Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Flying35 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:03:
Een aantal maanden terug zijn wij bezig geweest met de zoektocht naar onze keuken voor onze toekomstige nieuwbouwwoning. We hebben veel aan dit topic gehad en daarom willen we hier graag het proces en resultaat delen. We zijn eerst bij de keukenleverancier gaan kijken die aangesloten zat bij ons project. Dit was Huysinc. De ervaringen daar waren ronduit slecht. We kregen nauwelijks advies, een matig uitgevoerde keuken en een hele hoge prijs. Met het eerste ontwerp onder de arm zijn we naar ASWA gegaan. Daar hadden we een heel prettige ervaring. Er werd echt met ons meegedacht en het keukenontwerp van Huysinc werd op diverse punten verbeterd met lades ipv kasten, luxere kraan en maatwerk van de kasten om ze beter uit te laten komen. Uiteindelijk was de prijs daar ook nog veel voordeliger. 25k tegenover 32K bij Huysinc. Zelfde merk en serie kasten als bij Huysinc, zelfde apparatenlijst en zelfde blad en zelfde indeling.

Vervolgens zijn we naar een interieurbouwer uit onze omgeving gegaan en werden we benaderd door een mede Tweaker die bij Keukenloods werkte. Bij Keukenloods waren we positief verrast over de kosten en het meedenken. Keukenloods was uiteindelijk nog iets voordeliger als ASWA, maar we hadden een warmer gevoel bij de interieurbouwer en zijn daarmee verder gegaan. De offerte die we uiteindelijk getekend hebben is de onderstaande:

Apparatuur
Siemens Combi oven-magnetronCM936GAB1
Siemens Combi stoomovenCS936GAB1
Siemens VaatwasserSN65T803CE
Siemens KookplaatED807HQ26E
Siemens KoelkastKL42L2FE0
Grohe Zedra Touch Kraan30219DC2

Werkblad Neolith Calacatta Polish: 5100
Keukenmeubelen maatwerk HPL: 9850
Apparatuur: 9750
Montage: 2450
Totaal: 27150

Hier de ontwerpen. Voor een betere weergave van de kleur nog als laatste een foto toegevoegd van een keuken waarop hetzelfde front is toegepast. De kleur komt in de ontwerpen niet goed tot zijn recht. We gaan nog een paar kleine wijzingen doorvoeren waarvan een grote verticale stale greep op de koelkast ter vervanging van de kleine zwarte de meest in het oog springende zal zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En hier nog een foto van het front waarvoor we gekozen hebben:

[Afbeelding]
Toch wel opvallend hoe verschillend ervaringen zijn. Wij hebben echt een goede ervaring bij Huysinc gehad, goed geholpen en meegedacht ook. Ook de prijs was prima.
Was het het scherpste wat mogelijk was? Wellicht niet, maar in een situatie met een hoogzwangere vrouw en straks een new born wilden we niet voor een paar duizend euro nu overal gaan shoppen.

Wellicht dat we later nog wat aanpassingen (3 mogelijke veranderingen zijn ander blad ipv dekton arga, lagere plint en frontjes wijzigen naar organic glass) doen maar dat moet goed komen !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02
jordy89 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:39:
Wij zijn van plan om een keuken met push to open bij de wandkasten te nemen. Vooral omdat dit er erg strak uitziet. Iemand die dit heeft en zijn ervaringen wilt delen? Zou je dit bijv.opnieuw zo nemen?
Ja, niet doen. We hebben er in onze huidige keuken 2 (boven de koelkast en oven, foto’s kun je in dit topic even zoeken) puur voor de looks, maar moet er niet aan denken dat mijn hele keuken het heeft.
Altijd een extra handeling om deurtjes open en dicht te maken, als je een keer niet goed duwt blijft hij open staan, mensen die de keuken niet kennen zoeken naar de goede kant om te openen.

Het ziet er misschien strak uit, maar praktisch is het helemaal ruk.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Saeverix schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:09:

De andere foto is het vooraanzicht van het raam bij de keuken. Hierbij kan ik het onderste witte (dus vaste) deel vervangen voor een plaat, zodat de keuken in die hoek tot 90cm hoogte kan doorlopen.

Ik ben benieuwd wat jullie het beste lijkt, want ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voldoende licht belangrijk is. Alleen voldoende keuken en opbergmogelijkheden is ook belangrijk.
Je kunt er best een hogere L-vormige keuken in plaatsen, moet je alleen de achterzijde van het werkblad bij het raam netjes afwerken. Dat kan prima, als het een kiepraam is, kan dat nog steeds open. Raam kan niet meer naar binnen opendraaien, maar de vraag is hoe belangrijk dat is.
Waarschijnlijk gaat de projectleverancier voor de keuken hier niet in mee, maar dan kies je de optie raam aanpassen en laat je de aanpassing na oplevering doen. Hoogte van keukenblad zou ik vele malen belangrijker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ek99 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 00:00:
Hi allemaal, is 13.500 een fair prijs voor deze onderstaande keuken?

Blad is 3 meter +- van Keramiek, loopt door bij de wand met 50cm. Verder is de front van buchmann

ED877BS16E Inductieplaat

SN63E804BE Vaatwasser

CM485AGB1 combi oven

Quooker Quooker PRO3, inclusief Fusion Square,

K187V5SEO Koel vries

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij had niemand hier nog op gereageerd, maar dit is een prima prijs. Zou zeker niet gaan rond shoppen als je een goed gevoel bij deze winkel hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:16
Kapitein Merijn schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Hoe lang zijn jullie? De werkbladhoogte is met 90cm niet echt meer van deze tijd. Tevens zit de onderste oven wel erg laag.
Heeft alles te maken met de lengte van mijn vrouw. Eigenlijk is het nog iets te hoog voor haar. Zij is 1,42 maar kan hoge slippers dragen wanneer ze in de keuken staat waardoor het goed is. Zelf ben ik 1,78 dus voor mij is het niet ideaal, maar ik sta niet zo veel in de keuken te werken. Haar lengte is bepalend geweest bij meerdere keuzes die we gemaakt hebben. Zouden we de oven hoger zetten, dan wordt het voor mijn vrouw toch wel lastig en een beetje gevaarlijk. Nu hebben we ook een oven onder het werkblad. Een beetje bukken is geen probleem, maar ovenschaal boven je hoofd uit de oven moeten pakken wilde we voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:25
Flying35 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:24:
[...]

Heeft alles te maken met de lengte van mijn vrouw. Eigenlijk is het nog iets te hoog voor haar. Zij is 1,42 maar kan hoge slippers dragen wanneer ze in de keuken staat waardoor het goed is. Zelf ben ik 1,78 dus voor mij is het niet ideaal, maar ik sta niet zo veel in de keuken te werken. Haar lengte is bepalend geweest bij meerdere keuzes die we gemaakt hebben. Zouden we de oven hoger zetten, dan wordt het voor mijn vrouw toch wel lastig en een beetje gevaarlijk. Nu hebben we ook een oven onder het werkblad. Een beetje bukken is geen probleem, maar ovenschaal boven je hoofd uit de oven moeten pakken wilde we voorkomen.
Kijk, goed over nagedacht dus!

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 07:47

Michelli

LL.M

Flying35 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:24:
[...]

Ah short people problems. Ik ben zelf 1,55m, dus ik moet ook echt op de hoogte van het werkblad gaan letten bij mijn verbouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:52
suzanhe schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:36:
[...]

Wij hebben bij tulp echt mega korting gekregen van 33k was het gelukt naar 20k waarschijnlijk. Maar de prijzen eerst sloegen nergens op na wat onderzoek. Dus zou echt mega gaan onderhalen als je daar je keuken wilt kopen.
Zulke winkels zou ik sowieso al vermijden. Ik ben tijdens mijn tocht gewoon weer naar buiten gelopen als ik dikke stickers zag met 30% - 50% - 80% KORRRRRTING.

Deze lui verwachten dat je als potentiële klant komt oNdErHaNdElEn en zo trots thuis kunt vertellen dat je er 50% vanaf hebt kunnen kletsen, maar je moest wel per sé vandaag tekenen, en de verkoper moest zeker 3x naar achteren lopen om zijn manager te overtuigen de order goed te keuren.

Waarom zou je je tijd zo lopen verdoen en jezelf voor de gek houden? Er zijn genoeg winkels waar je een normale prijs krijgt, en die met een eigen montage-afdeling werken. Zelfs ook zaken bij mij in de buurt die pas betaald hoeven te worden een week ná oplevering.

Ik heb mijn keuken bij een interieurbouwer besteld en die bouwt voor dezelfde prijs als een keukenboer met een merkkeuken. Maar ik heb nu watervaste MDF panelen in plaats van spaanplaat, en de fronten zijn van Fenix in plaats van een imitatiefolie. De maatwerk kasten passen ook net iets beter, zodat ik bepaalde hoeken optimaler kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-05 06:53
RobbieB schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Volgens mij had niemand hier nog op gereageerd, maar dit is een prima prijs. Zou zeker niet gaan rond shoppen als je een goed gevoel bij deze winkel hebt.
Mij lijkt het toch een best stevige prijs voor een, met alle respect, redelijk kleine keuken. Al weet ik niet of Buchmann frontjes sowieso al duur zijn. Heb hier keukens voorbij zien komen voor ongeveer een zelfde prijs, maar voor veel meer keuken. Just my opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:51
curkey schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Zulke winkels zou ik sowieso al vermijden. Ik ben tijdens mijn tocht gewoon weer naar buiten gelopen als ik dikke stickers zag met 30% - 50% - 80% KORRRRRTING.

Deze lui verwachten dat je als potentiële klant komt oNdErHaNdElEn en zo trots thuis kunt vertellen dat je er 50% vanaf hebt kunnen kletsen, maar je moest wel per sé vandaag tekenen, en de verkoper moest zeker 3x naar achteren lopen om zijn manager te overtuigen de order goed te keuren.

Waarom zou je je tijd zo lopen verdoen en jezelf voor de gek houden? Er zijn genoeg winkels waar je een normale prijs krijgt, en die met een eigen montage-afdeling werken. Zelfs ook zaken bij mij in de buurt die pas betaald hoeven te worden een week ná oplevering.

Ik heb mijn keuken bij een interieurbouwer besteld en die bouwt voor dezelfde prijs als een keukenboer met een merkkeuken. Maar ik heb nu watervaste MDF panelen in plaats van spaanplaat, en de fronten zijn van Fenix in plaats van een imitatiefolie. De maatwerk kasten passen ook net iets beter, zodat ik bepaalde hoeken optimaler kan benutten.
Eens dat die show stupide is. Al zullen er genoeg wel intrappen. Ik hoorde onlangs hoe die lui worden opgeleid met dit soort dingen. Ergens vind ik het wel jammer dat ik dit nooit heb meegemaakt want heb dit soort tenten niet bezocht. En je zit daar toch weer een paar uur dus om dat nu voor de lol te doen is ook weer zoiets.
Ik denk wel dat het uitdagend is een interieurbouwer te zoeken. Moet je ook maar net in vertrouwen en een goede weten. Ik snap wel dat veel mensen naar een keukenboer gaan voor een keuken. Je denkt toch die lui doen dit de hele dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 15:30
Toke_gt schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Je kunt er best een hogere L-vormige keuken in plaatsen, moet je alleen de achterzijde van het werkblad bij het raam netjes afwerken. Dat kan prima, als het een kiepraam is, kan dat nog steeds open. Raam kan niet meer naar binnen opendraaien, maar de vraag is hoe belangrijk dat is.
Waarschijnlijk gaat de projectleverancier voor de keuken hier niet in mee, maar dan kies je de optie raam aanpassen en laat je de aanpassing na oplevering doen. Hoogte van keukenblad zou ik vele malen belangrijker vinden.
De optie om het raam aan te passen moet ik voor de bouw doorgeven. Dit zal bij oplevering dus al klaar zijn.

Ik begrijp je idee om de keuken er dan maar omheen te bouwen, zodat de keuken als het ware boven het raam uitsteekt. Het is een optie, maar die valt voor mij al af omdat ik me daar zelf iedere dag aan zou storen.

Ook lees ik hierboven nog een reactie van iemand dat "90cm hoogte" niet meer van deze tijd is. Dus ik vermoed dat ik het hoekkeuken idee maar moet laten vallen.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Prins32 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:24:
[...]

Mij lijkt het toch een best stevige prijs voor een, met alle respect, redelijk kleine keuken. Al weet ik niet of Buchmann frontjes sowieso al duur zijn. Heb hier keukens voorbij zien komen voor ongeveer een zelfde prijs, maar voor veel meer keuken. Just my opinion.
Vraag is vooral welk type keramisch blad het is, want met een achterwand van 50cm kan dat flink de prijs opdrijven. En installatie zit dus ook nog bij de prijs in. Misschien dat het dan nog 1000-1500 goedkoper kan, maar de vraag is dus of je daar de extra energie in wil stoppen als je nu bij een partij zit waar je vertrouwen in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:23
Hoe kijken jullie aan tegen een Quooker (of andere merken) met de optie wel of niet met warm water aansluiting? (Stadsverwarming)
Nu gooi ik bijna een liter water weg voordat ik warm water heb, dus lijkt het mij het meest efficiënt alleen aan te sluiten op koud water.
Ik verwacht wel met de 7 liter boiler ruim voldoende warm water te hebben.
Hoe zijn jullie gedachten hierover?

edit:
Ik zie nu dat er een kokendwaterkraan topic is.
Misschien beter dat ik daar de vraag stel.

[ Voor 20% gewijzigd door yorroy op 15-01-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
yorroy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:03:
Hoe kijken jullie aan tegen een Quooker (of andere merken) met de optie wel of niet met warm water aansluiting? (Stadsverwarming)
Nu gooi ik bijna een liter water weg voordat ik warm water heb, dus lijkt het mij het meest efficiënt alleen aan te sluiten op koud water.

edit:
Ik heb de warm water stand op mijn Quooker nog nooit gebruikt. Hij is aangesloten, maar als ik warm water nodig heb gebruik ik de kokend water functie en zet ik tegelijkertijd de koud water kraan een beetje open. Dan heb je direct warm water.

Je kunt dus zowel kokend water als warm water uit je Quooker halen zonder warm water van je boiler/ketel te gebruiken.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
Saeverix schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Zeker hier twee afbeeldingen van de situatie:
[Afbeelding][Afbeelding]

Op de plek waar als voorbeeld de kookplaat zit was ik van plan om een vrijstaande koel/vries combinatie te plaatsen. En vanaf dat punt een keuken die iets het langer is dan op het voorbeeld, zodat een deel van de keuken het "woongedeelte" ingaat.

Zoals je ziet heb ik in de keuken 1 raam, en in de woonkamer een groot breed raam van de vloer tot hoogte van een deurpost.

De andere foto is het vooraanzicht van het raam bij de keuken. Hierbij kan ik het onderste witte (dus vaste) deel vervangen voor een plaat, zodat de keuken in die hoek tot 90cm hoogte kan doorlopen.

Ik ben benieuwd wat jullie het beste lijkt, want ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voldoende licht belangrijk is. Alleen voldoende keuken en opbergmogelijkheden is ook belangrijk.
Dat is een lastige inderdaad! Een parallel opstelling eventueel met ondiepere kasten aan de rechterzijde? Doe je eerste stukje rechts voor het raam bijv. geen kast en zet je daar een prullenbak of iets dergelijks.

Volledige diepte kan een optie zijn maar is dan erg krap...Ik mijn huidige keuken heb ik iets van 215 breedte en zolang je alleen in de keuken bezig bent gaat dat prima. Ondanks dat mijn partner en ik vrij slank zijn is het met zijn tweeën soms wat onhandig.

Zie:
nooberke in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Totaal off-topic, maar waarom heb je een extra portaal aan de bovenkant? Lijkt mij echt zonde van de ruimte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:57
Ik zou graag een prijscheck krijgen op onze offerte voor een Nolte keuken. Wij gaan volgende week nog naar Duitsland: Akzent maar die verkopen zelf geen Nolte meer. Wij hebben ook nog een offerte liggen voor een Pronorm keuken via Huysinc (de gekoppelde keukenleverancier van ons nieuwbouwhuis).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
nooberke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:17:
[...]

Dat is een lastige inderdaad! Een parallel opstelling eventueel met ondiepere kasten aan de rechterzijde? Doe je eerste stukje rechts voor het raam bijv. geen kast en zet je daar een prullenbak of iets dergelijks.

Volledige diepte kan een optie zijn maar is dan erg krap...Ik mijn huidige keuken heb ik iets van 215 breedte en zolang je alleen in de keuken bezig bent gaat dat prima. Ondanks dat mijn partner en ik vrij slank zijn is het met zijn tweeën soms wat onhandig.

Zie:
nooberke in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ik denk dat ik toch maar gewoon de layout ga aanhouden die als voorbeeld op de plattegrond staat. En dan eventueel iets langer doortrek in het woongedeelte. Ik plaats de vrijstaande koel-vries combinatie dan in de hoek bij het raam (waar op de tekening de kookplaat zit). Dat kan er eventueel ook nog een soort ombouw om de koelkast heen, zodat het onderdeel van de keuken lijkt.
nooberke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:17:
Totaal off-topic, maar waarom heb je een extra portaal aan de bovenkant? Lijkt mij echt zonde van de ruimte!
Welkom in 2025 met nieuwe regels voor toelaatbaar geluid in een woning. Zoals je ziet kunnen geen van de ramen aan die kant van de woning open. Mijn woning komt aan het water, maar aan de andere kant van het water zit een rondweg (max 80km/u). Die "geluidsportaal" moet ervoor zorgen dat het in de woning stil blijft.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Saeverix schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:37:
[...]
Ik begrijp je idee om de keuken er dan maar omheen te bouwen, zodat de keuken als het ware boven het raam uitsteekt. Het is een optie, maar die valt voor mij al af omdat ik me daar zelf iedere dag aan zou storen.
Werkblad steekt er dan 6-8 cm bovenuit, wat bijna niks voorstelt. Ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen ergernissen, maar als je van de vensterbank een kruidentuintje maakt ziet het er van buiten en van binnen leuk uit en merk je niks van die verdiepte vensterbank. Je hebt weinig ruimte voor een parallel opstelling dus geen L-keuken betekent minder (werk)ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:47
Hoe kijkt dit topic naar de verhouding tussen Pronorm (X line) en Rotpunkt (greeploos) kastjes? Zit er bijvoorbeeld verschil in de kwaliteit van laden of scharnieren?

We hebben op dit moment twee offertes waarbij de Pronorm 5000 euro meer kost. Dit met exact hetzelfde werkblad en dezelfde apparatuur. De Pronorm uitgevoerd met melamine frontjes en de Rotpunkt met Zerox MA. De verkoper van Pronorm zegt uiteraard dat Pronorm vele malen betere kwaliteit biedt dan Rotpunkt.

Ik wil uiteraard best wat meer betalen voor meer kwaliteit maar heb het gevoel dat er tussen deze twee merken niet zoveel verschil zit. What say you? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16
Tiuri schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:31:
Ik zou graag een prijscheck krijgen op onze offerte voor een Nolte keuken. Wij gaan volgende week nog naar Duitsland: Akzent maar die verkopen zelf geen Nolte meer. Wij hebben ook nog een offerte liggen voor een Pronorm keuken via Huysinc (de gekoppelde keukenleverancier van ons nieuwbouwhuis).

***members only***
Hmmz... Waarom dit ontwerp?
Je zou ook een L vorm kunnen doen en nog steeds een eiland erbij als je dat wilt. Nu heb je een open ruimte en een niet heel logische indeling.

just my2cts

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolly1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-04 18:17
Hi mede-tweakers,

Wij zijn in onze verbouwing ook op het punt beland dat het tijd is om een keuken uit te zoeken en we hebben er inmiddels een aantal keukenafspraken op zitten. Leuk om te zien dat iedereen elkaar hier feedback geeft om het mooier/beter te maken en een eerlijke prijs te krijgen, dus ik zal binnenkort ook onze ontwerpen/offertes delen. Erg benieuwd wat jullie er van vinden! Tot die tijd lees ik hier nog even verder, maar ik heb alvast een vraag over iets wat ik nog niet heb voorbij zien komen.

Wij zijn bij Ihre Kuechen geweest voor een Schuller keuken. Nu hebben wij een ontwerp laten maken met hoge push-to-open kasten, we wilden hier graag onderin wat interne lades krijgen. Maar dit blijkt niet echt te gaan. De push scharnieren zijn te groot waardoor de lades niet passen, en de scharnieren die wel zouden passen zijn niet sterk genoeg om de deur open te krijgen. Er stond een voorbeeld van zo'n kast in de showroom en je kon er nog geen vinger tussen krijgen, dus dan moet je door druk te zetten op zijkant van het frontje de deur open krijgen...dus dat niks...

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet anders kan...:) Behalve dan geen push deur of lades nemen....Iemand ervaring hiermee?

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Loft schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:55:
[...]

Hmmz... Waarom dit ontwerp?
Je zou ook een L vorm kunnen doen en nog steeds een eiland erbij als je dat wilt. Nu heb je een open ruimte en een niet heel logische indeling.

just my2cts
Dan zou ik 60cm in de breedte van de keuken kwijtraken, de 3 hoge kasten liggen “verzonken” in de muur (staan gedeeltelijk in de speel/werkkamer erachter). De open ruimte is dus wel een echte draagmuur waar ik niet omheen kan werken. Op deze manier heb ik 5.5 meter voor eiland en eettafel en anders zou daar nog 60cm vanaf gaan. Vandaar dit ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Tiuri schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:12:
[...]

Dan zou ik 60cm in de breedte van de keuken kwijtraken, de 3 hoge kasten liggen “verzonken” in de muur (staan gedeeltelijk in de speel/werkkamer erachter). De open ruimte is dus wel een echte draagmuur waar ik niet omheen kan werken. Op deze manier heb ik 5.5 meter voor eiland en eettafel en anders zou daar nog 60cm vanaf gaan. Vandaar dit ontwerp :)
Heb je een plattegrond?
Dat kijkt/denkt een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Loft schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Heb je een plattegrond?
Dat kijkt/denkt een stuk makkelijker ;)
Ja natuurlijk zie onder (indeling is nu wel anders, maar geeft een goede indruk van de plattegrond). Wij zijn in principe tevreden over het ontwerp. Ben vooral benieuwd of de geoffreerde prijs redelijk is.

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Tiuri op 16-01-2025 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
Tiuri schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Ja natuurlijk zie onder (indeling is nu wel anders, maar geeft een goede indruk van de plattegrond). Wij zijn in principe tevreden over het ontwerp. Ben vooral benieuwd of de geoffreerde prijs redelijk is.

[Afbeelding]
Tja.. dat verklaart veel :)
Goede optie om meer ruimte van de berging/garage te gebruiken.
Plattegrond heeft wel een andere indelen met de nis en hogere kasten dan de eerste tekening. Prijs vind ik schappelijk. Ik heb eenvoudigere keukens zien langskomen voor zelfde of meer geld.

[ Voor 13% gewijzigd door Loft op 15-01-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Dus eigenlijk betaal je ruim 20k voor die keuken?
Ik vind daar wat van...

Wat krijg je terug als je de keuken daar niet afneemt?
Eigenlijk wel ja. Ik vind daar ook wel wat van, maar helaas is het bij dit project (en bij veel nieuwbouwprojecten van appartementen) het vaak verplicht om de badkamer en/of keuken af te nemen. Koppelverkoop, begrijp niet dat dat nog toegestaan is; maargoed, geen keus in dit geval. Opleveren met de basiskeuken en vervolgens alles eruitslopen gaat ook niet (want leidingen en vloerverwarming liggen dan verkeerd), dan wordt het weer teveel gedoe.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yte9yd84GaYDowgkmcyA9vL4cqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cwUk99TgrIgu1Qa2ZDXXIn07.png?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwbouwappartement is aangesloten bij een keukenleverancier, en ik heb een voucher van €6.000 om een keuken samen te stellen. Dit is een voorbeeld van wat ik voor dat bedrag kan krijgen. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind €6.000 behoorlijk veel voor wat je ervoor krijgt.

Er zit geen vriezer bij, de apparatuur is van ETNA, en de keukenblokken zijn niet erg groot. Waar zit die €6.000 precies in? Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-05 13:16
Ja het is idd. 13.500 all in. En de overige gedachtegang van “weinig” kasten. Ja daar denk ik soms ook aan. Denk dat de achterwand al 1.5 a 2k scheelt. Maarja.

Heel erg aan t twijfelen ahhaha
RobbieB schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:49:
[...]

Vraag is vooral welk type keramisch blad het is, want met een achterwand van 50cm kan dat flink de prijs opdrijven. En installatie zit dus ook nog bij de prijs in. Misschien dat het dan nog 1000-1500 goedkoper kan, maar de vraag is dus of je daar de extra energie in wil stoppen als je nu bij een partij zit waar je vertrouwen in hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:51
Saeverix schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Ik heb de warm water stand op mijn Quooker nog nooit gebruikt. Hij is aangesloten, maar als ik warm water nodig heb gebruik ik de kokend water functie en zet ik tegelijkertijd de koud water kraan een beetje open. Dan heb je direct warm water.

Je kunt dus zowel kokend water als warm water uit je Quooker halen zonder warm water van je boiler/ketel te gebruiken.
En waar denk je dat dat kokende water vandaan komt?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
ron321 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 06:26:
[...]

En waar denk je dat dat kokende water vandaan komt?
Heb je mijn reactie überhaupt gelezen? Zijn vraag is of hij de warm water leiding moet aansluiten. Mijn antwoord daarop is nee, gewoon kokend water (uit de Quooker) mengen met koud water. Zo hoef je die hele warm water stand op de kraan dus niet te gebruiken.

Chookity-pok

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:01
Saeverix schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:06:
[...]

Heb je mijn reactie überhaupt gelezen? Zijn vraag is of hij de warm water leiding moet aansluiten. Mijn antwoord daarop is nee, gewoon kokend water (uit de Quooker) mengen met koud water. Zo hoef je die hele warm water stand op de kraan dus niet te gebruiken.
Versie zonder warm water aansluiting mengt zelf kokend met koud water om tot lauw water te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
rover12345 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:03:
[...]

Versie zonder warm water aansluiting mengt zelf kokend met koud water om tot lauw water te komen.
Ah dat is nieuwe kennis voor mij. Ik wist niet dat die bestonden, ik doe het nu zoals aangegeven handmatig.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:52
UltraInstinct schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:02:
[Afbeelding]

Mijn nieuwbouwappartement is aangesloten bij een keukenleverancier, en ik heb een voucher van €6.000 om een keuken samen te stellen. Dit is een voorbeeld van wat ik voor dat bedrag kan krijgen. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind €6.000 behoorlijk veel voor wat je ervoor krijgt.

Er zit geen vriezer bij, de apparatuur is van ETNA, en de keukenblokken zijn niet erg groot. Waar zit die €6.000 precies in? Wat vinden jullie hiervan?
Volgens mij is het "budget" opgesteld obv de adviesprijzen, dus de keukenapparatuur zal in de praktijk veel goedkoper te verkrijgen zijn. De folder geeft verder ook weinig informatie prijs over de exacte spullen (behalve dat het een Häcker is), dus qua spoelbak en kraan is het wat gissen. Het materiaal van de frontjes is best bepalend voor de uiteindelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Laatst online: 16:46
UltraInstinct schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:02:
[Afbeelding]

Dit is Eigenhuis toch? Wij vonden de uiteindelijke prijzen zeer schappelijk. Wij hebben dit in mindering gekregen op de totaalprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Yellowneck schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:41:
[...]

Eigenlijk wel ja. Ik vind daar ook wel wat van, maar helaas is het bij dit project (en bij veel nieuwbouwprojecten van appartementen) het vaak verplicht om de badkamer en/of keuken af te nemen. Koppelverkoop, begrijp niet dat dat nog toegestaan is; maargoed, geen keus in dit geval. Opleveren met de basiskeuken en vervolgens alles eruitslopen gaat ook niet (want leidingen en vloerverwarming liggen dan verkeerd), dan wordt het weer teveel gedoe.
Maar je krijgt helemaal niks terug als je de keuken niet afneemt?
Het verleggen van de leidingen is redelijk makkelijk na oplevering nog op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-04 07:55

edit:
Wij hebben alleen koud water op de quooker. Het gewone hendeltje mengt koud met kokend waardoor je altijd direct warm water hebt. Werkt perfect. Vat heeft 7L en in 3 jaar nog nooit te weinig gehad. We hebben een warmwaterleiding van de cv naar de keuken gelegd maar op beide plekken niet aangesloten zodat je nooit gedoe krijgt. Maar mochten we ooit wisselen van systeem dan ligt de leiding er alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Saeverix schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:06:
[...]

Waarom zou je dit doen? Daar is juist het mengventiel voor.
Het warm water wat je direct uit de kraan tapt komt ook uit de quooker boiler en niet vanuit je ketel/boiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:13
Renoir schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Wij hebben alleen koud water op de quooker. Het gewone hendeltje mengt koud met kokend waardoor je altijd direct warm water hebt. Werkt perfect. Vat heeft 7L en in 3 jaar nog nooit te weinig gehad. We hebben een warmwaterleiding van de cv naar de keuken gelegd maar op beide plekken niet aangesloten zodat je nooit gedoe krijgt. Maar mochten we ooit wisselen van systeem dan ligt de leiding er alvast :)
Vormen die niet aangesloten warm-water leidingen geen risico mbt legionella?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-04 07:55
maussert schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Vormen die niet aangesloten warm-water leidingen geen risico mbt legionella?
Nee want hij is niet aangesloten. Letterlijk een losliggende leiding, juist om legionella te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Waarom zou je dit doen? Daar is juist het mengventiel voor.
Het warm water wat je direct uit de kraan tapt komt ook uit de quooker boiler en niet vanuit je ketel/boiler.
Niet in combinatie met de PRO3 boiler die ik heb. De andere boilers (COMBI en COMBI+) met warm water functie zijn 300 euro duurder. Dat vind ik het niet waard, als je net zo goed zelf het mengen kunt doen door de koud water kraan open te draaien bij kokend water uitvoer.

Die functie zit dus niet standaard op iedere Quooker.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Saeverix schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Niet in combinatie met de PRO3 boiler die ik heb. De andere boilers (COMBI en COMBI+) met warm water functie zijn 300 euro duurder. Dat vind ik het niet waard, als je net zo goed zelf het mengen kunt doen door de koud water kraan open te draaien bij kokend water uitvoer.

Die functie zit dus niet standaard op iedere Quooker.
Ik ging ervan uit dat je een Combi hebt omdat je het had over een warm water stand. De Pro is inderdaad puur en alleen voor kokend water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:15
suzanhe schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:01:
[...]

Dit is Eigenhuis toch? Wij vonden de uiteindelijke prijzen zeer schappelijk. Wij hebben dit in mindering gekregen op de totaalprijs.
Hoeveel hebben jullie in totaal betaald en voor wat? Als ik zo kijk is 6000 erg veel geld voor dit.. vandaar dat ik gewoon overweeg om niet bij Eigenhuis te gaan en direct naar een ander keukenleverancier te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PWM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:03:
We komen net ook bij Kvik vandaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bosch apparatuur. Komen we uit op 22.000,-. Nu hoef ik geen prijspakker, maar dit vind ik best gortig voor zo'n simpele setup.
Wegens tijd en natuurlijk kosten, toch bij IKEA gedaan. Met alles Bosch, Quooker en installatie net geen 11k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 21:15

edit:
Dat is het verschil tussen de Combi en de Combi+ . De Combi sluit je alleen op koud water aan en de Combi+ ook op warm. De Quooker mengt zelf tot de (instelbare) temperatuur bij.

Ik heb hem op de warmwater aansluiting (dus Combi+), omdat de leiding er al lag en een ongebruikte, maar wel gevulde leidingen risico's meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Laatst online: 16:46
UltraInstinct schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:03:
[...]

Hoeveel hebben jullie in totaal betaald en voor wat? Als ik zo kijk is 6000 erg veel geld voor dit.. vandaar dat ik gewoon overweeg om niet bij Eigenhuis te gaan en direct naar een ander keukenleverancier te kijken.
Ik zou gewoon een afspraak maken en vanaf 0 laten intekenen. Dat hebben wij gedaan en de prijs was voor ons na korting gelijk/goedkoper als bij 2 andere offertes met zelfde apparatuur blad etc. En dus icm met het feit dat als we niet bij Eigenhuis waren gegaan we niet het gehele bedrag terug kregen als minder werk was voor het ons een goede deal. Ook echt een fijne winkel vonden wij (beste waar we zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 11:43
wokkelz schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:37:
[...]

Omdat er heel veel verschil in qualiteit is qua kasten en blad. Apparatuur is allemaal recht toe recht aan.
Je hebt gelamineerd, gespoten, rondom gespoten, spaanplaat blad, natuursteen blad , composiet blad enz enz enz enz
Kijk goed naar het merk kasten en uitvoering.
Hornbach gebruikt nu dus Bauformat. Blad is composiet van Dekker Celeste White Polished , Lanesto Giro spoelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Blihi schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:00:
[...]

Dat is het verschil tussen de Combi en de Combi+ . De Combi sluit je alleen op koud water aan en de Combi+ ook op warm. De Quooker mengt zelf tot de (instelbare) temperatuur bij.

Ik heb hem op de warmwater aansluiting (dus Combi+), omdat de leiding er al lag en een ongebruikte, maar wel gevulde leidingen risico's meebrengen.
Ik snap dat dat inderdaad het verschil is tussen de + en gewone.
Op dit moment heb ik beide leidingen in de keuken liggen, maar bij het plaatsen van de nieuwe keuken moeten de leidingen een klein stuk verlegd worden. Nu kan ik de warm water leiding wel weer aanleggen, maar mijn vraag is eigenlijk of dat niet enorm inefficiënt is. Als ik het goed begrijp wordt de boiler gevuld via de warmwaterleiding.
Dat zou betekenen dat als ik een liter kokend water pak de boiler weer bijgevuld wordt met een liter uit de warmwater leiding. Dat is dan weer zonde want dan krijg ik eerst afgekoeld water wat nog in de leiding zat.
Ik was eigenlijk meer benieuwd of mijn aanname klopt dat mijn warmtewisselaar elke keer warm water richting de Quooker laat stromen maar dat eigenlijk nooit ook warm bereikt als ik maar kleine beetjes warm water pak.
Misschien overdenk ik het geheel wel te veel en moet ik maar gewoon beide leidingen aan laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

suzanhe schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Ik zou gewoon een afspraak maken en vanaf 0 laten intekenen. Dat hebben wij gedaan en de prijs was voor ons na korting gelijk/goedkoper als bij 2 andere offertes met zelfde apparatuur blad etc. En dus icm met het feit dat als we niet bij Eigenhuis waren gegaan we niet het gehele bedrag terug kregen als minder werk was voor het ons een goede deal. Ook echt een fijne winkel vonden wij (beste waar we zijn geweest)
De projectleverancier voor de keuken in onze nieuwbouwwoning is Eigenhuis Keuken, maar er werden door de verkoper van Eigenhuis wat onwaarheden verteld, waardoor wij hier totaal geen goed gevoel bij hadden.

Standaard leidingplan zou bijvoorbeeld niet aangepast kunnen worden als we elders een keuken zouden kopen. Gelukkig vertelde de bouwbegeleider al snel dat dit onzin is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-01-2025 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:27
Mensen hier ervaring met de vario vaatwasser van Siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjan T.
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-02 15:36
Lieve mensen, mijn keukenkasten zouden geleverd worden door de ikea. Betreft een muur van 3m25 (4x60cm en 2x40cm bij 2m20 hoog) met diverse inbouwapparatuur. We hebben hier een installateur voor. Nu zijn onze kleur kasten minimaal 2 maanden vertraagt (landelijk probleem). Wie heeft/kent leveranciers die alleen kasten leveren tegen een redelijke prijs! Tips worden zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Bjan T. schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:05:
Lieve mensen, mijn keukenkasten zouden geleverd worden door de ikea. Betreft een muur van 3m25 (4x60cm en 2x40cm bij 2m20 hoog) met diverse inbouwapparatuur. We hebben hier een installateur voor. Nu zijn onze kleur kasten minimaal 2 maanden vertraagt (landelijk probleem). Wie heeft/kent leveranciers die alleen kasten leveren tegen een redelijke prijs! Tips worden zeer gewaardeerd!
Eind week 9 snel genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Yellowneck schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:41:
[...]

Eigenlijk wel ja. Ik vind daar ook wel wat van, maar helaas is het bij dit project (en bij veel nieuwbouwprojecten van appartementen) het vaak verplicht om de badkamer en/of keuken af te nemen.
Weet je zeker dat het verplicht is? Voor zover ik weet/zie wordt er vaak een leverancier aangeboden die het voor of vlak na oplevering in orde maakt, maar kun je ook een eigen keuze maken. Heb je niet het voordeel van snelle oplevering en een eventuele cheque (is vaak sigaar uit eigen doos), maar ook niet het nadeel van een gedwongen leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Toke_gt schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:14:
[...]

Weet je zeker dat het verplicht is? Voor zover ik weet/zie wordt er vaak een leverancier aangeboden die het voor of vlak na oplevering in orde maakt, maar kun je ook een eigen keuze maken. Heb je niet het voordeel van snelle oplevering en een eventuele cheque (is vaak sigaar uit eigen doos), maar ook niet het nadeel van een gedwongen leverancier.
Ja, ik mag hopen dat ik weet wat ik gekocht en voor getekend heb ;) . Tis geen muisje wat ik zomaar even gekocht heb zonder in te lezen :+ . Dura Vermeer trekt daar één lijn in bij nieuwbouwprojecten en stellen de afname van keuken en badkamer verplicht, of anders verwoord: het is niet mogelijk om het casco te laten opleveren. Dat is dan ook de reden dat Dura Vermeer een gigantische showroom (Thuis De Showroom) kan veroorloven, die hebben natuurlijk gewoon een continue aanvoer van klanten zolang ze nieuwbouwprojecten hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDGMWw3EhyhfWgE5QOhHdW0FOQI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/793v3CNhNE7CDsaXxS5YX3WO.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Yellowneck op 17-01-2025 10:50 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:31
Yellowneck schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:37:
[...]

Ja, ik mag hopen dat ik weet wat ik gekocht en voor getekend heb ;) . Tis geen muisje wat ik zomaar even gekocht heb zonder in te lezen :+ . Dura Vermeer trekt daar één lijn in bij nieuwbouwprojecten en stellen de afname van keuken en badkamer verplicht, of anders verwoord: het is niet mogelijk om het casco te laten opleveren. Dat is dan ook de reden dat Dura Vermeer een gigantische showroom (Thuis De Showroom) kan veroorloven, die hebben natuurlijk gewoon een continue aanvoer van klanten zolang ze nieuwbouwprojecten hebben.

[Afbeelding]
Hoi,

Bij ons is Dura Vermeer momenteel bezig met het bouwen, en wij hadden gelukkig wel de optie om alles casco af te nemen(Ontwikkelaar was BPD, misschien daardoor). Ik wil je wel de tip meegeven om vooraf goed na te denken over waar je alles wil hebben in acht nemend waar de standaardaansluitingen voor water en elektra staan. Wij hadden een ontwerp uiteindelijk bij Thuis waar er zoveel werd verplaatst door de keukenman dat er nog een flinke offerte bijkwam voor verplaatsen van leidingen, dat is natuurlijk ook een verdienmodel voor hun.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een andere keukenleverancier en verplaatsen van veel leidingen waren niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Bjan T. schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:05:
Balen! nog steeds leverings problemen dus..
Wij hadden dus hetzelfde rond oktober, maar tijdens bestellen zeiden ze dat ze het binnenkort weer allemaaal op de rit zouden hebben. Ik kreeg op de dag zelf een bericht dat het product niet geleverd kon worden en dat ik zelf een afspraak mocht maken voor een nieuwe leveringsafspraak. (waar ik vervolgens 45min in de wacht stond) Ik mocht drie weken wachten.

Bij mij heeft Ikea wel wat vertrouwen ingeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

sedad schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Hoi,

Bij ons is Dura Vermeer momenteel bezig met het bouwen, en wij hadden gelukkig wel de optie om alles casco af te nemen(Ontwikkelaar was BPD, misschien daardoor). Ik wil je wel de tip meegeven om vooraf goed na te denken over waar je alles wil hebben in acht nemend waar de standaardaansluitingen voor water en elektra staan. Wij hadden een ontwerp uiteindelijk bij Thuis waar er zoveel werd verplaatst door de keukenman dat er nog een flinke offerte bijkwam voor verplaatsen van leidingen, dat is natuurlijk ook een verdienmodel voor hun.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een andere keukenleverancier en verplaatsen van veel leidingen waren niet eens nodig.
Een hele goede tip inderdaad. Het prijsverschil is echter zo goed uitgekiemd dat het bijna niet de moeite loont om het achteraf via een andere keukenleverancier te doen.

Op papier kost deze keuken mij weliswaar 20.000 euro (want stelpost basiskeuken 8.000, 10.000 aan extra opties en 2.000 euro aan leidingen verleggen etc). Dat klinkt als een hoop maar zelfs als ik achteraf de keuken zelf zou (laten) vervangen zit ik waarschijnlijk ook rond dat bedrag want:

- Oplevering met basiskeuken (inbegrepen in VON prijs)
- Vergelijkbare keuken bestellen elders: schat rond 11.000
- Dan zou ik daarna nog de oude keuken er moeten uithalen, leidingen verleggen, vloerverwarming aan moeten passen vanuit bouw: schat rond de 1000 euro als ik deel zelf doe
- Stel ik verkoop basiskeuken voor 3.000 euro

Dan betaal ik ook al 9.000 euro bij naast de VON prijs en heb ik er ook nog eens zelf veel werk aan achteraf. Het is dus het uiteindelijk bijna niet waard (in vergelijking met nu 12.000 euro bijbetalen)
Waar het em in zit is vooral die theoretische stelpost van 8000 euro voor de basiskeuken. Leuk op papier, maar in praktijk echt geen 8000 euro waard. Immers, al zouden ze wel de optie bieden om het casco op te laten leveren, dan had je nóóit 8000 minderwerk gekregen. Ook de specificaties van de basiskeuken telt bij elkaar nooit op tot dat bedrag.

Waar ik in eerste instantie dus wel schrok van de hoogte van het bedrag, heb ik mij er inmiddels al (bijna) bij neergelegd :+.

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 17-01-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjan T.
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-02 15:36
Mogelijk wel... vertel, vertel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Yellowneck schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Waar ik in eerste instantie dus wel schrok van de hoogte van het bedrag, heb ik mij er inmiddels al (bijna) bij neergelegd :+.
En zo velen met jouw.
Wat Dura Vermeer doet is gewoon koppelverkoop aangezien Thuis de Showroom hun eigen toko is, en toch blijven consumenten erin trappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Yellowneck schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:37:
[...]

Ja, ik mag hopen dat ik weet wat ik gekocht en voor getekend heb ;) . Tis geen muisje wat ik zomaar even gekocht heb zonder in te lezen :+ .
Sorry als ik een verkeerde indruk heb gewekt. Ik twijfel niet aan jou, maar wel aan de manier waarop sommige projectontwikkelaars doen voorkomen alsof je iets móet afnemen, terwijl dat niet persé zo is. Ik was niet bekend met deze verkoopmethode van DV en hou ook niet zo van dat dwingende karakter. Maar als ze er duidelijk in zijn, weet je waar je voor kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Laatst online: 13:21
Hebben mensen ervaring met Bora GPU4 ipv van de Bora Pura?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:50
hello654 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:44:
Hebben mensen ervaring met Bora GPU4 ipv van de Bora Pura?
De GPU4 is eigenlijk hetzelfde als de Bora Basic, maar in een ander jasje. Dit model is speciaal ontwikkeld voor Nobilia. De PURA heeft een luxere en mooiere uitstraling in vergelijking met de GPU4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Hoe verhoudt een Pronorm keuken zich ten opzichte van Schröder in kwaliteit? Schröder is voor mij helemaal onbekend en hier in het topic is er niet heel veel over geschreven, al staat hij in de openingspost wel samen in het rijtje met Pronorm.

Wat me bevalt - en tegenvalt aan Pronorm - is dat de binnenkasten wel in diverse kleuren geleverd kunnen worden en niet alleen wit/antraciet. Maar de keuken omzetten naar Schröder gaat waarschijnlijk wel 2-3k aan meerkosten opleveren. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-05 12:59
Erg bedankt voor deze waardevolle informatie over keukens.

Wij zijn voor nu bij 3 keukenboeren geweest, DBKeukens, Bemmel en Kroon, KeukenCoach.

DBKeukens was de service en klantvriendelijkheid bijzonder goed, erg fijn gevoel over. Echter is de huidige opstelling heel erg budget (toplaminaat aanrechtblad, Quooker 3L ipv 7L, Apparateur ETNA met veel marge) en dan toch nog 17.4K uitkomen valt een beetje tegen.

Bemmel en Kroon was de service duidelijk al minder, merkte ook gelijk dat het veel meer een verkoper was (DBKeukens naar beneden halen, het “ROOD KAN NIET PRINTEN” verhaaltje, graag nu even tekenen..) daar stond wel tegenover dat die keuken veel meer in onze wensen zit (Quooker 7L, apparatuur zonder gekke marges, Composiet blad met 65CM diep) en hier komen we dan op 17.6K uit. Dit is voor nu onze voorkeur vandaar zijn dat de onderstaande foto’s van hun gemaakte keuken + offerte.

KeukenCoach was de service nog slechter (geen eens drinken gekregen daar tijdens het gesprek van 2 uur +) en ook weer wat verkooptrucjes. We hebben daar open kaart gespeeld dat we bij 2 zaken geweest zijn en voornamelijk benieuwd zijn naar mogelijkheden wat betreft prijs. Ze hebben een soortgelijke opstelling/offerte gemaakt als Bemmel en Kroon, wel met een aantal goedkopere opties (Quooker 3L ipv 7L). De keukenkasten zijn daarvan Nobilia en ze zijn wat hoger dan normaal wat we wel mooi vinden. Hier komen we uit op 16.8K als we zondag beslissen, zo niet komt hij uit op 17.6K

Offerte + foto’s Bemmel en Kroon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeN1Dp4_t71TyzrmiDRa6qCPJ-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1m41YdofgQREhWMREWYRx5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz76lg4W9lxykIhZXwPnRlZkfBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFvAkOlMzbjZwtuPymnc7GOm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW3xowj6dX2ENFL0wbLGUc2o-e0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83naWlRNaWPl3HqhwdeRaKRp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99wZQqbBZgEwyxYFWATTyXikMuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMfLZwKAUfkTJO3mPvX2tdBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4F8JLHJPq3ql-0oXQeX6ewcf2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAGZj1xwtaIeYB4a8HwV52Yo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvFeALtH318qvatRUU1lW0uzAhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNKOZ1KqlXqdx8o5L93Xcl3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1vGmSVoVjVNTT2Mo8lzokQV0_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nw1RGkGnsgDHVpaph9X7UsJy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjkwnNh1H7036yF-l1KW2-vgMwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUSkKi75NDLgnyRKQFVTbnb4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ineg5iCe_qUCZ4yH8ZNdbt1e50I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFrUfF6yDAdmQWmvuPME36Qn.jpg?f=fotoalbum_large

Verder hebben we gehoord dat ETNA kwalitatief redelijk in lijn zit met budget Siemens, behalve dat Siemens vaker smart opties heeft. En dat Inventum je het beste ver van weg kan blijven. Geen idee hoeveel hiervan waar is, liefste nemen wij budget Siemens maar huidige totaal prijzen van de keukens vielen ons al tegen dus kijken we naar goedkope opties.

We willen graag nog een afspraak maken bij superkeukens en misschien keukenloods. Ook zitten we er over na te denken om richting DE te rijden, en te kijken wat akzent-keuchen voor ons kan betekenen.

Ik laat nu de in onze ogen beste offerte zien en vraag deze een beetje na te maken om zo te kijken of het financieel beter uitkomt, is dit wel handig of moet ik gewoon doen alsof ik blanko ben en alleen mijn moodboard mee kan nemen?

Ik ben eigenlijk niet 100% tevreden met de indeling, want we komen gewoon kastruimte te kort (mede vanwege full size koelkast + full size vriezer) iemand nog creatieve ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

neliss

h00t h00t!

Ik zou graag aan jullie willen vragen wat een praktische kastenverdeling is voor een kookeiland van 240cm breed. Alle kasten krijgen lades, en moeten met name dienen voor opslag van pannen, spatels/lepels, snijplanken etc.
Het gaat om een kookeiland met bora plaat (recirculatie afzuiging) in het midden, dus van de middelste kast heeft de bovenste lade een beperkte vulhoogte.
Opties:
  1. 80cm - 80cm - 80cm
  2. 60cm - 120cm - 60cm
  3. 80cm - 100cm - 60cm
Mijn eigen voorkeur neigt naar de eerste (ivm uiterlijk), maar ik heb geen duidelijk beeld of dit ook praktisch is om pannen op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
neliss schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:51:
Ik zou graag aan jullie willen vragen wat een praktische kastenverdeling is voor een kookeiland van 240cm breed. Alle kasten krijgen lades, en moeten met name dienen voor opslag van pannen, spatels/lepels, snijplanken etc.
Het gaat om een kookeiland met bora plaat (recirculatie afzuiging) in het midden, dus van de middelste kast heeft de bovenste lade een beperkte vulhoogte.
Opties:
  1. 80cm - 80cm - 80cm
  2. 60cm - 120cm - 60cm
  3. 80cm - 100cm - 60cm
Mijn eigen voorkeur neigt naar de eerste (ivm uiterlijk), maar ik heb geen duidelijk beeld of dit ook praktisch is om pannen op te bergen.
hoe breder de lade, hoe voller hij zit en hoe zwaarder hij is om open te trekken, zeker als je er pannen inzet. ik zou voor optie 1 gaan persoonlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38

aex351

I am the one

Melchuzz schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:48:

Wij zijn voor nu bij 3 keukenboeren geweest, DBKeukens, Bemmel en Kroon, KeukenCoach.

DBKeukens was de service en klantvriendelijkheid bijzonder goed, erg fijn gevoel over. Echter is de huidige opstelling heel erg budget (toplaminaat aanrechtblad, Quooker 3L ipv 7L, Apparateur ETNA met veel marge) en dan toch nog 17.4K uitkomen valt een beetje tegen.

Bemmel en Kroon was de service duidelijk al minder, merkte ook gelijk dat het veel meer een verkoper was (DBKeukens naar beneden halen, het “ROOD KAN NIET PRINTEN” verhaaltje, graag nu even tekenen..) daar stond wel tegenover dat die keuken veel meer in onze wensen zit (Quooker 7L, apparatuur zonder gekke marges, Composiet blad met 65CM diep) en hier komen we dan op 17.6K uit. Dit is voor nu onze voorkeur vandaar zijn dat de onderstaande foto’s van hun gemaakte keuken + offerte.

KeukenCoach was de service nog slechter (geen eens drinken gekregen daar tijdens het gesprek van 2 uur +) en ook weer wat verkooptrucjes. We hebben daar open kaart gespeeld dat we bij 2 zaken geweest zijn en voornamelijk benieuwd zijn naar mogelijkheden wat betreft prijs. Ze hebben een soortgelijke opstelling/offerte gemaakt als Bemmel en Kroon, wel met een aantal goedkopere opties (Quooker 3L ipv 7L). De keukenkasten zijn daarvan Nobilia en ze zijn wat hoger dan normaal wat we wel mooi vinden. Hier komen we uit op 16.8K als we zondag beslissen, zo niet komt hij uit op 17.6K

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder hebben we gehoord dat ETNA kwalitatief redelijk in lijn zit met budget Siemens, behalve dat Siemens vaker smart opties heeft. En dat Inventum je het beste ver van weg kan blijven. Geen idee hoeveel hiervan waar is, liefste nemen wij budget Siemens maar huidige totaal prijzen van de keukens vielen ons al tegen dus kijken we naar goedkope opties.

We willen graag nog een afspraak maken bij superkeukens en misschien keukenloods. Ook zitten we er over na te denken om richting DE te rijden, en te kijken wat akzent-keuchen voor ons kan betekenen.

Ik laat nu de in onze ogen beste offerte zien en vraag deze een beetje na te maken om zo te kijken of het financieel beter uitkomt, is dit wel handig of moet ik gewoon doen alsof ik blanko ben en alleen mijn moodboard mee kan nemen?

Ik ben eigenlijk niet 100% tevreden met de indeling, want we komen gewoon kastruimte te kort (mede vanwege full size koelkast + full size vriezer) iemand nog creatieve ideeën?
Vertel gewoon wat je wil aan ze. Wellicht zou je de kraan kunnen omdraaien met de vaatwasser. Dat geeft je meer werkruimte. Ik zou de koelkast dan ook aan de raamkant doen. En een oven helemaal rechts. Zo heb je een goede looproute.

Members only:

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radioth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 09:27
marteltor schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Het is voor ons de eerste keer inductie, en eerste keer downdraft. Dus het is lastig vergelijken.

Pluspunten:
- Hij ziet er echt superstrak uit.
- Boost stand is echt boost. Het gaat echter wel zo hard dat je niet even iets uit je kast kan pakken; dan kan het water al over de rand klotsen van het koken.
- Afzuiging werkt veel beter dan verwacht.

Nadelen:
- We hebben een pan er te lang op laten staan, of hij was krom oid. We hebben nu een plekje. Is bijna helemaal weggegaan met poetsen, maar niet helemaal.
- Tiptoetsen...het kan beter.
- Wifi verbinding heb je niks aan. Althans, ik kan er niks mee.

Al met al zou ik hem zo nog eens kopen.
Wij zijn ook van plan om een Miele Matt Finish kookplaat aan te schaffen.

Zou je eens een foto kunnen posten waar die vlek te zien is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
neliss schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:51:
Opties:
  1. 80cm - 80cm - 80cm
  2. 60cm - 120cm - 60cm
  3. 80cm - 100cm - 60cm
Ik zou ook optie 1 kiezen. 80cm is groot genoeg voor pannen, grote kommen etc, evt ook apparaten als tosti-ijzer, staafmixer. Met 3x80 kun je mooie verdeling van klein en groot keukengerei maken over 6 of 9 lades.
Met een middenlade van 120 onder de bora beperk je jezelf enorm met de grootste lade (optie2).
Een ongelijke verdeling (optie3) zou ik niet doen, tenzij je een heel specifieke bestemming hebt (wijnkast of zo). Maar dan nog liever 90-90-60.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:01:
Wij willen een aanbouw bij het huis realiseren en daar de achterdeur, keuken + eettafel naartoe verplaatsen.
Om de ruimte goed in te delen hebben we hulp gehad van een binnenhuisarchitect:
[Afbeelding]

Daarnaast heeft deze ook advies gegeven over kleur en materiaal omdat we anders een veel te saai/veilig interieur zouden krijgen.

Beknopt de wensen:
- Tegelvloer.
- Ruimte voor tafel met 8 personen.
- Opbergwand met zitje bij binnenkomst (t.b.v. tassen/jassen/schoenen).
- Tijdloos, modern, strak, maar niet saai, bij voorkeur greeploos, niet te bepalende kleur.

Vervolgens zijn we gezamenlijk bij een lokale keukenbouwer geweest (mijn eerste bezoek aan keukenzaak ooit).
Deze keukenbouwer combineert maatwerk (gehele wand) met een kookeiland van Nolte.

***members only***

Voor ons was het een hele prettige ervaring met efficiënte aanpak en we zijn eigenlijk al super tevreden met het eerste resultaat.
Wel vinden we het gebruik van de notenhoutkleur erg spannend, maar denk denken inderdaad dat dit het geheel wat spannender en warmer maakt dan een veilige lakkleur.

We zitten er eerlijk gezegd ook niet op te wachten om nog 10 keukenzaken af te gaan.
Omdat het stukje bergruimte/zitje maatwerk is, denk ik ook dat er weinig andere zaken zijn die dit als geheel aan kunnen bieden (wat wel onze wens is).

Wel zijn we benieuwd naar of het enigszins een realistische prijsstelling is en of de ervaringsdeskundigen op dit forum nog op of aanmerkingen hebben die we kunnen overwegen.
Hierbij de beloofde foto’s van het eindresultaat. Het blad is uiteindelijk de (nieuwe) Neolith Calacatta Roma geworden. Verder heeft het eiland een iets andere indeling gekregen en wat andere apparatuur gekozen:
* Inductiekookplaat met afzuiging: Siemens EX807NX68E, vlakbouw, afvoer naar buiten
* Quooker: Fusion Rosé Koper combi Round
* Combioven: Bosch CMG976KB1, 45 cm hoog
* Bakoven: Bosch HBG976MB1, 60 cm hoog
* Koelkast: Bosch KIR51ADE0, 140 cm hoog
* Vrieskast: Bosch GIN41ACE0, 122 cm hoog
* Vaatwasser: Siemens SN65EX56CE (hergebruikt)

Voor 95% is het verder gelijk aan het ontwerp uit de bovenstaande post.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3NEj-N_rvzHJSY323cr10DzJ_E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrIXcWYfXeSnEyKU1hNoi1Rc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEZPstU18TP9cQEYahxEr3i3Hpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rp81YS6LpHtHWp3otMcxzwdy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0moY4uYFC0UArS6P7Exm_kPwHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iwpY1JtKx3ofrYGeXjP7vWa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aNLpXJiqTXYkkumSklFt3fNIGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXuJ0yvero6VQTofej7rOLwX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Suu8GEx7qBKiLRKeH6KY_jsH1hc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKjD4whO9cVEk1BAG43tgwkT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuC0A7qhj1WMrqGuzZ3X7RNkIyo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iL2U04ENUb35sbQRrgj70Q8i.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_q4MbORfIQyLNXvk-EyO51bCPk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kl7xIpb9bJtRK957e7qCmv9y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKFUhO_4QrCOvJE3nURLljUEKXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luBWpwNtVWbwkrZchJwyCcS9.jpg?f=fotoalbum_tile

Aanraders/tips:
- Stollen van de Japandi kastenwand niet tot grond laten doorlopen zodat de vloer makkelijker is schoon te maken
- het Naber afvalsysteem, werkelijk fantastisch met de drie grote containers!
- Vaatwasser vlakbij de tafel zorgt dat je de vaat snel kan inruimen en ook uitruimen richting de ondiepe kasten van het eiland
- Afvalsysteem nabij gootsteen en kookplaat, hier produceer je meeste afval
- Koken met zicht op de tafel, maakt het veel leuker
- WCD met USB-c op eiland, al veel gebruik van gemaakt
- Blum legrabox lades van de wandkasten, super solide. Zeker tov de Nolte lades in het eiland
- Veel lades (en zo min mogelijk binnenlades)
- Kookplaat met flexzones; we koken vaak maar met 1 of 2 pannen, het maakt nu niet uit waar je hem neerzet.
- Kookplaat afzuiging naar buiten, werkt gewoonweg goed en geluid valt ook enorm mee
- Dubbele apothekerslades in het eiland, ideaal voor kruiden, sauzen en voorraad
- Achterwand van keramiek, ideaal schoon te maken
- Werkblad dat niet vlekt (hiervoor hadden we composiet en dat was toch wel erg gevoelig daarvoor)
- Bosch ovens, zeer stil tov onze vorige. En de touch bediening is ook (boven verwachting) intuïtief en snel
- Goed licht boven het werkblad en uitlijnen van de spots met de hoge kasten. Tip om een verlichtingsplan te laten maken door een professional. Kan bijvoorbeeld gratis bij Berla
- Quooker Combi, we hadden hem al in oude keuken en willen nooit meer anders. Hebben dan ook geen warm water leiding meer laten aanleggen.

Wat kon beter/anders:
- koelkast is relatief laag, al hadden we het niet anders gewild omdat het lijnenspel nu mooier is
- Wcd’s in de nis wat meer uit de hoek, nu staat de keukenapparatuur er al snel voor
- Nolte voelt toch wel beduidend minder (deurtjes, lades) dan van de maatwerk kastenwand, maar daar is de prijs dan ook naar.

Heel veel gehad aan dit topic, dank iedereen! Wellicht geeft het resultaat weer inspiratie voor anderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedfight op 20-01-2025 09:45 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:11
Speedfight schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Hierbij wat foto’s van het eindresultaat. Het blad is uiteindelijk de (nieuwe) Neolith Calacatta Roma geworden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Heel veel gehad aan dit topic, dank iedereen!
Heel mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:04
[...]

Hierbij wat foto’s van het eindresultaat. Het blad is uiteindelijk de (nieuwe) Neolith Calacatta Roma geworden. Verder heeft het eiland een iets andere indeling gekregen en wat andere apparatuur gekozen:
* Inductiekookplaat met afzuiging: Siemens EX807NX68E, vlakbouw, afvoer naar buiten

[Afbeelding][Afbeelding]

Heel veel gehad aan dit topic, dank iedereen! Wellicht geeft het resultaat weer inspiratie voor anderen.
Hele gave keuken!

Dun en dik blad combi O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats
  • Laatst online: 14:38

Squats

Wereldreizende tweaker

[...]

Hierbij wat foto’s van het eindresultaat. Het blad is uiteindelijk de (nieuwe) Neolith Calacatta Roma geworden. Verder heeft het eiland een iets andere indeling gekregen en wat andere apparatuur gekozen:

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat is de eiland bladdikte? Siert erg goed.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Laatst online: 13:21
Weer iemand bij welke keukenwinkels ze marazzi keukenbladen verkopen? Wij zijn verliefd geworden op het blad maar niet op de offerte van die winkel😅

Ik weet dat je de bladen ook los kan kopen maar liever alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft

[Afbeelding]
....

Pfff. best een lastige indeling doordat het raam best ver naar links zit... (stomme architecten tegenwoordig ;) )

Je kunt overwegen 3 hoge kasten te doen tegen de linkerwand van de keuken, tegen de meterkast (dus meer het huis in dan nu met de 3 hogekasten) Deze kasten kun je dan 40 of 60 cm diep doen
Indien 60, dan kun je alles kwijt wat je nu ook hebt.

Indien 40:
Dan kun je 1 hoge kast direct aansluitend in de nis in de keuken doen en dan een werkblad richting het raam. Voor koffie apparaat en andere dingen.
1 hoge kast kan dan in de hoek rechtsonder.

Of een combie van deze opties.

Ik denk dat als ik zou mogen kiezen dat ik 1 hoge (koel)kast zou doen rechtsonder. Dat is ideaal voor de route. Koelen, wassen, koken. (allemaal rechts)
En dan 3 hoge kasten tegen de wand van de meterkast. (f+g schakelaar moet je dan verplaatsen)
Een werkblad in de nis. (fruit/thee/koffie/werkplek/kids/afval onder het blad,enz)

Op die manier heb je koken rechts op de kookplaat, en dan omdraaien direct bij de oven.
De afmetingen staan er niet bij, maar dan heb je denk ik ongeveer 1.10 / 1.20 tussen de 2 keuken delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Squats schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:22:
[...]

Wat is de eiland bladdikte? Siert erg goed.
Dank! Eiland is 10 cm en blad bij de wand 3,5cm

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julia_db
  • Laatst online: 30-03 21:51
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken en hebben al veel tips uit dit forum gehaald. We hebben inmiddels twee offertes opgevraagd en bij één bedrijf een grove indicatie gekregen.
Wij zijn benieuwd naar jullie mening over deze offertes, wij denken namelijk dat dit goedkoper kan.
Wij willen een U-vormige keuken, met hoge kasten aan 1 zijde en een composiet blad. Voor de apparaten hebben we een voorkeur voor Siemens.
We hebben nu in Duitsland de volgende offerte gekregen voor een Nobilia keuken met composiet blad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZKw9Vocta0CFBv1gdrYwtRrSI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CE6b3Rn0Vrs3JRPIMvkHjJE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX3XYCrt9Xjbpec_xs86YxYP2XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWB34ywWLPFRo6HCu1D5Kp1C.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur:
Siemens HM736G1B1 (combioven)
Siemens SX63E806BE (vaatwasser)
Siemens KB96NSDD0 (koel-vries combinatie 75cm breed)
Siemens HS736G1B1 (stoomoven)
Elica NTSWITCHGLOWCL (kookplaat met afzuiging)
Quooker PRO3, 3 liter

Het heeft niet onze voorkeur om een Elica kookplaat te nemen, maar de verkoper was daar vrij star in. Maar gaf ook aan dat een Siemens kookplaat even duur was. Zie hieronder de foto’s. Ook willen wij liever de combioven en stoomoven van 45 cm hoog.

Offerte: 25K, geen specificatie van de prijs.

In Nederland hebben we de volgende offerte gekregen voor een Schmidt keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8Tofy-O85JPDRD4GjfUvPWp88g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFCxo0cdbbw3g8I3VR6UT8YB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wno5z6GKfvySOQEwTOSeaCCJY9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7Rs17gjXKV4OGCgJ0nDYCqc.jpg?f=fotoalbum_large

Siemens IQ700 CM736G1B1 (combioven)
Siemens IQ300 SX63E804BE (vaatwasser)
Siemens IQ500 KI81RSDD0 (koelkast)
Siemens IQ500 GI21VADE0 (vrieskast)
Siemens IQ700 CS736G1B1 (stoomoven)
Siemens IQ500 ED877HQ26E (kookplaat met afzuiging)
Quooker combi+ 7 liter

Meubels € 11.025
Apparatuur € 10.343
Werkblad € 4.980
Montage € 2.370
Totaal € 28.000 (inclusief afrondingskorting)

Wat vinden jullie van de offertes? Denken jullie dat dit ergens ander goedkoper kan? En zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

- Kookplaat afzuiging naar buiten, werkt gewoonweg goed en geluid valt ook enorm mee
Hoe is de afvoer naar buiten geregeld? Door de vloer neem ik aan, maar hoe vervolgens naar buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zou met een boog om b&k heen rijden. Service kennen ze daar niet. Bij DB is dat juist hun sterke kant, prijzen hoog maar ook zij kunnen een offerte soms matchen (ze nemen vaak vanzelf contact met je op).

Keukenzaken zijn namaken wel gewend denk ik. Scheelt weer 1 a 2 uur aan tijd per afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
julia_db schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:10:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken en hebben al veel tips uit dit forum gehaald. We hebben inmiddels twee offertes opgevraagd en bij één bedrijf een grove indicatie gekregen.
Wij zijn benieuwd naar jullie mening over deze offertes, wij denken namelijk dat dit goedkoper kan.
Wij willen een U-vormige keuken, met hoge kasten aan 1 zijde en een composiet blad. Voor de apparaten hebben we een voorkeur voor Siemens.
We hebben nu in Duitsland de volgende offerte gekregen voor een Nobilia keuken met composiet blad.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:
Siemens HM736G1B1 (combioven)
Siemens SX63E806BE (vaatwasser)
Siemens KB96NSDD0 (koel-vries combinatie 75cm breed)
Siemens HS736G1B1 (stoomoven)
Elica NTSWITCHGLOWCL (kookplaat met afzuiging)
Quooker PRO3, 3 liter

Het heeft niet onze voorkeur om een Elica kookplaat te nemen, maar de verkoper was daar vrij star in. Maar gaf ook aan dat een Siemens kookplaat even duur was. Zie hieronder de foto’s. Ook willen wij liever de combioven en stoomoven van 45 cm hoog.

Offerte: 25K, geen specificatie van de prijs.

In Nederland hebben we de volgende offerte gekregen voor een Schmidt keuken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Siemens IQ700 CM736G1B1 (combioven)
Siemens IQ300 SX63E804BE (vaatwasser)
Siemens IQ500 KI81RSDD0 (koelkast)
Siemens IQ500 GI21VADE0 (vrieskast)
Siemens IQ700 CS736G1B1 (stoomoven)
Siemens IQ500 ED877HQ26E (kookplaat met afzuiging)
Quooker combi+ 7 liter

Meubels € 11.025
Apparatuur € 10.343
Werkblad € 4.980
Montage € 2.370
Totaal € 28.000 (inclusief afrondingskorting)

Wat vinden jullie van de offertes? Denken jullie dat dit ergens ander goedkoper kan? En zo ja, waar?
In de eerste keuken lijkt een carousel in de hoek getekend. Dat is vaak een dure oplossing die ik persoonlijk niet waard vind. Met een vaste plak kun je veel meer kwijt.
Is de het echt eeen kookplaats met afzuiging (en waar gaat de afgevoerde lucht naar toe?) Of is het recirculatie? Ik ken het merk kookplaat verder niet.

Beide prijzen vind ik stevig, ik zou het eerder inschatten op 22-25k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:11:
[...]

Hoe is de afvoer naar buiten geregeld? Door de vloer neem ik aan, maar hoe vervolgens naar buiten?
Via een pvc buis onder de constructievloer door en via de fundering naar buiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRmh_bIncNT_O4W68rja4fqOgP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUMvceg2F4CjTUqu4KmprZOG.jpg?f=fotoalbum_large

https://tilmar.nl/vloer-e...hacht-160mm.-donkergrijs/

Er zit nog een terugslagklep in de buis om eventuele tocht tegen te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Speedfight op 18-01-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35

MJV

Heb dat hier ook gerealiseerd, maar dan middels een z.g.n. koekoek. Zonder keerklep en dan tocht het inderdaad af en toe. Opgelost met een afdekmat voor de kookplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
@Speedfight prachtige keuken, hele mooie combinatie van kleuren!
Mag ik vragen waar je de wcd met usb-c hebt gevonden voor in het eiland?
Ik kan ze alleen vinden met usb-a en de keukenboer kan ook geen andere leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
yorroy schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:30:
@Speedfight prachtige keuken, hele mooie combinatie van kleuren!
Mag ik vragen waar je de wcd met usb-c hebt gevonden voor in het eiland?
Ik kan ze alleen vinden met usb-a en de keukenboer kan ook geen andere leveren.
Bij mij heeft de keukenbouwer hem wel geleverd. Zie dat hij hier ook los te koop is:
https://stekkerblokkensho...flip-mat-zwart-usb-c.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
@Speedfight prachtige keuken.
Blad is keramiek, klopt dit?
De spoelbak is dit een folie laag welke er overheen zit? (niet bang voor krassen in de eventuele folie?)

@yorroy, goede opmerking, zit nu zelf ook te kijken wat bij mij is aangeboden en deze zou je ook kunnen toepassen?
https://www.keukenloods.nl/322576.html Of is dit een andere en minder wenselijk als die van Speedfight?

[ Voor 16% gewijzigd door BaBoK op 19-01-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Klopt @BaBoK, keramisch blad van Neolith. Erg blij mee, voorheen hadden we een composiet blad en dat had toch altijd wel last van vlekken van glazen en rondom de kraan (was een bruin egale kleur wat natuurlijk ook niet hielp). Of het blad verder net zo duurzaam is moet nog blijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Speedfight op 19-01-2025 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
Zelf zit ik ook in de laatste ronde en ga ik deze week de klap er op geven.

Hierbij de 2 ontwerpen, ontwerp A
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cls6-Xw-2ICAk-ZGrJZSqFF5hQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UeBOkJIBD26BSYlaVxeea7z.jpg?f=fotoalbum_large

Ontwerp B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QO4kI69eb5NfMONH5HpjHhfE22I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aZS8c3dPMOC2cLnubPTtuHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XB3y0ye684mMCBAZrCc2co5-PzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExrFQs9j7P6sqzViqUQYoMrJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6OSFVEz80uohIv2TjpAkWHMfQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocyRXqY0o8aa3vy50aV0zTB5.jpg?f=fotoalbum_large

Blad is 5cm dik.
Fronten zijn https://decolegno.nl/coll...s003-spessart-pororovere/
Apparatuur oven & combimagnetrom wordt studioline.

Deur wordt zoals bij ontwerp A naar voren gehaald.

@Speedfight , welke spoelbak heb je?

[ Voor 26% gewijzigd door BaBoK op 19-01-2025 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
@Speedfight keuken die je hebt is goed over nagedacht, dus ik vermoed dat je met een reden in het eiland de stolp zowel aan de bovenkant bij de greeplijsten als bij de "plint" ervoor gekozen de stolp helemaal blad tot vloer te laten aansluiten? Zou je dit willen delen met me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
@BaBoK deze spoelbak https://www.franke.com/nl...ge.html/125.0697.323.html

Voor wat de stolpen van het eiland betreft, daar is door mij niet in het bijzonder over nagedacht. Al vinden we het dikke prima zo, omdat het een rustige aanblik geeft en minder randen om schoon te maken 😉

[ Voor 10% gewijzigd door Speedfight op 19-01-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Speedfight schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:05:
@BaBoK deze spoelbak https://www.franke.com/nl...ge.html/125.0697.323.html

Voor wat de stolpen van het eiland betreft, daar is door mij niet in het bijzonder over nagedacht. Al vinden we het dikke prima zo, omdat het een rustige aanblik geeft en minder randen om schoon te maken 😉
Thanks, ervaar je dat de kookplaat veel herrie maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
BaBoK schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:20:
[...]

Thanks, ervaar je dat de kookplaat veel herrie maakt?
Denk dat je dan in het bijzonder op de afzuiging doelt ;-) Tja, stil zal het nooit worden, er moet simpelweg lucht verplaatst worden.
Hij is misschien iets minder stil dan onze oude Siemens afzuigkap, maar hij lijkt daarentegen wel beter af te zuigen. Na bv spekjes bakken rook je dat voorheen naderhand toch nog, dat is nu niet zo. Het geluid went in ieder geval snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Laatst online: 02-05 12:59
Loft schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Pfff. best een lastige indeling doordat het raam best ver naar links zit... (stomme architecten tegenwoordig ;) )

Je kunt overwegen 3 hoge kasten te doen tegen de linkerwand van de keuken, tegen de meterkast (dus meer het huis in dan nu met de 3 hogekasten) Deze kasten kun je dan 40 of 60 cm diep doen
Indien 60, dan kun je alles kwijt wat je nu ook hebt.

Indien 40:
Dan kun je 1 hoge kast direct aansluitend in de nis in de keuken doen en dan een werkblad richting het raam. Voor koffie apparaat en andere dingen.
1 hoge kast kan dan in de hoek rechtsonder.

Of een combie van deze opties.

Ik denk dat als ik zou mogen kiezen dat ik 1 hoge (koel)kast zou doen rechtsonder. Dat is ideaal voor de route. Koelen, wassen, koken. (allemaal rechts)
En dan 3 hoge kasten tegen de wand van de meterkast. (f+g schakelaar moet je dan verplaatsen)
Een werkblad in de nis. (fruit/thee/koffie/werkplek/kids/afval onder het blad,enz)

Op die manier heb je koken rechts op de kookplaat, en dan omdraaien direct bij de oven.
De afmetingen staan er niet bij, maar dan heb je denk ik ongeveer 1.10 / 1.20 tussen de 2 keuken delen.
Ja inderdaad een gekke beslissing van die architect, we moeten het ermaar mee doen!

Wel een goed idee om 40CM kasten te gebruiken, we hadden al het idee om een soortgelijke kast van IKEA later achteraf daar te gaan zetten maar dit is wel een mooie oplossing.

We willen voor een 70CM diep blad gaan, maar misschien toch overwegen om hier 65CM te maken. Met 70CM diep blad + 40CM diep kast houden we 120CM loopruimte over. Als we voor 60CM kast gaan houden we 100CM loopruimte over wat ons wel gelijk tegen viel maar in dat geval kunnen we wel een koffiecorner maken in de kast (koffie apparaat is 50CM diep). Denk toch dat we voor onderstaande situatie gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETdX4rfE3qRj5Uy6fUzhgvJlY7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X8ZMsSrL0xeWcFsEaMR3MSOV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
Melchuzz schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Ja inderdaad een gekke beslissing van die architect, we moeten het ermaar mee doen!

Wel een goed idee om 40CM kasten te gebruiken, we hadden al het idee om een soortgelijke kast van IKEA later achteraf daar te gaan zetten maar dit is wel een mooie oplossing.

We willen voor een 70CM diep blad gaan, maar misschien toch overwegen om hier 65CM te maken. Met 70CM diep blad + 40CM diep kast houden we 120CM loopruimte over. Als we voor 60CM kast gaan houden we 100CM loopruimte over wat ons wel gelijk tegen viel maar in dat geval kunnen we wel een koffiecorner maken in de kast (koffie apparaat is 50CM diep). Denk toch dat we voor onderstaande situatie gaan.

[Afbeelding]
Ja, goede compromie zo.

Het lijkt of het draai/kiep raam nu niet helemaal open kan in de keuken. Dan zou die met kiep stand tegen de kast aankomen als dat een hoge kast wordt. En met draaistand niet helemaal open kunnen.
Ik zou dat goed opmeten en bespreken of dat wenselijk is.

Ik zou voor 65cm gaan. Die extras heb je ws minder nodig, dan netjes kunnen rondlopen in de keuken.

Succes met de puzzel ;) Blijf de updates posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanStaalduinen
Ik lees aandachtig mee met dit forum en doe veel bruikbare ideeën op. De oplevering van mijn woning wordt verwacht medio 2026. De start van de bouw is nog niet begonnen. Ik ga downsizen.
Mijn focus ligt op onderhoud en schoonmaken: hoe minder werk, hoe liever. In mijn huidige woning heb ik een rvs Reginox spoelbak, die ik niet altijd goed heb behandeld. Er zijn vast alternatieven (in de zin van andere merken of materialen), die een spoelbak ook bij een minimum aan onderhoud blijvend laten schijnen. Gaarne suggesties. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sidus
  • Laatst online: 14:38
BaBoK schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:04:
Zelf zit ik ook in de laatste ronde en ga ik deze week de klap er op geven.

Hierbij de 2 ontwerpen, ontwerp A
[Afbeelding]

Ontwerp B
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blad is 5cm dik.
Fronten zijn https://decolegno.nl/coll...s003-spessart-pororovere/
Apparatuur oven & combimagnetrom wordt studioline.

Deur wordt zoals bij ontwerp A naar voren gehaald.

@Speedfight , welke spoelbak heb je?
Mooie ontwerpen! Is die bovenste oven alleen niet heel erg hoog zo? Misschien de ovens nog wat lager doen? Al is de uitlijning met de bovenkastjes dan wat minder mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-05 06:53
LvanStaalduinen schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:46:
Ik lees aandachtig mee met dit forum en doe veel bruikbare ideeën op. De oplevering van mijn woning wordt verwacht medio 2026. De start van de bouw is nog niet begonnen. Ik ga downsizen.
Mijn focus ligt op onderhoud en schoonmaken: hoe minder werk, hoe liever. In mijn huidige woning heb ik een rvs Reginox spoelbak, die ik niet altijd goed heb behandeld. Er zijn vast alternatieven (in de zin van andere merken of materialen), die een spoelbak ook bij een minimum aan onderhoud blijvend laten schijnen. Gaarne suggesties. Bij voorbaat dank.
Je gaat geen één spoelbak van RVS glanzend houden/laten schijnen. Ander materiaal weet ik niet, maar donkere spoelbakken vind ik schitterend, maar die zullen bij mij nooit in huis komen ivm duidelijk zichtbare kalkaanslag. Wellicht dat er nu beter materiaal beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thornes
  • Laatst online: 01-04 20:39
Hi allemaal!

Ik ben reeds begonnen aan het oriënteren voor een keuken voor een nieuwbouwproject welke in 2026 pas wordt opgeleverd. Dit is een relatief klein appartement, waardoor ik vrij gelimiteerd in hoeveel ruimte ik kan innemen voor de keuken (de ruimte moet ook functioneren als dining&woonkamer).

Nu ben ik dit weekend naar een keukenboer geweest en heb ik een eerste ontwerp laten uittekenen. Helaas heb ik de render hier nog niet van binnen, maar ik heb deze nagebootst in de keukenatlas (let aub niet op de kleuren en het werkblad, het originele design komt in een zandkleur met een donkergrijs-ig aanrechtblad).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iz3leGv.jpeg

Het idee is dat de hoge kast links een koelvries combinatie wordt en in de kast tussen de kookplaat en de kraan wordt een vaatwasser geinstalleerd. Deze opstelling biedt (in mijn mening) voldoende ruimte voor opslag (voor 2 man). Maar nu komt mijn twijfel.. ik ben bang dat er te weinig werkruimte/aanrechtruimte is en de 2e hoge kast in de weg gaat staan wanneer we staan te koken. Dit is wel een hele krappe hoek in mijn mening, iemand ervaring met koken in zo'n hoek?

Nu is mijn idee om die hoge kast weg te halen en in plaats daarvan de oven onder de kookplaat te installeren (indien mogelijk). Maar dan komt natuurlijk het probleem dat we wellicht met te weinig kastruimte zitten én iets aan het design ook niet helemaal lekker loopt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qc8OI0K.png

En dit is de ruimte waar ik mee werk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5oHPdpY.png

Iemand die mij hier misschien wat meer inzicht in kan bieden of een tip heeft voor ontwerp om toch genoeg kastruimte te creeëren? Of valt het originele design welke wij bij de keukenboer hebben laten maken in principe ook goed mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
thornes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:52:
Hi allemaal!

Ik ben reeds begonnen aan het oriënteren voor een keuken voor een nieuwbouwproject welke in 2026 pas wordt opgeleverd. Dit is een relatief klein appartement, waardoor ik vrij gelimiteerd in hoeveel ruimte ik kan innemen voor de keuken (de ruimte moet ook functioneren als dining&woonkamer).

Nu ben ik dit weekend naar een keukenboer geweest en heb ik een eerste ontwerp laten uittekenen. Helaas heb ik de render hier nog niet van binnen, maar ik heb deze nagebootst in de keukenatlas (let aub niet op de kleuren en het werkblad, het originele design komt in een zandkleur met een donkergrijs-ig aanrechtblad).

[Afbeelding]

Het idee is dat de hoge kast links een koelvries combinatie wordt en in de kast tussen de kookplaat en de kraan wordt een vaatwasser geinstalleerd. Deze opstelling biedt (in mijn mening) voldoende ruimte voor opslag (voor 2 man). Maar nu komt mijn twijfel.. ik ben bang dat er te weinig werkruimte/aanrechtruimte is en de 2e hoge kast in de weg gaat staan wanneer we staan te koken. Dit is wel een hele krappe hoek in mijn mening, iemand ervaring met koken in zo'n hoek?

Nu is mijn idee om die hoge kast weg te halen en in plaats daarvan de oven onder de kookplaat te installeren (indien mogelijk). Maar dan komt natuurlijk het probleem dat we wellicht met te weinig kastruimte zitten én iets aan het design ook niet helemaal lekker loopt.

[Afbeelding]

En dit is de ruimte waar ik mee werk:
[Afbeelding]

Iemand die mij hier misschien wat meer inzicht in kan bieden of een tip heeft voor ontwerp om toch genoeg kastruimte te creeëren? Of valt het originele design welke wij bij de keukenboer hebben laten maken in principe ook goed mee?
Afgaande op de plattegrond.

Ik zou de plek van de koken en water omdraaien. De logische volgorde is koelkast, schoonmaken(wassen) en dan snijden en koken.

Je kunt aan het uiteinde 3 blokken extra plakken. 1 naast de huidige plek van wasbak nog een blok van 60x60 kwijt en dan tegen de het huidige laatste blok en het nieuwe blok nog 2 zodat je een L vorm creeert. Daarop zou je mijns inzien ook kunnen koken.

Zo creeer je meer aflegruimte en meer kast ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:44
@thornes wij hebben bewust gekozen voor kastje tot het plafond, ondanks dat je daar zonder krukje mss niet bij kan. Geeft meer opbergruimte en geen stof bovenop de kastje :P Ideaal voor dingen die je weinig gebruikt (bakspullen e.d.).
Overweeg je een afzuigkap in een kastje ipv losse?

En ik weet dat zo'n losse hangkast met klep helemaal hip en 'ruimtelijk' is, maar ook daar hebben wij normale hangkastjes tot het plafond.

[ Voor 19% gewijzigd door MisterMailman op 19-01-2025 17:14 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thornes
  • Laatst online: 01-04 20:39
Loft schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Afgaande op de plattegrond.

Ik zou de plek van de koken en water omdraaien. De logische volgorde is koelkast, schoonmaken(wassen) en dan snijden en koken.

Je kunt aan het uiteinde 3 blokken extra plakken. 1 naast de huidige plek van wasbak nog een blok van 60x60 kwijt en dan tegen de het huidige laatste blok en het nieuwe blok nog 2 zodat je een L vorm creeert. Daarop zou je mijns inzien ook kunnen koken.

Zo creeer je meer aflegruimte en meer kast ruimte
Oh, bedankt voor de tip! We hadden de wasbak oorspronkelijk daar gezet ivm de tekeningen die we van het project hebben gekregen, dus even aanzien of het veel meerkosten zijn als ik de kraan vanuit daar wil laten aansluiten! Die 2 met elkaar omdraaien zou inderdaad al een stuk beter werken.
MisterMailman schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:13:
@thornes wij hebben bewust gekozen voor kastje tot het plafond, ondanks dat je daar zonder krukje mss niet bij kan. Geeft meer opbergruimte en geen stof bovenop de kastje :P Ideaal voor dingen die je weinig gebruikt (bakspullen e.d.).
Overweeg je een afzuigkap in een kastje ipv losse?

En ik weet dat zo'n losse hangkast met klep helemaal hip en 'ruimtelijk' is, maar ook daar hebben wij normale hangkastjes tot het plafond.
Dit wilde ik oorspronkelijk ook, maar toen werd me afgeraden dat dit misschien de ruimte te klein zou doen lijken! Maar wellicht dat ik het morgen bij de volgende keukenboer ook nog eens opper, eens zien of deze met een passend idee komt hiervoor. Krukje gaat sowieso aangeschaft moeten worden omdat ik bij andere elementen in mijn appartement ook al de hoogte in wil werken (en met 1.60m kom je amper ergens aan tegenwoordig).

Ivm de afzuigkap: ik wilde eigenlijk ook een inbouw, ziet er in mijn opzicht ook mooi uit als je kastjes gewoon kan doortrekken ipv de afzuigkap zo zichtbaar hebt :P. Maar mij werd verteld dat dit met een recirculatie afzuigikap (een verplichte eis helaas voor nieuwbouw projecten) niet helemaal mogelijk was (of zij boden dit niet aan in hun winkel, in ieder geval). Zal dit ook morgen eens navragen!

Ik heb eens gesleuteld met de voorstellen..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VdUOtjo.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XocNU7a.png

Tot aan het plafond kreeg ik net niet mooi ingetekend via het programma.. maar misschien wel een optie voor als ik een inbouw afzuigkap kan regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Tiuri schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:28:
Hoe verhoudt een Pronorm keuken zich ten opzichte van Schröder in kwaliteit? Schröder is voor mij helemaal onbekend en hier in het topic is er niet heel veel over geschreven, al staat hij in de openingspost wel samen in het rijtje met Pronorm.

Wat me bevalt - en tegenvalt aan Pronorm - is dat de binnenkasten wel in diverse kleuren geleverd kunnen worden en niet alleen wit/antraciet. Maar de keuken omzetten naar Schröder gaat waarschijnlijk wel 2-3k aan meerkosten opleveren. Iemand advies?
Iemand? Zou graag iets meer te weten komen over een Schröder keuken.

Wat ik zelf heb gevonden over Schröder behalve de binnenkastjes die meekleuren:
- Standaard Blum scharnieren
- Standaard Blum Legrabox als lades
- 19mm dikte van de kast en 5mm MDF achterkant geschroefd
- 780 korpushoogte

Verder is een aantal jaar terug hier in het topic Schröder wel een paar keer besproken maar dat is allemaal lang geleden. Ook een post met een claim dat het uit dezelfde fabriek komt als Rotpunkt? Maar daar kan ik verder niets over vinden...

Op basis van deze specs klinkt het dus als een degelijk merk, maar kan er gewoon niet veel over vinden online..

Members only:
Pagina: 1 ... 497 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1