Optie 1 zonder bovenkasten en dan rechts tegen de wand zo’n mooi apparatenmeubel. Of moet er ook nog een 6 persoons eettafel in?
We zijn op zoek naar LED verlichting voor de nog te plaatsen L-keuken.
Het zal moeten dienen als sfeer- en werkverlichting voor onder de bovenkasten (1 aan kookkant en 1 aan spoelkant), naast de verlichting van de afzuigkap en de plafondlamp.
Het liefst tegelijk (evt. op afstand) geschakeld met ieder z'n eigen voedingsbron. Neutraal wit (4000K) met rond de 400 lumen (40 watt gloeilamp) met evt. dimfunctie naar lagere waardes.
We hebben naar Ikea Utrusta gekeken en op zich is het systeem ideaal met de afstandsbediening, alleen lijkt ons de lichtopbrengst van 210 lumen te laag en de kleur te warm (3000K).
Ik ben al geruime tijd op zoek, maar het perfecte systeem lijkt niet te bestaan.
Hebben jullie wellicht(
) suggesties?
Het zal moeten dienen als sfeer- en werkverlichting voor onder de bovenkasten (1 aan kookkant en 1 aan spoelkant), naast de verlichting van de afzuigkap en de plafondlamp.
Het liefst tegelijk (evt. op afstand) geschakeld met ieder z'n eigen voedingsbron. Neutraal wit (4000K) met rond de 400 lumen (40 watt gloeilamp) met evt. dimfunctie naar lagere waardes.
We hebben naar Ikea Utrusta gekeken en op zich is het systeem ideaal met de afstandsbediening, alleen lijkt ons de lichtopbrengst van 210 lumen te laag en de kleur te warm (3000K).
Ik ben al geruime tijd op zoek, maar het perfecte systeem lijkt niet te bestaan.
Hebben jullie wellicht(
[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 01-08-2018 15:09 ]
We willen het wel ‘leeg’ houden, een smalle eettafel behoort wel tot een essentieel stuk daarzo ergens.D.deJong schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:09:
Optie 1 zonder bovenkasten en dan rechts tegen de wand zo’n mooi apparatenmeubel. Of moet er ook nog een 6 persoons eettafel in?
Philips hue spotjes! Lichtkleur gaat tot 6500k dacht ik, zelf in te stellen. Passen in standaard GU10 armaturen. Ideaal! Wel prijziger dan standaard spotjes.Lassy schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:03:
We zijn op zoek naar LED verlichting voor de nog te plaatsen L-keuken.
Hebben jullie wellicht() suggesties?
.
[ Voor 110% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]
Dan alsnog optie 1, een tafel voor de openslaande deuren lijkt mij niet ideaal maar print deze tekening eens uit en ga eens schuiven met een tafel op schaal.
Of een u-keuken aan de voorzijde, in het deel grenzend aan de hal. Zithoek dan aan de achterzijde.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]
Zoveel mensen zoveel wensen, gelukkig maar anders zaten we allemaal achter het zelfde vrouwtje aan.Deleon78 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:39:
[...]
Veel mensen willen juist de tafel voor de openslaande deur. "Buiten naar binnen brengen" en dat soort dingen
Optie 2 heeft overigens nog als voordeel dat je iets minder een doorkijkwoning krijgt. Is de lengte juist een asset of maakt het het ongezellig?
Het hangt inderdaad af hoe je je huis verder in wil delen, maar persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan, ook met oog op verkoop later.
*dezelfde persoon :-)D.deJong schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:11:
[...]
Zoveel mensen zoveel wensen, gelukkig maar anders zaten we allemaal achter het zelfde vrouwtje aan.
Ik zie geen hal, en geen voordeur... Wel een overloop.DaWayne schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:33:
Of een u-keuken aan de voorzijde, in het deel grenzend aan de hal. Zithoek dan aan de achterzijde.
Conclusie: Dit is de tweede verdieping en de entree/hal/voordeur zit een verdieping lager...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Conclusie 2: vakantie vanaf dit weekend is wel nodigFiber schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:43:
[...]
Conclusie: Dit is de tweede verdieping en de entree/hal/voordeur zit een verdieping lager...

Met openslaande deuren?Fiber schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:43:
[...]
Ik zie geen hal, en geen voordeur... Wel een overloop.
Split level, dijkwoning of zoiets gok ik...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Oja, dat bestaat natuurlijk ook nog.Fiber schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:00:
[...]
1e prijs voor FiberFiber schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:00:
[...]

Ok, dat schuiven met de tafel op de plattegrond etc is een goed plan! We wonen er nog niet
Toch met al jullie meningen een duidelijk beeld, dankjewel
We gaan eind dit jaar verbouwen en daarbij komt ook een nieuwe keuken.
We hebben onlangs een offerte gekregen van een Rotpunkt Zerox MX keuken:
Fronts: Kunstof mat lacq (snow) (finemat) met plinthoogte 13cm
Met een kunststof werkblad op werkhoogte 97cm, diepte 70cm
ladekasten 100cm en de overige kasten 60 cm.

Nu twijfelen we nog tussen Neff of Bosch apparatuur.
Bosch
SMA68IX02N
CMG636BB1
HSG636BB1
DWB097E50
PIV895DC1E
KIR20V51
of
Neff (meerprijs € 650)
S516P80X0E
C17MS22N0
B47FS22N0
D79SL54N0
T48TS01N0
KI1313D30
Daarbij komt er ook een quooker: De Flex Round RVS combi+
Offerte voor de keuken met Bosch is 13.600
met Neff is de prijs 14.250.
Bij een andere keukenzaak (DBKeukens) een Excellentic (huismerk) met neff (zelfde opstelling) voor 16.000 geoffreerd gekregen. Nou weet ik alleen niet welk merk dit precies is.
Nu twijfelen we nog tussen Bosch en Neff apparatuur, is de meerprijs van Neff het waard? En hoe verhouden beide keukens, Excellentic en Rotpunkt zich?

Bosch
SMA68IX02N
CMG636BB1
HSG636BB1
DWB097E50
PIV895DC1E
KIR20V51
of
Neff (meerprijs € 650)
S516P80X0E
C17MS22N0
B47FS22N0
D79SL54N0
T48TS01N0
KI1313D30
Bij een andere keukenzaak (DBKeukens) een Excellentic (huismerk) met neff (zelfde opstelling) voor 16.000 geoffreerd gekregen. Nou weet ik alleen niet welk merk dit precies is.
Nu twijfelen we nog tussen Bosch en Neff apparatuur, is de meerprijs van Neff het waard? En hoe verhouden beide keukens, Excellentic en Rotpunkt zich?
Neff en bosch is hetzelfde. Alleen heeft neff vaak leukere gadgets zoals slide door enzo.JornA schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bosch
SMA68IX02N
CMG636BB1
HSG636BB1
DWB097E50
PIV895DC1E
KIR20V51
of
Neff (meerprijs € 650)
S516P80X0E
C17MS22N0
B47FS22N0
D79SL54N0
T48TS01N0
KI1313D30
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Goedenavond!
Na enige tijd te hebben meegelezen (met heel veel nuttige informatie) is het tijd om mee te doen.
Onlangs heb ik (als alleenstaande) mijn eerste huis gekocht. Standaard is er geen keuken aanwezig. Vanuit de projectontwikkelaar is Bruynzeel aangewezen als leverancier. Het is een relatief klein oppervlak waar de keuken in moet (2,40 x 1,80 meter) en de nodige opslagruimte is vereist om de kastruimte in de woonkamer te beperken.
Het eerste gesprek. Rekening houdend met de verkooptactieken eerst een keuken laten samenstellen. Siemens inbouwapparatuur all over, van koelvries tot vaatwasser tot combioven. Toen de prijs, daar viel niet over te praten: het zijn nettoprijzen. Alles uit de (keuken)kast getrokken, er is niets aan te doen. Ze durfde het aan om je naar een ander te sturen om een offerte te laten opmaken. Zou op hetzelfde uitkomen. Het alternatief was om bepaalde elementen eruit te halen/te vervangen door goedkopere apparatuur.
Wat kost het dan? Inclusief plaatsing, exclusief verplaatsen leidingen (op tekening is rekening gehouden met recht model keuken) moet dit ongeveer € 9.600,- kosten, waarvan een kleine € 4.000,- aan apparatuur en eenzelfde bedrag aan hout. Werkblad is kunststof met roestkleur. Duurste elementen zijn de voorraadkast/apothekerskast (met uitschuiflades), de afzuigkap en de oven. Een goedkopere kap en weglaten voorraadkast/apothekerskast scheelt € 1.200,-.
Afmeting keuken is 3 meter lang en 1,80 breed. Hij komt 60 cm de keukenruimte uitgezet (de koelkast). Front is MDF met acryl hoogglans, rest spaanplaat (melamine zoals ze dat zo mooi noemen).

Apparatuurlijst:
Daarnaast werd er geopperd om de installatie uit te stellen tot na de oplevering. Zou handiger zijn in verband met verven, behangen, vloeren leggen, etc. Een van de voordelen van de projectleverancier is dat de keuken al tijdens de bouw erin wordt gezet. Is er een kern van waarheid in wat mij is voorgehouden of is het een verkooppraatje om te voorkomen dat ze het risico op schade tijdens de bouw door andere bouwvakkers niet hoeven op te lossen?
Veel vragen, maar eenieder alvast bedankt voor de reactie!
Na enige tijd te hebben meegelezen (met heel veel nuttige informatie) is het tijd om mee te doen.
Onlangs heb ik (als alleenstaande) mijn eerste huis gekocht. Standaard is er geen keuken aanwezig. Vanuit de projectontwikkelaar is Bruynzeel aangewezen als leverancier. Het is een relatief klein oppervlak waar de keuken in moet (2,40 x 1,80 meter) en de nodige opslagruimte is vereist om de kastruimte in de woonkamer te beperken.
Het eerste gesprek. Rekening houdend met de verkooptactieken eerst een keuken laten samenstellen. Siemens inbouwapparatuur all over, van koelvries tot vaatwasser tot combioven. Toen de prijs, daar viel niet over te praten: het zijn nettoprijzen. Alles uit de (keuken)kast getrokken, er is niets aan te doen. Ze durfde het aan om je naar een ander te sturen om een offerte te laten opmaken. Zou op hetzelfde uitkomen. Het alternatief was om bepaalde elementen eruit te halen/te vervangen door goedkopere apparatuur.
Wat kost het dan? Inclusief plaatsing, exclusief verplaatsen leidingen (op tekening is rekening gehouden met recht model keuken) moet dit ongeveer € 9.600,- kosten, waarvan een kleine € 4.000,- aan apparatuur en eenzelfde bedrag aan hout. Werkblad is kunststof met roestkleur. Duurste elementen zijn de voorraadkast/apothekerskast (met uitschuiflades), de afzuigkap en de oven. Een goedkopere kap en weglaten voorraadkast/apothekerskast scheelt € 1.200,-.
Afmeting keuken is 3 meter lang en 1,80 breed. Hij komt 60 cm de keukenruimte uitgezet (de koelkast). Front is MDF met acryl hoogglans, rest spaanplaat (melamine zoals ze dat zo mooi noemen).

Apparatuurlijst:
- Koeling: Siemens KI34VX20
- Afzuigkap: Siemens LC97FVQ60S (is een recht model, maar ik denk aan een schuin model met deze render)
- Oven: Siemens CM633GBS1 (ik zit te denken aan de CM676GBS1 vanwege de zelfreiniging)
- Inductiekookplaat: Siemens EH645FEB1E
- Vaatwasser: SR615X00CE (45 cm-model, ik ben alleen)
Daarnaast werd er geopperd om de installatie uit te stellen tot na de oplevering. Zou handiger zijn in verband met verven, behangen, vloeren leggen, etc. Een van de voordelen van de projectleverancier is dat de keuken al tijdens de bouw erin wordt gezet. Is er een kern van waarheid in wat mij is voorgehouden of is het een verkooppraatje om te voorkomen dat ze het risico op schade tijdens de bouw door andere bouwvakkers niet hoeven op te lossen?
Veel vragen, maar eenieder alvast bedankt voor de reactie!
Welke werkhoogte hebben jullie uiteindelijk gekozen en bevalt het?Snowhite0901 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:18:
Wij zijn dit weekend nog eens bij een zaak geweest...
Deze had als bespaaroptie om iets lagere kastjes te gebruiken (71 ipv 78) en hierdoor zou de hoogte ipv 94cm op 92 cm komen (hij zei 93 maar volgens ons maakte hij een rekenfoutje 15 plint + 71 + 6 cm blad).
Hierdoor heeft hij iets getriggerd bij ons, Mijn vrouw is 178 en ik 188, volgens een hoop tabelletjes zou de ideale hoogte dan 100cm zijn (mijn vrouw kookt het meest en heeft een zwakke rug)
Wat zeggen jullie hierover?
Of het bevalt kan ik nog niets zeggen ( eerste kwartaal volgend jaar pas oplevering). We hebben wat uitgeprobeerd met snijplanken op elkaar en hoger voelde toch beter. We krijgen volgens mij nu zelfs 96 cm.My-life schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:14:
[...]
Welke werkhoogte hebben jullie uiteindelijk gekozen en bevalt het?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
@Snowhite0901
Onze oude keuken is 93 cm hoog en dat vind ik te laag. Wij zijn nu bezig met een eiland van 91 + 7 + 3 = 101 cm. Behoorlijk hoog dus. Wij staan over het algemeen niet meer dan een half uur aan het aanrecht en in de showroom voelde het niet te hoog, maar vanaf waar wordt het hinderlijk...
Onze oude keuken is 93 cm hoog en dat vind ik te laag. Wij zijn nu bezig met een eiland van 91 + 7 + 3 = 101 cm. Behoorlijk hoog dus. Wij staan over het algemeen niet meer dan een half uur aan het aanrecht en in de showroom voelde het niet te hoog, maar vanaf waar wordt het hinderlijk...
Zelf ben ik 1.97m, werkblad bij mij is 1.02m en met snijden is dat prima, met afwassen dan sta ik vaak toch net iets voorover. Het gaat net zeg maar. Mijn moeder met 1.75 kan er nog prima aan werken en ze vind het zelfs fijn. Veel kleiner wordt echt lastig. Voor mijzelf had er nog een paar cm hoogte bijgemogen maar dan is het voor bijna niemand praktisch meer.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Eerder gezegd in dit topic, excellentic van dbkeukens is gewoon rotpunktJornA schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bosch
SMA68IX02N
CMG636BB1
HSG636BB1
DWB097E50
PIV895DC1E
KIR20V51
of
Neff (meerprijs € 650)
S516P80X0E
C17MS22N0
B47FS22N0
D79SL54N0
T48TS01N0
KI1313D30
Bedankt voor je reactie, daar hebben we wat aan.Joopieboy schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:09:
Zelf ben ik 1.97m, werkblad bij mij is 1.02m en met snijden is dat prima, met afwassen dan sta ik vaak toch net iets voorover. Het gaat net zeg maar. Mijn moeder met 1.75 kan er nog prima aan werken en ze vind het zelfs fijn. Veel kleiner wordt echt lastig. Voor mijzelf had er nog een paar cm hoogte bijgemogen maar dan is het voor bijna niemand praktisch meer.
Dat met afwassen heb ik bij onze oude keuken ook, veel te laag.
Dat veel te laag ben ik gelukkig vanaf, ik moet met sommige handelingen met afwassen net heel even iets buigen, dat gaat nog.My-life schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:23:
[...]
Bedankt voor je reactie, daar hebben we wat aan.
Dat met afwassen heb ik bij onze oude keuken ook, veel te laag.
Maar het is idd en klein beetje een compromis, maar wel een die gewoon prima werkbaar is en een enorme verbetering met een keuken op 85 of 90cm zoals 'vroeger'.
Wij hebben twee offertes laten samenstellen bij twee verschillende winkels. De volgende indeling:

Bij beide keukenwinkels is het dezelfde indeling van kastjes geworden. De apparatuur wordt uiteraard nog uitgelijnd. Beide offertes zijn onafhankelijk van elkaar opgesteld, bedrijven wisten niks van elkaars prijzen.
Het koffiezet apparaat is duur, maar vind ik erg mooi staan. Zeker gezien ons dat een leeg aanrechtblad oplevert.
Offerte 1: 21.055 euro
Apparatuur alles van Siemens inbouw:
Koffiezetapparaat CT836LEB6
Inductieplaat EX807LVC1E
Afzuiging LF959RB21
Combioven HB836GTB6
Oven CM836GNB6
Koelvriescombi KI87SSD30
Vaatwasser SN858D02PE
Blad: Dekker composietsteen Evora Quartz, 6cm dik afgewerkt
Kastjes: Eigenhuis Xclusive in kleurstelling Sherwood Park, binnenzijde Carbon mat gelakt
Offerte 2: 22.000, blad is iets korter aan de inductieplaat zijde
Alle inbouwapparaatuur van Neff
Koffiezetapparaat C17KS61N0
Inductieplaat T58TS21N0
Afzuiging Gutmann EM1160
Combioven C17MS22N0
Oven B47CS24N0
Koelvriescombi K8524X2
Vaatwasser S513P60X2e
Blad: Kloosterman selectie werkblad, composiet, 6cm dik afgewerkt
Kastjes: Hacker Systemat Eiken Nougat
Qua prijzen was het wel een beetje wat ik verwacht had. Apparatuur is duur, maar heb ik er wel voor over. Wat ik graag zou willen weten is of de prijs ook een beetje marktconform is. De keuken is precies zoals we willen, maar wel voor ons nieuwe huis die we onlangs gekocht hebben en helemaal weg van zijn. Dus het mag ook wel wat kosten
Ik neig op dit moment naar offerte 1, ben gecharmeerd van de Siemens apparatuur en de kleur van de kastjes vind ik mooier.

Bij beide keukenwinkels is het dezelfde indeling van kastjes geworden. De apparatuur wordt uiteraard nog uitgelijnd. Beide offertes zijn onafhankelijk van elkaar opgesteld, bedrijven wisten niks van elkaars prijzen.
Het koffiezet apparaat is duur, maar vind ik erg mooi staan. Zeker gezien ons dat een leeg aanrechtblad oplevert.
Inductieplaat EX807LVC1E
Afzuiging LF959RB21
Combioven HB836GTB6
Oven CM836GNB6
Koelvriescombi KI87SSD30
Vaatwasser SN858D02PE
Kastjes: Eigenhuis Xclusive in kleurstelling Sherwood Park, binnenzijde Carbon mat gelakt
Inductieplaat T58TS21N0
Afzuiging Gutmann EM1160
Combioven C17MS22N0
Oven B47CS24N0
Koelvriescombi K8524X2
Vaatwasser S513P60X2e
Qua prijzen was het wel een beetje wat ik verwacht had. Apparatuur is duur, maar heb ik er wel voor over. Wat ik graag zou willen weten is of de prijs ook een beetje marktconform is. De keuken is precies zoals we willen, maar wel voor ons nieuwe huis die we onlangs gekocht hebben en helemaal weg van zijn. Dus het mag ook wel wat kosten
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Als je een warmhoudlade onder het koffieapparaat zet komt deze in lijn met de oven.
Prijzen vind ik niet absurt hoog hoewel het misschien voor iets minder kan. Je zou een kunnen praten met @Thuiskeukens.nl, die heeft mij korte tijd geleden goed geïnformeerd ook al was al snel duidelijk dat Hacker hetgeen wat wij zochten niet in het assoriment heeft.
Prijzen vind ik niet absurt hoog hoewel het misschien voor iets minder kan. Je zou een kunnen praten met @Thuiskeukens.nl, die heeft mij korte tijd geleden goed geïnformeerd ook al was al snel duidelijk dat Hacker hetgeen wat wij zochten niet in het assoriment heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door My-life op 05-08-2018 17:19 ]
Prijzen zijn toch al behoorlijk scherp als ik het zo zie, zeker gezien de apparatuur en het blad. 
Ingebouwde koffiezetter zou ik gezien de problemen de gevoeligheid ervan niet snel doen, maar dat is een keuze. Lees je er goed over in zou ik zeggen.
En ik zou proberen zo rond de 20k rond uit te komen, dat moet wel lukken.
Ingebouwde koffiezetter zou ik gezien de problemen de gevoeligheid ervan niet snel doen, maar dat is een keuze. Lees je er goed over in zou ik zeggen.
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:11 ]
Dank voor de reacties. Had al het idee dat de prijs niet heel gek is.
Het koffiezet apparaat en de combinoven zijn beide 45, dus komen naast elkaar. Onder de combi komt nog een 60cm oven. Alleen in het programma moest er erg veel moeite gedaan worden het naast elkaar te zetten, dus staat nu even zo
Dit koffiezet apparaat kent goede reviews, bij problemen uiteraard garantie. Zeker gezien de prijs is die langer dan twee jaar. Vind het erg mooi dat alles weggewerkt is. Wil eigenlijk geen apparaten meer op het blad hebben staan, dus vandaar deze oplossing. Prijstechnisch misschien niet het handigst
Qua raam kunnen we niet anders. Het koken zou nog opgeschoven kunnen worden, alleen dan heb je amper blad naast de plaat. En wil het blad niet nog langer maken. Er komt nog een spatint direct achter en het raam is wel redelijk makkelijk schoon te maken. De plaatsing is wel een bewuste keuze geweest. Afzuigkap komt in het plafond in een koof weggewerkt.
Morgen nog even contact om de puntjes op de i te zetten en kijken of ik nog wat korting kan bedingen.
Het koffiezet apparaat en de combinoven zijn beide 45, dus komen naast elkaar. Onder de combi komt nog een 60cm oven. Alleen in het programma moest er erg veel moeite gedaan worden het naast elkaar te zetten, dus staat nu even zo
Dit koffiezet apparaat kent goede reviews, bij problemen uiteraard garantie. Zeker gezien de prijs is die langer dan twee jaar. Vind het erg mooi dat alles weggewerkt is. Wil eigenlijk geen apparaten meer op het blad hebben staan, dus vandaar deze oplossing. Prijstechnisch misschien niet het handigst
Qua raam kunnen we niet anders. Het koken zou nog opgeschoven kunnen worden, alleen dan heb je amper blad naast de plaat. En wil het blad niet nog langer maken. Er komt nog een spatint direct achter en het raam is wel redelijk makkelijk schoon te maken. De plaatsing is wel een bewuste keuze geweest. Afzuigkap komt in het plafond in een koof weggewerkt.
Morgen nog even contact om de puntjes op de i te zetten en kijken of ik nog wat korting kan bedingen.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik zou altijd voor een reguliere 60 cm vaatwasser gaan in plaats van een klein model. Ook als je in je eentje bent komt ie best snel vol: ik zet 'm elke twee a drie dagen aan. Het is ook praktischer als er nog wel een keer iemand bij je intrekt of je je huis weer wilt verkopen. En een reguliere vaatwasser is waarschijnlijk nog goedkoper ook ;-)CygnumNL schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:51:
Apparatuurlijst:
- Koeling: Siemens KI34VX20
- Afzuigkap: Siemens LC97FVQ60S (is een recht model, maar ik denk aan een schuin model met deze render)
- Oven: Siemens CM633GBS1 (ik zit te denken aan de CM676GBS1 vanwege de zelfreiniging)
- Inductiekookplaat: Siemens EH645FEB1E
- Vaatwasser: SR615X00CE (45 cm-model, ik ben alleen)
aiksas schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:57:
Ik zou altijd voor een reguliere 60 cm vaatwasser gaan in plaats van een klein model. Ook als je in je eentje bent komt ie best snel vol: ik zet 'm elke twee a drie dagen aan. Het is ook praktischer als er nog wel een keer iemand bij je intrekt of je je huis weer wilt verkopen. En een reguliere vaatwasser is waarschijnlijk nog goedkoper ook ;-)

Dank voor de reactie. Mijn overwegingen voor een vaatwasser van 45 cm waren het verbruik (is lager dan bij een van 60 cm) en ervaring (op dit moment ben ik inwonend. Met twee personen gebruiken we een 45 cm-model. Hij draait dagelijks en soms om de dag, werkt op zich goed. In geval van nood kan ik nog wat met de hand doen). Daarnaast moet ik maar hopen dat een 60cm-model past. Tijd voor overleg met de keukenboer dus.
Qua prijs maakt het volgens mij niet zo heel veel uit. De SR615X00CE heeft een adviesprijs van € 829,-, werd aangeboden voor € 580,-. Mocht het kunnen, dan denk ik aan SX836X00AE (A+, adviesprijs € 899,-) of SN636X03IE (A++, adviesprijs € 1.029,-, beste koop C'bond).
De woonruimte is 62 m2 overigens. Veel meer dan 2 personen verwacht ik niet dat in dit huis kunnen plaatsnemen.
Qua overige apparatuur ben ik inmiddels verder gaan zoeken. De koelkast heeft een upgrade nodig en wordt de KI86NHD30 of KI86NAD30, de afzuigkap LC91KWP60 (alleen nog kijken of ik voor recirculatie moet gaan of dat de bouwer een afzuiging naar buiten kan maken, het is een bovenwoning). Oven en inductiekookplaat krijgen een kleine upgrade (kost ongeveer € 50,- per apparaat extra).
Verder ga ik de offerte nog laten toetsen bij een ander bedrijf, kijken waar zij mee komen.
Qua prijs maakt het volgens mij niet zo heel veel uit. De SR615X00CE heeft een adviesprijs van € 829,-, werd aangeboden voor € 580,-. Mocht het kunnen, dan denk ik aan SX836X00AE (A+, adviesprijs € 899,-) of SN636X03IE (A++, adviesprijs € 1.029,-, beste koop C'bond).
De woonruimte is 62 m2 overigens. Veel meer dan 2 personen verwacht ik niet dat in dit huis kunnen plaatsnemen.
Qua overige apparatuur ben ik inmiddels verder gaan zoeken. De koelkast heeft een upgrade nodig en wordt de KI86NHD30 of KI86NAD30, de afzuigkap LC91KWP60 (alleen nog kijken of ik voor recirculatie moet gaan of dat de bouwer een afzuiging naar buiten kan maken, het is een bovenwoning). Oven en inductiekookplaat krijgen een kleine upgrade (kost ongeveer € 50,- per apparaat extra).
Verder ga ik de offerte nog laten toetsen bij een ander bedrijf, kijken waar zij mee komen.
Ik heb een huisje gekocht waarin een degelijke keuken staat met vrijwel enkel Miele toestellen.
Spijtig genoeg tikt deze al tegen zijn 10e levensjaar aan, waardoor de vaatwasser het heeft begeven.
Nu is de vraag of ik voor 500 euro een vaatwasser van IKEA ga halen, of terug kwalitatief voor Miele ga voor minstens het dubbele van de prijs.
Langs ene kant wil ik natuurlijk enkel kwaliteit, langs andere kant is 1100eu veel geld voor juist samenwonenden die misschien binnen 10 jaar ergens anders wonen.
Spijtig genoeg tikt deze al tegen zijn 10e levensjaar aan, waardoor de vaatwasser het heeft begeven.
Nu is de vraag of ik voor 500 euro een vaatwasser van IKEA ga halen, of terug kwalitatief voor Miele ga voor minstens het dubbele van de prijs.
Langs ene kant wil ik natuurlijk enkel kwaliteit, langs andere kant is 1100eu veel geld voor juist samenwonenden die misschien binnen 10 jaar ergens anders wonen.
~ beware of misinformation.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:11 ]
Nou is de Excellentic van DBkeukens dus een Rotpunkt XM met fronttype MDF lak laminaat dikke kanten mat.JornA schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:02:
[afbeelding]
Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is tussen Rotpunkt Zerox MX (fronttype Kunstof mat lacq) en XM?
Is XM betere/hogere kwaliteit? Het verschil in prijs is namelijk € 1750 tussen de offertes.
- De afwerking oogde wel luxer bij DBkeukens (laag spoelkast, antislipmatten etc)
Zojuist een offerte van het andere bedrijf binnengekregen. Ze kunnen het niet voor de prijs van Bruynzeel doen. Komt (inclusief alle gewenste apparatuur) uit op zo'n 12,5k inclusief montage. Verwachte prijspeil van Bruynzeel is ongeveer 10-10,5k met die apparatuur. Een aanzienlijk verschil.CygnumNL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:09:
De keuken die het andere bedrijf zou leveren is van Rotpunkt, qua uiterlijk en functionaliteiten praktisch gelijk aan die van Bruynzeel. Dit zou kwalitatief een stuk beter zijn dan eigen merk Bruynzeel. Is het de meerprijs waard? Ik heb daar nog mijn twijfels bij. Planken van MDF blijven planken van MDF... Ik zal het wel eens met eigen ogen aanschouwen of het kwalitatief inderdaad beter is.
@CygnumNL De planken zijn zelfs niet van MDF maar van spaanplaat. Geen enkele keukenverkoper heeft mij kunnen uitleggen of laten zien wat de verschillen zijn in de gebruikte spaanplaat.
Wat mij betreft zit het verschil in kwaliteit in keukenmerken nagenoeg alleen in de beschikbare opties zoals bijzondere kasten of kookeilanden (die de meeste mensen niet benutten) en afwerking van bijvoorbeeld fronten.
Wat mij betreft zit het verschil in kwaliteit in keukenmerken nagenoeg alleen in de beschikbare opties zoals bijzondere kasten of kookeilanden (die de meeste mensen niet benutten) en afwerking van bijvoorbeeld fronten.
Ik heb ook een keuken gekocht bij DB (en ook offerte laten maken bij projectleverancier (eigenhuis). Beide bleek dezelfde fabrikant te leveren, eigenhuis bleek iets goedkoper maar wel alles AEG en bij DB keukens kregen we voor bijna dezelfde prijs alles van Neff.JornA schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:39:
[...]
Nou is de Excellentic van DBkeukens dus een Rotpunkt XM met fronttype MDF lak laminaat dikke kanten mat.
Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is tussen Rotpunkt Zerox MX (fronttype Kunstof mat lacq) en XM?
Is XM betere/hogere kwaliteit? Het verschil in prijs is namelijk € 1750 tussen de offertes.![]()
- De afwerking oogde wel luxer bij DBkeukens (laag spoelkast, antislipmatten etc)
Anyway, xm staat voor extra mat (hebben wij genomen) en de frontjes zijn dan super glad. Ik vind het erg mooi.
Wat MX betekent weet ik niet. Bij DB keukens zijn de normale frontjes 'finemat' (FM).
Het kan nog scherperJoopieboy schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:46:
Prijzen zijn toch al behoorlijk scherp als ik het zo zie, zeker gezien de apparatuur en het blad.
Offerte 1 nu aangepast naar:
Composiet plint boven op blad erbij
Koof
Andere kraan
Aanpassingen apparatuur:
Inductieplaat EX807LVC1E --> EX877LYC1E
Afzuiging LF959RB21
Combioven HB836GTB6 --> HB876G5B6
Oven CM836GNB6 --> CM876G0B6
Koelvriescombi KI87SSD30
Vaatwasser SN858D02PE --> SN878D46PE
Prijs: 19.500. Lijkt mij een erg scherpe prijs

Vraagje over je vloer, is het een gietvloer?en zo ja waar heb je hem vandaan?AJM schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:41:
[...]
Inmiddels wat weken verder en onze verbouwing is bijna klaar, de keuken is afgelopen week geplaatst. Wij zijn erg blij met het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wij hebben inmiddels offerte van een lokale keuken leverancier die in de regio (Betuwe) veel keukens levert en erg goede naam heeft. Zal de offerte even delen als ik thuis ben
Toch wil ik ook nog ergens anders gaan kijken ter vergelijking, maar ook omdat er vaak weer andere ideeën uit komen. Heeft iemand nog tips in deze regio? Of anders meer richting Utrecht/den Bosch.
[ Voor 26% gewijzigd door Sander op 08-08-2018 17:41 ]
Het is een beton stuc vloer (specifiek: Microtopping) en deze is gemaakt door stukadoorsbedrijf Frits Kool.Sander schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:00:
[...]
Vraagje over je vloer, is het een gietvloer?en zo ja waar heb je hem vandaan?
Kun je iets zeggen over de prijs?AJM schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:05:
[...]
Het is een beton stuc vloer (specifiek: Microtopping) en deze is gemaakt door stukadoorsbedrijf Frits Kool.
Reken op ongeveer €100 per m2. @cryptapix
Dat is wel redelijk prijzig. Wij zijn nu ook bezig met zo’n vloer. Maar krijg offertes van 70-75 euro per m2 ex btw en zonder egaliseren. Egaliseren kost 12m2 ex btw.
Voor een stukje keuken en/of badkamer wel te doen, maar wij dachten aan woonkamer/hal/keuken volledig en dan wordt het wel een dure grap (ca. 85m2)
Bij welke zaken ben je geweest als ik vragen mag? Wij zijn op zoek naar een soortgelijke opstelling/stijl en ben daar dus wel benieuwd naar. De prijs lijkt namelijk redelijk.Ophidian schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:44:
Wij hebben twee offertes laten samenstellen bij twee verschillende winkels. De volgende indeling:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inductieplaat EX807LVC1E
Afzuiging LF959RB21
Combioven HB836GTB6
Oven CM836GNB6
Koelvriescombi KI87SSD30
Vaatwasser SN858D02PE
Inductieplaat T58TS21N0
Afzuiging Gutmann EM1160
Combioven C17MS22N0
Oven B47CS24N0
Koelvriescombi K8524X2
Vaatwasser S513P60X2e
Qua prijzen was het wel een beetje wat ik verwacht had. Apparatuur is duur, maar heb ik er wel voor over. Wat ik graag zou willen weten is of de prijs ook een beetje marktconform is. De keuken is precies zoals we willen, maar wel voor ons nieuwe huis die we onlangs gekocht hebben en helemaal weg van zijn. Dus het mag ook wel wat kostenIk neig op dit moment naar offerte 1, ben gecharmeerd van de Siemens apparatuur en de kleur van de kastjes vind ik mooier.
Anoniem: 224360
Misschien ben ik er een tijdje uit, maar ik vind dit soort prijzen echt fors. De meningen in dit topic lijken erop te duiden dat het wellicht marktconform is, maar als diezelfde markt je een poot uitdraait dan betaal je nog teveel.[MAUS] schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:05:
[...]
Bij welke zaken ben je geweest als ik vragen mag? Wij zijn op zoek naar een soortgelijke opstelling/stijl en ben daar dus wel benieuwd naar. De prijs lijkt namelijk redelijk.
Voor een dergelijke keuken zou ik echt in de 15k-17k range meer dan genoeg zitten.
Sterker nog als je een goede klusjesman kunt vinden (ik ken er een die zelf jaren voor keukenbedrijven keukens installeerde) die maakt je zo'n keuken voor duizenden euro's minder. De apparatuur haal je dan zelf en wordt geïnstalleerd.
Het blijft een enorm ondoorzichtige branche en je wordt gewoon in de nek geslagen zonder dat je het door hebt.
Ik ben bij twee lokale keuken bedrijven geweest hier in de buurt (Nijhof en Kloostermans). Ben 1 keer bij zo'n Mandemakers filiaal geweest, binnen paar minuten van ellende weer naar buiten. Gladde verkopers die alle trucjes op je los proberen te laten, echt afgrijselijk. Bij deze twee paar uur met iemand gesproken om het helemaal samen te stellen. Gaven zo de offerte mee, deden over niks moeilijk.[MAUS] schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:05:
[...]
Bij welke zaken ben je geweest als ik vragen mag? Wij zijn op zoek naar een soortgelijke opstelling/stijl en ben daar dus wel benieuwd naar. De prijs lijkt namelijk redelijk.
Vandaag de keuken besteld. Kleine miscommunicatie, koof zit er niet bij, maar ze gaven ons wat extra korting op duurdere apparatuur. Prijs is nog steeds scherp, koof kan ik zelf ook maken. Alleen even bedenken hoe ik het ga maken waar de afzuigkap erin hangt, dat is toch 16 kilo
@Ophidian zonder koof een scherpe prijs? Zie m'n vorige post. Op basis waarvan is dit scherp? Niet een hele grote keuken, wel wat extra apparaten (1,5-2k meer?). Hoezo kost dit meer dan 15k?
Ik zie nu met name een hoop aannames van jou dat het niet scherp is.Anoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:48:
@Ophidian zonder koof een scherpe prijs? Zie m'n vorige post. Op basis waarvan is dit scherp? Niet een hele grote keuken, wel wat extra apparaten (1,5-2k meer?). Hoezo kost dit meer dan 15k?
Maar waar op baseer je dit en dan vooral geef eens details waarom je zo zeker weet dat er nog ruim 4k van de prijs af moet kunnen?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Anoniem: 224360 in "Keuken kopen: verkopers, kwaliteit, prijs *deel 2*"Shunt schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:52:
[...]
Ik zie nu met name een hoop aannames van jou dat het niet scherp is.
Maar waar op baseer je dit en dan vooral geef eens details waarom je zo zeker weet dat er nog ruim 4k van de prijs af moet kunnen?
4 jaar geleden een keuken van nagenoeg dezelfde grootte besteld voor de genoemde prijs. M'n klusjesman vond de keuken mooi en scherp geprijsd, maar hij kon het goedkoper doen.
Dus tel ik wat inflatie, wat gekte van de markt erbij op, alles in 1x kopen. Dan vind ik 20k heel veel.
Kun jij zeggen waarom die prijs wel normaal is voor wat hout (multiplex) en plastic met een blad en dure apparatuur?
En die offerte heb jij gemaakt met een Systemat keuken?Anoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:00:
[...]
Anoniem: 224360 in "Keuken kopen: verkopers, kwaliteit, prijs *deel 2*"
4 jaar geleden een keuken van nagenoeg dezelfde grootte besteld voor de genoemde prijs. M'n klusjesman vond de keuken mooi en scherp geprijsd, maar hij kon het goedkoper doen.
Dus tel ik wat inflatie, wat gekte van de markt erbij op, alles in 1x kopen. Dan vind ik 20k heel veel.
Kun jij zeggen waarom die prijs wel normaal is voor wat hout (multiplex) en plastic met een blad en dure apparatuur?
Want inderdaad met een middensegment keuken kasten en een goedkoper blad met bvb een 2 of 4 cm rand zou het een stuk goedkoper zijn. Wellicht ook richting de 15/16k Maar het is nu eenmaal een hoog segment keuken en die zijn duurder.
Verder geef je ook al aan dat het alles bij een plek kopen ook duurder is en dat klopt. Dat lijkt mij ook logich je legt alle verantwoordelijkheid bij de verkopende partij. Je koopt de service dat alles van A tot Z geregeld gaat worden en dat alles aan het einde opgeleverd is naar tevredenheid. Als jij alles los koopt moet je dat zelf gaan regelen zelf gaan installeren en als er iets niet goed is mag je ook zelf alles gaan regelen.
Als je alles terug gaat rekenen naar de onderdeel kosten dan ja is iedere keuken duur hell ik durf dan zelfs te stellen dat ieder product duur is.
Maar een Skoda is ook goedkoper als een Volkswagen. Nagenoeg de zelfde auto zelfs veel gelijke onderdelen toch is de Volkswagen beter afgewerkt en duurder.
Maar als ik het goed begrijp heeft jouw klusjes man van losse onderdelen en plaat materiaal zelf een keuken gemaakt en die was goedkoper als de offertes die jij had liggen? Dan zou ik graag foto's zien en vooral detail foto's van de kastjes / lades / blad enz enz.
Game PC
Type keuken staat gewoon in de post, Häcker middensegment lijkt me. De klusjesman kon het goedkoper doen, maar ik had m'n keuken al aangeschaft.
Valt me alleen op dat mensen graag opgelicht willen lijken te worden getuige je reactie.
Als je kijkt wat er in zo'n keuken zit (ook het "hoge" segment) dan wordt je bedrogen waar je bij staat. Bij IKEA zie je tenminste waar je voor betaalt, maar dan moet je iets naar je smaak vinden.
Als je de vergelijking naar andere producten wilt maken mag je eens met marges aankomen die op producten zitten en die vergelijken. Keukens zullen minimaal dezelfde marge als, zo niet hoger hebben dan die andere producten. Waar dan wel software, ontwikkelkosten, etc. bij inzit. Ik zie weinig innovatie in de standaard keukenbranche het is vooral stijl en afwerking.
Je betaalt vooral voor dure showrooms en personeel volgens mij.
Maar mijn vraag was dus of je kunt uitleggen waarom die prijzen gangbaar zijn en te verantwoorden?
Enkel gangbaar zegt iets over de branche en ik gun iedereen z'n marge, maar dit blijft zo'n shady wereld.
Valt me alleen op dat mensen graag opgelicht willen lijken te worden getuige je reactie.
Als je kijkt wat er in zo'n keuken zit (ook het "hoge" segment) dan wordt je bedrogen waar je bij staat. Bij IKEA zie je tenminste waar je voor betaalt, maar dan moet je iets naar je smaak vinden.
Als je de vergelijking naar andere producten wilt maken mag je eens met marges aankomen die op producten zitten en die vergelijken. Keukens zullen minimaal dezelfde marge als, zo niet hoger hebben dan die andere producten. Waar dan wel software, ontwikkelkosten, etc. bij inzit. Ik zie weinig innovatie in de standaard keukenbranche het is vooral stijl en afwerking.
Maar mijn vraag was dus of je kunt uitleggen waarom die prijzen gangbaar zijn en te verantwoorden?
Enkel gangbaar zegt iets over de branche en ik gun iedereen z'n marge, maar dit blijft zo'n shady wereld.
Dat is nou ook weer het leuke van de keukenbranche, je kan het zo duur of goedkoop maken zoals je wil. In ons huidige huis zit een keuken van 7000 euro, daar redden we ons al jaren mee, en daar zouden we ons de komende jaren ook nog mee kunnen redden. Echter hebben wij de keuze gemaakt om de volgende keuken exact naar onze smaak te maken en daar geen concessies in te doen. Dat betekent goede apparatuur, een te duur koffiezetapparaat, een duur werkblad etc. Kan het goedkoper? Ja natuurlijk, de apparatuur kan ook allemaal veel minder, het blad van ander materiaal, een inbouwkoffiezet apparaat is echt veel te duur etc etc.
Als ik de apparatuur in jou post zie dan is dat een goedkopere lijn dan wij uitgezocht hebben. De bruto adviesprijs voor de apparatuur bij ons komt op 13.600 euro. Als ik internet afspeur kom ik op ongeveer 8200 euro. Het blad van Dekker in 6cm opgewerkt composiet komt al snel op ongeveer 600-700 euro per meter. Met de plint kom je dan al richting de 4500 euro.De wanden worden op maat gemaakt omdat we het standaard plaatmateriaal niet mooi genoeg vonden, dat kost extra.
Voor mij is deze prijs voor wat ik krijg gerechtvaardigd. Word ik genaaid? Misschien wel. Voel ik mij genaaid? Nee. Interesseert het me? Nee, ik ben er blij mee. Kan het goedkoper? Jazeker, het kan veel goedkoper
Als ik de apparatuur in jou post zie dan is dat een goedkopere lijn dan wij uitgezocht hebben. De bruto adviesprijs voor de apparatuur bij ons komt op 13.600 euro. Als ik internet afspeur kom ik op ongeveer 8200 euro. Het blad van Dekker in 6cm opgewerkt composiet komt al snel op ongeveer 600-700 euro per meter. Met de plint kom je dan al richting de 4500 euro.De wanden worden op maat gemaakt omdat we het standaard plaatmateriaal niet mooi genoeg vonden, dat kost extra.
Voor mij is deze prijs voor wat ik krijg gerechtvaardigd. Word ik genaaid? Misschien wel. Voel ik mij genaaid? Nee. Interesseert het me? Nee, ik ben er blij mee. Kan het goedkoper? Jazeker, het kan veel goedkoper

kasten/lades zijn greeploos wit, hoogglans van het merk hacker classic
verder weinig poespas of extras aan
apparatuur; vaatwasser, koelvriescombi, oven, kookplaat en afzuigkap van bosch
spoelbak en kraan van het merk Job
aanrechtblad betreft 20mm composiet met aan de achterwand 25cm hoogte, bij de kookplaat loopt deze door tot aan de afzuigkap
prijs incl montage rond de 12.000 euro bij de keukenkampioen. Beetje redelijke kwaliteit die kasten van hacker classic ?
[ Voor 4% gewijzigd door assassin85 op 09-08-2018 22:36 ]
Helemaal mee eens! Er wordt in dit topic vaak met name naar de prijs gekeken, als ik iets geleerd heb van keukens de afgelopen tijd is dat het ontzettend ondoorzichtig is. Onze Tristar keuken (excl. apparatuur) kost in de basis zo'n 7.000,- euro, dan hebben we een Dekker premium keramiek werkblad toegevoegd, gelakte kastjes, zijpanelen in gelijke kleuren meegespoten, RAL kleur naar eigen keuze etc, waardoor de prijs richting de 9k gaat.Ophidian schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:26:
Dat is nou ook weer het leuke van de keukenbranche, je kan het zo duur of goedkoop maken zoals je wil. In ons huidige huis zit een keuken van 7000 euro, daar redden we ons al jaren mee, en daar zouden we ons de komende jaren ook nog mee kunnen redden. Echter hebben wij de keuze gemaakt om de volgende keuken exact naar onze smaak te maken en daar geen concessies in te doen. Dat betekent goede apparatuur, een te duur koffiezetapparaat, een duur werkblad etc. Kan het goedkoper? Ja natuurlijk, de apparatuur kan ook allemaal veel minder, het blad van ander materiaal, een inbouwkoffiezet apparaat is echt veel te duur etc etc.
Als we met deze offerte van 9k naar een andere zaak gaan kunnen ze makkelijk op 8k uitkomen, dan bezuinigen ze gewoon op 1 van de extra's
Uitzondering zijn de mensen die bij de Mandemakers vandaan komen met een offerte van 30k, dan weet je zeker dat je genaaid wordt.
Apparatuur kun je zo op internet nagaan wat dat ongeveer zal kosten (Keukenloods offerte opvragen). Werkblad ben ik inmiddels redelijk in thuis en persoonlijk zou ik een offerte met een dergelijke omschrijving van het werkblad bijna links laten liggen. Het goedkoopste Dekker composietsteen blad kost namelijk zo'n 2.000,- tot 2.500,- minder dan de duurste variant.. Dat is 10% van je keukenprijs!Ophidian schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie https://www.dekkerzevenhu...en/keukenbladen/composiet. Easy is de goedkoopste, per klasse hoger gaat de prijs ongeveer met 500 euro omhoog
Iemand die zo'n offerte uitbrengt zegt eigenlijk "je koopt een Toyota, of het een Aygo is of een Land Cruiser zeggen we niet".
[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 09-08-2018 20:53 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Juist ja ik heb meerdere mensen over de vloer gehad die claimde een keuken voor een gelijke prijs te kunnen leveren als een middensegmenter maar die waren toch allemaal een stuk duurder. Wat natuurlijk niet abnormaal is aangezien een groot merk alles standaard produceert. En als een klusjes man dit allemaal zelf denkt te gaan doen zou ik toch eerst eens heel goed willen kijken naar de afwerkingskwaliteit die hij gaat leveren. (als het alleen over het zetten gaat dan het het simpel dat zou ik persoonlijk niet snel doen vanwege garantie maar dat is allemaal redelijk te doen). Maatwerk is in mijn ervaring nooit maar dan ook nooit goedkoper tenzij je alles zelf gaat doen (en dan nog is de vraag of die uren die je daar in moet steken dan niet net zo duur of duurder zijn als het uit besteden. (vooral in de tijdswinst van start tot finish).Anoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:21:
Type keuken staat gewoon in de post, Häcker middensegment lijkt me. De klusjesman kon het goedkoper doen, maar ik had m'n keuken al aangeschaft.
Bedankt voor de nogal onnodige steek! Dat maakt je punt echt heel duidelijk gelijk goed gedaan!Valt me alleen op dat mensen graag opgelicht willen lijken te worden getuige je reactie.

Op die ikea keuken zal waarschijnlijk iets van een procent mogelijk iets meer aan marge zitten. Dat is puur massa productie en zodra je van de standaard afwijkt gaat de prijs ook meteen direct omhoog richting normaal keuken spul. En eerlijk als een ikea keuken goed gezet is moet je best een beetje je best doen of weten waar je op moet letten wil je het verschil zien. Echter ga je na 10 jaar nog eens terug naar de ikea keuken en je zult (vooral in het lage segment) direct zien dat het een goedkope keuken was. (van hangende deurtjes tot loskomende plastic op de frontjes.
Dat is toch relatief normaal? Als je een nieuwe auto koopt bij een dealer betaal je ook voor de dure showroom. En ja op een Skoda zit amper marge en op een Bently een hele hoop. Toch zit daar een wereld van verschil tussen de afwerking en kwaliteit. (eventjes Ikea vs bulthaup) De vraag is of je dit zelf het waard vind? Persoonlijk vind ik het verschil tussen hoog segment en midden segment te klein om te kunnen zeggen dat ik de meerwaarde zou willen betalen.Als je de vergelijking naar andere producten wilt maken mag je eens met marges aankomen die op producten zitten en die vergelijken. Keukens zullen minimaal dezelfde marge als, zo niet hoger hebben dan die andere producten. Waar dan wel software, ontwikkelkosten, etc. bij inzit. Ik zie weinig innovatie in de standaard keukenbranche het is vooral stijl en afwerking.
Niemand beweert dat de keuken business niet een Shady zooitje is. Maar om direct te gooien met dat iedereen die een keuken voor de boven genoemde bedragen koopt meteen maar opgelicht wordt is ook nogal een flinke stap. Persoonlijk koop ik liever niet de goedkoopste keuken maar een redelijk geprijsde keuken waar een degelijke service bij komt. En zo doe ik dat met nagenoeg al mijn spullen. (tenzij ik het zelf kan onderhouden / repareren.
[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 09-08-2018 20:50 ]
Game PC
Maar ik weet dat het er 1 uit de Premium collectie isSport_Life schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:33:
[...]
Werkblad ben ik inmiddels redelijk in thuis en persoonlijk zou ik een offerte met een dergelijke omschrijving van het werkblad bijna links laten liggen. Het goedkoopste Dekker composietsteen blad kost namelijk zo'n 2.000,- tot 2.500,- minder dan de duurste variant.. Dat is 10% van je keukenprijs!
Zie https://www.dekkerzevenhu...en/keukenbladen/composiet. Easy is de goedkoopste, per klasse hoger gaat de prijs ongeveer met 500 euro omhoog.
Iemand die zo'n offerte uitbrengt zegt eigenlijk "je koopt een Toyota, of het een Aygo is of een Land Cruiser zeggen we niet".
@Shunt als je kijkt naar je eigen toon dan snap je wellicht ook de reactie. Mijn initiële vraag was en is of mensen bepaalde prijzen kunnen verantwoorden. Niet of ze gangbaar zijn of dat je er zelf blij mee bent, maar of je weet waar je voor betaalt.
Lees het topic eens door de jaren heen, vlak na de crisistijd zie je veel kritische mensen. Nu lijkt het soms weer precrisis, 20k of 25k wat maakt het uit, die prijs betaal je toch overal. Vandaar ook de vraag en die staat nog steeds.
Een auto is gevoel en dan weet je dat je teveel betaalt. Is dat met een keuken ook zo?
Mag je me trouwens aanwijzen waar ik iedereen die een dergelijk bedrag neerlegt meteen opgelicht noem.
Verder snap ik de service bij een keuken niet helemaal. Kapot dient gerepareerd te worden, ongeacht waar je koopt, maar wat kan er nog meer mis gaan? Kastjes/lades gaan open en dicht. Bij kwalitatief goede scharnieren ga je daar nooit iets van merken en wat is de minimale levensduur van een keuken? 10 jaar? Koop je dan liever 2x een keuken van 10k of 1x een van 20k die potentieel langer meegaat. Maar die van 10k kan ook wel 20 jaar mee als je weet wat je koopt.
@Ophidian bedankt voor de toelichting. Maar je betaalt dan zo'n 8k-10k voor wanden en montage? Dat is toch ook gewoon (op maat gemaakt) multiplex? Ik heb een hekel aan ondoorzichtigheid, dan vallen veel keukenzaken af.
Als ik weer moet oriënteren wil ik gewoon een eerlijke prijs waar je weet waar je voor betaalt. Ook als ik 30k heb liggen.
Lees het topic eens door de jaren heen, vlak na de crisistijd zie je veel kritische mensen. Nu lijkt het soms weer precrisis, 20k of 25k wat maakt het uit, die prijs betaal je toch overal. Vandaar ook de vraag en die staat nog steeds.
Een auto is gevoel en dan weet je dat je teveel betaalt. Is dat met een keuken ook zo?
Mag je me trouwens aanwijzen waar ik iedereen die een dergelijk bedrag neerlegt meteen opgelicht noem.
Verder snap ik de service bij een keuken niet helemaal. Kapot dient gerepareerd te worden, ongeacht waar je koopt, maar wat kan er nog meer mis gaan? Kastjes/lades gaan open en dicht. Bij kwalitatief goede scharnieren ga je daar nooit iets van merken en wat is de minimale levensduur van een keuken? 10 jaar? Koop je dan liever 2x een keuken van 10k of 1x een van 20k die potentieel langer meegaat. Maar die van 10k kan ook wel 20 jaar mee als je weet wat je koopt.
@Ophidian bedankt voor de toelichting. Maar je betaalt dan zo'n 8k-10k voor wanden en montage? Dat is toch ook gewoon (op maat gemaakt) multiplex? Ik heb een hekel aan ondoorzichtigheid, dan vallen veel keukenzaken af.
Als ik weer moet oriënteren wil ik gewoon een eerlijke prijs waar je weet waar je voor betaalt. Ook als ik 30k heb liggen.
Een uitgeklede auto kost ook 10-15k minder dan een luxere versie, dat is met keukens idem. Wellicht zijn bepaalde details voor jou onbelangrijk, maar voor iemand anders weer essentieel. Zie mijn voorbeeld waarbij de zijpanelen in de goedkopere versie qua kleur afwijken. Of een werkblad van hetzelfde materiaal, maar iets meer bewerkingen dus exclusiever dus wat duurderAnoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:38:
@Shunt als je kijkt naar je eigen toon dan snap je wellicht ook de reactie. Mijn initiële vraag was en is of mensen bepaalde prijzen kunnen verantwoorden. Niet of ze gangbaar zijn of dat je er zelf blij mee bent, maar of je weet waar je voor betaalt.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Volgens mij vraag ik initieel gewoon van jou wat meer feedback wat jou zo zeker maakt dat als je X bedrag neer legt voor een keuken je genaaid wordt. Je begint al gelijk met een vergelijking die echt nergens op slaat een midden segment keuken van x jaar geleden vergelijken op prijs met een keuken in het hogere segment van nu. En verder breng je nul feedback of informatie naar de discussie je vraag enkel aan mensen te verantwoorden waarom zij denken dat 20k scherp is tegenover de 15k die jij noemt zonder enige noemenswaardige details.Anoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:38:
Wellicht komt dat omdat mensen voor het eerst sinds tijden weer ruimte hebben om te kopen wat ze willen omdat er ruimte is in de portemonnee niet echt een vreemd fenomeen. Met de verkoop van mijn huis (wat ik jammer genoeg pas 2 jaar geleden aangekocht had) heb ik een ruime 40k overwaarde. En dit zal voor veel mensen zo zijn, sommige hebben een huisje gekocht wat toen paste qua budget en gaan nu naar wat groters en hebben een flinke overwaarde andere hebben de crisis lekker uitgezeten en kopen nu wat en hebben flink wat spaargeld.Lees het topic eens door de jaren heen, vlak na de crisistijd zie je veel kritische mensen. Nu lijkt het soms weer precrisis, 20k of 25k wat maakt het uit, die prijs betaal je toch overal. Vandaar ook de vraag en die staat nog steeds.
Waarom zou dit bij een keuken niet zo zijn? Voor veel mensen gaat een keuken langer mee als een auto en wordt ook nog eens veel meer gebruikt.Een auto is gevoel en dan weet je dat je teveel betaalt. Is dat met een keuken ook zo?
Dat dit voor jou geen emotie is wil niet zeggen dat er legio mensen zijn die dit wel hebben.
Zo zijn er legio mensen die een Dacia rijden want een auto is een een doos waar je droog in moet zitten en je van a naar b moet brengen.
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:14:
Misschien ben ik er een tijdje uit, maar ik vind dit soort prijzen echt fors. De meningen in dit topic lijken erop te duiden dat het wellicht marktconform is, maar als diezelfde markt je een poot uitdraait dan betaal je nog teveel.
Voor een dergelijke keuken zou ik echt in de 15k-17k range meer dan genoeg zitten.
Sterker nog als je een goede klusjesman kunt vinden (ik ken er een die zelf jaren voor keukenbedrijven keukens installeerde) die maakt je zo'n keuken voor duizenden euro's minder. De apparatuur haal je dan zelf en wordt geïnstalleerd.
Het blijft een enorm ondoorzichtige branche en je wordt gewoon in de nek geslagen zonder dat je het door hebt.
Ik heb geen idee hoe ik dit anders moet interpreteren?[b][message=56079083,noline]
<knip>
Als je kijkt wat er in zo'n keuken zit (ook het "hoge" segment) dan wordt je bedrogen waar je bij staat.
<knip>
Tja kijk dan voor de grap maar eens van die TV programma's of reviews van keukenboeren waar mensen van die prachtige gegarandeerd de laagste prijs keukens hebben gekocht en alleen maar gezeik hebben. Gewoon even laten repareren is niet zo gemakkelijk. Maar goed het moet je ooit een keer mis zijn gegaan of in je buurt zijn mis gegaan voordat je die mentaliteit hebt denk ik.Verder snap ik de service bij een keuken niet helemaal. Kapot dient gerepareerd te worden, ongeacht waar je koopt, maar wat kan er nog meer mis gaan? Kastjes/lades gaan open en dicht. Bij kwalitatief goede scharnieren ga je daar nooit iets van merken en wat is de minimale levensduur van een keuken? 10 jaar? Koop je dan liever 2x een keuken van 10k of 1x een van 20k die potentieel langer meegaat. Maar die van 10k kan ook wel 20 jaar mee als je weet wat je koopt.
Even heel wat anders, ik ben zelf ook een groot voorstander van de middensegment keukens. Ik rijd zelf een Opel en heb een Pronorm keuken. Ik geef zelf ook niet gemakkelijk eventjes 20k uit aan een keuken. (mijn toekomstige keuken en vorige keuken kosten allebei ongeveer 14k). Ik heb zelf liever een volledig aangeklede midden segment als een kale hoogsegment keuken. (en auto). Echter zie ik mijzelf over een jaartje of wat best in een BMW 3 / 5 serie rond rijden en in een vrijstaand huisje met een toekomstige partner met wellicht een hoogsegment keuken.
[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 09-08-2018 22:36 ]
Game PC
Ik snap niet helemaal hoe je bij 8-10k voor wanden en montage komt. De apparatuur en blad samen komt richting de 13k euro. Dus dan 6500 over voor de wasbak, kranen, kastjes, montage en wanden. Kastjes zijn standaard maten natuurlijk. De wanden normaal ook, maar wij wilde afwijkende maten. Dus dat is handwerk, het moet speciaal gemaakt worden.
Ik snap je rant, maar het kan mij persoonlijk niets schelen hoe die wereld in elkaar zit. Ik heb het idee dat ik een goede prijs heb voor onze nieuwe keuken, dus ik ben tevreden.
Ik snap je rant, maar het kan mij persoonlijk niets schelen hoe die wereld in elkaar zit. Ik heb het idee dat ik een goede prijs heb voor onze nieuwe keuken, dus ik ben tevreden.
Je post bedragen van 21-22k minus die 13 is 8 a 9? Dat je uiteindelijk 19 betaalt kan ik niet weten?Ophidian schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:30:
Ik snap niet helemaal hoe je bij 8-10k voor wanden en montage komt. De apparatuur en blad samen komt richting de 13k euro. Dus dan 6500 over voor de wasbak, kranen, kastjes, montage en wanden. Kastjes zijn standaard maten natuurlijk. De wanden normaal ook, maar wij wilde afwijkende maten. Dus dat is handwerk, het moet speciaal gemaakt worden.
@Shunt inderdaad als je geld hebt moet het rollen....en die mensen die 30k voor hun keuken neerleggen komen nooit in dat soort programma's en schrijven enkel positieve reviews.
Lijkt me iets minder zwart wit in de realiteit.
Is mijn vraag zo vreemd om uitleg te vragen waarom iets 20k kost? Na uitleg snap ik het al beter, als ik de plaatjes zie vind ik het geen speciale of hoog segment keuken. Vandaar de vraag. Dat is deels smaakgebonden en deels dus uit te leggen adhv materialen en apparatuur. En deels dus zakkenvullerij in sommige gevallen. Of dat laatste voor jou geldt zul je nooit 100% weten in die branche.
Ik heb werkelijk geen idee wat je punt nu is, maar ook mensen die een keuken van 20/30/40/50k kopen schrijven reviews.Anoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:14:
@Shunt inderdaad als je geld hebt moet het rollen....en die mensen die 30k voor hun keuken neerleggen komen nooit in dat soort programma's en schrijven enkel positieve reviews.
Lijkt me iets minder zwart wit in de realiteit.
Weet je wat, laat ook maar zitten je gaat op bijna geen enkel punt in en lijkt eigenlijk gewoon alleen te willen horen hoeveel gelijk je hebt. Voor mij is de discussie wel klaar zo.Is mijn vraag zo vreemd om uitleg te vragen waarom iets 20k kost? Na uitleg snap ik het al beter, als ik de plaatjes zie vind ik het geen speciale of hoog segment keuken. Vandaar de vraag. Dat is deels smaakgebonden en deels dus uit te leggen adhv materialen en apparatuur. En deels dus zakkenvullerij in sommige gevallen. Of dat laatste voor jou geldt zul je nooit 100% weten in die branche.
Game PC
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:14:
[...]
Je post bedragen van 21-22k minus die 13 is 8 a 9? Dat je uiteindelijk 19 betaalt kan ik niet weten?
Stond enkele posts boven jeOphidian schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:23:
[...]
Offerte 1 nu aangepast naar:
Prijs: 19.500.
Da's mooie keuken, niet goedkoop.Ophidian schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inductieplaat EX807LVC1E
Afzuiging LF959RB21
Combioven HB836GTB6
Oven CM836GNB6
Koelvriescombi KI87SSD30
Vaatwasser SN858D02PE
Inductieplaat T58TS21N0
Afzuiging Gutmann EM1160
Combioven C17MS22N0
Oven B47CS24N0
Koelvriescombi K8524X2
Vaatwasser S513P60X2e
Qua prijzen was het wel een beetje wat ik verwacht had. Apparatuur is duur, maar heb ik er wel voor over. Wat ik graag zou willen weten is of de prijs ook een beetje marktconform is. De keuken is precies zoals we willen, maar wel voor ons nieuwe huis die we onlangs gekocht hebben en helemaal weg van zijn. Dus het mag ook wel wat kostenIk neig op dit moment naar offerte 1, ben gecharmeerd van de Siemens apparatuur en de kleur van de kastjes vind ik mooier.
Wij willen graag een Siemens stoomoven on onze nieuwe keuken naar twijfelen of de 45cm voldoende groot gaat zijn.
Iemand ervaring met een 45 of 60 cm stoomoven en het koken van gerechten voor 4 personen?
Iemand ervaring met een 45 of 60 cm stoomoven en het koken van gerechten voor 4 personen?
Tja dat is erg afhankelijk hoe je gaat koken. Als je vaak meerdere etages nodig hebt in de oven zou ik zeggen ga voor een 60cm maar anders neem een 45 stoom en 45 oven magnetron. Aardappeltjes op tweehonderd en het vlees mooi op 175 hoppa. Maar ja dat kost gelijk een hoop meer.SJB schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:32:
Wij willen graag een Siemens stoomoven on onze nieuwe keuken naar twijfelen of de 45cm voldoende groot gaat zijn.
Game PC
.
Wel een koffiemachine, maar hem Quooker? Welke vestiging van Eigenhuis was je?Ophidian schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inductieplaat EX807LVC1E
Afzuiging LF959RB21
Combioven HB836GTB6
Oven CM836GNB6
Koelvriescombi KI87SSD30
Vaatwasser SN858D02PE
Inductieplaat T58TS21N0
Afzuiging Gutmann EM1160
Combioven C17MS22N0
Oven B47CS24N0
Koelvriescombi K8524X2
Vaatwasser S513P60X2e
Wij hebben nu combi stoom en combimagnetron, beiden 45cm. Prima de ruimte!
Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat we stomen zelden gebruiken. (Behalve voor zelfgemaakte bapao's en als pulsesteam bij grote stukken vleesch). Aardappelen, broccoli en zalm hebben een andere bereidingstijd, ovenschaal(met gaatjes) is groot en onhandig in afwas. Bovendien hebben we nog geen manier om het eten op tafel op te dienen, dus of opscheppen bij de stoomoven, of aparte schalen voor opdienen gebruiken. (Minder Afwas en eenvoud van stomen hebben wij afgelopen 4 jaar dus nog niet echt ondervonden)
Toch nemen we het in ons nieuwe huis het weer gezien de beperkte meerprijs en de "onbegrensde mogelijkheden"
Vergeet nog het drogen van de Siemens stoomoven te vermelden, dit programma dien je ook iedere keer uit te voeren. Met beiden een drukke baan en 2 kinderen is tijd een vijand.
Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat we stomen zelden gebruiken. (Behalve voor zelfgemaakte bapao's en als pulsesteam bij grote stukken vleesch). Aardappelen, broccoli en zalm hebben een andere bereidingstijd, ovenschaal(met gaatjes) is groot en onhandig in afwas. Bovendien hebben we nog geen manier om het eten op tafel op te dienen, dus of opscheppen bij de stoomoven, of aparte schalen voor opdienen gebruiken. (Minder Afwas en eenvoud van stomen hebben wij afgelopen 4 jaar dus nog niet echt ondervonden)
Toch nemen we het in ons nieuwe huis het weer gezien de beperkte meerprijs en de "onbegrensde mogelijkheden"
Vergeet nog het drogen van de Siemens stoomoven te vermelden, dit programma dien je ook iedere keer uit te voeren. Met beiden een drukke baan en 2 kinderen is tijd een vijand.
[ Voor 11% gewijzigd door DaWayne op 11-08-2018 20:48 ]
Ja, bewuste keuze. We hebben twee jonge kinderen, en ondanks de beveiliging ga ik daar niet op vertrouwen. Daarbij zien wij het voordeel van de qooker zelf niet. Ben overigens niet bij Eigenhuis geweest maar een lokale woonwinkel.Sander schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:45:
[...]
Wel een koffiemachine, maar hem Quooker? Welke vestiging van Eigenhuis was je?
Hier is de Quooker een keiharde eis, scheelt zoveel tijd met koken, thee maken, ff wat kokend water om een ovenschaal te weken etc etc. Persoonlijk snap ik niet dat mensen zonder nog overwegen 😉Ophidian schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:54:
[...]
Ja, bewuste keuze. We hebben twee jonge kinderen, en ondanks de beveiliging ga ik daar niet op vertrouwen. Daarbij zien wij het voordeel van de qooker zelf niet. Ben overigens niet bij Eigenhuis geweest maar een lokale woonwinkel.
Wat is weinig op een offerte van 14-15k?DoubleD1980 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:05:
[...]
De prijs die je krijgt is een netto prijs, weinig onderhandelingsruimte.
Dat zal m.i. zo’n 750-1500,- max zijn. Meestal wordt het enigzins verrekend met de montagekostenroyco85 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:51:
[...]
Wat is weinig op een offerte van 14-15k?
Hey allemaal,
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn bezig met een keuken.
We hebben inmiddels een offerte gekregen voor een keuken en zijn benieuwd wat jullie vinden van onze keuken en vooral ook of de prijs een goede is (ons gevoel is goed overigens).
Het betreft een Nobilia Keuken 648 Flash.
(enige merk keuken die via de bouw geleverd wordt, niet verplicht om via de bouw te doen maar het scheelt 1760 euro aan verplaatsingswerk).
We hebben gekozen voor een keukeneiland en een stuk keuken aan de wand.
We hebben gekozen voor een graniet werkblad Easy zwart
Willen graag een keukeneiland, realiseren dat hier wellicht minder loopruimte is dan normaal
Losse koelkast en losse vriezer
Twee ovens waarvan 1 een combimagnetron is
Hieronder wat specificaties:

Informatie over meubels:

Werkblad

Apparatuur vooral van Pelgrim:

Afzuigkap willen we graag deze.
Totaalprijs 14.500 euro, dit is inclusief leidingwerk etc. wat in de bouw gratis is en wat ons ergen anders 1760 euro gaat kosten.

Nogmaals, ben benieuwd. Ons gevoel is dat de prijs wellicht iets te hoog is, maar we merken wel een prettige sfeer. Veel kennis en ook vriendelijk. Niet willen verkopen, dus rustig de tijd, geen opdringen, etc..
We hebben inmiddels een offerte gekregen voor een keuken en zijn benieuwd wat jullie vinden van onze keuken en vooral ook of de prijs een goede is (ons gevoel is goed overigens).
(enige merk keuken die via de bouw geleverd wordt, niet verplicht om via de bouw te doen maar het scheelt 1760 euro aan verplaatsingswerk).
Willen graag een keukeneiland, realiseren dat hier wellicht minder loopruimte is dan normaal

Informatie over meubels:

Werkblad

Totaalprijs 14.500 euro, dit is inclusief leidingwerk etc. wat in de bouw gratis is en wat ons ergen anders 1760 euro gaat kosten.

Nogmaals, ben benieuwd. Ons gevoel is dat de prijs wellicht iets te hoog is, maar we merken wel een prettige sfeer. Veel kennis en ook vriendelijk. Niet willen verkopen, dus rustig de tijd, geen opdringen, etc..
[ Voor 9% gewijzigd door Remko.me op 11-08-2018 22:51 ]
Een mooie keuken maar voor bijna het zelfde bedrag met de zelfde aantal apparaten heb ik alles studio line er in zitten. Dus ik denk dat het nog wel een stuk goedkoper kan.Remko.me schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:33:
Hey allemaal,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Informatie over meubels:
[afbeelding]
Werkblad
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Game PC
De studioLine van Siemens is erg mooi! Alleen viel dan het prijskaartje boven de 15k, onze max. is eigenlijk 13500 voor de keuken, die 1k is te overbruggen waardoor wij toch weer terugvallen op Pelgrim.Shunt schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:09:
[...]
Een mooie keuken maar voor bijna het zelfde bedrag met de zelfde aantal apparaten heb ik alles studio line er in zitten. Dus ik denk dat het nog wel een stuk goedkoper kan.
Overigens hebben we in onze huidige woning alles van Whirlpool, doet het na 6 jaar nog steeds zonder storing, stukje geluk denk ik.
Bij ons ging er 150 euro vanaf.royco85 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:51:
[...]
Wat is weinig op een offerte van 14-15k?
.
Dankjewel voor je uitleg.Deleon78 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:28:
[...]
Volgens mij begrijp je hem niet helemaal. De prijs is te hoog. Zijn vergelijkbare keuken kostte 15k, maar dan met Siemens Studioline.
Jij zit op 14.5 met Pelgrim.
Ik zit op 14 met Studioline, dubbele combi oven etc, maar die is niet helemaal vergelijkbaar.
Ik vind het lastig. Prijs kan omlaag door andere keuzes, composiet i.p.v. graniet, twist stopcontact vervangen voor goedkopere en vooral de afzuigkap is een flinke kostpost. Daar kan ik zo 700 op besparen als we kiezen voor een wat meer zichtbare.
Welke prijs zou deze keuken beter passen? Ergens zitten we ook met de extra kosten bij andere leveranciers. Zelf doen vind ik geen optie.
Je snapt denk ik nog niet helemaal wat @Deleon78 bedoeld. Hij bedoeld dat voor het bedrag wat jij (€ 14,5k) noemt je de keuken ook kunt krijgen met Studioline apparatuur, mits je maar goed onderhandeld of desnoods naar een andere keukenzaak zaak.
Met andere woorden, je laat je waarschijnlijk nu te makkelijk afschepen bij de keukenzaak en betaal je teveel.
Met andere woorden, je laat je waarschijnlijk nu te makkelijk afschepen bij de keukenzaak en betaal je teveel.
Snap ik, begreep ik ook al en schreef ik daarvoor ook.JaMaaT schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:38:
Je snapt denk ik nog niet helemaal wat @Deleon78 bedoeld. Hij bedoeld dat voor het bedrag wat jij (€ 14,5k) noemt je de keuken ook kunt krijgen met Studioline apparatuur, mits je maar goed onderhandeld of desnoods naar een andere keukenzaak zaak.
de vraag is of dat het die 1700 euro die we ergens anders meer gaan betalen het waard is.
Dat zal moeten uitwijzen als we verder gaan shoppen.
We willen sowieso kijken of we Pelgrim kunnen upgraden.
Iemand ervaring met deze Airforce afzuigkap? We hebben ook overwogen om een inductie te kiezen met afzuigsysteem erin. Lees alleen erg weinig reviews hierover.
Ook wij hebben inmiddels onze eerste ervaring gehad met het uitzoeken van een keuken en hebben inmiddels een offerte meegekregen waarvan wij het idee hebben dat we wel een degelijke prijs krijgen voor wat we willen. Al met een aantal mensen overlegd en krijg er al wel een goed gevoel bij, maar het leek me ook een goed idee om het in dit topic nog maar eens voor te leggen
.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik vind de keuken veel te duur van 14.5K. Zeker met Pelgim apparatuur. Graniet is niet perse duurder dan composiet hoor, die prijzen liggen zelfs dicht bij elkaar, en soms zelfs graniet goedkoper bij bepaalde tinten.Remko.me schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:21:
[...]
Snap ik, begreep ik ook al en schreef ik daarvoor ook.
de vraag is of dat het die 1700 euro die we ergens anders meer gaan betalen het waard is.
Dat zal moeten uitwijzen als we verder gaan shoppen.
We willen sowieso kijken of we Pelgrim kunnen upgraden.
Iemand ervaring met deze Airforce afzuigkap? We hebben ook overwogen om een inductie te kiezen met afzuigsysteem erin. Lees alleen erg weinig reviews hierover.
€1700 is dat het bedrag voor de leidingen laten verleggen tijdens de bouw? Dat is wel een heel fors bedrag om dat te laten doen. Wij hebben in ons vorige huis nog geen €1000 betaald aan het verleggen, en dat was incl water naar een eiland en electra. en een gat door de muur voor de afzuiging. en extra groepen.
Wat krijg je terug als je geen keuken afneemt bij de bouwer? Zit dat al verwerkt in de keukenprijs? Want dan is theoretisch de keuken nog duurder. Ik zou even gaan shoppen bij een paar nette zaken (Geen Mandenmakers groep) en kijk dan eens wat je voor 14.5K kan krijgen.
Puntje wat betreft het eiland, zie ik het goed dat je maar 50-60cm aan de achterkant hebt? Dan kan je daar niet eens normaal lopen. Dat zou ik dus niet doen.
Verder ziet hij er netjes uit! Succes met alles
Goede opmerking, het is zeker nog wat uitpluiswerk, want vaak zit de prijs inderdaad al verkapt mrt casco oplevering; e.g. een stelpost van 5k. Dan zou de keuken bijv zelfs bijna 20k zijn. Dan worden mooie “projectkortingen” genoemd, maar die betaal je eigenlijk al in je woning en meerwerk.sanvv78 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:31:
[...]
Ik vind de keuken veel te duur van 14.5K. Zeker met Pelgim apparatuur. Graniet is niet perse duurder dan composiet hoor, die prijzen liggen zelfs dicht bij elkaar, en soms zelfs graniet goedkoper bij bepaalde tinten.
€1700 is dat het bedrag voor de leidingen laten verleggen tijdens de bouw? Dat is wel een heel fors bedrag om dat te laten doen. Wij hebben in ons vorige huis nog geen €1000 betaald aan het verleggen, en dat was incl water naar een eiland en electra. en een gat door de muur voor de afzuiging. en extra groepen.
Wat krijg je terug als je geen keuken afneemt bij de bouwer? Zit dat al verwerkt in de keukenprijs? Want dan is theoretisch de keuken nog duurder. Ik zou even gaan shoppen bij een paar nette zaken (Geen Mandenmakers groep) en kijk dan eens wat je voor 14.5K kan krijgen.
Puntje wat betreft het eiland, zie ik het goed dat je maar 50-60cm aan de achterkant hebt? Dan kan je daar niet eens normaal lopen. Dat zou ik dus niet doen.
Schroom niet om toch na te denken om de keuken casco op te laten leveren, want het kan je echt heel veel geld schelen. De bouwer is altijd geneigd je de mooie verhalen of juist horror verhalen te vertellen, maar puntje bij paaltje.. alles draait om het bedrag.
Dus Wat is je stelpost vd keuken? En is dit dus al verrekend in je 14,5-15k keuken?
Thanks! Inderdaad 1700 euro ivm verleggen: lichtpunt is bijv buiten bouwer om al 334 euro, nieuwe groep erbij, per stopcontact is dit 74 euro, daarbij een nieuw stopcontact is 210 euro. Stopcontact in plafond is 270 euro.sanvv78 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:31:
[...]
Ik vind de keuken veel te duur van 14.5K. Zeker met Pelgim apparatuur. Graniet is niet perse duurder dan composiet hoor, die prijzen liggen zelfs dicht bij elkaar, en soms zelfs graniet goedkoper bij bepaalde tinten.
Het huis wordt niet geleverd met keuken dus 14,5k is dus de prijs, geen verrekening of projectkortingen, daar doet men niet aan.
Het klopt dat er minder ruimte zit achter het eiland, 60cm.
Is pelgrim overigens zoveel slechter dan Siemens? Want ik lees daar erg wisselvallige verhalen over.
Eerlijke vraag; wat zou jij dan neertellen voor zo'n keuken? Zit je daar echt duizenden euro's onder of spreken we over max 1k. Gewoon benieuwd omdat prijs zo beïnvloed wordt door gevoel erbij.
Zie hierboven er komt geen geld terug voor casco, die verhalen ken ik wel. Dit is onze tweede nieuwbouwwoning. Vorige keer zijn we uiteindelijk geslaagd bij een externe en niet via de bouw.keanu_ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:40:
[...]
Goede opmerking, het is zeker nog wat uitpluiswerk, want vaak zit de prijs inderdaad al verkapt mrt casco oplevering; e.g. een stelpost van 5k. Dan zou de keuken bijv zelfs bijna 20k zijn. Dan worden mooie “projectkortingen” genoemd, maar die betaal je eigenlijk al in je woning en meerwerk.
Schroom niet om toch na te denken om de keuken casco op te laten leveren, want het kan je echt heel veel geld schelen. De bouwer is altijd geneigd je de mooie verhalen of juist horror verhalen te vertellen, maar puntje bij paaltje.. alles draait om het bedrag.
Dus Wat is je stelpost vd keuken? En is dit dus al verrekend in je 14,5-15k keuken?
@Remko.me Eerlijk, 11/12K max. 7 jaar geleden (ok tijden veranderen) hebben wij in zo'n zelfde ruimte een keuken neer laten zetten van SieMatic. Met 3 hoge kasten, voor dat raam langs over de hele lengte een laaggedeelte met kookdeel (ook handig gelijk de muur uit kunnen), en dan een schiereiland (zeg maar jullie eiland een kartslag gedraaid tegen die onder muur aan van 100x150cm met een spoeldeel). Composiet blad, Koel/vrieskast van Liebherr, twee ovens van Miele, een kookplaat van AEG en afzuigkap van WAVE (ook een prijzig model) en vaatwasser van Siemens. Voor 17K incl plaatsen en verleggen van leidingen.
Daarom zeg ik ook ga echt even naar een paar goede zaken (Onze huidige keuken komt van Tieleman uit Middelharnis, ga eens bij zo'n zaak praten, dan heb je een idee wat een keuken kan kosten met dezelfde specs, daar kwam die SieMatic trouwens niet vandaan, die kwam uit Nieuwegein vandaan BMG, ben even de naam kwijt, maar was ook een prima zaak, maar zijn later gefuseerd) Beide zaken die ook netjes een offerte meegeven om rustig te bekijken thuis.
Daarom zeg ik ook ga echt even naar een paar goede zaken (Onze huidige keuken komt van Tieleman uit Middelharnis, ga eens bij zo'n zaak praten, dan heb je een idee wat een keuken kan kosten met dezelfde specs, daar kwam die SieMatic trouwens niet vandaan, die kwam uit Nieuwegein vandaan BMG, ben even de naam kwijt, maar was ook een prima zaak, maar zijn later gefuseerd) Beide zaken die ook netjes een offerte meegeven om rustig te bekijken thuis.
@Remko.me
Weet niet of het mogelijk is, maar bij mijn project laat ik de keuken leveren door een externe partij. Ik heb de technische tekeningen aan de bouwer aangeleverd en zij zullen de leidingen verleggen n.a.v. deze tekeningen.
Tav de totaalprijs, kun je het beste alles eens los opzoeken/offertes opvragen.
Bijv: keukenkastenfabriek, 123werkbladen, 123apparatuur, bemmelenkroon. Dat geeft indicatief wel een totaalbedrag (excl leidingen en plaatsen).
Mijn inschatting is dat jouw keuken in deze opstelling niet meer dan 11k moet kosten.
Overigens, vind ik alle ruimtes wel erg krap om te lopen. Ik zou nadenken over een andere opstelling langs de muur (L vormig). Een eiland lijkt altijd mooi, maar praktisch is een tweede.
Weet niet of het mogelijk is, maar bij mijn project laat ik de keuken leveren door een externe partij. Ik heb de technische tekeningen aan de bouwer aangeleverd en zij zullen de leidingen verleggen n.a.v. deze tekeningen.
Tav de totaalprijs, kun je het beste alles eens los opzoeken/offertes opvragen.
Bijv: keukenkastenfabriek, 123werkbladen, 123apparatuur, bemmelenkroon. Dat geeft indicatief wel een totaalbedrag (excl leidingen en plaatsen).
Mijn inschatting is dat jouw keuken in deze opstelling niet meer dan 11k moet kosten.
Overigens, vind ik alle ruimtes wel erg krap om te lopen. Ik zou nadenken over een andere opstelling langs de muur (L vormig). Een eiland lijkt altijd mooi, maar praktisch is een tweede.
Heeft iemand een voorbeeld van leidingschema? Moet dit binnenkort aanleveren maar ben er nog niet uit welke leverancier we gaan kiezen.
Dan maak ik zelf wel even schema, zal zo moeilijk niet zijn lijkt mij? Of zijn de hoogtes en kasten ook belangrijk? (Ivm vloerverwarming?)
Dan maak ik zelf wel even schema, zal zo moeilijk niet zijn lijkt mij? Of zijn de hoogtes en kasten ook belangrijk? (Ivm vloerverwarming?)
Druk en zetfouten voorbehouden.
Hierbij mijn nieuwe keuken.
aanrechtbladen worden van licht massief eiken, net al de 3 planken. Ik wou geen kasten, dit omdat ik door deze planken meer licht en een meer open gevoel krijg in mijn woning. Het is wel extra schoonmaak werk, maar dat valt te overzien.
Onder de onderste plank komt het rooster van de recirculatie, ik heb gekozen voor dit systeem aangezien ik oude houtenbalk als decor plafond heb. De plint eronder wordt nog veranderd. Een koof voor de afzuigkap zou niet mooi worden, om mijn spoelbak daar te maken zou ook geen optie zijn aangezien mijn hele huis overal is voorzien van vloerverwarming en ik dus tussen de slangen de afvoer buis moest maken.
Kleur wordt wit(niet glanzend) met licht eiken. De keuze daarvoor is dat de rest van mijn meubels ook die stijl zijn, en het dus bijna 1 geheel wordt. Ik houd van rust en de warmte van eiken.

De keuken gaat naar de andere kant van de woning, zo creëer ik meer ruimte. De kant van de keuken is 3.60 en met een kast van 1.50 en een eettafel met stoelen is het te krap.

Huis is nu voorzien van openslaande deuren, ik wou de keuken niet helemaal tot aan het raam. Dan kijk je altijd als je in de tuin zit tegen je keuken aan.
Vaatwasser: Siemens SX678X36TE
Kookplaat: Miele KMDA 7774FL met recirculatiesysteem
Koelkast: Bosch KIL82AD40
Combi magnetron: Siemens CM636GBS1
Spoelbak: Blanco spoelbak Etagon 500-IF 52174
Aanrechtbladen heb ik zelf geregeld, dat zijn 3 tafelbladen. Nu alleen deze nog preparen, gat voor de kookplaat en voor de spoelbak. Ik twijfel nog tussen goed lakken, beitsen of een laag epoxy.
Ergens denk ik dat het kasten werk nog wel wat goedkoper had gekund. Maar doordat ik alleen het kastenwerk bij een keukenzaak vandaan heb is het ook iets duurder als dat je het met apparatuur en aanrechtbladen doet. Ik twijfelde nog aan bovenkasten, dus die heb ik nog maar niet gedaan, dit kan later nog.
Hier de prijslijst. Het bewerken van de aanrechtbladen komt hier nog bij. Apparatuur zelf aangeschaft, heel google langs gespeurd welke de goedkoopste was. Doordat ik het meeste zelf aangeschaft heb, heb ik de kosten aardig kunnen drukken. Massief eiken bij de keukenzaak begon bij minimaal €700 per meter. En omdat ik 4 meter minimaal nodig had, werd het aardig aan de prijs, en ik vond zelf wat hun hadden totaal niet mooi.

*quooker heb ik nog niet aangeschaft, prijs is dus indicatie
Levering is begin oktober, ik ben zeer benieuwd hoe het wordt.
aanrechtbladen worden van licht massief eiken, net al de 3 planken. Ik wou geen kasten, dit omdat ik door deze planken meer licht en een meer open gevoel krijg in mijn woning. Het is wel extra schoonmaak werk, maar dat valt te overzien.
Onder de onderste plank komt het rooster van de recirculatie, ik heb gekozen voor dit systeem aangezien ik oude houtenbalk als decor plafond heb. De plint eronder wordt nog veranderd. Een koof voor de afzuigkap zou niet mooi worden, om mijn spoelbak daar te maken zou ook geen optie zijn aangezien mijn hele huis overal is voorzien van vloerverwarming en ik dus tussen de slangen de afvoer buis moest maken.
Kleur wordt wit(niet glanzend) met licht eiken. De keuze daarvoor is dat de rest van mijn meubels ook die stijl zijn, en het dus bijna 1 geheel wordt. Ik houd van rust en de warmte van eiken.

De keuken gaat naar de andere kant van de woning, zo creëer ik meer ruimte. De kant van de keuken is 3.60 en met een kast van 1.50 en een eettafel met stoelen is het te krap.

Huis is nu voorzien van openslaande deuren, ik wou de keuken niet helemaal tot aan het raam. Dan kijk je altijd als je in de tuin zit tegen je keuken aan.
Vaatwasser: Siemens SX678X36TE
Kookplaat: Miele KMDA 7774FL met recirculatiesysteem
Koelkast: Bosch KIL82AD40
Combi magnetron: Siemens CM636GBS1
Spoelbak: Blanco spoelbak Etagon 500-IF 52174
Aanrechtbladen heb ik zelf geregeld, dat zijn 3 tafelbladen. Nu alleen deze nog preparen, gat voor de kookplaat en voor de spoelbak. Ik twijfel nog tussen goed lakken, beitsen of een laag epoxy.
Ergens denk ik dat het kasten werk nog wel wat goedkoper had gekund. Maar doordat ik alleen het kastenwerk bij een keukenzaak vandaan heb is het ook iets duurder als dat je het met apparatuur en aanrechtbladen doet. Ik twijfelde nog aan bovenkasten, dus die heb ik nog maar niet gedaan, dit kan later nog.
Hier de prijslijst. Het bewerken van de aanrechtbladen komt hier nog bij. Apparatuur zelf aangeschaft, heel google langs gespeurd welke de goedkoopste was. Doordat ik het meeste zelf aangeschaft heb, heb ik de kosten aardig kunnen drukken. Massief eiken bij de keukenzaak begon bij minimaal €700 per meter. En omdat ik 4 meter minimaal nodig had, werd het aardig aan de prijs, en ik vond zelf wat hun hadden totaal niet mooi.

*quooker heb ik nog niet aangeschaft, prijs is dus indicatie
Levering is begin oktober, ik ben zeer benieuwd hoe het wordt.
Wij zijn ons nu ook rustig aan het oriënteren op de verscheidenheid aan keukenapparatuur merken. Wij willen kiezen voor een combi bak/stoom oven. En Siemens heeft een mooie lijn. Ik lees op verschillende sites over de stoom functies van ovens. Dat dit een aanslag is op de duurzaamheid van de binnenkant van een (combi) stoomoven. Siemens promoot met Ecocleaning/reiniging. Wat betekenen deze functie?DaWayne schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:46:
Wij hebben nu combi stoom en combimagnetron, beiden 45cm. Prima de ruimte!
Verder iemand die bekend is met een nieuwbouwproject aanschaf? Wij kopen via VanWanrooij waarbij je gebruikt kunt maken van een keukencheque. Is het voordelig om alles van hetzelfde merk te doen? Of maakt dat voor zo'n projectontwikkelaar geen fluit uit? Ik kan mij voorstellen dat het voor een keukenzaak wel uitmaakt. Uiteraard even los van het feit dat het er mooier uitziet als zichtbare apparatuur van hetzelfde merk is. Voor ons zullen zaken als vaatwasser, koelkast/vriezer ingebouwd worden.
Als laatste wat betreft afzuiging in de kookplaat. Mensen die daar ervaring mee hebben? Ik vraag mij nog steeds af of het daadwerkelijk geurtjes en stoom goed afzuigt. Maar het ziet er wel sjiek uit op een kookeiland.
Persoonlijk zou ik zeker de magnetron omzetten naar een combi en dat er proberen bij te onderhandelen. Je kan die combi dan ook eventueel perfect gebruiken om gerechten warm te houden.[MAUS] schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:28:
Ook wij hebben inmiddels onze eerste ervaring gehad met het uitzoeken van een keuken en hebben inmiddels een offerte meegekregen waarvan wij het idee hebben dat we wel een degelijke prijs krijgen voor wat we willen. Al met een aantal mensen overlegd en krijg er al wel een goed gevoel bij, maar het leek me ook een goed idee om het in dit topic nog maar eens voor te leggen.
***members only***
Wij hebben ook naar die 90cm inductieplaat gekeken. Maar zijn uiteindelijk toch voor de 80cm EX877LYC1E gegaan met maar flexinduction plus. Daar kan je ook vijf pannen op kwijt door de verschillende zones, maar heeft een lagere aansluitwaarde. De 90cm heeft 11,1kw en de 80cm 7,4kw.
Vraag het even aan je aannemer/kopersbegeiding, hun kunnen je daar mee helpen als ze willen.EiT schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:24:
Heeft iemand een voorbeeld van leidingschema? Moet dit binnenkort aanleveren maar ben er nog niet uit welke leverancier we gaan kiezen.
Mja... er staan nog 10 vragen open en volgende week moeten wij alles al aanleveren. Had al voorheen gevraagd of kopersbegeleiding eerder kon dan 3 weken voor de bouwvak en nu moeten we van alles beslissen terwijl ze zelf nog geen offertes kunnen geven omdat alles dicht isMy-life schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:45:
[...]
Vraag het even aan je aannemer/kopersbegeiding, hun kunnen je daar mee helpen als ze willen.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Nav de berichten hier over ruimte rondom het keukeneiland heb ik even via de ikea planner nieuw ontwerp gemaakt.
ben benieuwd naar jullie reactie

moet dit met dezelfde apparaten een goedkopere of duurdere keuken zijn?

Veel betere opstelling zo!Remko.me schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:49:
Nav de berichten hier over ruimte rondom het keukeneiland heb ik even via de ikea planner nieuw ontwerp gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn inziens zal deze keuken natuurlijk precies hetzelfde gaan kosten als je dit weer door jouw projectleverancier laat intekenen
Je kunt echt meer voor je geld krijgen.
Wat is je budget?
En misschien handig om eens de laatste 50 pagina’s van dit topic door te gaan. Er zijn meer tweakers met een dergelijke L/U opstelling geweest en dan staat er ook vast een totaalprijs bij en waar zij hun keuken hebben gekocht.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1