Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Tuff schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:13:
nog iemand een tip voor een goede Plafond unit? Ik heb een siemens wandschouw, schuin model op het oog maar denk dat ik toch liever inbouw unit wil in een koof tegen het plafond aan. Het mooiste natuurlijk als de unit te bedienen is met de siemens StudioLine Inductie kookplaat.
Ik heb geen idee hoe goed deze is maar ik denk eraan voor deze te gaan..
Siemens IQ700 LF159RF50 met led en RGB kleuren, dat laatste heb ik gezien en vind ik eigenlijk wel supergaaf. Ik vind het wel mooi dat het er niet als een afzuiger uitziet. Wellicht dat de prestaties hierdoor minder zijn?? ik moet me er nog even in verdiepen.
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/1200x674/MCSA00791598_438133_LF159RE50_PAB_def.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-10-2020
Grando keukens staat op t lijstje erbij 👍 die bevat ondertussen 6 keukenwinkels. We gaan ws voor een showroom model, onze vloer wordt eind augustus gelegd en ze willen eerst de keuken erin hebben voordat ze gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:24

d0s

sssst

Iemand hier ervaring met de Novy afzuigkappen? Ik twijfel tussen de oude Novy D820 of de Novy D6830..

Die Siemens hierboven is ook erg mooi (maar ook prijzig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

d0s schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:24:
Iemand hier ervaring met de Novy afzuigkappen? Ik twijfel tussen de oude Novy D820 of de Novy D6830..

Tjsa, wat voor ervaring precies? Ik heb de witte D6840 met externe gevelmotor, meer dan prima ding en doet goed z'n werk, ondanks de afstand kookplaat - inbouwkoof.
Enige 'nadeel' van de gevelmotor is dat deze geen geluiddemper heeft, tenminste niet toen ik het kocht (de buren hebben er geen last van, maar toch..), zoals de platdakmotoren die wel hebben.

De kap zelf is makkelijk open te klappen om de filters schoon te maken en de led verlichting is ruim voldoende (ik dim deze altijd, als ik het uberhaupt aan heb staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 22:17
NDF82 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:47:
Wij dachten met een budget van 20 ook wel goed te zitten. Ruim 10 keuken boeren en maatwerkers later kwam ik erachter dat dat echt niet ging lukken voor datgene wat we zochten. De duurste maatwerker was trouwens 28k voor alleen kasten :/

Bij welk merk/leverancier zijn jullie aan het shoppen?
Wij hebben een keuken besteld bij Thijs van de Wouw keukens. Maatwerk met eikenhouten frontjes.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 19:54
Ik liep een keer bij een Grando binnen, gewoon even kijken wat voor spul ze hadden. Ik stond te kijken naar een Siemens afzuigkap. Kwam er een verkoper naar me toe en die vroeg wat ik aan het doen was, of ik alleen kwam kijken en dan spullen ging kopen op internet. Holy shit son nu wel ja :P nog nooit zo onbeschoft benaderd in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

leecher schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:18:
[...]

Ik liep een keer bij een Grando binnen, gewoon even kijken wat voor spul ze hadden. Ik stond te kijken naar een Siemens afzuigkap. Kwam er een verkoper naar me toe en die vroeg wat ik aan het doen was, of ik alleen kwam kijken en dan spullen ging kopen op internet. Holy shit son nu wel ja :P nog nooit zo onbeschoft benaderd in een winkel.
Tsja.. onderdeel van die heerlijke DMG toko uit Waalwijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Tuff schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:13:
nog iemand een tip voor een goede Plafond unit? Ik heb een siemens wandschouw, schuin model op het oog maar denk dat ik toch liever inbouw unit wil in een koof tegen het plafond aan. Het mooiste natuurlijk als de unit te bedienen is met de siemens StudioLine Inductie kookplaat.
Het is niet mogelijk om een Siemens plafondunit te bedienen op de Siemens inductiekookplaat. Je bedient hem met de afstandsbediening.

Als je zoekt naar een afzuigkap die te koppelen is aan de inductiekookplaat dan zijn er de Siemens wandschouwkappen met de cookConnect functie (diverse functies van de afzuigkap direct te bedienen via de kookplaat), die kan je koppelen aan een Siemens inductiekookplaat met ook een cookConnect functie. Om een voorbeeld te noemen van een setje: LC91KWW60S + EX877LVV1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 22:57

AJM

d0s schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:24:

Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken met daarin de Novy D6830 in een koof boven ons kookeiland. Ondanks de ruimte tussen het eiland en de koof zijn we best trevreden over de afzuigkap, we hebben een direct afvoer door ons platte dak naar buiten en dat werkt prima. De afzuigkap vind ik ook best stil te noemen, zelfs op de hoogte stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

AJM schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:24:
[...]

Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken met daarin de Novy D6830 in een koof boven ons kookeiland. Ondanks de ruimte tussen het eiland en de koof zijn we best trevreden over de afzuigkap, we hebben een direct afvoer door ons platte dak naar buiten en dat werkt prima. De afzuigkap vind ik ook best stil te noemen, zelfs op de hoogte stand.
Dank je wel voor je ervaring. Mijn vriendin vindt de 30cm inbouwdiepte helaas te veel, dus we overwegen nu de Novy 6810 (20 cm inbouwhoogte). Het nadeel: hij maakt fors meer lawaai tov de Novy 6830.

Update: en toch maar direct de Novy 6830 aangeschaft. Hij stond heel toevallig te koop in de Keukenloods.nl outlet in Zaandam (toevallig om de hoek waar ik werk) voor €899, daarvoor kon ik hem echt niet laten liggen :)

Geopende verpakking, maar verder gloednieuw in piepschuim en folie er nog op.

[ Voor 18% gewijzigd door d0s op 19-07-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-06-2022
JJschr schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Het is niet mogelijk om een Siemens plafondunit te bedienen op de Siemens inductiekookplaat. Je bedient hem met de afstandsbediening.

Als je zoekt naar een afzuigkap die te koppelen is aan de inductiekookplaat dan zijn er de Siemens wandschouwkappen met de cookConnect functie (diverse functies van de afzuigkap direct te bedienen via de kookplaat), die kan je koppelen aan een Siemens inductiekookplaat met ook een cookConnect functie. Om een voorbeeld te noemen van een setje: LC91KWW60S + EX877LVV1E
In mijn geval heb ik een ladekast van 80.. kookplaat van 60 erin en dan een dampkap van 90 is te breed waardoor mijn keuze weer beperkt is. (Ik zit aan 1 kant tegen een hoge koelkast aan) een wandschouw die aan 1 kant 10cm breder is dan de ladekast zou mij enorm storen. Schuine dampkappen van 80 zijn heel beperkt

Met een inbouwunit kan ik wel 5cm aan 2 kanten verdelen

[ Voor 3% gewijzigd door Tuff op 20-07-2018 07:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even 2 dingen, waarom überhaupt een kookplaat van 60cm? Met 2 pannen loop je al te ruzieën, ik ben erg blij met een plaat van 80...

En wandafzuiger van 80 zijn er zat hoor, ik heb zelf een Whirlpool omdat die wel zilver is en de vervangfilters een stuk beter te betalen zijn, maar Bosch en Siemens hebben er ook diverse modellen voor in die maat, en zoveel merken.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 11:51
d0s schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Dank je wel voor je ervaring. Mijn vriendin vindt de 30cm inbouwdiepte helaas te veel, dus we overwegen nu de Novy 6810 (20 cm inbouwhoogte). Het nadeel: hij maakt fors meer lawaai tov de Novy 6830.

Update: en toch maar direct de Novy 6830 aangeschaft. Hij stond heel toevallig te koop in de Keukenloods.nl outlet in Zaandam (toevallig om de hoek waar ik werk) voor €899, daarvoor kon ik hem echt niet laten liggen :)

Geopende verpakking, maar verder gloednieuw in piepschuim en folie er nog op.
Er staat ook een Novy 1778 op, gebeld maar helaas is dit ook al het nieuwe type met enkele slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 22:59
Vorig jaar een huis gekocht waar een (Ikea) keuken van 17 jaar oud in zit. Idee was om het even met deze keuken te doen, maar valt nu bijna uit elkaar van ellende.

Vanwege de vloerverwarmingspomp die nu in een keukenkast zit zijn we beperkt met de mogelijkheden. Deze pomp zit ook nog eens voor een koof waar de leidingen van boven door naar beneden lopen. Ook loopt er links onderaan het plaatje een stuk van de trap langs het plafond. Voor alle duidelijkheid daarom een plattegrond.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/rmusters/keuken/4.png

Onze wensen zijn een witte greeploze keuken met een donker grijs composiet blad. Qua apparatuur wilde we minimaal Bosch, Siemens of AEG (vanwege slechte ervaring met b-merken). En het liefste onder het budget blijven van €10.000 voor de keuken en montage ervan.

Met deze plattegrond en wensen zijn we naar de Keukenkampioen (Spijkenisse) en naar Superkeukens (Hellevoetsluis) geweest. Bij keukenkampioen hebben we even gezeten en wat getekend. Ze wilde graag ons budget weten maar heb hierbij aangegeven dat ik gewoon een simpele keuken wil zonder al te veel poespas. Ditzelfde ook bij Superkeukens. Hebben beide een zelfde soort keuken getekend met een hoge kastenwand van 220cm aan de rechterkant en de rest allemaal laag. Keukenkampioen kwamen we op een prijs van €15.000, wat te hoog was. Geen zin in het bied spelletje op het moment dus dit laten we even rusten.

Daarna bij superkeukens prettig geholpen, eerste gesprek/offerte heeft de verkoper er Etna apparatuur erin gezet omdat hij daar goede ervaring mee had. 2e gesprek heb ik aangegeven dit niet te willen, is toen wel Aeg ingekomen, maar hij gaf zelf ook (op een vriendelijke manier) aan dat als ik het zelf ergens goedkoper kan krijgen ik hier vrij in ben het op deze manier te regelen. Hebben nu de volgende offerte liggen voor de volgende keuken.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/rmusters/keuken/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/rmusters/keuken/5.jpg
De linker kast komt gelijk met de andere hoge kasten, foutje in de tekening

Is een Nobilla keuken met supermat witte frontjes. Apparatuur heb ik via keukenloods de volgende offerte liggen:

Combi oven/magnetron: AEG KME761000M (of KME861000M maar is iets duurder) Iemand ervaring met 1 van deze 2 combi ovens?
Inductie: AEG IKB84431FB
Plafondunit afzuigkap: AEG DCE5980HM
Koelkast: AEG SKS51000S
Vaatwasser: AEG FSK52610Z

Totale prijs is dan rond de €8500 waar nog wel de installatie en wat kleine dingetjes als een kraan bij komt. Denk best een redelijke prijs. Heeft iemand nog tips of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55
Ik zou Superkeukens vragen om de keuken om te zetten naar een Schuller. De deur van de koelkast kan dan kleiner gemaakt worden en je krijgt niet zo'n lelijke hoge plint. Ik neem aan dat je weet dat de plint 20cm hoog word als je kiest voor een dun werkblad?

Wat is de rede dat de kast op het werkblad naar achter valt? Het zou natuurlijk veel mooier zijn als deze gelijk ligt met de 2 andere kasten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Zal eens navragen wat daar de mogelijkheden in zijn. We hebben expres voor een dun werkblad gekozen vanwege de looks (werkblad van 20mm dikte).

Die kast is een foutje bij de tekening, vergeten erbij te zetten. Hij komt inderdaad gelijk met de andere kasten. Wordt ook 1 deur, maar kon niet in de tekening gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik bedoelde trouwens dat de deur van de koelkast kleiner kan zodat de combi lager komt te zitten. Met de hoge plint van Nobillia en de grote koelkastdeur zit de combi veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:52:
Ik bedoelde trouwens dat de deur van de koelkast kleiner kan zodat de combi lager komt te zitten. Met de hoge plint van Nobillia en de grote koelkastdeur zit de combi veel te hoog.
Ah op die manier. We zijn beide best lang dus verwachten hier geen problemen mee, in onze vorige keuken hadden we dit op dezelfde manier en was het ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Joopieboy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:07:
Even 2 dingen, waarom überhaupt een kookplaat van 60cm? Met 2 pannen loop je al te ruzieën, ik ben erg blij met een plaat van 80...

En wandafzuiger van 80 zijn er zat hoor, ik heb zelf een Whirlpool omdat die wel zilver is en de vervangfilters een stuk beter te betalen zijn, maar Bosch en Siemens hebben er ook diverse modellen voor in die maat, en zoveel merken.
Wandafzuiging van 80 die ik kan bedienen vanaf de siemens kookplaat bedoelde ik...ik heb een muur van 2.09 waarop ik een hoge koelkast kwijt moet aan de linkerkant.. dan een ladeblok van 80 en dan een linksdraaiende lemans kast die ik dan nog eens een paar cm moet inkorten ook om hem ertussen te krijgen 60+verticale greeptlijst+80+65 en dan moet er nog een passtuk naast de koelkast zodat de koelkastdeur voldoende open kan.

Dan wil ik echt geen kookplaat van 80 in een kast van 80 proberen proppen en dan tegen de koelkast aan leggen.. ik heb gewoon heel beperkte ruimte. We zijn het gewend met een plaat van 60x60

De Siemens ED775FPC1E inbouw inductiekookplaat is 70cm breed die zou mss wel kunnen al weet ik niet of die geschikt is/zijn voor vlakinbouw. De andere kookplaat EX607LYC1E van 60 gaf dat wel aan bij de specs

[ Voor 9% gewijzigd door Tuff op 20-07-2018 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

We zitten momenteel in de afbouwfase van onze nieuwbouw woning en zodoende is gisteren eindelijk de keuken geïnstalleerd (aanvankelijk eind 2016 voor het eerst ontworpen en tot een overeenkomst gekomen).
We zijn echt lyrisch over het mooie/strakke resultaat.
Alle apparatuur in de keuken is Siemens studioline. Echter, na het testen van de afzuigkap blijkt dat deze geen CookConnect functionaliteit heeft en de kookplaat wel! Dit, terwijl we hier bij het ontwerp van de keuken nadrukkelijk rekening mee hadden gehouden.
Nu zit ik op de website van Siemens te bladeren en lijkt het zelfs alsof er geen enkele wandschouwkap meer is met CookConnect functie (enkel decoratieve wandkappen en downdraft afzuigingen met deze functionaliteit).
Is er toevallig iemand die meer thuis is in de Siemens keuken apparatuur en dit kan bevestigen? Ik snap niet hoe het kan dat ik eind 2016 een order had afgesloten waar deze functionaliteit wel in zat (tussentijds was het model kap een keer gewijzigd door de leverancier Bruynzeel en toen was de functionaliteit plots niet meer aanwezig).
Klopt het dat Siemens deze functionaliteit heeft weggehaald bij alle Wandschouw kappen?

PS. Hier nog een foto van de keuken voor de volledigheid :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ry1oA5pnzwdMOTIyoh15EXDK/full.jpg

Apparatuurlijst:
Kookplaat: EX877KYX1E
Afzuigkap: LC91BA58S2
Vaatwasser: SN678X36TE
Inbouwoven: CM678G4S1
Koelkast: KL34VV22FF
Kraan: Grohe Minta Touch Supersteel met L-uitloop

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 21-07-2018 08:41 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lookslikeyou schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:38:
Vorig jaar een huis gekocht waar een (Ikea) keuken van 17 jaar oud in zit. Idee was om het even met deze keuken te doen, maar valt nu bijna uit elkaar van ellende.

Vanwege de vloerverwarmingspomp die nu in een keukenkast zit zijn we beperkt met de mogelijkheden. Deze pomp zit ook nog eens voor een koof waar de leidingen van boven door naar beneden lopen. Ook loopt er links onderaan het plaatje een stuk van de trap langs het plafond. Voor alle duidelijkheid daarom een plattegrond.

[afbeelding]

Onze wensen zijn een witte greeploze keuken met een donker grijs composiet blad. Qua apparatuur wilde we minimaal Bosch, Siemens of AEG (vanwege slechte ervaring met b-merken). En het liefste onder het budget blijven van €10.000 voor de keuken en montage ervan.

Met deze plattegrond en wensen zijn we naar de Keukenkampioen (Spijkenisse) en naar Superkeukens (Hellevoetsluis) geweest. Bij keukenkampioen hebben we even gezeten en wat getekend. Ze wilde graag ons budget weten maar heb hierbij aangegeven dat ik gewoon een simpele keuken wil zonder al te veel poespas. Ditzelfde ook bij Superkeukens. Hebben beide een zelfde soort keuken getekend met een hoge kastenwand van 220cm aan de rechterkant en de rest allemaal laag. Keukenkampioen kwamen we op een prijs van €15.000, wat te hoog was. Geen zin in het bied spelletje op het moment dus dit laten we even rusten.

Daarna bij superkeukens prettig geholpen, eerste gesprek/offerte heeft de verkoper er Etna apparatuur erin gezet omdat hij daar goede ervaring mee had. 2e gesprek heb ik aangegeven dit niet te willen, is toen wel Aeg ingekomen, maar hij gaf zelf ook (op een vriendelijke manier) aan dat als ik het zelf ergens goedkoper kan krijgen ik hier vrij in ben het op deze manier te regelen. Hebben nu de volgende offerte liggen voor de volgende keuken.

[afbeelding]
[afbeelding]

Is een Nobilla keuken met supermat witte frontjes. Apparatuur heb ik via keukenloods de volgende offerte liggen:

Combi oven/magnetron: AEG KME761000M (of KME861000M maar is iets duurder) Iemand ervaring met 1 van deze 2 combi ovens?

Totale prijs is dan rond de €8500 waar nog wel de installatie en wat kleine dingetjes als een kraan bij komt. Denk best een redelijke prijs. Heeft iemand nog tips of opmerkingen?
Heb je de apparaten ook uitgeprobeerd? AEG is m.i. geen topkwaliteit (meer). Niet te vergelijken qua feel met BSH/Miele etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Da_maniaC schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:37:
We zitten momenteel in de afbouwfase van onze nieuwbouw woning en zodoende is gisteren eindelijk de keuken geïnstalleerd (aanvankelijk eind 2016 voor het eerst ontworpen en tot een overeenkomst gekomen).
We zijn echt lyrisch over het mooie/strakke resultaat.
Alle apparatuur in de keuken is Siemens studioline. Echter, na het testen van de afzuigkap blijkt dat deze geen CookConnect functionaliteit heeft en de kookplaat wel! Dit, terwijl we hier bij het ontwerp van de keuken nadrukkelijk rekening mee hadden gehouden.
Nu zit ik op de website van Siemens te bladeren en lijkt het zelfs alsof er geen enkele wandschouwkap meer is met CookConnect functie (enkel decoratieve wandkappen en downdraft afzuigingen met deze functionaliteit).
Is er toevallig iemand die meer thuis is in de Siemens keuken apparatuur en dit kan bevestigen? Ik snap niet hoe het kan dat ik eind 2016 een order had afgesloten waar deze functionaliteit wel in zat (tussentijds was het model kap een keer gewijzigd door de leverancier Bruynzeel en toen was de functionaliteit plots niet meer aanwezig).
Klopt het dat Siemens deze functionaliteit heeft weggehaald bij alle Wandschouw kappen?

PS. Hier nog een foto van de keuken voor de volledigheid :)

[afbeelding]

Apparatuurlijst:
Kookplaat: EX877KYX1E
Afzuigkap: LC91BA58S2
Vaatwasser: SN678X36TE
Inbouwoven: CM678G4S1
Koelkast: KL34VV22FF
Kraan: Grohe Minta Touch Supersteel met L-uitloop
Waarom heb je gekozen voor een andere kleur plint dan je keuken?
Hoe hoog zijn je lage en hoge kastjes en hoe hoog is je plint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
MikeyMan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:56:
[...]

Heb je de apparaten ook uitgeprobeerd? AEG is m.i. geen topkwaliteit (meer). Niet te vergelijken qua feel met BSH/Miele etc.
Is AEG werkelijk zo slecht? Wij twijfelen tussen AEG, Siemens, NEFF (valt waarschijnlijk af wegen de touchscreen bediening ovens die we niet fijn vinden werken, maar die side&hide he :D die had ook op de Siemens moeten zitten :D ) of ATAG maar die laatste vind ik ook niet alles. Dus waarschijnlijk AEG of Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:17
Persoonlijke ervaring of gevoel? Mijn ervaring is namelijk anders. Siemens apparaten die te snel kapot gaan en vervolgens een belabberde service. Ik heb nu AEG en ben daar erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Timmy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:00:
[...]

Persoonlijke ervaring of gevoel? Mijn ervaring is namelijk anders. Siemens apparaten die te snel kapot gaan en vervolgens een belabberde service. Ik heb nu AEG en ben daar erg tevreden over.
Ik zeg ook qua feel. N=1 ervaringen over service of levensduur vind ik lastig om een uitspraak over te doen. Maar qua kwaliteitsbeleving vind ik AEG echt brol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:17
MikeyMan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:00:
Ik zeg ook qua feel. N=1 ervaringen over service of levensduur vind ik lastig om een uitspraak over te doen. Maar qua kwaliteitsbeleving vind ik AEG echt brol.
Mijn oordeel is gebaseerd op ervaring, natuurlijk kan je pech (of mazzel) hebben maar voor zover ik kan beoordelen maakt AEG prima apparatuur. Dat wordt ook beaamt door een kennis die een keukenzaak heeft en relatief weinig serviceverzoeken krijgt.

In mijn nieuwe keuken komt uitsluitend AEG apparatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Da_maniaC schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:37:
Er is geen blok design wandshouwkap met cookConnect. Het zit enkel op de headroom design wandshouwkappen. Als het een order is van eind 2016 is de kans aanwezig dat er een product uit jouw order uit het Siemens assortiment loopt. Vrijwel altijd zijn er mogelijke opvolgers, echter kunnen eigenschappen anders zijn. Het is aan Bruynzeel je hierover te informeren. Je kunt de situatie zoals die is accepteren of je beklag doen bij Bruynzeel en de mogelijkheid bespreken om de kap te vervangen voor een cookConnect headroom design wandschouwkap (er vanuit gaande dat je die überhaupt mooi vind). Het laatste is je goed recht, maar ik verwacht niet dat Bruynzeel hier makkelijk in mee gaat. Immers is er een prijsverschil en kunnen zij je huidige kap niet naar de fabrikant retourneren, omdat die reeds geïnstalleerd is. Tot slot: Mooie keuken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

JJschr schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Er is geen blok design wandshouwkap met cookConnect. Het zit enkel op de headroom design wandshouwkappen. Als het een order is van eind 2016 is de kans aanwezig dat er een product uit jouw order uit het Siemens assortiment loopt. Vrijwel altijd zijn er mogelijke opvolgers, echter kunnen eigenschappen anders zijn. Het is aan Bruynzeel je hierover te informeren. Je kunt de situatie zoals die is accepteren of je beklag doen bij Bruynzeel en de mogelijkheid bespreken om de kap te vervangen voor een cookConnect headroom design wandschouwkap (er vanuit gaande dat je die überhaupt mooi vind). Het laatste is je goed recht, maar ik verwacht niet dat Bruynzeel hier makkelijk in mee gaat. Immers is er een prijsverschil en kunnen zij je huidige kap niet naar de fabrikant retourneren, omdat die reeds geïnstalleerd is. Tot slot: Mooie keuken 8)
Ik heb inderdaad het verhaal ook even naar bruynzeel op mail gezet om te kijken hoe men reageert. De diagonale kappen vind ik echt huiveringwekkend maar er is een volledig verticaal model dat er wel strak uitziet. Geen idee of dat ook geplaatst kan worden icm het huidige kanaal.
En, thanks. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
[...]

Ervaring in de winkel was prima, van alles even open gedaan. En vond het verglijkbaar met bijvoorbeeld Siemens of Bosch. Nu is dit ook persoonlijk. En gekozen voor het hob2hood vanwege de plafondunit afzuigkap maar ook gewoon als hebbedingetje :)
Vind het wel mooi zo met die donker kleurige plint. De grepen van de kasten zijn rvs? Zitten nog te twijfelen of we de plint wit willen of juist zo een vergelijkbare kleur als jij heb.

[ Voor 24% gewijzigd door lookslikeyou op 21-07-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
oops dubbelpost, deze kan weg

[ Voor 93% gewijzigd door lookslikeyou op 21-07-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

[b][message=55898859,noline]lookslikeyou schreef op zaterdag 21 juli 2018

Vind het wel mooi zo met die donker kleurige plint. De grepen van de kasten zijn rvs? Zitten nog te twijfelen of we de plint wit willen of juist zo een vergelijkbare kleur als jij heb.
Thanks! De grepen zijn RVS inderdaad, plint is antraciet. Dat is zo gedaan op aanraden van de verkoper omdat het iets mooier contrasteerd dan wit. We zijn verder echt enorm blij met de keuken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:35

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe gaat het onderste kastje, links naast de hoge kast open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Mutybay schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Hoe gaat het onderste kastje, links naast de hoge kast open?
Dat wordt een push to open systeem. Leek ons het mooiste, in plaats van hier ook een verticale greeplijst. Dan hebben de middelste en rechter kast op dezelfde plek dit zitten, en links helemaal strak.
Da_maniaC schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Thanks! De grepen zijn RVS inderdaad, plint is antraciet. Dat is zo gedaan op aanraden van de verkoper omdat het iets mooier contrasteerd dan wit. We zijn verder echt enorm blij met de keuken. :)
Wij zijn nog aan het twijfelen tussen antraciet grepen of zoals jullie het hebben. Blijft lastig zulke kleine details.

Van de week wel nog bij een lokale keukenwinkel geweest (Van Noort in Zuidland) erg prettig geholpen door de verkoopster. Prijzen liggen er alleen iets hoger als bij superkeukens, maar heb zelf het idee dat je ook een stuk betaald voor service. Vooral ook omdat deze op 5 minuten fietsen is. Met name apparatuur is daar een stuk duurder. Ze gaven wel aan dat we dit ook los kunnen bestellen maar de monteurs (ZZP'ers) deze niet erin zetten vanwege garantie. Willen van de week nog het gesprek over aangaan of daar nog ruimte in is. to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Wat hebben jullie voor plinthoogte en werkhoogte? Ik heb nu 72hoge kasten.. plint van 15 en 4cm werkblad=91 werkhoogte.. nieuwe keuken is 78corpushoogte en 1.5 dik keramiek..

Ga ik voor iets hogere werkruimte met weer 15cm plint of ga ik naar 12.5cm plint en dat is 1cm hoger dan ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 17:41
Tuff schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:22:
Wat hebben jullie voor plinthoogte en werkhoogte? Ik heb nu 72hoge kasten.. plint van 15 en 4cm werkblad=91 werkhoogte.. nieuwe keuken is 78corpushoogte en 1.5 dik keramiek..

Ga ik voor iets hogere werkruimte met weer 15cm plint of ga ik naar 12.5cm plint en dat is 1cm hoger dan ik nu heb...
Wij hebben 78 cm hoge kastjes met een plint van 10 cm en blad van 4 cm (totaal dus 92 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:58
Lassy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:15:
[...]

Wij hebben 78 cm hoge kastjes met een plint van 10 cm en blad van 4 cm (totaal dus 92 cm).
Wij hebben 87,5 cm hoge kastjes met plint van 5 cm. Totaal 93,7cm hoog met blad van 12mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:11
Joopieboy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:07:

80cm is het dan ook weer net niet. Dan kun je beter >85 cm nemen. Of juist wel 60cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Oef...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ontwerp niet echt mooi vind.

Met zo'n vorm zou ik gaan voor bovenkastjes en die kast rechts achter op je aanrechtblad vervangen door een kast die naar voren opent, niet naar de zijkant. Zoals het nu is lijkt het me akelig onpraktisch. (Je deur schuift immers over je aanrecht heen en je komt nauwelijks bij die deuren.)

Ook die balk boven (waar ws je afzuiging doorheen loopt?) vind ik er nogal gekunsteld uit zien.

En die hoge plint. Zelfs Ikea kan naar 8cm en da's een van de redenen waarom we voor Ikea zijn gegaan. (Andere leverancier zat geloof ik op 12cm of 20cm en dat vind ik beiden veel te hoog.)

Hoe dan ook, ik zou er een L-vorm van maken, koelkast en hoog spul in de lange poot van de L en als je ruimte te kort komt, eventueel een losse (niet-inbouw) koelkast rechts zetten. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:24
Wij zijn ook in de race voor een keuken in onze nieuwbouwwoning. We hebben de eerste offerte inmiddels binnen.

Het gaat om een opstelling met aan de voorkant een rij lage kasten en een hoge kast waarin de koelvriescombinatie komt. Daarvoor komt een kookeiland van 120x180.

Op zich hebben we een nette offerte ontvangen, qua prijs denk ik wel dat het goedkoper kan.
Totaal: 13,5k excl montage. De apparatuur is wel te duur t.o.v. internetprijzen. Werkblad en kasten kan ik moeilijk vergelijken, maar een grove inschatting is dat dit ook wel goedkoper zou kunnen.

De montage heb ik er in de offerte bewust even buiten gelaten om te kijken of het het waard is om dit zelf te (laten, dus iemand anders dan keukenboer) doen.

Wat is jullie ervaring met het zelf (laten) monteren van een keuken?

[ Voor 31% gewijzigd door WSL036 op 24-07-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

Shunt

Boe

WSL036 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:00:
Wij zijn ook in de race voor een keuken in onze nieuwbouwwoning. We hebben de eerste offerte inmiddels binnen.
Het gaat om een opstelling met aan de voorkant een rij lage kasten en een hoge kast waarin de koelvriescombinatie komt. Daarvoor komt een kookeiland van 120x180.

Op zich een nette offerte ontvangen, qua prijs denk ik wel dat het goedkoper kan.
- Apparatuur: 3860, waarbij voornamelijk Zanussi is gebruikt.
- Werkblad: 4630 Granieten werkblad van 245x65 en 180x120
- Kastenwerk: 5040
Totaal: 13,5k excl montage

Qua apparatuur denk ik dat ik niet voor Zanussi wil gaan. Zat zelf aan AEG te denken.
Wat is jullie ervaring met het zelf (laten) monteren van een keuken?
Met deze info zie ik in mijn glazen bol dat het ook voor 10k kan!
Nee maar even serieus zonder wat meer info kunnen wij hier natuurlijk totaal geen inschatting maken.
Wat voor merk kasten gaat het om, welke apparatuur (exacte types). Hoe dik is het werkblad enz enz.

Voor een keuken met zanussi komt het mij direct duur over vooral inclusief montage. Ik heb zelf een groter eiland (wel alleen een eiland en geen extra keukenblad van 2.4 meter. Maar dan alles met siemens IQ700 spul en dat is 14k incl montage.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:24
Shunt schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:53:
[...]

Met deze info zie ik in mijn glazen bol dat het ook voor 10k kan!
Nee maar even serieus zonder wat meer info kunnen wij hier natuurlijk totaal geen inschatting maken.
Wat voor merk kasten gaat het om, welke apparatuur (exacte types). Hoe dik is het werkblad enz enz.

Voor een keuken met zanussi komt het mij direct duur over vooral inclusief montage. Ik heb zelf een groter eiland (wel alleen een eiland en geen extra keukenblad van 2.4 meter. Maar dan alles met siemens IQ700 spul en dat is 14k incl montage.
Sorry mijn vraag is niet helemaal duidelijk.
Ik weet al waar ik op zou kunnen besparen en wat dus in mijn ogen te duur is.

Ik ben meer benieuwd naar of er mensen zijn die zelf hun keuken hebben gemonteerd of dit door een derde hebben laten doen. Ik ben benieuwd of dit de besparing waard is.

Ik maak mijn originele post wel wat duidelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

Shunt

Boe

WSL036 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Sorry mijn vraag is niet helemaal duidelijk.
Ik weet al waar ik op zou kunnen besparen en wat dus in mijn ogen te duur is.

Ik ben meer benieuwd naar of er mensen zijn die zelf hun keuken hebben gemonteerd of dit door een derde hebben laten doen. Ik ben benieuwd of dit de besparing waard is.

Ik maak mijn originele post wel wat duidelijker :P
Tja je zult met een andere keuken zetter best wat besparen, denk ergens in de richting van een 500/800 euro. Persoonlijk vind ik het niet waard omdat je dan zelf alles kunt gaan regelen met maten die moeten kloppen alle onderdelen die met schade geleverd zijn (en je natuurlijk pas ziet zodra het geheel staat) laten fixen door de keuken leverancier. Als je bij budget toko's aan het kijken bent is het wellicht wel waard om daar eens rond te shoppen die gebruiken 9 van de 10 keer toch gewoon een hoop ZZP'ers dus dan kan je net zo goed zelf voor een ZZP'er gaan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ik zie wat er wordt geoffreerd voor montage is dat tussen de 1500 en de 1800 euro op een keuken van rond de 35k.

Ik zou het zelf best doen voor een goedkopere keuken, maar eerlijk gezegd, met de argumenten hierboven, is het vaak de moeite niet. Zeker niet om dan voor een besparing voor 500 euro nog gezeur op de hals te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Wij hebben €1900 betaald voor de montage van een keuken van 28K, en geloof mij, ik vond het meer dan waard. Twee mannen zijn 4 dagen bezig geweest met de installatie, en het inbouwen van de hoge kasten. Super netjes en secuur hebben ze gewerkt.

Dit hebben we ook al meerdere malen van andere mensen gehoord, oa 3 monteurs van Miele (onze kookplaat bleek een maandagochtend model, deze is uiteindelijk ook vervangen, ging overigens ook allemaal zeer soepel en zonder discussie). Deze monteurs van Miele gaven ook aan dat alles zeer netjes gemonteerd was, waardoor ze zonder schade de kookplaat konden vervangen (inductie met afzuiging naar beneden), dikwijls ziens ze dat alles dicht gekit is, en er onmogelijk zonder schade meer bij te komen is. Ook over dit soort dingen moet je nadenken als je een monteur uitkiest, is het apparatuur netjes te verwijderen?

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
unezra schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:11:
[...]

Oef...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ontwerp niet echt mooi vind.

Met zo'n vorm zou ik gaan voor bovenkastjes en die kast rechts achter op je aanrechtblad vervangen door een kast die naar voren opent, niet naar de zijkant. Zoals het nu is lijkt het me akelig onpraktisch. (Je deur schuift immers over je aanrecht heen en je komt nauwelijks bij die deuren.)

Ook die balk boven (waar ws je afzuiging doorheen loopt?) vind ik er nogal gekunsteld uit zien.

En die hoge plint. Zelfs Ikea kan naar 8cm en da's een van de redenen waarom we voor Ikea zijn gegaan. (Andere leverancier zat geloof ik op 12cm of 20cm en dat vind ik beiden veel te hoog.)

Hoe dan ook, ik zou er een L-vorm van maken, koelkast en hoog spul in de lange poot van de L en als je ruimte te kort komt, eventueel een losse (niet-inbouw) koelkast rechts zetten. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening. :)
Hier hebben we ook over na zitten denken. Maar we hebben bij de koof (de meest rechter hoge kast op de foto) nog een kast ervoor nodig omdat daar de vloerverwarming pomp zit, dit zou er niet netjes uit gaan zien. We wilde graag ook veel lage kasten omdat het een redelijk donkere hoek is. Mogelijk dat deze render een beter beeld geeft.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/rmusters/keuken/8.JPG
afzuigkap komt wel in een aparte koof en niet in verlaagd plafond, deze koof loopt over in de dicht gemaakte muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

lookslikeyou schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:37:
[...]
Hier hebben we ook over na zitten denken. Maar we hebben bij de koof (de meest rechter hoge kast op de foto) nog een kast ervoor nodig omdat daar de vloerverwarming pomp zit, dit zou er niet netjes uit gaan zien. We wilde graag ook veel lage kasten omdat het een redelijk donkere hoek is. Mogelijk dat deze render een beter beeld geeft.

[afbeelding]
afzuigkap komt wel in een aparte koof en niet in verlaagd plafond, deze koof loopt over in de dicht gemaakte muur
Die render ziet er inderdaad beter en logischer uit. Heb je eventueel een tekening van bovenaf, met de verwarmingspomp daarin ook ingetekend?

Blijkbaar heb ik over de vloerverwarmingspomp heen gelezen, sorry. :)

Een radicaal idee:

Rechter kast met vloerverwarming laten staan (dus zoals nu, pomp daar in weggewerkt), een U-vormig aanrechtblad maken dat daar op aan sluit, bovenkastjes waarin je je afzuiging weg werkt.

Levert je veel opbergruimte op en ik denk dat het mooier is dan zo'n koof met enkel een buis voor de afzuiging. Afzuigbuis kun je dan *in* de kastjes weg werken. (Effectief bouw je dan je kastjes dus over de buis heen.)

Met de juiste kleur kastjes en verlichting moet dat volgens mij te doen zijn ook al is het een donkere hoek.

Ikea heeft nu zoiets als dit dat je onder de kastjes monteerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.ecobright.nl/wms/fm/userfiles/catalogus/attachments/thumb-300-300/led-paneel-120x30-4000k-840-basic.jpg
https://www.ecobright.nl/...aneel-120x30-4000k-basic/

Effectief een LED paneel dus dat over je hele aanrecht een mooi egaal licht geeft.

Qua wegwerken van de afzuigbuis in je keukenkastjes, dat is hoe wij het gaan doen. Gisteren bij Ikea geweest voor de bestelling en goddank vanochtend een rekenfout ontdekt waardoor we tóch voor 240 hoge kasten kunnen gaan ipv 220 hoge kasten. Dat betekend wel: zagen in de bovenste kastjes. Daar moet horizontaal een afzuigbuis doorheen worden gemaakt. Maar dat lossen we op 18 september wel op. Volgens onze aannemer is dat geen probleem. (Bij ons moet de afzuiging een meter of 3 horizontaal om daarna vertikaal door het dak gestoken te worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiz
Kan iemand mij ervaringen delen met een Elementa keuken van Häcker? Is dit een goedkopere lijn? Heeft iemand bedacht; dit ga ik niet doen omdat er een betere keuze was?
Dankjewel voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

De keuken is gistereren definitief besteld!

Eigenlijk eergisteren al, maar gisterenochtend bedacht ik me dat we ons vergist hadden in de hoogte van de keuken. De keuken is geen ~247cm maar ~254cm hoog na verbouwing (plafond gaat omhoog) waardoor opeens tóch 240cm kasthoogte mogelijk is ipv de 220cm waar we maandag nog mee zaten. Rap gebeld, gisterenavond langs gegaan en op tijd de bestelling kunnen wijzigen.

240 ipv 220 is niet alleen veel mooier om te zien (geen gigantische passtukken), maar levert ons ook nog eens een ruwe 5,5 meter extra plankruimte op. Enige nadeel is dat de afzuigbuis door de kastjes heen gezaagd moet worden. Iets meer gedoe, gaten in de kast en je verliest 15cm plank ruimte. Dat weegt ruim op tegen dat het er veel fraaier uit ziet en er nog steeds een ruwe 5,5 meter plankruimte bij komt.

Tekening is die van maandag, er is geen nieuwe tekening gemaakt omdat domweg de order zelf is aangepast door een buitengewoon vakkundige en behulpzame medewerker. :)

Paar aantekeningen:
  • De lege stukken boven worden afgedekt met hetzelfde plaatmateriaal als waar de deurtjes van zijn (zelfde kleur ook), dat is nu nog maar iets van 6cm ipv 26 in dit ontwerp
  • Kastje rechts krijgt de volledige 240cm hoogte. Rechts is een ondiepe kast, daar achter is een leidingkoker waar oa nog een riolering bij getrokken moet worden
  • Opvulstuk links word geen 5cm opvulstuk maar ~1,5cm zodat rechts wél 5cm plaat kan en de deuren niet tegen de muur aan slaan.
  • Apparatuur op de afzuigkap na word Siemens IQ-nogwat, is ook al besteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nk0d40CSRDAf49t3j6GahO60/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jmJ883dLYoB9rL7XeMO3vH04/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oHdOvE4biNrPop2jVVNCFaJB/full.png

Na lang wikken en wegen besloten tóch gewoon voor het Ikea blad te gaan ondanks een levertijd van 5 weken ná plaatsing keuken en tijdelijk blad. We twijfelden nog omdat de keuken dan pas ergens eind oktober écht helemaal af is (de achterwand moet ook nog betegeld worden en dat kan pas na plaatsing maatwerkblad), maar we voelen ons hier uiteindelijk toch prettiger bij.

Ben héél erg benieuwd of het straks (3e week september) allemaal zo uit pakt als we hopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er wijken twee bovenkastjes af qua maatvoering, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:49:
Er wijken twee bovenkastjes af qua maatvoering, klopt dat?
Ik denk dat het klopt, maar gok even op welke kastjes je doelt. :)

Er is 1 kast waar geen strip onder getekend staat (4e kast van links), daar komt de afzuigkap. Afzuigkap is geïntegreerd in de kast, dus heeft geen verlichtingsplaat zoals de rest van de kasten wel heeft.

Rechts daarvan, bij dat witte gat, komen de oven en combi magnetron waardoor het kastje daarboven niet uit lijnt met de rest. (Dat was niet te voorkomen anders dan door ze op een andere hoogte te zetten en dat willen we niet.) Rechts daarnaast komt de koel/vries combinatie.

Helemaal rechts, die 40cm brede 37cm diepe kast, krijgt sowieso compleet andere deuren dus het kán zijn dat die nu wel weer gaan uitlijnen met de rest. (Maar 100% zeker ben ik daar niet van. Het is gisteren wel helemaal opnieuw nagerekend.)

Qua breedte maten is het:
| 60 | 80 | 80 | 80 | 60 | 60 (combi + oven) | 60 (koel/vries) | 40 (opvulkast, 37cm diep) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:08:
[...]

Ik denk dat het klopt, maar gok even op welke kastjes je doelt. :)

Er is 1 kast waar geen strip onder getekend staat (4e kast van links), daar komt de afzuigkap. Afzuigkap is geïntegreerd in de kast, dus heeft geen verlichtingsplaat zoals de rest van de kasten wel heeft.

Rechts daarvan, bij dat witte gat, komen de oven en combi magnetron waardoor het kastje daarboven niet uit lijnt met de rest. (Dat was niet te voorkomen anders dan door ze op een andere hoogte te zetten en dat willen we niet.) Rechts daarnaast komt de koel/vries combinatie.

Helemaal rechts, die 40cm brede 37cm diepe kast, krijgt sowieso compleet andere deuren dus het kán zijn dat die nu wel weer gaan uitlijnen met de rest. (Maar 100% zeker ben ik daar niet van. Het is gisteren wel helemaal opnieuw nagerekend.)

Qua breedte maten is het:
| 60 | 80 | 80 | 80 | 60 | 60 (combi + oven) | 60 (koel/vries) | 40 (opvulkast, 37cm diep) |
Ah check :)

Past standaard spul inmiddels wel fatsoenlijk in de IKEA kasten overigens? Jaren geleden een IKEA keuken bij m'n ouders geplaatst en dat ging niet zonder slag of stoot.

Overigens wel erg fijn die 80 cm kasten van IKEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:24:
[...]
Ah check :)

Past standaard spul inmiddels wel fatsoenlijk in de IKEA kasten overigens? Jaren geleden een IKEA keuken bij m'n ouders geplaatst en dat ging niet zonder slag of stoot.
Als het níet past, heeft Keukenloods een uitdaging. >:) }) /3

We hebben expliciet met hen besproken dat het om een Ikea keuken ging (tekening meegenomen) én op de order staat ook (op ons verzoek) dat als het onverhoopt niet past, de hele rataplan zonder kosten retour mag.

Kortom, ja dat blijft spannend tot het moment dat de boel er in hangt en werkt maar praktisch het ergste dat er kan gebeuren is dat we iets langer zonder volledig functionerende keuken zitten. Zou super shit zijn maar het is overkomelijk.

Wat ik wel spannend vind, is hoe het met die afzuig en rioleringsbuizen gaat en of we ons niet tóch verrekend hebben in de hoogte. (Maar in dat geval heeft de aannemer een probleem. Die heeft opgemeten en op zijn maten zijn we af gegaan.)

Afzuigbuis moet gegarandeerd horizontaal door de kastjes heen. Qua zicht boeit het niet, je ziet het toch alleen als je op een krukje gaat staan maar het is wel ff eng als ze 15cm gaten horizontaal door je kastjes gaan boren.

Riolering weten we nog niet. Het kan zijn dat het nét past in de huidige koker, het kan zijn dat ook daar er gezaagd moet worden in de planken. Sowieso laten we in die kast geen achterwand monteren zodat we als we bij die koker moeten, we eenvoudig ff de planken er uit kunnen halen. Ik fabriek zelf wel een opstaand randje achter de plankjes om te voorkomen dat er al te makkelijk zooi de kruipruimte in dondert.
Overigens wel erg fijn die 80 cm kasten van IKEA.
Ja! We waren ook echt héél blij toen we ontdekten dat we qua aanrechtblad en onder/boven kasten voor 60/80/80/80/60 konden gaan. Dat ziet er super straks uit en levert een flink werkblad op met rechts naast de kookplaat (niet ingetekend maar die komt op de meest rechter 80cm kast en is zelf ook ~80cm breed) nog 60cm werkblad.

Ook een goede vondst vinden we het 40cm kastje. Volgens mij was dat maanden geleden een vondst van een Ikea medewerker. Weet het niet 100% zeker meer. (We zijn al 1.5 jaar bezig met dit gebeuren, door een f*ckup van onze vorige aannemer konden we bijna 9 maanden geleden compleet overnieuw beginnen. Aannemer omgewisseld, in september begint het dan écht maar er is al wat werk gedaan zoals de achterpui.) Dat daar *precies* een 40cm breed kastje past is geweldig. Maakt letterlijk die hele achterwand tot 1 grote keuken en dat kastje alleen al levert een ruwe 240cm aan plankruimte extra op. (6 plankjes, give or take.)

Kortom, op dezelfde oppervlakte als de huidige keuken hebben we straks als ik het goed berekend bijna 8 meter (!) extra plankruimte tot onze beschikking, terwijl de indeling ook nog eens veel logischer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
De ruimte tussen de afzuigkap en het werkblad word wel erg klein. Hebben jullie gekozen voor een vlakscherm afzuigkap? De afstand van kookplaat tot afzuiging is dan maar 52cm. Als je het scherm dan naar voren trekt kan je niet meer in de pannen kijken.

Zit de vaatwasser links van de spoelkast of komt er geen vaatwasser in? Als daar de vaatwasser komt moet je er een nemen met flexscharnier. Voor de normale Siemens vaatwassers heb je een minimale plinthoogte nodig van 9cm.

Ik wens de monteur overigens veel succes toe met de gaten maken voor de luchtafvoer. Dit is echt een klote karwei namelijk en draagt niet echt bij aan de stevigheid van de kasten.

Het blad zou ik meteen bestellen zonder in te meten. Als je links begint met een passtuk in een vaste breedte kan er eigenlijk niks mis gaan. Je weet tenslotte precies hoe groot de kasten zijn. 5 weken levertijd is ook wel erg lang voor een stenen blad. De leveranciers die ik ken hebben een gemiddelde levertijd van 10 werkdagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-07-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:16:
De ruimte tussen de afzuigkap en het werkblad word wel erg klein. Hebben jullie gekozen voor een vlakscherm afzuigkap? De afstand van kookplaat tot afzuiging is dan maar 52cm. Als je het scherm dan naar voren trekt kan je niet meer in de pannen kijken.
Afzuigkap zit *in* het kastje, dus die steekt niet uit. :) Onderkant afzuigkap is gelijk aan onderkant kastje.
Zit de vaatwasser links van de spoelkast of komt er geen vaatwasser in? Als daar de vaatwasser komt moet je er een nemen met flexscharnier. Voor de normale Siemens vaatwassers heb je een minimale plinthoogte nodig van 9cm.
Vaatwasser komt inderdaad uiterst links tegen het raam. Zit een plaatje van ~15mm tussen om te voorkomen dat 'ie tegen de muur gaat schuren. We hebben een Siemens model gekozen dat genoeg heeft aan een 8cm plint. (Zijn maar een paar modellen, is bij Keukenloods speciaal daar op uitgekozen. Ook daar is het hun probleem als het niet blijkt te passen, zij hebben getekend voor volledige inpasbaarheid van de apparatuur in onze keuken.)
Ik wens de monteur overigens veel succes toe met de gaten maken voor de luchtafvoer. Dit is echt een klote karwei namelijk en draagt niet echt bij aan de stevigheid van de kasten.
Het was het idee van RIS montage zelf. :) Veel keuze hebben we niet, vlak kan niet, lagere kasten zijn lelijk en kosten bar veel ruimte en we kunnen niet direct vertikaal omhoog. (Dan komen we in de toekomstige badkamer uit.) Dus is de oplossing horizontaal door de kastjes heen en dan vertikaal omhoog in de laatste 100cm. Daar word een dakdoorvoer gemaakt. (Was oorspronkelijk horizontaal door een geblindeerde ruit heen. De pui is vervangen, ruit is nu een échte ruit en in september komt de dakdoorvoer met de nieuwe keuken.)
Het blad zou ik meteen bestellen zonder in te meten. Als je links begint met een passtuk in een vaste breedte kan er eigenlijk niks mis gaan. Je weet tenslotte precies hoe groot de kasten zijn. 5 weken levertijd is ook wel erg lang voor een stenen blad. De leveranciers die ik ken hebben een gemiddelde levertijd van 10 werkdagen.
Nee, helaas. De keuken is niet 100% recht en RIS durft het niet aan. We weten pas 100% zeker hoe breed het blad moet zijn als de boel geplaatst is. Tijdelijk blad zagen ze terplekke op maat en die meten ze dan op. Het schijnt echt op een paar mm aan te komen en zó nauwkeurig is niet te meten in een keuken waarvan 2/3e rond 1958 is gebouwd en 1/3e er een paar jaar later aan is gebouwd.

Er staat nu een keuken, dus we kunnen niet kaal meten.

We hebben wel zitten twijfelen of we niet een bladenboer in de arm zouden nemen die korter doet over de levering. Scheelt 2, 3 weken. Maar als er dan gezeik is gaan ze met wat pech naar elkaar wijzen. Dat voorkomen we door álles via Ikea te doen op de apparatuur na. (Daar kan relatief weinig mee mis gaan.) Dan maar een paar weken langer koken in een keuken die nog niet 100% af is.

Blad word overigens composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Afzuigkap zit *in* het kastje, dus die steekt niet uit. :) Onderkant afzuigkap is gelijk aan onderkant kastje.
Mag ik vragen welke afzuigkap je besteld hebt? Een afzuigkap zonder scherm wat naar voren komt is eigenlijk niet aan te raden boven een kookplaat. Je grote zones/pitten zitten tenslotte aan de voorzijde van de kookplaat. Novy heeft hier wel een mooie afzuigkap voor: https://www.novynederland.nl/product/68-fusion
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:16:
Nee, helaas. De keuken is niet 100% recht en RIS durft het niet aan. We weten pas 100% zeker hoe breed het blad moet zijn als de boel geplaatst is. Tijdelijk blad zagen ze terplekke op maat en die meten ze dan op. Het schijnt echt op een paar mm aan te komen en zó nauwkeurig is niet te meten in een keuken waarvan 2/3e rond 1958 is gebouwd en 1/3e er een paar jaar later aan is gebouwd.

Er staat nu een keuken, dus we kunnen niet kaal meten.

We hebben wel zitten twijfelen of we niet een bladenboer in de arm zouden nemen die korter doet over de levering. Scheelt 2, 3 weken. Maar als er dan gezeik is gaan ze met wat pech naar elkaar wijzen. Dat voorkomen we door álles via Ikea te doen op de apparatuur na. (Daar kan relatief weinig mee mis gaan.) Dan maar een paar weken langer koken in een keuken die nog niet 100% af is.

Blad word overigens composiet.
Apart verhaal.
De keuken zal altijd vlak tegen de muur geplaatst worden waardoor de diepte van het blad al bekend is. In het ergste geval bestel je het blad aan de linkerzijde 5cm langer waardoor deze in het werk eventueel afgeschuind kan worden als het heel scheef is. Rechts komt hij toch tegen de hoge kasten aan dus is vanaf rechts ook al te bepalen waar de sparingen moeten komen.
Leg je de naad van het blad onder de kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:39:
[...]
Mag ik vragen welke afzuigkap je besteld hebt? Een afzuigkap zonder scherm wat naar voren komt is eigenlijk niet aan te raden boven een kookplaat. Je grote zones/pitten zitten tenslotte aan de voorzijde van de kookplaat. Novy heeft hier wel een mooie afzuigkap voor: https://www.novynederland.nl/product/68-fusion
Weet het exacte type even niet uit mijn hoofd.
Waarschijnlijk gaat het om deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30304613/

Moet zeggen dat we onze huidige afzuigkap niet heel veel gebruiken en we durfden het niet aan een ander merk dan die Ikea kap in een kastje te plaatsen. Eis was wel dat 'ie echt geïntegreerd was, zonder onderhangend deel. (Vinden we niet mooi.)
[...]
Apart verhaal.
De keuken zal altijd vlak tegen de muur geplaatst worden waardoor de diepte van het blad al bekend is. In het ergste geval bestel je het blad aan de linkerzijde 5cm langer waardoor deze in het werk eventueel afgeschuind kan worden als het heel scheef is. Rechts komt hij toch tegen de hoge kasten aan dus is vanaf rechts ook al te bepalen waar de sparingen moeten komen.
En dát kan dus niet volgens Ikea. In tegenstelling tot een standaard blad dat ter plekke word gezaagd, moet een maatwerkblad 100% passen. Een langer blad bestellen en dat ter plekke inkorten kan volgens hen niet. Anders hadden we dat uiteraard gedaan. Scheelt geld én de keuken is dan meteen af.

Rechts is inderdaad bekend, alleen links kan 'ie afwijken en schuin lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

doobieters schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:49:
[...]
Jeuzes, het kon niet groter? :9
Sorry, de render naar PDF geeft geen fraaiere plaatjes. :)
Maar dan is er nog wat om naar uit te kijken. Als de boel af is komen er zeker foto's van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:45:
[...]

Weet het exacte type even niet uit mijn hoofd.
Waarschijnlijk gaat het om deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30304613/

Moet zeggen dat we onze huidige afzuigkap niet heel veel gebruiken en we durfden het niet aan een ander merk dan die Ikea kap in een kastje te plaatsen. Eis was wel dat 'ie echt geïntegreerd was, zonder onderhangend deel. (Vinden we niet mooi.)
Die afzuigkap kan je gerust aansluiten op een platte doorvoer van 150 x 70mm. Kan je het plafond niet 1cm verder omhoog brengen?

[...]
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:45:
En dát kan dus niet volgens Ikea. In tegenstelling tot een standaard blad dat ter plekke word gezaagd, moet een maatwerkblad 100% passen. Een langer blad bestellen en dat ter plekke inkorten kan volgens hen niet. Anders hadden we dat uiteraard gedaan. Scheelt geld én de keuken is dan meteen af.

Rechts is inderdaad bekend, alleen links kan 'ie afwijken en schuin lopen.
Ik denk eerder dat het montagebedrijf het niet aandurft of niet kundig genoeg is. Je zou Ikea natuurlijk kunnen zeggen dat je links begint met een passtuk van 6,5cm ;)
Composiet is namelijk altijd met de hand op maat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:01:
[...]
Die afzuigkap kan je gerust aansluiten op een platte doorvoer van 150 x 70mm. Kan je het plafond niet 1cm verder omhoog brengen?
Daar zijn de meningen over verdeeld. :) De een zegt dat het met platte pijp kan, de ander zegt dat het per-se 150mm rond moet zijn. Onze huidige aannemer vind het laatste.

Plafondhoogte is nog niet 100% zeker, we gaan vooralsnog uit van 254,5 maar het kán zijn dat het alsnog 253,5 word of 255,5. De hoogte word beperkt door de dwarsbalken. Plafond word hoe dan ook maximaal om hoog gebracht, pas op moment dat alles weg is, de vloer is geplaatst én het nieuwe plafond is ingehangen weten we exact de afstand tussen vloer en plafond. :)
[...]
Ik denk eerder dat het montagebedrijf het niet aandurft of niet kundig genoeg is. Je zou Ikea natuurlijk kunnen zeggen dat je links begint met een passtuk van 6,5cm ;)
Composiet is namelijk altijd met de hand op maat te maken.
RIS heeft zelf de keuken ingemeten, op basis daarvan gaven ze aan maatwerk niet te doen zonder tijdelijk blad. Andere keukenboeren deden dat niet anders dus dat lijkt niet iets van Ikea te zijn. Links een passtuk van 6,5cm kan niet, want dan komen we rechts met het kastje niet uit. Dat knalt tegen de muur.

Zoals gezegd, zij geven zelf aan dat ze een maatwerkblad niet terplekke kunnen inkorten. RIS is overigens de vaste of een van de vaste montagepartners van Ikea. Ze worden door Ikea zelf aangestuurd, enkel om niet te veel overhead te hebben heb je als klant óók direct met ze te maken. (Maar de order word bijvoorbeeld via Ikea bij hen ingeschoten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:21:

RIS heeft zelf de keuken ingemeten, op basis daarvan gaven ze aan maatwerk niet te doen zonder tijdelijk blad. Andere keukenboeren deden dat niet anders dus dat lijkt niet iets van Ikea te zijn. Links een passtuk van 6,5cm kan niet, want dan komen we rechts met het kastje niet uit. Dat knalt tegen de muur.

Zoals gezegd, zij geven zelf aan dat ze een maatwerkblad niet terplekke kunnen inkorten. RIS is overigens de vaste of een van de vaste montagepartners van Ikea. Ze worden door Ikea zelf aangestuurd, enkel om niet te veel overhead te hebben heb je als klant óók direct met ze te maken. (Maar de order word bijvoorbeeld via Ikea bij hen ingeschoten.)
Laten we het erop houden dat dit het verschil is tussen een keuken speciaalzaak en Ikea. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:53:
[...]
Laten we het erop houden dat dit het verschil is tussen een keuken speciaalzaak en Ikea. (y)
Nope.

We zijn óók bij speciaalzaken geweest en die werkten op dezelfde manier. Enige verschil is de levertijd.
(Maar goed, andere zaken vielen sowieso af. We hebben geen enkele keuken gevonden die we zó mooi vonden als die van Ikea. Grappig genoeg kwam prijs pas op de 2e plaats. Uiterlijk 1, geen zin in gedoe over prijsonderhandelingen 2, prijs zelf 3.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:10:
[...]

Nope.

We zijn óók bij speciaalzaken geweest en die werkten op dezelfde manier. Enige verschil is de levertijd.
(Maar goed, andere zaken vielen sowieso af. We hebben geen enkele keuken gevonden die we zó mooi vonden als die van Ikea. Grappig genoeg kwam prijs pas op de 2e plaats. Uiterlijk 1, geen zin in gedoe over prijsonderhandelingen 2, prijs zelf 3.)
Als een speciaalzaak het niet aandurft om een recht stuk blad meteen mee uit te leveren zou ik er ook niet kopen inderdaad.
Niet verkeerd naar jou bedoeld hoor maar het is echt geen hogere wiskunde ofzo. Er zijn gewoon geen variabelen met uitzondering van het muurtje links. Een goede monteur past je dat zonder blikken of blozen aan. Scheelt hem een extra ritje naar de klant en de klant hoeft geen weken meer op het blad te wachten.

Inmeten van bladen gebeurt meestal alleen bij een U opstelling. Zelfs een hoekopstelling is prima mee te leveren als je de moeite neemt om te gaan meten na het stuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:36:
[...]

Als een speciaalzaak het niet aandurft om een recht stuk blad meteen mee uit te leveren zou ik er ook niet kopen inderdaad.
Niet verkeerd naar jou bedoeld hoor maar het is echt geen hogere wiskunde ofzo. Er zijn gewoon geen variabelen met uitzondering van het muurtje links. Een goede monteur past je dat zonder blikken of blozen aan. Scheelt hem een extra ritje naar de klant en de klant hoeft geen weken meer op het blad te wachten.

Inmeten van bladen gebeurt meestal alleen bij een U opstelling. Zelfs een hoekopstelling is prima mee te leveren als je de moeite neemt om te gaan meten na het stuken.
Tja, jij zegt het, tenminste 3 andere partijen zeggen wat anders. :)
Ik ben geen keukenmonteur, zij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
unezra schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:00:
[...]

Die render ziet er inderdaad beter en logischer uit. Heb je eventueel een tekening van bovenaf, met de verwarmingspomp daarin ook ingetekend?

Blijkbaar heb ik over de vloerverwarmingspomp heen gelezen, sorry. :)

Een radicaal idee:

Rechter kast met vloerverwarming laten staan (dus zoals nu, pomp daar in weggewerkt), een U-vormig aanrechtblad maken dat daar op aan sluit, bovenkastjes waarin je je afzuiging weg werkt.

Levert je veel opbergruimte op en ik denk dat het mooier is dan zo'n koof met enkel een buis voor de afzuiging. Afzuigbuis kun je dan *in* de kastjes weg werken. (Effectief bouw je dan je kastjes dus over de buis heen.)
Hebben ook aan dit idee zitten denken, maar dit wilde ik niet. Hebben nu veel boven kasten maar dat is me al een doorn in het oog omdat ik het gewoon niet mooi vind. Daarom voor dit idee met optisch 3 hoge kasten.

Vandaag ook getekend voor de offerte bij superkeukens. Apparatuur los besteld bij de keukenloods. Planning wis eind september, begin oktober leveren en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 18:51
Hallo Tweakers,

Ook wij zijn bezig met het uitzoeken van een keuken voor een nieuwbouwhuis. O.a. bij ASWA Keukens te Uden en CVT Keukens te Tilburg geweest.

Betreft een Siematic greeploze keuken met Siemens apparatuur en een Bora kookplaat. In totaal 5 wandkasten (207cm hoog, Similaque afwerking in lotuswit) met 3x inbouw, een losse koelkast en een losse vriezer. Daarbij een eiland van 270x120cm met daarin de spoelbak en de Bora kookplaat met werkbladafzuiging. Het eiland heeft een 6 cm dik composiet werkblad en vrouwlief wou een fineer afwerking met een doorlopende nerf... :o

Apparatuur                 
KS36WBI3P"   Koelkast Siemens
GS36DBI2V Vrijstaande vriezer Siemens
SN636X01IN Vaatwasser volledig geintegreerd 60 Siemens
CS856GNB6 StudioLine iQ700, Comp oven met stoom, 13 syst, ecoCl Full Siemens
CT836LEB6 STUDIO LINE espresso-/koffie automaat Siemens
CN838GRB6 STUDIO LINE Combitron Siemens
CKASFI Bora Classic set oppervlakte-inductie met 2 koppelbare kookzones

Verder een normale verchroomde kraan, zeepdispenser en een franke spoelbak van 40x50cm.

De adviesprijswaarde zou zo rond de 34-38k uitkomen, uiteindelijk heb ik na veel onderhandelen alles derop en eraan voor 25,5k.. incl. montage.

Wat denken jullie? Is dit redelijk qua prijs of moet er nog meer in het spreekwoordelijke vat zitten?

Dank voor jullie reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 11:03
Darker schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:08:
Hallo Tweakers,

Ook wij zijn bezig met het uitzoeken van een keuken voor een nieuwbouwhuis. O.a. bij ASWA Keukens te Uden en CVT Keukens te Tilburg geweest.

Betreft een Siematic greeploze keuken met Siemens apparatuur en een Bora kookplaat. In totaal 5 wandkasten (207cm hoog, Similaque afwerking in lotuswit) met 3x inbouw, een losse koelkast en een losse vriezer. Daarbij een eiland van 270x120cm met daarin de spoelbak en de Bora kookplaat met werkbladafzuiging. Het eiland heeft een 6 cm dik composiet werkblad en vrouwlief wou een fineer afwerking met een doorlopende nerf... :o

Apparatuur                 
KS36WBI3P"   Koelkast Siemens
GS36DBI2V Vrijstaande vriezer Siemens
SN636X01IN Vaatwasser volledig geintegreerd 60 Siemens
CS856GNB6 StudioLine iQ700, Comp oven met stoom, 13 syst, ecoCl Full Siemens
CT836LEB6 STUDIO LINE espresso-/koffie automaat Siemens
CN838GRB6 STUDIO LINE Combitron Siemens
CKASFI Bora Classic set oppervlakte-inductie met 2 koppelbare kookzones

Verder een normale verchroomde kraan, zeepdispenser en een franke spoelbak van 40x50cm.

De adviesprijswaarde zou zo rond de 34-38k uitkomen, uiteindelijk heb ik na veel onderhandelen alles derop en eraan voor 25,5k.. incl. montage.

Wat denken jullie? Is dit redelijk qua prijs of moet er nog meer in het spreekwoordelijke vat zitten?

Dank voor jullie reactie :)
Klinkt mij heel realistisch voor een Siematic keuken met zoveel apparatuur van Bora en Siemens. Zeker inclusief montage. Heb je en render?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 18:51
Ik heb helaas nog geen 3D schets digitaal op dit moment, wel de volgende aanzichten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KFl6bL7ensCOexD33Hz6qEjL/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/opRcCgsZwyKJ1kiLC6f6D429/medium.png

En dit is het fineer waar ik op doel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xTGbuDKqCBZgQYUavcpJk11O/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
SquareOne schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:15:
Klinkt mij heel realistisch voor een Siematic keuken met zoveel apparatuur van Bora en Siemens. Zeker inclusief montage. Heb je en render?
Mij ook, onze keuken heeft een iets groter eiland, 310, geheel gevuld met lades, ook 5 wandkasten, wel iets minder apparatuur, maar kom incl. plaatsen op hetzelfde bedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rkP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 21:01
Binnen een tweetal maanden moeten wij voor ons nieuwbouwhuis ook een leidingschema inleveren. We zitten een beetje met de indeling, huis bied ons inziens alleen ruimte voor een l-keuken. Belangrijk voor ons qua uiterlijk is de rust (qua lijnen en hoogtes) die het ontwerp uitstraalt.

Members only: Ontwerp
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iemand tips? Qua indeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Je kunt het werkblad toch ook de hoek om laten lopen, misschien past daar dan ook de spoelbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
M4rkP schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:25:
Binnen een tweetal maanden moeten wij voor ons nieuwbouwhuis ook een leidingschema inleveren. We zitten een beetje met de indeling, huis bied ons inziens alleen ruimte voor een l-keuken. Belangrijk voor ons qua uiterlijk is de rust (qua lijnen en hoogtes) die het ontwerp uitstraalt.

***members only***

Korte muurtje 50cm verlengen, 2 hoge kasten langs de achterdeur, links daarvan werkblad met spoelgedeelte en tegen het korte muurtje een schiereiland van 200-220 x 100cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 11-06 22:57

AJM

M4rkP schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:25:

***members only***

Zoals @My-life ook aangeeft, zou je misschien de hoek om kunnen gaan zodat je een u-vormige keuken krijgt zoals in dit voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://mezzodito.nl/image-view/255/large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rkP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 21:01
My-life schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:31:
Je kunt het werkblad toch ook de hoek om laten lopen, misschien past daar dan ook de spoelbak.
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Korte muurtje 50cm verlengen, 2 hoge kasten langs de achterdeur, links daarvan werkblad met spoelgedeelte en tegen het korte muurtje een schiereiland van 200-220 x 100cm.
AJM schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Zoals @My-life ook aangeeft, zou je misschien de hoek om kunnen gaan zodat je een u-vormige keuken krijgt zoals in dit voorbeeld.

[afbeelding]
Dank voor het meedenken!

De keukenboer zag een u-vorm niet echt als een optie. De diepte van het keukengedeelte is 212cm. Min tweemaal 60cm blijft er dan 92cm over. Volgens deze zaak was de 358cm kamerbreedte nodig voor de eettafel. Hoe denken jullie daarover? Kan er nog een gedeelte van de keuken in de kamer worden geplaatst?

Heb binnenkort al afspraken met andere keukenboeren, maar bereid me graag iets beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

EiT

Darker schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:27:
Ik heb helaas nog geen 3D schets digitaal op dit moment, wel de volgende aanzichten:

[afbeelding]

[afbeelding]

En dit is het fineer waar ik op doel:

[afbeelding]
Wij wilde zelfde fineer, moest voor 4 hoge kasten en +/-320cm eiland met corian blad rond de 30k kosten. Vond het een beetje te veel van het goede en na alle slechte ervaring bij Aswa er niet meer op in gegaan.

Je moet dat fineer wel eerst een jaar in de zon leggen has om hem mooi te krijgen ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Is het ongewoon om de aangewezen monteur die de keuken komt plaatsen te vragen om de situatie te komen beoordelen, in plaats dat hij zich alleen baseert op de technische tekeningen? Er zijn een aantal zaken die we met hem willen bespreken en dat is telefonisch nogal lastig.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
M4rkP schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:55:
[...]

[...]

[...]

Dank voor het meedenken!

De keukenboer zag een u-vorm niet echt als een optie. De diepte van het keukengedeelte is 212cm. Min tweemaal 60cm blijft er dan 92cm over. Volgens deze zaak was de 358cm kamerbreedte nodig voor de eettafel. Hoe denken jullie daarover? Kan er nog een gedeelte van de keuken in de kamer worden geplaatst?

Heb binnenkort al afspraken met andere keukenboeren, maar bereid me graag iets beter voor.
Breedte die je nodig hebt voor de eettafel ligt eraan hoe groot je tafel is en of je hem haaks op de muur zet zoals in je tekening, of parallel aan de muur. In het laatste geval heb je meer breedte nodig, tenzij je een bank tegen de muur zet. Die deur zit eigenlijk een beetje ongelukkig daar. Als daar een raam zat vanaf 1 meter boven de vloer, had je daar aanrecht ruimte kunnen plaatsen of een kookeiland kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Z___Z op 27-07-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:07
Wij zijn de afgelopen weken ook bij verschillende keukenzaken langs geweest voor een greeploze keuken. Nu lijkt het erop dat je redelijk beperkt bent in je kleurkeuze van de kastjes vanwege het beperkte aantal kleuren voor de grepen (wit, rvs en zwart). Hierbij werd ons ook nog eens gemeld dat, mochten wij een witte keuken willen, het wit van de grepen nooit helemaal overeenkomt met de wit van de kastjes. Het liefst zouden wij een witte of licht grijze keuken willen waar RVS grepen een 'no-go' zijn (past simpelweg niet bij ons interieur). Zijn er hier meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Zo ja, waar neigen jullie naar of hoe hebben jullie dit opgelost? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Nano2009 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:11:
Wij zijn de afgelopen weken ook bij verschillende keukenzaken langs geweest voor een greeploze keuken. Nu lijkt het erop dat je redelijk beperkt bent in je kleurkeuze van de kastjes vanwege het beperkte aantal kleuren voor de grepen (wit, rvs en zwart). Hierbij werd ons ook nog eens gemeld dat, mochten wij een witte keuken willen, het wit van de grepen nooit helemaal overeenkomt met de wit van de kastjes. Het liefst zouden wij een witte of licht grijze keuken willen waar RVS grepen een 'no-go' zijn (past simpelweg niet bij ons interieur). Zijn er hier meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Zo ja, waar neigen jullie naar of hoe hebben jullie dit opgelost? Alvast bedankt!
De greeplijsten van onze greeploze keuken (Rotpunkt) is gewoon exact dezelfde kleur als de frontjes, dus dat kan gewoon. Ik kan me voorstellen dat een greeplijst, doordat die wat verzonken is, wellicht een tintje anders lijkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
M4rkP schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:55:
[...]

[...]

[...]

Dank voor het meedenken!

Als je uitgaat van een achterwand van 60cm diep, 100cm tussenruimte en een eiland van ca. 100cm diep houd je voldoende doorloop over als je de tafel plaatst zoals op de plattegrond. Als de tafel 200cm lang is houd je een dikke meter over.
Je zou ook kunnen overwegen om de tafel in de lengte richting te plaatsen met een bank tegen de muur. Op die manier word de loop naar de achterdeur nog breder.

Wat @Z___Z dus ook zegt :X

@Nano2009 Je kan gerust een witte keuken nemen met witte greeplijst. De gebruikte kleuren zijn meestal wel hetzelfde maar de finish is iets anders. Greeplijsten worden gepoedercoat en fronten worden gelakt. Dit valt bijna niet op doordat de greeplijst onder je blad valt en je daar schaduwwerking hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 27-07-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nano2009 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:11:
Er zijn ook fronten met ingefreesde greep, misschien vinden jullie dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:16
Heeft iemand ervaring met ventilatieroosters voor de koeling van een koelkast bij inbouw.
De keukenzaak heeft aangegeven dat de twee koelkasten die in een ombouw komen beide een ventilatie rooster moeten hebben van 200cm2. (dus 400cm2 totaal).
Even een afbeelding voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gQMdoo/Schermafbeelding_2018_07_28_om_09_10_22.png
De 2 koelkasten komen in 2 hoge kasten (koel vries combinatie en extra koelkast).

Wat is de mooiste oplossing m.b.t. ventilatie in deze situatie.
In eerste instantie zat ik te denken om een ventilatie rooster direct boven de hoge kasten te plaatsen van circa 5-6cm hoog en deze laten spuiten in exact de zelfde kleur als de mat zwarte kasten.
Echter geeft de keukenzaak aan dat zij niet de kleurcodes van Schueller hebben. Oftewel dit gaat erg lastig worden om met de spuiter de kleur goed te krijgen.

Optie 2 is om een ventilatie rooster iets hoger te plaatsen in de ombouw, zoals dit (even in AutoCAD getekend, vandaar de iets andere stijl als de eerste foto :9 ) En dan gewoon RAL9010 spuiten.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mhaDoo/Schermafbeelding_2018_07_28_om_09_23_18.png

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:17

Reinier

\o/

Kan het niet in de zijkant(en) van de ombouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Waarschijnlijk denk je te moeilijk.
Een koelkast heeft inderdaad 200cm² ontluchting nodig maar dat wil niet zeggen dat je nu 400cm² nodig hebt, 200cm² is voldoende voor beide koelkasten.
Ik zou inderdaad een wit rooster in de rechter wand plaatsen, zoiets bijvoorbeeld:
https://www.doeco.nl/asso...-cm/_404_w_3520_5590_NL_1

Je zou ook kunnen zorgen voor een opening van 1,5cm tussen de hoge kasten en de plafond sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

NDF82

Doomed Space Marine

Bij ons worden de deuren verlengd waardoor de roosters niet zichtbaar zijn wanneer de deuren gesloten zijn.

Onze deuren zijn overigens plafond hoog waardoor er geen koof gemaakt wordt. Weet niet of dat uitmaakt.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lassy schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:58:
Is het ongewoon om de aangewezen monteur die de keuken komt plaatsen te vragen om de situatie te komen beoordelen, in plaats dat hij zich alleen baseert op de technische tekeningen? Er zijn een aantal zaken die we met hem willen bespreken en dat is telefonisch nogal lastig.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Wij zijn met 2 keukenboeren serieus in gesprek geweest (Bruggink en Ikea), beiden zijn terplekke de situatie komen opmeten met alle ruimte voor vragen en overleg.

Bruggink is hard afgevallen (lang verhaal), Ikea gaat de keuken in september leveren. Hun installatie partner RIS montage installeert de keuken.

Lijkt mij vrij normaal dat zo'n partij langs komt om de situatie te bekijken dus. Niet bij een oriënterend gesprek en 1e tekening, wel in een later stadium waar je keuze nog tussen 1 of 2 partijen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
unezra schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:09:
[...]

Wij zijn met 2 keukenboeren serieus in gesprek geweest (Bruggink en Ikea), beiden zijn terplekke de situatie komen opmeten met alle ruimte voor vragen en overleg.

Bruggink is hard afgevallen (lang verhaal), Ikea gaat de keuken in september leveren. Hun installatie partner RIS montage installeert de keuken.

Lijkt mij vrij normaal dat zo'n partij langs komt om de situatie te bekijken dus. Niet bij een oriënterend gesprek en 1e tekening, wel in een later stadium waar je keuze nog tussen 1 of 2 partijen is.
De keuken is al ingemeten en we hebben wel wat vragen kunnen stellen aan de inmeter, maar bij de meeste vragen verwees hij ons (begrijpelijk) door naar de monteur. Ook de adviseur raadde ons aan om een afspraak te maken met de monteur op locatie om mogelijke knelpunten ruim van te voren door te nemen.

De technische tekeningen hebben we begin deze week ontvangen.
Toen ik de monteur belde om een afspraak te maken klonk hij niet echt enthousiast en wilde het liever telefonisch afhandelen. Het lijkt mij nogal lastig om de situatie van een keuken over de telefoon duidelijk te maken. Ook bleek dat hij de tekeningen nog niet binnen had.

Wanneer hij de technische tekeningen heeft ontvangen, neemt hij contact met ons op. Hopelijk is hij dan toch bereid om langs te komen. Het lijkt mij voor alle partijen het beste dat ze weten waar ze aan toe zijn. We zorgen zelf voor alle aansluitingen en ik wil voorkomen dat bij het plaatsen aanpassingen (=meerwerk) nodig blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulkie86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06-2019
unezra schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:09:
[...]

Ik ben nu wel benieuwd naar wat er mis is gegaan bij Bruggink... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tulkie86 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:39:
[...]
#metoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tulkie86 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:39:
[...]
Long story short:
~40% over ons voor hen aangegeven budget heen gaan en daarbij de volgende 2 3 opmerkingen maken:
  • Het gaat weer goed met de bouw, we kunnen ons dit veroorloven.
  • We wisten in augustus al dat jullie over budget zouden gaan. (Dit speelde in november.)
  • Jullie hadden zelf het budget maar in de gaten moeten houden. (Terwijl wij heel duidelijk hebben gecommuniceerd wat ons budget was en de bal dat in de gaten te houden bij hen lag.)
Daarmee was het klaar. Letterlijk op de dag dat ik mijn handtekening wilde zetten.

We zijn met hun kitlist in de hand naar een aantal aannemers in de buurt gegaan met de vraag "kan dit voor dat bedrag". Tenminste 2 zeiden "ja, geen probleem" en met een van hen zijn we in zee gegaan. 1e week september gaat het écht van start. We gaan alsnog wel wát over budget heen maar dat is nu 100% onze eigen schuld en kan omdat we het hoofdproject vooralsnog redelijk op budget lijken te kunnen uitvoeren. :)

(We verbouwen de keuken, er komt een nieuwe badkamer waar nu een slaapkamer is, huidige badkamer word washok, toilet word gerenoveerd. Daarbij moet de achterpui van de keuken worden vervagen, de achterpui van de woonkamer worden hersteld en komt er tóch een nieuwe haard.)

[ Voor 0% gewijzigd door unezra op 29-07-2018 16:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

EiT

hansvk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Wij hebben een keuken besteld bij Thijs van de Wouw keukens. Maatwerk met eikenhouten frontjes.
Hoe zit hij qua prijs met apparatuur? Ben ook al bij hem geweest, enige wat goedkoper kon was goedkopere apparatuur / blad nemen. Kasten prijs was redelijk vast en dingen net iets anders scheelde bijna niets in prijs.
Was nog een globaal gesprek omdat het wat boven budget zat, dus geen apparuur kunnen vergelijken.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 11-06 22:17
@EiT Prijs van apparatuur (Siemens in ons geval) is vergelijkbaar of maar iets boven internetprijzen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiz
post verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door HeLiz op 01-08-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:33
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiz
Ik weet het. Ik kan geen foto’s toevoegen. Ik wil best lid worden maar ik zie niet precies of ik dan ook voor €1 pm foto’s kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:33
.

[ Voor 107% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinta21
  • Laatst online: 26-11-2023
Is er iemand bekend met het merk Impuls? Zou een "zusje" van Alno-keukens zijn, maar dan de goedkopere variant. Hoorde van een keukenboer dat het alleen budgetkeukens zijn, welke erg laag in het segment thuis horenen aan de onderkant van de range zitten m.b.t. kwaliteit. Klopt dat, want zie het merk Impuls niet terug in het overzicht met de merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeLiz
Poging 2 😀
Om nog maar een vraag te stellen over de keuken, wij zijn nog steeds aan het rondkijken en weten ook nog de plek van de keuken niet. Wellicht kan hier advies worden gegeven? Ik heb 2 tekeningen bijgevoegd. Mijn partner en ik hebben daar allebei een ander idee over.
Dankjewel voor de reacties.
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/sy75pMJmU43U/1k0.j

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/gT793ZD6TTV8/1k0.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door HeLiz op 01-08-2018 13:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
HeLiz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:02:
Poging 2 😀
Om nog maar een vraag te stellen over de keuken, wij zijn nog steeds aan het rondkijken en weten ook nog de plek van de keuken niet. Wellicht kan hier advies worden gegeven? Ik heb 2 tekeningen bijgevoegd. Mijn partner en ik hebben daar allebei een ander idee over.
Dankjewel voor de reacties.
Optie 1, zeker weten!
Pagina: 1 ... 55 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1