Hi!
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht waar natuurlijk ook een nieuwe keuken in moet. Aangezien ik nogal gek ben op koken en er dagelijks veel tijd aan besteed, is mijn eigen droomkeuken uitzoeken en lang gekoesterde wens:)
Na veel vijven en zessen zijn we uiteindelijk bij deze opstelling uitgekomen. We vinden veel werk- en kastruimte, een grote kookplaat, een klein barretje en natuurlijk de looks belangrijk. In de kastenwand zit een hoge koelkast (vriezer komt in de bijkeuken), 2x apothekerskast, vaatwasser en oven. Het eiland heeft 3 ladeblokken aan de kookzijde en servieskasten aan de andere kant.
Oven: Atag CSX8695D
Kookplaat: Atag HI29572SVM
Koelkast: Atag KDK8178ND
Vaatwasser: Atag VAS9805MA
Afzuigkap: Novy flatline
Quooker Flex Pro 3 & cube
We zijn nog met 2 bedrijven in gesprek, Möbel Faber uit Nordhorn en de Nederlandse leverancier Nobel die bij de projectontwikkelaar is aangesloten. Bij alle andere keukenzaken hebben we tamelijk slechte belevingen gehad met de stereotype keukenverkopers en belletjes van het hoofdkantoor met "het heugelijke nieuws dat onze offerte is uitgekozen voor extra korting". Faber sprong er overigens in positieve zin uit: fijn gesprek, fijne vent, goede communicatie en geen praktijken met 40% korting etc. maar direct een faire prijs (denk ik:))
Via Faber hebben we een aanbieding voor een Häcker Systemat keuken, frontjes uit prijsgroep 2 & 3, werkblad Jetstone Glencoe composiet (prijsgroep 6) en bovenstaande apparatuur. Totaal komt bij hen op €28900. Via de Nederlandse partij een Ballerina keuken, frontjes uit PG 1, verder zelfde werkblad en apparatuur uiteraard. Deze biedt de keuken aan voor €32090.
Dit prijsverschil verbaast me eerlijk gezegd. Wat ik zo op internet en dit forum lees, is dat deze merken qua kwaliteit vergelijkbaar moeten zijn, waarbij Faber aangaf dat en vergelijkbare Ballerina keuken bij hem nog iets goedkoper uit zou vallen. Tot slot vinden we de kleuren van Häcker ook wat mooier. De aanbieding van Faber icm de prettige ervaring maken dat we er naar neigen met hen zaken te doen.
Ik wil graag wat feedback vragen:)
- Wat vinden jullie van deze opstelling? Wat zou je zelf eeecht niet/wel doen hier?
- Ik kan weinig gebruikerservaringen vinden van de atag 5-in-1 oven. Iemand hier die daar wat over kan zeggen?
- Viezer in de bijkeuken. Goed of juist een slecht idee?
- Op basis van de offertes die we tot nu toe ontvangen hebben, lijkt de prijs van Faber mij reëel. Wat vinden jullie ervan?
- Wat zou een reden zijn om voor Häcker of juist Ballerina te kiezen (los van prijs/ kleuren etc.)
Alvast bedankt voor de moeite!