Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ambusched schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:41:
Iemand ervaring met een Grohe red kokendwaterkraan?
ja.

Grohe Red Duo, 8 loter geloof ik. 3.5 jaar in gebruik nu. Prima.

[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 31-08-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 18:03
pixels66 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:20:
Over ervaringen gesproken. Ik sta op het punt akkoord te geven op onze offerte, waarin we een schitterend aanrechtblad hebben van composiet.

Om precies te zijn, Topline composiet Space grain 40 mm. Er stond iets over vlekgevoeligheid op, zijn er ervaringen met composiet aanrechtbladen of met dit merk specifiek? Ik vind het een schitterende uitstraling en voelt echt als steen aan..
Hoi Pixels66. Wij hadden in onze vorige keuken composiet (Diresco - Cobalt Grey). Prachtig blad om te zien maar vloeistoffen trekken best snel kringen die je er niet makkelijk uit krijgt. Denk aan watervlekken achter de kraan van het druppelen, sowieso rondom de spoelbak... Als je die niet meteen wegveegt gaan ze intrekken en dat krijg je er niet meer uit. Het irritante is dat ons blad best donker was en dat je daarom het water niet goed zag liggen.
Voor ons geen composiet werkblad meer, maar dat is onze ervaring natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
Toch maar de nieuwe Grohe duo besteld. Nu 875 bij Bemmel en kroon en dan nog 100 euro retour van Grohe. Gaat voorlopig bij de rest van opgeslagen spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Queal schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:50:
[...]

Hoi Pixels66. Wij hadden in onze vorige keuken composiet (Diresco - Cobalt Grey). Prachtig blad om te zien maar vloeistoffen trekken best snel kringen die je er niet makkelijk uit krijgt. Denk aan watervlekken achter de kraan van het druppelen, sowieso rondom de spoelbak... Als je die niet meteen wegveegt gaan ze intrekken en dat krijg je er niet meer uit. Het irritante is dat ons blad best donker was en dat je daarom het water niet goed zag liggen.
Hier al 3,5 jaar composiet, nog nergens een vlek. De term is nogal breed en er zit veel verschil tussen aanbieders. Wij hebben Silestone, ben ik meer dan tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
ambusched schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:41:
Iemand ervaring met een Grohe red kokendwaterkraan?
Wij hebben in ons vorige huis een Grohe red gehad, die kwam toen regelmatig voorbij op 1dayfly. Dat beviel prima, jaar of 2 gebruikt zonder problemen.

Nu in het nieuwe huis toch voor Quooker gekozen. Voelt toch allemaal wat degelijker aan. Of dat de meerprijs waard is? Waarschijnlijk niet, maar dat blijft persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ambusched schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 07:37:
Toch maar de nieuwe Grohe duo besteld. Nu 875 bij Bemmel en kroon en dan nog 100 euro retour van Grohe. Gaat voorlopig bij de rest van opgeslagen spullen.
Op de site van Grove staat:
De GROHE Red dient in Nederland te zijn aangeschaft tussen 15 september 2017 en 1 april 2018. Iedere aanvraag dient voor 15 april 2018 via www.acties.grohe.nl te worden ingestuurd.

Weet je zeker dat die actie nog geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ja, ze hebben momenteel een actie, ik zag het ook ergens langs komen, weet niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
woekele schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:06:
ja, ze hebben momenteel een actie, ik zag het ook ergens langs komen, weet niet meer waar.
FTFY:

Op Facebook:
GroheKortingFB

Grohe-site:
https://www.grohe.nl/nl_nl/keuken/watersystemen.html

[ Voor 10% gewijzigd door JeeEs op 01-09-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Ja staat gewoon op de Grohe website. Let wel op staan stuk of 10 onderdeelnummers bij. Bij sommige winkels staan er andere onderdeelnummers bij de advertentie. Dus weet niet of die ook werken. Wel zelfde prijs als goede onderdeelnummers. Beetje vreemd maar wel opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
Weet iemand welk merk keuken dit is?

Gelakte hoogglans U keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik heb voor onze keuken inmiddels 3 offertes liggen. Twee met AEG apparatuur en een met Bauknecht apparatuur. Over Bauknecht kan ik in dit topic niet veel vinden (en in deel twee kan ik niet in). De keuze is de volgende:

Vaatwasser: AEG FSB31600Z, FSB52600Z of Bauknecht BKIC3C26
Koel/vries: AEG SCB41811LS, AEG SCB51811LS of Bauknecht KVIE2128A+ (laatste is alleen koelkast, geen combi)
Oven: AEG BCK556220M, AEG BEK435020M of Bauknecht BIK7MH8TSPT

Verder voor de kookplaat nog de keuze tussen Bora Basic BIU of AEG IDE84241IB.

We stellen niet zoveel eisen aan de apparatuur als het gaat om functies (die gebruiken we toch allemaal niet). Het moet betrouwbaar zijn en goed functioneren. Helaas zijn op de offertes de prijzen voor apparatuur niet gespecificeerd.

Iemand ervaring of tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-05 12:35
hacker Classic, model Laser Briljant. Kleur parel grijs glanzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
Ice82 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:03:
[...]
hacker Classic, model Laser Briljant. Kleur parel grijs glanzend.
Top, dank je

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Queal schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:50:
[...]

Wij hebben nu 3x composiet gehad, en ze hadden allemaal een ander "onderhoud" nodig. Mijn ervaring si globaal bij composiet:

glans versie: geen vlekvorming als je na het afnemen met een vaatdoek het nadroogt met een theedoek oid. anders zie je vlekken. Maar er trekt in principe niets in (wij hadden ook een zwart glans versie)
Mat (leather look ook wel gezoet genoemd composiet), dit is de vervelendste van allemaal, daar trekken vlekken heel makkelijk in, wel is dit weg te krijgen door met een schuurspons en wat jif het blad te "schuren" dan is hij weer egaal van kleur doorgaans. Dit type heeft de meeste onderhoud nodig.

Mat met bobbeltjes er in "vulcano", ideaal tot nu, ziet er geen vlekken op en het makkelijkst in onderhoud.

Wij hebben nu een blad van Arte. composiet gris vulcano. Deze kleur had ook de opties, glans, mat (leather) en vulcano.

De afwerking van het composiet bepaald dus hoe vlekgevoelig en onderhoudsintensief het blad is.

Composiet an sich zegt dus niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Van onze keukenleverancier dat er vanwege de lage plint geen Siemens vaatwasser in kan. (Wordt door Next125 afgeraden)
Nu aangewezen op Miele of Aeg. Heb de FSK93700P op het oog. Qua prijs vergelijkbaar, erg stil. Echter geen zeol ith.

Heeft iemand ervaring met Aeg met auto-open? Droogt dit goed (voornamelijk kunststof kindermeuk voor naar school droogt bij onze huidige v.w. bijna niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaWayne schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:55:
Van onze keukenleverancier dat er vanwege de lage plint geen Siemens vaatwasser in kan. (Wordt door Next125 afgeraden)
Nu aangewezen op Miele of Aeg. Heb de FSK93700P op het oog. Qua prijs vergelijkbaar, erg stil. Echter geen zeol ith.

Heeft iemand ervaring met Aeg met auto-open? Droogt dit goed (voornamelijk kunststof kindermeuk voor naar school droogt bij onze huidige v.w. bijna niet)
Wij hebben een aeg met auto open. Op zich door dat best, maar dit werkt alleen op 50graden in eco modus. In de andere standen doet ie het niet.
En laat die eco modus nou net erg matig schoonmaken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:25
Na bij verschillende leveranciers rond te hebben gekeken voor passende verlichting voor onder de bovenkasten in onze nieuwe keuken, hebben we besloten zelf maar iets samen te stellen wat voor ons prettig werkt. We wilden 3 aparte lichtpunten tegelijk kunnen schakelen en dimmen. Het liefst met één voeding en met LED.

We zijn uitgekomen op Dual White LED Premium (120 2835 SMD LED's per meter). Ze gaan van warm wit (2700K) tot koud wit (6500K) én alles wat daar tussenin zit. Je kunt zo goed als traploos van sfeerverlichting naar werkverlichting schakelen en deze kleur kun je ook weer dimmen.

Meerdere LED strips zijn te schakelen met één voeding en een controller m.b.v. een splitter en verlengkabels. In combinatie met een RF afstandsbediening is dit echt ideaal. Deze plaatsen we ergens op een muur of op een passtuk.

Ik heb ze in LED strip profielen geplaatst, waardoor ze er ook mooier uitzien en het licht beter verspreiden. De lichtopbrengst is ruim voldoende.

Nu de keuken nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
DaWayne schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:55:

Hier gewoon een Next125 met Siemens vaatwasser. Dit werd niet afgeraden door de keukenboer, er moest alleen rekening gehouden worden met een stijlbreuk qua lijnen. Dit was met bijv. een Miele vaatwasser niet zo. Ben benieuwd waarom een Siemens afgeraden werd bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Brooky schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:01:
[...]

Hier gewoon een Next125 met Siemens vaatwasser. Dit werd niet afgeraden door de keukenboer, er moest alleen rekening gehouden worden met een stijlbreuk qua lijnen. Dit was met bijv. een Miele vaatwasser niet zo. Ben benieuwd waarom een Siemens afgeraden werd bij jullie.
We hebben een lage plint van 6cm met corpushoogte 87,5cm. Ik had een Siemens met varioscharnier uitgekozen, zodat alle apparatuur van Siemens is.
Nu geeft de keukenboer aan dat NEXT125 bij zo'n lage plint en hoge onderkast miele of aeg machine adviseert en de Siemens afraadt. (Volgens mij heeft dit ook consequenties qua aansprakelijkheid)
Plaatsing is volgend jaar zomer in nieuwbouw, dus ik heb tot ongeveer maart om de uiteindelijke keuze qua apparatuur door te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 15:50
@DaWayne Een Bosch/Siemens met varioschanier/variohinge kan vanaf een plinthoogte van 65mm. Als je jouw keuken dus met 0,5cm verhoogt kun je wel een Siemens vaatwasser gebruiken. Dit zou je keukenboer horen te weten, maar helaas valt dat in de praktijk vaak tegen. Andere Next125 dealers verkopen en monteren zonder problemen deze Siemens vaatwassers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankreinders
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Wij zijn sinds korte tijd ook op zoek naar een nieuwe keuken. We weten al precies wat we willen. Een mooie greeploze keuken in U-vorm met een composieten werkblad en een kookplaat met ingebouwde afzuiging.

We zijn nu bij drie keukenboeren op bezoek geweest.

Keukenkampioen Heerlen; kwaliteit was zeer goed, uitgebreid assortiment, redelijk advies, verschrikkelijke verkoper. |:(
Superkeukens Horst; kwaliteit was goed, redelijk assortiment, advies was nuttig, rustige verkoper, 1 vaste prijs die helaas tegenviel
Franssen Keuken Blerick; kwaliteit top, redelijk assortiment, zeer nuttig advies en rustige verkoper, topprijs

Onze keuze zal waarschijnlijk op de laatste vallen.

Zoals eerder gezegd willen we gaan voor een afzuiging op de kookplaat. We hebben diverse modellen gezien (Bora, Aeg, etc.). De laatste verkoper had ook Pelgrim in zijn assortiment en kwam op de proppen met de Pelgrim Hood-in-Hob. Een visueel mooie uitvoering met erg groot kookoppervlak. Ik kan er alleen nog verdacht weinig over vinden. Heeft iemand toevallig ervaring met deze kookplaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
DaWayne schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:30:
[...]

We hebben een lage plint van 6cm met corpushoogte 87,5cm. Ik had een Siemens met varioscharnier uitgekozen, zodat alle apparatuur van Siemens is.
Nu geeft de keukenboer aan dat NEXT125 bij zo'n lage plint en hoge onderkast miele of aeg machine adviseert en de Siemens afraadt. (Volgens mij heeft dit ook consequenties qua aansprakelijkheid)
Plaatsing is volgend jaar zomer in nieuwbouw, dus ik heb tot ongeveer maart om de uiteindelijke keuze qua apparatuur door te geven.
OK, apart. Vanuit mijn PB weet je waar ik mijn keuken heb gekocht, dus die zou je voor een 2nd opinion kunnen vragen.

M.b.t. het automatisch openen: Ik heb het op de Siemens zitten (Eco 50 graden) en mij bevalt het wel goed. Ook volle ladingen worden bij mij schoon, spoel wel vaak de erg vieze borden vooraf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 14:13

DJT

sanvv78 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:25:
..., en alles studioline van Siemens (behalve de kookplaat dat is een inductie met afzuiging er in van Miele)
Hoe bevalt de Miele kookplaat?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:18

RUFFNECK

Poentje

Inmiddels al meer dan 6 maanden geleden dat de keuken hier in gebruik is genomen, dus wat "echte" (en eerlijke) ervaringen in een topic als deze lijkt me wel handig (zie keuken en apparatuur hier)
  • Kasten (Rotpunkt Zerox extra mat, snow):
  • Niet zo heel veel over te zeggen. Voelt nog steeds degelijk aan, lades en scharnieren (Blum) nog steeds soepel (sommige lades zijn best 'zwaar' moet ik zeggen qua inhoud, maar gaat tot nog toe goed). Als ik een puntje moet noemen: de gladde frontjes zijn minder makkelijk schoon te maken dan verwacht. Niet dat het vreselijk is, maar als je onder een bepaalde hoek vanuit de zijkant naar zo'n front kijkt zie je soms nog wat 'vlekjes en vegen' reflecteren, weet even niet hoe ik het het best kan uitleggen :P. Wat het beste voor mij werk is met Glassex en keukenpapier schoon te maken en meteen daarna met een droge (thee) doek (de niet grove variant). Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag.
  • [/li]
  • Aanrecht/werkblad:
  • Beste keuze van de keuken. Zo'n keramieken blad is geweldig, zo makkelijk schoon te maken/houden, niks trekt in en hete pannen of schalen van de kookplaat of uit de oven gewoon zo erop! _/-\o_ .
  • [/li]
  • Inductie kookplaat:
  • Heerlijk veel ruimte met 90cm, (koppelbare) flexzones werken uitstekend en qua bediening waren we na een week ofzo al helemaal gewend. De cookControl functie gebruikte ik regelmatig, maar inmiddels is dat minder nodig. Na een tijd onthoudt je gewoon welke stand voor welk gerecht het beste is.
    Als minpuntje kan ik noemen dat de middelste zone (de grootste zone met 3 vlakken), naar mijn gevoel niet over de gehele oppervlak even warm wordt. Bij een grote pot bijv die deels over de 3e vlak komt, lijkt het alsof het eten in de pan aan die kant (dus het deel over de 3e vlak) minder hard heet wordt dan de rest in de pan. Ben van plan de KS van Siemens daar even over te vragen. Het maakt qua koken meestal niet zoveel uit en als ik het wel ECHT wil dat een grote pan over de volledige bodem even heet wordt, koppel ik 2 zones links of rechts (4 vlakken dus) en gebruik ik die.
  • [/li]
  • Oven-Magnetron & Oven-Stoom:
  • Even beide apparaten samen, de oven-magnetron heeft ook stoom mogelijkheden, maar enkel als toevoeging op andere verwarmingsmethoden. Geen issues hier, alles wat erin gaat, komt vooralsnog perfect eruit :P De meegeleverde thermometer heb ik 2 keer naar tevredenheid gebruikt (groot stuk vlees). Stomen doen we nu echt veel meer (groenten, dim sum etc) en zelfs voor opwarmen van eten/restjes dmv stoom (regenereren) geniet onze voorkeur, ook al duurt dat ietsjes langer dan een normale magnetron. Schoonmaak functionaliteit werkt ook perfect en die uittrekbare rails zijn handig :)
  • [/li]
  • Vaatwasser:
  • Op zich tevreden hierover, genoeg opties ook hier en na wat proberen en testen gebruiken we meestal toch gewoon de Auto stand. Als we het aan doen voor het slapen gaan, doen we het wel op Eco stand. Waar ik alleen geen chocola van kan maken is de Zeolith functionaliteit (dat je vaat droog eruit komt). Ik zou zeggen, 6 uit de 10 keer is dat ook zo, de overige keren moeten we altijd nog wel nadrogen, ongeacht hoe lang de vaat nog erin staat nadat het programma klaar is. Geen idee of wij iets 'verkeerds' doen, het is uiteraard geen showstopper verder...
  • [/li]
  • Novy afzuigkap + externe gevelmotor
  • Ondanks de hoogte, zuigt ie de geurtjes best goed af, hij geeft minder herrie dan wanneer de motor ingebouwd was, maar hij is ook niet stil. Dat ligt ook aan het feit dat er verder geen demping is tussen de motor buiten en de afzuigunit, dus het geluid van de motor galmt door de buis en dat hoor je ook gewoon. Dakmotoren hebben wel een vorm van demping begreep ik...
  • [/li]
  • Koelkast/vriezer
  • Doet wat ie moet doen, maar qua inhoud niet ruim genoeg :P Dat wisten we ook wel, maar aangezien we een vrieskast en koelkast (side-by-side, maar dan even groot) in de bijkeuken hebben, vonden wij dat prima
  • [/li]
  • Algemeen:
  • Home Connect! Al het Siemens apparatuur heeft Home Connect en ondanks dat niet de reden was om voor deze modellen te kiezen moet ik zeggen dat ik het best vaak gebruik (voor de ovens en de kookplaat dan). Iets uit de vriezer in de ochtend in de oven doen en dan in de middag op weg naar huis deze alvast opwarmen of gewoon elk ander gerecht erin doen, even uit huis gaan (kids ophalen of naar sport brengen of whatever) en dan aan doen, zodat dit bijna klaar is als je weer thuis bent. Ik had laatst vakantiegangers in huis, die durfden niet aan de knopjes te zitten, maar wilden wel iets opwarmen op de kookplaat. Dat kon ik dan vanuit het werk voor ze regelen etc.
    Of simpelweg voorverwarmen als je onderweg bent oid...

Het enige nadeel, en dit schijnt in de handleidingen te staan kwam ik achter, is dat het "starten op afstand" altijd 24 uur na het aanzetten weer uit gaat en dus kan je met de app op afstand de boel niet starten. Wel aan zetten en opties kiezen, maar dan moet iemand thuis op het scherm dit alsnog bevestigen om te starten. Je moet dus wel 'bewust' de optie 'starten op afstand' op je apparaat aanzetten als je weg gaat en je van plan bent iets op afstand te doen.
  • [/li]
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
DJT schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:44:
[...]

Hoe bevalt de Miele kookplaat?
Heel erg goed! Ik moest wel even wennen aan inductie in het algemeen, omdat ik altijd op gas heb gekookt, maar dat gaat vrij snel.

Wij hebben de KMDA-7774 FR met de afzuiging via de kruipruimte naar buiten toe, twee bochten heb je dan wel er in, buiten zit hij aan een ventilateschacht vanTilmar t177.

Ik moet bekennen dat de 1e plaat binnen 2 weken vervangen is, vanaf dag 1 gaf hij een software fout aan, dit kon Miele niet herstellen, en toen heeft Miele de plaat in zijn geheel vervangen. Was volgens hen de 1e keer dat dit voorkwam, dus ws gewoon pech gehad.

De kookplaten zijn wat mij betreft ruim genoeg, alleen grote koekenpannen liggen er niet lekker op, of je moet twee zones koppelen. Ik gebruik dan liever twee iets kleinere (ik had ook mega koekenpannen wat ook te groot voor gas was hoor). Boost functie werkt als een malle, en eigenlijk werkt alles makkelijk, ik moet nog even kijken hoe de timer werkt, maar dat is een kwestie van de handleiding eens gaan lezen ;-).

Afzuiging werkt beter dan verwacht, de plaat is puur cosmetisch uitgezocht omdat we geen vlakke afzuiging in het plafond konden doen (verlaagd plafond geen optie ivm erg hoge ramen) en ik wilde boven het eiland geen enorm ding hebben hangen.

Pannen daar zet ik de deksel schuin op, dan zuigt hij prima af, een hoge pan zuigt anders minder goed af wanneer je dit niet doet, een koekenpan zuigt prima af, geen deksel nodig.

Warmhoudfunctie is ook erg ideaal. Ik heb ook een stoomoven, dus heb ook niet veel plaat nodig, die 4 zones zijn voldoende.

Tipje (eigenlijk voor elke inbouwplaat met afzuiging): zorg dat de wand van het keukenkastje eronder niet door de monteurs dicht gekit wordt. Wanneer een monter van Miele (of ander merk) erbij moet moeten ze alles slopen. Gelukkig zat bij ons niet alles verlijmd en verspijkerd waardoor ze er makkelijk bij konden, maar dit schijnt volgens de heren uitzonderlijk te zijn, veel installateurs zijn dol op vast spijkeren en kitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CygnumNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02 17:46
CygnumNL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:07

Inmiddels zijn we even verder en is er het nodige gebeurd.

Ik heb een eerste blik op de Rotpunkt geworpen. Het zag er mooi uit. Er is zeker kwaliteitsverschil, vooral bij de Le Mans-kast. Die was deels van metaal en in hoogte verstelbaar, in plaats van plastic en niet verstelbaar bij Bruynzeel. Was het een meerprijs van 2.500 euro waard? Dat niet.

Vervolgens weer met Bruynzeel om de tafel gezeten. Wat kleine dingen aangepast, onder andere de hoogte wat naar beneden in verband met de nieuwe koel-vriescombinatie en een klepkast toegevoegd. Het werd ook duidelijker dat er een boel niet mogelijk was. Het was veel standaardwerk. Totaal iets meer dan € 10.000,- inclusief montage.

Het viel mij het meest op dat de prijzen voor apparatuur te hoog waren (en bleven). Zelfs als de installatiekosten door een derde werd gedaan was Bruynzeel duurder. Daar kon toch echt niets aan gedaan worden, dit was het. Ik kon wel elders de apparaten afnemen. Ik was er nog niet uit en vroeg om een nieuwe offerte. Ik kon nog één nieuwe afspraak krijgen, maar dan moest het wel geregeld zijn. Omdat van enige commerciële gedachte geen sprake leek, afgesproken dat ik er drie weken over zou nadenken.

In de tussentijd ben ik teruggegaan naar de andere partij, Bemmel en Kroon. Uitstekend geholpen. Verder was er meer mogelijk en de keuze in werkbladen was er ook groter. Uiteindelijk werd een betere kwaliteit werkblad gevonden (TopCore) tegen een geringe meerprijs. Iets andere modellen van Siemens uitgezocht zodat een korting op de apparatuur werd geboden en de apothekerskast laten vervallen. Wel een kleine bovenkast toe laten voegen. Uiteindelijk waren de mogelijkheden hier beter en was de sfeer ook beter. Daarom met Bemmel en Kroon in zee gegaan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat ik mij wel afvraag is de stroomtoevoer ten opzichte van de aansluitwaarde van de inductiekookplaat. Die staat op 7400W. Zijn twee groepen (volgens mij 7360W) dan voldoende of moet hij op drie groepen?

[ Voor 4% gewijzigd door CygnumNL op 03-09-2018 19:23 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
sanvv78 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:02:
[...]

Wij hebben nu 3x composiet gehad, en ze hadden allemaal een ander "onderhoud" nodig. Mijn ervaring si globaal bij composiet:

glans versie: geen vlekvorming als je na het afnemen met een vaatdoek het nadroogt met een theedoek oid. anders zie je vlekken. Maar er trekt in principe niets in (wij hadden ook een zwart glans versie)
Mat (leather look ook wel gezoet genoemd composiet), dit is de vervelendste van allemaal, daar trekken vlekken heel makkelijk in, wel is dit weg te krijgen door met een schuurspons en wat jif het blad te "schuren" dan is hij weer egaal van kleur doorgaans. Dit type heeft de meeste onderhoud nodig.

Mat met bobbeltjes er in "vulcano", ideaal tot nu, ziet er geen vlekken op en het makkelijkst in onderhoud.

Wij hebben nu een blad van Arte. composiet gris vulcano. Deze kleur had ook de opties, glans, mat (leather) en vulcano.

De afwerking van het composiet bepaald dus hoe vlekgevoelig en onderhoudsintensief het blad is.

Composiet an sich zegt dus niet zo veel.
Dank voor je uitleg, ik wist niet dat er verschil in zat. Maar mijn vrouw is er wel heel duidelijk over: geen composiet meer :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Queal
cryptapix schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:55:
Ik heb voor onze keuken inmiddels 3 offertes liggen. Twee met AEG apparatuur en een met Bauknecht apparatuur. Over Bauknecht kan ik in dit topic niet veel vinden (en in deel twee kan ik niet in). De keuze is de volgende:

Vaatwasser: AEG FSB31600Z, FSB52600Z of Bauknecht BKIC3C26
Koel/vries: AEG SCB41811LS, AEG SCB51811LS of Bauknecht KVIE2128A+ (laatste is alleen koelkast, geen combi)
Oven: AEG BCK556220M, AEG BEK435020M of Bauknecht BIK7MH8TSPT

Verder voor de kookplaat nog de keuze tussen Bora Basic BIU of AEG IDE84241IB.

We stellen niet zoveel eisen aan de apparatuur als het gaat om functies (die gebruiken we toch allemaal niet). Het moet betrouwbaar zijn en goed functioneren. Helaas zijn op de offertes de prijzen voor apparatuur niet gespecificeerd.

Iemand ervaring of tips?
Ervaring met de apparaten waar je naar vraagt niet. Wel een tip: Ga niet bij elke keukenzaak opnieuw met een adviseur praten en vanaf 0 beginnen. Kies een set van apparaten en vraag bij elke keukenzaak om diezelfde set van apparaten. Dan kun je een beetje meer appels met appels vergelijken.

Het is allemaal al zo ontzettend moeilijk vergelijken... Als elke offerte dan ook compleet andere apparatuur heeft is het spreekwoordelijke bos al helemaal niet meer te zien ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
  • Laatst online: 14-07-2020
Blihi schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:22:
Wij zijn weer een stapje verder. Na de offerte van 24,000 de projectleverancier voor deze keuken: Blihi in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" zijn we op zoek gegaan naar een ander bedrijf.

Geen DMG, maar een kleine zelfstandige in de buurt. Zij kwamen met onderstaand voorstel (tekeningen zijn van mijzelf, gemaakt met de Alno keukenplanner)

[afbeelding]

[afbeelding]

De kosten voor deze keuken komen op +/- 18,500 inclusief plaatsing.
De apparatuur is van AEG/Quooker (cataloguswaarde +/- 7,000),
De kasten van Haecker Systemat (AV2035 satijngrijs en AV1097 grijs eiken),
Het werkblad is ARTE Silestone Xtreme Black.

Mochten jullie nog ideëen / opmerkingen hebben hoor ik het graag.

PS. De spoelbak wordt 50x40 vierkant en de kraan is van Quooker, maar de Alno planner software laat me dat niet tekenen.
Wow, dat is wel een mooie prijs! We hebben dezelfde eiland en een iets wat grotere kastenwand. Ik denk ook wel met iets duurdere apparatuur, maar als ik op de 20.000 - 23.000 zou komen, zou ik allang blij zijn. Wij krijgen nu alleen maar prijzen van tussen de 27.000 - 30.000 te horen van 3 verschillende keukenboeren. Bij welke keukenboer zijn jullie geweest als ik vragen mag? Please tell me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 17:33
Stephanvr schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

Edit: Dit was de keuken (voor 12.000,-). Fornuis lijkt te klein, de muur zou volledig uit lage kasten moeten bestaan. Van die 3 hoge kasten moet ééntje wegvallen en naar de achtermuur geplaatst worden. De afzuigkap is niet zwart, ik mis wat apparatuur .. (en er klopt nog wel meer niet).
Van 15.000,- euro naar 12.000,- euro naar 7.876,- euro euro. |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 17:00
RUFFNECK schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:25:
Inmiddels al meer dan 6 maanden geleden dat de keuken hier in gebruik is genomen, dus wat "echte" (en eerlijke) ervaringen in een topic als deze lijkt me wel handig (zie keuken en apparatuur hier)
  • Kasten (Rotpunkt Zerox extra mat, snow):
  • Niet zo heel veel over te zeggen. Voelt nog steeds degelijk aan, lades en scharnieren (Blum) nog steeds soepel (sommige lades zijn best 'zwaar' moet ik zeggen qua inhoud, maar gaat tot nog toe goed). Als ik een puntje moet noemen: de gladde frontjes zijn minder makkelijk schoon te maken dan verwacht. Niet dat het vreselijk is, maar als je onder een bepaalde hoek vanuit de zijkant naar zo'n front kijkt zie je soms nog wat 'vlekjes en vegen' reflecteren, weet even niet hoe ik het het best kan uitleggen :P. Wat het beste voor mij werk is met Glassex en keukenpapier schoon te maken en meteen daarna met een droge (thee) doek (de niet grove variant). Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag.
  • [/li]
  • Aanrecht/werkblad:
  • Beste keuze van de keuken. Zo'n keramieken blad is geweldig, zo makkelijk schoon te maken/houden, niks trekt in en hete pannen of schalen van de kookplaat of uit de oven gewoon zo erop! _/-\o_ .
  • [/li]
  • Inductie kookplaat:
  • Heerlijk veel ruimte met 90cm, (koppelbare) flexzones werken uitstekend en qua bediening waren we na een week ofzo al helemaal gewend. De cookControl functie gebruikte ik regelmatig, maar inmiddels is dat minder nodig. Na een tijd onthoudt je gewoon welke stand voor welk gerecht het beste is.
    Als minpuntje kan ik noemen dat de middelste zone (de grootste zone met 3 vlakken), naar mijn gevoel niet over de gehele oppervlak even warm wordt. Bij een grote pot bijv die deels over de 3e vlak komt, lijkt het alsof het eten in de pan aan die kant (dus het deel over de 3e vlak) minder hard heet wordt dan de rest in de pan. Ben van plan de KS van Siemens daar even over te vragen. Het maakt qua koken meestal niet zoveel uit en als ik het wel ECHT wil dat een grote pan over de volledige bodem even heet wordt, koppel ik 2 zones links of rechts (4 vlakken dus) en gebruik ik die.
  • [/li]
  • Oven-Magnetron & Oven-Stoom:
  • Even beide apparaten samen, de oven-magnetron heeft ook stoom mogelijkheden, maar enkel als toevoeging op andere verwarmingsmethoden. Geen issues hier, alles wat erin gaat, komt vooralsnog perfect eruit :P De meegeleverde thermometer heb ik 2 keer naar tevredenheid gebruikt (groot stuk vlees). Stomen doen we nu echt veel meer (groenten, dim sum etc) en zelfs voor opwarmen van eten/restjes dmv stoom (regenereren) geniet onze voorkeur, ook al duurt dat ietsjes langer dan een normale magnetron. Schoonmaak functionaliteit werkt ook perfect en die uittrekbare rails zijn handig :)
  • [/li]
  • Vaatwasser:
  • Op zich tevreden hierover, genoeg opties ook hier en na wat proberen en testen gebruiken we meestal toch gewoon de Auto stand. Als we het aan doen voor het slapen gaan, doen we het wel op Eco stand. Waar ik alleen geen chocola van kan maken is de Zeolith functionaliteit (dat je vaat droog eruit komt). Ik zou zeggen, 6 uit de 10 keer is dat ook zo, de overige keren moeten we altijd nog wel nadrogen, ongeacht hoe lang de vaat nog erin staat nadat het programma klaar is. Geen idee of wij iets 'verkeerds' doen, het is uiteraard geen showstopper verder...
  • [/li]
  • Novy afzuigkap + externe gevelmotor
  • Ondanks de hoogte, zuigt ie de geurtjes best goed af, hij geeft minder herrie dan wanneer de motor ingebouwd was, maar hij is ook niet stil. Dat ligt ook aan het feit dat er verder geen demping is tussen de motor buiten en de afzuigunit, dus het geluid van de motor galmt door de buis en dat hoor je ook gewoon. Dakmotoren hebben wel een vorm van demping begreep ik...
  • [/li]
  • Koelkast/vriezer
  • Doet wat ie moet doen, maar qua inhoud niet ruim genoeg :P Dat wisten we ook wel, maar aangezien we een vrieskast en koelkast (side-by-side, maar dan even groot) in de bijkeuken hebben, vonden wij dat prima
  • [/li]
  • Algemeen:
  • Home Connect! Al het Siemens apparatuur heeft Home Connect en ondanks dat niet de reden was om voor deze modellen te kiezen moet ik zeggen dat ik het best vaak gebruik (voor de ovens en de kookplaat dan). Iets uit de vriezer in de ochtend in de oven doen en dan in de middag op weg naar huis deze alvast opwarmen of gewoon elk ander gerecht erin doen, even uit huis gaan (kids ophalen of naar sport brengen of whatever) en dan aan doen, zodat dit bijna klaar is als je weer thuis bent. Ik had laatst vakantiegangers in huis, die durfden niet aan de knopjes te zitten, maar wilden wel iets opwarmen op de kookplaat. Dat kon ik dan vanuit het werk voor ze regelen etc.
    Of simpelweg voorverwarmen als je onderweg bent oid...

Het enige nadeel, en dit schijnt in de handleidingen te staan kwam ik achter, is dat het "starten op afstand" altijd 24 uur na het aanzetten weer uit gaat en dus kan je met de app op afstand de boel niet starten. Wel aan zetten en opties kiezen, maar dan moet iemand thuis op het scherm dit alsnog bevestigen om te starten. Je moet dus wel 'bewust' de optie 'starten op afstand' op je apparaat aanzetten als je weg gaat en je van plan bent iets op afstand te doen.
  • [/li]
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben O-)
Hi ruffneck,

grappig te lezen dat je bijna dezelfde apparatuur hebt staan die wij ook overwegen in ons nieuwe keuken.

We zitten nu nog in de fase waar we de indeling scherp proberen te krijgen maar die is denk ik (vrouw denkt er anders over) voor een groot deel rond.
Apparatuur uitzoeken vind ik leuk en omdat we nu siemens hebben zal dat hoogswaarschijnlijk ook de leverancier voor de nieuwe apparatuur zijn.

over de afzuigkap: zat zelf ook te kijken naar de Novy en de motor aan de zijgevel te plaatsen. We hebben nu een plafond unit van Solitair en die maakt veel te veel herrie. Dit leek me wel een mooie oplossing maar na jou review twijfel ik weer een beetje.

Hij maakt "geluid/herrie" maar hoeveel herrie is dit? zou je dit kunnen opnemen oid?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

NewienM schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:49:
[...]

Hi ruffneck,

grappig te lezen dat je bijna dezelfde apparatuur hebt staan die wij ook overwegen in ons nieuwe keuken.

We zitten nu nog in de fase waar we de indeling scherp proberen te krijgen maar die is denk ik (vrouw denkt er anders over) voor een groot deel rond.
Apparatuur uitzoeken vind ik leuk en omdat we nu siemens hebben zal dat hoogswaarschijnlijk ook de leverancier voor de nieuwe apparatuur zijn.

over de afzuigkap: zat zelf ook te kijken naar de Novy en de motor aan de zijgevel te plaatsen. We hebben nu een plafond unit van Solitair en die maakt veel te veel herrie. Dit leek me wel een mooie oplossing maar na jou review twijfel ik weer een beetje.

Hij maakt "geluid/herrie" maar hoeveel herrie is dit? zou je dit kunnen opnemen oid?

thnx
Dat is natuurlijk lastig te vertellen, want de mate van herrie is natuurlijk iets wat je zelf moet horen om te kunnen beoordelen. Laat ik het zo zeggen (er van uitgaande dat je m'n foto's gezien hebt waar de eettafel staat): op stand 3 kunnen wij nog normaal met de mensen aan tafel praten, op boost mode kan het nog wel (luider praten), maar is het niet echt leuk meer. Bij het koken staat ie meestal op stand 2, doen we extra kruidig gaat ie op stand 3.

Het geluid in het filmpje klinkt ook niet zoals het echt is heb ik gemerkt, in het echt klinkt ie niet zo "schel" en kan natuurlijk gemakkelijk als "herrie" gezien worden als je je volume simpelweg hoger zet ;) Ergens in de verte hoor je misschien wel de holle galm waar ik het over hebt van de afvoerbuis.

Bij deze: https://1drv.ms/v/s!AvYTjMmWiokHgo00sUFsIwxT5ziKhA

Als je nog iets wilt weten van het andere apparatuur, laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

sanvv78 schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:37:
[...]

Heel erg goed! Ik moest wel even wennen aan inductie in het algemeen, omdat ik altijd op gas heb gekookt, maar dat gaat vrij snel.

Wij hebben de KMDA-7774 FR met de afzuiging via de kruipruimte naar buiten toe, twee bochten heb je dan wel er in, buiten zit hij aan een ventilateschacht vanTilmar t177.

Ik moet bekennen dat de 1e plaat binnen 2 weken vervangen is, vanaf dag 1 gaf hij een software fout aan, dit kon Miele niet herstellen, en toen heeft Miele de plaat in zijn geheel vervangen. Was volgens hen de 1e keer dat dit voorkwam, dus ws gewoon pech gehad.

De kookplaten zijn wat mij betreft ruim genoeg, alleen grote koekenpannen liggen er niet lekker op, of je moet twee zones koppelen. Ik gebruik dan liever twee iets kleinere (ik had ook mega koekenpannen wat ook te groot voor gas was hoor). Boost functie werkt als een malle, en eigenlijk werkt alles makkelijk, ik moet nog even kijken hoe de timer werkt, maar dat is een kwestie van de handleiding eens gaan lezen ;-).

Afzuiging werkt beter dan verwacht, de plaat is puur cosmetisch uitgezocht omdat we geen vlakke afzuiging in het plafond konden doen (verlaagd plafond geen optie ivm erg hoge ramen) en ik wilde boven het eiland geen enorm ding hebben hangen.

Pannen daar zet ik de deksel schuin op, dan zuigt hij prima af, een hoge pan zuigt anders minder goed af wanneer je dit niet doet, een koekenpan zuigt prima af, geen deksel nodig.

Warmhoudfunctie is ook erg ideaal. Ik heb ook een stoomoven, dus heb ook niet veel plaat nodig, die 4 zones zijn voldoende.

Tipje (eigenlijk voor elke inbouwplaat met afzuiging): zorg dat de wand van het keukenkastje eronder niet door de monteurs dicht gekit wordt. Wanneer een monter van Miele (of ander merk) erbij moet moeten ze alles slopen. Gelukkig zat bij ons niet alles verlijmd en verspijkerd waardoor ze er makkelijk bij konden, maar dit schijnt volgens de heren uitzonderlijk te zijn, veel installateurs zijn dol op vast spijkeren en kitten)
Dank voor het delen van je ervaring. Wij hebben dezelfde Miele inductieplaat besteld, duurt nog wel een half jaartje voordat ik hem zelf kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

RUFFNECK schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:25:
Wat het beste voor mij werk is met Glassex en keukenpapier schoon te maken en meteen daarna met een droge (thee) doek (de niet grove variant). Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag.[/li]
Mijn eerste advies zou zijn om je kastjes alleen met een vochtige microvezel-doek schoon te maken.

Gebruik van schoonmaakmiddelen is over het algemeen slecht voor de spullen die je ermee schoon maakt. In de professionele schoonmaak (ik werk in die branche) wordt bijna geen middel gebruikt om die reden. Een goede (vochtige) microvezel doek werkt prima, let op dat je hem wel wast zónder wasverzachter want daarmee verzadig je de vezels en dan werkt het doekje niet meer goed. Ook het doekje niet té nat laten want dan krijg je strepen. Er staan op YouTube zat filmpjes met een goede uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

DJT schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:06:
[...]

Mijn eerste advies zou zijn om je kastjes alleen met een vochtige microvezel-doek schoon te maken.

Gebruik van schoonmaakmiddelen is over het algemeen slecht voor de spullen die je ermee schoon maakt. In de professionele schoonmaak (ik werk in die branche) wordt bijna geen middel gebruikt om die reden. Een goede (vochtige) microvezel doek werkt prima, let op dat je hem wel wast zónder wasverzachter want daarmee verzadig je de vezels en dan werkt het doekje niet meer goed. Ook het doekje niet té nat laten want dan krijg je strepen. Er staan op YouTube zat filmpjes met een goede uitleg.
Thanks, dat was een van de eerste methoden die ik toepaste, maar vond het niet echt geweldig gaan. Zal het nog eens proberen een volgende keer, misschien beter vochtig maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT

DJT

RUFFNECK schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:23:
[...]
Thanks, dat was een van de eerste methoden die ik toepaste, maar vond het niet echt geweldig gaan. Zal het nog eens proberen een volgende keer, misschien beter vochtig maken :)
Nog even een aanvullende tip: Gebruik nooit van die witte melamine sponsjes op vloeren, deuren, kasten, etc.. Met die sponsjes los je vaak de beschermende laag op met schade als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
Sandy45 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:24:
[...]

Wow, dat is wel een mooie prijs! We hebben dezelfde eiland en een iets wat grotere kastenwand. Ik denk ook wel met iets duurdere apparatuur, maar als ik op de 20.000 - 23.000 zou komen, zou ik allang blij zijn. Wij krijgen nu alleen maar prijzen van tussen de 27.000 - 30.000 te horen van 3 verschillende keukenboeren. Bij welke keukenboer zijn jullie geweest als ik vragen mag? Please tell me! :)
Members only: naam bedrijf

[ Voor 6% gewijzigd door Blihi op 04-09-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
RUFFNECK schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:25:
[...]

Dat is natuurlijk lastig te vertellen, want de mate van herrie is natuurlijk iets wat je zelf moet horen om te kunnen beoordelen. Laat ik het zo zeggen (er van uitgaande dat je m'n foto's gezien hebt waar de eettafel staat): op stand 3 kunnen wij nog normaal met de mensen aan tafel praten, op boost mode kan het nog wel (luider praten), maar is het niet echt leuk meer. Bij het koken staat ie meestal op stand 2, doen we extra kruidig gaat ie op stand 3.

Het geluid in het filmpje klinkt ook niet zoals het echt is heb ik gemerkt, in het echt klinkt ie niet zo "schel" en kan natuurlijk gemakkelijk als "herrie" gezien worden als je je volume simpelweg hoger zet ;) Ergens in de verte hoor je misschien wel de holle galm waar ik het over hebt van de afvoerbuis.

Bij deze: https://1drv.ms/v/s!AvYTjMmWiokHgo00sUFsIwxT5ziKhA

Als je nog iets wilt weten van het andere apparatuur, laat maar weten :)
Kan het bestand niet afspelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

werkt dit?

https://we.tl/t-l91jGPiQ5n

gaat er automatisch weer over een paar dagen af trouwens (heb hem even naar we transfer voor je geupload).

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 04-09-2018 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:21
Gisteren is onze keuken van Superkeukens geplaatst, we zijn er zelf erg content mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aMj2iyi.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4QQv7gS.jpg

Aan de bovenkant van het verlaagd plafond is nog een lichtslang geplaatst maar die stond nog niet op deze foto's. Verder is de NOVY afzuigunit nog afgeplakt voor het stuc/verfwerk van de koof.

€7.000 voor de keuken incl vaatwasser en koelkast/vriescombi
€1.750 voor kookplaat, oven en afzuigunit
= €8.750 totaal

[ Voor 24% gewijzigd door doobieters op 04-09-2018 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
doobieters schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:13:
Gisteren is onze keuken van Superkeukens geplaatst, we zijn er zelf erg content mee.

[afbeelding]
[afbeelding]

Aan de bovenkant van het verlaagd plafond is nog een lichtslang geplaatst maar die stond nog niet op deze foto's. Verder is de NOVY afzuigunit nog afgeplakt voor het stuc/verfwerk van de koof.

€7.000 voor de keuken incl vaatwasser en koelkast/vriescombi
€1.750 voor kookplaat, oven en afzuigunit
= €8.750 totaal
Ziet er mooi uit!
Welk merk keuken is het?
Zo te zien mat met gladde deur?
Wat komt er op de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
DJT schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:06:
[...]

Kunnen microvezeldoekjes juist geen krassen veroorzaken?
@RUFFNECK Ik gebruik dit doekje, https://www.jemako.com/nl...star-doek-35-x-40-cm.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door DancePlaza op 05-09-2018 09:09 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
Gaat die afzuigunit in het plafond passen? Die dingen hebben een inbouwdiepte van ruim 30 cm (313 mm). Dan verwacht je een verlaagd plafond te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat voor merk keuken is dit en bij welke leverancier? Prijs lijkt me vrij scherp namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Blihi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:20:
Gaat die afzuigunit in het plafond passen? Die dingen hebben een inbouwdiepte van ruim 30 cm (313 mm). Dan verwacht je een verlaagd plafond te zien.
er komt wel een koof/laag plafond maar minimaal er is wel bij ons in de vloerplaat gefreesd voor de afvoer.
Sander schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:30:
[...]
Wat voor merk keuken is dit en bij welke leverancier? Prijs lijkt me vrij scherp namelijk!
hacker systemat, faber duitsland

[ Voor 25% gewijzigd door DancePlaza op 05-09-2018 09:34 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
Qua wijnkoelkast zou je ook voor de Liebherr kunnen gaan indien de prijs daarvan goedkoper is. Verkoper heeft mij ooit verteld dat de Miele eigenlijk een omgekatte Liebherr is (geen idee of dat idd waar is, maar ze lijken wel op elkaar). https://home.liebherr.com...n/details/uwtgb-1682.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Ik denk een goede keuze. Faber is een prima winkel met hele nette prijzen. Als wij voor een Häcker keuken hadden gekozen was hij ook bij deze leverancier vandaan gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:34:
[...]

werkt dit?

https://we.tl/t-l91jGPiQ5n

gaat er automatisch weer over een paar dagen af trouwens (heb hem even naar we transfer voor je geupload).
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brooky schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:32:
[...]

Qua wijnkoelkast zou je ook voor de Liebherr kunnen gaan indien de prijs daarvan goedkoper is. Verkoper heeft mij ooit verteld dat de Miele eigenlijk een omgekatte Liebherr is (geen idee of dat idd waar is, maar ze lijken wel op elkaar). https://home.liebherr.com...n/details/uwtgb-1682.html
Klopt ook, maar Miele is naar mijn ervaring vaak goedkoper dan Liebherr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-03 15:26

Leandra66

is onmogelijk

Brooky schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:32:
[...]

Onze Miele (inbouw) koelkast uit 2013 is idd een Liebherr, de reden om toen voor Miele ipv Liebherr te gaan was dat Miele nog wel de mogelijkheid bood de garantie te verlengen tot 10 jaar.

Ik weet echter niet of alle Miele koelkasten eigenlijk Liebherr koelkasten zijn, maar met de specificaties moet je dat vrij simpel kunnen vergelijken.

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
ambusched schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:51:
[...]

Ziet er mooi uit!
Welk merk keuken is het?
Zo te zien mat met gladde deur?
Wat komt er op de vloer?
Bedankt! Het is een Schueller keuken van Superkeukens.
De frontjes zitten tussen het mat en hoogglans in.. Dan is het zijdeglans geloof ik?
Op de vloer komt een visgraat laminaat, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://gadero.nl/uploads/webshop/8563_Residence_PS500_naturgeoelt_Ambiente-Eiken-Visgraat-Vloer_Detail_02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
doobieters schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:09:
[...]

De frontjes zitten tussen het mat en hoogglans in.. Dan is het zijdeglans geloof ik?

[afbeelding]
Heb je korting kunnen regelen? Of was de prijs de prijs. Bij ons willen ze namelijk niks van de prijs af doen. Zitten daardoor paar 100 boven budget.
Als de vloer erin ligt wil je dan nog foto posten? Wij willen zelfde kleur vloer misschien iets lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
ambusched schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:49:
[...]

Heb je korting kunnen regelen? Of was de prijs de prijs. Bij ons willen ze namelijk niks van de prijs af doen. Zitten daardoor paar 100 boven budget.
Als de vloer erin ligt wil je dan nog foto posten? Wij willen zelfde kleur vloer misschien iets lichter.
Ze hebben een afrondingskorting gegeven, dat was geloof ik rond de 100 euro. Maar in principe was de prijs de prijs. Vrijdag komen ze de vloer plaatsen, dan zal ik een nieuwe foto maken. Ze hebben deze visgraat laminaatvloer ook een tint lichter. Visgraat in laminaatvorm is nog relatief nieuw en we hebben dit in Belgie gekocht bij Floorhouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
  • Laatst online: 14-07-2020
[/quote]
Blihi schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:36:
[...]

Deze offerte was van Stein keuken in Nuenen.

***members only***
Super, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22

NDF82

Doomed Space Marine

NDF82 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:16:
Weet iemand of de grote merken hun line-up nog gaan vernieuwen dit jaar?

Ik wil eigenlijk Bosch apparatuur maar die bieden nog geen sous-vice functie in hun stoom oven. Ben benieuwd of dit in een nieuwere versie wel gaat komen. M'n keuken staat gepland voor december.
Voor de andere geïnteresseerden: Op de nieuwe series 8 heeft Bosch ook een sous vide functie!

https://www.bosch-home.nl...mpacte-bakovens/CSG856RC6

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 00:05
Ik wil graag een kokendwaterkraan in de keuken. Ik ben al helemaal overtuigd, vooral omdat mijn vrouw graag thee drinkt. Ik zie echter dat de kranen zelf wat beperkt zijn in functies. Quooker heeft wel een flex, maar ik heb nog geen kokendwaterkraan gevonden met een sproeier. Dat is best handig voor het afspoelen van groenten. Bestaat dat gewoon niet of kijk ik erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:25
doobieters schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:09:
[...]

[afbeelding]
Wat voor een vloer is dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
Stephanvr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:40:
[...]

Van 15.000,- euro naar 12.000,- euro naar 7.876,- euro euro. |:( ;w
Je quotte jezelf. Is het gelukt om je keuken ergens anders voor €7.876 te kunnen aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Lassy schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:35:
[...]

Wat voor een vloer is dat als ik vragen mag?
Thysfloor van Floorhouse in België. Visgraat laminaat is een nieuwe trend die inmiddels langzaam overwaait naar NL. Voordeel: de charme van visgraat parket maar de gunstige prijs van laminaat.

https://www.floorhouse.be...-trend-visgraat-laminaat/

[ Voor 8% gewijzigd door doobieters op 05-09-2018 23:09 ]

• ambusched
NDF82 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:18:
[...]

Voor de andere geïnteresseerden: Op de nieuwe series 8 heeft Bosch ook een sous vide functie!

Had deze ovens al gezien. (Hoef geen stoomoven of zo) vind ze echt super mooi :9~ . Alleen mijn vrouw niet 7(8)7

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NDF82 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:18:
[...]

En is gelukkig een stuk minder opzichtig qua knoppen etc.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
Sandy45 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:52:
[...]

Hallo, wij zijn ook geïnteresseerd in de Novy Cloud. Heb jij al wat meer informatie / reviews over kunnen vinden? Er is zo weinig van de vinden!

Wij hebben zo in dubio gezeten of we nu wel of niet een kookplaat met geïntegreerde afzuigsysteem zouden, maar uiteindelijk zijn we toch niet overtuigd van de werking, dus besloten voor een plafond unit te gaan. De Novy Cloud zien we wel zitten, ook omdat je dan geen koof hoeft te maken om het in te bouwen.

Wie heeft ervaring of meer info over de Novy Cloud?
Helaas nog geen ervaring, de 24e krijg ik de sleutel, dan gaat hij waarschijnlijk pas besteld worden. Ik heb toevallig van de week wel gezocht op internet. Ik zag op het duitse keukenforum wel wat meer info langskomen, wellicht heb je hier wat aan?

Ik zag overigens in de handleiding dat het ontwerp een geschakelde voeding bevat van ongeveer 42 V en dat de motoren borstelloze gelijkstroom motoren lijken te zijn. Zie dit PDFje
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de sensoren in de motoren, ik heb een keer een motor in een centrale afzuiging mogen repareren omdat de hall-sensor in de motor defect was gegaan. Het bedrijf waarvan ik de motor had gekregen had er 10tallen op de plank liggen omdat ze massaal defect waren gegaan. Na de reparatie is deze echter niet meer stuk gegaan. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat novy dit goed geregeld heeft. Misschien dat ik dit weekend nog even in de showroom ga testen.

[ Voor 24% gewijzigd door hilbren op 06-09-2018 08:57 ]

• koert85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
SchumiFAST schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:27:
Ik wil graag een kokendwaterkraan in de keuken. Ik ben al helemaal overtuigd, vooral omdat mijn vrouw graag thee drinkt. Ik zie echter dat de kranen zelf wat beperkt zijn in functies. Quooker heeft wel een flex, maar ik heb nog geen kokendwaterkraan gevonden met een sproeier. Dat is best handig voor het afspoelen van groenten. Bestaat dat gewoon niet of kijk ik erover?
Geen expert, dus kan er naast zitten.
Maar dit lijkt mij dat dit niet bestaat om veiligheidsredenen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

koert85 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:04:
[...]

Geen expert, dus kan er naast zitten.
Maar dit lijkt mij dat dit niet bestaat om veiligheidsredenen.
Inderdaad... Die Quookers spetteren trouwens al als een gek, dus die sproeikop heb je ook niet echt nodig :)

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

@MikeyMan, ik mag hopen dat @SchumiFAST bedoelt, het afspoelen van groenten met gewoon normaal (niet kokend) water dvm een sproeikop/sproeier... :)

[ Voor 3% gewijzigd door RUFFNECK op 06-09-2018 09:16 ]

• My-life
Daarom hebben wij de Quooker als losse kraan ernaast.
MikeyMan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:12:
[...]

Inderdaad... Die Quookers spetteren trouwens al als een gek, dus die sproeikop heb je ook niet echt nodig :)
Een Quooker hoort niet te spetteren.
Een van de unieke kenmerken van de Quooker-kraan is dat het water er bruisend uitkomt. Door de vernevelde straal worden brandwonden voorkomen. Mocht je van mening zijn dat de kraan te erg spettert, neem dan contact op met onze serviceafdeling. Je kunt het servicecontactformulier invullen, binnen 2-3 werkdagen nemen we contact met je op. Je kunt ons ook bellen op 0180-420488, optie 2 voor service.
Waarschijnlijk zal Quooker je een nieuw uitstroom filtertje toesturen.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:35

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wij krijgen een inductieplaat. Dat gaat zó snel, dat we het nut niet (meer) inzien van een Quooker.
Maar goed, we drinken dan ook niet heel veel thee. :)

(Voor mij is inductie voor het eerst, tijdelijk koken we op een 2000W Ikea stopcontact 1-pits-plaatje en dat gaat al zó hard, dat we onze moka pot niet op vol vermogen moeten zetten maar op 5, omdat anders de koffie verbrand.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

unezra schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:21:
[...]

Wij krijgen een inductieplaat. Dat gaat zó snel, dat we het nut niet (meer) inzien van een Quooker.
Maar goed, we drinken dan ook niet heel veel thee. :)

(Voor mij is inductie voor het eerst, tijdelijk koken we op een 2000W Ikea stopcontact 1-pits-plaatje en dat gaat al zó hard, dat we onze moka pot niet op vol vermogen moeten zetten maar op 5, omdat anders de koffie verbrand.)
Ieder z'n ding/keus natuurlijk, maar dezelfde tijd die nodig is om een potje te vullen (die op de kookplaat moet) is net zo lang als meteen kokend water in diezelfde pot te vullen als je een Quooker hebt :) Hoe dat zich in energieverbruik tegenover elkaar uit, weet ik niet.

(En uiteraard is zo'n kraan niet alleen voor de thee e.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36

FeaR

In GoT we trust

Afgelopen weekend bij Middelkoop Culemborg handtekening gezet voor de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7nICaiypUvtq4a2YMmgnjQrz/full.jpg
  • Mat zwart (met vingerafdrukwerende coating
  • Greeploos - rvs inleg
  • RVS plint (13 cm hoog om op 97 cm werkhoogte uit te komen)
  • 6 cm dik keramiek "Basalt Black" blad
  • Le Mans lade in hoekkast
  • Apothekerskast / -lade naast hoge kast
  • Voornamelijk Whirlpool apparatuur, vriezer is Siemens
  • 50 cm brede wasbak
Toegegeven, liever Bosch apparatuur gehad maar voor mijn gebruik moet Whirlpool ook voldoen. Met het geld wat daardoor over was voor het keramische blad gegaan.

De Franke Carbon Black wasbak heb ik laten vallen. Het zwart was heel anders dan de rest van de keuken waardoor er weer een extra kleur/tint in kwam. Nu is het mat zwart met RVS accenten.

Members only:

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:36:
[afbeelding]
  • Greeploos - rvs inleg
  • 50 cm brede wasbak
Toegegeven, liever Bosch apparatuur gehad maar voor mijn gebruik moet Whirlpool ook voldoen. Met het geld wat daardoor over was voor het keramische blad gegaan.

De Franke Carbon Black wasbak heb ik laten vallen. Het zwart was heel anders dan de rest van de keuken waardoor er weer een extra kleur/tint in kwam. Nu is het mat zwart met RVS accenten.

***members only***
Ziet er netjes uit.
Sommige merken bieden de mogeljikheid om de onderste greeplijst te laten vervallen, zodat de keuken niet onderbroken wordt. Wellicht nog een optie?

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 00:05
RUFFNECK schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:16:
@MikeyMan, ik mag hopen dat @SchumiFAST bedoelt, het afspoelen van groenten met gewoon normaal (niet kokend) water dvm een sproeikop/sproeier... :)
Ik bedoel inderdaad het afspoelen van groenten met koud leidingwater.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MikeyMan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:41:
[...]
Ziet er netjes uit.
Sommige merken bieden de mogeljikheid om de onderste greeplijst te laten vervallen, zodat de keuken niet onderbroken wordt. Wellicht nog een optie?
Bij de lade onder de afzuigkap bedoel je?
Timmy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:44:
[...]
Dat, of anders kijken of je het passtuk onder de magnetron(?) kan wegkrijgen door de magnetron iets naar beneden kan verplaatsen en de deur daarboven iets groter kan laten uitvoeren. Bij veel merken is het mogelijk om tegen geringe kosten de kostindeling/maten te laten aanpassen.
Magnetron/oven loopt nu gelijk met het blad dat was visueel netter dan gelijk met de RVS strip.

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 06-09-2018 10:46 ]

• Timmy
  • Registratie: September 1999
MikeyMan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:41:
Ziet er netjes uit.
Dat, of anders kijken of je het passtuk onder de magnetron(?) kan wegkrijgen door de magnetron iets naar beneden kan verplaatsen en de deur daarboven iets groter kan laten uitvoeren. Bij veel merken is het mogelijk om tegen geringe kosten de kostindeling/maten te laten aanpassen.

Ik zie nu dat we het beide over een andere greeplijst hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Timmy op 06-09-2018 10:46 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:44:
[...]

Bij de lade onder de afzuigkap bedoel je?
Ja klopt.
Vind het persoonlijk mooier als dat niet onderbroken wordt door die greeplijst.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MikeyMan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:45:
[...]
Ja klopt.
Vind het persoonlijk mooier als dat niet onderbroken wordt door die greeplijst.
Ik zou de RVS lijst nog kunnen laten spuiten in de kleur van de keuken. Dat is de standaard die je veelal ziet. Maar het RVS vond ik wel wat hebben, dat breekt de keuken wat. Al zie ik het punt bij de lade wel eventueel meerwaarde hebben om dat als één vlak te laten lijken.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 06-09-2018 11:16 ]

• unezra

unezra

Hops!
Keukenloods d'r uit, Bemmel & Kroon d'r in.

Tja, leverdatum niet halen en moeilijk doen over die datum terwijl die is afgesproken = exit.
Meteen even met Bemmel & Kroon bellen voor een blad. (We twijfelen nog steeds tussen Ikea en een 3rd party blad en eigenlijk vind ik composiet nog steeds eng wegens de hittegevoeligheid, maar de prijs van keramiek lijkt me ook weer niet prettig.)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:47:
[...]

Ik zou de RVS lijst nog kunnen laten spuiten in de kleur van de keuken. Dat is de standaard die je veelal ziet. Maar het RVS vond ik wel wat hebben, dat breekt de keuken wat. Al zie ik het punt bij de lade wel eventueel meerwaarde hebben om dat als één vlak te laten lijken.
Ja precies dat bedoelde ik.
Er zijn merken die onderaan een tip-on lade kunnen monteren. Dan loopt dat netjes door.

• Theck88
  • Laatst online: 27-05 19:55

Theck88

If it's hard just KISS!

Ook ik ben bezig met een nieuwe keuken en kom op onderstaande eerste offertes uit.

Inbouwapparatuur
Siemens Stoom/bakoven
Siemens Bakoven
Siemens inbouw koelkast 178cm
Siemens Inbouw vriezer 88cm
Siemens XL Vaatwasser met Zeolith
Siemens Wandafzuigkap (studioline)
Siemens Inductiekookplaat 80cm flex zones

RVS onderbouw spoelbak 50cm breed
RVS kraan

Composieten blad 30mm dik

Wang van het eiland is 25mm dik
Wangen van de kasten zijn 25mm dik

3D tekening van de keuken.
https://imagebin.ca/v/4EmU0HRAexat

Tekening met afmetingen
https://imagebin.ca/v/4EmULp6dVjYq

Leverancier A vraagt all-in: €22.950 (Siemens materiaal is allen StudioLine) --> Novitelli
Leverancier B vraagt all-in: €24.250 en excl. apparatuur: €14.000 --> keukenmerk Schüller

Deurtjes zijn gemaakt van kunststof (melamine) met gelaserde randen in de kleur mat-wit.

Het valt mij op dat de studioline modellen veel duurder zijn dan de reguliere. Dit heb ik ook aangegeven bij de leveranciers. Ik weet dat Siemens deze markt zelf om zeep geholpen heeft in het verleden ;-).

Wat vinden jullie in eerste instantie van de bovengenoemde prijzen?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-03 15:26

Leandra66

is onmogelijk

Tulkie86 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:27:
DB keukens hebben de excellentic lijn welke naar ik hoorde Rotpunkt is.
Dat kreeg ik vandaag ook te horen, en het zou een hoge lijn van Rotpunkt zijn.
Overigens ook zeer tevreden over hoe ik bij Arma (DB Groep) geholpen werd, en dat terwijl ik nog maar in het begin van de oriënterende fase zit.

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

• ambusched
Ik ga nu iets vragen wat ik nooit had gedacht. Maar twijfel om bij Keukenkampioen een opgaaf te laten maken. Dat 'eigen merk' van ze is dat vergelijkbaar met schuller?
Ze hebben nu '40%'en plaatsen voor een euro. Dus wil eigenlijk wel eens weten waar ik dan op uitkom. Is dat verstandig of sowieso niet doen?

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-05 12:35
ambusched schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:31:
Ik ga nu iets vragen wat ik nooit had gedacht. Maar twijfel om bij Keukenkampioen een opgaaf te laten maken. Dat 'eigen merk' van ze is dat vergelijkbaar met schuller?
Ze hebben nu '40%'en plaatsen voor een euro. Dus wil eigenlijk wel eens weten waar ik dan op uitkom. Is dat verstandig of sowieso niet doen?
Keukenkampioen levert Hacker Classic en Pronorm. Ze verstoppen het onder hun eigen naam, zodat ze een Opel kunnen verkopen tegen de prijs van een Mercedes.

PS. Die monteur dienkomt voor 1 euro... Wil jij hem laten weten dat ik hem graag anderhalf jaar in wil huren voor 500,-? Klusjes genoeg bij mij in huis. En anders kan hij altijd nog mijn auto wassen

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:43
Hmmm, lijkt zeer aantrekkelijk. Waar is het het addertje...... ??
Het is mij niet duidelijk of deze aktie alleen voor morgen geldt.
Morgen is het koopnacht bij de keukenkampioen, tot 24 u zijn ze open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
pjotter1965 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:38:
Hmmm, lijkt zeer aantrekkelijk. Waar is het het addertje...... ??
Het is mij niet duidelijk of deze aktie alleen voor morgen geldt.
Morgen is het koopnacht bij de keukenkampioen, tot 24 u zijn ze open.
Waar denk je dat het addertje zit? ;)

Korting geven van een hoge initiële prijs is makkelijk. En je moet natuurlijk direct tekenen want morgen geldt de korting niet meer... Nou, wees gerust want morgen kan je dezelfde korting krijgen.

Zaken die dit soort campagnes hebben zou je lekker links moeten laten liggen. Er zijn voldoende zaken waar je een goede netto prijs krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankreinders
  • Laatst online: 27-08-2024
Spaar je de moeite. Zijn allemaal verkooptrucjes. Laatst nog geweest, 3 uur van mijn leven weggegooid. AKorting aan de voorkant is gewoon een hogere brutoprijs aan de achterkant.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:38
Opzich zou je gesprek in een keukenzaak kunnen beginnen met de wens dat je geen enkele euro korting wil, niet wil onderhandelen. En alleen een kop koffie gratis wil en verder alles helder op de offerte.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat gaat je dus niet lukken idd. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Timmy
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:01:
Opzich zou je gesprek in een keukenzaak kunnen beginnen met de wens dat je geen enkele euro korting wil, niet wil onderhandelen. En alleen een kop koffie gratis wil en verder alles helder op de offerte.
Zo ben ik inderdaad het gesprek bij Bruynzeel (project leverancier) in gegaan. Reactie was dat ze netto prijzen hanteren en onderhandelen niet mogelijk was. Toen ik belde om aan te geven dat de keuze niet op hun gevallen was kon er plots bijna 20 procent van de prijs af...

Superkeukens en Keukenloods vind ik wel positief in dat opzicht.

• Lekkerboeie86
Timmy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:11:
[...]

Zo ben ik inderdaad het gesprek bij Bruynzeel (project leverancier) in gegaan. Reactie was dat ze netto prijzen hanteren en onderhandelen niet mogelijk was. Toen ik belde om aan te geven dat de keuze niet op hun gevallen was kon er plots bijna 20 procent van de prijs af...

Superkeukens en Keukenloods vind ik wel positief in dat opzicht.
Bruynzeel is vooral een kortingsformule net als alle DMG zaken. Dat werkt vooral verwarrend. Je krijgt twijfels over de prijs en vrijwel altijd ontevreden over de eindprijs.

Wat ik vreemd vind ik dat andere branches het goed kunnen doen zonder korting, bijvoorbeeld Hornbach, IKEA en Coolblue hebben vast wel eens een aanbieding, maar men gaat daar niet onderhandelen.

Al sta je met 20.000 aan spaanplaat bij een IKEA, krijg je nog geen afwasborstel gratis. Men accepteerd dat. Maar in de keukens en meubels etc is de aantrekkingskracht van korting en onderhandelen gigantisch groot en moet je echt op zoek naar bedrijven die niet hieraan mee willen doen. Ik ga dat waarschijnlijk nooit begrijpen.

• Lekkerboeie86
Delete.

[ Voor 98% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 06-09-2018 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanvv78
unezra schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:23:
Hops!
Keukenloods d'r uit, Bemmel & Kroon d'r in.

Tja, leverdatum niet halen en moeilijk doen over die datum terwijl die is afgesproken = exit.
Meteen even met Bemmel & Kroon bellen voor een blad. (We twijfelen nog steeds tussen Ikea en een 3rd party blad en eigenlijk vind ik composiet nog steeds eng wegens de hittegevoeligheid, maar de prijs van keramiek lijkt me ook weer niet prettig.)
Ik snap dat punt van composiet niet mbt de hittegevoeligheid. We hadden vroeger alleen maar dat kunststof gebeuren, daar kon je echt niets heetst op zetten, en graniet kwam daarbij daar kon het ook niet, toen kwam composiet, daar kon het destijds wel bij, en nu opeens niet meer? dus maar keramiek doen wat nu nieuw is. Ik denk dat het allemaal wel mee valt, al 20 jaar composiet, en er is nog nooit wat mee gebeurt door even per ongeluk een pan op het blad te plaatsen, daarnaast hoe vaak doe je dat? Een pannenrooster, onderzetter of gewoon verschuiven op de kookplaat is ook nog een optie natuurlijk ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

sanvv78 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:07:
[...]
Ik snap dat punt van composiet niet mbt de hittegevoeligheid. We hadden vroeger alleen maar dat kunststof gebeuren, daar kon je echt niets heetst op zetten, en graniet kwam daarbij daar kon het ook niet, toen kwam composiet, daar kon het destijds wel bij, en nu opeens niet meer? dus maar keramiek doen wat nu nieuw is. Ik denk dat het allemaal wel mee valt, al 20 jaar composiet, en er is nog nooit wat mee gebeurt door even per ongeluk een pan op het blad te plaatsen, daarnaast hoe vaak doe je dat? Een pannenrooster, onderzetter of gewoon verschuiven op de kookplaat is ook nog een optie natuurlijk ;-)
Nja, we hadden een houten blad waarvan we wisten dat het toch weg ging. Daar zet je makkelijker ff wat op. Met composiet moet je er altijd een onderzetter onder zetten, bij 200 graden smelt het al begreep ik, terwijl het *toont* of je er gewoon een hete koekenpan op kan zetten.

Maar goed, met een inductieplaat zet je ook sneller pannen gewoon op de plaat terug ipv op je aanrecht. Ik weet het niet. Het is misschien vooral het idee dat ik denk "200 graden, dat is weinig".

Nja, dit weekend eens ff kijken. Keuken word over iets meer dan een week geplaatst, pas op dat moment kunnen ze het maatwerkblad inmeten. Tot die tijd kunnen we besluiten wel of geen Ikea blad er op te laten zetten. (Ikea levert niet iets dat *beter* is dan composiet. Composiet is hun beste materiaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 12:55
FeaR schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:36:
  • Greeploos - rvs inleg
  • 50 cm brede wasbak

***members only***
Verstandig, net niet matchende kleuren zijn echt een no-go.

Strakke keuken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Ice82 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:30:
[...]
...

PS. Die monteur dienkomt voor 1 euro... Wil jij hem laten weten dat ik hem graag anderhalf jaar in wil huren voor 500,-? Klusjes genoeg bij mij in huis. En anders kan hij altijd nog mijn auto wassen
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:40:
[...]

Wat ik vreemd vind ik dat andere branches het goed kunnen doen zonder korting, bijvoorbeeld Hornbach, IKEA en Coolblue hebben vast wel eens een aanbieding, maar men gaat daar niet onderhandelen.
Hörnbach heeft nog een bulkkorting bij afname van grotere hoeveelheden.

Coolblue geeft gewoon korting als je ze een mailtje stuurt waarin je een prijs vraagt voor afname van meerdere apparaten in één order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:40:
[...]

Bruynzeel is vooral een kortingsformule net als alle DMG zaken. Dat werkt vooral verwarrend. Je krijgt twijfels over de prijs en vrijwel altijd ontevreden over de eindprijs.

Al sta je met 20.000 aan spaanplaat bij een IKEA, krijg je nog geen afwasborstel gratis. Men accepteerd dat. Maar in de keukens en meubels etc is de aantrekkingskracht van korting en onderhandelen gigantisch groot en moet je echt op zoek naar bedrijven die niet hieraan mee willen doen. Ik ga dat waarschijnlijk nooit begrijpen.
Dat is een van de redenen waarom wij de keuken bij Ikea hebben gehaald.

Apparatuur niet, we vonden Siemens IQ300 net wat luxer dus dat komt bij een ander vandaan. Niet echt over onderhandeld, wel bij de 1e, die verpeste het, order geannuleerd, besteld bij een 2e die daar direct qua prijs nog wat onder zat. Ik vind het best. €4500 aan apparatuur geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sanvv78 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:07:
[...]

Op een kunststof blad kan je ook wel een hete pan zetten weet ik uit ervaring. Niet een pan waar je iets in gebakken hebt, maar als je erin gekookt hebt, is de pan nooit veel warmer dan 100 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tulkie86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06-2019
Of je pakt gewoon een onderzetter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
  • Laatst online: 14-02 10:36
Ik snap dat veel mensen een aversie hebben voor de werkwijze van DMG groep verkopers, maar dat betekent niet dat je daar altijd duurder uit bent. Ik ben voordat ik onze keuken kocht langs een x tal zaken geweest en heb bij de keukenkampioen de beste prijs eruit weten te slepen. 600 Euro goedkoper dan de prijs die ik bij een netto-zaak als superkeukens kreeg. Keuken is geleverd en pico bello geplaatst. Geen haar op aan te merken.

Maar als je niet kan onderhandelen moet je er idd niet komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 26-05 17:42
Wij hebben enkele weken geleden een handtekening gezet bij de Keukenkampioen. Bereid je inderdaad gewoon voor op onderhandelen en dan kom je een heel end. In de tussentijd is er e.e.a. gebeurd zoals een huiseigenaar die op het laatst moment de inmeet afspraak wilde afzeggen. Daar heeft Keukenkampioen toen prima op gereageerd en ze waren erg behulpzaam. Deze week hadden we ons afrondingsgesprek, maar na 2 uur wijzigingen bespreken stonden er toch nog wat vragen aan mijn kant open: Geen probleem, volgende week een nieuw afrondingsgesprek. Dus ik kan nog n weekje nadenken en de leverdatum van de keuken blijft hetzelfde.

Tijdens ons eerste gesprek en de tekening zijn we de hele middag bij ze binnen geweest, maar uiteindelijk komt er nu wel een leuke keuken bestaande uit een hoek van 3,5x3 en n eiland van 1,8x1,2 inclusief allemaal Siemens apparatuur (daar waar beschikbaar allemaal iQ700 met HomeConnect) waar ik technisch tevreden mee ben en mijn vrouw qua uiterlijk :9

Kwaliteit kan ik (nu) nog niks over zeggen, maar 10 jaar geleden kochten we een rechttoe rechtaan keuken bij de Keukenconcurrent voor 4000 inclusief apparatuur en die keuken ziet er nog steeds als nieuw uit. Het enige wat ik daar ooit heb moeten doen is 2 kastdeurtjes opnieuw rechthangen na 8 jaar want die begonnen te zakken. Kostte me 2 minuten.

En het merk wat het allemaal was? Dat maakt me voor houten plankjes dus echt geen fluit uit, zolang ze het maar lange tijd volhouden. Er rijden ook nog genoeg oude 'opels' rond tegenwoordig.
Pagina: 1 ... 59 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1