Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 17:41
daniel_ev schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:10:
@Lassy, als je helemaal happy bent met het ontwerp dat je nu met pijn en moeite hebt bedacht, waarom neem je dan geen inductiekookplaat? Volgens Coolblue hangt je afzuiger dan opeens wél hoog genoeg ;)
Daar hebben we zeker over nagedacht. Inductie is dan eigenlijk de enige juiste, maar duurdere (duurdere plaat/aanpassen groepenkast/nieuwe pannen) optie.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 1 fase inductieplaten? We hoeven dan alleen maar een extra groep te laten plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 07:24
Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:24:
[...]

Daar hebben we zeker over nagedacht. Inductie is dan eigenlijk de enige juiste, maar duurdere (duurdere plaat/aanpassen groepenkast/nieuwe pannen) optie.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 1 fase inductieplaten? We hoeven dan alleen maar een extra groep te laten plaatsen.
Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen 1 fase gebruiken.... Alleen wel 2 groepen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Snowhite0901 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen 1 fase gebruiken.... Alleen wel 2 groepen.
Dus een 2 fase kookplaat heeft eigenlijk een verkeerde benaming? Dat zijn de meest gangbare modellen namelijk. Voor een 2 fase apparaat heb je een 3-fase meterkast nodig en die hebben wij niet.
Met een 35A aansluiting moeten we ook opletten dat we niet over de maximale belasting komen van 8,05 kW.

[ Voor 30% gewijzigd door Lassy op 17-06-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Ice82 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:41:
[...]
vragen of ze zwart op wit willen zetten dan zij de schade betalen wanneer je huis in brand staat door vlam in de pan, en de verzekering niet uitkeert. De regels zijn er niets voor niets. 1 maat lagere bovenkast, en je hebt de juiste hoogte.
@Ice82 Waar kan ik deze regels precies terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Snowhite0901 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Idd, same here, 2x 16A automaten die gebrugd zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Joopieboy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Idd, same here, 2x 16A automaten die gebrugd zijn. :)
Wat is het verschil tussen een 2 fasen en een gebrugde 230 aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:08
Ik moet altijd lachen als ze zo’n aanbod maken met een dikke extra korting, maar dat je direct moet beslissen.
Ik zeg dan altijd dat mijn bomma mee sponsort, maar dat ze eerst het plan wil zien.
En dan vraag ik of ik echt volgende week of zo niet meer mag terugkomen voor dezelfde prijs.
Dan moet je eens zien hoe ze zich er uit proberen te lullen.

Verkoopstruc uit 1935 of zo, en ze denken dat die nog altijd werkt.

Mijn advies: zorg dat je 3 vergelijkbare offertes hebt, en configureer dat zelf eens bij Ikea. Dan heb je een goed idee over de bandbreedte.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:27
Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Dus een 2 fase kookplaat heeft eigenlijk een verkeerde benaming? Dat zijn de meest gangbare modellen namelijk. Voor een 2 fase apparaat heb je een 3-fase meterkast nodig en die hebben wij niet.
Met een 35A aansluiting moeten we ook opletten dat we niet over de maximale belasting komen van 8,05 kW.
Klopt, elke keuken zaak (en zelfs de adviseurs van Siemens)hebben het over 2 fasen inductiekookplaten en 3 fasen inductieplaten. Alleen wat ze daadwerkelijk bedoelen;
- De eerste bedoelen ze 2 groepen oftewel 2x230V.
- De tweede is daadwerkelijk 3 fasen, oftewel 3x230V waar onderling 400V op staat. (perilex aansluiting) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Onno_Devine schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:22:
[...]

Klopt, elke keuken zaak (en zelfs de adviseurs van Siemens)hebben het over 2 fasen inductiekookplaten en 3 fasen inductieplaten. Alleen wat ze daadwerkelijk bedoelen;
- De eerste bedoelen ze 2 groepen oftewel 2x230V.
- De tweede is daadwerkelijk 3 fasen, oftewel 3x230V waar onderling 400V op staat. (perilex aansluiting) :)
Duidelijk! Bedankt!
Dus die gebrugde 2 groepen wordt vaak "kookgroep" genoemd als ik het goed heb? Dit is toch ook met een perilex aansluiting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Duidelijk! Bedankt!
Dus die gebrugde 2 groepen wordt vaak "kookgroep" genoemd als ik het goed heb? Dit is toch ook met een perilex aansluiting?
Klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Duidelijk! Bedankt!
Ja je hebt gelijk, had het niet helemaal goed verwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Dus deze kookplaat kan ik op de kookgroep (1 fase) aansluiten?https://www.coolblue.nl/product/685135/siemens-eh645bfb1e.html#product_specifications

Kom ik met een 1x35 A hoofdaansluiting dan niet in de knoop met de andere gebruikers (oven 3600 W/combi 3350 W, vaatwasser 2400 W, etc)? Ik kom dan heel snel over die max van 8,05 kW uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Lassy op 17-06-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 07:24
Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:45:
Dus deze kookplaat kan ik op de kookgroep (1 fase) aansluiten?https://www.coolblue.nl/product/685135/siemens-eh645bfb1e.html#product_specifications

Kom ik met een 1x35 A hoofdaansluiting dan niet in de knoop met de andere gebruikers (oven 3600 W/combi 3350 W, vaatwasser 2400 W, etc)? Ik kom dan heel snel over die max van 8,05 kW uit.
Iets eroverheen is niet zo erg.

Nog een toevoeging die twee fase kookplaten kunnen meestal wel ook op 2 fases aangesloten worden dus de naam is niet perse fout.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
*snip* lmgtfy is niet toegestaan.

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 31-10-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Alsof ik dat nog niet gedaan had...

Ik doelde meer op officiële regelgeving/voorschriften uit bouwbesluiten of van de brandweer cq overheid of verzekeraars. Die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden. Het is niet dat ik de informatie niet vertrouw, maar ik zou wel graag willen weten waarop deze gestoeld zijn.

De fabrikanten geven een minimale waarde op, maar wellicht heeft dat alleen te maken met een optimale werking...

[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 31-10-2018 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:45:

Waar het vooral om gaat is de gelijktijdigheidsfactor. De opgegeven vermogens zijn allemaal maximaal (behalve de inschakelstromen, deze kunnen wel tot 3x de nominale stroom bedragen). Echter de door jou genoemde inductieplaat gebruikt maximaal 7,4kW. Dit is als je dus alle pitten op de turbo stand hebt. De vraag is dus eerder hoe vaak heb je dat 😉
Er zijn natuurlijk situaties te bedenken, je start net met koken, zet de waterkoker aan, en gaat de oven voorverwarmen. Als je dit allemaal tegelijk doet zal je tegen de grenzen gaan aanlopen.
Het geen wat je natuurlijk wel goed moet doen, is dat als je combi oven al 3,6kW trekt (wat dus 16A is op 230V) dat betekent een eigen groep!
Oftewel een eigen set draden vanuit de meterkast van 2,5mm2. Het is dan niet verstandig daar ook nog andere apparaten op die zelfde groep aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Onno_Devine schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:57:
[...]

Waar het vooral om gaat is de gelijktijdigheidsfactor. De opgegeven vermogens zijn allemaal maximaal (behalve de inschakelstromen, deze kunnen wel tot 3x de nominale stroom bedragen). Echter de door jou genoemde inductieplaat gebruikt maximaal 7,4kW. Dit is als je dus alle pitten op de turbo stand hebt. De vraag is dus eerder hoe vaak heb je dat 😉
Er zijn natuurlijk situaties te bedenken, je start net met koken, zet de waterkoker aan, en gaat de oven voorverwarmen. Als je dit allemaal tegelijk doet zal je tegen de grenzen gaan aanlopen.
Het geen wat je natuurlijk wel goed moet doen, is dat als je combi oven al 3,6kW trekt (wat dus 16A is op 230V) dat betekent een eigen groep!
Oftewel een eigen set draden vanuit de meterkast van 2,5mm2. Het is dan niet verstandig daar ook nog andere apparaten op die zelfde groep aan te sluiten.
Daar hebben we al een aparte groep voor laten aanleggen. Op dit moment hebben de volgende apparaten een eigen groep: Oven, vaatwasser en dus de toekomstige combi. De wasmachine staat samen met wcd's/licht en de droger samen met wcd's/licht, cv en mechanische ventilatie. In totaal zijn het 6 groepen + beltrafo. We willen nu een kookgroep bijplaatsen voor de inductieplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:08:
[...]

Daar hebben we al een aparte groep voor laten aanleggen. Op dit moment hebben de volgende apparaten een eigen groep: Oven, vaatwasser en dus de toekomstige combi. De wasmachine staat samen met wcd's/licht en de droger samen met wcd's/licht, cv en mechanische ventilatie. In totaal zijn het 6 groepen + beltrafo. We willen nu een kookgroep bijplaatsen voor de inductieplaat.
Perfect! je zou even een klein sommetje moeten maken van het totale opgenomen vermogen om iets te kunnen zeggen over je 35A aansluiting.
Verwacht dat het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Onno_Devine schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:14:
[...]

Perfect! je zou even een klein sommetje moeten maken van het totale opgenomen vermogen om iets te kunnen zeggen over je 35A aansluiting.
Verwacht dat het geen probleem is.
Ik kwam dit ook ergens tegen:
35 A is 8050 W. Dat kun je voor maximaal 1 uur met 50 % overbelasten en dan kom je op 12 kW
Is dit correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
Lassy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Ik kwam dit ook ergens tegen:

[...]

Is dit correct?
35[A]*230[V]= 8050[W]. Dus dat klopt.
Over de overbelasting durf ik niet zo veel te zeggen. Dat hangt van de automaten/smeltzekeringen af van de net beheerder en welke karakteristiek ze hebben. Je kunt ze even overbelasten maar hoe lang durf ik niet te zeggen. Het geen dat ik wel weet is dat als de zekering van de netbeheerder er uit vliegt, de netbeheerder moet komen om je weer aan te sluiten. En de kosten hiervoor bedragen circa 125euro 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
Heb 3 keer een nieuwe keuken mogen kopen. Mijn ervaring is dat er geen grotere boeven zijn dan keukenboeren en dat er heel veel kan met de prijs!
Pas op voor als je nu beslist dan etc....
Ga inderdaad naar meerdere bedrijven en probeer ze uit te spelen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1085011

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb online gekeken en berekent wat de kasten, apparatuur en werkblad ongeveer los kost. Als ik het heel uitgebreid doe dus inclusief bora, quooker, inbouw koffiemachine etc. maar wel apparatuur los shoppen bij verschillende sites) kom ik precies uit op €15.000 excl montage en verzending. Enig idee wat montage kost? Bij aswa kost het bijna €1800, maar het lijkt me dat het goedkoper moet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RUFFNECK schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:17:
[...]

Precies dit dus.
Ik zou kijken naar kasten tegen de linkermuur, eiland richting de muur die eruit gaat, eventueel ook nog wat kasten aan de muur die kant. Eettafel dan naar de ruimte van de woonkamer onderaan. Zoiets :)
d0s schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:32:
Ik zou daar ook absoluut een eiland plaatsen, zo betrek je nog meer de ruimte bij het geheel. En dan zo dat hij half je woonkamer 'insteekt'. Je hebt 3 meter dus met een eiland van 1,10 diep hou je nog meer dan genoeg doorloop over.
Ik quote jullie voor de zekerheid nog een keer omdat jullie mij destijds deze opstelling ook hadden getipt. (waarvoor dank). Afgelopen weekend een gesprek gehad bij een 3de keukenboer (ASWA) en ik werd geholpen door iemand die tevens interieurarchitect is, en die adviseerde mij precies hetgeen wat jullie ook adviseerde.

De insteek wordt nu als volgt:
  • muur weghalen en open keuken maken
  • kookeiland van 3 meter lang, die met zijn "kont" een klein beetje de woonkamer insteekt (gedeelte bij de keuken is ~270cm breed)
  • Tegen de lange wand naast de haard aan de linkerkant een aantal grote kasten plaatsen voor oa de koelkast en de oven. Je behoudt dan ~3 meter ruimte tussen de kasten en het eiland. Eettafel verplaats je meer richting voorzijde van het huis, woonkamer komt aan achterzijde van het huis.
Ondanks het feit dat mijn vriendin het niet zo op een kookeiland heeft, werd ze wel enthousiast, dus dat is ook prettig :D Aldus de mevrouw bij ASWA moet €15.000 haalbaar zijn met een composiet werkblad en Siemens spul (IQ700).

Over 3 weken volgt een 2de afspraak waarbij de tekening gemaakt gaat worden en een offerte opgesteld gaat worden. To be continued.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 18-06-2018 17:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 13:45
Dat klinkt goed, ik ben zeer benieuwd naar een tekeningetje. Succes ermee @FREAKJAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Mooi dat het toch wat geworden is @FREAKJAM, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Voor volgende week zijn afspraken gemaakt bij twee verschillende keukenzaken.
De twee profileren zich als netto-verkoper. Vandaag en bij het maken van de afspraak ben ik gebeld door 1 zaak met de vraag of mijn budget wel boven een bepaald minimum zit. Ik woon op een uur afstand van die zaak en het bedrijf maakt zich zorgen of de kosten opwegen tegen de opbrengsten. Inmiddels begin ik me ook zorgen te maken over dat bedrijf.

heeft iemand dat al eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 10:14

d0s

sssst

Super @FREAKJAM , benieuwd naar de tekening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

FREAKJAM schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:05:
[...]

[...]

Ik quote jullie voor de zekerheid nog een keer omdat jullie mij destijds deze opstelling ook hadden getipt. (waarvoor dank). Afgelopen weekend een gesprek gehad bij een 3de keukenboer (ASWA) en ik werd geholpen door iemand die tevens interieurarchitect is, en die adviseerde mij precies hetgeen wat jullie ook adviseerde.

De insteek wordt nu als volgt:
  • muur weghalen en open keuken maken
  • kookeiland van 3 meter lang, die met zijn "kont" een klein beetje de woonkamer insteekt (gedeelte bij de keuken is ~270cm breed)
  • Tegen de lange wand naast de haard aan de linkerkant een aantal grote kasten plaatsen voor oa de koelkast en de oven. Je behoudt dan ~3 meter ruimte tussen de kasten en het eiland. Eettafel verplaats je meer richting voorzijde van het huis, woonkamer komt aan achterzijde van het huis.
Ondanks het feit dat mijn vriendin het niet zo op een kookeiland heeft, werd ze wel enthousiast, dus dat is ook prettig :D Aldus de mevrouw bij ASWA moet €15.000 haalbaar zijn met een composiet werkblad en Siemens spul (IQ700).

Over 3 weken volgt een 2de afspraak waarbij de tekening gemaakt gaat worden en een offerte opgesteld gaat worden. To be continued.
Dat zal Sanne dan wel zijn geweest. Die heeft ook met mij erg goed en creatief mee gedacht!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Shunt schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:12:
[...]

Dat zal Sanne dan wel zijn geweest. Die heeft ook met mij erg goed en creatief mee gedacht!
Inderdaad! Heb je uiteindelijk ook de keuken bij ASWA gekocht? Goed kunnen onderhandelen en tevreden?

Edit:
Ik zie dat je het Nuva en ASWA hebt laten uitvechten. (Of was dat je vorige keuken) Bij Nuva waren wij ook geweest, maar nog geen gesprek gehad aldaar. Is het de moeite waard om er met de offerte van ASWA heen te gaan? (Naar Nuva).

Je opstelling lijkt wel heel erg op die van ons denk ik (eiland van 3 meter), hogekastenwand van 240 breed. Ik ga je posts even teruglezen.

[ Voor 39% gewijzigd door FREAKJAM op 18-06-2018 20:20 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

FREAKJAM schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:14:
[...]

Inderdaad! Heb je uiteindelijk ook de keuken bij ASWA gekocht? Goed kunnen onderhandelen en tevreden?

Edit:
Ik zie dat je het Nuva en ASWA hebt laten uitvechten. (Of was dat je vorige keuken) Bij Nuva waren wij ook geweest, maar nog geen gesprek gehad aldaar. Is het de moeite waard om er met de offerte van ASWA heen te gaan? (Naar Nuva).

Je opstelling lijkt wel heel erg op die van ons denk ik (eiland van 3 meter), hogekastenwand van 240 breed. Ik ga je posts even teruglezen.
Ik heb dit keer jammer genoeg niet zo'n scherpe deal als de vorige keer kunnen maken. Maar ik ben niet ontevreden. Ik heb de keuken bij ASWA besteld omdat ze bij NUVA uiteindelijk een beetje lastig aan het doen waren qua prijs. Bij nuva wouden ze niet onder de 16k komen (met een oven).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:45
Denk dat rond de €1000,- redelijk reeel is. 2 man, 1 dag werk of 1 man en 2 dagen werk. +/- 500 per dag. Dat is dan €55,- aan uurloon plus nog wat voorrijd kosten/klein materiaal.

Aangaande dat het een niet al te grote keuken is.

[ Voor 12% gewijzigd door The Fatal op 18-06-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
NNCi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:13:
Voor volgende week zijn afspraken gemaakt bij twee verschillende keukenzaken.
De twee profileren zich als netto-verkoper. Vandaag en bij het maken van de afspraak ben ik gebeld door 1 zaak met de vraag of mijn budget wel boven een bepaald minimum zit. Ik woon op een uur afstand van die zaak en het bedrijf maakt zich zorgen of de kosten opwegen tegen de opbrengsten. Inmiddels begin ik me ook zorgen te maken over dat bedrijf.

heeft iemand dat al eerder meegemaakt?
Prima toch. Het heeft geen zin om tijd te steken in iets wat sowieso financieel niet haalbaar is. Voor jou niet, en voor het bedrijf niet. Ik ga er gemakshalve vanuit dat je geen keuken bij Unicef gaat kopen 😉. Er moet immers geld verdient worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06 20:45
Goedemiddag allemaal. Ik lees al een tijdje mee, maar heb me nu ook maar eens geregistreerd.

Voor ons nieuwbouwhuis zijn we op zoek naar een keuken. De projectleverancier is Goergen (Son), maar het blijkt heel lastig een duidelijk offerte te krijgen. Ze blijven zeggen dat de keuken "rond de 25K" uit zal komen.

Wat wij zoeken:

Kastenwand van 3 meter (met van rechts naar links): ondiepe onderkast, twee halfhoge apparatuurkasten en een ondiepe hoge kast (220) met 2 klepdeurkasten als bovenkast, breedte 120 en 90.

Eiland, 300 x 120 met aan een kant kook en spoelgedeelte, aan de andere kant gewoon kasten (eventueel laden)

Aan apparatuur niets heel speciaals, een koelkast, vaatwasser, combi-oven 60cm en een inductieplaat met gewone afzuigkap.

Ik heb zelf twee ontwerpen gemaakt in een online planner:
1e ontwerp, op basis van Siematic elementen:
Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/Ontwerp1.PNG

2e ontwerp, op basis van Systemat elementen:
Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/Ontwerp2.PNG

Het verschil tussen het 1e en 2e ontwerp zit voornamelijk in de kasten die het eiland een beetje afschermen tegen inkijk. Siematic heeft hier mooie elementen voor, maar omdat de kleur gelijk moet zijn met de kasten in de achterwand kan dat niet gecombineerd worden met Systemat onderkasten.

Als werkblad willen we graag een 12mm composiet blad. De prijs daarvoor wilde de keukenzaak al wel geven, dat komt op ongeveer 3000 euro inclusief spoelbak.

Is het realistisch te verwachten dat een keuken van deze grootte van Siematic of Systemat voor maximaal 20K te plaatsen is?

Met de prijzen die ik online kon vinden kom ik op de volgende schatting:
- Kasten: 7500 euro (Siematic: S2K, Systemat: AV6000/AV5082)
- Apparatuur: 5000 euro
- Werkblad 1: 3000 euro
- Werkblad 2: 500 euro (alleen bij 2e ontwerp)
- Plaatsen: 1500 euro

Totaal dus 17500, maar dat is zonder "luxe" afwerkingen in lades, verlichting etc. Bij een andere leverancier dan de projectleverancier komen hier nog kosten bij voor het aanpassen van het leidingwerk. Dit is bij de projectleverancier "gratis". Mijn inschatting is dat dit zo'n 1000 euro zal kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door Blihi op 19-06-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incentio
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-07-2024
Een verkoop die direct kan afgehandeld worden kan voor een baas een reden zijn om iets meer korting te geven..
Dus snel tekenen 'kan' wel een extra deal opleveren .. 'als' je akkoord gaat met prijs en concept (en als je daar al in de zaak zit ben je waarschijnlijk echt op zoek naar een keuken) waarom zou je het niet doen?

Je kan ook zelf met het voorstel afkomen .. kijk meneer/mevrouw de verkoper/ster .. Wat kan je nog doen als ik nu teken.. Hou er ook rekening mee dat iets geven voor de verkoper interessanter is dan een korting geven op de prijs. (Vraag eventeel wat accessoires/toestellen gratis/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
@FREAKJAM wat voor merk keuken hebben ze aangeboden bij Aswa? Bij ons was dat Pronorm. Een vergelijkbare keuken gevraagd bij Nuva. Helaas was dat een Hacker voor iets meer, dus niet helemaal vergelijkbaar.

Er moet bij ons wat voorbereidingen worden gedaan. Hebben jullie misschien tips?
  • Gat in cementvloer naar kruipruimte
  • Afvoer via kruipruimte verleggen
  • Gaten voor waterleidingen en stroom
  • CV verplaatsen
  • (Niet keuken gerelateerd vloerverwarming)

[ Voor 6% gewijzigd door twkr18526 op 19-06-2018 11:36 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik bedacht me dat ik het eindresultaat van onze keuken nog niet had geplaatst. Dus hierbij

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Onze keuken valt 10cm groter uit dan gedacht. Dat geeft twee opties:

Zijplinten vergroten (2x 7,5cm ipv 2x 2,5 cm).
Spoelkast vergroten naar 90cm ipv 80cm. Plinten blijven dan 2,5cm aan weerszijden en de keuken wordt groter.

De koelkast zit aan de zijkant en slaat wel 'open' tegen een muur. De keukenboer geeft aan dat 7cm wel fijn is ivm het beter kunnen openen, maar optisch lijkt me dat niet mooi ogen als er aan beide kanten zo'n grote plint zit. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

deejaylethal schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:46:
[...]
Ik zou me niet blindstaren op 10 jaar. Tegen die tijd ga je waarschijnlijk een hele nieuwe keuken plaatsen...
Is niet de bedoeling.

We zijn niet van die types die per-se om de 10 jaar een nieuwe keuken willen hebben. Bedoeling is dat ding voor 15, 20. 25 jaar te houden en hooguit eens de frontjes te vervangen. D'r zit 25 jaar garantie op. Beetje zinloos en zonde van het geld om 'm dan na 10 jaar te vervangen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

d0s schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:07:
Onze keuken valt 10cm groter uit dan gedacht. Dat geeft twee opties:

Zijplinten vergroten (2x 7,5cm ipv 2x 2,5 cm).
Spoelkast vergroten naar 90cm ipv 80cm. Plinten blijven dan 2,5cm aan weerszijden en de keuken wordt groter.

De koelkast zit aan de zijkant en slaat wel 'open' tegen een muur. De keukenboer geeft aan dat 7cm wel fijn is ivm het beter kunnen openen, maar optisch lijkt me dat niet mooi ogen als er aan beide kanten zo'n grote plint zit. Hoe denken jullie hierover?
Ik weet even niet hoe jouw ontwerp eruit ziet, maar een bredere plint hoeft niet per se te 'storen' als het netjes wordt gedaan. Ik zou persoonlijk idd voor het beter openen van de koelkast gaan. In mijn keuken gaat de koelkast en vriezer tegen niet aan open, maar als ik al zie hoe ver het open gaat/kan, vooral als de kids het open doen, dan lijkt mij 7,5cm wel fijner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

NNCi schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:43:
[quote]unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Helaas gaan we niet meer profiteren van de 10% korting die ze nu hebben. Daarvoor zouden we de keuken nu moeten bestellen en ergens opslaan en da's totaal onhandig.

[...]

Wanneer wil je je keuken geplaatst hebben? . Je kan nu met korting je keuken bestellen en uiterlijk begin oktober laten leveren. Specifieke datum zul je bij IKEA na moeten vragen. Het zou mooi zijn als je wat korting zou kunnen pakken. ;) In het najaar zijn apparatuur weer in de aanbieding, maar je ging als voor een ander merk.
Hmm. Dat zou kunnen.
Wellicht toch eens navragen of ze in oktober kunnen leveren. Geen idee of Ikea dat kan.

Nevermind. De actie liep tot en met de 18e. Gisteren dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 19-06-2018 13:52 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

kmf schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:36:
Ik bedacht me dat ik het eindresultaat van onze keuken nog niet had geplaatst. Dus hierbij

***members only***
Wauw mooie koof gemaakt. Dit is een mooi voorbeeld voor ons aangezien we eenzelfde idee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

RUFFNECK schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Ik weet even niet hoe jouw ontwerp eruit ziet, maar een bredere plint hoeft niet per se te 'storen' als het netjes wordt gedaan. Ik zou persoonlijk idd voor het beter openen van de koelkast gaan. In mijn keuken gaat de koelkast en vriezer tegen niet aan open, maar als ik al zie hoe ver het open gaat/kan, vooral als de kids het open doen, dan lijkt mij 7,5cm wel fijner..
Dit is het ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7CvXOU2.png

het is ook een greeploze keuken, je zou zeggen dat 2,5cm dan genoeg zou moeten zijn. 10 cm meer werkblad is natuurlijk ook fijn, evenals een grotere ladekast.

[ Voor 12% gewijzigd door d0s op 19-06-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Yep, persoonlijk zou ik die 7,5 wel pakken :) je kan die ruimte dan eventueel ook gebruiken voor je theedoek haakjes oid..

Maar nogmaals, dat ben ik dan..jij moet vooral geen spijt hebben van je keuze. Als je het achteraf lelijk gaat vinden met 7,5 is dat achteraf natuurlijk lastiger op te lossen dan wennen aan een koelkast deur die maar een beetje verder dan 90 graden open kan.

[ Voor 51% gewijzigd door RUFFNECK op 19-06-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-06-2022
Hallo,

Hier ook bezig met een keuken samen te stellen.

Wat zouden jullie kiezen.. een Bora Basic of een Siemens Inductie Air EX807LX33E welke vlak in het werkblad en niet erop....afvoer gaat naar buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

***members only***
Heel mooi!

Met welke hoogtes is het plafond opgebouwd en wat is de totale hoogte? 30cm?

En hoe is de bovenkant van het 'zwevende' gedeelte afgewerkt? :)

[ Voor 10% gewijzigd door d0s op 19-06-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:24
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning (oplevering december) onze keuken gekocht bij Bruynzeel, maar zonder apparatuur.

Voor de apparatuur heb ik vandaag een aantal offerten aangevraagd, waarmee Bemmel en Kroon de meest goedkope zijn. Maar ik twijfel nog over de datum van aankoop van de apparatuur. Als ik nu bijv. wacht tot oktober, zijn de modellen die ik heb gekozen misschien niet goedkoper (als er weer nieuwe versies zijn, heb het gevoel dat keukenapparatuur even snel worden vernieuwd als laptops en tvs)? Hoe hebben diegene het gedaan met een nieuwbouwwoning (met casco keuken)?

Zie onderstaand een tekening van mijn keuken. Afzuigkap wordt trouwens een inbouw, waardoor dus een koof gaat komen even breed als de kookeiland en lengte van muur tot muur (afzuigkap naar buiten). Kastenwand wordt ook ingebouwd. Uiteindelijk bij elkaar zon 20k kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mP4l799PtmQ7gXYtIQqgzdPy/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 17:26

***members only***
Mooi strak resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:41:
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning (oplevering december) onze keuken gekocht bij Bruynzeel, maar zonder apparatuur.

Voor de apparatuur heb ik vandaag een aantal offerten aangevraagd, waarmee Bemmel en Kroon de meest goedkope zijn. Maar ik twijfel nog over de datum van aankoop van de apparatuur. Als ik nu bijv. wacht tot oktober, zijn de modellen die ik heb gekozen misschien niet goedkoper (als er weer nieuwe versies zijn, heb het gevoel dat keukenapparatuur even snel worden vernieuwd als laptops en tvs)? Hoe hebben diegene het gedaan met een nieuwbouwwoning (met casco keuken)?

Zie onderstaand een tekening van mijn keuken. Afzuigkap wordt trouwens een inbouw, waardoor dus een koof gaat komen even breed als de kookeiland en lengte van muur tot muur (afzuigkap naar buiten). Kastenwand wordt ook ingebouwd. Uiteindelijk bij elkaar zon 20k kwijt.

[afbeelding]
Wellicht dat je wel de offerte akkoord heeft en tzt evt wijzigingen doorvoert? Zo heb ik het destijds gedaan bij Keukenloods (apparatuur only). De order ergens in juli of augustus dacht ik, keuken was gepland in december, dus met een beetje uitloop rekening houdend heb ik apparatuur installatie op januari gehouden. In die tussentijd ben ik o.a. geswitched naar nieuwe modellen (blacksteel serie van Siemens) ovens en vaatwasser en dat kon prima gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
RUFFNECK schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Wellicht dat je wel de offerte akkoord heeft en tzt evt wijzigingen doorvoert? Zo heb ik het destijds gedaan bij Keukenloods (apparatuur only). De order ergens in juli of augustus dacht ik, keuken was gepland in december, dus met een beetje uitloop rekening houdend heb ik apparatuur installatie op januari gehouden. In die tussentijd ben ik o.a. geswitched naar nieuwe modellen (blacksteel serie van Siemens) ovens en vaatwasser en dat kon prima gewijzigd worden.
Dank voor je antwoord. Maar kunnen ze dan niet weer de hoofdprijs vragen voor de nieuwe versies? Je hebt immers toch al een offerte geaccepteerd? Hoe was je ervaring daarmee bij Keukenloods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:37:
[...]

Dank voor je antwoord. Maar kunnen ze dan niet weer de hoofdprijs vragen voor de nieuwe versies? Je hebt immers toch al een offerte geaccepteerd? Hoe was je ervaring daarmee bij Keukenloods?
Uiteraard doet een nieuw model iets met de prijs, maar daar deden ze bij Keukenloods (ik maak zeker geen reclame nu, puur eigen ervaring) niet vervelend over. Er werd gewoon een nieuwe, scherpe totaal offerte gemaakt elke keer als ik iets wijzigde (het ordernummer bleef wel hetzelfde). En de hoofdprijs was het niet, in elk geval zeker niet de adviesprijzen die je bijvoorbeeld op de site van Siemens ziet.

Na mijn eigen wijzigingen heb ik niet echt de moeite meer genomen om weer te gaan vergelijken met bijv 123appartuur etc, omdat ik de nieuwe offertes steeds scherp genoeg vond om ermee akkoord te gaan en de houding van Keukenloods meer dan prima vond hierin (gun factor).

[ Voor 6% gewijzigd door RUFFNECK op 19-06-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Tuff schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:26:
Hallo,

Wat zouden jullie kiezen.. een Bora Basic of een Siemens Inductie Air EX807LX33E welke vlak in het werkblad en niet erop....afvoer gaat naar buiten...
sowieso de Bora! Werkt echt veel beter! Siemens voert simpelweg de lucht veel minder goed af. Neem je de Bora, bestel dan wel de afvoerbuizen ook mee van Bora, en ga niet zelf knutselen met bouwmarkt spul.

Denk wel heel goed na of je hem wel vlak inbouw neemt. Mocht het apparaat kapot gaan (inductie gaat een jaar of 10a 12 mee gemiddeld), dan moet je op zoek naar een kookplaat met exact, op de mm nauwkeurig, dezelfde inbouwmaat. Succes alvast met zoeken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@Blihi uit jouw verhaal maak ik eigenlijk op dat jij inclusief luxe opties en aanpassingen aan het leidingwerk waarschijnlijk goedkoper uit bent bij een andere keukenzaak.
Is er een andere reden waarom je bij je projectleverancier zou willen blijven?

Mooi ontwerp trouwens met optimaal gebruik van de beschikbare ruimte. Welk programma heb je hiervoor gebruikt. Ik ken nog geen programma waarmee je dergelijke werkbladen kun maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:36

[afbeelding]
Was dit 20k excl apparatuur?

Ik heb een offerte opgesteld voor een keuken die pas over 2 jaar wordt geplaatst (no joke.. eisen van de projectleverancier omdat ik voor casco ga)
ASWA heeft mij verzekerd de nieuwste lijn tzt te geven. Lijkt mij ook wel logisch, en dat hoort wel bij een bepaalde coulance

[ Voor 11% gewijzigd door keanu_ op 19-06-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
keanu_ schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:15:
[...]

Was dit 20k excl apparatuur?

Ik heb een offerte opgesteld voor een keuken die pas over 2 jaar wordt geplaatst (no joke.. eisen van de projectleverancier omdat ik voor casco ga)
ASWA heeft mij verzekerd de nieuwste lijn tzt te geven. Lijkt mij ook wel logisch, en dat hoort wel bij een bepaalde coulance
Nee, 20k incl apparaten (en hopelijk ook verlaagd plafond).
RUFFNECK schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:43:
[...]

Uiteraard doet een nieuw model iets met de prijs, maar daar deden ze bij Keukenloods (ik maak zeker geen reclame nu, puur eigen ervaring) niet vervelend over. Er werd gewoon een nieuwe, scherpe totaal offerte gemaakt elke keer als ik iets wijzigde (het ordernummer bleef wel hetzelfde). En de hoofdprijs was het niet, in elk geval zeker niet de adviesprijzen die je bijvoorbeeld op de site van Siemens ziet.

Na mijn eigen wijzigingen heb ik niet echt de moeite meer genomen om weer te gaan vergelijken met bijv 123appartuur etc, omdat ik de nieuwe offertes steeds scherp genoeg vond om ermee akkoord te gaan en de houding van Keukenloods meer dan prima vond hierin (gun factor).
Helder. Ga vragen aan Bemmel of ze ook coulant zijn hierin. Offerte keukenloods scheelde ook ‘maar’ € 400, anders voor keukenloods gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Xtince op 19-06-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Hallo,

Ice82 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:49:
[...]
sowieso de Bora! Werkt echt veel beter! Siemens voert simpelweg de lucht veel minder goed af. Neem je de Bora, bestel dan wel de afvoerbuizen ook mee van Bora, en ga niet zelf knutselen met bouwmarkt spul.

Denk wel heel goed na of je hem wel vlak inbouw neemt. Mocht het apparaat kapot gaan (inductie gaat een jaar of 10a 12 mee gemiddeld), dan moet je op zoek naar een kookplaat met exact, op de mm nauwkeurig, dezelfde inbouwmaat. Succes alvast met zoeken 👍
Over dat inbouwen had ik idd ook al nagedacht. Als ik 4 Siemens apparaten koop wordt de garantie verlengd van alle apparaten naar 5 jaar. Tevens zit er 500,- cashback op de kookplaat van Siemens waardoor deze dan 2K kost.

Nu heb ik nog een vaatwasser van Siemens die net zo oud is als de huidige keuken maar die is ook alweer 17Jaar welke ik in 1e instantie wilde hergebruiken maar ik overweeg deze meteen te vervangen.. en de kookplaat, een Combi Bakoven en een hoge inbouwkoelkast van Siemens te nemen zodat we de komende 5Jaar garantie hebben op de apparatuur. Ik ben wel te spreken over Siemens Apparatuur _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Tuff op 20-06-2018 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Weet er iemand hoe de garantie verloopt als je in Duitsland een keuken koopt? Met name de apparatuur. Ik overweeg om 4 apparaten te kopen van Siemens en hier in NL wordt de garantie verlengd naar 5 Jaar bij 4 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Hallo,

Je moet even vragen of je ze in actie kan zien. Wij hebben van de Bora en Gaggenau een kleine demo gehad en zijn nu voor de Bora gegaan. Althans, we moeten nog de details vastleggen en tekenen. In eerste instantie was ik niet zo overtuigd van downdraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tuff schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 06:33:
Weet er iemand hoe de garantie verloopt als je in Duitsland een keuken koopt? Met name de apparatuur. Ik overweeg om 4 apparaten te kopen van Siemens en hier in NL wordt de garantie verlengd naar 5 Jaar bij 4 apparaten.
Garantie is toch allemaal Europees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526

Zie onderstaand een tekening van mijn keuken. even breed als de kookeiland en lengte van muur tot muur (afzuigkap naar buiten). Kastenwand wordt ook ingebouwd. Uiteindelijk bij elkaar zon 20k kwijt.

[afbeelding]
Wil je misschien niet die greeplijsten van de kookeiland door trekken langs de zijkant? We hebben dat in meerdere keukenzaken gezien en dat ziet er geweldig uit. Vooral met kookeilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
We zijn nog steeds aan het steggelen met het ontwerp van onze keuken...

In het originele ontwerp is er links van de koelkast een passtuk van 18 cm geplaatst, waarin het ventiel van de MV kan worden geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iirX79Uvn83bmaiH0OjG0frP/thumb.jpg

Maar we kunnen ook een extra passtuk tussen hoek- en ladekast plaatsen, zodat het blad iets langer wordt. Het passtuk naast de koelkast wordt dan wel maar 8 cm. Het ventiel komt dan gewoon in de muur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pTuVbInBPWHX4zRlEO1v81f9/thumb.jpg

De vraag is of er dan voldoende afzuiging is door de opening (1,5 cm) boven de keukenkasten. Wie kan hier iets over zeggen?

[ Voor 16% gewijzigd door Lassy op 20-06-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

T.E schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Wauw mooie koof gemaakt. Dit is een mooi voorbeeld voor ons aangezien we eenzelfde idee hadden.
d0s schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:39:
[...]

Heel mooi!

Met welke hoogtes is het plafond opgebouwd en wat is de totale hoogte? 30cm?

En hoe is de bovenkant van het 'zwevende' gedeelte afgewerkt? :)
Thanks (hoewel ik meer had verwacht dat de keuken zelf de eye-catcher was 8) )

Koof is 25cm. Opstaand randje is 12cm multiplex gemaakt. Rest met gipsplaten en vervolgens stucwerk.

Weet niet wat je met zwevende gedeelte bedoeld. Maar achter opstaand rand zit nog een ledstrip. Alleen gaat die eigenlijk in praktijk nooit aan. Spotjes e.d zijn al mooi genoeg.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
twkr18526 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:11:
[...]

Wil je misschien niet die greeplijsten van de kookeiland door trekken langs de zijkant? We hebben dat in meerdere keukenzaken gezien en dat ziet er geweldig uit. Vooral met kookeilanden.
Wat bedoel je daar precies mee? Misschien foto voor impressie? Want kunnen nog wijzigingen doorvoeren. Alle tips zijn welkom! Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuff
Joopieboy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:10:
[...]

Fabrieksgarantie is std vaak maar 1 jaar en consumentengarantie is wettelijk minimaal 2Jaar.

Dat betekent dat je de verkopende partij jou 2 jaar garantie moet geven en niet de fabriek.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

Volgens de actie als je 4 apparaten koopt van Siemens krijg je een verlengde garantie naar 5Jaar maar die is alleen van toepassing als je de toestellen in Nederland koopt. (Punt 9 in de garantievoorwaarden)

De garantievoorwaarden voor deze actie: https://babsiframe.bsh.nl...5-jaar-garantie-nieuw.pdf

Registeren voor deze extra garantie https://babsiframes.bsh.nl/siemens/5jaargarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Als ik me goed herinner zijn er mensen in dit topic geweest, die gewoon de 5 jaar garantie hebben kunnen claimen met apparatuur uit Duitsland.

Maar misschien is dat nu wel anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuff
Joopieboy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:10:
[...]

DMG (Keukenkampioen etc) weten daar handig op in te spelen en maken je bang dat je geen garantie zou hebben als je in Duitsland zou kopen. Ze staan gewoon keihard te liegen tegen je die boeven, nou dan ben ik meteen klaar...(of ja ik was het al maar nu zeker)

En hun kasten waren beter en sterker (kunnen wel 90KG dragen) dan een Schuller keuken zeiden ze hahahaha...

[ Voor 3% gewijzigd door Tuff op 20-06-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tuff schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Fabrieksgarantie is std vaak maar 1 jaar en consumentengarantie is wettelijk minimaal 2Jaar.

Dat betekent dat je de verkopende partij jou 2 jaar garantie moet geven en niet de fabriek.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

Volgens de actie als je 4 apparaten koopt van Siemens krijg je een verlengde garantie naar 5Jaar maar die is alleen van toepassing als je de toestellen in Nederland koopt. (Punt 9 in de garantievoorwaarden)

De garantievoorwaarden voor deze actie: https://babsiframe.bsh.nl...5-jaar-garantie-nieuw.pdf

Registeren voor deze extra garantie https://babsiframes.bsh.nl/siemens/5jaargarantie
Ok dankjewel, ging er eigenlijk al standaard van uit dat dat ook wel Europees geregeld is. Helaas :)

Gister wel even mijn apparatuur allemaal aangemeld, mijn koelkast had ik al wat langer en ook nog niks mee gedaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Xtince schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Misschien foto voor impressie? Want kunnen nog wijzigingen doorvoeren. Alle tips zijn welkom! Dank!
Zoiets:
Greeploos doorlopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
Terugkomend op mijn vraag: Inmiddels heb ik antwoord gekregen van een klimaat specialist. Volgens hem kan het en is er nog voldoende ventilatie mogelijk.

Nu nog even bespreken met B&K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

kmf schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:21:
[...]

[...]

Thanks (hoewel ik meer had verwacht dat de keuken zelf de eye-catcher was 8) )

Koof is 25cm. Opstaand randje is 12cm multiplex gemaakt. Rest met gipsplaten en vervolgens stucwerk.

Weet niet wat je met zwevende gedeelte bedoeld. Maar achter opstaand rand zit nog een ledstrip. Alleen gaat die eigenlijk in praktijk nooit aan. Spotjes e.d zijn al mooi genoeg.
de keuken is zeker een eye-catcher, maar het plafond maakt het wel helemaal af :)

Ik bedoelde met zwevende gedeelte de bovenkant van het 12cm stuk. Is dat gewoon open of is dit afgewerkt? Wij zijn ook van plan het zo te doen maar zijn wel bang dat er veel stof bovenop komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

@d0s het is gewoon open. Zal wel wat stof op komen, maar hoe kan het ook anders. Dan maar eens in de zoveel tijd even schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06 20:45
NNCi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:52:
@Blihi uit jouw verhaal maak ik eigenlijk op dat jij inclusief luxe opties en aanpassingen aan het leidingwerk waarschijnlijk goedkoper uit bent bij een andere keukenzaak.
Is er een andere reden waarom je bij je projectleverancier zou willen blijven?

Mooi ontwerp trouwens met optimaal gebruik van de beschikbare ruimte. Welk programma heb je hiervoor gebruikt. Ik ken nog geen programma waarmee je dergelijke werkbladen kun maken.
Het belangrijkste voordeel van de projectleverancier is dat de keuken dan binnen het waarborgfonds valt. Oftwel, mocht de leverancier failliet gaan, dan wordt de keuken toch gezet. Ik probeer ook bij andere leveranciers om de tafel te gaan, maar het kost allemaal erg veel tijd om afspraken te maken en vaak moet je 3 keer terug komen, zelfs als je al met een ontwerp aan komt. Ook blijkt het lastig een precieze offerte te krijgen. Men blijft vaag met "de kosten zullen rond de 25K uitkomen", of "de meeste keukens kosten rond de 25K".

De plaatjes zijn gemaakt met de online planner van Grando. De grote houten kast op de bovenste rendering bestaat uit losse werkbladdelen met dikte 120cm en diepte 25mm, anders kreeg ik het niet voor elkaar :)

Als je in de browser inzoomt in die planner, wordt de renderkwaliteit steeds beter. En op een 4K scherm kun je dan best mooie plaatjes laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Tuff schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 06:17:
[...]

[...]

Over dat inbouwen had ik idd ook al nagedacht. Als ik 4 Siemens apparaten koop wordt de garantie verlengd van alle apparaten naar 5 jaar. Tevens zit er 500,- cashback op de kookplaat van Siemens waardoor deze dan 2K kost.

Nu heb ik nog een vaatwasser van Siemens die net zo oud is als de huidige keuken maar die is ook alweer 17Jaar welke ik in 1e instantie wilde hergebruiken maar ik overweeg deze meteen te vervangen.. en de kookplaat, een Combi Bakoven en een hoge inbouwkoelkast van Siemens te nemen zodat we de komende 5Jaar garantie hebben op de apparatuur. Ik ben wel te spreken over Siemens Apparatuur _/-\o_
op Bora zit ook 5 jaar garantie, en een Bora basic kost ongeveer 2300,- werkt echt veel en veel beter dan de Siemens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:14
Ice82 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:36:
[...]
op Bora zit ook 5 jaar garantie, en een Bora basic kost ongeveer 2300,- werkt echt veel en veel beter dan de Siemens!
Mijn ouders hebben ook net een nieuwe keuken met een Bora. Ik eerste instantie was ik sceptisch, maar werkt beter dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Helder! Moet er toch aan wennen denk ik. Moet toch nog een x langs bij Bruynzeel, moet het even in het echt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Joopieboy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:17:
[...]

Ok dankjewel, ging er eigenlijk al standaard van uit dat dat ook wel Europees geregeld is. Helaas :)

Gister wel even mijn apparatuur allemaal aangemeld, mijn koelkast had ik al wat langer en ook nog niks mee gedaan. :P
het is inderdaad europees geregeld, er is wel een grote maar: ee zijn fabrikanten die geen reparatieservice aan huis bieden wanneer het apparaat een buitenlands typenummer heeft! Je moet het apparaat dan zelf opsturen / wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Ice82 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:36:
[...]
Is een Bora ook Online te koop? Het lijkt erop dat deze alleen geleverd kan worden via de keukenzaken waardoor zelf installeren ook niet mogelijk is?

Hierbij mijn Siemens verlanglijstje
Kookplaat: EX807LX33E (Deze is geschikt voor vlakke inbouw)
Koelkast: KI81RAD30
Vaatwasser: SN736X03ME
Combioven: CM636GBS1

Je maakt het mij wel moeilijk ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Tuff op 21-06-2018 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 08:22

jeka

Support your local club.

Nadeel van de bora vind ik de plastic afzuigplaat/deksel/ding. Smelt dat als ik mijn hete pan er per ongeluk opzet? En als ik met de bora twee groepen wil koppelen voor een tepanyaki plaat moet ik de dure hebben. En bij Siemens niet. (Dacht ik)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuff
Ik heb hier het volgende probleem... ik heb een kleine (L) keuken van 2.09 x 2800

Op het lange gedeelte staat een raam van 90 op 1mtr uit de kant met zicht op de tuin

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/i9M5aT/Naamloos.jpg

De huidige keukenopstelling van LnaarR is 50cm servieslade - 60cm Oven met kookplaat - 89x89 hoek/draaicaroussel - 60 spoelbak/kast met deurtje (Onder het raam) - 60cm vaatwasser - kleine koelkast met magnetron erop Dit tegen een muurtje wat ik eruit wil slopen. Na het muurtje beginnen 2 openslaande deuren.

Het plan is als volgt van links naar rechts (alles greeploos) 1x Hoge Kast 60 met grote koelkast - 1x hoge kast 60 met vaatwasser - Combioven erop en er tussenin een dunne lade voor de grillplaten en ik wil via de achterkant van die lade wat telefoon oplaadsnoeren invoeren zodat die lade ook als ipad/telefoon laadplek gebruikt kan worden.

Dan met een Le Mans 65x115 de hoek om en dan 80cm ladeblok voor spoelbak onder het raam en 80cm ladeblok met besteklade. Hoek afwerken met 5cm dikke stol. Greep niet doorlopend) In de kleine hoek kan ik dan mijn semi automatische espresso machine en losse bonenmaler kwijt.

In deze opstelling is er geen ruimte meer voor een kookplaat. Tegen de onderste lange buitenmuur staat nu onze eettafel van 180x90 met 5 zitplekken. Ik zou daar een schiereiland willen maken van 180x100 met kookplaat en afvoer naar buiten.

Dat schiereiland zou er dan zo uit komen te zien.
1x grote 2ladeblok van 100 voor de kookplaat (Met bestekinzet in de bovenste lade) en links 2x35 uitrekkast voor messen, flessen olie en wat kruiden die we vaker gebruiken. 2 dikke wangen van 5 er tegenaan zodat we 180 lang hebben. Dit is ook de max 180. Ik zou 2x40kasten kunnen pakken met wangen van 1.6 maar ik denk dat wangen van 5cm het mooiste is op een 2cm granieten werkblad.

De kookplaat gaat dus niet in het midden maar ter hoogte van deuren omdat ik daar 35cm meer werkruimte achter mij heb dan als ik in het midden zou staan. De deuren liggen wat verder naar buiten en vervolgens komt er nog een muurtje met een hoge radiator.

De achterkant van het schiereiland krijgt dan een barfunctie waar plek is voor 3 krukken of in elk geval iets om aan de zitten.

Nu komt mijn probleem..

Ik heb op dit moment te weinig aan 3 zitplekken voor het avondeten. Dus ik dacht om mijn huidige tafel een stukje onder het schiereiland te steken zodat de eettafel haaks op het schiereiland aansluit.

De ruimte waar nu de tafel moet komen is slechts 2.65 breed en iets van 1.80 lang

Ik heb helaas geen plaats om die tafel in het midden tegen het eiland aan te zetten want dan kunnen de stoelen aan 1 kant niet meer naar achter. (mss is een bank tegen de muur wel mooi)

Ik zoek eigenlijk naar een mooie oplossing (aansluiting) op dat kook/schiereiland en ik pieker mij suf hoe ik nu het eetgedeelte mooi en functioneel moet inrichten zodat het een geheel wordt met rest en mooi aansluit op het schiereiland. Het moet wel een geheel vormen en er mooi uitzien en met 5 personen kunnen zitten om te eten..of we moeten om beurten aan het eiland eten en die tafel wegdoen. (Dat kan mss later als de kids het huis uit zijn ;- )

Een smallere leeftafel van 75x180 en van een ander materiaal tegen het schiereiland aan zou ik mss ook wel mooi vinden maar ik zie het nog niet voor me. De tafel los vh eiland kan niet want dan zit ik pal voor een deur

keuken/schiereiland wordt HG Wit met een Donkergrijs werkblad en er komt een licht eiken vloer in te liggen.

Wat ga ik aan de kant van de tafel op het plaatje maken? Want dit is echt het laatste stukje om mijn puzzel af te krijgen en er is zo weinig plaats...Links van dit alles is gelukkig wel een grotere woonkamer en ik zou het liefste daar de keuken willen maken maar dat gaat niet omdat ik dan geen plek meer heb als woonkamer.

Het is echt passen en meten op de 2cm en als iemand nog leuke ideeën heeft ... laat maar komen a.u.b.

[ Voor 16% gewijzigd door Tuff op 21-06-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
We zijn op zoek naar een nieuwe inbouw combi oven/magnetron.

Nu heb je combi-ovens en combi-magnetrons. Is maar net op welke functionaliteit je de nadruk wil leggen.

Anyway, we zoeken er eentje waar het ovenrooster op verschillende hoogtes erin kan. Op die manier kunnen we bijv. twee pizza's tegelijk bakken. Die zijn wel te vinden, maar ik zou het voor de magnetronfunctie ook wel fijn vinden als er een draaiplateau in zit. Dit zodat het eten overal gelijkmatig verwarmd/ontdooid wordt. En die combinatie (verstelbaar ovenrooster + draaiplateau magnetron) blijkt niet te bestaan schijnbaar.

Nu las ik dat magnetrons zonder draaiplateau zelf de straling al verdelen. Maar in hoeverre is dit waar? Ik zou het jammer vinden als we een apparaat aanschaffen en dan bij de eerste keer eten ontdooien de ene helft van het voedsel bloedheet is en de rest nog halfbevroren.

Iemand die daar wat over kan zeggen? Gaat overigens om nishoogte 45cm.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja, ik heb nu een compacte bakoven van Bosch, zonder draaiplateau, en dat werkt net zo goed/slecht als mijn atag combi magnetron die ik hiervoor had. De enige die echt goed werkte was een grote combi magnetron van Samsung. Regelmatig het eten omdraaien in het geval zoals gisteravond een restant lasagne, door de midden snijden en omdraaien helpt ook tegen een koud middengedeelte, maar goed. Ben er niet onverdeeld positief over. :)

Dat van de betere oven functie en meerdere pizza's erin kunnen zetten is wel ideaal! Maar zoals bij mijne moet je dan eigenlijk een 2e rooster bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 922281

ThinkPadd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:22:
...
Nu las ik dat magnetrons zonder draaiplateau zelf de straling al verdelen. Maar in hoeverre is dit waar?
...
Dat is waar. Heb ik al een jaar of 10, werkt prima. Zo'n draaiplateau vind je volgens mij alleen maar bij de goedkopere magnetrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
@Joopieboy @Anoniem: 922281 Hebben jullie magnetrons dan de magnetron 'zender' bovenin zitten? Heb in het verleden wel eens een magnetron gezien waarbij bovenin een soort glazen koepeltje zat met daarin een draaiende rotor. Die verspreidde op die manier de magnetronstraling.

Bij mijn huidige, losstaande, combimagnetron zit de magnetron emitter achter een soort 'kunststof' plaatje aan de zijkant in de behuizing, het draaiplateau zorgt voor het gelijkmatig warm worden.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

ThinkPadd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:41:
@Joopieboy @Anoniem: 922281 Hebben jullie magnetrons dan de magnetron 'zender' bovenin zitten? Heb in het verleden wel eens een magnetron gezien waarbij bovenin een soort glazen koepeltje zat met daarin een draaiende rotor. Die verspreidde op die manier de magnetronstraling.

Bij mijn huidige, losstaande, combimagnetron zit de magnetron emitter achter een soort 'kunststof' plaatje aan de zijkant in de behuizing, het draaiplateau zorgt voor het gelijkmatig warm worden.
Geen idee waar de antenne zit, is niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Same here, durf ik niet te zeggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13

Peetman

Tjah....

Bij onze Siemens bakoven met magnetron zit de antenne achter een glazen plaat in de bovenkant. Deze draait inderdaad rond om de straling te verdelen. De magnetron werkt net zo goed als onze vorige met draaiplateau. En als oven is hij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:49
Tuff schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:51:
Ik heb hier het volgende probleem... ik heb een kleine (L) keuken van 2.09 x 2800
Als de ruimte te klein is voor een eiland moet je er simpelweg niet aan beginnen.
De opstelling zoals getekend ga je gegarandeerd spijt van krijgen. De afstand naar de spoelbak is veel te groot. Water pakken en groenten afschudden gaat een geknoei worden.

Je geeft zelf ook al aan dat de tafel zo te klein is. Straks zijn de kids wat groter en nemen ze vriendjes en vriendinnetjes mee naar huis, waar ga je die neerzetten?

Ik zou de keuken fijn in dezelfde ruimte houden en gaan sparen voor een aanbouw ;)
Je zou wel nog kunnen overwegen om 2 hoge kasten in de hoek te plaatsen langs het raam, achter de tafel zeg maar. Dan win je in ieder geval wat extra werkruimte.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-06-2018 12:41 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:58

***members only***
Ziet er top uit. Wij willen ook zo'n koof met de afzuigunit er in. Precies op de manier hoe jij dat hebt. Heb jij voor mij de afmetingen van die koof boven het eiland? En welk merk/type afzuiger je hebt?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Als het even tegenzit hebben we een afvoer in de vloer die precies in de weg zit voor een stelpoot van een Rotpunkt kast met lade en korven (60 cm breed/78 hoog).

Kan deze stelpoot verplaatst worden? Of kun je de poot weglaten en de kast t.h.v. dat punt vastzetten aan de naastgelegen kast? Andere optie zouden wellicht klosjes kunnen zijn...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
ThinkPadd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:22:

Nu heb je combi-ovens en combi-magnetrons. Is maar net op welke functionaliteit je de nadruk wil leggen.

Anyway, we zoeken er eentje waar het ovenrooster op verschillende hoogtes erin kan. Op die manier kunnen we bijv. twee pizza's tegelijk bakken. Die zijn wel te vinden, maar ik zou het voor de magnetronfunctie ook wel fijn vinden als er een draaiplateau in zit. Dit zodat het eten overal gelijkmatig verwarmd/ontdooid wordt. En die combinatie (verstelbaar ovenrooster + draaiplateau magnetron) blijkt niet te bestaan schijnbaar.

Nu las ik dat magnetrons zonder draaiplateau zelf de straling al verdelen. Maar in hoeverre is dit waar? Ik zou het jammer vinden als we een apparaat aanschaffen en dan bij de eerste keer eten ontdooien de ene helft van het voedsel bloedheet is en de rest nog halfbevroren.

Iemand die daar wat over kan zeggen? Gaat overigens om nishoogte 45cm.
Als ik het goed zie heeft bijvoorbeeld de Etna CM938RVS wat je zoekt (combi, nis 45, ovenrooster en draaiplateau). Echter hebben die zonder draaiplateau een roterende magnetron antenne bovenin zitten (achter een glasplaatje). Effect is hetzelfde tov een draaiplateau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
Deze combi was in eerste instantie ook onze keuze, echter als je de reviews op de Siemens website er op naleest, belooft dit niet veel goeds...

We hebben inmiddels om een alternatief gevraagd (of de garantie dat het geleverde model geen fabrieksfout meer heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
JJschr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:
[...]
Als ik het goed zie heeft bijvoorbeeld de Etna CM938RVS wat je zoekt (combi, nis 45, ovenrooster en draaiplateau). Echter hebben die zonder draaiplateau een roterende magnetron antenne bovenin zitten (achter een glasplaatje). Effect is hetzelfde tov een draaiplateau.
Thanks voor het zoeken. Die valt echter wel weer wat buiten het budget (5-600 euro).

Maar ik hoor nu van meerdere users hier dat magnetrons zonder draaiplateau het ook prima doen, dus de eis van een draaiplateau kan komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Lassy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:59:
[...]

Deze combi was in eerste instantie ook onze keuze, echter als je de reviews op de Siemens website er op naleest, belooft dit niet veel goeds...

We hebben inmiddels om een alternatief gevraagd (of de garantie dat het geleverde model geen fabrieksfout meer heeft).
Dank hiervoor! Is er inmiddels een alternatief voor?

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Jaymone schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Dank hiervoor! Is er inmiddels een alternatief voor?
Geen idee, ben in afwachting van antwoord van Bemmel & Kroon. Het gekke is dat reviews op andere sites wel lovend zijn over deze combi...

[ Voor 14% gewijzigd door Lassy op 22-06-2018 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Lassy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:40:
[...]

Geen idee, ben in afwachting van antwoord van Bemmel & Kroon. Het gekke is dat reviews op andere sites wel lovend zijn over deze combi...
Heb ook vraag uitgezet bij keukenleverancier, ben benieuwd. Misschien is er niets aan de hand maar beter even checken idd..wel mooi apparaat :)

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
Jaymone schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Heb ook vraag uitgezet bij keukenleverancier, ben benieuwd. Misschien is er niets aan de hand maar beter even checken idd..wel mooi apparaat :)
Laten we elkaar op de hoogte houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben opzoek naar een nieuwe afzuigkap, een headfree model (schuine afzuigkap)
Bij de specificaties zie je het afzuigvermogen, filters geschikt voor vaatwasser, geluidsproductie en of de kap geschikt is voor recirculatie.

In mijn situatie zoek ik een recirculerende kap van 90cm breed, filters die in de vaatwasser kunnen en geluidsproductie maakt mij weinig uit, zolang het maar geen scooter in je keuken is ;)

Ik zie diverse modellen van goedkoop tot duur die geschikt zijn in mijn situatie, op het cosmetische gedeelte na zie ik weinig verschillen. Zie ik een aandachtspunt over het hoofd of kan er maar weinig misgaan met het kiezen van een afzuigkap?

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 22-06-2018 14:59 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk ook even goed naar hoe duur de vervangfilters zijn, ik had anders een bijpassende Bosch gehad (helaas ook hoogglans zwart) waar 1 filter een veelvoud kostte van de Whirlpool die ik nu heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Heeft er iemand ervaring met kitchenonline? Ze geven nu aan dat ze altijd onder de laagste offerte zullen gaan zitten. Aantrekkelijk, maar ook een goede zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Laatst online: 28-12-2024
Moet voor mijn ouders een nieuwe vaatwasser kopen. Nu wil ik in Duitsland (omdat hij daar 130€ goedkoper is) bestellen. Alleen heb ik nu al 5 webshops gehad welke niet uitleveren naar Nederland. Iemand die weet welke shops leveren in Nederland?

Betreft de volgende vaatwasser:
https://www.google.nl/sho...OfbAhVKKlAKHVDvCf4Q2SsIHQ

[ Voor 42% gewijzigd door asdf25 op 22-06-2018 16:09 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1