Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:49
Die Siemens combi moet je ook echt niet willen... Hij kan alles maar dan net niet.
Dat budget apparaat hoort ook echt niet thuis in een keuken van 19k.

[ Voor 29% gewijzigd door Kapitein Merijn op 02-11-2019 15:09 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:34

Piper

No guts, no glory

Over apparaten gesproken...

Wij zitten van de week weer bij iemand om onze keuken te laten tekenen en zijn er nog niet helemaal over uit wat er aan (combi)stoomoven/magnetron etc in moet komen. Dat er een grote oven die kan stomen in moet komen is duidelijk. We zouden het wel lekker vinden als we complete maaltijden zouden kunnen bereiden met dat ding. Hoe groot is de toegevoegde waarde van een magnetron functie daarnaast? Nemen we 2 apparaten of houden we het bij een alles in 1? Tips of trics? Met al die fabrikantenpraatjes kan ik niet zo heel veel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Piper schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:32:

Wij zitten van de week weer bij iemand om onze keuken te laten tekenen en zijn er nog niet helemaal over uit wat er aan (combi)stoomoven/magnetron etc in moet komen. Dat er een grote oven die kan stomen in moet komen is duidelijk. We zouden het wel lekker vinden als we complete maaltijden zouden kunnen bereiden met dat ding. Hoe groot is de toegevoegde waarde van een magnetron functie daarnaast? Nemen we 2 apparaten of houden we het bij een alles in 1? Tips of trics? Met al die fabrikantenpraatjes kan ik niet zo heel veel..
3 in 1 is m.i. niet aan te raden. Doet afbreuk aan alledrie de functies.

Wij hebben een combimagnetron naast een combi stoomoven. En dat is voor ons de ideale combinatie. Je wilt toch af en toe shit ontdooien of opwarmen, en dat is toch wel makkelijk met de magnetron.
Daarnaast gaat de combi stoomoven maar tot 225 graden. De combimagnetron tot 250.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Supershiva schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:08:
Die 19k is de prijs na korting.
Eigenlijk kwam hij nog 20% duurder uit...

Die verschillende merken zijn we op uit gekomen om de prijs te drukken zeiden ze.
In principe maakt me dat ook niet zo veel uit
Want alleen die ovens zijn in zicht de rest is allemaal weggewerkt.
Grando geeft sowieso 5 jaar garantie op de apparatuur zeggen ze.

Maar ik begrijp dat 19k dus veel te duur is?

Afmetingen van de U zijn trouwens 190x310x260
Ahh, dat maakt het al anders. Maar dan nog zou je deze opstelling voor 19k echt wel moeten kunnen krijgen met Siemens/Bosch/Neff/AEG spulletjes.

Die 5 jaar garantie krijg je sowieso als je 4 of meer apparaten van hetzelfde merk koopt.

Een echte alles in 1 stoom/oven/magnetron is vaak van alles net niet. Miele levert bijvoorbeeld geen 60cm magnetrons omdat ze de juiste werking niet kunnen garanderen. Wij hebben dan ook een 60cm stoomoven (en die gebruiken we vaak!) en een 45cm magnetron/oven voor het snel opwarmen van iets. Ieder apparaat heeft zijn eigen doel en ik ben nog wel blij dat we zo alles hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door PaT op 02-11-2019 18:25 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

Supershiva schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:08:
Die 19k is de prijs na korting.
Eigenlijk kwam hij nog 20% duurder uit...

Die verschillende merken zijn we op uit gekomen om de prijs te drukken zeiden ze.
In principe maakt me dat ook niet zo veel uit
Want alleen die ovens zijn in zicht de rest is allemaal weggewerkt.
Grando geeft sowieso 5 jaar garantie op de apparatuur zeggen ze.

Maar ik begrijp dat 19k dus veel te duur is?

Afmetingen van de U zijn trouwens 190x310x260
Grando is een van die heerlijke DMG formules. Schermen met scherpe prijzen en totaal plaatjes met badkamers en zo.

Ik geloof niet dat ik ooit een eerlijke prijs heb gezien van een grando winkel. Bij ons probeerde ze ons een 4cm dik blad te verkopen voor dubbel de prijs want dubbel zo dik hè.

Nee voor dat geld mag je een midden segment kast hebben met alles lades een van de betere frontjes of zelfs gewoon gelakt. Met alles Siemens studioline of vergelijkbaar. Een mooi composiet of natuursteen blad incl plaatsing.

Je hebt geen abnormaal hoog aantal kasten en zover ik kan zien geen dure opties er in zitten in de huidige opstelling zou ik er nog niet eens 12/13k voor neer leggen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hier ook bezig met de keuken...huidige keuken functioneert nog wel maar is ondertussen aardig gedateerd. Apparatuur is ook erg verouderd (koel/vries combi die ~700kWH per jaar verbruikt) en mijn afzuigkap is echt aan het einde van zijn latijn.

Ben bij de Keukenconcurrent geweest en bij Superkeukens. Keukenconcurrent is wat mij betreft een lachertje met de dubbele prijzen en vervolgens 50% korting. Prijzen liggen niet ver uit elkaar, Superkeukens net ietsje goedkoper denk ik maar ontwerp/apparatuur is niet helemaal vergelijkbaar.

Qua kwaliteit heb ik er weinig verstand/zicht op, ik ben nu voor AEG apparatuur gegaan. Gevoelsmatig goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb nu het volgende:
Kastjes: mat wit
Blad: donkergrijs
Greeplijstjes
Kastjes van 78cm hoog in verband met relatief hoge werkhoogte (96cm)
Achterwand van drie meter met twee hoge kasten en twee ladekasten van 90CM met hierop in het midden de (inductie) kookplaat. In de twee 90CM lades zit bovenin nog een extra ingebouwde lade voor bijvoorbeeld bestekbak.
Tussen (het bestaande) keukenmuurtje van 2,10m werkblad met hierbij de spoelbak in het midden.

Vaatwasser: AEG FSE62700P
Koelkast: AEG SKB41011AS
Inductieplaat: AEG 64450FB
Afzuigkap AEG DBE5960HG
Combi-magnetron AEG KMK721000M

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vkfqy83/Screenshot-1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Fxncw8X/Screenshot-2.png

Plaatjes kloppen niet 100%, ik heb naderhand nog een achterwand toe laten voegen en van afzuigkap/fornuis gewisseld. Ook lijkt het enorm klein terwijl het toch 5 meter keuken in totaal is.

De achterwand is erg in het zicht vanuit mijn eethoek/woonkamer. Ik ben daarom erg tevreden met de rust die deze opstelling geeft doordat er heel veel doorlopende lijnen zijn. Mijn eethoek zit links van de deur en mijn bank staat letterlijk met zijn rug tegen het keukenmuurtje.

Prijs ~€9500 (zonder achterwandjes en goedkoper model AEG fornuis/afzuigkap zat ik op ~8900)

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf het idee dat dit wel een eerlijke prijs is. Andere op of aanmerkingen mogen uiteraard ook. _/-\o_

Overigens wat betreft de keukenconcurrent, wat duurde daar alles lang. Ook hebben ze geen hogere kastjes dan 75CM maar wel gesprekken die op een fijne manier eindigen

[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 02-11-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17

_Arthur

blub

Ik zelf heb een Siemens HN878G4B6 op het oog (alle drie de functies in 1) uit de iQ700 lijn.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-06 11:13
@nooberke Waar haal je deze hoge kasten? Ben zelf ook op zoek naar meer ruimte en werkblad wordt ook zo ie zo 95 cm minimaal. Normaal levert de blauw/gele Zweedse gigant maar 60 cm hoog. gr Floris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:03
Vistuig schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:08:
@nooberke Waar haal je deze hoge kasten? Ben zelf ook op zoek naar meer ruimte en werkblad wordt ook zo ie zo 95 cm minimaal. Normaal levert de blauw/gele Zweedse gigant maar 60 cm hoog. gr Floris
Weet niet naar welke zweedse gigant jij gaat maar de welbekende zweedse gigant levert al een paar jaar standaard kasten van 80 hoog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Vistuig schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:08:
60 lijkt mij wel heeeeel weinig, verwar je het niet met 70? Superkeukens heeft 78 als hoogste, keukenconcurrent (en waarschijnlijk de rest van DMG dus ook) 75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• setitov
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 11:28
setitov schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:26:
Ook wij volgen dit topic al een tijdje. We zijn bezig met een nieuwbouwhuis en daar moet ook een keuken in.

Het plan is om een hoge kastenwand van 3 hoge kasten te maken. Hierin komt een oven, stoomoven en koelvries combinatie.
Tegen de wand daar tegenover een werkblad in een L vorm. Aan de lange zijde 3 onderkasten met lades van in totaal 220cm (60/100/60) met kookplaat in het midden.
De korte zijde wordt een bar van 1,80 lang met een spoelbak en vaatwasser.

Tot nu hebben we twee offertes laten maken. Ben benieuwd naar jullie mening.

Een bij Piet Klerkx:

Members only:

Offerte Bruynzeel:
Members only:

Heb het gevoel dat de prijs kwaliteitsverhouding nog beter kan. Er komt nog een afspraak met de projectleverancier (eigenhuis).
Inmiddels zijn we weer wat bezoeken verder en liggen er twee volledige offertes op tafel. Via Bruynzeel een offerte voor de Optima lijn. Bij de projectleverancier de Systemat AV 2030. Beide greeploos, hoogglans met een composiet werkblad.

Het betreft onderstaande opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/zWcCwJv
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/1QPvGQI

Apparatuur is voor beide vergelijkbaar:

Kookplaat: AEG ComboHob of Bora Puru
Vaatwasser: AEG FSE63600P
Koelvries combinatie: AEG SCB61821LF
Stoomoven: AEG KSK782220M
Combi oven: AEG KMK761000M
Quooker: PRO3 Flex

Voor de Systemat keuken wordt 21000 euro gevraagd.
Voor de Optima keuken wordt 18600 euro gerekend

Zijn dit redelijke offertes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 22:30
setitov schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:17:
[...]

Inmiddels zijn we weer wat bezoeken verder en liggen er twee volledige offertes op tafel. Via Bruynzeel een offerte voor de Optima lijn. Bij de projectleverancier de Systemat AV 2030. Beide greeploos, hoogglans met een composiet werkblad.

Het betreft onderstaande opstelling:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Apparatuur is voor beide vergelijkbaar:

Kookplaat: AEG ComboHob of Bora Puru
Vaatwasser: AEG FSE63600P
Koelvries combinatie: AEG SCB61821LF
Stoomoven: AEG KSK782220M
Combi oven: AEG KMK761000M
Quooker: PRO3 Flex

Voor de Systemat keuken wordt 21000 euro gevraagd.
Voor de Optima keuken wordt 18600 euro gerekend

Zijn dit redelijke offertes?
Lijkt mij redelijk aan de prijs. Stuur hem eens naar keukenloods. Zelf ook net een keuken daar gekocht Hacker Systemat, heb nu als nog mijn budget vol, maar met betere kwaliteit apparatuur en veel meer keuken.. en erg netjes geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:37
_Arthur schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:33:
[...]

Ik zelf heb een Siemens HN878G4B6 op het oog (alle drie de functies in 1) uit de iQ700 lijn.
In deze ben ik ook geïnteresseerd omdat we onze kastruimte zo optimaal mogelijk willen benutten. Bevalt ie goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

witterholt schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:10:
In deze ben ik ook geïnteresseerd omdat we onze kastruimte zo optimaal mogelijk willen benutten. Bevalt ie goed?
Op het oog, ik heb hem (nog) niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 23:18
[...]

Ik weet niet of je "fan" bent van sous vide koken, die functie heeft genoemde oven (Siemens HN878G4B6) niet helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Appie Heijn op 04-11-2019 10:50 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
@Appie Heijn, nee, maar ik begrijp best dat je hier en daar wat concessies moet doen bij een dergelijke drie in één oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
witterholt schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:05:
@Appie Heijn, nee, maar ik begrijp best dat je hier en daar wat concessies moet doen bij een dergelijke drie in één oplossing.
Zeker, dat is het hem vaak met all-in-ones, ze zijn prima maar blinken vaak niet ergens in uit, behalve ruimtebesparing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

witterholt schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:05:
Zoals ik al aangaf; bij mijn stoom combi heb je bijvoorbeeld al dat er geen Grill in zit en dat hij maar tot 225 graden gaat. Met een 3 in 1 kan ik me voorstellen dat de keerzijden nog groter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
MikeyMan schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:25:
[...]

Zoals ik al aangaf; bij mijn stoom combi heb je bijvoorbeeld al dat er geen Grill in zit en dat hij maar tot 225 graden gaat. Met een 3 in 1 kan ik me voorstellen dat de keerzijden nog groter zijn.
Is vaak zo idd, echter de Siemens HN878G4B6 gaat tot 300gr en ondersteund pyrolyse reiniging en heeft ook kerntemperatuur meting, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen op een (stoom)oven met magnetron functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Appie Heijn schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:52:
[...]

Is vaak zo idd, echter de Siemens HN878G4B6 gaat tot 300gr en ondersteund pyrolyse reiniging en heeft ook kerntemperatuur meting, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen op een (stoom)oven met magnetron functie.
Mijn combimagnetron heeft een bedraadde kentermperatuurmeter.
De combi stoomoven een draadloze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:56
Na het lezen van vele ervaringen hier toch ook maar zelf eens wat posten! manmanman, 417 pagina's. En dan ook nog het nieuwbouw topic... Maar veel geleerd!

Voor een nog te bouwen nieuwbouwhuis op zoek naar een nieuwe keuken, en bij meerdere zaken in Nederland en Duitsland lans gegaan om inspiratie op te doen en na te denken over de opzet.

We hebben best specifieke wensen, die vast anders zullen zijn dan veel mensen hier. Hier gingen we het proces mee in:
  • Genoeg opbergruimte ivm lading keukenapparatuur, pannen, etc. En omdat het kan 8)7
  • Genoeg werkblad ruimte ivm uitstallen van spullen, en veel ruimte om te kunnen werken
  • Open keuken, maar met iets verhoogde bar om 1) sociale plek in de keuken en 2) inkijk vanaf de woonkamer/eettafel beperken
  • Donkere deuren (bij voorkeur donker blauw, anders matzwart/grafiet) met een kader
  • Lichte kleur werkblad (hard materiaal) met wat karakter (marmer-look oid)
  • Fornuis (rood, inductie, 90cm) met bijpassende afzuigkap (denk SMEG Portofino)
  • Zo min mogelijk (géén) RVS
Apparatuur
Op het fornuis na hoeven we qua verdere apparatuur niks gek – combi-magnetron moet eten opwarmen, de afwasser hoeft alleen schoon te maken, en de koel/vries moet dan wel weer genoeg ruimte hebben. Magnetron als combi omdat het een beetje overkill is de fornuis oven op te warmen voor 1 saucijzenbroodje, bij wijze van spreken. Kwamen bijna overal op AEG of Siemens uit met vergelijkbare prijzen.

Werkblad
Werkblad een cm of 4 dik en iets verhoogd (95 a 96cm). Met 78cm kastjes is dat prima. Bruynzeel’s Maxi lijn heeft 85cm, dat is ook wel fijn. Nolte gaat tot 90, maar dan blijft er wel héél weinig plint over (of dunner werkblad of hoger werkblad, beide niet ideaal).

Dekton of composiet ben ik nog niet helemaal over uit, door de verhalen ben ik toch wat bezorgd over het tegen de rand van het werkblad tikken. Al schijnt Dekton dat beter te doen dan standaard keramiek, dat werkblad moet natuurlijk wel een tijdje mee 😉 Alleen schijn je met composiet, en dan zeker de lichtere kleuren, bv geen hete deksels er op te kunnen leggen want dan ga je heel snel kringen zien. Iemand hier ervaringen mee of tips over?

Opstelling
Al vrij snel duidelijk dat we een soort verlengde U opstelling wilden. Uiteindelijk uitgekomen op de afbeelding hieronder. Koel-vries en combi-magnetron in de hoge kasten, vaatwasser er direct naast (tussen gootsteen en hoge kast). De gootsteen bewust niet onder het raam, daar sta ik liever te snijden/voorbereiden dan te wassen. Muren/vloeren zijn we nog niet over uit, dus die zijn puur illustratief. Kleur zal donker blauw worden, een van de renders is echter grijs - dat negeren dus :P Fornuis en afzuigkap moeten allebei rood zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3dX2yZ9/side-view.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MGPqbjD/front-view.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Qj4RBdT/top-view.png

Offertes
De prijzen variëren nogal, maar de bandbreedte valt me mee. Aangezien de apparatuur globaal hetzelfde is waar ik ben geweest specificeer ik die niet mee. Uiteraard ook bij de projectleverancier langs geweest. Dezelfde opstelling zou dan 20k kosten ná aftrek stelpost voor een Rotpunkt keuken. Alleen al door adviesprijzen van het fornuis te hanteren verliezen we daar 2k tov andere partijen).

Members only: prijzen

Allemaal inclusief montage.

Door goed huiswerk te doen alleen bij zaken uitgekomen waar je meteen een faire prijs krijgt en waar goed met je wordt meegedacht, zonder van die pressie praktijken en gigantische kortingen. De prijzen lijken me daardoor ook ok. Nadeel is dat ik bij de meeste een goed gevoel heb, dus dat maakt de keuze wel iets lastiger.. Prijs is een factor, maar zeker niet bepalend. Ik heb liever een goede keuken en rust dan gedoe maar minder geld kwijt. Ik neig nu naar de Schüller of Häcker uit Duitsland, puur op basis van de gesprekken en mogelijkheden. Ik zie dat dat ook de goedkoopste 2 in mijn lijst zijn, maar dat is toeval haha.

Ben benieuwd naar wat jullie er van vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

Dit is geen volwaardige stoomoven!
Je kan alleen stoom toevoegen aan het bakproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Kapitein Merijn schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:20:
[...]

Dit is geen volwaardige stoomoven!
Je kan alleen stoom toevoegen aan het bakproces.
Dat weet ik. Het gaat mij vooral om een bakoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:24
witterholt schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:25:
Dat weet ik. Het gaat mij vooral om een bakoven.
Ik heb deze. Niet hetzelfde model, maar ik wilde voornamelijk een volwaardig formaat bakoven (geen mini oven) en hij moest in het wit. Heeft ook stoom (toegevoegd, niet puur stomen) en magnetronfuncties, dus enigszins vergelijkbaar. Daarboven heb ik nog een Siemens 900W magnetron zitten, en in mijn ervaring werkt deze beter dan die van de reguliere oven. Wat betreft de ovenfuncties, inclusief de vleessensor, niets dan lof. Lekker snel op temperatuur ook.

[ Voor 7% gewijzigd door redah op 04-11-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
nooberke schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:31:
[...]

60 lijkt mij wel heeeeel weinig, verwar je het niet met 70? Superkeukens heeft 78 als hoogste, keukenconcurrent (en waarschijnlijk de rest van DMG dus ook) 75
“De rest van DMG” gaat hier niet op. DMG neemt ketens over waar jij niet van weet dat zij van DMG zijn en die zaken verkopen gewoon de merken die zij al eerder verkochten.

Binnen de DMG heb je genoeg variatie. Een Keuken Concurrent verkoopt Nobilia als “luxe keuken”terwijl Brugman dit merk niet eens verkoopt (prima merk, mooie fronten) Brugman verkoopt Express Kuchen als instap keuken (écht slecht) en Pronorm als luxe keuken (mooi merk, maar way te duur bij Brugman). Piet Klerkx verkoopt Pronorm, Hacker / Systemat en Next125.

Marges worden kunstmatig laag gehouden, zodat verkopers al snel op de toegestane limiet zitten.

Je kunt je keuken het beste kopen bij een zaak met meerdere keukenleveranciers. Dit betekent dat zij een sterke inkooppositie hebben en dit voordeel aan jou kunnen doorrekenen. Geef dan gewoon aan dat je in 1 keer beslist als de prijs goed is, dan ben je interessant voor een verkoper. Korting is namelijk een ruilmiddel en geen standaard.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 1269914 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:07:
Hallo,

Ik weet niet of ik nu in het juiste topic zit, maar ik heb een vraag over NUVA keukens.
Mijn man en ik willen een woning kopen in een nieuwbouw project en nuva is daarin de keuken leverancier.
Ik wil absoluut geen DMG keuken.
Bij nuva zeggen ze geen onderdeel te zijn van DMG, maar alleen mee te liften met het inkoop voordeel van apparatuur.
Als ik nuva Google zou ene Pieter van Nuys eigenaar zijn en ligt het hoofdkantoor in Someren.
Als ze bij de DMG groep horen zou dan het hoofdkantoor niet in Waalwijk moeten liggen? Zoals bij de rest?
#daretoask

Alvast bedankt 😊

Groetjes Leonie
Nuva staat los van DMG, maar koopt AEG en Siemens in bij DMG.

Ik zou echter opletten met projectleveranciers. Elke wijziging die jij wilt doen kost jou vaak onnodig bakken met geld, omdat dit het hele verdienmodel is van dergelijke projectafspraken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
nooberke schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:27:
Hier ook bezig met de keuken...huidige keuken functioneert nog wel maar is ondertussen aardig gedateerd. Apparatuur is ook erg verouderd (koel/vries combi die ~700kWH per jaar verbruikt) en mijn afzuigkap is echt aan het einde van zijn latijn.

Ben bij de Keukenconcurrent geweest en bij Superkeukens. Keukenconcurrent is wat mij betreft een lachertje met de dubbele prijzen en vervolgens 50% korting. Prijzen liggen niet ver uit elkaar, Superkeukens net ietsje goedkoper denk ik maar ontwerp/apparatuur is niet helemaal vergelijkbaar.

Qua kwaliteit heb ik er weinig verstand/zicht op, ik ben nu voor AEG apparatuur gegaan. Gevoelsmatig goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb nu het volgende:
Kastjes: mat wit
Blad: donkergrijs
Greeplijstjes
Kastjes van 78cm hoog in verband met relatief hoge werkhoogte (96cm)
Achterwand van drie meter met twee hoge kasten en twee ladekasten van 90CM met hierop in het midden de (inductie) kookplaat. In de twee 90CM lades zit bovenin nog een extra ingebouwde lade voor bijvoorbeeld bestekbak.
Tussen (het bestaande) keukenmuurtje van 2,10m werkblad met hierbij de spoelbak in het midden.

Vaatwasser: AEG FSE62700P
Koelkast: AEG SKB41011AS
Inductieplaat: AEG 64450FB
Afzuigkap AEG DBE5960HG
Combi-magnetron AEG KMK721000M

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plaatjes kloppen niet 100%, ik heb naderhand nog een achterwand toe laten voegen en van afzuigkap/fornuis gewisseld. Ook lijkt het enorm klein terwijl het toch 5 meter keuken in totaal is.

De achterwand is erg in het zicht vanuit mijn eethoek/woonkamer. Ik ben daarom erg tevreden met de rust die deze opstelling geeft doordat er heel veel doorlopende lijnen zijn. Mijn eethoek zit links van de deur en mijn bank staat letterlijk met zijn rug tegen het keukenmuurtje.

Prijs ~€9500 (zonder achterwandjes en goedkoper model AEG fornuis/afzuigkap zat ik op ~8900)

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf het idee dat dit wel een eerlijke prijs is. Andere op of aanmerkingen mogen uiteraard ook. _/-\o_

Overigens wat betreft de keukenconcurrent, wat duurde daar alles lang. Ook hebben ze geen hogere kastjes dan 75CM maar wel gesprekken die op een fijne manier eindigen
Welk merk keuken heb je nu in je offerte staan?
Je zou voor dat geld een Systemat van 78 hoog moeten kunnen scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Barry|IA We hebben een edit knop he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dan moet ik copy paste doen op een lullige iPhone. Ooit geprobeerd met vingers als frikandellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:40:
[...]

Dan moet ik copy paste doen op een lullige iPhone. Ooit geprobeerd met vingers als frikandellen?
Je kunt gewoon meerdere berichten quoten in een post. Zonder copy paste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Barry|IA schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:32:
[...]

Welk merk keuken heb je nu in je offerte staan?
Je zou voor dat geld een Systemat van 78 hoog moeten kunnen scoren.
Er staat "A, Super+ UMA Migot" als ik rond Google zou dat een Schuller moeten zijn? Ik zie iemand anders over glas in de zijkanten van de lades dat is bij mij ook ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
nooberke schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:43:
[...]

Er staat "A, Super+ UMA Migot" als ik rond Google zou dat een Schuller moeten zijn? Ik zie iemand anders over glas in de zijkanten van de lades dat is bij mij ook ter sprake gekomen.
Hacker Systemat heeft nu een aanbieding dat alle lades gratis worden uitgevoerd met glazen zijpanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Barry|IA schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:04:
[...]

Hacker Systemat heeft nu een aanbieding dat alle lades gratis worden uitgevoerd met glazen zijpanelen.
Bah, schoonmaakwerk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel.10
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-06 09:57
Voor onze keuken twijfelen wij nog tussen de merken Schuller en Pronorm. Wat prijs betreft zijn ze gelijkwaardig voor dezelfde opstelling en apparatuur.

Het betreft onderstaande types:

Schuller C2 en C3
Pronorm proline 128

Welke betreft de betere kwaliteit en waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 09:39

SPT

Nog leuke ideeën voor de keukenopstelling in mijn nieuwe nieuwbouwhuis?

Dit is de tekening van de ontwikkelaar. Vind het indelen knap lastig, aangezien de ruimte die voor de keuken is gereserveerd beperkt is. Neig er naar om in plaats van de twee hoge kasten (koelkast en combimagnetron) maar één hoge kast (koelkast) te doen, aangezien er anders nogal weinig werkruimte is aan de kant van de kookplaat. Verder zou ik dan aan de kant van de kookplaat ook (vitrine) bovenkasten willen, zodat er voldoende opbergruimte is en omdat ik vitrinekasten met verlichting gezellig vind staan.

Zou een u-opstelling hier iets kunnen zijn, waarbij ik het schiereiland dan +/- 40cm de woonkamer in laat komen (en dan iets leuks qua design)? Of zou het juist heel lelijk zijn als de zijkant van het schiereiland in de kamer steekt. Met u-opstelling zou ik mogelijk toch twee hoge kasten kunnen nemen, met daarin een aparte oven en combi-magnetron. Vitrinekasten zouden dan aan de kant van de trapkast kunnen.

Sta ook open voor geheel andere ideeën.

keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
Heeft het zin om met een offerte van de Hornbach voor een Bauformat keuken, langs andere leveranciers te gaan? Heb nu een prijs van ruim 12k met een multiplex werkblad. Een werkblad van composiet zou 3k duurder zijn voor een totale lengte van ongeveer 4,5 meter bij 60 cm in een L-vorm. Dat lijkt me enigszins overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
GodDamage schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:51:
Heeft het zin om met een offerte van de Hornbach voor een Bauformat keuken, langs andere leveranciers te gaan? Heb nu een prijs van ruim 12k met een multiplex werkblad. Een werkblad van composiet zou 3k duurder zijn voor een totale lengte van ongeveer 4,5 meter bij 60 cm in een L-vorm. Dat lijkt me enigszins overdreven.
Heeft absoluut zin. Bouwmarkten moeten jou het gevoel geven dat het elders niet voordeliger kan. Maar het zou wellicht best voordeliger kunnen, met een kwalitatief betere keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SPT schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:15:
Nog leuke ideeën voor de keukenopstelling in mijn nieuwe nieuwbouwhuis?

Dit is de tekening van de ontwikkelaar. Vind het indelen knap lastig, aangezien de ruimte die voor de keuken is gereserveerd beperkt is. Neig er naar om in plaats van de twee hoge kasten (koelkast en combimagnetron) maar één hoge kast (koelkast) te doen, aangezien er anders nogal weinig werkruimte is aan de kant van de kookplaat. Verder zou ik dan aan de kant van de kookplaat ook (vitrine) bovenkasten willen, zodat er voldoende opbergruimte is en omdat ik vitrinekasten met verlichting gezellig vind staan.

Zou een u-opstelling hier iets kunnen zijn, waarbij ik het schiereiland dan +/- 40cm de woonkamer in laat komen (en dan iets leuks qua design)? Of zou het juist heel lelijk zijn als de zijkant van het schiereiland in de kamer steekt. Met u-opstelling zou ik mogelijk toch twee hoge kasten kunnen nemen, met daarin een aparte oven en combi-magnetron. Vitrinekasten zouden dan aan de kant van de trapkast kunnen.

Sta ook open voor geheel andere ideeën.

[Afbeelding: keuken]
Ik denk dat je gelijk heb vwb de ruimte naast je kookplaat. Ik zou daar 1 hoge kast laten vervallen. Je hebt het over een U-opstelling en ik denk dat daar best wel wat beters te bedenken is dan deze opstelling.

Als je het eiland idee los laat en je keuken richting woonkamer gewoon tegen een muurtje aanzet win je daar al ruimte om je U bruikbaarder te maken. Je zou dan misschien zelfs je spoelbak richting trapkast kunnen verschuiven en gaan koken richting woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

GodDamage schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:51:
Zonder wat meer info kunnen we natuurlijk niets zinnigs zeggen.
Maar 12k voor een keuken met een MDF blad (met redelijke midden maat apparatuur en kasten) klinkt alsnog aan de prijs.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
PaT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
[...]

Als je het eiland idee los laat en je keuken richting woonkamer gewoon tegen een muurtje aanzet win je daar al ruimte om je U bruikbaarder te maken. Je zou dan misschien zelfs je spoelbak richting trapkast kunnen verschuiven en gaan koken richting woonkamer.
Alternatief is misschien een L opstelling langs de bestaande muren met een eiland horizontaal geplaatst (ipv verticaal zoals nu op de tekening). Je wilt wel ruimte overhouden naar de tuindeuren uiteraard, maar die behoud je dan wel. Makkelijke inloop naar je keuken, en plek om met meerdere mensen te zijn indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Barry|IA schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:40:
[...]

Ik zou het wel fijn vinden als je de edit knop gebruikt, je hebt een optie multiquote tegenwoordig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

PaT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:06:
[...]
Ik denk dat je gelijk heb vwb de ruimte naast je kookplaat. Ik zou daar 1 hoge kast laten vervallen. Je hebt het over een U-opstelling en ik denk dat daar best wel wat beters te bedenken is dan deze opstelling.

Bedankt voor de suggesties. Omwisselen spoelbak en kookplaat is een goed idee. Een normale afzuigkap kan dan niet, maar zo'n ingebouwde afzuiging in de plaat is een prima alternatief. Een muurtje zou inderdaad een idee zijn, maar ik weet niet of ik dat nu zo strak vind staan. Qua ruimte lijkt het me wel wat om het aanrechtblad langs de muur bij de trapkast 1,85m lang te maken, en dan van het eiland 0,60m binnen de muur te laten vallen en 0,40m te laten uitsteken (dus een eiland van 1,00m breed). Ik denk dat dat wel mooi kan staan, alleen helemaal zeker ben ik er ook niet van. Voor de eettafel blijft dan een gebied van 3,80x3,80m over, dus ruimte genoeg.
lizard87 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:52:
[...]Alternatief is misschien een L opstelling langs de bestaande muren met een eiland horizontaal geplaatst (ipv verticaal zoals nu op de tekening). Je wilt wel ruimte overhouden naar de tuindeuren uiteraard, maar die behoud je dan wel. Makkelijke inloop naar je keuken, en plek om met meerdere mensen te zijn indien gewenst.
Dan had ik een groter huis moeten kopen :). Bij een eiland wil je aan alle kanten minimaal 1 meter ruimte hebben, dus als het eiland ook 1 meter breed is en de kastjes van de L 60cm diep zijn, is er 3,6m nodig. Er is echter maar 2,75m...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
SPT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:19:
[...]

Qua ruimte lijkt het me wel wat om het aanrechtblad langs de muur bij de trapkast 1,85m lang te maken, en dan van het eiland 0,60m binnen de muur te laten vallen en 0,40m te laten uitsteken (dus een eiland van 1,00m breed).
Wil je je eiland puur werk & opslagruimte, of bv een deel waar je aan kunt zitten/staan? Zeker als je er zo'n semi-bar-achtig iets op legt aan de eetkamer kant (10cm kunststof werkblad in welke kleur/patroon dan ook) met wat barkrukken dan loopt dat eigenlijk mooi over van je eethoek naar je keuken, ook vanuit de onderkant van de plattegrond gezien. Bijkomend voordeel is dat je het zicht op je pannen en 'kooktroep' wat beperkt vanuit je eethoek, maar dat kan ook iets persoonlijks zijn - ik houd dat het liefste uit zicht.

Koken op je 'eiland' lijkt me ook het meest logische qua flow: je pakt je eten uit de koelkast, wast het, bereid het, en kookt het, met de klok mee. Qua lijnen zou je dan kunnen overwegen je vitrinekasten alsnog naast de hoge kasten te zetten zodat dat doorloopt. Maakt het misschien wat uniformer dan tegen de zijkant van vitrinekastjes aankijken vanaf je eettafel?
SPT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:19:
[...]
Dan had ik een groter huis moeten kopen :).
Woops, had me wat miskeken op de maten dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

lizard87 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:34:
[...]Wil je je eiland puur werk & opslagruimte, of bv een deel waar je aan kunt zitten/staan? Zeker als je er zo'n semi-bar-achtig iets op legt aan de eetkamer kant (10cm kunststof werkblad in welke kleur/patroon dan ook) met wat barkrukken dan loopt dat eigenlijk mooi over van je eethoek naar je keuken, ook vanuit de onderkant van de plattegrond gezien. Bijkomend voordeel is dat je het zicht op je pannen en 'kooktroep' wat beperkt vanuit je eethoek, maar dat kan ook iets persoonlijks zijn - ik houd dat het liefste uit zicht.
Ja, zo had ik het idd. in gedachte: het uitstekende deel zou dan het zit-deel zijn dat iets uitsteekt.

Nog een ander idee dat me net te binnen schiet (voortbordurend op jouw horizontale eiland-idee): wat nu als ik een kastenwand neem aan de kant van de garage, en een groot (2,40m x 1,00m) kookeiland langs de openslaande deuren. De vloer loopt daar door tot het glas, dus dan heb je aan de kant van de berging 2,95m. Bij een kookeiland van 1m breed heb je dan aan beide kanten 0,95m. Het eiland zou dan doorlopen tot halverwege het raam naast de openslaande deuren en er blijft (aan de kant van de erker) 3,80m x 2,65m voor de keukentafel. Zou dat wat zijn, of is het te groot gezien de omvang van de keuken?

Aan de andere kant zou er anders juist een hoop open ruimte overblijven: in het hele gebied van 3,80 x 4,20 dat in de ontwerptekening aan de keuken grenst hoeft eigenlijk alleen een tafel + stoelen te komen.
lizard87 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:34:
[...]Woops, had me wat miskeken op de maten dan |:(
Kan gemakkelijk gebeuren, gezien de gigantische huizen die sommigen in dit draadje hebben. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door SPT op 05-11-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
SPT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:52:
[...]

Nog een ander idee dat me net te binnen schiet (voortbordurend op jouw horizontale eiland-idee): wat nu als ik een kastenwand neem aan de kant van de garage,

[...]

De vloer loopt daar door tot het glas, dus dan heb je aan de kant van de berging 2,95m.

[...]
Zou je iets kunnen uitzoomen met je plattegrond of aangeven waar wat zit? Ik ben nu kwijt waar je berging en garage zitten namelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

lizard87 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:02:
[...]Zou je iets kunnen uitzoomen met je plattegrond of aangeven waar wat zit? Ik ben nu kwijt waar je berging en garage zitten namelijk O-)
Tuurlijk!

Dus de keuken dwars, parallel aan de openslaande deuren. De keukentafel komt dan een kwartslag gedraaid bij de erker. Aan alle kanten zou er minimaal 0,95m zijn om het kookeiland. Dat houdt niet over qua ruimte (hoewel het aan de kant van de eethoek/woonkamer natuurlijk wel open is).

Ik ga natuurlijk ook nog advies inwinnen bij keukenboeren hierover, maar ben bang dat die vooral zullen adviseren om voor de duurste optie te gaan :X .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NuwqkTgNgTv00Ztjy3PIM99u/thumb.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door SPT op 05-11-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

SPT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:05:
Dus de keuken dwars, parallel aan de openslaande deuren. De keukentafel komt dan een kwartslag gedraaid bij de erker. Aan alle kanten zou er minimaal 0,95m zijn om het kookeiland. Dat houdt niet over qua ruimte (hoewel het aan de kant van de eethoek/woonkamer natuurlijk wel open is).

Ik ga natuurlijk ook nog advies inwinnen bij keukenboeren hierover, maar ben bang dat die vooral zullen adviseren om voor de duurste optie te gaan :X .

[Afbeelding]
Het handigste is om deze tekening te pakken, de maten van de eettafel en die er in plaatsen zoals je die wilt hebben staan.

Daarna ga je knippen/plakken met allerlei opstellingen (ikzelf gebruik daar altijd visio voor, maar er zijn legio andere programmas die handig hier in kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06 16:57
Pff blijf in dubio over waar keuken af te nemen.

Projectleverancier is vrij duur, over hele linie dik 30% boven internetprijzen.

Haecker Systemat kasten +30%
Jetstone Keramisch werkblad +100% :X
Apparatuur +30%

Scheelt daarmee totaal zo'n €5000 euro tov online prijzen.

Daar staat echter tegenover:
- Cheque van €5.000 ipv retour bedrag van €3200
- Geen coördinatie kosten van €250 die geldt bij kosten derden
- Directe lijn met aannemer, betere toegang tot de bouw voor op tijd inmeten
- Komt onder garantie bouw

Dit zijn allemaal 'voordelen' die ze zelf afdwingen natuurlijk. Het is haast een soort koppelverkoop.

Nu kunnen we wel alleen kasten en installatie bij ze afnemen. Zij installeren dan apparatuur en werkblad als die goed aangeleverd worden.

Al met al valt die 5000 duurder daar wel mee weg, maar houd je wel onzekerheid dat als er ook maar iets niet goed gaat met werkblad of apparatuur, ze daar verder nul zorg voor dragen.

Dan nog optie natuurlijk om elders een totaalpakket af te nemen, maar echt goedkoper zal je niet uitkomen door verlies van de cheque.

Wat je dan hebt:
- Voordeel = kasten/apparatuur/werkblad/montage onder één dak
- Nadeel = niet de directe lijn met de bouw wat nadelig kan uitpakken misschien

Het is wat zuur dat de Projectleverancier zoveel duurder is. Ik wil best premium betalen en de sigaar uit eigen doos op de koop toenemen (2k verschil cheque vs non-cheque), maar dat ze zelfs dan nog duurder zijn als je er alles wilt afnemen... als ze 15% duurder waren ipv 30% was er geen probleem.

Wat zouden jullie doen? Ik neig naar toch de project leverancier doen en werkblad en apparaten dus los bestellen. Maar dan dus maar hopen dat er geen geschillen komen over bv werkblad beschadiging bin installatie of dat afmeting niet zou kloppen (Projectleverancier kan wel de exacte maatvoering meegeven)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@Hertog_Martin je moet vooral meenemen dat voor die cheque van '5k' je daar echt geen 5k aan waarde voor terugkrijgt bij die leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Hertog_Martin schreef op woensdag 6 november 2019 @ 02:20:

Apparatuur +30%

Dit zijn allemaal 'voordelen' die ze zelf afdwingen natuurlijk. Het is haast een soort koppelverkoop.

Nu kunnen we wel alleen kasten en installatie bij ze afnemen. Zij installeren dan apparatuur en werkblad als die goed aangeleverd worden.

Al met al valt die 5000 duurder daar wel mee weg, maar houd je wel onzekerheid dat als er ook maar iets niet goed gaat met werkblad of apparatuur, ze daar verder nul zorg voor dragen.

Dan nog optie natuurlijk om elders een totaalpakket af te nemen, maar echt goedkoper zal je niet uitkomen door verlies van de cheque.

Wat je dan hebt:

Het is wat zuur dat de Projectleverancier zoveel duurder is. Ik wil best premium betalen en de sigaar uit eigen doos op de koop toenemen (2k verschil cheque vs non-cheque), maar dat ze zelfs dan nog duurder zijn als je er alles wilt afnemen... als ze 15% duurder waren ipv 30% was er geen probleem.

Wat zouden jullie doen? Ik neig naar toch de project leverancier doen en werkblad en apparaten dus los bestellen. Maar dan dus maar hopen dat er geen geschillen komen over bv werkblad beschadiging bin installatie of dat afmeting niet zou kloppen (Projectleverancier kan wel de exacte maatvoering meegeven)..
3200-250 = grofweg 3000 euro terug vs 5000 euro als check. Ik zou zeggen, ga met je voorstel van de projectleverancier naar een ander, laat het doorrekenen (en neen ander...). Sowieso was onze ervaring dat de niet projectleverancier meer tijd had en nam en een aantal ideeen heeft aangebracht waar wij achteraf heel blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Hertog_Martin
Houd er rekening mee dat je aannemer waarschijnlijk ook nog 10% provisie krijgt over jou order. De kans is dus heel groot dat een andere leverancier goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwenoort
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
@Hertog_Martin
Voor ons wogen de ervaringen (van anderen) bij het plaatsen / aftersales ed van de keukenleverancier zwaar mee. Dan wil ik best wat geld betalen voor wat gemak. Genoeg te doen bij nieuwbouw. Bij onze projectkeuken leverancier waren die ervaringen t.o.v. hun sales pitch ietswat minder zeg maar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lizard87
SPT schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:05:
[...]

Nu snap ik 'm! Ik denk dat het ruimte technisch wel prima gaat werken. Weet niet welke regio je woont, maar er zijn genoeg keukenzaken waar gewoon goed met je wordt meegedacht ipv het duurste aansmeren. Sommigen waren ook actief met me aan het meedenken van "als je het zo en zo doet scheelt dat je een paar honderd euro maar heb je precies hetzelfde".
Je coordinatiekosten zul je alleen hebben als je de leidingen laat verleggen (iig, dat was bij mij zo) - afhankelijk van welke opstelling je wilt kan je keukenleverancier dat veel goedkoper en makkelijker zelf. Qua keuken, fijn dat het bij jou iig een optie is om alleen de kasten te doen. Bij mij was het alles of niets, en dat werd dus niets - ik kon elders voor hetzelfde geld een veel betere keuken halen, of dezelfde keuken voor minder. Voor Häcker Systemat met dat werkblad kan het lonen een keer naar Duitsland te rijden: ik kreeg heel goede prijzen bij Möbel Fäber in Nordhorn. En die installeren dagelijks keukens in Nederland.

Of de keuken er bij oplevering in zit is voornamelijk een factor van je eigen planning. Moet/wil je snel over? En wil je je vloer onder de keuken doorleggen of niet? Garantie maak ik me niet echt zorgen om, maar laat wel liever alles door 1 partij doen. En dan geeft de externe keukenleverancier ook gewoon garantie op hun werk (en dat alles samen past). En wat @Douwenoort ook zegt, een keukenleverancier levert je waarschijnlijk meer gemak en kwaliteit op. Die directe lijn met de bouw lijkt mij persoonlijk niet zo belangrijk. Het is een kwestie van 1 keer inmeten, en daarna komen ze toch zelf alles er in zetten. Dan heb ik liever direct contact met degene die mijn keuken installeert dan over 8 schijven via de aannemer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rene_op_adsl
  • Laatst online: 07-12-2022

Apparatuur +30%

Wat je dan hebt:

Wij hebben met exact dezelfde gedachtes lopen klooien. Wat ons uiteindelijk aan de kant van de projectleverancier heeft geholpen waren de kosten voor het verleggen van de leidingen. Die zaten bij de projectleverancier erbij in en moest ik bij (3) andere leveranciers extra bijleggen a 1200 eu. Daarbij: Wij hebben exact dezelfde keuken bij andere keukenboeren laten uitrekenen en kwam uiteindelijk misschien net 400 eu goedkoper uit. Ook nog: Alle (verlegde) leidingen zaten bij oplevering van de woning op de juiste plaats. Iets wat vaak niet mogelijk is, als je je keuken bij een andere partij afneemt.
Maar het blijft een moeilijke beslissing, dit ben ik met je eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
@lizard87 en @rene_op_adsl dus ook twee gebruikers met andere opvatting hierin. @lizard87 jij zou dus zeggen dat wat Rene schetst niet aan orde is en ook net zo goed gaat via keuken derden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
@Hertog_Martin Ja. Kijk, in alle gevallen laat je je keuken installeren door een professionele partij. Dat is ofwel een keukenleverancier die aan het project verbonden is, ofwel een 'onafhankelijke' keukenleverancier. Beiden geven garantie op de door hun geleverde installaties, en beide zullen weten wat ze doen. Dus als een deurtje niet goed werkt, dan is het enige verschil of je de aannemer belt of die onafhankelijke keukenleverancier. Persoonlijk werk ik dan liever direct met iemand dan dat dat via de aannemer gaat. Bij keukens zie ik ook minder risico dan een badkamer, waar lekkages en voegen wat riskanter zijn.

Maar, dit geldt voor de situaties waarin je alles door 1 laat doen. Op het moment dat ze allebei de helft doen heb je alleen garantie op het feit dat ze naar elkaar gaan wijzen als er iets fout gaat.

Wat @rene_op_adsl zegt mbt de leidingen kan echter wel relevant zijn: ik wilde een aparte opstelling, en laat dan ook het leidingwerk etc door de bouwer doen, omdat dan ook de vloerverwarming goed gelegd wordt (dus niet onder mijn keukenkastjes). Een keukenboer in De Goorn gaf echter aan dat met waar mijn leidingen uit de muur komen ze dat makkelijk zelf kunnen omleggen, het enige wat lastigere was de perilex aansluiting voor mijn fornuis. Een meter opzij kan de keukenleverancier zelf. Als er echt grote verschuivingen zijn van waar de leidingen en aansluitingen standaard uit de muur komen dan is het wel netter dat weg te laten werken door je aannemer.

Het kost mij bijna 2k (zie plaatje), maar dan nog is de totaalprijs beter en de kwaliteit hoger dan al dat zelfde via de projectleverancier. Hier wel 2 noten bij:
  1. Apparatuur verklaart een groot deel van het kostenverschil (2.6k of 4.8k voor een fornuis bv..), dus daar heb jij geen last van als je dat zelf kunt aanschaffen.
  2. Ook bij afname bij de projectleverancier kreeg ik dit schema en komen die kosten bovenop mijn keuken. Check even of dat bij jou ook het geval is.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7zf9rSS/Leidingen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
lizard87 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:18:
@Hertog_Martin
• Ook bij afname bij de projectleverancier kreeg ik dit schema en komen die kosten bovenop mijn keuken. Check even of dat bij jou ook het geval is.
[/list]

[Afbeelding]
Idem hier. Coordinatiekosten waren bij ons standaard als je niet via de projectleverancier afnam. Leidingen konden aangelegd worden obv tekening keukenleverancier en kosten altijd geld (ook via projectleverancier).

Bij ons was doorslaggevend: gevoel bij keukenleverancier vs projectleverancier en ontwerp.
BTW voor de keuken neem je volgens mij altijd direct contact op met de leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 09:46
Michel.10 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:50:
Beste mede Tweakers,

Mijn vriendin en ik zijn ook voor een nieuwbouwwoning op zoek naar een geschikte keuken voor de beschikbare (niet ideale) ruimte in de woning. Onderstaand een afbeelding van de begane grond met de ruimte voor de keuken.

[Afbeelding]

[...]
@Michel.10 het lijkt erop dat wij een zelfde soort project hebben (misschien nog wel hetzelfde!).
Toevallig woningtype G? Bij ons gaat het om D.

Wij zitten ook met dit 'dilemma' en gaan waarschijnlijk voor een U-keuken zoals hier al door @Kapitein Merijn werd voorgesteld.

Onze keukenruimte is iets ruimer en wellicht dat een eiland wel zou passen.
Echter zitten we dan met de eettafel en de woonkamerdeur (een schuifdeur zien we persoonlijk niet zitten, evenals een bank aan de eettafel).

Wellicht dat iemand er nog op wil schieten? O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0Mt0JfF/Luna-D.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Celluiar op 07-11-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:37
Voor onze nieuwe keuken hebben we gekozen voor kasten tot tegen het plafond. Keuken is ondertussen gemonteerd en nu blijkt er een opening van ca. 1,5 cm te zijn tussen bovenkant kasten en het plafond. Ik vind dit ten eerste geen mooi afgewerkt gezicht en het maakt het moeilijker om er tegenaan het plafond te schilderen. Bovendien blijft er zo vuil boven de kasten ophopen.

De keukenboer raadt sterk af om deze opening dicht te maken. Hij heeft zeker gelijk voor de zijkant van de kolomkast ten einde ventilatie voor de koelkast te voorzien. Maar de zichtbare voorzijde moet volgens mij perfect dicht te maken zijn met een klein latje, te bevestigen met een paar puntenjes kitlijm. Maar de plaatser houdt de boot af en wil er liever niet aan beginnen.

Wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
drfrisbee schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:31:
[...]

Idem hier. Coordinatiekosten waren bij ons standaard als je niet via de projectleverancier afnam. Leidingen konden aangelegd worden obv tekening keukenleverancier en kosten altijd geld (ook via projectleverancier).

Bij ons was doorslaggevend: gevoel bij keukenleverancier vs projectleverancier en ontwerp.
BTW voor de keuken neem je volgens mij altijd direct contact op met de leverancier
Ja contact met projectleverancier zou verder zelfde zijn als met elk ander leverancier geloof ik.

Wij hebben ook allerlei kosten voor verplaatsen leidingen etc in koperskeuzelijst bij keuken via derden met daarbij vernoemd dat bij projectleverancier het nog apart geoffreerd wordt. Maar zat niet in de offerte dus nog ff nagevraagd. Misschien dat dat ook nog geld scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
Hertog_Martin schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:47:
[...]

Ja contact met projectleverancier zou verder zelfde zijn als met elk ander leverancier geloof ik.
Bij mij is de projectleverancier van de aannemer, dus misschien vandaar mijn verwarring 8)7

Ik kreeg bij de projectleverancier wel ook hetzelfde tabelletje als ik in een eerdere post deelde, alleen dan zonder de 250 "coordinatiekosten keuken van derden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Zoef1 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:25:
Voor onze nieuwe keuken hebben we gekozen voor kasten tot tegen het plafond. Keuken is ondertussen gemonteerd en nu blijkt er een opening van ca. 1,5 cm te zijn tussen bovenkant kasten en het plafond. Ik vind dit ten eerste geen mooi afgewerkt gezicht en het maakt het moeilijker om er tegenaan het plafond te schilderen. Bovendien blijft er zo vuil boven de kasten ophopen.

De keukenboer raadt sterk af om deze opening dicht te maken. Hij heeft zeker gelijk voor de zijkant van de kolomkast ten einde ventilatie voor de koelkast te voorzien. Maar de zichtbare voorzijde moet volgens mij perfect dicht te maken zijn met een klein latje, te bevestigen met een paar puntenjes kitlijm. Maar de plaatser houdt de boot af en wil er liever niet aan beginnen.

Je hebt minimaal 200 cm2 nodig voor de ontluchting van je koelkast en aangezien er geen rooster geplaatst kan worden is die opening dus noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Zoef1 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:25:

Een opening bovenaan de kasten wand van 1,5cm welke vol in het zicht zit zou ik absoluut niet mee akkoord gaan. Je neemt zo'n dichte kastenwand juist omdat dat zo strak en mooi lijkt, zo'n opening helpt heel die gedachte om zeep natuurlijk.

Voor de ventilatie van de koelkast kan ook een rooster aan de zijkant of desnoods in de plint geplaatst worden lijkt mij. Helemaal dicht zou ik het in elk geval niet maken, je koelkast leeft er misschien niet korter door maar je zult de koelkast absoluut veel meer horen omdat hij harde moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:37
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:53:
[...]

Je hebt minimaal 200 cm2 nodig voor de ontluchting van je koelkast en aangezien er geen rooster geplaatst kan worden is die opening dus noodzakelijk.
Goed punt ivm die 200 cm², ik had er nog niet bij stilgestaan dat er zoveel ontluchting moet voorzien worden en dit zowel bovenaan als onderaan. Ik zie nu dat 200 inderdaad een minimum lijkt te zijn dat door ijskast fabrikanten wordt aangehouden. Vrees dat ik maar met moeite aan 100 cm² geraak als ik bovenzijde laat dichtmaken, uitgezonderd de zijkant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:04:
[...]

Voor de ventilatie van de koelkast kan ook een rooster aan de zijkant of desnoods in de plint geplaatst worden lijkt mij.
Want warme lucht heeft de neiging om naar beneden te stromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:00
MikeyMan schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:32:
[...]

Want warme lucht heeft de neiging om naar beneden te stromen?
Nee natuurlijk niet. Is ook niet de beste oplossing, maar iets is beter dan niets.
Vorm gaat soms een beetje voor functie, dat is de afweging die gemaakt zal moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
B-Real schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:40:
[...]

Nee natuurlijk niet. Is ook niet de beste oplossing, maar iets is beter dan niets.
Vorm gaat soms een beetje voor functie, dat is de afweging die gemaakt zal moeten worden.
Een koelkast heeft be- en ontluchting nodig. Er moet dus ook een rooster (of dubbele bodem) gemaakt worden onder het apparaat.
In dit geval gaat functie toch zeker boven vorm. Je garantie vervalt gewoon als het niet volgens de voorschriften is gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Wij hebben ook ruim 1,5cm vrij boven de kastenwand (die doorloopt in een muur), echter hebben we een donker front en zie je de opening niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel.10
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-06 09:57
Heeft niemand ervaring met deze merken?? :9
Michel.10 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:57:
Voor onze keuken twijfelen wij nog tussen de merken Schuller en Pronorm. Wat prijs betreft zijn ze gelijkwaardig voor dezelfde opstelling en apparatuur.

Het betreft onderstaande types:

Schuller C2 en C3
Pronorm proline 128

Welke betreft de betere kwaliteit en waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene_op_adsl
  • Laatst online: 07-12-2022
Michel.10 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:48:
Heeft niemand ervaring met deze merken?? :9

[...]
Jazeker!

Trotse eigenaar van Schuller C2 in eilandopstelling (2,40m x 1,20m), met losse kastenwand, 4 kasten breed....
Kleur: Mat Kristalwit

Kwaliteit is zoals je mag verwachten van Schuller. Degelijke kasten (scharnieren) en de lades zitten stevig in de rails en wiebelen niet als je de lade helemaal uittrekt. Iets wat mij bij andere merken nog wel eens tegenviel.
Ik zal proberen wat foto's te uploaden, maar ben nog even aan het uitzoeken hoe dat moet.... Volgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 12:51
Ik heb me ook in de wereld van keukens uitzoeken gegooid. Ik moet nl ook eerdaags een tekening leveren aan de installateurs van mijn nog te bouwen woning. Het wordt een hoge kastenwand met parallel een eiland voor. Ik heb genoeg ruimte, maar vanwege het budget laat ik het bij 5 hoge kasten wat dan zo'n 3m is en dan ook een eiland ervoor van 3m x 1,2m.

Ik denk dat het kastjes worden met 78cm hoogte en ik neig nu naar een Dekton werkblad, mede door dit topic. Schuller levert m.i. goede kwaliteit en 78cm hoge kasten, maar ik ben deze alleen nog bij Super Keukens tegengekomen. Zij leveren volgens mij geen Dekton (nog niet gevraagd) en bij keramiek moet de dikte minimaal 2cm zijn. Dit vind ik raar, gezien bij andere aanbieders wel voor 12mm gekozen kan worden. De verkoper gaf al aan dat ik beter elders de apparatuur kan kopen, dat is gunstiger. Bij verschillende bekende partijen al een offerte laten maken, dat scheelt onderling zelfs enorm.

Dus het er op dat ik het Dekton werkblad, de apparatuur en de kasten bij drie verschillende partijen ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
dhhdante schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:41:
Schuller levert m.i. goede kwaliteit en 78cm hoge kasten, maar ik ben deze alleen nog bij Super Keukens tegengekomen.
Schüller ben ik tegengekomen bij Bemmel & Kroon ook, evenals bij Ekelhoff in Nordhorn (Duitsland). Beiden hebben Dekton volgens mij (Ekelhoff sowieso, en flink goedkoper). Häcker (iig de Systemat) heeft ook 78cm.

Wat mij verteld werd is dat het werkblad 20mm is, tenzij je het opdikt (naar bv 4cm), dan is het 12mm met een opdekrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 23:03
Ook wij zijn ons aan het orienteren op een nieuwe keuken. Zaterdag zijn we bij Superkeukens langs gegaan. Prima geholpen daar en geen opdringerige verkoper.

De prijs inclusief montage is 11.500.

Dit is met de volgende apparaten:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tjk8iv6.png

Montage kosten waren ongeveer +- 850 euro. Als ik vervolgens de apparaten van de totaalprijs afhaal, dan kom ik uit op 5669 voor de keukenkasten + aanrechtblad (gewoon kunststof) en dus de winstmarge voor superkeukens.

Is dit een beetje reëel? Of veel te duur?

Indeling:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/azfngst.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1ay2v95q.png

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
Vraagje hier, een eiland koof (plafond ombouw), wat hebben jullie daar ongeveer voor betaald? Ik krijg net een offerte van de aannemer voor 1750,- en vind dat nogal fors naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 12:51
Possible schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:21:

Als ik vervolgens de apparaten van de totaalprijs afhaal
Is dat screenshot van een Super Keukens offerte, of is dat van een andere aanbieder? In het laatste geval kun je dan denk ik niet zomaar dat er af trekken, want de kans is aanwezig dat zij het niet voor dezelfde prijs kunnen leveren. Daarnaast krijg je vaak een aparte offerte als je de aanbieder mailt, dan krijg je wellicht een korting omdat je veel tegelijk afneemt.

Lijkt me wel verstandig dus, om een offerte van SK te krijgen per deel gespecificeerd. Zodat je de apparaten elders kunt aanschaffen.
lizard87 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:48:
[...]

Schüller ben ik tegengekomen bij Bemmel & Kroon ook, evenals bij Ekelhoff in Nordhorn (Duitsland). Beiden hebben Dekton volgens mij (Ekelhoff sowieso, en flink goedkoper). Häcker (iig de Systemat) heeft ook 78cm.

Wat mij verteld werd is dat het werkblad 20mm is, tenzij je het opdikt (naar bv 4cm), dan is het 12mm met een opdekrand.
Bedankt, ik ga bij hen ook even checken wat ze voor me kunnen betekenen.

Betekent het nu dat er dus altijd een opdekrand moet bij een werkblad? Ik snap nog steeds niet waarom de ene 12mm aanbiedt en de andere idd met zo'n opdekrand.

[ Voor 34% gewijzigd door echthard op 11-11-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 23:03
@dhhdante

De offerte is van Superkeukens ja. De type nummers staan erbij, echter geen prijzen. Vandaar dat ik al die apparaten gewoon op bol.com heb gezocht. Daar kwam dus die prijs (screenshot) vanuit.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
dhhdante schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:17:
[...]

Betekent het nu dat er dus altijd een opdekrand moet bij een werkblad? Ik snap nog steeds niet waarom de ene 12mm aanbiedt en de andere idd met zo'n opdekrand.
Die werkbladen worden te zwaar en te duur als alles massief wordt, terwijl het niet echt toegevoegde waarde meer heeft voor stabiliteit of stevigheid. Tot 2cm krijg je dus een massief blad, dan heb je geen opdekrand nodig. Alles daarboven krijg je een 12mm blad met opdekrand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
Scr33x0r schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:24:
Vraagje hier, een eiland koof (plafond ombouw), wat hebben jullie daar ongeveer voor betaald? Ik krijg net een offerte van de aannemer voor 1750,- en vind dat nogal fors naar mijn idee.
Ik heb geen eiland, maar krijg een rechte koof (verlaagd plafond) tegen de muur van 60 cm diep, 35 cm hoog en zo'n 4 meter lang. Deze word gemaakt door het bedrijf dat ook de montage van de keuken gaat uitvoeren.
Dit kost mij:
arbeid: 360, materiaal: 189 en voorrijkosten: 68. (excl btw)
Het stucen en schilderen zit hier niet bij want dat word door een ander bedrijf gedaan.
Het (groter) boren van het gat in de buitenmuur (betonboorder) zit hier ook niet bij.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
lizard87 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:30:
[...]

Nu snap ik 'm! Ik denk dat het ruimte technisch wel prima gaat werken. Weet niet welke regio je woont, maar er zijn genoeg keukenzaken waar gewoon goed met je wordt meegedacht ipv het duurste aansmeren. Sommigen waren ook actief met me aan het meedenken van "als je het zo en zo doet scheelt dat je een paar honderd euro maar heb je precies hetzelfde".

[...]

Je coordinatiekosten zul je alleen hebben als je de leidingen laat verleggen (iig, dat was bij mij zo) - afhankelijk van welke opstelling je wilt kan je keukenleverancier dat veel goedkoper en makkelijker zelf. Qua keuken, fijn dat het bij jou iig een optie is om alleen de kasten te doen. Bij mij was het alles of niets, en dat werd dus niets - ik kon elders voor hetzelfde geld een veel betere keuken halen, of dezelfde keuken voor minder. Voor Häcker Systemat met dat werkblad kan het lonen een keer naar Duitsland te rijden: ik kreeg heel goede prijzen bij Möbel Fäber in Nordhorn. En die installeren dagelijks keukens in Nederland.

Of de keuken er bij oplevering in zit is voornamelijk een factor van je eigen planning. Moet/wil je snel over? En wil je je vloer onder de keuken doorleggen of niet? Garantie maak ik me niet echt zorgen om, maar laat wel liever alles door 1 partij doen. En dan geeft de externe keukenleverancier ook gewoon garantie op hun werk (en dat alles samen past). En wat @Douwenoort ook zegt, een keukenleverancier levert je waarschijnlijk meer gemak en kwaliteit op. Die directe lijn met de bouw lijkt mij persoonlijk niet zo belangrijk. Het is een kwestie van 1 keer inmeten, en daarna komen ze toch zelf alles er in zetten. Dan heb ik liever direct contact met degene die mijn keuken installeert dan over 8 schijven via de aannemer..
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
Haha heerlijk. Ja, ik heb hele positieve ervaringen bij Faber. Gaan zelf deze week de knoop doorhakken (zie mijn eerste post in dit topic), maar 90% zeker dat het Faber wordt. Niet alleen vanwege de prijs, maar ook omdat ik enorm prettig geholpen ben, er goed meegedacht werd, en ze gewoon kwaliteit spul hebben staan. En voordeel is dat ze met eigen monteurs werken die niet weggaan voor het goed is (evenals Ekelhoff trouwens), ipv een ZZP'er die de stopwatch aan heeft staan. Qua klusjesman weet ik niet zeker, daar moet ik zelf ook nog achter komen. Dus als je daar meer over weet hoor ik het graag!

Qua keukenzaak die geen afspraak wilde maken, in Lelystad toevallig? :P Ik had hetzelfde. Wel enorm prettig gesprek met de eigenaar trouwens, die me vanalles heeft uitgelegd en ook toch nog naar m'n offerte heeft gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 09:56
Goed om te horen! Wij gaan ook voor Faber. We hebben hem ook een eerdere offerte gestuurd en kwam precies op 14.000 uit :) . Zefls nadat we grotere ovens gekozen hebben.
We hebben ook vrienden die hun keuken daar gekocht hebben. Daar was iets kapot en hebben ze prima snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skippor
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-06 15:55
Members only: Inleiding

Werkhoogte 99cm (kan nog 96cm worden)
Plint hoogte 10cm
Blad dikte 4cm
Korpus hoogte 85cm

Hieronder een opsomming van de kasten:
Onderkasten(vermelde maat is breedte)
1x 90cm 2 lades
1x Carouselkast 2 draaiplateaus
2x 70cm 2 lades + 1 binnenlade
1x 100cm 2 lades + 1 binnenlade
1x 60cm 2 lades
1x passtuk tbv 135graden
1x 80cm 2 Deuren + 2 planken ( Kast t.b.v. spoelbak)
1x passtuk tbv 135graden
1x 60cm kast tbv vaatwasser
1x passtuk naast vaatwasser
1x wangafwerking 16mm

Hogekasten 220cm (staat los van de andere kasten) (alle lades lopen in 1 lijn door)
1x 50cm 2 lades onder deur boven
1x 60cm 2 lades onder, oven en magnetron, klepdeur boven
2x wangafwerking 16mm
1x sierlijst rondom hoge kast

Keukenindeling:
https://imgur.com/F5VFg97

Members only: Prijs

Nu is mijn vraag is dit rëeel? Het zijn namelijk behoorlijk wat maatwerkkasten en ik bij andere partijen geen vergelijkbare offertes krijg om het goed te kunnen vergelijken.

(Note: ik zit vast aan het hart van de kookplaat i.v.m. een bestaand gat voor de afzuiging en ik geen nieuw gat wil boren in de gevel, vandaar de 70cm kasten, en dat wij de verdeling 60cm, 90cm, 60cm, 90cm kasten niet mooi vinden)

• Barry|IA
Skippor schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:51:
***members only***

Werkhoogte 99cm (kan nog 96cm worden)
Plint hoogte 10cm
Blad dikte 4cm
Korpus hoogte 85cm

Hieronder een opsomming van de kasten:
Onderkasten(vermelde maat is breedte)
1x 90cm 2 lades
1x Carouselkast 2 draaiplateaus
2x 70cm 2 lades + 1 binnenlade
1x 100cm 2 lades + 1 binnenlade
1x 60cm 2 lades
1x passtuk tbv 135graden
1x 80cm 2 Deuren + 2 planken ( Kast t.b.v. spoelbak)
1x passtuk tbv 135graden
1x 60cm kast tbv vaatwasser
1x passtuk naast vaatwasser
1x wangafwerking 16mm

Hogekasten 220cm (staat los van de andere kasten) (alle lades lopen in 1 lijn door)
1x 60cm 2 lades onder, oven en magnetron, klepdeur boven
2x wangafwerking 16mm
1x sierlijst rondom hoge kast

Keukenindeling:
https://imgur.com/F5VFg97

***members only***

Nu is mijn vraag is dit rëeel? Het zijn namelijk behoorlijk wat maatwerkkasten en ik bij andere partijen geen vergelijkbare offertes krijg om het goed te kunnen vergelijken.

(Note: ik zit vast aan het hart van de kookplaat i.v.m. een bestaand gat voor de afzuiging en ik geen nieuw gat wil boren in de gevel, vandaar de 70cm kasten, en dat wij de verdeling 60cm, 90cm, 60cm, 90cm kasten niet mooi vinden)
Kunnen zij absoluut 100% zeker de maatwerkkasten leveren met het door jou gekozen houtfront?

Ik vind het aardig aan de prijs, maar je hebt inderdaad flink wat maatwerk. Houdt rekening met hoe de latten worden qua breedte bij je maatwerk kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skippor
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-06 15:55
Barry|IA schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:56:
[...]

Kunnen zij absoluut 100% zeker de maatwerkkasten leveren met het door jou gekozen houtfront?

Ik vind het aardig aan de prijs, maar je hebt inderdaad flink wat maatwerk. Houdt rekening met hoe de latten worden qua breedte bij je maatwerk kasten.
Ja, ze leveren alle genoemde maten i.c.m. deze frontjes.
Alle onderkasten zijn maatwerk door de aangepaste hoogte.
Verder zijn alleen de 70cm brede onderkasten en de 50cm brede hoge kasten niet standaard t.o.v. andere keuken leverancier t.a.v. de breedte.

Hoe de lat verdeling is van de frontjes ga ik extra opletten bedankt voor de tip.

Ik had inderdaad al zo'n vermoeden dat het wel wat aan de hoge kant is. (we hebben dan ook wel veel lades) Maar het is niet anders, omdat ik de frontjes nog niet ergens anders ben tegen gekomen. En dit volgens mij de enige indeling wat mooi is t.o.v. de kookplaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Skippor schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:49:
[...]

Ja, ze leveren alle genoemde maten i.c.m. deze frontjes.
Alle onderkasten zijn maatwerk door de aangepaste hoogte.
Verder zijn alleen de 70cm brede onderkasten en de 50cm brede hoge kasten niet standaard t.o.v. andere keuken leverancier t.a.v. de breedte.

Hoe de lat verdeling is van de frontjes ga ik extra opletten bedankt voor de tip.

Ik had inderdaad al zo'n vermoeden dat het wel wat aan de hoge kant is. (we hebben dan ook wel veel lades) Maar het is niet anders, omdat ik de frontjes nog niet ergens anders ben tegen gekomen. En dit volgens mij de enige indeling wat mooi is t.o.v. de kookplaat...
Als de afstand tussen de infrezingen 15cm is zal je een hele drukke keuken krijgen. Bij de gewenste maatvoering zou ik kiezen voor een infrezing om de 10cm (al vind ik dat persoonlijk ook te druk).
Ongeacht het maatwerk vind ik de prijs ook aan de hoge kant. Je zou eens kunnen kijken of er een Tristar dealer bij je in de buurt zit. Zij maken het front ook wat je graag zou willen en rekenen geen extra kosten voor het inkorten in hoogte of breedte van de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiXana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 18:45
Ik ben op zoek naar een combi-oven om dat onze oude defect is.
Iemand een aanrader? Prijs rond de 1200 euro.

Moet wel redelijk groot/flexibel zijn om eventueel meerdere gerechten klaar te maken

Stoomfunctie niet persé nodig.
Magnetron ook niet (hebben al een solo magnetron apart).

[ Voor 4% gewijzigd door MiXana op 15-11-2019 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MiXana schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:39:
Ik ben op zoek naar een combi-oven om dat onze oude defect is.
Iemand een aanrader? Prijs rond de 1200 euro.

Moet wel redelijk groot/flexibel zijn om eventueel meerdere gerechten klaar te maken

Stoomfunctie niet persé nodig.
Magnetron ook niet (hebben al een solo magnetron apart).
Als een magnetron niet nodig is, wat bedoel je dan met een combi-oven? Een combi-oven is namelijk altijd een magnetron+oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Anoniem: 1269914 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 01:07:
Hallo,

Ik weet niet of ik nu in het juiste topic zit, maar ik heb een vraag over NUVA keukens.
Mijn man en ik willen een woning kopen in een nieuwbouw project en nuva is daarin de keuken leverancier.
Ik wil absoluut geen DMG keuken.
Bij nuva zeggen ze geen onderdeel te zijn van DMG, maar alleen mee te liften met het inkoop voordeel van apparatuur.
Als ik nuva Google zou ene Pieter van Nuys eigenaar zijn en ligt het hoofdkantoor in Someren.
Als ze bij de DMG groep horen zou dan het hoofdkantoor niet in Waalwijk moeten liggen? Zoals bij de rest?
#daretoask

Alvast bedankt 😊

Groetjes Leonie
Nuva zit bij ons ook bij het project. Ik ben bij Nuva/ DMG en Bruynzeel geweest en uiteindelijk waren alle 3 de prijzen vergelijkbaar maar hadden we aan Nuva het beste gevoel overgehouden dus uiteindelijk hebben wij daar voor gekozen.

Nuva heeft overigens gewoon Hacker Systemat kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

silmaril8 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:51:
[...]

Als een magnetron niet nodig is, wat bedoel je dan met een combi-oven? Een combi-oven is namelijk altijd een magnetron+oven.
Jij ben in de war met een combi-magnetron.
Een combi-oven wordt ook gebruikt voor een stoomoven en bakoven in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
PaT schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:29:
[...]

Maar stoom was ook al niet nodig voor @MiXana.

Dan zoekt hij toch gewoon een bakoven? :p

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43

Reinier

\o/

Met grill :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:29:
Volgens mij niet:
https://www.coolblue.nl/a...-oven-combimagnetron.html
https://www.bol.com/nl/l/...combi-oven/N/18306+48280/
https://blog.keukenwarenh...tron-combi-oven-verschil/
Of in ieder geval volgens deze definities niet.

En stoom+bakovens (stoomovens zijn eigenlijk altijd ook bakovens) worden als combi-stoomovens gedefinieerd.

[ Voor 10% gewijzigd door silmaril8 op 15-11-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justjordyl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-01 18:17
.

[ Voor 121% gewijzigd door justjordyl op 20-10-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

justjordyl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:28:
[...]

Dekton is erg breekbaar, het verhaal van stukjes die van het werkblad afbreken is dus waar. Krasvrij is het ook niet 100% en hittebestendig is 8mm ook zeker niet!
Het verhaal is waar, omdat jij het hier beaamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justjordyl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-01 18:17
(Bericht verwijderd)

[ Voor 95% gewijzigd door justjordyl op 20-10-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justjordyl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:49:
[...]

Ik werk dagelijks met Dekton, voordat het er ook maar uit ziet als keukenblad. Het is erg breekbaar.
En mensen vergissen zich vaak dat Dekton geen Keramiek is.

Dekton en Keramiek zitten ook een hoop verschillen in.
Dan weet je nog niks over eindgebruikers die een blad hebben dat snel beschadigd raakt....dat is interessant hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Vraag proefstaaltjes aan en test het gewoon. Dat deed mij besluiten gewoon voor een composiet te kiezen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:11:
Vraag proefstaaltjes aan en test het gewoon. Dat deed mij besluiten gewoon voor een composiet te kiezen uiteindelijk.
Niet dat daar de hoekjes niet vanaf vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeeMoney schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:11:
Ik had composiet en als je daar hete deksels op zet krijg je verkleuringen van de lijm en dus lijntjes in je blad die er nooit uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:15:
[...]

Ik had composiet en als je daar hete deksels op zet krijg je verkleuringen van de lijm en dus lijntjes in je blad die er nooit uitgaan.
Ik had materialen binnen gekregen (waaronder dekton en nog een paar) en die hadden allemaal meer en slechtere nadelen.
Denk aan boterzacht, kwetsbaar vanaf de zijkant of niet leverbaar in mijn maten/kleuren.
En als laatste de prijs. Composiet zit overal mooi tussenin.

En pannen zet ik toch nooit direct op het blad(onderzetter) en deksels in de spoelbak.
Overigens in mijn vorige woning ook composiet gehad en daar geen last van kringen of vlekken gehad in 7 jaar tijd.

@MikeyMan natuurlijk kan ook daar een hoek af maar het is relatief sterk vanaf alle kanten voor een gemiddelde prijs. Keramisch vond ik ook erg mooi spul maar erg kwetsbaar vanaf de zijkanten en niet leverbaar in onze kleur/afwerking.

[ Voor 35% gewijzigd door GeeMoney op 15-11-2019 21:26 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1