Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-05 20:56
Remko.me schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:49:
Nav de berichten hier over ruimte rondom het keukeneiland heb ik even via de ikea planner nieuw ontwerp gemaakt.
ben benieuwd naar jullie reactie

[afbeelding]

[afbeelding]

moet dit met dezelfde apparaten een goedkopere of duurdere keuken zijn?
Ziet er een heel stuk beter uit zo, oogt veel ruimtelijker en je hebt nog meer aanrecht oppervlak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
keanu_ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:16:
[...]

Veel betere opstelling zo!
Mijn inziens zal deze keuken natuurlijk precies hetzelfde gaan kosten als je dit weer door jouw projectleverancier laat intekenen ;)

Je kunt echt meer voor je geld krijgen.
Wat is je budget?

En misschien handig om eens de laatste 50 pagina’s van dit topic door te gaan. Er zijn meer tweakers met een dergelijke L/U opstelling geweest en dan staat er ook vast een totaalprijs bij en waar zij hun keuken hebben gekocht.
Thanks!
Budget is 12k buiten bouw om, dan komt de keuken totaal op max. 14k.

Wij wonen in Amersfoort. Ik ga zeker alles even lekker doorbladeren, iemand goede ervaringen met zaken in regio Utrecht? Geen onderhandings-zaken want daar ben ik echt slecht in!

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 22:20
EiT schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Mja... er staan nog 10 vragen open en volgende week moeten wij alles al aanleveren. Had al voorheen gevraagd of kopersbegeleiding eerder kon dan 3 weken voor de bouwvak en nu moeten we van alles beslissen terwijl ze zelf nog geen offertes kunnen geven omdat alles dicht is ;)
Mijn ervaring is dat je beter z.s.m. je vragen door kunt geven. Het moet vaal toch weer doorgezet worden naar een andere afdeling/onderaannemer. Als ze je de informatie die je nodig hebt niet op tijd kunnen aanleveren dan kunnen ze van jou toch niet verwachten dat jij dat wel doet. In die deadlines zit normaal nog wel wat marge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 16:47
AlexSaxoMusic schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Wij zijn ons nu ook rustig aan het oriënteren op de verscheidenheid aan keukenapparatuur merken. Wij willen kiezen voor een combi bak/stoom oven. En Siemens heeft een mooie lijn. Ik lees op verschillende sites over de stoom functies van ovens. Dat dit een aanslag is op de duurzaamheid van de binnenkant van een (combi) stoomoven. Siemens promoot met Ecocleaning/reiniging. Wat betekenen deze functie?
Hier ook dezelfde situatie gehad :). En Van Wanrooij als projectleverancier voor onze badkamer en keuken (laatste met keukencheck, geen stelposten) voor onze nieuwbouwwoning. We (nou ja, ik) wisten alleen al dat we flink wat geld wilden gaan steken in een goede combi stoom oven en combi magnetron. Onze oven wordt nu ook al dagelijks gebruikt en in het weekend staat deze eigenlijk constant aan. We komen nu al capaciteit te kort. Stomen, maar ook sous-vide bereiding, gaat ons gewoon een nieuwe dimensie in koken geven.

Er is best wel een groot verschil (functioneel gezien) tussen de high end stoomcombi's van Miele en Siemens. Siemens is goed als stoomcombi an sich. Maar wil je je aardappels, groenten, vis en dergelijke in 1 go willen stomen, dan is de Miele wel erg bijzonder. Ze hebben namelijk bizar veel producten in het menu staan en je kunt voor elk product precies aangeven hoe gaar je het wil hebben. Dus je bepaalt je menu, zeg krieltjes, broccoli en zalm. Dan geef je voor elk onderdeel aan hoe rauw/gaar je het wilt hebben door middel van een slider en dan zal de oven waarschuwen wanneer je welk gerecht in de oven moet toevoegen. Aan het eind haal je alles uit de oven en kun je dus direct aan tafel. Echt een toevoeging die Siemens niet op die wijze heeft geimplementeerd en superhandig als je een druk gezinsleven hebt.

Daarnaast is de sous-vide functie van Miele echt een stuk nauwkeuriger (tot op 0.1 graad te regelen, vanaf 45 graden) en heeft de DGC6805 een mogelijkheid voor wateraansluiting en afvoer waardoor je bijvoorbeeld een flink stuk bavet lekker een nachtje kan laten doorgaren en welke je dan de volgende dag kan afbakken. Ook hoef je dan je reinigingsbakje niet elke dag te verschonen. En geen geouwehoer met waterreservoirs. In feite komt deze oven het dichtste in de buurt van een middelklasse horeca combo (alleen dan zonder de verplichte service beurten :)).

Dat is het bijzondere van Miele t.o.v Siemens.

Maar beste tip die ik kan geven: maak een afspraak bij het Experience center van Siemens https://www.inspiratiehuis2020.nl/ en/of bij het Miele Experience Center in Vianen https://www.miele.nl/c/miele-experience-center-310.htm. Hoe dan ook met twee ovens geef je toch een flink bedrag uit. Altijd verstandig om jezelf goed te laten informeren en ook al je kritische vragen op de verkopers af te vuren. En je kunt direct een look and feel krijgen van waar je voorkeur naar uit gaat. Miele heeft voor elke DGC combisteamer bijvoorbeeld vier lijnen met elke een bepaalde design en kleursetting.

Wij zijn naar beide experience centers gegaan en voor Miele gekozen doordat ze als enige een vaste water aansluiting en afvoer integreren. Want naast het stomen zullen wij vooral de oven gebruiken voor lange garingen middels sous-vide; en willen niet om het uur uit bed of naar de keuken om het waterreservoir aan te vullen. Daarnaast vonden wij de menu indeling, de extra functionaliteit maar vooral extra gebruiksgemak doorslaggevend

Maar goed, iedereen zou voor zichzelf moeten afwegen of dit de extra 1500 tot 2000 euro waard is (vergeleken met Siemens).
Verder iemand die bekend is met een nieuwbouwproject aanschaf? Wij kopen via VanWanrooij waarbij je gebruikt kunt maken van een keukencheque. Is het voordelig om alles van hetzelfde merk te doen? Of maakt dat voor zo'n projectontwikkelaar geen fluit uit? Ik kan mij voorstellen dat het voor een keukenzaak wel uitmaakt. Uiteraard even los van het feit dat het er mooier uitziet als zichtbare apparatuur van hetzelfde merk is. Voor ons zullen zaken als vaatwasser, koelkast/vriezer ingebouwd worden.
Hier dus ook nieuwbouw, en dus keukencheck. Volgens mij zijn de kortingen eigenlijk per merk bepaald. Bij Miele is er wel korting op de adviesprijs, maar niet zo veel als bijvoorbeeld bij Siemens. En Siemens zal misschien weer minder korting op adviesprijs geven dan merk x. Uiteraard zijn er garanties die extra worden afgegeven bij aanschaf van x aantal apparaten merk A. Maar dat is redelijk snel uit te zoeken (lees de oude berichten van deze topic maar eens door).

Inderdaad; wat achter een kastdeur zit, maakt ons wat betreft uiterlijk ook niet zo veel uit. Wij zijn dan vooral prijs/kwaliteit en nut gegaan. Vaatwasser wilden wij gewoon zo groot mogelijk hebben met degelijke kwaliteit; dus in dit geval een Siemens. Voor de koelkast en vrieskast eigenlijk hetzelfde; waarbij naast kwaliteit en volume vooral de energiekosten voor ons belangrijk waren; ook hier toevallig Siemens.

Wat betreft Van Wanrooij en keukens: voordat je hun showroom binnenstapt, orienteer je eerst bij verschillende keukenleveranciers. Wij zijn naar Ekelhoff (D), DB keukens (Ardi), Bemmel & Kroon en KVIK geweest. Bij de eerste twee leveranciers het hele traject tot de laatste offerte doorlopen. Maar ook eerlijk aangegeven dat we een projectleverancier hebben en dus een waardecheck hebben. Bij Bemmel & Kroon met deze offertes van Ekelhoff en DB een tegenofferte laten maken (kan via https://www.bemmelenkroon...uken-offerte-vergelijken/ en toen richting Van Wanrooij gegaan. Dan weet je al precies wat je wilt hebben, waar de beperkingen van budget en ruimte zitten (bij ons wel budget voor kookeiland, maar net 30cm te weinig ruimte in de breedte) en hoe je de indeling wilt hebben.

Van Wanrooij komt dan met een prijs inclusief checkkorting die net boven de andere offertes van de andere concullega's komen. En al zeggen ze dat dit dan netto prijzen zijn, dan geef je gewoon aan dat je hun wel de opdracht gunt, want projectleverancier, maar dat de prijs onacceptabel is en dat die Check ook daadwerkelijk een voordeel moet geven, en niet een voordeel voor Van Wanrooij (die check heb je namelijk al betaald in de aankoopprijs van je huis!!!). Bij ons ging er plotseling 1000 euro af, waarna ik aangaf dat de check 2500 euro was en ik ze toch echt een 1k onder de prijs van de concurrent moeten komen. Uiteindelijk ondertekend met een daadwerkelijke korting op de eerdergenoemde 'netto prijs', ter waarde van de check.
Scheelde voor ons toch weer 10% in de aankoop.

Voordeel van een projectleverancier die de keuken levert; alle technische tekeningen met aansluitpunten en wijzigingen hoef jij niet te regelen of te coordineren. Dat wordt dan onderling tussen de verschillende projectleveranciers gedeeld. Dat is zeker ook wat geld waard!
Als laatste wat betreft afzuiging in de kookplaat. Mensen die daar ervaring mee hebben? Ik vraag mij nog steeds af of het daadwerkelijk geurtjes en stoom goed afzuigt. Maar het ziet er wel sjiek uit op een kookeiland.
Wij koken op gas; dus traditionele afzuiging, maar er zijn zelfs seperate topics per merk voor :)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1683571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Goed en eerlijk verhaal. Voor wat betreft het volgende,
righthand schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:33:Voordeel van een projectleverancier die de keuken levert; alle technische tekeningen met aansluitpunten en wijzigingen hoef jij niet te regelen of te coordineren. Dat wordt dan onderling tussen de verschillende projectleveranciers gedeeld. Dat is zeker ook wat geld waard!
Het is wat waard, maar ik zou het niet overschatten. Een technische tekening stelt weinig voor en moet voor elke keukenleverancier gesneden koek zijn. De coördinatie zal niet veel meer zijn dan de tekening doorsturen naar de aannemer en eventueel nog een keer wat laten verduidelijken tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 16:47
My-life schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:03:
Goed en eerlijk verhaal. Voor wat betreft het volgende,

[...]

Het is wat waard, maar ik zou het niet overschatten. Een technische tekening stelt weinig voor en moet voor elke keukenleverancier gesneden koek zijn. De coördinatie zal niet veel meer zijn dan de tekening doorsturen naar de aannemer en eventueel nog een keer wat laten verduidelijken tussen die twee.
Absoluut eens. Maar het gaat vooral meetellen nadat de gegevens zijn uitgewisseld met aannemer. Vond het vooral fijn dat met name de leverancier van de electravoorzieningen (mbt verlichting) en keukenboer direct zaken uitwisselen en afstemmen. Onze electraboer had al de technische tekeningen gekregen van de keukenboer en door zijn voorbereiding kon hij ons wijzen op allerlei handige zaken (zoals punten voor verlichting, voorbereiding spotjes (Hue) in betonplaten gieten) waar wij nog niet aan hadden gedacht.

Daarnaast merken wij met de uiteindelijke bouwnummertekeningen, dat mensen die seperaat een keukenleverancier hebben genomen, flink bezig zijn om de fouten in de tekeningen te laten herstellen. Terwijl bij ons alles netjes klopt.

[ Voor 21% gewijzigd door righthand op 13-08-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 13:03
Ik heb de technische tekening vd keuken, die door Aswa gemaakt was, naar mijn wooncoach gestuurd en die heeft alles netjes ingetekend voor de bouwer. Heeft echt geen moeite gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik lees hier vrij weinig over KVIK.
Wij hebben een monteur die bereid is een KVIK keuken erin te zetten, doet hij vaker (Keukenservice hans rijnders) maar ik lees niks goeds over deze keukens.

Verder morgen een afspraak staan bij Bemmel & Kroon. Wie heeft er tips? Moeten we nog ergens op letten of biedt deze zaak mooie eerlijke prijzen?

[ Voor 28% gewijzigd door Remko.me op 13-08-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 18:28
@Remko.me

Ik heb ook wel eens bij de KVIK gekeken, ik moest vooral lachen om hun zogenaamde XL kasten met bijbehorende XL prijs die gewoon ikea formaat zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
leecher schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:59:
@Remko.me

Ik heb ook wel eens bij de KVIK gekeken, ik moest vooral lachen om hun zogenaamde XL kasten met bijbehorende XL prijs die gewoon ikea formaat zijn :P
Haha, nou ja wij hebben het niet geprobeerd naar binnen te gaan.

Gaan nu bij DB keukens in Nunspeet kijken en bij de ander reeds eerder genoemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 11:22

NDF82

Doomed Space Marine

@Remko.me wij zijn ook vol verwachting bij de Kvik geweest. Wat een deceptie... Ze presenteren zich als een "netto" keuken zaak. Het zijn simpele keukens en ze vragen de hoofdprijs. 26.500 euro voor een kastenwand van 4 meter en een keukeneiland van 3 meter en flink wat apparatuur. Had op 16.500 gerekend haha

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 11:41
Remko.me schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:33:
Hey allemaal,

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn bezig met een keuken.

We hebben inmiddels een offerte gekregen voor een keuken en zijn benieuwd wat jullie vinden van onze keuken en vooral ook of de prijs een goede is (ons gevoel is goed overigens).

Het betreft een Nobilia Keuken 648 Flash.
(enige merk keuken die via de bouw geleverd wordt, niet verplicht om via de bouw te doen maar het scheelt 1760 euro aan verplaatsingswerk).

We hebben gekozen voor een keukeneiland en een stuk keuken aan de wand.
We hebben gekozen voor een graniet werkblad Easy zwart
Willen graag een keukeneiland, realiseren dat hier wellicht minder loopruimte is dan normaal
Losse koelkast en losse vriezer
Twee ovens waarvan 1 een combimagnetron is

Hieronder wat specificaties:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Informatie over meubels:
[afbeelding]

Werkblad
[afbeelding]

Apparatuur vooral van Pelgrim:
[afbeelding]
Afzuigkap willen we graag deze.

Totaalprijs 14.500 euro, dit is inclusief leidingwerk etc. wat in de bouw gratis is en wat ons ergen anders 1760 euro gaat kosten.
[afbeelding]

Nogmaals, ben benieuwd. Ons gevoel is dat de prijs wellicht iets te hoog is, maar we merken wel een prettige sfeer. Veel kennis en ook vriendelijk. Niet willen verkopen, dus rustig de tijd, geen opdringen, etc..
vaatwasser is een slechte, combi een hele simpele, MAC624 of 824 nemen.

De stollen naast de hoge kast en eiland hebben niet dezelfde afwerking als de fronten. De fronten zijn laaklaminaat, 022 wit glans is kunststof. Ga je zien na een aantal maanden / jaren. Beide materialen reageren namelijk anders op zonlicht. Deze stollen zijn ook gelakt te krijgen, maar dan een stuk duurder.

Offerte is behoorlijk prijzig. Pelgrim is op zich prima, maar niet deze keuzes. Een Hacker Classic is vergelijkbaar qua kwaliteit, maar voordeliger en mooier afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
leecher schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:59:
@Remko.me

Goed dat je het zegt, het was mij nog niet opgevallen. Is ook bekend of die XXL serie ook door andere keuken leveranciers geleverd wordt? Die vindt ik namelijk wel interessant.

Ik zit zelf er te tobben met het ontwerp en de kleuren en aanrechtbladen. Het gaat om een redelijk smalle woning, om die reden willen we graag lichte kleuren gebruiken zodat wanneer er licht binnenkomt het niet direct geadsorbeerd wordt.
keuken

We zouden graag voor de TINTA serie gaan van Kvik maar de hoge kast wordt dan breder dan in de afbeelding en we weten nog niet hoe breed de ruimte naast het raam exact is. Daarbij willen we het schiereiland in XXL uitvoeren (die hebben ze niet in de ikea editor).
Om die reden op mano uitgekozen (beiden greep-loos). Onze eerste kleuren combo was licht grijs met een wit blad. Echter is het front paneel van mano in hele beperkte kleuren te verkrijgen. Alleen Wit hoogglans, wit mat en wat zwarte varianten. Dan krijg je wit op wit... Dat is misschien niet zo mooi?

Het witte aanrechtblad komt ook van kvik, die hebben namelijk een mooi dun hpl-achtig aanrechtblad. Het is een soort trespa maar dan geheel wit. Daarbij komt dat het voordeliger is dan steen of composiet.

[ Voor 9% gewijzigd door hilbren op 14-08-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 13:16
Rolucious schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:32:
[...]

De keuken heb ik zelf ontworpen met de ikea keukenplanner. Het ontwerp is verder geperfectioneerd toen we offertes lieten opmaken bij keukenboeren. Deze waren allen zo prijzig dat we het zelf zijn gaan regelen.
De kastjes komen dus van Ikea en zijn door ons zelf in elkaar gezet. Het is door een installateur geplaatst.

Het plaatsen van de keuken was icm een grote verbouwing (vloerverwarmin in laten vrezen + leidingen verleggen)

Er zit nagenoeg enkel Serie 8 Bosch apparatuur in. De kookplaat is een flexinductie kookplaat, waardoor je je pan op een vierkant blok kan zetten in plaats van een rondje. Het voordeel is dat er bijvoorbeeld 2 kleine pannen op het vierkant zou passen, of dat ik een grote mega pan op de linker helft kan doen (hij kan alleen van boven en beneden gelinkt worden, niet van links naar rechts)

De volgende appartuur zit erin:
Siemens - LC87KHM60
PMA PLASMA MADE
PXY895DC1E
CMG636BB1
SBE68TX06E
KIR41AD40
HBG856XB6

512593 BLANCO Zeepdispener
512200 BLANCO Keukenkraan
QUOVPRO3SC QUOOKER Kokendwatersysteem
87925 KESSEBÖHMER Korf-Rek
7945 DOECO Korf-Rek

Totale kosten zijn:
2k voor de kastjes;
6,8k voor apparatuur (heb 2,3k korting op internetprijzen gekregen!)
1,6k voor plaatsen keuken en verplaatsen alle leidingen etc.
0,5k voor keuken inrichting.
2k voor granieten werkblad
1,2k voor glazenachterwand (moet nog geplaatst worden)
Totale kosten keuken komen uiteindelijk uit op: 14k. Bedenk dat er momenteel niet echt veel luxere apparatuur beschikbaar is, dus zeker het overwegen waard!

Bijgevoegd zijn de foto's,

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je hier nog werkende foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Bij mij doen ze het (wel via de linkjes uit jouw bericht)
1 2 3

[ Voor 13% gewijzigd door hilbren op 14-08-2018 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 13:16
hilbren schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:20:
Bij mij doen ze het (wel via de linkjes uit jouw bericht)
1 2 3
Dank je. Kan ze (op mobiel) niet aanklikken of selecteren in de originele post

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remko.me
ZO, dat was een drukke dag! Einde van de dag besloten voor BK Keukens te gaan.

We zijn uiteindelijk uitgekomen op iets minder dan de prijs van de vorige offerte.

Ze werken met netto prijzen, geen onderhandeling mogelijk. We hebben de prijzen online vergeleken met apparatuur en kwamen op ongeveer dezelfde prijs.
Leuk gesprek, goed vertrouwen. In vergelijking kregen we hier een completere keuken (dus met accessoires erin, waar we achter kwamen dat dit niet overal was na goed kijken in de offertes).

We hebben gekozen voor een Quooker Flex erbij. De rest blijven we bij pelgrim, prijzen waren lager dan bij de anderen.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een duurdere vaatwasser 86cm hoog, die online ook als betrouwbaar staat. En we hebben een een 67 liter oven gekozen. De oven heeft ook een verwarmfunctie. Er komt een magnetron in een kastje boven de oven (we kopen een losse), in het kastje zit een stopcontact. Met de quooker gaan we de magnetron sporadisch gebruiken.

Blad wordt zwart graniet, hoogglans wit deuren, greeploos, rvs randen bij de grepen, plinten ook rvs.

Hieronder de keuken zoals hij nu definitief gaat worden.
We gaan morgen akkoord geven hebben we nu besloten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GfP0RKz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qWOqlEA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I2WvGw0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 18:28
@hilbren

de XXL is wat anders dan de XL. Die eerste is wel degelijk groter dan de gemiddelde kast. Ik vond het alleen grappig dat ze pochen met XL kasten terwijl die best wel standaard afmeting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NDF82 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:55:
@Remko.me wij zijn ook vol verwachting bij de Kvik geweest. Wat een deceptie... Ze presenteren zich als een "netto" keuken zaak. Het zijn simpele keukens en ze vragen de hoofdprijs. 26.500 euro voor een kastenwand van 4 meter en een keukeneiland van 3 meter en flink wat apparatuur. Had op 16.500 gerekend haha
Wij zijn toevallig vorige week een rondje gelopen in Utrecht langs een aantal zaken en blijkbaar gaat het goed in de business, want we zijn bij Brugman Keukens, Bruynzeel en Kvik overal 10 a 15 minuten binnen geweest zonder dat iemand ons aansprak of vroeg of ze konden helpen.

Overigens was ik bij Kvik al vrij snel klaar, keukens zien er leuk uit maar kwaliteit viel me echt tegen, grote poster over hun fantastische soft touch laden systeem en zowel mijn vriendin als ik hadden 2 of 3 pogingen nodig om de la open te krijgen, idem met sluiten. Dat heb ik nog nergens anders gehad, met name omdat dit soort systemen toch inmiddels wel gemeengoed zijn.

Verder hoop onlogische opstellingen gezien, slecht afgewerkte demo keukens etc. Uiteindelijk hebben we binnenkort een afspraak bij Eigenhuis keukens en nog bij een lokale leverancier, beide pasten iets beter bij ons in hun aanpak tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 11:22

NDF82

Doomed Space Marine

NDF82 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:55:
Heb voor de mensen die Kvik overwegen mijn ervaringen er nog even bij gezocht:
NDF82 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
NDF82 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Mooie plaatjes heb je gekregen. Betreft de keuken, bergruimte zal je niet te kort komen denk ik.. Tis bij elkaar nogal wat kubieke meters denk ik?
O en het raam en de kraan? kan het raam nog open wanneer die daar zit? of is het geen kiepdraairaam?

Ik ben voor mijn eigenproject nog even aan het uitzoeken of zo'n plafond unit interessant is. Laatst hebben we namelijk de Novy cloud mogen aanschouwen, best prettig om tegen aan te kijken. maar erg prijzig.

Alle opbouw type met circulatie die ik gevonden heb:
  • Bosch/Siemens
  • Novy
  • Smeg
  • AEG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WW6VGepWxKX0uvnxjjukxFXw/thumb.png
Bosch heeft drie varianten:
Serie | 8 Plafondunit, 120 cm breed Wit (DID126G20)
Serie | 6 Plafondunit 100 cm (DID106T50)
Serie | 8 Plafondunit, 100 cm breed Wit (DID106G20), twee motoren, 56-72 dB(a), ~€ 1899,-

De 8 serie heeft daarbij de verlichting over 1 groot vlak paneel. Het is wel 4000k, dus een grote bak koud wit licht. De serie 6 heeft twee strips. Verder heb ik nog iets gevonden over de kosten van het geurfilter; iets meer dan 200 euro. Volgens de handleiding kan het filter wel tot vier keer toe geregenereerd worden.

Siemens heeft een beetje dezelfde alleen niet de versie met het led paneel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S9AqN7MSYmqTFtbfelUXDdDQ/thumb.png
Novy Cloud; hier was ons oog op gevallen.
Type: 230 - Cloud, 36-53dB(a), twee motoren, led (2.400 - 4.000 K), € 2599,-
filter kan tot 12 keer geregenereerd worden. (210 euro)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L741JEAdMf61LJSaPhrSNdbu/thumb.png
SMEG KSCF90B; 38 - 58 dB(A), een motor, ~1500,-
In de handleiding wordt gesproken over een eenmalig filter en longlife filter, de longlife kun je in de vaatwasser stoppen en in de oven reactiveren. Het geur filter kost 355,- niet bekend of dit de eenmalige of de longlife is. Er wordt op de site namelijk maar een type benoemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E9ZR2wym9zTJRSiWEfI4dqbq/thumb.png
AEG DCK0270HG erg duur, € 3.399

Iemand ervaring met een van deze kappen?

[ Voor 14% gewijzigd door hilbren op 15-08-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulkie86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06-2019
Remko.me schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:35:

We zijn uiteindelijk uitgekomen op iets minder dan de prijs van de vorige offerte.

Ze werken met netto prijzen, geen onderhandeling mogelijk. We hebben de prijzen online vergeleken met apparatuur en kwamen op ongeveer dezelfde prijs.
Leuk gesprek, goed vertrouwen. In vergelijking kregen we hier een completere keuken (dus met accessoires erin, waar we achter kwamen dat dit niet overal was na goed kijken in de offertes).

We hebben gekozen voor een Quooker Flex erbij. De rest blijven we bij pelgrim, prijzen waren lager dan bij de anderen.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een duurdere vaatwasser 86cm hoog, die online ook als betrouwbaar staat. En we hebben een een 67 liter oven gekozen. De oven heeft ook een verwarmfunctie. Er komt een magnetron in een kastje boven de oven (we kopen een losse), in het kastje zit een stopcontact. Met de quooker gaan we de magnetron sporadisch gebruiken.

Blad wordt zwart graniet, hoogglans wit deuren, greeploos, rvs randen bij de grepen, plinten ook rvs.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi geworden hoor! Zelf heb ik in mijn nieuwe keuken ook een quooker overwogen maar vond het zo duur voor een apparaat waar ik alleen thee mee ga zetten... ;) Water koken op de inductieplaat gaat namelijk al heel hard, dus die wens viel eigenlijk als eerste af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieholste
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. Nu hebben we een offerte voor een Schuller keuken en voor dezelfde keuken ook in de Next125 variant. Het verschil in prijs is ongeveer 3000 euro. Het grote voordeel van de next125 keuken is de korpus hoogte van 87,5 cm.

Bij een werkhoogte van ongeveer 97 cm is dit dus of een plint van 5 cm bij de next 125 en een 17,5 cm plint bij de Schuller (korpus 78 cm).

Ik vind 3000 euro een hoop geld maar ik vind het aangezicht wel een stuk mooier. Zijn er in dit segment vergelijkbare merken met een extra hoge korpushoogte? Ik heb geen interesse in KVIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liaque
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-01 19:31
nieholste schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:30:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken. Nu hebben we een offerte voor een Schueller keuken en voor dezelfde keuken ook in de Next125 variant. Het verschil in prijs is ongeveer 3000 euro. Het grote voordeel van de next125 keuken is de korpus hoogte van 87,5 cm.

Bij een werkhoogte van ongeveer 97 cm is dit dus of een plint van 5 cm bij de next 125 en een 17,5 cm plint bij de Schueller (korpus 78 cm).

Ik vind 3000 euro een hoop geld maar ik vind het aangezicht wel een stuk mooier. Zijn er in dit segment vergelijkbare merken met een extra hoge korpushoogte? Ik heb geen interesse in KVIK.
Nolte heeft tegenwoordig ook een korpushoogte van 90cm (naast 75cm)
https://www.noltekeukens.nl/matrix-900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Onze keuken is vandaag gebracht, veel dozen en om 07:00 morgen komt de persoon die hem plaatst.
Zeer benieuwd hoe het er uit gaat zien in het echt.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieholste
  • Laatst online: 27-08-2024
Liaque schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

Nolte heeft tegenwoordig ook een korpushoogte van 90cm (naast 75cm)
https://www.noltekeukens.nl/matrix-900/
Bedankt voor de tip! Helaas zit Nolte niet echt bij ons in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:55

DJT

De Bruynzeel Optima lijn is ook Next125, bij ons kwam het voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 10:01
Remko.me schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:35:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er mooi uit, maar kan je raam nog wel open met de kraan op die plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
kaboom1555 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:45:
[...]

Ziet er mooi uit, maar kan je raam nog wel open met de kraan op die plaats?
Jep, past precies :) moet nog even dubbel check bij inmeten maar volgens berekening wel

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:10
Na afgelopen zaterdag voor het eerst een keukenzaak serieus binnen gelopen te zijn (geen DMG) gisteren ook een andere zaak binnengelopen in de buurt om nog eens te kijken of de offerte die we gehad hebben bij de andere zaak een mooi aanbod is. Had vrij willekeurig een zaak gekozen en achteraf bleek het dus een DMG zaak te zijn. In principe zijn we prima geholpen, aardig en vakkundig personeel. Leuk om te zien dat deze verkoper weer net een andere kijk heeft op de indeling dan de verkoper van afgelopen zaterdag. Helaas kwamen we op het einde van het gesprek wel uit op de DMG praktijken zoals ik deze hier en daar al heb nagelezen.

De opstelling zijn we wel aardig over uit, het zou zoiets moeten worden (configurator deed net op het laatste moment wat raar helaas):
Keuken 2

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
Wij zijn langzamerhand ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken.
af en toe zien we door de bomen het bos niet meer, maar leuk om samen te doen.
Nu kreeg ik vandaag via siemens de aanbieding om een stoomoven en combioven magnetron te kopen.
een google search leverde weinig prijzen of op aanvraag, dus verwacht dat deze apparaten alleen met keukens te koop worden aangeboden.
Hebben jullie een idee of het een goede aanbieding is, want dan koop ik ze vast vooruit.
iQ700 Compacte oven met stoom en HC studioLine Product ID CS858GRB6 voor €999,-

en de

Compacte varioSpeed oven met magn. en HC studioLine Product ID CN878G4B6 voor €1149,-

• Sandy45
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-07-2020
Wow, die aanbieding wil ik ook! Op de site van Siemens zijn de prijzen € 2269 (stoomoven) en € 2879 voor de (combi magnetron). Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken en dit zijn precies de apparaten van Siemens die ik graag zou willen hebben. Hoe kom je aan die aanbieding als ik vragen mag?

• Remko.me
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeen.

Wij willen graag geen opstaand randje achter het blad, maar wel onze muurverfkleur (heeeeeel licht grijs).

Hoe kunnen wij dit het beste aanpassen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Remko.me schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:26:

Wij willen graag geen opstaand randje achter het blad, maar wel onze muurverfkleur (heeeeeel licht grijs).

Eerst het randje bestellen en dan daarmee naar de kleurstalen van de muur kijken?

• Remko.me
MikeyMan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Eerst het randje bestellen en dan daarmee naar de kleurstalen van de muur kijken?
maar we willen geen opstaand randje, maar echt alleen muurverf. Dus het blad loopt dan plat tegen de muur aan.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Remko.me schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:44:
[...]

maar we willen geen opstaand randje, maar echt alleen muurverf. Dus het blad loopt dan plat tegen de muur aan.
Wij hebben het gewoon afgekit... waarom zou dat niet kunnen?

Achter de kookplaat hebben we ook niks. Daar moet misschien wel een keer verandering in komen. schoon maken lukt aardig, op de vet plekken na.

[ Voor 19% gewijzigd door garriej op 16-08-2018 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Sandy45 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:25:
Wow, die aanbieding wil ik ook! Op de site van Siemens zijn de prijzen € 2269 (stoomoven) en € 2879 voor de (combi magnetron). Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken en dit zijn precies de apparaten van Siemens die ik graag zou willen hebben. Hoe kom je aan die aanbieding als ik vragen mag?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar @Tito129.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 01-06 22:36

AJM

Remko.me schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:26:

Wat wil je precies aanpassen?

Zoals hierboven ook vermeld is gewoon muur verfen, blad er tegen aan, afkitten en vervolgens blanke lak over je muur verfen als je deze een extra beschermlaag wilt geven tegen vetvlekken.

• Remko.me
AJM schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

Wat wil je precies aanpassen?

Zoals hierboven ook vermeld is gewoon muur verfen, blad er tegen aan, afkitten en vervolgens blanke lak over je muur verfen als je deze een extra beschermlaag wilt geven tegen vetvlekken.
Kijk super! Dat bedoelde ik, blanke muurverf! Dankjewel!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Remko.me schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:32:
[...]

Kijk super! Dat bedoelde ik, blanke muurverf! Dankjewel!
Ik heb dit jaren gehad, gestucte muur met daar direkt het werkblad tegenaan. Het stucwerk gesausd en daarna voorzien van blanke project parketlak. (Ook in de badkamer achter het bad, overigens.) Prima oplossing. Het enige nadeel is dat als je met een mes dat op het werkblad ligt, een keer tegen de muur stoot, je door de lagen heen prikt en daar dus vocht achter komt, met alle nare gevolgen van dien...
Ik heb toen stroken glas (10cm hoog, 5mm dik) in de juiste RAL-kleur laten monteren. Superstrak resultaat!
Met die wetenschap, zou ik nu direkt voor glas kiezen. Je kan er ook een mooie eye-catcher mee creëren, als je een contrasterende kleur neemt...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jacovn
06:50 was de monteur er, en 20:10 vertrok hij weer.

Keuken

Was alleen de bestekla inleg en wat slipmatjes vergeten te plaatsen, maar dat lukte zelf :)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 16:38
Na een dagje keukens kijken voor onze woonkeuken hebben wij bij één keukenbedrijf een offerte laten maken (andere offertes zijn nog in de maak). Ik ben erg benieuwd wat jullie van de keuken en de prijs vinden.

Het gaat om een ballerina keuken type XL/GL incl standwerk (koof + passepartout), smartglas fronten, composieten blad, NEFF apparatuur en een Quooker flex rvs pro3.

Het betreft een lange keuken met aan het einde een schiereiland. Lange zijde 6.95m, schiereiland 250.

4x 60cm x 220cm apparatenkasten
2x onderkasten van 50cm (koffie hoek)
3x 60cm onderkasten voor spoelen + hoekkast met le mans keuken carrousel
6x 60cm onderkasten voor het schiereiland
4x korven met 2 bestekladen
Verder zijn het vooral legplanken

Apparatuur:
NEFF vaatwasser S523P60X2E
NEFF inox set Z7861X0
NEFF koelkoast KI1313D30
NEFF bakoven B47CS24N0
NEFF vriezer GI7313C30
NEFF bakoven stoom B47FS22N0
NEFF inductieplaat T58TS21N0
NEFF afzuigkap I99C68N1
Quooker flex rvs pro3

Op internet heb ik alle apparatuur opgezocht (goedkoopste prijzen) en het verschil met de keukenzaak is 10€.

De totale prijs van de keuken komt uit op 25.000€ incl btw. Is dit een redelijke prijs? Zo nee, wat zou zo'n keuken volgens jullie moeten kosten?

We kunnen de keuken ook laten omzetten naar een Hacker Systemat en dat scheelt ons 1000€. We hebben nu ook een Hacker Systemat en deze bevalt ons erg goed. De verkoper liet ons weten dat de planken van een Ballerina keuken iets dikker zijn dan bij een Hacker.

Meubelen 9000€
Werkblad 5250€
Rugwanden 335€
Kranen 1345€
Apparatuur 6656€
Montage 2414€

https://www.dropbox.com/s.../20180816_210800.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s.../20180816_210825.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s.../20180816_210848.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s.../20180816_210918.jpg?dl=0

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
My-life schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:55:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar @Tito129.
Ik wilde jullie niet lekker maken, sorry
Maar is een personeelsaanbieding voor werknemers van Siemens.
Elke maand een andere aanbieding.

kijken of ik dit weekend een keukenboer kan bezoeken en de apparatuur kan bekijken

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
jacovn schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:57:
06:50 was de monteur er, en 20:10 vertrok hij weer.

[afbeelding]

Was alleen de bestekla inleg en wat slipmatjes vergeten te plaatsen, maar dat lukte zelf :)
Heeft hij deze keuken in zijn eentje geplaatst? Of heb jij nog meegeholpen? Was de monteur een zelf geregelde monteur of via de keukenzaak?

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

GreX schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:05:
Na een dagje keukens kijken voor onze woonkeuken hebben wij bij één keukenbedrijf een offerte laten maken (andere offertes zijn nog in de maak). Ik ben erg benieuwd wat jullie van de keuken en de prijs vinden.

Het gaat om een ballerina keuken type XL/GL incl standwerk (koof + passepartout), smartglas fronten, composieten blad, NEFF apparatuur en een Quooker flex rvs pro3.

Het betreft een lange keuken met aan het einde een schiereiland. Lange zijde 6.95m, schiereiland 250.

4x 60cm x 220cm apparatenkasten
2x onderkasten van 50cm (koffie hoek)
3x 60cm onderkasten voor spoelen + hoekkast met le mans keuken carrousel
6x 60cm onderkasten voor het schiereiland
4x korven met 2 bestekladen
Verder zijn het vooral legplanken

Apparatuur:
NEFF vaatwasser S523P60X2E
NEFF inox set Z7861X0
NEFF koelkoast KI1313D30
NEFF bakoven B47CS24N0
NEFF vriezer GI7313C30
NEFF bakoven stoom B47FS22N0
NEFF inductieplaat T58TS21N0
NEFF afzuigkap I99C68N1
Quooker flex rvs pro3

Op internet heb ik alle apparatuur opgezocht (goedkoopste prijzen) en het verschil met de keukenzaak is 10€.

De totale prijs van de keuken komt uit op 25.000€ incl btw. Is dit een redelijke prijs? Zo nee, wat zou zo'n keuken volgens jullie moeten kosten?

We kunnen de keuken ook laten omzetten naar een Hacker Systemat en dat scheelt ons 1000€. We hebben nu ook een Hacker Systemat en deze bevalt ons erg goed. De verkoper liet ons weten dat de planken van een Ballerina keuken iets dikker zijn dan bij een Hacker.

Meubelen 9000€
Werkblad 5250€
Rugwanden 335€
Kranen 1345€
Apparatuur 6656€
Montage 2414€

https://www.dropbox.com/s.../20180816_210800.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s.../20180816_210825.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s.../20180816_210848.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s.../20180816_210918.jpg?dl=0
Ballerina is een middensegment merk terwijl Systemat onder het hogere segment wordt aangeschreven.
Ik vind het lastig beoordelen want glazen frontjes zijn over het algemeen erg duur. (en kwetsbaar)
Aangezien al het werk er bij zit inclusief de koof zou ik zeggen dat dit in het totaal toch wel een stukje goedkoper zou moeten kunnen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
wantsome schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:05:
[...]

Heeft hij deze keuken in zijn eentje geplaatst? Of heb jij nog meegeholpen? Was de monteur een zelf geregelde monteur of via de keukenzaak?
Helemaal alleen. ZZP er die alleen voor dit keukenbedrijf werkt. Het is de buurman van de ouders van iemand in de straat. Dus die hebben ons naar dit bedrijf gestuurd vanwege juist die monteur.

Alhoewel de W instalateur er ook nog was, en wellicht heeft die helpen tillen met de bladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik twijfel ff of ik het al eerder had gevraagd, maar wat is jullie ervaring met een Ikea keuken en andere bladen? De prijs is prima voor composiet, maar we zitten nogal met de levertijd.

Ik snap dat ze eerst de keuken willen plaatsen met een tijdelijk blad en dan het maatwerkblad inmeten, maar daar zit 6-8 weken levertijd op vanaf dat moment. Liefst zouden we binnen een paar dagen het blad in huis hebben.

Bij Ikea bespoedigen lukt niet, zijn er fatsoenlijke bedrijven die een beetje in dezelfde prijsklasse zitten maar wél binnen een paar dagen kunnen leveren en plaatsen? (Inclusief overplaatsen kookplaat.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 22:58
unezra schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:14:
Ik twijfel ff of ik het al eerder had gevraagd, maar wat is jullie ervaring met een Ikea keuken en andere bladen? De prijs is prima voor composiet, maar we zitten nogal met de levertijd.

Ik snap dat ze eerst de keuken willen plaatsen met een tijdelijk blad en dan het maatwerkblad inmeten, maar daar zit 6-8 weken levertijd op vanaf dat moment. Liefst zouden we binnen een paar dagen het blad in huis hebben.

Bij Ikea bespoedigen lukt niet, zijn er fatsoenlijke bedrijven die een beetje in dezelfde prijsklasse zitten maar wél binnen een paar dagen kunnen leveren en plaatsen? (Inclusief overplaatsen kookplaat.)
Hier ook een ikea keuken met een keramisch werkblad van 123werkbladen. Uit mijn hoofd hadden die een levertijd van 2 weken, van inmeten tot plaatsen. Ik denk dat een paar dagen levertijd in de praktijk niet mogelijk is.
Overigens zeer goede ervaring met 123werkbladen. De persoon die kwam inmeten had nog een aantal goede tips over zaken waar wij zelf nog helemaal niet aan gedacht hadden. Eindresultaat:

Keukenblad

[ Voor 7% gewijzigd door jckw op 17-08-2018 14:39 ]

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Shunt schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Ballerina is een middensegment merk terwijl Systemat onder het hogere segment wordt aangeschreven.
Ik vind het lastig beoordelen want glazen frontjes zijn over het algemeen erg duur. (en kwetsbaar)
Aangezien al het werk er bij zit inclusief de koof zou ik zeggen dat dit in het totaal toch wel een stukje goedkoper zou moeten kunnen.
Ik vraag me sterk af of er veel verschil zit in Ballerina, Hacker Systemat en daarbij nog veel andere merken. Volgens mij zijn het allebei goede keukenmerken. De kasten zijn van spaanplaat en de schanieren van Blum. Het verschil zal zitten in de fronten en dat is smaakgevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

My-life schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:12:
[...]

Ik vraag me sterk af of er veel verschil zit in Ballerina, Hacker Systemat en daarbij nog veel andere merken. Volgens mij zijn het allebei goede keukenmerken. De kasten zijn van spaanplaat en de schanieren van Blum. Het verschil zal zitten in de fronten en dat is smaakgevoelig.
Het verschil zit in de frontjes, accessoires en mogelijkheden tot aanpassingen en speciale dingetjes.
En vergeet niet dat spaanplaat niet gelijk is aan al het andere spaanplaat denk aan verschillende persingen.
Verder het verschil tussen de kleuring van de binnenkant / ophang systeem van de plankjes enz enz. Scharnieren zijn van Blum maar zo kun je bij Grohe een kraan van 50 euro kopen of een kraan met ceramisch binnenwerk van 200+ euro. Dat maakt nogal een verschil binnen het zelfde merk. Om nog maar niet te spreken over de afwerkingskwaliteit van de frontjes en zichtbare delen van de kasten.

Of het verschil in prijs gerechtvaardigd is kunnen we allemaal over discuteren maar een verschil tussen midden en hoog segment is er zeker.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Shunt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Het verschil zit in de frontjes, accessoires en mogelijkheden tot aanpassingen en speciale dingetjes.
En vergeet niet dat spaanplaat niet gelijk is aan al het andere spaanplaat denk aan verschillende persingen.
Verder het verschil tussen de kleuring van de binnenkant / ophang systeem van de plankjes enz enz. Scharnieren zijn van Blum maar zo kun je bij Grohe een kraan van 50 euro kopen of een kraan met ceramisch binnenwerk van 200+ euro. Dat maakt nogal een verschil binnen het zelfde merk. Om nog maar niet te spreken over de afwerkingskwaliteit van de frontjes en zichtbare delen van de kasten.

Of het verschil in prijs gerechtvaardigd is kunnen we allemaal over discuteren maar een verschil tussen midden en hoog segment is er zeker.
Het verschil zit inderdaad in de speciale dingetjes. En de meeste keukens die ik zie zijn eenvoudig en bevatten deze dingetjes niet.
De hier vaker genoemde indeling van laag-midden-hoog segment is IMHO meestal onterecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jckw schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Hier ook een ikea keuken met een keramisch werkblad van 123werkbladen. Uit mijn hoofd hadden die een levertijd van 2 weken, van inmeten tot plaatsen. Ik denk dat een paar dagen levertijd in de praktijk niet mogelijk is.
Overigens zeer goede ervaring met 123werkbladen. De persoon die kwam inmeten had nog een aantal goede tips over zaken waar wij zelf nog helemaal niet aan gedacht hadden. Eindresultaat:

[afbeelding]
Vertel, wat waren de tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Laatst online: 01-06 22:58
We hadden in eerste instantie gekozen voor een iets kleinere wasbak, maar het bleek dat er ook nog een grotere maat was, waar wij nog niet over nagedacht hadden.

We wilden ook in eerste instantie gaan voor zo'n 'uittrek stopcontact' in het eiland. Echter kost zo'n ding ook ruimte in je keukenkastjes onder je werkblad, hij moet tenslotte ergens blijven. Die ruimte moet je dan bijvoorbeeld opvangen door een kortere lade. Daarom nu een draaivariant, die maar 4 cm diep is. Deze blijft dus helemaal in het blad en kon daarom middenin het blad geplaatst worden boven de vaatwasser.

Daarnaast een extra verstevigingsbalk in het blad bij het bar gedeelte, maar goed dit had waarschijnlijk iedere bladleverancier gedaan. :)

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

My-life schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:36:
[...]

Het verschil zit inderdaad in de speciale dingetjes. En de meeste keukens die ik zie zijn eenvoudig en bevatten deze dingetjes niet.
De hier vaker genoemde indeling van laag-midden-hoog segment is IMHO meestal onterecht.
En dan mag je op dit punt best eens met daadwerkelijke informatie komen bij een claim als deze.
En dan heb ik het niet over mijn oom heeft eens een keer bij bedrijf X ervaring Q gehad, of toen ik in de winkel liep kraakte keuken van merk B.

Zie dit niet als vervelend doen vanuit mijn kant, ik ben oprecht geïnteresseerd in wat voor informatie en bewijzen daar voor zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:11
Ik probeer het de laatste tijd een beetje in de gaten te houden, maar nu wij ons aan het oriënteren zijn op een keuken denk ik continu dat we afgezet worden. Een verkoper vroeg ons wat ons bestedingsbudget was. Wij hebben 15.000,- op het oog, best een net bedrag voor een keuken. Lopen we langs een keuken die ons enigszins leuk lijkt, wat kost dat dan? Om en nabij 15.000,- euro met Etna apparatuur. Kijken we thuis op internet lijkt de keuken behoorlijk veel op https://www.superkeukens.nl/keukens/durante, die te koop staat voor 6.300,- euro incl. apparatuur.

Wij hebben een rechte muur van 5 meter voor lage kasten en aan een andere muur ruimte voor een kast van pak en beet 2 meter breed tot aan het plafond. Waar moet ik dan aan denken of wat heb ik voor 15.000,- euro?
Dit is dan met (gas/inductie) fornuis, vaatwasser, kraantje, oven en koelkast en kasten (lades en/of opbergkasten) maar dus exclusief kasten boven het aanrecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Stephanvr op 17-08-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik zou persoonlijk ook niet mijn budget weggeven, dan weet ik sowieso dat ik teveel voor de keuken ga betalen. De offertes die wij hebben laten maken, bij beide is niet gevraagd wat ons budget is, maar is gewoon de keuken samengesteld naar onze smaak. Pas daarna is gesproken over de prijs. Scheelt waarschijnlijk ook dat het lokale keukenboeren zijn.

Wij zijn zo'n beetje voor die maten 19.500 kwijt. Echter hebben we dan extra dik composiet gekozen, hoog segment apparatuur IQ 700 van Siemens (met ingebouwd espresso automaat, combi oven, oven, vaatwasser, inductie, afzuiging, koelkast), spoelbakonderbouw, extra composietplint bij de muur, hogere kwaliteit kast en sluitwerk.

Je kan gemakkelijk rond de 15.000 uitkomen als je op wat dingen bespaard. Zou echt geen moeite moeten zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Ophidian op 17-08-2018 22:25 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:25

SJB

Welke keukenmerken uit het middensegment hebben de mogelijkheid om een kleur aan de binnenzijde van de kasten te kiezen? Tot nu toe zijn we dit enkel bij Schröder tegen gekomen, maar zou verwachten dat meer merken dit hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Rotpunkt heeft dat ook. 19 verschillende corpus kleuren kan je kiezen dacht ik. Prima merk prijs/kwaliteit en ziet er mooi uit met donker glas in de lades. Goede scharnieren en ladesystemen van blum en de korpus zelf zit degelijk in elkaar met dikke stevige planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 11:41
[...]

ik vraag me ook sterk af of er wel verschil zitten tussen Lada en Ferrari. Het zijn beide goede auto's, gemaakt van staal. De banden zijn ook in beide gevallen van Vredestein. Het verschil zal zitten in het design, en dat is smaakgevoelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-05 12:26
SJB schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:47:
Welke keukenmerken uit het middensegment hebben de mogelijkheid om een kleur aan de binnenzijde van de kasten te kiezen? Tot nu toe zijn we dit enkel bij Schröder tegen gekomen, maar zou verwachten dat meer merken dit hebben?
KH keukens, Schmidt, Rotpunkt en Tristar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ice82 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:05:
[...]
ik vraag me ook sterk af of er wel verschil zitten tussen Lada en Ferrari. Het zijn beide goede auto's, gemaakt van staal. De banden zijn ook in beide gevallen van Vredestein. Het verschil zal zitten in het design, en dat is smaakgevoelig
De meeste keuken merken kunnen allemaal een Up, Polo, Golf en Passat leveren. De hoog segment merken hebben geen Up of Polo, maar een Rolls-Royce (of Ferrari zo u wenst). Het lagere segment specialiseer zich juist in de Up / Polo en hebben ook een Golf.

De meeste hier zijn in mijn mening opzoek naar het equivalent van een Golf, degelijk, mooi afgewerkt, luxe, en kan daarom bij bijna elk merk wel terrecht. Het merk wat het meeste Golfjes maakt is daar waarschijnlijks het ecficient in en daarom het goedkoopst.

Werkbladen komen meestal niet bij het keukenmerk vandaan, evenals de apparatuur. De grepen zijn voor een groot deel overal hetzelfde. Het spaanplaat zal bij de een iets sterker zijn als bij de ander. Als je gewoon pannen, glazen ect. in de kasten zet zal je dat niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

My-life schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

De meeste keuken merken kunnen allemaal een Up, Polo, Golf en Passat leveren. De hoog segment merken hebben geen Up of Polo, maar een Rolls-Royce (of Ferrari zo u wenst). Het lagere segment specialiseer zich juist in de Up / Polo en hebben ook een Golf.
De meeste merken kunnen inderdaad van een fiat panda tot een golf / passaat leveren. Echter vanaf een bepaald moment heb je het meer over Audi / BMW / Mercedes.
Merken die niet echt super super duur zijn maar wel bekend staan om wat meer kwaliteit en afwerking.
Als je een Ferrari of echt exclusief merk wilt zit je ook met een heel ander budget.

Is de hogere kwaliteit van de hoog segment keukens (dan heb ik het over de BMW's en niet over de Ferrari) het verschil waard in verhouding van een goed aangeklede golf? In mijn mening niet tenzij je gewoon echt een feature wilt die alleen in de BMW / Audi / Mercedes zit.
De meeste hier zijn in mijn mening opzoek naar het equivalent van een Golf, degelijk, mooi afgewerkt, luxe, en kan daarom bij bijna elk merk wel terrecht. Het merk wat het meeste Golfjes maakt is daar waarschijnlijks het ecficient in en daarom het goedkoopst.
Natuurlijk is de Golf het meest verkochte en gekozen autootje want het is een allemans-vriend ieder wat wils maar vaak alleen "standaard" spullen mogelijk. Wat is hier nu exact je punt mee? Sommige mensen hebben liever een Audi of een BMW of wellicht zelfs een Porsche of Ferrari.
Werkbladen komen meestal niet bij het keukenmerk vandaan, evenals de apparatuur. De grepen zijn voor een groot deel overal hetzelfde. Het spaanplaat zal bij de een iets sterker zijn als bij de ander. Als je gewoon pannen, glazen ect. in de kasten zet zal je dat niet merken.
Nee je zult niet merken dat je een blad hebt wat langs de zijkanten van je keuken loopt in exact het zelfde materiaal naar de vloer. Verder merk je ook helemaal niets van het automatische open en sluit systeem wat je kunt krijgen bij de duurdere BMW / Audi's. Verder merk je ook helemaal niets van de talloze extra kleurtjes en afwerkingsmogelijkheden die bij Audi of BMW wel mogelijk zijn. Nee de carrosserie van de auto voldoet bij ieder merk aan de standaarden waar aan ze moeten voldoen. Vraag echter maar eens een beetje keuken zetter die al voor ieder merk zijn ding gedaan heeft wat voor verschil het is voor Dacia of voor BMW een keuken te zetten. Daar zit een wereld van verschil in qua kwaliteit.

Maar nogmaals laat eens zien aan cijfers en bewijzen dat die duurdere keukens absoluut niet beter zijn als de goedkopere keukens.
Nogmaals ik ben zelf iemand die niet snel een hoogsegment keuken goed gepraat krijgt voor mijzelf maar ik snap best dat mensen er voor kiezen. En ik ben er ook van overtuigd dat er nogal wat verschil zit tussen een hoog en een midden segment keukens.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:46
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:41
Deleon78 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:58:
Kunnen we het weer over keukens hebben? >:)
Best interessant toch. Vind juist dat @Shunt het goed kan verwoorden. Keuken uit het hoger segment heeft zeker meerwaarde. In de volgende woning zal ik hier zeker na kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wackmack schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

Best interessant toch. Vind juist dat @Shunt het goed kan verwoorden. Keuken uit het hoger segment heeft zeker meerwaarde. In de volgende woning zal ik hier zeker na kijken.
Het is juist belangrijk om je eisen goed op tafel te krijgen het is natuurlijk gewoon eeuwige zonde als je een Kale BMW koopt maar eigenlijk een luxe aangeklede golf veel beter past bij je eisen ;).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Laatst online: 09-04 12:20
Wij zitten een beetje met een dilemma:
Voor onze nieuwbouw projectwoning zijn we bezig met de keuze van de keuken en we hebben nu 4 opties uitgewerkt. Ze zijn vrij vergelijkbaar qua layout.Prijzen zijn na verrekening meer-/minderwerk van het project (€6300 korting of €5200 minderwerk):
  • Ikea
    €6.300 ex. montage. Montage zou ik zelf doen, want daar komt het op aan bij Ikea is mijn ervaring. Deze prijs gaat uit van de apparatuurprijzen zoals in de Bruynzeel offerte (alles Siemens), want dat waren redelijk scherpe prijzen, maar misschien valt daar nog iets te winnen met internet prijzen. De frontjes zijn Ekestad, imho de enige acceptabele frontjes van Ikea. Wel veel meer lades toegepast dan in de andere offertes. (Werkblad is ook uitgerekend.)
  • Bruynzeel
    €9.520,- via het project. Heeft hopelijk als voordeel dat alles soepeler gaat en dat de keuken er al staat als we de sleutel krijgen (maar of dit een voordeel is als we de evt. gietvloer onder de keuken willen laten doorlopen is maar de vraag). Nadeel zijn de hoge plint (lelijk & minder kastruimte) en de frontjes zijn weliswaar gespoten, maar over geplakte spaanplaat i.p.v. MDF en in de showroom zie je al dat dat lelijk wordt na verloop van tijd. We kunnen wel upgraden naar hogere kastjes met mooi gespoten frontjes, maar dat kost nog een flinke slok extra en kan niet in greeploos zoals we nu hebben. We hebben het niet exact laten berekenen (tekenen gaat traag bij Bruynzeel, verkoper raakt geïrriteerd), maar gokken het op €3000 om het goed te krijgen... Tja dan kunnen we beter direct naar de meubelmaker gaan.
  • KVIK
    €10.488 Dit is inc. montage. Ik zou het wel overwegen om zelf te doen, maar dat is deze maand een actie dat de montage gratis is. De frontjes zijn rondom geplakt. Niet helemaal perfect (imho), maar wel vrij strak. Over het algemeen heb ik bij KVIK een wat degelijkere indruk. De montage kwaliteit in de showroom vond ik wel laag, maar dat zou ik wel aangeven en afspreken of uiteindelijk dan toch maar zelf doen.
  • Meubelmaker
    Heeft op basis van de KVIK offerte aangegeven dat hij hetzelfde kan leveren voor €12.000 à €13.000, maar dan alles van watervaste spaanplaat, harde persing MDF en door een goede spuiter gespoten. Ik ken hem goed en weet dus ook dat ik hier gewoon kwaliteit kan verwachten. Dit is kwalitatief gewoon de beste optie. Risico is natuurlijk wel dat de prijs nog wat gaat toenemen als we het plan in detail gaan uitwerken. Ik ga ook niet vragen om een plan uit te werken als ik niet in principe al voor deze optie heb gekozen (voor het werk hoeft hij het niet te doen en dit is wel redelijk ver van huis, de luxe om je werk te kiezen, dat heb je als je consequent vakwerk levert).
Maar wat moeten we nu kiezen? Ik hou van kwaliteit en heb een oog voor detail (en mijn vriendin ziet het inmiddels ook haarfijn), dus dat pleit voor de meubelmaker. Echter kunnen we ook €6.500 in onze zak houden en een Ikea keuken nemen die prima functioneel is. Je krijgt bij Ikea verschrikkelijk veel waar voor je geld. Misschien wonen we 10 of 20 jaar in dit huis, dus zo lang houd die keuken het echt wel uit. Als we over 15 jaar willen verkopen, zien we dan nog iets terug van een investering in kwaliteit of gaat een potentiële koper toch wel uit van vervanging en doen we het puur voor onszelf? Heeft het zin om meer in het midden te gaan zitten? De kwaliteit gaat er al een heel stuk op vooruit met de Bruynzeel of KVIK keuken, maar de besparing verdampt ook grotendeels.

Qua budget is de Bruynzeel keuken wel de max van wat we in gedachten hadden toen we eraan begonnen. Dat valt wel op te lossen door andere dingen goedkoper te doen of het totale budget voor de inrichting wat ruimer te maken. Die ruimte is er wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tulkie86
Paul C schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 00:07:

Maar wat moeten we nu kiezen? Ik hou van kwaliteit en heb een oog voor detail (en mijn vriendin ziet het inmiddels ook haarfijn), dus dat pleit voor de meubelmaker. Echter kunnen we ook €6.500 in onze zak houden en een Ikea keuken nemen die prima functioneel is. Je krijgt bij Ikea verschrikkelijk veel waar voor je geld. Misschien wonen we 10 of 20 jaar in dit huis, dus zo lang houd die keuken het echt wel uit. Als we over 15 jaar willen verkopen, zien we dan nog iets terug van een investering in kwaliteit of gaat een potentiële koper toch wel uit van vervanging en doen we het puur voor onszelf? Heeft het zin om meer in het midden te gaan zitten? De kwaliteit gaat er al een heel stuk op vooruit met de Bruynzeel of KVIK keuken, maar de besparing verdampt ook grotendeels.

Qua budget is de Bruynzeel keuken wel de max van wat we in gedachten hadden toen we eraan begonnen. Dat valt wel op te lossen door andere dingen goedkoper te doen of het totale budget voor de inrichting wat ruimer te maken. Die ruimte is er wel.
Ik zou nog naar een andere goede keukenboer gaan ipv Bruijnzeel. Mijn ervaring is dat veranderen van frontjes helemaal niet zoveel tekenwerk is, en geïrriteerde verkopers kunnen al helemaal de pot op. Als je nu al ziet dat de kwaliteit bij bruijnzeel na verloop van tijd niet zo goed is... dan niet doen.

Daarnaast zou ik altijd de keuken doen die jij wilt, en niet nadenken over verkoopwaarde of investering. Je koopt het voor jezelf, jij wilt lekker leven met jouw keuken. Met je oog voor detail moet je overigens gaan voor het beste wat je kan betalen, anders krijg je spijt. Zit je de hele tijd op de onvolmaaktheden te kijken en jezelf af te vragen (zeker over een paar jaar) 'Had het echt niet mooier gekund?'
Dat is hoe ik er in sta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:44
Het is een beetje een algemeen gegeven dat een nieuwe keuken geen waardevermeerdering van je huis is. Ik zou me, zoals @Tulkie86 ook aangeeft, uitgaan van wat je zelf het fijnst vind om mee te leven.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HONDOW
  • Laatst online: 04-04-2024
SJB schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:47:
Bij Nolte kan ook een kleur voor de binnenkant (corpus) worden gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Voor onze nieuwbouw projectwoning zijn we bezig met de keuze van de keuken en we hebben nu 4 opties uitgewerkt. Ze zijn vrij vergelijkbaar qua layout.Prijzen zijn na verrekening meer-/minderwerk van het project (€6300 korting of €5200 minderwerk):
[list]
Ikea
€6.300 ex. montage. Montage zou ik zelf doen, want daar komt het op aan bij Ikea is mijn ervaring. Deze prijs gaat uit van de apparatuurprijzen zoals in de Bruynzeel offerte (alles Siemens), want dat waren redelijk scherpe prijzen, maar misschien valt daar nog iets te winnen met internet prijzen. De frontjes zijn Ekestad, imho de enige acceptabele frontjes van Ikea. Wel veel meer lades toegepast dan in de andere offertes. (Werkblad is ook uitgerekend.)
Bruynzeel

Easy peasy, als de keukens vergelijkbaar zijn zou ik voor de ikea gaan. Dan kun je zonder zorgen over 6/7 jaar je keuken weer veranderen en dan hou je nog geld over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 16:38
[...]

Ik begreep dat de legplanken bij de ballerina 2 a 3 mm dikker zijn dan bij de Hacker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
nieuws: Tranquil PC introduceert passief gekoelde pc's met embedded AMD Ryzen...
[quote]Er is ook een usb 3.1-type c-aansluiting aanwezig, naast wifi-sc en bluetooth.[/]
wifi-sc of ac?

Edit, ho verkeerde reactie / verkeerde topic.

Als ik mij niet vergis heeft Ballerina inderdaad dikkere legplanken, net zoals Rotpunkt. Of je dat in de praktijk gaat merken vraag ik me af. Ik heb bij een Hacker keuken de planken nog niet door zien buigen bij normaal gebruik.

[ Voor 26% gewijzigd door My-life op 20-08-2018 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 22:44
  • Ikea
  • Bruynzeel
    €9.520,- via het project. Heeft hopelijk als voordeel dat alles soepeler gaat en dat de keuken er al staat als we de sleutel krijgen (maar of dit een voordeel is als we de evt. gietvloer onder de keuken willen laten doorlopen is maar de vraag). Nadeel zijn de hoge plint (lelijk & minder kastruimte) en de frontjes zijn weliswaar gespoten, maar over geplakte spaanplaat i.p.v. MDF en in de showroom zie je al dat dat lelijk wordt na verloop van tijd. We kunnen wel upgraden naar hogere kastjes met mooi gespoten frontjes, maar dat kost nog een flinke slok extra en kan niet in greeploos zoals we nu hebben. We hebben het niet exact laten berekenen (tekenen gaat traag bij Bruynzeel, verkoper raakt geïrriteerd), maar gokken het op €3000 om het goed te krijgen... Tja dan kunnen we beter direct naar de meubelmaker gaan.
  • KVIK
    €10.488 Dit is inc. montage. Ik zou het wel overwegen om zelf te doen, maar dat is deze maand een actie dat de montage gratis is. De frontjes zijn rondom geplakt. Niet helemaal perfect (imho), maar wel vrij strak. Over het algemeen heb ik bij KVIK een wat degelijkere indruk. De montage kwaliteit in de showroom vond ik wel laag, maar dat zou ik wel aangeven en afspreken of uiteindelijk dan toch maar zelf doen.
  • Meubelmaker
    Heeft op basis van de KVIK offerte aangegeven dat hij hetzelfde kan leveren voor €12.000 à €13.000, maar dan alles van watervaste spaanplaat, harde persing MDF en door een goede spuiter gespoten. Ik ken hem goed en weet dus ook dat ik hier gewoon kwaliteit kan verwachten. Dit is kwalitatief gewoon de beste optie. Risico is natuurlijk wel dat de prijs nog wat gaat toenemen als we het plan in detail gaan uitwerken. Ik ga ook niet vragen om een plan uit te werken als ik niet in principe al voor deze optie heb gekozen (voor het werk hoeft hij het niet te doen en dit is wel redelijk ver van huis, de luxe om je werk te kiezen, dat heb je als je consequent vakwerk levert).

Zeker geen folie overtrokken zoals bij KVIK, krijg je veel problemen mee. Ze mogen daar 10 jaar? garantie op geven, maar geloof mij, na 12-15 jaar beginnen daar de problemen. Die folies en lijm komen los. Zeker bij oven, vaatwasser etc gagarandaard problemen na die 10 jaar. aangezien de levensduur toch 20 jaar hoort te zijn... Ga voor melimine, HPL of lak. HPL heeft mijn voorkeur wegens erg sterk maar kost ook wat.

Bij IKEA heb je wat minder vrijheid kwa maatvoering etc maar is natuurlijk wel goedkoop, kan je na 12-15 jaar wel een nieuwe plaatsen, anders zou ik voor de meubelmaker gaan, net iets meer voor kwaliteit. Je keuken zal langer gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Of welbewust een potje sparen om over 10 jaar nieuwe frontjes te kopen en (laten) plaatsen als de folie los begint te laten. Kun je ook naar een ander kleurtje als je daar aan toe bent.

[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 20-08-2018 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:19
Hallo Mede tweakers,

Voor ons nieuwbouwhuis zijn we aan het kijken voor een keuken. Tot nu toe zijn we bij drie zaken geweest (jan van Sundert, keuken ontwerpers Oosterhout en bij Küchenland Ekelhoff) Hierbij moet ik zeggen dat jan van Sundert. Bij ons nieuwbouw project is aangesloten.

Nu zijn wij gecharmeerd van het volgende siemetic ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ckfHxe/Voorbeeld1.jpg

Nu werd ons verteld dat voor ons budget 17.000 (Nu vermeld ik telkens 15000) dit siemetic ontwerp onhaalbaar is. Dit werd vermeld bij zowel keukenontwerpers en in Nordhorn bij ekelhoff. Maar dat de stijl wel nagebouwd zou kunnen worden. In Oosterhout kregen we de tekeningen niet mee, maar bij ekelhoff wel:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gUcKAz/Render1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kMsVHe/Render2.jpg

De apparatuur die gebruikt is:

Kasten: Contur
Blad: Composiet NERO
Siemens inductie kookplaat met afzuiging: EX807LX33E
Siemens Vaatwasser: SX836X00PE
Siemens Koelkast: KI34VV22FF
Siemens stoom bakoven: HS836GVB6
Kraan: Quooker flex: 3xrvs

Prijs opbouw, al vraag ik me af of de kasten de prijs van de apparatuur niet compenseert (ongeveer afgerond):

Kasten: 9500
Apparatuur: 6000
Blad: 2400
montage: 1250

Kosten 16.500
Wat vinden jullie van deze prijs? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door maddog03 op 20-08-2018 18:18 . Reden: prijs opbouw toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
@maddog03
Ik vind de prijs zeer hoog. Je hebt 4 onderkastjes, 2 ladekasten, 3 hoge kasten en betrekkelijk weinig apparatuur. De stijl die ze van Siematic hebben overgenomen is vooral het dikke opliggende blad en de zijstol? Op de foto lijken deze massief en van graniet/composiet, is dat in de offerte ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Volgens mij is het behoorlijk prijzige apparatuur, de inbouwplaten met afzuiging die ik heb gezien zitten op min. 3000 euro, deze op 4600, quooker is ook iets van 1750, stoomoven van bijna 3000, oftewel inclusief vw en koelkast zit je al op ruim 11.5k apparatuur bruto, 8k netto (?) Grofweg de helft van je budget gaat naar apparatuur. Met 1000 euro installatie hou je nog iets van 7.5k over voor kasten en blad. Blad is 4,5 meter(?), 500 euro de meter, hou je iets meer dan 5k over voor kasten. Klinkt mij als een redelijke prijs als ik die vergelijk met de offertes die ik op dit moment ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Het blad is inderdaad van composiet en zo dik. Al zie ik dit niet zo terug op de offerte, echter is dit wel mondeling toegezegd, voor de officiële offerte zorg ik dat dit duidelijk staat vermeld mochten we akkoord gaan.

De zijstol gaan we zelf (laten)maken
My-life schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:57:
@maddog03
Ik vind de prijs zeer hoog. Je hebt 4 onderkastjes, 2 ladekasten, 3 hoge kasten en betrekkelijk weinig apparatuur. De stijl die ze van Siematic hebben overgenomen is vooral het dikke opliggende blad en de zijstol? Op de foto lijken deze massief en van graniet/composiet, is dat in de offerte ook zo?

[ Voor 3% gewijzigd door maddog03 op 20-08-2018 18:23 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Als je de adviesprijs opzoekt van de apparatuur kom je inderdaad rond de 11k aan apparatuur, echter heb ik het idee deze prijs de kasten weer compenseert. Het gaat mij vooraal om het totaalplaatje, een eerlijke prijs.
drfrisbee schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:35:
Volgens mij is het behoorlijk prijzige apparatuur, de inbouwplaten met afzuiging die ik heb gezien zitten op min. 3000 euro, deze op 4600, quooker is ook iets van 1750, stoomoven van bijna 3000, oftewel inclusief vw en koelkast zit je al op ruim 11.5k apparatuur bruto, 8k netto (?) Grofweg de helft van je budget gaat naar apparatuur. Met 1000 euro installatie hou je nog iets van 7.5k over voor kasten en blad. Blad is 4,5 meter(?), 500 euro de meter, hou je iets meer dan 5k over voor kasten. Klinkt mij als een redelijke prijs als ik die vergelijk met de offertes die ik op dit moment ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Heeft iemand ervaring met de keukens van Hornbach? Die zijn er zo mooi uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
maddog03 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:21:
Als je de adviesprijs opzoekt van de apparatuur kom je inderdaad rond de 11k aan apparatuur, echter heb ik het idee deze prijs de kasten weer compenseert. Het gaat mij vooraal om het totaalplaatje, een eerlijke prijs.

[...]
Ik vind het voor de combinatie een redelijke prijs, als je het idee hebt met een betrouwbare partij te praten denk ik dat je een goede basis hebt om verder mee te gaan. De prijs voor de kasten inclusief enkele grote ladekasten is niet gek als ik mijn ervaringen tot nu toe ernaast leg. Geen ervaring met het merk en de kwaliteit van het merk verder.
Ik vind persoonlijk wel dat je balans apparatuur/kasten wat scheef is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Bedankt voor de input, wat bedoel jij met goede basis? Er zou nog wat van de prijs af moeten? En wat bedoel met de verhouding kwa aparatuur en kasten?
drfrisbee schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

Ik vind het voor de combinatie een redelijke prijs, als je het idee hebt met een betrouwbare partij te praten denk ik dat je een goede basis hebt om verder mee te gaan. De prijs voor de kasten inclusief enkele grote ladekasten is niet gek als ik mijn ervaringen tot nu toe ernaast leg. Geen ervaring met het merk en de kwaliteit van het merk verder.
Ik vind persoonlijk wel dat je balans apparatuur/kasten wat scheef is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
maddog03 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:38:
Bedankt voor de input, wat bedoel jij met goede basis? Er zou nog wat van de prijs af moeten? En wat bedoel met de verhouding kwa aparatuur en kasten?

[...]
Ik weet niet precies hoe ver je staat, maar mijn ervaring is dat je bedenkt wat je wilt (stap 1), gaat tekenen met expert en oplossingen bedenkt voor wat niet kan (stap 2), hier over na gaat dnkn en wat aanpassingen doet (stap 3), nog een keer goed nadnkt of dit zeker is wat je wilt en dan het definitief maakt. Mijn aanname was dat je hier ergens middenin staat en volgens mij een goede offerte hebt liggen om te f8netunen. Waarschijnlijk kan er wel wat vanaf, maar daar Ben ik zeker de expert niet in. Je kan de offerte altijd nog voorleggen bij een andere zaak, maar mogelijke kortingen gaan vermoed ik eerder over 100-den dan duizenden euro’s. Met goede basis focus ik meer op het toewerken naar een uiteindelijk definitief ontwerp/offerte.

Qua apparatuur kies je dure apparatuur met een middenklasse keuken. Ter vergelijk: Wij geven ongeveer 1/3e van de keuken uit aan apparatuur. Geen kritiek, maar meer iets wat ik opvallend vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulkie86
drfrisbee schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Qua apparatuur kies je dure apparatuur met een middenklasse keuken. Ter vergelijk: Wij geven ongeveer 1/3e van de keuken uit aan apparatuur. Geen kritiek, maar meer iets wat ik opvallend vind
Geeft toch niet echt? Sommige mensen vinden bepaalde level apparatuur belangrijker dan hele fancy kastjes enzo (ik ook overigens dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HONDOW
  • Laatst online: 04-04-2024
@maddog03

Mooi ontwerp.

Let wel op de uitvoering van de kasten. Siematic heeft meerdere uitvoeringen, namelijk: lak, kunststof en een combinatie van beide. Als de donkere kleur is uitgevoerd in kunststof zijn vingerafdrukken goed en snel zichtbaar. Bij lak is dit minder. Naast het verschil in prijs zijn er nog meer verschillen waarover je je goed moet laten adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Het zijn contur kasten.
HONDOW schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:24:
@maddog03

Mooi ontwerp.

Let wel op de uitvoering van de kasten. Siematic heeft meerdere uitvoeringen, namelijk: lak, kunststof en een combinatie van beide. Als de donkere kleur is uitgevoerd in kunststof zijn vingerafdrukken goed en snel zichtbaar. Bij lak is dit minder. Naast het verschil in prijs zijn er nog meer verschillen waarover je je goed moet laten adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
We zijn bij stap 3. Maar ik ga alsnog een beetje rondkijken, ik wil gewoon een eerlijke prijs. En uit in iedergeval jou reactie kan ik op maken dat ik niet wordt opgelicht. Het onze keuken en ik vind de keuken markt maar vreemd. In iedergeval bedankt voor de reactie!
drfrisbee schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Ik weet niet precies hoe ver je staat, maar mijn ervaring is dat je bedenkt wat je wilt (stap 1), gaat tekenen met expert en oplossingen bedenkt voor wat niet kan (stap 2), hier over na gaat dnkn en wat aanpassingen doet (stap 3), nog een keer goed nadnkt of dit zeker is wat je wilt en dan het definitief maakt. Mijn aanname was dat je hier ergens middenin staat en volgens mij een goede offerte hebt liggen om te f8netunen. Waarschijnlijk kan er wel wat vanaf, maar daar Ben ik zeker de expert niet in. Je kan de offerte altijd nog voorleggen bij een andere zaak, maar mogelijke kortingen gaan vermoed ik eerder over 100-den dan duizenden euro’s. Met goede basis focus ik meer op het toewerken naar een uiteindelijk definitief ontwerp/offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-06 20:11
Over inductieplaten met afzuiging is al veel geschreven en gekozen. In voorgaande reacties las ik dat velen van jullie voor de Novy One hebben gekozen. Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen (geluid, afzuigkracht) van dit systeem. Een alternatief voor ons zou de Miele KMDA 7774 zijn, echter lees ik op duitse fora dat dit systeem zeer gevoelig is, en meestal op volle kracht moet draaien om voldoende zuigkracht te produceren. Graag wacht ik jullie reacties af!

Afbeeldingslocatie: https://new.novy.be/media/1135/1801_one-power_11cm_ambient_001.jpg?width=500&height=333.3333333333333

Afbeeldingslocatie: https://www.miele.nl/pmedia/06/Z13/20000129028-000-00_20000129028.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacovn
Ik kan inmiddels melden dan een Wave 2363.05 afzuigkap op vol vermogen best wel luid is. Er staat 67 dBa, en dat geloof ik wel..
De plasma unit was niet meegeleverd, dus wellicht maakt dat nog uit met hoe het geluid ervaren wordt.
Verder is het huis compleet kaal, dus de acoustiek is ruk..

Paar fotos meer gemaakt

Vanuit eet gedeelte
Keuken

Van zijkant
Keuken 2

Keuken 3

Keuken komt bij Sense vandaan.

A, Sense 312 Focus
MDF lakfront (MLC)
Lak, wit ultra hoogglans (460) Kunststof (KU)

€7721 kasten
€8231 apparatuur
€3500 bladen
€1100 installeren (13 uur werk, en hij moet nog terugkomen voor de plasma filter)

We kregen iets van €700 korting om op €19500 uit te komen.

Edit:

De apparatuur
Vaatwasser AEG FSK93700P
Koel/vries AEG SCB51811LS
Stoom over. AEG KSK792220M
Magnetron AEG KMK721000M
Kookplaat AEG IKE96654FB
Afzuigkap Wave 2363.05
Quooker Quooker PRO3
Spoelbak Franke Bxx 210.50 met los inzetbakje.

[ Voor 69% gewijzigd door jacovn op 22-08-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:21
@jacovn Nette keuken! Wat zijn de afmetingen ongeveer?

Zo te zien meer dan genoeg opbergruimte, persoonlijk had ik bij de bar geen kastjes gemaakt maar echt een bar zeg maar waar je je benen kwijt kunt (omdat er toch meer dan voldoende opbergruimte is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyanta
  • Laatst online: 10:20
Na 4 keukenzaken te hebben bezocht, gisteren de knoop door gehakt :)
We zijn bij Aswa, Nuva en 2 kleinere lokale keukenzaken geweest.
De keus ging tussen een Pronorm, Schmidt of Schroder keuken, waarbij de laatste ons het meeste aan stond.
Mooie degelijke keuken, en met name het frontje gaf de doorslag.
We wilden graag een eikenlook front, en deze was bij Schroder veruit het mooiste/natuurgetrouw!
De lokale keukenzaak die deze keuken verkoopt, gaf ons ook het beste gevoel, waren erg meedenkend en de prijs was ook nog eens het scherpst van de 4 zaken die we bezocht hebben.

Afmetingen van de ruimte (separate leefkeuken):
400x660cm

Keuken 1

Keuken 2

-Model keuken: Schroder premium porto woodline
-Front: Naturel Asteiche
-Corpus: Bianco
-Werkblad: composiet 4cm, beach medium grey
(recht stuk van 275x65cm en eiland van 275x100cm)

1 x hoge kast 221cm voor koelkast
1 x hoge kast 221cm met daarin vaatwasser en oven
5 x 90 cm ladeblokken waarvan 2 met binnenlade en bestekbak
1 x 90 cm kast met 2 deurtjes onder spoelbak
2 x 90 cm lage bovenkastjes met geintegreerde led verlichting

Apparatuur:
- Inductie met geintegreerde afzuiging: Bora BIU
- Combi stoomoven: Siemens HS636GDS1
- Vaatwasser: Siemens SN678X36TE
- Koelkast 178cm: Siemens KI81RAD30
- Kokendwaterkraan: Quooker fusion square combi+

Complete keuken inclusief montage komt uit op 15.750 euro.

Sleuteloverdracht van de nieuwe woning moet nog plaatsvinden (ergens half december).
Maar zijn in ieder geval blij dat we keuken al hebben uitgezocht, zodat deze dan meteen geplaatst kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Road-runner83 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:14:
@jacovn Nette keuken! Wat zijn de afmetingen ongeveer?

Zo te zien meer dan genoeg opbergruimte, persoonlijk had ik bij de bar geen kastjes gemaakt maar echt een bar zeg maar waar je je benen kwijt kunt (omdat er toch meer dan voldoende opbergruimte is).
Hoge kastenwand is 3.9 meter
Spoel deel tegen muur is 3,32 meter
Kook deel is 2.4 meter

Die kastjes tegen de kook zone aan heeft 2 redenen. Opbergruimte vlak bij de eet tafel vinden wij handig.
En je zie vanaf de eet tafel niet de pannen staat.

[ Voor 19% gewijzigd door jacovn op 22-08-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
NG00 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:56:
De keus ging tussen een Pronorm, Schmidt of Schroder keuken, waarbij de laatste ons het meeste aan stond.
We wilden graag een eikenlook front, en deze was bij Schroder veruit het mooiste/natuurgetrouw!
De lokale keukenzaak die deze keuken verkoopt, gaf ons ook het beste gevoel, waren erg meedenkend en de prijs was ook nog eens het scherpst van de 4 zaken die we bezocht hebben.

400x660cm

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:

Sleuteloverdracht van de nieuwe woning moet nog plaatsvinden (ergens half december).
Maar zijn in ieder geval blij dat we keuken al hebben uitgezocht, zodat deze dan meteen geplaatst kan worden :)
Prachtige tekening in elk geval. Zijn de fronten van kunststof?
@maddog03 Wat vind je van deze prijs als je het vergelijkt met de offerte die jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Dit is exact de reden dat ik op dit fora zit 8)7
My-life schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

@maddog03 Wat vind je van deze prijs als je het vergelijkt met de offerte die jij hebt?

[ Voor 0% gewijzigd door maddog03 op 22-08-2018 11:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
Mooie keuken, welke zaak ben je geslaagd?
NG00 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:56:

400x660cm

[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Laatst online: 10:20
My-life schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]
Fronten zijn inderdaad van kunstof.
Hout fineer is wat ons betreft te onderhoudsgevoelig in de keuken (buiten de vaak flinke meerprijs).

Echter deden deze fronten van Schroder bijna niet onder voor echt eiken. We hebben een meubelpaneel meegenomen van onze massief eiken meubelen naar de keukenzaak, en het was bijna niet van echt te onderscheiden.
De eikenlook fronten van zowel Pronorm als Schmidt, waren wat dat betreft minder mooi. Vaak een veels te drukke print en lijnenspel er in waardoor het wat overdreven aandeed.
maddog03 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:22:
Mooie keuken, welke zaak ben je geslaagd?
[...]
Verhaegen keukens in Kessel. Klein familiebedrijf bij ons in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Laatst online: 28-05 14:09
Anoniem: 455473 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:34:
Heeft iemand ervaring met de keukens van Hornbach? Die zijn er zo mooi uit!
Ik heb nu een keuken van de Hornbach staan. Is een keuken van het Duitse merk Wellman. De keuken werd in volledige kasten geleverd bij het filiaal, dus wel zelf vervoer naar huis regelen.

Wat mij altijd is tegengevallen zijn enkele zaken:
1) De plinten zijn fragiel en dun. 8mm MDF. Vooral op de hoeken levert dat problemen op en ik vind zelf de aansluiting op de poten niet netjes.

2) De deurtjes zijn smal in verhouding tot de kastjes (bij ons). Dit moet ik over het hoofd gezien hebben in de showroom in 2009, maar de kier tussen twee deurtjes is 8mm. Dat is erg veel en je ziet het korpus er dus doorheen.

3) Boven de oven begint de folie los te raken van de klepdeur. Je ziet er niets van als de kast dicht is, wel als je de klep open doet.

Ik heb inmiddels meerdere keukens geplaatst. Meestal IKEA. Het voordeel van Hornbach is dat je geen kasten hoeft te monteren en dat er meer keus is in maatvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33
@NG00 mooie keuken! Was het prijsverschil met Nuva en ASWA erg groot?
Pagina: 1 ... 57 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1