Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 11:09
MikeyMan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:24:
[...]
Verder eens dat IKEA 'voor het geld' best leuk spul is.
Maar niet echt vergelijkbaar met het merkspul.
Ligt eraan wat je kiest. Bijv de fronten met folie is gewoon pure meuk. De melamine en lakfronten zijn redelijk al zitten er ook echt lelijk afgewerkte melamine fronten bij. De spaanplaat basismodules zijn van matige kwaliteit maar daar heb je dan weer geen last van als je alleen lades hebt (geen geschuif/stoten tegen het spaanplaat). Scharnieren en ladegeleiders zijn gewoon van blum (tandembox) dus niks mis mee.

Maar een van de grootste voordelen vind ik dat ik gewoon het magazijn binnenloop en pak wat ik wil, een paar duppies afreken bij de kassa en dan is het klaar. Dan lees ik hier dat je elders een halve dag moet onderhandelen over duizenden euro's en dan alsnog genaaid wordt, dat sla ik graag over.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:22:
[...]
Hij wil iets vergelijkbaars in kwaliteit dan kom je aan met ikea?
Ikea spul is best leuk maar toch echt wel een stapje of twee verwijderd qua afwerkingskwaliteit van een middensegment keuken.
Misschien is het mijn onervarenheid, maar qua afwerking vond ik er té weinig verschil in zitten en zéker het verschil in prijs niet waard. Maar goed, ieder heeft daarin zijn eigen wensen en budget. Als je allerlei bijzondere wensen hebt is Ikea sowieso niet echt een optie. Onze keuken is "makkelijk", 1 lange rechte lijn met als grootste afwijking, een kastje van 40cm breed en 37cm diep. (Daar achter zit de leidingkoker. Kastje komt met de voorkant gelijk met de rest.)

In het duurdere segment zal er ongetwijfeld verschil in afwerking en uitstraling zitten maar dan heb je het in mijn beleving over 2x de prijs en meer. De enige keuken die we écht leuk vonden en over hebben getwijfeld, was een Piet Swart maar die is totaal onhandig en zou veel te duur worden.
[...]
Je kunt exact die ervaring hebben bij een willekeurige niet DMG partij die kwaliteit en klanttevredenheid in hoog in het vaandel heeft staan.
Klopt. Daarom is dat ook secundair voor ons geweest.
Waren we niet 100% qua look blij geweest met Ikea, dan hadden we verder gekeken naar netto zaken zonder DMG praktijken.
[...]
Grappig genoeg zijn ze bij ikea net met een nieuwe lijn aan apparatuur gekomen die qua look en afwerking echt heel dicht tegen wat beter spul van Siemens aan zit. Zit alles op inclusief digitaal scherm temperatuur probe telescoop rails en pyrolise.
Klopt. Die nieuwe luxe lijn ziet er absoluut prima uit.
Volgens mij is die wel pas uitgekomen nadat wij eigenlijk al hadden besloten voor Siemens te gaan, grofweg een jaar geleden. Weet het niet zeker. We hebben er iig wel naar gekeken, maar hadden zoiets van "we vinden Siemens mooi én hebben geen zin weer in het hele traject van uitzoeken te duiken", dus het zo gelaten.
[...]
En daar heb je nu net het probleem Ikea is leuk als je precies uit kunt komen met hun kastjes.
Ik wou perse een 90/60/90 opstelling. Maar dat gaat bij ikea niet want die hebben volgens mij alleen 120/80/60/40 of zo iets.
Dat kan heel goed. Wij hebben de mazzel dat het bij ons echt *precies* past.
Onze opstelling: 60/80/60/80/60/60/60/40

Waarbij die laatste dus 37cm diep is. Combi magnetron, oven en koelkast komen in de 2 rechter 60cm hoge kasten. (240 hoog, zou net moeten passen. Plafond tot vloer zou rond de 252 moeten zijn.)

Da's zeker een van de beperkingen. Niet alles is mogelijk. (Overigens niet Ikea uniek. Dat Piet Swart model was ook maar in zeer beperkte hoogte en breedte maten te krijgen.)
leecher schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:45:
[...]
Ligt eraan wat je kiest. Bijv de fronten met folie is gewoon pure meuk. De melamine en lakfronten zijn redelijk al zitten er ook echt lelijk afgewerkte melamine fronten bij. De spaanplaat basismodules zijn van matige kwaliteit maar daar heb je dan weer geen last van als je alleen lades hebt (geen geschuif/stoten tegen het spaanplaat). Scharnieren en ladegeleiders zijn gewoon van blum (tandembox) dus niks mis mee.
Mja. Kallarp is folie, toch verkopen ze het als stootvast.
Iets vergelijkbaars hebben wij nergens anders kunnen vinden, dus is het Kallarp lichtgroen geworden.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90322435/

Verder praktisch overal lades, behalve uiteraard in de bovenkasten en in de rechter, ondiepe kast.

Ze geven 25 jaar garantie op de keuken, dat klinkt vind ik in ieder geval wel als dat ze vertrouwen hebben in de kwaliteit. Mochten we toch over 10 jaar eens iets anders willen, vervangen we de frontjes of laten we ze lakken. Dat kost de wereld niet. De hele keuken exclusief apparatuur en plaatsen kost nog geen €4000 :) Laat het vervangen van alle frontjes eens €1000 of €1500 kosten. Vind ik prima te overzien.
Maar een van de grootste voordelen vind ik dat ik gewoon het magazijn binnenloop en pak wat ik wil, een paar duppies afreken bij de kassa en dan is het klaar. Dan lees ik hier dat je elders een halve dag moet onderhandelen over duizenden euro's en dan alsnog genaaid wordt, dat sla ik graag over.
Dat dus. Dat wilden we vanaf het begin af aan niet. We hebben wel voor de vorm even bij een DMG derivaat gekeken, maar werkelijk alleen maar daarvoor. Ook wat netto zaken bekeken maar ook dat gelaten voor wat het was.

Zoals gezegd, we vonden niets dat we oprecht mooier vonden en hoewel een keuken *ook* functioneel en degelijk moet zijn, is het toch een ding waar looks een belangrijke rol spelen. Anders kun je net zo goed van underlayment een keuken in elkaar klussen. Goedkoop en ook stevig.

[ Voor 27% gewijzigd door unezra op 13-09-2018 09:55 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25
Allen, de toon mag hier weer een stuk vriendelijker. Het begint bijna op religie te lijken.

@Ice82 Wil je voortaan je berichten aanpassen ipv telkens 2-3 berichten achter elkaar te zetten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

Shunt

Boe

unezra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:46:
Misschien is het mijn onervarenheid, maar qua afwerking vond ik er té weinig verschil in zitten en zéker het verschil in prijs niet waard. Maar goed, ieder heeft daarin zijn eigen wensen en budget. Als je allerlei bijzondere wensen hebt is Ikea sowieso niet echt een optie. Onze keuken is "makkelijk", 1 lange rechte lijn met als grootste afwijking, een kastje van 40cm breed en 37cm diep. (Daar achter zit de leidingkoker. Kastje komt met de voorkant gelijk met de rest.)

In het duurdere segment zal er ongetwijfeld verschil in afwerking en uitstraling zitten maar dan heb je het in mijn beleving over 2x de prijs en meer. De enige keuken die we écht leuk vonden en over hebben getwijfeld, was een Piet Swart maar die is totaal onhandig en zou veel te duur worden.
Tja IKEA spul kost niet zo heel veel echter je moet dan nog wel alles zelf in elkaar gaan zetten (tenzij je de montage service hebt). En inderdaad hebben ze best leuk spul qua afwerking maar als je echt op de details gaat letten dan zie je (vooral in de frontjes) dat ze daar niet echt mee kunnen komen met de grotere merken. Echter kan je weer voor een relatief klein bedrag bijvoorbeeld echte houten frontjes kopen voor je IKEA keuken. Zoals hier: https://www.koakdesign.com/

Ik heb ook nog best even zitten twijfelen tussen zelf een IKEA keuken zetten en wat ik nu heb gekocht. Maar uiteindelijk kon ik mijn opstelling niet kwijt zoals ik hem wou hebben met de kasten van IKEA.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• unezra

unezra

Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:53:
[...]
Tja IKEA spul kost niet zo heel veel echter je moet dan nog wel alles zelf in elkaar gaan zetten (tenzij je de montage service hebt). En inderdaad hebben ze best leuk spul qua afwerking maar als je echt op de details gaat letten dan zie je (vooral in de frontjes) dat ze daar niet echt mee kunnen komen met de grotere merken. Echter kan je weer voor een relatief klein bedrag bijvoorbeeld echte houten frontjes kopen voor je IKEA keuken. Zoals hier: https://www.koakdesign.com/

Ik heb ook nog best even zitten twijfelen tussen zelf een IKEA keuken zetten en wat ik nu heb gekocht. Maar uiteindelijk kon ik mijn opstelling niet kwijt zoals ik hem wou hebben met de kasten van IKEA.
Monteren laten we doen. Ik ben niet zo'n klusser. Een Kallax, Billy of Pax zet ik zelf echt nog wel in elkaar, daar ga ik de montageservice niet voor bellen. Complete keuken is een ander verhaal. Zeker ook omdat er redelijk wat zaagwerk bij komt kijken. (Plinten, passtukken, etc.)

Qua frontjes, ik zag het verschil niet en als het verschil er al was, was het een verschil van zeg 10% bij een keuken die 2x zo duur was. Geen probleem om er wat geld aan uit te geven, maar dat hebben we er niet voor over.

Ach, zoals gezegd in mijn post van net, als we de frontjes na 10 jaar zat zijn (omdat we ze niet mooi meer vinden of omdat ze toch wat beschadigd zijn), kopen we nieuwe frontjes. Kost misschien €1000 of €1500 en dan heb je een keuken die er compleet nieuw uit ziet. Vind ik goed te overzien.

Garantie is 25 jaar en als ik hoor hoe veel duurdere zaken met garantie om gaan is dat zeker niet veel beter. Ik heb het idee dat Ikea vrij soepel is in zijn garantieafhandeling. Ze lijken liever een tevreden klant te hebben die reklame voor ze maakt, dan dat ze lastig doen met garantie wat uiteindelijk veel duurder voor ze is.

Die opstelling snap ik. Dat was hier ook key. We wilden van wand tot wand. Het leek er even op dat het niet zou gaan lukken omdat we nét een paar cm te kort zouden komen maar vooralsnog lijkt dat probleem opgelost te zijn en hebben we een keuken die precies lang genoeg is voor een volledige bezetting. (Inclusief de noodzakelijke passtukken van een paar cm links en rechts.)

Dinsdag is het D-day, pas dan weten we zeker of we ons toch niet hebben vergist qua hoogte en breedte. :) (Donderdag opnieuw D-day, vanwege de apparatuur. Al is dat minder spannend.) Dinsdag vind ik een spannende dag. (Ook vanwege de stuclaag en de afzuigbuis die ze door de keukenkastjes heen moeten gaan boren omdat tussen plafond en kastje absoluut niet genoeg ruimte is.)
MikeyMan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:24:
[...]
Ik zie je dat nu een paar keer melden, maar die plinthoogte is redelijk variabel he...
Kwestie van kortere pootjes en een cirkelzaag ;)
Dat zou je zeggen, maar geen enkele zaak kon 8cm plinten leveren.
12cm was het laagste en dat wilden we niet. :) Die 8cm plint is een van de redenen die voor mij de doorslag hebben gegeven voor Ikea.
Verder eens dat IKEA 'voor het geld' best leuk spul is.
Maar niet echt vergelijkbaar met het merkspul.
Ik weet het niet. De grote zaken geven ook niet méér garantie dan 25 jaar en zoals gezegd, ik vond het verschil, als ik het al zag, niet groot genoeg om minimaal 2x het bedrag van onze Ikea keuken te rechtvaardigen.

Spul mag best geld kosten maar als ik €100 uit geef, wil ik dat doen aan iets waar ik voor €100 blij van word. Met die merk keukens hadden we dat allebei niet. Fin, dat kan ook aan onze standaard liggen. We hebben geen keurig recht, 100% afgewerkt huis. Het is een héérlijk huis om in te wonen, maar het is wel een leefhuis. Het is niet allemaal op de millimeter recht, niet alles is afgewerkt en ach, ik vergeet al een half jaar de spotjes op de gang weer terug in hun sockets te duwen en al 3 jaar ze te vervangen door LED. :)

Schakelmateriaal is ook een zooitje. 4 verschillende soorten. Al het nieuwe spul word meteen Gira 55 mat en glans, de oude meuk zal nog wel ff blijven zitten. (Mat bij een matte muur, glans bij tegelwerk.)

[ Voor 22% gewijzigd door unezra op 13-09-2018 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:39:
[...]

Holy crap heb je het niet heel erg warm onder dat aluminium hoedje van je?
Wantsome heeft natuurlijk best een punt. Ice82 heeft hier op tweakers uitsluitend reacties in het keukentopic geplaatst. Ik ga er daarom vanuit dat hij een keukenverkoper is, en zijn mening nooit volledig objectief kan zijn, als zijn connecties ons onbekend zijn.
Het zou hem sieren als ie z'n werkplek hier meedeelt, zodat eenieder zijn reacties op de afhankelijkheid ervan kan beoordelen. De wijze waarop hij nu reageert neem ik niet serieus, ondanks dat zijn reacties wel kennis van zaken tonen.
Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:39:
Wat denk je dat FRANKE is ? Dat is een import merk van DMG.
Er zijn wel meer importeurs van dit duitse bedrijf. Die opereren wereldwijd met hun hoogwaardige producten. Dat DMG hun spullen naar NL importeert, maakt DMG niet tot betere of slechtere keukenverkoper. Dat ze als "big player" goede merken importeren lijkt me niet meer dan logisch. Net zoals ze ook slechte spullen zullen importeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Vanoverdegrens op 13-09-2018 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Laatst online: 21:42
[b]unezra in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"unezra schreef op donderdag 13 september 2018

Garantie is 25 jaar en als ik hoor hoe veel duurdere zaken met garantie om gaan is dat zeker niet veel beter. Ik heb het idee dat Ikea vrij soepel is in zijn garantieafhandeling. Ze lijken liever een tevreden klant te hebben die reklame voor ze maakt, dan dat ze lastig doen met garantie wat uiteindelijk veel duurder voor ze is.

[...]

Dat zou je zeggen, maar geen enkele zaak kon 8cm plinten leveren.
12cm was het laagste en dat wilden we niet. :) Die 8cm plint is een van de redenen die voor mij de doorslag hebben gegeven voor Ikea.

[...]

Ik weet het niet. De grote zaken geven ook niet méér garantie dan 25 jaar en zoals gezegd, ik vond het verschil, als ik het al zag, niet groot genoeg om minimaal 2x het bedrag van onze Ikea keuken te rechtvaardigen.

Spul mag best geld kosten maar als ik €100 uit geef, wil ik dat doen aan iets waar ik voor €100 blij van word.
Onze Next keuken krijgt plint van 68mm, dus het kan wel😀

Verder blijft het een kwestie van prio en smaak. Kia biedt ook 7 jaar garantie op hun auto's en Dacia levert veel voor weinig, toch blijven de traditionele merken ook genoeg auto's leveren voor een (veel) hogere prijs aan mensen die daar de voorkeur aan geven.
Kan volgens mij ook prima naast elkaar blijven bestaan.

Verwijderd

Sen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:09:
[...]

@Ice82 ik zou ook wel een onderbouwing willen waarom Pronorm zoveel beter is dan Schmidt.
En hoe zit het met Pronorm versus Schüller?? Iemand daar een mening over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:53:
[...]
Tja IKEA spul kost niet zo heel veel echter je moet dan nog wel alles zelf in elkaar gaan zetten.
[...]
En inderdaad hebben ze best leuk spul qua afwerking maar als je echt op de details gaat letten dan zie je (vooral in de frontjes) dat ze daar niet echt mee kunnen komen met de grotere merken. Echter kan je weer voor een relatief klein bedrag bijvoorbeeld echte houten frontjes kopen voor je IKEA keuken.
Dan kosten je frontjes wel snel een factor 8 á 10 meer dan de standaard rondom gespoten Ikea frontjes.
Prijzen alleen op aanvraag, DMG-praktijken dus!! Kwaliteit zal dus ook wel niks zijn O-)

DISCLAIMER: Bovenstaande is sarcasme.

www.frontz.nl heeft wel op de website direct zichtbare prijzen ter indicatie.
Ik had voor mijn keuken juist een rastermaat van 200mm nodig en heb alleen kasten, poten en lades van de Ikea met zelfgemaakte frontjes, plinten, bedekkingspanelen en blad en elders gekochte apparatuur gekozen. Met al die uren die in alle fronten, panelen en het blad gingen zitten merk je het in elkaar zetten van de kasten niet eens, het is zelfs een welkome afwisseling :|

Heeft me uiteindelijk qua tijd ongeveer een Bulthaup gekost :X maar wel zelfgemaakt en helemaal naar de zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
*snip*Laat het dan ook rusten.

Nogmaals @Praised . Alles wat keukenverkopers zelf verkopen verandert spontaan in goud, al dan niet onder een andere (huismerk)naam wat zogezegd te vergelijken zou zijn met een Siematic keuken. Trap er niet in want al die 'huismerken' zijn gewoon bestaande (vermonde) merken met hier en daar eventueel een kleine aanpassing. Zaken met huismerkkeukens hebben wat te verbergen is mijn mening. Pronorm kan best goed zijn, maar ik zou het niet vertrouwen. Ben geen expert maar waarom per se Pronorm kiezen als er ook nog zoveel andere merken zijn waarvan je weet dat het gewoon prima is? Zoals Schuller, Rotpunkt, Tristar, Schmidt, Schoder, of Ballerina. De keukenbranche is al zo ondoorzichtig, kies dan gewoon voor een bewezen goed merk wat je veelal ziet terugkomen bij kleine lokale keukenzaakjes. Deze gaan je echt geen bagger rommel verkopen want zij moeten het vooral van de mond-op-mond reclames hebben. Toeval wil dat al deze merken niet te verkrijgen zijn bij een winkel die binding heeft met de DMG. Dit is mijn volledig onafhankelijke mening. Doe er mee wat je wilt maar ik zou niet teveel luisteren naar @Ice82 en @Shunt lijkt er ook hetzelfde over te denken. Zoals @MikeyMan al zegt uiteindelijk is het allemaal spaanplaat als je het plat slaat 8)7 Kijk vooral naar het hang- en sluitwerk, de dikte van het materiaal (de stevigheid) en de afwerking. Wij waren bijvoorbeeld erg gecharmeerd van het donkere glas wat Rotpunkt in zijn lades toepast. Owja en luister vooral naar je gevoel. Dat is misschien wel het belangrijkste in deze branche. ;) Die 3k kan je btw ook niet negeren, dat is veel geld. Veel succes. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2018 09:30 ]

• wantsome
@De Rikster
Hier staan wat prijsvoorbeelden: https://www.koakdesign.com/prijs-keuken/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
De Rikster schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:53:
[...]

Heeft me uiteindelijk qua tijd ongeveer een Bulthaup gekost :X maar wel zelfgemaakt en helemaal naar de zin.
Ik heb overwogen een bulthaup replica te maken, die keukens zitten best simpel in elkaar :P Helaas heb ik nog meer te doen en daarom ook hier deels ikea en deels diy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

wantsome schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:24:
*snip* niet op doorgaan.

Nogmaals @Praised . Alles wat keukenverkopers zelf verkopen verandert spontaan in goud, al dan niet onder een andere (huismerk)naam wat zogezegd te vergelijken zou zijn met een Siematic keuken. Trap er niet in want al die 'huismerken' zijn gewoon bestaande (vermonde) merken met hier en daar eventueel een kleine aanpassing. Zaken met huismerkkeukens hebben wat te verbergen is mijn mening.
Ook kleine jongens verkopen hun "huismerk" (want dat hoeft helemaal geen rebrand te zijn ;) ) alsof het Jezus zijn tweede komst is.
Pronorm kan best goed zijn, maar ik zou het niet vertrouwen. Ben geen expert maar waarom per se Pronorm kiezen als er ook nog zoveel andere merken zijn waarvan je weet dat het gewoon prima is? Zoals Schuller, Rotpunkt, Tristar, Schmidt, Schoder, of Ballerina. De keukenbranche is al zo ondoorzichtig, kies dan gewoon voor een bewezen goed merk wat je veelal ziet terugkomen bij kleine lokale keukenzaakjes. Deze gaan je echt geen bagger rommel verkopen want zij moeten het vooral van de mond-op-mond reclames hebben.
Nogmaals er zijn zat kleine keukenboeren die een slechte reputatie hebben of rotzooi verkopen. Want die moeten ook gewoon mee gaan in wat de kopende partij wil. Er zijn meer dan genoeg keuken merken die slecht leveren (vaak defecten) slechte afwerkingskwaliteit hebben (vooral in het lagere segment). Dan kan je bij een kleine toko kopen maar dan krijg je niet gelijk een betere keuken als bij een prijs vechter (of hij nu bij de DMG hoort of niet). Rommel blijft rommel goed spul blijft goed spul wie het ook verkoopt.

Maar naast dat DMG een belang heeft in Pronorm wat is nu exact het probleem met Pronorm? Weet je trouwens wel dat er ook een groot deel van de blad leveranciers van DMG is of in ieders geval dat de DMG er een belang in heeft? Moet je dan ook die bladen niet willen kopen?

Ga jij ook niet kijken bij een winkel van montel omdat de heer mandenmakers daar in zit?

Als jij de moeite gedaan zou hebben om terug te lezen dan zal je zien dat de DMG discusie hier vaak gehouden is en ik ook origineel extreem fel anti DMG was ik wou er net zoals jij niets mee te maken hebben.

Maar na ondertussen zelf 2 keukens te hebben gekocht en samen met vrienden en bekende nog een stuk of 6 te hebben gekocht kan ik simpelweg zeggen dat in de keuken branche zonder de heer mandenmakers zaken doen nagenoeg onmogelijk is.
Toeval wil dat al deze merken niet te verkrijgen zijn bij een winkel die binding heeft met de DMG. Dit is mijn volledig onafhankelijke mening. Doe er mee wat je wilt maar ik zou niet teveel luisteren naar @Ice82 en @Shunt lijkt er ook hetzelfde over te denken.
Hoe denk ik er het zelfde over?
Ik verafschuw de praktijken van de meeste DMG winkels, ik heb in dit topic niet veel lovende woorden gehad over DMG en waar zij voor staan.
Maar jij trekt alles over een kam alles is binair of slecht of goed. Echter is de wereld niet zo simpel.

Neem nu bijvoorbeeld Nuva, zij zijn geen DMG formule. Toch verkopen zij veel DMG spullen. Dit komt omdat zij alles inkopen (in ieders geval veel) bij DMG. De monteurs rijden in VW busjes van van mossel auto's.
Zij verkopen echter ook niet DMG keukens en merken.
Zoals @MikeyMan al zegt uiteindelijk is het allemaal spaanplaat als je het plat slaat 8)7 Kijk vooral naar het hang- en sluitwerk, de dikte van het materiaal (de stevigheid) en de afwerking. Wij waren bijvoorbeeld erg gecharmeerd van het donkere glas wat Rotpunkt in zijn lades toepast. Owja en luister vooral naar je gevoel. Dat is misschien wel het belangrijkste in deze branche. ;) Die 3k kan je btw ook niet negeren, dat is veel geld. Veel succes. :)
De laatste twee zinnen zijn de twee belangrijkste, prijs en gevoel. Als je de goedkoopste keuken kunt krijgen bij een toko waar je met een knoop in je maag de deur uit gaat kun je wellicht beter gaan voor de keuken die een paar honderd euro duurder is.

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2018 09:31 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59
Houtmerk maakt ook erg mooie fronten op basis van Ikea kasten (en uiteraard andere merken):
https://www.houtmerk.nl/e...ies/Keukens/Keukenfronten

@Tobias
Ga je de kraan zelf installeren?
Ik zou een paar euro meer uitgeven en hem kopen in een keukenzaak waar ze hem netjes voor je aansluiten. Voor iemand zonder enige kennis is het best een klusje om een Quooker te installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Kapitein Merijn op 13-09-2018 12:55 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Kapitein Merijn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:51:
[...]

Houtmerk maakt ook erg mooie fornten op basis van Ikea kasten (en uiteraard andere merken):
https://www.houtmerk.nl/e...ies/Keukens/Keukenfronten
Ik heb daar een jaar terug in voorbereiding op de keuken ook gekeken. Helaas is er in de showroom bijzonder weinig te zien. Ze hadden toen 1 opstelling met houten fronten, die was niet mijn smaak maar inderdaad mooi spul. Het meest boeiende van de heel showroom was het uitzicht op de werkplaats. Weet je meteen waarom die fronten best duur zijn, de machines en mensen die daar staan verdienen ook gewoon hun centen :P

• Vanoverdegrens
leecher schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:34:
[...]

... ook hier deels ikea en deels diy.
Ik bouwmarkt + diy.
Eerst in m'n laatste huurwoning, die geen keuken had, en daarna omgebouwd/uitgebreid in m'n koophut overgeplaatst. Daarna 5jaar terug nog e.e.a. aangepast. Diy is gewoon lekker flexibel (en veel goedkoper).

Ikea had ~15jaar geleden nog niet veel te bieden. Die begonnen toen net de keukenmarkt te ontdekken. Nu zou ik ook voor Ikea + diy gaan, omdat Ikea een grote toko is, die waarschijnlijk het langst zekerheid v.w.b. vervangen van onderdelen, uitbreiden en veranderen van de keuken biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:44:
De laatste twee zinnen zijn de twee belangrijkste, prijs en gevoel.
Beter is: kennis, ervaring en prijs.

Je gevoel kan je nogal eens in de steek laten. Helaas hebben slechts weinigen kennis en ervaring, en moeten het dan met hun gevoel doen. Is suboptimaal.

V.w.b. wantsome heb je wel gelijk, dat ie alles een beetje te zwart/wit neerzet. Deels heeft ie echter een punt. En over ice82 schreef ik hierboven al e.e.a.
Die is in de branche werkzaam en reageert behoorlijk subjectief. (heb z'n reacties even snel bekeken)

Nu beter stoppen met deze discussie en het draadje gebruiken om kennis/ervaring uit te wisselen en delen. ;)

(sry voor de dubbelpost. niet opgelet.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
Hier ook Ikea met kluswerk, inclusief alles (dus ombouw plaatsen, blad etc.) 11,5k.
Nu wel alle apparatuur buiten Ikea om gedaan (Bosch).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TgJJFuW7pwTpW1k6x5Ymp6yh/full.jpg

Nog steeds heel tevreden. Vorige woning ook Ikea keuken met hun apparatuur (Whirlpool). In die 7 jaar tijd nooit wat gehad, alleen een niet vonkende gaskookplaat maar die is onder garantie gerepareerd.

Dus ook in het nieuwe huis weer een Ikea keuken, nog geen seconde spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:25
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:03 ]

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
@unezra Het nadeel van Ikea vind ik dat je nu niet kan zeggen hoe het over 10 jaar erbij hangt. In mijn vorige woning heb ik ook Ikea gehad en heb daar maar 7,5 gebruik van gemaakt maar de keuken was toen al best verkleurd en de deurtjes gingen al wat minder soepel dan in het begin. Tijdens dat ik er woonde had ik er niet z'n kijk op maar toen we eenmaal verhuisd waren en je een tijdje later we terug komt in de oude keuken ga je die dingen wel opmerken. Ook de 25 jaar garantie is leuk alleen ik kon mijn kleur keuken alle niet meer krijgen na 7,5 jaar dus had er een deurtje vervangen moeten worden zou die niet meer leverbaar zijn in die kleur omdat het uit het assortiment was.

Misschien zijn deze problemen inmiddels opgelost want we zijn al weer een paar jaar verder, maar daar moet je zeker rekening mee houden.

PS, niet dat ik ontevreden over de keuken ben integendeel prijs/kwaliteit is super maar ik zou inmiddels niet genoegen nemen met de kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door aegis op 13-09-2018 13:44 ]

https://bettyskitchen.nl

• JaMaaT
@Deleon78 Bedankt! Oprecht een leuk compliment!

[ Voor 13% gewijzigd door JaMaaT op 13-09-2018 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

aegis schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:43:
@unezra Het nadeel van Ikea vind ik dat je nu niet kan zeggen hoe het over 10 jaar erbij hangt. In mijn vorige woning heb ik ook Ikea gehad en heb daar maar 7,5 gebruik van gemaakt maar de keuken was toen al best verkleurd en de deurtjes gingen al wat minder soepel dan in het begin. Tijdens dat ik er woonde had ik er niet z'n kijk op maar toen we eenmaal verhuisd waren en je een tijdje later we terug komt in de oude keuken ga je die dingen wel opmerken. Ook de 25 jaar garantie is leuk alleen ik kon mijn kleur keuken alle niet meer krijgen na 7,5 jaar dus had er een deurtje vervangen moeten worden zou die niet meer leverbaar zijn in die kleur omdat het uit het assortiment was.
Da's niet alleen een nadeel van Ikea. Dat heb je met iedere keukenboer en merk volgens mij.
Je kunt nooit voorspellen of het over 25 jaar nog steeds mooi is en er goed bij hangt en of wat je hebt gekocht, nog leverbaar is. (Of dat de tent überhaupt bestaat.)

Misschien ten onrechte, maar ik heb niet het vertrouwen dat een willekeurige niet-Ikea boer langer zijn deurtjes in het assortiment houd en een betere garantie heeft dan Ikea. (Ikea is ook belachelijk groot hier in, ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat ze inmiddels de grootste keukenleverancier ter wereld waren maar ik kan me vergissen. Sowieso is de familie achter Ikea een van de rijkste families ter wereld.)
Misschien zijn deze problemen inmiddels opgelost want we zijn al weer een paar jaar verder, maar daar moet je zeker rekening mee houden.

PS, niet dat ik ontevreden over de keuken ben integendeel prijs/kwaliteit is super maar ik zou inmiddels niet genoegen nemen met de kwaliteit.
Dat blijft lastig. Moet wel zeggen dat ik bij onze keuken van 4K, ook niet de verwachtingen heb van een keuken van 16K. Natuurlijk moet het goed blijven en is 4K ook een hoop geld, maar als ik 16K had uitgegeven zonder apparatuur en andere zaken, zou ik serieus andere verwachtingen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
JaMaaT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:31:
Hier ook Ikea met kluswerk, inclusief alles (dus ombouw plaatsen, blad etc.) 11,5k.

[Afbeelding]

Nog steeds heel tevreden. Vorige woning ook Ikea keuken met hun apparatuur (Whirlpool). In die 7 jaar tijd nooit wat gehad, alleen een niet vonkende gaskookplaat maar die is onder garantie gerepareerd.

Mooie keuken met zo'n beperkt budget ;)
Wat voor blad heb je en hoe heb je de ombouw precies gerealiseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JaMaaT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:31:

[Afbeelding]

Jouw keuken was de reden dat ik serieus overwoog een ikea keuken te kopen en zelf aan te passen.

Game PC

• JaMaaT
wantsome schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:09:
[...]

Mooie keuken met zo'n beperkt budget ;)
Wat voor blad heb je en hoe heb je de ombouw precies gerealiseerd?
Dit is een kunststof blad, gewoon via een online aanbieder besteld (uiteraard wel in de showroom geweest).

De ombouw is gewoon een houten frame met mdf platen en daarover behang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5l2AYSMuaz7JTeyrpMlptdCd/full.jpg

• wantsome
JaMaaT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:16:
[...]

Dit is een kunststof blad, gewoon via een online aanbieder besteld (uiteraard wel in de showroom geweest).

De ombouw is gewoon een houten frame met mdf platen en daarover behang.

[Afbeelding]
Thanks. Wij willen ook een kastenwand gaan inbouwen maar ben nog een beetje zoekende hoe we dit het beste kunnen gaan doen. Wil waarschijnlijk de boel laten stucen ipv renovliezen. Dus dan heb je denk ik alleen de keuze tussen gipsplaat of ytong. Vanwege de afwerking boven de kastenwand lijkt me gipsplaat de makkelijkste optie.

• JaMaaT
Ja inderdaad, dat lijkt mij in dit geval ook. Het is alleen wel wat kwetsbaarder.

• wantsome
Ja hout is sterker en bewerkelijker. Maar je kunt daar niet overheen stucen of verven denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wantsome schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:39:
Ja hout is sterker en bewerkelijker. Maar je kunt daar niet overheen stucen of verven denk ik?
Kwestie van de goede voorstrijk gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Of OSB-plaat met gipsplaat eroverheen. 2-lagig is sowieso steviger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
Ja alles kan inderdaad. Wij hebben de grondeerfolie versie van MDF, dan zuigt het niet zo. Maar de koof die je boven het aanrecht ziet is ook gewoon geschilderd MDF.
Boven op zolder hebben een een extra kamer, het wandje daar is ook gemaakt van MDF. Daar is het MDF gewoon gesausd. Dit blijft boven verwachting goed zitten.

• wantsome
Dank allen. We moeten na de oplevering van ons huis nog een trapkast maken, ombouw kastenwand en een verlaagd plafond voor de plafondunit afzuigkap en spots. Ik had zelf ook al aan OSB-plaat en daarop gipsplaat gedacht omdat gipsplaat van zichzelf niet stevig is maar MDF zou dus ook kunnen. Top!

• Vanoverdegrens
@wantsome Mijn binnenwanden (prefabhuis) zijn enkel gips, maar wel 18mm. Zul je versteld van staan hoe stevig dat is. Om zaken te bevestigen is het wat minder. 12+12mm OSB+gips was me liever geweest, maar bood mijn bouwer niet aan.
Bij een trap komt stoten vaak voor, dus OSB+gips lijkt me het beste daar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zou ook aan metalstud kunnen denken, wellicht een optie. Erg stevig, snel neer te zetten en relatief goedkoop.

• unezra

unezra

WOW!

We proberen al een week de order van onze apparatuur bij Keukenloods Utrecht te annuleren. Na veel gezeur krijgt mijn vrouw zojuist *eindelijk* de juiste persoon aan de telefoon. (De verkoper kon het niet, blijkbaar was dit zijn manager.)

Long story short, ze kwam naar boven met het verhaal dat ze zelden zó onbeschoft is behandeld en dat de meneer suggereerde dat we de spullen elders hebben gekocht omdat een andere partij goedkoper was. Zat ook te zeuren over het feit dat we de order annuleren omdat ze 1 product (de koelkast) niet op tijd kunnen leveren.

Dat is ook zo, alles of niets, óf alles op tijd leveren óf niet. Ze hebben bij de opdracht aangegeven die datum 100% zeker te kunnen halen en als blijkt dat ze dat niet halen, annuleren we de order en bestellen bij een partij die het wel kan.

Maar wow. Dit is geen reclame voor ze.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

unezra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:55:
WOW!

We proberen al een week de order van onze apparatuur bij Keukenloods Utrecht te annuleren. Na veel gezeur krijgt mijn vrouw zojuist *eindelijk* de juiste persoon aan de telefoon. (De verkoper kon het niet, blijkbaar was dit zijn manager.)

Long story short, ze kwam naar boven met het verhaal dat ze zelden zó onbeschoft is behandeld en dat de meneer suggereerde dat we de spullen elders hebben gekocht omdat een andere partij goedkoper was. Zat ook te zeuren over het feit dat we de order annuleren omdat ze 1 product (de koelkast) niet op tijd kunnen leveren.

Dat is ook zo, alles of niets, óf alles op tijd leveren óf niet. Ze hebben bij de opdracht aangegeven die datum 100% zeker te kunnen halen en als blijkt dat ze dat niet halen, annuleren we de order en bestellen bij een partij die het wel kan.

Vervelend dat sowieso, maar qua communicatie/service heb ik dus wel hele andere ervaringen met ze (zeer positief, ook alleen apparatuur daar besteld). Bij mij liep de kookplaat uiteindelijk ook vertraging op (was nieuwste model op dat moment, dus logisch), maar in mijn geval was er geen dringende 'alles of niets' situatie, dus dat was prima (plus ik hoefde de installatie kosten voor de kookplaat ook niet meer te betalen als goedmakertje).

Hebben ze geen tijdelijke apparaten aangeboden? Ik ken gevallen waar ze leen/tijdelijke (inbouw) apparaten hebben geinstalleerd, zelfs een tijdelijk werkblad....

• unezra

unezra

RUFFNECK schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:21:
[...]
Vervelend dat sowieso, maar qua communicatie/service heb ik dus wel hele andere ervaringen met ze (zeer positief, ook alleen apparatuur daar besteld). Bij mij liep de kookplaat uiteindelijk ook vertraging op (was nieuwste model op dat moment, dus logisch), maar in mijn geval was er geen dringende 'alles of niets' situatie, dus dat was prima (plus ik hoefde de installatie kosten voor de kookplaat ook niet meer te betalen als goedmakertje).
Bij ons is dat helaas wel. We wonen hier en we willen zo snel mogelijk weer een werkende keuken.
Álles is gepland op de 3e week van september. Een deel gaan we niet halen maar de keuken was wel een van de belangrijkste dingen om wél te halen. We zijn het koken en de troep in de woonkamer spuugzat. :)

De aannemer doet ook zijn best de keuken op tijd klaar te krijgen. (Keuken is in principe plaatsingsklaar maar we zitten nog met een stuclaag die nu hard aan het drogen is.)
Hebben ze geen tijdelijke apparaten aangeboden? Ik ken gevallen waar ze leen/tijdelijke (inbouw) apparaten hebben geinstalleerd, zelfs een tijdelijk werkblad....
Ja, hebben ze.
Nadat ze eerst dagen moeilijk hebben gedaan en telkens de leverdatum "écht morgen" was.

Pas op het moment dat we aangaven dat we de order wilden annuleren omdat we het spul elders hadden besteld kwamen ze met alternatieve apparaten en wilden ze met de installateur gaan bellen om de plaatsingsdatum vast te leggen. Da's te laat dus. (Installateur kon pas plannen als alle spullen binnen waren en hadden minimaal 2-3 weken "levertijd". Ook dat is te laat. Donderdag over een week willen we het spul geïnstalleerd hebben.)

Mijn vrouw heeft een klacht bij het hoofdkantoor ingediend wegens de onbeschofte behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 22:42
Tobias schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:37:
Wij zijn op zoek naar een 'Quooker fusion round in zwart met combi reservoir'.
Op Keuken-kranen.nl staat deze voor EUR 1540,- te koop. Dit is volgens mij wel een nette prijs.

Echter, ik kan online geen ervaringen vinden met deze winkel. :/

Heeft iemand hier ervaring met deze online winkel?

Of weet iemand een gerenommeerde webwinkel waar deze kraan ook voor een goede prijs te krijgen is? :*)
Ik heb toevallig deze week een offerte opgevraagd van onder andere een Quooker Fusion round combi+ in het zwart bij Veldkamp Witgoed en Keukenapparatuur. De Quooker konden ze leveren voor € 1330. Ik ken het bedrijf verder niet en heb er ook niks besteld omdat in ons geval DMG goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002

NDF82

Doomed Space Marine

unezra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:55:
WOW!

Vind het erg vervelend voor jullie, maar jullie zijn wel een beetje wereldvreemd. "Dozenschuivers" zijn gladde jongens en doen het puur voor het snelle geld. Ik ben na vele positieve verhalen hier op het forum eens naar de Keukenloods gereden. De sfeer die er hing deed me denken aan de Wolf of Wallstreet. Nu kan ik daar wel mee omgaan, maar zag wel in dat ik naast levering van de goederen niks moest verwachten. Omdat ik geen zin had in moeilijk gedoe bij eventuele onvoorziene zaken, ben ik niet verder op de offerte in gegaan.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

NDF82 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:52:
[...]
Vind het erg vervelend voor jullie, maar jullie zijn wel een beetje wereldvreemd. "Dozenschuivers" zijn gladde jongens en doen het puur voor het snelle geld. Ik ben na vele positieve verhalen hier op het forum eens naar de Keukenloods gereden. De sfeer die er hing deed me denken aan de Wolf of Wallstreet. Nu kan ik daar wel mee omgaan, maar zag wel in dat ik naast levering van de goederen niks moest verwachten. Omdat geen zit had in moeilijk gedoe bij eventuele onvoorziene zaken, ben ik niet verder op de offerte in gegaan.
Het snelle geld is het probleem niet, dat is best.
We hadden ook een heel makkelijke klus voor ze: Dit is de kitlist, check alleen even of het in onze Ikea keuken past en of het nog leverbaar / courant is. (Kitlist hadden we al een jaar.)

15 minuten, done.

Maar kom dan wél je afspraak na wat betreft leverdatum, laat ons niet 3x bellen met jullie installatiepartij en als we dan besluiten de order af te zeggen omdat een ander wel gegarandeerd en op tijd kan leveren, ga dan niet moeilijk lopen doen en haal het al helemaal niet in je bolle hoofd om mijn vrouw af te gaan lopen snauwen.

Wij verwachten helemaal niets, behalve fatsoenlijk behandeld te worden en de spullen volgens eerdere afspraken op tijd geleverd en geïnstalleerd krijgen.

Die klacht wilden we helemaal niet indienen maar als je gaat lopen snauwen, sorry, dan ben je echt bij ons aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002

NDF82

Doomed Space Marine

Snelle jongens zijn niet fatsoenlijk. Niet als ze iets aan je proberen te verkopen (dan lijkt het misschien zo, maar dat is schijn), ook niet als als ze... Naja, je moet het vergelijken met de "players" op het schoolplein als je begrijpt wat ik bedoel. En dat jij of je vrouw daar rot over voelt, doet ze niets. Het gaat ze puur en alleen om hun voordeel.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

unezra schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:55:
[...]
Die klacht wilden we helemaal niet indienen maar als je gaat lopen snauwen, sorry, dan ben je echt bij ons aan het verkeerde adres.
Hopelijk verwacht je niet dat de betreffende medewerker nu flink op zijn vingers getikt wordt?
Klacht indienen kan geen kwaad, maar verwacht daar geen wonderen van. Dergelijke bedrijven hebben bestaansrecht door dit soort medewerkers, daar worden ze op geselecteerd. Mogelijk krijgen ze een telefoontje en wordt er nog even smakelijk over nagelachen. Een normaal mens, zeker iemand die een vak geleerd heeft en nog enig fatsoen in zijn lijf heeft, die kán daar gewoon niet lang werken.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Joepla schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:17:
[...]
Hopelijk verwacht je niet dat de betreffende medewerker nu flink op zijn vingers getikt wordt?
Tuurlijk niet, maar dan is het in ieder geval gemeld.
Wat ze er verder mee doen moeten ze zelf weten.

Het was echt puur vanwege de buitengewoon grove en denigrerende toon (van nota bene iemand hoger in de pikorde daar ook) dat we het hebben gemeld.

Vent had dat ook niet bij mij moeten flikken, ik had 'm compleet de pan uit geveegd.
Klacht indienen kan geen kwaad, maar verwacht daar geen wonderen van. Dergelijke bedrijven hebben bestaansrecht door dit soort medewerkers, daar worden ze op geselecteerd. Mogelijk krijgen ze een telefoontje en wordt er nog even smakelijk over nagelachen. Een normaal mens, zeker iemand die een vak geleerd heeft en nog enig fatsoen in zijn lijf heeft, die kán daar gewoon niet lang werken.
Sure, maar als zo'n medewerker vaker klachten krijgt, is het ws na een tijdje wel "doei". Reputatieschade vinden dat soort bedrijven óók niet heel leuk over het algemeen. Ze moeten het toch hebben van hun klanten.

(Aan de andere kant, een bedrijf als Feenstra, verwarmingsboer, heeft echt alleen maar klachten staan op hun FB pagina en TrustPilot maar bestaat ook nog steeds.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 15:18
[b]
(Aan de andere kant, een bedrijf als Feenstra, verwarmingsboer, heeft echt alleen maar klachten staan op hun FB pagina en TrustPilot maar bestaat ook nog steeds.)
Dat komt omdat er nog steeds massa's mensen zijn die zonder vooronderzoek in zee gaan met dat soort bedrijven. Net zoiets als die mensen in het programma "Mijn vakantie is een hel". Lees de reviews eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lassy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:28:
[...]
Dat komt omdat er nog steeds massa's mensen zijn die zonder vooronderzoek in zee gaan met dat soort bedrijven. Net zoiets als die mensen in het programma "Mijn vakantie is een hel". Lees de reviews eerst!
Yep...

Ach en misschien hebben we gewoon pech gehad met Keukenloods Utrecht, had die vent zijn dag niet, mocht 'ie er niet op van zijn vrouw, had 'ie de bonus al uitgegeven, whatever.

Blijft dat ik vind dat je je fatsoenlijk hoort te gedragen. Ook als een klant een complete order annuleert. (Want natuurlijk gaan we niet de koelkast bij een ander bestellen en de rest bij hen. Alles of niets. Deal or no deal.)

Oh, ook nog een positieve note:

We zaten te kijken naar een alternatieve leverancier voor ons keukenblad die sneller kon leveren dan Ikea. Gevonden. The Stone Factory. We hebben ze aangegeven dat we het blad bij hen willen kopen maar op voorwaarde dat uiterlijk volgende week vrijdag het blad geleverd en geplaatst word.

Zojuist telefoontje dat ze dinsdag eind van de middag komen inmeten en vrijdag in de loop van de middag het blad komen leveren.

Fijn, want het verschil in prijs compenseren we omdat we geen tijdelijk blad nodig hebben (blad kan retour, geen installatiekosten), geen tijdelijke wasbak (ook minder installatiekosten), geen tijdelijke kraan é we onze kookplaat zelf op het blad gaan leggen. (Apparatuur word donderdag geleverd maar dan is het blad er nog niet. Dan leg ik de plaat er zelf wel op. Volgens mij is dat niet zo heel erg lastig.)

Ook fijn, want nu kan onze aannemer het tegelwerk eerder inplannen. Hoeft hij daar niet over 6 weken nog een keer voor terug te komen maar kan 'ie in 1 klap de hele keuken aftegelen. (Achterwand en vloer.) Voor hem fijn én voor ons fijn. Zoals het er nu naar uit ziet is de keuken eind volgende week op het tegelwerk áf en zal het tegelwerk ergens ruim voor 4 oktober gedaan zijn. :) (4 oktober zou de complete verbouwing achter de rug moeten zijn, da's de laatste dag dat de loodgieter langs komt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
Afijn, nu een hoop reacties gehad over dat Keukenloods niet de leverafspraak nakwam, bij 1 iemand. Ik heb in de reacties geen echte ervaringen gelezen, behalve dan
NDF82 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:52:
[...]Ik ben na vele positieve verhalen hier op het forum eens naar de Keukenloods gereden. De sfeer die er hing deed me denken aan de Wolf of Wallstreet. Nu kan ik daar wel mee omgaan, maar zag wel in dat ik naast levering van de goederen niks moest verwachten.
Jammer genoeg is NDF82's gevoel niet goed geweest bij Keukenloods (welk filiaal trouwens @NDF82 ?)

Trouwens, @unezra ik krijg uit jouw reacties het gevoel dat je huis is opgeleverd, je er al even woont en je nu nog geen keuken hebt. Ligt dat ook niet een beetje aan je eigen planning? :) Toen mijn vorige nieuwbouwwoning werd opgeleverd is in week 1 de schilder geweest en in week 2 kwam gewoon de keuken. Alle materialen waren toen allang binnen... Tuurlijk heb je gelijk dat ze hun afspraak moeten nakomen, maar als jij dit ff iets eerder had gepland dan was een paar dagen vertraging geen probleem geweest :9

Zijn er ook mensen die daadwerkelijk een keuken hebben aangeschaft bij Keukenloods en daar ervaringen over kunnen delen? Op Qasa lees ik voornamelijk positieve reviews. Ze verkopen o.a. Hacker, Nobilia, Pronorm, volgens mij ook Ballerina en nog eentje. Geen 'huismerk' keuken dus en apparatuur is zeer scherp bij hun. Ik ga er in oktober eens een bezoekje aan brengen om te kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Queal op 14-09-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Queal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:07:
[...]
Trouwens, @unezra ik krijg uit jouw reacties het gevoel dat je huis is opgeleverd, je er al even woont en je nu nog geen keuken hebt. Ligt dat ook niet een beetje aan je eigen planning? :) Toen mijn vorige nieuwbouwwoning werd opgeleverd is in week 1 de schilder geweest en in week 2 kwam gewoon de keuken. Alle materialen waren toen allang binnen... Tuurlijk heb je gelijk dat ze hun afspraak moeten nakomen, maar als jij dit ff iets eerder had gepland dan was een paar dagen vertraging geen probleem geweest :9
Heh, nee, we zijn bezig met een flinke verbouwing. :)
We wonen er al bijna 3 jaar.

Alleen zitten we nu even zonder keuken omdat je een keuken niet compleet kunt strippen en herbouwen zonder 2 of 3 weken zonder te zitten.
Met de aannemer is afgestemd wanneer de keuken klaar zou zijn, daar hebben we vervolgens het plaatsen van de keuken en de apparatuur op afgestemd. (En ook het werkblad, dat we last-minute hebben geswapped voor niet-Ikea vanwege de levertijd.)

Wat betreft die apparatuur van Keukenloods, we hebben iets van anderhalve maand geleden dat spul bij ze besteld en ze garandeerden dat ze binnen enkele dagen konden leveren zodra we de datum aangaven. 2 weken voor die datum bellen we en is opeens een deel van de apparatuur TOCH niet op tijd leverbaar plus dat hun montagepartner 2-3 weken heeft tussen afspraak maken en plaatsen. Dat kon niet worden versneld.

Dus nee, dit is 100% de schuld van Keukenloods. Als zij aangeven "binnen enkele dagen", wij bellen 2 weken tevoren met de datum en vervolgens kunnen ze niet leveren, maar een ander wel, stopt het. (Dat geloofden ze trouwens ook niet. Ze dachten dat we naar een ander gingen vanwege de prijs. Onzin. De énige reden is dat we die plaatsingsdatum willen halen en niet dagen later.)
Zijn er ook mensen die daadwerkelijk een keuken hebben aangeschaft bij Keukenloods en daar ervaringen over kunnen delen? Op Qasa lees ik voornamelijk positieve reviews. Ze verkopen o.a. Hacker, Nobilia, Pronorm, volgens mij ook Ballerina en nog eentje. Geen 'huismerk' keuken dus en apparatuur is zeer scherp bij hun. Ik ga er in oktober eens een bezoekje aan brengen om te kijken.
Wij hebben er geen keuken aangeschaft, enkel apparatuur. De keuken is van Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:48:
Hoe spannend is het als de stuclaag achter de bovenkastjes nog niet 100% droog is als ze worden opgehangen en wat is de beste manier om in no-time de boel te laten drogen?

We zitten met een kleine uitdaging. Dinsdag word de keuken geplaatst maar er schijnt (ik heb het nog niet gezien) op een gedeelte een flinke laag stuc gezet te zijn die misschien dinsdag nog niet 100% droog is. Aannemer geeft aan dat er een kans is dat het vocht via de achterkant de kastjes in komt.

Yet, plaatsing keuken kunnen we niet verplaatsen. Dinsdag gaat de keuken er in, donderdag komt de apparatuur.

Enige escape die ik heb is (los van hard laten drogen), de bovenkastjes niet laten ophangen en later laten plaatsen. (De hoge kasten schijnen geen probleem te zijn volgens de aannemer, lage kasten sowieso ook niet omdat daar achter niet of nauwelijks gestuct is.)
Als een idioot stoken en bouwdroger erin, huren bij Boels/Gamma/lokale verhuurder dan trek je het vocht veel sneller uit de ruimte.
Queal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:07:
Ze verkopen o.a. Hacker, Nobilia, Pronorm, volgens mij ook Ballerina en nog eentje. Geen 'huismerk' keuken dus en apparatuur is zeer scherp bij hun. Ik ga er in oktober eens een bezoekje aan brengen om te kijken.
Alle merken die je hier noemt worden door vele anderen als huismerk gevoerd...

Maar, terug naar onze eigen keuken hunt:
Vandaag bij van Wanrooij offerte laten maken voor Pronorm keuken (in dit geval gevoerd onder huismerk) met Siemens Studioline apparatuur, Bora basic etc. Totaalplaatje is ruwweg een U-keuken met
- 4 hoge kasten van 60 diep met eikenhouten fronten, greeploos y-line
- 5 * 60 brede kasten onder het raam langs, met 1 x vaatwasser, 1 x spoelbak en 1 x kastruimte (2 x in de 'hoeken' van de u zijn wel te benaderen)
- 3 * 90 cm laden + 1 * 45 kast (waarmee we ook weer in de hoek kunnen)

Apparatuur:
- Siemens studioline iq700 Combi Oven
- Siemens studioline iq700 Combi StoomOven
- 180 hoge koelkast
- 102 hoge vriezer met 4 laden onder 1 van de ovens
- Bora basic met afzuiging
- Quooker Fusion (zwart) met 7l boiler

Composiet blad in totaal ruim 6 meter met veegplint van 8cm

Totaalplaatje kwam rond de 22k uit, in mijn ogen absoluut niet gek, en denk nog ruimte van ca 1,000 euro. Wat de keuken duur maakt is uiteraard netto 9,5k aan apparatuur en dat het gewoon een best wel aardig ruimte keuken is. Of moet hier nog flink wat vanaf kunnen? Viel me op dat Siemens allemaal 35% korting was en vaatwasser ivm actie 50%, Bora ging 20% af, maar Quooker niks. Is dat normaal?

We hebben overigens ook al een offerte van Middelkoop uit culemborg voor nog net iets andere opzet (we hebben onze verbouwplannen iets gewijzigd), waarin we nog geen stoomoven en geen extra kast in de kastenwand hadden (3x60 ipv 4x60) en goedkopere serie Bosch apparaten. Deze kwam ook al op dezelfde prijs uit, dus wil daar nog wel even terug gaan om offerte vergelijkbaar te maken en kijken waar ze dan op uitkomen. Heb van deze 'oude offerte' nog wel 2 plaatjes, de bovenstaande is vrij identiek, maar dan 1 extra kast in de kastenwand (de deur die daar zit komt er niet ;-)):
- Bovenaanzicht
- 3D impressie

Twijfel bij ons met van Wanrooij is dat we toch wel veel negatiefs horen en lezen over hun service. Middelkoop heeft hier in de regio op dat gebied een goede naam. Uiteraard neem ik reviews op meeste reviewsites met een korrel zout, maar zijn er hier mensen met ervaringen met van Wanrooij?

[ Voor 58% gewijzigd door Sander op 14-09-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Sander op 14-09-2018 20:49 . Reden: Domdom, 2 x achter elkaar posten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-10 13:10
Vandaag hebben we besloten de volgende keuken bij superkeukens te gaan kopen.

Hij wordt mat wit met gladde kastjes. Het blad is kunstof en deze wordt net als de plankjes licht hout kleur. Het is een schuller greeploos.

Voor de keuken betalen we 4905,- en krijgen via een voucher die je krijg vanuit de woonwinkel waarin de superkeukens winkel zit nog 250,- korting.

De apparatuur ga ik zelf aanleveren, dit wordt waarschijnlijk:

BOSCH Kookplaten PVS775FC1E
SIEMENS Magnetrons CF634AGS1
SIEMENS Afzuigkappen LB78574
ZANUSSI Koelen/vriezen ZBB28460SA
SIEMENS Ovens HB675GBS1
Of de Bosch versie van deze apparaten.
Ik heb al een Grohe red 'rvs' kraan gekocht. <+:)
De vaatwasser kopen we via een puntensysteem bij superkeukens voor een klein prijsje. *O*

Plaatsen gaat via superkeukens, maar is wel een zzp'er.

Nu nog wachten tot ons nieuwbouwhuis klaar is. Waarschijnlijk september 2019. Hopelijk eerder _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/JuKV2r6

• unezra

unezra

Sander schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:46:
[...]
Als een idioot stoken en bouwdroger erin, huren bij Boels/Gamma/lokale verhuurder dan trek je het vocht veel sneller uit de ruimte.
Een bouwdroger schijnt dan voor stucwerk weer NIET goed te zijn.

Maar goed, met 24/7 een kacheltje er in en sinds gisterenmiddag ook nog een ventilator, plus overdag de achterdeur en ramen boven open (zodat er flink tocht is door de keuken) ziet het er goed uit. De plekken waar het dikke stucwerk zat, zie je al langzaam wit worden. Met name de nu kritieke delen (daar waar de kasten tegenaan komen), beginnen goed op te drogen.

Het is nog niet droog, maar we hebben ook nog 3 dagen en 3 nachten. :)

EDIT:
Internet is lekker verwarrend hier. Op sommige plekken lees je dat stucwerk *weken* moet drogen voordat je het kunt schilderen of er keukenkastjes tegenaan kunt zetten, op andere plekken zeggen ze weer "1mm per dag", elders weer "1mm per dag maar met flink ventileren en warm stoken kan het sneller". We gaan het mee maken ben ik bang. :( Ik hoop vooral dat het dinsdag droog is en niet na een jaar de schimmel in de keuken staat of mijn kastjes van de muur af komen.

[ Voor 23% gewijzigd door unezra op 15-09-2018 08:44 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:12:
[...]

Een bouwdroger schijnt dan voor stucwerk weer NIET goed te zijn.

Maar goed, met 24/7 een kacheltje er in en sinds gisterenmiddag ook nog een ventilator, plus overdag de achterdeur en ramen boven open (zodat er flink tocht is door de keuken) ziet het er goed uit. De plekken waar het dikke stucwerk zat, zie je al langzaam wit worden. Met name de nu kritieke delen (daar waar de kasten tegenaan komen), beginnen goed op te drogen.

Het is nog niet droog, maar we hebben ook nog 3 dagen en 3 nachten. :)

EDIT:
Internet is lekker verwarrend hier. Op sommige plekken lees je dat stucwerk *weken* moet drogen voordat je het kunt schilderen of er keukenkastjes tegenaan kunt zetten, op andere plekken zeggen ze weer "1mm per dag", elders weer "1mm per dag maar met flink ventileren en warm stoken kan het sneller". We gaan het mee maken ben ik bang. :( Ik hoop vooral dat het dinsdag droog is en niet na een jaar de schimmel in de keuken staat of mijn kastjes van de muur af komen.
Ik hoop vooral voor je dat de barsten er niet in springen de komende dagen. Nu is dat natuurlijk wel weer strak te plamuren, maar het risico is groter dan bij langzaam drogen.

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:00:
[...]
Ik hoop vooral voor je dat de barsten er niet in springen de komende dagen. Nu is dat natuurlijk wel weer strak te plamuren, maar het risico is groter dan bij langzaam drogen.
An-sich is dat geen heel groot probleem. De dikke stuclaag zit toch bijna enkel op plekken waar straks óf kastjes óf tegels komen. Alleen is er een electra buis weggestuct waar we willen gaan schilderen maar die wand kan later nog.

Belangrijkste is dat we dit weekend het plafond en een zijwand kunnen witten. (Dat lukt, plafond en zijwand zijn droog.) De achterwand hoeft pas dinsdagochtend helemaal droog te zijn. We willen graag witten voordat de keuken staat, stuk makkelijker schilderen dan als de keuken al staat plus dat dan de stuclaag boven de kastjes ook beschermd is.

Maar goed, blijft spannend. Ook het plaatsen. Als de dood dat dindag de monteurs zeggen "meneer, wat u wil kan niet, we gaan weer naar huis, doei". (Zoals de afzuigbuis door de kastjes en de 240 hoge keuken.)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:42
In december zitten wij in ons nieuwe huisje.. op dit moment zit de keuken aan de achterkant van de woning, waar ook de uitbouw is. Wij willen de keuken graag naar voren halen.

Er is een kruipruimte aanwezig dus dat zou niet veel voeten in de aarde moeten hebben.. ik lees hier en daar wat verschillende verhalen. We gaan in Nieuwegein wonen.. hebben jullie ervaring met een paar keukenboeren uit de regio?

Mijn eigen keuken komt nu van eigen huis keukens uit houten.. ben nu aan het kijken naar een iets betere.. budget is nog 17,5k en zit te denken aan Siemens qua apparatuur..!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
@unezra Ik vind jullie erg naïef ten aanzien van de planning, waarom niet een beetje meer tijd rekenen om te zorgen dat alles gewoon normaal kan?

Hoe flexibel is degene die de apparatuur komt plaatsen bijvoorbeeld? Weet je zeker dat de keuken helemaal in 1 dag staat inclusief die afvoer door de kastjes? Ik neem aan dat iedereen wel gewoon aan het werk wil en niet op zijn voorganger gaat staan wachten.

• unezra

unezra

De Rikster schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:30:
@unezra Ik vind jullie erg naïef ten aanzien van de planning, waarom niet een beetje meer tijd rekenen om te zorgen dat alles gewoon normaal kan?
Naïef?
Wij vragen aan de aannemer wanneer we de keuken kunnen laten plaatsen en baseren onze planning daarop. :)

Zelfde voor de apparatuur. We weten wanneer de keuken geplaatst gaat worden (want zie hier boven), we gaan in gesprek met Keukenloods en zij zeggen letterlijk dat we een paar *dagen* tevoren kunnen bellen om het spul af te laten leveren en installeren. Dik 2 weken tevoren nemen we contact met ze op, en word duidelijk dat we ze die leverdatum waarschijnlijk niet gaan halen. Paar dagen later is dat definitief en bestellen we het spul bij een ander die het wel kan.

Is het naïef om af te gaan op de data die de mensen die het werk uitvoeren ons geven?
Hoe flexibel is degene die de apparatuur komt plaatsen bijvoorbeeld? Weet je zeker dat de keuken helemaal in 1 dag staat inclusief die afvoer door de kastjes? Ik neem aan dat iedereen wel gewoon aan het werk wil en niet op zijn voorganger gaat staan wachten.
Dat is letterlijk het probleem van Ikea (nja, RIS montage, maar die werken in opdracht van Ikea) en als ze het niet in 1 dag redden (omdat ze er langer over doen of er onderdelen ontbreken), hebben ze 1 dag extra. We hebben ook de keuken vandaag al laten afleveren, puur om iets speling te hebben. Qua plaatsing gaan ze dinsdag plaatsen, donderdag komt de apparatuur. Lijkt me genoeg speling. :)

Overigens hebben we dat ook al tevoren besproken, dus in theorie zou het geen probleem moeten opleveren maar je weet het nooit natuurlijk. In theorie was die stuclaag ook allang droog geweest en zaten we nu niet met ventilatoren, bouwkachels en open ramen/deuren de boel als een malloot droog te blazen.

Scheelt wel weer dat ze vooralsnog geen aanrechtblad hoeven te plaatsen en zagen. (Want 3rd party blad. Zij komen dinsdag inmeten, vrijdag plaatsen. Gevalletje deal or no deal. Hadden ze aangegeven dat dat onrealistisch was, was het alsnog een Ikea blad geworden met tijdelijk blad. Qua prijs vergelijkbaar omdat we nu geen tijdelijk blad, spoelbak en kraan nodig hebben, plus geen montagekosten hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Een aantal maanden terug hebben wij bij Voortman Bunnik een keuken gekocht. Dit ivm een nieuwbouwwoning en een deadline mbt het willen afwijken van de standaard L-vorm keuken. Het is een keukeneiland, ik heb er al eerder over gepost hier.

Destijds kozen we ervoor om alleen de keuken zonder apparatuur en verdere inhoud te kopen. Wel hebben we destijds afgesproken dat we voor definitieve plaatsing (rond de tijd dat oplevering/sleuteloverdracht zal plaatsvindfen) terugkomen op de exacte apparatuur die we erin willen hebben. Het wordt zeer wrs de Siemens iQ700 serie, maar wat het exact wordt maakt nu nog niet echt uit. Wel stellen we tzt een definitieve lijst samen, met de exacte typenummers etc.

Ik heb destijds afgestemd dat we zelf konden kiezen of we de apparatuur via Voortman zouden kopen (duur, maar wel nieuwste modellen) of het zelf ergens konden halen (aanzienlijk goedkoper). Wanneer we het zelf halen moeten we het ook zelf inbouwen of in laten bouwen. Op werkspot en ook hier in de omgeving heb je diverse installateurs van keukenapparatuur die dat vrij goedkoop en verder (bewezen) goed doen. Voortman zegt dat we simpelweg moeten zorgen dat we de exacte typenummers etc doorgeven en dan zou het (zelf) inbouwen een makkie moeten zijn. Over garantie etc is toen niet gesproken, maar ik vermoed dat zij geen enkele garantie bieden op inbouw en apparatuur.

Bieden ze wel garantie op het juist leveren van de keuken? Is het risico groot dat bv het zaaggat van het werkblad uiteindelijk niet juist is, terwijl dit aan de werkbladleverancier adhv de typenummers wordt doorgegeven? Of is dit dagelijkse kost voor Voortman en moet ik dit niet zien als het nemen van een enorm risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

GustavSan schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:09:
Een aantal maanden terug hebben wij bij Voortman Bunnik een keuken gekocht. Dit ivm een nieuwbouwwoning en een deadline mbt het willen afwijken van de standaard L-vorm keuken. Het is een keukeneiland, ik heb er al eerder over gepost hier.

Destijds kozen we ervoor om alleen de keuken zonder apparatuur en verdere inhoud te kopen. Wel hebben we destijds afgesproken dat we voor definitieve plaatsing (rond de tijd dat oplevering/sleuteloverdracht zal plaatsvindfen) terugkomen op de exacte apparatuur die we erin willen hebben. Het wordt zeer wrs de Siemens iQ700 serie, maar wat het exact wordt maakt nu nog niet echt uit. Wel stellen we tzt een definitieve lijst samen, met de exacte typenummers etc.

Ik heb destijds afgestemd dat we zelf konden kiezen of we de apparatuur via Voortman zouden kopen (duur, maar wel nieuwste modellen) of het zelf ergens konden halen (aanzienlijk goedkoper). Wanneer we het zelf halen moeten we het ook zelf inbouwen of in laten bouwen. Op werkspot en ook hier in de omgeving heb je diverse installateurs van keukenapparatuur die dat vrij goedkoop en verder (bewezen) goed doen. Voortman zegt dat we simpelweg moeten zorgen dat we de exacte typenummers etc doorgeven en dan zou het (zelf) inbouwen een makkie moeten zijn. Over garantie etc is toen niet gesproken, maar ik vermoed dat zij geen enkele garantie bieden op inbouw en apparatuur.

Bieden ze wel garantie op het juist leveren van de keuken? Is het risico groot dat bv het zaaggat van het werkblad uiteindelijk niet juist is, terwijl dit aan de werkbladleverancier adhv de typenummers wordt doorgegeven? Of is dit dagelijkse kost voor Voortman en moet ik dit niet zien als het nemen van een enorm risico?
Ik zag dit in mijn geval niet als een enorm risico, het feit dat ze altijd vragen om de juiste typenummers is idd goed, mocht een uitsparing of whatever niet passen dan zou dat hun 'probleem' moeten zijn, jij hebt immers alles correct doorgegeven. Het apart zoeken van een inbouwer heb ik dan weer niet gedaan. Zo heb ik apparatuur en inbouw garantie (of schade door inbouw) gewoon bij 1 partij (point of contact in elk geval). Jouw kastenleverancier zal wellicht ook bepaalde voorwaarden stellen voor schade door inbouw door een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
RUFFNECK schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:14:
[...]

Ik zag dit in mijn geval niet als een enorm risico, het feit dat ze altijd vragen om de juiste typenummers is idd goed, mocht een uitsparing of whatever niet passen dan zou dat hun 'probleem' moeten zijn, jij hebt immers alles correct doorgegeven. Het apart zoeken van een inbouwer heb ik dan weer niet gedaan. Zo heb ik apparatuur en inbouw garantie (of schade door inbouw) gewoon bij 1 partij (point of contact in elk geval). Jouw kastenleverancier zal wellicht ook bepaalde voorwaarden stellen voor schade door inbouw door een andere partij.
Ja ok. Maar in dat geval heeft het qua prijsverschil niet veel nut om met een andere partij dan Voortman in zee te gaan. Die Siemens iQ700 serie is op internet het goedkoopst, maar bedoel je te zeggen dat ik de boel ook via die (bekende) webshop kan laten inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

GustavSan schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:18:
[...]

Ja ok. Maar in dat geval heeft het qua prijsverschil niet veel nut om met een andere partij dan Voortman in zee te gaan. Die Siemens iQ700 serie is op internet het goedkoopst, maar bedoel je te zeggen dat ik de boel ook via die (bekende) webshop kan laten inbouwen?
Ja hoor, in mijn geval Keukenloods die het laat inbouwen via inbouw.nl ofzo, maar je aanspreekpunt blijft Keukenloods ook voor inbouw vragen of issues. En niet veel nut...? Bij mij was ik bijna 3,5k goedkoper uit voor het apparatuur :)

En oja, al eerder gezegd mocht je het gemist hebben: niet daadwerkelijk op internet kopen maar al dit soort zaken mailen voor een totale offerte.

[ Voor 10% gewijzigd door RUFFNECK op 16-09-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
RUFFNECK schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:20:
[...]

Ja hoor, in mijn geval Keukenloods die het laat inbouwen via inbouw.nl ofzo, maar je aanspreekpunt blijft Keukenloods ook voor inbouw vragen of issues. En niet veel nut...? Bij mij was ik bijna 3,5k goedkoper uit voor het apparatuur :)

En oja, al eerder gezegd mocht je het gemist hebben: niet daadwerkelijk op internet kopen maar al dit soort zaken mailen voor een totale offerte.
Volgens mij was dat ook de plek die ik op internet tegenkwam...en ja...het scheelde inderdaad een vergelijkbaar bedrag...wat ik erg fors vond....iets van 9k via keukenboer, 5k via keukenloods :).

Een vraag daarover. Is keukenloods ook de website waar je met zoeken kunt starten? Of kan ik beter gewoon op de Siemens website beginnen, zodat ik meteen weet dat het een nieuw type is ipv een goedkoper apparaat van 5 jaar oud? Die allerduurste iQ700 serie wordt het niet, want ik hoef geen apps enzo om het geheel te besturen. Wel iQ700 vanwege grootte etc en bij onze keuken zit al zo'n perilex 3 (ipv 2) waardoor ik gemakshalve even aanneem dat het qua keuze allemaal kan.

We willen in elk geval (zoveel mogelijk Siemens iq700/iq500 serie):

- 90cm kookplaat (1 plaat met zones die ook desgewenst allemaal tegelijk aan kunnen, bv voor een grote wok oid).
- Gewone oven
- Stoomoven
- Quooker (ik neig naar de Flex, met die uittrekslang, maar twijfel)
- Koelkast inbouw (incl. vriesvak, hoog model)
- Vaatwasser (stille versie)

Volgens mij was dit het wel qua apparatuur (mis wellicht nog de magnetron, maar we hebben hier nu al een kleine mini Samsung die prima is).

Tips?

[ Voor 41% gewijzigd door GustavSan op 16-09-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

GustavSan schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:44:
[...]

Volgens mij was dat ook de plek die ik op internet tegenkwam...en ja...het scheelde inderdaad een vergelijkbaar bedrag...wat ik erg fors vond....iets van 9k via keukenboer, 5k via keukenloods :).

Een vraag daarover. Is keukenloods ook de website waar je met zoeken kunt starten? Of kan ik beter gewoon op de Siemens website beginnen, zodat ik meteen weet dat het een nieuw type is ipv een goedkoper apparaat van 5 jaar oud? Die allerduurste iQ700 serie wordt het niet, want ik hoef geen apps enzo om het geheel te besturen. Wel iQ700 vanwege grootte etc en bij onze keuken zit al zo'n perilex 3 (ipv 2) waardoor ik gemakshalve even aanneem dat het qua keuze allemaal kan.

- 90cm kookplaat (1 plaat met zones die ook desgewenst allemaal tegelijk aan kunnen, bv voor een grote wok oid).
- Gewone oven
- Stoomoven

Volgens mij was dit het wel qua apparatuur (mis wellicht nog de magnetron, maar we hebben hier nu al een kleine mini Samsung die prima is).

Tips?
Ik deed eerst op de Siemens site, kon daar makkelijk lezen over en vergelijken van features die in belangrijk vond. Dingen als stil, no-frost, stoom etc etc. By the way, een gewone oven kan je natuurlijk ook in combi variant doen (magnetron functie), kan handig zijn.

Quooker flex heb ik zelf ook, vind ik zeer handig, maar ik heb ook niet eerder iets vergelijkbaars gehad, dus ja.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Garanties doen de merken voornamelijk zelf is inmiddels onze ervaring na 2 maanden. We hebben onze keuken laten plaatsen door Tieleman (daar ook blad en kasten afgenomen). Apparatuur gekocht bij keukenloods, maar Tieleman heeft dit geinstalleerd (is in overleg zo overeengekomen).

Onze Miele inductie plaat met afzuiging was eigenlijk direct niet goed, bleef een error geven, en schakelde zich dan direct uit. Miele heb ik gebeld die heeft 2x en monteur gestuurd, maar die konden het niet fiksen, dus er is een nieuwe plaat gekomen. Van de week een van onze twee IQ700 vaatwassers gaf vanaf het begin een error, maar werkte wel gewoon, is toch door Siemens zonder discussie direct in zijn geheel vervangen.

Alleen Siemens gaf aan dat als bleek dat het een installatie-fout zou zijn, de factuur wel onze kant op kwam, dit heb ik doorgegeven aan Tieleman dat mocht dit blijken zij de factuur zouden ontvangen. Dit was geen probleem. Uiteindelijk dus fout in het apparaat zelf.

Dus uiteindelijk moet je bij het merk zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:54
Dag medetweakers,

We zitten in de laatste fase van het kopen van een keuken bij Bemmel & Kroon. We twijfelen enkel nog over het materiaal van het werkblad: gaan we voor composiet of keramiek? De kleur van de twee is vergelijkbaar, alleen is het keramieken blad nog iets mooier, en heeft het een fijnere textuur. Onze voorkeur gaat daarom uit naar het blad van keramiek, maar de verkoper raadt keramiek absoluut af omdat de randen veel te gemakkelijk 'schilferen', maw stukjes afspringen, als je bv. met een pan tegen de rand aanstoot.

Hij geeft zelfs aan dat 80% van hun werkbladgerelateerde service requests te maken hebben met keramieken bladen.

Klinkt dit jullie bekend in de oren? Mensen met een keramieken blad: kunnen jullie dit beamen? Klinkt mij wat gek in de oren, gezien dit in andere keukenzaken helemaal neit werd aangegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Ja, keramiek is kwetsbaar op de randen. Daarom wordt een onderbouw spoelbak vaak ook afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik ben mij er bewust van dat keramieken bladen gevoelig zijn voor puntbelasting, en specifiek op randen en hoeken. Wordt overal online aangeven als minpunt, en is ook wel in de meeste keukenzaken die we bezocht hebben aangestipt. Maar het is niet gemakkelijk om in te schatten hoe groot dat probleem echt is in de praktijk, vandaar dat ik vraag naar ervaringen van mensen met een blad van keramiek: is het met het 'afschilferen' echt zo dramatisch gesteld als Bemmel & Kroon beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

GustavSan schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:44:
[...]

- Gewone oven
- Stoomoven

Tips?
Wij hebben juist gekozen voor een reguliere oven met pyrolise en een combi magnetron. Allebei IQ-300.
Stoomoven zien we het nut niet van in, een 2e oven wel. (Al verwachten we dat ding het heel vaak als 2e oven te gebruiken, het is handig om het er bij te hebben. Helaas heeft 'ie geen pyrolise functie.)

Qua perilex, wij hebben aan 1 genoeg voor de kookplaat. Worden 2 groepen op gemonteerd. Een 2e of 3e perilex hebben we geen nut voor, de rest heeft allemaal aansluitwaardes van maximaal een W of 2500. Dat kan prima op een regulier stopcontact. (Uiteraard wel op een eigen groep waar nodig, er worden 6 groepen aangelegd in de keuken waarvan 5 voor apparatuur en 1 voor de stopcontacten op het aanrechtblad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
marvel27 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:19:
Ik ben mij er bewust van dat keramieken bladen gevoelig zijn voor puntbelasting, en specifiek op randen en hoeken. Wordt overal online aangeven als minpunt, en is ook wel in de meeste keukenzaken die we bezocht hebben aangestipt. Maar het is niet gemakkelijk om in te schatten hoe groot dat probleem echt is in de praktijk, vandaar dat ik vraag naar ervaringen van mensen met een blad van keramiek: is het met het 'afschilferen' echt zo dramatisch gesteld als Bemmel & Kroon beweert?
Stoot je zelf weleens met iets hards, een pan o.i.d., tegen de rand van het werkblad? Zo ja, dan zal er in de loop van de jaren hoogst waarschijnlijk, om niet te zeggen onherroepelijk, een keer een stukje keramiek af 'springen'.
unezra schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:48:
[...]

Qua perilex, wij hebben aan 1 genoeg voor de kookplaat. Worden 2 groepen op gemonteerd. Een 2e of 3e perilex hebben we geen nut voor, de rest heeft allemaal aansluitwaardes van maximaal een W of 2500. Dat kan prima op een regulier stopcontact. (Uiteraard wel op een eigen groep waar nodig, er worden 6 groepen aangelegd in de keuken waarvan 5 voor apparatuur en 1 voor de stopcontacten op het aanrechtblad.)
@GustavSan heeft het over 2- of 3-fase Perilex neem ik aan. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door My-life op 17-09-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

My-life schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:57:
[...]
@GustavSan heeft het over 2- of 3-fase Perilex neem ik aan. ;)
Ah, dat kan ook nog ja. :)
Ik dacht dat 'ie 2 of 3 perilex aansluitingen bedoelde, dat leek me wat veel voor een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Echt serieus, maak je je niet zo druk over. Het is niet zo dat het bij de eerste de beste stoot stuk gaat. Idd geen onderbouw spoelbak doen en je hebt al een groot risico afgedekt. Als je het mooi vindt, gewoon doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
Wat inderdaad al geroepen is. Geen onderbouw spoelbak, dan heb je rondom je spoelbak allemaal kwetsbare randjes. Er zijn keukenleveranciers die weigeren om een onderbouw spoelbak in een keramiek werkblad te plaatsen vanwege die reden. De enige andere plek waar je weleens tegen de rand stoot met iets is bij de vaatwasser, maar ook bij een composiet kan dit kapot hoor :). Onverwoestbaar bestaat nog niet helaas.
Wat je verder nog kunt doen om dit risico tegen te gaan is om een randafwerking te pakken bij je keramiek werkblad, daar wordt de rand steviger van (heb ik me laten vertellen door een keukenboer in ieder geval...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

unezra schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:48:
Hoe spannend is het als de stuclaag achter de bovenkastjes nog niet 100% droog is als ze worden opgehangen en wat is de beste manier om in no-time de boel te laten drogen?

We zitten met een kleine uitdaging. Dinsdag word de keuken geplaatst maar er schijnt (ik heb het nog niet gezien) op een gedeelte een flinke laag stuc gezet te zijn die misschien dinsdag nog niet 100% droog is. Aannemer geeft aan dat er een kans is dat het vocht via de achterkant de kastjes in komt.

Yet, plaatsing keuken kunnen we niet verplaatsen. Dinsdag gaat de keuken er in, donderdag komt de apparatuur.

Enige escape die ik heb is (los van hard laten drogen), de bovenkastjes niet laten ophangen en later laten plaatsen. (De hoge kasten schijnen geen probleem te zijn volgens de aannemer, lage kasten sowieso ook niet omdat daar achter niet of nauwelijks gestuct is.)
Update:

De keuken word as we speak gebouwd.

Het beetje vocht dat er nog in zat was volgens de bouwers geen enkel probleem, gaat dus ook geen issue opleveren voor de garantie. (Ik heb ze er op gewezen.) Kortom, vanmiddag staat er een keuken. :) (Zonder apparatuur en zonder blad, maar dat is gepland. Dat komt donderdag resp vrijdag.)

5 dagen dag en nacht stoken, ventileren en geforceerd droog blazen met een ventilator hebben effect gehad. :)

(Plafond en zijmuur heb ik gisterenavond gewit, ziet er ook strak uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 15:18
Wij zijn ook lekker bezig met de voorbereidingen voor onze nieuwe keuken. De bovenkasten zijn gesloopt en gisteren is er een nieuwe stuclaag aangebracht boven het werkblad. Morgen gaan we de onderkasten slopen en kunnen we het leidingwerk aanpakken. Volgende week woensdag wordt de keuken geleverd en donderdag en vrijdag wordt de keuken geplaatst door de monteur.

Wie weet of de passtukken van de bovenkasten (Rotpunkt) aan de onderkant dicht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
RUFFNECK schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:04:
[...]

Ik deed eerst op de Siemens site, kon daar makkelijk lezen over en vergelijken van features die in belangrijk vond. Dingen als stil, no-frost, stoom etc etc. By the way, een gewone oven kan je natuurlijk ook in combi variant doen (magnetron functie), kan handig zijn.

Quooker flex heb ik zelf ook, vind ik zeer handig, maar ik heb ook niet eerder iets vergelijkbaars gehad, dus ja.. :)
Ok. Goeie tips. Ga eerst even goed uitvogelen welke versie ik daadwerkelijk wil en nodig heb.
RUFFNECK schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:20:
[...]

Blijft een fijne tip :)
unezra schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:48:
[...]

Wij hebben juist gekozen voor een reguliere oven met pyrolise en een combi magnetron. Allebei IQ-300.
Stoomoven zien we het nut niet van in, een 2e oven wel. (Al verwachten we dat ding het heel vaak als 2e oven te gebruiken, het is handig om het er bij te hebben. Helaas heeft 'ie geen pyrolise functie.)

Eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel over nagedacht. We hebben zo'n keukenwand met koelkast en daarnaast 1 hoge kast met eigenlijk genoeg ruimte voor 2 ovens. Ook is hier al rekening mee gehouden qua groepen enzo. Wel hebben wij nu een vrij oude, simpele oven...verschikkelijk want we gebruiken de oven veelvuldig. We hebben een stoomapparaat en die gebruiken we nu niet zo veel meer, maar dit was eigenlijk fantastisch. Ik lees er ook steeds meer toffe dingen over....vooral die Siemens....maar geen must, als 2 andere ovens handiger/beter zijn.

Is dat pyrolise echt een meerwaarde? Is het echt in een handomdraai spotless schoon? Wat betreft twee ovens. Is een stoomoven puur een stoomoven, dus geen reguliere oven tegelijk? En een oven/magnetron dus wel.....hmm. Die nieuwe magnetron kan op zich prima op het 2e keukenblad staan, is uit het zicht en achterin de keuken, valt nauwelijks op en daar staat toch straks ook de koffiemachine. Ik twijfel dus tussen:

1 reguliere oven & 1 stoomoven
1 oven/magnetron combi & 1 stoomoven
1 reguliere oven & 1 oven magnetron combi

Wat betreft het ovenwerk hebben we vaak 1 ding dat bv op 200 graden moet en een ander ding dat tegelijk op bv 60 graden moet....vandaar dus de wens om een 2e oven te hebben :). Maargoed, dit zal voor iedereen wel een vergelijkbare afweging zijn.
unezra schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:24:
[...]

Ah, dat kan ook nog ja. :)
Ik dacht dat 'ie 2 of 3 perilex aansluitingen bedoelde, dat leek me wat veel voor een keuken.
Ah ja sorry. 3 fase perilex :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

GustavSan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:43:
[...]

Ok. Goeie tips. Ga eerst even goed uitvogelen welke versie ik daadwerkelijk wil en nodig heb.

[...]

Blijft een fijne tip :)

[...]

Eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel over nagedacht. We hebben zo'n keukenwand met koelkast en daarnaast 1 hoge kast met eigenlijk genoeg ruimte voor 2 ovens. Ook is hier al rekening mee gehouden qua groepen enzo. Wel hebben wij nu een vrij oude, simpele oven...verschikkelijk want we gebruiken de oven veelvuldig. We hebben een stoomapparaat en die gebruiken we nu niet zo veel meer, maar dit was eigenlijk fantastisch. Ik lees er ook steeds meer toffe dingen over....vooral die Siemens....maar geen must, als 2 andere ovens handiger/beter zijn.

Is dat pyrolise echt een meerwaarde? Is het echt in een handomdraai spotless schoon? Wat betreft twee ovens. Is een stoomoven puur een stoomoven, dus geen reguliere oven tegelijk? En een oven/magnetron dus wel.....hmm. Die nieuwe magnetron kan op zich prima op het 2e keukenblad staan, is uit het zicht en achterin de keuken, valt nauwelijks op en daar staat toch straks ook de koffiemachine. Ik twijfel dus tussen:

Wat betreft het ovenwerk hebben we vaak 1 ding dat bv op 200 graden moet en een ander ding dat tegelijk op bv 60 graden moet....vandaar dus de wens om een 2e oven te hebben :). Maargoed, dit zal voor iedereen wel een vergelijkbare afweging zijn.

[...]

De stoomoven (die ik heb tenminste) is ook gewoon een (bak)oven. Ik heb dus 1x60cm combi oven/magnetron (welke ook "ondersteunende" stoomfunctionaliteit heeft) en een combi stoom(bak)oven (welke wat meer/echte stoomfunctionaliteit heeft). Ik zou iig niet meer anders willen :) De losse magnetron in de bijkeuken wordt zelden gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]
Troost je. Wij hadden een oven die iedere keer een andere temperatuur had bij gelijke instelling en op ventilatorstand klonk als een oude traktor die ieder moment kon ontploffen. Dat ding is ook gewoon naar de stort gegaan dus. Niks kringloop. Niemand wil dat ding.
Mijn vrouw wil heel graag pyrolyse, schijnt inderdaad *echt* veel makkelijker en sneller te zijn met schoonmaken. Spotless niet, maar je schijnt wel de troep er zó uit te vegen ipv schrobben met die chemische ellende van een ovenreiniger.

Qua stoomoven, geen idee. We hebben er over nagedacht maar vonden het niet nodig. Een magnetron wel. Voor €100 extra heb je dan een volwaardige combi. Doe die dan maar. Op de hele verbouwing is die €100 totaal irrelevant en zo'n ding is ws nog sneller opgewarmd ook. Handig voor die paar keer per jaar.

Losse apparatuur op het blad willen we niet. Nja, wel een broodrooster en misschien ooit een espresso apparaat, maar veel meer gaat het niet worden. (Espresso apparaat is echt een gevalletje "ooit" en misschien wel "nooit", we drinken koffie uit een moka pot. Net 2 nieuwe Bialetti's gekocht en dat bevalt prima. We drinken 1x per dag koffie. Senseo hebben we ook, die gaat uit de kast als er werklui zijn. Niet omdat we ze geen goede espresso gunnen, maar omdat ze een Senseo zelf kunnen bedienen en dat letterlijk meer dan prima vinden.)

Wij zijn trouwens ook blij dat we de ruimte hebben in onze keuken. We hadden een klein magnetronnetje (inbouw) en een losse oven. Beiden compleet aan de andere kant van de keuken. Magnetron zat te hoog, oven te laag. Nu komt de oven op buikhoogte en de combi daar net boven. Veel beter.

Oh, oven met telescooprails! Dat wil je denk ik. Echt een zegen, voorkomt ellende met bakblikken op de vloer. Helaas kan de combi dat niet, maar de oven krijgt ze wel. Da's het belangrijkste voor ons.

Zoiets hebben wij niet vaak, maar ... met een nieuwe keuken heb ik zo het idee dat ze vaker taartjes en andere dingen gaat bakken. Met een oven die op temperatuur blijft gaat dat tenminste. Onze oude niet, daar was het gokken welke temperatuur 'ie had en hoe veel graden 'ie nu weer ging fluctueren.
[...]
:)
Ik vind dat verwarrend. Ook niet uitgezocht hoe het precies zit.

We krijgen een perilex met 2 groepen, L1, L2, N1, N2. Is dat dan 2-fase perilex? Het zou iig de volle ~7800W van de plaat aan moeten kunnen en qua aansluiten niet veel meer moeten zijn dan stekker er in.

Suf, ik had het kunnen uitzoeken maar is maar is er niet van gekomen. Nja, dat komt goed. Electricien heeft het zo aangesloten en de apparatuurboer zal hopelijk ook weten wat ze daar mee moeten. (Doos is gelabeld met L1, L2, N1, N2.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

We hebben een oven/magnetron en stoomoven/oven. Kan je nog snel wat opwarmen als je iets bakt. Stoomoven gebruik ik nog best vaak. Wel aan te raden om onthard water te gebruiken. Blijft alles potless.
Wel heel handig om de ovens op ooghoogte tehouden. ook makkelijk om gerechten eruit te halen.

Pyrolise.. je kan ook een lade onderaan houden met bakpapier om alle vet e.d. op te vangen. Dan hoef je ook niet zo meer schoon te maken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

Exigence

dnkroz

unezra schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:24:
[...]

:)
Ik vind dat verwarrend. Ook niet uitgezocht hoe het precies zit.

We krijgen een perilex met 2 groepen, L1, L2, N1, N2. Is dat dan 2-fase perilex? Het zou iig de volle ~7800W van de plaat aan moeten kunnen en qua aansluiten niet veel meer moeten zijn dan stekker er in.

Suf, ik had het kunnen uitzoeken maar is maar is er niet van gekomen. Nja, dat komt goed. Electricien heeft het zo aangesloten en de apparatuurboer zal hopelijk ook weten wat ze daar mee moeten. (Doos is gelabeld met L1, L2, N1, N2.)
Dat zou een 1 fase kookgroep moeten zijn (2x 16A, van daar 2x een L en 2x een N). Niet te verwarren met het echt op twee fases aansluiten! Dan zou er een driefase 16A automaat moeten zitten waarvan er slechts twee fases zijn aangesloten (en is er ook maar 1 N benodigd ivm. faseverschuiving).

Heel vaak wordt dit(onterecht!) een 2-fase aansluiting genoemd, maar dat het 2x L is wil nog niet zeggen dat het ook twee verschillende fases zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden dat ik geen pyrolise neem is omdat het niet combineerbaar is met een Neff Hide&Slide systeem. En dat vindt ik toch net even wat handiger dan makkelijker schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-10 22:21
kmf schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:42:
[...]

Pyrolise.. je kan ook een lade onderaan houden met bakpapier om alle vet e.d. op te vangen. Dan hoef je ook niet zo meer schoon te maken.
Totdat je iets in de oven hebt gehad wat spettert en het vet etc tegen het plafond van de oven zit. Dan ben je blij dat je met een druk op de knop en naderhand een doekje er door heen alles weer schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Exigence schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:44:
[...]
Dat zou een 1 fase kookgroep moeten zijn (2x 16A, van daar 2x een L en 2x een N). Niet te verwarren met het echt op twee fases aansluiten! Dan zou er een driefase 16A automaat moeten zitten waarvan er slechts twee fases zijn aangesloten (en is er ook maar 1 N benodigd ivm. faseverschuiving).

Heel vaak wordt dit(onterecht!) een 2-fase aansluiting genoemd, maar dat het 2x L is wil nog niet zeggen dat het ook twee verschillende fases zijn.
Ah, check. Dus 1-fase, maar wel afgezekerd met 2x16A waardoor die plaat op vol vermogen kan draaien? (Het zit 100% zeker achter 2 groepen, hoofdzekering is wel 3x 25A. Groepen voor de kookplaat is 2x16A op 1 perilex. Kooplaat doet uit mijn hoofd 7800W en zou met 2x16A volledig open moeten kunnen. Hij kan ook op 1x16A worden aangesloten, maar dan kun je niet alle 5 de pitten maximaal zetten.)

EDIT:
https://www.elektramat.nl/kennisbank/perilex-aansluiten/

Ik snap nu hoe het zit. Zo zit het dus. :) 2x16A waardoor 2x 3680 = 7360 kan worden verstookt. Kan ook zijn dat die plaat daar op zit. Anyhow, dat zit wel goed dus.
BB-One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:10:
[...]
Totdat je iets in de oven hebt gehad wat spettert en het vet etc tegen het plafond van de oven zit. Dan ben je blij dat je met een druk op de knop en naderhand een doekje er door heen alles weer schoon is.
Dat dus. We hebben geen friteuse, af en toe gaan er dus ovensnacks de oven in. Dat geeft echt een bende. Is ook wel eens een hele plas olie op de bodem terecht gekomen en natuurlijk merk je dat pas bij de volgende keer dat je 'm gebruikt. Zit het meteen goed ingebakken. Met pyrolyse zou dat daarna prima op te lossen moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door unezra op 18-09-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:07:
De enige reden dat ik geen pyrolise neem is omdat het niet combineerbaar is met een Neff Hide&Slide systeem. En dat vindt ik toch net even wat handiger dan makkelijker schoonmaken.
Hoe bedoel je? Neff heeft (tegenwoordig?) wel ovens met zowel Hide & Slide en pyrolyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:20
Zo, afgelopen weekend zijn we even naar Brugman keukens geweest om even informatie in te winnen en wat te laten tekenen. Waren al bij Grando en CVT geweest, dus erg benieuwd hoe we er hier uit gingen komen. De ervaring is toch achteraf dat het veel natte vinger werk is, terwijl we kasten en maten keuken en keuze werkblad, soort apparatuur etc al redelijk wisten. Uiteraard de merken apparatuur nog niet specifiek bekeken, maar als je als keukenadviseur aankomt met een prijs tussen de 12 en 15K, afhankelijk van wat "finetuning" en grofweg 1000 euro voor een hoge kast rekent, dan neem je alles wel heel ruim...

Zijn er meer mensen die dit soort schattingen mee krijgen? Grappige is dat we bij Grando rond dezelfde prijs uitkwamen en bij CVT een basiskeuken hebben gezien (zelfde afmetingen en apparaten) die ook rond die prijs zat...

Uiteraard kan er nog wel 50% vanaf blijkt na 10 telefoontjes en nog een keer langskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marvel27 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:36:
[...]

Hoe bedoel je? Neff heeft (tegenwoordig?) wel ovens met zowel Hide & Slide en pyrolyse.
Ah grappig, vroeger was dat sowieso niet.
Zie nu dat ik op de filter "Hide" geklikt had, dat is blijkbaar volledig greeploos en dan verdwijnt de optie pyrolyse bij die 5 modellen. Maar bij Hide&Slide heb je wel modellen met die optie, en gewoon een ovengreep dus.
Ideaal voor m'n nieuwe keuken ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tarz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:06:
Zo, afgelopen weekend zijn we even naar Brugman keukens geweest om even informatie in te winnen en wat te laten tekenen. Waren al bij Grando en CVT geweest, dus erg benieuwd hoe we er hier uit gingen komen. De ervaring is toch achteraf dat het veel natte vinger werk is, terwijl we kasten en maten keuken en keuze werkblad, soort apparatuur etc al redelijk wisten. Uiteraard de merken apparatuur nog niet specifiek bekeken, maar als je als keukenadviseur aankomt met een prijs tussen de 12 en 15K, afhankelijk van wat "finetuning" en grofweg 1000 euro voor een hoge kast rekent, dan neem je alles wel heel ruim...

Zijn er meer mensen die dit soort schattingen mee krijgen? Grappige is dat we bij Grando rond dezelfde prijs uitkwamen en bij CVT een basiskeuken hebben gezien (zelfde afmetingen en apparaten) die ook rond die prijs zat...

Uiteraard kan er nog wel 50% vanaf blijkt na 10 telefoontjes en nog een keer langskomen...
Hou er even rekening mee dat je 3x bij de zelfde winkel hebt gezeten.
Brugman / CVT / Grando zijn allemaal DMG en kunnen gewoon zien (als jij alles netjes op naam hebt staan) wat voor offerte jij bij de "concurent" hebt staan.

Rij eens langs bij een andere 'wat betere' winkel. Ik weet niet waar je bent gaan kijken maar het klinkt mij als bij tilburg / breda ? Bij Nuva / ASWA / Reddy en wat kleinere zaakjes heb je vaak een stuk betere ervaring.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Shunt schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:11:
[...]

Hou er even rekening mee dat je 3x bij de zelfde winkel hebt gezeten.
Brugman / CVT / Grando zijn allemaal DMG en kunnen gewoon zien (als jij alles netjes op naam hebt staan) wat voor offerte jij bij de "concurent" hebt staan.

Rij eens langs bij een andere 'wat betere' winkel. Ik weet niet waar je bent gaan kijken maar het klinkt mij als bij tilburg / breda ? Bij Nuva / ASWA / Reddy en wat kleinere zaakjes heb je vaak een stuk betere ervaring.
Inderdaad Breda/Tilburg. Maar het gaat niet om een "betere" winkel, ik ben al 2 keer zeer goed geslaagd bij Brugman Keukens voor een prima prijs. En uiteraard weet ik dat die 3 winkels van dezelfde Mandemakers groep zijn.

Ik heb uiteraard geen naam genoemd en geen offerte laten vastleggen bij geen andere zaak, dus opzoeken konden ze geen van 3en. Dus de verkooptraining is heel simpel: een hoge kast is 1000 euro, een apparaat is afhankelijk van soort 750 of 1000 of..... Daar ging het me meer om.

Het is ook geen slecht iets, alles heeft een prijs uiteindelijk, ik verbaasde me er alleen over haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tarz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:15:
[...]

Inderdaad Breda/Tilburg. Maar het gaat niet om een "betere" winkel, ik ben al 2 keer zeer goed geslaagd bij Brugman Keukens voor een prima prijs. En uiteraard weet ik dat die 3 winkels van dezelfde Mandemakers groep zijn.

Ik heb uiteraard geen naam genoemd en geen offerte laten vastleggen bij geen andere zaak, dus opzoeken konden ze geen van 3en. Dus de verkooptraining is heel simpel: een hoge kast is 1000 euro, een apparaat is afhankelijk van soort 750 of 1000 of..... Daar ging het me meer om.

Het is ook geen slecht iets, alles heeft een prijs uiteindelijk, ik verbaasde me er alleen over haha.
Maar dan kan je dus ook geen "prijs vergelijking doen" als je bij drie winkels van de zelfde eigenaar / leverancier gaat kijken dan krijg je ongeveer de zelfde prijs. Is toch niet zo verrassend toch ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Shunt schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:17:
[...]

Maar dan kan je dus ook geen "prijs vergelijking doen" als je bij drie winkels van de zelfde eigenaar / leverancier gaat kijken dan krijg je ongeveer de zelfde prijs. Is toch niet zo verrassend toch ?
Ik zeg ook nergens dat ik een prijsvergelijking heb gedaan? Ik was benieuwd naar het meedenken van de verkoper en de opties in onze beschikbare ruimte en installatiemogelijkheden, die schelen nog wel eens.

Beetje gevoel krijgen bij iemand die je helpt bij een keuken samenstellen en uitzoeken. Want daar zit (ook bij 2 x DMG zaken) wel duidelijk verschil in en dat hebben we in elk geval geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Welke keukenleverancier heeft extra diepe laden? Wij hebben nu een poggenpohl keuken met extra diep blad én laden en in ons nieuwe huis willen wij dat weer, maar liever niet meer een poggenpohl ivm de totale kosten.
Elke keukenleverancier meldt wel dat een extra diep werkblad mogelijk is maar als je dan doorvraagt zitten er vaak gewoon 'normale' laden in van 60 cm diep.
Mijn (online) zoektocht heeft Poggenpohl opgeleverd en Nolte. Zijn er nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
marvel27 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:36:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij een oven met FullSteam, die zijn er inderdaad niet met pyrolyse.

Nevermind.
BB-One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
Welke keukenleverancier heeft extra diepe laden? Wij hebben nu een poggenpohl keuken met extra diep blad én laden en in ons nieuwe huis willen wij dat weer, maar liever niet meer een poggenpohl ivm de totale kosten.
Elke keukenleverancier meldt wel dat een extra diep werkblad mogelijk is maar als je dan doorvraagt zitten er vaak gewoon 'normale' laden in van 60 cm diep.
Mijn (online) zoektocht heeft Poggenpohl opgeleverd en Nolte. Zijn er nog meer opties?
Bijna elke leverancier heeft diepere ladekasten. De diepte van de romp is dan 71cm waardoor je op een werkbladdiepte uit komt van 73-75cm.

[ Voor 55% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-09-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51

Sen

<-->

Ik dacht ga gewoon naar de zelfde zaak als de vorige keer en koop exact de zelfde keuken alleen in een andere opstelling.

Helaas de keuken word niet meer geleverd.

De opstelling wist ik nog niet exact en de vorige keer heb ik toch een andere opstelling genomen dan ik eigenlijk zelf bedacht maar dat blijkt nadien wel beter geweest te zijn.

Nou 3 keuken zaken een opstelling laten maken en ik weet nu precies wat de opstelling moet worden voor mijn ruimte.

Ik weet dat ik fenix keukenkastjes wil hebben en liefst wat hoger dus 78cm plus en een blad van hi-macs met ongeveer 6000 euro aan apparatuur bij 123 apparatuur.

Ik heb bij keukenkastenfabriek de kastjes bij mekaar geklikt en kom dan uit op 4300 euro met het fenix front.

ik heb een offerte aangevraagd voor het blad en kom dan uit op +- 3500 incl plaatsen.

dus kom ik op 14000 euro uit plus 1000 euro aan installeren is 15000.

Nu mag ik van de vrouw het eigenlijk niet allemaal apart kopen dus moet ik naar een keukenwinkel. Ik had bij tulp gezien dat ze fenix hadden en himacs dus ik een offerte laten maken, Apparatuur exact het zelfde blad het zelfde en kastjes indeling het zelfde.

Tulp prijs na eerste korting: 33.300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij een oven met FullSteam, die zijn er inderdaad niet met pyrolyse.

Nevermind.

[...]

Bijna elke leverancier heeft diepere ladekasten. De diepte van de romp is dan 71cm waardoor je op een werkbladdiepte uit komt van 73-75cm.
maar zijn de laden zelf dan ook 70 cm diep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:11
Schuller in ieder geval. Standaard heb je kasten met een diepte van 56 cm, dat kan 66 cm worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51

Sen

<-->

https://www.kvik.nl/over-kvik/xxl is geen Poggenpohl kwaliteit maar wel extra diep voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
BB-One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:33:
[...]

maar zijn de laden zelf dan ook 70 cm diep?
Nee maar wel dieper dan een standaard ladekast. In een ladekast van 56cm diep zit ook maar een lade van ca. 50cm diep.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

Exigence

dnkroz

unezra schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:30:
[...]

Ah, check. Dus 1-fase, maar wel afgezekerd met 2x16A waardoor die plaat op vol vermogen kan draaien? (Het zit 100% zeker achter 2 groepen, hoofdzekering is wel 3x 25A. Groepen voor de kookplaat is 2x16A op 1 perilex. Kooplaat doet uit mijn hoofd 7800W en zou met 2x16A volledig open moeten kunnen. Hij kan ook op 1x16A worden aangesloten, maar dan kun je niet alle 5 de pitten maximaal zetten.)

EDIT:
https://www.elektramat.nl/kennisbank/perilex-aansluiten/

Ik snap nu hoe het zit. Zo zit het dus. :) 2x16A waardoor 2x 3680 = 7360 kan worden verstookt. Kan ook zijn dat die plaat daar op zit. Anyhow, dat zit wel goed dus.
Als je zegt dat er 2x16A voor zit (als het goed is gekoppeld aan elkaar = kookgroep) dan is dat inderdaad (indien correct aangelegd) 1 fase, en dus 2x 16A.

Eigenlijk heb je nu de minst ideale aansluiting te pakken voor 3x25A hoofdzekering. Er wordt nu dit maximaal 2x16=32A (vandaar 2xN) maximaal over één fase getrokken (beide kanten van de kookplaat op boost). Dit is al meer dan je hoofdaansluiting.

Een kookgroep 2x16A is ideaal als je bijvoorbeeld een 1x35 of 1x40A hoofdaansluiting hebt. Voor een 3x25A zou ik zelf altijd een 3-fase automaat pakken, de perilex 3-fase aansluiten (3xL 1xN).

• unezra

unezra

Exigence schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:18:
[...]
Als je zegt dat er 2x16A voor zit (als het goed is gekoppeld aan elkaar = kookgroep) dan is dat inderdaad (indien correct aangelegd) 1 fase, en dus 2x 16A.

Eigenlijk heb je nu de minst ideale aansluiting te pakken voor 3x25A hoofdzekering. Er wordt nu dit maximaal 2x16=32A (vandaar 2xN) maximaal over één fase getrokken (beide kanten van de kookplaat op boost). Dit is al meer dan je hoofdaansluiting.

Een kookgroep 2x16A is ideaal als je bijvoorbeeld een 1x35 of 1x40A hoofdaansluiting hebt. Voor een 3x25A zou ik zelf altijd een 3-fase automaat pakken, de perilex 3-fase aansluiten (3xL 1xN).
Hmmm. Bijzonder.
Daar is dan ergens in wat vertaalslagen iets niet goed gegaan.

Waarschijnlijk heeft de oorspronkelijke kookplaatleverancier gezegd "2 groepen á 16A", hebben we zelf bedacht dat we sowieso naar 3x25A moeten vanwege andere grote verbruikers en zonnepanelen op het dak (1x35A of 1x40A is ook niet ideaal hier) en zitten we nu met een minder ideale setup.

Ah well, we'll manage. De rest is allemaal redelijk verdeeld volgens mij en knalt toch een keer de hoofdzekering, bel ik de partij die de groepenkast heeft gebouwd met "please fix". Die wisten van de totale setup dus als ik daar iets heb geroepen dat niet handig is, is het ook hun verantwoordelijkheid te zeggen "niet handig, doe maar anders". De kans dat we werkelijk die hele plaat ooit op vol vermogen gaan draaien is praktisch nul natuurlijk.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
unezra schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:27:
[...]

Hmmm. Bijzonder.
Daar is dan ergens in wat vertaalslagen iets niet goed gegaan.

Waarschijnlijk heeft de oorspronkelijke kookplaatleverancier gezegd "2 groepen á 16A", hebben we zelf bedacht dat we sowieso naar 3x25A moeten vanwege andere grote verbruikers en zonnepanelen op het dak (1x35A of 1x40A is ook niet ideaal hier) en zitten we nu met een minder ideale setup.

Ah well, we'll manage. De rest is allemaal redelijk verdeeld volgens mij en knalt toch een keer de hoofdzekering, bel ik de partij die de groepenkast heeft gebouwd met "please fix". Die wisten van de totale setup dus als ik daar iets heb geroepen dat niet handig is, is het ook hun verantwoordelijkheid te zeggen "niet handig, doe maar anders". De kans dat we werkelijk die hele plaat ooit op vol vermogen gaan draaien is praktisch nul natuurlijk.
Die kookgroep kan je ook anders aansluiten zodat je op 2 fases zit. Lees even de handleiding, vaak zitten er verschillende aansluit mogelijkheden bij.

Ik had zelf ook 3 x 25A genomen, en de kookgroep gewoon op 2 fases aangesloten.

• leecher
BB-One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:10:
[...]

Hier ook getwijfeld over wel/niet pyrolyse want hoe vaak heb je nou zoiets nodig. Omdat andere goedkopere opties irritant ventilator geluid hadden toch gekozen voor een stille oven met pyrolyse (HB875G5B1). Nu blijkt dat als we er aardappels in gooien dit stiekem veel spetters achterlaat overal en nergens. Op een gegeven moment heeft dat de neiging te gaan verbranden en dan begint de boel de stinken naar aangebrande meuk als de oven aan staat. Ik ben blij dat het erop zit want aangebrande olieresten laten zich niet makkelijk verwijderen met de hand.

Verder zijn telescooprails echt geniaal, ff in je stoofpotje roeren zonder de pan eruit te tillen, makkelijk dingen in en uit de oven halen als je meerdere verdiepingen tegelijk gebruikt want je hoeft je handen er niet meer tussen te steken, ideaal.

• unezra

unezra

Maeslant schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:29:
[...]
Die kookgroep kan je ook anders aansluiten zodat je op 2 fases zit. Lees even de handleiding, vaak zitten er verschillende aansluit mogelijkheden bij.

Ik had zelf ook 3 x 25A genomen, en de kookgroep gewoon op 2 fases aangesloten.
Juh.

Nja, dat is aan Bemmel & Kroon verder. De perilex is gelabeld (L1, L2, N1, N2), morgenochtend komen ze het spul plaatsen. Ik heb iig wel gezien dat de plaat inderdaad aan 2x 16A gehangen kan worden dus de L1, L2, N1, N2 setup is volledig ondersteund. (Siemens nogwat plaat met 5 pitten.)

Zij mogen de perilex stekker aan de plaat schroeven en de plaat testen. Alleen zal ik zelf vrijdag de plaat even in het blad moeten leggen, blad is er morgen nog niet. :) (Word vandaag ingemeten, vrijdag geplaatst.) Maar goed, da's zo te zien simpel. 4 klemmetjes en klaar. Zolang zij de perilex er maar goed op zetten maak ik me daar geen zorgen om.

Pagina: 1 ... 61 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1