Miele is het Apple van de keuken apparaten.koendio schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:28:
We hebben een getekende offerte (oplevering Q2 2020) liggen met Siemens apparuur (meestal wel de toplijn van Siemens). Er is echter nog een mogelijkheid om te switchen naar andere apparatuur.
Nu overweeg ik om te switchen naar Miele (niet de absolute topserie, maar die daaronder). Ik vind de uitstraling van Miele nog wel wat mooier dan Siemens, maar we zullen wellicht qua functies (waarvan we de meeste niet echt zullen gebruiken). wel iets moeten inleveren. Als ik de verschillen in prijs van alle apparaten tussen Siemens en Miele bereken, kom ik zelf op een 3000,- verschil ten nadele van Miele.
Nu vind ik op het internet vwb Miele maar weinig verschillen in prijs en bij eigenlijk elke winkel die ik zie, is de geadverteerde prijs identiek aan de adviesprijs van Miele. Iemand een idee hoe dit zit? is er in de winkel nog wel iets van korting te krijgen?
Kortingen zijn er nagenoeg niet. Ik heb wel wat korting kunnen bedingen op een complete order maar ik weet haast zeker dat dat niet bij de apparaten weggehaald wordt.
Wellicht hebben ze bij de bekende apparaten stunters wat modellen goedkoper staan maar mijn exacte modellen waren ook niet goedkoper te vinden (op wat verzendkosten/tientjes na)