Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:43
asdf25 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:08:
Moet voor mijn ouders een nieuwe vaatwasser kopen. Nu wil ik in Duitsland (omdat hij daar 130€ goedkoper is) bestellen. Alleen heb ik nu al 5 webshops gehad welke niet uitleveren naar Nederland. Iemand die weet welke shops leveren in Nederland?

Betreft de volgende vaatwasser:
https://www.google.nl/sho...OfbAhVKKlAKHVDvCf4Q2SsIHQ
Deze levert aan Nederlandse klanten. Kijk bij versandkosten. Staat helemaal onderaan. Normaal alleen voor bedrijven met uitzondering van Nederland.
Heb geen ervaring mee en was zo gevonden met Google.

https://www.notebooksbill...m&pid=2445319990904464384

[ Voor 3% gewijzigd door Wimhaw op 22-06-2018 21:18 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 11:42
Fietsbel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:59:
Ik ben opzoek naar een nieuwe afzuigkap, een headfree model (schuine afzuigkap)
Bij de specificaties zie je het afzuigvermogen, filters geschikt voor vaatwasser, geluidsproductie en of de kap geschikt is voor recirculatie.

In mijn situatie zoek ik een recirculerende kap van 90cm breed, filters die in de vaatwasser kunnen en geluidsproductie maakt mij weinig uit, zolang het maar geen scooter in je keuken is ;)

Ik zie diverse modellen van goedkoop tot duur die geschikt zijn in mijn situatie, op het cosmetische gedeelte na zie ik weinig verschillen. Zie ik een aandachtspunt over het hoofd of kan er maar weinig misgaan met het kiezen van een afzuigkap?
Waarom recirculatie? Als ik één ding doe als ik ooit een nieuwe keuken ga plaatsen/ontwerpen is het plaatsen van een afzuigkap die zijn luchtjes naar buiten kan gooien. De prijs van de filters is één maar normaal een steak grillen in de grillpan laat de rookmelders al afgaan Verder is mijn gevoel dat een normale conventionele afzuigkap veel stiller is. Het is dat ik nu niet meer wil investeren in onze huidige woning. Anders had ik een afvoerkanaal naar buiten gemaakt en de afzuigkap omgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Soms heb je geen keuze he, zoals hier in het appartement. En werkt prima imho. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuff
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-06-2022
Ice82 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:49:
[...]
sowieso de Bora! Werkt echt veel beter! Siemens voert simpelweg de lucht veel minder goed af. Neem je de Bora, bestel dan wel de afvoerbuizen ook mee van Bora, en ga niet zelf knutselen met bouwmarkt spul.

Denk wel heel goed na of je hem wel vlak inbouw neemt. Mocht het apparaat kapot gaan (inductie gaat een jaar of 10a 12 mee gemiddeld), dan moet je op zoek naar een kookplaat met exact, op de mm nauwkeurig, dezelfde inbouwmaat. Succes alvast met zoeken 👍
Nu hoor ik van een goede keukenbouwer (geen verkoper) dat de Siemens beter werkt dan een Bora. Hij geeft aan dat Bora een beetje stil is blijven staan en dat de Siemens wel doorontwikkeld is.

Het gaat met name om de EX807LX33E die ik wil aanschaffen waarbij je dus ook 2 Flexzones hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuff
Kapitein Merijn schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:38:
[...]

Als de ruimte te klein is voor een eiland moet je er simpelweg niet aan beginnen.
De opstelling zoals getekend ga je gegarandeerd spijt van krijgen. De afstand naar de spoelbak is veel te groot. Water pakken en groenten afschudden gaat een geknoei worden.

Je geeft zelf ook al aan dat de tafel zo te klein is. Straks zijn de kids wat groter en nemen ze vriendjes en vriendinnetjes mee naar huis, waar ga je die neerzetten?

Ik zou de keuken fijn in dezelfde ruimte houden en gaan sparen voor een aanbouw ;)
Je zou wel nog kunnen overwegen om 2 hoge kasten in de hoek te plaatsen langs het raam, achter de tafel zeg maar. Dan win je in ieder geval wat extra werkruimte.
We gaan de mogelijkheden bekijken voor een uitbouw. Als ik 2.5mtr erbij kan trekken heb ik 4.5mtr x 5.5mtr en dan heb ik en de ruimte.. en zelfs de mogelijkheid om het zit/woongedeelte naar de achterzijde te verhuizen met 2x2 openslaande deuren of vouwdeuren over de hele breedte met uitzicht op de tuin en dan het zit/woongedeelte aan de voorkant vh huis te gebruiken om de keuken in te maken. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:36
Tuff schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 06:40:
[...]

Nu hoor ik van een goede keukenbouwer (geen verkoper) dat de Siemens beter werkt dan een Bora. Hij geeft aan dat Bora een beetje stil is blijven staan en dat de Siemens wel doorontwikkeld is.

Het gaat met name om de EX807LX33E die ik wil aanschaffen waarbij je dus ook 2 Flexzones hebt
Zo kijk ik er ook tegenaan.
Bora heeft het concept groot gemaakt en BSH heeft het verbeterd.
Bij een Siemens/Bosch/Neff apparaat krijg je simpelweg meer waar voor je geld. Onderaan de streep kost de Siemens kookplaat hetzelfde als de Bora basic maar dan krijg je wel een veel betere inductiekookplaat met oa. flex zones en powermove.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 12:40
Deze week onze hoekkeuken definitief besteld bij de kkc, apparatuur hebben we ergens anders vandaan en hebben gekozen voor AEG.

KMK861000M combimagnetron
IKB84431FB Inductie
FSE63700P Vaatwasser
DVB5960HG afzuigkap
Totaal 2350,- incl. 5 jaar garantie

Keuken was 4500,-

Matwitte kasten en 4 diepe laden en 2 bestekladen, lavasteen (antraciet) werkblad, matzwarte spoelbak met afdruip gedeelte en mat zwarte kraan.
Kleurtfoto klopt niet meer zoals je kunt zien op de tekening, jammer genoeg geen nieuwe 3d foto na 2e gesprek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kuGi7maOmJPTMeoUYy4AMKt0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QIKX6jbeTwaQkIh22b3F6zG6/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 18:04
[...]

Toevallig heb ik die ook in bestelling. De reden dat ik deze heb gekozen ipv Bora is dat ik al andere apparatuur ook van Siemens Studioline is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
[...]

Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord 😂😂. Bora loopt qua techniek mijlenver voor op de concurrentie, novy is de enige die enigszins in de buurt komt. Heb ervaring met zowel de Siemens als de Bora. De Bora werkt echt veel beter.

De enige reden waarom sommige keukenzaken Bora niet adviseren, is omdat ze hem niet kunnen leveren, of er slechte inkoopcondities op hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Ice82 op 23-06-2018 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Van:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PwfdfGE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tseuEH0.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b2RzlRT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VoU7lwg.jpg

Nu 1 week in gebruik, we zijn er blij mee. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:31
@Quad optisch lijkt de nieuwe situatie veel kleiner, of ligt dat aan mij?

Iig goed om te lezen dat jullie er blij mee zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Malfunctions De eerste 2 zijn makelaarfoto's. ;)
Is een hoekkeuken geworden, we hebben wel een stuk muur eruit gehaald zodat dit half open keuken is.

Uit mijn hoofd is de keuken nu 360x170.

Kleiner is het zeker niet geworden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

veel meer karakter en uitstraling in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

Shunt

Boe

Ice82 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:51:
[...]

Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord 😂😂. Bora loopt qua techniek mijlenver voor op de concurrentie, novy is de enige die enigszins in de buurt komt. Heb ervaring met zowel de Siemens als de Bora. De Bora werkt echt veel beter.

De enige reden waarom sommige keukenzaken Bora niet adviseren, is omdat ze hem niet kunnen leveren, of er slechte inkoopcondities op hebben
En kom nu eens met daadwerkelijke cijfers of wat er zo veel beter aan is. Ik heb bijde kunnen testen bij aswa met wat waterdamp en het bakken van wat vlees en om eerlijk te zijn merkte ik geen direct verschil tussen het afzuigen van de twee. Waar ik wel verschil in merkte is de inductie werking. Dat voelde bij Siemens wat krachtiger en sneller. Maar de bora was dan weer een stukje gemakkelijker te bedienen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creedd
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-05-2024
Hallo allen,

Snelle vraag tussendoor: wie van jullie heeft ervaring met zwarte keukenbladen ? Nog specifieker: zwart composiet.

Zwart lijkt mij erg mooi, maar geen idee hoe dat zit met vlekken ... kalk etc.

Ben benieuwd wie er een zwarte keukenblad heeft en wat zijn/haar ervaring mee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Kapitein Merijn schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:38:
[...]

Als de ruimte te klein is voor een eiland moet je er simpelweg niet aan beginnen.
De opstelling zoals getekend ga je gegarandeerd spijt van krijgen. De afstand naar de spoelbak is veel te groot. Water pakken en groenten afschudden gaat een geknoei worden.

Je geeft zelf ook al aan dat de tafel zo te klein is. Straks zijn de kids wat groter en nemen ze vriendjes en vriendinnetjes mee naar huis, waar ga je die neerzetten?

Ik zou de keuken fijn in dezelfde ruimte houden en gaan sparen voor een aanbouw ;)
Je zou wel nog kunnen overwegen om 2 hoge kasten in de hoek te plaatsen langs het raam, achter de tafel zeg maar. Dan win je in ieder geval wat extra werkruimte.
Als ik 3mtr aanbouw ga ik van 2.09mtr naar 5mtr en dan kan ik er dit van maken..met een pui van glas zodat we vol de tuin in kunnen kijken.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ewVEaT/2018_06_24_11_29_28.jpg

Of in de andere richting

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/d91CvT/2018_06_24_11_29_28_3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tuff op 24-06-2018 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 23:10
Tuff schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Als ik 3mtr aanbouw ga ik van 2.09mtr naar 5mtr en dan kan ik er dit van maken..met een pui van glas zodat we vol de tuin in kunnen kijken.

[afbeelding]
Je zou alles ook nog een kwartslag kunnen draaien. Dus hoge kasten tegen de grote muur (waar je nu dat schilderijtje hebt hangen) en het eiland ervoor. Heb je m.i. Een fijnere doorloop.
Die deur die nu tussen de hoge kasten zit, lijkt mij namelijk niet ideaal op deze manier.

[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 24-06-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
keanu_ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Je zou alles ook nog een kwartslag kunnen draaien. Dus hoge kasten tegen de grote muur (waar je nu dat schilderijtje hebt hangen) en het eiland ervoor. Heb je m.i. Een fijnere doorloop.
Die deur die nu tussen de hoge kasten zit, lijkt mij namelijk niet ideaal op deze manier.
Was er al mee bezig ;-) maar die deur is geen echte deur.. het is een deurpost waar geen deur meer inzit en gaat naar een klein berghok onder de trap waar we 2 voorraad rekken van de iKea (op maat gezaagd) in hebben staan, met afvalbakken, airfryer, broodrooster etc.. kruidenrek onder traptreden gemaakt

Hangen nu kattenstaarten en gaat dan denkelijk een modern vliegengordijn worden met van die plastic buisjes.

Het moet nog geverfd worden maar hier een plaatje ...

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m128kT/20180624_120524.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Tuff op 24-06-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Quad schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:13:
Van:
[afbeelding]

[afbeelding]

Naar:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu 1 week in gebruik, we zijn er blij mee. :)
Ik vond de 1e veel mooier... nee joh.. grapje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Om in te haken op de kookplaten met geïntegreerde afzuiging. Wij zoeken kwalitatief leuk spul voor in onze keuken. Maar zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Meeste nemen Siemens, maar is dit omdat er gewoon niet verder wordt gekeken of is Siemens serieus het beste? Ik heb laatst mijn vraag voorgelegd bij een workshop en demonstratie kok (die dus met alle merken werkt) dat we twijfelen tussen AEG, Siemens, neff of atag. Volgens hem was het allemaal goed spul en zal je het niet merken aan je pizza of gestoomde groentes om het zomaar te zeggen uit welke oven het komt. Hij gaf aan kijk welke je het mooiste vindt, het prettigste vindt werken en waar je de beste prijs mee kunt krijgen.

Wat is jullie ervaring?

Een plafondunit van Novy (6830) staat wel al vast vanwege de geringe inbouwdiepte met een platkanaal adapter en zijn prima prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Creedd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:13:
Hallo allen,

Snelle vraag tussendoor: wie van jullie heeft ervaring met zwarte keukenbladen ? Nog specifieker: zwart composiet.

Ben benieuwd wie er een zwarte keukenblad heeft en wat zijn/haar ervaring mee is
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Wij hebben een soortgelijk blad van Jetstone in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Zelf geen praktische ervaringen mee, maar gezien de verhalen en je normaal op zwart altijd alles zit ben ik voor een lichter grijs blad gegaan. Is wel mooi maar wel veel poetsen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rlmf
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-01-2023
witterholt schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:02:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Wij hebben een soortgelijk blad van Jetstone in bestelling.
Hier ervaring met zwart (redelijk effen) composiet. Ik zou het nooit weer nemen! Zodra er waterdruppels op liggen meteen droogwrijven met een droge theedoek oid. Anders blijf je vlekken zien. En naast de kookplaat voorkom je niet dat er af en toe wat vetspetters op het blad terechtkomen, wat zorgt voor glimmend delen en dat blijf je zien totdat je het hele blad weer met cif en schuurspons hebt schoongemaakt.. een vervelend en tijdrovend klusje. Het is een mooi blad, maar niet fijn in onderhoud.

We hadden overigens een mat blad, daar zit ook nog verschil in.

[ Voor 4% gewijzigd door Rlmf op 24-06-2018 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier ook een zwart composiet blad. gaat op zich prima met het juiste schoonmaakmiddel. Je merkt na een jaar of acht wel dat er wat doffere plekken ontstaan her en der, maar da's nog redelijk recht te trekken met een uitgebreide poetsbeurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ice82 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:51:
[...]

Aandelen Bora ofzo?
De Bora basic loopt qua techniek juist ver achter tov. het apparaat uit de BSH groep. Vergeet ook niet dat de basic ondertussen al een oud beestje is.
Zelfs de bfiu is nog minder luxe als het Siemens/Neff/ Bosch model. Bij het BSH model bestaan de inductie zones uit 4 rechthoekige spoelen terwijl de bfiu nog gebruik maakt van 2 achthoekige (ingekochte) spoelen. Leg je hier dus een grill of tepan op dan word deze niet gelijkmatig warm. Het is echt alleen een "bridge" functie terwijl je bij het BSH apparaat ook nog de pan door kan schuiven terwijl deze automatisch schakelt naar een ander vermogen.
[YouTube: https://youtu.be/GkSkhQlIl68]
Daarnaast moet je bij de basic nog handmatig de afzuiging bedienen terwijl deze bij Siemens automatisch aan gaat en het vermogen opschroeft als je de zones hoger zet.

De Bora basic is een prachtig product maar zeker niet superieur aan Miele of Siemens. De Bora classic en professional zijn echter wel een andere klasse (qua afzuiging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 04:21
wantsome schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:40:
Om in te haken op de kookplaten met geïntegreerde afzuiging. Wij zoeken kwalitatief leuk spul voor in onze keuken. Maar zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Meeste nemen Siemens, maar is dit omdat er gewoon niet verder wordt gekeken of is Siemens serieus het beste? Ik heb laatst mijn vraag voorgelegd bij een workshop en demonstratie kok (die dus met alle merken werkt) dat we twijfelen tussen AEG, Siemens, neff of atag. Volgens hem was het allemaal goed spul en zal je het niet merken aan je pizza of gestoomde groentes om het zomaar te zeggen uit welke oven het komt. Hij gaf aan kijk welke je het mooiste vindt, het prettigste vindt werken en waar je de beste prijs mee kunt krijgen.

Wat is jullie ervaring?

Een plafondunit van Novy (6830) staat wel al vast vanwege de geringe inbouwdiepte met een platkanaal adapter en zijn prima prestaties.
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Atag. Gebruik zelf de Magna/Matrix serie van dit merk icm een Novy D6830.

Daarbij vond ik standaard 2+6 jaar garantie ook wel leuk ipv 2+3 van andere merken. Je betaald na 2 jaar wel voorijkosten maar als na 6 jaar mijn koffiezetter de geest geeft zijn die een schijntje tov de dure onderdelen van zo'n apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Creedd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:13:
Hallo allen,

Wij hebben zwart keramiek. Maar ook een waterontharder. Alles blijft perfect schoon, ook al heb je kinderen die regelmatig een plas water achterlaten bij het handen wassen ;)

Totaal geen last van vlekken/kalk dus.

zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yqoi3dbxi0bj5.jpg

Dat was wel wat anders met onze vorige keuken tijdens de verhuizing. De ontharder was al verhuisd. Maar we bleven nog een maandje daar. Dus we moesten elke keer de zwarte keuken ontkalken voor bezichtigingen...
Rlmf schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:17:
[...]

Hier ervaring met zwart (redelijk effen) composiet. Ik zou het nooit weer nemen! Zodra er waterdruppels op liggen meteen droogwrijven met een droge theedoek oid. Anders blijf je vlekken zien. En naast de kookplaat voorkom je niet dat er af en toe wat vetspetters op het blad terechtkomen, wat zorgt voor glimmend delen en dat blijf je zien totdat je het hele blad weer met cif en schuurspons hebt schoongemaakt.. een vervelend en tijdrovend klusje. Het is een mooi blad, maar niet fijn in onderhoud.

We hadden overigens een mat blad, daar zit ook nog verschil in.
Voor het kookeiland heb ik een flesje APC (all purpose cleaner voor de auto) in de kast zitten. Even spuiten, en alle vetspetters zijn met een veeg weg gehaald.

Voor de kookplaat zelf doe ik nog een spray Waterless Carwash (poorboy's spray&wipe) voor een streeploos schone lak kookplaat :+

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Voor het kookeiland heb ik een flesje APC (all purpose cleaner voor de auto) in de kast zitten. Even spuiten, en alle vetspetters zijn met een veeg weg gehaald.

Voor de kookplaat zelf doe ik nog een spray Waterless Carwash (poorboy's spray&wipe) voor een streeploos schone lak kookplaat :+
Prachtig.
Bij ons in huis word de APC ook overal gebruikt :)

Gisteren ook de auto nog in de Black Hole en Natty Blue gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nu krijg ik al schrik voor het werkblad dat wij besteld hebben :P Bij ons wordt het een Dekton blad in de kleur Sirius. Diepzwart is het niet maar wel bijna zwart. Er zit wel redelijk wat structuur in het blad. We zullen zien wat het geeft met vet en kalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Admiral Freebee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:54:
Nu krijg ik al schrik voor het werkblad dat wij besteld hebben :P Bij ons wordt het een Dekton blad in de kleur Sirius. Diepzwart is het niet maar wel bijna zwart. Er zit wel redelijk wat structuur in het blad. We zullen zien wat het geeft met vet en kalk.
Nu heb je nog de kans:

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:43:
[...]

Tristar heeft dat front ook in het assortiment. Wellicht heb je nog een winkel in de buurt waar dat verkocht word.
Twee keer mijn gegevens achtergelaten op https://tristarkeukens.nl/contact/, maar geen reactie gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Ruudje88 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Atag. Gebruik zelf de Magna/Matrix serie van dit merk icm een Novy D6830.

Daarbij vond ik standaard 2+6 jaar garantie ook wel leuk ipv 2+3 van andere merken. Je betaald na 2 jaar wel voorijkosten maar als na 6 jaar mijn koffiezetter de geest geeft zijn die een schijntje tov de dure onderdelen van zo'n apparaat.
Goed punt. Die 8 jaar garantie bij Atag wist ik niet :o Dit is zeker een USP die de keuze voor Atag een stuk interessanter maakt :) Sowieso geven ze standaard al +3 jaar garantie en wordt het +6 jaar bij 4 of meer apparaten in 1 koop zie ik. https://www.atagservice.nl/registreer_uw_apparaat.aspx

Die voorrijkosten na 2 jaar is zo ver ik weet bij ieder merk. Eerste 2 jaar is alles volledig gratis en in de "extra garantie" betaal je voorrijkosten. Wat de hoogte van die voorrijkosten echter is, dat staat dan weer nergens vermeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tja ik weet dat sommigen erbij zweren maar uiteindelijk hebben we nu ook een zwart granieten werkblad en daar valt kalk pas op als je de waterplassen laat opdrogen naast de gootsteen. Even een doekje erover en het is weg. In het graniet zit wel meer een patroon en het is glad gepolierd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Admiral Freebee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:59:
[...]

Tja ik weet dat sommigen erbij zweren maar uiteindelijk hebben we nu ook een zwart granieten werkblad en daar valt kalk pas op als je de waterplassen laat opdrogen naast de gootsteen. Even een doekje erover en het is weg. In het graniet zit wel meer een patroon en het is glad gepolierd.
Tja, als je je een ruitenwisser naast je douche legt, dan blijft je douchecabine ook kalkvrij zal je zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
kmf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:19:
[...]
Wij hebben zwart keramiek. Maar ook een waterontharder. Alles blijft perfect schoon, ook al heb je kinderen die regelmatig een plas water achterlaten bij het handen wassen ;)

Wat voor waterontharder hebben jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

[afbeelding]

Of in de andere richting

[afbeelding]
Ik neem aan dat je het eiland wel groter gaat maken? Anders is het ook zonde van de ruimte.
Als je totaal 5m hebt zou ik er een eiland van 280-300cm in plaatsen. Ga je er qua werkruimte ook flink op vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rlmf
kmf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:19:
[...]

zo dus:
[afbeelding]

Dat was wel wat anders met onze vorige keuken tijdens de verhuizing. De ontharder was al verhuisd. Maar we bleven nog een maandje daar. Dus we moesten elke keer de zwarte keuken ontkalken voor bezichtigingen...

[...]

Ik denk dat keramiek niet te vergelijken is met composiet, en dan vooral mat. Gezoet zal al weer heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aiksas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-06-2021
Tof topic dit!

Ik wil de Ikea-keuken in mijn huis (3 meter aanrecht plus een losse koelkast) vervangen door iets nieuws met meer aanrecht- en bergruimte. De ruimte is 3 bij 4 meter, maar er zijn niet zo heel veel mogelijke opstellingen voor de keuken door de plaatsing van de deur naar de hal aan een van de korte zijden, de doorgang naar de woonkamer aan een van de lange zijden en de ramen tot de grond aan de andere lange zijde. Deze L-vorm met een losse dubbele apparatenkast lijkt een goede optie en daar ben ik tot nu toe telkens vanuit gegaan bij mijn bezoeken aan keukenboeren:

Afbeeldingslocatie: https://www.desmaakvanstad.nl/wp-content/uploads/2018/05/keuken-optie-1-e1529948272782.jpg

Maar vorige week was ik bij een zelfstandige keukenzaak en daar kwamen ze met een out of the box-opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://www.desmaakvanstad.nl/wp-content/uploads/2018/05/keuken-optie2b-e1529948244108.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.desmaakvanstad.nl/wp-content/uploads/2018/05/keuken-optie-2.jpg

Even ter verduidelijking: het 'eiland' waar de kookplaat op ligt is eigenlijk de betimmering van de trap die daar onderdoor loopt (keuken/woonkamer op 1e verdieping, slaapkamers op begane grond). Die zit nu op 120 cm hoogte, maar kan een stukje verlaagd worden waardoor het als extra werkblad kan dienen. De ramen staan op de plattegrond overigens verkeerd ingetekend: die moeten meer naar rechts.

Ik vind dit wel een heel leuk ontwerp, maar ik vraag me af of het niet te krap wordt. Er is ongeveer 1 meter ruimte tussen alle onderdelen van de keuken. Maar de route naar de woonkamer is tussen de twee schiereilanden door, en dan is 1 meter misschien wat krap als er iemand staat te koken. Ik woon alleen, dus voor mij is dat niet zo'n issue, maar ik wil ook rekening houden met de verkoopbaarheid van het huis.

Ik kan het spoeleiland iets naar achteren schuiven, dan is er bijvoorbeeld 120 cm ruimte tussen spoelen en koken en hou je 80 cm over achter de bar. Zou dat genoeg zijn?

Bij optie 1 heb je overigens ook overal 1 meter loopruimte, maar dat is met een kleine eettafel van 140x70 in de keuken. Bij optie 2 is er een barretje en moet de eettafel in de woonkamer staan (die ook niet supergroot is).

Ik ben benieuwd naar jullie ongezouten mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je de deur echt nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 22:58

d0s

sssst

1 meter is meer dan genoeg, zeker omdat het ene schiereilandje kleiner is dan het andere krijg je geen tunnel idee.

Niet over twijfelen :)

[ Voor 48% gewijzigd door d0s op 25-06-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aiksas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-06-2021
Dat is de deur naar de hal, die staat eigenlijk altijd open. Dus niet per se, nee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

[afbeelding]

Of in de andere richting

[afbeelding]
Er word bij jou in huis geen of amper tv / film gekeken? Want op deze manier ga je echt heel extreem mee in de rage van keukens aan de verkeerde kant van het huis plaatsen.

Je hebt of een heel akward hoekje om een kleine tv te kunnen plaatsen of je hebt een hoek met een deur naast je tv.

Alle huizen die ik met zo’n opstelling tegen kwam gingen per direct naar de prullenbak toen ik opzoek was naar een nieuw huis. Je offert op deze manier meer als 60/70% van je opervlakte aan je keuken en tafel.

Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een keuken in het smalle deel zonder eiland maar wel lekker ruim met wellicht een schiereiland met barretje en een extra riante huiskamer waar geleefd kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 25-06-2018 23:44 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Junketsu schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Paar dagen mijn keuken besteld bij IKEA en deze wordt halverwege augustus geleverd, geen probleem was dat. En de 10% pak je dan lekker mee :-)
Toevoeging mbt tot later laten leveren bij de Ikea,
Ik heb er een keuken gekocht in Mei en laten leveren eind September. Je kan de levering echter maar 2 maanden vooruit laten plannen maar kan je als je contact opneemt laten opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Kapitein Merijn schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Ik neem aan dat je het eiland wel groter gaat maken? Anders is het ook zonde van de ruimte.
Als je totaal 5m hebt zou ik er een eiland van 280-300cm in plaatsen. Ga je er qua werkruimte ook flink op vooruit.
Ik dacht aan een eiland van 240 x 110.. Die 240 is gekozen om het eiland in het midden te plaatsen en dan heb ik nog 260 (ik kan ook voor 2.5mtr uitbouw gaan en het eiland bv 220maken) over zodat ik aan beide kanten voldoende ruimte heb om er langs te kunnen. Hij zal dan 110 vanaf de muur komen te staan en dan heb ik 150 over aan de kant van de glazen pui. Hij komt ook 110 van de kastenwand voor voldoende bewegingsvrijheid als er eens iemand achterlangs moet onder het koken.

Ik zit echter nog met 2 dingen... op 2mtr vanaf de linker muur zal een draagbalk/draagconstructie komen die mijn mooie kastenwand doormidden gaat zagen :X Er zal ook een draagbalk over het plafond gaan lopen en dat ga ik denk ik niet mooi vinden. Ik denk dat ik het mooier zou vinden om vanaf de draagbalk een verlaagd plafond te maken richting de pui. (Ik zou dat eens moeten zien aan de hand van een aantal voorbeelden want ik wil het wel mooi hebben dan)

of ik moet de hele kastenwand naar voren halen en dan verlies ik zeker 30cm en dan moet het kookeiland ook weer opgeschoven worden.

Of 1 loze kast in het midden over de zuil heen plaatsen om die weg te werken

of de kastenwand in 2 delen splitsen met links 2 en rechts 2 of 3 kasten en dan een passe partout (Gestukte ombouw) erom heen zodat het lijkt dat de kasten zijn ingebouwd.

Mijn ander punt is of we voor tegels of voor hout gaan. of misschien alleen zo'n strook tegels tussen het eiland en de kastenwand in..een keukenplannen valt allemaal niet mee hoor.....

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/g3KPC8/keuken_3app.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/d1LaKo/keuken_3app_R.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Tuff op 26-06-2018 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Wimhaw schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:14:
[...]

Deze levert aan Nederlandse klanten. Kijk bij versandkosten. Staat helemaal onderaan. Normaal alleen voor bedrijven met uitzondering van Nederland.
Heb geen ervaring mee en was zo gevonden met Google.

https://www.notebooksbill...m&pid=2445319990904464384
Wel cool zo'n goedkope notebook met een ingebouwde vaatwasser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 14:54
Lassy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:53:
Als het even tegenzit hebben we een afvoer in de vloer die precies in de weg zit voor een stelpoot van een Rotpunkt kast met lade en korven (60 cm breed/78 hoog).

Kan deze stelpoot verplaatst worden? Of kun je de poot weglaten en de kast t.h.v. dat punt vastzetten aan de naastgelegen kast? Andere optie zouden wellicht klosjes kunnen zijn...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Stelpoten kan je verplaatsen, een monteur kan dit in een paar minuutjes zo veranderen. Bij mijn oude keuken hebben we alle voorste stelpoten 5 cm naar voren geplaatst.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Om problemen te voorkomen zou ik even contact opnemen met je keukenleverancier.
Als het goed is heb je een installatieschema ontvangen en waarschijnlijk staat daarin dat alle leidingen in de muur dienen te liggen. Bel ze even om discussies tijdens montage te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Rlmf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat keramiek niet te vergelijken is met composiet, en dan vooral mat. Gezoet zal al weer heel anders zijn.
Waar zal het verschil in zitten dan? Mijn keramische blad is ook mat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:17:
[...]

Om problemen te voorkomen zou ik even contact opnemen met je keukenleverancier.
Als het goed is heb je een installatieschema/leidingplan ontvangen en waarschijnlijk staat daarin dat alle leidingen in de muur dienen te liggen. Bel ze even om discussies tijdens montage te voorkomen.
Volgens B&K staan de pootjes vast bevestigd aan de kast en kunnen dus niet worden verplaatst. Het installatieschema/leidingenplan hebben we nog niet ontvangen. Deze krijg je pas na de bestelling en dat hebben we nog niet gedaan, omdat we nog stoeien met de opstelling (beetje het kip en ei verhaal...)

De afvoer gaat door de vloer ter hoogte van waar een stelpoot komt te staan. Ik ben nog in overleg met B&K om tot een oplossing te komen, waarbij we niet de afvoer hoeven te verplaatsen.

In onze huidige keuken staat er op deze plek een kast met oven/kookplaat, waarbij er ook een pootje mist ivm deze afvoer. Je zou dus zeggen dat het moet kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lassy op 26-06-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlmf
kmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Waar zal het verschil in zitten dan? Mijn keramische blad is ook mat.
Keramiek heeft volgend mij een hogere dichtheid, er trekt niet zo snel iets in. Bij mat composiet gaat dat heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Rlmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Keramiek heeft volgend mij een hogere dichtheid, er trekt niet zo snel iets in. Bij mat composiet gaat dat heel snel.
Het hoeft ook niet in te trekken. Kalkaanslag ligt er boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlmf
kmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:14:
[...]

Het hoeft ook niet in te trekken. Kalkaanslag ligt er boven op.
Dat klopt, maar de meeste vervelende vlekken zijn vlekken die er intrekken, zoals vet. En ook kalk trekt er deels in. Is er wel weer uit te poetsen, maar dat is nogal een klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Rlmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:43:
[...]

Dat klopt, maar de meeste vervelende vlekken zijn vlekken die er intrekken, zoals vet. En ook kalk trekt er deels in. Is er wel weer uit te poetsen, maar dat is nogal een klusje.
Vandaar dat ik keramiek heb gekozen (ik irriteerde me al aan de watervlekken die intrekken op een granieten blad. Dat er gewoon een stuk "donkerder" is als het nat is). En een ontharder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlmf
kmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Vandaar dat ik keramiek heb gekozen (ik irriteerde me al aan de watervlekken die intrekken op een granieten blad. Dat er gewoon een stuk "donkerder" is als het nat is). En een ontharder. ;)
Groot gelijk! Dat is de reden dat wij voor onze nieuwe keuken ook wat anders hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Rlmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Maakt het ook nog verschil of het om gepolijst composiet gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rlmf
witterholt schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:42:
[...]

Maakt het ook nog verschil of het om gepolijst composiet gaat?
Gepolijst is volgens mij gezoet (wat meer glanzend), daarbij schijn je hier minder last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Het valt mij op dat de installatie-/leidingschema's die ik tot nu toe (online) heb gezien in geen enkel geval de positie van de stelpootjes laat zien. Dit lijkt mij toch enigszins belangrijk i.v.m. mogelijke obstakels op/in de vloer. Hoe hebben jullie dat opgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Lassy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:31:
Hoe hebben jullie dat opgepakt?
De keuken kopen en de vragen die je hebt neerleggen bij de leverancier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Kapitein Merijn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:08:
[...]

De keuken kopen en de vragen die je hebt neerleggen bij de leverancier ;)
Ik heb dit soort informatie liever voordat ik de keuken koop eerlijk gezegd ;)
De vraag staat uit, maar ik was benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:21
Lassy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:31:
Het valt mij op dat de installatie-/leidingschema's die ik tot nu toe (online) heb gezien in geen enkel geval de positie van de stelpootjes laat zien. Dit lijkt mij toch enigszins belangrijk i.v.m. mogelijke obstakels op/in de vloer. Hoe hebben jullie dat opgepakt?
Ik heb geen obstakels in mijn vloer en dat was geen probleem :-). Als dit wel zo is dan zul je dit moeten melden bij het maken van een ontwerp. In principe zweven onderkasten niet boven de grond en zal hier iets op verzonnen moeten worden als er iets in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Lassy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:57:
[...]

Ik heb dit soort informatie liever voordat ik de keuken koop eerlijk gezegd ;)
De vraag staat uit, maar ik was benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Iedere keukenleverancier zal je zeggen dat de vloer vrij van obstakels moet zijn en dat al het leidingwerk in de muur moet zitten.
Een keukenmonteur heeft vaak niet de kunde om in het werk leidingen te gaan verleggen/aanpassen. Als je pech hebt draait hij zich om en komt hij weer terug als de boel op orde is.
Fatsoenlijk aangelegd leiding werk en goed stukwerk is zo bepalend voor het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Kapitein Merijn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:45:
[...]

Iedere keukenleverancier zal je zeggen dat de vloer vrij van obstakels moet zijn en dat al het leidingwerk in de muur moet zitten.
Een keukenmonteur heeft vaak niet de kunde om in het werk leidingen te gaan verleggen/aanpassen. Als je pech hebt draait hij zich om en komt hij weer terug als de boel op orde is.
Fatsoenlijk aangelegd leiding werk en goed stukwerk is zo bepalend voor het eindresultaat.
Mijn vloer kan niet vrij zijn van obstakels aangezien er een afvoer doorheen loopt. Ik denk ook niet dat ik de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Shunt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:42:
[...]

Er word bij jou in huis geen of amper tv / film gekeken? Want op deze manier ga je echt heel extreem mee in de rage van keukens aan de verkeerde kant van het huis plaatsen.

Je hebt of een heel akward hoekje om een kleine tv te kunnen plaatsen of je hebt een hoek met een deur naast je tv.

Alle huizen die ik met zo’n opstelling tegen kwam gingen per direct naar de prullenbak toen ik opzoek was naar een nieuw huis. Je offert op deze manier meer als 60/70% van je opervlakte aan je keuken en tafel.

Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een keuken in het smalle deel zonder eiland maar wel lekker ruim met wellicht een schiereiland met barretje en een extra riante huiskamer waar geleefd kan worden.
In de tekening zie je eigenlijk alleen de keuken zoals hij zou worden en een verbindingsstuk dat naar de woonkamer gaat. In dat verbindingsstuk bevindt zich een deur met de trap naar boven. Je moet het zien als een blok (Daar waar de deur in het midden zit) met een WC en een trap erin waardoor wij een U Vormige beneden verdieping hebben met links van die blok met deur het zitgedeelte aan de straatkant waar wij meteen een oprit voor de deur hebben en verder geen stoep maar meteen straat. (Woonerf)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hS2Bx8/voorkantschets.jpg | |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tuff schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:29:
[...]

In de tekening zie je eigenlijk alleen de keuken zoals hij zou worden en een verbindingsstuk dat naar de woonkamer gaat. In dat verbindingsstuk bevindt zich een deur met de trap naar boven. Je moet het zien als een blok (Daar waar de deur in het midden zit) met een WC en een trap erin waardoor wij een U Vormige beneden verdieping hebben met links van die blok met deur het zitgedeelte aan de straatkant waar wij meteen een oprit voor de deur hebben en verder geen stoep maar meteen straat. (Woonerf)

[afbeelding] | |
Kijk dan zijn mijn woorden bij deze terug getrokken!
Dan heb je een perfecte ruimte voor een kookeiland en ik zou persoonlijk voor een opstelling gaan waar het kookeiland uitkijkt over de tafel waar waarschijnlijk de gasten aan zullen zitten!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:33
Weet iemand toevallig bij welke merken uit de (hogere) middenklasse het volgende ontwerp mogelijk is, met kasthoogte (exclusief plint) van 234cm en deze belijning?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yLbiiFVKSHGKJ70I7BqYHXGy/thumb.jpg

Van links naar rechts:
  • 178cm koelkast (onderste twee deuren vormen één geheel), daarboven kastje
  • Laden + oven + kastruimte
  • Hoge servieskast met binnenlades
  • Laden + oven + kastruimte
  • Vriezer van 88 cm. met daarboven planken verdeeld over twee deuren
We zijn ons aan het orienteren op een nieuwe keuken in onze bestaande woning. Bovenstaand ontwerp is van de DB groep, uit hun Excellentic lijn. We lopen tegen het probleem aan dat keukenzaken ons naar hun eigen merken toepraten en ieder merk weer z'n eigen beperkingen in kastenconfiguratie kent. Voor ons is benutting van de hoogte zonder al teveel deuren een must-have, dus ik ben benieuwd naar de mogelijke alternatieve merken/lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Laatst online: 11:23

Alaksandus

Vae puto deus fio

Alaksandus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:06:
[...]

We zijn toch maar weer opnieuw naar Superkeukens gegaan want met het wit waren we niet tevreden. We hebben de inrichting van de woonkamer klaar en hier zit niets wits in, dus keuken moest anders. Gelukkig was dit geen probleem..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fm2Z9sF57DfV7IzQGLYhcoD0/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bKoR7RCDlyM2Mq9NMFGCqYxE/medium.jpg

Afgelopen zaterdag is de keuken geplaatst. We zijn er erg content mee. De plint en de koof moeten nog gefixed worden.

De WCD bij het raam is te laag gemonteerd. Dit was oorspronkelijk wel juist, maar toen moesten de plinten van de keuken ineens omhoog i.v.m. de vaatwasser. Dus de plint van 10 cm moet aangepast worden naar 8 cm.

De koof past niet omdat de plasmafilter een diameter heeft van 21 cm terwijl de koof maar 18 cm diep is.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Alaksandus schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:00:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Afgelopen zaterdag is de keuken geplaatst. We zijn er erg content mee. De plint en de koof moeten nog gefixed worden.

De WCD bij het raam is te laag gemonteerd. Dit was oorspronkelijk wel juist, maar toen moesten de plinten van de keuken ineens omhoog i.v.m. de vaatwasser. Dus de plint van 10 cm moet aangepast worden naar 8 cm.

De koof past niet omdat de plasmafilter een diameter heeft van 21 cm terwijl de koof maar 18 cm diep is.
Ben wel benieuwd hoe ze dat probleem met de plasmafilter op gaan lossen. Voor dat type kap is er namelijk geen passende plasmafilter.
Welke kokend waterkraan is dat? Als het een Floww of Franke kraan is moet je er even rekening mee houden dat je tijdig de filter vervangt. Anders vervalt je garantie namelijk.

Mooie keuken verder (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Kapitein Merijn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:26:
[...]

Ben wel benieuwd hoe ze dat probleem met de plasmafilter op gaan lossen. Voor dat type kap is er namelijk geen passende plasmafilter.
Welke kokend waterkraan is dat? Als het een Floww of Franke kraan is moet je er even rekening mee houden dat je tijdig de filter vervangt. Anders vervalt je garantie namelijk.

Mooie keuken verder (y)
De Plasma Made GUC1314 is aangeraden. Maar die krijg je volgens mij ook niet gemonteerd, ook niet in het diagonaal.

De kraan is van FLOWW inderdaad. Moet je elke 6 maanden vervangen dacht ik. Zal zorgen dat ik het niet vergeet :-)

Maar het feit dat er ook ijskoud water uit komt is erg fijn moet ik zeggen :-)

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:48

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Alaksandus schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:00:
[...]

Mag ik vragen wat de kleuren zijn van de keuken en het blad? Wij gaan ook voor een zwart matte keuken met een zelfde soort blad (fog satin). Deze foto geeft in ieder geval goed beeld van hoe onze keuken mogelijk gaat worden.

Vrijdag krijgen we als het goed is ons ontwerp te zien bij ASWA.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 02-07-2018 17:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
SvenHazejager schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:26:
Weet iemand toevallig bij welke merken uit de (hogere) middenklasse het volgende ontwerp mogelijk is, met kasthoogte (exclusief plint) van 234cm en deze belijning?
Dit is er onder andere mogelijk bij Rotpunkt:

Koelkast 178:
Koelkast 234 cm

Ovens 60 + 45
Ovens 234

En dit is alleen nog maar voor met een kaderfront, met een vlak front is er veel meer mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Lassy op 02-07-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:26
Nu eindelijk het ontwerp voor onze nieuwe keuken af.
Situatie, eind vorig jaar nieuwbouw gekocht, over 12-18 maanden verwachtte oplevering.
Eerst badkamer, meerwerkopties en elektra gefixed, nu de tijd voor de keuken.

Opstelling zoals in de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/6a3GRGv

Next125 keuken, indigoblau satijnlak (NX500). Blad composiet 12mm dik.
Greep ligt in het front gefreesd.

Opstelling:
1x hoge kast met koelkast en combi
1x apothekerskast 300mm
1x hoge kast met vriezer en combi-stoom

1x lage hoekkast met planken
1x ladekast 800mm met besteklade erin
1x hoekkast planken

1x ladekast 800mm met besteklade
1x spoelkast 600mm
1x vaatwasser
3x lage onderkast met lade (900mm) verstevigd als bankje

Apparatuur siemens:
Combistoom cs858grb6
Combimag cn878g4b6
Inductie ex877lyv1e
Schouwkap lc91kww60s
Vriezer gi31nac30
Koelkast ki31rsd30
V.w. sx858d26te
Quooker combi+
Quooker zeeppomp
(Zo typend best veel spulletjes al met al😀)

Eerste offerte 27.900. Na gesprek 25.000.
Bemmel en Kroon bezocht, die zeggen 23.500.

Iemand tips en ideeën qua indeling?
Wat vinden jullie van de prijsstelling? (Budget is eigenlijk 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 23:25
DaWayne schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:27:
Nu eindelijk het ontwerp voor onze nieuwe keuken af.
Situatie, eind vorig jaar nieuwbouw gekocht, over 12-18 maanden verwachtte oplevering.
Eerst badkamer, meerwerkopties en elektra gefixed, nu de tijd voor de keuken.

Opstelling zoals in de plaatjes:

[afbeelding]

Next125 keuken, indigoblau satijnlak (NX500). Blad composiet 12mm dik.
Greep ligt in het front gefreesd.

Opstelling:
1x hoge kast met koelkast en combi
1x apothekerskast 300mm
1x hoge kast met vriezer en combi-stoom

1x lage hoekkast met planken
1x ladekast 800mm met besteklade erin
1x hoekkast planken

1x ladekast 800mm met besteklade
1x spoelkast 600mm
1x vaatwasser
3x lage onderkast met lade (900mm) verstevigd als bankje

Apparatuur siemens:
Combistoom cs858grb6
Combimag cn878g4b6
Inductie ex877lyv1e
Schouwkap lc91kww60s
Vriezer gi31nac30
Koelkast ki31rsd30
V.w. sx858d26te
Quooker combi+
Quooker zeeppomp
(Zo typend best veel spulletjes al met al😀)

Eerste offerte 27.900. Na gesprek 25.000.
Bemmel en Kroon bezocht, die zeggen 23.500.

Iemand tips en ideeën qua indeling?
Wat vinden jullie van de prijsstelling? (Budget is eigenlijk 20k.
Ik zeg 20k kan. O.b.v 40% korting moetvveste deal rond 18K-19K liggen. Moet je wel bereid zijn apparatuur te splitsen, cw. In buitenland (DE) te shoppen.

Ik heb kenissen die in tsechie shoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

FREAKJAM schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:01:
[...]

Mag ik vragen wat de kleuren zijn van de keuken en het blad? Wij gaan ook voor een zwart matte keuken met een zelfde soort blad (fog satin). Deze foto geeft in ieder geval goed beeld van hoe onze keuken mogelijk gaat worden.

Vrijdag krijgen we als het goed is ons ontwerp te zien bij ASWA.
De kasten zijn http://www.schueller.de/n...hl-dunkel-nachbildung.htm / https://www.superkeukens.nl/keukens/tartini-migot

Het blad is https://www.superkeukens.nl/kleurstalen/keramiek-kite

Andere vraag. Ik zie hier dat meerdere mensen een Siemens Cleanair module bij de afzuigkap hebben.

Gezien de plasma filter niet compatible is met mijn afzuigkap overweeg ik de Cleanair module.

Is er iemand die zijn ervaring kan delen?

[ Voor 16% gewijzigd door Alaksandus op 03-07-2018 13:21 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

DP

[ Voor 100% gewijzigd door Alaksandus op 03-07-2018 13:21 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Alaksandus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:24:
[...]

De kasten zijn http://www.schueller.de/n...hl-dunkel-nachbildung.htm / https://www.superkeukens.nl/keukens/tartini-migot

Het blad is https://www.superkeukens.nl/kleurstalen/keramiek-kite

Andere vraag. Ik zie hier dat meerdere mensen een Siemens Cleanair module bij de afzuigkap hebben.

Gezien de plasma filter niet compatible is met mijn afzuigkap overweeg ik de Cleanair module.

Is er iemand die zijn ervaring kan delen?
Geen ervaring, maar ik kan wel wat dingen opsommen die je wellicht helpen bij de keuze. Het is namelijk ook een financiele afweging.

De LZ10AXC50 is de cleanAir recirculatie startset voor de headroom wandschouwkappen.
Adviesprijs: € 235
Geur reductie: > 95%
In deze startset zit een cleanAir koolstoffilter meegeleverd (LZ56200, adviesprijs € 95, levensduur 1 jaar), wanneer deze verzadigd is dien je die te vervangen voor een nieuwe. Je kunt hem ook vervangen voor een regeneerbare (LZ00XXP00, adviesprijs € 309, levensduur 10 jaar, iedere 4 maanden filter regenereren 120 min op 200 graden, filter is tot 30x te regeneren)

Het is een unit die bovenaan de schacht zichtbaar is. De later genoemde andere opties zitten in de kap verwerkt.

Andere opties zijn:

LZ10AKS00 (recirculatie startset voor schuine headroom wandschouwkappen , met regenereerbaar koolfilter)
Adviesprijs: € 429
Levensduur: 10 jaar (iedere 4 maanden filter regenereren 120 min op 200 graden, filter is tot 30x te regeneren)
Geur reductie : > 80%

LZ10AKU00 (recirculatie startset voor schuine headroom wandschouwkappen)
Adviesprijs: € 145
Levensduur: 1 jaar, prijs nieuw filter € 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-06 23:30
iemand ervaringen over siemens zeolith? Is dit zo goed als ze beloven?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

JJschr schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Geen ervaring, maar ik kan wel wat dingen opsommen die je wellicht helpen bij de keuze. Het is namelijk ook een financiele afweging.

De LZ10AXC50 is de cleanAir recirculatie startset voor de headroom wandschouwkappen.
Adviesprijs: € 235
Geur reductie: > 95%
In deze startset zit een cleanAir koolstoffilter meegeleverd (LZ56200, adviesprijs € 95, levensduur 1 jaar), wanneer deze verzadigd is dien je die te vervangen voor een nieuwe. Je kunt hem ook vervangen voor een regeneerbare (LZ00XXP00, adviesprijs € 309, levensduur 10 jaar, iedere 4 maanden filter regenereren 120 min op 200 graden, filter is tot 30x te regeneren)

Het is een unit die bovenaan de schacht zichtbaar is. De later genoemde andere opties zitten in de kap verwerkt.

Andere opties zijn:

LZ10AKS00 (recirculatie startset voor schuine headroom wandschouwkappen , met regenereerbaar koolfilter)
Adviesprijs: € 429
Levensduur: 10 jaar (iedere 4 maanden filter regenereren 120 min op 200 graden, filter is tot 30x te regeneren)

LZ10AKU00 (recirculatie startset voor schuine headroom wandschouwkappen)
Adviesprijs: € 145
Levensduur: 1 jaar, prijs nieuw filter € 100
O nice, bedankt voor de info. Deze info kreeg ik niet vanuit de leverancier. Kan nu een betere afweging maken tussen de filters..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt
  • Laatst online: 12-05 19:01
Op dit moment heb ik offerte voor Neff apparatuur (incl quooker) van in totaal zo'n 9000 euro (7 apparaten). Na vergelijking is dit zo'n 1000 euro boven de laagste prijzen die ik online kan vinden. Heeft het veel zin om nog eens soortgelijke ronde te maken voor Siemens of Bosch (of gelijkwaardige) apparatuur of gaat dit niet echt substantieel verschillen in de prijs?

Shit does not happen, it's being produced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

marcelt schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:29:
Op dit moment heb ik offerte voor Neff apparatuur (incl quooker) van in totaal zo'n 9000 euro (7 apparaten). Na vergelijking is dit zo'n 1000 euro boven de laagste prijzen die ik online kan vinden. Heeft het veel zin om nog eens soortgelijke ronde te maken voor Siemens of Bosch (of gelijkwaardige) apparatuur of gaat dit niet echt substantieel verschillen in de prijs?
Hangt er vanaf wat voor apparatuur je hebt gekozen?
Als je IQ700 apparatuur van siemens / Bosch gaat pakken dan zal het niet veel verschillen tenzij je de slide en hide ovens hebt ofzo. Vergeet niet dat Neff en Siemens gewoon Bosch zijn en stiekem zitten die allemaal op het zelfde prijspunt te concurreren.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:04:
Mijn schoonouders hebben een Bosch Zeolith vaatwasser en volgens hen komt de vaat er echt goed droog uit bij de niet-eco programma's. Zelfs plastieken potjes en onderdelen zijn droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Dit is hem uiteindelijk geworden (met inductie):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tSfz6utY8aBAPmzxyfjP5znW/medium.jpg

Het 10 cm verplaatsen naar links van de kookkant levert 10 cm extra werkblad op en het passtuk links van de koelkast is dan maar 8cm. Ook gaan we voor een witte achterwand. Dat oogt ook lichter en rustiger.

Bij het inmeten overleggen we met de monteur wat er mogelijk is m.b.t. de stelpoot van de ladekast t.h.v. de afvoer. Ook bespreken we gelijk in hoeverre we de tegels van de achterwand moeten verwijderen. Volgens Dekker en AluSplash kan dit namelijk gewoon over het bestaande tegelwerk, terwijl de adviseur van B&K daar twijfels over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Is dat een Siematic keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Nee, Rotpunkt X13, zie ook hier

[ Voor 23% gewijzigd door Lassy op 06-07-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55

Reinier

\o/

Snowhite0901 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:04:
Van alle vaatwassers die ik ooit heb gebruikt droogt mijn huidige het best, en die heeft Zeolith. Ik zou het zo weer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vanmiddag voor de 3de keer bij ASWA geweest en voor het eerst de tekeningen onder ogen gezien en de offerte. Men wilde het liefst direct alles regelen, maar ik heb gezegd dat ik er eerst over wilde nadenken.

Graag jullie mening over het volgende:

Opstelling:
Keukeneiland van 360cm breed, 95cm hoog met composiet blad van 4cm dik
Drie keer een servieskast voor oa inbouwapparaat van 60cm breed, 195cm hoog.

Uitvoering: SilverLine (Pronorm), Programma MP (servieskasten) & Programma X-MP (keukeneiland)
Frontkleur: zwart ultramat (542)
Werkblad: ASWA composiet werkblad, randafwerking VF4, kleur Fog Satin

Inbouwapparatuur:
Oven: Siemens IQ500 HB556ABS0
Koelkast: Siemens KI87VVF30
Kookplaat: Siemens ED877FS21E (inductie)
Vaatwasser: Siemens SN836X12IE
Extra: Siemens HZ381401 (luchtafvoer startset)

5 jaar garantie

Overig:
Spoelbak: Bingara BIN50FVI
Kraan: Lanesto Forte RVS keukenmengkraan

Montage:
Stellen van de keuken, aansluiten kookplaat op perilex plus kabel, aansluiten luchtafvoer kookplaat op bestaand kanaal

Bij het eerste gesprek hebben we aangegeven dat ons budget 15k is. De offerte die wij voor ogen kregen kwam uit op 15.6k inclusief Siemens cashbackacties. (16.2k exclusief acties). De offerte die wij hebben meegekregen, staat helaas alleen de totaalprijs vermeld en zijn de specifieke bedragen weggehaald. (zouden ze niet mee mogen geven omdat hier de actieprijzen van Siemens op stonden).

Ik kan mij nog wel herinneren dat er ~1550 euro werd gevraagd voor de montage en ~2700 euro voor de kookplaat hoewel hij op keukenloods.nl voor 3500 euro staat. Al met al denk ik dat de offerte redelijk strak is en men liet al doorschemeren dat een afronding van het geheel (15k dus) tot de mogelijkheden behoort.

Wat denken jullie? (excuus voor de matige kwaliteit, kreeg enkel scans mee) Op het 2de plaatje zie je trouwens maar 2 servieskasten, maar dat zijn er dus 3.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i2efdoJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MFKlTOe.png

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

FREAKJAM schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:18:
Vanmiddag voor de 3de keer bij ASWA geweest en voor het eerst de tekeningen onder ogen gezien en de offerte. Men wilde het liefst direct alles regelen, maar ik heb gezegd dat ik er eerst over wilde nadenken.

Opstelling:

Uitvoering: SilverLine (Pronorm), Programma MP (servieskasten) & Programma X-MP (keukeneiland)

Inbouwapparatuur:

5 jaar garantie

Overig:

Montage:
Stellen van de keuken, aansluiten kookplaat op perilex plus kabel, aansluiten luchtafvoer kookplaat op bestaand kanaal

Bij het eerste gesprek hebben we aangegeven dat ons budget 15k is. De offerte die wij voor ogen kregen kwam uit op 15.6k inclusief Siemens cashbackacties. (16.2k exclusief acties). De offerte die wij hebben meegekregen, staat helaas alleen de totaalprijs vermeld en zijn de specifieke bedragen weggehaald. (zouden ze niet mee mogen geven omdat hier de actieprijzen van Siemens op stonden).

Ik kan mij nog wel herinneren dat er ~1550 euro werd gevraagd voor de montage en ~2700 euro voor de kookplaat hoewel hij op keukenloods.nl voor 3500 euro staat. Al met al denk ik dat de offerte redelijk strak is en men liet al doorschemeren dat een afronding van het geheel (15k dus) tot de mogelijkheden behoort.

Wat denken jullie? (excuus voor de matige kwaliteit, kreeg enkel scans mee) Op het 2de plaatje zie je trouwens maar 2 servieskasten, maar dat zijn er dus 3.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie keuken, wellicht zou je er voor die 15k een luxere/betere oven kunnen regelen. Veder is hij volgens mij redelijk scherp.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
FREAKJAM schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:18:

Opstelling:

Inbouwapparatuur:

5 jaar garantie

Overig:

Montage:

[afbeelding]
[afbeelding]
best prijzig voor een Pronorn! En dat de kookplaat goedkoper is dan keukenloods is fictief, de “korting” is bij de kasten opgeteld. Overigens levert keukenloods ook Pronorm keukens... zou daar eens een offertecheck laten doen. Zo voordelig is Aswa meestal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Wie heeft er ervaring met AluSplash of Bokmerk achterwanden? Mij lijkt AluSplash erg krasgevoelig a.d.h. van de ontvangen samples. Het staat ook in de beschrijving dat je voorzichtig moet zijn met bestek e.d., maar dat lijkt me voor in een keuken niet echt ideaal...

[ Voor 25% gewijzigd door Lassy op 07-07-2018 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:33
Ben zelf ook bezig met keukens voor onze nieuwbouwwoning die volgens jaar opgeleverd wordt. Hier en daar lees ik op internet nogal imponerende verhalen over zeer grote onderhandelingsmarge. Ik vraag me af in hoeverre dat realistisch is. Ik sprak iemand die beweert 70% korting te hebben gekregen, met de kanttekening dat het in de voorbije crisisjaren was. Nu zou 30% op een normale offerte redelijk 'gangbaar' zijn.
wil zelf een Schuller Next keuken, mat wit met composiet blad

- kookeiland van 1.00- 1.20 bij 3.30
- 4 hoge kasten
- 2 koelvriescombi's, 1 stoomoven, 1 heteluchtoven, afzuigkap, inductiekookplaat 80cm, vaatwasser, wijnklimaatinbouw (kleintje)

offertes gaan al gauw richting 20k maar wil er eigenlijk maar zo'n 12-13 voor betalen... realistisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

twodigits schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:27:
Ben zelf ook bezig met keukens voor onze nieuwbouwwoning die volgens jaar opgeleverd wordt. Hier en daar lees ik op internet nogal imponerende verhalen over zeer grote onderhandelingsmarge. Ik vraag me af in hoeverre dat realistisch is. Ik sprak iemand die beweert 70% korting te hebben gekregen, met de kanttekening dat het in de voorbije crisisjaren was. Nu zou 30% op een normale offerte redelijk 'gangbaar' zijn.

- 4 hoge kasten
- 2 koelvriescombi's, 1 stoomoven, 1 heteluchtoven, afzuigkap, inductiekookplaat 80cm, vaatwasser, wijnklimaatinbouw (kleintje)

offertes gaan al gauw richting 20k maar wil er eigenlijk maar zo'n 12-13 voor betalen... realistisch ?
Verschilt natuurlijk ook wel waar je gaat shoppen... Bij Mandemakers moet je wel onderhandelen, anders word je onwijs genaaid. Terwijl er ook partijen zijn die met een nettoprijs werken (zeggen ze). Bij de eerste krijg je er waarschijnlijk wel tientallen procenten vanaf, bij de tweede niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

- 4 hoge kasten

Het is een van de redenen waarom wij voor Ikea gaan.
Geen zin in dat onderhandelgedoe.

Alleen witgoed zullen we zo een poging moeten gaan wagen tot onderhandelen. We willen Siemens apparatuur. Kitlijst is compleet, zo eens zien of Keukenloods de prijs van 123apparatuur kan matchen én een A+++ alternatief voor de vaatwasser heeft, zo ja, tekenen we de boel direct af. (We zijn er al lang bezig met die lijst en de keuken, geen overhaaste dingen dus, wel nu een beetje klaar met al het gezoek, vergelijk en andere ellende. September verbouwen, 3e week van september de keuken d'r in.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

- 4 hoge kasten

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Shunt schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:42:
[...]

Mooie keuken, wellicht zou je er voor die 15k een luxere/betere oven kunnen regelen. Veder is hij volgens mij redelijk scherp.
Goed punt. Wilde ook echt niet on the spot tekenen en even alles bekijken en erover nadenken.
Ik wil nu wat betreft de oven voor de HB578ABS0 gaan (die heeft pyrolyse functie en dat had die ander niet) en de koel/vries combi laten wij vervallen. Ik heb al een vrij nieuwe koel/vries combi van Samsung met 90 liter vriesinhoud die we in de bijkeuken gaan plaatsen. Neem er een KI81RAD30 (een koelkast zonder vriesvak) voor in de plaats.

Nu nog even zien of 15k schappelijk is.

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2018 16:46 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:26

- 4 hoge kasten

Ik ben zelf met Next bezig. Ik vind 20k al scherp, maar e.e.a. is afhankelijk van uitvoering. Doe je jouw apparatuur van Siemens IQ700, dan is alleen dat al 10k+ schat ik in. Werkblad 2 a 3k met Montage 1.5k zit je dan al op 15k zonder kasten.

Ik denk dat 13k alleen mogelijk is met een goedkoper merk keuken, goedkope apparatuur en kunststof front. En zelfs dan moet je waarschijnlijk nog de wijnklimaatkast oid laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-06 12:16
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33afihx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/10i8d8m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/flltfq.jpg

De keuze is gemaakt, het gaat een Next 125 keuken worden. Bij twijfel tussen Siematic en Next gaf de hogere corpus maat van de Next de doorslag, zo'n lage plint vonden we erg mooi. Werkblad van Dekton, bij Dekton zelf hebben we veel samples aangevraagd van de verschillende marmer-look prints die ze hebben. Samples waren enkele dagen na aanvraag al binnen. Afzuiginstallatie is een Bora-achtig systeem in het kookeiland. In de apparatuur hebben we voor Miele gekozen (mede door de vaste wateraansluiting), en het volgende in opgenomen:

1 stoom-combi oven met vaste wateraansluiting
1 oven
Inductieplaat met downdraft afzuiging (KMDA7774 FR)
Vaatwasser
Quooker Combi+ (hebben na de verbouwing alleen een koudwaterleiding opgenomen in de keuken)
Koelvries combinatie

Over de koelvriescombinatie twijfelen we nog. Omdat we toch een vriezer nodig denken te hebben, maar het wel gemakkelijk is om iéts in een vriezer in de keuken te kunnen zetten denken we er nog over om de koelvries combinatie te wijzigen naar dit model. Een grote koelkast met klein vriesvak. Heeft één van jullie er ervaring mee?

De kastjes hebben een push-2-open systeem, en de bovenste lades net onder het werkblad ook een greeplijst.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurences op 07-07-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Praktische vraag:
Wij willen wat extra hoogte in de keuken maar zitten met draagbalken en de afvoer van de afzuigkap.

Het kán zijn dat een platte buis bij maximale keukenhoogte net tussenbovenkant kastjes en onderkant draagbalk kan, maar het kan zijn dat we net een paar cm te kort komen.

Mijn gedachte is om dan de installateur de buis door de bovenste kastjes te laten lopen, zodat we wél de maximale hoogte kastjes halen. Hebben meer mensen deze constructie?

Keukenkastjes komen overigens bij Ikea vandaan, we maken ook gebruik van hun installateur (RIS Montage). Keuken word verder in zijn geheel verbouwd (plafond verhoogd, nieuwe vloer, nieuwe stroompunten, etc). Daarvoor hebben we een aannemer in de arm genomen.

(Uiteraard leggen we dit ook voor aan de aannemer en installateur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
unezra schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:34:
Praktische vraag:
Wij willen wat extra hoogte in de keuken maar zitten met draagbalken en de afvoer van de afzuigkap.

Het kán zijn dat een platte buis bij maximale keukenhoogte net tussenbovenkant kastjes en onderkant draagbalk kan, maar het kan zijn dat we net een paar cm te kort komen.

Mijn gedachte is om dan de installateur de buis door de bovenste kastjes te laten lopen, zodat we wél de maximale hoogte kastjes halen. Hebben meer mensen deze constructie?

Keukenkastjes komen overigens bij Ikea vandaan, we maken ook gebruik van hun installateur (RIS Montage). Keuken word verder in zijn geheel verbouwd (plafond verhoogd, nieuwe vloer, nieuwe stroompunten, etc). Daarvoor hebben we een aannemer in de arm genomen.

(Uiteraard leggen we dit ook voor aan de aannemer en installateur.)
Reken even de draagbalk na, je kan ook een klein hapje daaruit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Maeslant schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Reken even de draagbalk na, je kan ook een klein hapje daaruit nemen.
Da's idd een andere mogelijke optie. :)
(Maar dat risico ga ik de annemer laten nemen...)

Het kan op 2cm aankomen of we een compleet extra bovenkastje of niet kunnen plaatsen. Ofwel, als het kan, kunnen we ws 2 extra planken in de keuken kwijt en dat scheelt nogal wat ruimte plus dat het veel mooier is alles door te laten lopen tot het plafond.

Als die buis dan in de balk gezaagd kan worden of door een paar kastjes kan lopen lijkt dat een prima oplossing.

Pagina: 1 ... 53 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1