Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Laurences schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:41:
Over inductieplaten met afzuiging is al veel geschreven en gekozen. In voorgaande reacties las ik dat velen van jullie voor de Novy One hebben gekozen. Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen (geluid, afzuigkracht) van dit systeem. Een alternatief voor ons zou de Miele KMDA 7774 zijn, echter lees ik op duitse fora dat dit systeem zeer gevoelig is, en meestal op volle kracht moet draaien om voldoende zuigkracht te produceren. Graag wacht ik jullie reacties af!

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik krijg begin oktober de Miele kmda 7774FL gemonteerd, ik heb hem al thuis liggen)hij is echt super strak en netjes. Ik zal wel even een reactie achterlaten over mijn bevindingen. Het ontwerp vind ik wel super strak van de Miele, en zeer gemakkelijk om schoon te maken. Ik krijg hem ook met recirculatiesysteem, ik zal een review van dit systeem hier ook achter laten. Ik ben zelf zeer benieuwd naar het systeem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
cryptapix schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:53:
@NG00 mooie keuken! Was het prijsverschil met Nuva en ASWA erg groot?
Bij Aswa kwamen we op 17K uit, maar deze offerte was zelfs iets minder uitgebreid. Bij Aswa hadden we een 2cm dik composiet blad (meerprijs voor 4cm was 800 euro), een quooker pro3-vac chrome ipv combi+ steel, geen afvalsysteem, goedkopere wasbak en nog wat kleine dingen niet. Als ik dat er even bij tel zouden we bij Aswa rond de 18.500-19.000 euro uitkomen. Was ook de netto prijs en was niet veel aan te doen.
Wel fijn gesprek gehad overigens bij Aswa, de zaak ansich hadden we wel een goed gevoel bij.

Bij nuva kregen we überhaupt de offerte niet bij onze afspraak. Ze hadden het "druk" (we waren de enige in de winkel) en we moesten maar terug komen om de uitgewerkte offerte te komen bespreken... Geen goed gevoel bij het gesprek en ze waren totaal niet transparant en gaven vaak ontwijkende antwoorden. Dus besloten hier niet terug te gaan. (gezien ze wat keukens betreft ongeveer hetzelfde aanbieden als Aswa zal de prijs ook vast niet minder zijn geweest)

Buiten dat vonden we de Schroder keuken degelijker aan doen dan de Pronorm van Aswa. Zoals eerder gemeld was met name het frontje wat het verschil maakte. Maar ook de kwaliteit van de lades en kastje deed voor ons gevoel degelijker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 18:14
D-190 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:13:
[...]

Ik krijg begin oktober de Miele kmda 7774FL gemonteerd, ik heb hem al thuis liggen)hij is echt super strak en netjes. Ik zal wel even een reactie achterlaten over mijn bevindingen. Het ontwerp vind ik wel super strak van de Miele, en zeer gemakkelijk om schoon te maken. Ik krijg hem ook met recirculatiesysteem, ik zal een review van dit systeem hier ook achter laten. Ik ben zelf zeer benieuwd naar het systeem!
Deze staat momenteel ook in onze order bij de keukenboer, maar we mogen nog wijzigingen aanbrengen tot half oktober. Je reactie wacht ik dan ook zeker graag af, dankjewel!

Een andere optie die we nu overwegen is de Novy One, ook een prachtig design. Waarbij ik het wel een pre vind van de Miele dat er niets omhoog komt wat ruimte kan innemen tijdens het koken. Heeft iemand ervaring met de Novy One? Ik ben dan vooral benieuwd naar de aszuigkracht en het geluid.

[ Voor 72% gewijzigd door Laurences op 22-08-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
Weet iemand waarom Keller in het laag segment staat?

Had een brochure van ze aangevraagd en was redelijk onder de indruk. Hierom naar een keukenzaak gegaan die Keller verkoopt en was zeker onder de indruk van de kwaliteit. Kwam kwalitatief beter over dan bv. de optima lijn van Bruynzeel (rebranded Next125?)

Staat ook zeker een paar niveaus hoger dan de keukens die ik bij bv. Reddy en Ikea heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 17:33
Even een update:
Ik heb onze geplande afspraak verplaatst omdat:
- Vriendin niet zeker weet of ze de keuken wel wil laten vervangen
- We een andere keuken voor 6.300,- euro met (Juno?) apparatuur gezien hebben.

Gebeld, die verkoopster gaf aan:
- Keuken is in eens geen 15.000,- meer, maar 12.000,- (met Etna apparatuur) incl. plaatsen en aansluiten
- Ze kan de volledige offerte niet doorsturen, omdat jullie dan naar een andere winkel 100 euro minder uit kunnen betalen terwijl we er wel moeite in hebben gestoken, maar
- Wij garanderen dat we 10% onder iedere offerte van een andere aanbieder gaan zitten
- Die keuken die jullie gezien hebben is waarschijnlijk een hacker keuken met instapfrontjes, terwijl deze keuken uit houtnerf frontjes bestaat die gelakt zijn et cetera.
- Bij ons zijn de kastjes duur, en de apparatuur niet zo.

EDIT: Omvang keuken bestaat uit:
5x kast 60cm
1x kast 40cm (of 30)
2x hoge kast 60cm
1x hoge kast 40cm (of 30)
Bij elkaar: 3.40 mtr (terwijl we om 5 meter gevraagd hebben) en 1.50 meter.

Apparatuur: Etna vaatwasser, Etna afzuigsysteem, Etna combimagnetron, Etna gaskookstel, ..

Ik geloof er echt niets van, maar we mogen langskomen om te zien waaruit dit bedrag precies opgebouwd is. Ik denk niet dat we dit gaan doen, want ik heb er geen vertrouwen in. Volgens mij worden we nog steeds relatief hard afgezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Stephanvr op 24-08-2018 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CygnumNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02 17:46
Geen volledige offerte? Dan zou ik gelijk doorlopen. Hebben ze inderdaad alle tijd voor niets aan je besteed.

Juno is een merknaam van Electrolux (AEG/Zanussi) en wordt exclusief door Schüller DE verkocht, in Nederland zie ik het alleen bij SK. Ik vermoed dat het kwalitatief vergelijkbaar is met Zanussi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik wordt langzaam gek door al dat keukengedoe...
We zitten nu midden in de prijs onderhandelingen maar de prijs zakt maar mondjesmaat.
Wat 'n toneelspel allemaal zeg... Je moet er van houden.

De prijs van de door ons uitgekozen voelt nog veel te hoog. Of het ook zo is weet ik natuurlijk niet, daar heb ik te weinig verstand van de keukenbusiness.
Het grootste gedeelte gaat op aan apparatuur. Wellicht dat we deze dan elders online kunnen gaan zoeken?
heeft iemand daar ervaring mee? En dan alleen de kasten en het blad afnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:49
Gezien de vaak wat aparte offertes die je krijgt heb ik ook een vraag.

Wij zijn bezig met het uitzoeken van een keuken en zijn naar een lokale keukenboer geweest voor een offerte (een lokaal zaakje dus geen Mandemakers groep). Laat ik als eerst beginnen te zeggen dat we heel netjes geholpen zijn en dat er echt de tijd voor ons genomen is (4.5 uur) en zijn uitgekomen op een Schuller keuken.

Nou is er aan het eind van de afspraak een prijs bij ons neergelegd van 13000 euro exclusief montage en er is er uiteraard nog wat van de prijs afgegaan zonder onderhandeld te hebben en kwamen in totaal uit op 12000 euro (ze sluiten tenslotte de deal liever vandaag dan morgen).

Nu heb ik er zelf even een simpele rekensom op los gelaten omdat ze alleen een totaalprijs geven, en niet een gespecificeerde offerte.

- €5000 Voor al het apparatuur dit zijn hun prijzen aangezien ze ook een webshop hebben met apparatuur en ik alles dus heb kunnen vergelijken met andere winkels. het gaat om een vaatwasser, koelkast 122cm zonder vriezer, combi magnetron en inductieplaat met downdraft systeem (afzuiging in inductie kookplaat) deze prijs is iets afgerond naar boven en deze prijzen zijn reëel omdat ik deze dus kon vergelijken op internet en weet wat het bij hun kost in de webshop.

- €1800 voor het werkblad. Ik heb namelijk soortgelijke werkbladen opgevraagd bij andere bedrijven, inclusief de gaten voor apparatuur en zelfs inclusief montage. Dit is dus al ruim gerekend.

- Nu heb ik dus 12000 - 5000 - 1800 = €5200 gedaan om de prijs te krijgen van alleen de kasten/keuken zelf.

- vervolgens heb ik alle hoge kasten en kleine kasten bij elkaar opgeteld en omgezet ik kasten van 60x60 onze keuken komt dan in totaal uit op 11.5 kasten van 60x60cm

- Als ik dan de €5200 vervolgens weer deel door het aantal kasten (11.5) dan kom ik op een gemiddelde prijs van 452 euro per 60x60 kast uit.

Nu weet ik dat de kasten ook in elkaar gezet worden en nog getransporteerd worden en is het dus niet helemaal een reële berekening. maar ver zal ik er niet naast zitten denk ik en vindt het dan best een fors bedrag per kastje.

Heeft iemand hier een betere kijk op om te zeggen of het een reëel bedrag is. Want hoe dan ook blijft het een vage wereld, en wil ik graag weten waar mijn geld heen gaat!

De keuken bestaat uit een eiland van 2000x1200 waarvan aan één kant 2 laden van 1 meter
en 2 hoge kasten van 160cm hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 24-08-2018 18:14 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 07:29
@ivootjuh ik heb zelf als referentie gelijkwaardig e kasten opgezocht bij IKEA. Je weet dat ze van een groot merk duurder zijn. 2x zo duur is misschien wel mogelijk afhankelijk van het kwaliteitsverschil. Als het 4x zo duur is dan voelt het als afzetterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28
Laurences schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:41:
Over inductieplaten met afzuiging is al veel geschreven en gekozen. In voorgaande reacties las ik dat velen van jullie voor de Novy One hebben gekozen. Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen (geluid, afzuigkracht) van dit systeem. Een alternatief voor ons zou de Miele KMDA 7774 zijn, echter lees ik op duitse fora dat dit systeem zeer gevoelig is, en meestal op volle kracht moet draaien om voldoende zuigkracht te produceren. Graag wacht ik jullie reacties af!

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb hem, als je 1 pit op 3-4 gebruik zuigt hij op de laagste stand. 2 pitten op 3-4 of 1 pit 8+ dan op middel en anders hoog. Gaat geheel automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Stephanvr schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:50:
Even een update:

- Keuken is in eens geen 15.000,- meer, maar 12.000,- (met Etna apparatuur) incl. plaatsen en aansluiten
- Ze kan de volledige offerte niet doorsturen, omdat jullie dan naar een andere winkel 100 euro minder uit kunnen betalen terwijl we er wel moeite in hebben gestoken, maar
- Wij garanderen dat we 10% onder iedere offerte van een andere aanbieder gaan zitten
- Die keuken die jullie gezien hebben is waarschijnlijk een hacker keuken met instapfrontjes, terwijl deze keuken uit houtnerf frontjes bestaat die gelakt zijn et cetera.

5x kast 60cm
1x kast 40cm (of 30)
2x hoge kast 60cm

Apparatuur: Etna vaatwasser, Etna afzuigsysteem, Etna combimagnetron, Etna gaskookstel, ..

Ik geloof er echt niets van, maar we mogen langskomen om te zien waaruit dit bedrag precies opgebouwd is. Ik denk niet dat we dit gaan doen, want ik heb er geen vertrouwen in. Volgens mij worden we nog steeds relatief hard afgezet.
Ik plaats het ff voor jouw beeldvorming, misschien heb je er wat aan. Deze offerte heb ik gekregen

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zp3y44.jpg

Kasten zijn greeploos hoogglans wit gelakt van Hacker classic. Alle appratuur is van Bosch. Blad en achterwand is composiet

Prijs incl montage 12000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
bazzzzzz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:49:
@ivootjuh ik heb zelf als referentie gelijkwaardig e kasten opgezocht bij IKEA. Je weet dat ze van een groot merk duurder zijn. 2x zo duur is misschien wel mogelijk afhankelijk van het kwaliteitsverschil. Als het 4x zo duur is dan voelt het als afzetterij
Ik heb dat ook eerder eens gedaan en ik ben dan ongeveer 1.5x a 2x duurder uit per kast.
Maar ik heb net even nog iets anders gedaan en mijn keuken in www.keukenkastenfabriek.nl bij elkaar gezocht.

Ik kom daarmee in totaal uit op 3400 euro voor de kasten en zijpanelen e.d.
Ik heb daarbij nog even 500 euro extra gedaan voor pootjes roosters plinten e.d. Dus laten we zeggen afgerond naar boven in totaal 4000 euro, dan plus 5000 euro voor het apparatuur en 1800 euro voor het werkblad. dan kom je in totaal uit op 10.800 euro.

Zit ik daarmee wel reëel en valt hier nog goed over te onderhandelen? ik haal tenslotte een complete keuken bij ze en dit zijn dingen die ik zo bij een ander om de hoek zou kunnen kopen (bij wijze van spreken)
Ik snap uiteraard ook wel dat je een stuk service krijgt en garantie e.d. Maar ik koop wel alles bij een bedrijf, dus lijkt mij dat er nog wel wat onderhandelen inzit toch?

Ik ben erg benieuwd naar jouw kijk hier op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:45
kever678 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:17:
Weet iemand waarom Keller in het laag segment staat?

Had een brochure van ze aangevraagd en was redelijk onder de indruk. Hierom naar een keukenzaak gegaan die Keller verkoopt en was zeker onder de indruk van de kwaliteit. Kwam kwalitatief beter over dan bv. de optima lijn van Bruynzeel (rebranded Next125?)

Staat ook zeker een paar niveaus hoger dan de keukens die ik bij bv. Reddy en Ikea heb gezien.
Wat vind je van Keller mooier dan van Next125? Keller is prima, maar Next heeft toch wel wat mooiere spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
My-life schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:49:
[...]
Wat vind je van Keller mooier dan van Next125? Keller is prima, maar Next heeft toch wel wat mooiere spullen.
Niet mooier maar kwam kwalitatief iets beter over dan de Bruynzeel Optima lijn die ik zag bij een Bruynzeel vestiging. Kan uiteraard aan de monteur liggen dat het wat tegen viel..

Niks tegen Next125, daar heb ik alleen maar hoog segment van gezien. Optima lijn van Bruynzeel wellicht b-kwaliteit next?

Maar vroeg me daarom wel af waarom Keller in laag segment staat, naar mijn inziens gewoon mid/hoog segment. (Vergelijkbaar met Hacker/Pronorm etc)

Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
@kever678 Keller zou ik inderdaad ook in het midden zetten. Bruynzeel Optima is een selectie van Next, exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
ivootjuh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:15:
[...]

Ik heb dat ook eerder eens gedaan en ik ben dan ongeveer 1.5x a 2x duurder uit per kast.
Maar ik heb net even nog iets anders gedaan en mijn keuken in www.keukenkastenfabriek.nl bij elkaar gezocht.
...
Is er bekend welk merk (of merken) de www.keukenkastenfabriek.nl verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
My-life schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:20:
@kever678 Keller zou ik inderdaad ook in het midden zetten. Bruynzeel Optima is een selectie van Next, exact hetzelfde.
Dank voor de bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 14:13

DJT

Pink confetti schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:19:
[...]
Nee, maar ik ben wel daar in de winkel geweest en het zag er goed uit en het voelde heel prima aan. Veel keuze in kleuren, grepen, kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
[...]

Ze doen daar heel geheimzinnig over. Het zal dus niet veel soeps zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-05 12:35
jacovn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 06:09:
Ik kan inmiddels melden dan een Wave 2363.05 afzuigkap op vol vermogen best wel luid is. Er staat 67 dBa, en dat geloof ik wel..
De plasma unit was niet meegeleverd, dus wellicht maakt dat nog uit met hoe het geluid ervaren wordt.
Verder is het huis compleet kaal, dus de acoustiek is ruk..

Paar fotos meer gemaakt

Vanuit eet gedeelte
[afbeelding]

Van zijkant
[afbeelding]

[afbeelding]

Keuken komt bij Sense vandaan.

A, Sense 312 Focus
MDF lakfront (MLC)
Lak, wit ultra hoogglans (460) Kunststof (KU)

€7721 kasten
€8231 apparatuur
€3500 bladen
€1100 installeren (13 uur werk, en hij moet nog terugkomen voor de plasma filter)

We kregen iets van €700 korting om op €19500 uit te komen.

Edit:

De apparatuur
Vaatwasser AEG FSK93700P
Koel/vries AEG SCB51811LS
Stoom over. AEG KSK792220M
Magnetron AEG KMK721000M
Kookplaat AEG IKE96654FB
Afzuigkap Wave 2363.05
Quooker Quooker PRO3
Spoelbak Franke Bxx 210.50 met los inzetbakje.
7700 euro voor de kasten, da's behoorlijk duur voor een Nobilia keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
[...]

Nee dat niet, maar ik zie wel blum scharnieren dus ergens verwacht ik wel kwaliteit. Deze site is eerder hier op het forum genoemd ter referentie om een idee te krijgen wat een keuken kost!

Misschien dat iemand anders iets meer info hierover heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Ice82 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:27:
[...]

7700 euro voor de kasten, da's behoorlijk duur voor een Nobilia keuken.
Geen idee, het zijn 2 hoek carousel kasten, 2 apothers kasten en stuk of 7 lades (30-120 cm breed)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• habari
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 11:07
[...]

Volgens mij is het merk Ballerina. In elk geval komt het assortiment en de fontkeuzes overeen met Ballerina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:25
Ik zie hier een aantal mensen die een waterontharder hebben. Zijn er meer mensen met waterontharders en wat is jullie ervaring (en welk systeem gebruiken jullie)? Wij hebben veel last van kalkaanslag en met een nieuwe keuken wil ik dit zo veel mogelijk voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
Voor waterontharders is op het forum een apart topic.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Zijn er nog andere leden die gebruik maken van ABK inductiekookplaten?

Wij hebben er alvast en steeds twee kookplaten die foutmelding (E4) geve volgens de handleiding moeten de kookplaten gereset worden maar dat resetten lukt niet. Volgens onze installateur "gewoon blijven proberen resetten", contact opgenomen met ABK zelf en daar hetzelfde "gewoon blijven proberen te resetten". Word er best wat moedeloos van om op die manier geholpen te worden...

Jammer genoeg zijn de kookplaten reeds uit garantie en als de kookplaten moeten vervangen worden, spreken we hier over een kostprijs van +2500€. Lijkt mij volledig van de pot gerukt voor kookplaten van nog geen 5 jaar oud :(

Reeds zelf geprobeerd:
- Tussen de 50 à 100 keer opnieuw gereset (kan het ook nog 200 keer proberen uiteraard...)
- Stekkers in de controlunit gewisseld

Meer kan ik helaas niet doen, het resetten blijkt alvast niet moeilijk te zijn:

Het loopt reeds fout bij 0:07, onze kookplaten piepen namelijk 2x en dan verwijst de handleiding terug naar de eerste stap maar zo blijven we (letterlijk) in cirkels draaien.

Laat ons hopen dat iemand hier dit probleem al eens heeft voorgehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 11:15
Vandaag keuken bij Superkeukens gekocht. Gekozen voor nieuwe xl lijn kasten van Nobilia. Deze zijn 79.2cm hoog in de plaats van de standaard 72cm.

Had in mijn hoofd een werkbladhoogte van ongeveer 96cm. Nu bleek echter dat deze alleen plinten hebben met een hoogte 10cm of 15cm. Dat betekent dat de keuken of op 93cm hoogte komt of op 98cm hoogte. Wat zouden jullie adviseren? Ben bang dat 98cm net te hoog wordt met mijn lengte van 1.83cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulkie86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06-2019
Beter te hoog dan te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25
@Matedeor Ik ben 1m83 en mijn keuken is op 97,5cm en dat is prima! Die halve centimeter extra zal het probleem niet zijn. Ik zou het niet als een probleempunt zien, het went ook snel zo'n lekker hoge keuken :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• My-life
Matedeor schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:47:
Vandaag keuken bij Superkeukens gekocht. Gekozen voor nieuwe xl lijn kasten van Nobilia. Deze zijn 79.2cm hoog in de plaats van de standaard 72cm.

Had in mijn hoofd een werkbladhoogte van ongeveer 96cm. Nu bleek echter dat deze alleen plinten hebben met een hoogte 10cm of 15cm. Dat betekent dat de keuken of op 93cm hoogte komt of op 98cm hoogte. Wat zouden jullie adviseren? Ben bang dat 98cm net te hoog wordt met mijn lengte van 1.83cm.
Plinten worden doorgaans terplekken op maat gezaagt. De pootjes van de kasten bepalen de minimale hoogte en tevens moet evt. de vaatwasser ook passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 18:14
peltco schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

Ik heb hem, als je 1 pit op 3-4 gebruik zuigt hij op de laagste stand. 2 pitten op 3-4 of 1 pit 8+ dan op middel en anders hoog. Gaat geheel automatisch.
Heb je de Novy of de Miele? ;)

Ben je helemaal tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ligt eraan hoe lang je partner is. De gemiddelde vrouw in Nederland is 1.69m. Ik denk dat je dan dus beter te laag dan te hoog kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
  • Laatst online: 14-07-2020
hilbren schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:07:

Ik ben voor mijn eigenproject nog even aan het uitzoeken of zo'n plafond unit interessant is. Laatst hebben we namelijk de Novy cloud mogen aanschouwen, best prettig om tegen aan te kijken. maar erg prijzig.
Hallo, wij zijn ook geïnteresseerd in de Novy Cloud. Heb jij al wat meer informatie / reviews over kunnen vinden? Er is zo weinig van de vinden!

Wij hebben zo in dubio gezeten of we nu wel of niet een kookplaat met geïntegreerde afzuigsysteem zouden, maar uiteindelijk zijn we toch niet overtuigd van de werking, dus besloten voor een plafond unit te gaan. De Novy Cloud zien we wel zitten, ook omdat je dan geen koof hoeft te maken om het in te bouwen.

Wie heeft ervaring of meer info over de Novy Cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
My-life schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:25:
[...]
Plinten worden doorgaans terplekken op maat gezaagt. De pootjes van de kasten bepalen de minimale hoogte en tevens moet evt. de vaatwasser ook passen.
Z___Z schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:06:
Ligt eraan hoe lang je partner is. De gemiddelde vrouw in Nederland is 1.69m. Ik denk dat je dan dus beter te laag dan te hoog kan nemen.
Ja dat dacht ik dus ook. Gisteren werd tegen mijn gezegd dat plint of 10cm of 15cm was.
Misschien hebben ze het dan over een standaard plint, zonder te zagen. Ga het nog even een keer navragen voor de zekerheid.

Partner is er nog niet, bij 98cm moet ik inderdaad niet naar een te kleine partner opzoek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28
Miele en erg tevreden
Laurences schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Heb je de Novy of de Miele? ;)

Ben je helemaal tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zie het de laatste berichten over afzuigkappen gaan.
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Wij hebben nu afzuigkap die direct naar buiten gaat, wat natuurlijk ideaal is. Vriendin wil graag kookeiland en deels kasten wand(okay vind ik ook heel mooi) Maar helaas is dan naar buiten afzuiging niet meer mogelijk. Het gat zit namelijk veels te laag voor verlaagd plafond en hoger inboren zin ik in de constructie van de garage.

Nu heb ik meerdere oplossingen gezien.
Ik ben gecharmeerd van de:
siemens inductie air: EX877LX33E , is rond de €2000,- verkrijgbaar
Novy cloud of novy zen
of toch iets met een buiten motor en een plat kanaal.

Voordeel van iets aan het plafond is dat je ook direct de verlichting kan mee ontwerpen.
Nadeel van in werkblad het kost een besteklade.

Verder natuurlijk het geluid en welke werkt het beste.
Een plafond unit net onder het plafond moet een behoorlijk vermogen hebben.
Dus hier vooral nog twijfel

wat is bij anderen de afweging geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 18:03
Ik ben me aan het oriënteren voor een keuken in een nieuwbouwwoning en standaar is onze keuken van Häcker Systemat. Echter vind ik in dit topic veel posts over OF Hacker OF Systemat.
Zijn dit nu 2 verschillende merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
Stephanvr schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:50:
Even een update:

5x kast 60cm
1x kast 40cm (of 30)
2x hoge kast 60cm

Raar verhaal inderdaad... Bang dat je voor 100 euro naar een ander gaat en tegelijk stellen dat ze elke andere offerte 10% goedkoper kunnen doen. Dus die 12.000 kan op zijn minst nog iets goedkoper en daar kan dan weer 10% vanaf :9~ Hij moet op zijn minst dus naar 10.000 nog zakken.

Overigens vraag je niet heel gek veel kasten, is Etna apparatuur de goedkoopste lijn van Etna/Pelgrim/Atag... Waarom is jouw keuken dan zo duur?

Wat ik zou doen is de stoute schoenen aantrekken: Dezelfde keuken specificatie bij een andere zaak neerleggen (niet MDG) en vragen of ze die keuken voor €8000 kunnen leveren incl montage etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 21:49
Queal schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:08:
Ik ben me aan het oriënteren voor een keuken in een nieuwbouwwoning en standaar is onze keuken van Häcker Systemat. Echter vind ik in dit topic veel posts over OF Hacker OF Systemat.
Zijn dit nu 2 verschillende merken?
Nee, Hacker heeft verschillende systemen, Hacker Classic en Hacker Systemat. Zie hier het verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door cryptapix op 27-08-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 17:33
Queal schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:15:
[...]

Raar verhaal inderdaad... Bang dat je voor 100 euro naar een ander gaat en tegelijk stellen dat ze elke andere offerte 10% goedkoper kunnen doen. Dus die 12.000 kan op zijn minst nog iets goedkoper en daar kan dan weer 10% vanaf :9~ Hij moet op zijn minst dus naar 10.000 nog zakken.

Overigens vraag je niet heel gek veel kasten, is Etna apparatuur de goedkoopste lijn van Etna/Pelgrim/Atag... Waarom is jouw keuken dan zo duur?

Wat ik zou doen is de stoute schoenen aantrekken: Dezelfde keuken specificatie bij een andere zaak neerleggen (niet MDG) en vragen of ze die keuken voor €8000 kunnen leveren incl montage etc.
Dank je. Volgens mij is het echt veel te duur. Ik laat het zitten, want ik ga echt niet met een bedrijf in zee die ons een keuken van +-7.000,- euro verkoopt voor 15.000,- euro. A.s. zaterdag gaan we in Duitsland kijken, ik ben benieuwd wat we daar krijgen. In het beste geval krijgen we een scherpe offerte en dan ga ik maar eens bedenken of ik mijn 10% ga claimen >:)

Edit: Dit was de keuken (voor 12.000,-). Fornuis lijkt te klein, de muur zou volledig uit lage kasten moeten bestaan. Van die 3 hoge kasten moet ééntje wegvallen en naar de achtermuur geplaatst worden. De afzuigkap is niet zwart, ik mis wat apparatuur .. (en er klopt nog wel meer niet).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RNKpOEQ.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Stephanvr op 27-08-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tante_Pollewob
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 17:05
Voor mijn nieuwbouwhut ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gHkff9/keuken.png

Oorspronkelijk ben ik naar Aswa/Nuva geweest die een mooi ontwerp heeft getekend voor de keuken.
De getekende keuken is een pronorm keuken.

Inmiddels heb ik contact met een lokale keuken maker die de mogelijkheid geeft om zelf apparatuur te kopen.

Gezien het budget dat ik voor ogen heb ben ik aan het kijken voor een alternatief voor de voorgestelde Siemens apparatuur. Hierbij is mijn oog gevallen op Bosch apparatuur.

Heeft iemand van jullie ervaring met onderstaande?

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Bosch, Siemens, Gaggenau en Neff vallen allen onder de BSH Group, zie: https://www.bsh-group.com/nl/merken/onze-merken.
De meeste apparaten zijn hetzelfde met daarop een ander front en bediening, zeker bij Siemens en Bosch. Als er zoveel prijsverschil tussen zit dan heb je waarschijnlijk geen gelijkwaardige apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tante_Pollewob
My-life schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:44:
Bosch, Siemens, Gaggenau en Neff vallen allen onder de BSH Group, zie: https://www.bsh-group.com/nl/merken/onze-merken.
De meeste apparaten zijn hetzelfde met daarop een ander front en bediening, zeker bij Siemens en Bosch. Als er zoveel prijsverschil tussen zit dan heb je waarschijnlijk geen gelijkwaardige apparaten.
Het klopt dat het geen gelijkwaardige apparaten zijn.
Dat hoeft namelijk ook niet :+

Omdat ik niet echt een keuken prinsesje ben zijn er veel opties op de apparatuur waar ik toch geen gebruik van zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:34
Tante_Pollewob schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Het klopt dat het geen gelijkwaardige apparaten zijn.
Dat hoeft namelijk ook niet :+

Omdat ik niet echt een keuken prinsesje ben zijn er veel opties op de apparatuur waar ik toch geen gebruik van zal maken.
maar dan betekend het dat je wrs ook gewoon een goedkoper type siemens kan kiezen:) Het maakt namelijk niets uit. Wat verwacht je precies van ons?

[ Voor 6% gewijzigd door Snowhite0901 op 27-08-2018 13:18 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tante_Pollewob
Snowhite0901 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:18:
[...]

maar dan betekend het dat je wrs ook gewoon een goedkoper type siemens kan kiezen:) Het maakt namelijk niets uit. Wat verwacht je precies van ons?
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met die apparatuur van Bosch.
Eventueel in vergelijking met het duurdere aanbod van Siemens.

Met mijn beperkte kennis dacht ik dat Bosch als 'budget' merk was gepositioneerd van Siemens.
Nu blijkt dit al niet zo te zijn en heb ik al wat geleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:34
Tante_Pollewob schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Met mijn beperkte kennis dacht ik dat Bosch als 'budget' merk was gepositioneerd van Siemens.
Dat dus. Iedereen die ervaring met bosch heeft heeft het ook met siemens en vv. Ze zijn hetzelfde, zien er anders uit en de bediening werkt net iets anders. Allebei goed spul dus, maar je moet wel dezelfde types met elkaar vergelijken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Snowhite0901 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Dat dus. Iedereen die ervaring met bosch heeft heeft het ook met siemens en vv. Ze zijn hetzelfde, zien er anders uit en de bediening werkt net iets anders. Allebei goed spul dus, maar je moet wel dezelfde types met elkaar vergelijken.
En neff niet vergeten. Is ook gewoon bosch Siemens.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Matedeor schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:47:

96cm kan, echter de stelpoten van Nobilia zijn max 1,5 cm hoger of 1cm lager te stellen. Met de standaard poten kom je dus uit op 94,7 of 97.2. er zijn andere stelpoten leverbaar, maar niet standaard en fors duurder.

Overigens is 96cm behoorlijk hoog voor jouw lengte. 94,7 zal prima voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
Ik heb alle 230 pagina's doorgelezen. Ondertussen zelf begonnen met de aanvraag en lange zit bij het ontwerp van onze keuken voor ons nieuwbouw huis dat waarschijnlijk volgend jaar september wordt opgeleverd. Hopelijk eerder 😉.
Ik ben bij basic-keukens geweest en bij superkeukens. Beide een goed advies gekregen. Ook bij keukensale geweest maar daar toch een minder gevoel en duurdere keuken voorgeschoteld gekregen.
Zowel bij basic-keukens als bij superkeukens komt het er op neer dat we daar de kastjes en blad en montage zouden afnemen en zelf de apparatuur regelen.
Ons budget is 8500,- all-in.
Bij basic-keukens met nobilia komen we op 8580,- all-in. Dus kastjes, blad, montage en zelf apparaten leveren.
Bij superkeukens met schuller komen we op 9000,- voor kastjes en als extraatje een vaatwasser voor 80,- ivm punten systeem schuller, montage en de rest apparaten zelf geleverd.
Nu vinden we het blad bij schuller mooier, de kasten net ff een tikje luxer en iets lagere plint en daarmee ruimere kastjes. Maar ze kunnen helaas geen korting geven want het is netto bij superkeukens.
Is er naast superkeukens nog een andere leverancier voor schuller die ik of kan mailen voor een offerte of kan bezoeken in regio Alkmaar?
In de hoop toch meer richting onze max van 8500,- te komen?
Verder willen we graag een kokendwaterkraan, de Grohe red duo lijkt ons wel wat. Nu is er bij Bemmel en kroon een actie met 50,- extra korting en 100,- terug via Grohe. Is het verstandig nu te kopen met 150,- korting of wachten en hopen dat hij later ook voor de 775,- te koop is waarvoor hij nu te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Tante_Pollewob schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Ben je naar de showroom in Hoofddorp geweest? Dan kun je de verschillen ervaren en vragen stellen aan de experts. Ik ga zelf mix en matchen tussen Bosch en AEG. Zo hebben de kookplaten van Bosch/Siemens een aluminium randafwerking wat ik niet mooi vind. Maar voor de koelvries combi's en vaatwasser ga ik voor de relatief betaalbare Bosch opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

NNCi schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:31:
[...]

Ben je naar de showroom in Hoofddorp geweest? Dan kun je de verschillen ervaren en vragen stellen aan de experts. Ik ga zelf mix en matchen tussen Bosch en AEG. Zo hebben de kookplaten van Bosch/Siemens een aluminium randafwerking wat ik niet mooi vind. Maar voor de koelvries combi's en vaatwasser ga ik voor de relatief betaalbare Bosch opties.
Siemens heeft ook randloos, die nemen wij. Ben benieuwd hoe strak dat eruit gaat zien.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Ice82 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:17:
[...]
96cm kan, echter de stelpoten van Nobilia zijn max 1,5 cm hoger of 1cm lager te stellen. Met de standaard poten kom je dus uit op 94,7 of 97.2. er zijn andere stelpoten leverbaar, maar niet standaard en fors duurder.

Overigens is 96cm behoorlijk hoog voor jouw lengte. 94,7 zal prima voldoen
Bedankt, hier heb ik wat aan! Begreep ondertussen van Superkeukens dat die inderdaad nog 1 a 2 cm hoger kon, nu snap ik waarom. Zeiden trouwens dat die niet lager kon, maar dat kan dus nog wel iets. Is een werkblad van 38mm , dus komt die op 94.5 of 97cm.

Duurt nog even voordat die geplaatst wordt (nieuwbouw), dus bij defenitief maken volgend jaar kan ik nog een keer informeren over het verstellen. Neig dan wel naar 94.5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Laatst online: 24-06-2023
Sport_Life schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:35:
[...]

Siemens heeft ook randloos, die nemen wij. Ben benieuwd hoe strak dat eruit gaat zien.
gelukkig wordt ons nieuwbouwhuis volgend jaar oktober opgeleverd
De keukenkasten hebben we al uitgezocht. Apparatuur volgt nog.

Voor het voorjaar staat weer een bezoek aan de showrooms van Siemens/Bosch en AEG gepland en gaan we spijkers met koppen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tante_Pollewob
NNCi schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
ambusched schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:06:
Ik heb alle 230 pagina's doorgelezen.
....
Verder willen we graag een kokendwaterkraan, de Grohe red duo lijkt ons wel wat. Nu is er bij Bemmel en kroon een actie met 50,- extra korting en 100,- terug via Grohe. Is het verstandig nu te kopen met 150,- korting of wachten en hopen dat hij later ook voor de 775,- te koop is waarvoor hij nu te krijgen is?
Wow, hulde dat je alles hebt doorgelezen :-)

Ik zou voor apparatuur nooit nu al kopen en pas september 2019 installeren. 1e jaar garantie is dan al over en stel dat het kapot geleverd wordt dan krijg je geen vervanging voor nieuw. Wellicht dat je een deal kan sluiten (nu kopen, over een jaar leveren), anders zou ik liever wachten.

edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 16:25
maddog03 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:38:
Hallo Mede tweakers,

Voor ons nieuwbouwhuis zijn we aan het kijken voor een keuken. Tot nu toe zijn we bij drie zaken geweest (jan van Sundert, keuken ontwerpers Oosterhout en bij Küchenland Ekelhoff) Hierbij moet ik zeggen dat jan van Sundert. Bij ons nieuwbouw project is aangesloten.

Nu zijn wij gecharmeerd van het volgende siemetic ontwerp:

[afbeelding]

Nu werd ons verteld dat voor ons budget 17.000 (Nu vermeld ik telkens 15000) dit siemetic ontwerp onhaalbaar is. Dit werd vermeld bij zowel keukenontwerpers en in Nordhorn bij ekelhoff. Maar dat de stijl wel nagebouwd zou kunnen worden. In Oosterhout kregen we de tekeningen niet mee, maar bij ekelhoff wel:

[afbeelding]

[afbeelding]

De apparatuur die gebruikt is:

Kasten: Contur
Blad: Composiet NERO
Siemens inductie kookplaat met afzuiging: EX807LX33E
Siemens Vaatwasser: SX836X00PE
Siemens Koelkast: KI34VV22FF
Siemens stoom bakoven: HS836GVB6
Kraan: Quooker flex: 3xrvs

Prijs opbouw, al vraag ik me af of de kasten de prijs van de apparatuur niet compenseert (ongeveer afgerond):

Kasten: 9500
Apparatuur: 6000
Blad: 2400
montage: 1250

Kosten 16.500
Wat vinden jullie van deze prijs? ;)
Wij hebben ons nog verder georiënteerd en de keuze is gevallen op ASWA in dordrecht, goed advies en we krijgen er het beste gevoel van alle keukenzaken. We gaan zelf voor de apparatuur zorgen, op die mannier is Siemetic haalbaar :)

[ Voor 2% gewijzigd door maddog03 op 28-08-2018 14:54 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-03 13:47
We hebben onze ogen laten vallen op een type keuken van rotpunkt. Voorlopig een eerste offerte hiervan ontvangen van Bemmel en Kroon. We zijn hier goed geholpen en eigenlijk is het plaatje bijna compleet.
Alleen nu de prijs nog :) Nou hebben we dat al bij het eerste laten weten dat we het bedrag te hoog vonden. Maar de verkoper ging hier niet verder op in.

Nu wil ik voor de tweede afspraak graag ter vergelijking deze keuken door een andere zaak uit laten rekenen. Maar het is lastig zoeken welke andere zaken ook rotpunkt verkopen.

Misschien kan iemand een andere keukenzaak aanbevelen ter vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulkie86
DB keukens hebben de excellentic lijn welke naar ik hoorde Rotpunkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:47
Ook druk met de keuken hier. Via Bemmel en kroon een offerte op laten stellen, met whirlpool apparatuur en een kunststof blad.

Via de bouwer een offerte laten opstellen bij hun gekozen leverancier, en daar heb ik dan bijna dezelfde keuken, maar dan met Siemens apparatuur en een composiet blad. De prijs is ongeveer gelijk, het zal een honderdje of wat schelen..

Wat is de betere keus qua apparatuur in z'n algemeenheid, Whirlpool of Siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

pixels66 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:16:
Ook druk met de keuken hier. Via Bemmel en kroon een offerte op laten stellen, met whirlpool apparatuur en een kunststof blad.

Via de bouwer een offerte laten opstellen bij hun gekozen leverancier, en daar heb ik dan bijna dezelfde keuken, maar dan met Siemens apparatuur en een composiet blad. De prijs is ongeveer gelijk, het zal een honderdje of wat schelen..

Wat is de betere keus qua apparatuur in z'n algemeenheid, Whirlpool of Siemens?
Tja zowel whirpool als Siemens hebben alle twee budget en high end spul. Alleen Siemens is een heel stuk beter in hun high end segment.
Dus zonder een specificatie lijst kunnen wij daar natuurlijk helemaal niets over zeggen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:40
Wij hebben een offerte ontvangen met daarin Vivari kastjes. Nu Heb ik wel kunnen vinden dat dit onder Nobilia valt maar daar houd het helaas ook mee op. Weet iemand hier misschien wat de kwaliteit van Vivari is? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
Wij zijn weer een stapje verder. Na de offerte van 24,000 de projectleverancier voor deze keuken: Blihi in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" zijn we op zoek gegaan naar een ander bedrijf.

Geen DMG, maar een kleine zelfstandige in de buurt. Zij kwamen met onderstaand voorstel (tekeningen zijn van mijzelf, gemaakt met de Alno keukenplanner)

Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/Binnenkomst.PNG

Afbeeldingslocatie: https://www.win.tue.nl/~bvdonge/figs/Kook%20Spoelkant%202.PNG

De kosten voor deze keuken komen op +/- 18,500 inclusief plaatsing.
De apparatuur is van AEG/Quooker (cataloguswaarde +/- 7,000),
De kasten van Haecker Systemat (AV2035 satijngrijs en AV1097 grijs eiken),
Het werkblad is ARTE Silestone Xtreme Black.

Mochten jullie nog ideëen / opmerkingen hebben hoor ik het graag.

PS. De spoelbak wordt 50x40 vierkant en de kraan is van Quooker, maar de Alno planner software laat me dat niet tekenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Blihi op 29-08-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Shunt schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:14:
[...]

Tja zowel whirpool als Siemens hebben alle twee budget en high end spul. Alleen Siemens is een heel stuk beter in hun high end segment.
Dus zonder een specificatie lijst kunnen wij daar natuurlijk helemaal niets over zeggen.
Ah, oke ik ga hem wat verduidelijken.

Siemens:
Combi magnetron iq500 CM585AMS0
Oven iq500 HB537ABS0
koelkast KI86NVF30
Vaatwasser SN836X12IE
Inductie kookplaat iq500 ED775FPC1E
Afzuigkap iq300 LC96BBM50

Whirpool:
Combi magnetron amw9604/ix
Oven akz96220/ix
koelkast art6711/A++SF
Vaatwasser WIO3T3236
Inductie kookplaat acm938/ne
Afzuigkap akr471/ix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Blihi schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:22:
Wij zijn weer een stapje verder. Na de offerte van 24,000 de projectleverancier voor deze keuken: Blihi in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" zijn we op zoek gegaan naar een ander bedrijf.

Geen DMG, maar een kleine zelfstandige in de buurt. Zij kwamen met onderstaand voorstel (tekeningen zijn van mijzelf, gemaakt met de Alno keukenplanner)

[afbeelding]

[afbeelding]

De kosten voor deze keuken komen op +/- 18,500 inclusief plaatsing.
De apparatuur is van AEG/Quooker (cataloguswaarde +/- 7,000),
De kasten van Haecker Systemat (AV2035 satijngrijs en AV1097 grijs eiken),
Het werkblad is ARTE Silestone Xtreme Black.

Mochten jullie nog ideëen / opmerkingen hebben hoor ik het graag.

PS. De spoelbak wordt 50x40 vierkant en de kraan is van Quooker, maar de Alno planner software laat me dat niet tekenen.
Heel mooi! Ik zou enkel een ander blad nemen, eerder taupekleurig oid, maar dat is een kwestie van smaak.
M'n volgende keuken overweeg ik ook nog mat in plaats van wit hoogglans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-05 21:18
Hoi allemaal,

Volg nou al lange tijd dit topic. Heb eerder dit jaar voor mijn nieuwbouw huis een keuken gekocht zonder apparatuur. Nu ben ik aan het zoeken naar apparatuur maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Tijdens de gesprekken met keuken leveranciers heb ik een beetje een lijst op kunnen stellen van apparatuur. Dit voornamelijk om te gebruiken tijdens het ontwerpen van de keuken. Deze lijst heb ik nu een beetje aangehouden en ben opzoek gegaan naar plekken om dit te bestellen.

De huidige lijst is:
  • Quooker 3NSRVS Quooker PRO3 Nordic Square Single tap RVS
  • Siemens CM836GNB6 Combi magnetron oven nis45,
  • Siemens SN836X12IE Vaatwasser voll. geintegreerd 60cm,
  • Siemens EX877LX33E Inductiekookplaat met afzuiging 80cm
  • Siemens KI34VV22FF Koel/vries nis178,
  • Siemens HZ381501 Recirculatie startset inductionAir
Ik heb gekeken online maar kan eigenlijk niet heel goed bepalen wat nou echt de verschillen zijn tussen de verschillende types. Ze lijken allemaal erg op elkaar. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Waar moet ik vooral op letten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:20

Fiber

Beaches are for storming.

Dat 'muurtje' op je eiland zal best praktisch zijn en zo, maar ik vind het niet mooi en afbreuk doen aan je verder erg fraaie keuken... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06
Tjonge...tjonge wat een informatie hier in dit topic
Ook wij zijn zoekende naar een nieuwe keuken. Wordt er tegenwoordig nog gekozen voor graniet ? Onze huidige keuken heeft een granieten werkblad. Deze is zeer goed bevallen. Slechts 1 keer in het begin geimpregneerd, daarna nooit weer.

Enkele vraagjes over de keuze apparatuur. We nemen wederom Siemens apparatuur.
- Heeft iemand ervaring met de Zeolith- vaatwassers ? Is dit echt beduidend beter ?
- Heeft iemand ervaring met de active cleaning ( pyrolyse ) bij de combi magnetrons ?

We gaan waarschijnlijk voor een antraciete matte keuken ( greeploos ) met een licht werkblad ( composiet of graniet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CygnumNL
  • Laatst online: 01-02 17:46
Baksteen89 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:26:
Ik heb gekeken online maar kan eigenlijk niet heel goed bepalen wat nou echt de verschillen zijn tussen de verschillende types. Ze lijken allemaal erg op elkaar. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Waar moet ik vooral op letten?
De apparaten lijken erg op elkaar, maar er zijn vaak kleine verschillen. Als je specifiek Siemens wil vergelijken kan je op de fabriekssite maximaal 4 apparaten naast elkaar zetten en vervolgens de verschillen uitlichten. Bij de combi-ovens heb je vier/vijf alternatieven waarvan eigenlijk niet duidelijk is wat het verschil is. Degene die je nu hebt gekozen is een Studioline-versie (met iets andere kleur RVS) en heeft een telescoopstang.

Ik zou in ieder geval goed op een rij zetten waar je de apparaten voor wil gebruiken. Bijvoorbeeld de koeling: wil je veel flessen kwijt? Dan kan je een flessenrek overwegen. Wil je een vriesgedeelte met LowFrost of NoFrost? Wil je een geluidssignaal als de kast open staat? En voor alles geldt: alles heeft een prijs. Hoe duurder, hoe meer tierelantijnen. Als je dat eenmaal weet kan je veel gerichter vergelijken tussen verschillende merken, want vaak zijn er per merk maar een paar die aan al je wensen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Baksteen89 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:26:
Hoi allemaal,

Volg nou al lange tijd dit topic. Heb eerder dit jaar voor mijn nieuwbouw huis een keuken gekocht zonder apparatuur. Nu ben ik aan het zoeken naar apparatuur maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Tijdens de gesprekken met keuken leveranciers heb ik een beetje een lijst op kunnen stellen van apparatuur. Dit voornamelijk om te gebruiken tijdens het ontwerpen van de keuken. Deze lijst heb ik nu een beetje aangehouden en ben opzoek gegaan naar plekken om dit te bestellen.

De huidige lijst is:
  • Quooker 3NSRVS Quooker PRO3 Nordic Square Single tap RVS
  • Siemens CM836GNB6 Combi magnetron oven nis45,
  • Siemens SN836X12IE Vaatwasser voll. geintegreerd 60cm,
  • Siemens EX877LX33E Inductiekookplaat met afzuiging 80cm
  • Siemens KI34VV22FF Koel/vries nis178,
  • Siemens HZ381501 Recirculatie startset inductionAir

Alvast bedankt
Kijk ook eens naar AEG in plaats van Siemens en Bosch. Is in de regel iets goedkoper...

Waar let je op?
Oven:
Moet het een combi zijn? Wel of geen stoom? Hoeveel binnenruimte? Pyrolyse of niet? Een grote combi-oven kost heel veel, een losse oven zonder magnetron veel minder en dan kun je een losse magnetron doen.

Vaatwasser: Geluid. Hoeveel geluid maakt de vaatwasser? Hoe goed droogt de vaatwasser. Zeoliet droogt goed, maar is veel duurder (en alleen van Bosch en Siemens). AEG heeft een ander systeem dat de deur open doet.
Hoe past de deur van de vaatwasser. Het hogere segment heeft schuivende deuren zodat je plint niet ingekort hoeft te worden.

Afzuigkap: Kracht is belangrijk. Afzuiging in het werkblad? Dan Bora, geen andere systemen, die doen het minder goed.

Inductieplaat: Aansluitwaarde is belangrijk. Heb je een 2-fase aansluiting, dan maximaal 7400 watt. Heb je 3 fasen, dan kun je voor 11 kW 6-pits gaan. Neem de vier meest gebruikte pannen mee naar een winkel en kijk of het past. Let ook op de maximale diameter per pit en de pannen. Een te grote pan doet het op inductie slecht.

koelkast: De bevestiging. Is het deur-op-deur (de kast zelf heeft geen scharnieren) of een sleepdeur (de kast zelf heeft wel scharnieren). Wil je gewaarschuwd worden als de deur niet helemaal dicht zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Fiber schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Dat 'muurtje' op je eiland zal best praktisch zijn en zo, maar ik vind het niet mooi en afbreuk doen aan je verder erg fraaie keuken... :)
Het is geen muurtje, maar losse bakken (maar dat laat de tool niet gemakkelijk tekenen (het kan wel, maar kost wat tijd. Zal ik vanavond eens proberen.).

De bedoeling is dat de inkijk vanuit de kamer wat gebroken wordt, maar ze kunnen altijd aan de kant. Wij zijn bang dat de keuken anders vrij rommelig aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
@Blihi: mooie keuken. Ik denk dat je prijs goed is. Ik heb vrijwel dezelfde keuken als jij (eiland identiek, alleen gespiegeld) en mijn wand is ietsje uitgebreider met dubbele oven en dubbele koelkast/vriezer. Zie hier: Dennis in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Ik was ongeveer hetzelfde kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
@Dennis Mag ik vragen waar jij je koffiezetapparaat hebt staan? Wij zitten daar een beetje mee. In een kast lijkt mij zelf niet erg prettig, en op het eiland rommelig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blihi schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:10:
@Dennis Mag ik vragen waar jij je koffiezetapparaat hebt staan? Wij zitten daar een beetje mee. In een kast lijkt mij zelf niet erg prettig, en op het eiland rommelig...
Wij gaan voor een nis in de kastenwand. Anderhalve meter werkblad voor koffieautomaat, keukenmachine en wat werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Dat heb ik op mijn tekeningen ook gedaan. 60cm, maar dat is voor ons voldoende. In het eerdere ontwerp zat een los stukje werkblad van 120 en dat kan ook, maar ik vind het huidige ontwerp mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matin112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 23:24
Iemand enig idee voor hoe lang de sous vide functie kan instellen bij een siemens combistoomoven? Heb de handleiding erop nageslagen, maar staat alleen dat de functie vanzelf uitschakelt wanneer het water op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Blihi schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:10:
Ik heb een Senseo en die pak ik uit de kast als ik hem nodig heb. Wij zijn fervent theedrinkers en dan is de Floww prima :). Koffie alleen voor bezoek dus. Eén wandkast staat bij ons helemaal vol met apparatuur, zoals frituur, koffiezetapparaat, keukenmachine, staafmixer, mixer, sous vide stick, etc. :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Tja, daarvoor drink ik net teveel koffie....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tulkie86
pixels66 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

Ah, oke ik ga hem wat verduidelijken.

Siemens:
Combi magnetron iq500 CM585AMS0
Oven iq500 HB537ABS0
koelkast KI86NVF30
Vaatwasser SN836X12IE
Inductie kookplaat iq500 ED775FPC1E
Afzuigkap iq300 LC96BBM50

Whirpool:
Combi magnetron amw9604/ix
Oven akz96220/ix
koelkast art6711/A++SF
Vaatwasser WIO3T3236
Inductie kookplaat acm938/ne
Afzuigkap akr471/ix
Ik zou voor Siemens gaan. De vaatwassers en koelkasten komen altijd goed uit de test van de consumentenbond en het merk heeft een wat betere reputatie mijns inziens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Welk merk keukens gebruikt Reddy keukens? Ik dacht nobilia (had zo een vivari boek gehad, exact dezelfde als bij basic keukens) of hebben ze ander merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blihi schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:38:
Tja, daarvoor drink ik net teveel koffie....
Dat probleem lost zichzelf wel op met een Senseo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tulkie86 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:17:
[...]

Ik zou voor Siemens gaan. De vaatwassers en koelkasten komen altijd goed uit de test van de consumentenbond en het merk heeft een wat betere reputatie mijns inziens
Bedankt, persoonlijk heb ik ook een prima gevoel bij de Siemens apparatuur, al vond ik de Whirpool lijn wel veel mooier. Vandaag nog even contact gehad met de project leverancier voor wat wijzigingen in de offerte en wat andere zaken, die wacht ik even af. Als dat me allemaal goed bevalt kies ik hier wellicht voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Nano2009 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:17:
Wij hebben een offerte ontvangen met daarin Vivari kastjes. Nu Heb ik wel kunnen vinden dat dit onder Nobilia valt maar daar houd het helaas ook mee op. Weet iemand hier misschien wat de kwaliteit van Vivari is? Alvast bedankt!
Vivari is een rebrand Van Nobilia. Keukenzaken die via Keukenspecialist.nl inkopen, kunnen ervoor kiezen om de keukens aan te prijzen als Vivari of als Nobilia. Het is verder voor 100% dezelfde keuken als een Nobilia. Er zit geen enkel verschil in, ook niet in afwerking, gebruikte materialen of kastmogelijkheden

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06
pjotter1965 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:19:
Tjonge...tjonge wat een informatie hier in dit topic
Ook wij zijn zoekende naar een nieuwe keuken. Wordt er tegenwoordig nog gekozen voor graniet ? Onze huidige keuken heeft een granieten werkblad. Deze is zeer goed bevallen. Slechts 1 keer in het begin geimpregneerd, daarna nooit weer.

Enkele vraagjes over de keuze apparatuur. We nemen wederom Siemens apparatuur.
- Heeft iemand ervaring met de Zeolith- vaatwassers ? Is dit echt beduidend beter ?
- Heeft iemand ervaring met de active cleaning ( pyrolyse ) bij de combi magnetrons ?

We gaan waarschijnlijk voor een antraciete matte keuken ( greeploos ) met een licht werkblad ( composiet of graniet )
Nog een vraag :
We hebben een offerte gekregen van een Punta Cucina keuken, programma Zera
Ik kan over deze fabrikant geen info vinden. Offerte gekregen van een zaak aangesloten bij de keukenspecialist.nl

Keuken staat ons wel aan.
Kleur binnenzijde van de kastjes is gelijk aan de buitenkant en Blum sluitwerk wordt er gebruikt.

Weet iemand of Punta Cucina een rebrand is van een andere merk keukens ?

[ Voor 7% gewijzigd door pjotter1965 op 30-08-2018 12:30 ]

• Keukenkenner
  • Laatst online: 12:26
Punto is Rotpunkt
Model Zera is model Zerox

• Queal
cryptapix schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:16:
[...]
Nee, Hacker heeft verschillende systemen, Hacker Classic en Hacker Systemat. Zie hier het verschil.
Bedankt, dat is nog eens overzichtelijk vergelijken. _/-\o_

"Kwaliteit" verschil zit hem dus voornamelijk in de mogelijkheden wat wel en niet kan (diepte/breedtes van kasten, dikte van de planken, meer frontjes, achterwand met nietjes of schroeven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Queal schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Bedankt, dat is nog eens overzichtelijk vergelijken. _/-\o_

"Kwaliteit" verschil zit hem dus voornamelijk in de mogelijkheden wat wel en niet kan (diepte/breedtes van kasten, dikte van de planken, meer frontjes, achterwand met nietjes of schroeven).
Ja, maar wat voor ons belangrijkste verschillen zijn: 1. corpuskleur (dus binnenkant van kast, wij vinden het niet mooi als je zwarte frontjes hebt en je als je die opent een witte kast ziet) en 2. de hoogte, waardoor een minder hoge plint nodig is (lage plint vinden wij mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@cryptapix De randen aan de voorkant van het corpus worden ook bij Hacker Classic in de kleur gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
My-life schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 06:54:
@cryptapix De randen aan de voorkant van het corpus worden ook bij Hacker Classic in de kleur gemaakt.
oh, dat wist ik niet. Maar dan kijk je toch nog steeds in een witte kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Ja dat klopt, maar je ziet tenminste niet het wit tussen de kastdeurtjes door als ze dicht zitten.

Onderkasten van minder als 78 cm hoog zou ik ook niet meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koert85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Wij zijn ook opzoek naar een nieuwe keuken.
Hebben een mooie keuken laten tekenen bij ASWA keukens, goed gevoel ook bij de organisatie (beter dan de andere winkels waar we geweest zijn).
De keuken is van Siematic kasjes met Siemens apparatuur.
De offerte komt uit op rond de 20k inc. montage.

Twee vraagjes:
-Wat is een beetje reëel om hier nog vanaf te kunnen onderhandelen?
-De recensies voor ASWA wat ik gevonden heb zien er goed uit, ik ben benieuwd of er iemand hier is die een keuken door ze heeft laten plaatsen en wat de ervaringen met ze zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:47
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
Voor onze nieuwbouwkeuken hebben wij 3 offertes opgevraagd bij 3 keukenboeren. Het is een vrij grote keuken met een kastenwand van 4 meter en een eiland van 3 meter incl. bar. We hebben gekozen voor hoogglans. Helaas lukt het mij niet om een foto te plaatsen.
We hebben Siemens apparatuur gekozen:
- Bakoven + stoom
- Bakoven + magnetron
- standaard Vaatwasser van IQ500 serie
- inductie kookplaat van IQ500 serie
- 1 koelkast en 1 vriezer
- Novy Cloud afzuiging
- Quooker

Van de offertes hebben we inmiddels 2 binnen:
Bemmel & Kroon, Schüller keuken: € 27.300 ex. montage
Asto keukens, Keller keuken: € 27.296 ex montage en Leicht keuken: 29.907 ex montage
Aswa keukens zal nog een Silverline (Pronorm) keuken berekenen.

Persoonlijk vind ik de Keller keuken behoorlijk duur uitvallen. De Leicht keuken had ik verwacht dat het behoorlijk prijzig zou zijn. Vinden jullie ook dat er zeker nog wel wat van de prijs af kan bij de Keller en ook de Schüller keuken? Zo ja, wat is dan de beste aanpak? Zowel Bemmel als Asto zeggen beiden definitieve prijzen te berekenen, maw alle kortingen zijn al verwerkt en dat er dus niets meer aan de prijs gedaan kan worden. Lijkt mij van wel toch...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Heb ook een offerte lopen bij Bemmel, ook met het vaste prijs verhaal, maar na een paar weken werd ik toch gebeld over eventuele kortingen en een "BTW" actie die er eens in de zoveel tijd is.. Er kan altijd wat vanaf, maar wel in alle redelijkheid voor beide partijen..

Overigens vraag ik me af wat voor gigantische keuken jij hebt laten offreren, wat een bedrag man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 13:26
@Sandy45 Laat je apparatuur eens los uittellen bij Keukenloods of Bemmel & Kroon (Verwacht iets van +/- €8000) dan betaal je dus ongeveel €20.000 voor je kastenwerk en blad (wat voor blad heb je?) wat behoorlijk is.

Ga eens naar een (lokale) interieurbouwer voor een maatwerk keuken met de tekeningen die je al hebt en laat het kastenwerk, blad en installatie eens uittellen.

Hier krijg je meestal eerlijke prijzen en heb je niet te maken met opdringerige verkopers die enkel aan de provisie op hun loonstrookje denken. De kwaliteit is meestal ook beter tov lopende band keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
@Sandy45 het lijkt mij aan de forse kant, zeker voor Keller. Wij hebben net een keuken laten plaatsen voor 27.5K en daar zat qua apparatuur in tov jullie lijstje: ipv een quooker een 2e vaatwasser in, en alles studioline van Siemens (behalve de kookplaat dat is een inductie met afzuiging er in van Miele) en een extra warmhoudlade van Siemens.

Kasten 2.4m hoog waarvan een deel met lades, 3.8m laag waarvan 2 vaatwasserkasten en de gootsteenkast met lades en dan twee kasten van 100cm lades. En een eiland van 2.25x1.23m met 2 kasten met planken 45cm een leeg stuk waar twee krukjes staan en 3 kasten met lades. Het hele eiland is greeploos rondom. (ook alle andere kasten zijn greeploos)

Blad composiet arte gris vulcano, 1x 3.8x0.70 en 1x 2.25x1.23m en spatranden 5.3mx0.10m hoog

Merk: Snaidero (luxe lijn bij Tieleman keukens) en alles incl montage (ook de hoge kasten zijn zwevend geplaatst in een wand die zij gemaakt hebben) (wasbak, 1.5 matzwart van Franke en kraan luxe van Grohe sense met zwarte boog en een stopcontact in het eiland vlak inbouw en in de wand die ze gebouwd hebben zitten ook vakken met spotjes)

Bij deze heb je een idee, hoogglans is wel duurder dan mat, wij hebben mat witte kastdeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
Dank voor jullie reactie. Ik was inderdaad vergeten het blad erbij te vermelden. Bij Bemmel en Asto is dat composiet en bij Aswa Keramiek (maar dat willen we veranderen in Composiet).

@sanvv78 Als ik zo lees wat jullie allemaal hebben aan luxe apparatuur is vind ik het zeker aan de forse kant. Het enige wat bij ons echt prijzig is, is de Novy Cloud afzuiger. Voor de rest is het allemaal een beetje "normaal".

Wel is het zo dat ons eiland aan de ene kant 6 grote lades heeft. Lades schijnen duurder te zijn dan kasten, maar wij vinden de lades toch echt mooier dan kasten. In de kastenwand hebben we nog 1 hoge kast met uitschijfbare lades en zo'n kast hebben we ook in 60cm formaat in het eiland naast de kookplaat.

Maar ondanks de wat duurdere kasten en lades vind ik het nog steeds behoorlijk aan de prijs allemaal. Morgen krijgen we de Aswa offerte. Ben erg benieuwd, aangezien we daar voor een 2e keer komen voor een keuken werd er meteen gezegd dat ze mensen die voor een 2e keer komen belonen met extra korting.... To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Heeft er al iemand (meer) ervaring met de nieuwe Quooker Cube? Dit is een gekoeld en bruisend water toevoeging aan een bestaande Quooker kraan.

Van wat ik er van gezien heb lijkt het mij een fijne toevoeging, maar dat ding kost € 1200 🤪.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Over ervaringen gesproken. Ik sta op het punt akkoord te geven op onze offerte, waarin we een schitterend aanrechtblad hebben van composiet.

Om precies te zijn, Topline composiet Space grain 40 mm. Er stond iets over vlekgevoeligheid op, zijn er ervaringen met composiet aanrechtbladen of met dit merk specifiek? Ik vind het een schitterende uitstraling en voelt echt als steen aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ancent schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:11:
Heeft er al iemand (meer) ervaring met de nieuwe Quooker Cube? Dit is een gekoeld en bruisend water toevoeging aan een bestaande Quooker kraan.

Van wat ik er van gezien heb lijkt het mij een fijne toevoeging, maar dat ding kost € 1200 🤪.
Vorige week in de showroom gezien. Op zich leuk, maar inderdaad 1200 meerprijs en weer een forse unit in je keukenkast. Die ook nog moet koelen.
Ik hou het wel even bij flessen spa rood voorlopig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Iemand ervaring met een Grohe red kokendwaterkraan?
Pagina: 1 ... 58 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1