Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En zo kom je bij een keuken boer terecht die je toch uitdaagt om ook over wat anders na te denken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XzdycHosyCVZTruOb1EBWgsR/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Do0O0RSepVEB1wODupCN4k79/thumb.png

Zeker een leuk idee, speelser en unieker dan wat we eerst hadden bedacht.

Wel wat nadelen; deze keukenboer levert standaard kasten tot 780mm, daarboven wordt het maatwerk.
En het is laminering, wat ik voor het hout niet zo mooi vind volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 17:53
@keanu_ mooie keuken, maar 17k lijkt me niet heel scherp, maar ik heb geen idee van de apparatuur welke je krijgt.

Ander onderwerp qua Nordhorn DE:

Ardland: "spoelbak altijd onderbouw doen bij composiet, anders sla je met je pan een deuk in de spoelbak, en dat is niet te repareren, in tegenstelling tot het blad." :*)
Vervolgens een "nu of nooit" aanbod met een moeilijk onzinverhaal op een bedrag dat 3k te hoog lag op een minder dan 15k keuken.

Verder prima geholpen bij Ekelhoff, en ook bij Möbel Faber waar we uiteindelijk geslaagd zijn voor een Hacker Systemat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:09
MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:53:
En zo kom je bij een keuken boer terecht die je toch uitdaagt om ook over wat anders na te denken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeker een leuk idee, speelser en unieker dan wat we eerst hadden bedacht.

Wel wat nadelen; deze keukenboer levert standaard kasten tot 780mm, daarboven wordt het maatwerk.
En het is laminering, wat ik voor het hout niet zo mooi vind volgens mij.
Moeilijk doen om het moeilijk doen imo. De muur mag je zeker zelf voorbereiden. Ik denk dat de kosten niet afwegen tegen de looks.
Ik zou in jullie geval kiezen voor 5x60. 3 hoge kasten van 60, 2 onderkanten (1x60 1xvw) en 2 verdiepte bovenkasten van 60.
Op deze manier krijg je een mooie nis van ca. 120x60 waar de koffiezetter en keukenmachine kunnen staan.

@keanu_
Ik zou inderdaad de hoge kasten iets opschuiven. Het koken en spoelen zou ik ook omdraaien en de vaatwasser onder de combi plaatsen. Ik zou me gruwelijk storen aan het niet doorlopen van de greeplijst bij een dergelijke opstelling.
Levert Jetstone composiet op 360cm of is het keramiek? Bij mijn weten is de maximale lengte van composiet 320cm.

Prijs is netjes, zal niet veel meer af gaan.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Vooral van belang vinden we de hoge onderkasten. Die zijn hier 87,5. Bij veel andere merken lager.
Hoge onderkasten zijn zeker fijn als je het werkblad op 93-94cm hoogte wil. Met standaard 73-77cm kasten kom je al gauw op 15-20cm plinten. De plint willen we toch laag houden. Dan kom je op next125. Weet niet of er andere alternatieven zijn. :Y

Gister ook bij Aswa geweest om na een persoonlijk gesprek een afspraak te maken. De silverline (pronorm?) zag er goed uit. Ze hadden goede argumenten en ideeen om de amerikaanse koelkast te vervangen door een aparte koelkast en vriezer van 178cm hoog.

Keukenloods A’dam valt af. De man begon een furieuze discussie dat we nu moesten tekenen, en later alle kasten, werkblad en apparatuur mochten kiezen. Apart.

Keur Keukens geven aan pas mid/eind oktober te kunnen leveren. Helaas, maar eerlijk. Even 2 andere zaken zoek n. Wellicht Nuva in Tilburg of Kex in Volendam obv reviews. Of toch een keertje Duitsland omdat ik hier zoveel lees erover. De levertijd zal niet sneller zijn, maar klopt het dat ze de keuken zelf inbouwen?

@keanu_ Mooi ontwerp. Ook wel mijn stijl. Netjes, tijdloos, goede kleuren, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Qua aantal meters is het toch een behoorlijk ruim? Hoe hoog staat je werkblad en is je plint?

Zelf een schets gemaakt om een idee te krijgen hoe de keuken eruit zou kunnen zien. Zit zelf te twijfelen of je hoge kasten voor het raam moet plaatsen.
Keuken eigen schets

[ Voor 17% gewijzigd door twkr18526 op 27-05-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kapitein Merijn heb je zeker ook een punt. Maar een beetje anders dan anders mag ook wel. We hebben er het huis/ruimte voor om het te doen.
En ik ben handig genoeg om die muur zelf te fixen. We willen aan die kant ook wat werkruimte creëeren, dus >120cm zou mooi meegenomen zijn.
Zeg niet dat we dit gaan doen, maar wel leuk dat er iemand met een vernieuwend idee komt.

@twkr18526 blad komt op 98-100 cm. Dus dan moet je sowieso wel iets. Nog los van de extra ruimte die je creëert.
Er zijn wel meer merken die hoge kasten leveren. Ballerina lost het wat apart op, maar gaat omhoog. Nolte zou nog kunnen, en siematic als het goed is ook.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 27-05-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
Levert Brink / 123Keukens meerdere merken? Ik had geen rolmaat bij mij, maar een showroom keuken leek wel > 80cm korpus onderkasten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
anboni schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:26:
[...]

Dit is van een meubelmaker die op een gegeven moment keukens "erbij" is gaan doen. Visker in Terheijden. Ik heb geen idee hoe we hier terecht zijn gekomen, geloof dat m'n vriendin gewoon heeft gegoogled naar keukenbouwers in de buurt van Breda.

Yep, ik ben inderdaad wel blij met hoe dit eruit is gekomen. In werkelijkheid wordt het nog wat ruimer trouwens, het platfond is hier op +/- 250cm getekend (hoge kasten zijn 234cm volgens offerte). Het plafond wordt echter 290cm.
Weet je misschien of ze gelakte kasten gebruiken of de kasten op maat zagen en dan afwerken met laklaminaat of fineer?

Op maat laten maken is misschien ook wel een goed idee. Jij hebt toevallig geweldig mooie plafondhoogtes met 290. Wij zitten op 257. De hoge kasten van Next en Silverline zijn volgens mij respectievelijk 206 (12,5 plint) en 218 (5cm plint) of 195 (met 15cm plint als we het werkblad op 94 willen met 77cm onderkast).

De aparte koelkast en vriezer die we willen zijn 178cm. En we willen de hoge kasten niet tot aan het plafond, omdat het uitzicht naar / locht van de tuin te veel verdwijnt.

@MikeyMan Bij 100cm werkbladhoogte moet je idd aan de plinthoogte en onderkasten denken! Heb je nu ook een hogere vaatwasser met besteklade? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@twkr18526 heb nu een iets lager blad. 97 cm. Maar dan met 6cm blad en 20cm plint. We willen nu naar een dunner blad en als het even kan ook een lagere plint.

Hebben nu dus een standaard vaatwasser. Wordt in de nieuwe wel een XL vaatwasser. Maar besteklade ben ik geen fan van. Denk dat het een korf wordt. Maar we gaan nog even in Vianen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Shunt schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:55:
Volgens mij ben ik er uit het gaat deze opstelling worden:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet eruit als mijn huidige keuken in de woning die ik ga verkopen. Heb enorm veel van het kookeiland genoten! Zeker met gasten op bezoek. Interactie terwijl je aan het koken bent. Hoe groot is de wasbak? Ik had zo’n vierkante. Helaas net te klein om snel een groot pan in te wassen en niet alleen afhankelijk vd vaatwasser te zijn.

Daarnaast vond ik bij mij de recirculatie afzuigkap boven het eiland niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
@Kapitein Merijn
Dank voor je reactie. Persoonlijk vind ik juist die onderbreking mooi voor de symmetrie ;). Blijft natuurlijk een persoonlijke smaak. Overigens, qua leidingwerk is de plek onder de combi wat lastiger.
Het werkblad zal in twee delen worden geplaatst. Ongeveer 2/3 vs 1/3 rond de inductie plaat.

@twkr18526
Mooi dat de keuken qua kleuren in de smaak valt ;). Het werkblad is zeker ruim met 360cm!
Het werkblad staat op 94cm hoogte. Plint is 16,5cm. Helaas wat hoog, maar dat kon niet anders. Werkblad is ook maar 12mm
De hoogte is op basis van opstellingen bij ASWA langs te lopen en wat het beste aanvoelde.
Ik denk eraan, in het licht van kostenbesparing, de achterwand naar 30cm te verlagen. Ook de achterwand links van de hoge kastenwand, niet te plaatsen.
De hoogte is dan net als van de quooker. En ik denk dat 30cm toch prima is voor spetters en een rustige uitstraling geeft.

T.a.v. Jouw opstelling is het licht blokkeren toch wel beetje zonde. Heb je een plattegrond van boven?

[ Voor 17% gewijzigd door keanu_ op 27-05-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:32
@MikeyMan Schüller keukens leveren ook de 87.5cm variant keukenkasten. Wij hebben via Bemmel & Kroon ook deze hoge variant gekocht. Onze keuken is bijna 98cm hoog met een 8 cm hoge plint en een. Zie link.
https://www.schueller.de/...B011FC7A70C99E882B006F81F
Ze hebben veel.
Succes met de keuze.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wimhaw schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:42:
@MikeyMan Schüller keukens leveren ook de 87.5cm variant keukenkasten. Wij hebben via Bemmel & Kroon ook deze hoge variant gekocht. Onze keuken is bijna 98cm hoog met een 8 cm hoge plint en een. Zie link.
https://www.schueller.de/...B011FC7A70C99E882B006F81F
Ze hebben veel.
Succes met de keuze.
Dank voor de tip. Zo te zien gaan die maar tot 78? Of mis ik een linkje? Dacht dat Schuller dezelfde fabrikant is als next, maar Dan de budget lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
MikeyMan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:26:
Dank voor de tip. Zo te zien gaan die maar tot 78? Of mis ik een linkje? Dacht dat Schuller dezelfde fabrikant is als next, maar Dan de budget lijn.
Schüller maakt/levert de NEXT lijn en is niet de budget lijn zoals jij schrijft. Ze leveren 3 maten als ik me niet vergis. 65, 78 en 87.5cm cm. Wij hebben de NEXT NX620 kasjes van 87,5cm.

[ Voor 10% gewijzigd door Wimhaw op 27-05-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
keanu_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:19:

T.a.v. Jouw opstelling is het licht blokkeren toch wel beetje zonde. Heb je een plattegrond van boven?
De plattegrond staat hier. Heb een ruimte van 4 bij 2,2m naar de tuin. Daar moet de keuken komen.

https://gathering.tweaker...message/55316551#55316551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wimhaw schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:15:
[...]

Schüller maakt/levert de NEXT lijn en is niet de budget lijn zoals jij schrijft. Ze leveren 3 maten als ik me niet vergis. 65, 78 en 87.5cm cm. Wij hebben de NEXT NX620 kasjes van 87,5cm.
Ja dan hebben we het over hetzelfde, en is Schuller wel degelijk de budget lijn. Of next125 de toplijn zo je wilt.
Schuller heeft geen 87,5 en alleen witte binnenkant, waar je van next wel 87,5 kunt krijgen met wit, grijs of zwart interieur.

Is een en dezelfde fabrikant met twee lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Ik zie idd voor Schuller in hun documentatie alleen 71,5 en 78cm als hoogte van de kasten. De plinthoogtes zijn ook vast tussen 10 en 17,5 met stappen van 2,5cm.

http://www.schueller.de/d...er-C-Journal-DE-FR-NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Members only:

@twkr18526
Lastig jouw opstelling, zeker gezien de doorgang.
Persoonlijk zou ik de hoge kasten maar naar het midden van de woning halen, dus niet in de buurt van het raam. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk licht doorlaten. Eventueel iets bedenken met lage en hoge kasten? De hoge kasten zijn meestal maar 38cm diep en blokkeren minder het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 17:41
Om hier nog even op terug te komen:

Dit is het laatst ontvangen ontwerp van Bemmel & Kroon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EGijbIQRRCheToq6rmWU4HNC/medium.jpg

Met aanpassingen van de frontjes voor de hoge kast met koelkast (178 cm) zal het er zo uit kunnen zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OJc8BAACp17tSaiX4JvWp2BR/medium.jpg

Dit is nog een andere mogelijkheid wanneer we de ovens op dezelfde hoogte houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sQva6yFv5cNbaTFYUhIHJpwO/medium.jpg

Ik twijfel nog om de regalen weg te laten, maar deze zijn wel handig om even snel wat te kunnen pakken...

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Lassy op 30-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 10:24
Lassy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:57:

...
Ik vind persoonlijk de middelste het rustigst, niet te veel onderbroken lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_

[afbeelding]

Met aanpassingen van de frontjes voor de hoge kast met koelkast (178 cm) zal het er zo uit kunnen zien:
[afbeelding]

Dit is nog een andere mogelijkheid wanneer we de ovens op dezelfde hoogte houden:
[afbeelding]

Ik twijfel nog om de regalen weg te laten, maar deze zijn wel handig om even snel wat te kunnen pakken...

Ik vind het persoonlijk wel erg druk. Ik zie wel 6 verschillende soorten maten kastjes op zo’n relatief klein oppervlak.
Kun je niet ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld 2 maten blijft (hoogte cq breedte)?
Je hebt 3 laden onder de kookplaat, zou je hier niet bijvoorbeeld een kastdeur van kunnen maken met daarin een schuiflade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Welk merk keuken is dit, als dit geen Rotpunkt is (wat volgens Bemmel en Kroon niet op maat gemaakt kan worden)?

@keanu_ : We hebben zelf wat renders gemaakt van de koelkast in de ruimte tussen de keuken en eetruimte, maar dat wordt te druk en lijkt de keuken juist een aparte ruimte ipv een open keuken. Maar wellicht heeft Aswa straks een goed voorstel. Hun eerste suggestie was de muur naar de slaapkamer open te breken, maar dat gaat niet. Je kan dan geen 2 persoonbed en kledingkast meer kwijt in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@deeveej
Bedankt! Deze heeft ook onze voorkeur. We hopen echter dat dit mogelijk is (i.a.v. bevestiging adviseur).
Mocht maatwerk van de apparatenkast voor de ovens toch niet mogelijk zijn met een kaderfront, dan neigen we naar de onderste optie.

@keanu_
Het is allemaal 60 cm breed en bij Rotpunkt X13 zit je met een kaderfront aan bepaalde maten vast.
De koelkast wordt 178 cm en daar hebben ze geen enkel front voor (max 143 cm), dus die moet ook in twee delen. Met name voor de apparatenkasten ontkomt je er niet aan om daar verschillende fronthoogtes te moeten gebruiken ben ik bang.
Een lade achter een deur heb ik zelf nog niet gezien bij Rotpunkt, wel een besteklade in een uittrekkorf. Het lijkt ons echter niet praktisch wanneer je even snel een vork wilt pakken bijvoorbeeld (getest in de winkel).

@twkr18526
Dit is Rotpunkt X13. In eerste instantie was de adviseur er heel stellig in dat maatwerk van een apparatenkast voor ovens niet mogelijk is, maar na overleg met zijn monteurs schijnt er toch meer te kunnen. Het is mij helaas nog niet helemaal duidelijk wat er precies allemaal mogelijk is. Ik ben nog in afwachting van de laatste informatie wat dat betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Lassy op 09-07-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Maar zit je zo vast aan Rotpunkt als systeem dan? Waarom niet verder kijken als je wensen niet in het Rotpunkt X13 systeem toe te passen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
MAZZA schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:58:
Maar zit je zo vast aan Rotpunkt als systeem dan? Waarom niet verder kijken als je wensen niet in het Rotpunkt X13 systeem toe te passen zijn?
Rotpunkt is, zover ik weet, het enige merk die hoge kasten van 234 cm in het assortiment heeft. Deze sluiten mooi aan tot aan het plafond en i.c.m. met de 91 wandkasten levert dit ook de gewenste bergruimte op. Ook valt dan het ventilatiegat t.b.v. de afzuigkap mooi weg achter de kast.

Ik denk eerlijk gezegd dat je met de betreffende apparatenkasten bij alle systemen altijd onderbroken lijnen blijft houden. Ik ben nu op zoek naar de best mogelijk optie.

Het blijft ook een compromis tussen mooi en praktisch. Om dit perfect te krijgen kom je al snel op maatwerk/meubelbouw uit en dat laat ons budget niet toe ben ik bang.

[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 31-05-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dit is Rotpunkt X13. In eerste instantie was de adviseur er heel stellig in dat maatwerk van een apparatenkast voor ovens niet mogelijk is, maar na overleg met zijn monteurs schijnt er toch meer te kunnen. Het is mij helaas nog niet helemaal duidelijk wat er precies allemaal mogelijk is. Ik ben nog in afwachting van de laatste informatie wat dat betreft (die moet ik er bij de adviseur soms echt uittrekken...).
Het niet kunnen leveren van maatwerk heeft meestal te maken met de gekozen fronten. Waarschijnlijk koopt Rotpunkt het front in waardoor er geen maatwerk mogelijk is. Het aanpassen van de romp kan nagenoeg iedere fabrikant. Door te werken met standaard frontmaten, zoals te zien op je tekening, is "maatwerk" wel mogelijk.

Elke fabrikant kan trouwens een 234cm kast leveren door simpelweg en romp te leveren van 195cm met een romp van 39cm erbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Dit zou qua looks de ideale oplossing kunnen zijn, maar ik ben bang dat de magnetron dan net even te hoog staat voor mijn vrouw. Zij is 1,60 m lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t4UXLA83Gn0s8cyG33werYRd/medium.jpg

Wat denken jullie, zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lassy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:17:
... Rotpunkt is, zover ik weet, het enige merk die hoge kasten van 234 cm in het assortiment heeft. ...
Is dat bij Schmidt niet ook mogelijk?
Lassy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:36:
Dit zou qua looks de ideale oplossing kunnen zijn, maar ik ben bang dat de magnetron dan net even te hoog staat voor mijn vrouw. Zij is 1,60 m lang.

...
Lijkt mij vrij hoog, maar het ligt ook aan wat erin en eruit zal moeten.

[ Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 31-05-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

[afbeelding]

Lijkt op 2 60cm (hoogte) ovens? Wellicht dat 2x45cm of 1 om 1 beter zal werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
begintmeta schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Is dat bij Schmidt niet ook mogelijk?
Dat ziet er veelzijdig uit. Bedankt voor de tip. Ik ben alleen benieuwd of dat nog binnen ons budget gaat passen.
Lijkt mij vrij hoog, maar het ligt ook aan wat erin en eruit zal moeten.
Het is een combi dus zullen dat verschillende dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
RUFFNECK schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:51:
[...]

Lijkt op 2 60cm (hoogte) ovens? Wellicht dat 2x45cm of 1 om 1 beter zal werken dan?
Oven 60 en combi 45. Oven 45 wordt te klein. Wat bedoel je met 1 om 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

[afbeelding]

Combi zit zo veel te hoog, je vrouw verbrand haar arm aan de deur als ze iets eruit moet pakken.
Ik zou de optie met de lade van 39cm nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Lassy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Oven 60 en combi 45. Oven 45 wordt te klein. Wat bedoel je met 1 om 1?
1 om 1, wat je nu al hebt (60 om 45), op de tekening was het ff niet duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kapitein Merijn schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:58:
... Combi zit zo veel te hoog, je vrouw verbrand haar arm aan de deur als ze iets eruit moet pakken.. ..
Dat denk ik ook, mijn vrouw die een paar cm langer is kan uit de voeten met de 60cm oven die in onze keuken op 117cm zit (ongeveer), maar ondanks dat een 45cm oven een iets kortere klep zal hebben, en je eventueel een uitschuifrail hebt om de boel de oven uit te krijgen, zal het bij grotere/zwaardere zaken bij een hete klep op ~140cm (als ik het goed begrijp) zeer onhandig, vermoedelijk praktisch onmogelijk, worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@Kapitein Merijn & @begintmeta

Bedankt voor de input. Ik denk dat dit dan geen optie is. Het moet wel veilig blijven natuurlijk.

Ik ga weer lekker verder stoeien :) Wellicht vraag ik nog bij 1 andere leverancier een offerte aan die Schmidt kan leveren, want dat ziet er veelbelovend uit qua mogelijkheden/maatwerk. Ik heb nog geen idee in welke prijsrange die zitten. Iemand een idee wellicht?

[ Voor 40% gewijzigd door Lassy op 31-05-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Lassy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:22:
@Kapitein Merijn & @begintmeta

Bedankt voor de input. Ik denk dat dit dan geen optie is. Het moet wel veilig blijven natuurlijk.

Ik ga weer lekker verder stoeien :) Wellicht vraag ik nog bij 1 andere leverancier een offerte aan die Schmidt kan leveren, want dat ziet er veelbelovend uit qua mogelijkheden/maatwerk. Ik heb nog geen idee in welke prijsrange die zitten. Iemand een idee wellicht?
Schmidt is een mooi merk met oa. dikker plaatmateriaal voor de kasten en scharnierwerk van Blum.
De prijs zal vermoedelijk iets hoger liggen dan Rotpunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben nog druk zoekende naar een andere leverancier Dan next voor kastjes van meer dan 80cm hoog. Iemand nog tips?

Lijkt best een uitdaging te zijn om >76 uit te komen. Dat terwijl IKEA inmiddels ook al standaard 80cm levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:48:
Ben nog druk zoekende naar een andere leverancier Dan next voor kastjes van meer dan 80cm hoog. Iemand nog tips?

Lijkt best een uitdaging te zijn om >76 uit te komen. Dat terwijl IKEA inmiddels ook al standaard 80cm levert.
Dat is best lastig inderdaad.
Het gros van de leveranciers werkt met een rastermaat van 13cm waardoor je veelal uitkomt op kasten van 78cm hoog.
Nolte heeft wel kasten van 90cm hoog. Met een plint van 5cm eronder ziet dat erg gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Kapitein Merijn schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Schmidt is een mooi merk met oa. dikker plaatmateriaal voor de kasten en scharnierwerk van Blum.
De prijs zal vermoedelijk iets hoger liggen dan Rotpunkt.
Rotpunkt werkt ook met Blum.
Hoe dik is het plaatmateriaal van Schmidt? Ik kan het zo snel niet vinden in de brochure.
Rotpunkt heeft 19 mm dikke bodems + legplanken en rugwanden van 8 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:04:
[...]

Dat is best lastig inderdaad.
Het gros van de leveranciers werkt met een rastermaat van 13cm waardoor je veelal uitkomt op kasten van 78cm hoog.
Nolte heeft wel kasten van 90cm hoog. Met een plint van 5cm eronder ziet dat erg gaaf uit.
Ohja, vergeten te melden. Nolte gaan we zeker ook een offerte van opvragen. Lijkt wel een stapje lager te liggen dan Next, ook qua gevoel in de scharnieren en lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:13:
[...]

Ohja, vergeten te melden. Nolte gaan we zeker ook een offerte van opvragen. Lijkt wel een stapje lager te liggen dan Next, ook qua gevoel in de scharnieren en lades.
Klopt, Nolte kan je beter vergelijken met Schüller C. Waar overigens niks mis mee is.
Lassy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:07:
[...]

Rotpunkt werkt ook met Blum.
Hoe dik is het plaatmateriaal van Schmidt? Ik kan het zo snel niet vinden in de brochure.
Rotpunkt heeft 19 mm dikke bodems + legplanken en rugwanden van 8 mm.
:X
Heb al even geen Rotpunkt meer gezien. Als dat het geval is maakt het geen verschil. Beide merken hebben ook de binnenkant van de kasten in kleur geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 31-05-2018 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1984
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 13:40
Ik zou het linker gedeelte anders doen als je voor een strakker raster wilt gaan. Neem een aparte vriezer en koelkast van 120 of 140 cm en zet daarboven de combi ovens. Daarboven een kast tot aan plafondhoogte.

Als je vrouw niet zo groot is zou ik voor 120 gaan. Dat is ruim zat voor elk apparaat en kan je goed bij de ovens. Je hebt ook natuurlijk nog een plint waarmee je kan variëren in de hoogte.

[ Voor 31% gewijzigd door mb1984 op 31-05-2018 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@mb1984 Ga ik naar kijken. Bedankt voor de suggestie!

edit:

Met een nishoogte van 120 cm zit je aan een deur van 130 cm. Dit is met een plint van 10cm 140 cm en dus alsnog te hoog.
Met lagere nishoogtes wordt de koelkast weer te klein (minimaal 200 liter).

[ Voor 72% gewijzigd door Lassy op 01-06-2018 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:13:
[...]

Voordat wij de NEXT keuken hadden uitgekozen waren we bij Grando in Waddinxveen geweest. Daar kon je keukens op maat laten maken door hun timmerman. Zag er mooi uit. Indeling en kleur van echt houten kasjes je kan het zo bont maken als je wilt.
De prijs is ook wel wat hoger, maar dan heb je wel een unieke keuken die geen ander heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
goedemorgen allemaal,

Na lange tijd dit forum gelezen te hebben, zijn we eindelijk zo ver dat we een bericht kunnen plaatsen.

Graag jullie advies over de volgende prijsindicatie/offerte voor een Schuller C keuken van Superkeukens.
Het is voor een nieuwbouwwoning met oplevering in Q4 2019.

De offerte behelst levering en montage van een keuken met grijplijsten, 3 werkbladen en een heetwaterkraan met boiler. Montage van apparatuur, die nog uitgezocht moet worden, is inbegrepen.
Het ontwerp omvat 9 kasten, met kasten van 162 en 78cm hoog, excl 12 cm plint.
De frontjes zijn mat, volledig gelakt.

wand van 5 kasten van rechts naar links:
  • spoelkast 50 cm met 3 in 1 kraan.
  • 60 cm front voor vaatwasser
  • een 40 bij 162 cm hoge voorraadkast met lades
  • 2 hoge kasten van 60 bij 162 cm voor dubbele stoom en combi oven en een inbouw koelvries-combi aan het einde.
  • composiet werkblad van 90 cm en rand van 2 cm
kookschiereiland van 4 onderkasten:
  • 2 x maal 90 bij 60 cm diepe onderkasten met 3 aparte lades - kookplaat in het midden.
  • 2 maal 90 bij 35 cm ondiepe onderkasten met 2 planken.
  • 1 besteklade
  • Twist dubbel stopcontact in werkblad
  • composieten werkbladen van 180cm met op het eind een 6 cm dik kunststof eiken "blok" voor een ontbijt/bar dat 35 cm uitsteekt.
We hebben nog plannen om langs langs de showrooms van AEG en Siemens/Bosch te gaan.
We verwachten dat er nog €4/5k bij komt voor apparatuur, die we zelf aan zullen schaffen.

We weten dat er nog ruimte zit in de prijs, maar hoe groot is die?
Graag jullie reactie op dit prijsvoorstel van € 10.700,-

[ Voor 9% gewijzigd door NNCi op 05-06-2018 23:26 . Reden: verouderde links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimme amateur
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-04-2021
Iemand bekend met Lacklaminat? Wat is de kwaliteit daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 17:02
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik neem aan dat de afmetingen op de plattegrond niet kloppen of wel?
Een afzuigkap die voorbij het werkblad steekt zou ik persoonlijk nooit willen. Ik zou de kookplaat en afzuigkap 40cm naar links schuiven zodat ze op het hart van de 2 kasten komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Kapitein Merijn schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:22:
[...]

Ik neem aan dat de afmetingen op de plattegrond niet kloppen of wel?
Een afzuigkap die voorbij het werkblad steekt zou ik persoonlijk nooit willen. Ik zou de kookplaat en afzuigkap 40cm naar links schuiven zodat ze op het hart van de 2 kasten komen te liggen.
Klopt, dat moet inderdaad nog aangepast qua afmetingen. Ook zit er direct rechts een muur naast de afzuigkap. Ik zie je punt qua esthetiek, maar dan mis je wel weer werkblad en houd je rechts van de kookplaat loze ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
deejaylethal schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:08:
[...]

Klopt, dat moet inderdaad nog aangepast qua afmetingen. Ook zit er direct rechts een muur naast de afzuigkap. Ik zie je punt qua esthetiek, maar dan mis je wel weer werkblad en houd je rechts van de kookplaat loze ruimte over.
Hebben jullie geen koffiemachine, waterkoker of blender? Deze kan je nu nergens anders kwijt dan midden op je werkgedeelte. Hetzelfde geld voor vuile vaat. I know, vaatwasser enzo. In de praktijk wil het alleen wel eens voorkomen dat die vol staat of je simpelweg geen zin hebt om hem in te ruimen.
Even een potje kruiden of soeplepel langs de kookplaat leggen is er nu ook niet bij. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kwetsbaarheid van het composiet....Dit blad wil je echt niet zelf monteren, het breekt al als je ernaar kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 03-06-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Reinier

\o/

Hoe is de ruimte verder? Kan je verder naar rechts? Volgens de plattegrond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Kapitein Merijn schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:53:
[...]
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kwetsbaarheid van het composiet....Dit blad wil je echt niet zelf monteren, het breekt al als je ernaar kijkt.
Wat bedoel je daarmee?
We verplaatsen m trouwens naar het midden, lijkt ons inderdaad beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
deejaylethal schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:31:
[...]

Wat bedoel je daarmee?
We verplaatsen m trouwens naar het midden, lijkt ons inderdaad beter
Als je de kookplaat rechts zou laten liggen blijft er veel te weinig “vlees” over. Een 80cm kookplaat heeft meestal een sparing nodig van 75/76 x 49cm. Je zou dan rechts van de kookplaat slechts 4cm blad overhouden, dat is wel erg weinig. Een recht blad met kookplaat en spoelbak sparing, en ook nog massief, is sowieso erg breukgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Kapitein Merijn schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Als je de kookplaat rechts zou laten liggen blijft er veel te weinig “vlees” over. Een 80cm kookplaat heeft meestal een sparing nodig van 75/76 x 49cm. Je zou dan rechts van de kookplaat slechts 4cm blad overhouden, dat is wel erg weinig. Een recht blad met kookplaat en spoelbak sparing, en ook nog massief, is sowieso erg breukgevoelig.
Ik snap m. Maar ik neem aan dat zodra dit geplaatst is, de kans op breken nihil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Bij 2 keukenzaken stelden ze voor om het werkblad in 2 delen te doen. Begrijpelijk als de lengte groter is dan 3m. Het netjes afgewerkt worden gaven ze aan, dat het bijna onzichtbaar is. In de winkel hadden ze dat niet.

Weten jullie of dit echt kan? Misschien voorbeelden? Kan het niet vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
twkr18526 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:11:
Bij 2 keukenzaken stelden ze voor om het werkblad in 2 delen te doen. Begrijpelijk als de lengte groter is dan 3m. Het netjes afgewerkt worden gaven ze aan, dat het bijna onzichtbaar is. In de winkel hadden ze dat niet.

Weten jullie of dit echt kan? Misschien voorbeelden? Kan het niet vinden op google.
Het mooiste is om de naad onder de kookplaat te leggen, je ziet dan alleen een naadje aan de voor- en achterzijde van de kookplaat. Ze frezen aan beide zijden een klein facet zodat een visbekje ontstaat, deze word vervolgens afgekit.
Er zijn overigen wel composiet platen van 320cm.
deejaylethal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Ik snap m. Maar ik neem aan dat zodra dit geplaatst is, de kans op breken nihil is?
Dat klopt. Als hij erop ligt ( en je er niet op gaat staan) gebeurt er niks mee.
Met erop leggen gewoon opletten dat je het blad niet vast pakt ter hoogte van de sparingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Ik ben opzoek naar een keuken met kunststof houtlook fronten in het zwart. Dit noemt men 'Sherwood black' en wordt blijkbaar alleen gemaakt (of ingekocht) door Ballerina, Keller of Rotpunkt. Ik heb een prijsopgave van al deze drie merken, maar de informatie die ik over deze merken krijgt is volledig tegenstrijdig.
  • Bij Küchenhaus Ekelhoff is gezegd dat Ballerina vergelijkbaar is met Schüller C2/C3. Ergens anders werd gezegd dat Keller beter is dan Ballerina en dat Rotpunkt minder goed is.
  • Een verkoper die zowel Keller als Ballerina verkoopt zegt dat Ballerina beter is dan Keller, onder andere vanwege het dikkere spaanplaat en geschroefde achterkanten, en dat Rotpunkt goedkoper maar ook minder goed is.
  • Een Rotpunkt verkoper zegt dat Keller slechter is en heeft ook laten zien dat het spaanplaat van een Rotpunkt dikker is en de achterkanten zeer stevig zijn en geschroefd worden.
De fronten zijn identiek en de keuken krijgt verder geen speciale design details wat het ene merk wel heeft, maar het andere niet.

Simpelweg maar voor de goedkoopste gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:54

jeka

Support your local club.

Wij zijn voor de Ballerina gegaan omdat we die mooier vonden. Besteld bij hoppe keukens in Leer (DE).

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
My-life schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:31:
Ik ben opzoek naar een keuken met kunststof houtlook fronten in het zwart. Dit noemt men 'Sherwood black' en wordt blijkbaar alleen gemaakt (of ingekocht) door Ballerina, Keller of Rotpunkt. Ik heb een prijsopgave van al deze drie merken, maar de informatie die ik over deze merken krijgt is volledig tegenstrijdig.
  • Bij Küchenhaus Ekelhoff is gezegd dat Ballerina vergelijkbaar is met Schüller C4. Ergens anders werd gezegd dat Keller beter is dan Ballerina en dat Rotpunkt minder goed is.
  • Een verkoper die zowel Keller als Ballerina verkoopt zegt dat Ballerina beter is dan Keller, onder andere vanwege het dikkere spaanplaat en geschroefde achterkanten, en dat Rotpunkt goedkoper maar ook minder goed is.
  • Een Rotpunkt verkoper zegt dat Keller slechter is en heeft ook laten zien dat het spaanplaat van een Rotpunkt dikker is en de achterkanten zeer stevig zijn en geschroefd worden.
De fronten zijn identiek en de keuken krijgt verder geen speciale design details wat het ene merk wel heeft, maar het andere niet.

Simpelweg maar voor de goedkoopste gaan?
Tristar heeft dat front ook in het assortiment. Wellicht heb je nog een winkel in de buurt waar dat verkocht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Afgelopen week twee offertes gekregen voor een Pronorm en Hacker Systemat keuken gekregen. De Hacker is volledig gelakt AV6000. De tekeningen niet meegekregen dus hieronder een samenvatting en eigen schets.
  • 3,8m lage kasten en composiet werkblad
  • 1,8m hoge kasten + 1,2 laag andere kant
  • € 8.900 kasten
  • € 7.500 apparatuur
  • € 2.300 werkblad
  • € 1.400 montage
  • € 19.000 totaal (met korting)
  • Oven: Siemens IQ500
  • Magnetron/Stoom: Siemens IQ500
  • Kookplaat: Bora basic
  • Vaatwasser: Siemens IQ300
  • Koelkast: Siemens IQ300
  • Vriezer: Siemens IQ500
Er was nog ruimte voor onderhandeling. Wat vinden jullie hiervan? Sowieso zie je dat beide zaken verschillende prijzen hanteerden voor dezelfde apparaten. De gelakte Systemat is toch interessant tov geplakt plastic. Wat is haalbaar qua richtprijs? (Laat maar weten als ik meer info moet plaatsen. Ik probeer het voor nu overzichtelijk te houden.)

Eigen keukenschets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Wie heeft er ervaring met het laten plaatsen van een gietvloer? Is dat een beetje te doen en te betalen in een smalle keuken (4m2 vloeroppervlak)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
deejaylethal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:07:
Wie heeft er ervaring met het laten plaatsen van een gietvloer? Is dat een beetje te doen en te betalen in een smalle keuken (4m2 vloeroppervlak)?
Hoeveel vloer kun je straks zien? :?

Van dat geld kun je beter een mooie tegelvloer of iets keramisch op de vloer leggen op dat deel dat je kunt zien. Als je zelf een tegelvloer kunt leggen, ben je in dat geval honderden euro's goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
twkr18526 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:04:
Afgelopen week twee offertes gekregen voor een Pronorm en Hacker Systemat keuken gekregen. De Hacker is volledig gelakt AV6000. De tekeningen niet meegekregen dus hieronder een samenvatting en eigen schets.
  • € 8.000 kasten
  • € 7.000 apparatuur
  • € 2.000 werkblad
  • € 1.000 montage
  • € 18.000 totaal
Er was nog ruimte voor onderhandeling. Wat vinden jullie hiervan? Sowieso zie je dat beide zaken verschillende prijzen hanteerden voor dezelfde apparaten. De gelakte Systemat is toch interessant tov geplakt plastic. Wat is haalbaar qua richtprijs? (Laat maar weten als ik meer info moet plaatsen. Ik probeer het voor nu overzichtelijk te houden.)

[afbeelding]
Als je geen tekening mee krijgt zou ik uberhaupt niet verder gaan met die firma maar goed.

De prijs van de Systemat kasten ligt veel te hoog.
Uitgaande van een greeploze keuken ligt de bruto prijs van de kasten op ca. 7000-8000 euro. Beetje afhankelijk van de zijwanden die toegepast worden. Hier kan nog zeker 30-35% van de prijs af.
Prijs van het blad en de montage is prima. Apparaten kan je zelf opzoeken op het web, voor mijn gevoel is die prijs ook aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:14:
[...]
De prijs van de Systemat kasten ligt veel te hoog.
Uitgaande van een greeploze keuken ligt de bruto prijs van de kasten op ca. 7000-8000 euro. Beetje afhankelijk van de zijwanden die toegepast worden. Hier kan nog zeker 30-35% van de prijs af.
Prijs van het blad en de montage is prima. Apparaten kan je zelf opzoeken op het web, voor mijn gevoel is die prijs ook aan de hoge kant.
Apparaten heb ik dezelfde als bij Aswa en die hanteren scherpe prijzen. Hier kan misschien +- 1000 af. (Ze rekenen bijv €350 voor een Bora afvoerbuis, en standaard 2-300 meer dan Aswa voor exact dezelfde apparaten). Aswa biedt overigens Pronorm aan (€7.500 voor de kasten).

De dure delen van de kasten zijn volgens mij de lades:
  • 3x 1,2m lage kasten
  • 1x 80cm lage kast
De ‘goedkopere’ kasten zijn:
  • 3x hoge kasten zonder lades tbd koelkast/vriezer
  • Lage kast voor vaatwasser
In totaal voor 8900 (8k was een typefout, ik heb de juiste bedragen nu aangepast). De zijwanden zijn afdekpanelen eveneens in gelakt en de rvs greeplijsten worden doorgetrokken aan de zijkant.

Is een gelakte Hacker beter dan een Pronorm met plak kunststof? We moeten een andere keukenzaak vinden met Hacker ter vergelijking.

[ Voor 8% gewijzigd door twkr18526 op 05-06-2018 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-06 16:25

kgl

Wij betalen net iets minder dan 7000 euro voor de meubels van onze systemat AV6000 keuken. Dit gaat om 6 lage kasten 78 cm (1x 80, 1x 125 le mans, 2x 60 met drie lades, 1x 100 met drie lades en 1x 100), drie 156 cm hoge kasten, waarvan 1x tandem zwenkkorf, en 1x vaatwasserdeur. Alles afgewerkt met gelakte systeem wanden en plinten. En lades metro glas afgewerkt. Dit gaat om keuken met grepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
kgl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:46:
Wij betalen net iets minder dan 7000 euro voor de meubels van onze systemat AV6000 keuken. Dit gaat om 6 lage kasten 78 cm (1x 80, 1x 125 le mans, 2x 60 met drie lades, 1x 100 met drie lades en 1x 100), drie 156 cm hoge kasten, waarvan 1x tandem zwenkkorf, en 1x vaatwasserdeur. Alles afgewerkt met gelakte systeem wanden en plinten. En lades metro glas afgewerkt. Dit gaat om keuken met grepen.
Tx voor deze info. Dan zitten ze bij mij enorm hoog qua prijzen. Vandaar dat ze zeiden dat er nog wat van af kon. Mag ik vragen bij welke zaak je bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-06 16:25

kgl

DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Wij hebben een Caressi kraan en spoelbak geoffreerd gekregen. Hoe is dat qua kwaliteit? Of is Franke echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
twkr18526 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:06:
[...]

Tx voor deze info. Dan zitten ze bij mij enorm hoog qua prijzen. Vandaar dat ze zeiden dat er nog wat van af kon. Mag ik vragen bij welke zaak je bent geweest?
Ik zoog de prijzen niet uit m’n duim hoor :p
8900€ is echt teveel, trek daar maar gerust 35% vanaf.
Je weet dat Systemat ook een laklaminaat front heeft? Dat is zou een eerlijker vergelijk zijn met de Pronorm. De Systemat zou evengoed wel mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerika_lover
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-08-2021
deejaylethal schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:41:
Wij hebben een Caressi kraan en spoelbak geoffreerd gekregen. Hoe is dat qua kwaliteit? Of is Franke echt beter?
Dat vraag ik mijn eigen ook af. In mijn offerte staat het merk JOB genoemd (Kuchen Direct). Ik kan geen echt verschil ontwaren in de bakken van Lorreine, Caressi, Franke en andere merken. Gewoon voor de goedkoopste gaan ?

Zelfde heb ik gezien bij badkamermeubeltjes. Mijn meubeltje komt bij de Praxis vandaan voor 300,- euro, maar exact dezelfde vorm zag ik bij een badkamerzaak voorbij komen onder een ander label voor 1000,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
Vraagje in hoeverre klopt de volgende richtlijn bij de bepaling van de prijs van een keukenofferte

40% voor de kasten
40% voor apparatuur
20% voor werkblad.

wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
NNCi schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:29:
Vraagje in hoeverre klopt de volgende richtlijn bij de bepaling van de prijs van een keukenofferte

40% voor de kasten
40% voor apparatuur
20% voor werkblad.

Tja, ligt eraan bij wat voor zaak je langsgaat.
Zijn genoeg netto boeren tegenwoordig, maar de DMG maffia (met bovenstaande “acties/kortingen” heb je nog genoeg.
Richtlijnen zijn er niet, enkel common sense hoeveel je zelf denkt dat de keuken waard is. Dit kun je van tevoren goed uitzoeken op sites door offertes op te vragen (123apparatuur, keukenkastenfabriek etc).

[ Voor 9% gewijzigd door keanu_ op 06-06-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
NNCi schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:29:

40% voor de kasten
40% voor apparatuur
20% voor werkblad.

ligt aan teveel factoren:
glazen deurtjes/ apothekerskasten?
siemens of andere apparatuur?
keramisch werkblad of hout?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik lees al een poosje mee en binnenkort mogen wij ook een keuken uitkiezen.
Het is voor een nieuwbouwhuis en de oplevering laat nog even op zich wachten. Sterker nog..de bouw moet nog beginnen maar we moeten snel al knopen doorhakken betreft de ruwbouw en leidingwerk.

Nu worden we geadviseerd om naar het keukenwarenhuis te gaan in ter aar.
Zelf wordt ik niet heel blij van de site en zie ik bijna alleen maar witte keukens met zwart blad. En dat vind ik echt niet mooi. Maar mij werd verzekerd dat ze wel degelijk meer keus hebben.

Heeft iemand ervaring met deze zaak?
En hoe is de prijs/kwaliteit? Valt er wat te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:52
Iemand enig idee waar Next125 bij hoort? https://www.next125.de/nl/

Ik zie kenmerken van Hacker etc...maar wellicht komt dit ook idd uit dezelfde fabriek?

Of is het van geheel andere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GustavSan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:43:
Iemand enig idee waar Next125 bij hoort? https://www.next125.de/nl/

Ik zie kenmerken van Hacker etc...maar wellicht komt dit ook idd uit dezelfde fabriek?

Of is het van geheel andere kwaliteit?
Schuller, volgens mij ook in topic genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:52
MikeyMan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Schuller, volgens mij ook in topic genoemd...
Ja, suf. Je hebt gelijk. Ik zag het merk nu ook in het lijstje terugkomen. Vergelijkbaar dus met onze Hacker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:44:
[...]

Ik zoog de prijzen niet uit m’n duim hoor :p
8900€ is echt teveel, trek daar maar gerust 35% vanaf.
Je weet dat Systemat ook een laklaminaat front heeft? Dat is zou een eerlijker vergelijk zijn met de Pronorm. De Systemat zou evengoed wel mijn voorkeur hebben.
Haha, dat dacht ik zeker ook niet. Nu ik lees dat iemand meer kasten heeft gekregen voor minder dan €7000, is dat zelfs nog scherper dan ik dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is nu prijs technisch/kwaliteit een goed blad? Moet heel goed tegen vocht kunnen en gemakkelijk vlekken kunnen verwijderen

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Christiano007 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:56:
Wat is nu prijs technisch/kwaliteit een goed blad? Moet heel goed tegen vocht kunnen en gemakkelijk vlekken kunnen verwijderen
Eentje van keramiek. Ik ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Yes, keramiek. Ik vind het geweldig, goed schoon te maken, geen vlekken die intrekken, gewoon hete pannen erop etc etc. Je kan er ook gewoon op snijden (je groenten etc) als je wilt :P (doe ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Maar keramiek is erg prijzig ? We gaan morgen eens informeren voor een keuken en hebben een budget van +- 8500 . En het zou mooi zijn als montage in deze prijs zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

twkr18526 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:04:
  • € 8.900 kasten
  • € 7.500 apparatuur
  • € 2.300 werkblad
  • € 1.400 montage
  • € 19.000 totaal (met korting)

[afbeelding]
Dat kan volgens mij wel voor iets minder. Voor Systemat kan ik je aanraden om eens bij Faber in Nordhorn te gaan praten. Ze boden mij met afstand de beste prijs. Ik ben uiteindelijk toch voor een ander merk gegaan vanwege de kasthoogte maar als ik bij Systemat was gebleven had ik hem zeker daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Laatst online: 04:00

HerrJP

!!!!!

Na een jaar zoeken hebben we dan toch eindelijk een keuken gekocht (daarover later meer) en nu loop ik toch tegen een uitdaging aan.

Het schiereiland (1,20x2,70) krijgt stollen van 8mm en zodoende wilden we ook een blad van 8mm. Na wat puzzelen kwamen we op dekton uit, mooi spul! Helaas belt de keukenverkoper me net dat de leverancier die 8mm toch niet aandurft ivm breekbaarheid... Je vraagt je af waarom ze het dan uberhaupt in het assortiment hebben zitten maar dat terzijde.

Heeft 1 van jullie stiekem misschien wel een 8mm dekton blad? Ik krijg namelijk het idee dat het blad mij om een andere reden onthouden wordt.

Iemand ervaring met andere materialen die ook dergelijk dun kunnen worden geleverd?

@twkr18526 exact dezelfde ervaring als @DJT. Uiteindelijk ook elders gekocht ivm bepaalde wensen maar Faber was veruit de goedkoopste. Ik heb een offerte naar ze gemaild en kreeg de volgende dag keurig een prijs van ze.

[ Voor 13% gewijzigd door HerrJP op 06-06-2018 23:28 ]

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

deejaylethal schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:41:
Ik weet niet waar Caressi in het spectrum te plaatsen is. In de topkeukens kom ik telkens Blanco tegen, en online zie ik ook dat hun spoelbakken een stukje duurder zijn dan bijvoorbeeld Franke. Franke wordt volgens mij beschouwd als 'goed spul'. Het verschil zit 'm volgens mij in kwaliteit/dikte van het gebruikte materiaal en de maatvastheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

unezra schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Daarom zijn wij dus in zee gegaan met een wat kleiner, min of meer lokaal bedrijf. Maar wel een die al -tig jaar bestaat, in die regio behoorlijk bekend is en volledig met eigen personeel werkt.

We zitten voor hen behoorlijk uit de regio (ze zitten in de Achterhoek, wij in de provincie Utrecht) en "even de offerte bespreken" betekend voor ons dik een uur enkele reis in de auto. Maar het is het waard. Nog 1 of 2 gesprekken daar en we zijn rond en verwachten midden januari keuken, badkamer en toilet te renoveren. (Waarbij we overigens Ikea kastjes hebben gekocht vanwege de lage plinthoogte en kleur die we mooier vinden.)

Moet wel zeggen dat het een bedrijf is waar we niet zo snel uit onszelf terecht waren gekomen. Mijn schoonouders hebben daar hun keuken en badkamer door laten plaatsen. Dan zijn de lijntjes weer wat korter. (Het bedrijf is ook zo klein dat als we daar komen, ze echt weten wie we zijn *en* wie de ouders van vrouwlief zijn. Dat is fijn. Prijstechnisch lijken ze niet bijzonder hoog te zitten. Gewoon een eerlijke prijs voor eerlijk werk en met een forse tijdsinvestering van hun kant om het echt goed te krijgen.)
Er kwam een like voorbij op deze post, maar ik realiseer me dat het juist met dit bedrijf is afgeknapt.
Ze kwamen bijna 2x boven budget uit met als belangrijkste reden: "Ja, we kunnen ons dit veroorloven. Het gaat goed met de bouw."

Inmiddels hebben we opnieuw een lokale aannemer gevonden, deze keer uit de regio. Alles nog een keer nagerekend en we komen nu uit op bijna 10% boven budget. Da's acceptabel.

Kortom, "dat bedrijf uit de achterhoek" mag het lekker uitzoeken met zichzelf.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Laatst online: 23:11
Pink confetti schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:12:
Ik lees al een poosje mee en binnenkort mogen wij ook een keuken uitkiezen.
Het is voor een nieuwbouwhuis en de oplevering laat nog even op zich wachten. Sterker nog..de bouw moet nog beginnen maar we moeten snel al knopen doorhakken betreft de ruwbouw en leidingwerk.

Nu worden we geadviseerd om naar het keukenwarenhuis te gaan in ter aar.
Zelf wordt ik niet heel blij van de site en zie ik bijna alleen maar witte keukens met zwart blad. En dat vind ik echt niet mooi. Maar mij werd verzekerd dat ze wel degelijk meer keus hebben.

Heeft iemand ervaring met deze zaak?
En hoe is de prijs/kwaliteit? Valt er wat te onderhandelen?
Dit is wel DMG, adverteren al minimaal 5 jaar met "keukens voor half geld". Hebben een hoog "alleen als je nu tekent kan ik deze p4ijs hanteren".

Als je je dat bewust bent kan kijken geen kwaad, maar ik ben er 1 keer geweest en daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
HerrJP schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:25:
Na een jaar zoeken hebben we dan toch eindelijk een keuken gekocht (daarover later meer) en nu loop ik toch tegen een uitdaging aan.

Het schiereiland (1,20x2,70) krijgt stollen van 8mm en zodoende wilden we ook een blad van 8mm. Na wat puzzelen kwamen we op dekton uit, mooi spul! Helaas belt de keukenverkoper me net dat de leverancier die 8mm toch niet aandurft ivm breekbaarheid... Je vraagt je af waarom ze het dan uberhaupt in het assortiment hebben zitten maar dat terzijde.

Heeft 1 van jullie stiekem misschien wel een 8mm dekton blad? Ik krijg namelijk het idee dat het blad mij om een andere reden onthouden wordt.

Iemand ervaring met andere materialen die ook dergelijk dun kunnen worden geleverd?

@twkr18526 exact dezelfde ervaring als @DJT. Uiteindelijk ook elders gekocht ivm bepaalde wensen maar Faber was veruit de goedkoopste. Ik heb een offerte naar ze gemaild en kreeg de volgende dag keurig een prijs van ze.
8mm materiaal is de basis voor opgedikte bladen. Hier word altijd in verstek een rand onder gezet van 2-10cm. De verstek rand zorgt er dan voor dat het blad niet meer kan doorbuigen.
Massieve Dekton bladen worden gemaakt van 12 of 20mm platen.

Als je voor een massief blad gaat van Dekton laat ze dan vragen of de kleur leverbaar is uit de nieuwe productie. Deze platen zijn namelijk door en door gekleurd. Bij de oude platen heb je bijvoorbeeld een effen grijzen rand bij een beton-look oppervlak.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-06-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

HerrJP schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:25:

Wij hebben een glazen werkblad van 10 mm dik, wellicht is 8 mm dik ook mogelijk, maar dat durf ik zo niet te zeggen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Laatst online: 04:00

HerrJP

!!!!!

@Kapitein Merijn Goede tip! ik zal eens navragen of de kleur door en door is. We kunnen hoog en laag springen maar de gevraagde 8mm wordt niet geleverd, alternatief is 12mm.

@SpongeRob Glas was ons initiële plan, uiteindelijk zijn we daar vanaf gestapt ivm de stootgevoeligheid. Inmiddels is ook de uitstraling van de keuken veranderd waardoor glas niet goed meer in het plaatje past. Maar thanks voor het meedenken!

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
[b]Kapitein Merijn schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:23:
8mm materiaal is de basis voor opgedikte bladen. Hier word altijd in verstek een rand onder gezet van 2-10cm. De verstek rand zorgt er dan voor dat het blad niet meer kan doorbuigen.
Massieve Dekton bladen worden gemaakt van 12 of 20mm platen.
@HerrJP In reactie op je eerdere vraag en Kapitein Merijns reactie hierboven: ik begreep van de heren van Natuursteenstunter dat Dekton inderdaad wél massieve bladen van 8mm dik levert. Ik heb daar zelf net ook een wat exotischer blad besteld, en ben ook bij hun uitgekomen omdat ze minder moeilijk deden over lastige verstekhoeken en dunne stolwanden. Daar eens aankloppen?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
DaWayne schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:30:
[...]

Dit is wel DMG, adverteren al minimaal 5 jaar met "keukens voor half geld". Hebben een hoog "alleen als je nu tekent kan ik deze p4ijs hanteren".

Als je je dat bewust bent kan kijken geen kwaad, maar ik ben er 1 keer geweest en daar blijft het bij.
keukenwarenhuis en DMG hebben geen enkele band met elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Laatst online: 23:11
Ice82 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:54:
[...]
keukenwarenhuis en DMG hebben geen enkele band met elkaar!
Hmm, ik denk dat je idd gelijk hebt. Laat ik het dan zo zeggen, ze maken gebruik van dezelfde "verkoopmethode". Na ons bezoek aldaar besloot mijn vrouw niet meer mee te gaan naar keukenleveranciers 8)7 , of ik het zelf maar wilde oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 09:02
DJT schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:25:
[...]

Ik weet niet waar Caressi in het spectrum te plaatsen is. In de topkeukens kom ik telkens Blanco tegen, en online zie ik ook dat hun spoelbakken een stukje duurder zijn dan bijvoorbeeld Franke. Franke wordt volgens mij beschouwd als 'goed spul'. Het verschil zit 'm volgens mij in kwaliteit/dikte van het gebruikte materiaal en de maatvastheid.
Wij hebben een Caressi erin en volgens mij is het gelijk aan Franke. Bij sommige spoelbakken lijkt het ook echt alsof ze ander naamplaatje en misschien net iets andere afvoer eronder hebben. Maar goed als dat maar dicht is dan kijk je daar ook nooit meer naar.

Let bij een spoelbak wel op de ronding van de hoeken, rechte hoeken krijg je nooit meer schoon :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wij hebben al jaren een spoelbak met rechte hoeken. Bewust voor gekozen. Schoonmaken is niet zo'n punt, af en toe de afwasborstel erlangs is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wij hebben ook een spoelbak met rechte hoeken. Ik zou het niet nemen als ik zelf de keuken had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:42

Barbas

Gallego!

Christiano007 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:16:
Maar keramiek is erg prijzig ? We gaan morgen eens informeren voor een keuken en hebben een budget van +- 8500 . En het zou mooi zijn als montage in deze prijs zit.
Is het gelukt? Wij willen ook de keuken gaan vervangen en zitten ongeveer met hetzelfde budget...

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:48:
Wij hebben ook een spoelbak met rechte hoeken. Ik zou het niet nemen als ik zelf de keuken had gekocht.
Ik vind het wel mooi maar we hebben het ook niet genomen want we hebben het wel eens in een vakantiehuis gehad. Het huis was nieuw maar de kalk bleef al mooi in de hoeken hangen en je bleef maar bezig om ervoor te zorgen dat er geen vuil achterbleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Barbas schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Is het gelukt? Wij willen ook de keuken gaan vervangen en zitten ongeveer met hetzelfde budget...
Yes.

Zal vanavond even wat plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
jeka schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:36:
Wij zijn voor de Ballerina gegaan omdat we die mooier vonden. Besteld bij hoppe keukens in Leer (DE).
Wat vonden jullie er mooier aan?
Pagina: 1 ... 50 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1