Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38
unezra schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Da's idd een andere mogelijke optie. :)
(Maar dat risico ga ik de annemer laten nemen...)

Het kan op 2cm aankomen of we een compleet extra bovenkastje of niet kunnen plaatsen. Ofwel, als het kan, kunnen we ws 2 extra planken in de keuken kwijt en dat scheelt nogal wat ruimte plus dat het veel mooier is alles door te laten lopen tot het plafond.

Als die buis dan in de balk gezaagd kan worden of door een paar kastjes kan lopen lijkt dat een prima oplossing.
2 cm in een radius van 150mm? (Neem aan de afvoer 150mm rond is).

Je moet eens kijken hoeveel gaten er in de balken zitten (voor verwarming elektra etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Maeslant schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:13:
[...]
2 cm in een radius van 150mm? (Neem aan de afvoer 150mm rond is).

Je moet eens kijken hoeveel gaten er in de balken zitten (voor verwarming elektra etc)
We gaan voor platte buis. Breed is geen probleem maar vooralsnog mag de buis maar 8cm dik zijn, alleen komt dat dus aan op 1 of 2 cm tenzij we óf in de balk gaan zagen óf door de kastjes heen gaan.

Voor zover ik kan zien gaan er geen buizen doorheen op het moment, maar dat weten we pas als we een gat in het plafond hebben gezaagd. (Gaan we binnenkort doen als voorbereiding op de verbouwing. Plafond gaat er sowieso uit dus een paar weken met een paar gaten in het plafond boeit niet.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-04 12:14
Laurences schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De keuze is gemaakt, het gaat een Next 125 keuken worden. Bij twijfel tussen Siematic en Next gaf de hogere corpus maat van de Next de doorslag, zo'n lage plint vonden we erg mooi. Werkblad van Dekton, bij Dekton zelf hebben we veel samples aangevraagd van de verschillende marmer-look prints die ze hebben. Samples waren enkele dagen na aanvraag al binnen. Afzuiginstallatie is een Bora-achtig systeem in het kookeiland. In de apparatuur hebben we voor Miele gekozen (mede door de vaste wateraansluiting), en het volgende in opgenomen:

1 stoom-combi oven met vaste wateraansluiting
1 oven
Inductieplaat met downdraft afzuiging (KMDA7774 FR)
Vaatwasser
Quooker Combi+ (hebben na de verbouwing alleen een koudwaterleiding opgenomen in de keuken)
Koelvries combinatie

Over de koelvriescombinatie twijfelen we nog. Omdat we toch een vriezer nodig denken te hebben, maar het wel gemakkelijk is om iéts in een vriezer in de keuken te kunnen zetten denken we er nog over om de koelvries combinatie te wijzigen naar dit model. Een grote koelkast met klein vriesvak. Heeft één van jullie er ervaring mee?

De kastjes hebben een push-2-open systeem, en de bovenste lades net onder het werkblad ook een greeplijst.
bij alleen een koud water aansluiting heb je een Quooker combi nodig, en niet de Combi+. Of je moet de combi+ ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:17
DaWayne schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Ik ben zelf met Next bezig. Ik vind 20k al scherp, maar e.e.a. is afhankelijk van uitvoering. Doe je jouw apparatuur van Siemens IQ700, dan is alleen dat al 10k+ schat ik in. Werkblad 2 a 3k met Montage 1.5k zit je dan al op 15k zonder kasten.

Ik denk dat 13k alleen mogelijk is met een goedkoper merk keuken, goedkope apparatuur en kunststof front. En zelfs dan moet je waarschijnlijk nog de wijnklimaatkast oid laten vervallen.
Ik hoef geen dure apparatuur, gewoon energiezuinig spul. Als ik zelf zoek online kom ik op zo'n 6k uit. En ik neem aan dat een keukenboer dat voor de helft inkoopt. Kostprijs van die kastjes is ook weinig hoor, allemaal massaproductie. Blad reken ik even ruim, 2.5k. voor 5k kasten en monteren, 12.5 - 13k moet kunnen denk ik. Gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-04 09:24

RobinJB

CISO & Brandweerman

Lassy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:03:
Wie heeft er ervaring met AluSplash of Bokmerk achterwanden? Mij lijkt AluSplash erg krasgevoelig a.d.h. van de ontvangen samples. Het staat ook in de beschrijving dat je voorzichtig moet zijn met bestek e.d., maar dat lijkt me voor in een keuken niet echt ideaal...
Bokmerk had ik in een vorige woning laten plaatsen. Dat zou ik iedereen aanbevelen, erg sterk, heel gemakkelijk reinigen en veel kleuren. Ook vrij grote platen uit 1 stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 08:16
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken. We wonen in een ex-huurhuis. Dus de keuken is zo'n standaard bribus ding. Keuken zal verplaatst worden van midden van de woonkamer naar voren en alles zal gestuct worden en 2 schuifdeuren ipv normale deuren.
We mikken op €25k.

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
twodigits schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:27:
[...]

Ik hoef geen dure apparatuur, gewoon energiezuinig spul. Als ik zelf zoek online kom ik op zo'n 6k uit. En ik neem aan dat een keukenboer dat voor de helft inkoopt. Kostprijs van die kastjes is ook weinig hoor, allemaal massaproductie. Blad reken ik even ruim, 2.5k. voor 5k kasten en monteren, 12.5 - 13k moet kunnen denk ik. Gaan het zien.
Vraag voor je werkblad een offerte aan bij 123werkbladeren. Inclusief bezorging en montage zijn zij zo ver ik heb kunnen uitvinden het goedkoopst. Afhankelijk in welke prijs groep je kleur valt en de dikte van het blad en je randafwerking moet dat vanaf zo'n €1600 mogelijk zijn gok ik. Komt nog €225 bij voor bezorging en montage als je dat wilt.

Apparatuur kun je eenvoudig online vergelijken. Vraag ook zeker wat offertes op, dan krijg je nog wat extra korting.

Meubels vind ik ook een moeilijke. Het is inderdaad massaproductie en als je ziet waar het uit bestaat hoeft dat inderdaad niet zoveel te kosten. Ook voor mijn gevoel zit er op die keukenkastjes heel veel marge. Maar veel zaken willen niet heel veel naar beneden (de keuken verkopen gaan goed tegenwoordig). Heb het idee dat ze liever niets verkopen (en dus niets verdienen aan je maar wel tijd in je hebben gestoken) dan dat ze wel verkopen maar maar weinig aan je verdienen.

Ik denk dat wij er hetzelfde instaan en vinden dat de keukenboeren veel te veel marges willen pakken. Mijn werkblad is veelal in de meeste offertes ruim 50% duurder dan de prijs van 123werkbladeren. En 123werkbladeren zullen hun werkbladen echt niet met verlies verkopen ;) . Je zou dus zeggen dat er ook op de keukenkastjes dus ook ruim 50% marge wordt gepakt...

Hoe dan ook denk ik dat er veel geld te verdienen valt in de keuken branche. Ik zou je als tip willen meegeven ga eens kijken bij een kleine lokale zaak. Onze offerte was daar een flink stuk goedkoper dan bij alle grote bekende spelers. Helaas worden de kleine lokale zaken flink weggeconcurreerd doordat mensen denken dat die 'grote jongens' (en dat dacht ik dus ook) goedkoper zijn doordat ze groot kunnen inkopen. In de praktijk blijkt echter het tegendeel... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

harmageddon schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:26:
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken. We wonen in een ex-huurhuis. Dus de keuken is zo'n standaard bribus ding. Keuken zal verplaatst worden van midden van de woonkamer naar voren en alles zal gestuct worden en 2 schuifdeuren ipv normale deuren.
We mikken op €25k.
Hoop geld.

Wij mikken op 45K voor keuken, badkamer, washok, achterpui *en* een washok. Misschien word het 50K maar veel meer moet en gaat het echt niet worden. Uit mijn hoofd is de keuken goed voor rond de 15K en dan hebben we 5 meter keuken. (Ikea kastjes, Siemens IQ300 apparatuur én de ruimte zelf verbouwd.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Lassy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:03:
Wie heeft er ervaring met AluSplash of Bokmerk achterwanden? Mij lijkt AluSplash erg krasgevoelig a.d.h. van de ontvangen samples. Het staat ook in de beschrijving dat je voorzichtig moet zijn met bestek e.d., maar dat lijkt me voor in een keuken niet echt ideaal...
Wij hebben bokmerk in onze huidige keuken laten plaatsen. Kostte een rib uit ons lijf maar we zijn er erg blij mee! De kleuren zijn prachtig, vooral die met een kleine glinstering.
Het blijft ook erg mooi en het zit er nu ongeveer een kleine twee jaar op.
We hebben een totale achterwand én de hoek om, van aanrecht blad tot aan plafond.
Maar aanrader inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
@wantsome ,
juist. Maar ik denk dat je als verkoper liever een deal met wat minder winst/ provisie hebt, dan geen deal. Maar uiteindelijk is het ook gunnen, twee kanten op. Gewoon netjes vragen en beleefd blijven, dan laten ze je echt niet zomaar naar de concurrent lopen met 13k in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
leesvoer: wat kost een keuken nou echt. De aflevering is ook terug te kijken, leuk om te zien.

http://www.slimmefinancie...-de-rekenkamer-6-11-2014/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Reinier

\o/

twodigits schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:47:
leesvoer: wat kost een keuken nou echt. De aflevering is ook terug te kijken, leuk om te zien.

http://www.slimmefinancie...-de-rekenkamer-6-11-2014/
Volgens mij wordt die in de TS genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Laatst online: 06-05-2024
twodigits schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:39:
@wantsome ,
juist. Maar ik denk dat je als verkoper liever een deal met wat minder winst/ provisie hebt, dan geen deal. Maar uiteindelijk is het ook gunnen, twee kanten op. Gewoon netjes vragen en beleefd blijven, dan laten ze je echt niet zomaar naar de concurrent lopen met 13k in je zak.
Dat zou je zeggen inderdaad. Er zijn echter ook flink stugge zaken die zeggen dit is de prijs. Niet meer en niet minder. Ook al geef ik aan dat de prijs echt omlaag moet omdat ik al een goedkopere offerte heb. Ze laten je gewoon gaan zonder een keuken verkocht te hebben. Ik verbaas me er ook over, maar mij maakt het niets uit... Kanttekening is wel dat ik alleen nettozaken bezoek en alles wat maar iets met dmg te maken heeft vermijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

wantsome schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:49:
[...]

Dat zou je zeggen inderdaad. Er zijn echter ook flink stugge zaken die zeggen dit is de prijs. Niet meer en niet minder. Ook al geef ik aan dat de prijs echt omlaag moet omdat ik al een goedkopere offerte heb. Ze laten je gewoon gaan zonder een keuken verkocht te hebben. Ik verbaas me er ook over, maar mij maakt het niets uit... Kanttekening is wel dat ik alleen nettozaken bezoek en alles wat maar iets met dmg te maken heeft vermijdt.
Dan wens ik je veel succes een groot aantal van de onderdelen uit de meeste keukens komen of uit een DMG fabriek of worden door DMG geïmporteerd. Niet DMG winkels leveren keukens of bladen uit DMG fabrieken.
Veel keuken zaken / monteurs rijden onder contract van van mossel / JT lease (ook DMG).

Dat er DMG op staat wil niet zeggen dat het niet goed is of dat het een "slechte" winkel is ik was ook eerst heel stug hier in tot dat ik rationeel na ging denken en alleen de beste deal met de beste aftersales als prio stelde. Toen kwam ik al snel uit bij winkels die best wat te maken hadden met DMG maar niet direct onder de DMG vlag vallen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Gisteren bij de Keukenkampioen binnengeweest, Steinhaus bekeken. Het verhaaltje 'eigen fabriek, gaat 25 jaar mee, Duitse kwaliteit' beleefd aangehoord. Even wat gepraat, want het is 40 dagen 40% korting op alle apparatuur actie. Toen ik aangaf dat het pas echt een no brainer zou worden als het 40% op alles zou zijn, gaf verkoper aan dat we dan zeker even moesten praten want het 'was mooi weer'. Helaas moest ik weg maar ga binnenkort nog wel even terug.
Komende week paar dagen vrij en dan staan nog een paar zaken op de agenda. Begin er zowaar lol in te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:04
twodigits schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:06:
Gisteren bij de Keukenkampioen binnengeweest, Steinhaus bekeken. Het verhaaltje 'eigen fabriek, gaat 25 jaar mee, Duitse kwaliteit' beleefd aangehoord. Even wat gepraat, want het is 40 dagen 40% korting op alle apparatuur actie. Toen ik aangaf dat het pas echt een no brainer zou worden als het 40% op alles zou zijn, gaf verkoper aan dat we dan zeker even moesten praten want het 'was mooi weer'. Helaas moest ik weg maar ga binnenkort nog wel even terug.
Komende week paar dagen vrij en dan staan nog een paar zaken op de agenda. Begin er zowaar lol in te krijgen!
Ik zou nooit in zee gaan met Keukenkampioen (Eindhoven), wij hadden een keuken uitgezocht voor 14.000 euro en daar waren we best tevreden over, maar wilde er graag nog over nadenken. Toen kwam de manager en die begon te pushen om een overeenkomst te tekenen, waardoor je minimaal voor 75% van de overeengekomen prijs een keuken daar moet uitzoeken. Toen wij aangaven dat we ons graag nog wat verder wilden gaan oriënteren zakte de prijs al snel naar 12.000 en daarna toen we niet toegaven zelfs naar 10.000. Naast dat we het een vervelende ervaring vonden met de manager, zullen we daar ook altijd het idee hebben dat je teveel betaald.

We zijn daarna met een lokale en Duitse keukenwinkel gaan praten waarbij ze de daadwerkelijke prijs hanteren en daar was alles veel meer vrijblijvend. Dat gaf voor mij als consument een veel prettiger gevoel en hadden we meteen een duidelijk beeld van de prijzen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Gynnad schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Ik zou nooit in zee gaan met Keukenkampioen (Eindhoven), wij hadden een keuken uitgezocht voor 14.000 euro en daar waren we best tevreden over, maar wilde er graag nog over nadenken. Toen kwam de manager en die begon te pushen om een overeenkomst te tekenen, waardoor je minimaal voor 75% van de overeengekomen prijs een keuken daar moet uitzoeken. Toen wij aangaven dat we ons graag nog wat verder wilden gaan oriënteren zakte de prijs al snel naar 12.000 en daarna toen we niet toegaven zelfs naar 10.000. Naast dat we het een vervelende ervaring vonden met de manager, zullen we daar ook altijd het idee hebben dat je teveel betaald.

We zijn daarna met een lokale en Duitse keukenwinkel gaan praten waarbij ze de daadwerkelijke prijs hanteren en daar was alles veel meer vrijblijvend. Dat gaf voor mij als consument een veel prettiger gevoel en hadden we meteen een duidelijk beeld van de prijzen.
Ik begrijp dat, maar heb hier zelf minder moeite mee. Het gaat me uiteindelijk toch om de keuken en de te betalen prijs. Dat er een spel gespeeld wordt, soit, pak ik niet persoonlijk op. Er is daar dus flinke ruimte en dat is mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Snowhite0901 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:04:
iemand ervaringen over siemens zeolith? Is dit zo goed als ze beloven?
Naast het door andere tweakers genoemde verbeterde droogresultaat zorgt Zeolith ook voor minder energieverbruik. De Zeolith korrels absorberen namelijk het vocht en staat dan warmte af. Vandaar dat deze machines ook A+++ zijn. Je komt Zeolith alleen (nog) tegen in het duurdere segment, die in mijn ogen verder allerlei onnodige extra's hebben waardoor ik ze niet interessant vind.

Off-topic overbodig weetje: Het zeolith mineraal wordt ook gebruikt in kattenbakvulling. Niet om je kat te drogen, maar vanwege de vocht absorberende eigenschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
Gynnad schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:37:
[...]

...

En wat is dan bv. zo'n lokale Duitse keukenwinkel?
Vraag me altijd af hoe mensen aan zo'n adresje komen.
Als ik google kom ik niet ver... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:23

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ice82 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:29:
[...]
best prijzig voor een Pronorn! En dat de kookplaat goedkoper is dan keukenloods is fictief, de “korting” is bij de kasten opgeteld. Overigens levert keukenloods ook Pronorm keukens... zou daar eens een offertecheck laten doen. Zo voordelig is Aswa meestal niet
Om hier toch nog even op in te haken:
Ik heb bij keukenloods en 123apparatuur een offerte opgevraagd voor nog puur de inbouwapparatuur. Heb ik nog mooi vergelijkingsmateriaal als we gaan onderhandelen. Wat lijkt jou een schappelijkere prijs? Moeten we gaan inzetten op 14k bijvoorbeeld? (keukeneiland van 360x100x95 met composiet blad van 4cm dik + 3 kasten van 195x60 en Siemens inbouwapparatuur (solo oven, vaatwasser, inductiekookplaat met afzuiging en koelkast)).

Edit:
offerte van keukenloods al binnen en zij bieden de inductiekookplaat al 400 euro goedkoper aan dan ASWA. (4k voor alle apparatuur bij elkaar). Nu nog even hopen dat 123 ook snel een offerte mailt.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2018 15:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 21:04
Pink confetti schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Wij zijn zelf toen naar Küchenzentrum Keiten-Schmitz in Bocholt geweest op aanraden van een collega. Ze verkopen daar geen keukenkastjes met folie, maar alleen kunststof of echt hout. Verder een scherpe prijs en ze helpen je goed mee, wanneer je een afspraak maakt krijg je sowieso een medewerker die Nederlands spreekt, dus dat is ook wel prettig.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
Gynnad schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:12:
[...]

Wij zijn zelf toen naar Küchenzentrum Keiten-Schmitz in Bocholt geweest op aanraden van een collega. Ze verkopen daar geen keukenkastjes met folie, maar alleen kunststof of echt hout. Verder een scherpe prijs en ze helpen je goed mee, wanneer je een afspraak maakt krijg je sowieso een medewerker die Nederlands spreekt, dus dat is ook wel prettig.
Thanks! Handig om te weten. Mochten we die kant op gaan zal ik zeker een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gister in goed overleg met ASWA besloten om de offerte on hold te zetten. Voor onze opzet moet er een draagmuur uitgebroken worden en we willen de muur eerst constructief laten keuren en de muur daadwerkelijk verwijderen voordat wij een offerte ondertekenen. Aangezien we in september de sleutel krijgen, wordt dat nog even wachten dus.

ASWA deed helemaal niet moeilijk nadat ik ze dit had verteld, dus dat was wel een meevaller. Geeft ons stiekem ook nog de tijd om toch nog bij andere partijen te kijken.

Kan iemand mij nog een reden geven om bijvoorbeeld niet voor Pronorm (Silverline?) te gaan. Is een Hacker of Schuller bijvoorbeeld dan een betere keuze? Als iemand nog goede zaken regio Eindhoven kan noemen, kunnen we daar in ieder geval nog altijd een blik werpen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 10:19

EiT

FREAKJAM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:48:
Gister in goed overleg met ASWA besloten om de offerte on hold te zetten. Voor onze opzet moet er een draagmuur uitgebroken worden en we willen de muur eerst constructief laten keuren en de muur daadwerkelijk verwijderen voordat wij een offerte ondertekenen. Aangezien we in september de sleutel krijgen, wordt dat nog even wachten dus.

ASWA deed helemaal niet moeilijk nadat ik ze dit had verteld, dus dat was wel een meevaller. Geeft ons stiekem ook nog de tijd om toch nog bij andere partijen te kijken.

Kan iemand mij nog een reden geven om bijvoorbeeld niet voor Pronorm (Silverline?) te gaan. Is een Hacker of Schuller bijvoorbeeld dan een betere keuze? Als iemand nog goede zaken regio Eindhoven kan noemen, kunnen we daar in ieder geval nog altijd een blik werpen.
Persoonlijk vond ik Hacker beter aanvoelen dan Pronorm en viel voor ons net iets goedkoper uit dan Pronorm. Bij Aswa nare ervaring over gehouden, dus daar ga ik hem sowieso niet halen. Wij laten of een fineer keuken bij interieurbouwer maken of halen een wit gelakte Hacker bij Stoof in Zaltbommel, zijn er nog niet helaal over uit. Beetje een budget issue ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bedankt voor je reactie. Hacker is volgens mij een beetje lastig te verkrijgen regio Eindhoven. Ik dacht alleen bij Nuva, maar dat is volgens mij ook weer onderdeel van DMG.

Aangezien ons budget 15k max is, wordt het lastig om een keuken te krijgen uit een hoog segment, uitgaande van het feit dat we 3 servieskasten willen en een kookeiland van ~3.5 meter met een solo oven, koelkast, vaatwasser en inductiekookplaat plus afzuiging.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 08:56
Niemand ervaring met AluSplash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wij zijn de laatste puzzelstukjes voor onze keuken in elkaar aan het zetten en twijfelen opeens over het aanrechtblad.

We hebben een Ikea keuken en hebben nu een maatwerkblad op de offerte staan á €1600. Wat we begrepen hebben word dan eerst een tijdelijk houten blad geplaatst, later vervangen door maatwerk steen.

Achter het blad moet nog getegeld worden. Weet iemand of het tegelwerk vóór of ná het plaatsen van het blad gedaan moet worden? (Dus of we een tijd met een kale wand zitten of niet.) Als het voor het plaatsen van het blad gedaan word, lijkt het me dat het voor het plaatsen van de complete keuken gedaan moet en zit je dan ook niet met je kastjes? Of gebeurt het juist helemaal achteraf, hele keuken plaatsen, dan tegelen?

Andere vraag:
Zijn die Ikea stenen bladen concurrerend of kunnen we beter naar een gespecialiseerde bladenmaker voor het blad? (€1600 voor alleen het blad, terwijl de kastjes samen rond de €3200 kosten vind ik best stevig.)

Het gaat trouwens over het wit mineraalpatroon blad:

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/media/img/departments/keuken/werkbladen/werkbladen-opmaa-nieuw-1060x376.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22
Laurences schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:12:
De kastjes hebben een push-2-open systeem, en de bovenste lades net onder het werkblad ook een greeplijst.
Waarom een greeplijst voor de bovenste lades? Je went super snel aan touch to open voor die lades namelijk (eigen ervaring)

Voor de onderste lades (wel touch to open neem ik aan?): Laat 2 stopcontacten aanleggen voor een Blum Servo-Drive Uno, te koop voor € 120,- per stuk bij bijv. Meubelbeslagonline. Dit heb je als Tweaker zelf in 30 min. geïnstalleerd en is super handig:

https://www.youtube.com/watch?v=eSn01wkLcyc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:04

DancePlaza

ninja

Pink confetti schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Vaak via mond-op mond reclame, maar wij waren zeer tevreden bij Mobel Faber, Nordhorn

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
unezra schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:34:
Wij zijn de laatste puzzelstukjes voor onze keuken in elkaar aan het zetten en twijfelen opeens over het aanrechtblad.

We hebben een Ikea keuken en hebben nu een maatwerkblad op de offerte staan á €1600. Wat we begrepen hebben word dan eerst een tijdelijk houten blad geplaatst, later vervangen door maatwerk steen.

Achter het blad moet nog getegeld worden. Weet iemand of het tegelwerk vóór of ná het plaatsen van het blad gedaan moet worden? (Dus of we een tijd met een kale wand zitten of niet.) Als het voor het plaatsen van het blad gedaan word, lijkt het me dat het voor het plaatsen van de complete keuken gedaan moet en zit je dan ook niet met je kastjes? Of gebeurt het juist helemaal achteraf, hele keuken plaatsen, dan tegelen?

Andere vraag:
Zijn die Ikea stenen bladen concurrerend of kunnen we beter naar een gespecialiseerde bladenmaker voor het blad? (€1600 voor alleen het blad, terwijl de kastjes samen rond de €3200 kosten vind ik best stevig.)

Het gaat trouwens over het wit mineraalpatroon blad:

[afbeelding]
Wij kregen ook inderdaad een tijdelijk wit blad, zijn de kosten niet na zo'n uitgaaf met een stenen blad.
Wij hebben de achterwand (bokmerk) na het stenen blad laten opmeten en laten plaatsen. Is wel belangrijk dat het blad precies past. Met tegels ben je wat flexibeler om het passend te krijgen dan dan je aanrecht blad.
Het is een mooi blad, we hebben dezelfde kleur. En het verveeld absoluut niet!
DancePlaza schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Vaak via mond-op mond reclame, maar wij waren zeer tevreden bij Mobel Faber, Nordhorn
Dank! Komt ook op het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pink confetti schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Wij kregen ook inderdaad een tijdelijk wit blad, zijn de kosten niet na zo'n uitgaaf met een stenen blad.
Wij hebben de achterwand (bokmerk) na het stenen blad laten opmeten en laten plaatsen. Is wel belangrijk dat het blad precies past. Met tegels ben je wat flexibeler om het passend te krijgen dan dan je aanrecht blad.
Ok. Dus éérst het definitieve blad laten plaatsen en dán de achterwand laten aftegelen.
Tegels komen dan op het blad terecht.

Vloertegels lijkt me juist andersom, hele vloer doortegelen, keuken d'r op zetten zodat het mooi door loopt en je niet met je plint in de ellende zit. (Plint moet weggehaald kunnen worden wegens toegang tot leidingen. Buitenkraan word vervangen door een no-frost exemplaar, dus die hoeft niet meer afgesloten te worden in de winter.)
Het is een mooi blad, we hebben dezelfde kleur. En het verveeld absoluut niet!
Dat is goed om te horen. :)

Ook een complete Ikea keuken? (Wij willen die blauw/groene. Vinden we vanaf het begin af aan mooi. Komt wel Siemens apparatuur in, net wat luxer dan de apparatuur van Ikea.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
FREAKJAM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:48:
Als iemand nog goede zaken regio Eindhoven kan noemen, kunnen we daar in ieder geval nog altijd een blik werpen.
Onze keuken is anderhalve maand geleden geplaatst door Van Diessen uit Veldhoven, ben je daar al geweest? Zij hebben een eigen fabriek waarin ze de kasten maken. Je zit dan ook niet met de standaard maten en passtukken.

Goed advies gehad over de opstelling van de keuken. Hou er rekening mee dat je er niet zomaar binnen kan lopen en een adviesgesprek kan hebben met een verkoper, je moet een afspraak maken en dat duurt dan een week of zes tot acht. Daarna heb je een wachttijd van zo'n acht weken voor het zetten van de keuken. Misschien kan je met je aannemer vast een kijkje gaan nemen in je nieuwe huis zodat je vast een plan kan maken m.b.t. je draagmuur. Hebben wij toen ook gedaan, vond de verkoopster geen probleem.

Zelf zijn we wel o.a. op Ekkersrijt bij wat zaken binnen geweest voor wat inspiratie maar wilden eigenlijk sowieso al bij Van Diessen bestellen omdat we er veel goede verhalen over gehoord hebben. Vooral ook van de afterservice na 5/10 jaar nog een nieuw deurtje of nieuwe lade geleider.

De prijs die je krijgt is een netto prijs, weinig onderhandelingsruimte.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

DoubleD1980 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:05:
[...]

Onze keuken is anderhalve maand geleden geplaatst door Van Diessen uit Veldhoven, ben je daar al geweest? Zij hebben een eigen fabriek waarin ze de kasten maken. Je zit dan ook niet met de standaard maten en passtukken.
Wow, hartelijk dank voor deze uitgebreide informatie. Ik had wel al wat goede dingen gehoord over van Diessen, maar dergelijke informatie is erg nuttig. Ik ga zeker even met ze schakelen!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-04 19:49
[...]

***members only***
Heb je een plattegrond van je keuken, ik ben benieuwd naar de afstand tussen je eiland en de rest van de keuken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 27-04 11:42

NDF82

Doomed Space Marine

Weet iemand of de grote merken hun line-up nog gaan vernieuwen dit jaar?

Ik wil eigenlijk Bosch apparatuur maar die bieden nog geen sous-vice functie in hun stoom oven. Ben benieuwd of dit in een nieuwere versie wel gaat komen. M'n keuken staat gepland voor december.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleD1980
FREAKJAM schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Wow, hartelijk dank voor deze uitgebreide informatie. Ik had wel al wat goede dingen gehoord over van Diessen, maar dergelijke informatie is erg nuttig. Ik ga zeker even met ze schakelen!
No worries. Na twee jaar lurken in dit topic moest ik mijn keuken nog posten dus dit was een mooi moment! Laat maar weten als je nog meer info wilt!
(groeten aan de debster! ;) )
Laurences schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:14:
[...]

Heb je een plattegrond van je keuken, ik ben benieuwd naar de afstand tussen je eiland en de rest van de keuken? ;)
Zoiets?
Keuken
Puur op advies van de keukenzaak die afstand genomen. Zit een meter tussen kastenwand en eiland. De vaatwasser zit tegenover de spoelbak en als de vaatwasser open is, heb ik nog genoeg ruimte om te staan en vanuit de spoelbak dingen in de vaatwasser te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 17:39
[...]

Onze keuken is anderhalve maand geleden geplaatst door Van Diessen uit Veldhoven...
Onze keuken (enkele maanden geleden geplaatst), komt ook bij van Diessen vandaan, ook wij zijn ontzettend tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Brooky schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Waarom een greeplijst voor de bovenste lades? Je went super snel aan touch to open voor die lades namelijk (eigen ervaring)

Voor de onderste lades (wel touch to open neem ik aan?): Laat 2 stopcontacten aanleggen voor een Blum Servo-Drive Uno, te koop voor € 120,- per stuk bij bijv. Meubelbeslagonline. Dit heb je als Tweaker zelf in 30 min. geïnstalleerd en is super handig:

YouTube: SERVO-DRIVE uno in the daily kitchen work
Servo drive is dus niet echt super relaxed. Zijn heel gevoelig, zeker voor de bovenste lade. Daarbij gaat ze vrij snel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
Maeslant schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Servo drive is dus niet echt super relaxed. Zijn heel gevoelig, zeker voor de bovenste lade. Daarbij gaat ze vrij snel stuk.
We zullen het zien, ik ben er iig erg tevreden over de werking (1 lade, 1 koelkast en een 1 vriezer). Het moet zich nog wel bewijzen qua duurzaamheid idd.

Op de bovenste lade zou ik hem niet zo snel doen, Maar op de onderste lade (waar bij ons bijv. de afvalbakjes zitten) is het een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Brooky schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:48:
[...]

We zullen het zien, ik ben er iig erg tevreden over de werking (1 lade, 1 koelkast en een 1 vriezer). Het moet zich nog wel bewijzen qua duurzaamheid idd.

Op de bovenste lade zou ik hem niet zo snel doen, Maar op de onderste lade (waar bij ons bijv. de afvalbakjes zitten) is het een uitkomst.
Als je dan voor de onderste lade gaat, dan zijn de nieuwe push to open systemen een stuk duurzamer. (Blum en grass hebben ze beide). Dan heb je ook geen elektra nodig.

Voor de afvalbakken is push to open echt ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
NDF82 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:16:
Weet iemand of de grote merken hun line-up nog gaan vernieuwen dit jaar?

Ik wil eigenlijk Bosch apparatuur maar die bieden nog geen sous-vice functie in hun stoom oven. Ben benieuwd of dit in een nieuwere versie wel gaat komen. M'n keuken staat gepland voor december.
Toevallig zat ik pas naar de Novy inductie kookplaten te kijken, volgens mij zijn die vernieuwt. En het lijkt wel of ze nu nog maar een 'slider' i.p.v. een voor elke zone. Dat zou dus betekenen dat je eerst de plaat moet kiezen voordat je de stand kunt aanpassen. Een behoorlijke achteruitgang op gebruikersgemak lijkt mij.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

DoubleD1980 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:20:
[...]

No worries. Na twee jaar lurken in dit topic moest ik mijn keuken nog posten dus dit was een mooi moment! Laat maar weten als je nog meer info wilt!
(groeten aan de debster! ;) )

[...]
Ik heb al contact met ze opgenomen en we kunnen inderdaad pas half september terecht. Feit dat ze het zo druk hebben zegt genoeg!

Uhmm, nu moet je me toch even helpen? G denk ik dan? :D

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 03:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

FREAKJAM schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Hier nog een super positief verhaal over van Diessen. Wij hebben vorig jaar onze maatwerk keuken geplaatst gekregen. Erg fijn en down to earth traject met open (maar vaste) prijs vd keuken. Om een idee te geven deze keuken was ruim 3k goedkoper en een stuk luxer (alleen lades ipv grotendeels kastjes, luxere apparatuur) dan de offerte voor een Next125 keuken. Daarnaast de vrijheid van een maatkeuken is echt ge-wel-dig ipv het gepuzzel met standaard maten en passtukjes.

Specs:
- U opstelling met 2 hoge kasten voor apparaten en een schiereiland van 3x1m. Totaal >5 meter bladlengte
- Hoogglans Acrylux frontjes,
- Zwart gepolijst granieten blad
- Op de hoge kasten na alleen lades (14 in totaal) geheel naar eigen wens in te delen kwa formaat
- Barretje in houtkleur om de kookplaat uit het zicht te ontrekken
- Bora kookplaat, Highend siemens studioline apparatuur (oven-mag, oven-stoom, vaatwasser, koelkast), Quooker Combi

Prijs incl montage iets onder de 20k. Erg tevreden tot nu toe en als ik andere klanten van van Diessen in mijn omgeving spreek zal dat ook wel zo blijven.

Inmiddels ook al eens gebruik gemaakt van de service: Op onze bar was het fineer beschadigd geraakt (eigen schuld) van Diessen heeft dit tegen alleen voorrij kosten onzichtbaar hersteld. Tegelijk hebben ze ook de hele keuken nog even nagelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
FREAKJAM schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Uhmm, nu moet je me toch even helpen? G denk ik dan? :D
Bingo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:53
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Deleon78
Wij zoeken hetzelfde op de panorama na. Tenminste als dat een smallere plaat betekend.
Echt wel balen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

Is dat zo erg, dat je eerst de zone moet kiezen om te sliden? Mijn vrouw was daar ook eerst huiverig voor met onze Siemens EX977KXX1E, maar inmiddels (na een week ofzo al) is dat al helemaal normaal. Alles went...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik vind het in elk geval een achteruitgang. Het lijkt mij een kostenbesparing en dat vind ik voor dergelijk product met zeer hoge prijs niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

[...]

dewil1990 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Onze keuken (enkele maanden geleden geplaatst), komt ook bij van Diessen vandaan, ook wij zijn ontzettend tevreden.
-bolio- schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:42:
[...]

Hier nog een super positief verhaal over van Diessen. Wij hebben vorig jaar onze maatwerk keuken geplaatst gekregen. Erg fijn en down to earth traject met open (maar vaste) prijs vd keuken. Om een idee te geven deze keuken was ruim 3k goedkoper en een stuk luxer (alleen lades ipv grotendeels kastjes, luxere apparatuur) dan de offerte voor een Next125 keuken. Daarnaast de vrijheid van een maatkeuken is echt ge-wel-dig ipv het gepuzzel met standaard maten en passtukjes.

Specs:
- U opstelling met 2 hoge kasten voor apparaten en een schiereiland van 3x1m. Totaal >5 meter bladlengte
- Hoogglans Acrylux frontjes,
- Zwart gepolijst granieten blad
- Op de hoge kasten na alleen lades (14 in totaal) geheel naar eigen wens in te delen kwa formaat
- Barretje in houtkleur om de kookplaat uit het zicht te ontrekken
- Bora kookplaat, Highend siemens studioline apparatuur (oven-mag, oven-stoom, vaatwasser, koelkast), Quooker Combi

Prijs incl montage iets onder de 20k. Erg tevreden tot nu toe en als ik andere klanten van van Diessen in mijn omgeving spreek zal dat ook wel zo blijven.

Inmiddels ook al eens gebruik gemaakt van de service: Op onze bar was het fineer beschadigd geraakt (eigen schuld) van Diessen heeft dit tegen alleen voorrij kosten onzichtbaar hersteld. Tegelijk hebben ze ook de hele keuken nog even nagelopen.
Nou, gelijk naar aanleiding van jullie positieve verhalen een afspraak gemaakt bij van Diessen. Kan wel pas in september terecht, maar dan hebben we net de sleutel van het huis gekregen, dus nog tijd genoeg. Nog bedankt voor jullie input!

is everything cool?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 27-04 08:50

AJM

AJM schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Mooie keuken!

Wij hebben recent een keuken besteld die vergelijkbaar is qua combinatie dus dit geeft een goed beeld hoe het er ongeveer komt uit te zien. Hieronder de 3D render van onze keuken en een foto van de materialen.

***members only***
Inmiddels wat weken verder en onze verbouwing is bijna klaar, de keuken is afgelopen week geplaatst. Wij zijn erg blij met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ny084oA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UGbqSwZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KSCBts1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanvan
  • Laatst online: 22:30
AJM schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:41:
[...]

Inmiddels wat weken verder en onze verbouwing is bijna klaar, onze keuken is afgelopen week geplaatst. Wij zijn erg blij met het resultaat.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zou ik met z'n keuken ook zijn! Wauw!

Details :D?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

bryanvan schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:12:
[...]

Dat zou ik met z'n keuken ook zijn! Wauw!

Details :D?
Thanks!

Details staan in het bericht wat ik heb gequote (van mijzelf) boven de foto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:51

d0s

sssst

[...]

Inmiddels wat weken verder en onze verbouwing is bijna klaar, onze keuken is afgelopen week geplaatst. Wij zijn erg blij met het resultaat.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een prach-tige keuken!

Wat zijn de afmetingen van je kookeiland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

@d0s tnx :-)
Kookeiland is 2,60x1,10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag ik vragen wat je hiervoor kwijt was? Zag dat de vraag al eerder gesteld was maar kon het antwoord niet vinden..

Prachtige keuken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:06
@AJM
AJM schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:31:
Eiken gefineerd front + mat wit
Ja helaas 100% afkeur dat had massieve eik moeten zijn :+
Mooie opstelling hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM

AJM

@kever678 deze keuken kostte zo'n 25k, een flink bedrag maar daar hebben wij jaren plezier van :)

@leecher ook mooi massief eiken, maar helaas niet binnen ons budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

leecher schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 07:02:
@AJM

[...]

Ja helaas 100% afkeur dat had massieve eik moeten zijn :+
Mooie opstelling hoor.
In een keuken wil je dat niet. ;) Echt hout gaat werken en gaat krom trekken. Ik heb zelf heb ook een MDF keuken met houtfineer. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:12
[...]

Inmiddels wat weken verder en onze verbouwing is bijna klaar, de keuken is afgelopen week geplaatst. Wij zijn erg blij met het resultaat.
Prachtig geworden, mooi met Neff apparatuur :) .Mooie ombouw zodat de hoge kasten in de achterwand wegvallen. Hoe hebben jullie dat met de broodnodige ventilatiekanalen geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

Erniebert schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:55:
[...]

Prachtig geworden, mooi met Neff apparatuur :) .Mooie ombouw zodat de hoge kasten in de achterwand wegvallen. Hoe hebben jullie dat met de broodnodige ventilatiekanalen geregeld?

Onder de vriezer zit een verborgen open ‘plank’ waar de koelkast kan ventileren en boven achter de koelkast is er genoeg open ruimte welke weer doorloopt met de ruimte die boven het plafond aanwezig is. Dat zou genoeg moeten zijn volgens de keukenmonteurs en de aannemer die de ombouw gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Lassy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:39:
[...]

Dit is er onder andere mogelijk bij Rotpunkt:

Koelkast 178:
[afbeelding]

Ovens 60 + 45
[afbeelding]

En dit is alleen nog maar voor met een kaderfront, met een vlak front is er veel meer mogelijk.
Is zo’n overzicht ook beschikbaar voor hoge kasten met ruimte voor een 45 cm oven? Gaat om een vlak front overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie keuken! Erg mooie kleuren combinatie en ook goed ontwerp, met een goed formaat keukeneiland (en niet zo'n klein smal keukeneilandje van 70cm ofzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:10
@AJM Erg mooie keuken! Lijkt een beetje qua design op wat wij willen :)

[ Voor 92% gewijzigd door Xyanta op 16-07-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-04 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag tweede bezoek gebracht aan ekelhoff in Nordhorn. Komt zomaar 6k goedkoper uit voor dezelfde next125 keuken dan Bemmel en kroon. Met dezelfde apparatuur. Kom daar op 31,5k uit, terwijl Bemmel daar ruim 38 voor rekende.

Ongeveer 11k aan apparatuur, 16k aan kasten, 5k blad.

Gaan nog even aan de slag met een Tristar keuken op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
Grappig, heb indertijd dezelfde Schüller keuken laten betekenen door 2 NL zaken en Ekelhoff. Ekelhoff zat op dezelfde prijs als de duurste in NL (30k). Uiteindelijk bij een andere winkel gekocht in NL (en Next125), maar het viel mij tegen. Misschien een slechte dag gehad of ze hadden geen zin om op prijs te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Brooky ik weet ook niet hoe duur/goedkoop Bemmel is. Gaan we nog wel een paar offertes voor op laten stellen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Joopieboy schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:19:
[...]

In een keuken wil je dat niet. ;) Echt hout gaat werken en gaat krom trekken. Ik heb zelf heb ook een MDF keuken met houtfineer. :)
daar zijn best dingen voor te regelen maar dat kost je een hoop vrije tijd of een enorm pak geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
De oplevering van mijn woning staat gepland in nov/dec 2018. De keuken heb ik al geregeld (zie ook eerdere posts), maar er is nog niet ingemeten in de woning. Dit gezien de binnenmuren er nog niet staan. Deze staan gepland half september.

Nu geeft de keukenleverancier (Bruynzeel) aan dat mijn keuken een levertijd heeft van 15/16 weken en wellicht beter is dat het inmeten zsm gebeurt. De binnenmuren zouden geen probleem moeten zijn, aangezien ik nog genoeg ruimte zou hebben voor de keukenkasten (aan beide zijden 25cm), zie ook foto.

Is dat wel verstandig om te doen? Te laten inmeten zonder binnenmuren? Ik weet dat mocht het niet goed gaan het aan Bruynzeel ligt, maar liever wil ik problemen op voorhand voorkomen (hoe lastig ook :)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tsWR01oB0oiv36J50QpSsxC9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Wackmack schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:03:
Hierbij mijn keuken. Keuken is geplaatst door de Voortman groep. Het is een project keuken. Apparatuur is VAN whirlpool en de inductiekookplaat icm d'r afzuigkap van Novy. Toen de keuken werd besteld hadden we een budget van 10K. Later is dit verhoogd echter was de keuken toen a besteld. Als ik dit topic op tijd had gezien zat er waarschijnlijk Siemens apparatuur in.

Zelf hebben we 12K neer gelegd. Dit geld vind ik het zeker waard. Er is zit een grote koelkast in, mooie zwarte Quooker, dik aardrechtblad, koffiemachine en twee keer een oven magnetron.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Even mezelf quoten:) Zei gisteren nog hoe fijn twee ovens zijn. Het lijkt overdreven maar als we koken maken we er graag gebruik van. Meedere pizza's, ovenschotel en vis apart of even snel de baby voeding, enz. Dus als mensen twijfelen, altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
Wackmack schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Even mezelf quoten:) Zei gisteren nog hoe fijn twee ovens zijn. Het lijkt overdreven maar als we koken maken we er graag gebruik van. Meedere pizza's, ovenschotel en vis apart of even snel de baby voeding, enz. Dus als mensen twijfelen, altijd doen.
Heb je ook een lijstje van de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniekp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-03-2024
Ook hier is de eerste offerte van de keuken binnen. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zijn bij het bedrijf geweest waarmee afspraken zijn gemaakt met de makelaar. Als we daar geen keuken afnemen maar het zelf regelen, krijgen we € 3,500 euro terug.

We hebben gekozen voor een Siematic keuken en Siemens inbouwapparatuur.
Wat een geld...

Totaal keukenmeubelen € 15.941,00
Totaal Apparatuur/Accessoires € 9.915,00
Totaal Werkbladen € 4.707,00
Montage BMN € 1.285,00
Totaal € 31.848,00

Keukenmeubelen: Siematic
Onderkast met 2 uittrekladen
Afmeting: 900 mm € 1.295,-
Zijwandafdekpaneel voor onderkast
Afmetingen: 19 x 920 x 1260 mm € 334,-
Onderkast met doorlopende deur en 3 binnenladen
Afmeting: 600 mm € 1.131,-
Spoelkast met doorlopende deur
Afmeting: 600 mm € 523,-
Afmeting: 500 mm € 1.072,-
Onderkast met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
Afmetingen: 700 x 630 mm € 1.395,-
Front t.b.v. volledig geïntegreerde vaatwasmachine € 319,-
Afmetingen: 700 x 630 mm € 1395,-
Hoekonderkast met doorlopende deur en uitzwenkplateaus € 1839,-
Hoge kast t.b.v. inbouwapparaat € 1.170,-
Greeplijst € 342,-
Hoge apothekerskast € 2145,-
Greeplijst € 342,-
Hoge kast t.b.v. integreerbare koelkast € 1010,-

Apparatuur/Accessoires
Kookplaat ER9A6SS70N € 1.399,00
Oven HB875G5B1 € 1.349,00
Afzuigkap LC91KWV60 € 2.149,00
Koelkast KI82LSD40 € 1.529,00
Vaatwasser SX878D26PE € 1.699,00
Quooker 22+FSRVS € 1.790,00

Arte Composiet werkblad massief
Lengte 280 cm € 1.260,00
Lengte 65 cm € 315,00
Lengte 186 cm € 855,00
Verandering bladdiepte € 122,50
Verandering bladdiepte € 864,50
Extra randafwerking € 336,00
Hoekkoppeling haaks € 56,00
Uitsparing opbouw € 203,00
Uitsparing vlakinbouw € 365,00
RVS inlegspoelbak € 330,00

zo ziet het er dan uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nv38wywx.jpg

ik schrok best hard van de totaalprijs van € 31.848,00

ze doen er wel € 4238,- projectkorting vanaf.
Er blijft dan nog € 27.610 over. Ik moet nog reageren op de offerte maar wil niet meer dan € 20,000 betalen. Ben bang dat dit lastig wordt bij dit bedrijf.

wat vinden jullie?

[ Voor 0% gewijzigd door sniekp op 16-07-2018 07:41 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10
sniekp schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:16:
Ook hier is de eerste offerte van de keuken binnen. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zijn bij het bedrijf geweest waarmee afspraken zijn gemaakt met de makelaar. Als we daar geen keuken afnemen maar het zelf regelen, krijgen we € 3,500 euro terug.

Wat een geld...

Montage BMN € 1.285,00
Totaal € 31.848,00

Greeplijst € 342,-
Greeplijst € 342,-

Apparatuur/Accessoires

Lengte 280 cm € 1.260,00
Lengte 65 cm € 315,00
Lengte 186 cm € 855,00

zo ziet het er dan uit.

[afbeelding]

Er blijft dan nog € 27.610 over. Ik moet nog reageren op de offerte maar wil niet meer dan € 20,000 betalen. Ben bang dat dit lastig word bij dit bedrijf.

wat vinden jullie?
Duidelijk ergens anders gaan kijken. De keuken is op elke aspect te duur (kasten, apparatuur, blad)
Die projectkorting voelt leuk, maar stelt natuurlijk niets voor.

Ik weet niet wanneer je huis wordt opgeleverd, maar er zijn genoeg aanbieders die in dit topic zijn langsgekomen die je veel meer keuken voor je geld gaan geven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

sniekp schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:16:

Wat een geld...

Montage BMN € 1.285,00
Totaal € 31.848,00

Greeplijst € 342,-
Greeplijst € 342,-

Apparatuur/Accessoires

Lengte 280 cm € 1.260,00
Lengte 65 cm € 315,00
Lengte 186 cm € 855,00

zo ziet het er dan uit.

[afbeelding]

Er blijft dan nog € 27.610 over. Ik moet nog reageren op de offerte maar wil niet meer dan € 20,000 betalen. Ben bang dat dit lastig word bij dit bedrijf.

wat vinden jullie?
Eerste gedachte is dat ze gewoon eens willen kijken hoe je hier op reageert. Vaak gaan mensen die nieuwbouw doen sneller akkoord met eerste aanbiedingen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Ik heb geen idee wat je beweegredenen zijn voor symatic maar daar ga je hoe dan ook meer voor betalen. Nu zou 20 / 25 toch zeker wel haalbaar moeten zijn met een midden segment keuken zou je tussen de 16/20 klaar moeten kunnen zijn.

Verder waarom een spoeleiland? Een kookeiland is vooral als je een beetje koppeling wilt hebben met de rest van de ruimte een stuk fijner.

En als laatste punt waarom een gas kookplaat als het een nieuwbouw betreft? Naast dat gas binnen nu en een paar jaar niet eens meer als optie aanwezig zal zijn lijkt het mij ook handig om alvast te kijken naar zo veel mogelijk zonder gas te doen in huis.

Er is een erg grote kans dat er binnen nu en 15 jaar actief een poging zal komen om de gaskraan zo veel mogelijk dicht te krijgen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniekp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-03-2024
keanu_ schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:50:
[...]

Ik weet niet wanneer je huis wordt opgeleverd, maar er zijn genoeg aanbieders die in dit topic zijn langsgekomen die je veel meer keuken voor je geld gaan geven ;)
Ze moeten nog beginnen met bouwen en de oplevering is pas rond mei/juni.
Het gemak van dit bedrijf is dat ze rechtstreeks contact hebben met de aannemer.
Maar dit is me natuurlijk geen duizenden euro's waard. Bedankt voor je reactie / bevestiging.
Shunt schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:07:
[...]

Eerste gedachte is dat ze gewoon eens willen kijken hoe je hier op reageert. Vaak gaan mensen die nieuwbouw doen sneller akkoord met eerste aanbiedingen. Tenminste dat is mijn ervaring.
True story. Het voelt toch anders als het bij je hypotheek op komt of als je het van je spaargeld moet betalen. Dit moet ik wel in mijn achterhoofd houden.
[...]

Ik heb geen idee wat je beweegredenen zijn voor symatic maar daar ga je hoe dan ook meer voor betalen. Nu zou 20 / 25 toch zeker wel haalbaar moeten zijn met een midden segment keuken zou je tussen de 16/20 klaar moeten kunnen zijn.
Ik vind de binnenkant van Siematic erg mooi met alle opties die er zijn. Maar het is zeker nog niet in beton gegoten.
[...]
Verder waarom een spoeleiland? Een kookeiland is vooral als je een beetje koppeling wilt hebben met de rest van de ruimte een stuk fijner.

En als laatste punt waarom een gas kookplaat als het een nieuwbouw betreft? Naast dat gas binnen nu en een paar jaar niet eens meer als optie aanwezig zal zijn lijkt het mij ook handig om alvast te kijken naar zo veel mogelijk zonder gas te doen in huis.

Er is een erg grote kans dat er binnen nu en 15 jaar actief een poging zal komen om de gaskraan zo veel mogelijk dicht te krijgen.
De twijfel tussen een spoeleiland of een kookeiland was er wel. Maar konden er niet echt uitkomen met de afzuiging.

Gasloos hebben we nog niet voor gekozen. Mijn vrouw vindt het ook fijner om op gas te koken 8)7 .

Ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat het allemaal gasloos wordt .de nieuwbouwhuizen wel maar voordat ze het ook gaan verplichten voor huurwoningen etc.. ik moet het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

sniekp schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:55:
True story. Het voelt toch anders als het bij je hypotheek op komt of als je het van je spaargeld moet betalen. Dit moet ik wel in mijn achterhoofd houden.
Jep het blijft je protomonee waar het uit komt ook al lijkt het niet zo veel omdat het over 30 jaar is uitgesmeert.
Ik vind de binnenkant van Siematic erg mooi met alle opties die er zijn. Maar het is zeker nog niet in beton gegoten.
Echter als je geen gebruik gaat maken van de voordelen van Siematic zou ik persoonlijk er niet voor kiezen.
Dat voelt voor mij een beetje het zelfde als een kale Audi kopen. Als je bijvoorbeeld graag gebruik maakt van alle extra features zoals het blad over laten lopen in de zijkanten van je eiland met mooie inbouw stopcontacten en de extreem uitgebreide keuze van frontjes en accessoires
De twijfel tussen een spoeleiland of een kookeiland was er wel. Maar konden er niet echt uitkomen met de afzuiging.
Aangezien het een nieuwbouw huis is zal je of je afzuiging via een warmtewisselaar hebben lopen of "illegaal" dumpen via de gevel naar buiten? Anders kan je volgens mij nooit aan de energie normen voldoen. Je zou kunnen kijken naar een plaat met ingebouwde afzuiging (persoonlijk geen fan van) en dan de afvoer via de vloer naar buiten dumpen. Anders zou je eventueel een koof kunnen bouwen voor je afzuiging en dan ook naar buiten dumpen?
Gasloos hebben we nog niet voor gekozen. Mijn vrouw vindt het ook fijner om op gas te koken 8)7 .

Ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat het allemaal gasloos wordt .de nieuwbouwhuizen wel maar voordat ze het ook gaan verplichten voor huurwoningen etc.. ik moet het zien.
Tip ga eens met de vrouw naar een workshop waar ze een goede inductie plaat hebben staan. Ik kan je bijna garanderen zodra je een pot van het vuur kunt pakken zonder je fikken te verbranden wil je nooit meer anders. Sinds ik inductie heb zou ik niet meer anders willen. Bespaar alleen nooit op je inductie plaat. Bij gas boeit het niet zo veel want gas is meestal gas. Echter met inductie scheelt het extreem veel of je een A merk plaat hebt of een goedkoop B merk met ditto techniek.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
My-life schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:10:
[...]

Is zo’n overzicht ook beschikbaar voor hoge kasten met ruimte voor een 45 cm oven? Gaat om een vlak front overigens.
Helaas heb ik die overzichten zelf niet. Die zou je bij een keukenleverancier moeten opvragen. Die zal dat voor je moeten uittekenen. Rotpunkt heeft wat dat betreft weinig op papier staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Lassy op 16-07-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Lassy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Helaas heb ik die overzichten zelf niet. Die zou je bij een keukenleverancier moeten opvragen. Die zal dat voor je moeten uittekenen. Rotpunkt heeft wat dat betreft weinig op papier staan.
Ok, toch bedankt.

Wij gaan voor 91 cm kasten onder het werkblad. Bij de hoge kasten die ik heb gezien (van Rotpunkt) zit het apparaat op 78 cm en in dit geval dus lager dan het werkblad wat ik niet mooi vind. (De leverancier waar ik nu mee om tafel heb gezeten reageert niet altijd even vlot op dergelijke vragen, maar we klimmen weer in de pen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
My-life schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Ok, toch bedankt.

Wij gaan voor 91 cm kasten onder het werkblad. Bij de hoge kasten die ik heb gezien (van Rotpunkt) zit het apparaat op 78 cm en in dit geval dus lager dan het werkblad wat ik niet mooi vind. (De leverancier waar ik nu mee om tafel heb gezeten reageert niet altijd even vlot op dergelijke vragen, maar we klimmen weer in de pen.)
Zolang je niet voor kaderfrontjes gaat zou maatwerk een optie moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-06-2022
Heeft er nog iemand ervaring met Wellman keukens? We waren toevallig in de Hornbach en hebben ons een offerte laten maken zonder apparatuur. Die nemen we van Siemens want die kan Hornbach niet leveren. Mijn 1e indruk van de showroomkeuken zag het er wel goed uit allemaal en ze leveren ook gewoon mdf deurtjes die volledig gespoten zijn. (Het zal om de ladegeleiders en scharnieren gaan)

Nu de zomer volop bezig is, en nog eens alle voor en nadelen van een verbouwing tegen elkaar afgewogen willen we nu toch liever onze veranda behouden. Opschuiven van de veranda is niet mogelijk daar er dan te weinig ruimte overblijft. Met de keuken/uitbouw op het zuiden zal het ook nog eens goed warm worden.

Het kookeiland idee is inmiddels ook van de baan en hebben nu een eindelijk een passend ontwerp gemaakt met een koffiemachine en combo-oven in de 4kastenwand (halfhoog) tegen de muur ter vervangen van onze dressoir die op dezelfde plaats staat.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/bywxOd/finalkplan.jpg

Is schuller mss toch iets beter dan Wellman?

[ Voor 5% gewijzigd door Tuff op 16-07-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:53
Heeft een van jullie toevallig ervaring met een inductie fornuis, zoals deze AEG? Is een dergelijke combinatie net zo goed is als een losse oven en een losse inductieplaat?

Dit fornuis zal gebruikt worden in een huurwoning die momenteel in aanbouw is. Er is een mogelijkheid om de keuken zelf naar wens in te delen, maar dit brengt uiteraard extra kosten met zich mee. Het is de vraag of je die kosten in de verre toekomst op een nieuwe huurder kan verhalen. Dan moet je denken aan 5 tot 10 jaar. Aanschaf van inbouwapparatuur werd bij de keukenspecialist ook op 4000 euro geschat voor een inductieplaat, combi-oven, koelkast en vaatwasmachine. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:16
AMD1800 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:48:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met een inductie fornuis, zoals deze AEG? Is een dergelijke combinatie net zo goed is als een losse oven en een losse inductieplaat?

Dit fornuis zal gebruikt worden in een huurwoning die momenteel in aanbouw is. Er is een mogelijkheid om de keuken zelf naar wens in te delen, maar dit brengt uiteraard extra kosten met zich mee. Het is de vraag of je die kosten in de verre toekomst op een nieuwe huurder kan verhalen. Dan moet je denken aan 5 tot 10 jaar. Aanschaf van inbouwapparatuur werd bij de keukenspecialist ook op 4000 euro geschat voor een inductieplaat, combi-oven, koelkast en vaatwasmachine. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Denk je dat je deze combi wel mee gaat nemen naar je nieuwe huis dan?
Let op dat dit inductiefornuis een driefasenaansluiting heeft. Verder zal het net zo goed/slecht zijn als andere AEG apparatuur maar met het verschil dat als een van de twee componenten kapot gaat binnen de 5a 10 jaar je beide tegelijk moet vervangen....
Ik zou gewoon wat goedkopere keukenapparatuur in een goedkope keuken hangen als ik een huurhuis zou hebben. Bijvoorbeeld ikea oid.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tuff schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:02:
Heeft er nog iemand ervaring met Wellman keukens? We waren toevallig in de Hornbach en hebben ons een offerte laten maken zonder apparatuur. Die nemen we van Siemens want die kan Hornbach niet leveren. Mijn 1e indruk van de showroomkeuken zag het er wel goed uit allemaal en ze leveren ook gewoon mdf deurtjes die volledig gespoten zijn. (Het zal om de ladegeleiders en scharnieren gaan)

Nu de zomer volop bezig is, en nog eens alle voor en nadelen van een verbouwing tegen elkaar afgewogen willen we nu toch liever onze veranda behouden. Opschuiven van de veranda is niet mogelijk daar er dan te weinig ruimte overblijft. Met de keuken/uitbouw op het zuiden zal het ook nog eens goed warm worden.

Het kookeiland idee is inmiddels ook van de baan en hebben nu een eindelijk een passend ontwerp gemaakt met een koffiemachine en combo-oven in de 4kastenwand (halfhoog) tegen de muur ter vervangen van onze dressoir die op dezelfde plaats staat.

[afbeelding]

Is schuller mss toch iets beter dan Wellman?
Persoonlijk zou ik niet de halve keuken buiten de keuken willen plaatsen. Dit staat mooi als je een bulthaup keuken met gigantisch eiland plaatst in het midden van het huis. Probeer het passend te krijgen in je huidige keuken ruimte of kies er voor om hem te verplaatsen naar de huiskamer als je perse de ruimte nodig hebt om meer keuken te plaatsen.

Verder zijn de keukens daar niet slecht maar je krijgt waar je voor betaalt zullen we maar zeggen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Ik snap wat je wilt zeggen met halve keuken buiten de keuken maar er zijn zo weinig mogelijkheden...en kastenwand op de plek vd tafel ziet er ook heel awkward uit. Ook zijn we dan de hele doorloop kwijt als de eettafel in het midden komt te staan. Keuken in de huiskkamer is geen opties want de huidige keuken is te klein om een bank in kwijt te kunnen.

Het lijkt me wel chill om aan de kastenwand een kopje koffie te maken..zonder iemand in de weg te staan in de keuken. ik zou er dan ook lades onder de 2 apparaten willen hebben voor kopjes etc. en ook een usb oplaadstation in de lade maken om tablet/tel in te gooien.. bak/grilplaat. en we zouden evt nog kunnen kiezen om een ladendiepvries in de kastenwand te zetten.

Ik wil wel graag dat die kastenwand als een soort van wandmeubel uitstraling heeft en niet als een keukenkast want hij staat toch deels in het woonkamer zou je kunnen zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tuff op 16-07-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-10-2020
Goedenavond,
Ik wil geen 216 pagina’s doorspitten 😉
Dus hierbij mijn vraag: wij willen een keuken kopen die qua kwaliteit hoger ligt dan Ikea maar max 15.000 excl apparatuur (we kunnen wat meenemen van ons huis nu)
Het gaat om een wandmeubel van 285 breed en 250 hoog. En een (kook)eiland van 100x160-180. Welke merken komen daarvoor in aanmerking?
Wie heeft een leuk adres rond Den Haag of rond Alkmaar?

[ Voor 5% gewijzigd door HeLiz op 16-07-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
nog iemand een tip voor een goede Plafond unit? Ik heb een siemens wandschouw, schuin model op het oog maar denk dat ik toch liever inbouw unit wil in een koof tegen het plafond aan. Het mooiste natuurlijk als de unit te bedienen is met de siemens StudioLine Inductie kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

HeLiz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:18:
Goedenavond,
Dus hierbij mijn vraag: wij willen een keuken kopen die qua kwaliteit hoger ligt dan Ikea maar max 15.000 excl apparatuur (we kunnen wat meenemen van ons huis nu)
Het gaat om een wandmeubel van 285 breed en 250 hoog. En een (kook)eiland van 100x160-180. Welke merken komen daarvoor in aanmerking?
Ikea kastjes en blad combineren met niet-Ikea apparatuur en kranen een optie?

Kvik hebben we ook naar gekeken maar vinden we *way* te saai. Wij zijn bij Ikea uitgekomen niet zozeer vanwege de prijs, maar omdat we het domweg de mooiste keuken vinden. Maar, dus geen Ikea maar Siemens apparatuur en een kraan bij vd Pol vandaan. (Waar ook de rest van het sanitair vandaan komt. Keuken is onderdeel van een grotere verbouwing.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:19:
[...]

Ikea kastjes en blad combineren met niet-Ikea apparatuur en kranen een optie?

Kvik hebben we ook naar gekeken maar vinden we *way* te saai. Wij zijn bij Ikea uitgekomen niet zozeer vanwege de prijs, maar omdat we het domweg de mooiste keuken vinden. Maar, dus geen Ikea maar Siemens apparatuur en een kraan bij vd Pol vandaan. (Waar ook de rest van het sanitair vandaan komt. Keuken is onderdeel van een grotere verbouwing.)
Ze zoeken een keuken die hoger is qua kwaliteit is als een Ikea keuken en jij raad ze aan Ikea te pakken exl apparatuur?
Goedenavond,
De vraag is meer waarom zou je persee rond de 15 uit willen geven aan alleen kasten blad en zetten? Daar koop je een midden / middenhoog segment keuken voor (kijk voor die merken even de start post van dit topic). Maar waarom denk je dat je 15k uit moet geven? Heb je speciale wensen? Bepaalde dure smaken? Want als je een simpele midden segment keuken pakt kan je voor tussen de 5 en de 6k klaar zijn met de kasten en dan nog eens 1 tm 3k voor het blad.

Wil je alles met lades dan ben je al snel een duizend of twee meer kwijt. Wil je glazen of houten kastdeurtjes dan ben je al snel nog eens twee / drie duizend extra kwijt. Wil je een keramiek blad ben je ergens tussen de 3 en de 5k kwijt afhankelijk van afwijkende maten / diktes en afwerkingen.

[ Voor 49% gewijzigd door Shunt op 17-07-2018 00:49 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb geen speciale wensen, we willen graag een moderne (greeploze) keuken Bulthaup stijl. Dat zit ver boven ons budget dus zoeken we in die richting wat goedkopers. Dus Ikea is geen optie 😉
Over Kvik lees ik veel negatieve recensies met leveren en naleveren. Het is evt wel onze smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
HeLiz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:01:
Ik heb geen speciale wensen, we willen graag een moderne (greeploze) keuken Bulthaup stijl. Dat zit ver boven ons budget dus zoeken we in die richting wat goedkopers. Dus Ikea is geen optie 😉
Over Kvik lees ik veel negatieve recensies met leveren en naleveren. Het is evt wel onze smaak.
Geen speciale wensen maar je wil wel Bulthaup stijl voor een prikkie. Ik heb ook geen speciale wensen wat betreft auto's maar ik wil wel graag Bentley stijl. VW is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Laatst online: 21:33
Tuff schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:56:
Ik wil wel graag dat die kastenwand als een soort van wandmeubel uitstraling heeft en niet als een keukenkast want hij staat toch deels in het woonkamer zou je kunnen zeggen.
Sorry, maar het blijft toch de look van een keukenwand houden als je er een oven & koffiezetapparaat in stopt?
Ik zou het niet doen en op zoek gaan naar een andere oplossing.

Heb je geen tekening met daarin de maten van de woning? Misschien dat iemand hier nog wel een brilliant idee heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 14:43
Interieurbouwer? Die kunnen aardig in de buurt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Wij hebben onze keuken hier besteld (bij een verdeler welliswaar): http://www.demulderkeukensopmaat.nl/

Kunnen alles maken, in elke stijl.

Onze kasten kosten +- 15K voor 3*1.2 meter eiland, 4*2.7 meter keukenkasten wand tbv oa apparatuur en 1.8*2.7m maatwerk boekenkast in dezelfde afwerking als de keuken kasten wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:49
Tuff schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:56:

https://goo.gl/images/hxZF9o

Zoiets wellicht? Next125 heeft dat in het gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaWayne schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:59:
[...]

https://goo.gl/images/hxZF9o

Zoiets wellicht? Next125 heeft dat in het gamma.
Siematic ook, evenals bulthaup. Kost wel een godsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:49
MikeyMan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Siematic ook, evenals bulthaup. Kost wel een godsvermogen.
Yep, daarom hebben wij het niet gekozen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

NDF82 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:29:
[...]

Wij hebben onze keuken hier besteld (bij een verdeler welliswaar): http://www.demulderkeukensopmaat.nl/

Kunnen alles maken, in elke stijl.

Onze kasten kosten +- 15K voor 3*1.2 meter eiland, 4*2.7 meter keukenkasten wand tbv oa apparatuur en 1.8*2.7m maatwerk boekenkast in dezelfde afwerking als de keuken kasten wand.
Welk matriaal? Incl of excl apparatuur.
Wij komen nu met fineer en +/- 7000 euro aan apparatuur op minimaal 26000 uit. Voor hetzelfde zonder die boekenkast. Dan wel met fineer dat 3m doorloopt en eiland met alleen laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

EiT schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:36:
[...]

Welk matriaal? Incl of excl apparatuur.
Wij komen nu met fineer en +/- 7000 euro aan apparatuur op minimaal 26000 uit. Voor hetzelfde zonder die boekenkast. Dan wel met fineer dat 3m doorloopt en eiland met alleen laden.
Eiken fineer voor alle hoge kasten en boekenkast, zwart gelakt. Eiland is wit gelakt en bevat lades aan de kookzijde. Drie kastjes en een barretje aan de andere zijde. Exclusief apparatuur en blad. Totaal is 27k :X Nooit gedacht dat ik dat aan een keuken zou uitgeven. Maar het verschil in uitstraling en kwaliteit met een "standaard" keuken is zo groot, dat ik de verleiding niet kon weerstaan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Wij zitten daar dus ook mee. Zijn er daarom nog niet helemaal over uit ;) Had gehoopt niet meer dan de helft uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Wij dachten met een budget van 20 ook wel goed te zitten. Ruim 10 keuken boeren en maatwerkers later kwam ik erachter dat dat echt niet ging lukken voor datgene wat we zochten. De duurste maatwerker was trouwens 28k voor alleen kasten :/

Bij welk merk/leverancier zijn jullie aan het shoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Goedenavond,
Ik heb zelf afgelopen week bij Grando in Hoorn een keuken besteld, had een goede klik met de verkoper en hij stond voor alles open.

Heb besloten om voor het apparatuur en aanrechtbladen zelf te zorgen, en plaatsen wou ik ook zelf doen. Hun leveren alleen het kasten werk. Aanrechtblad was een kwestie van smaak, ik kon daar geen mooie vinden. Ga nu van eiken tafelbladen een aanrechtblad maken. Apparatuur kon ik zelf goedkoper vinden(zal bij elke keukenzaak zo zijn), en sommige apparatuur konden hun niet leveren die ik persee wou hebben. Aangezien ik zelf voor het apparatuur en aanrechtbladen zorg, ga ik zelf de keuken plaatsen. Dat kastenwerk zal niet zo heel ingewikkeld zijn.

Ga eens langs zou ik zeggen, mijn ouders en broer hadden er ook een keuken gekocht, waren ook zeer te spreken over de gang van zaken daar.

Als ik de 3D tekening heb van de keuken zal ik daar even een post van maken hier. Keuken word met massief eiken bladen, massief eiken planken.
Apparatuur tot dus ver:
- Miele kmda 7774FL(kookplaat met afzuiging
- Blanco etagon spoelbak(zit een rand in waar je een rekje in kan zetten)
- Siemens SX678X36TE Vaatwasser
De rest moet ik nog even verder uitzoeken

[ Voor 14% gewijzigd door D-190 op 17-07-2018 20:57 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1