Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste
Acties:

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:54
André schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:08:
[Afbeelding]

We hebben nu ook een Bora inductie kookplaat met afzuiging, zijn er nog andere types met ingebouwde afzuiging populair hier?
Als je al een Bora hebt zou ik zeker weer een Bora nemen, alle andere merken gaan je flink tegen vallen qua afzuiging.
Bij de hierboven genoemde Neff en Miele is het ook onmogelijk om 2 grote pannen achter elkaar te plaatsen.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 06-12 19:48

Daniel

Kapitein NCC-1701
André schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:08:
[Afbeelding]
We hebben nu ook een Bora inductie kookplaat met afzuiging, zijn er nog andere types met ingebouwde afzuiging populair hier?
Wij krijgen een Novy Panorama. Over een paar weken kan ik rapporteren hoe het werkt :)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:51
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:45:
[...]

Als je al een Bora hebt zou ik zeker weer een Bora nemen, alle andere merken gaan je flink tegen vallen qua afzuiging.
Bij de hierboven genoemde Neff en Miele is het ook onmogelijk om 2 grote pannen achter elkaar te plaatsen.
Hoe kom je erbij? De ruimte is minimaal gelijk bij die 2 ten opzichte van de bora.

• Kapitein Merijn
Hoijong schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:16:
[...]

Hoe kom je erbij? De ruimte is minimaal gelijk bij die 2 ten opzichte van de bora.
Bij de Neff en Miele zit de bediening op de plek waar bij Bora nog inductie zones zitten dus dat is onmogelijk.
Er is geen enkele kookplaat met afzuiging op de markt die meer ruimte op de kookvelden heeft dan de verschillende Bora's.

• Hoijong
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:49:
[...]

Bij de Neff en Miele zit de bediening op de plek waar bij Bora nog inductie zones zitten dus dat is onmogelijk.
Er is geen enkele kookplaat met afzuiging op de markt die meer ruimte op de kookvelden heeft dan de verschillende Bora's.
Dat maakt niet dat de Miele en neff geen 2 grote pannen kan plaatsen. Plus ik ben fan van de zonekoppeling waarmee je een braadslee of tepanyaki plaat kunt verwarmen. Maar als ik een keer 3 grote pannen nodig zou hebben zal ik het eens uitproberen. Bij m'n vorige neff in 4 jaar nooit last van gehad....

• Kapitein Merijn
Hoijong schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:55:
[...]

Dat maakt niet dat de Miele en neff geen 2 grote pannen kan plaatsen. Plus ik ben fan van de zonekoppeling waarmee je een braadslee of tepanyaki plaat kunt verwarmen. Maar als ik een keer 3 grote pannen nodig zou hebben zal ik het eens uitproberen. Bij m'n vorige neff in 4 jaar nooit last van gehad....
2 grote pannen is natuurlijk geen probleem, 1 links en 1 rechts ;)
Achter elkaar word wel een ander verhaal, ze passen er wel op maar staan simpelweg niet op de zones. Test het maar eens door 2 koekenpannen achter elkaar te zetten en er iets in te bakken, de pannen worden gewoon niet volledig heet.
De ruimte op de Neff is trouwens nog redelijk te noemen maar de Miele vind ik gewoon een draak van een kookplaat. Bij de Miele ben je gewoon verplicht om een stoomoven te nemen als je een beetje fatsoenlijk wil koken.

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:24
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:01:
[...]

Achter elkaar word wel een ander verhaal, ze passen er wel op maar staan simpelweg niet op de zones. Test het maar eens door 2 koekenpannen achter elkaar te zetten en er iets in te bakken, de pannen worden gewoon niet volledig heet.
De ruimte op de Neff is trouwens nog redelijk te noemen maar de Miele vind ik gewoon een draak van een kookplaat. Bij de Miele ben je gewoon verplicht om een stoomoven te nemen als je een beetje fatsoenlijk wil koken.
Dit is precies de reden waarom wij een Bora hebben genomen. Wij vonden de Miele een mooie uitstraling hebben, maar te kleine kookzones. 2 pannen + koekenpan passen moeilijker/niet en bij de Bora wel. In een van de keukenzaken werden we raar aangekeken toen we met onze pannen binnen kwamen lopen.....

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En laat dan ook gelijk de bora basic zitten. Wat maakt dat ding een klereherrie zeg.

Was laatst bij m'n schoonouders, dus ik zeg 'zet dat ding ff op naloop'. Bleek ie dat al te staan. Mijn classic is op stand drie nog stiller :X

• Hoijong
[...]

Ja hier kook ik vaker met 1 grote pan of zo'n bakplaat of tepanyaki dan dat ik 3 grote pannen tegelijk gebruik. En zelfs dat zou passen op de neff.

• DJT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06-12 19:22
[...]

Wij hebben de Miele en ik kan prima voor 6 man een drie componentenmaaltijd koken zolang ik geen 6 schnitzels wil bakken. Maar dat zal nooit voorkomen want ik heb bewust voor een combinatie van stoomoven en de Miele inductieplaat gekozen. We komen van een 5 pits 90cm plaat af en ik heb die nog geen moment gemist.

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:05
[...]

Hebben we het dan over deze?
https://www.miele.nl/c/in...reerde-afzuiging-4995.htm

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• dhhdante
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-12 19:16
Ik hoor niemand over de Siemens, ik denk dat ik voor deze ga EX807LX67E

Dat wordt de opvolger van de EX807LX36E

Heeft iemand laatst genoemde en passen daar dan minder pannen op dan op een Bora?

• Kapitein Merijn
@MikeyMan
Dat komt omdat jij de motor in de vloer hebt liggen en bij je ouders hangt die onder de kookplaat. Desondanks kan het eigenlijk niet zo zijn dat hij veel meer herrie maakt of hij moet niet juist zijn ingebouwd.

@Appie Heijn
Die bedoel ik inderdaad.

Ik zeg niet dat je er geen 3 gangen diner op kan koken maar de ruimte is gewoon erg beperkt tov. de Bora Pure. De grote Bora Basic of de Classic heeft zelfs nog meer ruimte.

Kapitein Merijn wijzigde deze reactie 23-11-2019 16:29 (15%)

• Hoijong
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:02:
@MikeyMan
Dat komt omdat jij de motor in de vloer hebt liggen en bij je ouders hangt die onder de kookplaat. Desondanks kan het eigenlijk niet zo zijn dat hij veel meer herrie maakt of hij moet niet juist zijn ingebouwd.

@Appie Heijn
Die bedoel ik inderdaad.

Ik zeg niet dat je er geen 3 gangen diner op kan koken maar de ruimte is gewoon erg beperkt tov. de Bora Pure. De grote Bora Basic of de Classic heeft zelfs nog meer ruimte.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die bora is prachtig hoor! Maar zet er maar eens een bakblik of plaat op, dat werkt weer voor geen meter. De Neff bediening en flexzone is voor mij bepalend. Als je vaak 3 grote pannen gebruikt moet je misschien eerder de bora nemen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoijong schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:36:
[...]

Die bora is prachtig hoor! Maar zet er maar eens een bakblik of plaat op, dat werkt weer voor geen meter. De Neff bediening en flexzone is voor mij bepalend. Als je vaak 3 grote pannen gebruikt moet je misschien eerder de bora nemen.
Ik heb een classic en gebruik vrij vaak een grillplaat over twee pitten. Die kunnen gewoon gekoppeld worden.

Ik heb nog steeds werkelijk geen idee wat die flexzones zouden moeten toevoegen... :?

@Kapitein Merijn enige wat met de montage aan de hand zou kunnen zijn is dat de afvoer 'universeel' is. Heb hem zelf helpen monteren, en heb verder netjes alle aanwijzingen gevolgd ;)
Zal vast wat resonantie met zich meebrengen. Maar het verschil in geluid is dusdanig groot dat dat daar m.i. niet helemaal aan kan liggen.

• Hoijong
MikeyMan schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:06:
[...]

Ik heb een classic en gebruik vrij vaak een grillplaat over twee pitten. Die kunnen gewoon gekoppeld worden.

Ik heb nog steeds werkelijk geen idee wat die flexzones zouden moeten toevoegen... :?

@Kapitein Merijn enige wat met de montage aan de hand zou kunnen zijn is dat de afvoer 'universeel' is. Heb hem zelf helpen monteren, en heb verder netjes alle aanwijzingen gevolgd ;)
Zal vast wat resonantie met zich meebrengen. Maar het verschil in geluid is dusdanig groot dat dat daar m.i. niet helemaal aan kan liggen.
Die classic heeft ook zones. Kun je dus samenvoegen en je pan overal neerzetten. Dat voegt het toe ten opzichte van een reguliere pit.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoijong schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:20:
[...]

Die classic heeft ook zones. Kun je dus samenvoegen en je pan overal neerzetten. Dat voegt het toe ten opzichte van een reguliere pit.
Oh, ok, is dat een flexzone? Dat je ze samen kunt gebruiken?

Snapte er al weinig van. Ook op papier gezet n enkele pit kan ik meerdere (kleine) pannen kwijt.

• Kapitein Merijn
Hoijong schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:36:
[...]

Als je veel waarde hecht aan de grillplaat dan kan je beter voor de BFIU/A kiezen inderdaad.

De bediening van Neff is top inderdaad maar de nieuwe bediening van Bora in de Pure en Classic 2.0 zit vind ik nog net wat mooier werken. Helaas heeft de grote Basic nog ouderwetse tiptoets maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel gaan veranderen.
Ik lees trouwens dat je de Neff kookplaat nog moet krijgen... Ik wil je echt aanraden om te zoeken naar een showroom waar het bsh apparaat ligt en ook een Bora. Aangezien je die grillplaat zo belangrijk vind zou je eens het verschil moeten ervaren tussen de Bora inductie en die van BSH. Als je hem echt veel gebruikt zou ik zelfs een teppan overwegen.

@MikeyMan
Als jij het hebt aangesloten dan geloof ik wel dat het goed zit. Het verschil in geluidsniveau zou 7dba moeten zijn.

Kapitein Merijn wijzigde deze reactie 23-11-2019 18:40 (16%)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kapitein Merijn dat verklaart wel iets... Elke 3db is een verdubbeling van de geluidsdruk dacht ik? Dus ruim vier keer zo hard voor het gehoor.

• Kapitein Merijn
Klopt volgens mij ja. Het verschil is wel op de hoogste stand. Desondanks blijft de Basic onder de 60dba dus echt tering herrie zou het niet mogen zijn.
Het is natuurlijk ook wel een beetje appels met peren vergelijken, je hebt het tenslotte over dik 2k prijsverschil.

• Hoijong
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:32:
[...]

Als je veel waarde hecht aan de grillplaat dan kan je beter voor de BFIU/A kiezen inderdaad.
[Afbeelding]
De bediening van Neff is top inderdaad maar de nieuwe bediening van Bora in de Pure en Classic 2.0 zit vind ik nog net wat mooier werken. Helaas heeft de grote Basic nog ouderwetse tiptoets maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel gaan veranderen.
Ik lees trouwens dat je de Neff kookplaat nog moet krijgen... Ik wil je echt aanraden om te zoeken naar een showroom waar het bsh apparaat ligt en ook een Bora. Aangezien je die grillplaat zo belangrijk vind zou je eens het verschil moeten ervaren tussen de Bora inductie en die van BSH. Als je hem echt veel gebruikt zou ik zelfs een teppan overwegen.

@MikeyMan
Als jij het hebt aangesloten dan geloof ik wel dat het goed zit. Het verschil in geluidsniveau zou 7dba moeten zijn.
Wat zou de classic 2.0 netto moeten doen? De Neff zit ik rond de 2900 meen ik.

Als de prijzen hier https://www.werkbladafzuiging.nl/bora-classic-20/ kloppen dan is er een onoverbrugbaar prijsverschil......

Hoijong wijzigde deze reactie 23-11-2019 22:30 (5%)

• Kapitein Merijn
Hoijong schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:16:
[...]

Wat zou de classic 2.0 netto moeten doen? De Neff zit ik rond de 2900 meen ik.

Als de prijzen hier https://www.werkbladafzuiging.nl/bora-classic-20/ kloppen dan is er een onoverbrugbaar prijsverschil......
Je vergelijkt nu wel een bruto met een netto prijs. Desondanks zal je wel nog wat bij moeten leggen ja.
Het duurt gelukkig nog even tot het zomer is :D

• Hoijong
Kapitein Merijn schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:07:
[...]

Je vergelijkt nu wel een bruto met een netto prijs. Desondanks zal je wel nog wat bij moeten leggen ja.
Het duurt gelukkig nog even tot het zomer is :D
Bruto vind ik flauwekul, dat zijn trucjes in keukenland. Wat moet een classic dan kosten?

• ivonb
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:02
Ik heb een vraag over ervaringen over de plaatsing van een inductie kookplaat. Wij krijgen een composiet blad en dan wil ik weten of we beter voor een opbouw/ facet rand of vlak-inbouw plaat kunnen gaan.
We willen geen aluminium randen.

Wij hebben nu facet op een houten blad. Na 5 jaar is er 1 klein stukje af gechipt.

Wat zijn de voor en nadelen van vlak-inbouw?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ivonb schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:45:
Ik heb een vraag over ervaringen over de plaatsing van een inductie kookplaat. Wij krijgen een composiet blad en dan wil ik weten of we beter voor een opbouw/ facet rand of vlak-inbouw plaat kunnen gaan.
We willen geen aluminium randen.

Wij hebben nu facet op een houten blad. Na 5 jaar is er 1 klein stukje af gechipt.

Wat zijn de voor en nadelen van vlak-inbouw?
Dit is al eerder langs gekomen in dit topic.

• Helhond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:44

Helhond

Grunn

Wij staan op het punt een keuken te bestellen, lopen al jaren rond te kijken sinds de koop van ons huidige huis (5 jaar).
We hebben het elke keer steeds verder vooruit geschoven en andere dingen gedaan zoals badkamer renovatie. Nu zijn we begonnen met een uitbouw, en kunnen we er eigenlijk niet meer onderuit om ook gelijk de keuken mee te nemen gezien het gehele logistiek van vloer+verwarming.

We moeten de knoop dus door hakken, we na heel veel zaken (20+) te hebben bezocht nu bij een zaak (DE) geweest en hebben daar een erg goed vertrouwen bij de verkoop.

Keukenmerk: Bauformat
Deze kasten hebben net wat extra inhoud waardoor er bijvoorbeeld het groter model vaatwasser inpast, en de onderplint relatief laag blijft bij een redelijk blad hoogte (95cm).

Opstelling:
Schiereiland met alleen lades (60+90+60) met afzuiging naar buiten.
Kastenwand hoog (60+60+60) kasten laag (60+60+60) met bovenkastjes (90+90)

Keramisch blad: Jetstone Basalt Black
Spoelgedeelte: 1830 x 600 mm
Eilandgedeelte: 2150 x 1100 mm

RVS gootsteen
2 x 3 Dimbaar LED verlichting

Apparatuur:
Quooker combi + flex RVS
Bora Pure (naar buiten)

Totaalprijs incl. montage € 12.800,- euro (ook incl. installatie losse apparatuur)

Losse inbouwapparatuur van Bosch (i.v.m. 5 jaar garantie niet over de grens mogelijk):

Bosch apparatuur:
KIR81SD30 (Koelkast 178cm)
GIN81AC30 (Vriezer 178 cm)
CSG856NC1 (Stoomcombi)
CMG836NC1 (Combi magnetron)
SBA68IX02N (Vaatwasser)

Voor € 4148,- euro

Daarmee komt de totaalprijs op € 16,948

Nog steeds veel geld maar is het een nette prijs voor wat we ervoor krijgen?

60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°, Douche-WTW

• ET__
  • Laatst online: 06-12 19:54
Wij komen volgend jaar in een nieuwbouwhuis terecht waar we zelf de keuken gaan bouwen. Nu heb ik een sterke voorkeur voor een massief RVS keukenblad, maar mijn vrouw is minder positief vanwege de krassen die er op komen.

De paar keukenboeren waar we hebben gekeken voor de bladen geven aan dat de krassen in de loop van de tijd juist een onderdeel zijn van het karakter van het blad (alleen in het begin zal een kras hier en daar niet mooi ogen).

Mijn vrouw is niet overtuigd en wil graag een goed gebruikte rvs keukenblad zien waar al heel veel krassen op zitten.

Weet iemand van jullie een adres waar wij zouden kunnen kijken naar zo'n bekrast RVS keukenblad?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ET__ ben er bij ekelhoff eentje tegen gekomen op een blauwe next125. Was voor mij de reden om dat plan af te schieten.
Slecht voor m'n ocd :P

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:03
ET__ schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:03:
Wij komen volgend jaar in een nieuwbouwhuis terecht waar we zelf de keuken gaan bouwen. Nu heb ik een sterke voorkeur voor een massief RVS keukenblad, maar mijn vrouw is minder positief vanwege de krassen die er op komen.

De paar keukenboeren waar we hebben gekeken voor de bladen geven aan dat de krassen in de loop van de tijd juist een onderdeel zijn van het karakter van het blad (alleen in het begin zal een kras hier en daar niet mooi ogen).

Mijn vrouw is niet overtuigd en wil graag een goed gebruikte rvs keukenblad zien waar al heel veel krassen op zitten.

Weet iemand van jullie een adres waar wij zouden kunnen kijken naar zo'n bekrast RVS keukenblad?
Loop het eerste de beste restaurant binnen en vraag of je een kijkje mag nemen in de keuken.

• gumtree
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:37
@Helhond vraag goed na of het houtmotief in de kastenwand waar je ovens inzitten uit één stuk wordt gemaakt. Of in ieder geval bij elkaar wordt gezocht. Op de impressie tekeningen ziet dit er super uit. Alleen de werkelijkheid was bij ons anders.

Wij kwamen in een ander filiaal van de winkel waar wij gekocht hebben het zelfde materiaal tegen in een kastenwand en hebben besloten om de grote delen niet zo te laten maken. Wij vonden het erg druk en rommelig worden. (vooral bij het gedeelte met de lades)

• Nickmondria
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 05-12 09:59
ET__ schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:03:

Ga na de dichts bijzijnde restaurant en vraag of je de keuken mag zien.
Daar worden altijd RVS keukenbladen gebruikt.
Daar zul je het beste resultaat vinden.

Tevens kun je ook richitingloos geslepen RVS bestellen. Dan zit er geen schuur richting in en zullen krassen minder opvallen.

• Nickmondria
Beste Tweakers,

Nieuwbouw woning word gemaakt door : Roosdom tijhuis .

De badkamer geleverd door bouwcentrum Nobel . Waarde tegels en sanitair € 8.497,29 (incl btw)

En voor de keuken een waarde cheque van €3.500,- (incl btw)

We hebben al een tekening laten maken hoe onze keuken er moet zien en welke apparatuur,

Deze kost bij Superkeukens €16.376,24 + 1.800,- Montage = €18.176,-

Nu moeten we nog naar Nobel bouwcentrum.

Ben benieuwd naar het prijs verschil of de €3.500,- echt hier nog af gaat of niet.

Iemand ervaring met nobel bouwcentrum en keukens?

Mocht ik de afspraak hebben gehad laat ik deze weer hier achter.

• Hoby
  • Laatst online: 01-12 13:32
De BMG Holding met name keuken-Concurent zijn gewoon, Oplichters.
Informatie op doen en een akkoord geven voor een actie gaande prijs, wordt gezien als een aankoop.
Terwijl de keuken en bijbehorende apparatuur nog bepaald moet worden.
Honderde Euries en een hoop ellende verder ben ik verlost van die boevenploeg.
Klant respect is daar ver te zoeken.

Advies, koop niets bij Keukenconcurent en of aanverwante bedrijven.

:N :N

• Biohazzard21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:56
Recentelijk een huis gekocht, waarbij we gelijk een grote verbouwing gaan doen. Er komt een uitbouw (ong. 3.3x5.5) waarbij we meteen de keuken verleggen en een eiland plaatsen. Laten 1 pilaar staan uit de originele muur die in het eiland wordt verwerkt (ziet er in eerste schets beetje raar uit nog). Ben benieuwd naar wat jullie van de eerste opzet vinden. Kleuren van werkblad etc moet uiteraard op elkaar worden afgestemd.

We willen expres geen grote kastenwand en weinig hoge kasten. Inductiefornuis (ws. falcon) is een eis van mijzelf :P

• Kapitein Merijn
Hoby schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:22:
De BMG Holding met name keuken-Concurent zijn gewoon, Oplichters.
Informatie op doen en een akkoord geven voor een actie gaande prijs, wordt gezien als een aankoop.
Terwijl de keuken en bijbehorende apparatuur nog bepaald moet worden.
Honderde Euries en een hoop ellende verder ben ik verlost van die boevenploeg.
Klant respect is daar ver te zoeken.

Advies, koop niets bij Keukenconcurent en of aanverwante bedrijven.

:N :N
Gewoon je gezonde verstand gebruiken wil ook wel eens helpen.
Ik vind het altijd onvoorstelbaar dat mensen klakkeloos ergens een handtekening onder zetten.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:55:
Klopt volgens mij ja. Het verschil is wel op de hoogste stand. Desondanks blijft de Basic onder de 60dba dus echt tering herrie zou het niet mogen zijn.
Het is natuurlijk ook wel een beetje appels met peren vergelijken, je hebt het tenslotte over dik 2k prijsverschil.
WTF, 60 dB van je afzuigkap... Mijn Novy haalt net de 40 dB. (en ja, die is echt serieus stil).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:58:
[...]

WTF, 60 dB van je afzuigkap... Mijn Novy haalt net de 40 dB. (en ja, die is echt serieus stil).
Ik vind het volgende. Op stand 5, 55dB(A) geluidsdruk.
Geluidsvermogensniveau
Niveau 1 minimaal 46 dB(A) 60704-2-13
Niveau 5 maximaal 67 dB(A) 60704-2-13

Geluidsdrukniveau (extra gegevens)
Niveau 1 minimaal 33 dB(A) **
Niveau 5 maximaal 55 dB(A) **

Transportvolumes
Luchtstroom niveau 1 minimaal 224 m³/h
Luchtstroom niveau 5 maximaal (QMax) 609 m³/h
Vind hem normaal gesproken best stil

MikeyMan wijzigde deze reactie 24-11-2019 16:09 (4%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:05:
[...]

Ik vind het volgende. Op stand 5, 55dB(A) geluidsdruk.

[...]

Vind hem normaal gesproken best stil
Ik moet mijn woorden inslikken, voor een deel. De maximale geluiddruk is 44 dB(A), maar daarbij is het geluidNIVEAU 57 dB(A) in standje turbo.

Qudtfabrikanten ook met hun wazige manier van opschrijven.

• Relief2009
  • Laatst online: 25-11 17:53
Hallo medetweakers,

Ik zit met het volgende: er is van alles migegaan bij montage keuken en keukenboer wijst met vingers naar ZZP'er (keukenmonteur) en voelt zich niet aansprakelijk. ZZP'er is natuurlijk niet bereikbaar.

Daarna negatieve review achtergelaten op Qasa. En toen werden ze wakker. Ik moest wel eerst review verwijderen. Hoe zouden jullie omgaan met een keukenboer die alleen problemen wil verhelpen als ik een negatieve review op Qasa verwijder? Ik zie de bui al hangen dat na het verwijderen van de review ik heel lang mag wachten op het oplossen van mijnj problemen.

Relief2009 wijzigde deze reactie 24-11-2019 23:15 (27%)

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06-12 22:26
ik zou de review verwijderen, maar doodleuk terug plaatsen nadat ze het verholpen hebben....

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Relief2009
Extera schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:49:
ik zou de review verwijderen, maar doodleuk terug plaatsen nadat ze het verholpen hebben....
Ik heb een hardhoofd erin dat ze uberhaupt iets gaan fixen na het verwijderen. Ze willeen alleen een eigen mannetje schade aan huis laten repareren.

Ik heb werkelijk waar nog nooit zo een slechte aftersales meegemaakt als bij dit clubje.

Relief2009 wijzigde deze reactie 24-11-2019 22:53 (11%)

• ivonb
  • Laatst online: 09:02
Relief2009 schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:51:
[...]

Ik heb een hardhoofd erin dat ze uberhaupt iets gaan fixen na het verwijderen. Ze willeen alleen een eigen mannetje schade aan huis laten repareren.

Ik heb werkelijk waar nog nooit zo een slechte aftersales meegemaakt als bij dit clubje.
Rechtsbijstand?

• Relief2009
Helaas geen optie. De kosten daarvoor hoger dan wat het mij kost om zelf te repareren.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:39
Ik ben echt opgelucht dat we bij Möbel Faber uit zijn gekomen. Wetende dat je eerlijke en scherpe prijzen krijgt maakt het fijn om nog wat dingetjes te upgraden naar wens.

We kunnen zelfs tot twee weken voor levering nog dingen wijzigen!

En met levertijd van slechts 4 weken wellicht nog een optie om eerst de vloer te laten leggen en er bovenop de keuken plaatsen. Mochten we vloer niet vooraf kunnen inmeten that is. Anders kan dat sws natuurlijk.

Hertog_Martin wijzigde deze reactie 24-11-2019 23:44 (8%)

• Phorcys
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:58
Nickmondria schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:25:
Beste Tweakers,

De badkamer geleverd door bouwcentrum Nobel . Waarde tegels en sanitair € 8.497,29 (incl btw)

We hebben al een tekening laten maken hoe onze keuken er moet zien en welke apparatuur,

Ben benieuwd naar het prijs verschil of de €3.500,- echt hier nog af gaat of niet.

Ja ik toevallig. Heb ook een nieuwbouw woning gekocht via Roosdom Tijhuis en de voorkeur leverancier dus ook Nobel. Ik was van te voren naar Nelemans geweest (ook onderdeel van bouwcenter) en daar een offerte opgevraagd om te kunnen vergelijken. Echter bij Nobel had ik dermate dingen veranderd dat het lastig was 1 op 1 te vergelijken. Daarna ben ik nog wel bij een andere keukenboer geweest en daar een offerte opgevraagd voor een vergelijkbare keuken, prijs kwam redelijk overeen met nobel met de waarde van keukencheque eraf. De keukencheque is eigenlijk wassenneus (vind ik), leuk dat ze het zeggen maar je schiet er niet veel mee op :)

Bij Nobel werd ik redelijk goed geholpen (vond het bij nelemans beter). Heb daar de keuken, badkamer en deuren gekocht echter ging er wel veel mis met de offertes (onjuiste types e.d.) dus moesten een paar keer heen en weer. De reden dat ik de keuken toch bij Nobel heb gedaan is geen extra kosten leidingwerk en ze kunnen de extra muurtjes rondom de kastenwand plaatsen voordat ze de woning opleveren zodat de stucadoor meteen aan de slag kan (keuken laat ik later plaatsen).

Qua sanitair heb ik ook ergens anders gekeken maar daar gaven ze me al aan dat ze zo goed als zeker duurder uit zouden zijn dan via projectbouw dus heb hier elders niet meer naar gekeken.

Kortom; ik verwacht niet dat je 3500 euro goedkoper uit gaat zijn voor exact dezelfde keuken, bij mij scheelde het voornamelijk op de leidingwerk en bouw van de muurtjes, dit vond ik erg goedkoop.

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 04-12 11:40

PB-powell

Mr. Laziness

Zaterdag bij zowel Voortman als Moodkeukens in Apeldoorn geweest, beide waren bezet en hadden geen tijd voor ons vandaag. Daarna doorgegaan naar BSK Keukens (onderdeel van Voortman) waar ze wel tijd hadden.
Het was ons derde ontwerp waarbij we de (best jonge verkoper) aangaven dat het eerdere ontwerp zeker niet vast stond en we open stonden voor ideeën. Nou die had hij en dat pakte goed uit :D De jongen heeft ons keurig geholpen en dacht goed mee, daar kwamen onderstaande tekeningen uit (de kleuren op de muren kloppen niet helemaal met de werkelijkheid). De 3 hoge kasten staan tegenover het lange aanrechtblok en daar tussenin is het raam aan de voorkant van het huis, dat loopt over de gehele breedte van het huis (drive-in woning). Inclusief whirlpool apparatuur kwam het uit op 11K, maar daar valt nog wel over te onderhandelen. We gaan nog kijken bij een andere zaak wat zij met deze opstelling kunnen doen qua prijs, maar m'n vrouw en ik werden hier erg enthousiast van. Ook omdat de jongen de crisp-functie van magnetron liet ervaren door een doos kipnuggets erin af te bakken :9 smaakte goed

Edit: het merk keuken is Hacker, de productnummers van de apparaten heb ik helaas niet paraat op m'n werk.

PB-powell wijzigde deze reactie 25-11-2019 08:30 (3%)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Extera
Zo, onze keuken is besteld! O+

Gaat om een Sachen keuken, bij een lokale keukenzaak besteld.
Fenix zwart met composiet wit blad.
Eiland is 300 x 95

Apparatuur:
Bora Pure
Siemens KI81RAD30
Siemens GI81NAC30
Siemens SX857X00PE
2x Siemens HS858GXB6
En de Quooker Pro3 Cube

We zijn zeker 6 zaken afgeweest, met zeer wisselende ervaring.
Uiteindelijk bij een lokale zaak met echt een goed gevoel naar buiten gelopen, ook met het idee dat aftersales daar goed geregeld zijn. Ook waren 'luxe opties' hier goed geprijsd en veel mogelijk, zoals donkere kasten / lades van binnen, en LED verlichting

Totaal mag het 22k kosten, dat is inclusief plaatsen.
De offerte is helaas niet gespecificeerd.
In alle andere zaken kwamen we duurder uit, met minder opties.

Nu nog een jaar wachten tot het huis is opgeleverd :+

Extera wijzigde deze reactie 25-11-2019 08:38 (9%)

• Hoijong
@Extera Zou fijn zijn als je een prijs noemt. De mensen hier willen graag vergelijken, dat maakt de keukenwereld immers bewust zo lastig mogelijk.

Kijk naar @Kapitein Merijn die in de branche zit, maar niet reageert als hem een nettoprijs gevraagd wordt voor de Bora Classic 2.0

• Extera
@Hoijong , toegevoegd!

• Kapitein Merijn
Hoijong schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:34:
@Extera Zou fijn zijn als je een prijs noemt. De mensen hier willen graag vergelijken, dat maakt de keukenwereld immers bewust zo lastig mogelijk.

Kijk naar @Kapitein Merijn die in de branche zit, maar niet reageert als hem een nettoprijs gevraagd wordt voor de Bora Classic 2.0
DM!

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Helhond schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:53:
Wij staan op het punt een keuken te bestellen, lopen al jaren rond te kijken sinds de koop van ons huidige huis (5 jaar).
We hebben het elke keer steeds verder vooruit geschoven en andere dingen gedaan zoals badkamer renovatie. Nu zijn we begonnen met een uitbouw, en kunnen we er eigenlijk niet meer onderuit om ook gelijk de keuken mee te nemen gezien het gehele logistiek van vloer+verwarming.

We moeten de knoop dus door hakken, we na heel veel zaken (20+) te hebben bezocht nu bij een zaak (DE) geweest en hebben daar een erg goed vertrouwen bij de verkoop.

Keukenmerk: Bauformat
Deze kasten hebben net wat extra inhoud waardoor er bijvoorbeeld het groter model vaatwasser inpast, en de onderplint relatief laag blijft bij een redelijk blad hoogte (95cm).

Opstelling:
Schiereiland met alleen lades (60+90+60) met afzuiging naar buiten.
Kastenwand hoog (60+60+60) kasten laag (60+60+60) met bovenkastjes (90+90)

Keramisch blad: Jetstone Basalt Black
Spoelgedeelte: 1830 x 600 mm
Eilandgedeelte: 2150 x 1100 mm

RVS gootsteen
2 x 3 Dimbaar LED verlichting

Apparatuur:
Quooker combi + flex RVS
Bora Pure (naar buiten)

Totaalprijs incl. montage € 12.800,- euro (ook incl. installatie losse apparatuur)

Losse inbouwapparatuur van Bosch (i.v.m. 5 jaar garantie niet over de grens mogelijk):

Bosch apparatuur:
KIR81SD30 (Koelkast 178cm)
GIN81AC30 (Vriezer 178 cm)
CSG856NC1 (Stoomcombi)
CMG836NC1 (Combi magnetron)
SBA68IX02N (Vaatwasser)

Voor € 4148,- euro

Daarmee komt de totaalprijs op € 16,948

Nog steeds veel geld maar is het een nette prijs voor wat we ervoor krijgen?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt 20+ zaken bezocht en vraagt ons of je een nette prijs hebt gehad?

Waar heb je het in die winkels over gehad dan?

AEG inbouwapparatuur kopen ONDER de internetprijzen? DM mij!

• TMC
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-12 22:04
Voor hen met een koof, hoe is deze afgewerkt? Het netste lijkt mij gipsplaten + stucen, maar ik lees hier en daar ook dat mdf plamuren + verven ook netjes is. Wat zouden jullie doen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TMC schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:20:
Voor hen met een koof, hoe is deze afgewerkt? Het netste lijkt mij gipsplaten + stucen, maar ik lees hier en daar ook dat mdf plamuren + verven ook netjes is. Wat zouden jullie doen?
Dat ligt aan hoe je de afwerking wilt hebben. Gestuct valt meer weg tegen de muur, gelakt blijft het meer een accent. Beiden kan netjes.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:03
TMC schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:20:
Na het stucen doe je waarschijnlijk de muur verven muurverf/latex/etc. Mdf kan je ook prima met muurverf schilderen. Dat hoef je niet perse te lakken.

De afwerking kan dus precies gelijk zijn als je muren. Zelf zou ik zeggen, heb je al gips in huis? Doe dat. Heb je al mdf in huis? Dan doe je gewoon dat.

• Helhond

Helhond

Grunn

Barry schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:18:
[...]

Je hebt 20+ zaken bezocht en vraagt ons of je een nette prijs hebt gehad?

Waar heb je het in die winkels over gehad dan?
Bij een groot aantal zaken (DMG) zijn we vrijwel direct na bezoek/oriëntatie/bullshit eerste offerte weer weggegaan.

Verder ook nog offertes variërend tussen 18,5 -28k gehad van verschillende zaken. (Non-DMG) Waar bij ze vooral de hogere prijze geen openheid in prijs opbouw wilde geven toen we deze hoog vonden uitvallen.

Gezien dit onze eerste keuken is, zijn we benieuwd naar een seconde opinion. Op Tweakers krijg je vaak wel een scherp reactie.
Het gaat voor ons om grote bedragen en we zijn niet van plan om onnodig veel meer te betalen.

Helhond wijzigde deze reactie 25-11-2019 20:22 (10%)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:15
@Helhond les 1: ga alleen op zoek naar een keuken als je bereid bent genaaid te worden :+ .
Ik heb het andersom benaderd. Een budget gesteld en dan kijken wat je echt mooi vindt en ze daarnaartoe laten werken.
Probeer achter modellen en merken te komen om een zo eerlijk mogelijke vergelijk te kunnen maken. En bezoek ook eens de lokale speciaalzaken. “What you see is what you get” daar is mijn ervaring.
Prettig want je weet precies waar je aan toe bent en wat je mogelijkheden zijn en dan is waarschijnlijk de vraag of je bereid bent je budget op te rekken of je eisen bij te stellen :p .

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Barry
Helhond schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:17:
[...]

Bij een groot aantal zaken (DMG) zijn we vrijwel direct na bezoek/oriëntatie/bullshit eerste offerte weer weggegaan.

Verder ook nog offertes variërend tussen 18,5 -28k gehad van verschillende zaken. (Non-DMG) Waar bij ze vooral de hogere prijze geen openheid in prijs opbouw wilde geven toen we deze hoog vonden uitvallen.

Gezien dit onze eerste keuken is, zijn we benieuwd naar een seconde opinion. Op Tweakers krijg je vaak wel een scherp reactie.
Het gaat voor ons om grote bedragen en we zijn niet van plan om onnodig veel meer te betalen.
Ik ken geen keukenzaak die jou de scherpste prijs op papier meegeeft als je niet direct wilt beslissen. Dat laatste beetje korting is namelijk een ruilmiddel: jij de korting, ik de order.

Natuurlijk word je bij DMG eerst voorgelogen met een adviesprijs en een hoop lucht. Daarna krijg je de bekende sigaar uit eigen doos (deze prijzen ken jij) en pas daarna krijg je echte korting. Om die korting te krijgen gaat een verkoper peilen of jij bereid bent een klauw onderaan de offerte te zetten. Is dat niet het geval, dan worden deze kortingen nooit gegeven (tenzij jij een slechte verkoper treft).

Laten we eerlijk wezen, wat voor zin heeft het om klakkeloos iedereen zomaar de laagst mogelijke prijs mee te geven? Op offertebasis?

Als je toe bent aan kopen zul jij zien dat jij geen 20 zaken hoeft te bezoeken om tot een besluit te komen.

• dhhdante
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-12 19:16
Barry schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:54:
[...]

Ik ken geen keukenzaak die jou de scherpste prijs op papier meegeeft als je niet direct wilt beslissen. Dat laatste beetje korting is namelijk een ruilmiddel: jij de korting, ik de order.

Natuurlijk word je bij DMG eerst voorgelogen met een adviesprijs en een hoop lucht. Daarna krijg je de bekende sigaar uit eigen doos (deze prijzen ken jij) en pas daarna krijg je echte korting. Om die korting te krijgen gaat een verkoper peilen of jij bereid bent een klauw onderaan de offerte te zetten. Is dat niet het geval, dan worden deze kortingen nooit gegeven (tenzij jij een slechte verkoper treft).

Laten we eerlijk wezen, wat voor zin heeft het om klakkeloos iedereen zomaar de laagst mogelijke prijs mee te geven? Op offertebasis?

Als je toe bent aan kopen zul jij zien dat jij geen 20 zaken hoeft te bezoeken om tot een besluit te komen.
Ik vind het vreemd dat jij deze manier maar als normaal beschouwt. Dat is bij veel producten dat je aanschaft toch zo, want waar dient de PriceWatch immers voor?

Waarom is het normaal dat je eenzelfde keuken elke keer anders gaat prijzen? Het is zelfs meer werk voor die verkoper.

Nee, geef mij maar transparantie en dan vind ik het ook normaal dat wanneer je 10k tot 20k uitgeeft, je 20 zaken gaat vergelijken.

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06-12 10:34
Helhond schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:17:
[...]

Ga dan ook als tweaker niet bij een keukenzaak langs voor de offerte, maar online. Bij keukenzaken ga je langs voor tekeningen/inspiratie zoals de indeling bepalen, ideeën voor apparatuur, etc.

Bijvoorbeeld bij mij begon DMG ook op 20k+. Toen eens gebeld van 'joh, jullie prijs was erg hoog tegenover de rest, hoe komt dat zo?' en aan de telefoon zakte het al naar <15, en vervolgens in de winkel nog eens naar <13k toen duidelijk was dat het de laatste ronde was (zij of de concurrent). Niet dat ze daarmee goedkoper werden dan de concurrent, blijft een dure toko, alleen geeft wel aan dat je totaal niet moet afgaan op 1e offertes.

Hoe ik het deed; sites zat waar je los apparatuur/werkblad/kasten kunt kopen en aanvragen, als doe-het-zelfver. Stel op elk van die de keukenopstelling samen waar je op uit gekomen bent na je orientatieronde en neem de prijzen over, ga zelf je apparatuur onderzoeken (bepaal exact gewenste merk/type en gooi het in google), etc.

Dan kom je uit op een lijstje die iets zegt van
'werkblad, materiaal x, 3000'
'kastjes, 3000'
'ideale apparatuur 5000'
'overig 500'
'installatie 1500'

Dan weet je als je uitkomst 13k is, en ze 20k vragen, dat het nergens op slaat en je moet terugkomen als je echt gaat kopen. Maar ook dat als ze op 14k uitkomen, dat best redelijk is wanneer je lijst gebaseerd is op de laagst bekende internetprijzen. Beetje winst voor hen, in ruil voor het gemak (1 aanspreekpunt) en overnemen van risico's (garantie!!) tegenover daadwerkelijk doe-het-zelf door in te kopen bij 9 verschillende toko's en een zzper te zoeken.
Ook weet je dan zeker dat als je 3 echte offertes opvraagt, ze allen identiek zijn (zelfde opstelling, materialen, kleurstelling, apparatuur...)

Oh ja.. je weet dan ook dat als je papieren online uitkomst 20k is, en je budget is 8k, dat je keuken gewoon zo duur is. Dat kan natuurlijk ook nog.

Opbouw van offertes is trouwens niet relevant. De een geeft keukenkasten voor 1k en de apparatuur tegen adviesprijs.De ander is erg scherp in kasten en apparatuur, maar installatie is ineens 3k ipv 1k. Het schiet dus uiteindelijk niet op wanneer je weer hoeveel ze rekenen per item, aangezien ze elk op een andere manier hun marge en kortingen verwerken. Vooral omdat wanneer je zegt dat je een deel dan zelf haalt, de totale prijsstelling verandert omdat ook de korting wordt aangepast.

Xanaroth wijzigde deze reactie 26-11-2019 08:34 (13%)

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:55
Barry schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:54:
[...]

Ik hoef niet het onderste uit de kan te hebben maar wel een prijs waar ik een goed gevoel bij hebt, juist de "makkelijke" korting bij veel winkels geeft mij alsnog het idee afgezet te worden.

Overigens heb ik zelf mijn krabbel gezet bij de lokale Superkeukens, direct een eerlijke prijs en geen druk om te tekenen. Blijkbaar werken de verkopers daar ook niet op provisie basis.

Wat mij betreft is het stereotiep gluiperige verkoper niet meer van deze tijd, ik ben meer voorstander van een eerlijke adviseur.

• Helhond

Helhond

Grunn

Ik sta er een beetje het zelfde in als @dhhdante en @nooberke.

Beetje transparantie is wenselijk en de directe onzin kortingen als je de deur al binnenloopt zit ik ook niet op te wachten. En elke keer maar weer bij Radar/Kassa mensen die ergens een krabbel hebben gezet en er aan vast zitten. (Snap ook niet dat mensen zich hiertoe laten ompraten).

Meeste materialen heb ik wel online opgezocht, qua apparatuur zit dat wel goed.
Maar qua kasten en blad heb ik geen idee wat het moet kosten.

Vandaar mijn vraag om een second opinion van de offerte.
Dit is overigens niet de eerste offerte, deze is al twee keer bijgesteld en qua prijs kunnen ze nu ook niet meer lager (aldus de Duitse verkoper). Hij schetste ook al gelijk dat hij niet snapt wat er altijd voor chaos gaande is bij keukenverkopers in Niederlande.

• Hertog_Martin
nooberke schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:32:
[...]

Ik hoef niet het onderste uit de kan te hebben maar wel een prijs waar ik een goed gevoel bij hebt, juist de "makkelijke" korting bij veel winkels geeft mij alsnog het idee afgezet te worden.

Overigens heb ik zelf mijn krabbel gezet bij de lokale Superkeukens, direct een eerlijke prijs en geen druk om te tekenen. Blijkbaar werken de verkopers daar ook niet op provisie basis.

Wat mij betreft is het stereotiep gluiperige verkoper niet meer van deze tijd, ik ben meer voorstander van een eerlijke adviseur.
Je bedoelt het Superkeukens dat ik steeds op Facebook zie stunten met 50% korting? :P

Wat hier verder net genoemd werd sta ik wel achter:

- Wanneer je de opstelling etc. rond hebt zou ik tijd besparen door online offertes op te vragen, vaak naar voorbeeld van een offerte die je reeds hebt. Verschillende aanbieders hebben een offerte vergelijk pagina op hun site. Meestal krijg je dan al wel direct een bedrag waar je anders in de winkel naar toe onderhandeld zou hebben. Verschil is namelijk dat ze je in de winkel al binnen hebben en ze op deze manier je moeten winnen. Sommigen sturen een gedetailleerde offerte terug, anderen geven enkel totaal prijs en bv een keukenloods belde nogal zelfverzekerd op dat ze er x duizend wel onder konden gaan en wanneer ik langs kon komen. Maar ook dan kom je al snel wel telefonisch er achter hoe ver ze kunnen gaan.

- Verder inderdaad voor inzicht van wat kost het nou allemaal ongeveer goed om individuele offertes op te vragen voor kasten, apparatuur en werkblad. In Nederland kunnen keukenzaken dat redelijk matchen, dus als je leverancier fors meer vraagt dan geef je ze nogal wat marge wss. Duitsland kan zelfs onder de prijzen afhankelijk van de keuken.

Qua kwaliteit lijkt meeste allemaal wel uit dezelfde twee of drie fabrieken te komen en is het inderdaad niet zo'n complex product waar in Nederland heel complex over gedaan wordt bij sommige zaken om de koper te verwarren.

Voorwaarden, gevoel en aftersales belangrijker.

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:24
GeeMoney schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:58:
@Helhond les 1: ga alleen op zoek naar een keuken als je bereid bent genaaid te worden :+ .
Ik heb het andersom benaderd. Een budget gesteld en dan kijken wat je echt mooi vindt en ze daarnaartoe laten werken.
Probeer achter modellen en merken te komen om een zo eerlijk mogelijke vergelijk te kunnen maken. En bezoek ook eens de lokale speciaalzaken. “What you see is what you get” daar is mijn ervaring.
Prettig want je weet precies waar je aan toe bent en wat je mogelijkheden zijn en dan is waarschijnlijk de vraag of je bereid bent je budget op te rekken of je eisen bij te stellen :p .
Over onze espresso zijn wij het niet geheel eens, maar dit kan ik alleen maar beamen :) . Min of meer exact onze aanpak. En o ja, na aankoop niet meer nadenken over de prijs en of het beter had gekund, maar dat is eigenlijk van toepassing voor alle aankopen...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel erg makkelijk vitten op de keukenboeren zo.
De enige reden dat sommigen ermee wegkomen om met dergelijk prijsbeleid te werken is dat er zoveel consumenten blijkbaar in trappen.

Zeker anno nu is het helemaal niet meer nodig om 'blind' een gesprek aan te gaan. Je moet je voorbereiden. Niet zo gek toch voor een aankoop van 10, 20 of 30k?
Check online de prijzen voor apparatuur, maak een vergelijking met online keukenkasten of zelfs Ikea. En als Tweaker heb je ook nog de luxe van dit topic. Lees de laatste 100 pagina's en je bent aardig geïnformeerd.

Voor mezelf sprekend; ook bij DMG kun je een prima deal maken. Je moet alleen wel bereid zijn het spelletje te spelen. Heb mijn vorige keukenverbouwing bij Keukenkampioen gehaald (aangezien de originele fronts daar vandaan kwamen was dit makkelijk met de maten en scharnieren). Dat het me dan twee uur kost om van 25k naar 13k te gaan kon ik toen de lol wel van inzien.
Heb je geen zin of vaardigheden voor dit spel, kun je beter ergens anders heen.

Laatste ronde iets anders aangepakt, en daar bij een viertal zaken geweest voor due dilligence. Iets ander budget, maar ook helemaal prima geholpen bij de meeste.

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:55
Hertog_Martin schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:10:
[...]

Je bedoelt het Superkeukens dat ik steeds op Facebook zie stunten met 50% korting? :P
Dat is de keukenconcurrent ;)

Dubbele prijs en dan 50% korting

• Hertog_Martin
nooberke schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:49:
[...]

Dat is de keukenconcurrent ;)

Dubbele prijs en dan 50% korting
Ah nee ik was wel in de war, maar met Keukensale.

Superkeukens had ik ook benaderd vanwege netto prijzen maar die wilde liever geen tijd aan mij besteden vanwege onze Projectleverancier. 9 van de 10 zouden toch zwichten voor de druk van de project leverancier en verspilde tijd voor superkeukens. Het was niet kwaad bedoeld en opzich goed gesprek over telefoon, maar je merkt in algemeen dat het druk is bij de keukenzaken en ze afwegen hoeveel tijd ze in iemand steken.

• Vimana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06-12 22:18

Vimana

Que...?

Iemand ervaring met ondiepe werkbladen?

De ruimte in mijn woning voor de keuken is 2,23m x 3,46m. De huidge (oude) keuken is in een L-vorm. We zouden graag wat meer werkbladruimte willen. Een volledige U-vorm met werkblad van 62cm geeft te weinig ruimte tussen de keukenkasten om prettig te werken, zeker met z'n tweeën.
Nu zat ik te denken om aan één zijde van de keuken een standaard werkbladdiepte aan te houden (62cm) en de andere zijde een ondiepere (37cm).

Ik vraag mij alleen af of dit wel een beetje werkbaar is.

Forum
https://tweakers.net/ext/f/c0Z4uyPk4Nm34IuRQRtR4TQ9/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/xZ8zw9aQebKlprOdOGM15ESh/thumb.jpg

I will beat a rod... Till a tank empties.

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:23
Phorcys schreef op maandag 25 november 2019 @ 06:39:
[...]

Ja ik toevallig. Heb ook een nieuwbouw woning gekocht via Roosdom Tijhuis en de voorkeur leverancier dus ook Nobel. Ik was van te voren naar Nelemans geweest (ook onderdeel van bouwcenter) en daar een offerte opgevraagd om te kunnen vergelijken. Echter bij Nobel had ik dermate dingen veranderd dat het lastig was 1 op 1 te vergelijken. Daarna ben ik nog wel bij een andere keukenboer geweest en daar een offerte opgevraagd voor een vergelijkbare keuken, prijs kwam redelijk overeen met nobel met de waarde van keukencheque eraf. De keukencheque is eigenlijk wassenneus (vind ik), leuk dat ze het zeggen maar je schiet er niet veel mee op :)

Bij Nobel werd ik redelijk goed geholpen (vond het bij nelemans beter). Heb daar de keuken, badkamer en deuren gekocht echter ging er wel veel mis met de offertes (onjuiste types e.d.) dus moesten een paar keer heen en weer. De reden dat ik de keuken toch bij Nobel heb gedaan is geen extra kosten leidingwerk en ze kunnen de extra muurtjes rondom de kastenwand plaatsen voordat ze de woning opleveren zodat de stucadoor meteen aan de slag kan (keuken laat ik later plaatsen).

Qua sanitair heb ik ook ergens anders gekeken maar daar gaven ze me al aan dat ze zo goed als zeker duurder uit zouden zijn dan via projectbouw dus heb hier elders niet meer naar gekeken.

Kortom; ik verwacht niet dat je 3500 euro goedkoper uit gaat zijn voor exact dezelfde keuken, bij mij scheelde het voornamelijk op de leidingwerk en bouw van de muurtjes, dit vond ik erg goedkoop.
Nickmondria schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:25:
Beste Tweakers,

Hier ook een woning via Roosdom.
Ook bij Nobel geweest, badkamer laten we wel doen, uiteindelijk besloten om keuken ergens anders te doen. Scheelde ongeveer 10K waar de korting van 3.5k al vanaf was voor de zelfde keuken (siematic) moet alleen de ombouw nu zelf maken.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vimana schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:56:
Iemand ervaring met ondiepe werkbladen?

De ruimte in mijn woning voor de keuken is 2,23m x 3,46m. De huidge (oude) keuken is in een L-vorm. We zouden graag wat meer werkbladruimte willen. Een volledige U-vorm met werkblad van 62cm geeft te weinig ruimte tussen de keukenkasten om prettig te werken, zeker met z'n tweeën.
Nu zat ik te denken om aan één zijde van de keuken een standaard werkbladdiepte aan te houden (62cm) en de andere zijde een ondiepere (37cm).

Ik vraag mij alleen af of dit wel een beetje werkbaar is.

Forum
[Afbeelding][Afbeelding]
Koken in een hoek is nooit zo'n goed idee. Uiteraard is het mogelijk, maar echt comfortabel kookt het niet.
Met je afbeeldingen laat je denk ik bestaand en nieuw zien, maar in de nieuwe situatie zie ik geen U-opstelling. Dat zou ik wel doen in jouw geval en qua koken en spoelen dezelfde plek houden als dat je nu heb.

De ondiepe kasten moet natuurlijk gewoon kunnen. Daar heb je dan wat aflegruimte gewonnen voor een fruitschaal misschien een koffieapparaat en dat soort spul. Verwacht er niet dat je er groot spul in kwijt wil, maar een stapeltje borden, wat glazen, bekers en dat soort zaken moet wel lukken.

2,23 is wel echt een net-niet maat. In mijn vorige keuken had ik deels een stuk waar 1,1 meter tussen de kasten zat en dat was net goed. Jij zou dan op 1 meter uit komen, wat dan waarschijnlijk net-niet goed is. Maar waarom dan geen kasten van bijvoorbeeld 50cm diep?

PaT wijzigde deze reactie 27-11-2019 22:20 (7%)

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:48
Na een aantal weken keukenzaken te hebben bezocht zijn er nog 2 in de race.
De ene biedt alleen Hacker Systemat en de ander biedt Rotpunkt, beide kleur mat zwart met fingerprint finish.

Prijsverschil is op de hele keuken verwaarloosbaar.
De keuken op basis van Hacker Systemat is 650 goedkoper dan Rotpunkt.
Echter Hacker Systemat wordt door een lokale keukenleverancier geleverd en de Rotpunkt door DKI Hoofddorp.
DKI kan beide merken leveren maar geeft aan een persoonlijke voorkeur voor Rotpunkt te hebben.

Kan iemand iets zeggen over het kwaliteitsverschil tussen Hacker Systemat en Rotpunkt?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Supershiva schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:28:
Na een aantal weken keukenzaken te hebben bezocht zijn er nog 2 in de race.
De ene biedt alleen Hacker Systemat en de ander biedt Rotpunkt, beide kleur mat zwart met fingerprint finish.

Prijsverschil is op de hele keuken verwaarloosbaar.
De keuken op basis van Hacker Systemat is 650 goedkoper dan Rotpunkt.
Echter Hacker Systemat wordt door een lokale keukenleverancier geleverd en de Rotpunkt door DKI Hoofddorp.
DKI kan beide merken leveren maar geeft aan een persoonlijke voorkeur voor Rotpunkt te hebben.

Kan iemand iets zeggen over het kwaliteitsverschil tussen Hacker Systemat en Rotpunkt?
Niet tot nauwelijks. Zoals al vaker hier gesteld zit het prijsverschil vaak meer in de mogelijkheden om een keuken aan te passen, dan dat het daadwerkelijk in de kwaliteit zit. Een merk waar je meer maatwerk kan krijgen is vaak duurder. Ik heb zelf een Rotpunkt en die bevalt goed. Maar over de Hacker hoor je precies dezelfde geluiden.
Niet blindstaren op "kwaliteit", maar kiezen op welke je het mooiste vind. Dat zal in dit geval in heel kleine details zitten als een iets ander zijwandje van een lade, een iets ander scharniertje of net een andere manier waarop planken gedragen worden.

Wat je ook kiest, je krijgt een goede keuken.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-12 23:20
Ik heb een vraag, misschien één die niet direct betrekking heeft op keukens maar wel betrekking heeft met plaatsing lijkt mij.
Ik ben van plan een andere keuken aan te gaan schaffen, maar sta echt helemaal aan het begin van de zoektocht. Ik heb nog geen budget ingedachte, weet niet wat er mogelijk is voor bepaalde bedragen etc.
Maar ik vroeg me af hoe het zat met dingen zoals verplaatsen van waterleidingen, stroom, verlaagd plafond met spotjes, muutjes strak maken waar de keuken tegenaan gaat, de achterwand enz is dit iets wat een keukeninstallateur normaal gesproken ook op zich neemt? Of heb je er een extra aannemer voor nodig (als je het zelf niet kan/wil)?

• Keukenkenner
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13:10
Beide merken in het verleden verkocht. Systemat vond ik toch wel wat beter als Rotpunkt.
Let op dat je wel echt een Systemat krijgt met kasthoogte 78 cm (Haecker heeft 72.1 cm).

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:02
wokkelz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:48:
Ik heb een vraag, misschien één die niet direct betrekking heeft op keukens maar wel betrekking heeft met plaatsing lijkt mij.
Ik ben van plan een andere keuken aan te gaan schaffen, maar sta echt helemaal aan het begin van de zoektocht. Ik heb nog geen budget ingedachte, weet niet wat er mogelijk is voor bepaalde bedragen etc.
Maar ik vroeg me af hoe het zat met dingen zoals verplaatsen van waterleidingen, stroom, verlaagd plafond met spotjes, muutjes strak maken waar de keuken tegenaan gaat, de achterwand enz is dit iets wat een keukeninstallateur normaal gesproken ook op zich neemt? Of heb je er een extra aannemer voor nodig (als je het zelf niet kan/wil)?
Van de vijf keukenleveranciers die wij hebben bezocht, moesten we zelf de voorbereidende werkzaamheden uit laten voeren. Wel konden ze ons in verbinding stellen met aannemer/klusjesman om de klus uit te voeren. Let er op dat de kosten behoorlijk op kunnen lopen. Wij waren zo’n 6,5k kwijt voor hetgeen wat je hierboven meldt + omleggen verwarming en uitbreiding groepenkast.

• Douwenoort
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 30-11 12:06
Bij ons was de situatie vergelijkbaar. Project: hoofdprijs voor zulke aanpassingen. De ene keukenverkoper had wel 'iemand die vaker iets voor hen deed.' Bij de ander een vaste aannemer voor plaatsing waar we zelf meer afspraken moeten maken voor leidingen, extra groep, stopcontacten ed.

• Nickmondria
Phorcys schreef op maandag 25 november 2019 @ 06:39:
[...]

Dankje voor de reactie.

Ik mag er dus vanuit dan de keuken hetzelfde blijft kosten alleen het wijzigen van de leidingen zou dan een korting zijn.

Je geeft wel aan dat je de keuken later laat plaatsen.
Goed om te weten want dat was al een vraag van ons. Aangezien je toch eigenlijk eerst de muren en de vloer wil doen.

Ik zal goed op de offerte's kijken want blijkt wel vaker niet helemaal te kloppen. ( van horen zeggen ).

Zodra we terug zijn van het gesprek zal ik eens posten wat eruit kwam.

• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 11:18
Zouden jullie nog een advies willen geven op het volgende.

Onze keuken word een L 258cm bij 254.5cm met een klein kastje aan de andere kast van 80cm en hoogte van de rest van de keuken.

We zijn wezen tekenen bij Bruynzeel. Alle apparatuur van Siemens en het type Bruynzeel Andes.

Daarna bij keukenloods geweest zelfde opstelling. Apparatuur van AEG alleen de vaatwasser van Miele. Merk kasten hacker systemat als ik het goed schrijf.

Beide komen inclusief plaatsen op €9.000,-
Wat raden jullie aan Bruynzeel of Hacker?

• Barry
Hacker. Geen twijfel mogelijk. Apparatuur kan echter nog iets voordeliger.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:37:
Hacker. Geen twijfel mogelijk. Apparatuur kan echter nog iets voordeliger.
Boude uitspraak op basis van amper info.

• cryptapix
  • Laatst online: 12:48
vangoghnl schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:36:
Zouden jullie nog een advies willen geven op het volgende.

Onze keuken word een L 258cm bij 254.5cm met een klein kastje aan de andere kast van 80cm en hoogte van de rest van de keuken.

We zijn wezen tekenen bij Bruynzeel. Alle apparatuur van Siemens en het type Bruynzeel Andes.

Daarna bij keukenloods geweest zelfde opstelling. Apparatuur van AEG alleen de vaatwasser van Miele. Merk kasten hacker systemat als ik het goed schrijf.

Beide komen inclusief plaatsen op €9.000,-
Wat raden jullie aan Bruynzeel of Hacker?
Je zal de apparatuur iets meer moeten specificeren. Als je de budget apparatuur van Siemens krijgt en de duurste lijn van AEG is het een heel andere vergelijking dan instap model AEG en top model Siemens. Dus even typenrs noemen, zelf ook even prijs erbij zoeken, en mooi overzicht maken.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Iemand ervaring met herstel van keukendeurtje?

We weten niet hoe het komt maar de zijkant van 1 van de keukendeurtjes begint de lak los te laten. De offerte gecheckt en het betreft L1 Structuurlak.
Is dit eenvoudig te herstellen? Het ziet er dikker uit dan gewone verf, dus lijkt mij vrij specifiek verf?

Martinusz wijzigde deze reactie 05-12-2019 18:37 (11%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• cryptapix
Martinusz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:36:

We weten niet hoe het komt maar de zijkant van 1 van de keukendeurtjes begint de lak los te laten. De offerte gecheckt en het betreft L1 Structuurlak.
Is dit eenvoudig te herstellen? Het ziet er dikker uit dan gewone verf, dus lijkt mij vrij specifiek verf?

[Afbeelding]
Is dit een keukendeurtje? Wij hebben een lakstift bij onze keuken gekregen, maar daar werk je dit niet mee weg. Dit lijkt me niet anders te herstellen dan opschuren en opnieuw lakken, maar denk dat je altijd kleurverschil houdt (ofwel op het deurtje zelf, ofwel als je de hele deur doet tov rest van de keuken als die wat ouder is).

Hoe oud is je keuken? Garantie? Wat zegt je leverancier ervan? Welk merk keuken?

• vangoghnl
Ik zal hem even specificeren. We zijn vandaag ook bij Faber in Nordhorn geweest voor exact dezelfde keuken als bij keukenloods. Opstelling van alledrie de winkels is gelijk.

Faber Nordhorn
Hacker systemat,

Siemens studio Line combioven 9sicm836gnb6
SIEMENS EX875LVB1E Inductie kookplaat
Siemens wandschouw 9silc97bcp50
SIEMENS KI41RAD40 Inbouw koelkast
MIELE G7155SCVIXXL vaatwasser

Prijs inclusief plaatsen €8400

Keukenloods

Hacker systemat keuken,

AEG kmk861000B combi oven
Miele G4985scvixxl vaatwasser
AEG hk874400fb inductie
AEG dbb3950mm schouwkap
AEG sks81221ac koelkast

Prijs onbekend dit wilde ze niet geven. Pas bij een tweede afspraak als we onze handtekening wilde zetten kon die dit helemaal uitrekenen. Dit vond ik wel heel erg vaag dus na aandringen zou het inclusief plaatsen zo rond de €9300 komen. Maar dat zou wel erg moeilijk worden. Echt een slechte ervaring alles was teveel om uit te rekenen. Kon pas als we echt wilde tekenen.

Bruynzeel
Bruynzeel Andes keuken,

Siemens studio Line combioven 9sicm836gnb6
Siemens 4 zones 9sieh677ffc5e Inductie
Siemens wandschouw 9silc97bcp50
Siemens studioline vaatwasser 9sisx836x02me
Siemens koelkast 9siki20lv52
Goed geholpen bij de Bruynzeel maar vinden de kasten minder degelijk voelen.
Prijs inclusief installatie €9200.

Onze voorkeur gaat uit naar Faber goed gesprek gehad! Geen gepush en lijkt ook de goedkoopste wat vinden jullie? Prijzen moet ik opzoeken staan niet gespecificeerd

• Martinusz
  • Nu online
cryptapix schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:43:
[...]

Is dit een keukendeurtje? Wij hebben een lakstift bij onze keuken gekregen, maar daar werk je dit niet mee weg. Dit lijkt me niet anders te herstellen dan opschuren en opnieuw lakken, maar denk dat je altijd kleurverschil houdt (ofwel op het deurtje zelf, ofwel als je de hele deur doet tov rest van de keuken als die wat ouder is).

Hoe oud is je keuken? Garantie? Wat zegt je leverancier ervan? Welk merk keuken?
Dit is deurtje onder de wasbak en de vaatwasser zit ernaast, enige wat ik kan bedenken is warmte van vaatwasser die op 1 of andere manier hier voor zorgt :?

Keuken is nu 6,5 jaar oud, het is een Schuller. Heb mail gestuurd aan Superkeukens, maar nog geen reactie.

• cryptapix
vangoghnl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:43:
Ik zal hem even specificeren. We zijn vandaag ook bij Faber in Nordhorn geweest voor exact dezelfde keuken als bij keukenloods. Opstelling van alledrie de winkels is gelijk.

[…]
Onze voorkeur gaat uit naar Faber goed gesprek gehad! Geen gepush en lijkt ook de goedkoopste wat vinden jullie? Prijzen moet ik opzoeken staan niet gespecificeerd
Moeten wij die nu gaan opzoeken? Je moet wel echt de kosten van de apparatuur scheiden van de rest van de keuken.
Martinusz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:46:
[...]

Dit is deurtje onder de wasbak en de vaatwasser zit ernaast, enige wat ik kan bedenken is warmte van vaatwasser die op 1 of andere manier hier voor zorgt :?

Keuken is nu 6,5 jaar oud, het is een Schuller. Heb mail gestuurd aan Superkeukens, maar nog geen reactie.
Ja zou zeker kunnen komen door vocht/warme damp. Je ziet het ook wel eens boven de kookplaat of oven. Als ik onze oven open, trekt er ook een hoop stoom langs het kastje erboven. Ik hoop altijd maar dat het goed blijft gaan. Vind wel dat dit niet mag gebeuren, zeker niet na 6,5 jaar (tenzij je een budget keuken hebt, dan is er wat meer risico). Leverancier had je anders ook moeten informeren en adviseren. Ik zou even wachten op de reactie van Superkeukens. Andere optie dan schuren en lakken zie ik niet. Het is de zijkant, dus die zie je gelukkig niet zo vaak (toch?).

• Martinusz
  • Nu online
cryptapix schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:59:
[...]

Moeten wij die nu gaan opzoeken? Je moet wel echt de kosten van de apparatuur scheiden van de rest van de keuken.

[...]

Ja zou zeker kunnen komen door vocht/warme damp. Je ziet het ook wel eens boven de kookplaat of oven. Als ik onze oven open, trekt er ook een hoop stoom langs het kastje erboven. Ik hoop altijd maar dat het goed blijft gaan. Vind wel dat dit niet mag gebeuren, zeker niet na 6,5 jaar (tenzij je een budget keuken hebt, dan is er wat meer risico). Leverancier had je anders ook moeten informeren en adviseren. Ik zou even wachten op de reactie van Superkeukens. Andere optie dan schuren en lakken zie ik niet. Het is de zijkant, dus die zie je gelukkig niet zo vaak (toch?).
Met alles deuren dicht zie je het niet, alleen zoals je kunt zien lijkt het erop dat het steeds verder gaat -O- richting voorkant ben ik bang.

• cryptapix
Martinusz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:21:
[...]

Met alles deuren dicht zie je het niet, alleen zoals je kunt zien lijkt het erop dat het steeds verder gaat -O- richting voorkant ben ik bang.
Ja er kan steeds een stukje verder vocht onder komen, dus dat geloof ik wel. Geen idee of en hoe je dat proces voor nu kunt stoppen.

• vangoghnl
Zoals ik al vertelde moest ik de prijzen van de apparatuur even opzoeken. Staan niet in de offertes en zat op mijn werk. Hierbij het hele plaatje. De kosten voor het plaatsen, de kasten, werkblad. Staan niet apart vermeld op de offertes die we hebben meegekregen.

Faber Nordhorn
Hacker systemat,

Siemens studio Line combioven 9sicm836gnb6 €1300
SIEMENS EX875LVB1E Inductie kookplaat €949
Siemens wandschouw 9silc97bcp50 €486
SIEMENS KI41RAD40 Inbouw koelkast €594
MIELE G7155SCVIXXL vaatwasser €1329

Apparatuur €4659
Kasten,aanrechtblad,kraan, spoelbak plaatsen € 3741
Prijs inclusief plaatsen €8400

Keukenloods

Hacker systemat keuken,

AEG kmk861000B combi oven €1278
Miele G4985scvixxl vaatwasser €1199
AEG hk874400fb inductie €479
AEG dbb3950mm schouwkap €394
AEG sks81221ac koelkast €649
Apparatuur €4000,44
Kasten,aanrechtblad,kraan, spoelbak plaatsen €5200
Waarschijnlijk dus €9200 maar ze dachten niet dit te gaan halen. Opnieuw exact dezelfde kasten en kunstof blad als bij Faber.

Bruynzeel
Bruynzeel Andes keuken,

Siemens studio Line combioven 9sicm836gnb6 €1300
Siemens 4 zones 9sieh677ffc5e Inductie €900
Siemens wandschouw 9silc97bcp50 €486
Siemens studioline vaatwasser 9sisx836x02me €1179
Siemens koelkast 9siki20lv52 €412
Apparatuur €4277
Kasten,aanrechtblad,kraan, spoelbak plaatsen €4923
Totaal dus € 9200

Ik denk dat Bruynzeel gezien de kwaliteit dus echt te duur is.

Faber lijkt dus een stuk interessanter maar dat is dus wel een Duitse zaak. Reviews zijn goed over de winkel en ons gevoel ook. Maar misschien met garantie weer lastig?

Echter vind ik het prijsverschil met keukenloods groot. En open over de prijs zijn ze daar helemaal niet. Wat zou jullie advies zijn op deze offertes?

• iWout
  • Laatst online: 06-12 23:06
Martinusz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:36:

[Afbeelding]
typisch geval van vocht in combinatie met warmte van de vaatwasser. Beste is deze deur te laten herstellen door een lokale autospuiter die ook wel eens meubels restaureert en/of spuit, dan heb minste kans op kleurverschil en in prijs het voordeligste denk ik.

Wel belangrijk om te weten waar de schade door ontstaan is. Staat de vaatwasser op een kier na het wassen? Of sluiten de rubbers niet goed meer af? Zou dit eerst uitsluiten voordat je overgaat tot reparatie.
Garantie zal niet meer gaan, meestal is dit 5 jaar, en dan nog maar te hopen dat dit model en deze kleur er nog is.

• Martinusz
  • Nu online
iWout schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:25:
[...]

typisch geval van vocht in combinatie met warmte van de vaatwasser. Beste is deze deur te laten herstellen door een lokale autospuiter die ook wel eens meubels restaureert en/of spuit, dan heb minste kans op kleurverschil en in prijs het voordeligste denk ik.

Wel belangrijk om te weten waar de schade door ontstaan is. Staat de vaatwasser op een kier na het wassen? Of sluiten de rubbers niet goed meer af? Zou dit eerst uitsluiten voordat je overgaat tot reparatie.
Garantie zal niet meer gaan, meestal is dit 5 jaar, en dan nog maar te hopen dat dit model en deze kleur er nog is.
Ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden, de onderste rubber in de vaatwasser zit er helemaal niet :?
Dus wel rubber links, rechts en bovenkant, maar onderin helemaal niet. Google zegt mij dat die er wel hoort te zitten, dus heb die alvast maar besteld, maar ga zeker even in goed gesprek met SuperKeukens. Op hun site schermen ze overigens met 10 jaar garantie, dus ben benieuwd.

• Barry
MikeyMan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:03:
[...]

Boude uitspraak op basis van amper info.
Ik ken de offerte ;)

• lizard87
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 06-12 13:31
vangoghnl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:10:
Faber lijkt dus een stuk interessanter maar dat is dus wel een Duitse zaak. Reviews zijn goed over de winkel en ons gevoel ook. Maar misschien met garantie weer lastig?
Ik ben uiteindelijk ook met Faber in zee gegaan. Garantie is garantie, en ze hebben dagelijks monteurs die naar NL rijden dus prima even langs rijden als er iets is. Kan zijn dat je iets langer moet wachten dan met een aankoop om de hoek. Daarnaast ga je voor de apparatuur toch direct naar de leverancier bij mijn weten.

Enige lastige met Duitse winkels is dat ze geen loodgieter/electriciens werk mogen doen in Nederland. Dus je moet zelf nog de stekkers in het stopcontact stoppen, en je kraan aansluiten. Als je vooraf even iemand stopkraantjes laat monteren is dat een fluitje van een cent, maar daar moet je je wel van bewust zijn.

• Barry
Succes met maken van een servicebezoek voor je apparatuur als je keuken uit DLD komt. Dat gaat dus niet.

• Kapitein Merijn
Dat verklaart ook meteen dat de klant niet weet wat hij exact voor de keuken moet betalen ;)

• Barry
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:37:
[...]

Dat verklaart ook meteen dat de klant niet weet wat hij exact voor de keuken moet betalen ;)
Nou niet zo streng zijn hoor :)
Ieder z’n vakgebied.

Je kiest er als klant zelf voor om de onderhandeling wel/niet in te gaan. Er zijn genoeg netto winkels.

Ik reken zelf vaak netto (als de klant dit wilt), maar vind het onderhandelen juist hetgeen wat dit vak enorm leuk maakt.

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:30
We gaan een nieuwbouw huis kopen en ik probeer alvast een schatting te maken van benodigd budget voor van alles. De keuken is natuurlijk een behoorlijke hap van dit budget, dus het zou mooi zijn als ik een prijs in mijn hoofd heb. Het wordt een L vormige hoek keuken en ik wil graag de hele ruimte gebruiken. Korte kant is 2.70 en de lange kant 5.75. Naast de L vormige aanrecht willen we ook een eiland. De enige eisen zijn een Quooker kraan en een redelijk grote koelkast (geen vriesvak). Ik hou niet van het goedkope, maar het hoeft ook geen Miele te zijn bijvoorbeeld. Is een dergelijke keuken met een goede aanrechtblad haalbaar voor 20K? Het wordt behoorlijk groot, ik houd van koken en je kunt nooit genoeg keukenkasten hebben, maar ik maak me wel zorgen over de kosten hiervan.

• Hertog_Martin
Wat zijn goede alternatieven voor een apothekerskast in een kastenwand? Kast kan Max 45cm zijn.

Vraag het omdat er beneden kraan en afvoer komt tbv vaatwasser en apothekerskast bij onze keuken alleen als geheel, van onder naar boven, beschikbaar is. Anders had ik onderste 80cm kastje gedaan en er boven een apothekerskast van 140cm.

Doel is dus om praktisch de ruimte te benutten. Dit is fijn bij een apothekerskast, maar mss zijn er ook goede alternatieven om praktisch gebruik te maken van de kastruimte.

Enkel standaard planken lijkt me vervelend dat je dan allerlei spullen achterin hebt staan en je halve kast moet uitruimen in er bij te kunnen.

We zouden eventueel de apothekerskast kunnen doen en de onderste rekken niet installeren, maar zoek nog naar wat cleanere alternatieven.

• Hertog_Martin
Barry schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:21:
Succes met maken van een servicebezoek voor je apparatuur als je keuken uit DLD komt. Dat gaat dus niet.
Weet je dat zeker? Waarom zou bv Siemens NL niet service uitvoeren op een Siemens gekocht in DE?

Mijn Mazda komt uit Duitsland en onderhoud en garantie wordt gewoon uitgevoerd door Mazda NL.

Lijkt me Europees geregeld?

• Hoijong
Hertog_Martin schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:00:
[...]

Weet je dat zeker? Waarom zou bv Siemens NL niet service uitvoeren op een Siemens gekocht in DE?

Mijn Mazda komt uit Duitsland en onderhoud en garantie wordt gewoon uitgevoerd door Mazda NL.

Lijkt me Europees geregeld?
Het is ook flauwekul, heb zelf apparaten uit Duitsland gehad en daar kwam Neff Nederlands netjes service verlenen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hertog_Martin schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:55:
Wat zijn goede alternatieven voor een apothekerskast in een kastenwand? Kast kan Max 45cm zijn.

Vraag het omdat er beneden kraan en afvoer komt tbv vaatwasser en apothekerskast bij onze keuken alleen als geheel, van onder naar boven, beschikbaar is. Anders had ik onderste 80cm kastje gedaan en er boven een apothekerskast van 140cm.

Doel is dus om praktisch de ruimte te benutten. Dit is fijn bij een apothekerskast, maar mss zijn er ook goede alternatieven om praktisch gebruik te maken van de kastruimte.

Enkel standaard planken lijkt me vervelend dat je dan allerlei spullen achterin hebt staan en je halve kast moet uitruimen in er bij te kunnen.

We zouden eventueel de apothekerskast kunnen doen en de onderste rekken niet installeren, maar zoek nog naar wat cleanere alternatieven.
Deurtje met binnenlades erin?
Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True