Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste
Acties:

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
B-Real schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:22:
Wat hebben jullie eigenlijk met de oude keuken gedaan?
Ik wil hem eigenlijk wel op marktplaats zetten, elke 100eu is mooi meegenomen natuurlijk.

Maar haal ik hem er zelf uit of laat je dat de kopers doen? Voor- en nadelen kan iedereen zich wel wat bij voorstellen.
Ik vond met 2 min Googlen ook een bedrijf in de buurt die hem netjes komt verwijderen, maar er geen cent voor geeft maar alles dus wel netjes afgesloten (GWE) achter laat. Scheelt ook weer werk natuurlijk.

De keuken is, gok ik, een jaar of 20 oud. Niet heel modern dus, niet heel mooi maar alles werkt nog wel naar behoren qua kastjes, lades en apparatuur. Oh en het is een relatief grote keuken twee stukken van 3.70m.
Heb mijn vorige keuken aan een vriend gedoneerd die hem in een huur appartement heeft staan.
En de apparatuur (rond de 5/6 jaar oud) staat bij andere vrienden dienst te draaien ter vervanging van uber goedkope rotzooi van hun 5 jarige keuken.

De keuken daar voor was een jaartje of 20 oud en heb ik twee honderd euro voor gevangen.
Zelf er uit gehaald en even in de garage gezet.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:22:
Wat hebben jullie eigenlijk met de oude keuken gedaan?
Ik wil hem eigenlijk wel op marktplaats zetten, elke 100eu is mooi meegenomen natuurlijk.

Maar haal ik hem er zelf uit of laat je dat de kopers doen? Voor- en nadelen kan iedereen zich wel wat bij voorstellen.
Ik vond met 2 min Googlen ook een bedrijf in de buurt die hem netjes komt verwijderen, maar er geen cent voor geeft maar alles dus wel netjes afgesloten (GWE) achter laat. Scheelt ook weer werk natuurlijk.

De keuken is, gok ik, een jaar of 20 oud. Niet heel modern dus, niet heel mooi maar alles werkt nog wel naar behoren qua kastjes, lades en apparatuur. Oh en het is een relatief grote keuken twee stukken van 3.70m.
Heb twee oude keukens op MP gezet. Eerste keer 1500 euro voor gekregen, tweede keer 500.
Wel in beide gevallen zelf eruit gehaald, had geen zin in slopers in m'n huis.

Even de deurtjes afstellen voordat je fotos maakt helpt wel ;)

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-11 22:21
Wij zijn redelijk ver in het proces van de aankoop van een keuken, waarover we twijfelen is de positie van vaatwasser. Keuken betreft kastenwand van 4 hoge kasten en daar tegenover een eiland van 310x110. De gehele keuken wordt greeploos.

Het eiland bestaat nu uit 120 lade + 60 vw + 120 lade. Hierdoor lopen de lijnen van de lade niet door over de front van de vaatwasser. Verkoper biedt de volgende mogelijkheden.
- de lijn van de lades over het front door laten lopen, hierdoor komt er geloof ik een dubbele front. Verkoper adviseert dit niet, aangezien het nog wel eens tot problemen lijdt met de scharnieren.
- vaatwasser in kastenwand en eiland 3xlade 100.
- accepteren dat aanzicht zo is. (Deels zichtzijde als je naar keuken loopt).

Naar ons idee is vaatwasser in eiland practischer, je hoeft niet te draaien om de vaatwasser in te pakken. Maar misschien is dit wennen.
Wij hebben geen zin in dat naar aantal jaren het frontje van de vw schreef zit, omdat we hebben gekozen voor om de lijn door te zetten. Dit gaat storen.

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Andere suggesties?

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
headhunter1985 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:05:
Wij zijn redelijk ver in het proces van de aankoop van een keuken, waarover we twijfelen is de positie van vaatwasser. Keuken betreft kastenwand van 4 hoge kasten en daar tegenover een eiland van 310x110. De gehele keuken wordt greeploos.

Het eiland bestaat nu uit 120 lade + 60 vw + 120 lade. Hierdoor lopen de lijnen van de lade niet door over de front van de vaatwasser. Verkoper biedt de volgende mogelijkheden.
- de lijn van de lades over het front door laten lopen, hierdoor komt er geloof ik een dubbele front. Verkoper adviseert dit niet, aangezien het nog wel eens tot problemen lijdt met de scharnieren.
- vaatwasser in kastenwand en eiland 3xlade 100.
- accepteren dat aanzicht zo is. (Deels zichtzijde als je naar keuken loopt).

Naar ons idee is vaatwasser in eiland practischer, je hoeft niet te draaien om de vaatwasser in te pakken. Maar misschien is dit wennen.
Wij hebben geen zin in dat naar aantal jaren het frontje van de vw schreef zit, omdat we hebben gekozen voor om de lijn door te zetten. Dit gaat storen.

Hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Andere suggesties?
Heb je ook nog Bora kookplaat in je eiland zitten? Houd er dan rekening mee dat je met 120-60-120 ontzettend veel ruimte verliest. Ik zou zeker voor 3x 100cm gaan.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:42
Tsjah, veel ruimte valt ook wel weermee. Je kan er inderdaad geen hoge pannen stapelen maar kruidenpotjes en een besteklade moet geen probleem zijn. (Je hebt daarnaast aan de werk kant in ieder geval nog 3 lades van 120 en aan de andere kant van je eiland ook nog lades en kasten).

Ik zou namelijk wel voor de vaatwasser in de buurt van je gootsteen kiezen tenzij je hem in je kastenwand op werkhoogte krijgt in de buurt van je gootsteen.
Je zit anders continu met nat spul over de grond te druppelen naar je vaatwasser en heen en weer te draaien met alles.
Of op zoek gaan naar een merk keuken wat de fronten wel door kan laten lopen :P .

Wat kost een setje scharnieren eventueel? (mocht dat verwaarloosbaar zijn kan je een extra setje apart leggen voor de zekerheid? Al zal je er grotendeels ook invloed op hebben lijkt me als je hem gewoon niet half open laat staan maar netjes dicht doet na het inruimen?)

GeeMoney wijzigde deze reactie 07-08-2019 21:28 (19%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Kapitein Merijn
  • Nu online
GeeMoney schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:21:
Tsjah, veel ruimte valt ook wel weermee. Je kan er inderdaad geen hoge pannen stapelen maar kruidenpotjes en een besteklade moet geen probleem zijn. (Je hebt daarnaast aan de werk kant in ieder geval nog 3 lades van 120 en aan de andere kant van je eiland ook nog lades en kasten).
Ik volg je niet.
Als je kiest voor 120-60-120 en in die kasten ook nog een Bora en een spoelbak kwijt moet verlies je wel degelijk veel ruimte. Over de volledige breedte van 120cm mis je gewoon 20cm hoogte. Bij een ladekast van 100cm verlies je dus niet alleen minder ruimte maar je krijgt er ook nog een extra ladekast van 100cm bij.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:19:
[...]

Ik volg je niet.
Als je kiest voor 120-60-120 en in die kasten ook nog een Bora en een spoelbak kwijt moet verlies je wel degelijk veel ruimte. Over de volledige breedte van 120cm mis je gewoon 20cm hoogte. Bij een ladekast van 100cm verlies je dus niet alleen minder ruimte maar je krijgt er ook nog een extra ladekast van 100cm bij.
Wij hebben precies dat en vinden het ruimteverlies wel meevallen. Onder de Bora zit een besteklade en daaronder een normale lade waar we onze pannen kwijt kunnen. Onder de spoelbak zit een lade waar we kruiden etc. kunnen bewaren en daaronder ook een normale lade. Het ruimteverlies weegt in ieder geval voor ons absoluut op tegen het nadeel dat bij een 100cm lade, de Bora kookplaat verder naar de rand van het eiland komt.

@headhunter1985 ik weet niet of je merk gebonden bent, maar er zijn merken die een vaatwassserfront aanbieden waarbij de lijnen wel doorlopen. Zie niet in waarom dat problemen zou geven met scharnieren. Wij vinden het onderbreken van de lijnen eigenlijk juist wel mooi. Bovendien, die lijnen zie je amper bij ons omdat het de de zijde tussen het eiland en de kastenwand betreft. Je kijkt er dus nooit van een afstand recht op.

• jslaman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-11 18:29
Onze vaatwasser komt ook tussen 2 ladekasten in. Next125 heeft kasten waarbij de bovenste lade met greeplijst is en de onderste greeploos (tip-on). Hierdoor is er geen greeplijst onderbreking door de vw.

jslaman wijzigde deze reactie 07-08-2019 22:46 (4%)

• SamPatterson
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-10 09:37
PaT schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:10:

Rotpunkt keuken

En zo is het uiteindelijk geworden:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mooie keuken. Onze keukenleverancier zei dat deuren voor de hoge kast van die lengte niet uit een stuk te krijgen zijn bij Rotpunkt, maar bij jou zie ik ze nu wel. In onze render zit er een streep in getekend (dus bestaat uit twee panelen), maar het is natuurlijk het mooist als het uit een geheel is.

Zijn er hier experts die weten of dit misschien voor een bepaald front waarbij geldt dat die niet uit een stuk te krijgen is voor een hoge kast? Het betreft in ons geval een front in antraciet van vingerafdrukvrij materiaal het heet Carbon.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SamPatterson schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:22:
[...]

Mooie keuken. Onze keukenleverancier zei dat deuren voor de hoge kast van die lengte niet uit een stuk te krijgen zijn bij Rotpunkt, maar bij jou zie ik ze nu wel. In onze render zit er een streep in getekend (dus bestaat uit twee panelen), maar het is natuurlijk het mooist als het uit een geheel is.

Zijn er hier experts die weten of dit misschien voor een bepaald front waarbij geldt dat die niet uit een stuk te krijgen is voor een hoge kast? Het betreft in ons geval een front in antraciet van vingerafdrukvrij materiaal het heet Carbon.
Ik hen geen idee of dit afhankelijk is per front.
Onze hoge deuren hebben wel allemaal een metalen strip aan de binnenzijde om doorbuigen te voorkomen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Kapitein Merijn
  • Nu online
jslaman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:46:
Onze vaatwasser komt ook tussen 2 ladekasten in. Next125 heeft kasten waarbij de bovenste lade met greeplijst is en de onderste greeploos (tip-on). Hierdoor is er geen greeplijst onderbreking door de vw.
Bijna iedere leverancier heeft zo'n front in het assortiment maar zoals @headhunter1985 zelf ook zegt is het niet echt een degelijke oplossing. Zo'n front word gemaakt door als het ware 2 fronten op elkaar te lijmen en daar zijn de vaatwasser scharnieren niet op berekend.

@SamPatterson
Die metalen lijsten noemen ze een spanbeslag. Dit voorkomt het krom trekken van fronten uit 1 stuk.
Omdat veel fabrikanten aan de achterzijde van het front met een ander materiaal werken gaan deze onafhankelijk van elkaar werken. Tristar bijvoorbeeld maakt de fronten rondom van hetzelfde materiaal waardoor een spanbeslag niet nodig is.

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-11 22:21
Allen bedankt al voor de reactie.

Er komt geen werkveldafzuiging, de lades zijn volledig in hoogte beschikbaar.

Ja, het klopt precies wat @Kapitein Merijn zegt. Het is bij ons ook mogelijk, hier worden inderdaad een extra front ter hoogte van de beide laden op de achterliggende front geplaatst. En onze verkoper gaf ook aan dat dit niet zo degelijke oplossing is, maar wel mogelijk.

Hetgeen @GeeMoney stelt, is ook onze gedachte met het druppelen van water op de grond.

Wat zijn jullie ervaringen of hebben jullie andere aanbevelingen

• jslaman
Kapitein Merijn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:57:
[...]

Bijna iedere leverancier heeft zo'n front in het assortiment maar zoals @headhunter1985 zelf ook zegt is het niet echt een degelijke oplossing. Zo'n front word gemaakt door als het ware 2 fronten op elkaar te lijmen en daar zijn de vaatwasser scharnieren niet op berekend.
Da's niet helemaal wat ik bedoel. Een dubbel front op de VW is bedoeld om de greeplijst door te kunnen trekken en die extra belasting is inderdaad niet bevordelijk voor de scharnieren. In ons geval gaat het juist om het weglaten van de greeplijsten van de onderste laden. De bovenste laden hebben een greeplijst, waarmee ook de vw wordt geopend. De onderste laden hebben een tip on opening waardoor geen greeplijst nodig is. Geen idee of andere merken dit ook hebben, maar de keukenverkoper liet blijken van niet.

• cryptapix
  • Nu online
@Kapitein Merijn helder! Dacht dat zo een front uit een deel bestond.

@headhunter1985 Wij zijn blij dat onze vaatwasser naast spoelbak zit. Onze espressomachine staat op werkblad in kastenwand en ik moet dan na het koffiezetten de piston etc. uitspoelen onder de kraan in het eiland. Merk dat er dan regelmatig enkele druppels koffie op de grond vallen. Volgende keuken dus een extra spoelbak naast de espressomachine :+

• deWit
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:41

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zoals hier genoemd ga ik binnenkort verhuizen naar een klusproject waar ook een nieuwe keuken in moet komen. De details hoeven we nog lang niet over na te denken, maar de globale indeling is wel handig om alvast helder te krijgen omdat dit gaat bepalen waar deuropeningen, afvoeren, kelderluiken en wateraansluitingen moeten komen...

Na wat schuiven hebben we grofweg twee opties over:

Voor de beeldvorming de ruimte op basis van de funda-fotos ("alles kan eruit...")
Keuken to be
https://tweakers.net/ext/f/r9Q7JRkQbtC5EoIwjwsi161K/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/cUy5e01J87wf3XCUUBZNsa84/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/vqAyExANEvSvB5EvUHLEm8e9/thumb.jpg

Uitgangspunten/wensen
  • De deuren naar de woonkamer en bijkeuken zijn qua locatie vrij te veranderen.
  • De bijkeuken moeten de wasmachine, droger en technische ruimte in passen.
  • We koken vaak, veel en ook wel voor een wat groter clubje
  • Hoge vriezer koelkast gewenst
  • 100 cm kookplaat + oven
  • Stoomoven/Magnetron
In optie A is er veel werkblad ruimte, maar gevoelsmatig is twee looppaden van bijna 1.20 veel ruimteverlies. In Optie B is dat minder, maar dan is er veel gevoelsmatige loze ruimte in het keuken deel en minder werkblad. Optie B komt mooi uit met de afzuigkap aan de wand (en motor in de technische ruimte...). Optie A raak je een deel van de openheid kwijt als daar een kap moet komen te hangen. We neigen nu naar optie A (stiekem vinden we dit rek ook heel cool), maar ik vraag me af of we niet iets over het hoofd zien of een optie niet hebben overwogen. De locatie van de keuken in het huis staat wel, soort van, vast ;)

deWit wijzigde deze reactie 09-08-2019 12:08 (17%)
Reden: Foto huidige staat toegevoegd + bovenindeling eraf

• GeeMoney
@deWit bij Optie A zou je ook een superlang eiland met tafel eraan kunnen nemen al heb je daarvoor eigenlijk iets meer ruimte in de breedte nodig. Wat ik sowieso zou proberen te maken. 1.10m en 1.20m met een tafel en stoelen eromheen is wel krap. Zou je alle wanden niet iets verder aar rechts kunnen krijgen?

• deWit

deWit

Helaas niet, dat is een dragende muur en gezien de voorhuis/achterhuis constructie is die niet makkelijk op te vangen met een balk oid. Het is een beetje een gekke ruimte van 10.30 bij 3.35 meter.

• GeeMoney
deWit schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:05:
Helaas niet, dat is een dragende muur en gezien de voorhuis/achterhuis constructie is die niet makkelijk op te vangen met een balk oid. Het is een beetje een gekke ruimte van 10.30 bij 3.35 meter.
En inductie met afzuiging erin is geen optie?
Dan houd je die openheid en je hebt naar mijn idee werkruimte zat om het eiland.
Mijn voorkeur zou optie A zijn in ieder geval.

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:37
Bij optie A blijf je wel de hele tijd om je eiland heen lopen met de pannen vol water, ik zou wel kijken of de spoelbak niet aan dezelfde kant past als de kookplaat.
Verder vind ik optie A wel mooier.

Ik zou trouwens ook een schuifdeur tussen het eet deel en de studie kamer maken, ben je iets flexibelere met deze ruimte, en houd je indien gewenst ook nog enigszins contact met de rest van het huis vanuit deze ruimte

• risp
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Even een vraag voor de mensen met Siemens apparatuur: ik overweeg een Siemens compacte stoomoven en een Siemens bakoven. De stoomoven heeft een display van 5.7 inch terwijl de bakoven een display heeft van 3.7 inch. De verkoper gaf aan dat dit wellicht stoort. In de folder zag ik staan dat als de apparaten uit staan er weinig verschil is. Heeft iemand hier ervaring mee? Aan de bakoven met 5.7 zit een behoorlijke meerprijs met functies die ik toch niet van plan ben om te gebruiken. En als ze aanstaan kan het me niet zoveel schelen dat ze er anders uitzien want ze staan toch meestal uit.

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:59
deWit schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:48:
Zoals hier genoemd ga ik binnenkort verhuizen naar een klusproject waar ook een nieuwe keuken in moet komen. De details hoeven we nog lang niet over na te denken, maar de globale indeling is wel handig om alvast helder te krijgen omdat dit gaat bepalen waar deuropeningen, afvoeren, kelderluiken en wateraansluitingen moeten komen...

Na wat schuiven hebben we grofweg twee opties over:

[Afbeelding: keukenopties]

Voor de beeldvorming de ruimte op basis van de funda-fotos ("alles kan eruit...")
Keuken to be
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Uitgangspunten/wensen
  • De deuren naar de woonkamer en bijkeuken zijn qua locatie vrij te veranderen.
  • De bijkeuken moeten de wasmachine, droger en technische ruimte in passen.
  • We koken vaak, veel en ook wel voor een wat groter clubje
  • Hoge vriezer koelkast gewenst
  • 100 cm kookplaat + oven
  • Stoomoven/Magnetron
In optie A is er veel werkblad ruimte, maar gevoelsmatig is twee looppaden van bijna 1.20 veel ruimteverlies. In Optie B is dat minder, maar dan is er veel gevoelsmatige loze ruimte in het keuken deel en minder werkblad. Optie B komt mooi uit met de afzuigkap aan de wand (en motor in de technische ruimte...). Optie A raak je een deel van de openheid kwijt als daar een kap moet komen te hangen. We neigen nu naar optie A (stiekem vinden we dit rek ook heel cool), maar ik vraag me af of we niet iets over het hoofd zien of een optie niet hebben overwogen. De locatie van de keuken in het huis staat wel, soort van, vast ;)
Ik zou zelf voor optie B gaan. Bij optie A zet je het eiland precies op de plek waar alle looplijnen lopen. Daardoor moet je elke keer om het eiland heen lopen. Daarnaast geeft het gedeelte met spoelbak en dergelijke een mooie afscheiding met de eetkamer waar je wel overheen kijkt. Daardoor blijft het ruimtelijk ogen. Optie A creëert meer een slalomeffect wat op termijn niet ideaal is denk ik.

Dan iets anders: is de locatie van de douchecel in slaapkamer 1 wel zo handig? Lijkt met dat je hier heel veel ruimte mee verliest door een loze hoek te creëren, of lijkt dat maar zo?

• deWit

deWit

breagor schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:22:
Bij optie A blijf je wel de hele tijd om je eiland heen lopen met de pannen vol water, ik zou wel kijken of de spoelbak niet aan dezelfde kant past als de kookplaat.
Verder vind ik optie A wel mooier.

Ik zou trouwens ook een schuifdeur tussen het eet deel en de studie kamer maken, ben je iets flexibelere met deze ruimte, en houd je indien gewenst ook nog enigszins contact met de rest van het huis vanuit deze ruimte
Das een goeie suggestie die ik eigenlijk ook al direct had gezien nadat ik het plaatje had geupload. is aangepast.

Die schuifdeur tussen eet en studeer staat op de planning trouwens, maar niet direct.
titan1901 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:57:
[...]
Ik zou zelf voor optie B gaan. Bij optie A zet je het eiland precies op de plek waar alle looplijnen lopen. Daardoor moet je elke keer om het eiland heen lopen. Daarnaast geeft het gedeelte met spoelbak en dergelijke een mooie afscheiding met de eetkamer waar je wel overheen kijkt. Daardoor blijft het ruimtelijk ogen. Optie A creëert meer een slalomeffect wat op termijn niet ideaal is denk ik.

Dan iets anders: is de locatie van de douchecel in slaapkamer 1 wel zo handig? Lijkt met dat je hier heel veel ruimte mee verliest door een loze hoek te creëren, of lijkt dat maar zo?
Goede overweging. Grappig hoe de verdeling ongeveer 50/50 is tussen A en B, wie ik het ook vraag. Voor de indeling boven (heb hem nu er even afgeknipt) zijn we nog aan het stoeien, zie ook hier

• Phorcys
  • Laatst online: 16:36
risp schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:46:
Even een vraag voor de mensen met Siemens apparatuur: ik overweeg een Siemens compacte stoomoven en een Siemens bakoven. De stoomoven heeft een display van 5.7 inch terwijl de bakoven een display heeft van 3.7 inch. De verkoper gaf aan dat dit wellicht stoort. In de folder zag ik staan dat als de apparaten uit staan er weinig verschil is. Heeft iemand hier ervaring mee? Aan de bakoven met 5.7 zit een behoorlijke meerprijs met functies die ik toch niet van plan ben om te gebruiken. En als ze aanstaan kan het me niet zoveel schelen dat ze er anders uitzien want ze staan toch meestal uit.
Heb zelf ook siemens apparatuur besteld voor de nieuwe keuken en zat met hetzelfde. Het scherm zal net altijd een andere tint hebben als deze uit staat dan het glas wat eromheen zit en naar mijn inziens zal je dit zien. Verkoper gaf bij mij aan om ovens te pakken met dezelfde scherm. Dit is ook de reden dat ik voor de stoomoven een model heb gekozen met een 3.7 inch scherm (dit was 1 model onder het duurste model dacht ik).

In de showroom waar ik de keuken heb gekocht hadden ze geen Siemens apparatuur staan dus heb het daar niet kunnen zien maar aangezien dit met andere apparatuur ook is was het voor mij een veilige aanname. Ik zou zeggen bekijk het eens in de showroom ;0

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:59
deWit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:11:
[...]

Das een goeie suggestie die ik eigenlijk ook al direct had gezien nadat ik het plaatje had geupload. is aangepast.

Die schuifdeur tussen eet en studeer staat op de planning trouwens, maar niet direct.

[...]

Goede overweging. Grappig hoe de verdeling ongeveer 50/50 is tussen A en B, wie ik het ook vraag. Voor de indeling boven (heb hem nu er even afgeknipt) zijn we nog aan het stoeien, zie ook hier
Voordat je een beslissing maakt zou ik hoe dan ook de contouren van de keuken uitzetten met behulp van schildersplakband of iets dergelijks. Dat geeft een beetje een idee van de ruimte die er over blijft en hoe je dan door je kamer moet lopen (of manoeuvreren :9).

• Bravertal
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-11 20:55
https://imgur.com/a/tk2gcOo

Afgelopen week bij Ikea geweest voor een keuken voor ons nieuwbouwhuis dat in oktober 2020 wordt opgeleverd. Prima geholpen. Kleurstelling zijn we nog niet over uit, hebben nu voor greeploos Voxtorp gekozen. Verkoper gaf aan dat er ook lichtere tinten grijs zouden komen, we wachten af.

(https://m2.ikea.com/nl/nl...r-donkergrijs-00454109/).

Verkoper gaf ook aan dat er vanaf september/oktober ook een inductieplaat met afzuiging zou komen (€1.600). Dit wil ik wel graag.

Nu kost de keuken €8.500 en hebben wel voor de duurdere apparaten gekozen + stenen blad. Mochten we die nieuwe inductieplaat nemen komt er €500 bij. (inductieplaat +afzuigkap in de offerte waren €1.100).

Gingen nu al een keuken tekenen zodat de aannemer weet waar de aansluitingen moeten komen (dit moet half september bekend zijn).

• Bravertal
deWit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:11:
[...]

[...]

nq

Is een bezoek aan een keuken winkel niet een optie. Zij kunnen dan wat advies/tips geven en wat tekenen. Kopen hoeft natuurlijk niet perse.

Vaak wel handig als er vreemde ogen naar de plattegrond kijken.

• GeeMoney
@risp ik heb dezelfde keuze moeten maken bij mijn Miele apparatuur. Door mijn inbouw koffieautomaat met vaste aansluiting zat ik aan het grote display vast voor al mijn apparaten :+ . Ik vond het zelf niet mooi als ik minimaal twee verschillende displays zou hebben. (Ik heb ze wel live gezien naast elkaar)
Maar het is een persoonlijke mening en het moet natuurlijk budget technisch ook wel passen.

@Bravertal in dat hoekje koken is wellicht niet de meest handige plek?

GeeMoney wijzigde deze reactie 09-08-2019 20:35 (8%)

• Bravertal
@GeeMoney ,waarom is dat niet handig. Op dit ogenblik koken wij ook zo en vinden dit geen probleem. Ben benieuwd naar je reden. Op de tekening ontbreken 3 grote ramen welke aan de kant van de keukenkraan komen.

• Vak127
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:35
Bravertal schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:47:
@GeeMoney ,waarom is dat niet handig. Op dit ogenblik koken wij ook zo en vinden dit geen probleem. Ben benieuwd naar je reden. Op de tekening ontbreken 3 grote ramen welke aan de kant van de keukenkraan komen.
Ik zou zelf iets meer ruimte om mijn kookplaat willen hebben. Om b.v. een pan even neer te zetten of kruiden o.i.d. Daarbij steken de stelen van koekenpannen of wok uit en kun je wat in de knel komen. Er is dan ook minder risico om tegen de kast aan te stoten.

Met 3 ramen zou de afzuiging misschien lastig kunnen worden maar er is dan vast nog een muur of straks de inductieplaat met afzuiging.

• Bravertal
@Vak127 ,bedankt voor je reactie. Wordt denk ik ook die nieuwe inductie plaat met afzuiging. Voor de rest geen last met pannetjes ofzo.

• GeeMoney
Bravertal schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:16:
@Vak127 ,bedankt voor je reactie. Wordt denk ik ook die nieuwe inductie plaat met afzuiging. Voor de rest geen last met pannetjes ofzo.
Precies wat @Vak127 aangeeft.
Je hebt aan een kant weinig ruimte om je kookplaat terwijl er best ruimte zat is. (Zeker als je voor inductie met afzuiging gaat)

• fabians
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-10 09:01
Zoals velen lees ik al een tijdje mee op dit forum en heb al een behoorlijk stuk terug gelezen n gezocht. Ik ben zelf de zoektocht begonnen naar een keuken voor ons nieuwbouw huis dat half 2021 wordt opgeleverd. We zijn inmiddels wel uit de opstelling (sorry is een foto van een printje) en de kleuren, volledig zwart.
Nu ben ik bij verschillende keukenzaken geweest en eigenlijk overal erg goed geholpen. Nergens hebben ze me geprobeerd te verleiden met tijdelijke acties o.i.d. waar ik hier toch veel over lees. Ik loop alleen tegen de prijzen aan en zou graag de meningen van het forum willen horen of deze realistisch is of niet.

De keuken afgebeeld is een Schuller C2 (volgens de offerte) met onyxzwarte fronten en een plint van 15 cm. Fronten zijn aan de voorzijde gelakt en de zijkanten met kunststof afgewerkt en het blad is Fenixx Bold black 20 mm. De apparatuur (naast de kookplaat) is allemaal Pelgrim omdat ze een mooie mat zwarte lijn hebben.
De opstelling betreft aan de lage zijde 3 kasten van een meter, elk met 2 lades en 1 bestek la. In de middelste kast is een BORA PURE verwerkt met recirculatie.

De hoge zijde is als volgt:
- 2 hoge kasten van 240, 1 met koel/vries combinatie en 1 met combi magnetron en een stoomoven
- onderkast van 60
- ingebouwde vaatwasser
- spoelkast van 80 (i.v.m. beschikbare ruimte) inclusief quooker.
- bovenkasten zijn ook 56 diep en hebben de maten 40-40-60-60 (komt dus overeen met de deuren van de onderkast). Daarmee komt de gecreëerde 'nis'op 185 uit waardoor ik er precies onder pas.

De totaal prijs na onderhandeling komt uit op 17100, inclusief montage. Ik vind het zelf nogal aan de prijs zeker gezien de apparatuur (Pelgrim) en de toch niet heel ingewikkelde opstelling.

Als ik bovenstaande uitreken met keukenkastenfabriek en online apparatuur prijzen kom ik op ca. 5000 voor de kasten, 6500 apparatuur en reken dan voor het fenixx blad 2000.

Ik heb nog de vraag uit staan bij Bruynzeel (verbonden aan het nieuwbouw project) voor een offerte met dezelfde opstelling en apparatuur als hierboven maar dan met Optima (Next huismerk) kasten. Pas als ik die heb kan ik het natuurlijk echt vergelijken maar vond vooral de fronten toch een stuk mooier, rondom gelakt in dezelfde onyxzwarte kleur, de lage plint van 5 cm en het feit dat de korpuskleur donker grijs kan worden. Voorgaande offertes van beide bedrijven met een andere opstelling lagen niet bizar ver uit elkaar (ongeveer 1000). Zou Next het extra geld waard zijn?

https://imgur.com/ueCC9fJ

https://imgur.com/wWnrIBC

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@fabians waarom geen U-vorm? Je hebt zo te zien de perfecte ruimte voor een U-vorm.

• fabians
silmaril8 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:08:
@fabians waarom geen U-vorm? Je hebt zo te zien de perfecte ruimte voor een U-vorm.
Helaas kan dat niet omdat het raam tot 70 hoog komt. Geen optie om hem hoger te maken (ook niet om tot de grond te laten lopen). De opstelling is ook deels gebaseerd op waar de punten standaard zitten daar de bouwer niet bereid is deze te verleggen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

fabians schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:36:
Zoals velen lees ik al een tijdje mee op dit forum en heb al een behoorlijk stuk terug gelezen n gezocht. Ik ben zelf de zoektocht begonnen naar een keuken voor ons nieuwbouw huis dat half 2021 wordt opgeleverd. We zijn inmiddels wel uit de opstelling (sorry is een foto van een printje) en de kleuren, volledig zwart.
Nu ben ik bij verschillende keukenzaken geweest en eigenlijk overal erg goed geholpen. Nergens hebben ze me geprobeerd te verleiden met tijdelijke acties o.i.d. waar ik hier toch veel over lees. Ik loop alleen tegen de prijzen aan en zou graag de meningen van het forum willen horen of deze realistisch is of niet.

De keuken afgebeeld is een Schuller C2 (volgens de offerte) met onyxzwarte fronten en een plint van 15 cm. Fronten zijn aan de voorzijde gelakt en de zijkanten met kunststof afgewerkt en het blad is Fenixx Bold black 20 mm. De apparatuur (naast de kookplaat) is allemaal Pelgrim omdat ze een mooie mat zwarte lijn hebben.
De opstelling betreft aan de lage zijde 3 kasten van een meter, elk met 2 lades en 1 bestek la. In de middelste kast is een BORA PURE verwerkt met recirculatie.

De hoge zijde is als volgt:
- 2 hoge kasten van 240, 1 met koel/vries combinatie en 1 met combi magnetron en een stoomoven
- onderkast van 60
- ingebouwde vaatwasser
- spoelkast van 80 (i.v.m. beschikbare ruimte) inclusief quooker.
- bovenkasten zijn ook 56 diep en hebben de maten 40-40-60-60 (komt dus overeen met de deuren van de onderkast). Daarmee komt de gecreëerde 'nis'op 185 uit waardoor ik er precies onder pas.

De totaal prijs na onderhandeling komt uit op 17100, inclusief montage. Ik vind het zelf nogal aan de prijs zeker gezien de apparatuur (Pelgrim) en de toch niet heel ingewikkelde opstelling.

Als ik bovenstaande uitreken met keukenkastenfabriek en online apparatuur prijzen kom ik op ca. 6000 voor de kasten, 6500 apparatuur en reken dan voor het fenixx blad 2000.

Ik heb nog de vraag uit staan bij Bruynzeel (verbonden aan het nieuwbouw project) voor een offerte met dezelfde opstelling en apparatuur als hierboven maar dan met Optima (Next huismerk) kasten. Pas als ik die heb kan ik het natuurlijk echt vergelijken maar vond vooral de fronten toch een stuk mooier, rondom gelakt in dezelfde onyxzwarte kleur, de lage plint van 5 cm en het feit dat de korpuskleur donker grijs kan worden. Voorgaande offertes van beide bedrijven met een andere opstelling lagen niet bizar ver uit elkaar (ongeveer 1000). Zou Next het extra geld waard zijn?

https://imgur.com/ueCC9fJ

https://imgur.com/wWnrIBC
Je online prijzen zijn exclusief montage van zo'n 1500 euro en dan is het verschil nog maar 1000 euro volgens mij.
Voor mijn gevoel zou je voor deze prijs wel Siemens-categorie apparatuur moeten kunnen krijgen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe duur dat feniks nu eigenlijk is.

• fabians
@PaT Sorry prijs voor de kasten heb ik op 5000 berekend, verkeerd ingetikt. Dan kom je op 2000 verschil in prijs. Daarbij zijn de fronten van de keukenkastenfabriek geloof ik wel rondom gelakt.. Fenixx heb ik bij B&K voorbij zien komen op het scherm voor 2000 euro voor onze opstelling. Heb hier geen aparte offerte meer online voor opgevraagd dus ben hier dan maar van uit gegaan.

• Psyrael
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-11 18:03
Krasloos schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Hoe is uiteindelijk je keuken geworden, Werner?
Sorry voor de late reactie, ben druk geweest van van alles en nog wat rond mijn nieuwe huis.
Dit ben ik met mijn nieuwe nickname...

Uiteindelijk bij Arma Keukens in Nunspeet een mooie keuken kunnen vinden voor een in mijn ogen nette prijs. Uitgerust met apparatuur van Neff (vaatwasser, kookplaat, afzuigkap met plasmafilter en "fullsteam" bakoven).
De kastjes hebben de kleur "Carbon" en het werkblad is Wit. Ik zou het werkblad eerst betonkleur doen, maar voor het contrast ben ik toch voor wit gegaan. Op de hoek (met het doorlopende stuk bar) heb ik een zogenaamde "Hoekonderkast met doorlopende deur en uitzwenkplateaus"

Totale kosten: €10.929,88

Moet nu nog een dik jaar wachten tot de oplevering van mijn plekje...
Tot nu toe ben ik erg goed geholpen bij Arma Keukens en zou ik het iedereen aanbevelen. Maar inderdaad zoals @MikeyMan zegt, even wachten tot de boel geinstalleerd is voor het uiteindelijke oordeel ;)

Keuken render
Keuken tekening

Psyrael wijzigde deze reactie 12-08-2019 19:27 (6%)

My mind's telling me no

• nel!s
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15:54
Wat een ontzettend handig topic is dit! Onze woning wordt medio 2021 opgeleverd maar we moeten nu al over de keuken nadenken. Daar kun je je hersens prima over pijnigen..

Onze ideeen tot dusver, in voorbereiding op een eerste gesprek volgende wek met de keukenleverancier via bouwer met sigaar-uit-eigen-doos lokkertje:
- keuken met (schier)eiland, liefst met barretje, en ruimte overhouden voor een grote keukentafel
- er zit een deur in de keuken naar een bijkeuken van 2,80x2,80m, hierin willen we een simpele bijkeuken opstelling (Schuller of ikea) waardoor we minder bergruimte in de keuken zelf nodig hebben
- basic apparatuur van een goed merk (Miele, Siemens, Novy, Bora), met als enige uitzondering wellicht stoomoven
- hoogglans met marmer of graniet/natuursteen-look composiet of keramiek dun blad
- het hogere segment vinden we echt een stuk mooier: de Siematic Classic en Pure lijnen, Bulthaup.. maar met het hoog op budget zullen we wel bij Next125 of Schuller C3 uitkomen, wat we ook best mooi vinden (maar duidelijk minder dan Siematic -je betaalt hier niet alleen voor het merk, ook voor het design, zo blijkt)

Kwa layout zijn dit de belangrijkste opties tot nu toe (sorry, geen sketchup maar ikea keukenplanner):

Optie 1: kleiner eiland dat door de openslaande deuren en ramen aan de achterkant de tuin in kijkt

Optie 2: (veel) groter eiland wat deels uitkijkt over de eettafel en deels over de zijtuin door de twee verdiepingshoge ramen linksonder. Eiland zou tegen de muur onder geschoven kunnen worden waardoor je een soort schiereiland effect krijgt; maar hierdoor krijg je wel drie parallelle delen en minder goed zicht vanachter het eiland.

Ik heb hiervoor deels inspiratie uit dit topic voor gehaald, en ben dan ook zeer benieuwd of jullie meningen hebben over deze opties en onze ideeen?

Zijn hier overigens mensen die een showroomkeuken hebben genomen of overwegen te nemen? De kortingen lopen hoog op, dus ik denk er over om een showroom keuken te nemen en die een jaar zelf op te slaan. Dan komt siematic kwa budget weer binnen bereik, namelijk.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:39
De positie van die bijkeukendeur staat nog niet vast zo te zien?

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:01
Kijk ook even goed naar de ruimte voor je tafel @nel!s. Ik heb een beetje de zelfde ruimte bij ons nieuwe huis (5.90 x 5.62), waarbij ik overigens nog niet weet of de deur naar de berging verplaatsbaar is.

3 meter voor een tafel + stoelen is te doen, maar ook niet super ruim ofzo. Wij hebben dan ook best wel brede/dikke stoelen, maar 1.00m is wel krap aan een kant.

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Psyrael schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:52:
[...]

Moet nu nog een dik jaar wachten tot de oplevering van mijn plekje...
Ik erg goed geholpen bij Arma Keukens en zou het iedereen aanbevelen.
Zullen we even wachten met conclusies tot er geleverd is? ;)

• Psyrael
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-11 18:03
MikeyMan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:12:
[...]

Zullen we even wachten met conclusies tot er geleverd is? ;)
Haha je hebt gelijk, heb het even aangepast in mijn post. Was iets te enhousiast :)

My mind's telling me no

• nel!s
Reinier schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:07:
De positie van die bijkeukendeur staat nog niet vast zo te zien?
De deur is optioneel en we hebben de tekening nog niet gezien (maatwerk). Ik denk dat hij nog niet vast staat.

@Scr33x0r goed punt wat betreft de tafel en ruimte er omheen. Ik had al even naar je fotos en schetsen gekeken, gezien het een soortgelijke ruimte betreft. Echter onze stoelen schuiven volledig onder de tafel en de barkrukken ook, dus ik denk dat het ok is.

Maar zouden jullie gezien de beschikbare ruimte toch eerder voor optie 1 gaan?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nel!s schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:15:
[...]

De deur is optioneel en we hebben de tekening nog niet gezien (maatwerk). Ik denk dat hij nog niet vast staat.

@Scr33x0r goed punt wat betreft de tafel en ruimte er omheen. Ik had al even naar je fotos en schetsen gekeken, gezien het een soortgelijke ruimte betreft. Echter onze stoelen schuiven volledig onder de tafel en de barkrukken ook, dus ik denk dat het ok is.

Maar zouden jullie gezien de beschikbare ruimte toch eerder voor optie 1 gaan?
Optie 2 lijkt mij praktischer. Optie 1 heeft wel erg veel loze ruimte. En mocht bij de tweede optie blijken dat je toch te weinig ruimte heb bij je eettafel, dan kan je nog altijd voor een eettafelbank gaan. Die hebben wij ook gekocht voor de kinderen, maar nu die er staat zitten wij er zelf op.

Optie 2 lijkt mij wel een prijzige keuken worden. Zou mij niets verbazen als dat richting de 40.000 euro gaat met die spullen die jij noemt.

• nel!s
PaT schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:22:
[...]

Optie 2 lijkt mij praktischer. Optie 1 heeft wel erg veel loze ruimte. En mocht bij de tweede optie blijken dat je toch te weinig ruimte heb bij je eettafel, dan kan je nog altijd voor een eettafelbank gaan. Die hebben wij ook gekocht voor de kinderen, maar nu die er staat zitten wij er zelf op.

Optie 2 lijkt mij wel een prijzige keuken worden. Zou mij niets verbazen als dat richting de 40.000 euro gaat met die spullen die jij noemt.
Dank. We zouden nog kunnen overwegen om in optie 2 het eiland tegen de wand te zetten zodat je een U vorm krijgt plus wat meer ruimte rond de tafel en richting openslaande deuren.

Kwa prijs, dit kan inderdaad aantikken. We zouden de kastjes boven het kookgedeelte weg kunnen laten om de prijs wat te drukken. Andere optie is showroom model: deze opstelling is vrij normaal (de twee delen aan de wand staan vaak haaks op elkaar opgesteld maar kunnen prima naast elkaar) in showrooms, dus zou ergens beschikbaar moeten zijn in kleuren en afwerking die ons aan staat.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nel!s schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:29:
[...]

Dank. We zouden nog kunnen overwegen om in optie 2 het eiland tegen de wand te zetten zodat je een U vorm krijgt plus wat meer ruimte rond de tafel en richting openslaande deuren.

Kwa prijs, dit kan inderdaad aantikken. We zouden de kastjes boven het kookgedeelte weg kunnen laten om de prijs wat te drukken. Andere optie is showroom model: deze opstelling is vrij normaal (de twee delen aan de wand staan vaak haaks op elkaar opgesteld maar kunnen prima naast elkaar) in showrooms, dus zou ergens beschikbaar moeten zijn in kleuren en afwerking die ons aan staat.
Ik zou hem vanwege het formaat en omdat je de ruimte toch heb aan beide zijden open laten zodat je linksom en rechtsom langs het eiland kan. Als je hem tegen de muur zet moet je altijd om je "schiereiland" heen lopen. En wat win je ermee? Meer loze ruimte naast je keuken?

• Scr33x0r
@nel!s Laatst even foto's gemaakt van mijn tafel + stoelen in huidige situatie:

Zoals je ziet hebben we ene kant 101 en andere kant 130, 101 is krap, zeker in ons geval als je maar van 1 kant kan instappen omdat hij tegen het eiland aan staat. Wellicht anders als je van twee kanten kunt instappen. Daarnaast hebben we een tafel van 90cm, dus we hebben 3.23 ruimte ong en das aan 1 kant genoeg om er langs de keuken in te lopen, ook als er mensen zitten, maar als er aan de andere kant mensen zitten is het krap.

Met 3 meter 20 ruimte in totaal moet je wel goed zitten, mits je van beide kanten de tafel kan aanschuiven denk ik.

(oops, net in verkeerde topic)

• Rico0
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12-10 14:00
Beste mede-tweakers,

Voor onze nieuwbouwwoning hebben we een offerte ontvangen voor een keuken. Ik vraag me af of dit een redelijke prijs is voor wat we krijgen.

Keukenmerk: Next125

Apparatuur:
Siemens stoomoven IQ700
Siemens combi magnetron oven IQ700
Miele vaatwasser met 3d bestekla
BORA Pure kookplaat met afzuiging
Quooker combi plus
Siemens iQ500 koelkast

Blad rvs 4 mm voor op het eiland
blad keramiek met achterwand op de achterwand

De achterwand is 5,2 meter breed.
Het blad met het spoeldeel is 2,40 meter.

Eiland is 3 meter lang en 1,1 meter diep en heeft 3 1-meter lades aan de achterzijde.

Prijs is inclusief het inbouwen van de hoge kasten.

Prijs 31500-,

https://imgur.com/k40lacK
https://imgur.com/GgLlQLl
https://imgur.com/8XWVmTr

https://imgur.com/k40lacK
https://imgur.com/GgLlQLl
https://imgur.com/8XWVmTr

Alvast bedankt voor het meedenken.

Rico0 wijzigde deze reactie 13-08-2019 22:37 (21%)

• Bravertal
@nel!s ,optie 3: is een grote hoek keuken niets voor jullie. Jullie houden dan een hele mooie grote ruimte over.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Rico0Is die prijs inclusief aanpassing van de electra en andere aansluitingen? Als ik hem vergelijk met een offerte van mijn moeder, ook een ongeveer vergelijkbaar kookeiland, maar een wat kortere wand (3,8m), dan zit er bijna 10.000 euro verschil in. Zij heeft dan wel iets goedkopere apparatuur (Neff) en maar 1 oven, maar dan weer wel een duur Dektonblad (bijna 7000 euro). En zij moet de electra en aansluitingen nog laten aanpassen. Ook een kostenpost van tussen de 1000 en 2000 euro.

Ik denk dus wel dat er nog wat ruimte voor onderhandeling in moet zitten.

Maak ook goede afspraken over je apparatuur. Tegen de tijd dat je woning opgeleverd wordt, is een aantal van je apparaten vervangen voor een nieuwe lijn of zelfs niet meer leverbaar. Leg goed vast wat je dan kan doen. Bij mijn vorige keuken koos de leverancier vrolijk de opvolger van de oude lijn.

PaT wijzigde deze reactie 13-08-2019 22:59 (7%)

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:55
Rico0 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:57:
Beste mede-tweakers,

Voor onze nieuwbouwwoning hebben we een offerte ontvangen voor een keuken. Ik vraag me af of dit een redelijke prijs is voor wat we krijgen.
Welke fronten heb je? De materiaalkeuze heeft namelijk behoorlijke impact op de prijs.

• Rico0
RobB_W schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:23:
[...]

Welke fronten heb je? De materiaalkeuze heeft namelijk behoorlijke impact op de prijs.
Dank voor jullie reacties.

Goede tip qua apparaten!

De fronten zijn van fenix nx240 mat onyx zwart softmat Anti fingerprint (AFP).

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:55
Rico0 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:54:
[...]

Goede tip qua apparaten!

Ja, Fenix werkt natuurlijk wel prijsverhogend. Wij zitten ook in een offertetraject voor een Next 125 keuken. Bij ons een combinatie van Fenix witte kasten t.p.v. aanrecht en Dennen t.p.v. de hoge kasten. Momenteel zitten wij op ca. € 28.5 K. Ook dat is behoorlijk aan de prijs. Zeker in combi met greeploos en lage plinten.Dus vaatwasser met open assist en koelkast met servo drive. Dat heb jij zo te zien echter niet, want je werkt met verticale greeplijsten?

Zijn de witte aftimmeringen bij jouw hoge kasten ook onderdeel van de offerte? Het is allemaal aan de prijs, maar voor mijn gevoel komt het qua prijsniveau redelijk in de buurt van waar wij nu staan. Wellicht is onze aanbieding dan zelfs nog aan de hoge kant.

• SamPatterson
nel!s schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:29:
[...]

Je ruimte lijkt een beetje op wat wij hebben. Wij hebben een soort van U-vorm, maar toch een beetje open, zodat het wat speelser lijkt. Ook wij hebben heel erg lopen puzzelen om de juiste opstelling te kunnen krijgen. Verschillende keukenboeren afgeweest en de opstellingen varieerden van U-vorm tot eiland of schiereiland. Uiteindelijk hebben we toen zelf maar een tekening gemaakt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En dit is de tekening die we van de keukenboer kregen nadat we de opdracht definitief hadden gemaakt (met afmetingen erbij):
Members only:

Wellicht dat je er iets aan hebt.

• jslaman
Wij hebben een offerte voor een next 125 keuken met hoge Kastenwand van 5 kasten in oud eiken fineer en een kookeiland van 300x120cm in mat gespoten wit.

Blad is een calacatta gold composiet blad van silestone (hoogste prijsklasse), bora pure kookplaat, Quooker en koelkast, onderbouw vriezer, vaatwasser, combimagnetron en combi stoomoven van Miele (ovens in artline). Totaal inclusief montage is 27,5k. Bij een keuze voor Neff ipv Miele is de totaalprijs 2k lager.
Rico0 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:54:
[...]

Goede tip qua apparaten!

• jslaman
Wij hebben een offerte voor een next 125 keuken met hoge Kastenwand van 5 kasten in oud eiken fineer en een kookeiland (87,5cm korpus) van 300x120cm in mat gespoten wit.

Blad is een calacatta gold composiet blad van silestone (hoogste prijsklasse), bora pure kookplaat, combi+ Quooker en koelkast, onderbouw vriezer, vaatwasser, combimagnetron en combistoomoven van Miele (ovens in artline). Totaal inclusief montage is 27,5k. Bij een keuze voor Neff ipv Miele is de totaalprijs 2k lager.

Al bij al zijn prijzen lastig te vergelijken, als je je kasten volstopt met apothekerselementen, laden en korven dan kan de prijs met gemak 5k hoger uitkomen.

jslaman wijzigde deze reactie 14-08-2019 11:40 (8%)

• fsi
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 13:31
Ik zit met de volgende uitdaging. Mijn woonkamer/keuken heeft de volgende afmetingen:

We hadden als eerste een L vorm keuken in gedachten:

Helemaal verliefd op het design kwamen we erachter dat onze ronde tafel (140cm) niet past met deze opstelling :'( :'( :'(

Dag erna zijn we naar een andere keukenleverancier geweest en hebben dit ontwerp gemaakt:

Ongeacht de iets andere style zitten we nu in erge dubio wat we moeten doen.We zien uitdagingen in dat de inductieplaat nu achter de deur zit. Wat niet fijn is. We willen ruimte voor de woonkamer overhouden. En de combinatie van ronde eettafel met L keuken lijkt niet mogelijk. En we willen graag onze eettafel behouden.

• Rico0
RobB_W schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Ja, Fenix werkt natuurlijk wel prijsverhogend. Wij zitten ook in een offertetraject voor een Next 125 keuken. Bij ons een combinatie van Fenix witte kasten t.p.v. aanrecht en Dennen t.p.v. de hoge kasten. Momenteel zitten wij op ca. € 28.5 K. Ook dat is behoorlijk aan de prijs. Zeker in combi met greeploos en lage plinten.Dus vaatwasser met open assist en koelkast met servo drive. Dat heb jij zo te zien echter niet, want je werkt met verticale greeplijsten?

Zijn de witte aftimmeringen bij jouw hoge kasten ook onderdeel van de offerte? Het is allemaal aan de prijs, maar voor mijn gevoel komt het qua prijsniveau redelijk in de buurt van waar wij nu staan. Wellicht is onze aanbieding dan zelfs nog aan de hoge kant.
Klopt wij hebben gekozen voor greeploze lijsten ook voor de hoge kasten. Een systeem kan kapot gaan waardoor we voor greeploos gekozen hebben voor de vaatwasser en koelkast.

Enkel de voorzijde van het eiland hebben we wel tip on kasten omdat we een heel strak eiland mooi vinden.

De ombouw/inbouw zit ook in deze prijs verwerkt.

De keukenspecialist gaf zelf aan om de apparatuur bij een keukenloods te kopen waardoor de prijs in totaal naar ongeveer 29k kan gaan.

Als ik het zo lees hebben we een redelijk strakke aanbieding staan. Inderdaad aan de prijs allemaal maar de fronten zijn ons inziens toch wel het mooist ook qua kleur. Hout op de hoge kasten klinkt ook wel heel mooi!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:39
fsi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:02:
Ik zit met de volgende uitdaging. Mijn woonkamer/keuken heeft de volgende afmetingen:
[Afbeelding]

We hadden als eerste een L vorm keuken in gedachten:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Helemaal verliefd op het design kwamen we erachter dat onze ronde tafel (140cm) niet past met deze opstelling :'( :'( :'(

Dag erna zijn we naar een andere keukenleverancier geweest en hebben dit ontwerp gemaakt:

[Afbeelding]

Ongeacht de iets andere style zitten we nu in erge dubio wat we moeten doen.We zien uitdagingen in dat de inductieplaat nu achter de deur zit. Wat niet fijn is. We willen ruimte voor de woonkamer overhouden. En de combinatie van ronde eettafel met L keuken lijkt niet mogelijk. En we willen graag onze eettafel behouden.
Ik vind opstelling 1 echt 10x mooier als opstelling 2!
Op het oog lijkt de ronde tafel ook heel veel ruimte op te slokken.

Vanwaar zo gehecht aan de tafel?
Nu is het lekker makkelijk praten over andermans centen, maar de kosten van een nieuwe tafel vallen wel mee in verhouding tot de keuken natuurlijk :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:10:
[...]

Nu is het lekker makkelijk praten over andermans centen, maar de kosten van een nieuwe tafel vallen wel mee in verhouding tot de keuken natuurlijk :)
Weinig aan toe te voegen. Denk dat een rechthoekige tafel er ook beter bij past eerlijk gezegd. Strakke keuken toch wel.

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16:49
[...]

Dat dacht ik ook. Zelfs een vaste bank maken langs de muur met een rechte tafel. :*)

• fsi
[...]

Het gaat om een nieuwbouwwoning en de tafel hebben we daarvoor aangeschaft na lang zoeken en met kosten van 1000€. Dus was benieuwd of iemand een out of the box oplossing heeft hoe we toch iets met onze gelimiteerde ruimte kunnen doen.

Ik ben het eens dat de foto van de eerste keuken er een stuk beter uit ziet. Bij de tweede leverancier (BemmelKroon) was er geen mogelijkheid om goud of koper te kiezen voor het stuk tussen de werkbladen en kastjes en bij de bovenste (Bruynzeel) wel, wat ook meehelpt met de look. Volgende week gaan we kijken bij Enkelhof maar nu willen we een knoop doorhakken of we een rechte of L keuken doen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fsi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Het gaat om een nieuwbouwwoning en de tafel hebben we daarvoor aangeschaft na lang zoeken en met kosten van 1000€. Dus was benieuwd of iemand een out of the box oplossing heeft hoe we toch iets met onze gelimiteerde ruimte kunnen doen.

Ik ben het eens dat de foto van de eerste keuken er een stuk beter uit ziet. Bij de tweede leverancier (BemmelKroon) was er geen mogelijkheid om goud of koper te kiezen voor het stuk tussen de werkbladen en kastjes en bij de bovenste (Bruynzeel) wel, wat ook meehelpt met de look. Volgende week gaan we kijken bij Enkelhof maar nu willen we een knoop doorhakken of we een rechte of L keuken doen.
Mjah, heel eerlijk; ik zou de zoektocht toch van groot naar klein doen?

Eerst keuken, dan tafels, stoelen, gordijnen e.d.
Als de keuken er al was geweest, had je dan nog een ronde tafel gekocht?

• DJT
  • Laatst online: 10:00
RobB_W schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Als ik het zo bekijk hebben jullie een redelijk goede prijs volgens mij.

Onze Next125 keuken met:
- 3 x hoge kast in Eiken tabak knoestig (1x AEG koelkast, 1x AEG vriezer, 1x 45cm oven/magnetron Siemens en 1x60cm oven met 100% stoomfunctie Siemens)
- 3x onderkast voor bovenop de hoge kast
- 3x 1m met dubbele lade mat wit gespoten, in het midden een Miele kookplaat met afzuiging
- 1x spoelkast met een Blanco spoelbak, Quooker en Quooker zeeppomp
- 1x vaatwasmachine front (met Miele vaatwasser erachter)
- 2x60cm ladekast met binnenlade
- 4x60cm (36cm diep) kast
- op de kopse kant van het schiereiland zit een wang die 6cm oversteekt en waarin de greeplijst doorloopt
- 2x plank boven het kookgedeelte (moet ik nog monteren)
- 3x kleine plank voor in een nis (moet ik nog monteren)
- Keramisch blad met spatrand

Dat heeft ons totaal €24k gekost en ik heb echt heel erg mijn best gedaan om het onderste uit de kan te halen.

• GeeMoney
@fsi zeker optie 1! Betrekt de keuken ook meer bij de ruimte.
Ik ben nog op zoek naar een ronde tafel straks :p heb je een foto? :)
Eindelijk een sleutel datum gekregen, 26 september! Hopelijk halen ze dat. De keuken komt in ieder geval 16 oktober dus ik houd jullie op de hoogte.

GeeMoney wijzigde deze reactie 14-08-2019 15:06 (51%)

• fsi
GeeMoney schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:04:
Eindelijk een sleutel datum gekregen, 26 september! Hopelijk halen ze dat. De keuken komt in ieder geval 16 oktober dus ik houd jullie op de hoogte.
Het gaat om deze tafel.

• GeeMoney
@fsi was het proberen waard maar wij zoeken een andere stijl helaas ;) .

• jslaman
GeeMoney schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:04:
Eindelijk? Ik zou blij verrast zijn als ze me dat 6 weken van tevoren al laten weten. Ik vrees namelijk dat het bij ons pas een week of 2 vooraf bekend gemaakt wordt.

• GeeMoney
jslaman schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:42:
[...]

Eindelijk? Ik zou blij verrast zijn als ze me dat 6 weken van tevoren al laten weten. Ik vrees namelijk dat het bij ons pas een week of 2 vooraf bekend gemaakt wordt.
Eindelijk is meer in de zin dat de bouw bijna 1,5 jaar geduurd heeft :) .
We kregen deze datum net voor de bouwvak door maar is nog onder een heel klein voorbehoud van maximaal een week gaven ze aan. Ik heb de voorman gesproken en deze verwacht gewoon “op tijd” op te leveren.

• jslaman
GeeMoney schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Eindelijk is meer in de zin dat de bouw bijna 1,5 jaar geduurd heeft :) .
We kregen deze datum net voor de bouwvak door maar is nog onder een heel klein voorbehoud van maximaal een week gaven ze aan. Ik heb de voorman gesproken en deze verwacht gewoon “op tijd” op te leveren.
Aha, dat begrijp ik. Wij zijn ook bijna 1,5 jaar onderweg. Opleveren staat bij ons nog op oktober of november.

• Goromo
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 19:49
Deze week wilden we na lang wikken en wegen onze vel begeerde keuken dan eindelijk gaan bestellen.
Tijdens het nog eens bezoeken van de 2 overgebleven keuken zaken viel ons nu opeens op dat het frontje dat wij hadden uitgezocht, nl. Zwart hout bij een bepaald licht inval een soort van witte vlekken laat zien door de weerkaatsing van het licht.
Bij het bezoek aan de tweede keukenzaak en wetende waar op te letten was dit zelfde euvel te zien.
Het betreft bij de ene zaak een Keller keuken en bij de andere zaak een Ballerina.
Zijn hier trotse bezitters van een zwart houten keuken die dit NIET ervaren en zo ja welk merk en type betreft het dan ?.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

• jslaman
Iemand trouwens een idee of bij het Miele experience center in Vianen echt alle type ovens uit de nieuwe 7000 serie te bekijken zijn? Zit net de brochure door te bladeren en het zijn er serieus veel namelijk.

jslaman wijzigde deze reactie 14-08-2019 19:05 (23%)

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17:38
Het zijn maar renders, maar die tafel lijkt totaal niet te passen bij jullie stijl keuken.....rond of niet. Ik zou de tafel wegdoen. Maar de rest vh interieur is natuurlijk ook bepalend.

• nel!s
Bravertal schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:04:
@nel!s ,optie 3: is een grote hoek keuken niets voor jullie. Jullie houden dan een hele mooie grote ruimte over.
Inderdaad, iets wat mijn vrouw ook een goede optie vindt, en ik sluit het zeker niet uit. Het nadeel lijkt me dat je geen interactie hebt met de rest van de ruimte tijdens het keukenwerk. Maar je krijgt wel veel ruimte, zoiets dus: (droomkeuken uit de Siematic Classic serie :D)

@SamPatterson dit is zeer handig, dank je! In essentie de optie waarin we het eiland tegen de muur zetten. Hebben jullie overwogen om het eiland iets naar de tuindeuren te schuiven en in te korten zodat je een loopweg houdt aan de rechterkant van het eiland? Zo ja, waarom viel die optie af?

• GeeMoney
jslaman schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:05:
Iemand trouwens een idee of bij het Miele experience center in Vianen echt alle type ovens uit de nieuwe 7000 serie te bekijken zijn? Zit net de brochure door te bladeren en het zijn er serieus veel namelijk.
Ik ben er een paar weken geleden nog geweest en qua uiterlijk staan alle types er. Niet elke uitvoering maar dat is dan in mindere mate belangrijk denk ik. Ze hebben bijvoorbeeld de combi oven/magnetron staan in het meest luxe type maar het midden type is dan alleen een oven en geen combi. Maar er staat veel :)

@Goromo wat bedoel je met witte vlekken? Niet de schittering van een lamp?
Op mijn aanstaande fronten heb ik het in ieder geval niet gezien maar dat was op een show front van een enkele deur. De keuken zelf komt over 1,5 maand dus dan kan ik het in zijn geheel zien.

GeeMoney wijzigde deze reactie 14-08-2019 19:37 (17%)

• Rico0
PaT schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:58:
@Rico0Is die prijs inclusief aanpassing van de electra en andere aansluitingen? Als ik hem vergelijk met een offerte van mijn moeder, ook een ongeveer vergelijkbaar kookeiland, maar een wat kortere wand (3,8m), dan zit er bijna 10.000 euro verschil in. Zij heeft dan wel iets goedkopere apparatuur (Neff) en maar 1 oven, maar dan weer wel een duur Dektonblad (bijna 7000 euro). En zij moet de electra en aansluitingen nog laten aanpassen. Ook een kostenpost van tussen de 1000 en 2000 euro.

Ik denk dus wel dat er nog wat ruimte voor onderhandeling in moet zitten.

Maak ook goede afspraken over je apparatuur. Tegen de tijd dat je woning opgeleverd wordt, is een aantal van je apparaten vervangen voor een nieuwe lijn of zelfs niet meer leverbaar. Leg goed vast wat je dan kan doen. Bij mijn vorige keuken koos de leverancier vrolijk de opvolger van de oude lijn.
Verleggen van electra etc loopt via de aannemer dus niet in deze prijs. Verwachting is ook 1000/2000 aan meerwerk.

Inmiddels eenzelfde offerte laten berekenen bij een andere keukenleverancier en kom nu op 29.500 uit. Dit is inclusief alle Siemens/Miele apparatuur/montage etc en het inbouwen van de kasten met een gipswand.

Volgens mij wel een prima prijs voor de keuken die ik ervoor krijg, De keuken is toch vrij fors hebben we gezien. 5,2 meter wand gevuld met 4 hoge kasten en een blok met keramiek (inclusief de achterwand) van 2,4 meter. Daarvoor een eiland van 3 meter bij 1,10 meter met rvs. Alles in Fenix nx240 mat zwart.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:05
Onze offerte is getekend :) inclusief Portugese cementtegel vloeren (in keuken, bijkeuken en toilet)

Opstelling:
Forum
Keuken achteraanzichtKeuken vooraanzichtKeuken plattegrond

Vloer keuken + bijkeuken:

Patroon in bijkeuken is nog even veranderd, zodat ie volledig patroon heeft aan bovenkant en niet op een half stopt ;)

Meubelen
Uitvoering: A, Ballerina BRB BRUGGE-B (4961-4999)
Fronttype: MDF lak/cassette (139)
Frontkleur 1: Sneeuwwit fluweellak (4962)
Kleur kopse kant front: Sneeuwwit fluweellak (4962)
Frontcombinatie: Sneeuwwit, MDF/lakoppervlak (4962)
Uitvoering korpus: Kunststof (K)
Kleur buitenzijde korpus: Sneeuwwit (K160F)
Uitvoering zichtzijde: Fluweellak (B)
Kleur zichtzijde: Sneeuwwit fluweellak ( B160F)
Type greep: Knop (K077)
Kleur greep 1: RVS (K077)
Greeppositie: Midden/buiten (C)
Greepcombinatie: Knop roestvrij staal (K077)
Uitvoering plint: Decor-kunststof (D)
Kleur plint: Sneeuwwit mat (D160F)
Uitvoering kroonlijst: KL105 fluweellak (KL05B)
Kleur kroonlijst: Sneeuwwit fluweellak (B160F)
Uitvoering schouwkap: Spaanplaat ruw (SP)
Kleur schouwkap: Schouwen ruw (D098N)
Werkbladhoogte: 930
Plinthoogte: 110

Totaal meubelen: 6.630,40
Diversen Nobilia knop 679 - 225,60

Apparatuur (via 123apparatuur):
Pelgrim multifunctionele oven - MAC624MAT
Pelgrim Inductiekookplaat, 80 cm - IDK785ONY
AEG SCE81824TS koelvriescombi
Novy Inbouw-afzuigunit De Luxe - 877
Franke Olympus kraan
RVS inlegspoelbak - QTX 210

Totaal apparatuur: 3100,-

Werkblad:
Uitvoering: Arte graniet werkblad
Randafwerking: VF04
Kleur: Nero Assoluto

Subtotaal: 2.674,35

Uitvoering: Arte graniet smetrand + vensterbank
Kleur: Nero Assoluto
Prijs: 640,82

Totaal Meubelen: € 6.630,40 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 225,60 + 3100
Totaal Werkbladen : € 3.315,17 +

Subtotaal: € 10.171,17 +
Afrondingskorting: € 581,57 -

Subtotaal: € 9.589,60 +
Totaal montage: € 1.410,40 +
TOTAAL Keuken: € 11.000
TOTAAL apparatuur: € 3.100
TOTAAL Vloeren*: € 2200,-

TOTAAL: 16.300 hebben wij een nieuwe keuken + vloeren in keuken, bijkeuken en toilet.

*Vloeren verwijderen, egaliseren en betegelen met Portugese tegels in keuken, bijkeuken en toilet

We zijn er erg blij mee en deze kan van het lijstje nog te doen voor de verhuizing ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:41
Rico0 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:08:
[...]

Klopt wij hebben gekozen voor greeploze lijsten ook voor de hoge kasten. Een systeem kan kapot gaan waardoor we voor greeploos gekozen hebben voor de vaatwasser en koelkast.

Enkel de voorzijde van het eiland hebben we wel tip on kasten omdat we een heel strak eiland mooi vinden.

De ombouw/inbouw zit ook in deze prijs verwerkt.

De keukenspecialist gaf zelf aan om de apparatuur bij een keukenloods te kopen waardoor de prijs in totaal naar ongeveer 29k kan gaan.

Als ik het zo lees hebben we een redelijk strakke aanbieding staan. Inderdaad aan de prijs allemaal maar de fronten zijn ons inziens toch wel het mooist ook qua kleur. Hout op de hoge kasten klinkt ook wel heel mooi!
Lijkt me niet verkeerd. Wij hebben meer kasten en fors meer keukenblad (ipv gold grey). Geen miele steamer maar gewoon siemens stoomoven. 28.5k in totaal.

Foto’s volgen binnenkort. Ook next 125 uiteraard.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:25

JT

VETAK y0

Members only:

• MrBrickALot
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04-11 11:51
Verkoper gaf ook aan dat er vanaf september/oktober ook een inductieplaat met afzuiging zou komen (€1.600). Dit wil ik wel graag.
Verkoopstart is 1 oktober, betekent dat ze normaal gesproken in september in de winkelvoorraad komen. En dan is het aan de winkel om hem een plekje te geven in de showroom, uiterlijk 1 oktober. Groeten uit Zweden ;)

• Goromo
wat bedoel je met witte vlekken? Niet de schittering van een lamp?
Op mijn aanstaande fronten heb ik het in ieder geval niet gezien maar dat was op een show front van een enkele deur. De keuken zelf komt over 1,5 maand dus dan kan ik het in zijn geheel zien.

@GeeMoney
Het heeft inderdaad iets met schittering te maken van de verlichting maar ook door het daglicht.
Zie foto

https://www.dropbox.com/s/9cy0tk2cjz0dcb4/Foto%2013-08-19%2016%2005%2012.jpg?dl=0

• GeeMoney
Goromo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:04:
wat bedoel je met witte vlekken? Niet de schittering van een lamp?

@GeeMoney
Het heeft inderdaad iets met schittering te maken van de verlichting maar ook door het daglicht.
Zie foto
[Afbeelding]
Je foto doet het bij mij niet?
Edit: De link in mijn quote kan ik wel volgen.
Is het geen fineerlaag waar ik naar kijk? Dat heeft een beetje hetzelfde effect als zeil/pvc.
Er zit een soort laagje op. Het is in ieder geval geen echt hout daar ben ik haast zeker van.

GeeMoney wijzigde deze reactie 14-08-2019 23:17 (15%)

• Goromo
Het is inderdaad een fineer front.
Betekent dat dan dat je dit verschijnsel op alle fineer hout structuur ziet ?
Ik heb nl. Het idee dat dit alleen bij de zwarte frontjes zich zo duidelijk laat zien.
De donkerbruine fronten lijken dit niet te vertonen.

• SamPatterson
nel!s schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:09:

@SamPatterson dit is zeer handig, dank je! In essentie de optie waarin we het eiland tegen de muur zetten. Hebben jullie overwogen om het eiland iets naar de tuindeuren te schuiven en in te korten zodat je een loopweg houdt aan de rechterkant van het eiland? Zo ja, waarom viel die optie af?
Ja hebben we overwogen. De reden dat we dat niet hebben gedaan is dat je dan een te kleine doorgang overhoudt naar de garage (deur linksboven), omdat je aan de andere kant van het eiland ook voldoende ruimte moet hebben om te lopen. We hebben ook overwogen het eiland 90 graden te draaien, maar dan kijk je vanaf de eettafel recht de keuken in.
Bij alle eilandopties kwamen we er ook achter dat we te weinig bladruimte zouden hebben. En ook minder kastruimte dan nu; veel keukenapparatuur die we graag in kasten willen opbergen. Wat betreft bladruimte komt het nogal eens voor dat de vaatwasser draait en de volgende vaat staat al op het aanrecht, dan ben je al een deel kwijt. Vervolgens zet iemand een tas boodschappen op het aanrecht en je wil ook nog eens voorbereidend werk doen en met keukenapparatuur werken, ik zou gek worden. Maar dit is heel persoonlijk.

• Goromo
Beste,

Ook ik ben eens benieuwd naar jullie mening over de prijs van onderstaande keuken.

Het betreft een greeploze keuken van Ballerina.
De offerte is gebaseerd op een front met zwart houtfineer zowel kastenwand als ook eiland

KASTENWAND
kast hoogte van ongeveer 200cm
1 kast t.b.v. Koelkast (Siemens KI41RAD40)
1 kast t.b.v. Compacte oven met magnetron functie (Siemens CM836GNB6)
1 kast t.b.v. Vriezer (Siemens GI41NAC30)

EILAND
kasthoogte van 78cm en diepte van 60cm
1 ladeblok van 90 cm t.b.v. Kookplaat (Bora PURU)
1 front t.b.v. Vaatwasser (Siemens SN878D46PE)
1 ladeblok van 90cm t.b.v. Spoelbak (RVS bak 50x50 en RVS Quooker square combi+)
2 onderkasten van 120cm
2 zijwangen van 4,5 cm dik

BLAD
Afmetingen ongeveer 250 x 120 x 4
Keramischblad van Kemie in de uitvoering Concretto L. (Dit blad blijkt een meerprijs van €700,- te hebben t.o.v. De Bassalt Black :?)
Evoline RVS backflip WCD

Incl. Montage €16.500

• Bravertal
JT schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:49:
Members only:
Mooie keuken. Ik zou echter de afzuigkap laten integreren in de inductie plaat. Is iets duurder maar wel ruimtelijker. Zelf hebben wij 2 weken geleden een keuken (€9.000) bij Ikea getekend en volgend jaar bij oplevering van onze nieuwe woning wordt deze geplaatst.

https://m.imgur.com/a/tk2gcOo

Nu een keer bij Ikea gekocht want ik had geen zin om te onderhandelen. Installatiekosten bij Ikea zijn bijna €2.000,- voor onze keuken. (4 jaar geleden keuken gekocht bij keukenloods en hier waren de installatiekosten €800)

Ik denk dat je nog wel kunt onderhandelen (tip: check ikea, kun je thuis je keuken tekenen met apparatuur, kun je een beetje de prijs vergelijken).

• nel!s
SamPatterson schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 00:04:
[...]

Ja hebben we overwogen. De reden dat we dat niet hebben gedaan is dat je dan een te kleine doorgang overhoudt naar de garage (deur linksboven), omdat je aan de andere kant van het eiland ook voldoende ruimte moet hebben om te lopen. We hebben ook overwogen het eiland 90 graden te draaien, maar dan kijk je vanaf de eettafel recht de keuken in.
Bij alle eilandopties kwamen we er ook achter dat we te weinig bladruimte zouden hebben. En ook minder kastruimte dan nu; veel keukenapparatuur die we graag in kasten willen opbergen. Wat betreft bladruimte komt het nogal eens voor dat de vaatwasser draait en de volgende vaat staat al op het aanrecht, dan ben je al een deel kwijt. Vervolgens zet iemand een tas boodschappen op het aanrecht en je wil ook nog eens voorbereidend werk doen en met keukenapparatuur werken, ik zou gek worden. Maar dit is heel persoonlijk.
Interessant, dank. En hebben jullie er over gedacht om het kookgedeelte en kastenwand om te wisselen?

Ik heb inmiddels een variant met een schiereiland gemaakt en die gedraaid zodat de hoge kasten een mooie lijn vormen richting het stukje wand tussen de twee hoge ramen aan de linker kant:

Deze voelt eigenlijk wel goed aan kwa ruimte en indeling, wat jullie? Ik zou 13-17/18 open houden als bar gedeelte, en bij 19 hangen er hoge kasten boven een aanrecht waardoor je een nisje creeert voor wat apparaten. Afwasmachine onder 10 & 11.

nel!s wijzigde deze reactie 15-08-2019 21:44 (18%)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:57

JB

Cédric roelt!

nel!s schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Interessant, dank. En hebben jullie er over gedacht om het kookgedeelte en kastenwand om te wisselen?

Ik heb inmiddels een variant met een schiereiland gemaakt en die gedraaid zodat de hoge kasten een mooie lijn vormen richting het stukje wand tussen de twee hoge ramen aan de linker kant:

[Afbeelding]

Deze voelt eigenlijk wel goed aan kwa ruimte en indeling, wat jullie? Ik zou 13-17/18 open houden als bar gedeelte, en bij 19 hangen er hoge kasten boven een aanrecht waardoor je een nisje creeert voor wat apparaten. Afwasmachine onder 10 & 11.
Hoe breed is alles? Al deze kook(schier)eiland opstellingen vind ik real life veel te krap. Nu bij meerdere vrienden/bekenden dat je er gewoon niet lekker langs kan en naar voren moet als ze in de kastjes willen 8)7 |:( . Enige voordeel hier tov gedraaid eiland is dat je wel in de kastjes kan, maar je komt best ver de ruimte in met de keuken. Wij hebben minimaal 120 cm om de eettafel heen en geen lompe stoelen waardoor je er gewoon altijd fatsoenlijk langs kan.

Mijn boefje is liev!

• GeeMoney
@nel!s hoe diep is dat schiereiland nu?
Als je er een bar van wilt maken is 1.2m toch wel nodig denk ik. (lijkt nu 90cm)

GeeMoney wijzigde deze reactie 16-08-2019 09:48 (6%)

• Scr33x0r
JB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:18:
[...]

Hoe breed is alles? Al deze kook(schier)eiland opstellingen vind ik real life veel te krap. Nu bij meerdere vrienden/bekenden dat je er gewoon niet lekker langs kan en naar voren moet als ze in de kastjes willen 8)7 |:( . Enige voordeel hier tov gedraaid eiland is dat je wel in de kastjes kan, maar je komt best ver de ruimte in met de keuken. Wij hebben minimaal 120 cm om de eettafel heen en geen lompe stoelen waardoor je er gewoon altijd fatsoenlijk langs kan.
Eens.. de fotos die ik eerder al een keer postte. Je hebt rond je tafel eigenlijk sowieso 1 meter nodig, wil je er een beetje in kunnen. Als je een tafel hebt van 1m breed, dan heb je dus een ruimte van 3meter nodig.

@nel!s ik denk wel dat dit een goede opstelling is! Beter dan je vorige. Grappig genoeg kwam ik nu ongeveer op eenzelfde opstelling.

Onze nieuwe keuken is 5.62 breed. Als je dan bij een meter tafel een 1.10 rondom wilt vrijhouden, plus nog een centimeter of 20 extra voor je doorloop, dan kom je op 3.30/40 wat eraf gaat. Blijft er "slechts" 2.30/40m over om een schiereiland van te maken.

Op 2.40 kan je net niet lekker eiland + doorloop + kastenwand maken (90 + 100 + 60).. Als je keuken dan 5.80 of 6.00 breed is heb je opeens veel meer doorloop.

• Moltisanti
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15-11 21:25
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over een keramiek aanrecht voor onze nieuwe keuken. Er zijn twee bladen van verschillende leveranciers waar wij naar kijken.

Het mooiste blad is gepolijst, een keramiek blad van Dekker keramiek (Evora Ceramics) in de kleur Mulan. Nu lijkt de uitvoering hiervan 3,5 mm dik te zijn.

Onze keukenleverancier heeft een blad aanbevolen van Jetstone, in de kleur Calcatta, dit blad is goedkoper en heeft een dikte van 12 mm. Dit blad vinden wij minder mooi omdat het een mat uitvoering is.

Maakt het verschil in dikte veel uit voor de levensduur van het aanrecht aangezien dit soort bladen altijd versterkt worden?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moltisanti schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:12:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over een keramiek aanrecht voor onze nieuwe keuken. Er zijn twee bladen van verschillende leveranciers waar wij naar kijken.

Het mooiste blad is gepolijst, een keramiek blad van Dekker keramiek (Evora Ceramics) in de kleur Mulan. Nu lijkt de uitvoering hiervan 3,5 mm dik te zijn.

Onze keukenleverancier heeft een blad aanbevolen van Jetstone, in de kleur Calcatta, dit blad is goedkoper en heeft een dikte van 12 mm. Dit blad vinden wij minder mooi omdat het een mat uitvoering is.

Maakt het verschil in dikte veel uit voor de levensduur van het aanrecht aangezien dit soort bladen altijd versterkt worden?
Dat kan je leverancier toch het beste beantwoorden?

Overigens heb ik een glimmende calcatta. Is dat wit met een marmering erin?

• GeeMoney
@Moltisanti keramisch is al loeisterk met loodrechte krachten. Ik verwacht dat die 3,5mm dat ook is. Zijkanten moet je mee oppassen maar daarvoor maakt de dikte niet uit.

• Mokum80
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 09:29
GeeMoney schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:38:
@Moltisanti keramisch is al loeisterk met loodrechte krachten. Ik verwacht dat die 3,5mm dat ook is. Zijkanten moet je mee oppassen maar daarvoor maakt de dikte niet uit.
Ik vind 3,5mm erg dun, wel heel gaaf. Bij mijn keuken bestelling heb ik Dekton gekozen. Heb even bij Dekton op de website gekeken en ze leveren ook 4mm, maar dat is voor wandbekleding (bv badkamers). Zou keramiek een stuk sterker dan Dekton zijn?

• jslaman
Mokum80 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Ik vind 3,5mm erg dun, wel heel gaaf. Bij mijn keuken bestelling heb ik Dekton gekozen. Heb even bij Dekton op de website gekeken en ze leveren ook 4mm, maar dat is voor wandbekleding (bv badkamers). Zou keramiek een stuk sterker dan Dekton zijn?
Nee, volgens mij heeft het grotendeels vergelijkbare eigenschappen maar is dekton beter bestand tegen punt belastingen.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:41
JT schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:49:
Members only:
Lijkt onze keuken bijna wel :P Alleen jij hebt klein stukje blad meer links. Wij hebben de keuken toen laten installeren door lokale toko.

Wij hebben een Rotpunkt keuken (Xclusive line). Verschil dat wij een smetplint hebben (op de foto nog niet aanwezig), iets dikker opgezet composiet (dekker premium), op maat gemaakte afdek rondom de kasten (extra dik) en wat duurdere apparatuur. Alle apparatuur is van Siemens IQ700 (oven extra en het inbouw koffiezetapparaat) en had een internet prijs van zo'n 8200 toendertijd. (bruto adviesprijs 13.600 euro) Totaal 19.500 kwijt inclusief montage. Dus zo'n 5500 meer dan jullie.

Helpt dit voor de vergelijking of jullie prijs een beetje goed is?

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:36
Bravertal schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:24:
[...]

Mooie keuken. Ik zou echter de afzuigkap laten integreren in de inductie plaat. Is iets duurder maar wel ruimtelijker. Zelf hebben wij 2 weken geleden een keuken (€9.000) bij Ikea getekend en volgend jaar bij oplevering van onze nieuwe woning wordt deze geplaatst.

https://m.imgur.com/a/tk2gcOo

Nu een keer bij Ikea gekocht want ik had geen zin om te onderhandelen. Installatiekosten bij Ikea zijn bijna €2.000,- voor onze keuken. (4 jaar geleden keuken gekocht bij keukenloods en hier waren de installatiekosten €800)

Ik denk dat je nog wel kunt onderhandelen (tip: check ikea, kun je thuis je keuken tekenen met apparatuur, kun je een beetje de prijs vergelijken).
alleen is een ikea keuken van mindere kwaliteit dan de gemiddeldde keukenboer maar je betaald tenslotte voor kwaliteit....

ons vorige huis had een ikea keuken ons nieuwe een standart keuken van een keukenboer en ik merk wel degelijk flink verschil

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MAZZA schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:38:
Mooie keuken @PoweRoy :)

Ik heb vanavond een voorstel gekregen uit Duitsland voor een Bulthaup keuken die we ook al hier in Nederland hebben laten ontwerpen. Het Duitse voorstel is ± 2000 euro goedkoper met betere apparatuur (Miele / Siemens IQ700). En dan moeten we nog gaan onderhandelen.

Toch nuttig om over de grens te kijken :)
Wij zijn ook naar een Bulthaup keuken aan het kijken, en zouden ook iets meer vertrouwen in een Duitse winkel hebben. Maar hoe zit dit qua levering en montage? Doen ze dat ook in Nederland?

fsfikke wijzigde deze reactie 17-08-2019 11:37 (10%)

DUT Racing

• Bravertal
mikerosauer schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

alleen is een ikea keuken van mindere kwaliteit dan de gemiddeldde keukenboer maar je betaald tenslotte voor kwaliteit....

ons vorige huis had een ikea keuken ons nieuwe een standart keuken van een keukenboer en ik merk wel degelijk flink verschil
Of een Ikea keuken echt van mindere kwaliteit is dan een keuken van superkeukens betwijfel ik. Maar goed, het was een tip om te kijken wat een vergelijkbare keuken zou moeten kosten.

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Bravertal schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:42:
[...]

Of een Ikea keuken echt van mindere kwaliteit is dan een keuken van superkeukens betwijfel ik. Maar goed, het was een tip om te kijken wat een vergelijkbare keuken zou moeten kosten.
Wat een onzin. Zelfs een blinde ziet dat een Schüller keuken beter is van kwaliteit dan een IKEA keuken.
Alleen al het feit dat de kasten machinaal gemonteerd worden ipv thuis met inbussleutel is de meerprijs al waard. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de afwerkingen van het plaatmateriaal en de fronten.
Pagina: 1 ... 99 ... 106 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True