Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:32
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in een quooker en/of bora. Ik heb de beste prijs gevonden bij werkbladafzuiging.nl

Prijs was beter dan 123, B&K, Keukenloods.

Heb niks te maken met die shop overigens, maar er wel vandaag besteld.

Mijn keuken gaat uitgerust worden met de volgende producten:
vaatwasser AEG FSK73700P
combi oven Bosch CMG8760S1
oven Bosch HBG8755S1 (ovens onder elkaar)
Koel Bosch KIR81AF30
Vriezer Bosch GIN81AC30
Quooker 22FSBLK (zwarte square fusion 7L)
Kookplaat Bora Pure (Puru recirc)

Voor een totaal prijs van 6600 euro. In combinatie met Metod mat witte keuken Ikea en dun zwart composiet blad. Totaal komt alles bij 5 partijen vandaan (meeste online).

Alles bij elkaar zo rond de 15K kwijt (incl installatie). Ik zet wel de kastjes zelf in elkaar, maar laat installatie/plaatsen door onze aannemer doen, scheelt enorm in kosten (want tijdrovend).

Dank voor de info die ik hier en daar heb opgepikt op het forum hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
@Xecuter NL voor welke frontjes heb je gekozen, Axstad, Haggeby, Veddinge of Kungsbacka? Ik zit zelf ook nog te twijfelen, maar neig naar de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
iDaniel schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:49:
@Xecuter NL voor welke frontjes heb je gekozen, Axstad, Haggeby, Veddinge of Kungsbacka? Ik zit zelf ook nog te twijfelen, maar neig naar de laatste.
Voxtorp, greeploos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:33
Wij hebben onze lijst met apparatuur compleet. Zijn er nog adviezen vanuit jullie waar jullie van zeggen denk hier even bij na voordat je het besteld.
  • Siemens CM836GNB6 Combi-Oven
  • Siemens HB836GTB6 Solo-Oven
  • Siemens LC97BIR55 Afzuigkap
  • Siemens EX977LXV5E 90cm inductieplaat
  • Siemens SX858D36TE vaatwasser (hoogmodel)
  • Siemens KI86NAD30 (NoFrost koel-vries kast)
  • Quooker 22+XCHR
Zelf heb ik wel 'n vraag vast over de inductie plaat: EX977LXV5E
Deze heb je ook in de volgende versie: EX977LVV5E
Het verschil is; de LXV is ook in het midden een "flexzone" de LVV heeft daar een specifieke plek voor een grote wok/hapjes pan. Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? (kwa 11kwh en 400v weten we dat we de meterkast aanzienlijk moeten aanpassen dit is verder geen probleem.)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verder heb ik wel is gehoord, dat Siemens voor bepaalde apparatuur lijnen met specifieken "dealers?" werkt en dat je in sommige situaties 'n iets ander type krijgt. Is dit ook het geval bij ik noem 'n keukenloods / 123apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Ook wij zijn momenteel bezig met een nieuwe keuken voor een nieuwbouwproject. heb al een beetje in dit forum gespit en kom er dus ook achter dat Bruynzeel niet meer echt aan onderhandelen doet. Daarnaast zag ik hier ik de siemens Q500/Q700 de toplijnen zijn, zover ik kan zien hebben we deze nu voornamelijk in onze keuken zitten, op de vaatwasser na. We komen nu uit op een totaalprijs van 18k uit, inclusief het zetten van de keuken.

Is dit een beetje reeel naar jullie ervaring of vragen ze hier echt te veel?

Zelf hebben we 10 jaar geleden onze keuken bij budgetplan gehaald en zij zaten destijds echt ruim onder de rest, echter hebben we nu een stuk duurder en beter apparatuur dus dat we meer betalen is logisch, maar is het echt veel?

Olympia kastjes € 4.808
Quooker € 1.391
Spoelbak € 662
Werkblad Keramiek 3mm € 3.060
Koelkast IQ500 (KI51RAD30) € 737
Koffieapparaat IQ700 (CT836LEB6) € 1.790
Oven IQ700 (HM876G0B6) € 1.405
Vaat IQ300 (SX836X02ME) € 720
Bora PURU € 2.603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voordat ik de boel sloop; iemand enig idee hoe je het front van een Miele inbouwvaatwasser af haalt?
Ik heb de montagehandleiding gevonden, klopt het de vier schroeven achter de dopjes weghalen voldoende is?

Was mn fronts aan het nastellen, en het vaatwasserfront zit schever dan ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:45:
Eerste offerte binnen, kom in totaal op €15.500 voor Schuller uit bij Bemmel en Kroon. Lange zijde is 5 meter, twee ladeblokken van 1m20. Drie kasten van 60cm waaronder vaatwasser. Korte zijde is 1m80, drie keer 221 hoog. Twee volwaardige 60cm ovens waarvan 1 met magnetronfunctie. Kast onder één oven met lades. Middelste kast is koel/vriescombinatie. Composiet blad van Dekker, 5 meter uit twee delen. Naad onder kookplaat. Quooker komt mee uit huidige keuken.

Alle apparatuur van Siemens Studioline:
  • Siemens SN858D05TE Zeolith vaatwasser
  • Siemens EX877LYV5E 90cm inductiekookplaat
  • Siemens HB876G5B6 oven
  • Siemens HM876G0B6 oven met magnetronfunctie
  • Siemens KI86NVF30 koelvriescombinatie
  • Siemens LR97CAQ50 plafondafzuigkap
Op niets bezuinigd so far en alles naar onze wens. Dacht een stuk hoger (tegen de 20K) uit te komen. Vind deze prijs prima, ben benieuwd of ik elders een heel veel betere aanbieding kan verwachten. Ik verwacht nog ietsje lager uit te kunnen komen, er zit nog een gratis BBQ bij en er is nog niets afgerond.

[Afbeelding: Keuken lange zijde]

[Afbeelding: Keuken korte zijde]
Uiteindelijk nog een aantal wijzigingen doorgevoerd:

Hoge wand kent nu 4 kasten in plaats van 3, en nog wat kleinere wijzigingen in kleur en grepen:

Toegevoegd:
  • Siemens KI81RAD30 koeler
  • Siemens GI81NAC30 vriezer
  • Smetplint 5cm
Koelvries combinatie uiteraard verwijderd.

Uitgekomen op €16750 inclusief montage (€1500) bij Bemmel en Kroon. Keukenloods kon in de buurt komen maar daar zijn de kopse kanten van de korpus maar in drie kleuren verkrijgbaar en die wilde ik pertinent in gelijke kleur aan de deuren. Buiten dat was de verkoper van Keukenloods een beetje een vreemde vogel, dat boezemde weinig vertrouwen in. Ook apart dat je daar pas een 3D-tekening voor je neus krijgt als je een akkoord hebt gegeven. Ik was niet van plan een keuken te kopen vanaf een kladblokje. Een kleinere lokale speler was een 20% duurder.

Heel tevreden over de prijs, ik denk niet dat ik heel veel goedkoper had gekund met één enkele leverancier voor het totaalpakket.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 08-10-2019 15:40 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:33
@FirePuma142 je zet 90CM achter je inductiekookplaat (EX877LYV5E) het type dat je noemt is 80CM dat weet je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

g00gle schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:29:
@FirePuma142 je zet 90CM achter je inductiekookplaat (EX877LYV5E) het type dat je noemt is 80CM dat weet je?
Ja, dat weet ik, het is inderdaad 80cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Ook hier hebben we een offerte gekregen. Het gaat om Y-line keuken van Pronorm.
Eiland van 3m x 1m. Achterwand is een 6m wand.

Eiland voor (kook en water)
- 2 kastjes onder de wasbak
- daarnaast een vaatwasser (midden)
- 2 lades (met bestek lade) 1,2m

Eiland achter van links -> rechts:
- deur van 60
- verlichte nis en een lade
- deur van 60
- 2 zijkanten zijn voorzien van zwevende stol

Achterwand van links naar rechts:
- 15cm standbouw
- 2 hoge kasten van 2.2m x 0,6m. Beide kasten hebben 3/4 lades en de rest planken.
- 15cm standbouw
- 2,4m lage kasten bestaande ui 4 lades van 1,2m breed. enkel met bestek lade. 60cm boven het blad komt een 4 verlichte vitrine kast elk met 4 niveaus (elk niveau is verlicht). Deur, frame zwart met glas. (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kGVi6oe.jpg
- 15cm standbouw
- 3 x hoge kasten van 2,2m x 0,6m. links, grote koeler, midden een 60cm oven en 45cm combi, rechts een grote vriezer.
- 15cm standbouw.

Blad:
- Eiland 3m x 1m en achter 2,4m x 0,6m beide voorzien van caeserstone 4cm dikte
- eiland nis voorzien van caeserstone, vlak en wand,
- achterwand voorzien van caeserstone 2,4m x 0,6m

Apparaturen en toebehoren:
- Siemens IQ700 60cm oven en 45cm combi oven
- std Siemens koelkast 1,78m en vriezer 1,78m
- Bora Puru
- Quooker combi 7l
- wasbak 2 vaks

Front / deurtjes:
- Mat gelakt, met ABS stootrand.
- deuren zijn greeploos voorzien van metaal inzetstuk

Offerte prijs: 31000,- incl montage en standbouw

Wat vinden jullie ervan? Prijs ok?

[ Voor 3% gewijzigd door rusTboy op 09-10-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Dylanp schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:06:
[...]

Voor de zekerheid even opgevraagd welke apparatuur het betreft.

- Koelvriescombinatie ki34vx21 (IQ 100)
- Vaatwasser sn636x01in (IQ 300)
- Combi cm836gnb6 (IQ 700)
- Bora puru
- quooker 3fsrvs

Geldt het ook voor de IQ 300 lijn dat dit geen kwaliteitsproduct is? Wellicht een idee om de combi te downgraden naar IQ 500 en de vaatwasser te upgraden naar IQ500 in dat geval?

Daarnaast ook een offerte gekregen van Nieuwenhuis keukens. Zelfde opstelling, maar dan het kookeiland met enkel lades en apparatuur uit de ATAG Matrix lijn.

Combi: CX4612C
Vaat: VA2013QT
Koel/vries: KD62178B
Bora Puru / Quooker 3fsrvs.

Verkoper was er absoluut van overtuigd dat de ATAG Matrix lijn concurreert met alles van Miele.

Prijs: 16.950. Wel een erg vervelende ervaring gehad tijdens het gesprek. Er kwam namelijk een andere verkoper bij tijdens het onderhandelen van de prijs en deze ging nogal tekeer. Wilde per se laten zien waarom de prijs zo hoog was van de meubelen (door in de lades te gaan staan, de lades er uit te halen om te laten voelen hoe zwaar ze zijn...). Toen wij zeiden dat we eigenlijk niet meer dan 14k wilden besteden, werden we onder druk gezet dat we absoluut vandaag moesten tekenen. De eerste verkoper moest maar even met de baas bellen maar als die de keuken voor 14k aan kon bieden moest er nu getekend worden of de offerte ging in de prullenbak. Na het bellen met de baas kwam de prijs op 16.950 uit...

Ik hoop dat de keukenzaak van komende donderdag vrijwel meteen een 'eerlijke' prijs op tafel legt, dan is de keus makkelijk gemaakt. :)
lol Atag matrix is Miele? Wat is de magna lijn dan van Atag?

Miele is Volkswagen onder keukenapparaten.
Atag is dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
koendio schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:05:
de vrouw zou heel graag een mat zwarte spoelbak en mat zwarte quooker kraan willen hebben in de nieuwe keuken. De verkoper raadt dit echter af, vanwege de mogelijkheid van krassen/verkleuringen etc die in rvs minder snel/zichtbaar zijn. Iemand al langere tijd ervaring met een zwarte combi?
Zwarte kraan is meestal gelakt. Vooral de matte lak. Dus als je eenmaal een keer met iets hards er tegenaan komt, dan zie je gewoon stukje zilver. Dus bye bye kraan. Goude kleur is anders. Denk dat goud geanodiseerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Weet iemand de voor en nadelen zijn van opbouw en inbouw inductie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:50
Xecuter NL schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:01:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in een quooker en/of bora. Ik heb de beste prijs gevonden bij werkbladafzuiging.nl

Prijs was beter dan 123, B&K, Keukenloods.

Heb niks te maken met die shop overigens, maar er wel vandaag besteld.

Mijn keuken gaat uitgerust worden met de volgende producten:
vaatwasser AEG FSK73700P
combi oven Bosch CMG8760S1
oven Bosch HBG8755S1 (ovens onder elkaar)
Koel Bosch KIR81AF30
Vriezer Bosch GIN81AC30
Quooker 22FSBLK (zwarte square fusion 7L)
Kookplaat Bora Pure (Puru recirc)

Voor een totaal prijs van 6600 euro. In combinatie met Metod mat witte keuken Ikea en dun zwart composiet blad. Totaal komt alles bij 5 partijen vandaan (meeste online).

Alles bij elkaar zo rond de 15K kwijt (incl installatie). Ik zet wel de kastjes zelf in elkaar, maar laat installatie/plaatsen door onze aannemer doen, scheelt enorm in kosten (want tijdrovend).

Dank voor de info die ik hier en daar heb opgepikt op het forum hier!
Als ik de keuken bij Ikea Koop en de apparatuur ergens anders, kan ik dan nog gebruik maken van de installateur van Ikea?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@rusTboy er zit gewoon een edit knop op he... 1 post tegelijk is voldoende.

Moet zeggen dat mijn zwarte keuken en badkamer kranen het prima uit houden. Ben wel blij met m'n water ontharder. Ik heb de inductie nu zelf ingebouwd, maar zou hem de volgende keer opbouwen. Inbouw is afhankelijk van de kit voor de montage (iig bij bora), en dat is onmogelijk 100% recht te krijgen. Daarnaast, als de pannen buiten de plaat steken, raken ze het blad nu, wat daar niet tegen kan.

Als miele Volkswagen is, wat is Whirlpool dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

rusTboy schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:54:
[...]

lol Atag matrix is Miele? Wat is de magna lijn dan van Atag?

Miele is Volkswagen onder keukenapparaten.
Atag is dat zeker niet.
Dus Miele is een merk wat erg onbetrouwbaar is en een slechte aftersales heeft vanuit de importeur? >:)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Bravertal schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:55:
[...]

Als ik de keuken bij Ikea Koop en de apparatuur ergens anders, kan ik dan nog gebruik maken van de installateur van Ikea?
Ik laat het doen door mijn aannemer (onderdeel van hele renovatie). Maar aangezien Ikea's installateurs ook derden zijn, kan je het wellicht met hen direct regelen?

Ik denk niet dat het via Ikea te regelen is dat apparatuur van andere suppliers dan henzelf geinstalleerd kunnen worden, maar dat is een aanname, dus bel Ikea even ;)

Ikea installatie is rete duur: 175 euro per kastje. Ik ga dus zelf de kastjes in elkaar zetten (zijn er 25) en dan installeert mijn aannemer ze (op zijn plek, aan de muur, aansluiten apparatuur, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
Bravertal schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:55:
[...]

Ja dat kan gewoon. Je krijgt een offerte van een installatiebedrijf. Daarop staat alleen de montage van de keuken. Als je meer en andere dingen wilt komen ze langs voor een uitgebreide offerte. Bij mij moest er bijvoorbeeld ook een groep bij gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

rusTboy schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:12:
Ook hier hebben we een offerte gekregen. Het gaat om Y-line keuken van Pronorm.
Eiland van 3m x 1m. Achterwand is een 6m wand.

Eiland voor (kook en water)
- 2 kastjes onder de wasbak
- daarnaast een vaatwasser (midden)
- 2 lades (met bestek lade) 1,2m

Eiland achter van links -> rechts:
- deur van 60
- verlichte nis en een lade
- deur van 60
- 2 zijkanten zijn voorzien van zwevende stol

Achterwand van links naar rechts:
- 15cm standbouw
- 2 hoge kasten van 2.2m x 0,6m. Beide kasten hebben 3/4 lades en de rest planken.
- 15cm standbouw
- 2,4m lage kasten bestaande ui 4 lades van 1,2m breed. enkel met bestek lade. 60cm boven het blad komt een 4 verlichte vitrine kast elk met 4 niveaus (elk niveau is verlicht). Deur, frame zwart met glas. (zie afbeelding)
[Afbeelding]
- 15cm standbouw
- 3 x hoge kasten van 2,2m x 0,6m. links, grote koeler, midden een 60cm oven en 45cm combi, rechts een grote vriezer.
- 15cm standbouw.

Blad:
- Eiland 3m x 1m en achter 2,4m x 0,6m beide voorzien van caeserstone 4cm dikte
- eiland nis voorzien van caeserstone, vlak en wand,
- achterwand voorzien van caeserstone 2,4m x 0,6m

Apparaturen en toebehoren:
- Siemens IQ700 60cm oven en 45cm combi oven
- std Siemens koelkast 1,78m en vriezer 1,78m
- Bora Puru
- Quooker combi 7l
- wasbak 2 vaks

Front / deurtjes:
- Mat gelakt, met ABS stootrand.
- deuren zijn greeploos voorzien van metaal inzetstuk

Offerte prijs: 31000,- incl montage en standbouw

Wat vinden jullie ervan? Prijs ok?
Het is een serieus grote keuken, maar prijs lijkt me aan de hoge kant. Ik denk een goed plan om de apparatuur te laten offreren door 123apparatuur en Keukenloods, de kasten (voor zover mogelijk) samen te stellen op keukenkastenfabriek.nl en een offerte bij een keukenblad boer aan te vragen. Reken 2250 aan montage en dat is best ruim. Voor dat wat overblijft (glazen kast bijvoorbeeld) heb je dan ook nog een stuk prijs ten opzichte van je offerte over, dan weet je wat je offerte waard is. Gevoelsmatig denk ik dat je richting de 25K zou moeten kunnen voor een Pronorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28

Theo

moederbord

rusTboy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:42:
Weet iemand de voor en nadelen zijn van opbouw en inbouw inductie ?
Opbouw is een los apparaat dat je los op je aanrecht kan zetten. Net zoals een frituur en een waterkoker. Je kan 'm oppakken, verplaatsen, opbergen en (bijv) zelfs nog op de vloer in de gang neerzetten en daar gebruiken.
Omdat het een los apparaat is ligt deze op het aanrecht en ligt het kookgedeelte dus zo'n 5 cm boven het aanrecht. Tevens zit er meestal een gewone 230 volt stekker aan vast wardoor het thermisch vermogen nogal gelimiteerd is tot max 3 kW voor alle pitten samen.

Met inbouw ligt de kookplaat gewoon vast in het aanrecht, en ligt het kookgedeelte niet verhoogd ten opzichte van het keukenblad. Omdat deze met een vaste Perilex stekker verbonden is kun je 7 tot 11 kW aan thermisch vermogen gebruiken voor al je pitten. Nadeel is uiteraard dat de je kookplaat niet kan verwijderen. Maar dat hoeft ook niet; omdat de kookplaat verzonken in het aanrecht ligt kun je deze ook gewoon als aanrechtoppervlakte gebruiken als de kookplaat uit staat.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Theo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Opbouw is een los apparaat dat je los op je aanrecht kan zetten. Net zoals een frituur en een waterkoker. Je kan 'm oppakken, verplaatsen, opbergen en (bijv) zelfs nog op de vloer in de gang neerzetten en daar gebruiken.
Omdat het een los apparaat is ligt deze op het aanrecht en ligt het kookgedeelte dus zo'n 5 cm boven het aanrecht. Tevens zit er meestal een gewone 230 volt stekker aan vast wardoor het thermisch vermogen nogal gelimiteerd is tot max 3 kW voor alle pitten samen.

Met inbouw ligt de kookplaat gewoon vast in het aanrecht, en ligt het kookgedeelte niet verhoogd ten opzichte van het keukenblad. Omdat deze met een vaste Perilex stekker verbonden is kun je 7 tot 11 kW aan thermisch vermogen gebruiken voor al je pitten. Nadeel is uiteraard dat de je kookplaat niet kan verwijderen. Maar dat hoeft ook niet; omdat de kookplaat verzonken in het aanrecht ligt kun je deze ook gewoon als aanrechtoppervlakte gebruiken als de kookplaat uit staat.
Ik heb opbouw en inbouw ook anders horen gebruiken in de keukenzaken. Opbouw betekent een opstaand randje bij je ingebouwde inductiekookplaat. Inbouw betekent vlak ingebouwd met een kitrand tussen je kookplaat en je aanrechtblad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:30
Theo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Volgens mij gaat het hier niet om losse apparaten ;) maar om of je een opstaand randje (opbouw) hebt met je aanrechtblad of dat het helemaal verzonken is zonder opstaand randje met je blad.

zelfde heb je met je wasbak, of klein randje, of verzonken zonder rand.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
FirePuma142 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

Het is een serieus grote keuken, maar prijs lijkt me aan de hoge kant. Ik denk een goed plan om de apparatuur te laten offreren door 123apparatuur en Keukenloods, de kasten (voor zover mogelijk) samen te stellen op keukenkastenfabriek.nl en een offerte bij een keukenblad boer aan te vragen. Reken 2250 aan montage en dat is best ruim. Voor dat wat overblijft (glazen kast bijvoorbeeld) heb je dan ook nog een stuk prijs ten opzichte van je offerte over, dan weet je wat je offerte waard is. Gevoelsmatig denk ik dat je richting de 25K zou moeten kunnen voor een Pronorm.
Thanks voor je tip.

Heb even uitgezocht, komt het volgende.
- hoge kasten 3000,- mat zwart lak (exclusief lades) dus denk dat het meer naar 4000,- gaat
- onderkasten 3600,-
- Caesarstone (duurste Ikea blad prijs genomen) 5250,- (11m)
- apparatuur 6500,-
- quooker 1300,-
- spoelbak 375,-
- montage 2500,-
- standbouw 2500,-
- verlichting en stekker 750,-
Totaal: 26750,- exclusief hang vitrine

Nog even vintrine check gedaan. Denk dat die 1500 - 2000 kost.

Grand total 28000 a 29000 euro. Zit ik toch wel in de buurt van 31000,-

zit toch redelijk in de buurt. ;-)

Moet er wel bij vermelden dat apparatuur prijs nog kan variëren. Ik weet op Siemens, Atag, Neff kunnen de meeste rond 40% a 45% kortingen geven. Bora rond de 10% - 30%. Liebherr en Miele 10% - 20%.

[ Voor 12% gewijzigd door rusTboy op 10-10-2019 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FirePuma142 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Ik heb opbouw en inbouw ook anders horen gebruiken in de keukenzaken. Opbouw betekent een opstaand randje bij je ingebouwde inductiekookplaat. Inbouw betekent vlak ingebouwd met een kitrand tussen je kookplaat en je aanrechtblad.
Zo wordt het doorgaans inderdaad gebruikt. Let er bij inbouw van een kookplaat op dat de sparing custom gemaakt wordt voor dat type kookplaat. Over 10 jaar een andere kookplaat erin monteren kan dan wel eens een uitdaging worden in verband met een andere passing.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

PaT schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Zo wordt het doorgaans inderdaad gebruikt. Let er bij inbouw van een kookplaat op dat de sparing custom gemaakt wordt voor dat type kookplaat. Over 10 jaar een andere kookplaat erin monteren kan dan wel eens een uitdaging worden in verband met een andere passing.
Dan kan opbouw vaak wel nog op de bestaande nis en anders heb je dat zelfde probleem met opbouw. Maar dat geldt voor al het maatwerk in principe. Vervangen is dan duur(der).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

rusTboy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Thanks voor je tip.

Heb even uitgezocht, komt het volgende.
- hoge kasten 3000,- mat zwart lak (exclusief lades) dus denk dat het meer naar 4000,- gaat
- onderkasten 3600,-
- Caesarstone (duurste Ikea blad prijs genomen) 5250,- (11m)
- apparatuur 6500,-
- quooker 1300,-
- spoelbak 375,-
- montage 2500,-
- standbouw 2500,-
- verlichting en stekker 750,-
Totaal: 26750,- exclusief hang vitrine

Nog even vintrine check gedaan. Denk dat die 1500 - 2000 kost.

Grand total 28000 a 29000 euro. Zit ik toch wel in de buurt van 31000,-

zit toch redelijk in de buurt. ;-)

Moet er wel bij vermelden dat apparatuur prijs nog kan variëren. Ik weet op Siemens, Atag, Neff kunnen de meeste rond 40% a 45% kortingen geven. Bora rond de 10% - 30%. Liebherr en Miele 10% - 20%.
Ik kreeg inderdaad 40% a 45% op Siemens IQ700/500 apparatuur. De Quooker kan ook wel voor 25% minder. De vitrine, standbouw en montage zit ook nog wel in de marge denk ik. Ik denk dat je echt wel op de 26K uit kunt komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 12:50
g00gle schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:19:
Zelf heb ik wel 'n vraag vast over de inductie plaat: EX977LXV5E
Deze heb je ook in de volgende versie: EX977LVV5E
Het verschil is; de LXV is ook in het midden een "flexzone" de LVV heeft daar een specifieke plek voor een grote wok/hapjes pan. Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? (kwa 11kwh en 400v weten we dat we de meterkast aanzienlijk moeten aanpassen dit is verder geen probleem.)

Members only:

Verder heb ik wel is gehoord, dat Siemens voor bepaalde apparatuur lijnen met specifieken "dealers?" werkt en dat je in sommige situaties 'n iets ander type krijgt. Is dit ook het geval bij ik noem 'n keukenloods / 123apparatuur?
Een mooi lijstje met apparatuur! Ik zou voor de EX977LVV5E gaan als mijn pannen een diamater hebben van 32 cm (die gaan volgens mij niet passen op de middelste flexzone van de EX977LXV5E, die is 30cm breed) en je ook situaties kan bedenken dat je die graag in het midden kwijt zou willen. Anders zou ik lekker voor de EX977LXV5E gaan, tenzij de ander dan weer veel gunstiger geprijst is. Al verschilt dat denk ik weinig.

Niet ieder Siemens model is overal verkrijgbaar inderdaad. Ik zou vooraf goed informeren waar de types die je wenst verkrijgbaar zijn. Vervolgens kan ik mij dan nog één situatie bedenken waarbij je een ander type geleverd zou kunnen krijgen: Als er tussen de besteldatum en leverdatum een door jouw besteld model uit het (Siemens) assortiment raakt. Vaak krijg je dan een opvolgend type of ander alternatief aangeboden, maar een beetje keukenboer zal je hier dan op voorhand van op de hoogte brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-05 11:56
FirePuma142 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

is jouw gevoel en het roepen dat het te duur is ergens op gebaseerd? Ervaring met het merk? Apparatuur? Of roep je iets zonder onderbouwing?

Het is een grote keuken, met een duur blad, en prijzige serie kasten, wel mooi afgewerkt. Enige manier om te weten of de prijs goed is, is een offerte maken bij een andere Y-line aanbieder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ice82 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:36:
[...]
is jouw gevoel en het roepen dat het te duur is ergens op gebaseerd? Ervaring met het merk? Apparatuur? Of roep je iets zonder onderbouwing?

Het is een grote keuken, met een duur blad, en prijzige serie kasten, wel mooi afgewerkt. Enige manier om te weten of de prijs goed is, is een offerte maken bij een andere Y-line aanbieder
Wat een onvriendelijke reactie. Probeer het nog eens op een normale manier dan krijg je wellicht een antwoord. Ik heb het idee dat je een beetje een eigenwijze keukenverkoper bent die anderen hier met enige regelmaat ongefundeerd terecht wijst. Laat dat lekker op de verkoopvloer.

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 10-10-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjekul
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-01-2022
rusTboy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:06:
[...]

Zwarte kraan is meestal gelakt. Vooral de matte lak. Dus als je eenmaal een keer met iets hards er tegenaan komt, dan zie je gewoon stukje zilver. Dus bye bye kraan. Goude kleur is anders. Denk dat goud geanodiseerd zijn
Ook wij hebben de voorkeur voor een mat zwarte kraan in combinatie met een mat zwarte wasbak. Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben dat dit zo snel bekrast is?

Het lijkt mij als iets dusdanig snel kapot gaat dat dit niet verkocht is of zijn veel kopers zo naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• setitov
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 11:28
Ook wij volgen dit topic al een tijdje. We zijn bezig met een nieuwbouwhuis en daar moet ook een keuken in.

Het plan is om een hoge kastenwand van 3 hoge kasten te maken. Hierin komt een oven, stoomoven en koelvries combinatie.
Tegen de wand daar tegenover een werkblad in een L vorm. Aan de lange zijde 3 onderkasten met lades van in totaal 220cm (60/100/60) met kookplaat in het midden.
De korte zijde wordt een bar van 1,80 lang met een spoelbak en vaatwasser.

Tot nu hebben we twee offertes laten maken. Ben benieuwd naar jullie mening.

Een bij Piet Klerkx:

Members only:

Offerte Bruynzeel:
Members only:

Heb het gevoel dat de prijs kwaliteitsverhouding nog beter kan. Er komt nog een afspraak met de projectleverancier (eigenhuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lutjekul schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Ook wij hebben de voorkeur voor een mat zwarte kraan in combinatie met een mat zwarte wasbak. Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben dat dit zo snel bekrast is?

Het lijkt mij als iets dusdanig snel kapot gaat dat dit niet verkocht is of zijn veel kopers zo naïef?
Dat zou ik nooit doen... Kijk eens naar je huidige wasbak. Hoe ziet die eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
Hoe lang zijn jullie bezig met een keuken aanbieder voor je een offerte hebt?

Kan ik zeg maar morgen een keukenboer bellen voor afspraak voor zaterdag en aan eind van afspraak een offerte hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
lutjekul schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:01:
[...]

Wij hebben alle kranen van Hotbath in het zwart.
Prima kwaliteit en geen krassen tot zover.
Ik heb geen spoelbak in het zwart gedaan, Ik durfde het niet aan.
Maar ga het denk voor de gein toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Hertog_Martin schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:47:

Kan ik zeg maar morgen een keukenboer bellen voor afspraak voor zaterdag en aan eind van afspraak een offerte hebben?
Dat zou theoretisch mogelijk kunnen zijn.
In de praktijk ligt het er maar net aan hoe druk ze het hebben.
Wij belde nooit maar liepen gewoon naar binnen en tot nu toe altijd geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Hertog_Martin schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:47:

Kan heel snel gaan. Ligt eraan hoe goed je voorbereid bent. Kan binnen 2u, maar kan ook heledag duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Oké dan wel waard. Probleempje is een beetje dat het een nieuwbouwwoning betreft (projectbouw) en we vrij laat instappen. Deadline voor technische tekening keuken is 1 november en eigenlijk als je keuken derde wil is die 2 weken eerder. Wat behoorlijk krap zou zijn, maar die kunnen we denk ik nog wel argumenteren dat die later aangeleverd mag worden.

Waar ik beetje voor vrees is namelijk dat leverancier van project nu inschat dat wij geen andere keus meer hebben dan zij en we dat terug gaan zien in de prijs.

Voor onderhandelingsruimte lijkt het me iig goed om wat offertes op zak te hebben, en als echt op aankomt evt dan ook andere leverancier kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
@Hertog_Martin Die krappe deadline is redelijk gebruikelijk. Maak gewoon een afspraak bij een aantal goede keukenverkopers. Dan heb je nog tijd voor een evt 2e afspraak. Het gaat bij nieuwbouw toch om de aansluitpunten en de tekening. Wij hebben de keukenzaak gekozen die de op dat moment beste prijs-kwaliteit verhouding kon aanbieden (voor zover wij konden inschatten) en een goede reputatie heeft. Maar we zijn nu een half jaar verder en het gaat nog wel een half jaar duren tot het meetmoment, schat ik zo in. Onze wensen zijn wel gewijzigd dus we vertrouwen op de reputatie en gevoel dat we hadden om er opnieuw uit te komen. Alleen de aansluitpunten proberen we zo veel mogelijk te handhaven want dat wijzigen gaat weer extra kosten. Maar eigenlijk kies je in deze fase dus een keukenverkoper en een aansluitplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Hertog_Martin schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:52:
Oké dan wel waard. Probleempje is een beetje dat het een nieuwbouwwoning betreft (projectbouw) en we vrij laat instappen. Deadline voor technische tekening keuken is 1 november en eigenlijk als je keuken derde wil is die 2 weken eerder. Wat behoorlijk krap zou zijn, maar die kunnen we denk ik nog wel argumenteren dat die later aangeleverd mag worden.

Waar ik beetje voor vrees is namelijk dat leverancier van project nu inschat dat wij geen andere keus meer hebben dan zij en we dat terug gaan zien in de prijs.

Voor onderhandelingsruimte lijkt het me iig goed om wat offertes op zak te hebben, en als echt op aankomt evt dan ook andere leverancier kiezen.
Technische tekening is zo gemaakt. 2 weken eerder dan 1 november is dus nog een week.
Laat je iig niet gek maken door je project leverancier. De standaard keuken is namelijk niet veel waard, Meestal goedkope apparatuur, kunststof blad en goedkope deurtjes. Als je een cheque krijgt is meestal ook wel ongeveer de waarde van je keuken. Een project leverancier wil liever dat je bij hem koopt. Hoe groter je keuken hoe groter de marge. Wel moet je opletten uit welke fabriek de keuken komen. Wat ik wel vermoed is dat de kortingen die je krijgt op apparatuur nooit hetzelfde zullen zijn dan die van DMG groep.

DMG groep kopen zijn spullen uit Polen in enorme partijen, daarom kunnen ze ook 40-45% geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Betreft een keukencheque van 5k. Is het realistisch om voor volgende opstelling op 15k uit te komen (10k met check) met 7k aan apperatuur:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vIs42eO.jpg

2.4 meter (b) x 2.10 (h) kastenwand met daarin alle apperatuur (koelvries combi, oven, inbouw koffieautomaat, vaatwasser) van IQ500 klasse.

Schiereiland / U-vorm: 2.4 in lengte, 2.10 in diepte. Quooker kraan en Bora Pure afzuiging.

Kwaliteit kasten en werkblad hoeft niet top segment, als maar degelijk genoeg is.

7k aan apparatuur, 3k aan installatie en verleggen leidingen basisplan laat dan 5k aan kastjes en werkblad. Koop je daar iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Is het adviseerbaar om naar Duitsland te rijden en daar een keuken te kopen ?
ik ben eigenlijk op zoek naar een "kale" keuken (zonder apparatuur) voor een leuke prijs midden tot hoge klasse.

Wat ik bv nu in NL betaal is 60 tot 100,- voor een 60x50x90 kastje (voorbeeld maat en prijs) .. ik verwacht dat ik in DE dan 10 tot 20 euro per kastje minder betaal .. voor vergelijkbaar materiaal

Of weten jullie een leverancier van frontjes en vul stukken met goeie reputatie ?

De kern van mijn vraag is dat ik niks tegen heb "ikea" achtige diy meuk en de bijbehorende prijs maar ik haat de maatvoering en beperkingen die ikea oplegt in hun keuze. het liefst stap ik direct naar een keukenfabriek en bestel de hele bouwwerk direct. het is voor ons geen probleem om 2 weken zonder keuken te zitten zeg maar :) terwijl ik het vrolijk inelkaar hobby.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@vso kijk eens in dit topic zou ik zeggen:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Ik zie iedereen hier de bora puru/pura nemen. Hebben jullie ook de basic overwogen?

Ik zelf zit nog te twijfelen.

Puru is nieuwer en makkelijker koolfiter vervangen. Maar je mist wel de flexzone.
Gezien je toch maar 1 x per jaar de kool filter vervang en dagelijks de kookzone gebruikt is de basic misschien toch aantrekkelijker.

Wat vinden jullie? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rusTboy schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:20:
Ik zie iedereen hier de bora puru/pura nemen. Hebben jullie ook de basic overwogen?

Puru is nieuwer en makkelijker koolfiter vervangen. Maar je mist wel de flexzone.
Gezien je toch maar 1 x per jaar de kool filter vervang en dagelijks de kookzone gebruikt is de basic misschien toch aantrekkelijker.

Ik heb de classic. Vind die ronde fan in het midden helemaal niet mooi en zuigt m.i. ook minder goed af.

Ik heb overigens officieel geen flex zones, maar het voordeel daarvan ontgaat mij een beetje. Als ik de zones koppel, kan ik overal waar ik wil pannen kwijt. Vijf kleine pannetjes op twee zones is geen probleem.
Wat ik dan aan functionaliteit mis is mij een raadsel.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-10-2019 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
https://community.consume...uden-8/bora-afzuigkap-364

[ Voor 6% gewijzigd door rusTboy op 11-10-2019 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartvZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-05 09:10
De beslissing is gemaakt. Vorige week onze keuken incl. bijkeuken besteld voor onze nieuwbouw schuurwoning (oplevering omstreeks februari) bij een interieur bouwer. De opbouw is als volgt.

Keuken
Een op maat gemaakte keuken bestaande uit 3 hoge kasten (2,8 meter hoog) en een koffiecorner van 1,5 meter lang. Boven de koffiecorner zijn twee muurplanken met LED spots gesitueerd. De kasten zijn voorzien vochtwerend MDF met een eiken toplaag (19 mm). Binnen zijn alle kasten afgewerkt in de kleur oriongrijs. Tegenover de kastenwand komt een eiland van 3,2 bij 1,2 meter met kasten uitgevoerd met Decolego Ares FB43 (https://decolegno.nl/fb43-ares). In het eiland wordt de spoelbak incl. Quooker Flex en een Bora Pure kookplaat met recirculatie geplaatst. Het eiland en de koffiecorner worden verder voorzien van een composiet werkblad van 20mm. In totaal zijn 12 laden opgenomen in de offerte. De keuken wordt greeploos uitgevoerd.

De volgende inbouwapparatuur wordt verder toegepast:
- Miele oven HM7464BPX
- Miele combi DGC7645 (met wateraansluiting  )
- Miele serviesverwarmer
- Siemens koelkast, KI81RAD30
- Siemens vaatwasmachine, SX6878X36TE

Totaal prijs incl. BTW bedraagt 25.600 euro incl. plaatsing. In dit bedrag zit ook het verzorgen en plaatsen van een kozijn en deur naar de bijkeuken. Het kozijn en de deur worden opgenomen in de kastenwand waardoor deze in principe 1 geheel vormt. Eigenlijk gewoon een geheime deur 😊 Er wordt een MDF plaat met eiken toplaag op een standaard deur bevestigd. Er wordt wel rekening gehouden met een stootrand aan de onderkant. Deze zal echter niet zo diep zijn als normaal.

Zelf zijn we erg tevreden met de opstelling en de prijs. We kijken t.z.t. nog naar de apparatuur vanwege de actie 4 apparaten kopen en 5 jaar garantie bij de bekende merken.

Tevens willen we boven het eiland een stalen rek laten bevestigen. Het rek zal bestaan uit 2 lagen voorzien van LED en een stekkerdoos. Hiervoor vraagt de interieurbouwer circa 1.000 euro.

Bijkeuken
Naast de keuken laten we ook een bijkeuken plaatsen. De bijkeuken wordt voorzien van dezelfde kasten als kastenwand is de keuken. Bestaat uit 3 lage en 3 lage kasten. Op de lage kasten komt dezelfde composieten werkblad als in de keuken incl. spoelbak. In 1 hoge kast komt een Siemens vriezer, GI81NAC30. Voor het leveren en plaatsen van de bijkeuken betalen we 5.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@rusTboy
Bij de bora pure puru (recirculatie variant) hoeven de lager gelegen lades niet ingekort te worden. Voor ons de beslissende factor om voor dit apparaat te kiezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:30
vso schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:55:
Is het adviseerbaar om naar Duitsland te rijden en daar een keuken te kopen ?
ik ben eigenlijk op zoek naar een "kale" keuken (zonder apparatuur) voor een leuke prijs midden tot hoge klasse.

Wat ik bv nu in NL betaal is 60 tot 100,- voor een 60x50x90 kastje (voorbeeld maat en prijs) .. ik verwacht dat ik in DE dan 10 tot 20 euro per kastje minder betaal .. voor vergelijkbaar materiaal

Of weten jullie een leverancier van frontjes en vul stukken met goeie reputatie ?

De kern van mijn vraag is dat ik niks tegen heb "ikea" achtige diy meuk en de bijbehorende prijs maar ik haat de maatvoering en beperkingen die ikea oplegt in hun keuze. het liefst stap ik direct naar een keukenfabriek en bestel de hele bouwwerk direct. het is voor ons geen probleem om 2 weken zonder keuken te zitten zeg maar :) terwijl ik het vrolijk inelkaar hobby.
Ligt er ook aan hoeveel kastjes je nodig hebt, als je 10 kastjes hebt, scheelt het nog maar 200,- euro in Duitsland. Er zijn overigens genoeg zaken die maatwerk keukens leveren, daar betaal je uiteraard ook voor.
Wat is uberhaupt je plan (wat voor keuken) en wat is je budget?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Laatst online: 23:09

Wat ik vooral mis is kijken naar andere merken. Bv O+F heeft bijvoorbeeld https://www.airodesign.nl/product/integral-904-miradur-b/ Wat zijn de ervaringen met andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:49

De Basic (niet te verwarren met Classic) is al even niet meer te bestellen. De Pure is als het ware de nieuwe Basic.
Je zou ook kunnen kiezen voor de BFIU, dit is de luxe Basic en heeft wel flex-zones.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Weet iemand hoe je downdraft inductie kookplaten lucht afvoert naar buiten op een eiland?

[ Voor 8% gewijzigd door rusTboy op 11-10-2019 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rusTboy schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:12:
Weet iemand hoe je downdraft inductie kookplaten lucht afvoert naar buiten op een eiland?
Door de vloer naar buiten of via de kruipruimte naar buiten.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hDlBHDlKLG0HH8M7A24jPct6/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Martinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Ligt er ook aan hoeveel kastjes je nodig hebt, als je 10 kastjes hebt, scheelt het nog maar 200,- euro in Duitsland. Er zijn overigens genoeg zaken die maatwerk keukens leveren, daar betaal je uiteraard ook voor.
Wat is uberhaupt je plan (wat voor keuken) en wat is je budget?
Een redelijk simpele L keuken 250x350cm en wat kastjes erboven (tot plafond oid) ...en 1 hoge kast en ergens ruimte voor vaatwasser

Inbouw apparatuur hebben we al. blad willen we wellicht van beton maken ofzo ..
Ik ga buiten voor de bbq ook een eigen betonen versie maken .. als proef.
Tja budget, zolang het materiaal gelijkwaardig als DIY bouw van kastjes .. ben ik in feite al tevreden. goedkoper moet niet afdoen aan kwaliteit.

ps ik soms wel eens te zoeken naar een midden weg bv deurtjes vervangen of andere renovatie dingen maar dan schrik ik als voor een mdf?of spaanplaat deurtje met een print 100,- word gevraagd.
zijn die dingen opeens van goud ofzo ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:33

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand tips waar ik een keukenblad van 3.30m, een compleet onderkast van 65cm breed en een deur kan laten maken? Wil mijn huidige keuken misschien opknappen, als ik het voor een redelijk bedrag voor elkaar kan krijgen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjekul
  • Laatst online: 10-01-2022
Grandisimo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:48:
[...]

Wij hebben alle kranen van Hotbath in het zwart.
Prima kwaliteit en geen krassen tot zover.
Ik heb geen spoelbak in het zwart gedaan, Ik durfde het niet aan.
Maar ga het denk voor de gein toch proberen.
Dat zou dan wellicht nog een optie zijn om alleen de kraan te doen. Het is wel jammer omdat we een hebben laten tekenen en met al dat zwart is het wel een mooi geheel. Toch vrees ik als ik alle reacties lees dat we vrij snel spijt krijgen van een matte wasbak.

Ps kan iemand mij eenvoudig uitleggen hoe ik een foto upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 14:58
Gisteravond bij een wat kleinere keukenzaak geweest die ook nobilia keukens verkoopt (@Ice82 Dank voor de tip!)

Uiteindelijk is de volgende keuken eruit gerold:
https://www.mupload.nl/img/cxrmm61rxnf.jpeg
https://www.mupload.nl/img/dhl2q0.jpeg
https://www.mupload.nl/img/hwf5irln6he8b.jpeg

Op de foto's is het wat lastig te zien, maar het komt op het volgende neer.
Dezelfde opstelling als bij de andere 'grote zaken', maar dan met: meer lades (8 i.p.v. 4, kookkant volledig vol en 2 onder de wasbak), 4 cm composieten blad i.p.v. 2 cm composieten blad. Bovendien voelde het materiaal goed aan (emotie? :P), ondanks dat het 'slechts' prijsgroep 3 van Nobilia was. Het betreft mat zwarte panelen, met mogelijk upgrade naar 'antifingerprint' mat zwarte panelen (verkoper zei dat deze eind vh jaar verwacht werden, maar wel in prijsgroep 4 zouden zitten).

Qua apparatuur is het met name Bosch, met uitsluiting van de kokend waterkaan en de kookplaat.
De verkoper zei dat deze apparatuur van dezelfde lijn is als de Siemens IQ500 lijn.
Combi: Bosch CMG836NS1 (serie 8 accent line?)
Vaatwasser: Bosch SMV46IX03E (serie 4?)
Koelvries: Bosch KIS86AF30 (serie 6?)
Quooker
AEG ComboHob

Totaalprijs (incl. montage): 15.000. Circa 2k lager dan bij alle andere zaken (met meer opties..)

Nu vraag ik mij twee dingen af;
1. De verkoper zei dat het bij een inductiekookplaat met afzuiging in de plaat (recirculatie) vereist is om een werkblad van minimaal 3,8 cm te nemen. Dit hebben wij bij de andere keukenzaken echter nog nooit gehoord, vandaar dat we daar ook een blad van 2 cm hadden.. Klopt dit :? ?

2. Is er een groot kwaliteitsverschil tussen de Bora Puru en de andere kookplaten met afzuiging? Deze verkoper had namelijk geen Bora Puru in zijn assortiment :'(. Kon hem wel leveren, maar dan moest ik wel de exacte productcode geven zodat ze hem los konden bestellen. Ik vraag me echter af of de AEG ComboHob wel van hetzelfde kaliber is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:49
@Dylanp
Geen idee waarom het blad 3,8 dik zou moeten zijn, dat is echt onzin.
De AEG kookplaat word door AEG ingekocht bij Elica, ze produceren deze niet zelf. Ik vind vooral de manier waarop je de koolfilters moet wissel erg primitief aan doen.
Waarom niet gewoon de kookplaat met afzuiging van Bosch pakken? Is ook beter voor je garantie en je krijgt nog eens 12% korting over alle Bosch apparatuur.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:34:
@Dylanp
Geen idee waarom het blad 3,8 dik zou moeten zijn, dat is echt onzin.
De AEG kookplaat word door AEG ingekocht bij Elica, ze produceren deze niet zelf. Ik vind vooral de manier waarop je de koolfilters moet wissel erg primitief aan doen.
Waarom niet gewoon de kookplaat met afzuiging van Bosch pakken? Is ook beter voor je garantie en je krijgt nog eens 12% korting over alle Bosch apparatuur.
Ik weet zelf ook niet zo goed precies waarom, maar ik heb meerdere keren gevraagd of het echt niet mogelijk was (ook niet met andere kookplaten). Volgens mij had het te maken met de lade eronder, maar dit weet ik even niet zeker... ga het zeker nog eens navragen.

Op de kookplaat van Bosch zijn we niet gewezen... als het qua prijs niet uitmaakt (of zelfs voordeliger is!?) lijkt het me iig beter dan de kookplaat van AEG. Er werd in ieder geval al vrij veel korting gegeven op de Bosch apparatuur (35% als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
Dylanp schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:05:
Gisteravond bij een wat kleinere keukenzaak geweest die ook nobilia keukens verkoopt (@Ice82 Dank voor de tip!)

Dezelfde opstelling als bij de andere 'grote zaken', maar dan met: meer lades (8 i.p.v. 4, kookkant volledig vol en 2 onder de wasbak), 4 cm composieten blad i.p.v. 2 cm composieten blad. Bovendien voelde het materiaal goed aan (emotie? :P), ondanks dat het 'slechts' prijsgroep 3 van Nobilia was. Het betreft mat zwarte panelen, met mogelijk upgrade naar 'antifingerprint' mat zwarte panelen (verkoper zei dat deze eind vh jaar verwacht werden, maar wel in prijsgroep 4 zouden zitten).

Qua apparatuur is het met name Bosch, met uitsluiting van de kokend waterkaan en de kookplaat.
De verkoper zei dat deze apparatuur van dezelfde lijn is als de Siemens IQ500 lijn.
Quooker
AEG ComboHob

Totaalprijs (incl. montage): 15.000. Circa 2k lager dan bij alle andere zaken (met meer opties..)

1. De verkoper zei dat het bij een inductiekookplaat met afzuiging in de plaat (recirculatie) vereist is om een werkblad van minimaal 3,8 cm te nemen. Dit hebben wij bij de andere keukenzaken echter nog nooit gehoord, vandaar dat we daar ook een blad van 2 cm hadden.. Klopt dit :? ?

2. Is er een groot kwaliteitsverschil tussen de Bora Puru en de andere kookplaten met afzuiging? Deze verkoper had namelijk geen Bora Puru in zijn assortiment :'(. Kon hem wel leveren, maar dan moest ik wel de exacte productcode geven zodat ze hem los konden bestellen. Ik vraag me echter af of de AEG ComboHob wel van hetzelfde kaliber is...
10 jaar geleden had ik hetzelfde opstelling.
Wand breedtje c.a. 5meter.
Eiland 1.2 x 2.4
inclusief
- siemens afzuigkap
- siemens inductie plaat
- AEG koel
- AEG vries
- Baukneght Stoom combi
- Baukneght combi mag
- Baukneght vaatwasser
- Kook kraan (inbouw onderin de plint)
- Hangkast in het midden
- Composiet 2 cm blad incl 25cm voor op de want.
- Stopcontact in de eiland
- Deurtjes voorzien van veiligheid glas.
- 8 lades van 1.2M (4 kasten)

foto: https://imgur.com/MkRH22M

prijs 15K. 10 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-05 11:56
Dylanp schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:05:

Quooker
AEG ComboHob

Zoals @Kapitein Merijn al zei: een blad van minstens 38 mm is echt onzin! 2cm is prima mogelijk.

Nobilia heeft inderdaad sinds kort een anti fingerprint deur. Deze is zelfs al leverbaar. Prijsverschil tussen pg3 en pg4 is zeer klein. De vraag is of je deze deur moet nemen. De deur is namelijk qua kleur minder diep zwart. Ook valt de afkanting van de deur meer op. Bedenk je ook, dat je op deze deur nog steeds vingers gaat zien. Deze deuren houden vocht wel tegen, maar vet niet voor 100%. Je gaat nog steeds vlekken zien, maar wel minder dan op de normale deur.

De afzuiger - kookplaat van AEG komt inderdaad bij Elica vandaan. Het is een vrij basic plaat, maar voor het geld oké. Mocht je deze plaat perse willen; vraag dan eens aan de Nobilia verkoper wat de Elica NikolaTesla bij hem kost. Deze is via Nobilia mee te bestellen met de kasten. Dit is exact dezelfde plaat. Nobilia werkt met een inkoop structuur dat je bij inkoop van een x bedrag aan kasten, voor een bepaalde waarde aan apparaten tegen een gereduceerd tarief kunt mee bestellen. Dit kan soms behoorlijk interessant zijn. Overigens maakt niet elke dealer hier gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
Ice82 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:05:
[...]
Zoals @Kapitein Merijn al zei: een blad van minstens 38 mm is echt onzin! 2cm is prima mogelijk.

Nobilia heeft inderdaad sinds kort een anti fingerprint deur. Deze is zelfs al leverbaar. Prijsverschil tussen pg3 en pg4 is zeer klein. De vraag is of je deze deur moet nemen. De deur is namelijk qua kleur minder diep zwart. Ook valt de afkanting van de deur meer op. Bedenk je ook, dat je op deze deur nog steeds vingers gaat zien. Deze deuren houden vocht wel tegen, maar vet niet voor 100%. Je gaat nog steeds vlekken zien, maar wel minder dan op de normale deur.

De afzuiger - kookplaat van AEG komt inderdaad bij Elica vandaan. Het is een vrij basic plaat, maar voor het geld oké. Mocht je deze plaat perse willen; vraag dan eens aan de Nobilia verkoper wat de Elica NikolaTesla bij hem kost. Deze is via Nobilia mee te bestellen met de kasten. Dit is exact dezelfde plaat. Nobilia werkt met een inkoop structuur dat je bij inkoop van een x bedrag aan kasten, voor een bepaalde waarde aan apparaten tegen een gereduceerd tarief kunt mee bestellen. Dit kan soms behoorlijk interessant zijn. Overigens maakt niet elke dealer hier gebruik van.
De kookplaat is voor het geld oké, maar dus niet vergelijkbaar met Bora begrijp ik? :P

Als het deze kookplaat wel wordt zou ik eens informeren naar de Elica, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 19:24
Weet iemand hoe de inductie platen (+geintegreerde afzuiging) zich verhouden van BORA vs SIEMENS?

Aangezien wij voor onze keuken apparatuur van Siemens willen vind ik het wel straks staan als alles van Siemens is. Maar ja ik twijfel dus om voor een Bora inductie plaat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieDie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 22:33
Heeft iemand hier ervaring met HR keukens BV uit Zaandam? Ze zitten in het pand van Loods 5 en hebben mooie dingen staan, maar kan er online niet al teveel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
Vanochtend de laatste keukenzaak bezocht die we wilden bezoeken.

We hebben wéér exact dezelfde opstelling gekozen uiteraard, maar dit keer van Hacker (Systemat). Mat zwarte fronten met een 2 cm wit composiet blad met:
Quooker pro 3 (flex)

Inventum combi (IMC6150RK L), Vaatwasser (IVW6013A) en Koel/vries (IKV1782S R).
De kookplaat is een Airo design integral, code IG800-100 (nog nooit van gehoord??).

Verder zijn de bovenste lades greeploos en de onderste lades push to open (t.o.v. de nobilia keuken welke met grepen waren).

Prijs is 16.000. Vind ik toch vrij prijzig als ik dat vergelijk met de offerte van de Nobilia keuken.
Met Siemens apparatuur (IQ700 oven, IQ300 Vaatw, IQ100 Koel/vries) zou de prijs naar 17.250 gaan...

Ik denk dan ook dat wij voor de Nobilia keuken gaan, maar dan wel met een Bosch inductiekookplaat met afzuiging óf als het prijsverschil nihil is een Bora Puru. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badr Mara
  • Laatst online: 16-03-2021
Hier een stille lezer die al enige tijd meeleest🙂.
Inmiddels toch maar een berichtje eraan wagen, hopelijk heeft iemand er ervaring mee.

2 keukenzaken inmiddels bezocht en een afspraak voor de derde keukenzaak volgende week staan.

Keukenzaak 1: Ballerina keuken met composiet blad en Inventum apparatuur(oven, 122cm koelkast, vaatwasser, wandafzuigkap, 5 pits inductie en Grohe cooker. Totaalprijs 12 duizend euro. Offerte niet gesplitst.

Keukenzaak 2: Rotpunkt keuken met composiet blad en AEG apparatuur behoudens een Novy afzuig en een Selsiuz cooker. Totaalprijs 21 duizend euro. Apparatuur is 8 duizend euro.

Keukenzaak 3: wordt de keukenloods. Het uiterlijk van de Impuls keuken spreekt me aan echter kan ik nergens vinden wat de ervaringen met deze keukens zijn qua prijs/kwaliteit. Iemand hier misschien?
Een vriendin heeft ook een keuken gekocht bij de keukenloods en was voor haar siemens studioline koel/vries, combi oven, inductie, afzuigkap en vaatwasser 5200 euro kwijt vandaar ook maar een afspraak bij de keukenloods gemaakt.

Het gaat om een greeploze hoek keuken van 310cm aan de lange zijde en 200 cm aan de korte zijde. Aan de korte zijde is het blad dieper ivm bar. Geen bovenkasten wel 2 apparatuur kasten. Lange zijde lade's en korte zijde kasten. Hoe kijken jullie tegen deze prijzen aan? Ik vind het nogal prijzig als ik het vergelijk met de keukens die ik hier voorbij zie komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 12:27
Badr Mara schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:04:

Keukenzaak 3: wordt de keukenloods. Het uiterlijk van de Impuls keuken spreekt me aan echter kan ik nergens vinden wat de ervaringen met deze keukens zijn qua prijs/kwaliteit. Iemand hier misschien?
bovenaan deze pagina zoeken op keukenloods, ik kreeg 16 pagina's aan resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:15

Pixelmagic

Ubergeek

Hier bezig met de keuken zelf te verbouwen, oude Keukenconcurrent meuk er uit (frontjes laten los) en een Ikea keuken terug er in.

Nu willen we voor de achterwand achter de inductie kookplaat geen tegels. Ons oog is gevallen op een bedrukte dibond plaat precies op maat, voorbeeld: https://www.wall-art.nl/W...io-e-Aceto-120x50-cm.html maar deze heeft alleen vaste maten. Plaatprinten levert ze op maat met je eigen foto en kan ook een krasvaste laag aanbrengen.

De vraag: zijn hier mensen die ervaring hebben met dibond als achterwand ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-05 12:55
Dylanp schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:40:

We hebben wéér exact dezelfde opstelling gekozen uiteraard, maar dit keer van Hacker (Systemat). Mat zwarte fronten met een 2 cm wit composiet blad met:
Quooker pro 3 (flex)

De kookplaat is een Airo design integral, code IG800-100 (nog nooit van gehoord??).

Verder zijn de bovenste lades greeploos en de onderste lades push to open (t.o.v. de nobilia keuken welke met grepen waren).

Prijs is 16.000. Vind ik toch vrij prijzig als ik dat vergelijk met de offerte van de Nobilia keuken.
Met Siemens apparatuur (IQ700 oven, IQ300 Vaatw, IQ100 Koel/vries) zou de prijs naar 17.250 gaan...

Ik denk dan ook dat wij voor de Nobilia keuken gaan, maar dan wel met een Bosch inductiekookplaat met afzuiging óf als het prijsverschil nihil is een Bora Puru. :)
Als je de mogelijkheid hebt om geen inventum te nemen dan zou ik daarvoor gaan. We hebben nu 2 jaar onze keuken met inventum apparatuur en ben er niet over te spreken. De oven wordt niet warm genoeg helaas, je kan makkelijk 20 graden bij de hetelucht verwarming bij optellen voor de juiste warmte. Nou hoor ik dit vaker over ovens maar ik vind het wel erg hinderlijk.
We hebben dezelfde koelvries combinatie en je kan de vriezer niet los instellen van het koelgedeelte, Wil je de vriezer op de juiste temperatuur hebben dan bevriest je yoghurt tegen de achterwand van de koelkast. wil je de koelkast goed gebruiken dan vriest de vriezer minder goed.
De vaatwasser doet het echter wel prima geen problemen mee gehad :)

Ik zou alleen nooit meer inventum kiezen als ik de keuze heb. Ik hoor echter veel positievere verhalen over siemens apparatuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
rusTboy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:59:

DMG groep kopen zijn spullen uit Polen in enorme partijen, daarom kunnen ze ook 40-45% geven.
Dit is absolute onzin!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14
Keuken is zojuist bezorgd!
keuken-bezorgd

Het tafel/bar gedeelte kan helaas pas over 4 weken gezet worden, er ontbreken twee stukken blad voor helaas, worden nageleverd. In ieder geval het complete eiland, kasten wand en apparatuur is binnen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GeeMoney
Kleine crosspost :9

Bij ons zijn ze vandaag met de keuken begonnen!
keuken-overzicht

keuken-eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
Michel.10 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:50:
Beste mede Tweakers,

Mijn vriendin en ik zijn ook voor een nieuwbouwwoning op zoek naar een geschikte keuken voor de beschikbare (niet ideale) ruimte in de woning. Onderstaand een afbeelding van de begane grond met de ruimte voor de keuken.

[Afbeelding]

De locatie van de eettafel willen wij bij de keuken betrekken. Dat geeft de afmetingen 545x266cm.
Aandachtspunt is het rechterraam welke op een hoogte zit van 108cm. vanaf de grond. Een aanrechtblad op die locatie is prima, maar kastjes of een kastenwand is daardoor niet mogelijk.

Wij zijn na een hoop bezoeken aan diverse keukenleveranciers tot onderstaande ontwerp gekomen. Deze zou ik graag eens kritisch door jullie willen laten beoordelen >:) De bar willen wij overigens toch liever in het midden van het eiland. Dit moet nog aangepast worden.
*Het middelste en rechterraam lopen tot lager door. Dit zit niet goed verwerkt in deze impressie.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Afmetingen + loopruimte:
  • Laden + werkblad tegen de muur zijn ca. 50cm. diep
  • Eiland is ca. 245x90cm.
  • Kastenwand is ca. 60 diep bij 266cm. breed (door opvulstuk gelijk aan de muur aan de andere kant)
  • Loopruimte tussen kastenwand - eiland, ca. 100 cm.
  • Loopruimte tussen laden kasten - eiland, ca. 90 cm.
  • Loopruimte voor en achterkant eiland ca. 88 cm.
Onderstaande afbeeldingen geven de style iets beter weer welke wij voor ogen hebben.
*Hier zijn de ramen wel juist ingetekend.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Apparatuur:
  • Siemens oven - CM876G0B6
  • Siemens stoomoven - CS858GRB7
  • Siemens koel/vries - KI86NHD30
  • Siemend koel - KI31RSD30
  • Siemens vaatwasser - SN878D46PE
  • Quooker flex combi RVS (alleen koud water aansluiting in keuken);
  • Bora Puru - Recirculatie
Dit alles dient binnen het budget van maximaal 20k te blijven. Op dit moment lijkt dat te lukken met een Schuller keuken (Ekelhoff) of de maxilijn van Bruynzeel (via het nieuwbouwproject). Ik kan helaas niet vinden door welke fabriek de maxilijn geproduceerd wordt. De Optima lijn willen wij misschien nog uit laten werken (Schuller/Next 125). Daarnaast overwegen we nog een Nolte keuken uit te laten werken om een goede prijsvergelijking te kunnen maken.

Van jullie zou ik graag twee dingen willen weten:

1. Is dit een logische opstelling in combinatie met de loopruimtes
2. Welk keukenmerk op basis van kwaliteit bevelen jullie aan voor deze opstelling en apparatuur t.o.v. het budget ;)

Alle andere tips en of opmerkingen zijn uiteraard ook welkom 8)

Bij voorbaat dank!! :)
Wat denk je van het volgende. De keuken uit die hoek halen. Eetkamer in die plek maken en de lange muur richting woonkamer gebruiken voor 1 lange keuken. Die je door laat lopen tot je het zelf genoeg vind. De keuken ruimte is te krap voor eiland. Of eventueel een schiereiland. Maar dan sta je wel een beetje ingebouwd tussen een eventuele kasten wand en het schiereiland er tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 23:44
@GeeMoney ben erg benieuwd hoe de Miele kookplaat bevalt!

Edit: Mieke = Miele 8)

[ Voor 20% gewijzigd door The Fatal op 18-10-2019 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05 10:08
The Fatal schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:39:
@GeeMoney ben erg benieuwd hoe de Mieke kookplaat bevalt!
Hoop inderdaad voor GeeMoney dat Mieke een beetje kan koken. :+

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:29:
Kleine crosspost :9

Bij ons zijn ze vandaag met de keuken begonnen!
[Afbeelding: keuken-overzicht]

[Afbeelding: keuken-eiland]
Die half doorlopende greeplijsten zijn wel tof. Die had ik nog niet eerder gezien! Nog even doorbijten en dan kan het genieten beginnen! Ik ben ook benieuwd naar je kookplaat. Mijn moeder krijgt hem in november ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 23:44
Henkie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Hoop inderdaad voor GeeMoney dat Mieke een beetje kan koken. :+
Heerlijk hè autocorrect :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
PaT schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:53:
[...]

Die half doorlopende greeplijsten zijn wel tof. Die had ik nog niet eerder gezien! Nog even doorbijten en dan kan het genieten beginnen! Ik ben ook benieuwd naar je kookplaat. Mijn moeder krijgt hem in november ook.
Dank je, dat vonden wij ook het mooie van dit merk. Die greep is helemaal zelf te bepalen en wij hebben ervoor gekozen deze door te laten lopen en bij de laatste kasten op de helft te eindigen.
Status na 2e dag:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 16:42
Ziet er goed uit man! Heb je nou een vriezer onder de oven? :) Best handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We kwamen gisteren achter een handige functie van de Novy afzuigkap. We merkten op dat bij het uitzetten alle indicatieledjes bleven knipperen. Toen toch maar de handleiding erbij gepakt, blijkt dat de indicatie te zijn dat het vetfilter in de vaatwasser moet.

Het is maar een klein detail, maar dat heb ik mijn Bosch afzuigkap nooit zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Scr33x0r klopt, links is een grote koelkast geworden ipv een combi en onder de eerste oven nu een losse vriezer.
Had twee voordelen:
* Nu 1 grote koelkast ipv nog 1 in de bijkeuken.
* 4 volledige lades in de vriezer (1 extra tov de combi en alle lades zijn volledig)

Je moet er natuurlijk wel de kast ruimte voor hebben maar die hebben wij gelukkig.
@PaT zie de verlichting van de koelkast:
koelkast-licht

Op de plek waar bij een combi dus de vriezer zit, zitten nu extra vers houdt lades en die hebben ook led verlichting.

[ Voor 40% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2019 10:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scr33x0r
@GeeMoney Ja ik zit nu beetje te twijfelen of ik dat ook wil :-) Hier kleine impressie van de kastenwand die wij waarschijnlijk gaan krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ogRy4B5.png

We willen ook grote koelkast in de rechterkast, we hebben nu een koelvries en eigenlijk zitten beide altijd net te vol. De bijkeuken is dichtbij, dus daar kunnen we ook de vriezer die we nu op zolder hebben staan nog neerzetten, maar hem in de keuken hebben is ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Scr33x0r ondanks dat de bijkeuken bij ons ook groot genoeg is en relatief dichtbij vond ik het zonde om weer een extra apparaat aan te hebben als het ook met 1 af kan. Ieder zijn keuze natuurlijk maar ik hoop dat ik het met de huidige ruimte ga redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:10
zit met veel interesse alles te volgen, volgend jaar willen we ook onze keuken vervangen en zijn ons nu voorzichtig aan het oriënteren. Wat indeling lijkt het heel veel op de keuken van Geemoney. Wij hebben een wand die we volledig willen vullen met kasten van 3.90 en willen dan ook iets met een eiland doen, vraag me alleen af of er voldoende ruimte beschikbaar is, vanaf de wand naar de muur er tegenover is ongeveer 3 meter...

@GeeMoney wat is bij jou de afstand tussen wand <-> eiland? ben ook benieuwd naar je Miele apparatuur...wij hadden in onze oude keuken alles van de 4000 lijn en dat beviel al erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Scr33x0r schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:32:
@GeeMoney Ja ik zit nu beetje te twijfelen of ik dat ook wil :-) Hier kleine impressie van de kastenwand die wij waarschijnlijk gaan krijgen:

[Afbeelding]

We willen ook grote koelkast in de rechterkast, we hebben nu een koelvries en eigenlijk zitten beide altijd net te vol. De bijkeuken is dichtbij, dus daar kunnen we ook de vriezer die we nu op zolder hebben staan nog neerzetten, maar hem in de keuken hebben is ook wel fijn.
paar punten waar wij op gewezen zijn toen we een lijkend ontwerp hadden bedacht. Ik ben 1.95m groot en de verkoper gaf aan dat zo'n nis dan een beetje irritant is omdat je altijd moet bukken om er in te kunnen kijken. Hij heeft het ons zelfs laten ervaren en we hebben er uiteindelijk voor gekozen om de 2 kasten die je erboven hebt getekend weg te laten halen. De nis loopt nu tot 205 en daarboven zitten 2 kleine kastjes.
Wij hebben een vaatwasser op hoogte in de kastenwand. Dit was ons al aangeraden door bekenden en ook de verkoper wist ons hiervan te overtuigen. Dit betekent uiteindelijk wel dat de lijnen niet meer doorlopen. Jammer, maar helaas.

Doe ermee wat je wil:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-05 20:18
Hoi allen,

Wij zijn een tijd geleden ook bij de keukenboer geweest en kunnen ook met trots een impressie geven.
Heb de offerte niet bij de hand maar uit mijn hoofd qua ovens, vriezer, koelkast en vaatwasser siemens.
Kookplaat bora pure en de wanden zijn fenix afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8CCqQ3XT/Keuken.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Kneepie op 18-10-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
boomr schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

paar punten waar wij op gewezen zijn toen we een lijkend ontwerp hadden bedacht. Ik ben 1.95m groot en de verkoper gaf aan dat zo'n nis dan een beetje irritant is omdat je altijd moet bukken om er in te kunnen kijken. Hij heeft het ons zelfs laten ervaren en we hebben er uiteindelijk voor gekozen om de 2 kasten die je erboven hebt getekend weg te laten halen. De nis loopt nu tot 205 en daarboven zitten 2 kleine kastjes.
Wij hebben een vaatwasser op hoogte in de kastenwand. Dit was ons al aangeraden door bekenden en ook de verkoper wist ons hiervan te overtuigen. Dit betekent uiteindelijk wel dat de lijnen niet meer doorlopen. Jammer, maar helaas.

Thnx, wij hebben het nog niet "getest", dus dat is misschien wel handig, ik ben "slechts" 1.84, dus maak me niet heel veel zorgen, maar het is misschien wel iets om rekening mee te houden. Het is nu esthetisch gewoon mooier.. Misschien ga ik nog wel even spelen met de opstelling :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Scr33x0r op 18-10-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Hier precies dezelfde overweging gehad, en de nis bij ons is 1.96 hoog ontworpen nu. Ik ben zelf 1.86.
Nu hangt in de huidige keuken de afzuigkap laag, dat is echt mega irritant.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
haltec schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:48:
zit met veel interesse alles te volgen, volgend jaar willen we ook onze keuken vervangen en zijn ons nu voorzichtig aan het oriënteren. Wat indeling lijkt het heel veel op de keuken van Geemoney. Wij hebben een wand die we volledig willen vullen met kasten van 3.90 en willen dan ook iets met een eiland doen, vraag me alleen af of er voldoende ruimte beschikbaar is, vanaf de wand naar de muur er tegenover is ongeveer 3 meter...

@GeeMoney wat is bij jou de afstand tussen wand <-> eiland? ben ook benieuwd naar je Miele apparatuur...wij hadden in onze oude keuken alles van de 4000 lijn en dat beviel al erg goed!
Tussen de kastenwand en eiland zit 1,25m. Aan de andere kant van het eiland heb ik 1,95m.
In mijn vorige woning had ik de 5000 lijn uit mijn hoofd en zonder aarzelen nu weer de 7000 lijn gekozen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dylanp schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:40:

Quooker pro 3 (flex)

Zeker vrij prijzig. En bestaat Inventum nog??

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headhunter07
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
boomr schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Dan heb je dat “probleem” toch ook met beide ovens?
Heb er zelf ook voor gekozen om helemaal geen bovenkasten meer te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GeeMoney schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:29:
@Scr33x0r klopt, links is een grote koelkast geworden ipv een combi en onder de eerste oven nu een losse vriezer.
Had twee voordelen:
* Nu 1 grote koelkast ipv nog 1 in de bijkeuken.
* 4 volledige lades in de vriezer (1 extra tov de combi en alle lades zijn volledig)

Je moet er natuurlijk wel de kast ruimte voor hebben maar die hebben wij gelukkig.
@PaT zie de verlichting van de koelkast:
[Afbeelding: koelkast-licht]

Op de plek waar bij een combi dus de vriezer zit, zitten nu extra vers houdt lades en die hebben ook led verlichting.
Ja, dat is dus echt veel beter dan bij Miele met zijn miezerige lampje. Ik heb er echt wel spijt van dat we niet beter gechecked hebben bij hoeveel apparaten die verlengde garantie van Miele van toepassing was. Anders had hier ook een Liebherr gestaan.
Vrouwlief wilde geen klein vriezertje meer in de keuken ondanks protest van mij. Nu staat er een vriezer van bijna 2 meter hoog in de bijkeuken. Het valt mij mee hoe 'irritant' dat is.

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 18-10-2019 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05 10:08
PaT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:10:
We kwamen gisteren achter een handige functie van de Novy afzuigkap. We merkten op dat bij het uitzetten alle indicatieledjes bleven knipperen. Toen toch maar de handleiding erbij gepakt, blijkt dat de indicatie te zijn dat het vetfilter in de vaatwasser moet.

Het is maar een klein detail, maar dat heb ik mijn Bosch afzuigkap nooit zien doen.
Die triggert inderdaad automatisch na 20 uur. Ik heb een recirculatie, het koolstoffilter moet na 200 uur, dan knippert ie net weer wat anders :)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Ja, dat is dus echt veel beter dan bij Miele met zijn miezerige lampje. Ik heb er echt wel spijt van dat we niet beter gechecked hebben bij hoeveel apparaten die verlengde garantie van Miele van toepassing was. Anders had hier ook een Liebherr gestaan.
Vrouwlief wilde geen klein vriezertje meer in de keuken ondanks protest van mij. Nu staat er eenbvriezer van bijna 2 meter hoog in de bijkeuken. Het valt mij mee hoe 'irritant' dat is.
Volgens mij is die basic verlichting standaard op de A+++ modellen.
Ze zijn er bij Miele ook met volledige verlichting namelijk.

Volgens mij leveren ze vrijwel dezelfde modellen uit als Liebherr.

@GeeMoney Ziet er goed uit zeg! De greeplijst is niet helemaal mijn smaak voor het eiland, maar op de wand komt het er wel goed uit. Indedaad apart zo!

@Scr33x0r Ik vind de greeplijsten/naden een beetje rommelig in deze uitvoering. Misschien iets om nog naar te kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 18-10-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Henkie schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:40:
[...]

Die triggert inderdaad automatisch na 20 uur. Ik heb een recirculatie, het koolstoffilter moet na 200 uur, dan knippert ie net weer wat anders :)
Klopt. Ik heb geen recirculatie, dus dat andere signaal krijg ik niet.
Het viel mij trouwens nog reuze mee hoe vet het filter was. Alleen langs 1 rand was het wat vettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
MikeyMan schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

Volgens mij is die basic verlichting standaard op de A+++ modellen.
Ze zijn er bij Miele ook met volledige verlichting namelijk.

Volgens mij leveren ze vrijwel dezelfde modellen uit als Liebherr.

@GeeMoney Ziet er goed uit zeg! De greeplijst is niet helemaal mijn smaak voor het eiland, maar op de wand komt het er wel goed uit. Indedaad apart zo!

@Scr33x0r Ik vind de greeplijsten/naden een beetje rommelig in deze uitvoering. Misschien iets om nog naar te kijken.
Eensch, ik wil perse een verticale greep bij de koelkast, dus dan wordt de rest een beetje ruk. Ben het wel met je eens hoor, maar rustiger dan dit kreeg ik hem niet.. Tenzij iemand hier suggesties heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scr33x0r schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Eensch, ik wil perse een verticale greep bij de koelkast, dus dan wordt de rest een beetje ruk. Ben het wel met je eens hoor, maar rustiger dan dit kreeg ik hem niet.. Tenzij iemand hier suggesties heeft..
Je zou er bij de koelkast idd een horizontale greeplijst van kunnen maken.

Of het nisje niet rondom laten bekleden met hout, maar alleen blad en achterwand. Wellicht kan dan ook zoals bij ons de greeplijst worden ingefreesd.

Of een tip-on systeem op de koelkast. vind het persoonlijk niks, maar het is een optie.
Tip on lades onderop zou ook al een greeplijst schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Tip on is al bij de bovenkasten, maar voor vaker te benaderen onderdelen vind ik het echt helemaal ruk. Moet je opeens 2 handelingen doen om een kastje open te maken. Zijkanten van het nisje de zelfde kleur als de kasten is misschien wel een goed idee. Of dus inderdaad horizontale lijst bij de koelkast. Ik ga nog wel even klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scr33x0r schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:25:
Tip on is al bij de bovenkasten, maar voor vaker te benaderen onderdelen vind ik het echt helemaal ruk. Moet je opeens 2 handelingen doen om een kastje open te maken. Zijkanten van het nisje de zelfde kleur als de kasten is misschien wel een goed idee. Of dus inderdaad horizontale lijst bij de koelkast. Ik ga nog wel even klooien :)
Helemaal eens hoor... Heb twee tip-on deuren, die gebruik ik gelukkig weinig.
Voor de lades vind ik het dan wel weer aardig werken. Heb je de plaatjes gezien van mijn keuken in dit topic? Wij hebben de greeplijst ingefreesd, en die kun je dus vanuit de nis vast pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
MikeyMan schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

Helemaal eens hoor... Heb twee tip-on deuren, die gebruik ik gelukkig weinig.
Voor de lades vind ik het dan wel weer aardig werken. Heb je de plaatjes gezien van mijn keuken in dit topic? Wij hebben de greeplijst ingefreesd, en die kun je dus vanuit de nis vast pakken.
Zeker! Ik moest hem even opzoeken, maar heb ik zelfs gebruikt als voorbeeld naar mijn vriendin voor het matzwarte. Ze vind jullie werkblad heel mooi :-)

Hoe doe jij je koelkast open dan? Want ik zie geen greeplijst? Mooie keuken overigens. Wij zitten nog even met blad te klooien ook. Ik wil perse een uit 1 stuk, het eiland wordt 3m, maar sommige bladen gaan maar tot 3m en ze hebben met de zijwangen 3.03 nodig incl afslijpen van de randen. Hoe jij het hebt gedaan qua bovenkasten lijkt me ook nog wel een mooie oplossing, maar behalve koffie pakken doe ik daar niet zoveel, is ook maar 1meter breed.

Ik lees dat je ook afvoer naar buiten hebt vanaf je kookplaat? Ik wil ook absoluut niet weer een recirculatie kap, we kunnen bij ons nieuwe huis door het dak naar buiten, dus het lijkt nu een Novy 6380 te worden, maar inductie met afzuiging lijkt me ook nog wel gaaf.
Pagina: 1 ... 103 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1