Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:29:
[...]
Zeker niet 1 partij! De keukenboer heeft alleen de keuken geplaatst, de rest is door onze lokale aannemer gedaan (inclusief aansluiten).
Maar ons tijdpad was wat ruimer (vanwege de ruimte die wij hadden).
4 juni is de riolering buiten aangepakt (keuken is verplaatst, dus de afvoer moest ook verplaatst worden en we hebben gelijk de hele riolering buiten eens fatsoenlijk gemaakt).
4 juli zijn we (we = wijzelf en aannemer) begonnen met het voorbereidingen voor de nieuwe keuken (moest een raam weg, nieuwe leidingen, etc).
7 augustus hebben we de oude keuken verwijderd
13 september ben ik begonnen met schilderen
29 september is de keuken geleverd
30 september geplaatst (en 1 oktober is alles aangesloten)
eind oktober is ergens het laatste deurtje geleverd.
1 december is de betonlook aangebracht.
Dus vanaf 7 augustus t/m 30 september hebben we zonder keuken geleefd, met alleen een magnetron in de bijkeuken
Op 5 december was de keuken helemaal klaar.
Nu hebben wij alleen de afwasmachine als inbouw. Fornuis, magnetron en koelkast zijn los.
* Wailing_Banshee is blij dat ze heel veel foto's heeft gemaakt!
Ah, juist. Ja, bij ons kan de aannemer de keuken niet plaatsen dus dat is een extra partij.
Plus dat *al* het voorbereidend werk pas kon nadat ik de keuken had verwijderd.
Aannemer werkt weer met 3 subcontractors, een schilder, een stucadoor en een electricien. Die stuurt hij aan maar ik heb overdag wel zelf contact met ze. (Houd de lijn kort, is voor iedereen efficiënter.)
We zitten wel korter zonder keuken dan jullie, laatste week augustus heb ik 'm verwijderd en fin, morgen is 'ie af.

(Op het tegelwerk na maar dat is niet van invloed op het gebruik. Hooguit dat ik maar 1 van de 6 stopcontacten op het aanrechtblad heb. Niets waar een verdeeldoos geen prima tijdelijke oplossing voor is.)
Ik heb ook echt -tig foto's gemaakt en hou mijn schoonvader (en via mijn schoonvader, mijn schoonmoeder) iedere dag op de hoogte. Hij woont een uur rijden hier vandaan en wil héél graag alles zien.

Lang leve 4G zeg maar. De man krijgt soms 30 foto's op 1 avond. Ik maak altijd aan het eind even een rondje als iedereen weg is. (En soms tussendoor even een shot als ze bezig zijn en even buiten beeld.)
Magnetron hadden wij niet meer, we hebben een €45,- Ikea inducieplaat gekocht. Doet het ook prima. Simpel ding, kan aan en uit (stand 1 is gewoon vaker uit dan aan, stand 9 is voluit aan) maar het werkt. Verder veel brood, thuisbezorgd, etc.
Hoe dan ook, vanavond nog 1x met de hand afwassen (of ff een tie-rapje), morgen voor het eerst de vaatwasser aan.

Vanavond de oven en magnetron inbranden en de koelkast aan. Morgen de kookplaat. YAY! (Hij ligt al klaar, word getest, etc. Morgen alleen even de perilex er in en op het blad leggen.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.