Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste
Acties:

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:54
justjordyl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:49:
[...]

Ik werk dagelijks met Dekton, voordat het er ook maar uit ziet als keukenblad. Het is erg breekbaar.

En mensen denken vaak dat Dekton, keramiek is.
Dekton en Keramiek zitten ook een hoop verschillen in.
Barst los, som de verschillen eens op. Leg meteen even uit waarom een dekton blad niet kras- en hittebestendig is.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik moet altijd lachen om de 'breek/verkleurt/krast' snel verhalen. Dat is toch maar net hoe je ermee omgaat?
Ik heb 10 jaar een glazen werkblad gehad. Als 1 soort geassocieerd wordt met breken is dat het wel.
In die 10 jaar heb ik twee miniscule putjes in mijn blad gekregen door spullen die er vanuit de bovenkastjes opvielen.

Dekton is dan weer blijkbaar gevoeliger voor stoten vanaf de zijkant. Mijn keukenleverancier wilde absoluut mijn spoelbak niet onder het blad hangen. Hij had dat al eerder eens gedaan en die mensen moesten binnen korte tijd een nieuw blad omdat de stukken bij het doen van de afwas er vanaf vlogen.

Ik ben overigens tot nu toe erg tevreden met mijn Dektonblad. Maar goed, die heb ik nog geen half jaar.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• lizard87
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 06-12 13:31
Ik heb een ietwat onhandige vriendin, en zij heeft een stuiterbal van bijna 6. De hardheid en hittebestendigheid van Dekton spreken me zeker aan. Voor mezelf vertrouw ik het ook wel, maar mijn vriendin gaat een hartaanval krijgen wanneer ze dat blad breekt. Let wel, wanneer, niet als :P

Alle andere materialen vallen eigenlijk wel af door de verschillende nadelen. Het zal dus composiet worden. Ik kijk niet echt uit naar kringen in m'n blad door deksels, maar daar moet ik dan maar wat op verzinnen.

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:02
Hier al na anderhalve week een dikke buts in composiet blad :(. Helaas onbekend hoe dit is ontstaan. Volgende week komt de leverancier (Dekker) langs om evt te herstellen. Daarnaast was een deel van het blad niet helemaal vlak. De keukenleverancier heeft dit deel met een spie opgevuld, om het blad zo wat naar boven te drukken. Lijkt me ook niet helemaal lekker. Ook maar even overleggen met Dekker.

https://imgur.com/drZOGXT

https://imgur.com/drZOGXT

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:39
Ik heb meerdere mensen in dit topic gezien die een inbouw koffieautomaat hebben gekozen.

Iemand die ervaringen kan delen?

Wij twijfelen er een te nemen van Siemens. Deels voor goede koffie deels voor esthetisch. Maar schijnt lastig te zijn qua onderhoud.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hertog_Martin schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:13:
Ik heb meerdere mensen in dit topic gezien die een inbouw koffieautomaat hebben gekozen.

Wij twijfelen er een te nemen van Siemens. Deels voor goede koffie deels voor esthetisch. Maar schijnt lastig te zijn qua onderhoud.
Precies dat... Voor de functionaliteit hoef je het niet te doen. Onderhoud is net iets lastiger.

Wij zijn weer terug bij een losse Jura.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:48
Hertog_Martin schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:13:

De mijne is nu twee jaar en doet het prima. Waarom zou onderhoud lastig zijn?

Wel lastig als hij defect gaat en niet meer te repareren is, dan heb je kans dat een nieuwe qua uiterlijk niet matcht met je oven(s). Maar dat geldt voor de ovens zelf ook.

Wat wel rot is: ik heb er een vriezer onder zitten en die vertoont wat roest door water uit de koffiemachine (knoeien, eigenlijk user error).

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:15
@Hertog_Martin de nieuwste Miele is een verademing. Automatische reiniging namelijk :) . Ik wil niet anders meer, ziet er sjiek uit en past helemaal bij de andere apparaten en geen losse apparaten op het eiland in mijn geval.
Een mooie hoek voor een luxe apparaat is ook mooi maar dan moet je die plek wel hebben.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:51
Voor het onderhoud zou ik een inbouw niet laten. Wij hebben een coffeecorner (nis) gemaakt met daarin een los apparaat, vonden we er leuk uit zien. Daarnaast hadden wij de meerprijs voor een ingebouwd apparaat er niet voor over al kan je met een sjiek los apparaat als genoemde Jura ook de beurs trekken.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:48
twodigits schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:55:
Voor het onderhoud zou ik een inbouw niet laten. Wij hebben een coffeecorner (nis) gemaakt met daarin een los apparaat, vonden we er leuk uit zien. Daarnaast hadden wij de meerprijs voor een ingebouwd apparaat er niet voor over al kan je met een sjiek los apparaat als genoemde Jura ook de beurs trekken.
De prijs zou voor mij de belangrijkste reden zijn om geen inbouwapparaat te nemen. De koffie die uit een JURA met dezelfde prijs als een gemiddeld inbouwapparaat komt is aanzienlijk beter. Inbouwapparaten hebben naar mijn mening een zeer matige prijs/kwaliteitverhouding. Doe mij maar fijn een losse goede handmatige espressomachine (dus geen volautomaat zoals JURA, hoewel dat zeer goede machines zijn als je een volautomaat wil).

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:54
GeeMoney schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:38:
@Hertog_Martin de nieuwste Miele is een verademing. Automatische reiniging namelijk :) . Ik wil niet anders meer, ziet er sjiek uit en past helemaal bij de andere apparaten en geen losse apparaten op het eiland in mijn geval.
Een mooie hoek voor een luxe apparaat is ook mooi maar dan moet je die plek wel hebben.
Wel belangrijk om te vermelden dat het koffiemachine is van 4k ;)
Prachtige machine dat zeker!

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Wij gebruiken nu ruim 2 jr de siemens CT636LES1. Wat een fijn apparaat en wat een heerlijke koffie. Reinigen ca 1x in de 2-3 weken is een klusje van een half uur voor op de zondagochtend. Ik heb hem wel aangeschaft met verlengde garantie aangezien deze machines geen goede pers hadden mbt de duurzaamheid vd machine. Tot nu toe erg tevreden en bij een aantal onlinestores zijn ze best betaalbaar.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Hertog_Martin
Bedankt voor de vele reacties.

Gisteren bij Möbel Faber geweest en goed gevoel bij.

Dit moet 'm nu worden (met koffieautomaat dus nog optioneel)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hertog_Martin wijzigde deze reactie 17-11-2019 13:19 (8%)

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:24
cryptapix schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:03:
[...]

De prijs zou voor mij de belangrijkste reden zijn om geen inbouwapparaat te nemen. De koffie die uit een JURA met dezelfde prijs als een gemiddeld inbouwapparaat komt is aanzienlijk beter. Inbouwapparaten hebben naar mijn mening een zeer matige prijs/kwaliteitverhouding. Doe mij maar fijn een losse goede handmatige espressomachine (dus geen volautomaat zoals JURA, hoewel dat zeer goede machines zijn als je een volautomaat wil).
Helemaal eens, kwaliteit boven prijs :-). Als je een koffieliefhebber bent dan gaat er niks boven een halfautomaat met goede koffiemaler :-)

• GeeMoney
drfrisbee schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:12:
[...]

Helemaal eens, kwaliteit boven prijs :-). Als je een koffieliefhebber bent dan gaat er niks boven een halfautomaat met goede koffiemaler :-)
Nee, een echte koffie liefhebber maalt zijn eigen boontjes, heeft een langdurig bevochtigingsproces, eigen filtertjes en kookt zijn water op de ideale temperatuur en mengt dat vervolgens op unieke wijze.
En dan heb je dus na een uur een bakje koffie.

Uit de automaten komt gewoon prima koffie, wel duur natuurlijk maar het oog wil ook wat en niet iedereen heeft de ruimte en tijd voor losse apparaten.

• Skippor
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-12 16:24
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:05:
[...]

Als de afstand tussen de infrezingen 15cm is zal je een hele drukke keuken krijgen. Bij de gewenste maatvoering zou ik kiezen voor een infrezing om de 10cm (al vind ik dat persoonlijk ook te druk).
Ongeacht het maatwerk vind ik de prijs ook aan de hoge kant. Je zou eens kunnen kijken of er een Tristar dealer bij je in de buurt zit. Zij maken het front ook wat je graag zou willen en rekenen geen extra kosten voor het inkorten in hoogte of breedte van de kasten.
Ben er inmiddels ook achter dat het het achterliggende merk achter de Resedentic keuken al Tristar is...
Afgelopen zaterdag bij een (andere) Tristar dealer geweest. hier kwamen de kasten nog €1500,- duurder uit.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en het noemen van het merk!
Deze week de knoop maar doorhakken. Zal vanavond wat impressies plaatsen.

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 04-12 11:40

PB-powell

Mr. Laziness

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor ons huis, hiervoor hebben we een bouwdepot gekregen bij de aanschaf van het huis omdat de huidige keuken (een originele Jan des Bouvries Bruynzeel keuken uit 1999) op is.
Inmiddels bij twee keukenzaken geweest: KeukenSale en IKook. Beide kwamen met ongeveer hetzelfde ontwerp en vergelijkbare apparatuur (en zelfde merk keuken) op ongeveer dezelfde prijs ~12K inclusief plaatsing en 'een stukje korting'. Nou zijn we van plan om naar nog een derde partij in Apeldoorn te gaan om nog wat andere ervaringen op te doen en te kijken bij welke zaak we een goed gevoel hebben.
Bij IKook gaf de dame echter ons twee prijzen mee, met en zonder apparatuur. Ze gaf aan dat als wij zelf de apparatuur wilden regelen dat ze dat prima vond en heeft daarbij ook de lijst (en productnummers) meegegeven van de apparaten die zij had geselecteerd. Dat was voornamelijk Pelgrim apparatuur.
Nu hebben we zelf inmiddels ook al wat rondgekeken en her en der prijzen gezien die zowel vergelijkbaar als lager en hoger zijn dan de Pelgrim apparaten, maar we vinden het lastig inschatten wat de 'goede' merken qua prijs-kwaliteit verhouding zijn.
Heeft men hier tips over welke merken we moeten vermijden, welke over priced zijn en welke juist goed zijn? We hebben nu voornamelijk gekeken naar Siemens, Pelgrim, AEG, Etna en Zanussi. Ons budget voor de apparaten is ~5000 voor (alles inbouw):
Koelkast (zonder vriesvak)
Inductieplaat, het liefst een waarbij twee zones gekoppeld kunnen worden
Afzuigunit
Vaatwasser (stille variant het is een open keuken)
Combi-magnetronoven
Gewone oven, het liefst met zelfreiniging en geen stoom

En een antwoord als 'voor 5K ga je dat niet redden' is ook een antwoord, dan weten we gewoon dat we wat extra moeten sparen/bijleggen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:49
PB-powell schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:47:
Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor ons huis, hiervoor hebben we een bouwdepot gekregen bij de aanschaf van het huis omdat de huidige keuken (een originele Jan des Bouvries Bruynzeel keuken uit 1999) op is.
Inmiddels bij twee keukenzaken geweest: KeukenSale en IKook. Beide kwamen met ongeveer hetzelfde ontwerp en vergelijkbare apparatuur (en zelfde merk keuken) op ongeveer dezelfde prijs ~12K inclusief plaatsing en 'een stukje korting'. Nou zijn we van plan om naar nog een derde partij in Apeldoorn te gaan om nog wat andere ervaringen op te doen en te kijken bij welke zaak we een goed gevoel hebben.
Bij IKook gaf de dame echter ons twee prijzen mee, met en zonder apparatuur. Ze gaf aan dat als wij zelf de apparatuur wilden regelen dat ze dat prima vond en heeft daarbij ook de lijst (en productnummers) meegegeven van de apparaten die zij had geselecteerd. Dat was voornamelijk Pelgrim apparatuur.
Nu hebben we zelf inmiddels ook al wat rondgekeken en her en der prijzen gezien die zowel vergelijkbaar als lager en hoger zijn dan de Pelgrim apparaten, maar we vinden het lastig inschatten wat de 'goede' merken qua prijs-kwaliteit verhouding zijn.
Heeft men hier tips over welke merken we moeten vermijden, welke over priced zijn en welke juist goed zijn? We hebben nu voornamelijk gekeken naar Siemens, Pelgrim, EAG, Etna en Zanussi. Ons budget voor de apparaten is ~5000 voor (alles inbouw):
Koelkast (zonder vriesvak)
Inductieplaat, het liefst een waarbij twee zones gekoppeld kunnen worden
Afzuigunit
Vaatwasser (stille variant het is een open keuken)
Combi-magnetronoven
Gewone oven, het liefst met zelfreiniging en geen stoom

En een antwoord als 'voor 5K ga je dat niet redden' is ook een antwoord, dan weten we gewoon dat we wat extra moeten sparen/bijleggen.
Voor 5K ga je dat makkelijk redden. Qua merken staat er genoeg in de topicstart denk ik en in het topic.
Kijk eens op sites als 123apparatuur en stel eens een lijstje samen. (Etna en Zanussie zou ik al schrappen van je lijstje als je 5k budget voor apparaten hebt)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Martinusz schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:56:
[...]

Voor 5K ga je dat makkelijk redden. Qua merken staat er genoeg in de topicstart denk ik en in het topic.
Kijk eens op sites als 123apparatuur en stel eens een lijstje samen. (Etna en Zanussie zou ik al schrappen van je lijstje als je 5k budget voor apparaten hebt)
De TS geeft geen merken als het komt op apparatuur, dat was de reden voor mijn post.
En waarom Etna en Zanussie schrappen?

• Martinusz
PB-powell schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:58:
[...]

De TS geeft geen merken als het komt op apparatuur, dat was de reden voor mijn post.
En waarom Etna en Zanussie schrappen?
Omdat dat de goedkope merken zijn, als je 5K budget hebt voor apparatuur ga je natuurlijk niet voor budgetmerken :)

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:00
PB-powell schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:47:
..... Nou zijn we van plan om naar nog een derde partij in Apeldoorn te gaan om nog wat andere ervaringen op te doen en te kijken bij welke zaak we een goed gevoel hebben.
.....
Welke zaak is dat in Apeldoorn? ikzelf heb ervaring met Voortman, en die is eigenlijk best goed. Het is gewoon een no-nonsense toko waar ook de aftersales goed in elkaar zit. (wij hadden bijvoorbeeld een koof nodig om de afzuigkap slang: het was niet duidelijk of die nou wel of niet in de prijs zat, het materiaal was in elk geval niet in de levering opgenomen. Ze zijn die later alsnog op basis van een €0 factuur wezen plaatsen (het gaat niet eens om het bedrag, maar wel om het gevoel wat het mij geeft dat ze dat ding achteraf nog komen plaatsen, en netjes ook nog)

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Martinusz duidelijk :) dan slaan we die in eerste instantie over.

@Sammy_tukker we wilden gaan kijken bij Moodkeukens, Voortman zullen we ook gaan onderzoeken. Wij zijn overigens bij IKook in Hattem geweest, die gaf ons ook wel een goed gevoel. De after-sale is voor ons ook het belangrijkste, we horen helaas toch nog genoeg verhalen waarbij het na afloop regelen van tegenvallers lastig is.

• Martinusz
PB-powell schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:14:
@Martinusz duidelijk :) dan slaan we die in eerste instantie over.

@Sammy_tukker we wilden gaan kijken bij Moodkeukens, Voortman zullen we ook gaan onderzoeken. Wij zijn overigens bij IKook in Hattem geweest, die gaf ons ook wel een goed gevoel. De after-sale is voor ons ook het belangrijkste, we horen helaas toch nog genoeg verhalen waarbij het na afloop regelen van tegenvallers lastig is.
Volgens mij zit het een beetje zo:

A-Merk: Siemens, Bosch, AEG, Atag.....
B-Merk: Pelgrim......
C-Merk: Etna, Zanussi

Heb weleens een lijstje voorbij zien komen, dacht dat die in de topicstart stond, maar dus niet.
Overigens kunnen bijv. SIemens of Bosch dan ook weer goedkopere series hebben, dus het zegt niet altijd alles.

Voor onze nieuwe keuken hebben we bij elkaar gezocht:
AEG koelkast
Novy afzuigkap
Pelgrim inductieplaat + combi-magnetron
Totaal: 2800,-

Martinusz wijzigde deze reactie 18-11-2019 10:17 (14%)

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Martinusz schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:15:
[...]

Volgens mij zit het een beetje zo:

A-Merk: Siemens, Bosch, AEG, Atag.....
B-Merk: Pelgrim......
C-Merk: Etna, Zanussi

Heb weleens een lijstje voorbij zien komen, dacht dat die in de topicstart stond, maar dus niet.
Overigens kunnen bijv. SIemens of Bosch dan ook weer goedkopere series hebben, dus het zegt niet altijd alles.

Voor onze nieuwe keuken hebben we bij elkaar gezocht:
AEG koelkast
Novy afzuigkap
Pelgrim inductieplaat + combi-magnetron
Totaal: 2800,-
Dat lijstje ziet er logisch uit, als andere lezers hier nog aanvullingen hebben op het B-merk lijst toevallig :+ wij zijn niet thuis in die markt.
En op basis van jouw aangeschafte apparaten en de oven en vaatwasser die wij erbij willen zouden we rond de 4500 komen. Dat past dan prima in ons budget.

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06-12 10:34
Ook maar eens melden, bezig met een nieuwe keuken voor ons 'casco' huis. Heel wat leveranciers afgeweest, zitten nu op het laatste stukje.

De keuken in elk geval, u-vorm van grofweg 3x3x3 in betonlook. Let op, plaatje valt wat donker uit, met name werkblad/achterwand - is meer grijs in werkelijkheid.
- 1x side-by-side (niet ingetekend, gaan we zelf elders kopen)
- 1x 120 ladekast met inductie en 2 laden met bestek
- 1x 120 hoekkast met legplank
- 1x 60 spoelbak kast met lade en afvalsysteem (spoelbak 50 met flexibele kraan)
- 1x VW
- 1x 100 ladekast met 2 laden en bestek
- 2x 60 hoge kast met 2 lades, apparatuur, en deur
- Ongeveer 6m werkblad, composiet, 3cm
- Ongeveer 6m achterwand 50cm hoog

Apparatuur volledig atag, matrix lijn in grafiet. Vinden we erg mooi en fijn werken, goed stil en de prijs is ook erg redelijk.
- Oven 60cm ATAG OX6692C
- Combi 45cm ATAG CX4692C
- Lade 15cm ATAG BD1692D
- Inductiekookplaat ATAG HI7471EV
- Afzuigkap ATAG WS90292BAM
- Vaatwasser VA3013RT

Lijken nu uit te komen op 14-15k, exclusief de koelkast (grofweg 5k apparatuur, 3k kasten, 3k werkblad, 2k materiaal, 1k achterwand).Twijfel zit nu vooral tussen Bemmel&Kroon en Voortman - Bemmel lijkt iets meer kastruimte te hebben (Pronorm) en Voortman (merk...?) kan weer de binnenkant verven en werkt ook met 16mm platen op de uiteindes.. Kwa buiten en binnenkant is dan onze voorkeur ook Voortman op dit moment, maar prijs is dan wel weer in voordeel van Bemmel.

Benieuwd of hier iemand nog input heeft rond de opzet/apparatuur/prijs, of iets dat doorslag kan geven naar 1 van de 2 keukenmerken/aanbieders.

Keuken aanzicht

Xanaroth wijzigde deze reactie 18-11-2019 11:58 (5%)

• Ruudje88
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-12 14:39
@Xanaroth Geen koelkast of vriezer? Apparatuur kun je misschien nog wel omlaag krijgen qua prijs.

Ik heb in 2017 het volgende gekocht voor €5000 via keukenloods ter vergelijking.

Novy D6830 plafondunit
Atag HG9511MBA gaskookplaat
Atag CM4511AC koffiezetter
Atag CX4511D combi-oven
Atag KD62122A koelkast
Atag VA61211KT

• Xanaroth
Ruudje88 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:35:
@Xanaroth Geen koelkast of vriezer? Apparatuur kun je misschien nog wel omlaag krijgen qua prijs.

Ik heb in 2017 het volgende gekocht voor €5000 via keukenloods ter vergelijking.

Novy D6830 plafondunit
Atag HG9511MBA gaskookplaat
Atag CM4511AC koffiezetter
Atag CX4511D combi-oven
Atag KD62122A koelkast
Atag VA61211KT
Yep, side-by-side doen we voor nu apart, want daar hoeft verder ook niks mee gedaan te worden met montage ofzo. Hoeven niks met ijsblokjes of koud water, gewoon groot ding met veel opslag ruimte. Bij de laatste onderhandeling nog wel mogelijk dat we dat aanstippen, maar waarschijnlijk is dat snel 'verdiend' via een webshop voor ons.

Apparatuur kan mogelijk iets af, maar niet veel verwachtten we. Bij check was het 4500 online bij iets lager niveau oven/magnetron, en dan heb je nog zaken als spoelbak/kraan die erbij komen (gaat ook snel naar de 500 samen).
Zal dan meer zijn waar ze op papier de korting neerzetten.

Xanaroth wijzigde deze reactie 18-11-2019 12:06 (7%)

• justjordyl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 05-12 20:06
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:39:
[...]

Barst los, som de verschillen eens op. Leg meteen even uit waarom een dekton blad niet kras- en hittebestendig is.
Dekton is heel erg kwetsbaar omdat de quartz, glas en porseleindeeltjes samen geperst worden met het gewicht van ongeveer 25,000kg. Dit in combinatie met de samenstelling van de platen maken het kwetsbaar.

100% verklaren kan ik het niet, maar een plaat 8mm Dekton is niet bestand tegen de hitte van een gloeiend hete pan. Waardoor hij dus gewoon kan knappen. Uiteraard geld dit niet voor de dikkere 20mm. Dit heb ik kunnen testen.

Krasvrij is het niet, noem het eerder krasbestendig. Als je met iets keramisch over Dekton gaat heb je niet de garantie dat er geen krassen op komen. En na verloop van tijd krijg je toch krassen en zie je er toch alles op. Maar dat heb je evengoed met een granieten of composieten blad. Dekton tegen Dekton of materiaal met dezelfde hardheid kan het materiaal ook lelijk bekrassen!

Ik merk wel dat Dekton goed schoon te maken/houden is, opgedroogde verf en watervaste stift gaat er na (flink) boenen gewoon van af! Het vereist wel wat poets werk, maar de print blijft onaangetast. Ook na het opdrogen van de verf met de verf-afbrander! (Natuurlijk op eigen risico en hangt af wat voor poetsmiddelen je gebruikt)

En verder is Dekton gewoon een mooi product. Het kan voor binnen en buiten, absorbeert geen water of andere vloeistoffen. Het is goed schoon te houden en krasBESTENDIG niet krasVRIJ. Je kunt platen bookmatch maken dat de print mooi doorloopt op de andere delen van je keukenblad, stollenwand of achterwand.

Maar, als je het mij vraagt: Doe mij maar gewoon Graniet :)
En hopelijk ben ik duidelijk hoe mijn ervaringen met Dekton zijn. Ik heb het niet thuis op de keuken, maar werk er dagelijks mee.

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
justjordyl schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:27:
[...]
En hopelijk ben ik duidelijk hoe mijn ervaringen met Dekton zijn. Ik heb het niet thuis op de keuken, maar werk er dagelijks mee.
Verkies je graniet boven keramiek? Ik heb nu graniet en hiervoor composiet. Met composiet vind ik het vervelend dat het niet hittbestendig is en gevoelig is voor vlekken. Graniet vind ik nu ook niet helemaal geweldig met vlekken. Voor een nieuwe keuken zou ik gelijk kiezen voor keramiek.

• justjordyl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 05-12 20:06
orf schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:41:
[...]

Verkies je graniet boven keramiek? Ik heb nu graniet en hiervoor composiet. Met composiet vind ik het vervelend dat het niet hittbestendig is en gevoelig is voor vlekken. Graniet vind ik nu ook niet helemaal geweldig met vlekken. Voor een nieuwe keuken zou ik gelijk kiezen voor keramiek.
Dat is puur smaak, heb hier thuis nu een goudkleurige / geelkleurige graniet Giallo Veneziano liggen.
In de spatrand / lijst een paar stukjes uit omdat daar de deur tegenaan kwam terwijl de deurstopper weg was. Deze opgevuld met glaslijm en daar zie je helemaal niets meer van. Krassen zijn ook nauwelijks te zien door de kleur en het goed bijhouden / jaarlijks inboenen met zwarte was en staalwol!

Keramiek is voor mij de tweede keus, puur omdat ik het natuurproduct zo geweldig vind.
En ik denk ook dat het aan de kleur van het materiaal ligt waar je veel op ziet, denk aan zwart.

justjordyl wijzigde deze reactie 18-11-2019 20:09 (5%)

• Nicklazzz
  • Laatst online: 06-12 22:27
Heren,

Wij gaan zo beginnen met de renovatie van onze nieuwe woning. Voor de keuken heb ik een vraagje, wij hebben een inductieplaat genomen met afzuiging met een luchtafvoer welke ik via de kruipruimte weg werk. Ik heb dit met de keukenboer besproken en gaf aan hiervoor spirobuis te gebruiken. Mag ik aannemen dat dit goed is? Graag jullie input.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nicklazzz schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:10:
Heren,

Wij gaan zo beginnen met de renovatie van onze nieuwe woning. Voor de keuken heb ik een vraagje, wij hebben een inductieplaat genomen met afzuiging met een luchtafvoer welke ik via de kruipruimte weg werk. Ik heb dit met de keukenboer besproken en gaf aan hiervoor spirobuis te gebruiken. Mag ik aannemen dat dit goed is? Graag jullie input.
Ik zou gewoon lekker het spul van de fabrikant van de afzuigkap nemen.

BTW, wat bedoel je met 'via de kruipruimte'?

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
justjordyl schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:27:
[...]

Dekton is heel erg kwetsbaar omdat de quartz, glas en porseleindeeltjes samen geperst worden met het gewicht van ongeveer 25,000kg. Dit in combinatie met de samenstelling van de platen maken het kwetsbaar.

100% verklaren kan ik het niet, maar een plaat 8mm Dekton is niet bestand tegen de hitte van een gloeiend hete pan. Waardoor hij dus gewoon kan knappen. Uiteraard geld dit niet voor de dikkere 20mm. Dit heb ik kunnen testen.

Krasvrij is het niet, noem het eerder krasbestendig. Als je met iets keramisch over Dekton gaat heb je niet de garantie dat er geen krassen op komen. En na verloop van tijd krijg je toch krassen en zie je er toch alles op. Maar dat heb je evengoed met een granieten of composieten blad. Dekton tegen Dekton of materiaal met dezelfde hardheid kan het materiaal ook lelijk bekrassen!

Ik merk wel dat Dekton goed schoon te maken/houden is, opgedroogde verf en watervaste stift gaat er na (flink) boenen gewoon van af! Het vereist wel wat poets werk, maar de print blijft onaangetast. Ook na het opdrogen van de verf met de verf-afbrander! (Natuurlijk op eigen risico en hangt af wat voor poetsmiddelen je gebruikt)

En verder is Dekton gewoon een mooi product. Het kan voor binnen en buiten, absorbeert geen water of andere vloeistoffen. Het is goed schoon te houden en krasBESTENDIG niet krasVRIJ. Je kunt platen bookmatch maken dat de print mooi doorloopt op de andere delen van je keukenblad, stollenwand of achterwand.

Ik heb het in dit topic al eens eerder gezegd, maar waarom zou je in godsnaam een hete pan op je werkblad willen zetten?
Wat is er mis met of op het fornuis laten staan of op een onderzetter te zetten? Ik vind dat eigenlijk meer dan logisch zelfs...

Mijn moeder heeft een keer een schoongemaakte pan terug op het fornuis gezet en had niet door dat de pit nog in de laagste stand aanstond, toen ze de pan wilde opruimen was deze natuurlijk gloeiend heet. Dus uit schrik de pan het aanrecht op gegooid. Gelukkig geen brandwond, maar wel een mooi brandplek in het werkblad. Gevalletje brandverzekering uiteindelijk.

Ook las op de vorige pagina iets over kringen in het werkblad door deksels. Ik leg mijn deksels altijd op z'n kop op het werkblad of in de gootsteen. Misschien ook een gekke gewoonte, maar voorkomt ook ellende.

Wij hebben wel bewust geen granieten wasbak genomen. Dat zorgt vroeg of laat voor ellende i.c.m. een Quooker naar het schijnt. Een van de keukenzaken waar we waren geweest gaf als tip om daarvoor een spatsteen aan te schaffen, maarja dan heb je dus een mooie gootsteen waarbij er altijd iets in moet liggen 8)7
Dus het is gewoon een RVS (?) zwarte gootsteen geworden i.c.m. een granieten werkblad :)

En verder voorkom je uiteindelijk toch niet dat het werkblad beschadigd, er wordt immers op gewerkt maar een ernstige schade is redelijkerwijs wel te voorkomen. Vind ik althans....

• Nicklazzz
  • Laatst online: 06-12 22:27
MikeyMan schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:14:
[...]

Ik zou gewoon lekker het spul van de fabrikant van de afzuigkap nemen.

BTW, wat bedoel je met 'via de kruipruimte'?
Wij hebben een keukeneiland opstelling besteld, met luchtafvoer i.p.v. recirculatie. Hierdoor ga ik via de kruipruimte de buis leggen en naar (boven) buiten brengen net naast de buitenmuur.

Ik dien alles aan te leveren zodoende dat de keukenboer het maar dient aan te sluiten, d.w.z. dat ik een 150mm buis dien te voorzien waar het eiland komt. Hier levert de fabrikant alle stukken voor om dit aan te sluiten.

• GeeMoney
Ik kan eindelijk melden dat de keuken zo goed als af is!
Er zijn nog wat kleine dingen die moeten gebeuren maar die zijn volgende week ook allemaal gedaan.
Waaronder: lampen ophangen, Sonos kabeltjes nog door de muur trekken (loze leiding zit er al) en de plinten van de vloer. Morgen ook de dimmers en knoppen nog plaatsen en de taatsdeur komt ook volgende week.

Dit topic gaat echter over keukens en die staat :P :
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Totale eiland is 4,40x1,20 en vaste kastenwand is 3,00x2,35.

Naast kookgedeelte en buitenmuur is 68cm om door te lopen en de andere kant heeft 1.60m loopruimte.
Ruimte tussen eiland en vaste kastenwand is 1.25m

GeeMoney wijzigde deze reactie 20-11-2019 10:23 (23%)

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Mooi man! Vooral dat je aan 2 kanten kunt zitten is erg gezellig en knus.

Voetjevrijen is er alleen niet bij met dat tussenschot :p

AEG inbouwapparatuur kopen ONDER de internetprijzen? DM mij!

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:52
Na ontzettend veel lezen in dit dit topic, dank voor alle handige tips :) , hebben wij ons inmiddels ook in deze wonderbaarlijke wereld begeven en een keuken samengesteld (kleuren komen nog niet 100% overeen). L-keuken van 388 cm x 393 cm. Muur onderin kunnen we geen gebruik van maken wegens deur/ramen. Het rare 'hoekje' in de keuken is een trapkast.

Gezien de ruimte wilden we daar ook graag een eetplek in hebben en men kwam met onderstaande oplossing (tafel is getekend als 240 cm x 90 cm). Tafel wordt normale zithoogte.

Keuken:
  • Rotpunkt, sneeuwwit, extra mat
  • Keramisch blad (ca. 5 meter) met 20 cm spatplint (ook keramisch)
  • 1x 60 cm laag (vaatwasser)
  • 3x 100 cm laag (2x met binnenlade)
  • 1x le mans in de hoek
  • 2x 60 cm hoog
  • 1x 80 cm voor 'koffiehoek' (met binnenlade)
  • 2x 80 cm wandkast
  • Tafel: werkblad 220 cm x 90 cm
Apparatuur:
  • Quooker 22+FRRVS
  • Siemens SN878D46PE
  • Siemens HS836GTB6
  • Siemens CM836GNB6
  • Siemens EX877LYV5E
  • Siemens KI86SHD40
  • Siemens LC91KWV60
Bovenstaande installatie voor €21k (inclusief installatie). We zijn er zelf tevreden mee (dat is alvast het belangrijkste natuurlijk :P ), maar wat denken jullie?

GermanPivo wijzigde deze reactie 23-11-2019 16:45 (4%)

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:48
Heel mooi! Volgens mij ook een strakke prijs. Waar ben je geweest als ik vragen mag?

• Daan
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06-12 23:36
GeeMoney schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:26:
Naast kookgedeelte en buitenmuur is 68cm om door te lopen en de andere kant heeft 1.60m loopruimte.
Mooie keuken!
Hoeveel ruimte heb je tussen het eiland en de kastenwand?

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:51
B-Real schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:16:
[...]

Ik heb het in dit topic al eens eerder gezegd, maar waarom zou je in godsnaam een hete pan op je werkblad willen zetten?
Wat is er mis met of op het fornuis laten staan of op een onderzetter te zetten? Ik vind dat eigenlijk meer dan logisch zelfs...

Mijn moeder heeft een keer een schoongemaakte pan terug op het fornuis gezet en had niet door dat de pit nog in de laagste stand aanstond, toen ze de pan wilde opruimen was deze natuurlijk gloeiend heet. Dus uit schrik de pan het aanrecht op gegooid. Gelukkig geen brandwond, maar wel een mooi brandplek in het werkblad. Gevalletje brandverzekering uiteindelijk.

Ook las op de vorige pagina iets over kringen in het werkblad door deksels. Ik leg mijn deksels altijd op z'n kop op het werkblad of in de gootsteen. Misschien ook een gekke gewoonte, maar voorkomt ook ellende.

Wij hebben wel bewust geen granieten wasbak genomen. Dat zorgt vroeg of laat voor ellende i.c.m. een Quooker naar het schijnt. Een van de keukenzaken waar we waren geweest gaf als tip om daarvoor een spatsteen aan te schaffen, maarja dan heb je dus een mooie gootsteen waarbij er altijd iets in moet liggen 8)7
Dus het is gewoon een RVS (?) zwarte gootsteen geworden i.c.m. een granieten werkblad :)

En verder voorkom je uiteindelijk toch niet dat het werkblad beschadigd, er wordt immers op gewerkt maar een ernstige schade is redelijkerwijs wel te voorkomen. Vind ik althans....
Je deksel op de kop op het werkblad is wat ik ook deed met composiet. En daar kreeg ik haarfijne kleine lijntjes van op die plekken waar de rand van het deksel dus nog heet genoeg was om de lijm te laten verkleuren.

Op 4 jaar tijd was dat op 1 hand te tellen en het is me enkel opgevallen toen ik het huis ging verkopen en ik extra alert op alles was. De kopers hadden het niet gezien en boeide het ook niet, je moet er letterlijk voor met je neus bovenop zitten.

Maar het gebeurt dus wel al met zoiets stoms. Hoe goed je ook oplet 1x een foutje en je kunt pech hebben (wat te denken van iemand anders die even in jou keuken staat).

• Xanaroth
Xanaroth schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:52:
Ook maar eens melden, bezig met een nieuwe keuken voor ons 'casco' huis. Heel wat leveranciers afgeweest, zitten nu op het laatste stukje.

De keuken in elk geval, u-vorm van grofweg 3x3x3 in betonlook. Let op, plaatje valt wat donker uit, met name werkblad/achterwand - is meer grijs in werkelijkheid.
- 1x side-by-side (niet ingetekend, gaan we zelf elders kopen)
- 1x 120 ladekast met inductie en 2 laden met bestek
- 1x 60 spoelbak kast met lade en afvalsysteem (spoelbak 50 met flexibele kraan)
- 1x VW
- 1x 100 ladekast met 2 laden en bestek
- 2x 60 hoge kast met 2 lades, apparatuur, en deur
- Ongeveer 6m werkblad, composiet, 3cm
- Ongeveer 6m achterwand 50cm hoog

Apparatuur volledig atag, matrix lijn in grafiet. Vinden we erg mooi en fijn werken, goed stil en de prijs is ook erg redelijk.
- Oven 60cm ATAG OX6692C
- Combi 45cm ATAG CX4692C
- Lade 15cm ATAG BD1692D
- Inductiekookplaat ATAG HI7471EV
- Afzuigkap ATAG WS90292BAM
- Vaatwasser VA3013RT

Lijken nu uit te komen op 14-15k, exclusief de koelkast (grofweg 5k apparatuur, 3k kasten, 3k werkblad, 2k materiaal, 1k achterwand).Twijfel zit nu vooral tussen Bemmel&Kroon en Voortman - Bemmel lijkt iets meer kastruimte te hebben (Pronorm) en Voortman (merk...?) kan weer de binnenkant verven en werkt ook met 16mm platen op de uiteindes.. Kwa buiten en binnenkant is dan onze voorkeur ook Voortman op dit moment, maar prijs is dan wel weer in voordeel van Bemmel.

Benieuwd of hier iemand nog input heeft rond de opzet/apparatuur/prijs, of iets dat doorslag kan geven naar 1 van de 2 keukenmerken/aanbieders.

[Afbeelding: Keuken aanzicht]
Nog wat laatste updates;
- Voortman werkt dus met Hacker, niet de DMG Pronorm lijn. Gaf de doorslag tegenover Bemmel&Kroon.
- Wasbak en kraan nu in 'gunmetal'. Dus niet glanzend chroom maar iets donkerder, gezien al onze accenten zwart/grafiet/grijs zijn, en we zwart wat ver vonden gaan op dit vlak.
- Kraan met uittrekbaar stuk voor extra flexibiliteit.
- Iets warmer front, en dan grafiet plint om te breken met houten vloer.
- Voorkant van de keuken van 60 naar 65 diep, met name om rond spoelbak/kraan meer ruimte te hebben en wegwerken van de nodige leidingen/elektra.
- Achterwand laten we voor nu achterwege, omdat we nog niet uit zijn wat we doen met de wandafwerking in het algemeen.

Nu geëindigd op grofweg 14k inclusief montage, en net onder de 15 inclusief de amerikaanse koelkast.

Keuken aanzicht

Keuken overzicht

Voor de realistischere look; https://www.haecker-kuech...rillant-oxid-grafiet.html

Xanaroth wijzigde deze reactie 20-11-2019 10:32 (3%)

• GeeMoney
Daan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:05:
[...]

Mooie keuken!
Hoeveel ruimte heb je tussen het eiland en de kastenwand?
Dank je! Daar zit 1,25m tussen.

• Hoijong
@Xanaroth niet bang dat dit een trendkleur is die je zat bent na x jaar?

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:05
GeeMoney schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:26:
Ik kan eindelijk melden dat de keuken zo goed als af is!
Er zijn nog wat kleine dingen die moeten gebeuren maar die zijn volgende week ook allemaal gedaan.
Waaronder: lampen ophangen, Sonos kabeltjes nog door de muur trekken (loze leiding zit er al) en de plinten van de vloer. Morgen ook de dimmers en knoppen nog plaatsen en de taatsdeur komt ook volgende week.

Dit topic gaat echter over keukens en die staat :P :

***members only***

Totale eiland is 4,40x1,20 en vaste kastenwand is 3,00x2,35.

Ruimte tussen eiland en vaste kastenwand is 1.25m
Mooi hoor, uitgebalanceerd geheel. Zijn de bladen van het "tafel" en kookgedeelte aan elkaar gekit of gelast a la Corian?

Kon het zo snel niet vinden: Heb je eerder in dit topic gedeeld wat de investering voor deze keuken is geweest?

RobB_W wijzigde deze reactie 20-11-2019 11:31 (5%)

• GeeMoney
RobB_W schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:30:
[...]

Mooi hoor, uitgebalanceerd geheel. Zijn de bladen van het "tafel" en kookgedeelte aan elkaar gekit of gelast a la Corian?

Kon het zo snel niet vinden: Heb je eerder in dit topic gedeeld wat de investering voor deze keuken is geweest?
Dank je, de bladen zijn gekit. Er is dus een naad zichtbaar (al valt mij dit alles mee). Corian heb ik naar gekeken maar viel af vanwege een aantal zaken maar belangrijkste was krasgevoeligheid (het is echt boterzacht tov composiet/graniet) en helemaal niet hittebestendig en bijna 2x zo duur in mijn geval.
Voor alleen de kasten met lades en blad moet je denken aan 13k.

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 09:34
@GeeMoney Je hebt het vast als eens ergens geschreven maar welke tegels (merk) heb je liggen. Wij zijn ook van plan keramisch parket te leggen en deze vind ik wel mooi :)

• GeeMoney
Milo85 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:57:
@GeeMoney Je hebt het vast als eens ergens geschreven maar welke tegels (merk) heb je liggen. Wij zijn ook van plan keramisch parket te leggen en deze vind ik wel mooi :)
Betreft de Lea Lodge Grove (Regge tegels).

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 09:34
GeeMoney schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:31:
[...]

Betreft de Lea Lodge Grove (Regge tegels).
Bedankt! _/-\o_

• Xanaroth
Hoijong schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:14:
@Xanaroth niet bang dat dit een trendkleur is die je zat bent na x jaar?
Yep, vandaar voor dit soort keuken gekozen met hacker/pronorm classic (en uiteindelijk dus de hacker geworden).
Dat is gewoon basis kunststof met een laagje, geen echt relief (zoals houtnerfen) of andere afwerking (zoals landelijke keukens bijvoorbeeld, ingefreesd vlak). Daarbij ook losse zijwanden (16mm) aan de uiteindes van de hoge kasten en lage kast (dus zo los te halen) en volledige panelen bij lades/deuren.

Voor een 500-1000 euro en een dag of 2-3 werk zit er een nieuwe verflaag op als we er toch op uit gekeken raken of iets teveel vinden. Even bellen, alles eraf en na verfen weer terugzetten. Keuken kan dus prima 15-20 jaar mee op die manier.

Moet wel erbij vermelden, hebben ruim >2,5m plafond, dus na het werkblad op 92cm heb je >1,5m 'niks' behalve de muur. Geen lamp of kastjes of wat dan ook voor aankleding waardoor het naast een aanwezige print ironisch genoeg ook erg minimalistisch en kaal kan aanvoelen.

Ook hebben we wel voor een donker/warm, enigzins industrieel interieur gekozen. Dus ook een vrij aanwezige warme rustieke vloer, muren ook niet mooi glad maar met verschil (betonlook in wit/beige/lichtgrijs basis), en vrij aanwezig aankleding (zwarte rails met lampen, grote bruinleren U-bank, veel recyle hout&metaal meubels, zwarte piano, rood accenten in tapijt/schilderij...).

Dus de keuken kan volgens ons wel wat hebben om goed tot uiting te komen straks, en niet verdwijnt in de lichtere stelling van de wand, of dat de vloer compleet overheerst. Vandaar dat we kiezen om toch wat de grens op te zoeken.

Xanaroth wijzigde deze reactie 20-11-2019 13:42 (62%)

• iDaniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-12 20:47
iDaniel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:50:
Ook hier eindelijk een nieuwe keuken (na bijna twee jaar een afgetrapte keuken gebruikt te hebben in een aangekocht appartement (ca. 45 m2).

Wegens het grote knutsel en modificatie denken we aan een Ikea keuken. Komt budgettechnisch goed uit, en het heeft geen zin om een enorm dure keuken in een klein appartementje te plaatsen. We hebben het volgende ontworpen:

[Afbeelding: Keuken idee 7]

De Van links naar rechts staat de vaatwasser, gootsteen, hoek (bereikbaar via de gootsteen), besteklade, oven en koel-vriescombinatie. Vanwege de beperkte ruimte is gekozen voor een rij diepe en ondiepe kastjes. Het ziet er zo hopelijk ook wat ruimtelijker uit. Verticale scharnieren lijken mij handig voor de bovenkastjes. Een bar met wat krukjes zou extra werkruimte kunnen opleveren tijdens het koken, en iets van een gezelligheidsplek o.i.d. om aan te zitten.

De ruimte is 190 cm breed, 240 cm lang en 258 cm hoog. Dit geeft nogal wat beperkingen, zoals de kleinere (40 cm) brede besteklade en beperkte werkruimte. De ruimte ziet er als volgt uit:

[Afbeelding: Keuken bouw]

Het hele huis wordt komende week gestuct. Na het verven kan dus aan de bouw van de nieuwe keuken begonnen worden. :)

Comments of toevoegingen zijn natuurlijk welkom. :)
Ik dacht ik plaats even een kleine update :)

Na aanleiding van tips hebben we afgezien van het drankvak met bijbehorende bar. We zijn afgelopen drie zaterdagen hard aan de slag gegaan, met het volgende resultaat:

Een hoop maatwerk: 7 kastjes zijn verkort en 2 zijn er verlengt, en alle leidingen zijn omgelegd. Ik hoop de overige kastjes komende zaterdag op te hangen en het werkblad te installeren. Dan mist alleen de apparatuur nog. :9

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@iDaniel Hoeveel ruimte heb je tussen blad en de bovenkasten dan? Lijkt wat aan de krappe kant :?

MikeyMan wijzigde deze reactie 20-11-2019 15:13 (25%)

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:46
Weet iemand toevallig het verschil tussen een Miele KMDA 7774-1 en de 7633. De 7633 staat nu ineens op de website. Ik zie geen verschil in specificaties. Ook wist Miele zelf niet te vertellen wat het verschil was.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• iDaniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-12 20:47
@MikeyMan Tussen het blad en de bovenkasten zit 55 cm, wat zowel voor de specificaties van de kookplaat en afzuigkap toegestaan is. Het blad zit op 94 cm, de bovenkasten beginnen op 149 cm en de bovenstekasten beginnen op 210 cm. Geen ongebruikelijk maten volgens mij.

• williammorren
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-12 15:43
EiT schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:15:
Weet iemand toevallig het verschil tussen een Miele KMDA 7774-1 en de 7633. De 7633 staat nu ineens op de website. Ik zie geen verschil in specificaties. Ook wist Miele zelf niet te vertellen wat het verschil was.
Heb zelf geen van beide maar in de handleiding staat bij de 7633 dat je de Warmhoudtemperaturen kan wijzigen, dat vind ik niet meteen terug in de 7774.

• GeeMoney
@EiT is het verschil niet recirculatie? Dat is een add-on van ik dacht 275,- dat zit verdacht dicht bij het verschil in prijs tussen beide.
Naar wat ik weet is er maar 1 type plaat met vaste afzuiging, 2 flex zones met in het midden dus de afzuiging.

• EiT
GeeMoney schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:20:
@EiT is het verschil niet recirculatie? Dat is een add-on van ik dacht 275,- dat zit verdacht dicht bij het verschil in prijs tussen beide.
Naar wat ik weet is er maar 1 type plaat met vaste afzuiging, 2 flex zones met in het midden dus de afzuiging.
Nee die set kan je er los bij kopen.
De andere staat ook niet meer op de website, maar die was 35 euro goedkoper. Offerte is nog wel geldig

• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 11:18
Wij zijn ook opzoek naar een andere keuken voor ons huis. Ons budget is niet hoog en zal zo rond de €6000 zijn. Dat is dan inclusief apparatuur en plaatsen.

We hebben vandaag een keuken gezien bij keukenloods voor €6000 inclusief apparatuur (alles van Siemens) en plaatsen. Merk keuken is impuls. Kent iemand dit merk?

Of is het beter om toch maar de IKEA te gaan gezien de 25 jaar garantie? Of zijn er nog andere zaken voor dit budget?

• Barry
vangoghnl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:49:
Wij zijn ook opzoek naar een andere keuken voor ons huis. Ons budget is niet hoog en zal zo rond de €6000 zijn. Dat is dan inclusief apparatuur en plaatsen.

We hebben vandaag een keuken gezien bij keukenloods voor €6000 inclusief apparatuur (alles van Siemens) en plaatsen. Merk keuken is impuls. Kent iemand dit merk?

Of is het beter om toch maar de IKEA te gaan gezien de 25 jaar garantie? Of zijn er nog andere zaken voor dit budget?
Impuls is een stapje beter dan Ikea omdat alle kasten machinaal in elkaar gezet worden. Je wilt niet weten wat een verschil dat maakt in hoe lades lopen. Daarnaast zijn de stelpoten een stuk stabieler.

Met een budget van 6k (wat enorm veel geld is) kun je ook een Hacker Classic of Nobilia nemen, dat geeft je net wat meer vrijheid in kastenplanning en Impuls heeft nogal wat beperkingen in zijwandkleuren en korpuskleuren.

• TMC
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-12 22:04
Ik heb een nieuwbouwhuis met keuken. We hebben echter niet goed nagedacht over verlichting, ik ben benieuwd naar jullie advies. We hebben nu een L-vormige keuken zonder keukenkastjes aan de muur en zonder verlichtingspunten aan de muur. Toch zou ik graag een goed verlicht aanrecht willen hebben.

Oplossingen die ik zelf heb bedacht:
- Wandlampjes kopen en middels een kabelgoot verbinden met het stopcontact. Effectief, goedkoop, maar relatief lelijk in een nieuwe inbouwkeuken.
- Opbouwspots op het plafond plaatsen boven het aanrechtblad en middels een kabelgoot verbinden met de centraaldoos (die in het midden van de keuken zit). Iets minder lelijk.
- Electriciteit van het aansluitpunt van de afzuigkap 'aftappen'. Er moet dan in een reeds afgewerkte muur gefreest worden. Dit kan dan weer opnieuw afgewerkt worden middels een koof die de afzuigkap omhelst. Echter, de afzuigkap is een recirculatietype en die moet je niet afsluiten, dus ik weet niet helemaal hoe je dat netjes kan doen.

Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie andere tips?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TMC schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:19:
Ik heb een nieuwbouwhuis met keuken. We hebben echter niet goed nagedacht over verlichting, ik ben benieuwd naar jullie advies. We hebben nu een L-vormige keuken zonder keukenkastjes aan de muur en zonder verlichtingspunten aan de muur. Toch zou ik graag een goed verlicht aanrecht willen hebben.

- Wandlampjes kopen en middels een kabelgoot verbinden met het stopcontact. Effectief, goedkoop, maar relatief lelijk in een nieuwe inbouwkeuken.
- Opbouwspots op het plafond plaatsen boven het aanrechtblad en middels een kabelgoot verbinden met de centraaldoos (die in het midden van de keuken zit). Iets minder lelijk.
- Electriciteit van het aansluitpunt van de afzuigkap 'aftappen'. Er moet dan in een reeds afgewerkte muur gefreest worden. Dit kan dan weer opnieuw afgewerkt worden middels een koof die de afzuigkap omhelst. Echter, de afzuigkap is een recirculatietype en die moet je niet afsluiten, dus ik weet niet helemaal hoe je dat netjes kan doen.

Heb je wel stroom in de buurt?
Plank ophangen met een paar lampjes eronder een optie?

• TMC
MikeyMan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:28:
[...]

Heb je wel stroom in de buurt?
Plank ophangen met een paar lampjes eronder een optie?
Stopcontacten zitten vlak boven het aanrecht. Stroom zou dus van de afzuigkapaansluiting moeten komen. Dit vereist frezen in een reeds afgewerkte muur (wat niet erg is als je er wandplanken overheen plaatst). Maar is wel gedoe. :P

• mddd
  • Niet online
@TMC mocht je voor de koof optie gaan dan kun je beter de afzuigkap loshalen, koofje maken (hoeft niet erg hoog te zijn als er maar een spotje in past) en dan de kap er weer tegenaan zetten. Je kort de koker van de kap dan dus een stukje in. Recirculatie blijft dan gewoon werken. En is ook makkelijker netjes te doen.

Is er trouwens geen lichtpunt in het midden van de keuken? Als je daar een armatuur met meerdere spotjes op zet die verschillende kanten uit schijnen kun je wellicht ook al aardig wat licht krijgen? Al is het niet recht van boven natuurlijk.

mddd wijzigde deze reactie 20-11-2019 20:46 (37%)

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• GermanPivo
Supershiva schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:55:
Heel mooi! Volgens mij ook een strakke prijs. Waar ben je geweest als ik vragen mag?
Thanks! Bloksma in Leimuiden en apparatuur zelf aanschaffen. Ze kijken nog of ze iets met de prijs kunnen doen, waardoor we alles bij hun aan kunnen schaffen. :)

• TMC
mddd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:41:
@TMC mocht je voor de koof optie gaan dan kun je beter de afzuigkap loshalen, koofje maken (hoeft niet erg hoog te zijn als er maar een spotje in past) en dan de kap er weer tegenaan zetten. Je kort de koker van de kap dan dus een stukje in. Recirculatie blijft dan gewoon werken. En is ook makkelijker netjes te doen.

Is er trouwens geen lichtpunt in het midden van de keuken? Als je daar een armatuur met meerdere spotjes op zet die verschillende kanten uit schijnen kun je wellicht ook al aardig wat licht krijgen? Al is het niet recht van boven natuurlijk.
Inkorten is idd het meest logisch ja. Je hoeft dat niet eens te frezen in de muur. Goed idee.

TMC wijzigde deze reactie 20-11-2019 22:54 (8%)

• vangoghnl
Barry schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:14:
[...]

Impuls is een stapje beter dan Ikea omdat alle kasten machinaal in elkaar gezet worden. Je wilt niet weten wat een verschil dat maakt in hoe lades lopen. Daarnaast zijn de stelpoten een stuk stabieler.

Met een budget van 6k (wat enorm veel geld is) kun je ook een Hacker Classic of Nobilia nemen, dat geeft je net wat meer vrijheid in kastenplanning en Impuls heeft nogal wat beperkingen in zijwandkleuren en korpuskleuren.
Thanks voor je info.

Grappig is dat we het idee hadden met 6k niks te kunnen. Eerste keukenboer waar we kwamen waren de aanrechtbladen al duurder dan 6k 😂. Is nobilia ook echt veel beter dan impuls?

• Barry
vangoghnl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:07:
[...]

Thanks voor je info.

Grappig is dat we het idee hadden met 6k niks te kunnen. Eerste keukenboer waar we kwamen waren de aanrechtbladen al duurder dan 6k 😂. Is nobilia ook echt veel beter dan impuls?
Nobilia heeft een breder assortiment aan kasten en heeft meer frontmogelijkheden. Impuls is zeker leuk, als je geen maatwerk nodig hebt en als je geen kasten breder dan 90 cm wilt hebben. Het prijsverschil tussen een Impuls keuken en een Nobilia is zo’n 2 a 300 euro op een recht keukenblok van 300cm.

Siemens apparatuur raad ik jou sterk af in een keuken van <10k. Siemens is goed, maar dan alleen de duurdere lijn. Alles onder de IQ500 serie is geen haar beter dan een Zanussi of Whirlpool.

Hoe ziet jouw gewenste keukenopstelling er uit?

• vangoghnl
Is Siemens zo waardeloos ja. Welk merk zou je dan aanraden. De vaatwasser willen we van miele. Hebben we nu ook en bevalt heel goed. De rest maakt niet veel uit willen de volgende apparaten.

Inductie kookplaat
Afzuigkap
Combi oven
Koelkast hoeft geen combi te zijn hebben nog een vriezer in de schuur.

Word een L keuken de muren zijn 250cm x 250cm waarbij 1 ook het raam boven zit.

• Barry
vangoghnl schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:51:
Is Siemens zo waardeloos ja. Welk merk zou je dan aanraden. De vaatwasser willen we van miele. Hebben we nu ook en bevalt heel goed. De rest maakt niet veel uit willen de volgende apparaten.

Inductie kookplaat
Afzuigkap
Combi oven
Koelkast hoeft geen combi te zijn hebben nog een vriezer in de schuur.

Word een L keuken de muren zijn 250cm x 250cm waarbij 1 ook het raam boven zit.
Siemens is niet waardeloos, maar de goedkope lijn is niet beter dan wat andere merken bieden.

*snip* dat is iets teveel productplacing...

Dat, in combinatie met een Impuls of Nobilia keuken en een werkblad uit dezelfde stal als de keuken (dus kunstsof) en je moet een heel eind kunnen komen. De vaatwassers van Miele zijn zeer goed, maar ook daar geldt: de goedkope (Jubilee) lijn is niks beter dan een willekeurig ander merk.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 21-11-2019 13:50 (4%)

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-12 19:36
Zijn er ook keukenzaken die montage e.d in eigen beheer doen ipv ZZP'ers in te schakelen?
Je weet dan nooit wie je over de vloer krijgt en kunt zelf geen onderzoek doen naar de kwaliteit van de op pad gestuurde ZZP'er... iets wat me tegenstaat in deze business.

• GermanPivo
Lensent schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:29:
Zijn er ook keukenzaken die montage e.d in eigen beheer doen ipv ZZP'ers in te schakelen?
Je weet dan nooit wie je over de vloer krijgt en kunt zelf geen onderzoek doen naar de kwaliteit van de op pad gestuurde ZZP'er... iets wat me tegenstaat in deze business.
Ik weet dat in ieder geval Bloksma dat doet. Hebben een aantal monteurs in vast dienst en mochten die allemaal niet beschikbaar zijn, een klein netwerk met ZZP'ers waarmee ze al langere tijd zaken doen.

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:00
volgens mij doet ARMA (een gelieerde bedrijven) de montage zelf.

Overigens heb ik tweemaal ervaring (en in de fam veel vaker) met Voortman: zij hebben een vaste poule van zzp-ers en een eigen aftersales dienst: dit werkt erg goed.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Huisman Keukens uit Alblasserdam heeft ook eigen monteurs.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Martinusz
En hoe ga je de monteurs dan beoordelen op voorhand van een zaak die eigen monteurs heeft?
Overigens zaken met eigen monteurs huren ook gewoon extra monteurs (ZZP'ers) in als ze te veel opdrachten in een week hebben.
Je mag er toch wel beetje vanuit gaan dat een zaak vaste ZZP'ers gebruiken waarvan ze geen slechte feedback terug ontvangen.

• Hoijong
Ik snap die redenatie ook nooit met dat hele ZZP verhaal. Jij hebt een overeenkomst met een keukenzaak en daar moet je gewoon aankloppen. Even uitgaande dat iedere partij gebaat is bij een fatsoenlijke installatie en daar dus ook naar streeft maakt het niks uit wie er installeert. De keukenzaak zit echt niet te wachten op klanten die komen klagen over slechte installatie.

Je kunt een keertje pech hebben en dat wordt dan op het internet meteen vertaald in de situatie dat ZZP'ers een loterij is en je dat niet moet willen. Installateurs van keukenzaken maken ook wel eens fouten of hebben pech, de afhandeling van dat soort zaken is vele malen belangrijker dan wie die keuken plaatst.

• Xanaroth
TMC schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:19:

Wij werken ook zonder spots/kasten, met een u-keuken, en gaan voor een railsysteem (voorbeeldje). Werkt dan gewoon vanaf centrale verlichtingspunt en schakelaar, en dan met o.a. een L-vorm stukje de rail mee laten lopen met de keuken - zie de laatste foto. Dan met paar spots en/of hanglampen uitvoeren, verlicht dan zowel blad als de ruimte goed.

Kost wel paar euro meer dan een gewoon spotje, je zit zo op 150-200 euro voor de volledige installatie. Scheelt wel hak/breek/afwerking, uitvogelen van aansluiting en aansturing, en je hebt meer flexibiliteit naar de toekomst.
Als later toch besloten wordt de indeling te veranderen van de planken, of toch plaatsen van kastjes. Of als je gebruik van de keuken anders is dan verwacht, met andere lichtbehoefte dan waar je eerst de spots hebt bevestigd. Met zo'n systeem is het kwestie van schuiven, verwijderen en toevoegen op de rails en klaar.

Mocht je per se de spots aan de wand willen dichtbij het aanrecht, kan dat met zo'n zelfde systeem ook aan de wand bevestigd worden. Weet alleen niet of elk merk/type ervoor geschikt is.

Xanaroth wijzigde deze reactie 21-11-2019 10:39 (22%)

• TMC
Xanaroth schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:21:
[...]

Wij werken ook zonder spots/kasten, met een u-keuken, en gaan voor een railsysteem (voorbeeldje). Werkt dan gewoon vanaf centrale verlichtingspunt en schakelaar, en dan met o.a. een L-vorm stukje de rail mee laten lopen met de keuken - zie de laatste foto. Dan met paar spots en/of hanglampen uitvoeren, verlicht dan zowel blad als de ruimte goed.

Kost wel paar euro meer dan een gewoon spotje, je zit zo op 150-200 euro voor de volledige installatie. Scheelt wel hak/breek/afwerking, uitvogelen van aansluiting en aansturing, en je hebt meer flexibiliteit naar de toekomst.
Als later toch besloten wordt de indeling te veranderen van de planken, of toch plaatsen van kastjes. Of als je gebruik van de keuken anders is dan verwacht, met andere lichtbehoefte dan waar je eerst de spots hebt bevestigd. Met zo'n systeem is het kwestie van schuiven, verwijderen en toevoegen op de rails en klaar.

Mocht je per se de spots aan de wand willen dichtbij het aanrecht, kan dat met zo'n zelfde systeem ook aan de wand bevestigd worden. Weet alleen niet of elk merk/type ervoor geschikt is.
Hier denk ik inderdaad ook sterk over na nu. Ik zou de rails dan gewoon aan het plafond bevestigen, het belangrijkste voor mij is dat het aanrecht recht van boven verlicht wordt. Wat mij nu tegenhoudt is dat de afwerking wel een stuk slordiger staat: kabelgoot vanaf centraaldoos + een rails over de hele breedte van de keuken. En je bent inderdaad al gauw 200 euro kwijt, terwijl ik de kosten voor het laten maken van een koof rond de 500/600 euro schat. Voor 400 euro meer heb je een stuk nettere afwerking met iets minder flexibiliteit. Keuzes...

TMC wijzigde deze reactie 21-11-2019 11:24 (3%)

• Xanaroth
TMC schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:22:
[...]
Hier denk ik inderdaad ook sterk over na nu. Ik zou de rails dan gewoon aan het plafond bevestigen, het belangrijkste voor mij is dat het aanrecht recht van boven verlicht wordt. Wat mij nu tegenhoudt is dat de afwerking wel een stuk slordiger staat: kabelgoot vanaf centraaldoos + een rails over de hele breedte van de keuken. En je bent inderdaad al gauw 200 euro kwijt, terwijl ik de kosten voor het laten maken van een koof rond de 500/600 euro schat. Voor 400 euro meer heb je een stuk nettere afwerking met iets minder flexibiliteit. Keuzes...
Kabelgoot hoeft niet per se, je kan ook een vierkant/rechthoek maken met de rails en dan direct over de centraaldoos laten lopen - het is immers ook je hoofdverlichting dan, dus je hoeft je niet te beperken tot boven het aanrecht met plaatsing.

Of je het railsysteem, kabelsysteem of wat dan ook an sich mooi vindt, dat is kwestie van smaak. Als je dat niks vindt wordt het wel een irritatiepunt, want aanwezig is zo'n systeem wel.

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 06-12 23:29
Dag allen,

Wij laten onze nieuwe keuken via onze architect uit Italië komen van het merk Mesons (model Materia). Hierbij dienen wij de apparatuur zelf aan te schaffen (en door te geven zodat e.e.a. passend wordt gemaakt).
Momenteel heb ik voor de volgende apparatuur de volgende prijzen, vinden jullie dit acceptabel?

Siemens SX857X00PE vaatwasser: €805
Siemens KI86NAD30 koel/vriescombinatie: €825
Siemens CP465AGB0 combi-oven stoom: €745
Novy One 1801 inductie met recirculatie: €2.300
Quooker 22FRRVS: €1150 of de Quooker 22FRCHR voor €999

Alle prijzen zijn in de BTW, totaal als we de RVS Quooker nemen €5825.

Voor mijn gevoel heb ik hiermee in elk geval relatief nieuwe en goede apparatuur. Ben in elk geval benieuwd naar jullie mening! Alvast bedankt :)

• vangoghnl
Barry schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:11:
[...]

Siemens is niet waardeloos, maar de goedkope lijn is niet beter dan wat andere merken bieden.

[mbr]*snip* dat is iets teveel productplacing...[/]

Dat, in combinatie met een Impuls of Nobilia keuken en een werkblad uit dezelfde stal als de keuken (dus kunstsof) en je moet een heel eind kunnen komen. De vaatwassers van Miele zijn zeer goed, maar ook daar geldt: de goedkope (Jubilee) lijn is niks beter dan een willekeurig ander merk.
Top thanks.

Nu zijn we vandaag ook bij Bruynzeel in Duiven wezen kijken. Zijn prima geholpen en hebben daar een vergelijkbare keuken gezien voor ook €6.000 (wel ex montage). deze vonden we echter degelijker aanvoelen dan de impuls keuken bij keukenloods. Is dit verstandig of toch kijken naar nobilia? Ik lees namelijk erg slechte verhalen op internet over Bruynzeel. Dit maakt ons wat huiverig.

• Barry
vangoghnl schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:23:
[...]

Top thanks.

Nu zijn we vandaag ook bij Bruynzeel in Duiven wezen kijken. Zijn prima geholpen en hebben daar een vergelijkbare keuken gezien voor ook €6.000 (wel ex montage). deze vonden we echter degelijker aanvoelen dan de impuls keuken bij keukenloods. Is dit verstandig of toch kijken naar nobilia? Ik lees namelijk erg slechte verhalen op internet over Bruynzeel. Dit maakt ons wat huiverig.
Bruynzeel is prima (keukens zijn van DKG en de Optima lijn is sinds kort van Next125). Over service kan ik weinig zeggen, behalve dat zij vaak aan push-verkoop doen bij nieuwbouw woningen. Ik weet wel dat DKG zijn fronten nooit lang in het gamma houden en dat service na een jaar of 5 dus onmogelijk is (het deurtje wordt niet meer gemaakt).

Keukenloods verkoopt Impuls, Nobilia, Hacker Classic, Hacker Systemat, Pronorm en Beda.

Op de eerste pagina vind je een overzicht van de merken in bijbehorende segmenten.

Ik zou als ik jou was kiezen voor de zaak waar jij het beste gevoel bij hebt.

• Hertog_Martin
Voor onze keuken voor nieuwbouw woning zit de vaatwasser op enige afstand van de spoelbak en koud water kraan, bijna twee meter. De vaatwasser komt in een kastenwand tegen de muur.

Hoe zit het dan met koudwaterkraan en afvoer? Ik heb nu beeld in m'n hoofd van uitstekende kraan en een afvoer zoals je onder je gootsteen vind en dat daar dan never nooit een vaatwasser voor gaat passen tenzij je de hele kastenwand ver van de muur zet.

Iemand ervaring mee?

Dit is dus de situatie:

• Barry
Met een vaatwasser verlengset los je dit probleem gemakkelijk op :)
Deze sluit je dan gewoon aan op de aan- en afvoer van de spoelbak en kraan.

Barry wijzigde deze reactie 21-11-2019 21:22 (36%)

• Hertog_Martin
Maar dat zou dan door de wand heen moeten. Voorlangs kan niet en door vloer mag niet.

Nu zit op die schouw al wel reeds 10cm voorzetwand juist voor afvoer van de spoelbak..

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
@Hertog_Martin achter de vaatwasser past inderdaad niet. Kun je ernaast geen ruimte creëren in een kastje? Met een valse achterwand ofzo? Weet natuurlijk niet wat je in de rest van de kastenwand hebt gepland. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mitchd
  • Registratie: september 2014
EiT schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:15:
De 7633 is de opvolger van de 7774-1 (hoe vreemd ook dat de opvolger een lager nummer krijgt). Wat je niet op de foto's ziet is dat het midden rooster bij de 7633 beter verzonken ligt. M.a.w. afdekrooster voor de afzuiging steekt minder hoog uit wat er een stuk chiquer uitziet. Technisch zijn beide platen, naar mijn weten, gelijk aan elkaar.

• vangoghnl
Barry schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:40:
[...]

Bruynzeel is prima (keukens zijn van DKG en de Optima lijn is sinds kort van Next125). Over service kan ik weinig zeggen, behalve dat zij vaak aan push-verkoop doen bij nieuwbouw woningen. Ik weet wel dat DKG zijn fronten nooit lang in het gamma houden en dat service na een jaar of 5 dus onmogelijk is (het deurtje wordt niet meer gemaakt).

Keukenloods verkoopt Impuls, Nobilia, Hacker Classic, Hacker Systemat, Pronorm en Beda.

Op de eerste pagina vind je een overzicht van de merken in bijbehorende segmenten.

Ik zou als ik jou was kiezen voor de zaak waar jij het beste gevoel bij hebt.
Oké bedankt weer voor je informatie.

Nu zie ik op de eerste pagina impuls niet terug welk segment die valt. Nobilia staat in het middensegment en Bruynzeel in het lage segment. Dit terwijl ik het idee heb dat het in prijs weinig uitmaakt of ik Bruynzeel of nobilia koop. Is Nobilia dan degelijker (betere prijs kwaliteit verhouding) en kan ik dan beter daar voor gaan of maakt het echt niet uit. Blijf je maar lastig vallen haha sorry.

• Hertog_Martin
Xander schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:56:
@Hertog_Martin achter de vaatwasser past inderdaad niet. Kun je ernaast geen ruimte creëren in een kastje? Met een valse achterwand ofzo? Weet natuurlijk niet wat je in de rest van de kastenwand hebt gepland. ;)
Hmz, niet echt een optie. Daarnaast komt de apothekerskast.
Zie hier gehele opstelling: Hertog_Martin in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Hopelijk vinden we nog een nette oplossing. Anders toch de vaatwasser in het eiland ofzo, net om de hoek van de gootsteen, maar is ook niet de handigste plek want dan klapt ie open voor je spoelbakkast en kan je niet fijn afspoelen en inruimen tegelijk.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 01:07:
[...]

Hmz, niet echt een optie. Daarnaast komt de apothekerskast.
Zie hier gehele opstelling: Hertog_Martin in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Je hebt toch 2 kanten ernaast? Wat komt er onder de oven?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 06-12 19:48

Daniel

Kapitein NCC-1701
Daniel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:12:
[...]

Tot nu toe alleen van keukenstudioamsterdam.nl (29k ex montage met middenmoot apparatuur, oa een erg simpele koelkast etc). Die prijs ga ik nooit mee akkoord. Siematic Vondelpark is nog aan het tekenen.

De kerel (Arnold) van Keukenstudio Amsterdam is een zeer geschikte vent, denkt goed mee, veel kennis, creatief etc. Totdat het over geld gaat, dan valt ineens alle communicatie weg. Lijkt me toch lastig ondernemen op deze manier.
Nou, dat laatste bleek toch een te groot probleem want het bedrijf lijkt failliet te zijn. Een paar weken geleden waren er ineens brieven van deurwaarders op de deur geplakt en was men niet meer open. Inmiddels hangen er ook briefjes van wanhopige kopers die op iets wachten en geen contact kunnen krijgen.

Dodged a bullet there, onze keuken wordt komende week geplaatst en als we hier hadden gekocht hadden we waarschijnlijk al een fink stuk aanbetaald. Dat geld waren we kwijt geweest. Het kan ondanks de hoogconjuctuur in de sector dus nog steeds mis gaan.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Hertog_Martin ik begrijp het probleem geloof ik niet helemaal. Onder je kasten is genoeg plek. Achter de kasten vaak ook, ff kraantje verleggen is niet zo'n uitdaging. En desnoods laat je aan die kant de kasten 5cm naar voren komen. paar latten tegen de muur. Heb je nog een dieper blad ook.

MikeyMan wijzigde deze reactie 22-11-2019 07:56 (8%)

• Hertog_Martin
Het is een kastenwand dus geen blad. Kast liefst niet naar voren laten komen maar is een optie dan. Kast rechts er van is apothekerskast die liefst volledig behoud, anders de onderzijde opofferen indien nodig.
Kast links er van is wellicht te ver weg van de centrale afvoer het appartement. Ik vraag daar nog info over op. Het is een beetje vaag vanuit de aannemer maar het heeft te maken allemaal met dat het transformatie is en er wat beperkingen zijn.

Maar goed er zijn inderdaad wel oplossingen. Even kijken wat de mooiste is.

Hertog_Martin wijzigde deze reactie 22-11-2019 09:57 (7%)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hertog_Martin schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:54:
Het is een kastenwand dus geen blad. Kast liefst niet naar voren laten komen maar is een optie dan. Kast rechts er van is apothekerskast die liefst volledig behoud, anders de onderzijde opofferen indien nodig.
Kast links er van is wellicht te ver weg van de centrale afvoer het appartement. Ik vraag daar nog info over op. Het is een beetje vaag vanuit de aannemer maar het heeft te maken allemaal met dat het transformatie is en er wat beperkingen zijn.
Het kost je hooguit een paar centimeter aan de achterkant van de kast. Grote kans dat het nieteens een probleem is. Mijn aansluitingen (zowel aan als afvoer) van de stoomoven zitten ook gewoon achter een lade.

• Hertog_Martin
Kan je wel goed er bij? Je moet wel bij de kraan kunnen en bij de afvoer als er iets mee is.

Tevens is ook bij vaatwasser een sifon nodig denk ik om stank tegen te gaan?

Tevens las ik online dat stroom eigenlijk niet onder een vaatwasser mag? Dat heeft de keukenboer wel zo ingetekend nu.

Hertog_Martin wijzigde deze reactie 22-11-2019 10:04 (26%)

• Hertog_Martin
Voordeel aparte afvoer kan trouwens zijn dat je geen gegorchel hebt klinken uit de spoelbak als de vaatwasser draait?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan er prima bij. Lade open, kraantje dicht. Eventueel hele lade eruit.

Maar weet niet of dat met een apothekerskast erg makkelijk is.

Maar; ga je het zelf doen of laten doen? Dit is niet iets waar vaak problemen mee ontstaan :)

MikeyMan wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:59 (26%)

• Hertog_Martin
MikeyMan schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:58:
Kan er prima bij. Lade open, kraantje dicht. Eventueel hele lade eruit.

Maar weet niet of dat met een apothekerskast erg makkelijk is.

Maar; ga je het zelf doen of laten doen? Dit is niet iets waar vaak problemen mee ontstaan :)
Laten doen, echter:
- De Duitse keuken leverancier doet niet het loodgieterswerk.
- Het betreft nieuwbouw, maar er zijn beperkingen omdat het transformatie betreft van een kantoor.

De keuken leverancier net gesproken en volgens hem kan het op twee manieren:
- aan en afvoer in de linkerkast er naast, komt dan achterwandje voor dus gewoon mooi weggewerkt en alleen wat ondieper kast. Vraag hierbij is of dit niet te ver naar links is in de ogen van de aannemer.

- met verlengset toch met bochtjes en al naar de aan en afvoer van de spoelbak. Maar aannemer moet dan wel faciliteren dat het door de voorzetwand heen gelegd kan worden.

Heb iig beide installatietekeningen en ga het nu bij de aannemer voorleggen.

Goede ideeën intussen nog welkom :P

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Klinkt het logisch dat Nobilia geen zijwanden heeft voor een keukeneiland van 120cm diep? Het zijn XL-kasten in dit geval, misschien maakt dat nog uit. En oh ja, ze zijn er wel als je de laminaat-versie kiest, maar niet de gelakte. Vreemd toch?

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04-12 15:32

André

Analytics dude

Zo, we gaan uitbouwen en direct een nieuwe keuken plaatsen. De eerste offerte is binnen, €20.500. Iets meer dan we hadden verwacht, maar alleen het betonnen blad was al €7500, leek ons iets aan de dure kant. We gaan nog wat andere zaken langs puur om te vergelijken.

We hebben nu ook een Bora inductie kookplaat met afzuiging, zijn er nog andere types met ingebouwde afzuiging populair hier?

• Hoijong
André schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:08:
[Afbeelding]

Zo, we gaan uitbouwen en direct een nieuwe keuken plaatsen. De eerste offerte is binnen, €20.500. Iets meer dan we hadden verwacht, maar alleen het betonnen blad was al €7500, leek ons iets aan de dure kant. We gaan nog wat andere zaken langs puur om te vergelijken.

We hebben nu ook een Bora inductie kookplaat met afzuiging, zijn er nog andere types met ingebouwde afzuiging populair hier?
Ik zie hier bijna alleen de bora's langskomen en een verdwaalde Miele. Hier komt deze:
https://www.neff-home.com...dcrumb=hobsventedcooktops
Van die adviesprijs kun je bijna 2k halen.....kan je pas volgende zomer zeggen hoe die bevalt.

• EiT
André schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:08:
Wij kiezen voor een Miele ivm flex zones.
Voor ons waren beide kookplaten ongeveer dezelfde prijs, dus was de keuze wat makkelijker.

Leuke tekening, persoonlijk zou ik wel de gehele muur ‘verdikken’ en de deur naar voren trekken. Dan rechts van de deur wat planken of een (wijn) kast.

7500 voor een blad.... dat is veel te veel.
Vraag eens een offerte aan op https://www.betonnen-keukenblad.nl ik heb daar nu een offerte aangevraagd voor een HI-MACS keuken blad en de prijs gelijk aan een composiet blad van 123werkbladen.nl
Ik vond dat erg meevallen (+/- 2,5k voor 300x120cm)

Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True