Ik heb hier het volgende probleem... ik heb een kleine (L) keuken van 2.09 x 2800
Op het lange gedeelte staat een raam van 90 op 1mtr uit de kant met zicht op de tuin
De huidige keukenopstelling van LnaarR is 50cm servieslade - 60cm Oven met kookplaat - 89x89 hoek/draaicaroussel - 60 spoelbak/kast met deurtje (Onder het raam) - 60cm vaatwasser - kleine koelkast met magnetron erop Dit tegen een muurtje wat ik eruit wil slopen. Na het muurtje beginnen 2 openslaande deuren.
Het plan is als volgt van links naar rechts (alles greeploos) 1x Hoge Kast 60 met grote koelkast - 1x hoge kast 60 met vaatwasser - Combioven erop en er tussenin een dunne lade voor de grillplaten en ik wil via de achterkant van die lade wat telefoon oplaadsnoeren invoeren zodat die lade ook als ipad/telefoon laadplek gebruikt kan worden.
Dan met een Le Mans 65x115 de hoek om en dan 80cm ladeblok voor spoelbak onder het raam en 80cm ladeblok met besteklade. Hoek afwerken met 5cm dikke stol. Greep niet doorlopend) In de kleine hoek kan ik dan mijn semi automatische espresso machine en losse bonenmaler kwijt.
In deze opstelling is er geen ruimte meer voor een kookplaat. Tegen de onderste lange buitenmuur staat nu onze eettafel van 180x90 met 5 zitplekken. Ik zou daar een schiereiland willen maken van 180x100 met kookplaat en afvoer naar buiten.
Dat schiereiland zou er dan zo uit komen te zien.
1x grote 2ladeblok van 100 voor de kookplaat (Met bestekinzet in de bovenste lade) en links 2x35 uitrekkast voor messen, flessen olie en wat kruiden die we vaker gebruiken. 2 dikke wangen van 5 er tegenaan zodat we 180 lang hebben. Dit is ook de max 180. Ik zou 2x40kasten kunnen pakken met wangen van 1.6 maar ik denk dat wangen van 5cm het mooiste is op een 2cm granieten werkblad.
De kookplaat gaat dus niet in het midden maar ter hoogte van deuren omdat ik daar 35cm meer werkruimte achter mij heb dan als ik in het midden zou staan. De deuren liggen wat verder naar buiten en vervolgens komt er nog een muurtje met een hoge radiator.
De achterkant van het schiereiland krijgt dan een barfunctie waar plek is voor 3 krukken of in elk geval iets om aan de zitten.
Nu komt mijn probleem..
Ik heb op dit moment te weinig aan 3 zitplekken voor het avondeten. Dus ik dacht om mijn huidige tafel een stukje onder het schiereiland te steken zodat de eettafel haaks op het schiereiland aansluit.
De ruimte waar nu de tafel moet komen is slechts 2.65 breed en iets van 1.80 lang
Ik heb helaas geen plaats om die tafel in het midden tegen het eiland aan te zetten want dan kunnen de stoelen aan 1 kant niet meer naar achter. (mss is een bank tegen de muur wel mooi)
Ik zoek eigenlijk naar een mooie oplossing (aansluiting) op dat kook/schiereiland en ik pieker mij suf hoe ik nu het eetgedeelte mooi en functioneel moet inrichten zodat het een geheel wordt met rest en mooi aansluit op het schiereiland. Het moet wel een geheel vormen en er mooi uitzien en met 5 personen kunnen zitten om te eten..of we moeten om beurten aan het eiland eten en die tafel wegdoen. (Dat kan mss later als de kids het huis uit zijn ;- )
Een smallere leeftafel van 75x180 en van een ander materiaal tegen het schiereiland aan zou ik mss ook wel mooi vinden maar ik zie het nog niet voor me. De tafel los vh eiland kan niet want dan zit ik pal voor een deur
keuken/schiereiland wordt HG Wit met een Donkergrijs werkblad en er komt een licht eiken vloer in te liggen.
Wat ga ik aan de kant van de tafel op het plaatje maken? Want dit is echt het laatste stukje om mijn puzzel af te krijgen en er is zo weinig plaats...Links van dit alles is gelukkig wel een grotere woonkamer en ik zou het liefste daar de keuken willen maken maar dat gaat niet omdat ik dan geen plek meer heb als woonkamer.
Het is echt passen en meten op de 2cm en als iemand nog leuke ideeën heeft ... laat maar komen a.u.b.
[
Voor 16% gewijzigd door
Tuff op 21-06-2018 09:14
]