Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:28
koendio schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:28:
We hebben een getekende offerte (oplevering Q2 2020) liggen met Siemens apparuur (meestal wel de toplijn van Siemens). Er is echter nog een mogelijkheid om te switchen naar andere apparatuur.
Nu overweeg ik om te switchen naar Miele (niet de absolute topserie, maar die daaronder). Ik vind de uitstraling van Miele nog wel wat mooier dan Siemens, maar we zullen wellicht qua functies (waarvan we de meeste niet echt zullen gebruiken). wel iets moeten inleveren. Als ik de verschillen in prijs van alle apparaten tussen Siemens en Miele bereken, kom ik zelf op een 3000,- verschil ten nadele van Miele.
Nu vind ik op het internet vwb Miele maar weinig verschillen in prijs en bij eigenlijk elke winkel die ik zie, is de geadverteerde prijs identiek aan de adviesprijs van Miele. Iemand een idee hoe dit zit? is er in de winkel nog wel iets van korting te krijgen?
Miele is het Apple van de keuken apparaten.
Kortingen zijn er nagenoeg niet. Ik heb wel wat korting kunnen bedingen op een complete order maar ik weet haast zeker dat dat niet bij de apparaten weggehaald wordt.
Wellicht hebben ze bij de bekende apparaten stunters wat modellen goedkoper staan maar mijn exacte modellen waren ook niet goedkoper te vinden (op wat verzendkosten/tientjes na)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat gezegd hebbende, zijn de winkelprijzen van Miele vaak toch wel wat lager dan de adviesprijs. Daar krijg je vervolgens dan haast geen extra korting meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:52
Korting op Miele is inderdaad minder. In onze offerte (met vooral Siemens) werd door leverancier uiteindelijk een Miele vaatwasser voorgesteld ivm de combinatie lage plint en open assist. Daarvoor opdracht gegeven. Daarna kwam ik er achter dat Siemens een vaatwasser in het leveringsprogramma bleek te hebben dat hierin ook kon voorzien.

Het verschil in adviesprijs was € 600,-. Mij werd een korting van € 670,- aangeboden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen een afzuigkap van 200€ en eentje van 4000€?
Ik zoek een nieuwe afzuigkap die een stuk stiller is dan de huidige oude afzuigkap, maar ik kan de verschillen niet echt vinden..
Zijn hier nog mensen met tips voor een betaalbare wandschouwkap met afvoer naar buiten van 90cm breed?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:22
PvT.Arj schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:48:
Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen een afzuigkap van 200€ en eentje van 4000€?
Ik zoek een nieuwe afzuigkap die een stuk stiller is dan de huidige oude afzuigkap, maar ik kan de verschillen niet echt vinden..
Zijn hier nog mensen met tips voor een betaalbare wandschouwkap met afvoer naar buiten van 90cm breed?
Bij ons kwam de keukenboer met Novy, lijkt inderdaad op een merk dat goede afzuigkappen maakt.
Prijsrange ergens tussen 400,- en 1000,-.
Geen ervaring nog mee, eind dit jaar pas, maar zal ongetwijfeld beter zijn dan de Zanussi vlakscherm die we nu hebben :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Let ook op de lucht aan- en afvoer van een afzuigkap, als deze te krap bemeten is dan maakt de motor ook meer herrie. Een lange afvoerbuis naar buiten is ook niet optimaal ben ik achter gekomen, dan gaat er ook veel kracht verloren.

Tip van onze keukenboer om in het verlaagde plafond toch echt een fatsoenlijk rooster te maken om de onderdruk tegen te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B0B01985
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 18:58
zorg dat je afvoer naar buiten toe minstens 150mm diameter heeft dat scheelt al een pak herrie!

je kan kijken naar debieten en decibels die ze produceren...

Greetz B0B0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij afzuigkappen moet je eerst en vooral kijken naar de decibellen die geproduceerd worden. Hierbij is minder beter. In mijn zoektocht kwam ik uit op een Novy kap en die hangt inmiddels een paar maanden in mijn keuken. Ik kan niet anders zeggen dat deze echt vele malen stiller is dan mijn vorige Bosch afzuigkap.

Daarna moet je kijken welk uiterlijk je bevalt, welke handige extra's er op een kap zitten (na-loop tijd, dan blijft hij bij het uitzetten nog 10 minuten nazuigen, of er LED-verlichting in zit en of eventuele filters makkelijk schoon te maken zijn. Bij afzuigkappen heb ik wel heel erg het gevoel dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is. De echte budgetkappen zou ik dus laten voor wat het is.
Martinusz schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:52:
[...]

Bij ons kwam de keukenboer met Novy, lijkt inderdaad op een merk dat goede afzuigkappen maakt.
Prijsrange ergens tussen 400,- en 1000,-.
Geen ervaring nog mee, eind dit jaar pas, maar zal ongetwijfeld beter zijn dan de Zanussi vlakscherm die we nu hebben :P
Novy is/was van Itho, dat van huis uit een ventilatietechniek bedrijf is. Ze lijken ook daadwerkelijk beter functionerende producten te hebben dan de Siemens/Atag/Whirlpool/Mieles van deze wereld.

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 23-09-2019 21:59 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10 15:23
Zijn hier ook mensen met ervaring met de "Wave Design" Plafond afzuig units? Ik zit te twijfelen tussen een Wave design plafond unit met exterene dunne motor en een vergelijkbaar systeem van Falmec. de Falmec zie ik regelmatig voorbij komen maar de Wave design eigenlijk nooit. Dus, iemand ervaring met deze systemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 13:41
JackP schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:00:
Zijn hier ook mensen met ervaring met de "Wave Design" Plafond afzuig units? Ik zit te twijfelen tussen een Wave design plafond unit met exterene dunne motor en een vergelijkbaar systeem van Falmec. de Falmec zie ik regelmatig voorbij komen maar de Wave design eigenlijk nooit. Dus, iemand ervaring met deze systemen?
Wij hebben een Wave en zijn daar tevreden over. De motor zit bij ons in de garage waardoor het lawaai minimaal is.

Zie hier : ollie_1982 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 19:38
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn aan het oriënteren op een keuken.
Dit topic heb ik ondertussen al aardig doorgelezen en ik kwam Kuckenhaus Ekelhof tegen. Via de website een afspraak ingepland. Ik werd gebeld en we hebben eerst telefonisch de wensen besproken en hebben de offerte ontvangen. Dit om te kijken of dit in de buurt van ons budget is en niet voor niks rijden.
Ik was benieuwd wat jullie van de offerte vinden en mogelijk nog tips hebben.

Kasten
Schüller
Möbelteile 1 C2/C3 5.690 €
Zubehör Möbel 1 C2/C3 320 €

Totaal kastjes: 6.010 €

Apparatuur
Siemens HM636GNS1 (combi magnetron) 1.122 €
Siemens LC97BIP50 (afzuigkap) 630 €
Siemens EH877FVC5E (inductie kookplaat) 796 €
Siemens SN836X00PE (vaatwasser) 539 €
Siemens KI34VV22FF (koelkast) 629 €

Totaal apparatuur: 3.716 €

Werkblad
Granit, NERO ASSOLUTO ZIMBABWE, 2 cm, N2
Maße: 225/65, 232/64, /, /, /, / cm
WAL 4 cm hoch: 5,2 lfm
Summe Geräte: 3.716 € 1 Spülenausschnitt AII Granit
weitere Sonderartikel 1 Kochplattenausschnitt AIII Granit

1 Bohrung 5 bis 67 mm, Bohrung 68 bis 130 mm

Subtotaal werkblad: 2.344 €

Spoelbak: Blanco 522967 BLANCO ANDANO 500-U 330 €
Kraan: Naber 5011060 Drive 1, Einhebelmischer, 105 €

Totaal werkblad: 2.779 €

---------------
Keuken 12.505 €
Montage 1.000 €
---------------
---------------
TOTAAL 13.505 €

Keukenschets
Keukenschets

Plattegrond b.g.
Die van ons is gespiegeld (plus 2m uitbouw met openslaande deuren met zijlichten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X0RCOTWIttC9gzVntw7Kd3gS/medium.jpg

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
de vrouw zou heel graag een mat zwarte spoelbak en mat zwarte quooker kraan willen hebben in de nieuwe keuken. De verkoper raadt dit echter af, vanwege de mogelijkheid van krassen/verkleuringen etc die in rvs minder snel/zichtbaar zijn. Iemand al langere tijd ervaring met een zwarte combi?

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-10 14:23
koendio schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:05:
de vrouw zou heel graag een mat zwarte spoelbak en mat zwarte quooker kraan willen hebben in de nieuwe keuken. De verkoper raadt dit echter af, vanwege de mogelijkheid van krassen/verkleuringen etc die in rvs minder snel/zichtbaar zijn. Iemand al langere tijd ervaring met een zwarte combi?
Nee, maar ik vind matzwarte auto's altijd opvallend vies ogen. Dus de verkoper heeft wellicht een punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Koffiezuiper Wij hebben deze zomer een keuken van hen gehad en waren heel tevreden over de plaatsing. Tot nu toe ook over de kwaliteit van het materiaal (is ook Schüller met Siemens spul). Hoe het zich na jaren gebruik houdt kan ik nog niet zeggen maar het voelt degelijk allemaal.

Enige tip die ik nog zou hebben: ookal was de prijs bij ons al beter dan wat we in Nederland konden vinden voor vergelijkbare kwaliteit), ook bij hen kon er nog wel wat vanaf. Ik heb toen gezegd dat we het mooi vonden maar eigenlijk nog wel iets minder wilden uitgeven en ze bleken vrij soepel.

Oh, misschien toch nog een kleine tip erbij :) Wij hebben dezelfde kookplaat, die kookt prima. Maar de markering van waar de kookzones zitten is wel heel subtiel vinden wij. Een kruis met dunne lijntjes. Het maakt de plaat mooi als ie niet gebruikt wordt maar in het begin moet je wel ff kijken waar je de pan nou moet neerzetten. Is maar een klein puntje, maar wellicht als je er in persoon langs gaat iets om op te letten of de plaat duidelijk genoeg voor je is.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• B-Real
Wij krijgen straks een zwarte spoelbak, want dat staat strak met het zwarte graniet. Ik houd mijn hart vast v.w.b. krassen op den duur, maar dat zien we dan wel weer.
Zwarte Quooker hadden we ook graag willen hebben, maar we vonden de meerprijs t.o.v. de normale variant echt absurd en dus hebben we die achterwege gelaten.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10
Iemand een idee wanneer de nieuwe brochure voor Siemens/Bosch uitkomt?

In inspiratiehuis 2020 gaven ze aan in Oktober/November maar ze kwamen niet erg zelfverzekerd over.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Geen ervaring, maar misschien is Gun Metal een optie Dat is rvs met een zwarte gloed (geen coating). Quooker verkoopt die niet, maar Selsiuz bijv. wel: https://www.dekkerzevenhuizen.nl/blog/copper-gold-gun-metal/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:09
Het zwart van de Quooker is ook geen coating. Dit word op dezelfde manier gerealiseerd als de verschillende gun metal kranen echter duurt het proces langer waardoor de kleur zwarter is.
Er zijn maar een handjevol fabrieken die dit doen, vandaar de relatief hoge meerprijs.

@evleerdam Begin November is de presentatie dus daarna zullen redelijk snel de nieuwe catalogussen volgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-09-2019 18:51 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bN7XZgR/IMG-20190924-171412.jpg

Nou het begin is er, de linker hoekkast is wel drama, geen hoek is recht. Er is een nieuwe voor besteld, zover de kwaliteit van häcker systemat.....Blad is ingemeten, komt over een week of 4/5. Hopelijk sneller. Dus maar even het oude blad erop gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MikeyMan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:58:
Wifi voegt m.i. weinig toe. Ja als je in de tuin zit krijg je een melding dat je oven/vaatwasser klaar is. Enige reden dat ik het nog los heb aangeschaft op de stoomoven is dat de klokken niet synchroon liepen. Nieuwe frustratie is dat ik nu 2 apparaten met versie 2.65 en 1 apparaat met 2.60 heb. Ach ja, OCD much ;)
Zal nog weleens een update voor komen misschien.

Punt is, je moet met keukenapparatuur toch iets voor je er iets aan hebt. Ofwel de vaat erin zetten, ofwel het eten erin. Dan kun je allerlei features Gaan bedenken, maar zolang je afhankelijk bent van je eigen acties, schiet het niet zo op.

Denk alleen dat het moment begint aan te breken dat je de topmodellen niet meer zonder kunt krijgen.
Wifi heeft bij de meeste Miele en BSH (Bosch, Siemens, Gaggenau) apparatuur wel degelijk een meerwaarde, namelijk het op afstand kunnen service-en van eventuele defecten door de fabrikant.

Buiten dat is het gemakkelijker om je apparaat middels een tablet/telefoon in te stellen, dan op het kleine schermpje van je vaatwasser etc.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
*snip* geen acquisitie via GoT.

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 30-09-2019 11:03 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:11:
[...]

Wifi heeft bij de meeste Miele en BSH (Bosch, Siemens, Gaggenau) apparatuur wel degelijk een meerwaarde, namelijk het op afstand kunnen service-en van eventuele defecten door de fabrikant.

Buiten dat is het gemakkelijker om je apparaat middels een tablet/telefoon in te stellen, dan op het kleine schermpje van je vaatwasser etc.
I beg to differ. Tegen de tijd dat ik m'n app heb opgestart en aan de slag ben met het instellen is het via het schepje al geregeld.

Op afstand servicen gaat denk ik niet zoveel verder dan af en toe een firmware update. Wat op zich prima is, maar wel het risico met zich meebrengt dat de fabrikant het wat minder nauw neemt met de software. Immers; we kunnen het nog wel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MikeyMan schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:06:
[...]

I beg to differ. Tegen de tijd dat ik m'n app heb opgestart en aan de slag ben met het instellen is het via het schepje al geregeld.

Op afstand servicen gaat denk ik niet zoveel verder dan af en toe een firmware update. Wat op zich prima is, maar wel het risico met zich meebrengt dat de fabrikant het wat minder nauw neemt met de software. Immers; we kunnen het nog wel fixen.
Ik neem even als voorbeeld een Miele vaatwasser. Deze moet je eenmalig goed instellen op jouw wensen. Dit gaat makkelijker (en is leuker) via de app, dan op het schermpje. Daarnaast geeft de vaatwaser via de app exact aan hoeveel zout, glans- en spoelmiddel er nog in het reservoir zit, terwijl je op het apparaat zelf alleen een melding krijgt als je moet bijvullen.

Service op afstand is wel degelijk interessant hoor. Merken sturen er zelf nu ook op aan om zoveel mogelijk op afstand te 'repareren'. Daarom zie je ook veel instapmodellen tegenwoordig al met Wifi.

Als Siemens bij jou langs moet komen om te constateren dat een sproeier verstopt zit, kost jou dit voorrijkosten. Als dit op afstand wordt uitgelezen kost het jou alleen een tandenstoker om de sproeier door te prikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:11:
[...]

Ik neem even als voorbeeld een Miele vaatwasser. Deze moet je eenmalig goed instellen op jouw wensen. Dit gaat makkelijker (en is leuker) via de app, dan op het schermpje. Daarnaast geeft de vaatwaser via de app exact aan hoeveel zout, glans- en spoelmiddel er nog in het reservoir zit, terwijl je op het apparaat zelf alleen een melding krijgt als je moet bijvullen.

Service op afstand is wel degelijk interessant hoor. Merken sturen er zelf nu ook op aan om zoveel mogelijk op afstand te 'repareren'. Daarom zie je ook veel instapmodellen tegenwoordig al met Wifi.

Als Siemens bij jou langs moet komen om te constateren dat een sproeier verstopt zit, kost jou dit voorrijkosten. Als dit op afstand wordt uitgelezen kost het jou alleen een tandenstoker om de sproeier door te prikken....
Again; beg to differ...

Om via de app je apparaat in te stellen moet je:
- Module instellingen doen
- Wifi gebruikersnaam en wachtwoord
- Apparaat in bedieningsmodus zetten
- App downloaden
- Apparaten toevoegen
- Eventuele update draaien
- Instellingen doen

Ergens bij stap 2 had je al met een biertje op de bank kunnen zitten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Maar als je alles via zo’n klein k*t schermpje moet doen had je zelfs al dronken kunnen zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 10:03
Ik twijfelde heel erg over wifi in dit soort apparaten, tot afgelopen dinsdag, vriendin was jarig, ff croissants in de oven. Fuck, eerst naar beneden, oven voorverwarmen, nou dan ook maar even de waterkoker aan (ja in nieuwe keuken wil ik ook een kokendwaterkraan), nahjah, vervolgens dus eerst 8-10min wachten voordat die oven een keer 200 graden is, water al weer afgekoeld.. je snapt het wel, kommer en kwel..

Oven voorverwarmen, we gebruiken hem best veel, lijkt me de meest nuttige functie van alles via wifi.. ow en dat apparaten qua tijd gelijk lopen.. ik heb nu combi + losse oven, krijg die qua tijd, en secondes maar eens precies gelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 21:23
Scr33x0r schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:28:
Ik twijfelde heel erg over wifi in dit soort apparaten, tot afgelopen dinsdag, vriendin was jarig, ff croissants in de oven. Fuck, eerst naar beneden, oven voorverwarmen, nou dan ook maar even de waterkoker aan (ja in nieuwe keuken wil ik ook een kokendwaterkraan), nahjah, vervolgens dus eerst 8-10min wachten voordat die oven een keer 200 graden is, water al weer afgekoeld.. je snapt het wel, kommer en kwel..

Oven voorverwarmen, we gebruiken hem best veel, lijkt me de meest nuttige functie van alles via wifi.. ow en dat apparaten qua tijd gelijk lopen.. ik heb nu combi + losse oven, krijg die qua tijd, en secondes maar eens precies gelijk..
Voorverwarmen op afstand is niet altijd handig: lees als je je oven als opslag voor Tupperware en dat soort ongein gebruikt :+

En voor de klok: wij hebben ook twee ovens, maar kunnen kiezen of we de klok willen displayen of niet.

Het enige waar het me wel handig voor lijkt, is als je een seintje krijgt als hij klaar is, als je bijvoorbeeld in de tuin zit te bbqen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25
Scr33x0r schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:28:

Wat een problemen ja, zou je echt zomaar zwaar depressief van kunnen worden. Maar serieus, ik zie echt nul komma nul problemen. Onze keuken is boven en woonkamer beneden en heb het werkelijk nog nooit erg gevonden dat ik de trap op en af moet om de oven voor te verwarmen en vervolgens nog een keer om het eten erin te doen en dan NOG een keer om het eruit te halen en dan NOG een keer om er een doekje doorheen te halen (wat ik niet doe als de oven nog 200 graden is...). Gebruiken de oven zo goed als dagelijks en soms 2x per dag.

Hebben ook geen heet water kraan en ook geen waterkoker. Allemaal nergens voor nodig. Theewater komt uit de espressomachine (voor groene en witte thee wil je niet eens kokend water!) en kokend water voor pasta oid heb ik in vrij korte tijd in een pan voor elkaar (gewoon de inductieplaat op hoogste stand). Maar als je toch een waterkoker gebruikt, als dat ding dicht blijft koelt het water niet zo snel af. Dus dan zet je dat ding nog even opnieuw aan als je broodjes klaar zijn en heb je kokend water voordat je broodjes gesmeerd zijn.

Ik ben niet tegen dingen gemakkelijker maken (ben ook blij dat de oven in 5 minuten warm is en ik niet eerst vuur hoef te maken met een vuursteen), maar je kunt ook overdrijven. M’n telefoon pakken, unlocken, app starten, instellen, etc. kost me net zo veel tijd als naar het apparaat lopen en instellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Over 5 jaar is zo'n app verouderd/niet meer ondersteund/teruggetrokken door fabrikant of bevat veiligheidsrisico's.

*Haal door wat niet van toepassing is.

Laat ik het zo zeggen; de moderne smartphone bestaat nu zo'n 12 jaar.
Ik mag hopen dat je wel 12 jaar (of mogelijk langer) met je keukenapparatuur *kunt* uithouden.
Niemand hier weet hoe over 12 jaar de smartphone wereld er uit ziet, maar de kans is 99% dat die niet meer werkt met de app zoals je die nu op je telefoon zet.

Nou is in dit geval van een oven o.i.d. deze nog wel te gebruiken zonder wifi/app, maar als je ziet hoeveel apparatuur tegenwoordig (volledig) afhankelijk is van een app/internetverbinding terwijl het apparaat zelf waarschijnlijk veel langer dan de app/internetverbinding zou kunnen blijven werken...

• Barry|IA
cryptapix schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:47:
[...]

Wat een problemen ja, zou je echt zomaar zwaar depressief van kunnen worden. Maar serieus, ik zie echt nul komma nul problemen. Onze keuken is boven en woonkamer beneden en heb het werkelijk nog nooit erg gevonden dat ik de trap op en af moet om de oven voor te verwarmen en vervolgens nog een keer om het eten erin te doen en dan NOG een keer om het eruit te halen en dan NOG een keer om er een doekje doorheen te halen (wat ik niet doe als de oven nog 200 graden is...). Gebruiken de oven zo goed als dagelijks en soms 2x per dag.

Hebben ook geen heet water kraan en ook geen waterkoker. Allemaal nergens voor nodig. Theewater komt uit de espressomachine (voor groene en witte thee wil je niet eens kokend water!) en kokend water voor pasta oid heb ik in vrij korte tijd in een pan voor elkaar (gewoon de inductieplaat op hoogste stand). Maar als je toch een waterkoker gebruikt, als dat ding dicht blijft koelt het water niet zo snel af. Dus dan zet je dat ding nog even opnieuw aan als je broodjes klaar zijn en heb je kokend water voordat je broodjes gesmeerd zijn.

Ik ben niet tegen dingen gemakkelijker maken (ben ook blij dat de oven in 5 minuten warm is en ik niet eerst vuur hoef te maken met een vuursteen), maar je kunt ook overdrijven. M’n telefoon pakken, unlocken, app starten, instellen, etc. kost me net zo veel tijd als naar het apparaat lopen en instellen.
Nu ik dit lees bedenk ik mij net dat een koelkast ook overbodig is. Je kunt ook een gat graven en daar je boter in koel houden.

Nu serieus, ik snap je punt. Het is ook niet zo dat Wifi op keukenapparatuur noodzakelijk is. Een Quooker is ook niet noodzakelijk. Handig is het wel!

Wat ik als tech-liefhebber vooral leuk vind, is dat dit soort luxe toevoegingen een keuken plezieriger maakt. Het is gewoon leuk om mee te spelen :)

• cryptapix
Barry|IA schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:04:
[...]

Nu ik dit lees bedenk ik mij net dat een koelkast ook overbodig is. Je kunt ook een gat graven en daar je boter in koel houden.

Nu serieus, ik snap je punt. Het is ook niet zo dat Wifi op keukenapparatuur noodzakelijk is. Een Quooker is ook niet noodzakelijk. Handig is het wel!

Wat ik als tech-liefhebber vooral leuk vind, is dat dit soort luxe toevoegingen een keuken plezieriger maakt. Het is gewoon leuk om mee te spelen :)
Dan moet je niet te diep graven anders heb je gesmolten boter :+

Ik hou ook wel van handig, maar mijn punt is dus dat het helemaal niet zo handig en plezierig is. Het is een oplossing voor een probleem dat er niet is. Ik vind wifi ook helemaal geen luxe en dat spelen doe ik (en velen met mij) alleen de eerste weken en/of totdat al mijn vrienden het hebben gezien.

Echte luxetoevoegingen zijn voor mij een extra (stoom)oven, een warmhoudlade, een instant vriezer, een wijnklimaatkast, etc. Allemaal niet nodig, maar wel handig (soms). Een Quooker is ook zoiets. Ik heb het niet nodig, maar voor de mensen die niet 3 minuten willen/kunnen wachten op kokend water (of gewoon heel slecht kunnen timen om het water te laten koken terwijl je de rest van je gerecht bereidt) snap ik de aanschaf wel. Bij een Quooker vind ik de handeling ook veel minder “zwaar”. De kraan moet toch open en of je dan naar links of rechts draait maakt weinig uit.

• Scr33x0r
Ach, dat wifi was een beetje gechargeerd gereageerd :) Ik hoef het ook niet perse, maar tis wel handig in sommige gevallen.

In ons geval, er wordt hier in huis relatief veel thee gedronken, we hebben kokend water nodig voor flesje van de kleine, dan is het handig. De waterkoker staat bij ons minimaal 5-7x per dag aan, en dan warmen we vaker teveel water op dan te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headhunter07
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-06 10:18
Scr33x0r schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:51:
Ach, dat wifi was een beetje gechargeerd gereageerd :) Ik hoef het ook niet perse, maar tis wel handig in sommige gevallen.

In ons geval, er wordt hier in huis relatief veel thee gedronken, we hebben kokend water nodig voor flesje van de kleine, dan is het handig. De waterkoker staat bij ons minimaal 5-7x per dag aan, en dan warmen we vaker teveel water op dan te weinig.
Goede thee zet je met water dat tegen de kook aan zit. Of evt gekookt heeft en weer afgekoeld naar 90 graden. Kokend water voor flesje is ook niet meer nodig. Water in NL is erg betrouwbaar.
Pan met kokend water vullen en dan naar kookplaat lopen vind ik gevaarlijk (afgieten hoeft dan ook niet met speciale pastapan).
Dus ik zie ook niet veel voordelen van Quoker.

• Scr33x0r
Flesje is voor ons 1/3 kokend water 2/3 koud water, 99 van de 100 keer is hij dan top qua temp.

Ach tis gewoon gemak voor ons :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wow, heeft de Quooker het nu ineens gedaan?
Ik was enorm terughoudend over dat ding, maar ja, vrouwlief wilde er 1.
Sindsdien drink ook ik vaker thee dan frisdrank en vullen we de pastapan er mee. Allemaal gemak, net zoals een in mijn ogen overbodige wijnkoeler. Ik drink geen wijn, maar kan heel goed voorstellen dat een wijndrinker daar heel blij van wordt.
Gelukkig kan bier prima in de koelkast :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Beste Tweakers,

Op dit moment zijn wij ook bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken voor onze nieuwbouw huis.
Inmiddels al bij verschillende zaken langs geweest.

Nu hebben wij niet een hele grote keuken, maar er zit redelijk wel wat verschil in prijzen.

Op dit moment hebben wij 3 offertes liggen

1e Keuken - Schuller . €10.800
2e Keuken - Nobilia €9300 (Kastjes zijn 79 cm)
3e Keuken - Ballerina €10.800

Alle prijzen zijn exclusief montage en leiding werk

Apparatuur van AEG. (Koelkast met no frost en vaatwasser beam on the floor)

Inductie kookplaat: IKB64301FB
Afzuigkap: DVB5960HB
Combi-Oven: KME761000B
Vaatwasser: FSE72610P
Koelvries: SCE81816TS

Spoelbak en Kraan in de kleur Gun Metal

Keramiek blad van 4 cm, de frontjes zijn wit hoogglans volledig MDF gespoten.
Voor de rest hebben we niets bijzonders gekozen. Alleen een zeep dispenser en een prullenbak onder de spoelbak

Nu is mijn vraag, zijn de prijzen beetje reël? Wij neigen zelf naar de Nobilia, maar vind de Schuller kastjes iets mooier. De lades zijn tot aan de deur lijn.

Hoor graag jullie meningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gPd0a4AWjT2WCh5Vj1pCzKDp/thumb.png

[ Voor 6% gewijzigd door Cobraa op 28-09-2019 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@Cobraa Een korte opmerking: ik heb zowel een zeepdispenser als een prullenbak onder de spoelbak gehad en ik vind het allebei verschrikkelijke ondingen.

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 28-09-2019 22:20 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-10 16:44
Cobraa schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:09:
Beste Tweakers,

Op dit moment zijn wij ook bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken voor onze nieuwbouw huis.

Nu hebben wij niet een hele grote keuken, maar er zit redelijk wel wat verschil in prijzen.

Voor de rest hebben we niets bijzonders gekozen. Alleen een zeep dispenser en een prullenbak onder de spoelbak

Nu is mijn vraag, zijn de prijzen beetje reël? Wij neigen zelf naar de Nobilia, maar vind de Schuller kastjes iets mooier. De lades zijn tot aan de deur lijn.

[Afbeelding]
de prijs van de Nobilia is netjes. Welke deur heb je gekozen, en waar ben je geweest?

Wel een opmerking: De zijkant van een kast kan bij Nobilia niet gelakt worden, om hem in dezelfde kleur te krijgen, moet je er een wang tegenaan zetten. Die zie ik op de tekening niet terugkomen.

Qua combi oven kan je eventueel nog de kmk861000b overwegen. Bediening met de shuttle knop werkt veel fijner, touch bij AEG reageert minder goed bij vette vingers.

[ Voor 5% gewijzigd door Ice82 op 28-09-2019 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:39:
Wow, heeft de Quooker het nu ineens gedaan?
Ik was enorm terughoudend over dat ding, maar ja, vrouwlief wilde er 1.
Sindsdien drink ook ik vaker thee dan frisdrank en vullen we de pastapan er mee. Allemaal gemak, net zoals een in mijn ogen overbodige wijnkoeler. Ik drink geen wijn, maar kan heel goed voorstellen dat een wijndrinker daar heel blij van wordt.
Gelukkig kan bier prima in de koelkast :)
Vlak de meerwaarde van een wijnkast voor de biervoorraad niet uit.

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Ice82 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:24:
[...]
de prijs van de Nobilia is netjes. Welke deur heb je gekozen, en waar ben je geweest?

Wel een opmerking: De zijkant van een kast kan bij Nobilia niet gelakt worden, om hem in dezelfde kleur te krijgen, moet je er een wang tegenaan zetten. Die zie ik op de tekening niet terugkomen.

Qua combi oven kan je eventueel nog de kmk861000b overwegen. Bediening met de shuttle knop werkt veel fijner, touch bij AEG reageert minder goed bij vette vingers.
Deuren zijn volledig gelakt. Kwa zijkant klopt het wat je zegt, we gaan daar nog iets bouwen wat doorloopt naar het plafond en dan langs de wand. Daar in de spotjes verwerkt.

Voor de Schuller keuken zijn we bij Superkeukens geweest, Nobilia bij Insta Keukens en de Ballerina keuken bij Iemms keukens.

Dank voor de tip, alleen vind de draaiknop er iets minder strak uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Cobraa schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:09:
Beste Tweakers,

[Afbeelding]
*snip* dit is niet een acquisitieforum
Ik zou een vaatwasser trouwens NOOIT van AEG/Zanussi nemen. Trek er maar eens een open. Zelfs al neem je het duurste model, de deur scharniert alsof deze al stuk is. De korven bewegen ook erg stroef.

Tevens is het interessant om je bij verschillende winkels te laten informeren met zowel AEG als Siemens apparatuur. De een heeft vaak goede inkoopcondities met AEG, de ander met Siemens. Zie het als Pepsi v.s. Coke....

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 30-09-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:45
Begin juni is bij ons 'begonnen met de montage van de keuken' tot de dag van vandaag hebben wij nog altijd niet alle onderdelen in huis en ben ik een aantal dagen vrij nemen verder omdat er al 6x een extra bezoek is geweest (bovenop de 1e montage dag).

Ik vind dat de keukenzaak hier iets mee moet; maar zij geven geen gehoor hierin.

Ik zal hieronder weergeven wat en wanneer er gebeurd is:

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

buiten het feit dat we bijna 4 maanden verder zijn vnd ik met name de houding van de keukenzaak onacceptabel; iedere keer komen ze zonder tijdsindicatie; dus je moet een hele dag vrij maken hiervoor; en de nonchalante houding van de servicemederwerkers (telefonisch en per mail) schieten mij ook in het verkeerde keelgat.

Wat zou realistisch zijn om van de keukenzaak te verwachten hierin?

[ Voor 10% gewijzigd door Len020 op 30-09-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-10 21:23
Len020 schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:04:
Begin juni is bij ons 'begonnen met de montage van de keuken' tot de dag van vandaag hebben wij nog altijd niet alle onderdelen in huis en ben ik een aantal dagen vrij nemen verder omdat er al 6x een extra bezoek is geweest (bovenop de 1e montage dag).

Ik vind dat de keukenzaak hier iets mee moet; maar zij geven geen gehoor hierin.

Ik zal hieronder weergeven wat en wanneer er gebeurd is:

Members only: title

buiten het feit dat we bijna 4 maanden verder zijn vnd ik met name de houding van de keukenzaak onacceptabel; iedere keer komen ze zonder tijdsindicatie; dus je moet een hele dag vrij maken hiervoor; en de nonchalante houding van de servicemederwerkers (telefonisch en per mail) schieten mij ook in het verkeerde keelgat.

Wat zou realistisch zijn om van de keukenzaak te verwachten hierin?
Persoonlijk zou ik naar de zaak gaan waar ik hem gekocht heb en een goed gesprek aangaan met de verkoper: afspraken die hier gemaakt worden vastleggen op papier en niet weggaan totdat ik voldoende het gevoel heb dat het goed komt en afdoende ben gecompenseerd. Als je dit telefonisch/op afstand gaat regelen sturen ze je van het kastje naar de muur (klinkt namelijk als ouderwets gedrag in de keukenbranche).

Toen ik mijn keuken 2 jaar geleden kocht, was er ook iets niet helemaal goed gegaan met het uitwerken van een hoge kast. (kwam de verkoper de maandag na het weekend van verkoop gelukkig al achter) Na eerst een heleboel heen en weer gepingpong via mail en telefoon kwamen we er maar niet uit. Ik werd het best wel zat en heb me toen laten doorverbinden met de hoofd verkoop en daar een afspraak mee gemaakt om langs te komen op een tijdstip dat het mij uitkwam (woensdag avond 19 uur, terwijl ze dicht waren >:) ) daar toen gewoon de onderhandelingen dunnetjes overgedaan, waarbij ik hem aan zet liet, immers ik had een tweezijdig getekende overeenkomst (waarin zelfs dat specifieke detail waar het op vast liep in benoemd stond) en heb hem even laten zwemmen. Uiteindelijk een oplossing gevonden middels een andere kastenopstelling. Ter compensatie heb ik er toen nog twee vensterbanken uit onderhandeld, met het verhaal, 'mijn vrouw is er nu niet bij en ik moet natuurlijk wel iets hebben om mee thuis te komen :9~ ' Dat werkte heel goed, want ik blij, verkoper blij, en vrouw blij. Als ik nodeloos heen en weer aan het pingpongen was geweest had ik nu nog niet de gewenste keuken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:32
Over WiFi. Ik zie tot nu toe 2 voordelen.
1 afzuigkap gaat aan als er gekookt wordt (handig omdat mevrouw dit wel altijd vergeet)
2 kernthermometer Siemens geeft in de App de temperatuur aan. Ideaal toen ik van het weekend een varkenshaas in de oven had liggen. (Op het scherm van de oven zie je alleen een balkje oplopen zonder getallen)

Must have, nee. Nice2have, absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17
Komende maand de keuken uitvogelen voor nieuwbouw appartement.
Nu zijn we in dubio over wel of niet een kookeiland.

In SweetHome3D even wat geschetst met kookeiland:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BCrtUb0.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VCjUtSt.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7szdc5.png

En zonder (met L vormige keuken):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Erq9Ef8.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MXcTMFf.png

Plattegrond woonkamer/keuken (met nu eiland ingetekend)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n8BpG2b.png

De kastenwand (in bruin aangegeven in het midden) zijn we redelijk over uit. Daar moet de koelkast, oven, inbouw koffieautotomaat en kastruimte komen. Keuken dus twijfel tussen L vorm en geen eiland of eiland en keuken alleen op achterwand.

De woonkamer is op z'n diepst 6m25. Onze hoekbank (wat mooiere dan dit standaard 3d model :P ) is 2.7 meter breed. Dus er blijft niet veel ruimte over. Het past, maar het voelt wat krap.

Grootste argument voor het eiland is dat het een penthouse betreft op 50 meter hoog met prachtig uitzicht. Dan willen we liever richting het uitzicht koken dan tegen de muur aan.

Hier mensen met ervaringen met een kookeiland dichtbij de zithoek?

NB: We hebben plafond van 3.8 meter hoog, zitten ook nog te kijken hoe we dat mooi kunnen benutten voor de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Waarom doe je kookeiland niet meer richting waar nu die stoel staat? Dan staat hij ook meer bij je kastenwand. Zou ik zelfs overwegen om de zithoek te doen in de hoek waar je nu je keuken hebt, want tv mooi tegen de muur en dan de eettafel met mooie hoge lange lampen erboven waar nu je zithoek is. Het moet allemaal dan ook mogelijk zijn :-) Maar ik zou daar eens mee spelen. Ook heerlijk dat je met het eten/feestje gewoon al die puien open kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Vandaag bij Erbi in Alphen ad rijn geweest om de plaat te bekijken waar het werkblad voor ons kookeiland uit gezaagd gaat worden. Aangezien het blad marmeraders bevat waren we uitgenodigd om aan te komen geven aan welke zijde van de plaat we de uitsparingen willen. Leuk om de fabriek en het proces eens te kunnen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door jslaman op 30-09-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Laatst online: 24-06-2023
@Hertog_Martin
Afhankelijk van de looproutes kun je een schiereiland overwegen in plaats van een eiland. Gezien de afmetingen van het eiland zou ik koken en spoelen omdraaien. voordeel dat je dan een normale kookplaat en afzuigkap aan de wand kunt nemen.

het is wel heel veel keuken voor een relatief kleine ruimte. Heb je echt al die kastruimte nodig? Kijk ook of je de hoogte in kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Scr33x0r schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:29:
Waarom doe je kookeiland niet meer richting waar nu die stoel staat? Dan staat hij ook meer bij je kastenwand. Zou ik zelfs overwegen om de zithoek te doen in de hoek waar je nu je keuken hebt, want tv mooi tegen de muur en dan de eettafel met mooie hoge lange lampen erboven waar nu je zithoek is. Het moet allemaal dan ook mogelijk zijn :-) Maar ik zou daar eens mee spelen. Ook heerlijk dat je met het eten/feestje gewoon al die puien open kunt zetten.
Oh die puien kunnen niet allemaal open, er kunnen er twee open en draait naar binnen toe helaas. Dit was ff snel in het 3d programma om ongeveer het glas te krijgen.

Bank richting muur willen we niet, die willen we op het uitzicht gericht hebben. Terras en uitzicht zijn de key aspecten van appartement en daar willen we niet onze rug naar draaien.

Kookeiland zou idd meeste ruimte verder naar links hebben, tafel zou dan in de linkerhoek kunnen. Maar dan wellicht eerder een langer kookeiland met zowel koken als wastafel en het keuken gedeelte rechtsboven schrappen.

Nu hadden we het zo geplaatst zodat een deel nog tegenover wastafel komt en je makkelijk in 1 draai van koken naar afspoelen gaat.

Ook hadden we in gedachte om tafel in midden beetje hart van de woning te laten zijn. Niet alleen voor eten maar ook als werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-10 10:08
Hoi allemaal,

Vanwege de aanschaf van een nieuwbouwwoning (project) heb ik de afgelopen tijd dit topic hier en daar wat in de gaten gehouden.

De keukenleverancier binnen het project is Bruynzeel (afwijking uiteraard mogelijk). Vandaar dat ik afgelopen zaterdag op adviesgesprek ben geweest bij deze winkel. Ik vraag mij echter af of de prijs die is geoffreerd reëel is ten opzichte van wat ik krijg. Zelf schrok ik er namelijk enigszins van. Voor zover mij bekend zijn de keukenmeubelen van het goedkoopste materiaal en daarnaast is het apparatuur ook zeker niet het beste.. Wat is jullie mening ten opzichte van deze offerte?

Samenvatting:
We hebben een kastenwand van 4,850 meter. Aan weerszijden zitten per kant 2 hoge kasten (1 kast voor de oven, 1 voorraadkast + een koelkast). Het midden (2,4m) bestaat uit lage kasten met daaronder lades.

Daarnaast hebben we een eiland van 2,4m bij 0,971m.

Het totaalplaatje ziet er dan als volgt uit: https://www.mupload.nl/img/3yi1vt3.png

Materiaal:
Het materiaal van de kasten is allemaal 'melamine' (?). De kasten zijn niet greeploos.
De werkbladen zijn van composiet. Dikte = 20 mm.

Het apparatuur is als volgt:
Combioven van AEG ('Combiquick'), koelvriescombinatie van AEG, Inductiekookplaat met recirculatie (CombiHob) van AEG en de vaatwasser is ook van AEG (AirDry).

Daarnaast zit er een kokendwater kraan van Bruynzeel zelf in.

Totale prijs:
Kasten: 5.585
Werkblad: 3.417
Apparatuur: 3.591
Accessoires: 1.237
Montage: 1.072

Totaalprijs: 14.902,01 (exclusief wijzigen elektriciteit etc. van circa 1.000)

Offerte:
Keukenmeubelen:
https://www.mupload.nl/img/j9hs1wa.png
https://www.mupload.nl/img/y46t4y6tr.png
https://www.mupload.nl/img/25t48f5.png
https://www.mupload.nl/img/v6e2sav37x2il.png
https://www.mupload.nl/img/rw25tous.png

Werkblad: https://www.mupload.nl/img/3e46mft07k.png
Apparatuur: https://www.mupload.nl/img/k6nl6j.png
Accessoires: https://www.mupload.nl/img/x32pmf98.png
Montage: https://www.mupload.nl/img/ir7xox.png
Totaalprijs: https://www.mupload.nl/img/eqdbllldyg.png
Oppervlak van de ruimte: https://www.mupload.nl/img/nar34v.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@Dylanp Waarom schrok je van de prijs? Wat had je verwacht? Prijzen van blad en apparatuur kun je op internet wel makkelijk vergelijken, daar is genoeg over te vinden in dit topic (en vorige delen). Prijs voor montage is vrij schappelijk. Prijs van kasten lijkt mij wel mee te vallen. Het zijn er behoorlijk wat en vooral die hoge kast met lades maakt het erg duur (sowieso lades zijn duur tov legplanken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
@cryptapix
Ik had de prijs denk ik met name lager verwacht vanwege de kwaliteit van het materiaal van de kasten.. Het gaat inderdaad wel om ontzettend veel ruimte, maar het goedkoopste materiaal en dan alsnog op 15k uit komen had ik niet verwacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ice82
Dylanp schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:15:
@cryptapix
Ik had de prijs denk ik met name lager verwacht vanwege de kwaliteit van het materiaal van de kasten.. Het gaat inderdaad wel om ontzettend veel ruimte, maar het goedkoopste materiaal en dan alsnog op 15k uit komen had ik niet verwacht.
leuk om weer eens een Bruynzeel offerte te zien. Aangezien ik een verleden heb bij Bruynzeel, wekt dit nog steeds mijn interesse. Wat er sindsdien niet verandert is: goedkope kasten duur verkopen, en vooral voordelige apparaten in een offerte zetten. Model Atlas is de voordeligste deur bij Bruynzeel, maar tevens de sterkste. Met een melamine deur kan weinig verkeerd gaan. Lak is vaak wel mooier afgewerkt.

Aangezien je in een nieuwbouwproject zit, en "gestuurd" bent door een aannemer, betaal je altijd meer dan een particuliere klant. De aannemer ontvangt een provisie over de meerprijs die je betaald t.o.v. de standaard keuken / stelpost. Meestal 5 a 10%

Met een Nobilia XL keuken, met gelakte deuren, kom je net boven de 13k uit. Maar dan wel met een Bora, Quooker, en een betere combi oven.

Doe er je voordeel mee en kijk verder!

*Aanvulling* overigens mis ik een stopcontact in je werkblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Dylanp Ik zou nog eens goed nadenken over de indeling van de keuken, vooral die van het eiland. Er is voldoende ruimte beschikbaar en dan ligt die kookplaat zo dicht tegen de rand van het eiland aan.
Ik zou het koken en spoelen uit elkaar trekken.

Doe ook jezelf een plezier en pak een Quooker ipv een no-name kokend waterkraan. De meeste van die kranen kan je na 3 jaar weggooien. Aangezien je bij de Quooker ook niet jaarlijks een filter hoeft te vervangen zijn ze na ca. 5 jaar nog goedkoper ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Kapitein Merijn op 03-10-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
@Ice82
Dank voor het bericht! Ik heb nog een afspraak met een keukenzaak staan die tevens Nobilia verkoopt. Ben benieuwd!

@Kapitein Merijn
We zijn inderdaad sterk aan het twijfelen over de plaatsing van de kraan. Deze gaat waarschijnlijk van het eiland af om inderdaad meer ruimte te creëren voor de kookplaat. Enige punt is dan nog de lades aangezien op die plek dan tevens de vaatwasser zal komen.

Daarnaast vermoedde ik inderdaad al dat een huismerk kraan niet het beste idee is.. ik zal er rekening mee houden bij de volgende offertes.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
@Dylanp je geeft aan dat er volgens jou bij het lage deel van de kastenwand alleen laden komen, volgens de berekening klopt dit niet. Er staat een kast met planken van 60 - laden 120 - planken 60

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We zijn begonnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1qcDfOqHdHlgpWhGpnA3I188/thumb.jpg
De wide-angle camera maakt er een relatief te kleine linkerkant van :p da's nog een aardige ruimte.

De voordelen van iemand die handgemaakt werkt is direct wel duidelijk. Mooie kleine oplossingen worden nog nog ter plekke uitgewerkt.

We zijn pas halverwege. Maar zou graag deze vullen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6BptdVOR2jKecltdnnAry5he/thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 03-10-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
PWM schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:40:
We zijn begonnen

[Afbeelding]
De wide-angle camera maakt er een relatief te kleine linkerkant van :p da's nog een aardige ruimte.

De voordelen van iemand die handgemaakt werkt is direct wel duidelijk. Mooie kleine oplossingen worden nog nog ter plekke uitgewerkt.

[Afbeelding]
Nice! Door wie laat je het doen? En is handgemaakt nou qua prijs heel anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Scr33x0r schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:44:
[...]

Nice! Door wie laat je het doen? En is handgemaakt nou qua prijs heel anders?
Gerard Keukens nav een tip hier. http://www.gerardkeukenmeubel.nl/

Onder aan de streep betalen we hetzelfde als bij de ketens, maar dan op maat en met veel betere apparatuur. Het op maat stuk zorgt ervoor dat elke cm benut word. Bij de andere keukenboeren mistte we het en der centimeters door de standaard maten die niet uitkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:39

basvn

Breezand - NHN

We zijn begonnen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoop dat het beter gaat als het avontuur met de schilder!
Ben erg benieuwd hoe het gaat worden :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
We zijn begonnen

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien.

De foto maakt al wel duidelijk dat maatwerk niet altijd beter is... Volgens mij gaat het al niet helemaal goed bij de koelkast en vriezer. Een passtuk word niet alleen toegepast omdat standaard maten ontoereikend zijn, ze hebben vaak ook een praktische functie.
De deur van je koelkast en vriezer gaan dadelijk niet verder open dan 90 graden en dat is gewoon niet zo handig. Daarnaast is de kans ook heel groot dat de deur langs je muur gaat schrapen doordat deze altijd iets naar buiten komt te staan door het gebruik.

Iedere "standaard" keuken fabrikant kan voortaan maatwerk leveren. De vraag is alleen of je het moet willen. Overigens leveren de meeste maatwerk leveranciers ook gewoon standaard kasten maar dan zonder branding.

Edit:
Komen er nog grepen op de keuken? Dan gaat de vriezer zelfs minder dan 90 graden open en krijg je de lades er niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 03-10-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Kapitein Merijn er zit natuurlijk wel verschil in een kast op maat bij de standaard boeren of een keuken op maat bij een speciaalzaak.
Die maken de complete kasten vaak helemaal zelf (in de eigen zagerij) en passen niet een bestaande kast aan.
Materiaalkeuze is dan dus ook anders net als dikte van de deuren en greeplijsten in de deuren biivoorbeeld. (En geen opzet of pas stuk of greeplijst ingezet aan de kast)

En als een kast nu 77,4cm moet worden dan is hij ook exact 77,4 zonder zaag kanten of pas stroken natuurlijk.

Mochten er greeplijsten op komen is dat alleen mogelijk een probleem als ze over de hele breedte van het kastje zitten.
Ze lijken qua hoogte namelijk in het raam kozijn te vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 03-10-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Word wel goed opgelet hier :p Is iets meer ruimte dan het lijkt, gaat 95 graden open. De vensterbank die je ziet gaat er vanochtend uit. Die zat boven een verwarming maar er ligt nu vloerverwarming in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylanp
Dylanp schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:20:
Samenvatting:
We hebben een kastenwand van 4,850 meter. Aan weerszijden zitten per kant 2 hoge kasten (1 kast voor de oven, 1 voorraadkast + een koelkast). Het midden (2,4m) bestaat uit lage kasten met daaronder lades.

Daarnaast hebben we een eiland van 2,4m bij 0,971m.

Het totaalplaatje ziet er dan als volgt uit: https://www.mupload.nl/img/3yi1vt3.png

Materiaal:
Het materiaal van de kasten is allemaal 'melamine' (?). De kasten zijn niet greeploos.
De werkbladen zijn van composiet. Dikte = 20 mm.

Het apparatuur is als volgt:
Combioven van AEG ('Combiquick'), koelvriescombinatie van AEG, Inductiekookplaat met recirculatie (CombiHob) van AEG en de vaatwasser is ook van AEG (AirDry).

Daarnaast zit er een kokendwater kraan van Bruynzeel zelf in.

Totale prijs:
Kasten: 5.585
Werkblad: 3.417
Apparatuur: 3.591
Accessoires: 1.237
Montage: 1.072

Totaalprijs: 14.902,01 (exclusief wijzigen elektriciteit etc. van circa 1.000
Inmiddels ook een afspraak bij de mandemakers gehad. Vrijwel exact dezelfde keuken, maar dan met hogere plinten aan de onderkant, een Bora kookplaat, Siemens combioven, vaatwasser en koel-vries en een Quooker kokendwaterkraan.

Prijs: 27.000, na het welbekende touwtrekken op 17.000 (inclusief montage) uitgekomen.

Nu is het verschil dus 2.000 met Bruynzeel, maar zit in vergelijking met die keuken hier wel top apparatuur in. Ik had eigenlijk gehoopt de prijs nog iets naar beneden te krijgen, maar dat bleek erg lastig...

Komende donderdag een afspraak met een familiebedrijf dat in de Nobilia keukens zit, ben benieuwd wat het prijsverschil zal zijn (hoger dan wel lager) tov de eerdergenoemde twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 09:28
Dylanp schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:07:
[...]
Nu is het verschil dus 2.000 met Bruynzeel, maar zit in vergelijking met die keuken hier wel top apparatuur in. Ik had eigenlijk gehoopt de prijs nog iets naar beneden te krijgen, maar dat bleek erg lastig...
Kijk wel uit met dat Mandemakers "top apparatuur" verhaal icm Siemens, alles buiten de IQ500/700 lijn van Siemens is niet bepaald A-merk apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Dylanp 'hogere plinten' is één manier om er tegenaan te kijken...
Lagere kasten is een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ruudje88 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Kijk wel uit met dat Mandemakers "top apparatuur" verhaal icm Siemens, alles buiten de IQ500/700 lijn van Siemens is niet bepaald A-merk apparatuur.
Wij hebben alles van de IQ700 genomen. Het viel ons al op dat de <IQ500 bijvoorbeeld in het Experience Center eigenlijk niet voorkomt. De IQ300 die we uiteindelijk vonden was inderdaad wel berdroevend simpel (weet natuurlijk niet hoe de kwaliteit is na 3 jaar).

EDIT:

En zoals wel eerder aangegeven, de prijzen gaan nergens over. De Oven en Combi die we hebben zijn €6000,- bij elkaar, maar onder aan de streep blijft daar een fractie van over.

Ik ga er maar vanuit dat ze dat nog steeds doen zodat keukenboeren lekker veel "weg kunnen geven". Maar het is wel lastig zoeken zo en ik kan me voorstellen dat mensen de dure merken voorbij lopen als ze de adviesprijzen zien, terwijl het allemaal veel dichter bij elkaar zit dan je denkt.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 04-10-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
[...]

Inmiddels ook een afspraak bij de mandemakers gehad. Vrijwel exact dezelfde keuken, maar dan met hogere plinten aan de onderkant, een Bora kookplaat, Siemens combioven, vaatwasser en koel-vries en een Quooker kokendwaterkraan.

Prijs: 27.000, na het welbekende touwtrekken op 17.000 (inclusief montage) uitgekomen.

Komende donderdag een afspraak met een familiebedrijf dat in de Nobilia keukens zit, ben benieuwd wat het prijsverschil zal zijn (hoger dan wel lager) tov de eerdergenoemde twee.
Ik kwam op precies hetzelfde prijsverschil uit tussen MM en Bruynzeel. Heb je nu bij MM Pronorm/Barletti kastjes? Uiteindelijk heb ik voor Nuva keukens gekozen. Ook 17K maar wel Hacker/Systemat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik heb voor apparatuur gewoon een prijs opgevraagd bij keukenloods, voor mijn Siemens iq700 lijn zit er tussen advies prijs en keukenloodsprijs een goede 4000 verschil (10500 advies, 6400 bij keukenloods). Dan weet je in iedergeval een beetje waarmee je kan rekenen. Als je dan qua kasten bijvoorbeeld nog bij keukenkastenfabriek checkt, dan heb je daar ook een richtlijn.

Ik kreeg afgelopen weekend een offerte van 26k incl inbouw, composiet blad, ballarina kasten met fenix front en dus een bosch lijn, want volgens hun konden ze siemens niet goedkoper leveren, maar bosch wel. Alleen aan bosch apparatuur zaten ze al boven de adviesprijs van de siemens iq700 lijn. Beetje vreemd.

Ze rekenenden 10.500 voor de kasten, welke ik bij keukenkastfabriek, met fenix front, (ook ballarina) voor een goede 6.000 kon nemen, tuurlijk mis ik misschien nog wat randafwerking of whatever, maar zeg dat er nog 500-1000 bij komt. Composiet blad komt op iets van 2500-3000 (3 x 1.10).

Kortom, als ik dan ga rekenen:
Kasten: 6.500
Apparatuur (siemens iq700): 6.500
Composiet blad + wasbak: 3.000
Montage (incl koof): 2.000

Dan zit je dus op 18k ipv 26k. Ik vind het ook echt niet erg om dan 1000-2000 meer te betalen om alles bij 1 keukenboer te doen zodat ik zeker weet dat alles geregeld wordt, maar 8k verschil vind ik nogal fors :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
Blue_Fear schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Ik kwam op precies hetzelfde prijsverschil uit tussen MM en Bruynzeel. Heb je nu bij MM Pronorm/Barletti kastjes? Uiteindelijk heb ik voor Nuva keukens gekozen. Ook 17K maar wel Hacker/Systemat.
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor kasten het zijn.. er is niets over verteld dus het zullen ongetwijfeld standaardkasten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
[...]

Net tweemaal (!) door de mandemakers gebeld. Vandaag beslissen en de prijs kon opeens naar 15.000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30
Dylanp schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:19:
[...]
Net tweemaal (!) door de mandemakers gebeld. Vandaag beslissen en de prijs kon opeens naar 15.000...
Standaard praatje, betekent normaal gesproken dat er nog wel 1 a 2k af kan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat was al een genot bij onze keuken: Dit is de prijs. Take it or leave it.

Geeft een hoop rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41

_Arthur

blub

Reageren met "Voor 13500 hebben we een deal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
En dan nog steeds het gevoel hebben dat je genaaid wordt.

Nee, ben onze keukenzaak was de eerste prijs ook gewoon de daadwerkelijke precies. Daarmee een luxere en uitgebreidere keuken voor minder geld dan één van de grote bekende zaken.

Plaatsen keuken is inmiddels al twee weken uitgesteld en worden er misschien wel drie aangezien de aannemer zijn planning niet haalt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30
PWM schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:28:
Dat was al een genot bij onze keuken: Dit is de prijs. Take it or leave it.

Geeft een hoop rust.
Precies de reden dat ik niet meer naar dat soort zaken ga. Gewoon vantevoren even onderzoek doen zodat je weet wat een keuken ongeveer moet kosten. Daarna bij een paar zaken een offerte laten maken en kiezen maar ;)
Bij Mandemakers kun je misschien uiteindelijk na heel veel onderhandelen iets goedkoper uit komen, maar dat is me al die moeite niet meer waard.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Laatst online: 22-09-2024
_Arthur schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Reageren met "Voor 13500 hebben we een deal".
En zeggen dat je Barletti wil en geen Pronorm ;). Dat scheelde bij ons 700 euro op 17K en met Barletti heb je kwalitatief wat betere lades (niet zo goed als Siematic maar i.i.g. niet het laagste segment zoals Pronorm)
Wij liepen bij MM de deur uit met de mededeling dat de offerte dan niet meer geldig is als we vandaag niet besloten. Dan maar niet dachten wij...

[ Voor 42% gewijzigd door Blue_Fear op 04-10-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Terugbellen: 12,5k en vooral wel vandaag beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
PWM schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:43:
Word wel goed opgelet hier :p Is iets meer ruimte dan het lijkt, gaat 95 graden open. De vensterbank die je ziet gaat er vanochtend uit. Die zat boven een verwarming maar er ligt nu vloerverwarming in.
Die vensterbank had ik inderdaad gespot op de foto. Gelukkig gaat dat dus helemaal goed komen.

@GeeMoney
Ik bedoel juist te zeggen dat de meeste leveranciers van maatwerk keukens de kasten helemaal niet zelf produceren. Er zijn zeker een paar bedrijven in Nederland die dat wel doen maar dat zijn er minder dan je denkt. Waarom zou je ook zelf kasten gaan maken als je perfecte kasten (rompen) in kan kopen voor een fractie van de prijs.
Ik heb eens een offerte gezien van iemand die zelf keukens maakt in zijn eigen werkplaats... Hier stonden gewoon de codes op van Nobillia kasten die hij zelf voorzag van Fenix fronten.

Daarnaast zijn er veel leveranciers van maatkeukens die het verkopen als eigen fabrikaat terwijl ze eigenlijk gewoon een Beda/Tristar/Mereno/Enz... leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-10-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

B-Real schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:33:
Plaatsen keuken is inmiddels al twee weken uitgesteld en worden er misschien wel drie aangezien de aannemer zijn planning niet haalt |:(
Join the club. De keuken zit er dan nu wel bijna in, maar de aannemer heeft zijn planning van 2 weken in 3 weken nog niet gehaald. Na de keuken er in zit, moeten we dus nog een week zaken laten afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-10 10:16
Wij zijn beide wat langer en dus op zoek naar een wat hogere keuken. En dat willen we niet doen door maar een hoge plint onder de kasten te stoppen, dat vinden we zonde van de ruimte. Met plint en werkblad willen we rond de 100-102 cm hoogte komen. Tot nu toe hebben gehoord van de volgende merken die hogere onderkasten verkopen:
Nolte (90cm)
Next125 (87,5cm)

Bij dbkeukens gaan we nog kijken, die hebben het ook over hogere werkhoogtes.

Welke zaken hebben nog meer hogere corpussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Devilfish schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:23:
Wij zijn beide wat langer en dus op zoek naar een wat hogere keuken. En dat willen we niet doen door maar een hoge plint onder de kasten te stoppen, dat vinden we zonde van de ruimte. Met plint en werkblad willen we rond de 100-102 cm hoogte komen. Tot nu toe hebben gehoord van de volgende merken die hogere onderkasten verkopen:
Nolte (90cm)
Next125 (87,5cm)

Bij dbkeukens gaan we nog kijken, die hebben het ook over hogere werkhoogtes.

Welke zaken hebben nog meer hogere corpussen?
Tristar... Zie mijn keuken.

Overigens is 100-102 serieus hoog. Ik zit op 98 met mijn 1m98. Nog hoger wordt op een gegeven moment ook irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Blue_Fear schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

En zeggen dat je Barletti wil en geen Pronorm ;). Dat scheelde bij ons 700 euro op 17K en met Barletti heb je kwalitatief wat betere lades (niet zo goed als Siematic maar i.i.g. niet het laagste segment zoals Pronorm)
Wij liepen bij MM de deur uit met de mededeling dat de offerte dan niet meer geldig is als we vandaag niet besloten. Dan maar niet dachten wij...
Barletti = Pronorm. Die luxere lades zijn gewoon een optie bij Pronorm. Is 100% dezelfde keuken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

En klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pzxXlImrAUQpfPc8ERdcIMa7/thumb.jpg

De radiator links word nog vervangen. De vloer in de woonkamer word ook nog gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 05-10-2019 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:36:

[Afbeelding]

De radiator links word nog vervangen. De vloer in de woonkamer word ook nog gedaan.
Netjes hoor! Nu de schilder aan de slag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Voor mijn moeder zijn we van plan een IKEA METOD keuken te kopen, hierin willen wij een grote inbouw koelkast en een grote inbouw diepvries kwijt. Ik zou graag dezelfde koelkast als diepvries van mij ook voor haar willen kopen.

Nu komt mijn probleem volgens de IKEA medewerker kunnen alleen sleepdeursysteem koelkast/vriezer in een METOD keuken?

Ik kan mij niet voorstellen waarom dit is en de verkoper kon het ook niet uitleggen behalve dat de metod keukens alleen geschikt zijn voor de sleepdeursystemen.

Heeft iemand enig idee of een deur op deur ook mogelijk is? (of waarom het niet gaat werken?)

Het gaat om de volgende apparatuur in een 220cm hoge ikea keuken kast:

https://www.ao.nl/product...vriezer-wit-57829-34.aspx

https://www.ao.nl/product...lkasten-wit-43187-30.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog_Martin
NNCi schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:24:
@Hertog_Martin
Afhankelijk van de looproutes kun je een schiereiland overwegen in plaats van een eiland. Gezien de afmetingen van het eiland zou ik koken en spoelen omdraaien. voordeel dat je dan een normale kookplaat en afzuigkap aan de wand kunt nemen.

het is wel heel veel keuken voor een relatief kleine ruimte. Heb je echt al die kastruimte nodig? Kijk ook of je de hoogte in kunt gaan.
Jouw opmerking over veel keuken voor relatief kleine ruimte ten harte genomen. Laatste idee:

Plattegrond:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pbOFwYM.png

Render 1:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aUzGD7F.png

Render 2:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XFxkLEG.png

Biedt genoeg werkruimte (kraan mist trouwens nog in render) en maakt het wat knusser naar ons idee en maakt van 1 grote keukenruimte, 2 ruimtes. Tevens leuk om met visite rondom de bar/eiland te hangen want het is zo eigenlijk een combi van een bar en een schiereiland.

Thoughts?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
@Hertog_Martin ik kan niet goed uitleggen waarom maar "het voegt" niet.
Wat doet dat grijze bankje nu op de Render naast je keuken? Dat lijkt nu een vrij loze hoek eerlijk gezegd.
En linksboven kom je de ruimte binnen? En kunnen echt alle deuren open zoals getekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
GeeMoney schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:53:
@Hertog_Martin ik kan niet goed uitleggen waarom maar "het voegt" niet.
Wat doet dat grijze bankje nu op de Render naast je keuken? Dat lijkt nu een vrij loze hoek eerlijk gezegd.
En linksboven kom je de ruimte binnen? En kunnen echt alle deuren open zoals getekend?
Staat nu even ingetekend als leeshoek met boekenkasten. Wordt niet precies zo.
Idee is ook nog dat er aan die kant barkrukken aan keuken kunnen komen.

Verder kan loze ruimte voor bv tafelvoetbal tafel gebruikt worden, speelruimte voor toekomstige kids evt, een boksbal, you name it.

Insteek is vooral om de keuken niet heel dicht op de bank te hebben. En de ruimte midden boven in de tekening leent zich perfect voor een kastenwand. Maar als we daar tegenover van een eiland willen en die rechter hoek ook nog keuken maken is het weer heel veel keuken.

Overigens is het helaas niet zoals op de render dat alles glazen deuren is die open kunnen naar buiten. Alles is wel glas, maar heeft twee deuren die naar binnen open gaan.

Linksboven kom je idd de kamer binnen.

Zie mijn eerdere post voor andere opties.
Daarom benieuwd hoe jullie 't zouden indelen. Een gegeven is de hoekbank van 2.70 breed bij 2.25 diep.

Technische plattegrond:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kVaJD4A.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
Ruudje88 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Voor de zekerheid even opgevraagd welke apparatuur het betreft.

- Koelvriescombinatie ki34vx21 (IQ 100)
- Vaatwasser sn636x01in (IQ 300)
- Combi cm836gnb6 (IQ 700)
- Bora puru
- quooker 3fsrvs

Geldt het ook voor de IQ 300 lijn dat dit geen kwaliteitsproduct is? Wellicht een idee om de combi te downgraden naar IQ 500 en de vaatwasser te upgraden naar IQ500 in dat geval?

Daarnaast ook een offerte gekregen van Nieuwenhuis keukens. Zelfde opstelling, maar dan het kookeiland met enkel lades en apparatuur uit de ATAG Matrix lijn.

Combi: CX4612C
Vaat: VA2013QT
Koel/vries: KD62178B
Bora Puru / Quooker 3fsrvs.

Verkoper was er absoluut van overtuigd dat de ATAG Matrix lijn concurreert met alles van Miele.

Prijs: 16.950. Wel een erg vervelende ervaring gehad tijdens het gesprek. Er kwam namelijk een andere verkoper bij tijdens het onderhandelen van de prijs en deze ging nogal tekeer. Wilde per se laten zien waarom de prijs zo hoog was van de meubelen (door in de lades te gaan staan, de lades er uit te halen om te laten voelen hoe zwaar ze zijn...). Toen wij zeiden dat we eigenlijk niet meer dan 14k wilden besteden, werden we onder druk gezet dat we absoluut vandaag moesten tekenen. De eerste verkoper moest maar even met de baas bellen maar als die de keuken voor 14k aan kon bieden moest er nu getekend worden of de offerte ging in de prullenbak. Na het bellen met de baas kwam de prijs op 16.950 uit...

Ik hoop dat de keukenzaak van komende donderdag vrijwel meteen een 'eerlijke' prijs op tafel legt, dan is de keus makkelijk gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
PWM schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:36:

[Afbeelding]

Ziet er erg netjes uit, maar ben nog steeds benieuwd, kunnen de lades makkelijk open en ram je met de knoppen geen gaten in je stucwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@B0MBACI
Een deur op deur koelkast kan altijd gemonteerd worden in een kast die bedoeld is voor een koelkast met sleepdeur. Het nadeel is echter dat je de scharnier boringen blijft zien in de deur en de kast.
Je moet namelijk de deur los halen van de kast en deze los monteren op de koelkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-10 14:23
@Dylanp zonder iets te zeggen weglopen en een klacht indienen per brief bij dit soort lui. Als iedereen je dat nadoet zitten deze gorilla's snel genoeg zonder werk en daar wordt iedereen beter van. Het maakt werkelijk niets uit of die kastjes het geld nou waard zijn of niet: als je dit soort bedragen op tafel legt als koper dan moet er integer en beheerst overlegd worden door de verkoper, zonder fysieke of verbale intimidatie in welke vorm ook, ten alle tijde.

Heb zelf recent iets enigszins soortgelijks meegemaakt en het voelt erg goed om met de benenwagen te stemmen en ze daarna jankend achter je aan te krijgen zonder dat je een krimp geeft - het liefste doe je alsof ze er niet zijn, dat trekken ze totaal niet. Het was maar net geen brief naar het management waard maar een stap verder en ik had hem geschreven.

Er zijn ook prima integere keuken verkopers hoor, er worden er worden genoeg genoemd in dit topic. Geef hun de business. Marktwerking werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Laatst online: 24-06-2023
@Hertog_Martin

Persoonlijk vind ik het nieuwe ontwerp een flinke verbetering.
We geven regelmatig etentjes en hebben in onze huidige woning een aparte keuken. Dan is dat minder leuk voor degene die dan kookt.
Dat soort zaken nemen we mee in de indeling van onze nieuwe woning.

Nu heb je vanaf de keuken verbinding met de eethoek en de woonkamer. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe indeling flexibel genoeg is als je eens de eet- en leeshoek om wilt draaien.

Belangrijkst is dat het interieur voor jullie werkt en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Nog wat verder gewerkt aan de render:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gElqAkn.png

Vooralsnog gaan we voor deze optie.

Nu alleen de grote vraag of Eigenhuis keukens (de projectleverancier) zoiets kan betekenen voor ons.

Zij doen geen maatwerk denk ik?
Hoe zit het bijvoorbeeld als je kastenwand wilt tussen 2 stukken muur, afstand 2m20.. Kunnen ze dan dat passend maken?

[ Voor 52% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Kapitein Merijn schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:55:
@B0MBACI
Een deur op deur koelkast kan altijd gemonteerd worden in een kast die bedoeld is voor een koelkast met sleepdeur. Het nadeel is echter dat je de scharnier boringen blijft zien in de deur en de kast.
Je moet namelijk de deur los halen van de kast en deze los monteren op de koelkast.
Perfect, dat de scharnier boring eventueel aan de binnenkant zichtbaar is, is niet zo een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjekul
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-01-2022
Kan iemand een bepaalde keukenzaak in Groningen aanraden? Wij hebben een budget van ongeveer 12k voor een parallel keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ah, eigenhuis heeft zelf een prima 3D tool online:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vIs42eO.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
Hier ook druk bezig met het uitzoeken van een keuken....

In het nieuwbouwproject zijn we gekoppeld aan Bruynzeel keukens.
Ons idee is na een aantal brainstrom sessies thuis, en twee bij Bruynzeel, om onderstaande opstelling te kiezen.

Members only:

Voorlopig gaan we nog goed verder kijken en vergelijken.
We hebben nog wel wat punten van aandacht
  • ruimte rond om eiland. Hier gaan we goed naar kijken en proberen.
  • Kookplaat en plafond afzuiginstallatie wordt vervangen voor Boa Pure
Onze inspiratie komt uit de verkoop brochure van de woning :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ntOPilYgg1OuRs1XbyiDc71Z/full.png

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 102 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1