Fraaie keuken, lijkt wel erg op die van ons.sjors86 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:55:
Mensen met ervaring over aftersale met Duitse firma's (garantie afhandeling, kwaliteit monteurs en nakomen afspraken). Ik twijfel nog tussen Gerwens, Ardland, Ekelhof en sta open voor andere. Maar moet ergens beginnen en met wat ik gelezen heb lijken deze degelijk.
Heb verder nog geen offertes laten maken, maar hebben wel bij wat Nederlandse (niet dmg aangesloten) zaken gekeken.
Wij komen uit op iets wat op onderstaande zou gaan lijken met goede kwaliteit apparatuur en ons budget zal rond de 20.000-25.000 zijn.
Ik heb een Quooker welke nu 3 jaar gebruikt wordt, verstandig om mee te nemen of te vervangen? En qua apparatuur een 2x een oven en ben benieuwd of je deze hebt met een goede airfryer stand, zodat ik mijn tafel model airfryer achterwege kan laten. Ruime inductieplaat met afzuiger geïntegreerd. Vaatwasser, grote koelkast met nog een losse tafelmodel vriezer verwekt in keuken, kleine wijnkoeler in het eiland. Dat zijn zo een beetje de apparaten wel. Waarbij oven en vaatwasser wel fijn zijn om home assistant deze te kunnen laten starten o.b.v. energieprijzen/opwekking.
[Afbeelding]
Ik denk wel dat je wat laag zit in je budget. Zaken zoals de vele lades, dubbele oven en doorlopende achterwand bij de spoelnis zijn kostbaar. Ik ben bang dat je dat niet gaat redden met €25.000.