Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Steyn_E schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:15:
[...]

De tekening van @evleerdam had ik het over. En nee, als je een open keuken hebt is een deuropening niet breed genoeg voor de doorloop van voor naar achter door je huis, dan lijkt je ruimte erg klein. Hij heeft er bovendien de pui naar de achtertuin nog achter zitten, dus die doorloop moet niet te smal zijn. 1m tussen de kastjes is trouwens veel te krap met die grote deuren tegenwoordig, de vaatwasserdeur komt bijna 90 cm de ruimte in bij ons (NEXT125). Daar moet je eigenlijk gewoon omheen kunnen lopen. Wij hebben hier omdat dat toevallig zo uitkwam voor 160cm tussen de parallelle delen gekozen (als er niet al een staander had gestaan hadden we mogelijk voor 140 gekozen), en dat is ruim, maar een meter is echt te krap. Dat hebben we hier jaren gehad, was niet geschikt om met meerdere mensen in te staan.

Die 2 meter slaat dus op de ruimte tussen het eiland en de kastenwand, niet het eiland en het kookgedeelte.
Het waren dan ook twee aparte opmerkingen zoals je die zelf gemaakt had.....

1. schiereiland maken, moet je dus continue omlopen en is niet handig. Daar gaat die 90cm over de nu getekende ruimte, kan prima.
2. ruimte tussen eiland en kastenwand, daar is 2 meter dus veel te ruim. Je heeft nota bene zelf aan dat 1,40 al ruim zat is. Dat er doorgaans minimaal 1 meter wordt aanbevolen betekent niet dat je niet groter mag, maar het dubbele is zonde van je ruimte en zelfs onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 12:23
Dat is niet wat ik zeg, de 1,2/1,4 m is tussen het eiland en het kookgedeelte (smalle gedeelte), dit is puur keuken. Voor het brede deel, dus de doorloop door de keuken heen, zou ik zeker 1,6m adviseren, liever nog 2 meter. Dit juist omdat het niet alleen keuken is, maar eigenlijk onderdeel van de woonkamer. Jij hebt in de woonkamer naar de achtertuin toe (schuifpui?) vast een bredere doorloop dan de ruimte tussen je keukenkastjes. En voor een doorloop/doorkijk van voor naar achteren door het huis is breder hoe dan ook beter, je huis lijkt er veel groter door. Het kán met minder, maar een brede doorloop voelt veel luxer aan.

Onze opstelling thuis is anders, wij hebben 2 parallelle delen ipv 3. Dus die 1,60 is bij ons tussen de keukendelen, de breedte aan de andere kant van de keuken is nog een stuk ruimer (daar staat dus ook geen keuken meer). Maar die 1,6m ervaar ik hier in ieder geval niet als te ruim, zeker omdat dat hier wél de doorloop is (ivm de plaats van de achterdeur). Minder dan dat en iemand die staat te koken staat in de weg als je naar buiten wil. Als je hier de doorgang tussen eiland en kastenwand te krap maakt kun je er niet langs als iemand wat uit de koelkast pakt. Toch jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Eerste offerte binnen, kom in totaal op €15.500 voor Schuller uit bij Bemmel en Kroon. Lange zijde is 5 meter, twee ladeblokken van 1m20. Drie kasten van 60cm waaronder vaatwasser. Korte zijde is 1m80, drie keer 221 hoog. Twee volwaardige 60cm ovens waarvan 1 met magnetronfunctie. Kast onder één over met lades. Middelste kast is koel/vriescombinatie. Composiet blad van Dekker, 5 meter uit twee delen. Naad onder kookplaat. Quooker komt mee uit huidige keuken.

Alle apparatuur van Siemens Studioline:
  • Siemens SN858D05TE Zeolith vaatwasser
  • Siemens EX877LYV5E 90cm inductiekookplaat
  • Siemens HB876G5B6 oven
  • Siemens HM876G0B6 oven met magnetronfunctie
  • Siemens KI86NVF30 koelvriescombinatie
  • Siemens LR97CAQ50 plafondafzuigkap
Op niets bezuinigd so far en alles naar onze wens. Dacht een stuk hoger (tegen de 20K) uit te komen. Vind deze prijs prima, ben benieuwd of ik elders een heel veel betere aanbieding kan verwachten. Ik verwacht nog ietsje lager uit te kunnen komen, er zit nog een gratis BBQ bij en er is nog niets afgerond.

Keuken lange zijde

Keuken korte zijde

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 30-07-2019 14:50 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:45:
Eerste offerte binnen, kom in totaal op €15.500 uit bij Bemmel en Kroon. Lange zijde is 5 meter, twee ladeblokken van 1m20. Drie kasten van 60cm waaronder vaatwasser. Korte zijde is 1m80, drie keer 221 hoog. Twee volwaardige 60cm ovens waarvan 1 met magnetronfunctie. Kast onder één over met lades. Middelste kast is koel/vriescombinatie. Composiet blad van Dekker, 5 meter uit twee delen. Naad onder kookplaat. Quooker komt mee uit huidige keuken.

• Siemens HB876G5B6 oven
Op niets bezuinigd so far en alles naar onze wens. Dacht een stuk hoger (tegen de 20K) uit te komen. Vind deze prijs prima, ben benieuwd of ik elders een heel veel betere aanbieding kan verwachten. Ik verwacht nog ietsje lager uit te kunnen komen, er zit nog een gratis BBQ bij en er is nog niets afgerond.

[Afbeelding: Keuken lange zijde]

[Afbeelding: Keuken korte zijde]
Wat voor keuken is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Schuller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steyn_E schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:46:
Dat is niet wat ik zeg, de 1,2/1,4 m is tussen het eiland en het kookgedeelte (smalle gedeelte), dit is puur keuken. Voor het brede deel, dus de doorloop door de keuken heen, zou ik zeker 1,6m adviseren, liever nog 2 meter. Dit juist omdat het niet alleen keuken is, maar eigenlijk onderdeel van de woonkamer. Jij hebt in de woonkamer naar de achtertuin toe (schuifpui?) vast een bredere doorloop dan de ruimte tussen je keukenkastjes. En voor een doorloop/doorkijk van voor naar achteren door het huis is breder hoe dan ook beter, je huis lijkt er veel groter door. Het kán met minder, maar een brede doorloop voelt veel luxer aan.

Onze opstelling thuis is anders, wij hebben 2 parallelle delen ipv 3. Dus die 1,60 is bij ons tussen de keukendelen, de breedte aan de andere kant van de keuken is nog een stuk ruimer (daar staat dus ook geen keuken meer). Maar die 1,6m ervaar ik hier in ieder geval niet als te ruim, zeker omdat dat hier wél de doorloop is (ivm de plaats van de achterdeur). Minder dan dat en iemand die staat te koken staat in de weg als je naar buiten wil. Als je hier de doorgang tussen eiland en kastenwand te krap maakt kun je er niet langs als iemand wat uit de koelkast pakt. Toch jammer.
Volgens mij zeg je precies wat ik bedoel.

"Verder lijkt de doorloop tussen het eiland en de muur vrij smal, waarom niet tegen de muur aan? Eiland is leuk, maar een schiereiland tegen een vast object levert altijd meer vrij bruikbare ruimte op. En zorg dat de doorloop door je keuken heen (in de lengterichting langs het eiland af) breed genoeg blijft, 1,60 is wat mij betreft minimaal, 2 meter is beter."

Je wil de doorloop tussen eiland en muur weghalen, waarop ik aangeef (en @evleerdam zelf ook) dat het niet praktisch is. En je wilt minimaal 1,60 doorloop, maar eigenlijk 2 meter. Waarop ik aangeef dat 1,40 of 1,60 ook prima is en 2 meter tegen het onpraktische aan. Al leent die opstelling zich sowieso niet voor een fijne driehoek kookplaat, spoelbak/vaatwasser, koeling die je eigenlijk wil in een keuken. Omdat de kookplaat het verste weg zit, maakt het weer niet heel veel uit of je 2 meter pakt, want de afstand tussen koeling en kookplaat blijft even ver.

Dat breder per definitie luxer is, ligt helemaal aan de ruimte. Teveel loze ruimte vind ik kil en ongezellig, grote ruimtes moeten evengoed functioneel zijn en zijn juist lastiger in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
Ik heb een vergelijkbare offerte voor een Systemat met 12mm keramich blad. Hoe is de pijs opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

emilestegeman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Ik heb een vergelijkbare offerte voor een Systemat met 12mm keramich blad. Hoe is de pijs opgebouwd?
Dat vertelt de offerte niet. Als ik los reken met Keukenloods/Keukenkastenfabriek/123werkblad kom ik niet heel veel goedkoper uit. Waar ben jij geweest voor die offerte met Systemat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Dat vertelt de offerte niet. Als ik los reken met Keukenloods/Keukenkastenfabriek/123werkblad kom ik niet heel veel goedkoper uit. Waar ben jij geweest voor die offerte met Systemat?
Sense keukens te Hoorn, NH. Tot nu toe erg goed geholpen en over zaken als apparatuur appart kopen wordt gewoon meegedacht!

Overigens is de totaalprijs bij mij momenteel opgebouwd uit 2 offertes, 1 van de keukenboer en 1 van 123Apparatuur. Keukenkasten heb ik in de offerte voor 4.800 en het blad voor 3.000.

mijn opstelling is alsvolgt, let niet op de kwaliteit van de render aub :'(

Keuken

[ Voor 38% gewijzigd door JackP op 30-07-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

emilestegeman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Sense keukens te Hoorn, NH. Tot nu toe erg goed geholpen en over zaken als apparatuur appart kopen wordt gewoon meegedacht!

Overigens is de totaalprijs bij mij momenteel opgebouwd uit 2 offertes, 1 van de keukenboer en 1 van 123Apparatuur. Keukenkasten heb ik in de offerte voor 4.800 en het blad voor 3.000.

mijn opstelling is alsvolgt, let niet op de kwaliteit van de render aub :'(

[Afbeelding: Keuken]
Voor blad en apparatuur kom ik net onder de 10K uit. 5.5K voor kasten vind ik niet onredelijk. Ik denk inderdaad dat ik met een splitsing in blad/kasten/apparatuur nog wellicht een €1000 á €1500 kan besparen maar daarvoor neem ik geen risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Voor blad en apparatuur kom ik net onder de 10K uit. 5.5K voor kasten vind ik niet onredelijk. Ik denk inderdaad dat ik met een splitsing in blad/kasten/apparatuur nog wellicht een €1000 á €1500 kan besparen maar daarvoor neem ik geen risico's.
En daarbij zitten ook verlichting, montage e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

emilestegeman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:21:
[...]

Nee, beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

emilestegeman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:21:
[...]

Verlichting moet je niet bij de keukenboer nemen, holy shit. :X Dat zat tussen de 10-15% van de totale kosten van de keuken in, beetje afhankelijk van hoe gek je het wilde maken...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:09
@FirePuma142
Ik zou de lades anders verdelen, 2x 120cm is echt niet praktisch. Ik zou voor 3x 80cm gaan. Op die manier heb je niet van die lomp grote lades en staat er niet altijd iemand voor de besteklade.

Heb je bewust gekozen voor 2 grote ovens? Als er nog wat rek zit in de begroting zou ik van de single oven een apparaat maken met Fullsteam. Je bent dan van alle gemakken voorzien en je zou kunnen kiezen voor een (80cm) inductiekookplaat met een minder hoge aansluitwaarde.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:57:
@FirePuma142
Ik zou de lades anders verdelen, 2x 120cm is echt niet praktisch. Ik zou voor 3x 80cm gaan. Op die manier heb je niet van die lomp grote lades en staat er niet altijd iemand voor de besteklade.

Heb je bewust gekozen voor 2 grote ovens? Als er nog wat rek zit in de begroting zou ik van de single oven een apparaat maken met Fullsteam. Je bent dan van alle gemakken voorzien en je zou kunnen kiezen voor een (80cm) inductiekookplaat met een minder hoge aansluitwaarde.
3x 80 is een optie. Ik vind de 120 wel een prettig formaat, ik heb nu twee keer 90. De bezette besteklade is een overweging, heb eerlijk gezegd niet het idee dat dat voor ons een topic is. Ook omdat de kookplaat in het midden zit, een stapje opzij is voldoende.

De aansluitwaarde is geen probleem, er staat nu een Boretti met dezelfde aansluitwaarde in de huidige keuken, geen extra werk wat dat betreft. Zal eens kijken of ik overige gewenste opties (ruimte voor twee 30cm pannen die nagenoeg dagelijks worden gebruikt, bediening afzuigkap, flex) ook in een andere plaat kan dat scheelt wellicht iets.

Ik heb inderdaad bewust gekozen voor twee grote ovens en bewust niet voor stoom. Ik heb grote twijfels of wij een stoomoven überhaupt gaan gebruiken. Heb er in een vorig huis een gehad en die gebruikte ik één keer per jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 30-07-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Scr33x0r schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:08:
Thanks! Ik ga er eens mee aan de slag.

Bij nader inzien, een eiland van 60/70cm diep, mits je de goede kasten en werkblad kiest kan best ok zijn:
[Afbeelding]
Mooie winkel en fijne ontwerpers. Komt onze keuken ook vandaan. Zijn er erg tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:00:
[...]

Kijken wij naar dezelfde tekening? Als hij een schiereiland maakt dan moet je steeds omlopen om bij je wasbak te komen en de kastjes tegen de wand. Super onpraktisch. Die doorloop is zeker 90cm, zoals een reguliere deuropening. Groot zat.

En 2 meter is echt nutteloos. Doorgaans wordt als praktisch en prettig 1 meter tot 1,20 aangehouden. Kleine zie je ook, maar dat is niet heel handig meer en dan moet je eigenlijk geen eiland willen.

Ik zou dan juist de breedte van het eiland verbreden zodat je meer kastruimte hebt. Dan oogt het ook minder klein in die ruimte.
Doorgaans 1 meter tussen eiland en kastenwand?? 1,2 meter zou ik echt minimaal achten en 1,4m gewoon prettig. Denk ook aan het openklappen van een kastje of het openstaan van de vaatwasser. Dan is ineens je gehele doorgang geblokkeerd. Indien mogelijk zou ik echt wel naar 1,4 meter tussenruimte gaan. Een ruimte van een meter vind ik gewoon een slecht advies. Dan kun je m.i. toch beter een andere keukenvorm nemen of een minder diep eiland. Een eiland van 70cm is ook inderdaad gewoon prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BushMule schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Doorgaans 1 meter tussen eiland en kastenwand?? 1,2 meter zou ik echt minimaal achten en 1,4m gewoon prettig. Denk ook aan het openklappen van een kastje of het openstaan van de vaatwasser. Dan is ineens je gehele doorgang geblokkeerd. Indien mogelijk zou ik echt wel naar 1,4 meter tussenruimte gaan. Een ruimte van een meter vind ik gewoon een slecht advies. Dan kun je m.i. toch beter een andere keukenvorm nemen of een minder diep eiland. Een eiland van 70cm is ook inderdaad gewoon prima te doen.
Wat je zelf prettig vindt moet je vooral zelf weten, ik geef enkel aan dat keukenzaken, google, etc. aangeven dat je minimaal 1 meter moet nemen. Die geven dus allemaal slecht advies volgens jou, mij best. Als de tendens is dat 1 meter niet langer als comfortabel gezien wordt, dan doet men dat toch lekker niet en zal het advies vanzelf ook wel opschuiven.

Dat argument van de vaatwasser komt steeds voorbij, zal wel aan mij liggen, maar die 5 minuten dat een vaatwasser wordt ingeruimd komt hier nooit een horde mensen langs rennen. Zolang je zelf gewoon overal bij kunt en dat ding kunt inruimen lijkt het me in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:45:
Eerste offerte binnen, kom in totaal op €15.500 voor Schuller uit bij Bemmel en Kroon. Lange zijde is 5 meter, twee ladeblokken van 1m20. Drie kasten van 60cm waaronder vaatwasser. Korte zijde is 1m80, drie keer 221 hoog. Twee volwaardige 60cm ovens waarvan 1 met magnetronfunctie. Kast onder één over met lades. Middelste kast is koel/vriescombinatie. Composiet blad van Dekker, 5 meter uit twee delen. Naad onder kookplaat. Quooker komt mee uit huidige keuken.

• Siemens HB876G5B6 oven

[Afbeelding: Keuken lange zijde]

[Afbeelding: Keuken korte zijde]
Na een bezoekje aan een concurrent en wat rekenwerk online voorgesteld om uit te komen op €15000 inclusief montage. Dat is wat realistischer en niet de absolute bodemprijs. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
BushMule schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:29:
[...]

110cm is al voldoende om de vaatwasser en een lade tegenover elkaar open te maken. Ik zou eerder 120cm als ideaal bestempelen. 140cm is in mijn optiek net te veel omdat je dan moet gaan 'lopen' tussen je (kasten)wand en eiland. Bij een tussenruimte van 100-120cm hoef je jezelf maar om te draaien.

@FirePuma142
Duidelijk, een wel overwogen keuze dus.
Ik heb zelf ook lades gehad van 120cm maar vond deze echt te groot. Het mooie van 3 kasten is dat je de spullen beter kan verdelen. 1 kast met voorraad, 1 kast met pannen en bijvoorbeeld 1 kast met tupperware ed. Ik vond het ontzettend irritant dat alles door elkaar stond in 1 grote bak. Daar zijn natuurlijk verdelingen voor te krijgen maar die vond ik echt absurd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
Ik vind opties bredere lades mooier, maar inderdaad weet niet of het praktisch is, zoals @Kapitein Merijn zegt. Wij hebben nu 3 x 80cm in ons schiereiland, dus we hebben 1 blok voor voedsel, 1 voor borden (boven) pannen (onder) 1 voor glazen/kopjes (boven) en dingen als vergiet, plasticbakjes (onder).

Die voor de borden is wel aan de kleine kant, 80cm is daar eigenlijk net niet genoeg om alle types er lekker in te krijgen (pasta/diner/ontbijt/kommen en dan eigenlijk ook nog gebaksbordjes). Die laatste hebben we dus nu in een ander kastje staan omdat het niet meer past.

Wel grappig, bij het uitzoeken van de huidige keuken nooit aan dit soort dingen gedacht, nu kijk ik er, ook omdat we dus relatief recent (3 jaar geleden) deze hebben uitgezocht heel anders naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
Martinusz schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:32:
[...]

Is voor ons ruim genoeg :) we koken nu op 4 pits op 60cm ;)
De 90cm komt niet mooi uit met de schouw boven de kookplaat, omdat deze dan te dicht op de naast gelegen muur komt vinden wij.

edit:
Nog plaatje ter illustratie:
[Afbeelding: Keuken vooraanzicht]

Daarnaast heeft deze plaat wel een goede indeling (vinden wij) door de 5de pit aan de zijkant te hebben en niet in het midden.

[Afbeelding]

Die 10cm extra t.o.v. 80cm gaat voor ons het verschil niet maken denk ik qua kookbeleving. (we winnen er nu al +/- 20cm t.o.v. onze huidige kookplaat :) )
Vandaag vloer uitgezocht bij de (bij)keuken, Portugese cementtegels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g66kS7NyFd5I9bSpz5HjUPmW/medium.jpg
Patroon in bijkeuken moet nog even veranderd worden, zodat ie volledig patroon heeft aan bovenkant en niet op een half stopt ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Na een bezoekje aan een concurrent en wat rekenwerk online voorgesteld om uit te komen op €15000 inclusief montage. Dat is wat realistischer en niet de absolute bodemprijs. Ben benieuwd.
Dat voorstel werd rap afgeserveerd: additionele ruimte 0,0.

Ondertussen wel samengestelde offerte (aparte kasten/apparatuur/werkblad) gereed met Systemat, verder alle criteria gelijk. Kom ik net €1000 goedkoper uit, maar die €1000 zijn vier aparte leveranciers (inc. montage) en daar zit ik niet op te wachten.

Wacht nog op één offerte waarbij alles vanuit een enkele leverancier wordt geleverd. Ik denk dat ik niet heel veel minder dan die 15.500 kwijt ga zijn zonder concessies te doen aan apparatuur of fronten.

\keukenblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Martinusz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:05:
[...]

Vandaag vloer uitgezocht bij de (bij)keuken, Portugese cementtegels:

[Afbeelding]
Patroon in bijkeuken moet nog even veranderd worden, zodat ie volledig patroon heeft aan bovenkant en niet op een half stopt ;)
Ben je niet bang dat dit heel erg trendgevoelig is en het daardoor over 10 jaar ouderwets kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Blue_Fear schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:33:
[...]

Ben je niet bang dat dit heel erg trendgevoelig is en het daardoor over 10 jaar ouderwets kan zijn??
Geldt dat in wezen niet voor alle keukens? Badkamers idem dito. Echt tijdloos bestaat volgens mij niet.

Extremen daargelaten natuurlijk en wie van plan is zijn huis op korte termijn weer te verkopen zou ik het ook zeker afraden. Verder zijn trends zo wisselend dat je over 10 jaar echt wel het verschil ziet tussen een nieuwe keuken en eentje die er al zo lang staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
Blue_Fear schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:33:
[...]

We hebben landelijke keuken en inrichting, dat gaat nooit strak modern en hoogglans worden ;) dat vinden we namelijk verschrikkelijk :X ook over 10 jaar ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Martinusz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:10:
[...]

We hebben landelijke keuken en inrichting, dat gaat nooit strak modern en hoogglans worden ;) dat vinden we namelijk verschrikkelijk :X ook over 10 jaar ;)
Het gaat ook niet over de stijl, maar over de opzet en veelal kleur. Zowel landelijk als modern is er in varianten die over 10 jaar nog prima uitzien. Beiden zullen niet heel spannend zijn, en uiteraard over 10 jaar een beetje gedateerd, maar verder nog prima. Aankleding verandert meestal mee.

Je hebt ze ook in varianten waar je na een paar jaar echt denkt, hoe heb ik dit ooit mooi kunnen vinden. Wit 10 jaar geleden is met een beetje onderhoud nog steeds wit nu (waarom denk je dat je in dit topic 90% zwart witte keukens ziet.... :'( ). Eigeel is blijkbaar ooit mooi geweest en 6 maanden later al niet meer :X.

En smaak blijft persoonlijk, ik zie in dit topic prachtige keukens langskomen en foeilelijke, maar de koper moet er blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 15:51
Toch even benieuwd, ik ben zelf bezig geweest met het samenstellen van een keuken, en inmiddels besteld, in dit dit topic zie ik vaak opmerkingen voorbij komen dat de "prijs hoog of te hoog is," dat er "nog xx afkan" etc. Dat terwijl is vaak maar summiere info wordt gegeven over samenstelling. Zitten er veel keukenverkopers in dit topic die direct kunnen zien hoe een keuken is samengesteld en wat de kosten hiervan zouden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Nu online
Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:56:
Toch even benieuwd, ik ben zelf bezig geweest met het samenstellen van een keuken, en inmiddels besteld, in dit dit topic zie ik vaak opmerkingen voorbij komen dat de "prijs hoog of te hoog is," dat er "nog xx afkan" etc. Dat terwijl is vaak maar summiere info wordt gegeven over samenstelling. Zitten er veel keukenverkopers in dit topic die direct kunnen zien hoe een keuken is samengesteld en wat de kosten hiervan zouden moeten zijn?
Echt keukenverkopers denk ik niet. Wel is het zo dat je op een gegeven moment wel redelijk een richtprijs kan geven. Uiteindelijk bestaat je keuken uit drie componenten: kastjes, werkblad en apparatuur. Afgaande op de grootte (aantal kastjes en lengte werkblad) kun je best iets generieks zeggen over wat een redelijke prijs is. Hoewel keukenverkopers je graag anders doen geloven verschillen de meeste keukenmerken inhoudelijk niet zo gek veel van elkaar. Zolang je niet in de hogere segmenten (poggenpohl bijv) komt ontloopt het elkaar niet zoveel.

Soms zie ik hier keukens langskomen waar echt een belachelijk prijskaartje aan hangt. Een niet meer dan gemiddelde keuken voor richting de 30k bijvoorbeeld. Het blijft een ondoorzichtig wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:56:
Dit dus.
Er word hier veel te snel geroepen dat iets veel te duur is terwijl er totaal niet word gesproken over de afwerking van de fronten of bijvoorbeeld de naam van het werkblad. Ik krijg ook het idee dat de koper dit vaak zelf niet eens weet. Er word alleen maar gezegd: Een wit hoogglans keuken met composiet blad.

Apparatuur is natuurlijk makkelijk te vergelijken maar het maakt nogal verschil of de fronten van een keuken (en zijwanden!) hoogglans gelakt zijn, of dat het een veel goedkopere lak-laminaat deur is. Op een render is ook niet te zien of we het over een fineer front hebben of over een melamine front.
Hetzelfde geld voor de werkbladen. Een standaard composiet/graniet/keramiek kan zomaar een factor 3 goedkoper zijn dan een exclusievere kleur.

De adviezen zijn zeker goed bedoeld maar je moet ze wel met een korreltje zout nemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
titan1901 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:45:
[...]

Hoewel keukenverkopers je graag anders doen geloven verschillen de meeste keukenmerken inhoudelijk niet zo gek veel van elkaar. Zolang je niet in de hogere segmenten (poggenpohl bijv) komt ontloopt het elkaar niet zoveel.
Lijkt me dat in elk segment toch wel grote verschillen zijn. Ook qua afwerking, opties, materialen etc. Mijn huidige keuken is een combi van Systemat en Beda, en daar zie ik al wel verschillen tussen. In mn schuur heb ik een Ikea Metod oid gezet voor vuil werk, en dat is echt rommel vergeleken met Systemat en Beda. Goedkoop, dat dan weer wel.

En waarom zijn er wel verschillen in het hogere segment dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:46
Kapitein Merijn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Dit dus.
Er word hier veel te snel geroepen dat iets veel te duur is terwijl er totaal niet word gesproken over de afwerking van de fronten of bijvoorbeeld de naam van het werkblad. Ik krijg ook het idee dat de koper dit vaak zelf niet eens weet. Er word alleen maar gezegd: Een wit hoogglans keuken met composiet blad.

Apparatuur is natuurlijk makkelijk te vergelijken maar het maakt nogal verschil of de fronten van een keuken (en zijwanden!) hoogglans gelakt zijn, of dat het een veel goedkopere lak-laminaat deur is. Op een render is ook niet te zien of we het over een fineer front hebben of over een melamine front.
Hetzelfde geld voor de werkbladen. Een standaard composiet/graniet/keramiek kan zomaar een factor 3 goedkoper zijn dan een exclusievere kleur.

De adviezen zijn zeker goed bedoeld maar je moet ze wel met een korreltje zout nemen ;).
Dat klopt helemaal wat je zegt, maar in onze speurtocht naar een keuken hebben we veel uiterste gezien. Van hele dure keukens waarbij de afwerking TOP was, naar relatief goedkope keuken waarbij de afwerking te wensen over liet. Daarnaast ook veel meuk waarbij de afwerking "meh" was, maar de prijs erg hoog! Het heeft even geduurd voordat we zelf een beetje in konden schatten wat nu onder goede afwerking valt en wat gewoon afzetterij is.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapitein Merijn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Dit dus.

En neem ook even mee dat je een prachtige Italiaanse design keuken kunt nemen, waar je betaalt voor exclusiviteit, de look en de naam. Die vervolgens na 10 jaar wel echt flink afgesleten is en niet meer netjes uitziet. Dan kan die goedkope (lelijkere) keuken kwalitatief weer veel beter in elkaar zitten als je enkel op de factor slijtage let.

Juist het samenspel van vele factoren zorgt voor veel ruis en daar wordt goed misbruik van gemaakt, want mensen willen nou eenmaal geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Nu online
Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Lijkt me dat in elk segment toch wel grote verschillen zijn. Ook qua afwerking, opties, materialen etc. Mijn huidige keuken is een combi van Systemat en Beda, en daar zie ik al wel verschillen tussen. In mn schuur heb ik een Ikea Metod oid gezet voor vuil werk, en dat is echt rommel vergeleken met Systemat en Beda. Goedkoop, dat dan weer wel.

En waarom zijn er wel verschillen in het hogere segment dan?
Klopt maar systemat en Ikea vind ik al twee heel verschillende segmenten. Ik doelde meer op prijsverschillen binnen het middensegment. Ikea schaar ik daar niet onder (eerder budgetsegment). Ik denk niet dat er tussen een gemiddelde Ballerina of Nobilia nou echt zoveel verschil zit. Uiteraard speelt afwerking een rol.

Het hogere segment (poggenpohl, siematic, leicht, etc) is qua prijs totaal niet te vergelijken met een ‘gemiddelde’ keuken. Of het dat waard is moet iedereen zelf bepalen. Mijn stelling was meer dat je best kunt zeggen wat een redelijke prijs is voor een bepaalde keuken uit het middensegment zonder al te rare fratsen. Uiteindelijk gaat de hoofdmoot toch voor min of meer dezelfde keuken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streamz
Hm, ok. Dit is de keuken die ik besteld heb. Weinig bekend Italiaans merk, (dus na 10 jaar versleten zie ik nu), bestaande uit kastenwand met koelkast en hoge kast, 4 lades, composiet achterwand, spoelbakje en mengkraan.

Eiland 1m diep, met push to open kastjes aan de voorzijde, 4x2 lades aan de achterkant. Plus nog 1 kleine lade extra. Grote spoelbak en mengkraan. Geen Quooker oid dus. Bora BFIU kookplaat.

En in de nis naast het eiland 2x vitrinekast, aan de achterkant 2 x apparatenkasten plafondhoog, met daarin vriezertje, vaatwasser, stoomoven, vacumeerlade en gewone bakoven.

Koud spul is Liebherr, hete apparatuur van Atag. Vaatwasser is een Miele.

Ik zou niet kunnen inschatten wat zoiets zou moeten kosten afgaande op plaatjes en beschrijving alleen.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/10e3tom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 18:52
Mooi ontwerp! Enigszins een vergelijkbaar ontwerp voor wat ik in gedachten heb voor onze nieuwe keuken. Veel opberg- en werkruimte.

Mag ik vragen wat je hier voor hebt betaald?
Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:43:
Hm, ok. Dit is de keuken die ik besteld heb. Weinig bekend Italiaans merk, (dus na 10 jaar versleten zie ik nu), bestaande uit kastenwand met koelkast en hoge kast, 4 lades, composiet achterwand, spoelbakje en mengkraan.

Eiland 1m diep, met push to open kastjes aan de voorzijde, 4x2 lades aan de achterkant. Plus nog 1 kleine lade extra. Grote spoelbak en mengkraan. Geen Quooker oid dus. Bora BFIU kookplaat.

En in de nis naast het eiland 2x vitrinekast, aan de achterkant 2 x apparatenkasten plafondhoog, met daarin vriezertje, vaatwasser, stoomoven, vacumeerlade en gewone bakoven.

Ik zou niet kunnen inschatten wat zoiets zou moeten kosten afgaande op plaatjes en beschrijving alleen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Streamz toevallig een Linea Quattro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou dat is inderdaad een vrij vage beschrijving. Of je doet het er om om je punt te maken ;).

Een Miele vaatwasser kan variëren van €500 tot €2000 dus daar zit al enige spreiding. Op zo’n manier kun je ook vragen wat een BMW kost, daar kan ook niemand antwoord op geven :).

Vraag voor je apparatuur eens een offerte op bij 123keukenapparatuur. Idem dito voor je werkblad (123werkbladen). Voer je kastjes in op keukenkastenfabriek en tel die drie componenten bij elkaar op. Montagekosten à €1500 er bij en je hebt een richtprijs. Naargelang de duurdere (lakfronten bijv.) of goedkopere afwerking kun je dan inschatten wat je daar extra voor wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Nope.

Ik zie nu dat het tweede plaatje het niet doet, geen idee waarom. Layout dan maar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qslO3dS.jpg

Edit, dus keukenkastjesfabriek is zo'n beetje de standaard? Net even gekeken, en ik zie de helft van de opties die ik heb niet terugkomen. Wordt lastig zo toch?
Miele g7155 scvi xxl, Atag CS4692D, ZX6692D, VD1692, Liebherr 3560 en IGN1064, Franke kranen.

Hoef trouwens geen prijzen op te vragen, want ik heb al besteld. Ik vraag me simpelweg af waar die commentaren op prijs op gebaseerd zijn. Die 123 bedrijven en keukenkastjesfabriek dus. Wat dat voor kwaliteit is kan ik niet zien natuurlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Streamz op 01-08-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Reinier

\o/

Grappig, twee spoelbakken. Ik had naast mijn koffieapparaat ook wel een tweede exemplaar gewild. Nu moet ik dik 2 meter oversteken met de vieze lekbak e.d.
First world problem, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Nope.

Ik zie nu dat het tweede plaatje het niet doet, geen idee waarom. Layout dan maar.

[Afbeelding]
Wat voor afwerking hebben de fronten en het werkblad? Op de tekening hebben ze dezelfde kleur waardoor ik vermoed dat het Fenix materiaal is?

Waar heb je de woonkamer liggen? Het nadeel van een dergelijke opstelling is dat je telkens een behoorlijk eind moet lopen om even een glas drinken te pakken.

Het is haast onmogelijk om deze opstelling online te gaan vergelijken. Er zit heel wat maatwerk in wat niet alle fabrikanten kunnen realiseren.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Merijn op 01-08-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Is Fenix idd. Ook spoelbakken zijn hiermee bekleed. Woonkamer ligt direct naast de vitrinekasten. Achter dat muurtje daar dus. Aan de eettafelkant komt een leeshoek oid.

2e spoelbak is idd voor koffie en thee. Leek me handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ik had het over een prachtige design keuken. No worries dus!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:03:
Is Fenix idd. Ook spoelbakken zijn hiermee bekleed. Woonkamer ligt direct naast de vitrinekasten. Achter dat muurtje daar dus. Aan de eettafelkant komt een leeshoek oid.

2e spoelbak is idd voor koffie en thee. Leek me handig.
Pfoe... Ik wil je niet ongerust maken maar dat Fenix werkblad ga je echt spijt van krijgen.
https://www.keukenervarin...men-fenix-aanrechtbladen/
Toch jammer als je keuken van +30k er na 1,5 jaar al zo uitziet.

Ik heb hier al eerder gezegd dat het een mooi materiaal is voor fronten maar eigenlijk niet geschikt als werkblad. Het is vrij zacht waardoor je best snel diepe krassen krijgt en behoorlijk vlek gevoelig.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 01-08-2019 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Weet ik, en maakt me niet uit. Heb nu RVS en dat zit ook vol krassen. 't Is een keuken, geen museumstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55

[Afbeelding]
Prachtig! Al had ik denk ik een de tafel niet met een poot genomen maar een L verbinding met vingerlas. Die poot oogt zo lomp.

Snap ook niet waarom iedereen zo negatief is over Fenix, volgens mij is KVIK touch, mijn blad, van het zelfde (soort) materiaal en het is prachtig. Vlekken zijn makkelijk weg te poetsen.

Iedereen stuurt altijd dezelfde link met klacht over Fenix, n=1 maakt het nog geen troep?

[ Voor 11% gewijzigd door BasvanS op 01-08-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

Ik had het over een prachtige design keuken. No worries dus!
Damn, had ik toch zo mijn best gedaan, maar dit is dus geen prachtige design keuken? Ik ga maar even in een hoekje zitten janken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
BasvanS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Prachtig! Al had ik denk ik een de tafel niet met een poot genomen maar een L verbinding met vingerlas. Die poot oogt zo lomp.

Snap ook niet waarom iedereen zo negatief is over Fenix, volgens mij is KVIK touch, mijn blad, van het zelfde (soort) materiaal en het is prachtig. Vlekken zijn makkelijk weg te poetsen.

Iedereen stuurt altijd dezelfde link met klacht over Fenix, n=1 maakt het nog geen troep?
Het is zeker geen rommel maar het is wel belangrijk om bekend te zijn met de nadelen.
Helaas word het vaak verkocht als een of ander wonder materiaal waar de krassen vanzelf uit gaan en waar je geen enkele vlek op ziet en dat is simpelweg niet zo.

Ik heb dat linkje even genomen omdat daar de nadelen duidelijk in genoemd worden. Mijn persoonlijke mening is gebaseerd op ervaringen van 2 mensen met een Fenix werkblad en 2 tafelbladen van hetzelfde materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:18
Hm, ok. Dit is de keuken die ik besteld heb.
Hoe groot is jouw keuken? ik vind dat je een prachtig ontwerp hebt. Ik krijg volgend jaar een huis met een keuken van 6,10 meter breed, en 5,5 meter lang. Waar jij de poster hebt, krijg ik een deur. Dit zou een fantastische basis zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is inderdaad verdraaid lastig om een exacte vergelijking te maken. Keukenkastenfabriek heeft Ballerina kasten, verschillende frontkwaliteiten en het is daar lastig of onmogelijk je passtukken of niet-standaardkastindelingen samen te stellen. Zonder goed inzicht in je frontkeuze en kast-/ladeindelingen valt er eigenlijk niet heel veel te roepen over een scherpe prijs behalve een ballpark figure.

Een apothekerskast vs een reguliere hoge kast, of andere hipdynamische indelingen kunnen zomaar 1000 tot 1500 euro aan extra kosten betekenen. Of drie lades in plaats van drie planken in je lage kast. En dat keer drie. Opties niet zichtbaar op een plaatje kunnen best een spaarvarkentje breken.

Apparatuur is apparatuur, dat is prima te vergelijken. Keukenbladen ook prima.

[ Voor 23% gewijzigd door FirePuma142 op 01-08-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:12:
Weet ik, en maakt me niet uit. Heb nu RVS en dat zit ook vol krassen. 't Is een keuken, geen museumstuk.
Met dat verschil dat RVS nog enige massa heeft, en Fenix niet.
RVS krast wel, maar m.i. niet diep.

Overigens ben ik achteraf ook niet helemaal happy met de Fenix bij het bar-deel.
We zitten hier dagelijks, en daar ontstaan toch wel wat beschadigingen van er tegenaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
107mb schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Hoe groot is jouw keuken? ik vind dat je een prachtig ontwerp hebt. Ik krijg volgend jaar een huis met een keuken van 6,10 meter breed, en 5,5 meter lang. Waar jij de poster hebt, krijg ik een deur. Dit zou een fantastische basis zijn!
Dank. Verschillende ontwerpen gemaakt, zo kon ik rustig bedenken wat ik wilde. Uiteindelijk hiermee naar keukenzaken gegaan. Kan ik iedereen aanraden.

Links is het woongedeelte, vanaf daar wilde ik geen apparaten kunnen zien. Slechts een "meubel," en vitrinekast met mooie spullen. Wat dat zijn, heb ik hiero nog een discussie over. Ik dacht aan flessen wijn, karaf en glazen, GF kennelijk aan allerlei snuisterijen als vazen, kommen oid. We zien wel wie er gaat winnen.

Doorgang overal min 1.2m, tafel staat wel ingetekend maar is geen onderdeel van de keuken. Wordt apart gemaakt, design zal nog wel wijzigen. Werkblad moest perse uit 1 deel zijn, corian werd afgekeurd door gf. Fenix net niet lang genoeg, dus tafel wordt wat korter ivm doorgang. En de laatste kast aan de voorzijde wordt maar 45cm. Wat me nog wel een beetje dwarszit. Komen ook twee stalen deuren tussen woondeel en keukendeel overigens.

Wat ik ook erg belangrijk vind, is zo klein mogelijke naden tussen de deuren en lades. Veel merken hebben 5mm, vond ik te breed. Deze keuken komt op 3.2mm.
Verder 12mm blad en zijwangen, en ook 12mm fronten.

Maten staan in de tekening die ik eerder postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@MikeyMan
Oppervlakkige krassen kan je dichtzetten door er een theedoek op te leggen en er overheen te strijken. Op de site van Fenix NTM staat er een filmpje van.

@Streamz
Wat is de reden dat je girlfriend het Corian blad heeft afgekeurd? Corian is namelijk in vele opzichten beter dan Fenix. Fenix is een laagje op vezelplaat waardoor krassen veel beter zichtbaar zijn. Corian is door en door gekleurd en ook onzichtbaar te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:56:
@MikeyMan
Oppervlakkige krassen kan je dichtzetten door er een theedoek op te leggen en er overheen te strijken. Op de site van Fenix NTM staat er een filmpje van.

@Streamz
Wat is de reden dat je girlfriend het Corian blad heeft afgekeurd? Corian is namelijk in vele opzichten beter dan Fenix. Fenix is een laagje op vezelplaat waardoor krassen veel beter zichtbaar zijn. Corian is door en door gekleurd en ook onzichtbaar te herstellen.
Ja iknow, maar twee dagen later is het weer raak... Ach ja, gebruikssporen horen erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Ze vindt het lelijk. Althans, in de keuken, badkamer stoppen we er vol mee. Idem toiletfonteinen.
Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Gister maar eens lamgs ekelhoof gereden, zijn op een next125 keuken uitgekomen. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, want sommige dingen voelen mij nog al duur. Ben wel erg blij met hoe die er nu uitziet. Het zijn mat zwarte gelakte kastjes (op de render lijkt het blauw)

Apparatuur (totaal: €8014)
Kookplaat: Siemens EX877LVV5E €943
Combioven: Siemens HM836GPB6 €1.245
Stoomoven: Siemens HS836GVB6 €1.321
Koelkast: Siemens KI41RSD30 €564
Vriezer: Siemens GI11VAD30 €544
Afzuiging: O+F ELP95ET-816CN €1.220
Plasma filter: €1233
Vaatwasser: Miele G4994SCVI €944

Kasten:
Kasten los: €9170
Extra spullen: €1345
Houten plaat bar: €441

Kranen:
Spoelbak: BLANCO ANDANO 340/180-IF €561
Kraan: BLANCO LANORA €225

Blad:
Silestone glans, ALTAIR15 [PG S3] , 1,2 cm dik,
Maten: 310x60 en 233x120
Prijs: €3254

Montage:
In nederland: €1490

Totaal: €24500

Afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SmjqRwd/Screenshot-20190803-093750-2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/w64gPXg/Screenshot-20190803-093735-2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6J7WQ7t/Screenshot-20190803-093740-2.png

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@flipkipse
Ik vind het behoorlijk veel geld voor een relatief eenvoudige opstelling.
Wat is de reden dat de oven onder de kookplaat zit? Ik zou eerder een 3e hoge kast plaatsen en die apparaten fijn naast/boven elkaar plaatsen. Op de render lijkt het kookgedeelte 300cm breed te zijn dus dat past makkelijk.
Die vriezer zou ik ook niet nemen. Als je een 3e kast pakt kan daar een fatsoenlijk formaat vriezer in. Je kan ook werken met een verticale greeplijst tussen de kasten en dan een koelvriescombinatie nemen. Het vriesgedeelte van een koelvriescombinatie is namelijk net zo groot(klein) als die losse vriezer.

Die afzuigkap met plasmafilter zou ik ook meteen doorstrepen. Je kan beter een Siemens kap pakken met Cleanair module. Je moet daar wel het filter van vervangen maar die werkt gegarandeerd goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Merijn op 03-08-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:46:
@flipkipse
Wat is de reden dat de oven onder de kookplaat zit? Ik zou eerder een 3e hoge kast plaatsen en die apparaten fijn naast/boven elkaar plaatsen.
Vormgeving, orgineel vinden we een fornuis heel mooi, alleen die kunnen niet mee komen qua inductie technologie. Wij vinden de lades anders te massief worden, als we die 3 meter aan 1 stuk hebben.
Die afzuigkap met plasmafilter zou ik ook meteen doorstrepen. Je kan beter een Siemens kap pakken met Cleanair module. Je moet daar wel het filter van vervangen maar die werkt gegarandeerd goed.
Ik heb me juist overal laten vertellen dat O+F het patent op dit plasma systeem heeft en het beste van de markt is. Ik wil zo min mogelijk geuren in mijn huis, want het is een open keuken. Is siemens met verwisselbaar filter beter in geur wegnemen?
Die vriezer zou ik ook niet nemen. Als je een 3e kast pakt kan daar een fatsoenlijk formaat vriezer in. Je kan ook werken met een verticale greeplijst tussen de kasten en dan een koelvriescombinatie nemen. Het vriesgedeelte van een koelvriescombinatie is namelijk net zo groot(klein) als die losse vriezer.
Wij zijn juist bij next uitgekomen omdat we greeplijsten niet mooi vinden in de onderste lade's (bovenste weer wel). En een koelvries combinatie kan niet zonder greeplijst heb ik me laten vertellen. Daarom zit er een losse vriezer in. Is dit gek? Is deze vriezer zo klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
flipkipse schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Vormgeving, orgineel vinden we een fornuis heel mooi, alleen die kunnen niet mee komen qua inductie technologie. Wij vinden de lades anders te massief worden, als we die 3 meter aan 1 stuk hebben.

[...]

Ik heb me juist overal laten vertellen dat O+F het patent op dit plasma systeem heeft en het beste van de markt is. Ik wil zo min mogelijk geuren in mijn huis, want het is een open keuken. Is siemens met verwisselbaar filter beter in geur wegnemen?

[...]

Wij zijn juist bij next uitgekomen omdat we greeplijsten niet mooi vinden in de onderste lade's (bovenste weer wel). En een koelvries combinatie kan niet zonder greeplijst heb ik me laten vertellen. Daarom zit er een losse vriezer in. Is dit gek? Is deze vriezer zo klein?
O+F is zeker een goed merk maar ik geloof niet in het sprookje dat Plasmafilter heet. Ik heb nog nooit een onderzoek gezien waaruit blijkt dat het beter werkt dan een koolfilter. De Cleanair unit van Siemens heeft een extra groot filter waardoor er simpelweg meer luchtjes worden gefilterd. Je kan daar ook een filter voor bestellen die je kan regenereren door hem in de oven te plaatsen. Volgens mij gaat deze 10 jaar mee.
Zelf zou ik voor het geld van die plasmafilter een koofje laten maken met spots erin, je hebt dan ook meteen je werkblad goed verlicht. Als je echt zo min mogelijk geurtjes wil is dat de enige fatsoenlijke oplossing imo.

Een horizontale greeplijst gaat inderdaad niet icm. een 178cm apparaat maar een verticale wel.
Ladekasten zonder onderste greeplijst kan bijna iedere fabrikant maken, dit is niet iets exclusiefs van Next. Oa. Ballerina en Tristar hebben dit standaard in het programma en bij Häcker is het een standaard aanpassing.

Inbouw vriezers zijn altijd relatief klein doordat deze in een kast van 60cm moeten passen en ook nog het motortje in het apparaat hebben zitten. Verhoudingsgewijs betaal je dus heel veel geld voor minimale vriesruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

O+F is zeker een goed merk maar ik geloof niet in het sprookje dat Plasmafilter heet. Ik heb nog nooit een onderzoek gezien waaruit blijkt dat het beter werkt dan een koolfilter. De Cleanair unit van Siemens heeft een extra groot filter waardoor er simpelweg meer luchtjes worden gefilterd. Je kan daar ook een filter voor bestellen die je kan regenereren door hem in de oven te plaatsen. Volgens mij gaat deze 10 jaar mee.
Zelf zou ik voor het geld van die plasmafilter een koofje laten maken met spots erin, je hebt dan ook meteen je werkblad goed verlicht. Als je echt zo min mogelijk geurtjes wil is dat de enige fatsoenlijke oplossing imo.
Dat is zeker een goed advies! :)
[...]
Een horizontale greeplijst gaat inderdaad niet icm. een 178cm apparaat maar een verticale wel.
Ladekasten zonder onderste greeplijst kan bijna iedere fabrikant maken, dit is niet iets exclusiefs van Next. Oa. Ballerina en Tristar hebben dit standaard in het programma en bij Häcker is het een standaard aanpassing.
Heeft bijvoorbeeld hacker ook zo'n uitschuifbare hoek laden kast?

Wat is een goede Tristar winkel? want dat vind ik dan zeker nog het overwegen waard.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LNZqZmq/indeling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Reinier

\o/

flipkipse schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:21:

Heeft bijvoorbeeld hacker ook zo'n uitschuifbare hoek
Ja, vijf soorten hoekonderkasten (Le Mans, uitschuifkorven, etc.).

Ik wist niet dat de onderste greeplijst kon vervallen. Is dat een recente optie @Kapitein Merijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:00:
De Specs:
- Tristar keukenkasten
- Zwarte fronts volledig Fenix
Mikeyman, wie heeft deze combi voor je geleverd als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Reinier schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

Ja, vijf soorten hoekonderkasten (Le Mans, uitschuifkorven, etc.).

Ik wist niet dat de onderste greeplijst kon vervallen. Is dat een recente optie @Kapitein Merijn?
Dit is een veel opgevraagde aanpassing bij Häcker dus ze hebben hier al een artikelcode voor. Hoogstwaarschijnlijk komen deze kasten ook als standaard artikel in het assortiment vanaf september. Overigens wel in de standaardhoogte van 78cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:29

EiT

[...]
Domme vraag misschien, maar waarom? Te weinig om kracht te kunnen zetten voor een grote deur?

@flipkipse Je kan ook een 90cm breede oven en ~90cm breede kookplaat overwegen, dan krijg je het effect wat je zoekt veel beter.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
EiT schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:44:
[...]

Domme vraag misschien, maar waarom? Te weinig om kracht te kunnen zetten voor een grote deur?

@flipkipse Je kan ook een 90cm breede oven en ~90cm breede kookplaat overwegen, dan krijg je het effect wat je zoekt veel beter.
De greeplijst wordt ca. 2cm in de romp van de kast gefreesd, aangezien daar een apparaat staat gaat dat dus niet.
Het voordeel van een verticale lijst is inderdaad ook dat de deur makkelijker, op iedere hoogte, vastgepakt kan worden om te openen. Je moet het uiteraard wel mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

flipkipse schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Mikeyman, wie heeft deze combi voor je geleverd als ik vragen mag?
Ik heb hem bij Beerens uit Roggel vandaan. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:11
flipkipse schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:20:
Gister maar eens lamgs ekelhoof gereden, zijn op een next125 keuken uitgekomen. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, want sommige dingen voelen mij nog al duur. Ben wel erg blij met hoe die er nu uitziet. Het zijn mat zwarte gelakte kastjes (op de render lijkt het blauw)

Apparatuur (totaal: €8014)
Kookplaat: Siemens EX877LVV5E €943
Combioven: Siemens HM836GPB6 €1.245
Stoomoven: Siemens HS836GVB6 €1.321
Koelkast: Siemens KI41RSD30 €564
Vriezer: Siemens GI11VAD30 €544
Afzuiging: O+F ELP95ET-816CN €1.220
Plasma filter: €1233
Vaatwasser: Miele G4994SCVI €944

Kasten:
Kasten los: €9170
Extra spullen: €1345
Houten plaat bar: €441

Kranen:
Spoelbak: BLANCO ANDANO 340/180-IF €561
Kraan: BLANCO LANORA €225

Blad:
Silestone glans, ALTAIR15 [PG S3] , 1,2 cm dik,
Maten: 310x60 en 233x120
Prijs: €3254

Montage:
In nederland: €1490

Totaal: €24500

Afbeeldingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt zeker net blauw.
Bij ons is gisteren (en eergisteren) de Next125 geïnstalleerd in indigo blau matlak. Lijkt veel op jouw render!
Qua kwaliteit ben ik super tevreden, maar heb ook alleen eerdere ervaring met een Keller keuken uit de goedkoopste lijn.

Onze render: http://imgur.com/gallery/ccbSmMY

Eindresultaat (voor poetsen en met beperkt licht):
http://imgur.com/gallery/znQOU69

[ Voor 4% gewijzigd door DaWayne op 03-08-2019 17:47 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

De greeplijst wordt ca. 2cm in de romp van de kast gefreesd, aangezien daar een apparaat staat gaat dat dus niet.
Het voordeel van een verticale lijst is inderdaad ook dat de deur makkelijker, op iedere hoogte, vastgepakt kan worden om te openen. Je moet het uiteraard wel mooi vinden.
Toen wij bij verschillende keukenzaken waren geweest zou dat wel mogelijk moeten zijn.
Bij bijvoorbeeld de vaatwasser in het eiland kon de lijst gewoon doorlopen.
Wij hebben er voor gekozen om de vaatwasser uiteindelijk in de kastenwand te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-06 22:53
EiT schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:55:
[...]

Toen wij bij verschillende keukenzaken waren geweest zou dat wel mogelijk moeten zijn.
Bij bijvoorbeeld de vaatwasser in het eiland kon de lijst gewoon doorlopen.
Wij hebben er voor gekozen om de vaatwasser uiteindelijk in de kastenwand te zetten.
Met die doorlopende greeplijst bij de vaatwasser wordt een dubbel front toegepast. Ons werd het sterk afgeraden omdat de scharnieren het 9 van de 10 keer geen jaar uit houden door de extra belasting.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De keuken is al even in gebruik, maar eindelijk een momentje genomen om hem op de foto te zetten. Het is een Rotpunkt keuken met mat witte greeploze fronten en een matgrijs Dekton blad. Alle apparatuur, m.u.v. de afzuigkap van Novy, is van Miele. De stoomoven blijkt een fantastische aanwinst en die gebruiken we zeer vaak. We gaan dus ook echt van het najaar zo'n kookworkshop volgen bij Miele in Vianen om te kijken of we er nog meer mee kunnen doen.

Om het geheugen even op te frissen, dit was de render en de plattegrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6NHx5RDD5VKPVZgsErPeVHRM/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/clWPZwdqygcVFIvG93VrwpLT/medium.png

En zo is het uiteindelijk geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZJQAFdtkgIlLXO47ZfAqr5vb/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xIJuxpDakEx9egURuKmtRVLR/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jL1SXBHTawuo7yJbuDhWxdjU/medium.jpg

De keuken is geleverd door Huisman keukens uit Alblasserdam. Hoewel zeker niet foutloos, ben ik toch erg tevreden met die leverancier. Heerlijk no-nonsens bedrijf.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
PaT schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:10:
De keuken is al even in gebruik, maar eindelijk een momentje genomen om hem op de foto te zetten. Het is een Rotpunkt keuken met mat witte greeploze fronten en een matgrijs Dekton blad. Alle apparatuur, m.u.v. de afzuigkap van Novy, is van Miele. De stoomoven blijkt een fantastische aanwinst en die gebruiken we zeer vaak. We gaan dus ook echt van het najaar zo'n kookworkshop volgen bij Miele in Vianen om te kijken of we er nog meer mee kunnen doen.

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

De keuken is geleverd door Huisman keukens uit Alblasserdam. Hoewel zeker niet foutloos, ben ik toch erg tevreden met die leverancier. Heerlijk no-nonsens bedrijf.
Goeie smaak ;)! Je zou bijna zeggen dat het dezelfde type keukens zijn, alleen was hier het budget wat krapper denk ik. Kvik heeft hier na wat probleempjes ook alles netjes opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iiEc9iPnSaOTovtbyM2vYoKc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

@PaT Mooi keuken, mooi opgelost in de hoek.
Ik vind die Miele ovens een stuk mooier dan de standaard Bosch/Siemens.
Ik denk alleen dat de meerprijs totaal niet reeel is.

Zelf nemen wij wel een Miele vaatwasser (G 7365 SCVi XXL), wat vooral te maken heeft dat we nu een ATAG (AEG) vaatwasser hebben die voor geen meter werkt.

Waarschijnlijk ook nog de Miele kookplaat met afzuiging (KMDA 7774-1 FL).

Maar zelfs met de korting die ik op Miele krijg zit er nog steeds 2,5k (10% van het budget) tussen alles van Miele of koelkast, vriezer, 2 ovens van Bosch. Ovens zijn minimaal 2x zo duur en de vriezer van Miele is ook aardig aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@PaT mooi geworden!
@EiT mijn ervaring is dan wel dat je apparatuur in huis haalt die super gebruiksvriendelijk is, kwalitatief zeer degelijk is en er ook nog eens erg goed uit ziet.
Het is een hoop geld natuurlijk maar het geeft altijd wel net wat meer uitstraling naar mijn idee.
En qua stoomoven is er letterlijk geen betere tenzij je wellicht naar profi spul gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@EiT, rationeel bezien is de meerptijs van een Miele bezopen. Ja, ze zijn heel praktisch, werken goed maar 4000 euro voor een stoomoven blijft een smak geld.

Het ging ons vooral om de looks en het feit dat iedereen riep dat dat spul zo goed was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 18:22

charrel

Cortisol4life..

We krijgen precies dezelfde setup qua keuken, denk 1 maatje groter. Kan niet wachten tot het zover is.
Het duurt nog even, complete beneden verdieping gaat op de schop. ( ze zijn weer aan het opbouwen)
Houten vloeren eruit, keuken naar voren ipv achter, hele voorkant 1.30 meter naar voren, extra ramen in de achtergevel enz enz.
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/08/04/IMG_20190804_112156.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 04-08-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@charrel plaatje is bij mij zwart, ik zie niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Een paar weken geleden de handtekening gezet onder de koopovereenkomst. Nu aan het kijken naar de keukenindeling. Vandaar even vragen wat mijn medetweakers zouden doen :).

Hieronder de ruimte (linkerkant want de keuken<>woonkamer wordt omgedraaid, dus niet rechterkant!). Het is een ruimte van 2.65 mtr bij 3.55 mtr met aan de 3.55 mtr kan een hoog raam en aan de voorkant van de woning een erker van 50cm hoogte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SuEwEkG.jpg%5D

Ik heb al een eettafel van 2.20 bij 1.00 mtr die ook geplaatst moet worden. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Blue_Fear op 04-08-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Blue_Fear schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:29:
Een paar weken geleden de handtekening gezet onder de koopovereenkomst. Nu aan het kijken naar de keukenindeling. Vandaar even vragen wat mijn medetweakers zouden doen :).

Hieronder de ruimte (linkerkant want de keuken<>woonkamer wordt omgedraaid, dus niet rechterkant!). Het is een ruimte van 2.65 mtr bij 3.55 mtr met aan de 3.55 mtr kan een hoog raam en aan de voorkant van de woning een erker van 50cm hoogte.

[Afbeelding]

Ik heb al een eettafel van 2.20 bij 1.00 mtr die ook geplaatst moet worden. Wat zouden jullie doen?
Qua maatvoering wordt een eiland lastig in te passen. Bij mij zijn de maten vrijwel gelijk. (30cm minder in het 3,5m deel) zie opstelling en foto's een paar posts eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
DaWayne schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:05:
[...]

Qua maatvoering wordt een eiland lastig in te passen. Bij mij zijn de maten vrijwel gelijk. (30cm minder in het 3,5m deel) zie opstelling en foto's een paar posts eerder.
Het kan wel... De vraag is alleen wat verstandig is :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4dhXqIr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Blue_Fear schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:27:
[...]

Het kan wel... De vraag is alleen wat verstandig is :)

[Afbeelding]
Dat is vals spelen, is een schiereiland he😀.
Bij mij is dat zijraam langer en heb dus 180cm waar jij die 3 hoge kasten hebt ingetekend staan, ging net niet passen.
Bovendien moet je nu elke keer wel langs je schiereiland lopen. Wijsheid is wat mij betreft een andere oplossing, maar dat kan iedereen het beste zelf bepalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
DaWayne schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:49:
[...]

Dat is vals spelen, is een schiereiland he😀.
Bij mij is dat zijraam langer en heb dus 180cm waar jij die 3 hoge kasten hebt ingetekend staan, ging net niet passen.
Bovendien moet je nu elke keer wel langs je schiereiland lopen. Wijsheid is wat mij betreft een andere oplossing, maar dat kan iedereen het beste zelf bepalen O-)
Ja ik hoopte wat meer meningen te krijgen want ik en mijn vriendin zijn redelijk radeloos. Echter lijkt het topic enigszins uitgestorven te zijn zo tijdens de zomervakantie. Ruimte tussen kasten en eiland is 105cm. De vraag is of dat genoeg is en de koelkast zit aan de linkerkant en deurtje gaat dus maar tot de muur. Vraag is of dat niet frustrerend is.

Het volgende kan ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fpFeWWs.jpg

Hier vragen we ons echter af of de ruimte tussen het eiland en de erker (85cm) niet zal gaan fungeren als een soort dode hoek en of het niet storend is als je van buiten gedeeltelijk op een keukeneiland kijkt. De ruimte tussen wandkast en eiland is hier wel groter (115cm), dat dan weer wel...

Kortom, ongezouten meningen zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Blue_Fear schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:08:
[...]

Ja ik hoopte wat meer meningen te krijgen want ik en mijn vriendin zijn redelijk radeloos. Echter lijkt het topic enigszins uitgestorven te zijn zo tijdens de zomervakantie. Ruimte tussen kasten en eiland is 105cm. De vraag is of dat genoeg is en de koelkast zit aan de linkerkant en deurtje gaat dus maar tot de muur. Vraag is of dat niet frustrerend is.

Het volgende kan ook:

[Afbeelding]

Hier vragen we ons echter af of de ruimte tussen het eiland en de erker (85cm) niet zal gaan fungeren als een soort dode hoek en of het niet storend is als je van buiten gedeeltelijk op een keukeneiland kijkt. De ruimte tussen wandkast en eiland is hier wel groter (115cm), dat dan weer wel...

Ik zou absoluut geen eiland nemen, past eigenlijk net niet lekker. De ruimte die je krijgt nodigt niet genoeg uit wat mij betreft.
Maar daarom bij ons dus een u-keuken.
Sowieso is de eilandfetisj mij iets te ver doorgeslagen. Overal in proberen te proppen, terwijl het nauwelijks past. En bovendeel een crime om netjes (leeg) te houden, of het wordt een rommeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
DaWayne schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:14:
[...]

Ik zou absoluut geen eiland nemen, past eigenlijk net niet lekker. De ruimte die je krijgt nodigt niet genoeg uit wat mij betreft.
Maar daarom bij ons dus een u-keuken.
Sowieso is de eilandfetisj mij iets te ver doorgeslagen. Overal in proberen te proppen, terwijl het nauwelijks past. En bovendeel een crime om netjes (leeg) te houden, of het wordt een rommeltje...
Ja maar U kan bij ons niet, want wij hebben een erker die vrijwel meteen vanaf de muur begint, dus zelfs bij een L wordt het een beperkte L omdat anders de kastjes doorlopen tot het raam in de erker. Ik snap wat jij bedoelt maar 115cm zou ruim voldoende moeten zijn. Daarnaast is er veel lichtinval dankzij de erker waardoor er een ruimtelijker gevoel is. Ik had nooit gedacht dat dit zo moeilijk zou zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Blue_Fear ik zou denk ik toch voor een L gaan. Als je iets ruimte over houdt bij je erker kan je daar een mooie goede prullenbak kwijt en dan heb je een mooie bruikbare L keuken waar je eettafel dan ook nog mooi inpast verwacht ik. Houd je het ook nog een beetje bij elkaar zonder direct die hele breedte van de woning weg te snoepen. Kan je wellicht aan de overzijde nog een servieskast of iets dergelijks zetten.

85cm naast je eiland is tekort. Je kan feitelijk niets meer met die ruimte en je eettafel komt dan al helemaal “in de kamer”.

Met een L krijg je dus een zijde van 3m en dan die 2,55m die aan je hal/toilet grenst?
Lijkt mij prima, je kan hem iets verdiept nemen (zeg 65/70) en dan naast die 3m in de hoek een mooie prullenbak.
Krijg je totaal 5,5m keuken en als je het iets laat verdiepen heb je lekker veel werkruimte.
Tevens inderdaad zoveel mogelijk lades gebruiken als het budget dat toelaat.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 05-08-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
Ik zou ook eens naar de overzijde kijken.. We hebben ongeveer dezelfde afmetingen als jullie, alleen wij kiezen er wel voor om keuken aan achterkant te houden. Heb nu een beetje een oplossing gevonden die lijkt te passen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Glc5gE.png

Maar ik zit na de bouwvak ergens met een keukenboer, kijken waar zij mee komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Blue_Fear schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:08:
[...]

Het volgende kan ook:

[Afbeelding]

Ongeveer hetzelfde probleem bij ons met ongeveer dezelfde oplossing. Wij hebben zelfs het raam aan moeten laten passen. Huis was eigenlijk niet ontworpen voor een keuken aan de voorkant.

Schiereiland staat bij ons in het midden van het raam en wij hebben dan 95cm over op de plaats waar jij 85cm over hebt. Wij zijn dan ook niet van plan die ruimte te gebruiken. Misschien maken wij er ook 85cm van, maar dat moeten we tzt even bekijken. Je zou er ook een bar van kunnen maken.
Ik zou die kastjes wel vervangen voor laden.

Alle L opstellingen gingen niet werken, kwamen dan kast en blad ruimte te kort. Wij wilden ook per se een grote koelkast en losse vriezer er in. Enige andere optie was om de lange muur te gebruiken. Alleen dan sta je naar een muur te kijken tijdens het koken en zie je vanuit de woonkamer de keuken.

Ik heb al het leiding werk wel tegen de muur laten plaatsen. Dan kunnen we altijd nog naar een andere Opzet mocht het echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 11:16
Wat als je aan de rechtermuur rechtsonderin begint met een L, waarvan de andere poot haaks op de rechtermuur komt, als een soort schiereiland. Eventueel kun je aan de andere kant een barretje maken. Het haakse stuk dan gelijk met het fonteintje van je toilet.
Dan kun je de eettafel in de hoek linksboven plaatsen.
Je kunt misschien ook 1 of 2 hoge kasten plaatsen aan de onderste muur naast dat raam. Het mooist zou zijn als je dat raam nog wat kunt opschuiven naar de voorgevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
EiT schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 01:18:
[...]

Ongeveer hetzelfde probleem bij ons met ongeveer dezelfde oplossing. Wij hebben zelfs het raam aan moeten laten passen. Huis was eigenlijk niet ontworpen voor een keuken aan de voorkant.

Schiereiland staat bij ons in het midden van het raam en wij hebben dan 95cm over op de plaats waar jij 85cm over hebt. Wij zijn dan ook niet van plan die ruimte te gebruiken. Misschien maken wij er ook 85cm van, maar dat moeten we tzt even bekijken. Je zou er ook een bar van kunnen maken.
Ik zou die kastjes wel vervangen voor laden.

Alle L opstellingen gingen niet werken, kwamen dan kast en blad ruimte te kort. Wij wilden ook per se een grote koelkast en losse vriezer er in. Enige andere optie was om de lange muur te gebruiken. Alleen dan sta je naar een muur te kijken tijdens het koken en zie je vanuit de woonkamer de keuken.

Ik heb al het leiding werk wel tegen de muur laten plaatsen. Dan kunnen we altijd nog naar een andere Opzet mocht het echt niet werken.
Kijk, toch nog iemand die wel heil ziet in de opstelling :). Thanks voor de comments. Goed punt v.w.b. de lades, dat zullen we dan ook zeker doen. Heb jij dan ook 115cm bij 95cm en wanneer wordt jouw keuken opgeleverd? Als je een tekening o.i.d. hebt dan zie ik dat graag, evt. DM? Leidingwerk tegen de muur, verleg je het als de keuze definitief is? In principe lukt een L vorm wel, alleen dan is 1 oven van 60cm de max...

Overige mensen ook bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Blue_Fear schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Kijk, toch nog iemand die wel heil ziet in de opstelling :). Thanks voor de comments. Goed punt v.w.b. de lades, dat zullen we dan ook zeker doen. Heb jij dan ook 115cm bij 95cm en wanneer wordt jouw keuken opgeleverd? Als je een tekening o.i.d. hebt dan zie ik dat graag, evt. DM? Leidingwerk tegen de muur, verleg je het als de keuze definitief is? In principe lukt een L vorm wel, alleen dan is 1 oven van 60cm de max...

Overige mensen ook bedankt voor de reacties!
Wij hebben 105 en 95. Ik verwacht dat jouw muur ook 4 meter is? 105cm hebben wij getest door een tafel op 1m afstand in onze huidige keuken te zetten.
Oplevering is pas eind van het jaar.

Ik zal zo even een screenshot van Sketchup maken en DM-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
EiT schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Wij hebben 105 en 95. Ik verwacht dat jouw muur ook 4 meter is? 105cm hebben wij getest door een tafel op 1m afstand in onze huidige keuken te zetten.
Oplevering is pas eind van het jaar.

Ik zal zo even een screenshot van Sketchup maken en DM-en.
Wow super! Nou bij ons beginnen ze pas in Q1 2020 met bouwen, dus ik moet puur zaken vastleggen voor het leidingwerk. Vooral t.z.t ben ik erg benieuwd naar het resultaat. Onze muur is overigens 365 (60 + 115 + 100 + 85), bij 400 heb je toch veel meer ruimte nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

unezra schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Op dit moment zijn we redelijk aan de goden overgeleverd en is er nog geen zicht op een einddatum. :(
En fair enough, de keuken is functioneel. Het zijn puur cosmestische restpunten. Maakt het niet minder irritant.

Keuken is inderdaad in september vorig jaar geplaatst.

Goedkoop is het ook niet, de keuken zelf wel maar de plaatstingskosten zijn voor zover ik weet absoluut niet lager dan de plaatsingskosten van een andere keukenboer. Spijt hebben we niet van deze Ikea keuken, hij is nog steeds 100% wat we wilden en wat we elders niet konden vinden, we balen wel van de afhandeling.
En inmiddels zijn we weer bijna een half jaar verder, dus rest de vraag: Is het inmiddels opgelost?

En zo ja: waar blijven de foto's? ;)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Harrie_ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:52:
[...]
En inmiddels zijn we weer bijna een half jaar verder, dus rest de vraag: Is het inmiddels opgelost?
Je raad het nooit...
De status is onveranderd. :(

That is, er zijn wat dingen gefixt, maar een deel niet en nu is er opeens een verschil van mening over de schadevergoeding die ze zouden betalen.
En zo ja: waar blijven de foto's? ;)
Tja, ooit, als ze het ooit af krijgen. :)
Ik ben bang dat dat nog even gaat duren.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

unezra schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:20:
[...]

Je raad het nooit...
De status is onveranderd. :(

That is, er zijn wat dingen gefixt, maar een deel niet en nu is er opeens een verschil van mening over de schadevergoeding die ze zouden betalen.

[...]

Tja, ooit, als ze het ooit af krijgen. :)
Ik ben bang dat dat nog even gaat duren.
Zijn het zulke onhebbelijkheden dan die af gaan doen over het geheel van de keuken?
Zo ja wat zijn dan die grote punten die nog open staan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 09:12

Werkelijk prachtige keuken! Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken, vergelijkbare opstelling en formaat. Mag ik de brutale vraag stellen aan welk bedrag ik ongeveer moet denken voor die opstelling aan Rotpunkt kasten? Ik begrijp uit eerdere posts dat de Miele apparatuur al erg prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

diabyte schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:27:
[...]

Werkelijk prachtige keuken! Wij zijn ons ook aan het örienteren op een nieuwe keuken, vergelijkbare opstelling en formaat. Mag ik de brutale vraag stellen aan welk bedrag ik ongeveer moet denken voor die opstelling aan Rotpunkt kasten? Ik begrijp uit eerdere posts dat de Miele apparatuur al erg prijzig is.
Dank voor de complimenten.

Laat ik het zo zeggen, met goede Siemens apparatuur moest deze keuken rond de 22 of 23000 euro kosten.

En toen gingen we naar het experience center van Miele.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 09:12
PaT schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:57:
[...]

Dank voor de complimenten.

Laat ik het zo zeggen, met goede Siemens apparatuur moest deze keuken rond de 22 of 23000 euro kosten.

En toen gingen we naar het experience center van Miele.... :X
Bedankt! Ben ik nu toch wel benieuwd naar dat experience center van Miele, al gaan we dan ver over budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

diabyte schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:34:
[...]

Bedankt! Ben ik nu toch wel benieuwd naar dat experience center van Miele, al gaan we dan ver over budget :P
Als je echt productinformatie wil hebben en de apparatuur ook wil zien is het top.

Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau hebben ook zo'n center, inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp. Daar gaat het er wel iets anders aan toe dan bij Miele. Dat is veel massaler en kreeg ik meer het gevoel in een verkoopshow beland te zijn dan bij Miele.

Bij Miele moet je bij het maken van een afspraak ook aangeven voor welke productgroep(en) je komt. Wij gingen toen specifiek voor de ovens en hebben toen nog even kort na de uitleg daarover de kookplaten bekeken.

Het heeft ons in ieder geval wel geholpen bij onze keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PaT schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:45:
[...]

Als je echt productinformatie wil hebben en de apparatuur ook wil zien is het top.

Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau hebben ook zo'n center, inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp. Daar gaat het er wel iets anders aan toe dan bij Miele. Dat is veel massaler en kreeg ik meer het gevoel in een verkoopshow beland te zijn dan bij Miele.

Bij Miele moet je bij het maken van een afspraak ook aangeven voor welke productgroep(en) je komt. Wij gingen toen specifiek voor de ovens en hebben toen nog even kort na de uitleg daarover de kookplaten bekeken.

Het heeft ons in ieder geval wel geholpen bij onze keuze.
Dus Miele heeft een slimmere verkooptactiek ;)

Maar mooi spul is het zeker, ben zelf nog niet overtuigd van de meerwaarde van alles. Ben een neff fan zeker met de hide en slide.

Rotpunkt komt er hier ook, dus dat ziet er al strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Neffs hebben zeker hun meerwaarde. Mijn moeder is ook bezig met een nieuwe keuken en zij is niet zo lang. Dan is een oven met zo'n wegschuivende deur wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 16:00
Wat hebben jullie eigenlijk met de oude keuken gedaan?
Ik wil hem eigenlijk wel op marktplaats zetten, elke 100eu is mooi meegenomen natuurlijk.

Maar haal ik hem er zelf uit of laat je dat de kopers doen? Voor- en nadelen kan iedereen zich wel wat bij voorstellen.
Ik vond met 2 min Googlen ook een bedrijf in de buurt die hem netjes komt verwijderen, maar er geen cent voor geeft maar alles dus wel netjes afgesloten (GWE) achter laat. Scheelt ook weer werk natuurlijk.

De keuken is, gok ik, een jaar of 20 oud. Niet heel modern dus, niet heel mooi maar alles werkt nog wel naar behoren qua kastjes, lades en apparatuur. Oh en het is een relatief grote keuken twee stukken van 3.70m.
Pagina: 1 ... 98 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1