Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:19
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:40:
[...]

Bruynzeel is vooral een kortingsformule net als alle DMG zaken. Dat werkt vooral verwarrend. Je krijgt twijfels over de prijs en vrijwel altijd ontevreden over de eindprijs.
Bij Bruynzeel iets opmerkelijks meegemaakt. Twee keer een afspraak gemaakt, uitgebreid gesproken over hoe en wat. Offerte en tekening laten maken. Daar zat niet de aangegeven apparatuur in en een ander type keuken voor een prijs boven het aangegeven budget. Daarop aangegeven dat dit niet was wat wij wilden en dat het bovendien te duur was. Verkoper gaf aan dat er niet te onderhandelen viel , 'ineens de juiste prijs' zou sinds april het 'nieuwe beleid' zijn. Gezegd dat ie zich het werk dan had kunnen besparen.

Bij een andere keukenboer waar ook 'niet te onderhandelen' viel uiteindelijk na een onderhandelingsspel van een middag een keuken naar ons zin gekocht binnen ons budget met bijna 40% korting op de prijs waar de verkoper in eerste instantie mee kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 18:03
Ik kreeg vandaag een folder in de bus van Keukenhal. Ik ken het niet maar het heeft wel 5 filialen.
Goed, we zijn aan het oriënteren voor een nieuwe keuken dus ik blader er eens door heen. Prijzen liggen erg laag valt me op, dan gaan er al een paar belletjes rinkelen :X

Zag deze keuken in hun folder staan: https://www.keukenhal.nl/keukencollectie/keuken-cucina/
6K, Candy apparatuur, kunststof werkblad. Ok dat is wel de goedkoopste apparatuur en werkblad, maar dan nog...
Even een break-down op niveau bierviltje:
- werkblad: €500
- Apparatuur: €1000
- Montage: €750
- Kasten:€3750 ???

Hoe doet Keukenhal deze opstelling met nog geen 4K voor de kasten. Wij willen ongeveer een eiland van vergelijkbaar formaat en dan 5 hoge kasten ipv 3, maar hier krijg ik geen goed gevoel bij :+

Weet iemand misschien welk merk Keukenhal gebruikt? Ik kon hier niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Laatst online: 07-12-2024
gaat nu hard met ons nieuwbouwproject. Oplevering Q1 2019. Kort vraagje over de keuken; beste afzuiging is m.i. nog steeds naar buiten (wij kiezen niet voor een bora afzuigng dus wel klassiek)
In de beschrijving staat; het gebalanceerde ventilatiesysteem is regelbaar met een 3 standen schakelaar in de keuken.

Waar sluit je dan je afzuigkap op aan? op dit ventilatiesysteem of is het makkelijkste een opening te boren naar buiten..(er staat; de binnenzijde van de voorgevel is gemaakt van hout, houten spouwblad)

Met een huis van EPC = 0, dus mega zuinig; doet dit heel veel met de zuinigheid? Of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 10:29
@SmileAlotBij ons zouden we ook een motorloze kap moeten aansluiten op de mechanische ventilatie.
Wij hebben een gat naar buiten laten maken, heel eenvoudig.
Ook houten binnenspouwblad, de werking van de kap is super.

Hooguit zou ik misschien volgende keer de motor aan de gevel willen hebben in verband met de herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
djiedjee schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:00:
@SmileAlotBij ons zouden we ook een motorloze kap moeten aansluiten op de mechanische ventilatie.
Ook houten binnenspouwblad, de werking van de kap is super.

Hooguit zou ik misschien volgende keer de motor aan de gevel willen hebben in verband met de herrie.
Ja op zich kunnen we ook voor recirculatie gaan en af en toe het koolstoffilter vervangen; eventueel als t echt niet goed te doen is kunnnen we nog een plasmafilter laten plaatsten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koert85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
SmileAlot schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:26:
[...]

Ja op zich kunnen we ook voor recirculatie gaan en af en toe het koolstoffilter vervangen; eventueel als t echt niet goed te doen is kunnnen we nog een plasmafilter laten plaatsten ..
Zelf zit ik op dit moment in een nieuwbouw appartement, naar buiten boren was voor mij dus geen optie.
Ik heb een budget motorloze afzuigkap, op het ventilatiesysteem, werkt prima. Ja idd je moet twee stappen zetten om hem in te stellen.
Mijn buurman met een "niet budget" recirculatie afzuigkap hoor ik hierover klagen dat het voor geen meter werkt. Doordat de appartementen zo goed geïsoleerd zijn kan de lucht niet weg.

Zou je dus even goed laten adviseren/informatie zoeken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Helaas ben ik weer terug in de keukenjacht en kan mijn maanden lange zoektocht weer beginnen voor een nieuwe keuken. De oude keuken staat er pas 2 jaar maar we gaan weer verhuizen.

In het huidige huis hebben wij een siematic keuken en daar ben ik super tevreden over maar daar de nieuwe keuken 2x zo groot word en ik niet 2x siematic keuken wil betalen zoek ik een keukenmerk wat goedkoper is de naam niet heeft en toch ongeveer het zelfde design van de greeploos met greep zoals op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://d3q3i0rl5xirak.cloudfront.net/SieMatic-S1_sukupira-graphite_03.jpg

Dus weet iemand merken die ook zo'n greep hebben maar betaalbaar zijn?'

ik heb zo'n soort greep bij kvik tinta wel gezien maar dat zag er net iets te goedkoop uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Sen op 10-09-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

djiedjee schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:00:
koert85 schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:54:
[...]

Zelf zit ik op dit moment in een nieuwbouw appartement, naar buiten boren was voor mij dus geen optie.
Ik heb een budget motorloze afzuigkap, op het ventilatiesysteem, werkt prima. Ja idd je moet twee stappen zetten om hem in te stellen.
In mijn vorige woning had ik ook een motorloze op het ventilatiesysteem. Het vet komt ondanks de filters toch in de leidingen terecht. En dat in combinatie met stof.. urgh... kreeg me toch de kriebels van...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

RUFFNECK schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:25:

Wat het beste voor mij werk is met Glassex en keukenpapier schoon te maken en meteen daarna met een droge (thee) doek (de niet grove variant). Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag
Au, au! Nee. geen keukenpapier :X
Behandel je (hoogglans) kasten als de lak van je auto. En gebruik microvezeldoeken en een detailingspray. Eventueel nog eens waxen en het blijft mooi.

Ik had ook nog eens een keer de keukendeuren mogen polijsten omdat de werkster met een schuursponsje bezig was geweest :X (zag er daarna wel als nieuw uit)

(mede daarom nu een matte kast genomen, zodat enkel een detailingsspray/APC al voldoende is)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Queal schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:52:
Hoe doet Keukenhal deze opstelling met nog geen 4K voor de kasten.
Zoals vrijwel elke keukenboer het doet, kastjes kosten geen drol en dit is allemaal wel heel budget qua indeling (los van kwaliteit welke niet te beoordelen is vanaf dat plaatje), ga je bijvoorbeeld naar lades ipv deurtjes kan je het bedrag makkelijk x2 doen. Ter illustratie bij de Ikea::

Kasten
10x Metod basiselement: 60x60x80 € 24,-
3x Metod hoog kastelement: 60x60x220 € 72,-
30x Metod poot 4 stuks € 7,-
Alleen voor de kasten: € 526,-

Deurtjes
10x Voxtorp deur 60x80 greeploos hoogglans wit € 57,-
3x Voxtorp deur 60x60 greeploos walnootpatroon € 48,-
1x Voxtorp deur 60x60 greeploos walnootpatroon € 57,-
2x Voxtorp deur 60x120 greeploos walnootpatroon € 88,-
1x Voxtorp Ladefront 60x20 greeploos walnootpatroon € 22,-
Voor de frontjes: € 969,-

Wordt allemaal heel moeilijk overgedaan maar kasten zijn voor 99% gewoon spaanplaat met een melaminelaag of je komt in een heel andere prijscategorie. Waar het meeste geld in gaat zitten is kast inrichting als je naar lades gaat, afwerkingsniveau van de deurtjes (spuitwerk kiezen!), beslag etc.

[ Voor 6% gewijzigd door De Rikster op 10-09-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:18

RUFFNECK

Poentje

kmf schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:44:
[...]

Au, au! Nee. geen keukenpapier :X
Behandel je (hoogglans) kasten als de lak van je auto. En gebruik microvezeldoeken en een detailingspray. Eventueel nog eens waxen en het blijft mooi.

Ik had ook nog eens een keer de keukendeuren mogen polijsten omdat de werkster met een schuursponsje bezig was geweest :X (zag er daarna wel als nieuw uit)

(mede daarom nu een matte kast genomen, zodat enkel een detailingsspray/APC al voldoende is)
Ik heb de tip over een doekje ergens hierboven gevolgd en besteld, we gaan het zien. (Heb trouwens ook extra matte kasten). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 14:35

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

twodigits schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:27:
[...]

Bij Bruynzeel iets opmerkelijks meegemaakt. Twee keer een afspraak gemaakt, uitgebreid gesproken over hoe en wat. Offerte en tekening laten maken. Daar zat niet de aangegeven apparatuur in en een ander type keuken voor een prijs boven het aangegeven budget. Daarop aangegeven dat dit niet was wat wij wilden en dat het bovendien te duur was. Verkoper gaf aan dat er niet te onderhandelen viel , 'ineens de juiste prijs' zou sinds april het 'nieuwe beleid' zijn. Gezegd dat ie zich het werk dan had kunnen besparen.

Bij een andere keukenboer waar ook 'niet te onderhandelen' viel uiteindelijk na een onderhandelingsspel van een middag een keuken naar ons zin gekocht binnen ons budget met bijna 40% korting op de prijs waar de verkoper in eerste instantie mee kwam.
Dat blijft toch een bizarre praktijk.
Met een beetje kletsen en pokeren er 40% vanaf krijgen. Ik zou er totaal de kriebels van krijgen.

(Maar goed, daarom zijn we dus ook voor Ikea gegaan. Heb je dat gezeik tenminste niet. Het gaat enkel even spannend worden met RIS Montage. We willen de afzuigbuis door de bovenste kastjes en dat weten ze, maar de vraag is even hoe duur dat gaat zijn. Gaan we volgende week dinsdag achter komen, dan word het gedaan en mogen we meteen afrekenen...)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Ook wij zijn (weer) aan het kijken voor een nieuwe keuken. Dit wordt de 3e in 5 of 6 jaar tijd... vorige 2 kwamen van Brugman (DMG dus) en daar hebben we niks te klagen over gehad. Nu zijn we aan het kijken en willen we toch een ander soort keuken (hoge kasten en een groter eiland). Hiervoor al naar diverse winkels geweest, maar er vallen er echt al een paar af door het slechte gevoel dat we er beiden bij kregen. Keukenconcurrent, Keukenkampioen en Superkeukens vallen voor ons al gelijk af door de collectie en het aanwezige personeel (kan pech hebben, maar voelde gelijk niet goed).

Verder bij Grando en CVT geweest. Beiden erg netjes geholpen en meegedacht over de uitvoering, mogelijkheden en beschikbare opties. We zijn nog niet zo ver dat we echt een prijs hebben liggen (een richtprijs wel), maar het is bizar, gezien onze vorige bevindingen, hoeveel er mogelijk is.

Ik weet zeker dat als ik naar Brugman ga ik voor 50% van de eerstgenoemde prijs een prima keuken krijg, terwijl ik bij CVT het gevoel heb dat er niet veel meer vanaf kan... beide DMG, maar toch heel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 17:35
Tarz schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:03:
Ook wij zijn (weer) aan het kijken voor een nieuwe keuken. Dit wordt de 3e in 5 of 6 jaar tijd... vorige 2 kwamen van Brugman (DMG dus) en daar hebben we niks te klagen over gehad. Nu zijn we aan het kijken en willen we toch een ander soort keuken (hoge kasten en een groter eiland). Hiervoor al naar diverse winkels geweest, maar er vallen er echt al een paar af door het slechte gevoel dat we er beiden bij kregen. Keukenconcurrent, Keukenkampioen en Superkeukens vallen voor ons al gelijk af door de collectie en het aanwezige personeel (kan pech hebben, maar voelde gelijk niet goed).

Verder bij Grando en CVT geweest. Beiden erg netjes geholpen en meegedacht over de uitvoering, mogelijkheden en beschikbare opties. We zijn nog niet zo ver dat we echt een prijs hebben liggen (een richtprijs wel), maar het is bizar, gezien onze vorige bevindingen, hoeveel er mogelijk is.

Ik weet zeker dat als ik naar Brugman ga ik voor 50% van de eerstgenoemde prijs een prima keuken krijg, terwijl ik bij CVT het gevoel heb dat er niet veel meer vanaf kan... beide DMG, maar toch heel anders...
Behalve Superkeukens zijn het toch allemaal (gedeeltelijk) keukenzaken van DMG? of zit ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
unezra schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:45:
[...]

Dat blijft toch een bizarre praktijk.
Met een beetje kletsen en pokeren er 40% vanaf krijgen. Ik zou er totaal de kriebels van krijgen.
Dat gevoel is heel herkenbaar. Wij zijn bij Wooning (DMG) geweest voor een offerte (we hadden al een offerte, dus gelukkig wisten we wat het ongeveer zou moeten kunnen kosten). Ze begonnen daar doodleuk met 2x de prijs van onze eerste offerte, maar gelukkig konden ze na veel wikken en wegen toch wel 47% korting geven 8)7. Mijn vertrouwen in die zaak was dus ook direct weg en daarnaast had ik ook geen zin om dat soort praktijken te ondersteunen. Het staat ook heel netjes op de voorkant van de offerte: 'de prijs bepalen we samen', daar word ik dus gewoon heel zenuwachtig van.
Ook wij zijn (weer) aan het kijken voor een nieuwe keuken. Dit wordt de 3e in 5 of 6 jaar tijd...
Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij keukensale (regio Rotterdam, dat wel). Was voor ons uiteindelijk een van de prettigste offertetrajecten met ook nog eens een relatief scherpe prijs. Wij betalen nu 15k voor een keuken die bij Ikea (vergelijkbaar uitgerust met apparatuur van keukenloods en werkblad van 123werkbladen) zo'n 12-13k kost inclusief montage en bij een wat meer high-end nettozaak (Tieleman) 23k. Ik heb natuurlijk nog geen verdere ervaringen met montage en dergelijke, maar tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
weertenaar schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:47:
[...]

Behalve Superkeukens zijn het toch allemaal (gedeeltelijk) keukenzaken van DMG? of zit ik hier verkeerd?
Dat klopt volgens mij ook, vandaar dat ik het ook zo'n rare handel vind. Het heeft uiteraard heel erg met de setting van de zaak en de uitstraling van de keukens te maken. Verlichting, inrichting, personeel, acties... daar maken ze verschil in, terwijl het achter de schermen uit dezelfde fabriek komt.

We gaan nog een keer op ons gemak bij CVT en Brugman laten rekenen en dan komen we er wel uit denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Bij CVT heb ik toevallig de laatste keer mijn keuken gekocht en daar kon de laatste keer 2 jaar geleden nog wel 30% van de eerste offerte prijs

Verder prima zaak en ik ga er zaterdag ook weer naar toe voor mijn nieuwe keuken.

En CVT hoeft niet uit de zelfde fabriek te verkopen want deze is dealer van NEXT125, siematic en bulthaup.

De eigenmerk keuken zal wel uit de zelfde fabriek komen ja.

[ Voor 13% gewijzigd door Sen op 10-09-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:00:
[...]

Bij CVT heb ik toevallig de laatste keer mijn keuken gekocht en daar kon de laatste keer 2 jaar geleden nog wel 30% van de eerste offerte prijs

Verder prima zaak en ik ga er zaterdag ook weer naar toe voor mijn nieuwe keuken.

En CVT hoeft niet uit de zelfde fabriek te verkopen want deze is dealer van NEXT125, siematic en bulthaup.

De eigenmerk keuken zal wel uit de zelfde fabriek komen ja.
Wij zijn in de winkel in Breda geweest vorige week, toen hadden ze een 25% kortings actie op eigen CVT huismerk keukens. Die liep gisteren af, maar er moet dus minimaal 25% af kunnen van hun eerste prijs lijkt me ook.

Misschien een tip voor jou zaterdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Tarz schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:03:
[...]

Wij zijn in de winkel in Breda geweest vorige week, toen hadden ze een 25% kortings actie op eigen CVT huismerk keukens. Die liep gisteren af, maar er moet dus minimaal 25% af kunnen van hun eerste prijs lijkt me ook.

Misschien een tip voor jou zaterdag :)
Ik wil alleen geen huismerk. ;) Ik wil een merk maakt me niet uit of het een a of b merk is maar wel dat ik weet uit welke fabriek het komt en ik dat dus ook 1 op 1 kan vergelijken met een iet dmger zodat ik weet dat ik een goede prijs heb.

En ik ook in Breda.

En in breda voor de wat luxere keukens kan je goed kijken bij keukenstudio wildhagen en voor de goedkopere jan van sundert.

[ Voor 9% gewijzigd door Sen op 10-09-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:06:
[...]

Ik wil alleen geen huismerk. ;) Ik wil een merk maakt me niet uit of het een a of b merk is maar wel dat ik weet uit welke fabriek het komt en ik dat dus ook 1 op 1 kan vergelijken met een iet dmger zodat ik weet dat ik een goede prijs heb.

En ik ook in Breda.
Dat laat ons budget niet toe, na onze verhuizing gaan we "spontaan" aan het verbouwen 8)7 :F
Ineens moet de keuken eruit, nieuwe erin, doorgang naar garage inclusief deur en vloer vervangen onder de keuken dus..... ;w ;w Dag centjes ;w ;w

Ach ja, we doen het zelf, luxeprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Tarz schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:10:
[...]

Dat laat ons budget niet toe, na onze verhuizing gaan we "spontaan" aan het verbouwen 8)7 :F
Ineens moet de keuken eruit, nieuwe erin, doorgang naar garage inclusief deur en vloer vervangen onder de keuken dus..... ;w ;w Dag centjes ;w ;w

Ach ja, we doen het zelf, luxeprobleem
Ik denk niet dat het met budget te maken heeft hoor. Een huismerk is alleen een budget merk waarschijnlijk met een ander naampje. Het is een beetje het zelfde als je een monitor kan kopen van Dell, Iiyama, AOC of een huismerk de prijs hoeft helemaal niet verschillen maar Ik koop dan toch liever 1 van de merken omdat ik die bij 10 winkels kan vergelijken in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:16:
[...]

Ik denk niet dat het met budget te maken heeft hoor. Een huismerk is alleen een budget merk waarschijnlijk met een ander naampje. Het is een beetje het zelfde als je een monitor kan kopen van Dell, Iiyama, AOC of een huismerk de prijs hoeft helemaal niet verschillen maar Ik koop dan toch liever 1 van de merken omdat ik die bij 10 winkels kan vergelijken in prijs.
Wil je een keuken die aan je eisen voldoet, binnen je budget en zonder gedoe of wil je vooral zo veel mogelijk 'korting' en is de rest ondergeschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

De Rikster schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:23:
[...]

Wil je een keuken die aan je eisen voldoet, binnen je budget en zonder gedoe of wil je vooral een zo goed mogelijke deal en is de rest ondergeschikt?
Ik snap de of vraag niet. Een nobilia of nolte keuken kan ook prima binnen budget zijn en zonder gedoe en prima aan al mijn eisen voldoen. Maar ik wil dat wel met meerdere retailers exact kunnen vergelijken.

En meerdere retailers hun beste prijs laten geven en als DMG dan de goedkoopste blijkt te zijn doe ik graag zaken met ze. Maar met de huismerk keuken van ze heb je geen idee wat ze verkopen en hoe dat vergelijkt met andere retailers. Dus heb je ook geen idee of je nog 50% extra korting kon krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sen op 10-09-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:29:
[...]

Ik snap de of vraag niet. Een nobilia of nolte Maar met de huismerk keuken van ze heb je geen idee wat ze verkopen en hoe dat vergelijkt met andere retailers. Dus heb je ook geen idee of je nog 50% extra korting kon krijgen.
Ja, en? Wat maakt dat nou als je verder compleet tevreden bent met de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

De Rikster schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:26:
[...]

Ja, en? Wat maakt dat nou als je verder compleet tevreden bent met de keuken?
Als jij een huismerk keuken wil kopen mag dat van mij maar ik betaal liever niet teveel en weet liever wat de kwaliteit is door reviews over merken te lezen. Daar is dit topic toch voor om de verkopers, kwaliteit en prijs te bespreken?

[ Voor 17% gewijzigd door Sen op 10-09-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:18

FeaR

In GoT we trust

SmileAlot schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:42:
Met een huis van EPC = 0, dus mega zuinig; doet dit heel veel met de zuinigheid? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Hier ook een woning met een EPC van 0 (of eigenlijk zelfs minder als je wat dingen laat waardoor je in theorie meer zou opleveren dan verbruiken), maar hier moest gekozen worden voor een afzuigkap met recirculatie systeem. Of je dan voor koolstoffilters, plasma of wat anders ging was aan de koper.

Ik mocht in ieder geval niet door de gevel naar buiten om op die manier een normale afzuigkap te kiezen. Dat zou de gehele EPC berekening teniet doen en daarmee ook het A+++ label.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 10-09-2018 18:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:53:
[...]
Daar is dit topic toch voor om de verkopers, kwaliteit en prijs te bespreken?
Precies, vandaar mijn vraag ook. Ik heb het idee dat je focus meer ligt op het zo veel mogelijk korting bedingen dan het daadwerkelijke totaalpakket.
Als jij een huismerk keuken wil kopen mag dat van mij maar ik betaal liever niet teveel en weet liever wat de kwaliteit is door reviews over merken te lezen.
De kwaliteit van de keukens an sich ontloopt elkaar nauwelijks als je tussen de ondergrens (minder dan 18mm dikte) en het hogere segment (hout/multiplex ipv spaanplaat) blijft.

Een keuken van 30k met foliedeuren is kwalitatief bijna per definitie van lagere kwaliteit dan eentje van 10k met gespoten frontjes.

[ Voor 41% gewijzigd door De Rikster op 10-09-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
FeaR schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:27:
[...]

Hier ook een woning met een EPC van 0 (of eigenlijk zelfs minder als je wat dingen laat waardoor je in theorie meer zou opleveren dan verbruiken), maar hier moest gekozen worden voor een afzuigkap met recirculatie systeem. Of je dan voor koolstoffilters, plasma of wat anders ging was aan de koper.

Ik mocht in ieder geval niet door de gevel naar buiten om op die manier een normale afzuigkap te kiezen. Dat zou de gehele EPC berekening teniet doen en daarmee ook het A+++ label.
En hoe beval recirculatie? Want dan heb je toch gewoon een afzuigkap aan de muur zonder dat die js aangesloten op een koof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

De Rikster schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:51:
[...]

Precies, vandaar mijn vraag ook. Ik heb het idee dat je focus meer ligt op het zo veel mogelijk korting bedingen dan het daadwerkelijke totaalpakket.
Ehm ik denk niet dat je het snapt. Maar als ik zoveel mogelijk korting zou willen zou ik juist een huismerk keuken nemen met 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
@De Rikster @Sen Jongens, volgens mij verschillen jullie gewoon van mening en is het allebei prima, laten we het gezellig houden hier :+

Als Sen de voorkeur heeft om geen huismerk te kopen, omdat hij wil appels met appels wil vergelijken, dan is dat zijn mening. Ik snap het ook wel trouwens, het is anders zo moeilijk vergelijken met elkaar...

De een vindt een huismerk prima zolang het aan de eisen voldoet en binnen budget is. De ander weet liever tot in iets meer details wat hij koopt. Is allebei wat voor te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Queal op 10-09-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:18

FeaR

In GoT we trust

SmileAlot schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:57:
[...]
En hoe beval recirculatie? Want dan heb je toch gewoon een afzuigkap aan de muur zonder dat die js aangesloten op een koof?
Ik woon er ook nog niet, zal ook Q1 2019 worden (al hoop ik Q4 2018). Maar ik heb alle keuzes reeds moeten maken, vandaar de verleden tijd in mijn post. Maar de theorie klopt, lucht komt gewoon de keuken in nadat het door de filters is geweest. De overige afzuiging gaat dan via het centrale systeem. Wat dus wel anders werkt dan een motorloze afzuigkap die direct op de centrale afzuiging zit. Dat heb ik nu (tijdelijke huur) en dat werkt absoluut niet. Zit hier simpelweg geen kracht achter. Scheelt natuurlijk dat de motor op zolder staat en de keuken op de begane grond (en ook nog eens aan de andere kant van het huis).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
FeaR schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:17:
[...]

Ik woon er ook nog niet, zal ook Q1 2019 worden (al hoop ik Q4 2018). Maar ik heb alle keuzes reeds moeten maken, vandaar de verleden tijd in mijn post. Maar de theorie klopt, lucht komt gewoon de keuken in nadat het door de filters is geweest. De overige afzuiging gaat dan via het centrale systeem. Wat dus wel anders werkt dan een motorloze afzuigkap die direct op de centrale afzuiging zit. Dat heb ik nu (tijdelijke huur) en dat werkt absoluut niet. Zit hier simpelweg geen kracht achter. Scheelt natuurlijk dat de motor op zolder staat en de keuken op de begane grond (en ook nog eens aan de andere kant van het huis).
herkenbaar; dat heb ik nu ook; ik heb in het begin vaak getest of er uberhaubt wel zuiging in zat. Lees wisselende verhalen over recirculatie. Hebben in onze offerte een afzuigkap motor met 700m3/uur. En er zitten 2 afzuigdoppen vlakbij de afzuiging. Dus ga (hoop) dat dit voldoende is...
Nu met die mecahnische afzuiging aansluiting merk ik naast dat ie slecht afzuigt ook dat die kokers vaak vet zijn (veel onderhoud)...
Als ik de luchtjes echt niet te harden vind kan er altijd nog een plasmafilter in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-05 12:35
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:13:
Helaas ben ik weer terug in de keukenjacht en kan mijn maanden lange zoektocht weer beginnen voor een nieuwe keuken. De oude keuken staat er pas 2 jaar maar we gaan weer verhuizen.

In het huidige huis hebben wij een siematic keuken en daar ben ik super tevreden over maar daar de nieuwe keuken 2x zo groot word en ik niet 2x siematic keuken wil betalen zoek ik een keukenmerk wat goedkoper is de naam niet heeft en toch ongeveer het zelfde design van de greeploos met greep zoals op de foto.

[afbeelding]

Dus weet iemand merken die ook zo'n greep hebben maar betaalbaar zijn?'

ik heb zo'n soort greep bij kvik tinta wel gezien maar dat zag er net iets te goedkoop uit.
Beda heeft zoiets, al betwijfel ik dat je daarmee goedkoper uit bent. Ligt erg aan de afwerking van de deur. Kwaliteit is wel fantastisch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-07-2020
Als het gaat om de kwaliteit van de kasten wat is dan beter: Schüller C3 of Pronorm (eigenlijk Silverline van Aswa)? Volgens Aswa zijn ze gelijkwaardig, maar ik weet het niet, keukenboeren kunnen zoveel zeggen natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
Bij een 50 cm schuller ladekast met 2 laden zal er een groot prijsverschil zijn met een kast met 2 lades en een binnenlade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
Dank voor de info! Ik heb de Duitse sites gelezen, maar eigenlijk lees je daar alleen maar dat mensen ook vragen om informatie en gebruikservaringen. Niemand die het daadwerkelijk echt in huis heeft en een goede review kan geven. Jammer!
hilbren schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:44:
[...]

Helaas nog geen ervaring, de 24e krijg ik de sleutel, dan gaat hij waarschijnlijk pas besteld worden. Ik heb toevallig van de week wel gezocht op internet. Ik zag op het duitse keukenforum wel wat meer info langskomen, wellicht heb je hier wat aan?

Ik zag overigens in de handleiding dat het ontwerp een geschakelde voeding bevat van ongeveer 42 V en dat de motoren borstelloze gelijkstroom motoren lijken te zijn. Zie dit PDFje
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de sensoren in de motoren, ik heb een keer een motor in een centrale afzuiging mogen repareren omdat de hall-sensor in de motor defect was gegaan. Het bedrijf waarvan ik de motor had gekregen had er 10tallen op de plank liggen omdat ze massaal defect waren gegaan. Na de reparatie is deze echter niet meer stuk gegaan. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat novy dit goed geregeld heeft. Misschien dat ik dit weekend nog even in de showroom ga testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
Kan je misschien iets specifieker zijn...? :)
ambusched schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:29:
Bij een 50 cm schuller ladekast met 2 laden zal er een groot prijsverschil zijn met een kast met 2 lades en een binnenlade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Sandy45 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:37:
Kan je misschien iets specifieker zijn...? :)

[...]
We hebben een 50 cm breed kastje met 2 lades. (Zoals 3e van links)
Afbeeldingslocatie: https://www.schueller.de/data/Image/Systeme/System-71-5-grifflos.jpg
We willen in het bovenste laatje een binnenlade. Zal dit veel meer kosten dan de 2 'normale' lades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
Dank voor je (flauwe) antwoord, maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was: Als het gaat om de kwaliteit van de kasten wat is dan beter: Schüller C3 of Pronorm (eigenlijk Silverline van Aswa)?.

De key word hier is kwaliteit. Mijn vraag gaat niet over specifiek een bepaalde kast met 2 lades of eventuele binnenlade. Mijn vraag is puur algemeen welke van de 2 merken kwalitatief beter is!
ambusched schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:41:
[...]

[Afbeelding]
We willen in het bovenste laatje een binnenlade. Zal dit veel meer kosten dan de 2 'normale' lades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sandy45 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:36:
Dank voor je (flauwe) antwoord, maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was: Als het gaat om de kwaliteit van de kasten wat is dan beter: Schüller C3 of Pronorm (eigenlijk Silverline van Aswa)?.

De key word hier is kwaliteit. Mijn vraag gaat niet over specifiek een bepaalde kast met 2 lades of eventuele binnenlade. Mijn vraag is puur algemeen welke van de 2 merken kwalitatief beter is!

[...]
Volgens mij is het een vraag een geen antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:16
ambusched schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:41:
[...]

[Afbeelding]
Een binnenlade zou niet veel meer mogen kosten dan € 150,-

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Sandy45 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:36:

[...]
Sorry maar ik reageerde niet op jouw vraag maar had een eigen vraag. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Sandy45 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:28:
Als het gaat om de kwaliteit van de kasten wat is dan beter: Schüller C3 of Pronorm (eigenlijk Silverline van Aswa)? Volgens Aswa zijn ze gelijkwaardig, maar ik weet het niet, keukenboeren kunnen zoveel zeggen natuurlijk....
Welke serie van Pronorm?

• Sandy45
Ja suf van mij, excuses! Ik dacht dat je reageerde op mijn vraag :)
ambusched schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:26:
[...]

Sorry maar ik reageerde niet op jouw vraag maar had een eigen vraag. :w

• Sandy45
Dat weet ik dus niet. Aswa verkoopt huismerk Silverline en ik las hier ergens op het forum dat Silverline dus gewoon Pronorm is en dat Aswa het gewoon een ander naampje heeft gegeven.

• Praised
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 20:25
Goedemiddag mede-Tweakers,

Een aantal maanden geleden mijn handtekening gezet onder een koopcontract voor een nieuwbouwwoning en inmiddels al een heel eind op weg naar het uitzoeken van een keuken. Ik heb al (heel) veel pagina's van dit topic gelezen, maar zou toch graag wat advies willen over mijn situatie:

Keukenopstelling is als volgt:
- Kastenwand van 5 hoge kasten a 60cm breed (met greep)
- Eiland van 1,20 bij 2,50 (greeploos)
- Kunstof matzwart front
- Koel/vriescombinatie: Siemens iQ300; KI87VVF30
- Oven: Siemens iQ500; HB537ABS0
- Inductiekookplaat: iQ700; EH877LVC1E
- Afzuigkap: iQ700; LF91BB552
- Vaatwasser: iQ300; SN736X03ME
- Geen Quooker
- Inclusief plaatsen, aansluiten, etc.
- Foto opstelling: https://ibb.co/k2XuvU

Ben bij een aantal keukenzaken geweest en heb bij twee zaken een offerte op laten stellen.
Offerte 1 (ASWA keukens):
- Opstelling + apparatuur: Zoals hierboven
- Merk: Pronorm X-line
- Blad: Jetstone composiet
- Prijs: € 15.500 (enigszins onderhandelbaar, bodemprijs verwacht ik rond de 13,5k a 14k)

Offerte 2 (Kleine, lokale keukenzaak):
- Merk: Schmidt Evolution
- Blad: Kemie keramiek (actiekleur wit, waardoor volgens verkoper goedkoper dan normaliter het geval bij keramiek)
- Prijs: € 12.500 (eindprijs)

De vragen die ik heb:
- Wat vinden jullie van beide prijzen in relatie tot wat je ervoor terug krijgt?
- Is er wezenlijk verschil in kwaliteit tussen Pronorm en Schmidt?
- Andere tips/opmerkingen zijn altijd welkom!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Edit: Typenummers bij apparaten gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Praised op 12-09-2018 17:08 ]

• Sandy45
Is dit Pronorm X hun huismerk Silverline?
Praised schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:43:

- Merk: Pronorm X-

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024

Een aantal maanden geleden mijn handtekening gezet onder een koopcontract voor een nieuwbouwwoning en inmiddels al een heel eind op weg naar het uitzoeken van een keuken. Ik heb al (heel) veel pagina's van dit topic gelezen, maar zou toch graag wat advies willen over mijn situatie:

- Kunstof matzwart front
- Koel/vriescombinatie: Siemens iQ300
- Oven: Siemens iQ500
- Inductiekookplaat: iQ700
- Afzuigkap: iQ700
- Vaatwasser: iQ300
- Geen Quooker

Ben bij een aantal keukenzaken geweest en heb bij twee zaken een offerte op laten stellen.
- Prijs: € 15.500 (enigszins onderhandelbaar, bodemprijs verwacht ik rond de 13,5k a 14k)

- Blad: Kemie keramiek (actiekleur wit, waardoor volgens verkoper goedkoper dan normaliter het geval bij keramiek)

De vragen die ik heb:
- Wat vinden jullie van beide prijzen in relatie tot wat je ervoor terug krijgt?

Ik verwacht dat Schmidt wel een hoger segment is dan Pronorm. Maar ben geen kenner (onze keuken leverancier werkt met rotpunkt). Pronorm is namelijk ook een merk wat DMG verkoopt samen met budget merken Nobilia en Hacker classic die alleen 72cm kastjes hebben. Zou dus even nakijken of je niet 72cm kastjes hebt bij Aswa. Ik zou lekker bij die kleine lokale gaan, dat hebben wij ook gedaan en kregen daar bij fair de laagste prijs waar al die 'grote jongens' niet aan konden tippen. Kreeg zelfs ergens een reactie dat ik zou liegen toen ik aangaf dat ik een veel goedkopere offerte had. Toen ik het bedrag noemde zou dat bijna aan inkoopprijs zijn volgens hem :X Nee volgende keren zou ik alleen nog langs kleine lokale spelers gaan ipv onze tijd te verspelen bij die grote jongens die zogenaamd heel groot kunnen inkopen en daarom zogenaamd zo goedkoop zijn :r die kleintjes hebben geen dollar tekens in hun ogen en komen (direct) met een eerlijke prijs. Verder kregen we beiden hier ook het beste gevoel. Gevoel is misschien nog belangrijker dan de prijs, want je hebt er grote draken tussen zitten in de (ondoorzichtige) keuken branche. :r

• Praised
Sandy45 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:40:
Is dit Pronorm X hun huismerk Silverline?

[...]
Klopt inderdaad!
wantsome schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:24:
[...]

Ik verwacht dat Schmidt wel een hoger segment is dan Pronorm. Maar ben geen kenner (onze keuken leverancier werkt met rotpunkt). Pronorm is namelijk ook een merk wat DMG verkoopt samen met budget merken Nobilia en Hacker classic die alleen 72cm kastjes hebben. Zou dus even nakijken of je niet 72cm kastjes hebt bij Aswa. Ik zou lekker bij die kleine lokale gaan, dat hebben wij ook gedaan en kregen daar bij fair de laagste prijs waar al die 'grote jongens' niet aan konden tippen. Kreeg zelfs ergens een reactie dat ik zou liegen toen ik aangaf dat ik een veel goedkopere offerte had. Toen ik het bedrag noemde zou dat bijna aan inkoopprijs zijn volgens hem :X Nee volgende keren zou ik alleen nog langs kleine lokale spelers gaan ipv onze tijd te verspelen bij die grote jongens die zogenaamd heel groot kunnen inkopen en daarom zogenaamd zo goedkoop zijn :r die kleintjes hebben geen dollar tekens in hun ogen en komen (direct) met een eerlijke prijs. Verder kregen we beiden hier ook het beste gevoel. Gevoel is misschien nog belangrijker dan de prijs, want je hebt er grote draken tussen zitten in de (ondoorzichtige) keuken branche. :r
Het betreft hier wel 78cm kastjes bij Pronorm.

Voor wat betreft het gevoel: Dat zit bij allebei de zaken goed. Ik vind zowel ASWA als de kleine keukenzaak erg professioneel overkomen en ze denken beiden erg goed mee. Verder bij beide zaken geen last van opdringerig verkoopgedrag of overdreven verkooppraat.

• unezra

unezra

Hoe spannend is het als de stuclaag achter de bovenkastjes nog niet 100% droog is als ze worden opgehangen en wat is de beste manier om in no-time de boel te laten drogen?

We zitten met een kleine uitdaging. Dinsdag word de keuken geplaatst maar er schijnt (ik heb het nog niet gezien) op een gedeelte een flinke laag stuc gezet te zijn die misschien dinsdag nog niet 100% droog is. Aannemer geeft aan dat er een kans is dat het vocht via de achterkant de kastjes in komt.

Yet, plaatsing keuken kunnen we niet verplaatsen. Dinsdag gaat de keuken er in, donderdag komt de apparatuur.

Enige escape die ik heb is (los van hard laten drogen), de bovenkastjes niet laten ophangen en later laten plaatsen. (De hoge kasten schijnen geen probleem te zijn volgens de aannemer, lage kasten sowieso ook niet omdat daar achter niet of nauwelijks gestuct is.)

• Queal

- Kunstof matzwart front
- Koel/vriescombinatie: Siemens iQ300
- Oven: Siemens iQ500
- Inductiekookplaat: iQ700
- Afzuigkap: iQ700
- Vaatwasser: iQ300
- Geen Quooker

De vragen die ik heb:

Hoi @Praised, dat is moeilijk aangeven omdat je apparatuur niet gespecificeerd is (weet je zeker dat beide offertes exact dezelfde apparatuur hebben?). Je geeft alleen aan dat je een bepaalde productklasse wilt hebben maar dat betekent zeker niet goedkoper/duurder. Je hebt dure IQ300 inductieplaten en goedkope IQ700 inductieplaten, ik bedoel maar 8)

Ik heb ook mijn handtekening gezet voor een nieuwbouw woning en ben ook druk bezig met uitzoeken, ik zal in een nieuwe post mijn opstelling eens posten zodat je kunt vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Queal op 12-09-2018 16:15 ]

• Queal
Wij zijn op jacht naar een keuken voor onze nieuwbouw woning. De woning moet nog gebouwd gaan worden, maar omdat je de technische tekening nu al moet opleveren (ivm aansluitingen in dekvloer/plafond) zijn we hier nu al mee bezig :9

Momenteel ben ik bezig met offertes aanvragen bij zaken als 123apparatuur.nl, keukenloods, veldkampwitgoed etc. voor een lijst met apparaten. Hetzelfde voor een werkblad.
Volgende week gaan we pas voor het eerst naar een keukenzaak en dan weet ik mijn apparatuur al (plus wat het kost) en kan ik vergelijken op puur de kasten.

Apparatuurlijst
Combi stoomoven 60cmSiemens HS858GXB6
VaatwasserSiemens SX678X36TE
InductiekookplaatSiemens EX875LYC1E
KoelkastSiemens KI42FP60
VriezerSiemens GI38NP60
AfzuigunitNovy D6833

Offertes komen rond de €6500 uit voor deze 6 apparaten.

Werkblad offerte aangevraagd bij 123werkblad.
Keramiek, 304x120, 3cm dikke randafwerking, uitsparingen voor kookplaat (vlakinbouw), spoelbak, graangat en circeltje voor zo'n stopcontact unit. Zonder spoelbak zo'n €1900

Qua kasten willen we deze opstelling:
- Eiland 300x120. Kant van de kastenwand met lades uitvoeren, andere kant met deurtjes en planken.
- 5 hoge kasten (1 voor inbouw 60cm oven, 1 voor grote koelkast, 1 voor grote vriezer, 2 met gewoon planken)

Budget is zo'n €15000,-

Wat denken jullie, moet dit lukken?

• Ice82
Praised schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:01:
[...]

Klopt inderdaad!

[...]

Het betreft hier wel 78cm kastjes bij Pronorm.

Voor wat betreft het gevoel: Dat zit bij allebei de zaken goed. Ik vind zowel ASWA als de kleine keukenzaak erg professioneel overkomen en ze denken beiden erg goed mee. Verder bij beide zaken geen last van opdringerig verkoopgedrag of overdreven verkooppraat.
Pronorm heeft geen kasten van 78 hoog!

• unezra

unezra

Queal schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:14:
Wij zijn op jacht naar een keuken voor onze nieuwbouw woning. De woning moet nog gebouwd gaan worden, maar omdat je de technische tekening nu al moet opleveren (ivm aansluitingen in dekvloer/plafond) zijn we hier nu al mee bezig :9

Momenteel ben ik bezig met offertes aanvragen bij zaken als 123apparatuur.nl, keukenloods, veldkampwitgoed etc. voor een lijst met apparaten. Hetzelfde voor een werkblad.
Volgende week gaan we pas voor het eerst naar een keukenzaak en dan weet ik mijn apparatuur al (plus wat het kost) en kan ik vergelijken op puur de kasten.

Apparatuurlijst
Combi stoomoven 60cm~Siemens HS858GXB6~
Vaatwasser~Siemens SX678X36TE~
Inductiekookplaat~Siemens EX875LYC1E~
Koelkast~Siemens KI42FP60~
Vriezer~Siemens GI38NP60~
Afzuigunit~Novy D6833~

Offertes komen rond de €6500 uit voor deze 6 apparaten.

Werkblad offerte aangevraagd bij 123werkblad.
Keramiek, 304x120, 3cm dikke randafwerking, uitsparingen voor kookplaat (vlakinbouw), spoelbak, graangat en circeltje voor zo'n stopcontact unit. Zonder spoelbak zo'n €1900

Qua kasten willen we deze opstelling:
- Eiland 300x120. Kant van de kastenwand met lades uitvoeren, andere kant met deurtjes en planken.
- 5 hoge kasten (1 voor inbouw 60cm oven, 1 voor grote koelkast, 1 voor grote vriezer, 2 met gewoon planken)

Budget is zo'n €15000,-

Wat denken jullie, moet dit lukken?
Check ook ff https://www.bemmelenkroon.nl/

Keukenloods heeft ons *hard* laten zitten met onze apparatuur, gelukkig waren we er op tijd bij en konden we de order annuleren. (Plaatsingsdatum gingen ze opeens toch niet halen, konden ze niets aan doen en we kwamen er achter dat ze ook nog eens alsnog de verkeerde vaatwasser zouden gaan leveren. Een die NIET past in onze Ikea keuken met 8cm plint.)

Vooralsnog zou Bemmel het wel goed moeten doen. (Zij hebben ook de fout van Keukenloods ontdekt.)
Volgende week donderdag komt de hele zooi aan en word 't geinstalleerd. (Dinsdag word dus de keuken geplaatst, door Ikea. Met 1 dag speling mocht er iets mis gaan tijdens plaatsing.)

• Ice82
wantsome schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:24:
[...]

jaja, dus omdat DMG Pronorm levert is het kwalitatief slecht? Coca Cola is ook een B-merk sinds het bij de Aldi verkocht word?

Schmidt is op zich een redelijke keuken. Leveren wel slecht uit, vrij veel service. Pronorm (Proline of X , Y-Linr serie is erg goed, mooi afgewerkt. Doet niet onder voor Systematisch of Next

• Ice82
unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:48:
Hoe spannend is het als de stuclaag achter de bovenkastjes nog niet 100% droog is als ze worden opgehangen en wat is de beste manier om in no-time de boel te laten drogen?

We zitten met een kleine uitdaging. Dinsdag word de keuken geplaatst maar er schijnt (ik heb het nog niet gezien) op een gedeelte een flinke laag stuc gezet te zijn die misschien dinsdag nog niet 100% droog is. Aannemer geeft aan dat er een kans is dat het vocht via de achterkant de kastjes in komt.

Yet, plaatsing keuken kunnen we niet verplaatsen. Dinsdag gaat de keuken er in, donderdag komt de apparatuur.

Enige escape die ik heb is (los van hard laten drogen), de bovenkastjes niet laten ophangen en later laten plaatsen. (De hoge kasten schijnen geen probleem te zijn volgens de aannemer, lage kasten sowieso ook niet omdat daar achter niet of nauwelijks gestuct is.)
bovenkasten zeker niet ophangen als de muur nat is! Vragen om problemen in de toekomst. Ook zal je garantie vervallen bij problemen die veroorzaakt zijn door vocht van buitenaf.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:18:
[...]

Pronorm heeft geen kasten van 78 hoog!
Als ik mij niet vergis levert Pronorm inderdaad 76,5.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Kingpin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:53
Shunt schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:55:
[...]

De hoogtes van de kasten volgens hun website.

https://www.pronorm.de/index.php?id=96&L=3

[ Voor 35% gewijzigd door Kingpin op 12-09-2018 17:04 ]

• unezra

unezra

Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:31:
[...]
bovenkasten zeker niet ophangen als de muur nat is! Vragen om problemen in de toekomst. Ook zal je garantie vervallen bij problemen die veroorzaakt zijn door vocht van buitenaf.
Muur zelf zal niet nat zijn, alleen de vraag is of dinsdag de stuclaag daar volledig droog is.
Tot die tijd ventileren en verwarmen we de hell uit de keuken, als het risico te groot is worden de bovenkasten niet opgehangen. (Dat zou wel héél vervelend zijn en de vraag is dan even wie de rekening gaat betalen. Maar als het niet anders kan dan moet het maar.)

• Praised
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Queal schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:49:
[...]

Hoi @Praised, dat is moeilijk aangeven omdat je apparatuur niet gespecificeerd is (weet je zeker dat beide offertes exact dezelfde apparatuur hebben?). Je geeft alleen aan dat je een bepaalde productklasse wilt hebben maar dat betekent zeker niet goedkoper/duurder. Je hebt dure IQ300 inductieplaten en goedkope IQ700 inductieplaten, ik bedoel maar 8)

Ik heb ook mijn handtekening gezet voor een nieuwbouw woning en ben ook druk bezig met uitzoeken, ik zal in een nieuwe post mijn opstelling eens posten zodat je kunt vergelijken.
Je hebt gelijk. Ik heb typenummers aan beide zaken doorgegeven, dus het betreft exact dezelfde apparatuur. Heb voor de volledigheid die ook even aan de originele post toegevoegd.
Sorry, verkeerd gekeken in de offerte. Hoogte kasten inderdaad 76.8.
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:25:
[...]
jaja, dus omdat DMG Pronorm levert is het kwalitatief slecht? Coca Cola is ook een B-merk sinds het bij de Aldi verkocht word?

Schmidt is op zich een redelijke keuken. Leveren wel slecht uit, vrij veel service. Pronorm (Proline of X , Y-Linr serie is erg goed, mooi afgewerkt. Doet niet onder voor Systematisch of Next
Dus welke zou jouw voorkeur hebben? Wat maakt Schmidt 'redelijk' en Pronorm 'erg goed'?

• Ice82
Shunt schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:55:
[...]

70,4 (classic Line) 76,8 ( Proline , y Line en x Line)
unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:06:
[...]

Muur zelf zal niet nat zijn, alleen de vraag is of dinsdag de stuclaag daar volledig droog is.
Tot die tijd ventileren en verwarmen we de hell uit de keuken, als het risico te groot is worden de bovenkasten niet opgehangen. (Dat zou wel héél vervelend zijn en de vraag is dan even wie de rekening gaat betalen. Maar als het niet anders kan dan moet het maar.)
de rekening zal in elk geval niet betaald worden door de keukenleverancier, als klant moet je er voor zorgen dat de ruimte "montage klaar" is op het moment dat de monteur komt.
Praised schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:14:
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

[...]

Je hebt gelijk. Ik heb typenummers aan beide zaken doorgegeven, dus het betreft exact dezelfde apparatuur. Heb voor de volledigheid die ook even aan de originele post toegevoegd.

[...]

Sorry, verkeerd gekeken in de offerte. Hoogte kasten inderdaad 76.8.

[...]

Dus welke zou jouw voorkeur hebben? Wat maakt Schmidt 'redelijk' en Pronorm 'erg goed'?
algehele afwerking van de fronten en kasten is bij Pronorm wat beter. Daar zou ik persoonlijk voor kiezen. Aswa is met Pronorm overigens niet goedkoop... Er zijn genoeg aanbieders die het voor minder leveren
Pas je laatste bericht aan ipv 3x achter elkaar te posten. :)

[ Voor 76% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:07 ]

• Ice82
Twee

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:07 ]

• Ice82
Drie

[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:07 ]

• unezra

unezra

Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:22:
[...]
de rekening zal in elk geval niet betaald worden door de keukenleverancier, als klant moet je er voor zorgen dat de ruimte "montage klaar" is op het moment dat de monteur komt.
Klopt. Dus gaat de rekening naar de aannemer. (Of we eten 'm zelf op.)
Aannemer wist heel ruim tevoren wanneer de keuken geleverd zou worden.

Fin, er is ongetwijfeld een goede technische reden dat die stuclaag op een deel zo dik moet zijn en er zijn effectief 6 dagen om te drogen. (Dinsdag word de keuken geplaatst.) In die dagen stoken en ventileren we ons dag en nacht helemaal suf. Het is alleen wel even spannend. (En spanning is nu net hetgeen we NIET op zitten te wachten. Zo'n verbouwing is al genoeg stress en ellende.)

• Praised
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:24:
[...]
algehele afwerking van de fronten en kasten is bij Pronorm wat beter. Daar zou ik persoonlijk voor kiezen. Aswa is met Pronorm overigens niet goedkoop... Er zijn genoeg aanbieders die het voor minder leveren
Oke, bedankt voor je uitleg! Ik vind 2 a 3k meerprijs voor 'wat beter' echter wel veel. Ik ga nog eens kijken of ik ergens een offertecheck kan doen.

Verder krijg ik nogal wisselende geluiden over de vergelijking tussen Pronorm en Schmidt van andere keukenzaken (gebeld voor informatie, ik ga daar geen keuken kopen). Zijn er nog andere mensen die een gefundeerde/professionele mening hebben over (een van) de merken?

• Ice82
unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:02:
[...]

Klopt. Dus gaat de rekening naar de aannemer. (Of we eten 'm zelf op.)
Aannemer wist heel ruim tevoren wanneer de keuken geleverd zou worden.

Fin, er is ongetwijfeld een goede technische reden dat die stuclaag op een deel zo dik moet zijn en er zijn effectief 6 dagen om te drogen. (Dinsdag word de keuken geplaatst.) In die dagen stoken en ventileren we ons dag en nacht helemaal suf. Het is alleen wel even spannend. (En spanning is nu net hetgeen we NIET op zitten te wachten. Zo'n verbouwing is al genoeg stress en ellende.)
Kan je niet met de aannemer afspreken dat hij de bovenkasten op komt hangen?

• unezra

unezra

Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:16:
[...]
Kan je niet met de aannemer afspreken dat hij de bovenkasten op komt hangen?
Misschien wel inderdaad. Dat moet ik even overleggen. Dan moet Ikea ze helemaal voorbereiden inclusief ventilatiekanaal door de kasten. (Die mogen ronde gaten gaan zagen.)

Maar misschien dat ik ze dan zelf ook wel kan ophangen, als het echt alleen maar het hangen aan een rail is. (Geen idee, nog nooit een keuken gemonteerd, laat staan een van Ikea. Enkel de oude gedemonteerd. Daar hingen ze iig los aan de rail.)

Alleen, het passtuk boven word dan wel lastig. Dat kan pas gezaagd worden als de bovenkasten hangen.

Al met al is het het beste als dinsdag die muur droog genoeg is om ook de bovenkasten op te hangen dus.

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:24:
[...]

Misschien wel inderdaad. Dat moet ik even overleggen. Dan moet Ikea ze helemaal voorbereiden inclusief ventilatiekanaal door de kasten. (Die mogen ronde gaten gaan zagen.)

Maar misschien dat ik ze dan zelf ook wel kan ophangen, als het echt alleen maar het hangen aan een rail is. (Geen idee, nog nooit een keuken gemonteerd, laat staan een van Ikea. Enkel de oude gedemonteerd. Daar hingen ze iig los aan de rail.)

Alleen, het passtuk boven word dan wel lastig. Dat kan pas gezaagd worden als de bovenkasten hangen.

Al met al is het het beste als dinsdag die muur droog genoeg is om ook de bovenkasten op te hangen dus.
Laat je aannemer een droger mee nemen. Geen heater maar zo'n ding dat vocht onttrekt aan de lucht.

Game PC

• unezra

unezra

Shunt schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:59:
[...]
Laat je aannemer een droger mee nemen. Geen heater maar zo'n ding dat vocht onttrekt aan de lucht.
Dat gaat 'm niet meer worden. Aannemer zelf is er pas dinsdag weer. :(
Vrijdag komen nog wel de elektricien en een loodgieter.

Heb wel een werkplaatskacheltje staan van 2000W, dat is iets, plus dat ik morgen thuis ga werken om flink door te kunnen tochten.

• wantsome
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:25:
[...]

DMG levert alleen merken waar ze flink aan kunnen verdienen. Dat is heel hun strategie. Een goedkope keuken voor zoveel mogelijk geld proberen te verkopen en mensen onder druk zetten. Nadat je hebt getekend kan je er nooit meer onderuit komen en ze gaan tot op het bot! 30% betalen ondanks dat er nog niets is besteld. Nee wegwezen daar! Kwaliteit leveren en klantvriendelijkheid staat bij hun duidelijk niet op nummer 1.

En ja. Wij zijn ook langs een DMG zaak geweest. Mijn ervaring is dat ze proberen het goedkoopste prul aan te smeren. Op die manier lijken ze goedkoper dan dat ze in werkelijkheid zijn. Ook heel hun handelswijze verder.. Dat is bij mij inderdaad in het verkeerde keelgat geschoten.

Daarom mijn conclusie dat pronorm niet veel kan zijn. Wij hebben Rotpunkt gekozen, dat is net als Schmidt zover ik weet een prima middenmotor. Ik zou dus Schmidt adviseren.

Edit: de kwaliteit van aldi is trouwens niet slecht. DMG levert gewoon nog ouderwetse goedkope 72cm keukens met het liefst een front als werkblad omdat dat goedkoper is.

[ Voor 6% gewijzigd door wantsome op 12-09-2018 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
wantsome schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:51:
[...]

DMG levert alleen merken waar ze flink aan kunnen verdienen. Dat is heel hun strategie. Een goedkope keuken voor zoveel mogelijk geld proberen te verkopen en mensen onder druk zetten. Nadat je hebt getekend kan je er nooit meer onderuit komen en ze gaan tot op het bot! 30% betalen ondanks dat er nog niets is besteld. Nee wegwezen daar! Kwaliteit leveren en klantvriendelijkheid staat bij hun duidelijk niet op nummer 1.

En ja. Wij zijn ook langs een DMG zaak geweest. Mijn ervaring is dat ze proberen het goedkoopste prul aan te smeren. Op die manier lijken ze goedkoper dan dat ze in werkelijkheid zijn. Ook heel hun handelswijze verder.. Dat is bij mij inderdaad in het verkeerde keelgat geschoten.

Daarom mijn conclusie dat pronorm niet veel kan zijn. Wij hebben Rotpunkt gekozen, dat is net als Schmidt zover ik weet een prima middenmotor. Ik zou dus Schmidt adviseren.

Edit: de kwaliteit van aldi is trouwens niet slecht. DMG levert gewoon nog ouderwetse goedkope 72cm keukens met het liefst een front als werkblad omdat dat goedkoper is.
Wat je dus eigenlijk doet is iemand afraden een bepaald merk keuken te nemen, omdat je bij 1 bepaalde winkel een slechte ervaring hebt gehad, en daar de conclusie aan verbind dat alles wat dat bedrijf verkoopt troep is.... Terwijl je geen enkele productkennis hebt, zowel niet van het merk dat je afraad, en het product wat je aanraad. Dat is best jammer!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:00:
[...]

Dat gaat 'm niet meer worden. Aannemer zelf is er pas dinsdag weer. :(
Vrijdag komen nog wel de elektricien en een loodgieter.

Heb wel een werkplaatskacheltje staan van 2000W, dat is iets, plus dat ik morgen thuis ga werken om flink door te kunnen tochten.
Ff naar de Boels of lokale bouwmarkt om zo'n ding te huren. Heater heeft veel minder effect.

Overigens; dat snelle drogen zorgt wel sneller voor scheuren natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 12-09-2018 21:11 ]

• wantsome
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:02:
[...]
Wat je dus eigenlijk doet is iemand afraden een bepaald merk keuken te nemen, omdat je bij 1 bepaalde winkel een slechte ervaring hebt gehad, en daar de conclusie aan verbind dat alles wat dat bedrijf verkoopt troep is.... Terwijl je geen enkele productkennis hebt, zowel niet van het merk dat je afraad, en het product wat je aanraad. Dat is best jammer!
Toch geen verkeerde gok. Rastermaat 13 gebruiken ze niet zoals ik al las. Dus ouderwets. Schmidt gebruikt wel rastermaat 13.

Hoezo is proline zo goed dan volgens jou?

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:11:
[...]
Ff naar de Boels of lokale bouwmarkt om zo'n ding te huren. Heater heeft veel minder effect.

Overigens; dat snelle drogen zorgt wel sneller voor scheuren natuurlijk
Hmm, ja, dat lees ik ook nu op plekken. Dat stucadoors ontvochtigers juist afraden en dat je beter flink kunt ventileren en verwarmen. Maar dat echt ontvochtigen met een ontvochtiger, flink kans op scheuren oplevert en afgeraden word.

Zo'n ding is niet goedkoop ook, €50 per dag.

Ik denk er nog ff over na, iig de komende dagen vol doortochten. Gelukkig kan ik thuiswerken waardoor ik overdag ook kan luchten.

Fingers crossed.

Volgens mij is het ook niet overal een heel dikke laag, maar enkel op een paar punten. Straks eens bekijken. Hopen dat het mee valt en dat het een paar spots zijn waar de kastjes er geen last van hebben. (Ben nog niet thuis geweest vandaag.)

• Ice82
wantsome schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:15:
[...]

Toch geen verkeerde gok. Rastermaat 13 gebruiken ze niet zoals ik al las. Dus ouderwets. Schmidt gebruikt wel rastermaat 13.

Hoezo is proline zo goed dan volgens jou?
Pronorm heeft in de Proline serie ( die Aswa dus verkoopt) een rastermaat van 128mm

• wantsome
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:20:
[...]
Pronorm heeft in de Proline serie ( die Aswa dus verkoopt) een rastermaat van 128mm
Das uiteindelijk lager dan 78cm kasten. Maar waarom is proline of pronorm of hoe ze ook heten zo goed dan? Als het te duur was qua inkoop zou DMG het niet verkopen want dat past niet in hun businessmodel.

• Ice82
wantsome schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:26:
[...]

Das uiteindelijk lager dan 78cm kasten. Maar waarom is proline of pronorm of hoe ze ook heten zo goed dan? Als het te duur was qua inkoop zou DMG het niet verkopen want dat past niet in hun businessmodel.
Dat is inderdaad maarliefst 12mm lager ja!!

DMG heeft een meerderheidsbelang in Pronorm. Maar levert ook aan vele gerenommeerde keukenzaken die niet tot het concern behoren.

Overigens zijn er ook DMG formules die Rotounkt verkopen... Ook troep dus!

• wantsome
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:34:
[...]

Dat is inderdaad maarliefst 12mm lager ja!!

DMG heeft een meerderheidsbelang in Pronorm. Maar levert ook aan vele gerenommeerde keukenzaken die niet tot het concern behoren.

Overigens zijn er ook DMG formules die Rotounkt verkopen... Ook troep dus!
Welke DMG zaak verkoopt er Rotpunkt dan?

• Ice82
Hou het vriendelijk.

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Los daarvan is rücksichtslos losgaan op DMG een beetje zinloos. Daar is de keten te groot voor. Er zijn zat winkels opgekocht die gewoon nog hun eigen formules uitoefenen en kunnen profiteren van centrale logistiek en support office, maar verder hun eigen ding doen. Zijn die niet meer winstgevend dan aanpassen of afstoten. Dat enorm veel van die zaken wel tot de vervelende stereotype keukenverkoper behoren werkt niet heel handig voor de beeldvorming.

• Queal
unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:22:
[...]

Check ook ff https://www.bemmelenkroon.nl/

Keukenloods heeft ons *hard* laten zitten met onze apparatuur, gelukkig waren we er op tijd bij en konden we de order annuleren. (Plaatsingsdatum gingen ze opeens toch niet halen, konden ze niets aan doen en we kwamen er achter dat ze ook nog eens alsnog de verkeerde vaatwasser zouden gaan leveren. Een die NIET past in onze Ikea keuken met 8cm plint.)

Vooralsnog zou Bemmel het wel goed moeten doen. (Zij hebben ook de fout van Keukenloods ontdekt.)
Volgende week donderdag komt de hele zooi aan en word 't geinstalleerd. (Dinsdag word dus de keuken geplaatst, door Ikea. Met 1 dag speling mocht er iets mis gaan tijdens plaatsing.)
Thanks, bemmel en kroon behoorde tot de etc. :9
Helaas waren zij maar liefst €750,- duurder dan Keukenloodsk, Veldkampwitgoed én 123apparatuur.nl.

Ik had een offerte bij Bemmel en Kroon opgevraagd maar wilde er nog achteraan mailen omdat 2 apparaten niet in mijn winkelmandje konden ("mail voor prijsopgaaf"). Dat mailtje was 5 minuten later de deur uit maar in die 5 minuten had ik al respons op mijn offerte... om 20:45 8)7 Ze werken blijkbaar tot 22:00, nou goed prima, maar die offerte kwam wel erg snel en viel behoorlijk tegen. Paar minuten later kreeg ik de offerte voor het complete lijstje apparatuur, €7250.
Had te maken met het feit dat zij de kookplaat niet konden leveren en dus maar even een 'vergelijkbare' gepakt hadden die ze €600 duurder op de offerte zetten. Onderaan de offerte ging er €500 korting vanaf. Gevraagd naar offerte zonder die kookplaat, dan koop ik die wel ergens anders en toen ging mijn korting onderaan ook ineens weg 8)7. Zonder kookplaat kon het echt niet lager dan €6000, en dan moet ik nog een kookplaat aanschaffen van zo'n €1000+... Gaat 'em dus niet worden

Maar dat geeft niet, ik heb een paar goede offertes voor een gesprek met een keukenleverancier. Hij mag van mij ook de apparatuur leveren, maar wel voor vergelijkbare prijzen. Wie het uiteindelijk levert zal mij een zorg zijn, als er wat mee is moet je toch bij Siemens aankloppen voor garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Queal op 12-09-2018 22:53 ]

• unezra

unezra

Queal schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:51:
[...]

Thanks, bemmel en kroon behoorde tot de etc. :9
Helaas waren zij maar liefst €750,- duurder dan Keukenloodsk, Veldkampwitgoed én 123apparatuur.nl.
Suf. Hier waren ze juist goedkoper. That is, ze hebben de offerte van Keukenloods gepakt en die wat naar beneden afgerond. (Plus de fout van de vaatwasser er uit gehaald.) Vind het prima. Belangrijkste was dat ze de 20e daadwerkelijk gaan leveren. Ben het kamperen in eigen huis wel zat. :)

(Zitten nu in de 3e week zonder keuken en half een beetje kokend op een Ikea inductieplaat in de woonkamer.)
Ik had een offerte bij Bemmel en Kroon opgevraagd maar wilde er nog achteraan mailen omdat 2 apparaten niet in mijn winkelmandje konden ("mail voor prijsopgaaf"). Dat mailtje was 5 minuten later de deur uit maar in die 5 minuten had ik al respons op mijn offerte... om 20:45 8)7 Ze werken blijkbaar tot 22:00, nou goed prima, maar die offerte kwam wel erg snel en viel behoorlijk tegen. Paar minuten later kreeg ik de offerte voor het complete lijstje apparatuur, €7250.
Had te maken met het feit dat zij de kookplaat niet konden leveren en dus maar even een 'vergelijkbare' gepakt hadden die ze €600 duurder op de offerte zetten. Onderaan de offerte ging er €500 korting vanaf. Gevraagd naar offerte zonder die kookplaat, dan koop ik die wel ergens anders en toen ging mijn korting onderaan ook ineens weg 8)7. Zonder kookplaat kon het echt niet lager dan €6000, en dan moet ik nog een kookplaat aanschaffen van zo'n €1000+... Gaat 'em dus niet worden

Maar dat geeft niet, ik heb een paar goede offertes voor een gesprek met een keukenleverancier. Hij mag van mij ook de apparatuur leveren, maar wel voor vergelijkbare prijzen. Wie het uiteindelijk levert zal mij een zorg zijn, als er wat mee is moet je toch bij Siemens aankloppen voor garantie.
Juh. Zo zie je maar, waar de een het verprutst bij de een, verprutst de ander het bij de ander.

Apparatuur door de keukenleverancier hebben we even over gedacht, maar we krijgen een Ikea keuken en vonden het wel fijn nét even wat luxere apparatuur (Siemens IQ300) in huis te halen.

@MikeyMan @Shunt
De stuclaag zit er op, het lijkt mee te vallen. Delen drogen al.
Wel weer wat geleerd. Toen ik thuis kwam dacht ik "jullie hebben dwars over de dozen heen gestuct, dat word nog leuk", maar er was me al opgevallen dat er RFID-achtige plaatjes in zaten.

Jawel hoor, het IS RFID. :) En de electricien heeft daar gewoon een detector voor. Mooi systeem, plaatjes op de doos, dwars over de doos heen stucen of schilderen en dan met een RFID detector ze terug vinden.

Filmpje 1 (de detector):

Filmpje 2 (de doos):

Weer wat geleerd. :)

Het is goed vochtig (mijn bril beslaat als ik in de keuken sta), de kachel staat te loeien en we hebben de deur open gezet naar de gang zodat het daar heen kan tochten. Morgen gaan de deuren open.

Fingers crossed...

• wantsome
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:53:
[...]

Dat Google je maar lekker zelf!
Zon antwoord getuigt dus van onzin die je loopt te verkondigen. Kom gewoon met een dmg zaak die rotpunkt verkoopt.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:47
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:03 ]

• Ice82
Deleon78 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:46:
[...]

Wie heeft er belang bij het antwoord?
dat dus!
wantsome schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:40:
[...]

Zon antwoord getuigt dus van onzin die je loopt te verkondigen. Kom gewoon met een dmg zaak die rotpunkt verkoopt.
Volgens mij ben jij de persoon die onzin loopt te verkondigen op dit forum, door zonder enige onderbouwing een keukenmerk af te kraken omdat je geen goed gevoel hebt bij de keukenzaak die jou er een offerte van heeft aangeboden! Dat is jammer voor de mensen die hier om een serieus advies vragen!

Doordat je een keer een keuken hebt gekocht, wil niet zeggen dat je verstand van zaken hebt betreffende merken en kwaliteit.

[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:43 ]

• Ice82
Stop eens met dubbelposten.

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:43 ]

• Shunt

Shunt

Boe

wantsome schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:26:
[...]

Volgens jou is Bulthaup ook pure rommel dan? Want er zijn ook zat DMG winkels die dat verkopen.
Het is nu wel duidelijk alles DMG is slecht volgens jou. Leuk detail als je een keuken in nederland koopt is er een 99% kans dat er IETS uit je keuken uit een DMG onderdeel of DMG afhankelijk onderdeel komt.

Of het nu de VW is die bij van mossel geleased is of de wasbak die door een DMG inkoper geïmporteerd wordt.

Game PC

• wantsome
Ice82 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:00:
[...]

Volgens mij ben jij de persoon die onzin loopt te verkondigen op dit forum, door zonder enige onderbouwing een keukenmerk af te kraken omdat je geen goed gevoel hebt bij de keukenzaak die jou er een offerte van heeft aangeboden! Dat is jammer voor de mensen die hier om een serieus advies vragen!

Doordat je een keer een keuken hebt gekocht, wil niet zeggen dat je verstand van zaken hebt betreffende merken en kwaliteit.
Het gaat niet om geen goed gevoel. Het gaat erom dat de dmg groep in 9 van de 10 zaken zich erop richt om geen hoogwaardige kwaliteitskeukens te verkopen. Een nobilia en een hacker classic is zoals ik het op dit forum lees niet slecht maar ook zeker niet super. Ze gebruiken goedkopere onderdelen en kleinere kastjes. Ze zijn in ieder geval niet de meest dure merken.

Daar zal een pronorm dan ook niet veel vanaf zitten. Ik heb even gezocht en gelezen dat pronorm zelfs tot de mandenmakers groep behoort. Ik zou het dus niet beschrijven als kwalitatief en er met een grote boog omheen lopen.

Schmidt en rotpunkt zijn degelijke merken. Ze gebruiken Blum hang en sluitwerk wat kwalitatief prima is. Deze merken zal je ook niet snel bij de 'budget zaken' zien wat dus ook wel iets zegt.

Ondanks dat jij vind dat ik onzin loop te verkondigen heb ik uit jou ook nog niet gehoord waarom pronorm dan zo goed is (zelfs beter dan Schmidt volgens jou) en ook nog niet bij welke dmg ze rotpunkt verkopen volgens jou. Als je a zegt zeg dan ook b als je denkt dat jij de expert bent.

• wantsome
Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:30:
[...]

Volgens jou is Bulthaup ook pure rommel dan? Want er zijn ook zat DMG winkels die dat verkopen.
Het is nu wel duidelijk alles DMG is slecht volgens jou. Leuk detail als je een keuken in nederland koopt is er een 99% kans dat er IETS uit je keuken uit een DMG onderdeel of DMG afhankelijk onderdeel komt.

Of het nu de VW is die bij van mossel geleased is of de wasbak die door een DMG inkoper geïmporteerd wordt.
Het moge duidelijk zijn dat ik inderdaad niets met de dmg trucjes heb. Ik zou het ook niemand aanraden. Als je een 'normale' keukenzaak hebt bezocht dan weet je hoe het wel moet. Dan ben je er wel klaar mee. Maar buiten hun handelswijze proberen ze je ook gewoon de goedkoopste troep aan te smeren (kwam er thuis achter dat ze een 72cm keuken en 20cm plint hadden gebruikt in de offerte... Dat doe je toch niet?) voor hogere prijzen dan waar ik nu een rotpunkt voor heb.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@wantsome we weten nu inmiddels wel dat het je dwars zit... Maar hou je alsjeblieft wel een beetje bij de feiten.

Je kunt prima een keuken kopen bij dmg. Of je genaaid wordt hangt af van de formule en de manier waarop je ermee omgaat. Ze verkopen goed spul en minder spul, zoals veel keukenwinkels. Maar als je hem plat slaat bestaat een keuken van 30k uit hetzelfde brakke spaanplaat als een keuken van 6k. Beslag etc. kun je prima vergelijken, da's vaak gewoon Blum of vergelijkbaar vanaf een bepaald prijsniveau.
Het is m.i. te makkelijk om te roepen dat dmg niets goed doet.

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:49

SJB

Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:24:
Aswa is met Pronorm overigens niet goedkoop... Er zijn genoeg aanbieders die het voor minder leveren
Wij hebben op dit moment een offerte van Aswa liggen voor een Pronorm liggen. Mooie keuken, maar wel wat boven ons budget.
Welke alternatieve aanbieders kun je aanbevelen, bij voorkeur regio Den Bosch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

SJB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:53:
[...]

Wij hebben op dit moment een offerte van Aswa liggen voor een Pronorm liggen. Mooie keuken, maar wel wat boven ons budget.
Ik kan je het antwoord niet geven maar wat ik doe is gewoon naar de fabrikant gaan en ze een mailtje sturen of het formulier invullen en vragen naar de dealers in de regio.

https://www.pronorm.de/index.php?id=92&L=3

@Ice82 ik zou ook wel een onderbouwing willen waarom Pronorm zoveel beter is dan Schmidt.

• unezra

unezra

[...]
Ikea.

Zonder gekheid, we hebben er nog geen inhoudelijke ervaring mee (de keuken word dinsdag geplaatst, donderdag komt de apparatuur) maar er zit fors lange garantie op, de nieuwe keukens vind ik oprecht mooi en je hebt tenminste geen gezeik met afdingen en andere ellende.

De reden dat we voor Ikea zijn gegaan is voor ons primair omdat we het de mooiste keuken vonden, inclusief 8cm plint wat bijna niemand heeft. (Het is allemaal 12cm en hoger.) Het totale gebrek aan verkooppraatjes en DMG praktijken was een belangrijke 2e reden.

Wel hebben we gekozen voor SIemens apparatuur (IQ300), op de afzuigkap na. Siemens heeft nét een wat luxere uitstraling en op die manier word de keuken toch een beetje eigen. Afzuigkap hebben we van Ikea afgenomen puur omdat we geen zin hadden uit te zoeken welke afzuigkap goed in een kastje zou passen. Die informatie vonden we lastig te vinden, dus een Ikea afzuigkap.

Verder zijn vaatwasser, kookplaat, oven, combi magnetron en koelkast allemaal Siemens. Donderdag gaan we er achter komen of er iemand heeft zitten dutten en of alles past. :) (Maar goed, het meest spannende zijn de vaatwasser en de koelkast. Vaatwasser is er één die past bij een 8cm plint. Koelkast zou hooguit een kwestie zijn van een ander deurtje. In alle gevallen kan het spul omgeruild worden mocht het toch niet passen.)

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:14:
[...]

Ikea.

Zonder gekheid, we hebben er nog geen inhoudelijke ervaring mee (de keuken word dinsdag geplaatst, donderdag komt de apparatuur) maar er zit fors lange garantie op, de nieuwe keukens vind ik oprecht mooi en je hebt tenminste geen gezeik met afdingen en andere ellende.
Hij wil iets vergelijkbaars in kwaliteit dan kom je aan met ikea?
Ikea spul is best leuk maar toch echt wel een stapje of twee verwijderd qua afwerkingskwaliteit van een middensegment keuken.
De reden dat we voor Ikea zijn gegaan is voor ons primair omdat we het de mooiste keuken vonden, inclusief 8cm plint wat bijna niemand heeft. (Het is allemaal 12cm en hoger.) Het totale gebrek aan verkooppraatjes en DMG praktijken was een belangrijke 2e reden.
Je kunt exact die ervaring hebben bij een willekeurige niet DMG partij die kwaliteit en klanttevredenheid in hoog in het vaandel heeft staan.
Wel hebben we gekozen voor SIemens apparatuur (IQ300), op de afzuigkap na. Siemens heeft nét een wat luxere uitstraling en op die manier word de keuken toch een beetje eigen. Afzuigkap hebben we van Ikea afgenomen puur omdat we geen zin hadden uit te zoeken welke afzuigkap goed in een kastje zou passen. Die informatie vonden we lastig te vinden, dus een Ikea afzuigkap.
Grappig genoeg zijn ze bij ikea net met een nieuwe lijn aan apparatuur gekomen die qua look en afwerking echt heel dicht tegen wat beter spul van Siemens aan zit. Zit alles op inclusief digitaal scherm temperatuur probe telescoop rails en pyrolise.
Verder zijn vaatwasser, kookplaat, oven, combi magnetron en koelkast allemaal Siemens. Donderdag gaan we er achter komen of er iemand heeft zitten dutten en of alles past. :) (Maar goed, het meest spannende zijn de vaatwasser en de koelkast. Vaatwasser is er één die past bij een 8cm plint. Koelkast zou hooguit een kwestie zijn van een ander deurtje. In alle gevallen kan het spul omgeruild worden mocht het toch niet passen.)
En daar heb je nu net het probleem Ikea is leuk als je precies uit kunt komen met hun kastjes.
Ik wou perse een 90/60/90 opstelling. Maar dat gaat bij ikea niet want die hebben volgens mij alleen 120/80/60/40 of zo iets.

Game PC

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:14:
[...]

De reden dat we voor Ikea zijn gegaan is voor ons primair omdat we het de mooiste keuken vonden, inclusief 8cm plint wat bijna niemand heeft. (Het is allemaal 12cm en hoger.)
Ik zie je dat nu een paar keer melden, maar die plinthoogte is redelijk variabel he...
Kwestie van kortere pootjes en een cirkelzaag ;)

Verder eens dat IKEA 'voor het geld' best leuk spul is.
Maar niet echt vergelijkbaar met het merkspul.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2018 09:25 ]

• wantsome
@Sen Omdat dat het niet is. Hij is heel geheimzinnig. Waarschijnlijk heeft hij connecties met dmg.

@SJB Zou ook uitkijken met aswa want pronorm is een merk dat in handen is van de dmg. Winkels die het dus verkopen behoren tot de dmg groep en zou ik niet vertrouwen.

Ik dacht ook dat het wel meeviel. Nou ze zijn echt gewiekst daar! Gewoon totaal niet fijn om via een dergelijke manier 15-20k uit te moeten geven.

@MikeyMan Kijk war je zegt: Of je genaaid wordt hangt af van de formule en de manier waarop je ermee omgaat.

Er zijn zoveel goede keukenwinkels. Zeker de kleine lokale zaken heb ik gemerkt. Waarom dan na ren dmg zaak of andere grote speler gaan? Voor de prijs hoef je het niet te laten heb ik gemerkt. Zoveel fijner om zaken mee te doen dan dmg. Bij die zaken word je nog echt gewaardeerd en zij kunnen het zichzelf niet veroorloven gekke dingen te doen en/of slechte kwaliteit te leveren.

• Tobias
  • Laatst online: 14:12
Wij zijn op zoek naar een 'Quooker fusion round in zwart met combi reservoir'.
Op Keuken-kranen.nl staat deze voor EUR 1540,- te koop. Dit is volgens mij wel een nette prijs.

Echter, ik kan online geen ervaringen vinden met deze winkel. :/

Heeft iemand hier ervaring met deze online winkel?

Of weet iemand een gerenommeerde webwinkel waar deze kraan ook voor een goede prijs te krijgen is? :*)

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Shunt

Shunt

Boe

wantsome schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:30:
@Sen Omdat dat het niet is. Hij is heel geheimzinnig. Waarschijnlijk heeft hij connecties met dmg.
Holy crap heb je het niet heel erg warm onder dat aluminium hoedje van je?
@SJB Zou ook uitkijken met aswa want pronorm is een merk dat in handen is van de dmg. Winkels die het dus verkopen behoren tot de dmg groep en zou ik niet vertrouwen.
Ik heb mijn keuken gekocht met de oud directeur van Aswa er naast (erg gezellige en open man).
ASWA heeft natuurlijk wat te maken met DMG want daar kom je niet om heen. Wat denk je dat FRANKE is ? Dat is een import merk van DMG. Het zelfde geld met de kranen en nog meer spul.
Ik dacht ook dat het wel meeviel. Nou ze zijn echt gewiekst daar! Gewoon totaal niet fijn om via een dergelijke manier 15-20k uit te moeten geven.
Niemand die dat gaat ontkennen dat er toko's tussen zitten die kut zijn maar vergeet niet dat het veel franchise houders zijn en er dus extreem veel verschil kan zitten van winkel naar winkel.
@MikeyMan Kijk war je zegt: Of je genaaid wordt hangt af van de formule en de manier waarop je ermee omgaat
.
Er zijn zoveel goede keukenwinkels. Zeker de kleine lokale zaken heb ik gemerkt. Waarom dan na ren dmg zaak of andere grote speler gaan? Voor de prijs hoef je het niet te laten heb ik gemerkt. Zoveel fijner om zaken mee te doen dan dmg. Bij die zaken word je nog echt gewaardeerd en zij kunnen het zichzelf niet veroorloven gekke dingen te doen en/of slechte kwaliteit te leveren.
Man man man ook papa en mamma winkels kunnen je gewoon naaien en slechte meuk leveren. Op iedere keuken zit een marge (en vaak eentje waar zij echt niet van op droog brood te hoeven overleven.)

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Sen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:09:
[...]

Ik kan je het antwoord niet geven maar wat ik doe is gewoon naar de fabrikant gaan en ze een mailtje sturen of het formulier invullen en vragen naar de dealers in de regio.

https://www.pronorm.de/index.php?id=92&L=3

@Ice82 ik zou ook wel een onderbouwing willen waarom Pronorm zoveel beter is dan Schmidt.
Ik heb nergens gezegd dat Pronorm veel beter is! Het antwoord heb ik namelijk ook al gegeven. Een Pronorm is wat mooier afgewerkt, en levert beter uit dan Schmidt. Als een Schmidt een stuk voordeliger is, heb je er zeker een prima keuken aan!
[...]

Van Wanrooy ( als is die qua prijs ook niet altijd scherp), of evt Keukenloods. Zit tegenwoordig in Drunen, vlakbij dus

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:46 ]

• Ice82
...and again.

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2018 09:46 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1