• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:01

ChillPascal

In the end...

sjors86 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:55:
Mensen met ervaring over aftersale met Duitse firma's (garantie afhandeling, kwaliteit monteurs en nakomen afspraken). Ik twijfel nog tussen Gerwens, Ardland, Ekelhof en sta open voor andere. Maar moet ergens beginnen en met wat ik gelezen heb lijken deze degelijk.

Heb verder nog geen offertes laten maken, maar hebben wel bij wat Nederlandse (niet dmg aangesloten) zaken gekeken.

Wij komen uit op iets wat op onderstaande zou gaan lijken met goede kwaliteit apparatuur en ons budget zal rond de 20.000-25.000 zijn.

Ik heb een Quooker welke nu 3 jaar gebruikt wordt, verstandig om mee te nemen of te vervangen? En qua apparatuur een 2x een oven en ben benieuwd of je deze hebt met een goede airfryer stand, zodat ik mijn tafel model airfryer achterwege kan laten. Ruime inductieplaat met afzuiger geïntegreerd. Vaatwasser, grote koelkast met nog een losse tafelmodel vriezer verwekt in keuken, kleine wijnkoeler in het eiland. Dat zijn zo een beetje de apparaten wel. Waarbij oven en vaatwasser wel fijn zijn om home assistant deze te kunnen laten starten o.b.v. energieprijzen/opwekking.

[Afbeelding]
Fraaie keuken, lijkt wel erg op die van ons.

Ik denk wel dat je wat laag zit in je budget. Zaken zoals de vele lades, dubbele oven en doorlopende achterwand bij de spoelnis zijn kostbaar. Ik ben bang dat je dat niet gaat redden met €25.000.

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02
ChillPascal schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:14:
[...]

Fraaie keuken, lijkt wel erg op die van ons.

Ik denk wel dat je wat laag zit in je budget. Zaken zoals de vele lades, dubbele oven en doorlopende achterwand bij de spoelnis zijn kostbaar. Ik ben bang dat je dat niet gaat redden met €25.000.
Ik laat me verrassen en dit is de ideale situatie, mocht het een paar duizend euro duurder worden, dan zie ik ons dat toch wel overbruggen. De verbouwing die we gaan uitvoeren is vooral omdat we onze droomkeuken willen, dan is het zonde om daar maar een halve droomkeuken in te plaatsen. Maar als het even kan, dan zou 25.000 wel mooi zijn. Qua keukenblad nemen we waarschijnlijk genoeg met composiet.

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:57
Tw1ks schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:47:
Zo, weer even een update vanuit mijn kant. Na jullie input verzameld en overdacht te hebben, zijn we tot een alternatief plan gekomen. We stappen af van de L-keuken en kiezen voor hoge kasten aan de lange wand, met daarin een nis van ~1,70m voor de koffiemachine en wasbak. Dit geeft veel meer rust op het eiland.

We kiezen bij de kastenwand voor een iets verdiept werkblad, waardoor dit deel van de keuken zo'n 78 cm diep wordt. Hiermee kunnen we de verspringing in de muur mooi opvangen door er precies een hoge kast voor te plaatsen, zodat de verspringing netjes is weggewerkt. In eerste instantie hadden we hier twee ondiepe hoge kasten van 40 cm in gedachten. Maar toen we naar de apparatuur keken, leek het ons toch fijner om één volwaardig hoge koelkast en één volwaardig hoge vriezer te nemen (we hebben in huis geen ruimte voor een extra vriezer). Deze is nu geplaatst in de hoge kast voor de verspringing. Dit geeft voor ons gevoel veel rust en symmetrie, en we behouden enorm veel ruimte op de werkbladen en in de kasten. Ook kan het eiland op deze manier uitgerust worden met lekker veel lades.

Het is nu de uitdaging om dit plan goed uit te werken. Zoals in dit topic al vaker is gemeld: bij Kvik is veel mogelijk, zolang het maar binnen hun standaard afmetingen en collectie past. Dat zorgde bij ons direct al voor wat irritatie. Zo blijken de houten frontjes die we in gedachten hadden bijvoorbeeld niet greeploos te kunnen, en is het plaatmateriaal om een nis van 78 cm diep af te werken net niet leverbaar in die maat. Kortom: we zijn goed geholpen, maar we denken dat we uiteindelijk op zoek gaan naar een partij die wat flexibeler is (of meer maatwerk levert), zodat we het plan écht kunnen uitvoeren zoals we het voor ogen hebben.

We hadden helaas te weinig tijd om de gehele tekening en indeling van het eiland te finetunen. Met behulp van een foto van het scherm en wat AI-magie heb ik de beoogde materialen (mat wit en warm hout) erin laten renderen om de sfeer te bepalen, zodat we toch een goede impressie en plattegrond hebben. Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het een hele fraaie oplossing om die sprong in de muur om te zetten in iets nuttigs. Mooie ruimte voor de wasbak en koffie, veel volwaardige kasten, veel meer keuken zo.

• Enibas
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:46
Tw1ks schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:47:
Zo, weer even een update vanuit mijn kant. Na jullie input verzameld en overdacht te hebben, zijn we tot een alternatief plan gekomen. We stappen af van de L-keuken en kiezen voor hoge kasten aan de lange wand, met daarin een nis van ~1,70m voor de koffiemachine en wasbak. Dit geeft veel meer rust op het eiland.

We kiezen bij de kastenwand voor een iets verdiept werkblad, waardoor dit deel van de keuken zo'n 78 cm diep wordt. Hiermee kunnen we de verspringing in de muur mooi opvangen door er precies een hoge kast voor te plaatsen, zodat de verspringing netjes is weggewerkt. In eerste instantie hadden we hier twee ondiepe hoge kasten van 40 cm in gedachten. Maar toen we naar de apparatuur keken, leek het ons toch fijner om één volwaardig hoge koelkast en één volwaardig hoge vriezer te nemen (we hebben in huis geen ruimte voor een extra vriezer). Deze is nu geplaatst in de hoge kast voor de verspringing. Dit geeft voor ons gevoel veel rust en symmetrie, en we behouden enorm veel ruimte op de werkbladen en in de kasten. Ook kan het eiland op deze manier uitgerust worden met lekker veel lades.

Het is nu de uitdaging om dit plan goed uit te werken. Zoals in dit topic al vaker is gemeld: bij Kvik is veel mogelijk, zolang het maar binnen hun standaard afmetingen en collectie past. Dat zorgde bij ons direct al voor wat irritatie. Zo blijken de houten frontjes die we in gedachten hadden bijvoorbeeld niet greeploos te kunnen, en is het plaatmateriaal om een nis van 78 cm diep af te werken net niet leverbaar in die maat. Kortom: we zijn goed geholpen, maar we denken dat we uiteindelijk op zoek gaan naar een partij die wat flexibeler is (of meer maatwerk levert), zodat we het plan écht kunnen uitvoeren zoals we het voor ogen hebben.

We hadden helaas te weinig tijd om de gehele tekening en indeling van het eiland te finetunen. Met behulp van een foto van het scherm en wat AI-magie heb ik de beoogde materialen (mat wit en warm hout) erin laten renderen om de sfeer te bepalen, zodat we toch een goede impressie en plattegrond hebben. Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie oplossing, ook lekker veel bergruimte. Grote vriezer ga je geen spijt van krijgen. Mocht je in de buurt van Breda wat zoeken, ken ik nog een goede keukenzaak die maatwerk kan leveren
Pagina: 1 ... 547 548 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1