Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28

Exigence

dnkroz

Maeslant schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:29:
[...]

Die kookgroep kan je ook anders aansluiten zodat je op 2 fases zit. Lees even de handleiding, vaak zitten er verschillende aansluit mogelijkheden bij.

Ik had zelf ook 3 x 25A genomen, en de kookgroep gewoon op 2 fases aangesloten.
Een kookgroep zou je kunnen voeden met twee fysiek verschillende fases inderdaad. Echter zullen deze dan wel vanaf één aardlekschakelaar moeten komen. De fases haal je niet van van twee éénfaseaardlekschakelaars (anders wordt niet het gehele apparaat spanningsloos bij het uitvallen van één van de aardlekschakelaars én heb je kans op elkaar opheffende lekstromen waardoor de aardlekschakelaar helemaal niet aangesproken wordt!) maar dan specifiek voor die kookgroep één driefasenaarlekschakelaar toepassen.

Zowel qua kosten als qua ruimte in de groepenkast is het dan een stuk handiger om een 3-fasen aardlekautomaat toe te passen speciaal en alleen voor de kookplaat. En dan kom je weer op het verhaal van 3xL + 1xN (+PE) bekabelen naar de perilex.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Exigence schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:00:
[...]

Een kookgroep zou je kunnen voeden met twee fysiek verschillende fases inderdaad. Echter zullen deze dan wel vanaf één aardlekschakelaar moeten komen. De fases haal je niet van van twee éénfaseaardlekschakelaars (anders wordt niet het gehele apparaat spanningsloos bij het uitvallen van één van de aardlekschakelaars én heb je kans op elkaar opheffende lekstromen waardoor de aardlekschakelaar helemaal niet aangesproken wordt!) maar dan specifiek voor die kookgroep één driefasenaarlekschakelaar toepassen.

Zowel qua kosten als qua ruimte in de groepenkast is het dan een stuk handiger om een 3-fasen aardlekautomaat toe te passen speciaal en alleen voor de kookplaat. En dan kom je weer op het verhaal van 3xL + 1xN (+PE) bekabelen naar de perilex.
Qua kosten is het handiger het te laten zoals het is. :)
Die hele groepenkast is net een jaar oud en compleet gereviseerd. (We zijn al flink lang bezig met de voorbereidingen.) De perilex zit er een paar dagen in. Ga ik ook niet nu opeens vervangen wegens voortschrijdend inzicht.

Don't get me wrong, ik waardeer je input, maar de situatie is nu zoals 'ie is en nu de hele boel omgooien is duur, ingewikkeld *en* helpt de planning compleet omzeep. 2x16A op een perilex achter een aardled (zitten 3 aardleks in de kast) is misschien niet 100% perfect, maar volgens mij niet onveilig en prima functioneel.
leecher schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:31:
[...]
Hier ook getwijfeld over wel/niet pyrolyse want hoe vaak heb je nou zoiets nodig. Omdat andere goedkopere opties irritant ventilator geluid hadden toch gekozen voor een stille oven met pyrolyse (HB875G5B1). Nu blijkt dat als we er aardappels in gooien dit stiekem veel spetters achterlaat overal en nergens. Op een gegeven moment heeft dat de neiging te gaan verbranden en dan begint de boel de stinken naar aangebrande meuk als de oven aan staat. Ik ben blij dat het erop zit want aangebrande olieresten laten zich niet makkelijk verwijderen met de hand.
Dat dus. Of je gooit ff wat ovensnacks er in die gaan lekken. Hele plas olie op de bodem, die je pas opmerkt als je de volgende keer je oven op 230 graden zet en je hele keuken vol blauwe walm staat. "Oh ja, shit, vergeten."
Verder zijn telescooprails echt geniaal, ff in je stoofpotje roeren zonder de pan eruit te tillen, makkelijk dingen in en uit de oven halen als je meerdere verdiepingen tegelijk gebruikt want je hoeft je handen er niet meer tussen te steken, ideaal.
Ja, of ook daar weer die ovensnacks er uit vissen. Niks plaat 3/4e er uit trekken en hopen dat 'ie niet op de grond dondert. Gewoon vol d'r uit en d'r bij kunnen. Ideaal. Wel balen dat dát dus niet kon in de combi magnetron, maar goed, daarvan gebruiken we de oven ws toch niet al te vaak. (Al begin ik nu te twijfelen. Pyrolise kon niet, misschien die telescooprails wel. Gaan we morgen meemaken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28

Exigence

dnkroz

unezra schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:08:
[...]

Qua kosten is het handiger het te laten zoals het is. :)
Die hele groepenkast is net een jaar oud en compleet gereviseerd. (We zijn al flink lang bezig met de voorbereidingen.) De perilex zit er een paar dagen in. Ga ik ook niet nu opeens vervangen wegens voortschrijdend inzicht.

Don't get me wrong, ik waardeer je input, maar de situatie is nu zoals 'ie is en nu de hele boel omgooien is duur, ingewikkeld *en* helpt de planning compleet omzeep. 2x16A op een perilex achter een aardled (zitten 3 aardleks in de kast) is misschien niet 100% perfect, maar volgens mij niet onveilig en prima functioneel.
Opmerking was ook niet als kritiek bedoeld, maar meer voor future reference voor andere mensen die gaan zoeken in dit topic. En je hebt gelijk, het is prima functioneel en gewoon veilig :) Zoals je het nu hebt is het veiliger dan de "tussenoplossing" van 2 fases op één kookgroep vanaf twee aardlekschakelaars.

En in de praktijk ga je echt niet (of nauwelijks) meer dan 25A ampere trekken met je kookplaat. En mocht dat op een piekmoment wel heel even voorkomen dan vliegt niet direct je hoofdzekering eruit hoor :)

• unezra

unezra

Exigence schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:51:
[...]
Opmerking was ook niet als kritiek bedoeld, maar meer voor future reference voor andere mensen die gaan zoeken in dit topic. En je hebt gelijk, het is prima functioneel en gewoon veilig :) Zoals je het nu hebt is het veiliger dan de "tussenoplossing" van 2 fases op één kookgroep vanaf twee aardlekschakelaars.
:)
Dank voor de uitleg.

Ik wil scheve gezichten voorkomen omdat ik een goed advies negeer. Voor ons maakt het idd nu niet meer uit maar idd voor volgers van dit topic, nu en in de toekomst is wel nuttige informatie.
En in de praktijk ga je echt niet (of nauwelijks) meer dan 25A ampere trekken met je kookplaat. En mocht dat op een piekmoment wel heel even voorkomen dan vliegt niet direct je hoofdzekering eruit hoor :)
Daarom. Ik begreep dat hoofdzekeringen relatief traag zijn. Dus ook dat zal wel los lopen.
Verder hebben we alles behoorlijk gescheiden. Zitten 6 groepen in de keuken en best veel apparatuur heeft zijn eigen groep of is gecombineerd met iets dat weinig stroom trekt. (Oven met de koelkast bijvoorbeeld, dat gaat nooit boven de pak 'm beet 2600W uit komen dus is prima.)

Wel heel fijn, is dat mijn werkkamer een volledig eigen groep heeft. Praktisch alles kan er uit vliegen en dan blijft dat nog draaien. (Crap, realiseer me net dat de electricien volledig goedbedoeld, het stopcontact in de meterkast heeft gecombineerd met een andere verbruikers terwijl daar een reden voor was: Mijn servers en switches. Nja, da's niet zo boeiend. Zit een UPS tussen. Kan altijd nog gefixt worden als het te vaak mis gaat.)

Wasmachine en droger gaan we op 1 groep laten zetten, niet op 2. Hedendaagse wasmachines en drogers komen samen niet boven de 2000W uit, onzin om daar 2 groepen voor te laten aanleggen dus.

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Sen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:32:
Ik dacht ga gewoon naar de zelfde zaak als de vorige keer en koop exact de zelfde keuken alleen in een andere opstelling.

Helaas de keuken word niet meer geleverd.

De opstelling wist ik nog niet exact en de vorige keer heb ik toch een andere opstelling genomen dan ik eigenlijk zelf bedacht maar dat blijkt nadien wel beter geweest te zijn.

Nou 3 keuken zaken een opstelling laten maken en ik weet nu precies wat de opstelling moet worden voor mijn ruimte.

Ik weet dat ik fenix keukenkastjes wil hebben en liefst wat hoger dus 78cm plus en een blad van hi-macs met ongeveer 6000 euro aan apparatuur bij 123 apparatuur.

Ik heb bij keukenkastenfabriek de kastjes bij mekaar geklikt en kom dan uit op 4300 euro met het fenix front.

ik heb een offerte aangevraagd voor het blad en kom dan uit op +- 3500 incl plaatsen.

dus kom ik op 14000 euro uit plus 1000 euro aan installeren is 15000.

Nu mag ik van de vrouw het eigenlijk niet allemaal apart kopen dus moet ik naar een keukenwinkel. Ik had bij tulp gezien dat ze fenix hadden en himacs dus ik een offerte laten maken, Apparatuur exact het zelfde blad het zelfde en kastjes indeling het zelfde.

Tulp prijs na eerste korting: 33.300 euro
Dat scheelt nogal...

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 09:27
unezra schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:08:
Wel balen dat dát dus niet kon in de combi magnetron, maar goed, daarvan gebruiken we de oven ws toch niet al te vaak. (Al begin ik nu te twijfelen. Pyrolise kon niet, misschien die telescooprails wel. Gaan we morgen meemaken.)
Je kan voor sommige ovens en combis losse telescooprails krijgen die er origineel niet bij worden geleverd. Gewoon kijken op de website van de fabrikant bij de accessoires.

• unezra

unezra

leecher schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:34:
[...]
Je kan voor sommige ovens en combis losse telescooprails krijgen die er origineel niet bij worden geleverd. Gewoon kijken op de website van de fabrikant bij de accessoires.
Juh. Daarom begin ik ook te twijfelen. :)
Het is Siemens IQ300 en het kan dus zijn dat het wel bij beiden is of later nog te plaatsen.

Nu is het gewoon morgen afwachten en dan zien we wel. (Vandaag nog wel even een redding gedaan door met de installateur zaken af te stemmen. Voorkomt vervelende verrassingen morgen. Hoor straks of dit bij het std. installatiewerk hoort of dat er een meerprijs is.)

We'll see.

Keukenblad is zojuist ingemeten, word vrijdagmiddag geplaatst. Ikea bak (Langudden) mee gegeven, installatietekening van de kookplaat. Die gaan vandaag of morgen zagen. Effectief is de opdracht "maak een blad dat er uit ziet zoals de Oxcten, maar dan met een levertijd van 3 dagen ipv 6-8 weken" en dat was geen probleem. (Spoedopdracht, dus geen prijsonderhandeling gedaan wegens niet netjes maar effectief net zo duur als een Ikea blad omdat we geen noodwerkblad, wasbak en kraan nodig hebben. Materiaal kan terug, geen installatiekosten. Dat maakt redelijk het prijsverschil goed.)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 22:42
unezra schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:59:
[...]

Juh. Daarom begin ik ook te twijfelen. :)
Het is Siemens IQ300 en het kan dus zijn dat het wel bij beiden is of later nog te plaatsen.

Nu is het gewoon morgen afwachten en dan zien we wel. (Vandaag nog wel even een redding gedaan door met de installateur zaken af te stemmen. Voorkomt vervelende verrassingen morgen. Hoor straks of dit bij het std. installatiewerk hoort of dat er een meerprijs is.)

We'll see.

Keukenblad is zojuist ingemeten, word vrijdagmiddag geplaatst. Ikea bak (Langudden) mee gegeven, installatietekening van de kookplaat. Die gaan vandaag of morgen zagen. Effectief is de opdracht "maak een blad dat er uit ziet zoals de Oxcten, maar dan met een levertijd van 3 dagen ipv 6-8 weken" en dat was geen probleem. (Spoedopdracht, dus geen prijsonderhandeling gedaan wegens niet netjes maar effectief net zo duur als een Ikea blad omdat we geen noodwerkblad, wasbak en kraan nodig hebben. Materiaal kan terug, geen installatiekosten. Dat maakt redelijk het prijsverschil goed.)
Loopt de afvoer ook al door de bovenkasten?
Ik ben wel benieuwd op welk bedrag je dadelijk uitkomt als alles klaar is. Zou je dat willen delen?
Ik ben erg nieuwsgierig namelijk of het wel rendabel is geweest om alles los te bestellen, ook gezien de "probleempjes" waar je tegenaan bent gelopen.

Untappd: Kapitein_Merijn

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:49:
[...]
Loopt de afvoer ook al door de bovenkasten?
Yep. Ze hebben speciaal een 15cm gatenzaag gehaald hoorde ik van de aannemer. :)
Hadden ze niet bij zich. (Ze wisten wel dat dat de bedoeling was.)

Gaten zien er redelijk netjes uit alleen heeft eoa joker dat ding met papiertape vast geplakt ipv alu tape. Dat doen we dus niet. (Wel meer kleine issues mis gegaan dus ze hebben nu een mailtje met restpunten.)
Ik ben wel benieuwd op welk bedrag je dadelijk uitkomt als alles klaar is. Zou je dat willen delen?
Ik ben erg nieuwsgierig namelijk of het wel rendabel is geweest om alles los te bestellen, ook gezien de "probleempjes" waar je tegenaan bent gelopen.
De grap is dat we het los bestellen niet vanwege het geld doen. Liefst hadden we alles bij 1 partij gedaan. Maar, de Ikea keuken vonden we het mooiste én qua prijs interessant, apparatuur vinden we de Siemens IQ lijn leuker dan de Ikea lijn, qua blad heeft het blad dat we nu krijgen een levertijd van 3 dagen tegenover 6-8 weken waarmee we nauwelijks duurder uit zijn én het project sneller kunnen afronden. (Fijn voor ons, fijn voor de aannemer.)

Het rendement voor ons zit dus vooral in dat we de keuken krijgen die wij willen én zonder gigantische vertraging klaar zijn dan dat het daadwerkelijk goedkoper was. (Ok, we hebben technisch een jaar vertraging maar dat is omdat de initiële leverancier opeens met een belachelijk bedrag aan kwam waardoor wij op de rem hebben moeten trappen en een ander hebben moeten inhuren.)

• Kapitein Merijn
unezra schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:54:
[...]

Yep. Ze hebben speciaal een 15cm gatenzaag gehaald hoorde ik van de aannemer. :)
Hadden ze niet bij zich. (Ze wisten wel dat dat de bedoeling was.)

Gaten zien er redelijk netjes uit alleen heeft eoa joker dat ding met papiertape vast geplakt ipv alu tape. Dat doen we dus niet. (Wel meer kleine issues mis gegaan dus ze hebben nu een mailtje met restpunten.)

[...]

De grap is dat we het los bestellen niet vanwege het geld doen. Liefst hadden we alles bij 1 partij gedaan. Maar, de Ikea keuken vonden we het mooiste én qua prijs interessant, apparatuur vinden we de Siemens IQ lijn leuker dan de Ikea lijn, qua blad heeft het blad dat we nu krijgen een levertijd van 3 dagen tegenover 6-8 weken waarmee we nauwelijks duurder uit zijn én het project sneller kunnen afronden. (Fijn voor ons, fijn voor de aannemer.)

Het rendement voor ons zit dus vooral in dat we de keuken krijgen die wij willen én zonder gigantische vertraging klaar zijn dan dat het daadwerkelijk goedkoper was. (Ok, we hebben technisch een jaar vertraging maar dat is omdat de initiële leverancier opeens met een belachelijk bedrag aan kwam waardoor wij op de rem hebben moeten trappen en een ander hebben moeten inhuren.)
Je zou misschien nog een paar legplanken kunnen halen zodat ze buis netjes weg kunnen werken.

Het belangrijkste is uiteraard dat jullie er zelf happy mee zijn. Ik denk alleen dat je gewoon de verkeerde keukenzaken bent binnen gelopen. De prijs ligt vermoedelijk niet veel lager dan bij een speciaalzaak en daarmee hadden waarschijnlijk een aantal punten voorkomen kunnen worden. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat het een schitterende keuken word. De weg ernaar toe is alleen niet voor iedereen weggelegd.
Sen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:32:
Ik dacht ga gewoon naar de zelfde zaak als de vorige keer en koop exact de zelfde keuken alleen in een andere opstelling.

Helaas de keuken word niet meer geleverd.

De opstelling wist ik nog niet exact en de vorige keer heb ik toch een andere opstelling genomen dan ik eigenlijk zelf bedacht maar dat blijkt nadien wel beter geweest te zijn.

Nou 3 keuken zaken een opstelling laten maken en ik weet nu precies wat de opstelling moet worden voor mijn ruimte.

Ik weet dat ik fenix keukenkastjes wil hebben en liefst wat hoger dus 78cm plus en een blad van hi-macs met ongeveer 6000 euro aan apparatuur bij 123 apparatuur.

Ik heb bij keukenkastenfabriek de kastjes bij mekaar geklikt en kom dan uit op 4300 euro met het fenix front.

ik heb een offerte aangevraagd voor het blad en kom dan uit op +- 3500 incl plaatsen.

dus kom ik op 14000 euro uit plus 1000 euro aan installeren is 15000.

Nu mag ik van de vrouw het eigenlijk niet allemaal apart kopen dus moet ik naar een keukenwinkel. Ik had bij tulp gezien dat ze fenix hadden en himacs dus ik een offerte laten maken, Apparatuur exact het zelfde blad het zelfde en kastjes indeling het zelfde.

Tulp prijs na eerste korting: 33.300 euro
Heb je ook een afbeelding van de opstelling?
Bij een opstelling met veel zichtzijdes kan ik me voorstellen dat de offerte voor het kastwerk een stuk hoger uitpakt dan bij Keukenkastenfabriek. Er moet namelijk tegen iedere zichtzijde een wand geplaatst worden om dezelfde afwerking te krijgen als de fronten. Fenix materiaal is behoorlijk prijzig dus dat kan de kosten aardig opvoeren.
Ik weet ook niet hoe je aan de montageprijs komt maar € 1000,= is wel erg weinig. € 33000,= is ook wel erg veel trouwens.

[ Voor 33% gewijzigd door Kapitein Merijn op 19-09-2018 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:10:
[...]
Je zou misschien nog een paar legplanken kunnen halen zodat ze buis netjes weg kunnen werken.
Was ook mijn gedachte inderdaad. Dat kan ik zelf nog wel, vast zetten met 2 hoekijzers en klaar. (Zit toch helemaal bovenin dus dat zie ik alleen als ik op een trap ga staan. De keuken is zó hoog, dat ik met mijn 190cm op een keukentrapje moet gaan staan om er goed bij te kunnen. 240cm kasten is echt een aanrader als het past.)
Het belangrijkste is uiteraard dat jullie er zelf happy mee zijn. Ik denk alleen dat je gewoon de verkeerde keukenzaken bent binnen gelopen. De prijs ligt vermoedelijk niet veel lager dan bij een speciaalzaak en daarmee hadden waarschijnlijk een aantal punten voorkomen kunnen worden.
Het suffe is, we hebben praktisch alle grote en kleine keukenzaken in de regio wel gezien toen het met Bruggink zo hard mis liep. Hier via het topic ook flink wat tips gekregen en er was werkelijk niets dat voor ons qua look in de buurt kwam van de Ikea keuken, zelfs niet in een hoger segment.

In the end is een keuken *ook* iets waar je tegenaan kijkt en waarbij de look 'n feel belangrijk is. Misschien dat er punten voorkomen hadden kunnen worden, aan de andere kant hoor je ook van totaal installateurs zo vaak ellende dat het denk ik ook gewoon geluk hebben is. Ik heb niet de illusie dat een tent waarbij alles 2x zo duur was geweest, minder misere had opgeleverd.

Maar, zoals het er nu naar uit ziet lijkt alles redelijk op zijn pootjes terecht te komen en er uiteindelijk een grote dingen mis te gaan. Paar dingen *bijna*, maar bijna is niet helemaal. :) Zoals die stuclaag. Het was een week peentjes zweten (zowel letterlijk als figuurlijk, die keuken ging naar 30 graden toe), qua installatie heeft het geen dag vertraging opgeleverd.

En zo lijkt alles redelijk op tijd af te zijn. Iets uitloop, maar daar zijn we allang overheen. Zeker nu we iedere dag weer nieuwe dingen zien en alles echt vorm begint te krijgen. :) De opbouw is echt een leuke fase. (Plus een heel stuk minder troep en stof.)
Desondanks ben ik ervan overtuigd dat het een schitterende keuken word. De weg ernaar toe is alleen niet voor iedereen weggelegd.
Weggelegd wel maar niet voor iedereen even makkelijk. Yet, ik hoorde nota bene van onze aannemer een nog veel grotere horrorstory. Maat van hem heeft echt een keuken teruggebracht. "Niet goed, haal maar weer weg. Succes." (Verhaal was iets groter en lomper, als je dat hoort dan gaat dit echt van een leien dakje.)

• lovey
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-01-2022
Dag,

Wij hebben net een eerste offerte binnen gekregen en ben wel benieuwd wat jullie er van vinden

Het is een L keuken zonder bovenkastjes
Keukenkastjes van Beckermann (23 sienna supermatte lak)
Lengte 2900 bij 3800.
Aan de lange kant allemaal lades en 1 hoge kast
Aan de korte kant kastjes
Aan beide kanten 1 hoge kast
Hoekkast le mans

kosten alle kasten: 3800,00

Apparatuur
- Koelvries combi Pelgrim PCS4178L (twijfelen of we niet een vrijstaande koelkast willen)
- Pelgrim inductie kookplaat IK2084F
- Pelgrim schouwkap (BSK951RVS) ( twijfelen wat we voor schouwkap willen, iig recirculatie)
- Pelgrim vaatwasser GVW810XL
- Pelgrim combi stoomoven OVS626mat

Totaalprijs apparatuur: 4700,00

Dekton blad 27 mm opgedikt 2500,00 euro

Totaal 11000,00
Aansluiten 1200,00

Wij gaan nog verder kijken, maar weten niet of dit een nette aanbieding is. Het was een kleine zaak en die deed niet aan kortingen en hij gaf aan dat dit een netto prijs is (ik denk dat er nog wel wat af kan)

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Kapitein Merijn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:10:
[...]
Heb je ook een afbeelding van de opstelling?
Bij een opstelling met veel zichtzijdes kan ik me voorstellen dat de offerte voor het kastwerk een stuk hoger uitpakt dan bij Keukenkastenfabriek. Er moet namelijk tegen iedere zichtzijde een wand geplaatst worden om dezelfde afwerking te krijgen als de fronten. Fenix materiaal is behoorlijk prijzig dus dat kan de kosten aardig opvoeren.
Ik weet ook niet hoe je aan de montageprijs komt maar € 1000,= is wel erg weinig. € 33000,= is ook wel erg veel trouwens.
Helaas geen tekening bij de hand maar is een schiereiland van 300 bij 120. 2x 120 1x 60 lades en 3x 100 kastjes (50 deurtje) met een kastenwand in stucwand weggewerkt met 3 hoge en 2 lage kasten.

Blad gaat ook nog naar beneden op de zichtkant zeg maar zodat het 1 geheel lijkt.

de 1000 euro had ik gedaan omdat het blad offerte al installatie bij zat (incl plaat en spoelbak) de vorige keer was het 1500 euro.

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Zijn er naast Nolte nog keukenmerken waar je 900mm kasten hebt? Zodat je maar een klein onderplintje hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sjonson schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:45:
Zijn er naast Nolte nog keukenmerken waar je 900mm kasten hebt? Zodat je maar een klein onderplintje hebt?
Ikea.
Die hebben een 8cm plint, weet alleen niet of ze 90cm onderkasten hebben.

Maar misschien is Ikea niet je ding. :)

(Verder hebben wij ook overal 12cm en meer gezien, 8cm is uitzonderlijk laag. Wel mooi.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:20
Next heeft 875mm kasten. Bij Beda kan het ook. Verder ben ik het nergens anders tegengekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door DaWayne op 19-09-2018 18:28 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:46:
[...]

Maar, terug naar onze eigen keuken hunt:
Vandaag bij van Wanrooij offerte laten maken voor Pronorm keuken (in dit geval gevoerd onder huismerk) met Siemens Studioline apparatuur, Bora basic etc. Totaalplaatje is ruwweg een U-keuken met
- 4 hoge kasten van 60 diep met eikenhouten fronten, greeploos y-line
- 5 * 60 brede kasten onder het raam langs, met 1 x vaatwasser, 1 x spoelbak en 1 x kastruimte (2 x in de 'hoeken' van de u zijn wel te benaderen)
- 3 * 90 cm laden + 1 * 45 kast (waarmee we ook weer in de hoek kunnen)

Apparatuur:
- Siemens studioline iq700 Combi Oven
- Siemens studioline iq700 Combi StoomOven
- 180 hoge koelkast
- 102 hoge vriezer met 4 laden onder 1 van de ovens
- Bora basic met afzuiging
- Quooker Fusion (zwart) met 7l boiler

Composiet blad in totaal ruim 6 meter met veegplint van 8cm

Totaalplaatje kwam rond de 22k uit, in mijn ogen absoluut niet gek, en denk nog ruimte van ca 1,000 euro. Wat de keuken duur maakt is uiteraard netto 9,5k aan apparatuur en dat het gewoon een best wel aardig ruimte keuken is. Of moet hier nog flink wat vanaf kunnen? Viel me op dat Siemens allemaal 35% korting was en vaatwasser ivm actie 50%, Bora ging 20% af, maar Quooker niks. Is dat normaal?

We hebben overigens ook al een offerte van Middelkoop uit culemborg voor nog net iets andere opzet (we hebben onze verbouwplannen iets gewijzigd), waarin we nog geen stoomoven en geen extra kast in de kastenwand hadden (3x60 ipv 4x60) en goedkopere serie Bosch apparaten. Deze kwam ook al op dezelfde prijs uit, dus wil daar nog wel even terug gaan om offerte vergelijkbaar te maken en kijken waar ze dan op uitkomen. Heb van deze 'oude offerte' nog wel 2 plaatjes, de bovenstaande is vrij identiek, maar dan 1 extra kast in de kastenwand (de deur die daar zit komt er niet ;-)):
- Bovenaanzicht
- 3D impressie

Twijfel bij ons met van Wanrooij is dat we toch wel veel negatiefs horen en lezen over hun service. Middelkoop heeft hier in de regio op dat gebied een goede naam. Uiteraard neem ik reviews op meeste reviewsites met een korrel zout, maar zijn er hier mensen met ervaringen met van Wanrooij?
Even klein kickje, ga morgen weer naar Middelkoop om te kijken of ze qua prijs in de buurt kunnen komen van van Wanrooij, maar eigenlijk ook nog steeds op zoek naar ervaringen (@righthand, @dommerick, @Bever!, @KeRsTmAnNeKe jullie nog tevreden?)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 14:00

Bever!

3

Sander schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:27:
[...]

Even klein kickje, ga morgen weer naar Middelkoop om te kijken of ze qua prijs in de buurt kunnen komen van van Wanrooij, maar eigenlijk ook nog steeds op zoek naar ervaringen (@righthand, @dommerick, @Bever!, @KeRsTmAnNeKe jullie nog tevreden?)
Ja prima service ook. Magneetsluiting van een kastje was afgebroken en kosteloos hersteld afgelopen maand. (Ruim na aankoop) gelijk alle kastjes nagelopen en wat aangedraaid. Zou ze aanbevelen.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@unezra Hoewel we in andere topics niet altijd eye-to-eye zien :P volg ik met veel aandacht je posts in dit topic, niet in de laatste plaats omdat ik soortgelijke plannen heb. Ik ben toch wel heel benieuwd naar hoe e.e.a. nu uitpakt... Ga je nog foto's posten van het proces of het eindresultaat? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie_ op 20-09-2018 08:45 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• unezra

unezra

Harrie_ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:44:
@unezra Hoewel we in andere topics niet altijd eye-to-eye zien :P volg ik met veel aandacht je posts in dit topic, niet in de laatste plaats omdat ik soortgelijke plannen heb. Ik ben toch wel heel benieuwd naar hoe e.e.a. nu uitpakt... Ga je nog foto's posten van het proces of het eindresultaat? :)
:) Dat is leuk om te horen!
Dank je wel!

Uiteraard ga ik foto's posten van het eindresultaat. Ik maak iedere dag foto's van wat er gedaan is en kan zo het hele proces volgen vanaf het moment dat ik de eerste koevoet in het plafond van de badkamer duwde.

Je mag altijd een PM sturen als je nog vragen hebt waarvan je het topic niet de juiste plek vind.

• Sen

Sen

<-->

[...]

Ik zat naar je oorspronkelijke post te kijken en 1 ding viel me op. Wat bedoel je met 9500 euro netto aan apparatuur?

In mijn zoekopdracht van siemens apparatuur kom ik tot de conclusie dat de internetprijzen al 50 tot 55% lager zijn dan de advies verkoopprijzen. De internet jongens verdienen ook nog dus ik denk dat de netto prijs iets van 40% is van de Bruto advies verkoopprijs voor de keuken winkels.

vb product: CM633GBS1
advies verkoopprijs: 1599
laagste inet prijs: 758 incl (plus gratis verzending)
mijn inkoopprijs: 544 ex (toevallig kan ik de prijzen zien)

De quooker is het model wat ik wil online voor 950 te vinden en de advies verkoopprijs is: 1195 is toch 20%

Ik zou exact uitzoeken hoeveel de apparatuur is bij een internetwinkel (die maken ook winst) en het zelfde doen met je blad en je kastjes.

En als je dat bedrag weet kan je bedenken wat jij het waard vind dat 1 leverancier alles doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Sen op 20-09-2018 09:37 ]

• Sander
  • Niet online
Sen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:23:
[...]

Ik zat naar je oorspronkelijke post te kijken en 1 ding viel me op. Wat bedoel je met 9500 euro netto aan apparatuur?

In mijn zoekopdracht van siemens apparatuur kom ik tot de conclusie dat de internetprijzen al 50 tot 55% lager zijn dan de advies verkoopprijzen. De internet jongens verdienen ook nog dus ik denk dat de netto prijs iets van 40% is van de Bruto advies verkoopprijs voor de keuken winkels.

De quooker is het model wat ik wil online voor 950 te vinden en de advies verkoopprijs is: 1195 is toch 20%

Ik zou exact uitzoeken hoeveel de apparatuur is bij een internetwinkel (die maken ook winst) en het zelfde doen met je blad en je kastjes.

En als je dat bedrag weet kan je bedenken wat jij het waard vind dat 1 leverancier alles doet.
De 9500 netto is na korting op verschillende apparaten en inclusief alle aansluit-materialen etc (bijv Bora komt er rustig nog paar 100 aan aansluitpakket bij).

De Quooker (Quooker Combi+ Black Square) die ik wil heb ik online nog niet goedkoper gevonden, zijn alleen goedkoper te vinden als je een ander (kleiner) reservoir neemt. Siemens apparatuur was overal 35% vanaf + vaatwasser voor de helft. Vergelijking met online prijzen zie ik her en der 100,-/150,- verschil dus in totaal max 1000 , en dan is idd de afweging tussen 1 leverancier of meerdere. Ga denk ik wel even online offerte opvragen voor het hele lijstje apparaten om op die manier een goede vergelijking te kunnen maken en evt de apparaten in de onderhandeling te kunnen gebruiken.

Voor het blad is ook wel een goede, al hebben we hier wel bewuste keuze gemaakt voor bepaalde leverancier en lijn omdat we een vrij grote lengte nodig hebben (ca 330cm) en geen extra naad willen. Dus moet even kijken of dat dan bij anderen ook zo te doen is.

In z'n algemeenheid vind ik het geen gekke offerte hebben voor een relatief grote keuken (totaal 6m lage kasten, 2,40m hoge kasten) en met name met de luxe erin van grote koelkast, aparte grote vriezer, combioven + combi-stoom oven, quooker+boiler, Bora denk ik dat het geen heel gek totaalplaatje is. Zit me alleen af te vragen waar evt nog wat speling zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14
Rotpunkt heeft kasten van 91cm met een plint van minimaal 5cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:22:
[...]

Ikea.
Die hebben een 8cm plint, weet alleen niet of ze 90cm onderkasten hebben.

Maar misschien is Ikea niet je ding. :)

(Verder hebben wij ook overal 12cm en meer gezien, 8cm is uitzonderlijk laag. Wel mooi.)
Ikea is 80.
Next inderdaad 87,5
Nolte is 90.
Dacht dat ballerina ook wat hoger levert.

En anders zijn er nog wat maatwerk leveranciers natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-09-2018 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:51

Wailing_Banshee

You're Next

Harrie_ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:44:
@unezra
Hetzelfde hier! Nu zijn wij (gelukkig) al een paar jaar klaar met de grote verbouwing van onze keuken, maar ik ben nog steeds nieuwsgierig hoe anderen het aanpakken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:22:
[...]

@unezra
Hetzelfde hier! Nu zijn wij (gelukkig) al een paar jaar klaar met de grote verbouwing van onze keuken, maar ik ben nog steeds nieuwsgierig hoe anderen het aanpakken.
Yep en het leuke vind ik dat er dan altijd tips kunnen worden uitgewisseld van mensen die het traject al hebben gehad, er midden in zitten of er aan moeten beginnen. Ieder heeft zijn eigen tips en ervaringen en dat is *extreem* nuttig.

Vind het leuk om met jou, @Harrie_ en alle anderen daarover van gedachten te wisselen. We hoeven het niet altijd eens te zijn om toch prima en zinvolle, leuke discussies te hebben. :)

Sidenote: As we speak word de apparatuur geplaatst. Het word MOOI!
Monteur is *erg* zorgvuldig, heeft oog voor afwerking. (Er ontbraken bijvoorbeeld zwarte afdekplaatjes voor de oven/combi en hij overlegt daar echt *meteen* over met mij. Extra kosten betaal ik gewoon aan hem, daarna ga ik wel met Bemmel & Kroon in gesprek over dat ze dat hadden moeten aangeven maar dat is niet het probleem van die jongen. Hij moet gewoon zijn werk kunnen doen, eventuele discussie over extra kosten voer ik met Bemmel.) Mocht dat allemaal niet lukken, het gaat alles bij elkaar dacht ik om rond de €150 extra kosten. Dat is te overzien. Loodgieter heeft vanochtend meteen al 1 probleem opgelost: Stopkraantjes voor de spoelbak en een aparte kraan voor de vaatwasser. Zat er in 15 minuten op. Echt, onze loodgieter (en onze aannemer ook) zijn goud waard.

Morgen komt RIS montage langs voor de ~12 montagefoutjes om te overleggen, te fixen, etc. Ook dat zal wel goed komen, gok zo dat ze geen ruzie willen met Ikea. :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

unezra schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:42:
[...]

Yep en het leuke vind ik dat er dan altijd tips kunnen worden uitgewisseld van mensen die het traject al hebben gehad, er midden in zitten of er aan moeten beginnen. Ieder heeft zijn eigen tips en ervaringen en dat is *extreem* nuttig.
Elke keer als ik die verhalen van jou lees, heb ik zoiets van: wat was het bij ons makkelijk! Keuken gekocht, keuken gesloopt, aansluitingen verplaatst, keuken geplaatst. Enige wat bij ons "fout" is gegaan is dat ze een extra kastje hebben geleverd en de keuze van onze prullenbak (in het gootsteen kastje) niet samenkon met een lade + quooker (dat is de enige "deur" die we in de keuken hebben, de rest zijn lades). Dus die deur is later geleverd. En dat extra kastje staat nu in de bijkeuken :D

Oh, en het fornuis had standaard geen perilex stekker (was ook niet persé nodig, maar wij hebben hem wel op 3-fase aangesloten) en de aansluiter had die ook niet even bij zich, dus die is de volgende dag aangesloten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• unezra

unezra

Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:54:
[...]
Elke keer als ik die verhalen van jou lees, heb ik zoiets van: wat was het bij ons makkelijk! Keuken gekocht, keuken gesloopt, aansluitingen verplaatst, keuken geplaatst. Enige wat bij ons "fout" is gegaan is dat ze een extra kastje hebben geleverd en de keuze van onze prullenbak (in het gootsteen kastje) niet samenkon met een lade + quooker (dat is de enige "deur" die we in de keuken hebben, de rest zijn lades). Dus die deur is later geleverd. En dat extra kastje staat nu in de bijkeuken :D
Da's een voordeel van alles bij 1 partij onder brengen ja. Bruggink had dat kunnen doen. Maar tegen *ruim* 1.5x het bedrag dat we nu betalen. Dan maar iets meer regelwerk en kopzorgen. Als Bruggink binnen budget was gebleven hadden zij de opdracht gekregen. Konden ze niet. Dan maar zo.

Er zijn alleen niet heel veel partijen die echt *alles* kunnen doen. Zo'n verbouwing als wij nu mee bezig zijn, doet niet iedere keukenboer of badkamerboer. Dat voordeel hebben wij wél, de aannemer is er 1 en die doet *alles* behalve het plaatsen van de keuken en de apparatuur. Verder loopt in principe alles via hem. Ok, op het schilderwerk na. :) Dat doen we deels zelf, deels via een lokale schilder. (Die komt vanmdiddag langs. voor onze aannemer is dat geen interessante klus voor er bij, voor de schilder wel. Als hij het goed doet mag 'ie tussen nu en een paar jaar de hele buitenboel doen en word het onze vaste schilder. Nu mag 'ie sowieso een deel en mogelijk het plafond van de badkamer.)
Oh, en het fornuis had standaard geen perilex stekker (was ook niet persé nodig, maar wij hebben hem wel op 3-fase aangesloten) en de aansluiter had die ook niet even bij zich, dus die is de volgende dag aangesloten.
Dat was net ook een kleine verrassing ja. :) Ik dacht dat er een perilex stekker bij de plaat zou zitten. Niet. Prima, monteur heeft 'm bij zich, rekent er €15,- voor en morgen bel ik Bemmel wel dat ik dat soort kosten *tevoren* wil weten dus dat ze een oplossing mogen bedenken.

Minor issues. Zo'n stekker van €15,- is vervelend, maar op het geheel is het helemaal niets en door NU €15,- daar voor neer te tellen, heb ik morgen een volledig werkende keuken. :) (Zoals gezegd, die monteur doet gewoon zijn werk. Daar reken ik dus ook netjes bij af, het gezeur over geld doe ik wel bij de leverancier van de apparatuur. Hun installatiepartner moet ik daar niet mee lastig vallen.)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

unezra schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:03:
[...]
Da's een voordeel van alles bij 1 partij onder brengen ja. Bruggink had dat kunnen doen. Maar tegen *ruim* 1.5x het bedrag dat we nu betalen. Dan maar iets meer regelwerk en kopzorgen. Als Bruggink binnen budget was gebleven hadden zij de opdracht gekregen. Konden ze niet. Dan maar zo.
Zeker niet 1 partij! De keukenboer heeft alleen de keuken geplaatst, de rest is door onze lokale aannemer gedaan (inclusief aansluiten).

Maar ons tijdpad was wat ruimer (vanwege de ruimte die wij hadden).

4 juni is de riolering buiten aangepakt (keuken is verplaatst, dus de afvoer moest ook verplaatst worden en we hebben gelijk de hele riolering buiten eens fatsoenlijk gemaakt).
4 juli zijn we (we = wijzelf en aannemer) begonnen met het voorbereidingen voor de nieuwe keuken (moest een raam weg, nieuwe leidingen, etc).
7 augustus hebben we de oude keuken verwijderd
13 september ben ik begonnen met schilderen
29 september is de keuken geleverd
30 september geplaatst (en 1 oktober is alles aangesloten)
eind oktober is ergens het laatste deurtje geleverd.
1 december is de betonlook aangebracht.

Dus vanaf 7 augustus t/m 30 september hebben we zonder keuken geleefd, met alleen een magnetron in de bijkeuken :D

Op 5 december was de keuken helemaal klaar.

Nu hebben wij alleen de afwasmachine als inbouw. Fornuis, magnetron en koelkast zijn los.

* Wailing_Banshee is blij dat ze heel veel foto's heeft gemaakt!

• unezra

unezra

Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:29:
[...]

Zeker niet 1 partij! De keukenboer heeft alleen de keuken geplaatst, de rest is door onze lokale aannemer gedaan (inclusief aansluiten).

Maar ons tijdpad was wat ruimer (vanwege de ruimte die wij hadden).

4 juni is de riolering buiten aangepakt (keuken is verplaatst, dus de afvoer moest ook verplaatst worden en we hebben gelijk de hele riolering buiten eens fatsoenlijk gemaakt).
4 juli zijn we (we = wijzelf en aannemer) begonnen met het voorbereidingen voor de nieuwe keuken (moest een raam weg, nieuwe leidingen, etc).
7 augustus hebben we de oude keuken verwijderd
13 september ben ik begonnen met schilderen
29 september is de keuken geleverd
30 september geplaatst (en 1 oktober is alles aangesloten)
eind oktober is ergens het laatste deurtje geleverd.
1 december is de betonlook aangebracht.

Dus vanaf 7 augustus t/m 30 september hebben we zonder keuken geleefd, met alleen een magnetron in de bijkeuken :D

Op 5 december was de keuken helemaal klaar.

Nu hebben wij alleen de afwasmachine als inbouw. Fornuis, magnetron en koelkast zijn los.

* Wailing_Banshee is blij dat ze heel veel foto's heeft gemaakt!
Ah, juist. Ja, bij ons kan de aannemer de keuken niet plaatsen dus dat is een extra partij.
Plus dat *al* het voorbereidend werk pas kon nadat ik de keuken had verwijderd.

Aannemer werkt weer met 3 subcontractors, een schilder, een stucadoor en een electricien. Die stuurt hij aan maar ik heb overdag wel zelf contact met ze. (Houd de lijn kort, is voor iedereen efficiënter.)

We zitten wel korter zonder keuken dan jullie, laatste week augustus heb ik 'm verwijderd en fin, morgen is 'ie af. :) (Op het tegelwerk na maar dat is niet van invloed op het gebruik. Hooguit dat ik maar 1 van de 6 stopcontacten op het aanrechtblad heb. Niets waar een verdeeldoos geen prima tijdelijke oplossing voor is.)

Ik heb ook echt -tig foto's gemaakt en hou mijn schoonvader (en via mijn schoonvader, mijn schoonmoeder) iedere dag op de hoogte. Hij woont een uur rijden hier vandaan en wil héél graag alles zien. :) Lang leve 4G zeg maar. De man krijgt soms 30 foto's op 1 avond. Ik maak altijd aan het eind even een rondje als iedereen weg is. (En soms tussendoor even een shot als ze bezig zijn en even buiten beeld.)

Magnetron hadden wij niet meer, we hebben een €45,- Ikea inducieplaat gekocht. Doet het ook prima. Simpel ding, kan aan en uit (stand 1 is gewoon vaker uit dan aan, stand 9 is voluit aan) maar het werkt. Verder veel brood, thuisbezorgd, etc.

Hoe dan ook, vanavond nog 1x met de hand afwassen (of ff een tie-rapje), morgen voor het eerst de vaatwasser aan. :) Vanavond de oven en magnetron inbranden en de koelkast aan. Morgen de kookplaat. YAY! (Hij ligt al klaar, word getest, etc. Morgen alleen even de perilex er in en op het blad leggen.)

• My-life
MikeyMan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:16:
[...]

Dat zou voor mij nieuw zijn dan.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 09:09

NDF82

Doomed Space Marine

Wat is een goede werkblad hoogte voor iemand van 1.70 en 1.80? na wat proberen denken we aan 95 cm. Maar wat zou het moeten zijn volgens de regels der ergonomie? Zijn hier tabelletjes voor?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Sander
  • Niet online
NDF82 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:35:
Wat is een goede werkblad hoogte voor iemand van 1.70 en 1.80? na wat proberen denken we aan 95 cm. Maar wat zou het moeten zijn volgens de regels der ergonomie? Zijn hier tabelletjes voor?
Gewoon proberen in keukenzaken. Meeste zaken hebben een testopstelling met verschillende hoogtes, en demo keukens in verschillende hoogtes, makkelijkste manier voor beide om te testen wat fijn is.

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 13:29

dommerick

is domm

[...]

Ik ben zelf nog steeds tevreden over de service van Van Wanrooij. De aftercare bij het plaatsen was uitstekend, maar ook het materiaal houd zich 3 jaar na data nog steeds goed.

Heeft geen signature.

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 16:12
My-life schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:23:
[...]

Dat zou voor mij nieuw zijn dan.
Ballerina levert een corpus van 78cm (raster 13).

• Sjonson
MikeyMan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:16:
[...]

Ikea is 80.
Next inderdaad 87,5
Nolte is 90.

En anders zijn er nog wat maatwerk leveranciers natuurlijk :)
thanks iedereen. We waren bij Nolte geweest maar de prijs was te afwijkend van het budget;
  • 7m aanrechtblad(keramisch omdat alle ander opties zwart glanzend was en de kunstofblad werd afgeraden door de verkoper ivm vlekken en het uit het assortiment ging
  • 2 kastdelen van 60cm breed van 210 hoog
  • 7 meter aan 90cm hoge kasten inclusief 1 hoek met een uitrekplank
  • Siemens inductionair
  • Siemens studioline IQ700 Compact Bakoven
  • Siemens studioline IQ700 Stoombakoven
  • Siemens 102cm koelkast Hyperfresh
  • Siemens 102cm vriezer
  • Siemens 44db vaatwasser
  • Qoouker Combi Ronde RVS
Prijs totaal 25k

Breakdown;
+/- 10k aan kast materiaal
+/- 5.5k aan blad
+/- 8k aan apparatuur
+/- 1.5k aan montage

De prijs kon wel naar beneden volgens de verkoper door het keramische blad om te zetten naar kunstof.(het zelfde blad wat eerder afkraakte).

De prijzen die ik hier boven noem was de prijzen die ik af kon lezen van het scherm waarin de verkoper alle onderdelen zetten(het teken programma).

Zitten 5k boven wat ik wil betalen voor de keuken met het keramische blad. Is mijn verwachting onrealistisch???

Is het dus waard om ergens anders te kijken die ook 90cm hoge kasten leveren?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjonson schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:00:
[...]

thanks iedereen. We waren bij Nolte geweest maar de prijs was te afwijkend van het budget;
  • 7m aanrechtblad(keramisch omdat alle ander opties zwart glanzend was en de kunstofblad werd afgeraden door de verkoper ivm vlekken en het uit het assortiment ging
  • Siemens inductionair
  • Siemens 102cm vriezer
Prijs totaal 25k

Breakdown;
+/- 5.5k aan blad
+/- 8k aan apparatuur
+/- 1.5k aan montage

De prijs kon wel naar beneden volgens de verkoper door het keramische blad om te zetten naar kunstof.(het zelfde blad wat eerder afkraakte).

De prijzen die ik hier boven noem was de prijzen die ik af kon lezen van het scherm waarin de verkoper alle onderdelen zetten(het teken programma).

Zitten 5k boven wat ik wil betalen voor de keuken met het keramische blad. Is mijn verwachting onrealistisch???

Die nolte moet m.i. goedkoper kunnen.
Voor zover ik heb kunnen uitvinden het goedkoopste merk met degelijke hoogtes ook.
Bij de meeste merken kom je automatisch in het duurdere spul terecht als je hogere korpus wilt hebben.

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 22:10
Goedeavond mede tweakers,
Ik ga binnenkort verhuizen en hier moet een u keuken inkomen.
Nu hebben we 2 ramen en dus maar 1 kant plek voor hoge kasten. De indeling die we nu hebben gemaakt is dat we voor 1 raam een inductiekookplaat met ingebouwde afzuigkap nemen en de oven in een hoge kast. Nu zijn we bij keuken kampioen en bij brugman geweest maar beide niet echt een lekker gevoel en niet hetgeen wat we zochten. Echter zondag ook bij reddy keukens geweest en dit voelde erg goed. en na alles gelezen in dit topic voelt het ook wel goed. Vandaag teruggeweest en een prijs gekregen van 12.500 ex koelkast. Nu heb ik een offerte gekregen en lees in dit topic dat je dan nog langs bijvoorbeeld aswa kan gaan. Maar lever je dan gewoon de offerte in en zeg je wat kunnen jullie hier mee, of het daar weer helemaal opnieuw laten maken en niet zeggen dat je bij reddy geweest bent? Ben benieuwd naar de meningen.

• Sander
  • Niet online
Sjonson schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:00:
[...]

• Siemens inductionair
  • Siemens 102cm vriezer
Prijs totaal 25k

Breakdown;
+/- 5.5k aan blad
+/- 8k aan apparatuur
+/- 1.5k aan montage

Bekijk even mijn eerdere post, wij hebben vergelijkbare apparaten(met grotere koelkast en dure zwarte Quooker), ongeveer evenveel blad (wel composiet) en meer kasten voor 22k, dat was de netto prijs en daar zit nog wel wat ruimte in...

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanaf eind maart 2019 krijgen we de sleutels van onze nieuwe woning. Deze is van 1997 en dus zit er een heerlijke vanille-gele keuken met net zo'n gele tegelwand en een mdf zwart werkblad in. Oftewel die gaat er uit.
Nou heb ik in mijn wooncarriere al 2 keer een keuken gekocht. 1 keer bij Bruynzeel (opgeleukte Atlas) en onze huidige keuken bij Tulp. Over die laatste ben ik qua kwaliteit niet tevreden. 10 jaar met een jong gezin vergt wat van een keuken en de Tulp keuken komt daar niet geheel ongeschonden uit.

Voor onze nieuwe keuken ben ik dus eigenlijk op zoek naar een keuken die bij wijze van spreken gemaakt is voor de eeuwigheid. Degelijkheid is erg belangrijk voor ons. Onze eerste gedachten gaan uit naar een hoogglans witte greeploze keuken. Die kan je natuurlijk overal krijgen, maar welke merken/leveranciers (bij voorkeur regio Rotterdam) zijn nou nog echt degelijk voor een beetje normale prijs? Zijn dat nou de topmerken of juist niet?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Ik krijg nu wat offerten binnen voor het verlagen van het plafond boven het kookeiland en inbouw van een kastenwand tussen de 2 tot wel 5k... Onderschat ik nu deze werkzaamheden of zijn deze prijzen gewoon absurd? Voor het beeld ik laat het nog stucen en schilderen door iemand anders. Hoor graag jullie ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
@PaT
Eerste tip; ga dus niet langs een DMG winkel. Tulp is een winkel die bij DMG hoort en leveren minder goede kwaliteit tegen absurde prijzen (kijk maar wat posts terug daar iemand een offerte kreeg van maar liefst 33k voor een keuken die dat totaal niet waard is). Dat de kwaliteit teleurstellend is blijkt ook wel uit jouw ervaring. Ondanks dat sommige hier in dit topic vinden dat het prima kwaliteit is bevestigd dit toch wel dat mijn gevoel juist was. Doe jezelf dus een plezier en ga niet voor merken die de DMG (ook) levert.

@Xtince
Als het netjes wordt gedaan dan hoef je het niet meer te stucen. Het kan gewoon met gipsplaat (eventueel met OSB plaat erachter voor extra stevigheid) waarbij je de naden/schroefgaten netjes kunt vullen/afwerken met gipsplaatvuller en stucgaas. Daarna netjes glad schuren en eventueel nogmaals vullen/schuren. Voorstrijk erop voor een gelijkmatige zuiging en afsauzen maar. Zo strak als een aal.

Ik ga hetzelfde als jou zelf doen. Mocht je zelf handig zijn, er staan genoeg instructie video's op YouTube en dit spaart je al snel 2k uit dus. Aan materialen ben je denk nog geen € 200 kwijt, het zit hem vooral in de arbeidsuren. Al verwacht ik dat een prof dit binnen een dagje gefixt heeft, dus ja het zijn wel absurde bedragen, maar het gaat goed in de bouw he, dus ze kunnen het vragen ;). Bovenstaande is in ieder geval zoals ik het ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

unezra schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:03:
[...]

Er zijn alleen niet heel veel partijen die echt *alles* kunnen doen. Zo'n verbouwing als wij nu mee bezig zijn, doet niet iedere keukenboer of badkamerboer. Dat voordeel hebben wij wél, de aannemer is er 1 en die doet *alles* behalve het plaatsen van de keuken en de apparatuur. Verder loopt in principe alles via hem. Ok, op het schilderwerk na. :) Dat doen we deels zelf, deels via een lokale schilder. (Die komt vanmdiddag langs. voor onze aannemer is dat geen interessante klus voor er bij, voor de schilder wel. Als hij het goed doet mag 'ie tussen nu en een paar jaar de hele buitenboel doen en word het onze vaste schilder. Nu mag 'ie sowieso een deel en mogelijk het plafond van de badkamer.)

[...]

Dat was net ook een kleine verrassing ja. :) Ik dacht dat er een perilex stekker bij de plaat zou zitten. Niet. Prima, monteur heeft 'm bij zich, rekent er €15,- voor en morgen bel ik Bemmel wel dat ik dat soort kosten *tevoren* wil weten dus dat ze een oplossing mogen bedenken.

Minor issues. Zo'n stekker van €15,- is vervelend, maar op het geheel is het helemaal niets en door NU €15,- daar voor neer te tellen, heb ik morgen een volledig werkende keuken. :) (Zoals gezegd, die monteur doet gewoon zijn werk. Daar reken ik dus ook netjes bij af, het gezeur over geld doe ik wel bij de leverancier van de apparatuur. Hun installatiepartner moet ik daar niet mee lastig vallen.)
Perilex zit _nooit_ aan de kookplaat omdat het afhankelijk van je huisaansluiting is hoe je dat ding moet aansluiten (2x16A 1 fase kookgroep of krachtgroep). De fabrikant schrijft ook _altijd_ voor dat een monteur het ding aansluit. Had je imho kunnen weten, echter als men het inclusief installatie verkocht had men het inderdaad moeten speciferen, geloof dat een Coolblue dat wel doet in z'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

GoldenSample schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:04:
[...]
Perilex zit _nooit_ aan de kookplaat omdat het afhankelijk van je huisaansluiting is hoe je dat ding moet aansluiten (2x16A 1 fase kookgroep of krachtgroep). De fabrikant schrijft ook _altijd_ voor dat een monteur het ding aansluit. Had je imho kunnen weten, echter als men het inclusief installatie verkocht had men het inderdaad moeten speciferen, geloof dat een Coolblue dat wel doet in z'n geval.
Ik had inderdaad in de handleiding gevonden dat je 'm specifiek op je huisaansluiting moet configureren en dat door een monteur moet laten doen. Vind ik zelf ook verstandig, ik heb d'r verder geen ervaring mee. Monteur meet de aansluiting zelf ook door voordat 'ie de perilex configureert en er in prikt. (En uiteraard heeft 'ie van mij gehoord hoe de perilex is geconfigureerd en was de perilex gelabeld.)

Vanmiddag hoef ik alleen de plaat nog in het blad te leggen en de stekker aan te sluiten. :)

Kosten zijn het probleem ook niet echt, vind het alleen vervelend dat dat niet tevoren is gecommuniceerd. Je betaald aansluitkosten. Dan verwacht ik eigenlijk dat zeker in geval van een kookplaat, de perilex stekker er gewoon bij zit en je die niet zelf hoeft aan te leveren.

Maar goed, maar eens zien of we daar nog een mailtje aan wijden of het laten. Alles bij elkaar is het nog geen €100 aan bijkomende kosten. Bijna de moeite niet om daar over te zeuren.

BTW weet iemand toevallig waar ze zwarte metalen afdekstrips verkopen? We hebben strips voor onder de apparatuur, maar boven de combi zit nog een klein randje. Stripje kast is daar niet mooi, dus eigenlijk willen we daar een zwart glanzend metalen strip die we d'r tegenaan kunnen plakken met een drupje lijm of een stukje dubbelzijdig plakband. Monteur had wel die onderplaatjes, maar helaas geen losse strip voor d'r boven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GoldenSample schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:04:
[...]

Wij hebben het met onze aannemer besproken wat we zouden doen met ons fornuis (gas, 2 ovens en een gril) en die raadde aan om het op 3-fase aan te sluiten (was niet noodzakelijk, zit nog binnen de grenzen van 1 fase, maar net, maar omdat we toch al 3-fase hadden, en er toch een kabel getrokken moest worden, gaf hij aan dat we net zo goed gelijk 3-fase konden aansluiten, dat zijn electricien toen even die stekker was vergeten was een oeps :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@unezra Dat verhaal met die strips snap ik niet. Je keuken moet toch gewoon passen bij je apparatuur en vice versa? Hoe kun je dan overal stripjes nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:05:
@unezra Dat verhaal met die strips snap ik niet. Je keuken moet toch gewoon passen bij je apparatuur en vice versa? Hoe kun je dan overal stripjes nodig hebben?
Aan de onderkant van de oven en magnetron schijnt het sowieso normaal te zijn, om te voorkomen dat je een randje wit én de pootjes ziet. Alleen aan de bovenkant hebben we iets van 2cm over. Daar moet een stripje tussen voor het mooi. (Het is nu perfect functioneel maar het is mooier om daar even een metalen strip tussen te zetten.)

Geen idee hoe dat normaliter is, da's een detail waar ik echt nooit specifiek naar heb gekeken en pas op valt als het er niet is. (Die zwarte strips vallen helemaal niet op, een witte streep plank wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan nog had dat gewoon netjes moeten passen toch :?

Ik zou dat niet accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeyMan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:32:
Dan nog had dat gewoon netjes moeten passen toch :?

Ik zou dat niet accepteren...
Het past toch ook?

Er mist alleen een afdekstrip aan de bovenkant en ja, dat ga ik zeker ook even bij de leverancier vragen of zij zo'n ding kunnen leveren. (De onderste strip word nageleverd. Plaatsen is letterlijk 5 minuten werk, daar ga ik ze niet voor langs laten komen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:39:
[...]

Het past toch ook?

Er mist alleen een afdekstrip aan de bovenkant en ja, dat ga ik zeker ook even bij de leverancier vragen of zij zo'n ding kunnen leveren. (De onderste strip word nageleverd. Plaatsen is letterlijk 5 minuten werk, daar ga ik ze niet voor langs laten komen.)
Het is wat je passen noemt...
Misschien begrijp ik het issue niet, maar je kasten horen toch aan te sluiten op de apparatuur? Heb je een foto?

Even een willekeurig plaatje gezonden. We hebben het over de bovenkant zoals hier? Dat moet netjes passen:

Afbeeldingslocatie: https://www.keukenenbadalmelo.nl/fileupload/1111112.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2018 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat zal een nadeel van IKEA zijn? Normaal past je materiaal perfect in elkaar. Daar wordt rekening mee gehouden bij de tekeningen. Ik heb hier gewoon in het materiaal van de keuken afdekking boven en onder m'n oven, zodat het 1 geheel lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:39:
[...]

Het past toch ook?

Boven een oven hoor je geen gat van 2cm te hebben, hoogstens 2mm. Dat is niet goed gegaan. Er onder kan wel, dat heeft te maken met de draai die de deur moet maken, wil je daar ook strak, dan is oa een oven van Neff een oplossing met die deur die naar binnen gaat.

Ik zou dus voor die bovennaad echt nog even contact zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
dommerick schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:55:
[...]

Ik ben zelf nog steeds tevreden over de service van Van Wanrooij. De aftercare bij het plaatsen was uitstekend, maar ook het materiaal houd zich 3 jaar na data nog steeds goed.
Bever! schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:37:
[...]

Ja prima service ook. Magneetsluiting van een kastje was afgebroken en kosteloos hersteld afgelopen maand. (Ruim na aankoop) gelijk alle kastjes nagelopen en wat aangedraaid. Zou ze aanbevelen.
Thanks both!! Is inmiddels natuurlijk bekend dat online klagers meer aandacht opeisen dan mensen die tevreden zijn, maar altijd fijn om dat even te bevestigen.
[...]

Toch idd maar even offerte opgevraagd online voor alle apparatuur (ex de Bora plaat) en kom dan ruim 1300,- goedkoper uit dan huidige offerte. Dat is mooi stukje speelruimte om eens met elkaar over in overleg te gaan bij volgende afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

sanvv78 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:42:
[...]

Boven een oven hoor je geen gat van 2cm te hebben, hoogstens 2mm. Dat is niet goed gegaan. Er onder kan wel, dat heeft te maken met de draai die de deur moet maken, wil je daar ook strak, dan is oa een oven van Neff een oplossing met die deur die naar binnen gaat.

Ik zou dus voor die bovennaad echt nog even contact zoeken.
We weten inmiddels de officiële oorzaak en oplossing. :)
(Ikea monteur is hier nu om wat montage fouten / beschadigingen te inventariseren en herstellen.)

Boven word normaliter door Ikea idd een passtrip gezaagd en die strip ligt ook klaar, alleen konden ze die niet op maat zagen omdat ze niet wisten hoe hoog 'ie precies moest zijn.

Kortom, neither to blame en het gevolg van 2 partijen. (Ikea voor de kasten én Bemmel voor de apparatuur.)

We gaan nadenken wat we mooier vinden, passtrook van het keuken materiaal of een metalen strip. Mogelijk de combi nog iets lager (als dat kan) en een iets hogere passtrip. Passtrip ligt ook gewoon klaar, inclusief afwerkstrip. Hoef ik 'm alleen met een drup lijm op de kast te plakken. (Dat zou de Ikea monteur nu kunnen doen, maar omdat we nog niet weten wat we mooier vinden doen we dat niet. Dan zaag ik zelf die strip wel of vraag ik mijn aannemer dat even te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:56:
[...]

We weten inmiddels de officiële oorzaak en oplossing. :)
(Ikea monteur is hier nu om wat montage fouten / beschadigingen te inventariseren en herstellen.)

Boven word normaliter door Ikea idd een passtrip gezaagd en die strip ligt ook klaar, alleen konden ze die niet op maat zagen omdat ze niet wisten hoe hoog 'ie precies moest zijn.

Kortom, neither to blame en het gevolg van 2 partijen. (Ikea voor de kasten én Bemmel voor de apparatuur.)

We gaan nadenken wat we mooier vinden, passtrook van het keuken materiaal of een metalen strip. Mogelijk de combi nog iets lager (als dat kan) en een iets hogere passtrip. Passtrip ligt ook gewoon klaar, inclusief afwerkstrip. Hoef ik 'm alleen met een drup lijm op de kast te plakken. (Dat zou de Ikea monteur nu kunnen doen, maar omdat we nog niet weten wat we mooier vinden doen we dat niet. Dan zaag ik zelf die strip wel of vraag ik mijn aannemer dat even te doen.)
Ik zou snel het passtuk laten monteren van Ikea. Een strip van Siemens ga je namelijk niet vinden.
Overigens vind ik dit niet iets wat je op Bemmel af kan schuiven, zij gaan er natuurlijk vanuit dat de nismaten aangepast worden op de bestelde apparatuur. Dit geld overigens ook voor de kabel en stekker van de kookplaat, deze worden nooit meegeleverd met een inductie kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:19:
[...]
Ik zou snel het passtuk laten monteren van Ikea. Een strip van Siemens ga je namelijk niet vinden.
Overigens vind ik dit niet iets wat je op Bemmel af kan schuiven, zij gaan er natuurlijk vanuit dat de nismaten aangepast worden op de bestelde apparatuur. Dit geld overigens ook voor de kabel en stekker van de kookplaat, deze worden nooit meegeleverd met een inductie kookplaat.
Qua passtrip ben ik het met je eens. Dat is niet Ikea's én niet Bemmels schuld. Dat is gewoon het gevolg van 2 leveranciers. Ikea moet toch nog een keer terug komen voor een paar beschadigde kastdeurtjes en een missende, best kans dat ik ze dan vraag ff de zaag in de strip te zetten en die te monteren. Dat is 10 minuten werk voor ze en dan zijn ze er toch.

Wat betreft die perilex stekker. Dat is wel Bemmel's schuld. Hadden ze moeten zeggen. Ik ben geen witgoed of keukenspecialist dus ik ga er vanuit dat er een snoer en perilex stekker bij een kookplaat zit en ik daar niet voor bij hoef te betalen. Als niet-specialist hoef ik dat niet te weten. Het is ook echt het enige apparaat waarbij dat blijkbaar niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:22:
[...]

Qua passtrip ben ik het met je eens. Dat is niet Ikea's én niet Bemmels schuld. Dat is gewoon het gevolg van 2 leveranciers. Ikea moet toch nog een keer terug komen voor een paar beschadigde kastdeurtjes en een missende, best kans dat ik ze dan vraag ff de zaag in de strip te zetten en die te monteren. Dat is 10 minuten werk voor ze en dan zijn ze er toch.

Wat betreft die perilex stekker. Dat is wel Bemmel's schuld. Hadden ze moeten zeggen. Ik ben geen witgoed of keukenspecialist dus ik ga er vanuit dat er een snoer en perilex stekker bij een kookplaat zit en ik daar niet voor bij hoef te betalen. Als niet-specialist hoef ik dat niet te weten. Het is ook echt het enige apparaat waarbij dat blijkbaar niet bij zit.
Even een willekeurige kookplaat geselecteerd op de website van Bemmel:
https://shop.bemmel-kroon.nl/Artikel/Siemens/EX675BEB1E/SIEM

Technische informatie
Uitvoering: Inbouw
Type besturing: Elektronisch
Type bedienings- en signaleringselementen: easyTouch (timer), voor
Energietype: Elektrisch
Aantal zones dat tegelijk kan worden gebruikt: 4
Aantal gasbranders
Aantal elektrische kookzones: 3
Aantal elektrische platen
Aantal stralingszones
Aantal halogeenzones
Aantal inductiezones: 4
Aantal elektrische warmhoudzones
Positie bedieningspaneel: Voorzijde kookplaat
Materiaal basisoppervlak: glaskeramisch
Belangrijkste kleur van het product: zwart
Type frame: Facet voor, profiel zijkant
Kleur van frame: geborsteld aluminium
Waarde elektrische aansluiting: 7400 W
Spanning: 220-240
Frequentie: 50-60
Keurmerken: AENOR, CE
Lengte elektriciteitssnoer: 110 cm
Type stekker: zonder stekker

Breedte van het product: 602 mm
Hoogte van het product: 51 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

In mijn geval had de monteur een losse kabel bij en heeft daarmee de aansluiting gemaakt ...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:56:
[...]

Even een willekeurige kookplaat geselecteerd op de website van Bemmel:
https://shop.bemmel-kroon.nl/Artikel/Siemens/EX675BEB1E/SIEM

Technische informatie
Uitvoering: Inbouw
Type besturing: Elektronisch
Type bedienings- en signaleringselementen: easyTouch (timer), voor
Energietype: Elektrisch
Aantal zones dat tegelijk kan worden gebruikt: 4
Aantal gasbranders
Aantal elektrische kookzones: 3
Aantal elektrische platen
Aantal stralingszones
Aantal halogeenzones
Aantal inductiezones: 4
Aantal elektrische warmhoudzones
Positie bedieningspaneel: Voorzijde kookplaat
Materiaal basisoppervlak: glaskeramisch
Belangrijkste kleur van het product: zwart
Type frame: Facet voor, profiel zijkant
Kleur van frame: geborsteld aluminium
Waarde elektrische aansluiting: 7400 W
Spanning: 220-240
Frequentie: 50-60
Keurmerken: AENOR, CE
Lengte elektriciteitssnoer: 110 cm
Type stekker: zonder stekker

Breedte van het product: 602 mm
Hoogte van het product: 51 mm
Klopt. Maar ons orderproces was anders.
"Dit is de kitlist, geef me een prijs en beloof dat het er de 20e is."

We hebben letterlijk de site van Bemmel & Kroon niet gezien. Niet nodig ook, want we hadden al een kitlist, namelijk die van Keukenloods. Waar Bemmel wel de vaatwasserfout uit heeft gehaald en de juiste heeft geleverd. (Een die wél past in onze keuken.)

Da's prima, maar wat betreft die perilex hadden ze dat dus moeten vermelden én tevoren moeten aangeven wat de kosten waren. Dat is niet gebeurt. Ook de passtukken en het op maat zagen van planken hoorden we pas terplekke terwijl dat blijkbaar wel redelijk gebruikelijk is.

De monteur ga ik daar niet mee lastig vallen, die moet gewoon zijn werk doen (plus dat hij een strakke deadline had, ik moest om half 1 van huis), Bemmel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:00:
[...]

Klopt. Maar ons orderproces was anders.
"Dit is de kitlist, geef me een prijs en beloof dat het er de 20e is."

We hebben letterlijk de site van Bemmel & Kroon niet gezien. Niet nodig ook, want we hadden al een kitlist, namelijk die van Keukenloods. Waar Bemmel wel de vaatwasserfout uit heeft gehaald en de juiste heeft geleverd. (Een die wél past in onze keuken.)

Da's prima, maar wat betreft die perilex hadden ze dat dus moeten vermelden én tevoren moeten aangeven wat de kosten waren. Dat is niet gebeurt. Ook de passtukken en het op maat zagen van planken hoorden we pas terplekke terwijl dat blijkbaar wel redelijk gebruikelijk is.

De monteur ga ik daar niet mee lastig vallen, die moet gewoon zijn werk doen (plus dat hij een strakke deadline had, ik moest om half 1 van huis), Bemmel wel.
Tevens van de Bemmel website:

Wat kan ik zelf doen als ik gebruikmaak van jullie installatie & inbouw service?
Bemmel & Kroon wil het u zo gemakkelijk mogelijk maken. Voordat onze installatieservice bij u aan de slag gaat, verzoeken we u even stil te staan bij een aantal vragen. Overigens zijn al deze vragen niet op elk product en elke dienst van toepassing.

Is de werkplek goed te bereiken?
Functioneren alle benodigde aansluitpunten (elektriciteit, water en gas)?
Zijn je meubels en vloer voldoende beschermd tegen krassen en eventueel vuil van het verpakkingsmateriaal?
Is de ruimte voldoende geventileerd? Dit is met name van belang bij wasmachines en drogers.
Is de elektragroep berekend op het energieverbruik van het apparaat? Dit is met name van toepassing op apparaten met een hoog energieverbruik, zoals wasmachines, drogers, ovens en kookplaten.
Voldoet de trekschakelaar waarop een wasmachine of droger wordt aangesloten aan alle veiligheidseisen? Een trekschakelaar en de drie draden (blauw, bruin en geel/groen) dienen onbeschadigd te zijn en de schakelaar moet minstens 60 centimeter van een kraan en op 2,25 meter hoogte zijn gemonteerd.
Komen de nis-afmetingen van de te plaatsen inbouwapparatuur overeen met de inbouwruimte in je keuken?

No offence hoor, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar dan wel met de service die je van een speciaalzaak mag verwachten. Je weet dat dit soort zaken kunnen gebeuren als je alles in eigen hand houd, dan moet je ook niet gaan mekkeren over een kabel met stekker van € 15,= imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wantsome schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:37:
@PaT
Eerste tip; ga dus niet langs een DMG winkel. Tulp is een winkel die bij DMG hoort en leveren minder goede kwaliteit tegen absurde prijzen (kijk maar wat posts terug daar iemand een offerte kreeg van maar liefst 33k voor een keuken die dat totaal niet waard is). Dat de kwaliteit teleurstellend is blijkt ook wel uit jouw ervaring. Ondanks dat sommige hier in dit topic vinden dat het prima kwaliteit is bevestigd dit toch wel dat mijn gevoel juist was. Doe jezelf dus een plezier en ga niet voor merken die de DMG (ook) levert.
Over de kwaliteit ga ik een heel eind met je mee. De prijzen ben je zelf bij. Het is 10 jaar terug, maar voor nog geen 13.000 euro vond ik de prijs van Tulp destijds heel acceptabel. Dat is voor een keuken met hoekopstelling (ca 2,2 x 3,5m) en een los blok voor koelkast/vriezer/combimagnetron inclusief een glazen werkblad (en die waren duur!) en alle Bosch-apparatuur.

Maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord. Welke merken/leveranciers van keukens komen tegenwoordig als "oerdegelijk" uit de bus?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:31:
[...]
Tevens van de Bemmel website:

Wat kan ik zelf doen als ik gebruikmaak van jullie installatie & inbouw service?
Bemmel & Kroon wil het u zo gemakkelijk mogelijk maken. Voordat onze installatieservice bij u aan de slag gaat, verzoeken we u even stil te staan bij een aantal vragen. Overigens zijn al deze vragen niet op elk product en elke dienst van toepassing.

Is de werkplek goed te bereiken?
Functioneren alle benodigde aansluitpunten (elektriciteit, water en gas)?
Zijn je meubels en vloer voldoende beschermd tegen krassen en eventueel vuil van het verpakkingsmateriaal?
Is de ruimte voldoende geventileerd? Dit is met name van belang bij wasmachines en drogers.
Is de elektragroep berekend op het energieverbruik van het apparaat? Dit is met name van toepassing op apparaten met een hoog energieverbruik, zoals wasmachines, drogers, ovens en kookplaten.
Voldoet de trekschakelaar waarop een wasmachine of droger wordt aangesloten aan alle veiligheidseisen? Een trekschakelaar en de drie draden (blauw, bruin en geel/groen) dienen onbeschadigd te zijn en de schakelaar moet minstens 60 centimeter van een kraan en op 2,25 meter hoogte zijn gemonteerd.
Komen de nis-afmetingen van de te plaatsen inbouwapparatuur overeen met de inbouwruimte in je keuken?

No offence hoor, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar dan wel met de service die je van een speciaalzaak mag verwachten. Je weet dat dit soort zaken kunnen gebeuren als je alles in eigen hand houd, dan moet je ook niet gaan mekkeren over een kabel met stekker van € 15,= imo.
Het gaat om bijna €100 aan extra kosten en ZIJ hadden een verdomd makkelijke order. (Want "hoi, dit is de lijst, check alleen nog ff of het in een Ikea keuken past".) Verder niets. Geen gedoe met advies, geen gedoe met eindeloze dit wel dit niet selecties. Kitlist, geen prijsonderhandeling, klaar.

En waar gaat het om? Een beschadigde deur (mogen ze vervangen), €100 aan onvoorziene kosten. Voor hen een heel stuk minder spannend dan voor ons.

Maar goed, we gaan het hier niet over eens worden. Ze hebben mail van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:39:
[...]

Het gaat om bijna €100 aan extra kosten en ZIJ hadden een verdomd makkelijke order. (Want "hoi, dit is de lijst, check alleen nog ff of het in een Ikea keuken past".) Verder niets. Geen gedoe met advies, geen gedoe met eindeloze dit wel dit niet selecties. Kitlist, geen prijsonderhandeling, klaar.

En waar gaat het om? Een beschadigde deur (mogen ze vervangen), €100 aan onvoorziene kosten. Voor hen een heel stuk minder spannend dan voor ons.

Maar goed, we gaan het hier niet over eens worden. Ze hebben mail van me.
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat ze zulke prijzen/marges kunnen hanteren juist omdat het zo'n makkelijke orders zijn? Dat is juist de truc van het schuiven met dozen.
Zie ook de post van @Sen
[...]

Reken even uit wat er word verdiend op die combi en vraag jezelf dan nog eens af of het redelijk is om € 100,= terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:53:
[...]
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat ze zulke prijzen/marges kunnen hanteren juist omdat het zo'n makkelijke orders zijn? Dat is juist de truc van het schuiven met dozen.
Zie ook de post van @Sen
Right. Je weet dat het ook gewoon een winkel is met 3 offline filialen en productspecialisten?
Ja, het is een grote club maar het is óók een club waar je heen gaat voor een compleet advies.

Los van dat, zoals gezegd, zij moeten MIJ informeren over eventuele bijkomende kosten.
[...]
Reken even uit wat er word verdiend op die combi en vraag jezelf dan nog eens af of het redelijk is om € 100,= terug te vragen.
Ja, dat vind ik redelijk. Ik had om korting kunnen vragen en waarschijnlijk was mijn korting dan hoger geweest dan die €100 die ik nu terug vraag wegens extra kosten. Hebben we niet gedaan vanwege gegarandeerde en snelle levering. Prima. Maar dan wil ik niet alsnog onverwachte kosten krijgen.

Nogmaals, we gaan het hier niet over eens worden. Ik vecht het met hun uit. Je doet nu net alsof je zelf werkt bij zo'n zaak en of ik met jou moet onderhandelen. Voor zover ik weet is dat niet zo, dus laten we het hier verder bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 22:10
theorganiser schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:21:
Goedeavond mede tweakers,
Ik ga binnenkort verhuizen en hier moet een u keuken inkomen.
Nu hebben we 2 ramen en dus maar 1 kant plek voor hoge kasten. De indeling die we nu hebben gemaakt is dat we voor 1 raam een inductiekookplaat met ingebouwde afzuigkap nemen en de oven in een hoge kast. Nu zijn we bij keuken kampioen en bij brugman geweest maar beide niet echt een lekker gevoel en niet hetgeen wat we zochten. Echter zondag ook bij reddy keukens geweest en dit voelde erg goed. en na alles gelezen in dit topic voelt het ook wel goed. Vandaag teruggeweest en een prijs gekregen van 12.500 ex koelkast. Nu heb ik een offerte gekregen en lees in dit topic dat je dan nog langs bijvoorbeeld aswa kan gaan. Maar lever je dan gewoon de offerte in en zeg je wat kunnen jullie hier mee, of het daar weer helemaal opnieuw laten maken en niet zeggen dat je bij reddy geweest bent? Ben benieuwd naar de meningen.
werd zojuist gebeld dat ze hem kunnen aanbieden voor 11.900 als ik vandaag of morgen teken.
erg in twijfel of het nut heeft om nog ergens anders te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

theorganiser schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:26:
[...]
werd zojuist gebeld dat ze hem kunnen aanbieden voor 11.900 als ik vandaag of morgen teken.
Oh ja, dat soort truken. :(
Ik zou zeggen "best, maar je zorgt maar dat die offerte 2 weken geldig blijft, ik ga ook nog elders shoppen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

theorganiser schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:26:
[...]

Ik heb geen idee of je een goede prijs hebt. Daarom moet je vergelijken. Maar ik wordt altijd heel erg op mijn hoede als ik per see vandaag of morgen moet tekenen voor een prijs. (Die niet heel veel lager ligt)

Maar als je tevreden bent zeg ik doe het, maar ik zou counteren met een lager bedrag en zeggen voor dat teken ik meteen.

Maar wat zit er in de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 19:17

RUFFNECK

Poentje

@unezra, wellicht te laat of niet meer relevant, maar de strips "die klaar waren" kon je toch gewoon tegen aanhouden (zonder te lijmen), zodat je al weet of je het wel of niet mooi gaat vinden (omdat je nog twijfelde)?

En wat de perilex stekker betreft, kwam ik ook bij installatie achter, maar de monteur van Keukenloods (of inbouw.nl dan) reed sowieso met een voorraadje van die dingen in z'n bus en was kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RUFFNECK schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:41:
@unezra, wellicht te laat of niet meer relevant, maar de strips "die klaar waren" kon je toch gewoon tegen aanhouden (zonder te lijmen), zodat je al weet of je het wel of niet mooi gaat vinden (omdat je nog twijfelde)?
Klopt. Dat ga ik ook doen. :) De strip is iets van 10cm hoog en moet dus nog gezaagd worden maar ik kan wel een goed beeld krijgen bij of ik het mooi vind of niet. Plus dat dacht ik de combi nog iets omlaag kan. (Ongeveer 1cm.)

Ikea (RIS Montage) komt toch opnieuw langs voor de beschadigingen en een deur die niet geleverd is. Als ik hen vraag te zagen en te lijmen komt dat vast goed.
En wat de perilex stekker betreft, kwam ik ook bij installatie achter, maar de monteur van Keukenloods (of inbouw.nl dan) reed sowieso met een voorraadje van die dingen in z'n bus en was kosteloos.
Yep. Nja, de monteur van ajtec had ze ook gewoon bij zich alleen moest er wel kosten voor in rekening brengen. Dan heb je de keuze, pinnen of vrijdag zonder kookplaat zitten. :) Da's makkelijk natuurlijk. Voor €15,- was ik ook niet gaan reclameren. Het is alleen een optelsom en *dan* komt er een moment dat ik wel mijn onverwachte kosten terug wil. Zelfs op een project van deze omvang blijf ik op de kleintjes letten. (En soms ook niet, soms kies ik er voor om iets meer geld uit te geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05 14:25
Een vraagje. Weten jullie of er een mooie geintegreerde oplossing voor een soda machine bestaat? Om ergens netjes in de keuken te verwerken? Ik zie wel wat van het merk Sodastream maar dat is een losse unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:21

EiT

@GustavSan Quooker Cube
Smaakjes moet je dan wel achteraf toevoegen.

[ Voor 50% gewijzigd door EiT op 21-09-2018 12:56 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ligt het aan mij of begint dit wel heel erg het "@unezra is zijn keuken aan het laten monteren en beschrijft iedere stap" topic te worden? Ik snap dat er wat ervaringen te delen zijn en dingen te leren, maar als ik zo de afgelopen 5 pagina's terugblader is het een soort van topic-change geworden. Zou ook leuk zijn om weer wat andere keuken ideeën en discussies te zien.

@unezra NOFI!

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 21-09-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sander schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:59:
Ligt het aan mij of begint dit wel heel erg het "@unezra is zijn keuken aan het laten monteren en beschrijft iedere stap" topic te worden? Ik snap dat er wat ervaringen te delen zijn en dingen te leren, maar als ik zo de afgelopen 5 pagina's terugblader is het een soort van topic-change geworden. Zou ook leuk zijn om weer wat andere keuken ideeën en discussies te zien.

@unezra NOFI!
Dat viel mij ook al op en was niet bepaald mijn bedoeling. :)
Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
EiT schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:56:
@GustavSan Quooker Cube
Smaakjes moet je dan wel achteraf toevoegen.
Heya. Dat ziet er goed uit zeg. Wel even rekenen, want toch best een duur geintje...ik had al een Quooker flex uitgezocht, maar dat wordt dan dus die combi (ik zie zo gauw dat dit 1000 euro duurder is op de totaalset?).

Wel even afvragen of we de kosten eruit gaan halen....70 liter bruis per co2 fles...70 euro voor 4 flessen. Hun eigen rekensom komt even puur voor het bruiswater uit op 25 cent per liter....is een fractie goedkoper dan via supermarkt...maargoed, geen gedoe met flessen (sta er zo'n 10/20 per week weg te brengen)...dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Sander schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:59:

@unezra NOFI!
Tja. Maar als zijn keuken eenmaal 'draait' is het weer aan de volgende om er dieper in te duiken, alvorens dat toch ook wel weer afneemt. Maar ik begrijp je punt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:21

EiT

Bij 1L per dag kan ik 4 jaar spa met een smaakje drinken om dat bedrag er uit te krijgen. 3 jaar voor de Cube zelf en 1 jaar voor de cilinders/water.

Als de hele familie het zou drinken wordt het een ander verhaal. Maar ik ben de enige die bij ons bruisend water drinkt.

Dus ik zie de meerwaarde voor dat bedrag niet in. Verwacht niet dat zo’n ding 10 jaar mee gaat.

Vind die CO2 cilinders belachelijk duur.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
MikeyMan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:48:
[...]

Die nolte moet m.i. goedkoper kunnen.
Voor zover ik heb kunnen uitvinden het goedkoopste merk met degelijke hoogtes ook.
Bij de meeste merken kom je automatisch in het duurdere spul terecht als je hogere korpus wilt hebben.
Nou we konden echt niet lager uit komen helaas. We gaan weer verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjonson schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:06:
[...]

Nou we konden echt niet lager uit komen helaas. We gaan weer verder zoeken :)
Andere nolte aanbieder proberen?
Denk wel dat dat je goedkoopste optie is als je perse hogere kasten wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-05 14:00
unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:
[...]

Right. Je weet dat het ook gewoon een winkel is met 3 offline filialen en productspecialisten?
Ja, het is een grote club maar het is óók een club waar je heen gaat voor een compleet advies.

Los van dat, zoals gezegd, zij moeten MIJ informeren over eventuele bijkomende kosten.

[...]

Ja, dat vind ik redelijk. Ik had om korting kunnen vragen en waarschijnlijk was mijn korting dan hoger geweest dan die €100 die ik nu terug vraag wegens extra kosten. Hebben we niet gedaan vanwege gegarandeerde en snelle levering. Prima. Maar dan wil ik niet alsnog onverwachte kosten krijgen.

Nogmaals, we gaan het hier niet over eens worden. Ik vecht het met hun uit. Je doet nu net alsof je zelf werkt bij zo'n zaak en of ik met jou moet onderhandelen. Voor zover ik weet is dat niet zo, dus laten we het hier verder bij laten.
Ze hebben geleverd wat je besteld hebt! Er zijn genoeg mensen die de snoer laten leveren door een andere partij, of deze hergebruiken van een andere kookplaat.

Met de manier hoe jij hier reageert maak je geen vriendin. Alles ligt aan een ander. Als klant heb je zelf een informatieplicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind het ook vrij normaal dat je installateur dit regelt. Ik had ook mijn apparaten zelf gekocht en deze laten inbouwen door de keukenleverancier die ook kwam installeren. Die regelt dat dan ook gewoon, want bij het apparaat zit standaard geen stekker. Dit afwentelen op de leverancier van de apparatuur is niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:29:
Vind het ook vrij normaal dat je installateur dit regelt. Ik had ook mijn apparaten zelf gekocht en deze laten inbouwen door de keukenleverancier die ook kwam installeren. Die regelt dat dan ook gewoon, want bij het apparaat zit standaard geen stekker. Dit afwentelen op de leverancier van de apparatuur is niet correct.
De leverancier van de apparatuur, huurt een 3rd party in om het spul te installeren. Beiden betalen we maar alles loopt via de leverancier van de apparatuur. Effectief heb ik qua apparatuur maar met 1 partij te maken. Dat zij een 3rd party inhuren is verder niet mijn zorg.

Het is werkelijk het eerste apparaat in mijn leven dat geleverd word zonder stekker.

Hoe dan ook, laten we de discussie stoppen en andere keukens bepraten. Ik heb hier mijn mening en het is verder iets tussen mij en hen, niet tussen jullie en mij. (En qua vrienden maken. Who cares. Het is een eenmalige levering. Het is niet dat we elkaar de komende 15 jaar nog heel vaak tegen gaan komen, als het goed is.)

[ Voor 16% gewijzigd door unezra op 21-09-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
MikeyMan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:55:
[...]

Andere nolte aanbieder proberen?
Denk wel dat dat je goedkoopste optie is als je perse hogere kasten wilt.
Je triggert me, dit was bij de "officieele" Nolte handelaar.
De prijs die ik kreeg was gewoon de optel som van wat op het scherm kwam. Kreeg het gevoel dat de beste verkoper gewoon geen zin had om te verkopen.

Dus we gaan ook maar even kijken bij een andere oficieele Nolte shop in een andere stad.

Zie dat keukenwarenhuis ook nolte verkoopt, mensen ervaring met deze zaak?

Wij willen toch graag bij Nolte slagen aangezien we de Ferro front erg gaaf mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:53:
[...]

De leverancier van de apparatuur, huurt een 3rd party in om het spul te installeren. Beiden betalen we maar alles loopt via de leverancier van de apparatuur. Effectief heb ik qua apparatuur maar met 1 partij te maken. Dat zij een 3rd party inhuren is verder niet mijn zorg.

Het is werkelijk het eerste apparaat in mijn leven dat geleverd word zonder stekker.

Hoe dan ook, laten we de discussie stoppen en andere keukens bepraten. Ik heb hier mijn mening en het is verder iets tussen mij en hen, niet tussen jullie en mij. (En qua vrienden maken. Who cares. Het is een eenmalige levering. Het is niet dat we elkaar de komende 15 jaar nog heel vaak tegen gaan komen, als het goed is.)
Maar dat is heel relevant (en ik lees het voor het eerst) je hebt dus voor de apparatuur en installatie betaald, dan dient die partij het ook te regelen. Al zou ik zelf altijd alles door 1 partij laten installeren en als ik de apparatuur los haal dan laat ik die door de partij installeren die alles installeert. Dat is ook heel relevant voor het topic, want los shoppen levert vaak nog genoeg voordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:09:
[...]
Maar dat is heel relevant (en ik lees het voor het eerst) je hebt dus voor de apparatuur en installatie betaald, dan dient die partij het ook te regelen. Al zou ik zelf altijd alles door 1 partij laten installeren en als ik de apparatuur los haal dan laat ik die door de partij installeren die alles installeert. Dat is ook heel relevant voor het topic, want los shoppen levert vaak nog genoeg voordeel op.
Natuurlijk hebben voor apparatuur én installatie betaald. Alleen nu blijkt dat bij die installatiekosten, geen dingen zitten zoals een perilex stekker, passtukken, etc.

Nevertheless en lang verhaal kort: We hebben het er verder bij laten zitten. Die in totaal €100 extra (perilex, metalen plaatjes en wat plankenwerk) is me de discussie en energie verder niet waard. We zijn bezig met een verbouwing van een veelvoud van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:13:
[...]

Natuurlijk hebben voor apparatuur én installatie betaald. Alleen nu blijkt dat bij die installatiekosten, geen dingen zitten zoals een perilex stekker, passtukken, etc.

Nevertheless en lang verhaal kort: We hebben het er verder bij laten zitten. Die in totaal €100 extra (perilex, metalen plaatjes en wat plankenwerk) is me de discussie en energie verder niet waard. We zijn bezig met een verbouwing van een veelvoud van dat.
Dat is helemaal niet zo natuurlijk.

Je keuken wordt geïnstalleerd door een partij, die installatie is stukken groter dan wat apparatuur inpluggen. Meestal bouwt die partij de apparatuur gewoon in (al dan niet tegen vergoeding als je los koopt), ook omdat je anders weer gezeik krijgt als er beschadiging van de keuken plaatsvindt en 2 installateurs die gaan wijzen. Zou ik al niet aan willen.

Ik haal mijn apparatuur gewoon los en zorg dat 1 partij alles installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:19:
[...]

Dat is helemaal niet zo natuurlijk.

Je keuken wordt geïnstalleerd door een partij, die installatie is stukken groter dan wat apparatuur inpluggen. Meestal bouwt die partij de apparatuur gewoon in (al dan niet tegen vergoeding als je los koopt), ook omdat je anders weer gezeik krijgt als er beschadiging van de keuken plaatsvindt en 2 installateurs die gaan wijzen. Zou ik al niet aan willen.

Ik haal mijn apparatuur gewoon los en zorg dat 1 partij alles installeert.
Punt is, het is een Ikea keuken.
RIS montage monteerd geen niet-Ikea apparatuur.

Dus heb je 2 mogelijkheden:
- Je koopt de apparatuur en installeert het zelf. (Ga ik niet doen, ik heb vandaag een wasbak van Ikea in de keuken gehangen en een Grohe kraan gemonteerd. Ik ben handiger met andere dingen.)
- Je koopt de apparatuur bij een partij die ervaring heeft met Ikea keukens en laat hén die apparatuur installeren. Of zij dat uitbesteden aan een 3e partij is voor mij als consument niet zo relevant.

Installatie ging echt *prima*, niets dan lof voor de monteur. Het enige probleem is dat ik vind dat ik niet (voldoende) vooraf geïnformeerd was over bijkomende kosten. Fair enough. Zij en wij verschillen van mening. Voor €100 ga ik daar verder geen moeite meer voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Sjonson schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:02:
[...]

De prijs die ik kreeg was gewoon de optel som van wat op het scherm kwam. Kreeg het gevoel dat de beste verkoper gewoon geen zin had om te verkopen.

Dus we gaan ook maar even kijken bij een andere oficieele Nolte shop in een andere stad.

Wij willen toch graag bij Nolte slagen aangezien we de Ferro front erg gaaf mooi vinden.
Ik heb ook bij nolte gekeken en ik weet wel dat de handelaar sucher goed werkt: https://www.nolte-kuechen.de/de/haendlersuche

Ik ben 6 jaar geleden bij keukenwarenhuis geweest maar je moet daar echt een afspraak hebben op een zaterdag en die had ik niet dus weer naar de volgende gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjonson schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:02:
[...]

Woon je in de buurt van Rotterdam? Nolte winkel daar leek fair...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Plieger in Zaltbommel levert ook Nolte. Even naar Frans vragen, die maakt je zeker een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Nou afgelopen weekend bij 2 keukenboeren geweest. 1 onafhankelijke keukenboer die het merk ballerina levert.

Die kwam op 10350 voor de kastjes
Voor de apparatuur op 7500 euro.
het blad 4080
en installeren aansluiten 1750

Totaal na korting: 23500

Nu had ik hier gelezen dat keukenkastenfabriek ballerina gebruikt en met de zelfde kasten en passtukken kom ik dan uit op 5200.

Het blad heb ik nu een nieuwe offerte liggen van 2500 euro inclusief montage.

de apparatuur kan ik online voor 6000 euro kopen en dan nog geen offerte gevraagd.

Kom ik dus totaal los uit op 13700 + 1500 montage (blad word al gemonteerd) = 15200

Bij CVT een offerte ontvangen voor een next125 87cm korpus keuken met zelfde blad en apparatuur voor 24500 maar die hebben over 2 weken een aanbiedingsweek dus dan konden ze nog meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Update hier na shoppen het weekend. Blijkt dat Nolte tegenwoordig met netto-prijs aanbiedingen werkt. Dus prijs = prijs. Zijn ze dit jaar mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Sjonson schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:35:
Update hier na shoppen het weekend. Blijkt dat Nolte tegenwoordig met netto-prijs aanbiedingen werkt. Dus prijs = prijs. Zijn ze dit jaar mee begonnen.
Nolte is zover ik weet een merk van keukenkasten die levert aan resellers. In Nederland mag de reseller zelf bepalen voor wat hij de keuken verkoopt. Ik geloof niet dat Nolte daar iets over kan en mag zeggen behalve advies verkoopprijzen aanbieden.

Maar ik denk dat als je bij verschillende Nolte resellers gaat kijken dat je verschillende prijzen gaat zien.

Er zijn wel veel resellers die nolte in hun naam hebben maar zover ik kan zien (die in rotterdam bijvoorbeeld is een vof genaamd interset) hebben die niets met Nolte de keukenfabriek te maken behalve dat ze reseller zijn.

Mochten er wel echte factory stores tussen zitten dan is het denk ik net zoals in de gsm wereld je kan een s9 voor de advies verkoop prijs kopen bij de factory store of voor 300 euro minder bij een onafhankelijke reseller.

[ Voor 25% gewijzigd door Sen op 24-09-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Sen schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:57:
[...]

Nolte is zover ik weet een merk van keukenkasten die levert aan resellers. In Nederland mag de reseller zelf bepalen voor wat hij de keuken verkoopt. Ik geloof niet dat Nolte daar iets over kan en mag zeggen behalve advies verkoopprijzen aanbieden.

Maar ik denk dat als je bij verschillende Nolte resellers gaat kijken dat je verschillende prijzen gaat zien.

Er zijn wel veel resellers die nolte in hun naam hebben maar zover ik kan zien (die in rotterdam bijvoorbeeld is een vof genaamd interset) hebben die niets met Nolte de keukenfabriek te maken behalve dat ze reseller zijn.
Wat ik bedoel is dat de winkels van http://www.noltekeukens.nl/ met netto-prijzen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Sjonson schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:22:
[...]

Wat ik bedoel is dat de winkels van http://www.noltekeukens.nl/ met netto-prijzen werken.
Ja oke 1 bepaalde reseller die de nolte naam voert dus ik zou dus gewoon gaan kijken bij een andere reseller van Nolte.

[ Voor 5% gewijzigd door Sen op 24-09-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 16-05 09:21
Vraag over Küchenhaus Ekelhoff in Nordhorn. Ik ben hier afgelopen zaterdag geweest en heb een leuke offerte gekregen. Wat is de kwaliteit en nazorg van deze leverancier?

Ik ben nu bezig met een nieuwe keuken en ben bij Bruynzeel, Keuken Concurrent en Eigen Huis Keukens geweest.

Bruyenzeel, heel mooi allemaal maar HEEL duur en onderhandelen niet meer sinds een tijd dus de prijs is de prijs.
Keuken Concurrent, beetje goedkoop zag alles eruit en kwaliteit vond ik allemaal minder
EigenHuis Keukens, super geholpen en goedkoop (plus gratis quooker of 600 euro korting).

Wat zouden jullie advieseren hierin? Voor het beste gevoel gaan of is er één die ik echt moet mijden om het te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@rikoos Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je Bruynzeel belt en zegt dat je hun keuken het mooist vind maar de prijs helaas te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 16-05 09:21
My-life schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:28:
@rikoos Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je Bruynzeel belt en zegt dat je hun keuken het mooist vind maar de prijs helaas te hoog is.
hehehe Afspraak dat zij mij bellen komende donderdag dus we gaan het meemaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Sen schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:28:
Nou afgelopen weekend bij 2 keukenboeren geweest. 1 onafhankelijke keukenboer die het merk ballerina levert.

Die kwam op 10350 voor de kastjes
Voor de apparatuur op 7500 euro.
het blad 4080
en installeren aansluiten 1750

Totaal na korting: 23500

Nu had ik hier gelezen dat keukenkastenfabriek ballerina gebruikt en met de zelfde kasten en passtukken kom ik dan uit op 5200.

Het blad heb ik nu een nieuwe offerte liggen van 2500 euro inclusief montage.

de apparatuur kan ik online voor 6000 euro kopen en dan nog geen offerte gevraagd.

Kom ik dus totaal los uit op 13700 + 1500 montage (blad word al gemonteerd) = 15200

Bij CVT een offerte ontvangen voor een next125 87cm korpus keuken met zelfde blad en apparatuur voor 24500 maar die hebben over 2 weken een aanbiedingsweek dus dan konden ze nog meer doen.
Ik zou heel snel akkoord geven voor dat Himacs blad incl. verlijmde zijwand.
Vind je het zelf ook niet vreemd dat je 2 prijzen hebt die redelijk dicht bij elkaar liggen en dat je dan ineens een prijs krijgt die dik 40% lager ligt? Ik weet niet welk bedrijf die aanbieding heeft gedaan maar ik zou er mee uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Kapitein Merijn schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:40:
[...]

Ik zou heel snel akkoord geven voor dat Himacs blad incl. verlijmde zijwand.
Vind je het zelf ook niet vreemd dat je 2 prijzen hebt die redelijk dicht bij elkaar liggen en dat je dan ineens een prijs krijgt die dik 40% lager ligt? Ik weet niet welk bedrijf die aanbieding heeft gedaan maar ik zou er mee uitkijken.
Ik denk dat het inderdaad een goede prijs is voor het Himacs blad. Maar uitkijken hoeft niet echt daar het een authorized Hi-macs installer is die de 2500 euro offreerde. Probleem is alleen dat ik liever alles van 1 zaak heb zodat ze niet naar mekaar gaan wijzen. Maar met het huidige verschil van 8000 euro zou ik het wel er op wagen.
Pagina: 1 ... 62 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1