Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wij gaan in september verbouwen en een van de onderdelen is een nieuwe keuken.
De keuken zélf word van Ikea, de apparatuur goeddeels Siemens maar we twijfelen over het blad.

Is het kwarts blad van Ikea zijn geld waard (Oxsten: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90345521/), of kunnen we beter een los blad elders bestellen en zo ja, waar?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Wat vinden jullie van de kwaliteit van Nobilia?
En hoe verhoudt dat zich tot Rotpunkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 00:39
Goedendag, ook ik ben van plan ben een nieuwe keuken te halen. Verrast, maar erg blij dit topic gevonden te hebben op Tweakers. Zeer informatief!

Nu heb ik afgelopen zaterdag een afspraak gehad bij Bemmel & Kroon en een offerte ontvangen van € 24.000 incl montage, maar dit is inclusief 21% korting die nu gaande is. Anders zou het € 29.000 zijn. Zou graag jullie input hierover willen vragen. Ik vind het erg lastig om te kunnen bepalen of er sprake is van een goede/degelijke deal. Tijdens het invullen van de offerte dacht ik gezien te hebben dat de apparatuur rond de € 8000 was.

Heb helaas geen (correcte) tekening meegekregen. Toegevoegde schets is van mijzelf. Aanvankelijk werd een schets gemaakt met een Schuller C2 keuken in gedachte. Achteraf vonden wij de Rotpunk met ingefrezen hendels toch mooier. De opstelling is nu dus voor een Rotpunkt Informa MX.

Betreft een keuken met spoeleiland opstelling:

2 hoge kasten van 60*225 voor de koel-vries combi en 2 ovens.
2 onderkasten van 60*100 met ieder 2 grote lades, waarvan ieder 1 met bestekbak is voor de bovenste helft van de lade.
1 onderkast van 60*100 voor inductieplaat met 2 grote lades.
2 dubbele bovenkasten (formaten niet bekend)

Spoeleiland is 270*107. Beide zijden met kasten.

Keramisch blad gekozen 60*300*4 en 270*107*4. Ook kleur als achterwand, maar was vergeten te vragen of hetzelfde blad dan ook als achterwand wordt gebruikt... zag het niet extra op de offerte staan, maar werd benoemd als achterwandbekleding NAW dus ga uit van niet.

Apparatuur:
Grote enkele Franke spoelbak
Quooker Flex ROZXRVS
5* Dekker ledverlichting

Koelkast: Siemens KI86NVF30
Combi-magnetron: Siemens CM876G0B6
Combi stoom oven: Siemens HS836GTB6
Kookplaat: Siemens EX875BEB1E
Afzuigkap (90 breed): Siemens LC98BA572S
Vaatwasser: Siemens SX836X12IE

Keuken
Keuken

De kamer is 470*550
Bovenin is momenteel een schacht van 30*60, waardoor 440cm over blijft. Wat vinden jullie van de offerte en de opstelling?

[ Voor 2% gewijzigd door matin112 op 10-06-2018 11:46 . Reden: toevoeging kosten apparatuur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
@matin112
Gevoelsmatig vind ik de keuken erg aan de prijs. Maar ik heb al ondervonden dat shoppen erg loont in de keuken branche en je zeker niet voor de eerste de beste moet gaan. Bemmel staat niet bekend als de meest vriendelijkste en goedkoopste zaak. Wij hebben erg negatieve ervaringen met de adviseurs die niet op een normale manier mensen te woord kunnen staan. Bemmel is onze project leverancier van het nieuwbouwproject en deze ervaring hebben ook veel andere mensen in ons project. Mijn advies is dus kijk zeker even verder.

Apparatuur zou goedkoper moeten kunnen. Dit moet voor +/- 6500 kunnen denk. Vraag voor de gein eens online een offerte op bij hun.
Blad: +/- 3000 (maar hun werken alleen met Dekker, dat merk is veel te duur)
Meubels: +/- 6000
Montage: +/- 1500
Totaal: 17k.

Dus naar mijn bescheiden mening betaal je zeker 7k teveel.

Die ledstoken heb ik niet meegenomen btw. Daar betaal je vaak veel te veel voor. Kan zomaar dik 1k extra zijn. Ik zou dat zelf achteraf erin maken. Daar zijn we Tweakers voor toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
deejaylethal schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:34:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Nobilia wordt veelal als budget keuze gebruikt door keuken boeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

deejaylethal schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:34:
Tijd terug is hier eens een vergelijking gepost. Lijstje met merken en kwaliteit. Nobilia zit geloof ik ergens in het midden. Hangt er natuurlijk ook vanaf welke serie je neemt (gelakt, gelaserd etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
d0s schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Tijd terug is hier eens een vergelijking gepost. Lijstje met merken en kwaliteit. Nobilia zit geloof ik ergens in het midden. Hangt er natuurlijk ook vanaf welke serie je neemt (gelakt, gelaserd etc)
Nou ja, ik ga erachter komen. Want net getekend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
unezra schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:09:

Is het kwarts blad van Ikea zijn geld waard (Oxsten: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90345521/), of kunnen we beter een los blad elders bestellen en zo ja, waar?
Wij hebben nu ongeveer twee jaar een IKEA keuken. De kwaliteit van de standaard kastjes vind ik redelijk. Ik zou zelf niet weer een ikea keuken kiezen.
Over het stenen blad ben ik juist wel erg tevreden! Erg mooi en blijft ook mooi. Wij hebben een U keuken en de overgang tussen de verschillende delen is ook keurig.
Dit is de kleur die wij hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/e3/5e/04/e35e04a552b574e0fd5250af4a6c356b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48
matin112 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:37:
Goedendag, ook ik ben van plan ben een nieuwe keuken te halen. Verrast, maar erg blij dit topic gevonden te hebben op Tweakers. Zeer informatief!

Nu heb ik afgelopen zaterdag een afspraak gehad bij Bemmel & Kroon en een offerte ontvangen van € 24.000 incl montage, maar dit is inclusief 21% korting die nu gaande is. Anders zou het € 29.000 zijn. Zou graag jullie input hierover willen vragen. Ik vind het erg lastig om te kunnen bepalen of er sprake is van een goede/degelijke deal. Tijdens het invullen van de offerte dacht ik gezien te hebben dat de apparatuur rond de € 8000 was.

Heb helaas geen (correcte) tekening meegekregen. Toegevoegde schets is van mijzelf. Aanvankelijk werd een schets gemaakt met een Schuller C2 keuken in gedachte. Achteraf vonden wij de Rotpunk met ingefrezen hendels toch mooier. De opstelling is nu dus voor een Rotpunkt Informa MX.

Betreft een keuken met spoeleiland opstelling:

2 hoge kasten van 60*225 voor de koel-vries combi en 2 ovens.
2 onderkasten van 60*100 met ieder 2 grote lades, waarvan ieder 1 met bestekbak is voor de bovenste helft van de lade.
1 onderkast van 60*100 voor inductieplaat met 2 grote lades.
2 dubbele bovenkasten (formaten niet bekend)

Spoeleiland is 270*107. Beide zijden met kasten.

Keramisch blad gekozen 60*300*4 en 270*107*4. Ook kleur als achterwand, maar was vergeten te vragen of hetzelfde blad dan ook als achterwand wordt gebruikt... zag het niet extra op de offerte staan, maar werd benoemd als achterwandbekleding NAW dus ga uit van niet.

Apparatuur:
Grote enkele Franke spoelbak
Quooker Flex ROZXRVS
5* Dekker ledverlichting

Koelkast: Siemens KI86NVF30
Combi-magnetron: Siemens CM876G0B6
Combi stoom oven: Siemens HS836GTB6
Kookplaat: Siemens EX875BEB1E
Afzuigkap (90 breed): Siemens LC98BA572S
Vaatwasser: Siemens SX836X12IE

Keuken
[afbeelding]

De kamer is 470*550
Bovenin is momenteel een schacht van 30*60, waardoor 440cm over blijft. Wat vinden jullie van de offerte en de opstelling?
Qua opstelling zou ik de kookplaat in het kookeiland doen en tegen de wand alleen hoge kasten plaatsen. Nu sta je nog steeds met je rug naar je gasten te koken. Heb je dit al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:14
wantsome schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:12:
@matin112
Gevoelsmatig vind ik de keuken erg aan de prijs. Maar ik heb al ondervonden dat shoppen erg loont in de keuken branche en je zeker niet voor de eerste de beste moet gaan. Bemmel staat niet bekend als de meest vriendelijkste en goedkoopste zaak. Wij hebben erg negatieve ervaringen met de adviseurs die niet op een normale manier mensen te woord kunnen staan. Bemmel is onze project leverancier van het nieuwbouwproject en deze ervaring hebben ook veel andere mensen in ons project. Mijn advies is dus kijk zeker even verder.

Apparatuur zou goedkoper moeten kunnen. Dit moet voor +/- 6500 kunnen denk. Vraag voor de gein eens online een offerte op bij hun.

Die ledstoken heb ik niet meegenomen btw. Daar betaal je vaak veel te veel voor. Kan zomaar dik 1k extra zijn. Ik zou dat zelf achteraf erin maken. Daar zijn we Tweakers voor toch ;)
Waar haal je de genoemde prijzen vandaan? Uit je dikke duim?
Hoe kan je nou prijzen inschatten zonder op de hoogte te zijn van de gebruikte materialen.

Gezien de grote van de keuken, het keramisch blad (en achterwand) en de samenstelling van de apparatuur lijkt me de prijs best redelijk.
@matin112 NAW is waarschijnlijk de afkorting voor achterwand ipv niet aanwezig. Staat er geen afmeting achter?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

deejaylethal schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Nou ja, ik ga erachter komen. Want net getekend ;)
Wij zijn ook voor Nobilia gegaan. De Lux met gelakte fronts. Hiervoor had ik een Nobilia met laser fronts en daar was ik ook al erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

wantsome schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:12:
@matin112

Dekker heeft veel verschillende lijnen, in allerlei prijsklassen. Verschil tussen een klasse hoger of lager is zo'n 500 euro, dus 2 klassen lager scheelt al 1000 euro (basis keramiek).
Daarom is het ook vrij lastig om obv onvolledige informatie te beoordelen of een prijs juist is.

Desondanks zegt mijn gevoel ook dat 24.000,- aan de hoge kant is, maar verwacht die keuken niet voor 15.000,-. Overigens heeft Bemmel ook andere merken bladen.

@Verwijderd : Welk blad hebben jullie precies? Zie https://www.dekkerzevenhu...ken/keukenbladen/keramiek , wij mijn vrouw heeft uiteindelijk gekozen voor Marvel (premium keramiek), icm grijze kastjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 10-06-2018 22:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 00:39
@wantsome Ik ga zeker nog bij andere aanbieders kijken. Maar het is goed om een prijsindicatie te hebben. Had geen idee dat die led spotjes zo duur konden zijn!

@Brooky heb wel overwogen de kookplaat op de eiland te plaatsen, maar ben bang dat door een afzuigerkap daar te plaatsen het ruimtelijk krap aanvoelt. Door de afzuiger aan de muur te houden voorkom je dit. Nu zijn er wel alternatieven kwa afzuiging zoals downdraft, maar weet niet hoe effectief dat is. Is verder 2,5m voor wasbak en kookplaat niet een beetje krap? Houd je iets minder dan 1m over als werkplek. Wasbak en kookplaat verwisselen is dan misschien een betere optie.

@Kapitein Merijn op de offerte staat NAW-*-060, NAW-*-070, NAW-*-060.

@Sport_Life het gaat om de Lime Blackvelvet. Op de site zie ik alleen lime black in de classic.

Heb verder even gekeken naar het materiaal van de fronten. De Rotpunkt Informa MX schijnt 22mm gelakt mdf te zijn. Na een beetje googlen komt hdf als betere variant uit de bus en daarmee samenhangend ook Citee keukens. Iemand ervaring met deze aanbieder? Kan weinig over Citee vinden terwijl ze blijkbaar al 15 jaar meelopen. Bouwen uit eigen fabriek en gebruiken Neolith als keramisch blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pink confetti schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:11:
[...]
Wij hebben nu ongeveer twee jaar een IKEA keuken. De kwaliteit van de standaard kastjes vind ik redelijk. Ik zou zelf niet weer een ikea keuken kiezen.
Over het stenen blad ben ik juist wel erg tevreden! Erg mooi en blijft ook mooi. Wij hebben een U keuken en de overgang tussen de verschillende delen is ook keurig.
Dit is de kleur die wij hebben:
[afbeelding]
Ok, dat is goed om te horen!

De reden dat wij toch voor een Ikea keuken willen gaan is vooral het design. Ze hebben een kleur die we nergens anders hebben gezien (die blauwgroene) én zijn en van de weinigen met een ultra lage (7cm) plint. Zo'n lage plint vind ik zelf erg mooi en het brengt het aanrechtblad een paar cm naar beneden. Voor mijn vrouw erg fijn, std. hoogte van een keuken is voor haar te hoog. (Ze is net geen 1.60cm lang.)

De apparatuur lijken we richting Siemens IQ te gaan, inclusief een veel te dure koel/vries combinatie met gelagerde lades. :) Da's een beetje de exces in onze keuken.

Volgens mij wilden wij qua blad voor dezelfde kleur gaan. (Al begin ik nu te twijfelen en weet ik niet meer of het nu juist de donkere kleur was.)

Hoe is jullie ervaring met montage? Ik meen dat RIS Montage het uit gaat voeren (we gaan het sowieso niet zelf doen). Eerste indruk is echt príma. Harry wist zelfs de oorspronkelijke leverancier van de rest van de spullen op hun nummer te zetten. Was discussie over de dikte van de afvoerpijp van de afzuiging. Om extra hoogte te krijgen in de keuken zou de pijp extra plat moeten zijn. Volgens Bruggink kon dat niet, Harry zei doodleuk "joh, die 6cm platte pijp bestaat gewoon", verwijzend naar een willekeurige bouwmarkt. Daar werd ik heel blij van. De keukenmonteur die keihard de aannemer op zijn plek zet. (In the end is het niet meer Bruggink die het gaat uitvoeren maar een andere partij. Bruggink was even vergeten dat we een budget hadden en ging doodleuk naar ruim 150% van ons budget toe. De dag dat we de handtekening wilden zetten. Zeker omdat het beste excuus dat ze hadden was dat ze het zich konden veroorloven omdat het goed ging in de bouw en ze het rete druk hadden. Toen was het klaar, dan maar bijna een jaar vertraging. Inmiddels een partij gevonden die het wél redelijk op budget kan doen, prima recenties krijgt en het net zo druk heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@unezra een lage plint kan toch altijd? Die worden vziw op maat gemaakt... De IKEA kastjes zijn overigens wel wat hoger dan veel concurrenten. Maar bijvoorbeeld nolte levert zelfs 90, dan kun je zelfs zonder plint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:59:
@unezra een lage plint kan toch altijd? Die worden vziw op maat gemaakt... De IKEA kastjes zijn overigens wel wat hoger dan veel concurrenten. Maar bijvoorbeeld nolte levert zelfs 90, dan kun je zelfs zonder plint ;)
We hebben op een aantal plekken gekeken en geïnformeerd, maar die lage plint kon op veel plekken niet en de Ikea kleur is blijkbaar nogal uniek...

Ander voordeel van Ikea: Je kunt niet afdingen. Dat kan bij netto zaken ook niet, maar daar vonden we dus niets dat we mooi vonden.

De enige andere keuken die we écht heel mooi vonden, was er een die totaal onpraktisch was en we veel te duur vonden. De Piet Zwart keuken. Dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.bruynzeelkeukens.nl/sites/default/files/styles/page_main_image/public/keukenopstelling/PietZwart_varengroen171031_RGB.jpg

Ander nadeel: Bruynzeel. Dus onderhanelen tot je er bij neer valt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@matin112 Dat zijn inderdaad de codes voor achterwanden bij Dekker. Deze zijn dus netjes opgenomen in de offerte.

@unezra Waarschijnlijk heeft je aannemer toch gelijk. Een afzuigkap van Siemens wil je echt niet aansluiten op een plat kanaal van 6cm. De Siemens afzuigkappen vragen over het algemeen een doorvoor van 150mm rond wat gelijk staat aan een vlak kanaal van 22x9cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:21:
@unezra Waarschijnlijk heeft je aannemer toch gelijk. Een afzuigkap van Siemens wil je echt niet aansluiten op een plat kanaal van 6cm. De Siemens afzuigkappen vragen over het algemeen een doorvoor van 150mm rond wat gelijk staat aan een vlak kanaal van 22x9cm.
Dat kan, maar er is nérgens tegen die aannemer gezegd dat de afzuigkap per-se van Siemens moet zijn. Sterker nog, de aannemer wist dat de afzuigkap mogelijk bij Ikea vandaan zou komen zodat er minder kans is op gedoe met de maatvoering.

Dat ís al spannend en da's ook de reden waarom we mogelijk afzuigkap en vaatwasser bij Ikea halen.

Sowieso kan dat vlakke kanaal wel breder. In principe kan bijna de volledige diepte van de keukenkastjes gebruikt worden. De grap is dat die paar cm verschil, het verschil kunnen uitmaken tussen 1 plank extra of niet. (Of we moeten creatief zijn en het kanaal dwars door de bovenkant van de kastjes jagen maar dan ben je in een deel van je kasten aan het zagen. Garantie hoef je dan niet meer op te rekenen.)

We moeten onder een houtenbalk door. :) Nu is dat geen probleem. Verlaagd plafond en een keuken die sowieso iets van 20cm van de bovenkant uit komt. Nieuwe keuken willen we strak tegen het nieuwe plafond hebben, waarbij het platfond 12cm omhoog moet.

Andere mogelijkheid is die balk inzagen. Dat kan natuurlijk alleen als dat bouwtechnisch verantwoord is. (Gelukkig hebben we daar een aannemer voor. Als hij zegt dat het kan en het gaat mis, heeft de aannemer een probleem. Niet wij. Een van de redenen waarom we een aantal dingen uitbesteden die ik technisch zelf zou kunnen doen, maar vanwege de mogelijke risico's niet aan durf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Dat kan, maar er is nérgens tegen die aannemer gezegd dat de afzuigkap per-se van Siemens moet zijn. Sterker nog, de aannemer wist dat de afzuigkap mogelijk bij Ikea vandaan zou komen zodat er minder kans is op gedoe met de maatvoering.

Dat ís al spannend en da's ook de reden waarom we mogelijk afzuigkap en vaatwasser bij Ikea halen.

Sowieso kan dat vlakke kanaal wel breder. In principe kan bijna de volledige diepte van de keukenkastjes gebruikt worden. De grap is dat die paar cm verschil, het verschil kunnen uitmaken tussen 1 plank extra of niet. (Of we moeten creatief zijn en het kanaal dwars door de bovenkant van de kastjes jagen maar dan ben je in een deel van je kasten aan het zagen. Garantie hoef je dan niet meer op te rekenen.)

We moeten onder een houtenbalk door. :) Nu is dat geen probleem. Verlaagd plafond en een keuken die sowieso iets van 20cm van de bovenkant uit komt. Nieuwe keuken willen we strak tegen het nieuwe plafond hebben, waarbij het platfond 12cm omhoog moet.

Andere mogelijkheid is die balk inzagen. Dat kan natuurlijk alleen als dat bouwtechnisch verantwoord is. (Gelukkig hebben we daar een aannemer voor. Als hij zegt dat het kan en het gaat mis, heeft de aannemer een probleem. Niet wij. Een van de redenen waarom we een aantal dingen uitbesteden die ik technisch zelf zou kunnen doen, maar vanwege de mogelijke risico's niet aan durf.)
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat iedere afzuigkap met een fatsoenlijk vermogen een doorvoer nodig heeft van 150mm.
Veel mensen vergeten ook vaak dat het kanaal achter de afzuigkap misschien nog wel belangrijker is dan de kap zelf. Ga hier dus niet op besparen en kies voor een degelijk systeem van Doeco/Naber/Bora.

Mag ik trouwens vragen wat je kwijt bent voor het monteren van een Ikea keuken? Is het niet zo dat je het voordeel teniet doet door de keuken te laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:21:
[...]

De enige andere keuken die we écht heel mooi vonden, was er een die totaal onpraktisch was en we veel te duur vonden. De Piet Zwart keuken. Dit:
De Piet Zwart vonden wij op de plaatjes ook erg mooi en zou passen in onze 19e eeuwse woning. In de praktijk bleek het nogal een plastic/lego achtige keuken qua gevoel. Te plastic.

Heb je hem al in het echt bekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:45:
[...]
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat iedere afzuigkap met een fatsoenlijk vermogen een doorvoer nodig heeft van 150mm.
Veel mensen vergeten ook vaak dat het kanaal achter de afzuigkap misschien nog wel belangrijker is dan de kap zelf. Ga hier dus niet op besparen en kies voor een degelijk systeem van Doeco/Naber/Bora.
Check. In principe word dat hele systeem, los van de afzuigkap, geplaatst en geleverd door de aannemer.
Mag ik trouwens vragen wat je kwijt bent voor het monteren van een Ikea keuken? Is het niet zo dat je het voordeel teniet doet door de keuken te laten monteren?
De keuken zelf komt inclusief vaatwasser, afzuigkap, exclusief rest van de apparatuur en montage uit op ongeveer €4000,- Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik even niet meer kan vinden wat de keuken inclusief montage kost. (Heb er naar gezocht, maar blijf je het antwoord voorlopig schuldig.)

Of we het voordeel teniet doen, misschien. Maar we vinden deze keuken van alle keukens die we hebben gezien het mooiste én hebben geen zin in onderhandelen. :) De prijs lijkt meer dan redelijk en iedere keer als we naar de Ikea gaan om te kijken naar "onze" keuken denken we "ja, dat is 'm". Helaas gaan we niet meer profiteren van de 10% korting die ze nu hebben. Daarvoor zouden we de keuken nu moeten bestellen en ergens opslaan en da's totaal onhandig.
Prosac schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:51:
[...]
De Piet Zwart vonden wij op de plaatjes ook erg mooi en zou passen in onze 19e eeuwse woning. In de praktijk bleek het nogal een plastic/lego achtige keuken qua gevoel. Te plastic.

Heb je hem al in het echt bekeken?
We hebben 'm juist voor het eerst in het echt gezien voordat we 'm in een folder zagen. Ik vind het zelf heel mooi en het doet me denken aan het Huis Sonneveld in Rotterdam, ook wel bekend als het "Van Nelle Huis".

Afbeeldingslocatie: https://www.huissonneveld.nl/sites/default/files/styles/tour_image/public/_mg_2660.jpg?itok=iasyYLaa

Da's bijna 100% dezelfde stijl. (Logisch, voor zover ik weet *is* die keuken in het Huis Sonneveld ook een Bruynzeel en is de Piet Zwart keuken daarop gebaseerd.)

We hebben serieus zitten twijfelen, maar denken dat de Ikea keuken die we nu hebben uitgekozen toch beter bij ons huis past. Het huis is uit 1958 (voor een groot deel dan) en in feite is het een soort blokkendoos met een houten opbouw (wit geschilderd) d'r later op geplaatst. Heerlijk ruim huis en we willen hier oud worden. Yet, het is geen jaren 30 woning... (Of ouder.)

Waar we voor gaan is deze:
Afbeeldingslocatie: https://d325ty7uqiufcm.cloudfront.net/nl/publications/bdZgzK2t/pages/P7QwSpyk/1.0.0/images/4XL.jpg

In die kleur ook, maar dan met zwarte lage plinten. (Dan gaat de keuken wat zweven. Ik vind dat heel mooi.)

http://onlinecatalogue.ik...re_Kitchen_Metod/pages/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Schitterende kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yep en we hebben werkelijk helemaal *nergens* exact die kleur kunnen vinden. :)
Of het is te blauw, of het is te groen.

Van alle redenen, is dat denk ik nog de belangrijkste om voor de keuken van Ikea te gaan. (Het enige waar we een beetje bang voor zijn is dat de kleur na een paar jaar tegen gaat vallen. Maar goed, als dat zo is kunnen we op dat moment altijd nog de frontjes vervangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Van alle redenen, is dat denk ik nog de belangrijkste om voor de keuken van Ikea te gaan. (Het enige waar we een beetje bang voor zijn is dat de kleur na een paar jaar tegen gaat vallen. Maar goed, als dat zo is kunnen we op dat moment altijd nog de frontjes vervangen.)
Daarom zijn wij uiteindelijk toch voor wit gegaan. Zijn bang dat "historisch" groen (onze keuze ook) na een paar jaar toch tegenvalt. En wij hebben geen ikea keuken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Prosac schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:57:
[...]
Daarom zijn wij uiteindelijk toch voor wit gegaan. Zijn bang dat "historisch" groen (onze keuze ook) na een paar jaar toch tegenvalt. En wij hebben geen ikea keuken. ;)
Aan de andere kant, als we het nú mooi vinden is er ook een redelijke kans dat we het over 10 jaar nog steeds nog steeds mooi vinden en zo niet, dan gooi je d'r voor een paar honderd € nieuwe frontjes tegenaan. Dat is te overzien.

Indeling van de keuken zal niet veel aan hoeven veranderen. We hebben 1 lange rechte keuken van een meter of 6. Qua indeling heb je niet heel veel mogelijkheden bij gegeven wensen en eisen. (Wat het ook wel weer makkelijk maakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:10
Eindelijk heb ik alle mogelijke nis/front opties van de apparatenkasten ontvangen van Bemmel & Kroon:
Frontindeling
Optie 5Optie 4Optie 3
Optie 2Optie 1Alle opties

Keuze te over, maar ik heb een selectie gemaakt. Voor welke optie zouden jullie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lassy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:43:
Eindelijk heb ik alle mogelijke nis/front opties van de apparatenkasten ontvangen van Bemmel & Kroon:
Frontindeling
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Keuze te over, maar ik heb een selectie gemaakt. Voor welke optie zouden jullie gaan?
Zelf zou ik de keuze vooral laten afhangen van hoe groot je de koelkast wilt hebben... Als je alleen of met zijn 2en bent kan een van 1.80 met 3 vriesvakken prima volstaan, en is het mooi en fijner dat je niet hoeft te bukken en de ovens dus met de bovenkant gelijk hebt met de koelkast. Iig zo zou ik het doen. :)

Maar eens een update van de keuken hier. :)

Heel verhaal inmiddels, afzegging van de stukadoor, geen tijd/zijn/moeilijk, en een klusjesman had er ook al geen zin in, teveel werk/te moeilijk blabla. Maar goed, dit was de standaard bouw keuken:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-07-09.48.09-Custom-e1528812383165.jpg
En dit het plan voor de nieuwe:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/keukenopzet-Medium-800x504.jpg
Een op maat gemaakte keuken die behoorlijk wat hoger dan standaard is, geen bovenkastjes, en lekker strak. :)

Afgelopen zondag begonnen met de keuken eruit te halen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-10-16.24.06-Custom-e1528812370386.jpg
Dat was met een middagje ook wel klaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-10-17.03.48-Custom-e1528812355976.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-10-17.03.52-Custom-e1528812334773.jpg
Tegels gaan eraf, alles wordt in de korrelstuc gezet boven de spatrand van 10cm. Dus tegels eraf op de muur:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-11-08.49.57-Medium.jpg
En dan de gipsplaten, muurtje op zij was al 'krom' en dat verbaasde mij niet nadat ik dit zag:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-11-09.29.27-Medium.jpg
Maar goed, gipsplaat/gyproc is zo zacht dat je de tegels er niet normaal afkrijgt. Dus lekker slopen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-12-13.10.52-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-12-16.01.59-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-12-16.01.53-Medium.jpg
Vanavond nieuwe platen plaatsen, en dan afwerken. :) Kan vrijdag de keuken erin.

Gelijk nog even wat bedrading erbij getrokken voor een extra stopcontact, nieuwe automaat geplaatst, etc:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/IMG-20180612-WA0009-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-12-10.58.25-Custom-e1528812315431-450x600.jpg
Vanavond misschien al even wat foto's dat het er al wat anders uitziet hier. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
[quote]unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Helaas gaan we niet meer profiteren van de 10% korting die ze nu hebben. Daarvoor zouden we de keuken nu moeten bestellen en ergens opslaan en da's totaal onhandig.

[...]

Wanneer wil je je keuken geplaatst hebben? . Je kan nu met korting je keuken bestellen en uiterlijk begin oktober laten leveren. Specifieke datum zul je bij IKEA na moeten vragen. Het zou mooi zijn als je wat korting zou kunnen pakken. ;) In het najaar zijn apparatuur weer in de aanbieding, maar je ging als voor een ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mocht er iemand benieuwd zijn of de plasma filters echt doen wat ze beloven:
www.freeplasmamade.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Joopieboy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:20:
[...]

Zelf zou ik de keuze vooral laten afhangen van hoe groot je de koelkast wilt hebben... Als je alleen of met zijn 2en bent kan een van 1.80 met 3 vriesvakken prima volstaan, en is het mooi en fijner dat je niet hoeft te bukken en de ovens dus met de bovenkant gelijk hebt met de koelkast. Iig zo zou ik het doen. :)
De koel-vries met 1 deur wordt in ieder geval 178 cm. De opties die je hier ziet zijn allemaal geschikt voor deze maat koelkast. De twee onderste deuren worden gekoppeld tot een minimale hoogte van 182 cm.

Het gaat mij nu even om welke optie het rustigst oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rustigste oogt, en fijnste werkt, de tweede (bovenste rij de middelste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:36:
Mocht er iemand benieuwd zijn of de plasma filters echt doen wat ze beloven:
www.freeplasmamade.com
Ff gecheckt en is inderdaad een actie van PlasmaMade. We huren nu tijdelijk dus wil daar best mijn adresgegevens achterlaten :)

Meteen een mail dat ik een filter gewonnen hebt alleen gaat het daar om de 'CA-R 150-150', dat is een normaal koolstoffilter, geen plasma variant. Het is wel mogelijk om de plasmavariant te bestellen door het verschil bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:06:
[...]

Aan de andere kant, als we het nú mooi vinden is er ook een redelijke kans dat we het over 10 jaar nog steeds nog steeds mooi vinden en zo niet, dan gooi je d'r voor een paar honderd € nieuwe frontjes tegenaan. Dat is te overzien.

Indeling van de keuken zal niet veel aan hoeven veranderen. We hebben 1 lange rechte keuken van een meter of 6. Qua indeling heb je niet heel veel mogelijkheden bij gegeven wensen en eisen. (Wat het ook wel weer makkelijk maakt.)
Ik zou me niet blindstaren op 10 jaar. Tegen die tijd ga je waarschijnlijk een hele nieuwe keuken plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 09:08
unezra schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:15:
Helaas gaan we niet meer profiteren van de 10% korting die ze nu hebben. Daarvoor zouden we de keuken nu moeten bestellen en ergens opslaan en da's totaal onhandig.
Paar dagen mijn keuken besteld bij IKEA en deze wordt halverwege augustus geleverd, geen probleem was dat. En de 10% pak je dan lekker mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Hebben jullie misschien wat tips m.b.t. het volgende:

Wij hebben een keukeneiland gekocht van 110x300cm. De lengte kwam zo het beste uit, want ons composiete blad kon alleen langer dan 3 meter als het uit 2 delen zou bestaan. Dit hadden we liever niet, want we hadden toch maar max 3,5mtr in gedachten, dat werd uiteindelijk om die reden dus 3mtr (net zo prima).

Nu hebben we over de lengte een stuk van 120cm gereserveerd voor 2 barkrukken. Er is sindsdien enige twijfel of de positie wel zo handig is, maar eigenlijk kan het sowieso alleen maar daar.

Nu denken we aan een alternatief plan, waarbij de 2 barkrukken op de brede zijde komen, aan de punt (110cm breed, moet kunnen). Echter, dan moet er iets 'aan' het keukeneiland, maar ik vind oplossingen waarbij er een hele tafel tegenaan zit niet zo heel fraai.

Zijn hier toevallig mooie, toffe, nette oplossingen voor? Ik denk aan een mooi stuk hout als contrast, of een andere oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou, weer verder met project keuken. :) Gisteravond begonnen met de muurplaten af te snijden:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-12-20.41.57-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-12-20.42.01-Medium.jpg
Zodoende kon ik vanochtend een rondje stort doen en nieuwe gyproc platen halen en nog wat toebehoren.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-13-13.12.37-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-13-12.33.14-Medium-e1528914565147.jpg
Ervoor gekozen om nog een 3e stopcontact bij te plaatsen direct achter de oven:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-13-13.12.42-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-13-14.26.58-Medium-e1528914584983.jpg
Plaatjes hout achter de gipsplaat gezet ter versteviging van de leidingen en kranen, en zo langzaamaan dichtgewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-13-15.06.52-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-13-15.48.29-Medium.jpg
Eerste laag afgesmeerd over het gaas, morgen nog een laag en dan afwerken. Direct ook de elektra aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-13-19.23.28-Medium.jpg
Morgen glasvezelbehang op de achterwand aanbrengen, en die samen met de hoek en het plafond in de structuur/verf zetten. Hopelijk morgenavond de wandjes verder afwerken en in de eerste laag structuur zetten, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. :)

Morgen ook de levering van de keuken, en vrijdagochtend 7 uur gaat hij erin. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Hierbij nog een laatste update van het ontwerp:
Laatste update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y7bFy6xVB7LYqTxjT6JXZgJI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qx0keqkbkQCxSIBswbqbWwzt/thumb.jpg

Ziet er wel netjes uit toch? Let even niet op de kleur achterwand, die wordt grijs.

Denken jullie dat een glazen deur in de kast aan de korte wand (naast het raam) een betere optie zal zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Lassy op 14-06-2018 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rlmf
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-01-2023
Lassy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:39:
Laatste update
[afbeelding][afbeelding]

Ziet er wel netjes uit toch? Let even niet op de kleur achterwand, die wordt grijs.

Denken jullie dat een glazen deur in de kast aan de korte wand (naast het raam) een betere optie zal zijn?
Heb je een hoge en een lage oven? Als je deze omdraait, komt de bovenkant van de onderste dan gelijk met het blad? Dat is misschien nog iets strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Laatste update
[afbeelding][afbeelding]

Wat is de rede van de grote passtukken? Kan de deur van de hoekkast bijvoorbeeld niet groter?
Ik zou het blad aan het spoelgedeelte ook dieper maken zodat je langs de hoge kasten niet zo'n groot passtuk krijgt.

Het lijkt er trouwens op dat de indeling van de kast met oven en combi niet klopt. Als ik namelijk de nis maten van de oven en combi en de deuren bij elkaar optel (39+59,5+45,5+91cm), kom ik 1cm tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@Rlmf Dan loopt het net niet gelijk, maar bedankt voor het meedenken!

@Kapitein Merijn Dit zou moeten kunnen volgens B&K. Dit is een kast welke zo standaard wordt geleverd door Rotpunkt. Is het niet 59 + 45 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Lassy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:25:
@Rlmf Dan loopt het net niet gelijk, maar bedankt voor het meedenken!

@Kapitein Merijn Dit zou moeten kunnen volgens B&K. Dit is een kast welke zo standaard wordt geleverd door Rotpunkt. Is het niet 59 + 45 cm?
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Line_Drawings/1600x900/MCZ_01972086_1375560_B1ACE0AN0R_nl-NL.jpg
https://media3.bsh-group....70082_CMA585MS0_nl-NL.jpg

Waarom heb je trouwens niet gekozen voor een ladekast van 90cm onder het koken met een lade van 45cm erlangs? Je krijgt dan boven ook mooi 3 gelijke deuren van 45cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Hello, ik ben in de markt voor een nieuwe keuken voor mijn nog te bouwen huis. "Helaas" zit er bij deze nieuwbouw geen keuken in de prijs dus ben nu van alles aan het verzamelen voor inspiratie (kleur, type, etcetc).

Nu is het geen grote ruimte maar ik verwacht niets anders dan een rechte keuken te kunnen plaatsen aangezien de woning vrij smal is, een open keuken is en een dubbel deur heeft naar buiten toe in de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JKuRV6BsB7WvPELSA97vBceo/thumb.jpg

Nu ben ik zo slecht in het visualiseren van ruimtes dus ook hier kom ik er niet uit. De keuken komt zo goed als tegen de dubbel buitendeur naar buiten en niet zoals de tekening doet vermoeden midden in de woonkamer.

Nu loop ik tegen de volgende vragen aan en misschien kunnen jullie mij helpen:

- Wat zijn nu de normale maten die ik kan nemen hiervoor, 5 blokken? Hij moet niet te ver doorlopen in de woonkamer.
- Waar moeten de aansluitingen komen? Alles bij elkaar of moet ik ze laten plaatsen als ik de keuken heb gekozen?
- Ik hoorde steeds dat IKEA keukens mooi zijn maar dat dat afwijkende maten heeft tov normale keukens, klopt dat?

Het zal dus geen grote keuken worden en wil misschien tegen het muurtje tussen de gang en keuken ook nog een niet diepe kastenwand maken van dezelfde serie als de toekomstige keuken (mits dat niet te smal gaat worden) maar wordt de keuken niet te smal dan en zit dat de deuren naar buiten niet in de weg?

Misschien is er een makkelijk 3d programma waarmee ik het zelf kan intekenen want ik ben nu bij 2 keuekenboeren geweest en die willen gelijk een afspraak maken etc etc terwijl ik mij nog aan het orienteren ben (mijn huis is pas over een jaar klaar dus veel beslissen kan ik nog niet maar moet wel al keuzes gaan maken voor aansluitingen). Kent iemand een gratis en makkelijk 3d progjes waarmee je dat kan?

Nog nooit gedaan dit en je moet in een nieuwbouw zoveel keuzes maken dat ik bang ben dat ik door het gebrek aan ervaring hierin keuzes ga maken waar ik spijt van krijg dus ELKE hulp hierin is welkom.

Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
@Kapitein Merijn

Bovenkasten van 45 cm? In de rechterbovenkast zit een afzuigkap, die moet 60 cm breed zijn lijkt me. Alles is nu 60 cm breed, dat vinden we het mooiste.

Links van de koelkast staat een wandje haaks op de achterwand met mechanische ventilatie. Deze mv verleng ik tot in het passtuk. Alles naar links verplaatsen gaat niet, want dan kom ik dus in de knoop met de mv.
Rechts van de vaatwasser lopen CV leidingen in een koker waar het bovenkastje net tegen aan komt.

We willen niet al te veel gaan slopen/verbouwen en deze keuken is bedoelt om in ieder geval nog 5 jaar vooruit te kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lassy op 14-06-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lassy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:47:
@Kapitein Merijn

Bovenkasten van 45 cm? In de rechterbovenkast zit een afzuigkap, die moet 60 cm breed zijn lijkt me. Alles is nu 60 cm breed, dat vinden we het mooiste.

Links van de koelkast staat een wandje haaks op de achterwand met mechanische ventilatie. Deze mv verleng ik tot in het passtuk. Alles naar links verplaatsen gaat niet, want dan kom ik dus in de knoop met de mv.
Rechts van de vaatwasser lopen CV leidingen in een koker waar het bovenkastje net tegen aan komt.

We willen niet al te veel gaan slopen/verbouwen en deze keuken is bedoelt om in ieder geval nog 5 jaar vooruit te kunnen.
Is het een idee om de keuken wat naar 'voren' te halen? Dus zeg maar wat meer afstand tot de wand?
Levert je wat meer werkbladruimte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@MikeyMan Dat betekent ook dat alles een stuk moeten worden opgeschoven (lange kant naar links en korte kant naar rechts. Dan kom ik echter in de knoop met mijn cv leidingen en mechanische ventilatie. Nu past het allemaal precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Lassy Het klinkt alsof je eruit bent met het design :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
MikeyMan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:15:
@Lassy Het klinkt alsof je eruit bent met het design :P
Bijna, alleen het glazen deurtje nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@rikoos je zou het keuken ontwerpprogramma van Schuller kunnen gebruiken. Daar kun je zonder je gegevens achter te laten een pdf van je ontwerp en plattegrond opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 18:22
Beste mensen,

Zijn bezig met een keuken en komen uit op een U-opstelling (2,5 X 3,5 X 2,5) van Schuller C2, hoogte onderkasten 78 cm.

- 3 Hoge kasten
- 2 lade kasten van elk 90cm
- klepkast boven 1m incl verlichting
- hoekkast met legplank
- schiereiland van 2,5 X 1m
- spoelkast
- 2 onderkasten met doorlopende deuren
- plint 10cm
- semi greeploos
- Hoogglans wit

Blad 5,1m: Dekker composiet 4cm gepolijst met spatrand 5 cm en doorgetrokken achter kookplaat 900 x 650mm

Apparatuur Siemens Studioline IQ500 series:

Combi mag CM585AMS0
Oven HB556ABS0
Kookplaat EH877LVC1E
Wasemkap LC98BE542
Vaatwasser SN836X12IE
Koelkast KI81RAD30
Kraan kokend Quooker fusion Round pro3-vaq

Spoelbak 50 cm

Kan iemand een richtlijn kwa prijs incl montage voor deze keuken geven?
Dank alvast.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48
€ 23.268,34

Of loop even bij een keukenboer naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:45
Jaymone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:44:
Beste mensen,

Zijn bezig met een keuken en komen uit op een U-opstelling (2,5 X 3,5 X 2,5) van Schuller C2, hoogte onderkasten 78 cm.

- 3 Hoge kasten
- 2 lade kasten van elk 90cm
- klepkast boven 1m incl verlichting
- hoekkast met legplank
- schiereiland van 2,5 X 1m
- spoelkast
- 2 onderkasten met doorlopende deuren
- plint 10cm
- semi greeploos
- Hoogglans wit

Blad 5,1m: Dekker composiet 4cm gepolijst met spatrand 5 cm en doorgetrokken achter kookplaat 900 x 650mm

Apparatuur Siemens Studioline IQ500 series:

Combi mag CM585AMS0
Oven HB556ABS0
Kookplaat EH877LVC1E
Wasemkap LC98BE542
Vaatwasser SN836X12IE
Koelkast KI81RAD30
Kraan kokend Quooker fusion Round pro3-vaq

Spoelbak 50 cm

Kan iemand een richtlijn kwa prijs incl montage voor deze keuken geven?
Dank alvast.
Wij hebben morgen een afpraak bij de keukenboer voor de derde keer, en waarschijnlijk wordt hij nu definitief.
Hij is aardig vergelijkbaar;
- Schuller C2
- 3 hogen kasten (hoogte 227,5cm)
- 3m lange keuken, waarvan 2 lades van 120cm en 1x 60cm
- plint 10cm
- mat wit; UNI mat, lak laminaat mat, de hoge kasten worden uitgevoerd in de kleur lava zwart mat.
- Greeplijsten edelstaal kleur
Totale kosten: (dus zonder apparatuur etc) 5079 euro
De montage bedraagt 1250 euro

Volgende apparatuur:
- Novy D6830
- Siemens HM876G0B6 combi magnetron
- Siemens SN836X12IE vaatwasser
- Siemens EX977LXC1E inductieplaat 90cm 8)
- Liebherr ICBN338620 (inbouw koelkast met vriezen, en automatische ijsklontjes maker _/-\o_ )
- Liebherr. IK162020 (inbouw koelkast, voor extra ruimte)
- Quooker 22xrvs
Kosten: 7250 euro

Werkblad, tja over 3m op ge dikt naar 40mm, en composiet met onderbouw franke spoelbak van 50cm kost met montage circa 1800 euro.
Hopelijk heb je er iets aan.
Mocht iemand nog feedback hebben, hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 18:22
Onno_Devine schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:05:
[...]

Wij hebben morgen een afpraak bij de keukenboer voor de derde keer, en waarschijnlijk wordt hij nu definitief.
- Schuller C2
- plint 10cm
- mat wit; UNI mat, lak laminaat mat, de hoge kasten worden uitgevoerd in de kleur lava zwart mat.

Volgende apparatuur:
- Novy D6830
- Liebherr ICBN338620 (inbouw koelkast met vriezen, en automatische ijsklontjes maker _/-\o_ )
- Quooker 22xrvs

Werkblad, tja over 3m op ge dikt naar 40mm, en composiet met onderbouw franke spoelbak van 50cm kost met montage circa 1800 euro.
Dat ziet er goed uit! Dank voor je feedback trouwens, kortom met 15k zit ik wel goed voor zo'n keuken incl montage..?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
Jaymone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Dat ziet er goed uit! Dank voor je feedback trouwens, kortom met 15k zit ik wel goed voor zo'n keuken incl montage..?
Ik verwacht van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 12:52
Laatste update
[afbeelding][afbeelding]

ga je op gas koken? Zo ja, dan hangt de afzuigkap te laag, min 70cm vanaf kookplaat! Dat betekent dus een verspringing en dat maakt de keuken nog drukker dan hij al is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ice82 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:54:
[...]
ga je op gas koken? Zo ja, dan hangt de afzuigkap te laag, min 70cm vanaf kookplaat! Dat betekent dus een verspringing en dat maakt de keuken nog drukker dan hij al is!
Min. 65cm maar ook dat word niet gehaald. Zeker niet als je bedenkt dat de afzuigkap nog ca. 3-4cm onder de kasten omlaag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Kapitein Merijn schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:14:
[...]

Min. 65cm maar ook dat word niet gehaald. Zeker niet als je bedenkt dat de afzuigkap nog ca. 3-4cm onder de kasten omlaag komt.
65 cm vanaf bovenkant kookplaat. Is in de praktijk ongeveer 70cm. Bij wokbrander zelfs 5 cm hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
NNCi schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:34:
@rikoos je zou het keuken ontwerpprogramma van Schuller kunnen gebruiken. Daar kun je zonder je gegevens achter te laten een pdf van je ontwerp en plattegrond opslaan.
Leuk programma !!! Beetje zoals die van Ikea alleen wat meer mogelijkheden :-) Thnx

Toch nog een vraagje: Als jullie een nieuwe keuken kopen, laten jullie die dan ook plaatsen door dezelfde partij ivm garantie of is het voordeliger om zelf hiervoor iemand in te huren. Helaas ben ik net niet handig genoeg om het zelf te doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik zit een beetje dit supertopic door te leze maar kom er nog niet uit.
We hebben net een jaren 50 huis gekocht en willen de keuken verplaatsen naar de begane grond in de kamer aan de straatkant.
Alleen: de huidige vensterbank is op 80 cm hoogte en we willen tegen dat raam het keukenblad met spoelbak plaatsen. Maar hoe maak je dat mooi? Moet ik gewoon het blad laten doorlopen tegen het raam en dat dan dichtkitten? Het raam verklrinen? Wat is wijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:21
rikoos schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:35:
[...]

Leuk programma !!! Beetje zoals die van Ikea alleen wat meer mogelijkheden :-) Thnx

Toch nog een vraagje: Als jullie een nieuwe keuken kopen, laten jullie die dan ook plaatsen door dezelfde partij ivm garantie of is het voordeliger om zelf hiervoor iemand in te huren. Helaas ben ik net niet handig genoeg om het zelf te doen ;-)
Zou het gewoon lekker door de keukenboer zelf laten doen.
Zij hebben natuurlijk ervaring met het materiaal en hun eigen keukens.
Goedkoper proberen uit te zijn bij een zzp’er oid eindigt meestal niet gewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Cheewai schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:48:
Ik zit een beetje dit supertopic door te leze maar kom er nog niet uit.
We hebben net een jaren 50 huis gekocht en willen de keuken verplaatsen naar de begane grond in de kamer aan de straatkant.
Alleen: de huidige vensterbank is op 80 cm hoogte en we willen tegen dat raam het keukenblad met spoelbak plaatsen. Maar hoe maak je dat mooi? Moet ik gewoon het blad laten doorlopen tegen het raam en dat dan dichtkitten? Het raam verklrinen? Wat is wijs?
Je aanrecht wordt hoger dan 80?

Dan zou ik er kleiner kozijn in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Onno_Devine schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:05:
[...]

- Schuller C2
- plint 10cm

Volgende apparatuur:
- Novy D6830
- Quooker 22xrvs

Ik ben benieuwd waarom je hebt gekozen voor een koel-vriescombinatie + een losse koelkast i.p.v. een grote koelkast + een losse vriezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Voor onze nieuwe woning hebben we een keuken nodig. Onze woning wordt casco opgeleverd en hebben ervoor gekozen om de keuken in de woonkamer te plaatsen.
We zijn bij een kleine keukenzaak geweest en ook bij aswa en grando. We willen graag een keuken met 5 of 6 hoge kasten en een kookeiland. Bij de kleine (gespecialiseerde) keukenzaak kwamen we uit op ongeveer €21.000 merk apparatuur nog in overleg maar zonder quooker en Siemens koffieapparaat met weinig onderhandelingsmogelijkheden en 5 kasten. Bij aswa kwamen we met 6 extra hoge kasten en groot kookeiland inclusief bora, quooker inbouwkoffieappaat en overig Siemens apparatuur rond de €24.000 zonder nog te onderhandelen. Zijn deze prijzen schappelijk en hoeveel onderhandelingsruimte is er bij Aswa?

Last but not least: bij grando hadden we vorige keer een andere verkoper. Deze werkt nu inmiddels in een andere stad. Hij had mondeling aangegeven dat de keuken die we willen ongeveer €15.000 zou kosten, maar geen offerte gemaakt. Het ging om een keuken met 6 hoge kasten en een kookeiland. Inclusief bora, Siemens apparatuur, qoocker etc. De nieuwe verkoper gaf aan dat dit helemaal niet mogelijk was en vertelde dat het rond €24.000 zou zijn. Hij wist dus inmiddels dat ons budget €15.000 was. Hij heeft gekeken en dingen aangepast en komt nu uit op een bedrag van €17.500 excl quooker. Het kon minder zijn maar dan moesten we meteen beslissen blabla.. inhoudelijk was deze verkoper zeer goed, maar achteraf heb ik mijn bedenkingen erbij.

Misschien iemand met ervaring die me erbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 00:12

orf

Heb je dit topic al gezien?
Daar staan ook ervaringen met Aswa en Grando in. Er staan ook veel ervaringen in dat topic over wel of niet onderhandelen en zaken waar ze niet met enorme kortingen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Wat voor apparaten heb je precies uitgekozen?
En wat voor aanrechtblad en kastjes?

Dat ze jouw budget weten is natuurlijk een slechte onderhandelingspositie.
Voor de apparaten zelf kan je ook op internet kijken hoeveel die ongeveer kosten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn ervaring met keukens is als volgt.
Keukenkastjes + natuursteen blad (keramiek vb) kost voor een normale keuken (qua grootte) 8-10k, daar komt bij : 1k installeren, apparatuur bij de meeste zaken om en nabij internet prijzen.

Als je twijfelt of de prijs van >20k de juiste is, betaal je teveel. Je kan dan blijkbaar niet beoordelen of de kwaliteit recht doet aan de prijs. Anders had je die twijfels niet gehad ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:12
Je verwijst naar dit zelfde topic? :?

Wij hebben tweemaal bij Superkeukens onze keukens gekocht. Bij die zaak had ik het gevoel dat ik een nette prijs betaalde. Verder goed contact en erg vriendelijk geholpen. Ook wat betreft nazorg. Een volgende keuken zou ik er zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Nortepe85 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 01:12:
[...]

Je verwijst naar dit zelfde topic? :?
Kopieer en plak foutje. Nu aangepast. Dat had een link naar Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Als je wilt weten wat een keuken maximaal hoeft te kosten, doe eens een berekening maken bij IKEA. Een paar polen huren om de boel te plaatsen en het zou me verbazen als je meer dan €10k kwijt bent.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@Ice82

Bedankt voor je oplettendheid!

Dat zou 65 cm moeten zijn lees ik nu in de instructies van de afzuigkap. Ik heb zelf altijd rond de 60 cm in m'n hoofd gehad. Ik dacht dat die paar cm niet echt veel zou uitmaken. Bij onze huidige keuken uit 1988 is het zelfs maar 52 cm en met de nieuwe zou het 56 cm worden.

We hebben overigens onlangs per mail het akkoord gegeven voor de offerte en staan op het punt de orderbevestiging te ondertekenen en te versturen. Ik ga dit dus nog eerst even met hem bespreken.

[ Voor 31% gewijzigd door Lassy op 09-07-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
@Cheewai Als het kozijn niet te breed is kun je er misschien een stenen spoelbak onder zetten en het werkblad aan weerszijde wat hoger.

Beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.harderhoogkarspel.nl/wp-content/uploads/2013/06/keuken-harder-natuursteen-1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door My-life op 16-06-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. nog even een opzetje:

Grando
Keukenwand 360 B 2,34 H
Eiland composiet 244x94cm
Bora kookplaat
Siemens combi oven
Siemens inbouw koffiemachine
Vaatwasser ed weet ik niet precies want ze doen niet aan offertes.
€17.500

Aswa
Keukenwand 360 B 260 H
Eiland composiet 270 x 115
Bora
Quooker
Siemens combi oven
Siemens koffiemachine
Apart koelkast
Vriezer ook apart
Siemens vaatwasser

Apparatuur kosten€8500
Keukenmeubel €11.000
Werkblad €2700

Totaal ca €24.000

Kleine keukenzaak
Kastenwand 300 B Hoogte 2,10
Eiland 3040 bij 1,20 composiet
Combi magnetron, vaatwasser, koelvries combi(nog geen merk) en bora ca €6500 aan apparatuur.

Ca €20.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
@Ice82 & @Kapitein Merijn

Keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V27tN8ELX5bGKVpQDnTvxEIi/thumb.jpg

In de brochure van Rotpunkt hangen alle hangkasten op 61,2 cm boven het blad (met een 3,8 cm dik blad).

[ Voor 3% gewijzigd door Lassy op 16-06-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
Als je meteen moet beslissen voor korting lekker verder zoeken. Krijg ik meteen het idee dat je beet genomen word. Waarom die druk, het is geen pond suiker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incentio
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-07-2024
Check eens verder dan deze 2 zaken. Vraag vergelijkende offertes en vraag een gedetailleerde offerte (ook de kasten, wat zit er binnenin).

De ene zaak zal een kast tekenen met legplanken terwijl de andere in dezelfde kast binnenlades voorziet. Dit geeft een groot prijsverschil.

Keukens die met standaardmaten gerealiseerd kunnen worden zijn dikwijls goedkoper bij ketens die massaproductie voorzien en geen echt maatwerk.

Ik gok dat dit in Nederland is .. check ook eens over de grens als dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. De keukens van grando zijn inderdaad geen maatwerk en voornamelijk met planken. Bij die van aswa zit wel maatwerk en ook met binnenlades. Ik vraag me af wat nu een juiste prijs/kwaliteitsverhouding is...

Ik neig meer naar aswa, maar we hebben een budget van €15.000 (weten zij niet) en ik weet dus niet of het haalbaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Je kunt misschien eens kijken naar een zaak waar men met Nobilia keukens werkt. Kwalitatief goed spul en kan gewoon maatwerk.
Volgens mij kom je dan met jullie budget en wensen een heel eind ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MartijnAbel op 16-06-2018 10:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na een week van verbouwen en in de rotzooi te hebben gekampeerd, was het eergisteren dan zover.
/me Ding dong!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-11.34.52-Medium.jpg
Keuken dus binnen, nu alles afwerken thuis. :)

Achterwand in het renovlies:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-13.37.39-Medium.jpg
Plafond is super netjes geworden:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-16.34.08-Medium.jpg
Eerste laag structuur:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-18.15.30-Medium-e1529138363460.jpg
Wandjes laatste laag afgesmeerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-18.15.40-Medium.jpg
En toen was het half 2 en zat de laatste laag op de wandjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-00.00.22-Medium-e1529138422704.jpg
Beeld 's ochtends:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-06.28.10-Medium-e1529138473514-450x600.jpg
En toen kwam een man van het keukenbedrijf om 7 uur de boel zetten, in de middag kwam zijn collega nog even helpen, maar was best behoorlijk wat werk om alles 200% pas te krijgen.

Kastjes even voor de maat op zijn plek gezet:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-09.05.39-Medium.jpg
Composiet blad op maat lopen slijpen (10cm overlengte):
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-09.17.16-Medium.jpg
Erop:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-09.59.55-Medium.jpg
Mooiste wat er is, nieuwe apparatuur: O+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-10.17.24-Medium.jpg
Alles moet netjes en precies:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-10.40.16-Medium-e1529138700947.jpg
Een van de extra stopcontacten kwam precies uit zoals bedoeld was, die had ik extra geplaatst voor de oven en volgens tekening van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-11.29.05-Medium-e1529138748784.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-12.08.43-Medium.jpg
Ook het stopcontact voor de afzuiger zit echt precies goed, zie je niet vanuit de kamer, of als je de kamer inloopt of vanaf het balkon...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-12.41.28-Medium-e1529138815324.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-12.46.24-Medium-e1529138867913.jpg
Spoelbak:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-13.35.45-Medium.jpg
Nu snap ik wel wat mensen zeggen van dat vuil in de hoeken blijft zitten. :+

Et voila:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-14.41.23-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-16.39.54-Medium.jpg
En om het te vieren: 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-16.43.41-Medium-e1529138932956.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-18.55.04-Medium.jpg
Zo :P

Nog een voor:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-07-09.48.09-Custom-e1528812383165.jpg
En een na: 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.38.43-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.38.34-Medium.jpg
De afwerking is wel echt super hoog: 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.39.00-Medium-e1529139026928.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.39.05-Medium-e1529139052441.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.39.12-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.40.10-Medium-e1529139088661.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.51.47-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.52.07-Medium-e1529139144864.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Joopieboy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:52:
Na een week van verbouwen en in de rotzooi te hebben gekampeerd, was het eergisteren dan zover.
/me Ding dong!
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste laag structuur:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beeld 's ochtends:
[afbeelding]
En toen kwam een man van het keukenbedrijf om 7 uur de boel zetten, in de middag kwam zijn collega nog even helpen, maar was best behoorlijk wat werk om alles 200% pas te krijgen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Erop:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een van de extra stopcontacten kwam precies uit zoals bedoeld was, die had ik extra geplaatst voor de oven en volgens tekening van de keuken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook het stopcontact voor de afzuiger zit echt precies goed, zie je niet vanuit de kamer, of als je de kamer inloopt of vanaf het balkon...
[afbeelding]
[afbeelding]
Spoelbak:
[afbeelding]

Et voila:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog een voor:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi! Welk type oven is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Z___Z schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Ik ben benieuwd waarom je hebt gekozen voor een koel-vriescombinatie + een losse koelkast i.p.v. een grote koelkast + een losse vriezer.
We zijn lang bezig geweest om om te kijken hoe we netjes en strak een Amerikaanse koelkast konden inbouwen. Dit vanwege de ijsklontjes en de ruimte die je hebt.
Echter kwamen we er niet uit. Elke Amerikaanse koelkast heeft net weer wat andere maten (LxBxH), hij zou dan in een koof komen te staan. Uiteindelijk gekozen voor een Liebherr koelkast met ijsklontjes 😄
Wij hebben voornamelijk groente fruit en vlees en drinken en hebben dus voldoende aan 3 vrieslades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy

Volgens de adviseur levert B&K vaker keukens met deze maatvoering en is het m.b.t. de garantie geen probleem.

Wat zal ik doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Lassy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:22:

Volgens de adviseur levert B&K vaker keukens met deze maatvoering en is het m.b.t. de garantie geen probleem.

Wat zal ik doen?
vragen of ze zwart op wit willen zetten dan zij de schade betalen wanneer je huis in brand staat door vlam in de pan, en de verzekering niet uitkeert. De regels zijn er niets voor niets. 1 maat lagere bovenkast, en je hebt de juiste hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

orf schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Mooi! Welk type oven is dat?
Dit is een Bosch CMG636BS1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@Ice82 Het gekke is ook dat in de ontwerpprogramma's (w.o. ook Schuller) hier geen issue van wordt gemaakt. Je wordt in ieder geval niet gewaarschuwd dat de afstand te klein is tijdens het ontwerpen.

Zie ook in het matenoverzicht van Schuller:
Keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h7nJDq9LGW0IwIIRlbULVDsD/thumb.jpg

Het lijkt net alsof de fabrikanten hier geen rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:39
/me Ding dong!
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste laag structuur:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beeld 's ochtends:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Erop:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Spoelbak:
[afbeelding]

Et voila:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog een voor:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie keuken! Lol 😂 foto bier en hamburger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

EiT

Wat was er mis met de oude keuken? Ander blad, plint en oven had al een stuk anders getoond.

Vind de oude niet zo slecht, nieuwe wel mooi icm vloer, maar vrij beperkt in kast ruimte.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EiT schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:15:
[...]

Wat was er mis met de oude keuken? Ander blad, plint en oven had al een stuk anders getoond.

Vind de oude niet zo slecht, nieuwe wel mooi icm vloer, maar vrij beperkt in kast ruimte.
Indeling was totaal niet praktisch, oudbollige en simpele bouwkeuken, veel te laag en geen ruimte tussen werkblad en bovenkastjes.

Ik ben 1.97m dus de keuken nu op 1.02m was echt wel wenselijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:29:
Ik neig meer naar aswa, maar we hebben een budget van €15.000 (weten zij niet) en ik weet dus niet of het haalbaar is
Naar wat ik altijd lees over keukens en de ervaringen die ik ermee heb, moet dat zeker mogelijk zijn. Nu ken ik Aswa verder niet, dus wellicht is het daar anders... maar het is echt de normaalste zaak van de wereld in keukenland dat die prijzen meer dan 2x over de kop gaan.
Als ik even op hun site kijk, dan adverteren ze met een keukeneiland-setup voor minder dan 10k, inclusief Siemens apparatuur waaronder een stoomoven die jij niet hoeft. En waarschijnlijk is zelfs die prijs nog te onderhandelen.
Waar zitten de verschillen tussen die 'actiekeuken' en jouw keuken volgens de verkoper? Volgens de verkoper zijn álle Aswa-keukens natuurlijk kwaliteit, dus dát kan het niet zijn... ;)

Echt: belachelijk hard onderbieden (je budget is 15k, voor de verkoper is je budget dus nog minder dan 10k) en wees niet bang om weg te lopen. Keukenzaken genoeg - maar kijk voor de grap eens welke keukenboeren er onder de Mandemakers groep vallen en hoe deze jouw informatie delen :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Lassy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:35:
@Ice82 Het gekke is ook dat in de ontwerpprogramma's (w.o. ook Schuller) hier geen issue van wordt gemaakt. Je wordt in ieder geval niet gewaarschuwd dat de afstand te klein is tijdens het ontwerpen.

Keuken
[afbeelding]

Met inductie/keramisch is die afstand ook geen probleem(als je niet te lang bent), daarmee kan namelijk de vlam niet in de afzuigkap slaan.
De tekeningen die je post geven alleen maar aan hoe de raster verdeling is, dit heeft niets met de gewenste/verplichte tussenruimtes te maken.

Mocht de vlam een keer in de pan slaan heb je echt grote kans dat je verzekering niet uitkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 19:20
Heb je een specifieke reden voor een cooker. Want meeste mensen die ken met zo'n ding. Hebben hem na een jaar of wat eruit gegooid. Ze gebruikten hem amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
Wij gebruiken de Quooker dagelijks voor thee/soep en koken (aardappelen, bami soep, ei, etc.). Tuurlijk kan dat ook door water op te zetten of een waterkoker maar als je er aan gewend bent (neem wel een goeie, Combi + van Quooker hebben wij en werkt super) dan wil je niet meer zonder! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:49

FeaR

In GoT we trust

...
Waar heb je de koelkast gelaten? En geen vaatwasser?

De kleur vind ik wel erg mooi. Weer eens wat anders dan het relatief standaard wit wit je altijd ziet. Ik neem deze kleur sowieso mee in de opties. Idem met de vorm/design van de afzuigkap. Al kan het zijn dat de kleur met grijze vloertegels wat too much wordt. * FeaR moet ergens eind dit jaar een keuken uitzoeken voor zijn nieuwe woning. Opzet staat al vast (hoekkeuken met twee hoge kasten), maar merk en type apparatuur en kleuren/materialen kan ik nog alle kanten mee op.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 16-06-2018 19:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Lassy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:35:

Keuken
[afbeelding]

Voor de 2e keer: voor een afzuigkap word een kastmaat kleiner gepakt, bijv 72 cm ipv 90. Als je deze bovenaan gelijk hangt, zit er meer tussenruimte tussen blad en kast!

En dat kastoverzicht wat jij hebt is niet voor een consument bestemd. Dit is puur een overzicht welke maten er zijn. En nee, de fabrikant waarschuwt je er niet voor, dat hoort de verkoper te doen! Blijkbaar heb je iemand getroffen zonder verstand van zaken. En de opmerking: “ dat doen we wel vaker zo”. Betekent niet dat het ook volgens de regels is

[ Voor 17% gewijzigd door Ice82 op 16-06-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Waar heb je de koelkast gelaten? En geen vaatwasser?

De kleur vind ik wel erg mooi. Weer eens wat anders dan het relatief standaard wit wit je altijd ziet. Ik neem deze kleur sowieso mee in de opties. Idem met de vorm/design van de afzuigkap. Al kan het zijn dat de kleur met grijze vloertegels wat too much wordt. * FeaR moet ergens eind dit jaar een keuken uitzoeken voor zijn nieuwe woning. Opzet staat al vast (hoekkeuken met twee hoge kasten), maar merk en type apparatuur en kleuren/materialen kan ik nog alle kanten mee op.
Koelkast staat in de bijkeuken, bevalt prima, en zo heb ik de maximale werkbladruimte. Bevalt prima, want de koelkast was al stuk. Mocht het nodig zijn zet ik ooit nog wel eens op de kopse kant een Amerikaanse koelkastje.

Vaatwasser gebruik ik ook niet, ik ben alleen en dan zou de vaat een week staan te stinken en moet ik veel meer servies nodig hebben. :P Plus een beetje afwassen valt goed te doen, en met visite of met laden emand die blijft logeren ook wel gezellig. :) En mijn servies blijft mooier. ;)

En idd, de monteur vond het ook super om deze te zetten, eindelijk eens wat anders dan alle witte greeploze keukens. :P Ik wilde dat ook absoluut niet, lekker wat anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:49

FeaR

In GoT we trust

Joopieboy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:16:
[...]
Vaatwasser gebruik ik ook niet, ik ben alleen en dan zou de vaat een week staan te stinken en moet ik veel meer servies nodig hebben. :P Plus een beetje afwassen valt goed te doen, en met visite of met laden emand die blijft logeren ook wel gezellig. :) En mijn servies blijft mooier. ;)
Ik heb vier jaar geen vaatwasser gehad, nu in een (tijdelijke) woning zat er eentje en het is toch verdomde handig. Al was het maar omdat je vuile vaat niet in het zicht staat. Glaswerk krijgt de vaatwasser ook mooier dan ik met de hand. Enige is dat de vastwasser nu kapot is en ik tot de oplevering van mijn woning dus alles weer met de hand moet doen. Het irriteert nu al :P

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 16-06-2018 19:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:26:
[...]

Ik heb vier jaar geen vaatwasser gehad, nu in een (tijdelijke) woning zat er eentje en het is toch verdomde handig. Al was het maar omdat je vuile vaat niet in het zicht staat. Glaswerk krijgt de vaatwasser ook mooier dan ik met de hand. Enige is dat de vastwasser nu kapot is en ik tot de oplevering van mijn woning dus alles weer met de hand moet doen. Het irriteert nu al :P
Vaat staat achter het blinde muurtje :+ Geen last van maar idd, ik snap het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Er bestaan toch ook van die kleine vaatwassertjes, iets van 45cm hoog ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
@Lassy, als je helemaal happy bent met het ontwerp dat je nu met pijn en moeite hebt bedacht, waarom neem je dan geen inductiekookplaat? Volgens Coolblue hangt je afzuiger dan opeens wél hoog genoeg ;)

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DJT schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:06:
Er bestaan toch ook van die kleine vaatwassertjes, iets van 45cm hoog ofzo.
Dat past totaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:02:
[...]

Naar wat ik altijd lees over keukens en de ervaringen die ik ermee heb, moet dat zeker mogelijk zijn. Nu ken ik Aswa verder niet, dus wellicht is het daar anders... maar het is echt de normaalste zaak van de wereld in keukenland dat die prijzen meer dan 2x over de kop gaan.
Als ik even op hun site kijk, dan adverteren ze met een keukeneiland-setup voor minder dan 10k, inclusief Siemens apparatuur waaronder een stoomoven die jij niet hoeft. En waarschijnlijk is zelfs die prijs nog te onderhandelen.
Waar zitten de verschillen tussen die 'actiekeuken' en jouw keuken volgens de verkoper? Volgens de verkoper zijn álle Aswa-keukens natuurlijk kwaliteit, dus dát kan het niet zijn... ;)

Echt: belachelijk hard onderbieden (je budget is 15k, voor de verkoper is je budget dus nog minder dan 10k) en wees niet bang om weg te lopen. Keukenzaken genoeg - maar kijk voor de grap eens welke keukenboeren er onder de Mandemakers groep vallen en hoe deze jouw informatie delen :+
Bedankt voor het delen van de keuken van 10k had hem zelf niet gezien. Verschil is 2 extra wandkasten en hogere kasten. Kookeiland van 10 k is iets kleiner. Voor ons is een bora een must en dat scheelt al behoorlijk in de prijs. Een inbouwkoffiemachine en qoocker samen met de bora kan al 5k extra zijn denk ik. Stoomoven hoeven we niet dus dat scheelt alweer wat.

Aswa behoort niet tot de mandemakers groep, grando denk ik wel gezien hoe ze met ons omgaan (geen offerte, meteen tekenen voor een goede deal). Vind dat jammer want daardoor voel ik me genept.

Hoe te onderhandelen? Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 02:21
Ik denk je er zelf verstandig aan doet om eerst goede offertes van alles losse componenten op te vragen en te vergelijken
Bijv: 123apparatuur.nl/ 123werkbladen.nl / keukenkastenfabriek etc.

Dan weet je +/- hoeveel de losse delen ongeveer kunnen kosten en dan weet je ook wat haalbaar is. Als je strak 15k als budget hebt en een behoorlijke grote keuken én merkapparatuur wilt, dan is de vraag of je budget wel reeel is en of je beter concessies ergens kunt doen (goedkopere kasten/frontjes, andere lijn apparatuur etc).

Ik denk niet dat er direct tips zijn om een keuken van 24k naar 15k te brengen, maar dat je eerst goed moet uitzoeken wat de totale verwachting wordt bij jouw wensenlijst.

Overigens, ik heb zelf bij ASWA een keuken en was zeer tevreden over de onderhandelingen en bejegening.
Hun initiele prijs was 19k die ik tot 16.5k heb kunnen laten zakken (met ook concessies van mijn kant). Ik denk dat je bij ASWA niet zomaar 9k kunt gaan zakken

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 16-06-2018 23:53 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1