Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

The Fatal schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:39:
@GeeMoney ben erg benieuwd hoe de Miele kookplaat bevalt!

Edit: Mieke = Miele 8)
Ik heb 'm ook en hij bevalt héél goed. Doet qua verwarmen wat hij moet doen en schoonmaken is heel eenvoudig.

De afzuiging gaat automatisch aan en die gaat dan wat mij betreft vaak direct op een té hoge stand, maar dat kan ik volgens mij aanpassen.

/edit; hij geeft ook een waarschuwing als het vetfilter in de vaatwasser moet, er gaat een lampje branden naast de knoppen waarmee je de afzuiging instelt.

[ Voor 14% gewijzigd door DJT op 18-10-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scr33x0r schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:46:
[...]

Zeker! Ik moest hem even opzoeken, maar heb ik zelfs gebruikt als voorbeeld naar mijn vriendin voor het matzwarte. Ze vind jullie werkblad heel mooi :-)

Hoe doe jij je koelkast open dan? Want ik zie geen greeplijst? Mooie keuken overigens. Wij zitten nog even met blad te klooien ook. Ik wil perse een uit 1 stuk, het eiland wordt 3m, maar sommige bladen gaan maar tot 3m en ze hebben met de zijwangen 3.03 nodig incl afslijpen van de randen. Hoe jij het hebt gedaan qua bovenkasten lijkt me ook nog wel een mooie oplossing, maar behalve koffie pakken doe ik daar niet zoveel, is ook maar 1meter breed.

Ik lees dat je ook afvoer naar buiten hebt vanaf je kookplaat? Ik wil ook absoluut niet weer een recirculatie kap, we kunnen bij ons nieuwe huis door het dak naar buiten, dus het lijkt nu een Novy 6380 te worden, maar inductie met afzuiging lijkt me ook nog wel gaaf.
Werkblad zijn we erg blij mee. Volgens mij kan dit nog langer dan wij hebben. Meen me te herinneren dat het 325 max uit één stuk was.
Hebben nu zelf een 2m80 lang werkblad.

De greeplijst is in de achterkant van het front gefreesd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TI2Btzbn3M2EnXv5vzOKW6sK/thumb.jpg

Onze bovenkastjes vallen een beetje in. Daardoor is het een minder massief geheel, en konden er nog wat spotjes voor. Zeker een goede oplossing!
Is bij ons uit mijn hoofd nu 2x 76,5cm breed. Staan onze bekers en glazen. Gaf mij de mogelijkheid om een fatsoenlijke voorraad bierglazen aan te leggen, bijpassend bij de meestgebruikte bieren. Van elk twee, netjes op een rijtje :)

Afvoer inderdaad naar buiten. Heb helemaal niks met recirculatie. Was even benieuwd hoe dat zou gaan, maar dat werkt boven verwachting. Wel een aardige klus om het in de vloer te krijgen natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 18-10-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:44
Barry|IA schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Zeker vrij prijzig. En bestaat Inventum nog??
Inmiddels een nieuwe offerte. Inventum apparatuur eruit, Siemens apparatuur erin en van greeploos naar greep: 15.250 ipv 17.250. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:55
Onze keuken komt donderdag. Onder lichte druk van de keukenboer, want eigenlijk zou deze in week 40 al geplaatst worden.
Maar met een aannemer die qua verbouwing nogal uit liep zaten we een beetje in de spagaat. Inmiddels is het nog steeds niet af, klein stukje stucwerk moet nog maar stukadoors hebben het schreeuwend druk. En dus komen ze als ze tijd over hebben, wanneer dat is weet niemand......

Dus ons plan om stucwerk >> schilderwerk (incl plafond) >> vloer leggen hebben we maar overboord gegooid, want we zijn er zelf ook wel klaar mee.

De keuken is open, maar daar is alles wel klaar. Morgen wordt het plafond plus muur daar geschilderd. Beginnen we morgenmiddag met de vloer.
Stucadoor moet voor het laatste stukje dan maar uiterst netjes werken en geen rommel maken cq alles brandschoon achterlaten. Afhandeling met de aannemer zal ook nog wel volgen want hoewel ze net werk afleveren lijkt hun planning werkelijk nergens op...

Jammer dat het zo moet, maar we hebben dik een maand de benedenverdieping niet kunnen gebruiken en zijn er zelf ook wel klaar mee, willen de boel klaar hebben en zijn heel benieuwd naar onze keuken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
@Scr33x0r, kan die onderste lade niet push to open, zonder greeplijst?
Dat zou hem nog iets rustiger maken.

Edit: Spuit 11, moest even F5 drukken :X

[ Voor 21% gewijzigd door Extera op 18-10-2019 14:31 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13
Dit is hem tot 18 november :+ .
De zij stollen en het tafel/bar gedeelte is er nog niet, ook de plinten zetten ze op die dag pas. Er komt dus nog 1,4m voor het eiland aan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hij is nog niet gepoetst natuurlijk, dit is direct na het plaatsen genomen.
Rest ons nog de ombouw te plaatsen om de kastenwand heen en verlichting etc. af te monteren.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2019 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
PaT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Klopt. Ik heb geen recirculatie, dus dat andere signaal krijg ik niet.
Het viel mij trouwens nog reuze mee hoe vet het filter was. Alleen langs 1 rand was het wat vettig.
Hier inderdaad ook elke keer nog vrijwel schoon.. maargoed, toch maar even netjes doen! Zal het weekend eens wat foto's plaatsen van de keuken, zelf in augustus geplaatst.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:40
DJT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Ik heb 'm ook en hij bevalt héél goed. Doet qua verwarmen wat hij moet doen en schoonmaken is heel eenvoudig.

De afzuiging gaat automatisch aan en die gaat dan wat mij betreft vaak direct op een té hoge stand, maar dat kan ik volgens mij aanpassen.

/edit; hij geeft ook een waarschuwing als het vetfilter in de vaatwasser moet, er gaat een lampje branden naast de knoppen waarmee je de afzuiging instelt.
Wij hebben hem ook bestel voor levering 2020 q2.
Alleen weinig echte ervaringen te vinden. Hoe werkt het doorschuiven van de pannen? Heb je ook genoeg ruimte? Werkt de bediening ook met “vette” vingers?
Heb je inbouw of opbouw?

@GeeMoney wat is de reden dat jullie voor inbouw kookplaat hebben gekozen, ons werd namelijk verteld dat opbouw praktischer is en later eventueel makkelijker te vervangen.
Super mooie keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@The Fatal thanks!
Voornamelijk vanwege de looks, het ziet er echt super strak uit als je het mij vraagt.
En makkelijker te vervangen betwijfel ik, in beide gevallen moet het gat gewoon pas zijn.

Als je binnensparing te klein is voor je volgende kookplaat moet er ook iemand komen om te frezen. Voor dit geldt hetzelfde, mijn keukenboer gaf aan
dat als het echt moet ze dat gewoon kunnen laten frezen. Daar maak ik mij dus geen zorgen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Rockster schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:57:
De bouw van ons huis is inmiddels ook al aardig gevorderd en de verkoop van ons huidige huis ging zo snel dat we opeens wat druk moeten zetten op de definitieve keuze voor een keuken. De indeling is nog onveranderd:

[Afbeelding]
(klik voor groot)

Geschrokken door de nogal forse bedragen die tijdens ons bezoek aan Ardland zijn genoemd (voor een keuken met de helft van bovenstaande kasten ongeveer 28K, na flink wat concessies 22.5K, wel inclusief Siemens apparatuur en plaatsen) zijn we op zoek gegaan naar alternatieven (losse kasten, goedkopere kasten e.d.). Ik ben op bezoek geweest bij keukenpakket (levert Beckermann kasten), waar de prijs op ongeveer 14K uitkomt voor alleen de kasten (zonder plaatsen, zonder blad, zonder apparatuur maar met veel (eigenlijk alleen maar) ladekasten. Bij thuiskeukens een offerte opgevraagd voor een Hacker Systemat keuken (wederom alleen de kastjes), de prijs daar ligt ook rond de 14K.

Nadat ik in de Hornbach heb gezien dat zij ook volledig gelakte fronten en kasten met Blum scharnieren verkopen, ben ik daar vandaag geweest voor het uittekenen van bovenstaande keuken. De kwaliteit lijkt me prima; het zijn Bauformat keukens, (geen ervaring met dat merk maar voelde solide aan), ook de wat grotere lades). Voor de complete keuken (13 onderkasten, 1 le-mans kast en 5 hoge kasten) is de prijs inclusief composieten werkblad, alle apparatuur (178cm koelkast en vriezer, 90cm inductie, vlakscherm afzuigkap, stoom/bakoven en koffie automaat, allen AEG) spoelbak+kraan, maar exclusief montage iets meer dan 20K.

Het betreft hoogglans gelakte frontjes (MDF, gelakt rondom, dus geen afwerkbandjes), lades met Blum Antaro geleiders en een blad van Dekker.

Dit lijkt mij een aardig goede deal (over de kwaliteit van de korpussen kan ik weinig zeggen, ze leken mij niet onder doen voor onze huidige Hacker keuken). Hebben er mensen ervaring met dit keukenmerk?
Het zal intussen wel te laat zijn, maar wij hebben sinds kort een BauFormat keuken staan, besteld bij Hornbach. Volledig gelakte fronten in massief 18mm MDF. De kwaliteit is prima.
Je had een offerte gevraagd neem ik aan? Het viel ons op dat bij elke extra kast de korting toenam waardoor het totaalbedrag meeviel. Prijzen waren niet onderhandelbaar overigens.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
lbreman schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:28:
[...]

Het zal intussen wel te laat zijn, maar wij hebben sinds kort een BauFormat keuken staan, besteld bij Hornbach. Volledig gelakte fronten in massief 18mm MDF. De kwaliteit is prima.
Je had een offerte gevraagd neem ik aan? Het viel ons op dat bij elke extra kast de korting toenam waardoor het totaalbedrag meeviel. Prijzen waren niet onderhandelbaar overigens.
Klopt, we hebben een offerte opgevraagd :) Voor alle kastjes (10 kasten met lades, 4 kasten met deurtjes waarvan 1 Lemans) en de kastenwand (5 hoge kasten van 2 meter) met gelakte fronten (voor- en achterzijde) zijn we iets meer dan 10K kwijt, vond ik een goede deal dus deze offerte ondertekend. Over twee maanden kan ik hopelijk ook onze ervaring met een BauFormat keuken delen.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:18
we hebben een nieuwbouwhuis gekocht, en zijn nu bezig met de keuken. Met behulp van de Ikea planner heb ik een ontwerp gemaakt, die door mijn vrouw als saai werd beoordeeld....

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48920744176_0b0a402446_h.jpg

eigenschappen:
6 meter breed, 5,5 meter lang.
De wand met het gele patroon is de gang naar de woonkamer.
De achterwand is veel glas met openslaande tuindeuren (deze wand is dus 6 meter)
de oven wordt een breed model (90 cm)
een aparte hoge koelkast en aparte hoge vriezer komen er in.
De deur in de zijwand kan verplaatst worden

Ik ben op zoek naar handige doch aparte indelingen. Onderstaand vind ik ook erg mooi, maar daar is de keuken denk ik te klein voor.

Afbeeldingslocatie: http://www.kobaltblauw.nl/cache/zmlszxmvywxidw1zl3npemutmtawmhgxmdawlw==/pr_foto_3(2).jpg

wie heeft er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

The Fatal schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:30:
[...]
Wij hebben hem ook bestel voor levering 2020 q2.
Alleen weinig echte ervaringen te vinden. Hoe werkt het doorschuiven van de pannen? Heb je ook genoeg ruimte? Werkt de bediening ook met “vette” vingers?
Heb je inbouw of opbouw?

@GeeMoney wat is de reden dat jullie voor inbouw kookplaat hebben gekozen, ons werd namelijk verteld dat opbouw praktischer is en later eventueel makkelijker te vervangen.
Super mooie keuken!
Doorschuiven van pannen? Ik moet bekennen dat ik juist probeer níet te schuiven met pannen omdat ik bang ben voor krassen. Of bedoel je het per ongeluk schuiven als je bijvoorbeeld in een pan aan het roeren bent? Dat hangt af van het gewicht van de pan en de inhoud. Het schuift wel een beetje maar niet meer dan ik had verwacht.

De ruimte is ook voldoende voor ons maar we hebben ook nog een stoomoven en aparte oven/magnetron. Pannen tot 24cm passen prima op één pit en als ze groter zijn dan 24cm combineer ik er twee. We komen van 90cm gas met vijf pitten en ik die mis ik geen moment, ook niet qua ruimte.

Bediening werkt ook met vette vingers. Er zit trouwens ook een knop op die de bediening even 20sec bevriest, je kunt dan even met een doekje alles schoon maken.

Wij hebben gekozen voor vlakinbouw, vooral omdat het er strakker uit ziet. Als het een keer vervangen moet worden zie ik het dan wel weer. Keukenboeren willen denk ik vooral discussie achteraf voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

107mb schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:14:
we hebben een nieuwbouwhuis gekocht, en zijn nu bezig met de keuken. Met behulp van de Ikea planner heb ik een ontwerp gemaakt, die door mijn vrouw als saai werd beoordeeld....

[Afbeelding]

eigenschappen:
De achterwand is veel glas met openslaande tuindeuren (deze wand is dus 6 meter)

Ik ben op zoek naar handige doch aparte indelingen. Onderstaand vind ik ook erg mooi, maar daar is de keuken denk ik te klein voor.

[Afbeelding]

wie heeft er tips?
Misschien de wand en het blok omdraaien? Of op een of andere manier met elkaar verbinden?

Derde accentkleur zou ook kunnen. Lichter blad bijvoorbeeld...
Zou sowieso zelf altijd een combimagnetron en stoomoven combineren. Misschien in combinatie met een inbouw koffie apparaat naast elkaar in de wand? Ziet er wat luxer uit en breekt het geheel.

Het voorbeeld dat je post is m.i. Nogal over the top meer voor een restaurant dan een woning beetje gezelligheid/knusheid mag wel toch?

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 19-10-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@107mb mijn ruimte is 6,5m bij 5m. Ik hoef daar echter niet de eet tafel in kwijt waardoor wij een lang eiland hebben gekozen met een vaste kasten wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
DJT schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 07:50:
[...]

Doorschuiven van pannen? Ik moet bekennen dat ik juist probeer níet te schuiven met pannen omdat ik bang ben voor krassen. Of bedoel je het per ongeluk schuiven als je bijvoorbeeld in een pan aan het roeren bent? Dat hangt af van het gewicht van de pan en de inhoud. Het schuift wel een beetje maar niet meer dan ik had verwacht.

De ruimte is ook voldoende voor ons maar we hebben ook nog een stoomoven en aparte oven/magnetron. Pannen tot 24cm passen prima op één pit en als ze groter zijn dan 24cm combineer ik er twee. We komen van 90cm gas met vijf pitten en ik die mis ik geen moment, ook niet qua ruimte.

Bediening werkt ook met vette vingers. Er zit trouwens ook een knop op die de bediening even 20sec bevriest, je kunt dan even met een doekje alles schoon maken.

Wij hebben gekozen voor vlakinbouw, vooral omdat het er strakker uit ziet. Als het een keer vervangen moet worden zie ik het dan wel weer. Keukenboeren willen denk ik vooral discussie achteraf voorkomen.
Had begrepen van onze leverancier, dat als je vooraan aan het bakken bent en dan de pan op het zelfde vlak doorschuift naar achteren, dat de instellingen automatisch werden mee genomen maar dan soort van sudder modus ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
The Fatal schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Had begrepen van onze leverancier, dat als je vooraan aan het bakken bent en dan de pan op het zelfde vlak doorschuift naar achteren, dat de instellingen automatisch werden mee genomen maar dan soort van sudder modus ging.
Yup, dit heb ik ook op mijn Siemens (EX875LYE3E) plaat.

Ik heb 4 vlakken aan beide kanten, als ik op de modus aanzet en de pan op de bovenste 2 vakken zet gaat ie op standje 9, schuif ik de pan naar de middelste 2 dan schiet hij naar standje 5 en de onderste 2 naar standje 2.

Dit is vrij programmeerbaar ook, werkt ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Rockster schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:48:
[...]
Klopt, we hebben een offerte opgevraagd :) Voor alle kastjes (10 kasten met lades, 4 kasten met deurtjes waarvan 1 Lemans) en de kastenwand (5 hoge kasten van 2 meter) met gelakte fronten (voor- en achterzijde) zijn we iets meer dan 10K kwijt, vond ik een goede deal dus deze offerte ondertekend. Over twee maanden kan ik hopelijk ook onze ervaring met een BauFormat keuken delen.
Succes, ben benieuwd. Wij hebben er in ieder geval geen spijt van. :)

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Fatal schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Moet zeggen dat sinds we de inductieplaat hebben, ik zelden nog een pan verplaats.
Met een gasstel is dat haast noodzakelijk ivm de verschillende maten pit, maar dat speelt bij inductie eigenlijk niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkie
En, zoals beloofd, hierbij mijn keuken.

Betreft een IKEA keuken, grotendeels hoogglans wit. En volledig zelf geplaatst.

Lijstje met apparatuur:
Stoomoven: AEG BSK892230M
Combimagnetron: AEG KMK861000M
Warmhoudlade: AEG KDK911422M
Koel-vriescombinatie: AEG SCE81824TS
Vaatwasser: AEG FSE62800P
Kookplaat: Siemens EX875LYE3E
Afzuigkap: Novy D7520

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CvimMYfHsbSfuzstcYkLAoQ1/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aV3kzFYBkxx3vo6WatPn0W0o/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k4nJoYivdwPVw9GkDbM05wmV/thumb.jpg

Ja, er moeten nog wat plinten, houten blad in de hoek moet nog afgekit worden en wat deurtjes/lades stellen..

Het eiland bestaat volledig uit lades, de kastenwand grotendeels planken. Alleen de rechter 40cm brede kast heeft wat lades onderin.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie op 19-10-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusTboy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 14:37

[Afbeelding]

eigenschappen:

[Afbeelding]

wie heeft er tips?

[Afbeelding]

eigenschappen:

[Afbeelding]

wie heeft er tips?
Nice, we zijn ook bezig met een keuken. Muur ook ongeveer 6m breed en 5,4m diep.
Dit is ons ontwerp

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/gallery/DL74Bcz
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/gallery/IB94wNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
rusTboy schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

[...]

Nice, we zijn ook bezig met een keuken. Muur ook ongeveer 6m breed en 5,4m diep.
Dit is ons ontwerp

[Afbeelding]
[Afbeelding]
jullie krijgen een 'voorzetwand' om de kasten heen? dat vind ik ook erg mooi! Kon ik niet in de tekening krijgen, maar komt hoogstwaarschijnlijk er wel bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
Henkie schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:45:
En, zoals beloofd, hierbij mijn keuken.

Betreft een IKEA keuken, grotendeels hoogglans wit. En volledig zelf geplaatst.

Lijstje met apparatuur:
Stoomoven: AEG BSK892230M
Combimagnetron: AEG KMK861000M
Warmhoudlade: AEG KDK911422M
Koel-vriescombinatie: AEG SCE81824TS
Vaatwasser: AEG FSE62800P
Kookplaat: Siemens EX875LYE3E
Afzuigkap: Novy D7520

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, er moeten nog wat plinten, houten blad in de hoek moet nog afgekit worden en wat deurtjes/lades stellen..

Het eiland bestaat volledig uit lades, de kastenwand grotendeels planken. Alleen de rechter 40cm brede kast heeft wat lades onderin.
Wat een gave afzuigkap. Wat ik mij wel afvraag is waarom je voor deze oplossing heb gekozen. Ik heb net prijzen gegoogeld, en voor kookplaat en afzuigkap heb je +/- 3000 euro uitgegeven. Dat kost een kookplaat met geïntegreerde afzuiger ook. Heb je bewust voor een losse afzuiger gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
Wij gaan ook bewust voor een afzuigkap/lamp van Novy. De Mood. Is duurder dan afzuig ik kookplaat. Maar ik wil een plaat die zo schoon te vegen is. Geen randen en onderdelen die weer afgewassen moeten worden omdat de pan met pasta weer eens is overgekookt. En er is toch verlichting nodig boven je kookplaat. Dus voor mij een Win-Win. En ook geen kast ruimte verlies.
Ben ook benieuwd of na 5 jaar iedereen nog zo enthousiast is over zijn of haar Bora of miele met afzuig unit.
Ik moet nog even ontdekken hoe ik foto’s toe voeg. Dan laat ik ons ontwerp ook zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeau, mijn keuken staat inmiddels bijna 1,5 jaar, werd toch wel eens tijd om een laatste klusjes af te werken. :$

Bij de keukenzaak koste de magneetstrip voor mijn messen echt absurd veel, zelfde als het verhaal met de verlichting (led strip bij de lidl gehaald en onder de nieuwe plank gemaakt), zodoende nu maar eens de tijd genomen om de Ikea magneetstrip te monteren:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/10/2019-10-20-11.32.07-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ivonb schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:56:
Wij gaan ook bewust voor een afzuigkap/lamp van Novy. De Mood. Is duurder dan afzuig ik kookplaat. Maar ik wil een plaat die zo schoon te vegen is. Geen randen en onderdelen die weer afgewassen moeten worden omdat de pan met pasta weer eens is overgekookt. En er is toch verlichting nodig boven je kookplaat. Dus voor mij een Win-Win. En ook geen kast ruimte verlies.
Ben ook benieuwd of na 5 jaar iedereen nog zo enthousiast is over zijn of haar Bora of miele met afzuig unit.
Ik moet nog even ontdekken hoe ik foto’s toe voeg. Dan laat ik ons ontwerp ook zien
Tjah de onderdelen in je (lelijke) kap die in het zicht hangt moeten ook schoongemaakt worden. Die filters reinigen zichzelf niet. En de keren dat er hier iets overkookt zijn op 0 vingers te tellen, dat is echt een kwestie van discipline in de keuken. Blijft wat mij betreft een kwestie van smaak, maar functionaliteit heeft zich al lang bewezen. Bora bestaat al heel wat langer dan 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Tjah de onderdelen in je (lelijke) kap die in het zicht hangt moeten ook schoongemaakt worden. Die filters reinigen zichzelf niet. En de keren dat er hier iets overkookt zijn op 0 vingers te tellen, dat is echt een kwestie van discipline in de keuken. Blijft wat mij betreft een kwestie van smaak, maar functionaliteit heeft zich al lang bewezen. Bora bestaat al heel wat langer dan 5 jaar.
ach ja smaken verschillen....
https://www.novynederland...landdampkappen/mood/7552/

Wij vinden dit mooi en functioneel.
Voor mij vooral geen spotjes in de keuken.. maar goed licht boven je kookplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ivonb schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

ach ja smaken verschillen....
https://www.novynederland...landdampkappen/mood/7552/

Wij vinden dit mooi en functioneel.
Voor mij vooral geen spotjes in de keuken.. maar goed licht boven je kookplaat.
Dat is smaak. Ik vind afzuigkappen nagenoeg altijd gedrochten, maar bij een eiland is het echt een eyecatcher.....en dan niet positief.

Ik snap die verkapte waardeoordelen alleen niet zo. Je schrijft nu bijna letterlijk dat een spotje geen goed licht oplevert boven je kookplaat. Hoe kom je daarbij? Of je ze mooi vindt is wat anders, maar die dingen zijn doorgaans veel functioneler (te maken) dan de verlichting in een afzuigkap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivonb
Laten we dit welles nietes verhaal stoppen. Ik vind een spot niet mooi. Dat iemand anders dat wel mooi vindt is prima. Ik heb een keuken met plafond van 330 cm hoog en wil graag licht bij mijn kookplaat. Dan ga je voor een hanglamp of iets dergelijks. En nu heb ik gekozen voor een hanglamp waar ook afzuiging in verwerkt zit. Persoonlijke smaak en keuze. Lijkt mij geen probleem. En ik ben blij dat er mensen zijn die dit niet mooi vinden. Anders ziet iedere keuken het zelfde uit. Is ook zo saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
107mb schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Wat een gave afzuigkap. Wat ik mij wel afvraag is waarom je voor deze oplossing heb gekozen. Ik heb net prijzen gegoogeld, en voor kookplaat en afzuigkap heb je +/- 3000 euro uitgegeven. Dat kost een kookplaat met geïntegreerde afzuiger ook. Heb je bewust voor een losse afzuiger gekozen?
Thanks. Noem me ouderwets maar in vind het "horen" dat er wat boven een kookplaat hangt.. zeker toen ik deze zag was ik direct om.

Het is een afzuigkap, maar ook een designelement (hele bak kan licht geven als je wilt).

Bora heb ik wel naar gekeken, maar ik lever liever geen kastruimte/kookplaat ruimte in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivonb
Ik plaats hier ons keuken ontwerp. Heb niet de mooiste plaatjes.
Ben blij met het ontwerp doordat wij goed advies hebben gekregen bij de winkel. Ons eigen plan hebben ze anders gemaakt. Zelf zou ik nooit op een kastenwand aan de korte zijde van de keuken te plaatsen, maar geeft meer ruimte voor het eiland. De keuken is 370 cm breed, het eiland 120 x 240 met de kasten. Door de zijpanelen komt daar nog 6 cm per zijkant bij.
De lage kasten onder het raam zijn lades van 120 cm per stuk waar ik mogelijk nog passend kussen op laat maken. Zodat er een zitje in de keuken ontstaat.
De plinten vallen bij t eiland op iedere kant naar binnen zodat je overal kan staan zonder je tenen tegen een paneel aan te stoten.

Stopcontacten komen aan zijkant van het eiland, aan raam kant. Na lang wikken en wegen vinden wij het niet mooi om het in het werkblad te verwerken. Wij verwachten ook niet meer dan 2 stopcontacten nodig te hebben. Er is geen koffiezet apparaat in de keuken en gaat ook niet komen. Koffie komt uit de percolator. Waterkoker is vervangen voor quooker..

Het eiland is mat wit gelakt, met overal horizontale greeplijsten. Helaas niet bij de vaatwasser, maar met goed advies daar niet doorgevoerd omdat de deur van de vaatwasser dan te zwaar zou worden.

De kastenwand is zwart met houtstructuur. Ook hier horizontale greeplijsten. Koelkast en vriezer onder de oven en oven magnetron.

Boven de kookplaat komt een Novy Mood design afzuigkap/ lamp. Boven de wasbak komt ook nog verlichting. Maar daar zijn we nog niet uit wat dat wordt.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/QTUI8lq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ivonb schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:38:
Laten we dit welles nietes verhaal stoppen. Ik vind een spot niet mooi. Dat iemand anders dat wel mooi vindt is prima. Ik heb een keuken met plafond van 330 cm hoog en wil graag licht bij mijn kookplaat. Dan ga je voor een hanglamp of iets dergelijks. En nu heb ik gekozen voor een hanglamp waar ook afzuiging in verwerkt zit. Persoonlijke smaak en keuze. Lijkt mij geen probleem. En ik ben blij dat er mensen zijn die dit niet mooi vinden. Anders ziet iedere keuken het zelfde uit. Is ook zo saai.
Wat een dooddoener. Het is geen welles nietes als het op smaak aankomt. Dat is persoonlijk. Maar zeggen dat spots geen fatsoenlijk licht kunnen produceren (bijvoorbeeld door hoogte plafond) boven een kookplaat is gewoon flauwekul. Kwestie van de juiste techniek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Laatst online: 29-06 21:50
Tussendoor een vraag over Miele combistoomovens: zopas een exemplaar uit de recentste reeks in gebruik genomen. Bevalt al goed tot nu toe, behalve één ding: het afkoelen na gebruik.

Stel je warmt broodjes op aan 150 graden met stoomstoot en dan schakel je de oven uit => 1 uur nablazen om af te koelen! Dit is echt storend. Het kan blijkbaar ook niet uitgeschakeld of geconfigureerd worden. Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor (behalve de stekker uittrekken ;) )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Zoef1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:50:
Tussendoor een vraag over Miele combistoomovens: zopas een exemplaar uit de recentste reeks in gebruik genomen. Bevalt al goed tot nu toe, behalve één ding: het afkoelen na gebruik.

Stel je warmt broodjes op aan 150 graden met stoomstoot en dan schakel je de oven uit => 1 uur nablazen om af te koelen! Dit is echt storend. Het kan blijkbaar ook niet uitgeschakeld of geconfigureerd worden. Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor (behalve de stekker uittrekken ;) )
Met mijn ovens (AEG) zet ik de deur op een kier/open, hij blijft blazen tot temperatuur X is bereikt, daarna doe ik de deuren dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoef1
Henkie schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:54:
[...]

Met mijn ovens (AEG) zet ik de deur op een kier/open, hij blijft blazen tot temperatuur X is bereikt, daarna doe ik de deuren dicht.
Tja, dat is het hem juist, zelfs met de deur open duurt het nog 1 uur dat nablazen. Vind ik toch wel wat lang.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney

Welk type heb je? En hoe ziet de kastenwand eruit waar hij in zit? (Kan hij koude lucht aantrekken en zijn warmte goed kwijt?)
Ik zal vrienden eens vragen, de mijne gaat over 2 weken pas in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ding is extreem goed geïsoleerd, wat een voordeel is bij het opwarmen, maar een nadeel bij het afkoelen. Gebruik de stoomoven niet zo vaak voor puur bakken, maar er zit een kier stand op.
Geloof overigens niet dat ik hem weleens een uur heb horen blazer. Naloop van de ventilator is overigens wel uit te zetten.

@GeeMoney warmte wordt aan de voorkant geloosd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
GeeMoney schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:57:
[...]

Welk type heb je? En hoe ziet de kastenwand eruit waar hij in zit? (Kan hij koude lucht aantrekken en zijn warmte goed kwijt?)
Ik zal vrienden eens vragen, de mijne gaat over 2 weken pas in gebruik.
't is een Miele DGC 7640 die ingebouwd zit in een standaard kolomkast. Er is aan de plint ruimte om lucht aan te zuigen en bovenaan de kolomkast 1,5 cm opening. Maar ook als ik de ovendeur openzet duurt het nablazen erg lang (1 uur) en dan krijg je nog gratis extra lawaai erbovenop.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Vandaag bij Keuken Kampioen een afspraak gehad.

Toen ik mij bij binnenkomst meldde, werd er voorgesteld eerst even zelf rond te lopen. Heel groot was het pand niet, dus redelijk snel rondje gedaan waar ik ontvangen werd door de verkoper.

Nadat ik aangegeven had de opstelling en apparatuur al wel te weten, was zijn 'praatje' voornamelijk er op hameren dat Apparatuur+Werkblad bij keukens overal hetzelfde is en zij die gewoon goedkoop hebben vanwege schaalvoordeel, maar dat zij gewoon duurder zijn met kastenwerk, maar dat je daar ook kwaliteit voor krijgt.

Hij leek steeds te veronderstellen dat ik enkel op lage prijs gefocused zou zijn, want hij bleef argumenteren dat dat niet is waar je naar moet kijken. Repte verder over de dikte van de kasten (2,1cm t.o.v. bv 1,2 bij concurrentie), het gewicht (en dus kwaliteit) van lades, daarbij ook lades en deurtjes er uit halen en in mijn handen plaatsen om het gewicht te voelen. En hij ging in een lade staan om aan te tonen hoeveel gewicht het kan hebben.

Voor de keuken kon ie geen gespecificeerde offerte opmaken. Dat was niet het beleid. Hij kon enkel zeggen dat het op 19,5k zou uitkomen incl. montage. En dat ze prijzen van apparatuur en werkbladen van concurrenten en online winkels altijd kunnen matchen.

Maar wat wel vreemd was, was dat hij mij haast niet leek te zien als een serieuze koper en het werd een beetje kort gehouden van dit is de prijs en we bieden kwaliteit, maar we gaan nu niet verder een tekening maken, specifiek worden, onderhandelen etc. Ik kon contact opnemen als we voor keuken kampioen kiezen, en dan was er wss. toch ook nog wel 'wisselgeld' en kon het ook zo maar 17,5 of 16,5k worden...

Ik had verwacht, mede door de verhalen hier, dat ze juist zouden proberen om meteen mij de keuken te laten kopen en strooien met nu of nooit prijzen.. maar ging dus wat anders. Het ging beetje onder het mom van 'we verkopen tig keukens en als je niet meteen al serieus genoeg bent besteden we het liefst zo min mogelijk tijd aan je'.

Misschien omdat ik na zijn 19.5k mededeling aangaf meer richting 15k te denken. Maar als ie later aangeeft richting 16.5 te kunnen dan had ie daar toch prima op in kunnen spelen, want 15k ex installatiekosten (2500e) lijkt dus nog wel mogelijk.

Alleen zonder enige specifieke informatie, zonder totaallijst van deurtjes, lades, grepen etc. vind ik het niet echt een fijn idee om op basis van zo weinig informatie dan terug te komen en toezeggen dat we de keuken kopen, opdat ze wel dan je alle info geven.

Opzich zou prijs na korting niet heel gek zijn, maar de hamvraag is vooral:

Is de kwaliteit (van kasten) echt bovengemiddeld bij Keuken Kampioen?

Andere leverancier waar we gesprek hebben gehad is Eigenhuis. Hoe vergelijkt dat in kastenkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
MikeyMan schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:06:
[...]

Ding is extreem goed geïsoleerd, wat een voordeel is bij het opwarmen, maar een nadeel bij het afkoelen. Gebruik de stoomoven niet zo vaak voor puur bakken, maar er zit een kier stand op.
Geloof overigens niet dat ik hem weleens een uur heb horen blazer. Naloop van de ventilator is overigens wel uit te zetten.

@GeeMoney warmte wordt aan de voorkant geloosd.
Hm, interessant! Zou je kunnen zeggen hoe de naloop van de ventilator dan wel te configureren is?

Deze middag 20 minuutjes gestoomd zonder bakken en eveneens zeer lange afkoelperiode. Ik had wel condensafvoer en daarna drogen van de ovenruimte gebruikt, wat mi. zeer handige functies zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoef1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Hm, interessant! Zou je kunnen zeggen hoe de naloop van de ventilator dan wel te configureren is?

Deze middag 20 minuutjes gestoomd zonder bakken en eveneens zeer lange afkoelperiode. Ik had wel condensafvoer en daarna drogen van de ovenruimte gebruikt, wat mi. zeer handige functies zijn.
Nou, het is aan of uit. Uit lijkt me niet bevorderlijk voor je apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
MikeyMan schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:12:
[...]

Nou, het is aan of uit. Uit lijkt me niet bevorderlijk voor je apparaat...
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar toch zou ik graag weten hoe je hem uitzet?

Overigens opmerkelijk dat jij de jouwe nog niet zolang hebt horen nadraaien. Lijkt erop dat ik klantenservice eens zal moeten raadplegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoef1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar toch zou ik graag weten hoe je hem uitzet?

Overigens opmerkelijk dat jij de jouwe nog niet zolang hebt horen nadraaien. Lijkt erop dat ik klantenservice eens zal moeten raadplegen.
Ik zal er de volgende keer eens op letten. Kwartier kan ik me iets bij voorstellen, maar een uur heb ik nog niet meegemaakt volgens mij. Of niet op gelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Zoef1 vrienden van mij hebben het over een goed kwartiertje ook, al hebben ze er nooit echt op gelet of een timer bijgehouden. Hebben het type ervoor maar dat lijkt mij niet uit te maken. (sterker nog, nieuwe zou je verwachten gelijk of beter aan)

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 20-10-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 18:05
Weet iemand toevallig wanneer de nieuwe lijn Siemens apparatuur aangekondigd wordt? Ik kan er nog vrij weinig over vinden online en dacht dat het altijd rond september/oktober aangekondigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hebben er mensen hier ervaring met het los bestellen en (laten) plaatsen van een werkblad?

Heb wat offertes opgevraagd bij werkbladkopen.nl en incl montage scheelt het aardig wat met de keuken leverancier op exact hetzelfde blad.

[ Voor 5% gewijzigd door Hertog_Martin op 21-10-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Lekker naar een tent gaan die wel een keuken aan je wil verkopen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:49
ivonb schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:27:
Ik plaats hier ons keuken ontwerp. Heb niet de mooiste plaatjes.
Ben blij met het ontwerp doordat wij goed advies hebben gekregen bij de winkel. Ons eigen plan hebben ze anders gemaakt. Zelf zou ik nooit op een kastenwand aan de korte zijde van de keuken te plaatsen, maar geeft meer ruimte voor het eiland. De keuken is 370 cm breed, het eiland 120 x 240 met de kasten. Door de zijpanelen komt daar nog 6 cm per zijkant bij.
De lage kasten onder het raam zijn lades van 120 cm per stuk waar ik mogelijk nog passend kussen op laat maken. Zodat er een zitje in de keuken ontstaat.
De plinten vallen bij t eiland op iedere kant naar binnen zodat je overal kan staan zonder je tenen tegen een paneel aan te stoten.

Stopcontacten komen aan zijkant van het eiland, aan raam kant. Na lang wikken en wegen vinden wij het niet mooi om het in het werkblad te verwerken. Wij verwachten ook niet meer dan 2 stopcontacten nodig te hebben. Er is geen koffiezet apparaat in de keuken en gaat ook niet komen. Koffie komt uit de percolator. Waterkoker is vervangen voor quooker..

Het eiland is mat wit gelakt, met overal horizontale greeplijsten. Helaas niet bij de vaatwasser, maar met goed advies daar niet doorgevoerd omdat de deur van de vaatwasser dan te zwaar zou worden.

De kastenwand is zwart met houtstructuur. Ook hier horizontale greeplijsten. Koelkast en vriezer onder de oven en oven magnetron.

Boven de kookplaat komt een Novy Mood design afzuigkap/ lamp. Boven de wasbak komt ook nog verlichting. Maar daar zijn we nog niet uit wat dat wordt.

[Afbeelding]
Ms een tip om de lijst bij je vaatwasser toch door te laten lopen, Siemen levert apparaten die door licht op de deur te drukken open springen. Wij hebben deze SN858D05TE en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwenoort
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
In de periode van 4 t/m 14 november vindt er in het inspiratiehuis een dealerevenement plaats. Dan zal BSH zich wel presenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

[Afbeelding]

eigenschappen:

[Afbeelding]

wie heeft er tips?
Ik ben bezig met een soortgelijke indeling. De lage kasten aan de lange wand hebben we nu in het plan doorgetrokken naar de wand met de hoge kasten. In de hoek komt een afwerking met 1 of 2 nissen met verlichting. Hierin komt ook het koffiezetapparaat zodat hij niet in het zicht staat. De tool van Ikea is een beetje behelpen maar ik heb het hierin verwerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GahJOLI7LZtD33PFFyAmOI7E/full.png

Edit: let niet op de gebruikte lijnen in de keuken, dat is gemakzucht en gaat zeker niet in de uiteindelijk in de definitieve versie komen :)

Jij hebt zo te zien een langere wand voor de hoge kasten dus zou je met gemak de oven van 90cm in kunnen doen. Wij hebben ook een aparte hoge koelkast en hoge vriezer gepland. Daarbij ook de bar zodat je nog een beetje gezellig kan genieten. Het valt en staat een beetje met de hoeveelheid ruimte. Ik zie dat je een deur bij de keuken hebt, gaat die naar de bijkeuken? In dat geval zou je kunnen overwegen om je vriezer daar naartoe te zetten als je echt nog meer ruimte nodig hebt.

Er is zo belachelijk veel mogelijk dat het echt ook wel loont om showroom keukens online te bekijken mbt mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylocke op 21-10-2019 21:02 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Scr33x0r schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:32:
@GeeMoney Ja ik zit nu beetje te twijfelen of ik dat ook wil :-) Hier kleine impressie van de kastenwand die wij waarschijnlijk gaan krijgen:

[Afbeelding]

We willen ook grote koelkast in de rechterkast, we hebben nu een koelvries en eigenlijk zitten beide altijd net te vol. De bijkeuken is dichtbij, dus daar kunnen we ook de vriezer die we nu op zolder hebben staan nog neerzetten, maar hem in de keuken hebben is ook wel fijn.
Je kunt er een horizontale greeplijst van maken indien je de gehele hoge kastenwand “semi greeploos” maakt dmv deuren met uitgefreesde greeplijsten. Deze optie oogt ook wat rustiger.

Tip: kijk ook eens naar de Y-line van Pronorm. Ik denk dat jij deze heel mooi zal vinden.

Waarom is de bovenkast boven de nis afwijkend van de rest van de bovenkasten (klep ipv deur)?

Offtopic: excuses dat ik niet reageerde op de laatste mail. Ik ben van werkgever veranderd.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
ElGrandoNeuso schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:32:
[...]

Ms een tip om de lijst bij je vaatwasser toch door te laten lopen, Siemen levert apparaten die door licht op de deur te drukken open springen. Wij hebben deze SN858D05TE en dat werkt prima.
Het gaat meer over het gewicht van de afwerkplaat die aan de deur wordt bevestigd. Deze is zwaarder geloof ik. Dacht dat er niet een plaat was die direct op de deur kon geplaatst worden, maar er moet plaat op plaat. En dat kan te zwaar worden voor de scharnieren. Het kon wel, maar ze adviseerde om het niet te doen.
Als ik weer bij de keukenleverancier ben, ga ik het nog eens navragen. Met greeplijst is mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ivonb schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:13:
[...]

Het gaat meer over het gewicht van de afwerkplaat die aan de deur wordt bevestigd. Deze is zwaarder geloof ik. Dacht dat er niet een plaat was die direct op de deur kon geplaatst worden, maar er moet plaat op plaat. En dat kan te zwaar worden voor de scharnieren. Het kon wel, maar ze adviseerde om het niet te doen.
Als ik weer bij de keukenleverancier ben, ga ik het nog eens navragen. Met greeplijst is mooier.
Of de onderste greeplijst laten vervallen. Onderste lades tip-on, ben je van die gleuf af.

Dubbele duur is idd funest voor je vaatwasser.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 22-10-2019 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb deze 2 jongens nu in de keuken:

https://www.siemens-home....us-vide-functie/HS858GXB6

https://www.siemens-home....s-met-magnetron/CN878G4B6

Ik ken de verhalen: "we hebben stoom maar gebruiken het nooit". Nou, het heeft ons leven veranderd :p We hebben nu elke dag wel iets met stoom gedaan. Van makkelijk groente tot wat ingewikkelder spul. Bij een nieuwe keuken zou ik me er echt even in verdiepen :)
YellowCab schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 02:38:
Weet iemand toevallig wanneer de nieuwe lijn Siemens apparatuur aangekondigd wordt? Ik kan er nog vrij weinig over vinden online en dacht dat het altijd rond september/oktober aangekondigd wordt.
Ik zie dat de adviesprijs van de modellen die ik boven plaatste zo'n 400 lager liggen dan een maand geleden. Dat zal wel een reden hebben :p

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 22-10-2019 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:44

Aidix

Geluidspietlut

Hertog_Martin schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:10:
Vandaag bij Keuken Kampioen een afspraak gehad.

Opzich zou prijs na korting niet heel gek zijn, maar de hamvraag is vooral:

Is de kwaliteit (van kasten) echt bovengemiddeld bij Keuken Kampioen?

Andere leverancier waar we gesprek hebben gehad is Eigenhuis. Hoe vergelijkt dat in kastenkwaliteit?
Ik ben bij 2 onafhankelijke keukenzaken geweest voor een grote U vorm keuken met 5 stuks Atag apparatuur, veel (dure) ladekasten. Apothekerskast, hoge ovenkast, extra servieskast etc. Keramisch blad aan 3 zijden. Dit komt rond 19k inclusief montage. Ik vraag ook niet naar korting.
Tenzij de gouden kranen afneemt of ook een heel grote keuken koopt lijkt me 19k bij een keuken discountconcurrentstunter nogal aan de prijs. Ik ben voor mijn keukens altijd naar dit soort winkels gegaan en je krijgt altijd een zeer nette behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@PWM hier precies hetzelfde. Alleen al iets simpels als rijst of aardappels zonder gezeur altijd perfect, of groente met smaak precies beetgaar. Wij kunnen echt niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PWM schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:27:
Ik heb deze 2 jongens nu in de keuken:

https://www.siemens-home....us-vide-functie/HS858GXB6

https://www.siemens-home....s-met-magnetron/CN878G4B6

Ik ken de verhalen: "we hebben stoom maar gebruiken het nooit". Nou, het heeft ons leven veranderd :p We hebben nu elke dag wel iets met stoom gedaan. Van makkelijk groente tot wat ingewikkelder spul. Bij een nieuwe keuken zou ik me er echt even in verdiepen :)

[...]

Ik zie dat de adviesprijs van de modellen die ik boven plaatste zo'n 400 lager liggen dan een maand geleden. Dat zal wel een reden hebben :p
Helemaal mee eens. Sterker nog, we zijn onlangs voor een stoomoven workshop bij Miele geweest. Dan gaat er toch een wereld voor je open. Je ontdekt functies waarvan je het bestaan niet wist en krijgt tips om het nog lekkerder te bereiden.

Ik ben best wel blij met mijn stoomoven. Binnenkort moet hij zelfs voor het eerst intern gereinigd worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@PaT intern gereinigd? Anti kalk bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Misschien weet iemand hier hoe mijn situatie nu verder moet. Ik heb een nieuwbouw woning gekocht welke oorspronkelijk over 10 maanden zou worden opgeleverd. Ik heb een keuken hiervoor ongeveer een jaar geleden gekocht bij EIgenhuis Keukens.

Helaas is mijn bouwer 2 weken geleden failliet gegaan en worden nu allemaal zaken via het garantie fonds opgepakt. Nu is er al een behoorlijk vertraging in de bouw maar door dit is de bouw minimaal 4 a 5 maanden extra vertraagd.

Probleem is dat ik dus een keuken heb met diverse apparatuur waarvan ik nu al weet dat enkele modellen als de Grohe kraan, oven en koelkast niet meer in het assortiment zitten (modellen worden niet meer gemaakt). Moet ik nu met de keukenboer opnieuw aan tafel om dit te bespreken of worden er dan automatisch nieuwere gelijkwaardige modellen geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Over het algemeen worden gelijkwaardige modellen van de meest recente lijn geleverd. Bespreek het gewoon even met de keukenleverancier zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Iemand ervaring met Kuchentreff?
https://kuechentreff.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
Ja, een niet zo'n goede helaas.
Het leek er in ons geval op dat ze vooral de wat goedkopere keukens aan het pushen waren.

Van de duurdere gelakte deurtjes moest letterlijk het stof af geblazen worden omdat "ze dat eigenlijk nooit verkochten".
Hij vond de goedkopere deurtjes ook net zo mooi. Wij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 07:52:
@PaT intern gereinigd? Anti kalk bedoel je? :?
Ja, dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, check... Wij hebben een water-ontharder, dus hij blijft mooi schoon.
Sluit overigens niet uit dat ie alsnog om een ontkalking gaat vragen, gezien je hem niet op 0 kunt zetten.

Vaste waterafvoer scheelt hiermee misschien nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Ah, check... Wij hebben een water-ontharder, dus hij blijft mooi schoon.
Sluit overigens niet uit dat ie alsnog om een ontkalking gaat vragen, gezien je hem niet op 0 kunt zetten.

Vaste waterafvoer scheelt hiermee misschien nog wel.
Hebben wij beide ook. Apparaat gaat gewoon vragen om een spoelbeurt na x aantal uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:00
Daar ben ik weer! Inmiddels alle aannemers en vergunningszaken onder controle; tijd voor de details van de keuken!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yr1lmBt.png

We denken dat we er voor 98% uit zijn over de indeling van de keuken. Apparaten zijn nog up-in-the-air, maar het gaat sowieso een kookplaat met afzuiging ingebouwd worden. Bora of een ander merk is nog nader te bepalen, zijn daar nog mensen met een mening over? Ik ga hem sowieso naar buiten afvoeren, onder het schiereiland door.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie; alles matzwart (misschien hoge wand in houtlook), greeploos óf greeplijsten en een composiet (marmerlook) blad. Totaalprijs incl. schatting qua apparatuur? +- 15k.

Verder nog dingen in de indeling die aandacht nodig hebben volgens jullie?

edit: links van het eiland en de kastjes staat trouwens een muur met een raam erboven, is misschien wel praktisch om te weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Genos op 24-10-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29

EiT

Timmeh_PS3 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:40:
Daar ben ik weer! Inmiddels alle aannemers en vergunningszaken onder controle; tijd voor de details van de keuken!

[Afbeelding]

We denken dat we er voor 98% uit zijn over de indeling van de keuken. Apparaten zijn nog up-in-the-air, maar het gaat sowieso een kookplaat met afzuiging ingebouwd worden. Bora of een ander merk is nog nader te bepalen, zijn daar nog mensen met een mening over? Ik ga hem sowieso naar buiten afvoeren, onder het schiereiland door.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie; alles matzwart (misschien hoge wand in houtlook), greeploos óf greeplijsten en een composiet (marmerlook) blad. Totaalprijs incl. schatting qua apparatuur? +- 15k.

edit: links van het eiland en de kastjes staat trouwens een muur met een raam erboven, is misschien wel praktisch om te weten.
15k ga je het incl. apparatuur niet mee redden. Ik tel al minimaal 20 lades.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
EiT schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

15k ga je het incl. apparatuur niet mee redden. Ik tel al minimaal 20 lades.
Goed nieuws voor mij dan, want het zijn maar 8 lades. Die niet ondiepe dingen in het eiland zijn deurtjes met planken ;)

En ik heb de math net even gedaan; het is 14k :+

[ Voor 5% gewijzigd door Genos op 24-10-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 10:03
[…]

[…]
Ik kan er niet zo goed tegen dat je in je lage kastenwand 2 deuren (vlakken) en 2x2 lades naast elkaar hebt. Esthetisch vind ik het veel mooier om dan lade-deur-deur-lade te doen. Maarja, dat is persoonlijk ;) Overigens, als linker deur de vaatwasser is en er links van een muur staat, dan is je ruimte om je vaatwasser uit te ruimen wel erg beperkt. Wellicht ook een reden om vaatwasser te verplaatsen.

Edit: zou trouwens ook reden kunnen zijn om kookplaat naar rechts te verplaatsen. Anders sta je tegen een muur aan te koken en spatten.

[ Voor 10% gewijzigd door cryptapix op 24-10-2019 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:52
rikoos schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:38:
Misschien weet iemand hier hoe mijn situatie nu verder moet. Ik heb een nieuwbouw woning gekocht welke oorspronkelijk over 10 maanden zou worden opgeleverd. Ik heb een keuken hiervoor ongeveer een jaar geleden gekocht bij EIgenhuis Keukens.
Hebben ze bij Eigenhuis niet meer verteld over het proces? Bij mij werd keurig uitgelegd wat mij nog te wachten stond, er werd ook een A4tje over het proces in de offertemap gestopt.

De overeenkomst die je met Eigenhuis hebt is niet veel meer dan dat je een keuken voor circa X euro bij ze afneemt. De opstelling en apparatuur die je gekozen hebt is vooral bedoeld om een gevoel voor de prijs te krijgen en de opstelling (en daarmee de technische tekening voor de bouwer) duidelijk te krijgen.

Waarschijnlijk moet Eigenhuis je keuken nog inmeten, dat doen ze meestal op een kijkdag. En zodra je weet wanneer je de keuken geplaatst wil hebben ga je met ze om tafel. Je gaat nog een keer je offerte door, maakt aanpassingen waar nodig en je kijkt nog eens naar de apparatuur. Grote kans dat niet alles meer geleverd wordt, dan krijg je standaard het model dat het heeft opgevolgd. Maar je kan natuurlijk ook een andere keuze maken. Vervolgens komt er wellicht een andere prijs uit en wordt alles besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:16

Reinier

\o/

cryptapix schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:23:
[...]

Ik kan er niet zo goed tegen dat je in je lage kastenwand 2 deuren (vlakken) en 2x2 lades naast elkaar hebt. Esthetisch vind ik het veel mooier om dan lade-deur-deur-lade te doen.
Deur-lade-lade-deur bedoel je natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
cryptapix schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:23:
[...]

Ik kan er niet zo goed tegen dat je in je lage kastenwand 2 deuren (vlakken) en 2x2 lades naast elkaar hebt. Esthetisch vind ik het veel mooier om dan lade-deur-deur-lade te doen. Maarja, dat is persoonlijk ;) Overigens, als linker deur de vaatwasser is en er links van een muur staat, dan is je ruimte om je vaatwasser uit te ruimen wel erg beperkt. Wellicht ook een reden om vaatwasser te verplaatsen.

Edit: zou trouwens ook reden kunnen zijn om kookplaat naar rechts te verplaatsen. Anders sta je tegen een muur aan te koken en spatten.
Ja die indeling is een discussiepunt hier in huis; ik vind deze indeling mooi, de dame des huizes vind "lade-deur-deur-lade" het mooiste... Die laatste zal het dus wel worden :+

De kookplaat verplaatsen gaan we nog een kritisch naar kijken, grazi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal

[Afbeelding]

Hier ongeveer de zelfde layout besteld maar dan zonder de kastjes aan de achterkant van het eiland en lades onder de oven 23K, maar dan wel aantal Miele en Siemens apparatuur tafel en siematic.
Wij hebben alleen de kookplaat tegen de buitenste muur geplaatst ipv op het eiland, zo veel sta je niet in de pannen te roeren. Afzuiging bij een wand schijnt nog wat beter te werken ipv in het eiland.

[ Voor 7% gewijzigd door The Fatal op 24-10-2019 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Reinier schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Deur-lade-lade-deur bedoel je natuurlijk :P
Nee. Dan zit de vaatwasser of spoelbak tegen de muur. Bij een vrijstaande wand is dat wel mogelijk, mits de laden dusdanig breed zijn dat de spoelbak niet op het randje zit.
Timmeh_PS3 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Ja die indeling is een discussiepunt hier in huis; ik vind deze indeling mooi, de dame des huizes vind "lade-deur-deur-lade" het mooiste... Die laatste zal het dus wel worden :+

De kookplaat verplaatsen gaan we nog een kritisch naar kijken, grazi!
Herkenbaar :+
The Fatal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Hier ongeveer de zelfde layout besteld maar dan zonder de kastjes aan de achterkant van het eiland en lades onder de oven 23K, maar dan wel aantal Miele en Siemens apparatuur tafel en siematic.
Wij hebben alleen de kookplaat tegen de buitenste muur geplaatst ipv op het eiland, zo veel sta je niet in de pannen te roeren. Afzuiging bij een wand schijnt nog wat beter te werken ipv in het eiland.
Wij vonden het persoonlijk mooier als je niet tegen een muur kijkt tijdens het koken, daarvoor neem je immers geen eiland. Verder doen we de voorbereidingen voor het koken (groentes snijden etc.) ook op het eiland en dan is het niet handig als je die vervolgens over het gangpad moet verplaatsen richting de pan. Komt nog bij dat we niet tegen onze muur willen spatten.

In onze kastenwand staan daarom alleen de oven en een (losse) espressomachine.

Dat de afzuiging misschien iets beter werkt ivm die muur klinkt niet gek, maar de afzuiging van onze Bora werkt zonder muur zonder problemen. Afzuigstand 2 is zelden nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door cryptapix op 25-10-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Wat moet ik vinden van acties als 50% korting bij Keukenconcurrent en Keukensale? "Laatste weekend" etc

Is dat onzin en kan je die kortingen altijd wel bedingen? Of loont het om morgen langs te gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Hertog_Martin op 26-10-2019 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:14
Hertog_Martin schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:20:
Wat moet ik vinden van acties als 50% korting bij Keukenconcurrent en Keukensale? "Laatste weekend" etc

Is dat onzin en kan je die kortingen altijd wel bedingen? Of loont het om morgen langs te gaan?
Je moet helemaal geen korting bedingen of willen. Het gaat om een eindprijs die je moet betalen. Mijn eerste vraag zou zijn of ik hier een keuken zonder korting kan samenstellen met gelijk de netto prijs. Alleen een gratis kop koffie en de rest moet gewoon betaald worden. Scheelt dat je dan alle DMG formules kan overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:44
Hertog_Martin schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:20:

Als een verkoper binnen 30 minuten van 30K naar 15K kan zakken klopt er iets niet vind ik. Ik heb dit genoeg meegemaakt met mensen in mijn omgeving die ene keuken hebben gekocht. "Na sterk onderhandelen heb ik de prijs van 25 naar 15 gekregen, lekkere deal!". Wat moet je daar nou op antwoorden? Als er na 10 minuten gesproken wordt over sterke kortingen en/of nu-of-nooit deals, gelijk weglopen zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ja ik snap dat de kortingen een farce zijn, maar uiteindelijk gaat het om wat je betaalt en wat je er voor krijgt. Dus wel benieuwd of deze acties wel doorvertalen in nog wat lagere bodemprijs dan anders.

Is de kwaliteit gewoon goed bijvoorbeeld? Ik mis in dit topic wat reviews over de kwaliteit van de kasten van de verschillende partijen. Lastig in te schatten wat een goede prijs/kwaliteit is.

Ik vind kwaliteit en aftersales belangrijker dan de verkooptechnieken. De een zal er een jaren 70 autoverkoper praktijk op nahouden en de ander een wat modernere transparante aanpak. Ik zie DMG afgeraden worden voor hun verkoop technieken, maar dat kan ik wel twee uurtjes tolereren, keuken zelf moeten we echter jaren mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hertog_Martin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:13:
Ja ik snap dat de kortingen een farce zijn, maar uiteindelijk gaat het om wat je betaalt en wat je er voor krijgt. Dus wel benieuwd of deze acties wel doorvertalen in nog wat lagere bodemprijs dan anders.

Is de kwaliteit gewoon goed bijvoorbeeld? Ik mis in dit topic wat reviews over de kwaliteit van de kasten van de verschillende partijen. Lastig in te schatten wat een goede prijs/kwaliteit is.

Ik vind kwaliteit en aftersales belangrijker dan de verkooptechnieken. De een zal er een jaren 70 autoverkoper praktijk op nahouden en de ander een wat modernere transparante aanpak. Ik zie DMG afgeraden worden voor hun verkoop technieken, maar dat kan ik wel twee uurtjes tolereren, keuken zelf moeten we echter jaren mee doen
Zo denk ik er ook over, mijn vorige keuken komt bij keukenkampioen vandaan en was voor het geld op zich prima.

Moet daarbij wel opmerken, je moet wel het zelfvertrouwen en de ervaring hebben om de onderhandeling daadwerkelijk aan te gaan. Anders word je natuurlijk keihard genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een vraagje over de ontkalkingstabletten die bij mijn stoomoven zitten. Die van Miele zelf kosten zo'n 15 euro per 6, terwijl ik ze van een onbekend merk per 9 voor €5,50 aangeboden zie worden.

Ik neem aan dat Miele niets magisch in die tabletten stopt en je straffeloos het goedkopere merk kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:47:
Ik heb een vraagje over de ontkalkingstabletten die bij mijn stoomoven zitten. Die van Miele zelf kosten zo'n 15 euro per 6, terwijl ik ze van een onbekend merk per 9 voor €5,50 aangeboden zie worden.

Ik neem aan dat Miele niets magisch in die tabletten stopt en je straffeloos het goedkopere merk kan aanschaffen?
Ik zou vooral naar de dosering kijken. Daar zit wel wat verschil in.
Maargoed, zeker met een waterontharder zal het met die goedkope ook wel lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
PaT schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:47:

Breng je je nieuwe Mercedes ook naar de lokale eenmansgarage?

Je koopt een duur apparaat maar wil vervolgens bezuinigen op onderhoud. Ik zou dat nooit doen. In mijn espressomachine gaan alleen middelen van de fabrikant zelf. Het is wat duurder, maar dan weet ik zeker dat het goed is. En zoveel van dat spul gebruik ik nou ook weer niet. Is dat bij een stoomoven anders? Gaan er 6 tabletten in een maand door? Zo ja, dan zou je kunnen kijken naar de inhoud van de tabletten. Als die gelijk is, dan zul je die in beginsel probleemloos kunnen uitwisselen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als er een duim-omlaag-knop was, zou ik die voor bovenstaande post gebruiken. Wat een houding zeg.

In het vervolg kan je dit beter denken dan zo offtopic posten.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 04-11-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
cryptapix schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

Je koopt een duur apparaat maar wil vervolgens bezuinigen op onderhoud. Ik zou dat nooit doen. In mijn espressomachine gaan alleen middelen van de fabrikant zelf. Het is wat duurder, maar dan weet ik zeker dat het goed is. En zoveel van dat spul gebruik ik nou ook weer niet. Is dat bij een stoomoven anders? Gaan er 6 tabletten in een maand door? Zo ja, dan zou je kunnen kijken naar de inhoud van de tabletten. Als die gelijk is, dan zul je die in beginsel probleemloos kunnen uitwisselen.
Op de eerste vraag: ja, of het Boschartikel in mijn auto nu wel of geen merklogo heeft maakt mij namelijk niet uit.
Net zoals espresso ontkalkingsmiddel vaak precies hetzelfde is.

Vaak even naar de ingrediënten kijken. Vaak hetzelfde. Bij twijfel niet doen, maar over het algemeen zijn er goede/betere en goedkopere oplossingen dan die door de fabrikant onder eigen naam verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

cryptapix schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:15:
[...]

Als ik een Mercedes wil rijden neem ik wel een taxi. Dan heb ik ook niets van doen met die onderhoudskosten.

Als er nu een wezenlijk verschil tussen die tabletten zit, dan neem ik gerust die van Miele. Maar puur op het plaatje afgaande zijn die merkloze tabletten exact hetzelfde als die van Miele. Vandaar mijn vraag. En zoals het er nu uitziet verbruik je er 2 per 4 maanden, dus ja, ik ga die kosten echt wel overleven. Bedankt voor je bezorgdheid.

Ik zal eens naar de samenstelling kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mytrax87
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-09 19:20
@GeeMoney Van welk merk is jouw keuken? Of; waar heb je hem gekocht? Ik vind die greeploze oplossing in de hoge kastenwand en hele mooie oplossing! Ben erg benieuwd.
GeeMoney schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:00:
Dit is hem tot 18 november :+ .
De zij stollen en het tafel/bar gedeelte is er nog niet, ook de plinten zetten ze op die dag pas. Er komt dus nog 1,4m voor het eiland aan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hij is nog niet gepoetst natuurlijk, dit is direct na het plaatsen genomen.
Rest ons nog de ombouw te plaatsen om de kastenwand heen en verlichting etc. af te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Mytrax87 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:08:
@GeeMoney Van welk merk is jouw keuken? Of; waar heb je hem gekocht? Ik vind die greeploze oplossing in de hoge kastenwand en hele mooie oplossing! Ben erg benieuwd.

[...]
Het betreft een “Linea Quattro Signum” .
Volgens mij zijn er niet heel veel dealers van in Nederland. Ik zal mijn Dealer wel even in een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik weet niet of ik nu in het juiste topic zit, maar ik heb een vraag over NUVA keukens.
Mijn man en ik willen een woning kopen in een nieuwbouw project en nuva is daarin de keuken leverancier.
Ik wil absoluut geen DMG keuken.
Bij nuva zeggen ze geen onderdeel te zijn van DMG, maar alleen mee te liften met het inkoop voordeel van apparatuur.
Als ik nuva Google zou ene Pieter van Nuys eigenaar zijn en ligt het hoofdkantoor in Someren.
Als ze bij de DMG groep horen zou dan het hoofdkantoor niet in Waalwijk moeten liggen? Zoals bij de rest?
#daretoask

Alvast bedankt 😊

Groetjes Leonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-08 11:26
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:07:
Hallo,

Ik weet niet of ik nu in het juiste topic zit, maar ik heb een vraag over NUVA keukens.
Mijn man en ik willen een woning kopen in een nieuwbouw project en nuva is daarin de keuken leverancier.
Bij nuva zeggen ze geen onderdeel te zijn van DMG, maar alleen mee te liften met het inkoop voordeel van apparatuur.
Als ik nuva Google zou ene Pieter van Nuys eigenaar zijn en ligt het hoofdkantoor in Someren.
Als ze bij de DMG groep horen zou dan het hoofdkantoor niet in Waalwijk moeten liggen? Zoals bij de rest?
#daretoask

Alvast bedankt 😊

Groetjes Leonie
In de openingspost van dit topic is een lijst opgenomen met keukenleveranciers waarvan bekend is dat ze onder de DMG vallen.
NUVA is er daar één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:07:
Hallo,

#daretoask

Alvast bedankt 😊

Groetjes Leonie
Zie antwoord van Skeuomorf, maar staat ook op wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Mandemakers_Groep

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 13:57
Skeuomorf schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:58:
[...]

In de openingspost van dit topic is een lijst opgenomen met keukenleveranciers waarvan bekend is dat ze onder de DMG vallen.
NUVA is er daar één van.
Deze lijst klopt dus niet. Nuva heeft een eigen hoofdkantoor, directie, aansturing etc. Er word via een holding alleen gezamelijk ingekocht, maar DMG heeft 0 bemoeienis met de dagelijkse gang van zaken, en varen hun eigen koers. Eenzelfde constructie hebben veel meer keuken bedrijven, zoals bijv Grando, Keukenloods

Keuken concurrent, kampioen, Brugman, Wooning etc, vallen voor 100% onder De Keukenman. Alles verloopt via het DMG hoofdkantoor.

Vergelijk het met de supermarkt wereld. Dirk vd Broek, Coop, MCD, Plus, kopen allen in bij Superunie, maar zijn verder zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:07
Ice82 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:53:
[...]
Deze lijst klopt dus niet. Nuva heeft een eigen hoofdkantoor, directie, aansturing etc. Er word via een holding alleen gezamelijk ingekocht, maar DMG heeft 0 bemoeienis met de dagelijkse gang van zaken, en varen hun eigen koers. Eenzelfde constructie hebben veel meer keuken bedrijven, zoals bijv Grando, Keukenloods

Keuken concurrent, kampioen, Brugman, Wooning etc, vallen voor 100% onder De Keukenman. Alles verloopt via het DMG hoofdkantoor.

Vergelijk het met de supermarkt wereld. Dirk vd Broek, Coop, MCD, Plus, kopen allen in bij Superunie, maar zijn verder zelfstandig.
Wie is de eigenaar van Nuva? > DMG. Althans volgens wikipedia..

Of DMG vervolgens bemoeienis heeft met de gang van zaken is dan een tweede vraag.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:23
ik begreep van een bedrijfsleider van keukenloods, dat nuva onder dmg valt. keukenloods vallen qua inkoop onder de dmg groep
mijn ervaring met nuva; we hadden offerte bij aswa laten maken, toen naar nuva gegaan, maar prijs offerte niet laten zien. zij kwam ruim 6000,- hoger uit dan de offerte van aswa. Toen we de offerte lieten zien, moest ze even naar achteren om te overleggen (blabla), en kwam ze terug dat zij waarschijnlijk toch ook wel met die prijs meekonden.... In mijn ogen toch dmg praktijken.
(daarna zijn we overigens nog naar keukenloods gegaan, die gingen net onder de offerte zitten. daarna met keukenloods offerte naar aswa, die uiteindelijk toch nog iets gezakt zijn (het keukenblad bij aswa was ook mooier dan die we bij keukenloods konden uitkiezen, dus uiteindelijk is het aswa geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 13:57
evleerdam schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

Wie is de eigenaar van Nuva? > DMG. Althans volgens wikipedia..

Of DMG vervolgens bemoeienis heeft met de gang van zaken is dan een tweede vraag.
dus alles wat op Wikipedia staat is waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ice82 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:05:
[...]
dus alles wat op Wikipedia staat is waar?
Nee, dat zegt ook niemand. Tegelijkertijd is in mijn ervaring Wikipedia betrouwbaarder dan een willekeurige forumgebruiker of een keukenverkoper ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mytrax87
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-09 19:20
Iemand ervaring bij Eggo keukens? Keuken bedrijf vooral actief in BE met ook een vestiging in NL (Breda) ziet er goed uit. Eerlijke prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:34
Gisteren met mijn vrouw naar Grando geweest om een offerte te laten maken voor onze nieuwe keuken.
We hebben totaal geen referentiekader of dit een goeie prijs is.
Ik hoop dat jullie er iets van kunnen zeggen

Keuken wordt een U model;

Kleur: Mat zwart
Type lade: proStyle

Zijdebekleding onderkast 76,8 x 1.6
Kookplaatkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade 76.8 x 120
Bestekindeling
Hoekonderkast met doorlopende deur en uitzwenkplateaus (lemans systeem) 76.8 x 126
Spoelkast met doorlopende deur 76.8 x 60
Metalen beschermplaat
Front tbv geintegreerde vaatwasser 73.6 x 60
Onderkastpasstuk in front uitvoering 76.8 x 20

Apparatuurwand;
Zijwandafdekpaneel voor hoge kast 220.8 x 1.6
Hoge kast tbv integreerbare koelkast 220.8 x 60
Hoge kast tbv inbouwapparatuur met lade en uittreklade 220.8 x 60
Hoge kast tbv integreerbare vriezer 220.8 x 60

Totaal 8087

Apparatuur;
Bauknecht inductiekookplaat 4 zones (1 flexi Cook) ETI1750NE 579
Falmec schouwwasemkap FLIPP85BL 790
Quooker PRO3 3FSBLK 1292
Siemens studioline vaatwasser SN836X00AE 607
Whirlpool integreerbare diepvriezer AFB900 91L 547
Bauknecht integreerbare koelkast KRIE2125A++ 677
Siemens compacte combi magnetron + stoom en hetelucht 1092
Inbouwen/plaatsen keuken

Totaal 7766

Werkbladen;
Dekker keramiek Evora Ceramics
Kleur Krypton Velvet (betonlook)

Lengte 190cm 717
Lengte 190cm 717
Randafwerking verstek 2cm 871
Uitsparing kraan 44
Kookplaat uitsparing 210
Lanesto Urban gun metal 615 50x40 988

Totaal 2839

5x Achterwandbekleding 10cm hoog
6x Afgewerkte kant wandbekleding

Totaal 459

Totaal keukenmeubelen 8087
Totaal apparatuur/accessoires 7766
Totaal werkbladen 3299

Totale keuken 19152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Supershiva schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:23:
Gisteren met mijn vrouw naar Grando geweest om een offerte te laten maken voor onze nieuwe keuken.
We hebben totaal geen referentiekader of dit een goeie prijs is.
Ik hoop dat jullie er iets van kunnen zeggen

Keuken wordt een U model;

Kleur: Mat zwart
Type lade: proStyle

Zijdebekleding onderkast 76,8 x 1.6
Kookplaatkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade 76.8 x 120
Bestekindeling
Hoekonderkast met doorlopende deur en uitzwenkplateaus (lemans systeem) 76.8 x 126
Spoelkast met doorlopende deur 76.8 x 60
Metalen beschermplaat
Front tbv geintegreerde vaatwasser 73.6 x 60
Onderkastpasstuk in front uitvoering 76.8 x 20

Apparatuurwand;
Hoge kast tbv integreerbare koelkast 220.8 x 60
Hoge kast tbv inbouwapparatuur met lade en uittreklade 220.8 x 60
Hoge kast tbv integreerbare vriezer 220.8 x 60

Totaal 8087

Apparatuur;
Bauknecht inductiekookplaat 4 zones (1 flexi Cook) ETI1750NE 579
Falmec schouwwasemkap FLIPP85BL 790
Quooker PRO3 3FSBLK 1292
Siemens studioline vaatwasser SN836X00AE 607
Whirlpool integreerbare diepvriezer AFB900 91L 547
Bauknecht integreerbare koelkast KRIE2125A++ 677
Inbouwen/plaatsen keuken

Totaal 7766

Werkbladen;

Lengte 190cm 717
Lengte 190cm 717
Randafwerking verstek 2cm 871
Uitsparing kraan 44
Kookplaat uitsparing 210
Lanesto Urban gun metal 615 50x40 988

Totaal 2839

5x Achterwandbekleding 10cm hoog
6x Afgewerkte kant wandbekleding

Totaal 459

Totaal keukenmeubelen 8087
Totaal apparatuur/accessoires 7766
Totaal werkbladen 3299

Totale keuken 19152
Zijn ze de 'alleen vandaag 40% korting' korting vergeten?
Ik neem aan dat je dus een U van ca 190x190x190 heb. Dan vind ik 20k met zulke apparatuur best duur. Ik kwam op dat bedrag met Siemens apparatuur bij een U van grofweg 3x3x3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso, 5 verschillende merken apparatuur... Hadden ze nog wat overgebleven spullen staan ofzo?

Mijn ocd begint al op te spelen bij twee merken :P

Iemand trouwens een idee of er een beetje fatsoenlijke verlichting voor ín de keukenkasten is? Mag met een batterij eventueel.
Heb zwarte kasten, en met indirect licht zie je daar nog geen reet in helaas...

[ Voor 58% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:34
Die 19k is de prijs na korting.
Eigenlijk kwam hij nog 20% duurder uit...

Die verschillende merken zijn we op uit gekomen om de prijs te drukken zeiden ze.
In principe maakt me dat ook niet zo veel uit
Want alleen die ovens zijn in zicht de rest is allemaal weggewerkt.
Grando geeft sowieso 5 jaar garantie op de apparatuur zeggen ze.

Maar ik begrijp dat 19k dus veel te duur is?

Afmetingen van de U zijn trouwens 190x310x260
Pagina: 1 ... 104 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1