gekit, daarna pas geverfd.

Dit hierboven volgende zouden er dus met name vraagtekens bij de kitlaag moeten worden gezet, klopt? Op andere plekken ziet deze er nog wel ok uit, al zie je hier en daar al wat kleine scheurtjes/beschadigingen. Moeten we hem wellicht even benaderen dat dit niet de bedoeling was. Verzakking lijkt mij geen sprake van, op andere plekken bij dezelfde muur ziet het er nog ok uit. Het lijkt puur het vocht wat het omhoog trekt, kit laat los.
Dan zeker de schilder even benaderen in de gelegenheid stellen om e.e.a. Te herstellen. Hopen dat hij het netjes voor je oplost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nondescripta
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Wij zijn juist bezig met een grotere keuken dus het onderwerp houdt me nogal bezig :)

Wij hebben nu een u-vormige keuken van 1.20 breed en we lopen elkaar voortdurend in de weg. Bij jouw opstelling voorzie ik ook wel dat soort dingetjes. Bijvoorbeeld:
  • De kookplaat komt tot net naast het looppad. Gevaarlijk met spatten / stoten?
  • Als iemand iets in de vaatwasser wil zetten terwijl je staat te koken, loop je elkaar erg in de weg
  • De persoon die de tafel dekt moet ook achter de kok langs om bij de laden / kasten te kunnen (en sommige laden zitten onder de kookplaat, dus dan moet de kok helemaal uit de weg)
  • Zitten de oven en magnetron naast de koelkast? Dan loopt de kok voortdurend langs de smalle opening en kruist anderen die bijv. hun handen komen wassen.
  • Zie ook dit handige plaatje https://www.keukenervaringen.nl/de-ideale-keukenindeling/; volgens mij lopen de zones nogal door elkaar in deze opstelling.
Ik zou dus nog eens kijken of je niet het schiereiland beter tegen de muur aan kunt kantelen. Je verliest dan wel je barretje (of er kan misschien iets kleiners aan de kopse kant?).

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-10 10:00
Heren, dames,

Wij zijn op zoek naar het merk en type van deze keuken. Als schot voor de boeg hebben we wat lades van binnen gefotografeerd. Moeten we ergens kijken dan doen we dat. We weten dat de verkoper ooit in Loods 5 zat, te Zaandam, maar de winkels aldaar komen en gaan weer.
Deze keuken zit in een aangekocht huis, vandaar weten we niet alle details.
Ziehier de foto's.

https://myalbum.com/album/sVGyPWWJ83hT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:08
Herman456 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:12:
Heren, dames,

Wij zijn op zoek naar het merk en type van deze keuken. Als schot voor de boeg hebben we wat lades van binnen gefotografeerd. Moeten we ergens kijken dan doen we dat. We weten dat de verkoper ooit in Loods 5 zat, te Zaandam, maar de winkels aldaar komen en gaan weer.
Ziehier de foto's.

Ik vermoed dat het een Nolte keuken is kijkende naar de ladebak.
Nolte heeft een wat afwijkende maatvoering van onderkasten. Als de kasten 75cm hoog zijn kan je er haast vanuit gaan dat het klopt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
Herman456 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:12:
Heren, dames,

Ziehier de foto's.

Volgens Archive.org verkocht loods 5 de merken Siematic, Schroder en Modulnova. Maar zoals je al zei, de keukenverkopers bij loods5 wisselen erg snel. Misschien dat je een bouwjaar kunt achterhalen en dan met archive.org verder kunt kijken.

https://web.archive.org/w...www.loods5.nl/bij-keukens

[ Voor 10% gewijzigd door gumtree op 31-08-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 20:39

JT

VETAK y0

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Rendiertje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:15:
Afgelopen zaterdag gesproken bij de keukenboer die toegewezen is vanuit ons nieuwbouw project. Die heeft ons het volgende voorstel meegegeven:

Foto door de muur heen(vanuit buurman perspectief, schiereiland staat tegen de muur):
[Afbeelding: Muurzijde foto]

Vooraanzicht foto:
[Afbeelding: Voorzijde foto]

Technische tekening van de keuken:
[Afbeelding: Technische tekening]

Betreft een keuken met de volgende apparatuur:
Combioven: Bosch CMA585MB0
Vaatwasser: Bosch SMA46AX00N
Koelkast: Bosch KIR81SD30
Inductieplaat: Bosch PIE695DV5E
Afzuigkap: WAVE 866206 plafondsysteem, wordt ingebouwd door de keukenboer.
Kosten apparatuur (bron: Google): 6301 euro.
Keukenblad is van kunststof.

Dit is een vrij chique keukenzaak (vinden ze zelf vooral :+ ), nu heb ik de offerte op 12k rond liggen. Dit is inclusief inbouw, plafond verlaging, ledspots etc. Dit betreft exclusief de stelpost van 2300.

Meningen over dit voorstel?
Zelf twijfelen wij heel erg dit omdat het net iets buiten ons gestelde budget zit maar wel perfect voldoet aan onze eisen.
Als je íets over budget gaat voor je droomkeuken dan zeg ik, doen :) Wel klein kookplaatje, maar wellicht in goede overweging voor gekozen :) Een keukenverkoper vertelde mij laatst dat uit onderzoek is gebleken dat bijna niemand zo een bardeel gebruikt en dat het meer ter decoratie is. Wellicht iets om over na te denken. Wat is het merk? Na wat ik heb gezien mag het wel een iets luxere keuken zijn qua paneeldikte enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 01-09-2019 15:14 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:50
gumtree schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:21:
[...]

Volgens Archive.org verkocht loods 5 de merken Siematic, Schroder en Modulnova. Maar zoals je al zei, de keukenverkopers bij loods5 wisselen erg snel. Misschien dat je een bouwjaar kunt achterhalen en dan met archive.org verder kunt kijken.

https://web.archive.org/w...www.loods5.nl/bij-keukens
Da's iig geen Modulnova. Kieren te groot.

Ben er zelf ook nog mee bezig geweest, via de Mijdrecht flagshipstore. Na 5 weken een grove inschatting gekregen, daarna nooit meer wat van gehoord. Heel apart. Top van demarkt qua prijs overigend, wel heel mooi en innovatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:02
De nieuwe keuken komt bij ons dichterbij. Wat ben ik blij als het achter de rug is, want ik begin er meer en meer tegen op te zien.

Keuken uitzoeken was best leuk, maar er moest nog wat verbouwd worden wil de keuken geplaatst kunnen worden.

Uitdaging 1 was een aannemer vinden die het überhaupt kon/wil doen. Gelukkig een goede gevonden, die flexibel is en meedenkt. Erg prettig!
Uitdaging 2 was een vloer vinden die we mooi vinden én bij de keuken past. De vloer krijgt in de keuken een andere kleur (zelfde merk/typ, alleen andere kleur dus we kunnen het als één vloer leggen ;))
Uitdaging 3 wordt om het sloop en breekwerk zoveel mogelijk zelf te doen, incl. de schouw eruit breken (aangezien we toch bezig zijn). Ik met mijn twee linkerhanden zie daar nog best tegen op.

Alles is natuurlijk weer veel duurder geworden als gepland, al valt de keuken an sich nog wel mee. De uurtjes van de aannemer zijn toch wat hoger als ik van tevoren had verwacht, maar aan de andere kant ook wel weer logisch. (Tegenvallertje is dat we toch maar een extra draagbalk laten plaatsen om zeker te weten dat het stevig genoeg is. Balkje kost maar 300eu, maar erin zetten is zomaar een dag werk voor twee personen....)

Beetje bang voor het onbekende en ik heb absoluut geen zin om een kleine maand in de zooi te zitten, maar eind oktober is hopelijk wel alles achter de rug en onze benedenverdieping écht af.

Planning:
Week 37: zoveel mogelijk zelf slopen/breken. Vernieuwen meterkast en aanleggen krachtstroom.
Week 38 & 39: aannemer sloopt het restant, aanpassen muurtjes, verleggen leidingen, plaatsen verlaagd plafond, stucen van muren etc.
Week 40: plaatsen keuken en leggen vloer

In de weken er na gaat de schilder nog z'n ding doen en zal de pelletkachel geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20

JB

Cédric roelt!

JT schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:09:
Members only:
Wat bedoel je met "niet qua luxe zoals een Rotpunkt" of bedoel je jouw "geoffreerde" lijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:05:
[...]

Wat bedoel je met "niet qua luxe zoals een Rotpunkt" of bedoel je jouw "geoffreerde" lijn?
Zal inderdaad met de lijn te maken hebben.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Even een kickje. We moeten nog aan de lange kant stopcontacten toevoegen. Aan een kant hadden we A bedacht, aan de andere kant twijfelen we of we het op positie 1, 2 of 3 moeten doen. Op de hoeken vinden we het mooist maar dan wordt het minder makkelijk om electrisch keukengerei te gebruiken op iets wat op de kookplaat staat. Daar zou dan een goede meter tussen zitten. Wat jullie?

Members only:

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Reinier

\o/

1 en 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je zou ze beide doen bedoel je?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
JT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:28:
Even een kickje. We moeten nog aan de lange kant stopcontacten toevoegen. Aan een kant hadden we A bedacht, aan de andere kant twijfelen we of we het op positie 1, 2 of 3 moeten doen. Op de hoeken vinden we het mooist maar dan wordt het minder makkelijk om electrisch keukengerei te gebruiken op iets wat op de kookplaat staat.
Waar ga je het voor gebruiken?

Als je een los koffiezetapparaat en waterkoker wilt opstellen heb je waarschijnlijk andere eisen dan wanneer je een inbouw koffiezetapparaat en Quooker hebt.

Voor keukengerei: 1
Voor koffiezetapparaat, waterkoker etc: 3
Voor allebei: allebei

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Xander schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:06:
[...]

Als je een los koffiezetapparaat en waterkoker wilt opstellen heb je waarschijnlijk andere eisen dan wanneer je een inbouw koffiezetapparaat en Quooker hebt.

Waterkoker en koffiezetapparaat zullen aan de andere kant komen te staan. Voor zover we een koffieapparaat gebruiken, alleen als er visite is :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

JT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:05:
[...]

Je zou ze beide doen bedoel je?
Ja, want te weinig wcd's is vervelend. 3 lijkt me te ver weg voor bijv. een staafmixer mocht je die wel eens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/09/03/keuken-1.md.png
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/09/03/keuken-2.md.png

6300 exclusief de koelkast, inclusief btw, inclusief plaatsing bij Ixina België.

Alle apparatuur is van zanussi, composiet blad. We zijn bij verschillende keukenboeren geweest, maar nergens konden ze deze prijs voorleggen. Bij keukenconcurrent stap ik nooit meer binnen, wat een zeikers. Begonnen te klagen dat zanussi zooi is terwijl ze zelf beko voorstellen :') om vervolgens te zeggen dat hun kwaliteit veel hoger is (terwijl onze vorige Ixina keuken al 15 jaar oud is en amper verouderd is). Verkopen doe je door je eigen producten aan te prijzen, als je een concurrent aanvalt ben je voor mij per definitie onbetrouwbaar.

[ Voor 134% gewijzigd door matthewk op 04-09-2019 08:30 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 11:46
MikeyMan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:48:
[...]

Tsjah, wat zit er onder die verf? Gips waarschijnlijk? Blijft een slechte combi met vocht.

De kitrand zal ongetwijfeld beter hebben gekund, maar m.i. blijf je een risico nemen.
Water en gips is geen goede combi.
Ja gewoon een gestucte muur idd. Daar zit ook mijn zorg - deze plek zal gewoon altijd vochtig blijven, helemaal zo dicht bij de kraan, dus kun je hier überhaupt een kitrand aanbrengen die duurzaam is en gewoon mooi blijft. Dat vraag ik mij dus af, alhoewel hier dus ook wordt aangegeven dat dat wel moet kunnen. Vandaar ook de vraag naar welke alternatieven we zouden zijn (toch smetplint of glazen achterwand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-10 10:00
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:01:
[...]

Ik vermoed dat het een Nolte keuken is kijkende naar de ladebak.
Nolte heeft een wat afwijkende maatvoering van onderkasten. Als de kasten 75cm hoog zijn kan je er haast vanuit gaan dat het klopt.
Het paneel op de kastjes is 78cm. Klopt dat?

Nog iets...onder de keukenlades zit een stukje computer print. Dit staat er:

M901 NE_1
11513 21 ////

Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Herman456 op 04-09-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik moet nu nog asap kiezen of ik de stopcontacten achter de plinten wil, waarbij een minimale hoogte van 12cm geldt, of achter de kastjes waarbij ik dan moet gaan zagen ofzo. Maar met mijn lengte van 1,85 lijkt het mij stug dat de plint lager moet zijn dan 12cm :? Of zie ik dat verkeerd?

Helaas moeten we door omstandigheden alles op het laatste moment regelen; het had allemaal al veel eerder geregeld moeten zijn ;( Dank voor de input.
Xander schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:06:
[...]

Reinier schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:21:
[...]

Ja, want te weinig wcd's is vervelend. 3 lijkt me te ver weg voor bijv. een staafmixer mocht je die wel eens gebruiken.
Het is 1 geworden. De overweging is inderdaad als je gerei wilt gebruiken in pannen op de plaat. Daarnaast zit er vlak naast de keuken, centimeter of 30 a 40, een stopcontact vlak boven de grond. Bedankt voor jullie input.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
JT schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:37:
Ik moet nu nog asap kiezen of ik de stopcontacten achter de plinten wil, waarbij een minimale hoogte van 12cm geldt, of achter de kastjes waarbij ik dan moet gaan zagen ofzo. Maar met mijn lengte van 1,85 lijkt het mij stug dat de plint lager moet zijn dan 12cm :? Of zie ik dat verkeerd?
Hoogte van de plint hangt af van je gewenste werkhoogte, korpushoogte van je kastjes en dikte van je werkblad. Korpushoogte kan bijna 20cm verschil in zitten, werkbladdikte misschien ook wel een cm of 10. Met mijn 1.85m heb ik straks bijvoorbeeld een plint van slechts 6cm in combinatie met kastjes van 87,5cm hoog en een werkblad van 2,5cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

matthewk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

6300 exclusief de koelkast, inclusief btw, inclusief plaatsing bij Ixina België.

Alle apparatuur is van zanussi, composiet blad. We zijn bij verschillende keukenboeren geweest, maar nergens konden ze deze prijs voorleggen. Bij keukenconcurrent stap ik nooit meer binnen, wat een zeikers. Begonnen te klagen dat zanussi zooi is terwijl ze zelf beko voorstellen :') om vervolgens te zeggen dat hun kwaliteit veel hoger is (terwijl onze vorige Ixina keuken al 15 jaar oud is en amper verouderd is). Verkopen doe je door je eigen producten aan te prijzen, als je een concurrent aanvalt ben je voor mij per definitie onbetrouwbaar.
Leuke keuken voor een mooie prijs.
jslaman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:54:
[...]

Hoogte van de plint hangt af van je gewenste werkhoogte, korpushoogte van je kastjes en dikte van je werkblad. Korpushoogte kan bijna 20cm verschil in zitten, werkbladdikte misschien ook wel een cm of 10. Met mijn 1.85m heb ik straks bijvoorbeeld een plint van slechts 6cm in combinatie met kastjes van 87,5cm hoog en een werkblad van 2,5cm.
Klopt mijn aanname dat dergelijke korpushoogtes vooral voor komen bij wat duurdere/luxere keukens?

[ Voor 44% gewijzigd door JT op 04-09-2019 22:10 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jslaman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:54:
[...]

Ik blijft het zeggen, maar denk alsjeblieft goed na over die plinthoogte. Ik heb nu 6cm en sta de godganse dag al m'n lades open te trappen. <8 cm, doe het niet....

• jslaman
JT schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:08:
[...]
Klopt mijn aanname dat dergelijke korpushoogtes vooral voor komen bij wat duurdere/luxere keukens?
Niet persé, volgens mij is de huidige keukenlijn van ikea bijvoorbeeld ook met hoge korpushoogte leverbaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jslaman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:39:
[...]

Niet persé, volgens mij is de huidige keukenlijn van ikea bijvoorbeeld ook met hoge korpushoogte leverbaar.
Standaard 80cm. Idd wat hoger dan gemiddeld.

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 14:49
Ook hier eindelijk een nieuwe keuken (na bijna twee jaar een afgetrapte keuken gebruikt te hebben in een aangekocht appartement (ca. 45 m2).

Wegens het grote knutsel en modificatie denken we aan een Ikea keuken. Komt budgettechnisch goed uit, en het heeft geen zin om een enorm dure keuken in een klein appartementje te plaatsen. We hebben het volgende ontworpen:

Keuken idee 7

De Van links naar rechts staat de vaatwasser, gootsteen, hoek (bereikbaar via de gootsteen), besteklade, oven en koel-vriescombinatie. Vanwege de beperkte ruimte is gekozen voor een rij diepe en ondiepe kastjes. Het ziet er zo hopelijk ook wat ruimtelijker uit. Verticale scharnieren lijken mij handig voor de bovenkastjes. Een bar met wat krukjes zou extra werkruimte kunnen opleveren tijdens het koken, en iets van een gezelligheidsplek o.i.d. om aan te zitten.

De ruimte is 190 cm breed, 240 cm lang en 258 cm hoog. Dit geeft nogal wat beperkingen, zoals de kleinere (40 cm) brede besteklade en beperkte werkruimte. De ruimte ziet er als volgt uit:

Keuken bouw

Het hele huis wordt komende week gestuct. Na het verven kan dus aan de bouw van de nieuwe keuken begonnen worden. :)

Comments of toevoegingen zijn natuurlijk welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
MikeyMan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:25:
[...]

Ik blijft het zeggen, maar denk alsjeblieft goed na over die plinthoogte. Ik heb nu 6cm en sta de godganse dag al m'n lades open te trappen. <8 cm, doe het niet....
Heb naar aanleiding van jouw eerdere opmerkingen de plint al weten te rekken van 5 naar 6cm. Zal thuis nog eens in de groep gooien of er nog een cm bij kan, maar dan is de grens wel bereikt vermoed ik. Hebben geen tip-on ladekasten, dus het opentrappen valt hopelijk mee.

[ Voor 0% gewijzigd door jslaman op 05-09-2019 13:07 . Reden: typo ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iDaniel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:50:
Ook hier eindelijk een nieuwe keuken (na bijna twee jaar een afgetrapte keuken gebruikt te hebben in een aangekocht appartement (ca. 45 m2).

Wegens het grote knutsel en modificatie denken we aan een Ikea keuken. Komt budgettechnisch goed uit, en het heeft geen zin om een enorm dure keuken in een klein appartementje te plaatsen. We hebben het volgende ontworpen:

[Afbeelding: Keuken idee 7]

De Van links naar rechts staat de vaatwasser, gootsteen, hoek (bereikbaar via de gootsteen), besteklade, oven en koel-vriescombinatie. Vanwege de beperkte ruimte is gekozen voor een rij diepe en ondiepe kastjes. Het ziet er zo hopelijk ook wat ruimtelijker uit. Verticale scharnieren lijken mij handig voor de bovenkastjes. Een bar met wat krukjes zou extra werkruimte kunnen opleveren tijdens het koken, en iets van een gezelligheidsplek o.i.d. om aan te zitten.

De ruimte is 190 cm breed, 240 cm lang en 258 cm hoog. Dit geeft nogal wat beperkingen, zoals de kleinere (40 cm) brede besteklade en beperkte werkruimte. De ruimte ziet er als volgt uit:

[Afbeelding: Keuken bouw]

Het hele huis wordt komende week gestuct. Na het verven kan dus aan de bouw van de nieuwe keuken begonnen worden. :)

Comments of toevoegingen zijn natuurlijk welkom. :)
Hoe ga je de hoekkast bereiken van onder je gootsteen? Je spoelbak steekt even grof gezegd 1/3 in je kast, dus die hoogte ben je kwijt om spullen uit de kast te halen.

Ik snap je tafeltje, maar het kan ook juist een opgesloten gevoel geven als je in de keuken staat. Met 2 personen in deze keuken staan wordt hem daardoor sowieso niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10 20:41
@iDaniel Doe dat barretje niet. Wij hebben het zelf ook in een wat grotere keuken en het is dagelijks een irritatiebron. Je keuken voelt kleiner aan als het is en je loopt elkaar in de weg.

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:03
Milo85 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:49:
@iDaniel Doe dat barretje niet. Wij hebben het zelf ook in een wat grotere keuken en het is dagelijks een irritatiebron. Je keuken voelt kleiner aan als het is en je loopt elkaar in de weg.
Maar het aanrecht is zonder echt wel klein.
Nu weet ik niet wat voor een keukenprins(es)sen ze zijn, maar ik heb zelf 2m erbij aangebouwd (was ook zo klein), want ik werd helemaal gek van dat kleine aanrecht.

tijd voor wat klusjes!

• Reinier

Reinier

\o/

Kun je links van die koof nog wat doorbouwen? Twee hoge kasten ofzo? Of je oven in de koof wegwerken?
Gaat die deur rechts naar een halletje o.id.? Dan kan daar misschien ook nog iets af. Elke cm telt :P

• fsi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09-2021

fsi

Hoeveel ruimte zit er tussen je kookplaat en koelkast. Dit lijkt me erg krap allemaal. Denk aan pannen die je wilt plaatsen en sputteren tegen de koeklast aan. Zeker niet ideaal. Ik zou voor een tafelmodel koelkast gaan en eventueel een losse vriezer ergens anders in het huis plaatsen.

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 14:49
Wauw, zo snel al comments.

@PaT Ja klopt van de spoelbak, je verliest er inderdaad ruimte mee. Toen ik het kocht zat er ook al een bar in met een rechte keuken en losse koel- diepvries. Misschien is het inderdaad te krap nu met z'n tweeën. Ik twijfel inderdaad over de nuttigheid van die bar. Zoals s0ulmaster zegt is het aanrecht anders echt krap. We koken wel elke dag thuis, maar staan geen uren per dag in die keuken.

@Reinier Links van die koof staat normaal gezien de bank, en dan 3 meter verder eindigt het appartement al. De breedte en positie van dat muurtje staat vast omdat er een buis doorheen komt van vloer tot plafond (geen idee waarvoor, hij wordt niet warm). De diepte kan wel minder (nu 70 cm), maar ik vond dit een mooie manier om een scheiding tussen de keuken en woonkamer te maken. De muren aan beide kanten zijn even diep/breed. Aan de rechterkant zit de meterkast tussen de keuken en de deur, dus dat veplaatsen is ook lastig en kostbaar.

@fsi Daar zit zo'n 11 cm tussen. Dat gaat inderdaad spatten. Een tafelmodel zou inderdaad beter zijn, maar dan staat de vriezer in de badkamer.

• fsi

fsi

iDaniel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:39:

@fsi Daar zit zo'n 11 cm tussen. Dat gaat inderdaad spatten. Een tafelmodel zou inderdaad beter zijn, maar dan staat de vriezer in de badkamer.
Het is ook mogelijk om tafelmodel koelkast te nemen en een vriezer op de plek van je kastjes en dan geen (combi?)oven. Een combimagnetron/oven kan je overal in je kamer plaatsen eventueel. Het is misschien even schuiven, maar misschien kan je iets met deze optie. Het geeft in ieder geval meer werkruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-10 20:00
Wij hebben vandaag de definitieve offerte voor de keuken gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JvWXbhRh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UxsnyBTh.png

Het blad is een compostiet blad van Dekker en is bij de aanrecht 70 diep. De kastjes zijn kunststof beton grijs. Ik heb de volgende apparaten erin zitten:

Kraan: Seliuz Titaniun met haakse kraan
Kookplaat: AEG IKE84471FB
Afzuigkap: AEG DBB5960HM
Stoomoven: AEG DSE792220B
Vaatwasser: AEG FSE52700P
Koelkast: AEG SKE81426ZC

Met plaatsen, bezorgen en inmeten kost het in totaal 13500,-, daar kan ik zeker mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:51
Vanuit de keukenleverancier is er een aannemer aangewezen om de voorbereidende werkzaamheden uit te voeren. Zij stemmen dan onderling planning af, dus neemt wat zorgen weg. Nu heb ik de offerte ontvangen en ik vind de prijs aan de forse kant. Delen jullie mijn mening, of zijn dit gangbare prijzen? Slopen en weghalen tegels oude keuken doe ik zelf. In tegenstelling wat er op de tekening staat wordt het gehele plafond in de keuken verlaagd.

https://ibb.co/xGSxfJy
https://ibb.co/JpvqBbF
https://ibb.co/pz0t081

[ Voor 19% gewijzigd door ElGrandoNeuso op 07-09-2019 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
ElGrandoNeuso schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:29:
Vanuit de keukenleverancier is er een aannemer aangewezen om de voorbereidende werkzaamheden uit te voeren. Zij stemmen dan onderling planning af, dus neemt wat zorgen weg. Nu heb ik de offerte ontvangen en ik vind de prijs aan de forse kant. Delen jullie mijn mening, of zijn dit gangbare prijzen? Slopen en weghalen tegels oude keuken doe ik zelf. In tegenstelling wat er op de tekening staat wordt het gehele plafond in de keuken verlaagd.

https://ibb.co/xGSxfJy
https://ibb.co/JpvqBbF
https://ibb.co/pz0t081
Prijzen van het elektrawerk liggen ruim boven de internetprijzen die ik tegen ben gekomen. Hangt natuurlijk wel een beetje af van de meters die moeten worden gemaakt. Ik zou met deze offerte eens gaan shoppen bij de plaatselijke elektricien. Worden de leidingen in een beton muur verwerkt? dat zou de hoge prijs kunnen verklaren.

De verwarming omleggen ook pittig aan de prijs Tenzij er weer door beton gewerkt moet worden.

Plafond verlagen, ook dit is aardig aan de prijs, een beetje timmerman fiets dit er in een halve dag in. Materiaal zoals de gipsplaten zijn de kosten niet.

De prijs voor het stuckwerk vind ik redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Met grote belangstelling heb ik de afgelopen weken dit forum gelezen.
Momenteel zitten we namelijk in een offertetraject bij een Nederlandse zaak voor een Next125 keuken.
Ik ben getipt om ook naar de Bruynzeel Optima te gaan kijken aangezien die ook afkomstig van Next zijn.

Is er iemand die ervaring heeft met de Bruynzeel Optima en de prijsvergelijking t.o.v. een originele Next125?
Ik heb al wel wat gelezen hierover op dit forum, maar vroeg me af of er recente ervaringen zijn.

Nieuwsgierig ben ik met name naar de prijs en of er enig verschil zit tussen de keukens of dat het exact dezelfde is.

Heel erg bedankt alvast voor het reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:48:
...
Is er iemand die ervaring heeft met de Bruynzeel Optima en de prijsvergelijking t.o.v. een originele Next125?
Ik heb al wel wat gelezen hierover op dit forum, maar vroeg me af of er recente ervaringen zijn.
....
Wij hebben het even bij een Bruynzeel dealer geprobeerd. Wat ons opviel was dat de kennis over het leveringsprogramma aan de lage kant was. Wij zochten bij de Next 125 dealer behoorlijk de grens op vwb maatwerk kasten en greeploze uitvoering. Bij dezelfde configuratie liepen we bij Bruynzeel tegen beperkingen op (bijvoorbeeld plint in 7,5 cm ipv 5cm). Ook konden zij het blad dat wij wilden (Composiet, geen Next 125) niet leveren.

In het gesprek gaf de verkoper zelf na 20 minuten aan dat hij niet verwachte aan onze vragen te kunnen voldoen. Dus afgedropen. Uiteindelijk de keuken nu in bestelling genomen bij een Next 125 dealer, na wat vereenvoudigingen. Daardoor is het ontwerp wat ons betreft zelfs nog wat beter geworden.

Ik denk zelf dat we bij Bruynzeel echt te maken hadden met een kennisachterstand van de verkoper. Op het gebied van apparatuur wel weer grotere kennis en een pragmatisch voorstel dat weij bij de Next125 dealer mee hebben genomen. In verband met tijdsdruk (november leveren) niet meer langs een andere Bruynzeel dealer gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door RobB_W op 10-09-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor je reactie Rob. En veel plezier met de nieuwe keuken!

Heb je een Nederlandse leverancier of ben je naar Duitsland gegaan voor je Next125 keuken?
Ook dat vraag ik me namelijk af: is het daadwerkelijk goedkoper in Duitsland bij bv. Ekelhoff.

Ik las op dit forum wel dat iemand van 38k naar 31k is gegaan. Maar dat lijkt me niet de standaard.
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:47:

Heb je een Nederlandse leverancier of ben je naar Duitsland gegaan voor je Next125 keuken?
Ook dat vraag ik me namelijk af: is het daadwerkelijk goedkoper in Duitsland bij bv. Ekelhoff.

Ik las op dit forum wel dat iemand van 38k naar 31k is gegaan. Maar dat lijkt me niet de standaard.
Iemand ervaring hiermee?
Ja dat was ik. Redelijk 1:1 vergelijk kunnen maken. Wel maar bij 1 keukenboer in NL een offerte laten maken (Bemmel en kroon), maar uiteindelijk toch naar Tristar overgestapt voor een maatwerk keuken.

Ik ben overigens van degenen die zeggen dat het weinig scheelt wel benieuwd in hoeverre dat hoger segment was, en hoe eerlijk het vergelijk was.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 10-09-2019 12:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobB_W
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:47:

Dank je! Wij hebben gekozen voor een Nederlandse leverancier.

Laat ik ook eens een impressie delen van de door ons bestelde keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nE6O6UNH2h3smtI3BAgIdNjy/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ulowyxrx9x0t3OpR7py6G8Kl/medium.png

Gekozen uitvoering (plint 75 mm):
- Hoge kasten NX240, tip-on, Dennen natuur, geborsteld O+
- Lage kasten NX620, greeploos en tip-on, Fenix alpinewit

Blad: composiet 13 mm dik, cement grey grain

Apparatuur:
- Quooker combi+ en zeeppomp
- Bora Pure pura
- Siemens HM836GNB6 Combi
- Siemens HS858GXB6 Stoomoven
- Siemens KI81RAD30 Koelkast
- Siemens SX858D36TE

Totaal circa 27K incl plaatsen. Da's een hoop geld. Gevoel blijft dat we lager uit hadden kunnen komen, maar tijd speelde een rol. Daarbij hebben we onze huidige woning bijzonder goed kunnen verkopen, waardoor wil om nog meer te onderhandelen (4 afspraken gehad) een beetje wegzakte.

Gekozen kast- en lade inrichtingen zijn niet basic. Daar hebben we zeker prijsverhogende keuzes gemaakt, tevens de tip-on in de hoge kasten die een rol spelen, voor servo drive en keuze vaatwasser.

Maar: Met het ontwerp zeer tevreden!

[ Voor 3% gewijzigd door RobB_W op 10-09-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
RobB_W schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:17:
- Hoge kasten NX240, greeploos en tip-on, Fenix alpinewit
- Lage kasten NX620, tip-on, Denner natuur, geborsteld O+
Bedoel je dat niet andersom? Of kloppen je plaatjes niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jslaman
Wij zijn voor onze Next125 keuken bij Tieleman, Bemmel & Kroon, Verdonk en Ekelhoff geweest. Tieleman was veruit het duurst. Prijzen van de andere 3 zat weinig verschil in voor vergelijkbare opstellingen. Ben behoorlijk veeleisend geweest in het proces van aanschaf en bij Verdonk werd steeds weer meegedacht om de keuken naar een hoger plan te tillen. Tot dusver erg tevreden, maar de keuken moet natuurlijk nog geplaatst worden dus tegen die tijd (eind November) zal ik er nog op terug komen.

Bij ons betreft het een kastenwand van 300cm in oud eiken fineer. en een kookeiland van 300*120cm in mat witte lak. Blad is de calacatta gold van silestone. Verder een Quooker combi+, 2 Bora stopcontacten, Bora Pura kookplaat en overige apparatuur van Miele (koelkast, onderbouw vriezer, vaatwasser en combi stoomoven en combimagnetron in greeploze artline). Totaalprijs is 27,5k inclusief montage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BZ0lIahG6wLB0Zj39EGQxgkM/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Kiwi70 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:54:
[...]

Bedoel je dat niet andersom? Of kloppen je plaatjes niet?
Gewijzigd, dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsi

fsi

MikeyMan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:07:
[...]

Ja dat was ik. Redelijk 1:1 vergelijk kunnen maken. Wel maar bij 1 keukenboer in NL een offerte laten maken (Bemmel en kroon), maar uiteindelijk toch naar Tristar overgestapt voor een maatwerk keuken.

Ik ben overigens van degenen die zeggen dat het weinig scheelt wel benieuwd in hoeverre dat hoger segment was, en hoe eerlijk het vergelijk was.
Bemmel & Kroon is van meneer Ben Mandemakers. Zonder onderhandeling zou ik niet veel waarde hechten aan die vergelijking tussen Duitse en Nederlandse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
fsi schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:18:
[...]

Bemmel & Kroon is van meneer Ben Mandemakers. Zonder onderhandeling zou ik niet veel waarde hechten aan die vergelijking tussen Duitse en Nederlandse prijzen.
Die overname door de Mandemakers groep is vrij recent toch? Ik heb er een half jaar geleden gezeten en naar mijn weten was het toen nog niet van DMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nondescripta
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Even een onnozele vraag... In vrijwel alle keukenontwerpen die ik langs zie komen (inclusief onze eigen) is de oven niet langer onder het gasfornuis. Dit lijkt me inderdaad handig qua ergonomie. Nou vraag ik me alleen af of mensen het niet missen dat de oven onder de afzuigkap zit. Ik wil nog wel eens een kiprollade aanbraden en dan in de overn schuiven, of groente roosteren met lekker olijfolie en kruiden. Ik zet dan altijd de afzuigkap aan.

OK toegegeven: dit ook omdat onze huidige oven allesbehalve zelfreinigend is en ik een bloedhekel heb aan de oven schrobben. Een deel van de geuren komt dus van de kaas die vorige week van mijn boterham onder de grill lekte en toen glad vergeten was, en die nu als onherkenbare zwarte koek op de bakplaat ligt. Pyrolyse staat uiteraard hoog op mijn ljstje. :$ Maar zou dat alles oplossen? Benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fsi schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:18:
[...]

Voor het eerst dat ik dat hoor. Kan er ook niks over terug vinden.

Maar geloof mij, er ging geen cent meer vanaf bij Bemmel en kroon. Ik ken overigens ook geen andere verhalen dan dat er met nettoprijzen werd gewerkt.

Tenzij dat recent veranderd is uiteraard.

@Nondescripta wij hebben ons inmiddels aangeleerd na elk gebruik even een doekje door de ovens te halen. Pyrolyse hebben wij niet, maar sinds we dit doen blijft de oven netjes schoon.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 11-09-2019 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook dat voorkomt niet alles, je krijgt uiteindelijk altijd wat ingebakken rommel in de oven en altijd wel iets van een lucht. Je voorkomt wel het ergste iig. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Mooie keukens jslaman en Rob!! Bedankt voor het delen.
De rest ook bedankt voor de reacties.
Deze week ontvang ik de offerte als het goed is en zal ik de volgende stap beoordelen.

Ik heb overigens contact gehad met een verkoper van Bruynzeel over hun Optimalijn.
Er werd mij letterlijk verteld dat de prijs met een 'echte' Next125 keuken vergelijkbaar was en zeker niet goedkoper. En op de vraag waarom ik naar Bruynzeel zou moeten gaan, luidde het antwoord omdat zij een alles-in-1 service hebben. Haha, niet echt een originele en overtuigende verkoper.
Ik houd het bij een officiele Nederlandse of Duitse dealer. Maar dus even deze offerte afwachten.
Groeten

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 21:22
iDaniel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:39:
Wauw, zo snel al comments.

@PaT Ja klopt van de spoelbak, je verliest er inderdaad ruimte mee. Toen ik het kocht zat er ook al een bar in met een rechte keuken en losse koel- diepvries. Misschien is het inderdaad te krap nu met z'n tweeën. Ik twijfel inderdaad over de nuttigheid van die bar. Zoals s0ulmaster zegt is het aanrecht anders echt krap. We koken wel elke dag thuis, maar staan geen uren per dag in die keuken.
In mijn vorige appartement had ik een bar aan de wand die ik en- en uit kon klappen. Bij geen gebruik hing hij direct tegen de wand. Indien ik wel extra werkruimte nodig had kon ik hem uitklappen. Dat was wat mij betreft ideaal in mijn kleine keuken.

Het was ongeveer zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/...534171/?s2a=#productTitle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07
Members only:

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

diabyte schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:05:
Members only:
Ik vind dit ook echt een keurig aanbod qua prijs. De Systemat keukens zijn volgens mij prima keukens en je zit in de hoogste lijn van Siemens. Ik denk inderdaad niet dat je dit heel veel goedkoper zal gaan krijgen bij 1 leverancier.

Vraag van mij. Voor de keuken van mijn moeder zit ik te dubben voor een Bora Puru kookplaat met afzuiging of 1 van Miele. De Bora heb je voor iets meer dan 2000 euro en de Miele is ruim 3000 euro. Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat de Miele zoveel beter/deugdelijker/efficienter is dan de Bora.
Heeft iemand deze keuze ook moeten maken en wat heeft de doorslag gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 20:12
jslaman schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:50:
Wij zijn voor onze Next125 keuken bij Tieleman, Bemmel & Kroon, Verdonk en Ekelhoff geweest. Tieleman was veruit het duurst. Prijzen van de andere 3 zat weinig verschil in voor vergelijkbare opstellingen. Ben behoorlijk veeleisend geweest in het proces van aanschaf en bij Verdonk werd steeds weer meegedacht om de keuken naar een hoger plan te tillen. Tot dusver erg tevreden, maar de keuken moet natuurlijk nog geplaatst worden dus tegen die tijd (eind November) zal ik er nog op terug komen.

Bij ons betreft het een kastenwand van 300cm in oud eiken fineer. en een kookeiland van 300*120cm in mat witte lak. Blad is de calacatta gold van silestone. Verder een Quooker combi+, 2 Bora stopcontacten, Bora Pura kookplaat en overige apparatuur van Miele (koelkast, onderbouw vriezer, vaatwasser en combi stoomoven en combimagnetron in greeploze artline). Totaalprijs is 27,5k inclusief montage.

[Afbeelding]
Misschien wat laat in het afbouwproces, maar is het niet mooi(er) om de zijkant van het eiland ook door de calacatta gold te laten bekleden?

• jslaman
Zeker mooier, maar financieel plafond voor de keuken is wat ons betreft wel bereikt. Gezien de prijs van het blad schat ik in dat die wangen in composiet zo'n 2k extra gaan kosten.
keanu_ schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:36:
[...]

Misschien wat laat in het afbouwproces, maar is het niet mooi(er) om de zijkant van het eiland ook door de calacatta gold te laten bekleden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06
@PaT geen idee hoe dat bij die Bora nu is maar de classic had ik destijds naast de Miele gehouden en toen viel op dat:
De bediening van de Miele op een logischere plek zat en vond ik duidelijker.
De Miele twee flex zones heeft.
Van de Miele alles in de vaatwasser kon en heel erg makkelijk te verwijderen was.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 11-09-2019 17:57 ]

• B-Real
  • Laatst online: 21:02
Nondescripta schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:34:
Even een onnozele vraag... In vrijwel alle keukenontwerpen die ik langs zie komen (inclusief onze eigen) is de oven niet langer onder het gasfornuis. Dit lijkt me inderdaad handig qua ergonomie. Nou vraag ik me alleen af of mensen het niet missen dat de oven onder de afzuigkap zit. Ik wil nog wel eens een kiprollade aanbraden en dan in de overn schuiven, of groente roosteren met lekker olijfolie en kruiden. Ik zet dan altijd de afzuigkap aan.

OK toegegeven: dit ook omdat onze huidige oven allesbehalve zelfreinigend is en ik een bloedhekel heb aan de oven schrobben. Een deel van de geuren komt dus van de kaas die vorige week van mijn boterham onder de grill lekte en toen glad vergeten was, en die nu als onherkenbare zwarte koek op de bakplaat ligt. Pyrolyse staat uiteraard hoog op mijn ljstje. :$ Maar zou dat alles oplossen? Benieuwd naar ervaringen.
Iets schoonmaken wat in geen tijden is gebeurd is vervelend. Zoals iemand hierboven ook zegt, na dat soort gerechten even een doekje door je oven doet wonderen en is echt niet zoveel werk.
Niets ranziger dan apparatuur waarbij allerlei geuren je tegemoet komen zodra je de klep open trekt :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:55:
@PaT geen idee hoe dat bij die Bora nu is maar de classic had ik destijds naast de Miele gehouden en toen viel op dat:
De bediening van de Miele op een logischere plek zat en vond ik duidelijker.
De Miele twee flex zones heeft.
Van de Miele alles in de vaatwasser kon en heel erg makkelijk te verwijderen was.
De Miele heeft juist de bediening op de verkeerde plek. Doordat bij de Bora de bediening in het midden zit is de afstand tussen de pitten veel groter. Op de Miele passen geen 2 redelijke pannen achter elkaar.

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:44:
[...]

De Miele heeft juist de bediening op de verkeerde plek. Doordat bij de Bora de bediening in het midden zit is de afstand tussen de pitten veel groter. Op de Miele passen geen 2 redelijke pannen achter elkaar.
Ik weet niet wat voor pannen jij gebruikt maar de bediening zit ruim onder de kookzones. Als je pan daaroverheen komt wordt hij dus ook niet warm.
Bij de classic moet je juist "priegelen" tussen de hete zones/pannen in met je hand.
Wellicht ook een kwestie van smaak en gewenning.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 11-09-2019 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-10 16:44
PaT schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:29:
[...]

Ik vind dit ook echt een keurig aanbod qua prijs. De Systemat keukens zijn volgens mij prima keukens en je zit in de hoogste lijn van Siemens. Ik denk inderdaad niet dat je dit heel veel goedkoper zal gaan krijgen bij 1 leverancier.

Vraag van mij. Voor de keuken van mijn moeder zit ik te dubben voor een Bora Puru kookplaat met afzuiging of 1 van Miele. De Bora heb je voor iets meer dan 2000 euro en de Miele is ruim 3000 euro. Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat de Miele zoveel beter/deugdelijker/efficienter is dan de Bora.
Heeft iemand deze keuze ook moeten maken en wat heeft de doorslag gegeven?
De Bora is qua afzuiging beter, maar heeft een vrij basic kookveld. Daarin is Miele beter, qua spoelen, flex zones, etc.

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:05

EiT

Wij hebben ook voor Miele gekozen ivm de flex zones, ook was voor ons een voordeel dat de afzuiging ook naar links kan ipv alleen naar achteren (of ik heb er totaal overheen gekeken bij de Bora Pura). Wij hebben een schiereiland en dat komt beter uit.

Nu was de Miele voor mij maar 200 euro duurder, dus dan is de afweging wat makkelijker dan dat je dus 50% meer voor flex zones betaald.
Als ik advies prijs had moeten betalen had ik waarschijnlijk niet voor Miele gekozen. We hebben nu keramisch en ook geen flex.

Kan helaas nog geen ervaring delen, keuken komt pas rond december.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:00:
[...]

Ik weet niet wat voor pannen jij gebruikt maar de bediening zit ruim onder de kookzones. Als je pan daaroverheen komt wordt hij dus ook niet warm.
Bij de classic moet je juist "priegelen" tussen de hete zones/pannen in met je hand.
Waar bedoel je dan precies? Bij zowel de oude als de 2.0 classic zit de bediening aan de 'voorkant' toch?

Vraag me sowieso het voordeel van die flex zones af. Het maakt bij mij echt niet uit waar ik de pannen zet. Kleine en grote door elkaar, maakt allemaal niet zoveel uit. Vier kleine pannetjes op een pit lukt ook prima bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 11-09-2019 21:00 ]

• GeeMoney
MikeyMan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:59:
[...]

Waar bedoel je dan precies? Bij zowel de oude als de 2.0 classic zit de bediening aan de 'voorkant' toch?
Ik zal dan weer eens langs mijn keukenboer moeten, ik heb het 8 maanden geleden ofzo bekeken en dit kon ik mij nog herinneren.
Zal even een plaatje zoeken wellicht:
Afbeeldingslocatie: https://d3nnef3hv1zxvx.cloudfront.net/classic1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 11-09-2019 21:02 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:00:
[...]

Ik zal dan weer eens langs mijn keukenboer moeten, ik heb het 8 maanden geleden ofzo bekeken en dit kon ik mij nog herinneren.
Zal even een plaatje zoeken wellicht.
Ik had op zich liever de 2.0 gehad, maar das meer omdat dat een groter kookveld biedt. (En lampjes :P), maar qua bediening scheelt het niet zoveel geloof ik.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ice82 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:29:
[...]

De Bora is qua afzuiging beter, maar heeft een vrij basic kookveld. Daarin is Miele beter, qua spoelen, flex zones, etc.
Bedankt (de anderen ook uiteraard). Ik had helemaal niet op de flexzones gelet en dat is toch wel een wens van mijn moeder. Dan mag ze dus nog even wat langer gaan sparen ;)
An sich heeft ze de betere spoelen, meer vermogen en dat soort dingen helemaal niet nodig, maar ze wil ook gewoon een grote sudderpan over 2 pitten kunnen gebruiken. Dat gaat dus niet met de Bora. Ik weet uit ervaring hoe waardeloos 1 pit is met zo'n pan. Is het midden heet en de uiteinden hooguit lauw.

En alleen een afvoer naar achteren zoals blijkbaar bij de Puru is ook een absolute no-go. Dan blaast ie recht de zithoek in.

Nog een vraag voor mijzelf. Heeft er iemand ervaring met de grillplaat voor op de inductiekookplaat van Miele. Wordt die goed en gelijkmatig heet?

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 11-09-2019 22:09 ]

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:00:
[...]

Wellicht heb jij gigantische handen maar ik zie niet hoe je tussen deze pannen aan het "priegelen" bent.
Afbeeldingslocatie: https://static.schoener-wohnen.de/bilder/5c/06/70273/galleryimage/imm-schwarze-kuechen-bora-induktionsherd-bora.jpg
Voor zover mij bekend is de Bora Pure de enige kookplaat met geïntegreerde afzuiging waar je 2 grote pannen achter elkaar kan plaatsen.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:55
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:09:
[...]

Wellicht heb jij gigantische handen maar ik zie niet hoe je tussen deze pannen aan het "priegelen" bent.
[Afbeelding]
Voor zover mij bekend is de Bora Pure de enige kookplaat met geïntegreerde afzuiging waar je 2 grote pannen achter elkaar kan plaatsen.
En de basic (bfiu) dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:09:
[...]

[Afbeelding]
Je moet tussen je pannen in de bediening instellen. Bij de Miele zit je onderaan je plaat de instellingen te zetten.
Overigens is dat plaatje aardig maar de boven pitten zijn klein(er), de rechterpan staat niet goed op zijn pit of de pan linksonder is voor de helft warm of er zijn toch flex zones?

Ik heb in ieder geval voor de Miele gekozen vanwege het vaatwasser gemak en de logischere bediening. Verder zou ik iedereen aanraden de platen gewoon eens te bekijken :).

• Kapitein Merijn
Zelfde verhaal en met flex zones. Daarnaast heeft de Bfiu zelfs 2 zones van 24 cm boven elkaar.
De gewone Basic (Biu/a) gaat eruit trouwens.

@GeeMoney
De pan linksonder staat gewoon op de grote zone, dat probeer ik juist duidelijk te maken. Door de positie van de bediening zit de grote zone bijna aan de rand van de kookplaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-09-2019 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien ontgaat mij het voordeel van die flex zones, maar dat houdt toch in dat je de pan kunt plaatsen waar je wilt? En zones kunt schakelen?

Nu heeft die bora officieel geen flex zones, maar vier pannen op twee pitten werkt prima...

Ik zie ook niet helemaal hoe de bediening een issue zou kunnen zijn. Bij mijn oude versie zitten de knoppen aan de voorkant van de plaat. Kost ruimte, maar onmogelijk om met een pan in de knoop te komen. En dit is volgens mij dezelfde plek als Miele levert.

Bij de nieuwe versie zitten de knoppen in het middendeel. Levert ruimte op op de plaat en m.i. nog steeds onmogelijk om een pan te raken.

[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 12-09-2019 08:03 ]

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 17:04
In ander nieuws, ons huis is nog steeds niet opgeleverd (Start grondwerkzaamheden in Q2 2018, BG platen december 2018 en verwachting is nu medio december).

Echter offerte voor onze keuken hadden we eind 2017 getekend en omdat Miele haar lijn heeft vernieuwd, krijgen we de volgende aanpassingen:

Oven/magnetron H6800BMCLST = H7840BMCLST
Stoomoven DGC6805CLST = DGC7845CLST
Vaatwasser G6675SCVI = G7360SCVI

Gisteravond wat onderzoek gedaan en maar vervanging lijkt minimaal hetzelfde en in sommige gevallen iets meer functionaliteit in de vorm van WiFi connectie en app aansturing (iemand die mij voor deze feature warm kan maken?)

Vraag: Iemand een idee wat er nog meer aan functionaliteiten op deze vernieuwde lijn van Miele zit? Ziet iemand nog wat nadelen in dit voorstel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wifi voegt m.i. weinig toe. Ja als je in de tuin zit krijg je een melding dat je oven/vaatwasser klaar is. Enige reden dat ik het nog los heb aangeschaft op de stoomoven is dat de klokken niet synchroon liepen. Nieuwe frustratie is dat ik nu 2 apparaten met versie 2.65 en 1 apparaat met 2.60 heb. Ach ja, OCD much ;)
Zal nog weleens een update voor komen misschien.

Punt is, je moet met keukenapparatuur toch iets voor je er iets aan hebt. Ofwel de vaat erin zetten, ofwel het eten erin. Dan kun je allerlei features Gaan bedenken, maar zolang je afhankelijk bent van je eigen acties, schiet het niet zo op.

Denk alleen dat het moment begint aan te breken dat je de topmodellen niet meer zonder kunt krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 12-09-2019 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
@righthand je moet je vooral afvragen of je de nieuwe look mooi vindt. Die verschilt namelijk wel behoorlijk.
WiFi is grappig maar je kan er ook niets mee doen, betaal je niets extra voor.
Ook kan je de nieuwe lijn krijgen met grotere/kleinere displays als je dat zou willen.
Als je met vaste aan- en afvoeren wilt werken ben je trouwens in de nieuwe lijn hoe dan ook gebonden aan de top modellen.

• Ice82
PaT schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:06:
[...]

Bedankt (de anderen ook uiteraard). Ik had helemaal niet op de flexzones gelet en dat is toch wel een wens van mijn moeder. Dan mag ze dus nog even wat langer gaan sparen ;)
An sich heeft ze de betere spoelen, meer vermogen en dat soort dingen helemaal niet nodig, maar ze wil ook gewoon een grote sudderpan over 2 pitten kunnen gebruiken. Dat gaat dus niet met de Bora. Ik weet uit ervaring hoe waardeloos 1 pit is met zo'n pan. Is het midden heet en de uiteinden hooguit lauw.

En alleen een afvoer naar achteren zoals blijkbaar bij de Puru is ook een absolute no-go. Dan blaast ie recht de zithoek in.

Nog een vraag voor mijzelf. Heeft er iemand ervaring met de grillplaat voor op de inductiekookplaat van Miele. Wordt die goed en gelijkmatig heet?
de puru zal niet de zithoek in blazen. Hij blaast de lucht tussen de kasten, je zorgt alleen voor ontluchting onder het keukenblok.

Doordat Miele niet met ronde spoelen werkt, heb je bijna geen koude spots wanneer je een grillplaat gebruikt. Deze werkt dan ook prims

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Laatst online: 13-10 22:36
Zo, heb over de afgelopen maanden veel gelezen in dit forum, en al veel meegenomen in ons keuken ontwerp. Hopelijk gaat in november de eerste paal de grond in van ons huis. Alles vooruit aan het plannen, en zo ook de keuken. Dankzij dit forum zijn we alleen al enorm geholpen door alle verhalen over DMG.

Initieel zaten wij bij de KeukenMaxx, en het leek allemaal goed te gaan, totdat we voor een tweede offerte naar een andere leverancier gingen. De tweede leverancier is lokaal. Daar werd al vrij snel duidelijk dat de voorgestelde indeling van KeukenMaxx helemaal niet mogelijk was, er waren wat kastjes die we zelf moesten maken met hetzelfde keukenmaterieel. Alleen dat was nooit mooi in elkaar te krijgen zoals voorgesteld. Ook was de eerste prijs vanuit KeukenMaxx bizar hoog, die was namelijk 39000 euro, inclusief levering en montage. Er was toen toevallig een actie gaande dat we 25% korting zouden kregen, maar dan moesten we wel snel beslissen, want die actie was blablabla.
Bij de andere leverancier was het al 10000euro minder, omdat die het liefst direct een strakke prijs afgeeft. Wat in mijn ogen ook zo is, als ik even kijk wat wij nu afnemen en wat ik heb langs zien komen in het forum.

En dan nu naar het ontwerp waar we tot nu toe op geland zijn.
Aangezien het hele huis ontworpen wordt rondom de keuken, gaan we voor een grote woonkeuken.
De kastenwand inclusief de twee nisjes is 5m40. Het eiland is 120x276.
In de koof komt een plasma filter, of mogelijk een pijp naar buiten (hangt nog af van de ecb berekening).
In zowel de koof als wand komt een blinde plint waarin we luchtgaten maken voor de nodige koeling en afvoeren van lucht. Mogelijk dat de koof ook nog een led-strip krijgt bovenin, hangt weer van het lichtplan af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1xtuDbvPvtfxPLcowMGXpXQs/thumb.jpg
De kleuren in het ontwerp kloppen niet. Het eiland wordt zwart, mogelijk Fenix (of de Schuller C2 variant daarvan) en de kasten worden eiken. De grijze vlakken (in de tekening) worden wit, met de muur mee gestuct.
De werkbladen (3 stuks), worden composiet, 40mm. We gaan proberen het hele eiland zwart te maken, met gunmetal accenten (wasbak en greeplijst).
De vloer is nog niet helemaal beslist, zolang die maar niet vloekt met de keuken. (Tips are welcome ;))

De apparatuur is vooralsnog allemaal Neff, en daarbij op de meeste luxe varianten. Aangezien we nog wel even tijd hebben om over de apparatuur te beslissen, ligt dat nog niet vast. Al vind ik de kookplaat wel heel fraai, full flex.

Kookplaat: T59TF6RN0
Koelkast: KI8816D30
Vriezer: GI81NAC30
Oven1: B58VT68H0
Overn2: B48FT78H0
Vaatwasser: S523P60X4E
Afzuigkap: Novy Pure'line Compact
Wijnkoeler: UWTES 1672-21
Quooker: 22+XCHR

Alle tips en tricks zijn welkom, al hoop ik natuurlijk dat het doorlezen van dit topic me al veel geholpen heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@WeeMau89 mooi, lekker de ruimte ook zo te zien! Bewust voor handgrepen gekozen aan de wand? En de totale config kwam dus nu op 29k?
Dat lijkt mij zo op het eerste gezicht niet extreem duur. Je hebt een hoop kasten en opgedikt blad.
Als vloer is het lastig wat je wilt gezien je eiken accent straks. Wij zijn voor een keramisch parket gegaan hout look en visgraat met een wit eiland en zwarte hoge kasten wand. Hoe het smoelt weet ik over een aantal weken, dan is de oplevering van de woning en komt de keuken vrij vlot daarna.

En hoe maak je die lucht gaten blind?
Ik krijg een rooster straks omdat ook de mechanische ventilatie in de wand zit die ik zelf om de hoge kastenwand ga plaatsen.

Houd met die inductieplaat wel rekening met een krachtgroep trouwens en geen kookgroep.(9 van de 10x leveren ze een kookgroep vanuit de bouw)

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 12-09-2019 22:13 ]

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
De bouw van ons huis is inmiddels ook al aardig gevorderd en de verkoop van ons huidige huis ging zo snel dat we opeens wat druk moeten zetten op de definitieve keuze voor een keuken. De indeling is nog onveranderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.dcteam.nl/tweakers/indeling_keuken_thumb.png
(klik voor groot)

Geschrokken door de nogal forse bedragen die tijdens ons bezoek aan Ardland zijn genoemd (voor een keuken met de helft van bovenstaande kasten ongeveer 28K, na flink wat concessies 22.5K, wel inclusief Siemens apparatuur en plaatsen) zijn we op zoek gegaan naar alternatieven (losse kasten, goedkopere kasten e.d.). Ik ben op bezoek geweest bij keukenpakket (levert Beckermann kasten), waar de prijs op ongeveer 14K uitkomt voor alleen de kasten (zonder plaatsen, zonder blad, zonder apparatuur maar met veel (eigenlijk alleen maar) ladekasten. Bij thuiskeukens een offerte opgevraagd voor een Hacker Systemat keuken (wederom alleen de kastjes), de prijs daar ligt ook rond de 14K.

Nadat ik in de Hornbach heb gezien dat zij ook volledig gelakte fronten en kasten met Blum scharnieren verkopen, ben ik daar vandaag geweest voor het uittekenen van bovenstaande keuken. De kwaliteit lijkt me prima; het zijn Bauformat keukens, (geen ervaring met dat merk maar voelde solide aan), ook de wat grotere lades). Voor de complete keuken (13 onderkasten, 1 le-mans kast en 5 hoge kasten) is de prijs inclusief composieten werkblad, alle apparatuur (178cm koelkast en vriezer, 90cm inductie, vlakscherm afzuigkap, stoom/bakoven en koffie automaat, allen AEG) spoelbak+kraan, maar exclusief montage iets meer dan 20K.

Het betreft hoogglans gelakte frontjes (MDF, gelakt rondom, dus geen afwerkbandjes), lades met Blum Antaro geleiders en een blad van Dekker.

Dit lijkt mij een aardig goede deal (over de kwaliteit van de korpussen kan ik weinig zeggen, ze leken mij niet onder doen voor onze huidige Hacker keuken). Hebben er mensen ervaring met dit keukenmerk?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• dream_in_code
  • Laatst online: 10:49
Hallo allemaal,

Wij hebben een tijdje terug een huis gekocht. De huidige keuken is 15 jaar oud en is qua smaak niet bepaald onze stijl. Daarom willen we graag een nieuwe keuken laten plaatsen.

Na een aantal keukenboeren bezocht te hebben, kwamen we terecht bij DB keukens. Na meerdere gesprekken hebben we nu de volgende offerte meegekregen:

Members only:

We willen graag met ze eruit komen, maar hebben daardoor niet echt rondgekeken of dit een nette prijs is. Wat vinden jullie van deze prijs? Wij vinden het zelf wat aan de hoge kant, maar het is ook wel een flinke keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

dream_in_code schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:58:
Hallo allemaal,

Wij hebben een tijdje terug een huis gekocht. De huidige keuken is 15 jaar oud en is qua smaak niet bepaald onze stijl. Daarom willen we graag een nieuwe keuken laten plaatsen.

Na een aantal keukenboeren bezocht te hebben, kwamen we terecht bij DB keukens. Na meerdere gesprekken hebben we nu de volgende offerte meegekregen:

Members only:

We willen graag met ze eruit komen, maar hebben daardoor niet echt rondgekeken of dit een nette prijs is. Wat vinden jullie van deze prijs? Wij vinden het zelf wat aan de hoge kant, maar het is ook wel een flinke keuken.
Ik heb zelf ook een keuken (andere layout en meer hoge kasten) van DB Keukens (Arma) uit dezelfde lijn met ook een Jetstone keramiek blad. Gekeken naar jouw layout, incl. apparatuur (heb ik niet bij hun genomen), over lades in kasten etc, vind ik 17K persoonlijk best netjes. Montage bij hun is idd wat aan de hoge kant in vergelijking met anderen...maar ze doen dat perfect en met grootste zorg. Zo had bijv Keukenloods (waar ik mijn apparatuur gekocht had) mijn Quooker (en bijhorende afvoer/leidingen dus) geinstalleerd. Kwam Arma een keer terug voor iets, zagen het en zonder dat ik het vroeg of dat ze de andere partij afzeikten stelden ze voor om dat beter te doen, omdat er zoveel meer ruimte te winnen was in de onderkast. En idd... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Laatst online: 13-10 22:36
GeeMoney schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:44:
@WeeMau89 mooi, lekker de ruimte ook zo te zien! Bewust voor handgrepen gekozen aan de wand? En de totale config kwam dus nu op 29k?
Dat lijkt mij zo op het eerste gezicht niet extreem duur. Je hebt een hoop kasten en opgedikt blad.
Als vloer is het lastig wat je wilt gezien je eiken accent straks. Wij zijn voor een keramisch parket gegaan hout look en visgraat met een wit eiland en zwarte hoge kasten wand. Hoe het smoelt weet ik over een aantal weken, dan is de oplevering van de woning en komt de keuken vrij vlot daarna.

En hoe maak je die lucht gaten blind?
Ik krijg een rooster straks omdat ook de mechanische ventilatie in de wand zit die ik zelf om de hoge kastenwand ga plaatsen.

Houd met die inductieplaat wel rekening met een krachtgroep trouwens en geen kookgroep.(9 van de 10x leveren ze een kookgroep vanuit de bouw)
Ja, de handgrepen zijn bewust op de wanden, die worden dezelfde kleur als het eiland.
Op het moment is het 29k inderdaad, al is daar nog wel iets te halen en hopen we opde 25k uit te kunnen komen.
Keramisch parket is ook zeker een optie, al vind ik een stortvloer ook erg mooi.

Op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FjMW3IMxhN3SNEx7f9prjS8a/thumb.jpg

Google sketchup draft. Wederom, kleuren kloppen niet ;)

Ja, voordeel is dat het hele huis zelfbouw is. Dus van voor tot achter kunnen we alles zelf bepalen, is rekening gehouden met 11,1kW inductieplaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 17:04
MikeyMan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:58:
Wifi voegt m.i. weinig toe. Ja als je in de tuin zit krijg je een melding dat je oven/vaatwasser klaar is. Enige reden dat ik het nog los heb aangeschaft op de stoomoven is dat de klokken niet synchroon liepen. Nieuwe frustratie is dat ik nu 2 apparaten met versie 2.65 en 1 apparaat met 2.60 heb. Ach ja, OCD much ;)
Zal nog weleens een update voor komen misschien.

Punt is, je moet met keukenapparatuur toch iets voor je er iets aan hebt. Ofwel de vaat erin zetten, ofwel het eten erin. Dan kun je allerlei features Gaan bedenken, maar zolang je afhankelijk bent van je eigen acties, schiet het niet zo op.

Denk alleen dat het moment begint aan te breken dat je de topmodellen niet meer zonder kunt krijgen.
Ik had al een dergelijk vermoeden. Ik ga het zien. Het is niet zo dat ik het niet wil hebben, maar eigenlijk het punt dat ik het nut er (nog) niet goed van zie.
GeeMoney schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:20:
@righthand je moet je vooral afvragen of je de nieuwe look mooi vindt. Die verschilt namelijk wel behoorlijk.
WiFi is grappig maar je kan er ook niets mee doen, betaal je niets extra voor.
Ook kan je de nieuwe lijn krijgen met grotere/kleinere displays als je dat zou willen.
Als je met vaste aan- en afvoeren wilt werken ben je trouwens in de nieuwe lijn hoe dan ook gebonden aan de top modellen.
Goede punten; maar volgens mij heb ik de Pureline. En die lijkt toch verdacht veel op zijn voorganger.. Toch maar eens weer richting Vianen rijden om zelf de veranderingen te zien en ook eens weer mijzelf te laten voorlichten over deze nieuwe lijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
@righthand ik had eerst ook de Pureline vanwege de kleine rvs accenten maar die zijn in de nieuwe lijn grof aanwezig.
Daarom ben ik overgestapt naar de Vitroline.
Voor de Vitroline komen nog andere greeplijsten uit met weer kleine rvs accenten als het goed is en anders laat ik het volledig glas.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotvalling
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-11-2020
Zingo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:34:
Wij hebben vandaag de definitieve offerte voor de keuken gekregen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het blad is een compostiet blad van Dekker en is bij de aanrecht 70 diep. De kastjes zijn kunststof beton grijs. Ik heb de volgende apparaten erin zitten:

Kraan: Seliuz Titaniun met haakse kraan
Kookplaat: AEG IKE84471FB
Afzuigkap: AEG DBB5960HM
Stoomoven: AEG DSE792220B
Vaatwasser: AEG FSE52700P
Koelkast: AEG SKE81426ZC

Met plaatsen, bezorgen en inmeten kost het in totaal 13500,-, daar kan ik zeker mee leven.
Dit komt wel in de buurt met wat wij zoeken! Mag ik vragen waar je hem hebt laten tekenen/berekenen en hoe het bevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 10:03
JT schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:09:
Members only:
Waar ben je hiervoor geweest? Prima prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Scr33x0r schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:05:
[...]

Waar ben je hiervoor geweest? Prima prijs :)
Ik stuur je een DM :)

Ecodan warmtepomp

• Michel.10
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-08 20:08
Beste mede Tweakers,

Mijn vriendin en ik zijn ook voor een nieuwbouwwoning op zoek naar een geschikte keuken voor de beschikbare (niet ideale) ruimte in de woning. Onderstaand een afbeelding van de begane grond met de ruimte voor de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jWMr1Cr/Indeling.png

De locatie van de eettafel willen wij bij de keuken betrekken. Dat geeft de afmetingen 545x266cm.
Aandachtspunt is het rechterraam welke op een hoogte zit van 108cm. vanaf de grond. Een aanrechtblad op die locatie is prima, maar kastjes of een kastenwand is daardoor niet mogelijk.

Wij zijn na een hoop bezoeken aan diverse keukenleveranciers tot onderstaande ontwerp gekomen. Deze zou ik graag eens kritisch door jullie willen laten beoordelen >:) De bar willen wij overigens toch liever in het midden van het eiland. Dit moet nog aangepast worden.
*Het middelste en rechterraam lopen tot lager door. Dit zit niet goed verwerkt in deze impressie.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GVqnYQY/IMG-20190907-225837-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/g37h8SP/IMG-20190907-225846.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bj4Gpz3/IMG-20190907-225824.jpg

Afmetingen + loopruimte:
  • Laden + werkblad tegen de muur zijn ca. 50cm. diep
  • Eiland is ca. 245x90cm.
  • Kastenwand is ca. 60 diep bij 266cm. breed (door opvulstuk gelijk aan de muur aan de andere kant)
  • Loopruimte tussen kastenwand - eiland, ca. 100 cm.
  • Loopruimte tussen laden kasten - eiland, ca. 90 cm.
  • Loopruimte voor en achterkant eiland ca. 88 cm.
Onderstaande afbeeldingen geven de style iets beter weer welke wij voor ogen hebben.
*Hier zijn de ramen wel juist ingetekend.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bLWNNq8/IMG-20190905-213849-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KGp5fts/IMG-20190905-213903.jpg

Apparatuur:
  • Siemens oven - CM876G0B6
  • Siemens stoomoven - CS858GRB7
  • Siemens koel/vries - KI86NHD30
  • Siemend koel - KI31RSD30
  • Siemens vaatwasser - SN878D46PE
  • Quooker flex combi RVS (alleen koud water aansluiting in keuken);
  • Bora Puru - Recirculatie
Dit alles dient binnen het budget van maximaal 20k te blijven. Op dit moment lijkt dat te lukken met een Schuller keuken (Ekelhoff) of de maxilijn van Bruynzeel (via het nieuwbouwproject). Ik kan helaas niet vinden door welke fabriek de maxilijn geproduceerd wordt. De Optima lijn willen wij misschien nog uit laten werken (Schuller/Next 125). Daarnaast overwegen we nog een Nolte keuken uit te laten werken om een goede prijsvergelijking te kunnen maken.

Van jullie zou ik graag twee dingen willen weten:

1. Is dit een logische opstelling in combinatie met de loopruimtes
2. Welk keukenmerk op basis van kwaliteit bevelen jullie aan voor deze opstelling en apparatuur t.o.v. het budget ;)

Alle andere tips en of opmerkingen zijn uiteraard ook welkom 8)

Bij voorbaat dank!! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Michel.10
Als je per se een eiland wilt zou ik de keuken naar de achterkant van woning verplaatsen of een groter huis kopen.
De ruimte waar nu de keuken gesitueerd is is simpelweg niet geschikt voor een eiland.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een U opstelling binnen de ruimte van 266 x 240 met een scheireilandje richting de plek waar nu de tafel getekend staat.

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:24
Ik lees al een poosje mee in dit draadje, maar nu is het moment van een keuken uitzoeken daadwerkelijk gekomen.

Vandaag bij de keukensale geweest en ik ben prima geholpen. Kundige man.

Ik weet niet goed wat de voors en/of tegens zijn. Maar wat als ik het volgende wil gaan doen. Althans dat is het plan:
- Apparatuur via internet aanschaffen. (123apparatuur of keukenloods)
- Blad via 123keukenbladen (of 'n andere leverancier).
- Kasten bestellen en passtroken via een andere weg bestellen. (Nobilia)

Nu heb ik op dit moment een gespecificeerde offerte liggen voor een Nobilia keuken met alles wat er nodig zou zijn voor die keuken. Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik ben voornamelijk erg benieuwd hoeveel het nog in kosten zou schelen. Dus ik wil het zeker gaan uitzoeken.

Het plaatsen zouden wij hiervan zelf gaan doen.
--

-- & Vraag 2:

Verder nog wat prijs advies met betrekking tot de offerte van keukensale, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

De keuken ziet er zo uit (even nagetekend in de ikea ontwerper)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nHYA9HV.png

Van links naar rechts:
Koelkast --> Combi + Oven --> Lade blokken van 90br (Daarop komt de inductie in het midden)
In de hoek le mans kast --> Spoelkast --> Vaatwasser --> Smalle kast.

Als blad gaat er een composiet blad op. Hiervoor een prijs aangevraagd vergelijkbaar bij 123keukenblad.

De offerte is een totaalprijs van: 15000,- Euro.
Waarvan 6200,- apparatuur (adhv keukenloods offerte)
Dan zou het dus 8800,- euro kasten en blad zijn? Lijkt mij behoorlijk veel geld?
Misschien niet onbelangrijk, in deze offerte is een composiet blad verwerkt.

Plaatsing zit overigens niet in deze prijs verwerkt.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen aan de hand van bovenstaande (eigenlijk 2 vragen).

Tl;dr.
1. Waar kan ik nobilia kasten los kopen?
2. Is 8800,- voor kasten en blad (composiet) niet erg veel als de apparatuur alleen 6200,- is?
(kasten adhv afbeelding hierboven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

@g00gle ik zou dat pas stuk in de hoek doen ipv naast de koelkast. (En misschien lade blok omwisselen, ligt er aan waar je kookblad/water komt). Moet het per se Nobilia zijn? Hacker is wel te koop via https://thuiskeukens.nl/keukenkasten.html je kan daar sowieso al een berekening maken.

• g00gle
EiT schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:35:
@g00gle ik zou dat pas stuk in de hoek doen ipv naast de koelkast. (En misschien lade blok omwisselen, ligt er aan waar je kookblad/water komt). Moet het per se Nobilia zijn? Hacker is wel te koop via https://thuiskeukens.nl/keukenkasten.html je kan daar sowieso al een berekening maken.
Hoe is de kwaliteit ten opzichte van Nobilia? Handige tip voor het passtuk dankje!

• EiT

EiT

Häcker Is voor mijn gevoel beter dan Nobilia. Ik heb ze beide niet, maar onze voorkeur ging wel uit naar een Häcker voor onze nieuwe keuken als deze uit een keukenzaak zou komen, uiteindelijk laten wij het door een interieur bouwer maken (was veel goedkoper).
Hangt ook af met wat voor soort frontje je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
g00gle schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:10:
Ik lees al een poosje mee in dit draadje, maar nu is het moment van een keuken uitzoeken daadwerkelijk gekomen.

Vandaag bij de keukensale geweest en ik ben prima geholpen. Kundige man.

Ik weet niet goed wat de voors en/of tegens zijn. Maar wat als ik het volgende wil gaan doen. Althans dat is het plan:
- Apparatuur via internet aanschaffen. (123apparatuur of keukenloods)
- Blad via 123keukenbladen (of 'n andere leverancier).
- Kasten bestellen en passtroken via een andere weg bestellen. (Nobilia)

Nu heb ik op dit moment een gespecificeerde offerte liggen voor een Nobilia keuken met alles wat er nodig zou zijn voor die keuken. Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik ben voornamelijk erg benieuwd hoeveel het nog in kosten zou schelen. Dus ik wil het zeker gaan uitzoeken.

Het plaatsen zouden wij hiervan zelf gaan doen.
--

-- & Vraag 2:

Verder nog wat prijs advies met betrekking tot de offerte van keukensale, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

De keuken ziet er zo uit (even nagetekend in de ikea ontwerper)
[Afbeelding]

Van links naar rechts:
Koelkast --> Combi + Oven --> Lade blokken van 90br (Daarop komt de inductie in het midden)
In de hoek le mans kast --> Spoelkast --> Vaatwasser --> Smalle kast.

Als blad gaat er een composiet blad op. Hiervoor een prijs aangevraagd vergelijkbaar bij 123keukenblad.

De offerte is een totaalprijs van: 15000,- Euro.
Waarvan 6200,- apparatuur (adhv keukenloods offerte)
Dan zou het dus 8800,- euro kasten en blad zijn? Lijkt mij behoorlijk veel geld?
Misschien niet onbelangrijk, in deze offerte is een composiet blad verwerkt.

Plaatsing zit overigens niet in deze prijs verwerkt.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen aan de hand van bovenstaande (eigenlijk 2 vragen).

Tl;dr.
1. Waar kan ik nobilia kasten los kopen?
2. Is 8800,- voor kasten en blad (composiet) niet erg veel als de apparatuur alleen 6200,- is?
(kasten adhv afbeelding hierboven)
Bezoek een Keukenloods winkel. Apparatuurprijs gelijk aan website, en zij leveren Nobilia (Hacker ook trouwens) Welke deur heb je gekozen van Nobilia?

• g00gle
Top, gaan we aanstaande zaterdag naar keukenloods toe. Een witte mdf deur. Met kunstof randen (beter tegen stoten). Andere adviezen?

Edit; @Ice82 ik zie nu dat keukenloods onderdeel van DMG is. Ik heb min of meer afgezworen daar nog voet binnen te zetten. Puur omdat ik hun verkoop wijze verafschuwen. Is dat bij keukenloods ook? Of wordt je daar wel serieus genomen?

[ Voor 47% gewijzigd door g00gle op 21-09-2019 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
g00gle schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:47:
Top, gaan we aanstaande zaterdag naar keukenloods toe. Een witte mdf deur. Met kunstof randen (beter tegen stoten). Andere adviezen?

Edit; @Ice82 ik zie nu dat keukenloods onderdeel van DMG is. Ik heb min of meer afgezworen daar nog voet binnen te zetten. Puur omdat ik hun verkoop wijze verafschuwen. Is dat bij keukenloods ook? Of wordt je daar wel serieus genomen?
keukenloods is geen onderdeel van DMG. Zij hebben alleen een belang in het moederbedrijf Het Keukenmagazijn, en werken samen betreffende o.a. inkoop. Logistiek, marketing, verkoop etc gebeurt uit een eigen hoofdkantoor, zelfstandig. Werkwijze is totaal anders dan DMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@g00gle in plaats van een passtuk zou ik de keuken een stukje naar voren halen. Levert je een iets dieper blad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07
g00gle schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:47:

Wij zijn tot dusver prima geholpen bij Keukenloods en gaan dan ook onze keuken bestellen bij hen. Moet wel zeggen dat we daar naar binnen liepen exact wetende wat we wilden, dus dat vertekend misschien een beetje, maar desondanks mooie offerte met betere apparatuur dan ik eigenlijk had aangeleverd op de wensenlijst. Zie een aantal posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:55
We hebben een getekende offerte (oplevering Q2 2020) liggen met Siemens apparuur (meestal wel de toplijn van Siemens). Er is echter nog een mogelijkheid om te switchen naar andere apparatuur.
Nu overweeg ik om te switchen naar Miele (niet de absolute topserie, maar die daaronder). Ik vind de uitstraling van Miele nog wel wat mooier dan Siemens, maar we zullen wellicht qua functies (waarvan we de meeste niet echt zullen gebruiken). wel iets moeten inleveren. Als ik de verschillen in prijs van alle apparaten tussen Siemens en Miele bereken, kom ik zelf op een 3000,- verschil ten nadele van Miele.
Nu vind ik op het internet vwb Miele maar weinig verschillen in prijs en bij eigenlijk elke winkel die ik zie, is de geadverteerde prijs identiek aan de adviesprijs van Miele. Iemand een idee hoe dit zit? is er in de winkel nog wel iets van korting te krijgen?
Pagina: 1 ... 101 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1