Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 08:16

0c2

alki schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:34:
[...]

Ik vind de apparatuur wel prijzig vooral de koelkast en vriezer. Btw heb je geen afwasmachine ?
Waarom verschillende merken koelkast en oven ? normaal krijg je meer korting als je alles van een merk pakt
Wil graag AEG, want vaatwasser die we een aantal maanden geleden gekocht hebben is ook van AEG. Dat verklaart ook de afwezigheid van de vaatwasser in de offerte. Helaas maakt AEG geen touch to open koel/vries apparaten volgens KVIK. Dus daarom de Siemens machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Kan je helaas niet helpen met je vragen. Kun je de apparaten ook zelf aanschaffen? Ik denk dat je daar nog wel aardig wat op kan besparen als dat mogelijk is. Alle typenummer op een rij zetten en invullen op de site van Veldkamp of keukenloods of zo. Heb je morgen een offerte.
Succes verder. Leuke kleur keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:56
Ronde hoeken kan volgens mij ook bij Ballerina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58
Ik lees overal dat de afvoer van afzuigkappen niet van kunststof zou mogen zijn, maar van aluminium of ijzer.

Maar Novy heeft alleen afvoerkanalen en -onderdelen van kunststof. Hoe kan dat? Is kunststof toch OK?

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:57
Mithrandir schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:40:
Ik lees overal dat de afvoer van afzuigkappen niet van kunststof zou mogen zijn, maar van aluminium of ijzer.

Maar Novy heeft alleen afvoerkanalen en -onderdelen van kunststof. Hoe kan dat? Is kunststof toch OK?
In een afzuigkap van thuis zit genoeg plastic, als dat een probleem is zou alles in de kap eerst smelten.

Voor horeca gelden andere normen. Daar wil je kanaalbranden voorkomen en het mag niet overslaan naar de rest van een gebouw / complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 22:54
Ik ga binnenkort ook weer starten met het uitzoeken van een keuken. Dit hadden wel al een paar jaar eerder willen doen, maar dat is toen niet doorgegaan. Ben me weer aan het voorbereiden wat ik echt leuk vind om te doen.

Nu stel:
  • Prijs van de kasten bij Thuiskeukens is 18.000
  • Offerte van de apparatuur bij Veldkamp is 11.500
  • Offerte van het werkblad bij 123Werkbalden is 5.700
Totaal 35.200.

Bezorgen en installeren van de keuken er nog bij, en wat marge. Dan dacht ik zelf aan 39K. Is dat een goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:56
TMasterT schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:11:
Ik ga binnenkort ook weer starten met het uitzoeken van een keuken. Dit hadden wel al een paar jaar eerder willen doen, maar dat is toen niet doorgegaan. Ben me weer aan het voorbereiden wat ik echt leuk vind om te doen.

Nu stel:
  • Prijs van de kasten bij Thuiskeukens is 18.000
  • Offerte van de apparatuur bij Veldkamp is 11.500
  • Offerte van het werkblad bij 123Werkbalden is 5.700
Totaal 35.200.

Bezorgen en installeren van de keuken er nog bij, en wat marge. Dan dacht ik zelf aan 39K. Is dat een goede richting?
Prima methode om baseline prijs vast te stellen en geeft mooi streefbedrag om naartoe te werken. Ervan uitgaande dat je 1:1 dezelfde keuzes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:17
Ik zie geen besteklades. Heb je die niet nodig? Onder de kookplaat kunnen die niet in verband met de afzuigunit.

Ga eens bij Stijn Keukens in Nuenen langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:39:
[...]

Naar aanleiding van de case heb ik een zeer uitgebreide mail naar de keukenzaak gestuurd met daarbij 10 foto's als aanvullend bewijs en daarbij vermeld wat reeds is besproken aan de telefoon met hen. Tevens gemeld dat wij geen vertrouwen meer hebben in deze monteurs ( extern bedrijf, wel met veel goede reviews trouwens ) en dat wij liever hebben dat zijn eigen monteur het komt oplossen. Ook vermeld dat wij zeker bereid zijn om hem hiervoor wat tijd te geven, maar wel een indicatie eisen wanneer bepaalde dingen opgepakt gaan worden. Inmiddels 3-4 dagen verder, nog geen reactie.
Update:

Keukenman stelt voor om een opstaande rand te maken tegen de muur aan van 1cm hoog om zodoende ook de butsen weg te werken. Deze rand zou in dezelfde kleurstelling komen als het blad. Wel wilde hij dit 50/50 doen ( daar zijn wij niet mee akkoord). Heb hem gevraagd wat voorbeelden toe te sturen.

Hij geeft aan dat de muren dermate schuin lopen dat het vrijwel onmogelijk is om het blad strak tegen de muur te krijgen.

Wat vinden jullie en ervaringen met zon rand?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
CryptoNL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Update:

Keukenman stelt voor om een opstaande rand te maken tegen de muur aan van 1cm hoog om zodoende ook de butsen weg te werken. Deze rand zou in dezelfde kleurstelling komen als het blad. Wel wilde hij dit 50/50 doen ( daar zijn wij niet mee akkoord). Heb hem gevraagd wat voorbeelden toe te sturen.
Dus: zij maken een fout, willen die niet herstellen en bieden een extreem goedkope oplossing die jij dan ook nog eens voor 50% moet betalen? Ik zou de rechtsbijstandverzekering even een belletje geven.
Hij geeft aan dat de muren dermate schuin lopen dat het vrijwel onmogelijk is om het blad strak tegen de muur te krijgen.
Wat heeft dat met de beschadiging te maken? Afkitten moet je sowieso, maar er zitten nu gewoon beschadigingen in die zij moeten herstellen, klaar.

Als je een opstaande rand maakt moet die aan de bovenkant ook afgekit worden, dus het probleem van de schuine wand blijft.
Kwestie van smaak, maar ik vind het persoonlijk wat oudbollig. Daarbij is en blijft het feit dat er bij montage een beschadiging is opgetreden. Dat is nu gewoon aan hun om te herstellen en is, over het algemeen, gewoon verzekeringswerk voor de monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Nu online
Blihi schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Dus: zij maken een fout, willen die niet herstellen en bieden een extreem goedkope oplossing die jij dan ook nog eens voor 50% moet betalen? Ik zou de rechtsbijstandverzekering even een belletje geven.

[...]

Wat heeft dat met de beschadiging te maken? Afkitten moet je sowieso, maar er zitten nu gewoon beschadigingen in die zij moeten herstellen, klaar.

Als je een opstaande rand maakt moet die aan de bovenkant ook afgekit worden, dus het probleem van de schuine wand blijft.

[...]

Kwestie van smaak, maar ik vind het persoonlijk wat oudbollig. Daarbij is en blijft het feit dat er bij montage een beschadiging is opgetreden. Dat is nu gewoon aan hun om te herstellen en is, over het algemeen, gewoon verzekeringswerk voor de monteurs.
Geen rechtsbijstand aanwezig.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
CryptoNL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Geen rechtsbijstand aanwezig.
Tja, dan zul je het zelf moeten blijven doen, maar je moet heel duidelijk maken dat het hun fout is, dus zij moeten het, zonder meerkosten, oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:41
CryptoNL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Update:

De eerste vraag is eigenlijk: Wat vind jij van zo'n opstaande rand?

Ik zou het persoonlijk erg lelijk vinden. En wat bedoelt hij precies dat de muur dermate schuin loopt? Dat is toch gewoon te zagen?

50/50 ;w Wat een eikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Speedfight schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Inmiddels weer een stap verder, de (maatwerk) open latten structuur deuren voor de garderobekasten (tbv binnenkomst via de achterdeur) hangen!
Nu de plint nog en het kussen en dan zal ik het gehele resultaat van de keuken posten.

[Afbeelding]
Zijn de keukenkasten met ribbel structuur? Welke type is het? Vriendin is er helemaal weg van, ik twijfel zelf of ik de ribbel mooi vind, maar zie op veel foto's dat het van afstand mooi vlak lijkt en dan vind ik het wel weer heel gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
trummel schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:32:
[...]

Zijn de keukenkasten met ribbel structuur? Welke type is het? Vriendin is er helemaal weg van, ik twijfel zelf of ik de ribbel mooi vind, maar zie op veel foto's dat het van afstand mooi vlak lijkt en dan vind ik het wel weer heel gaaf!
Nee, het is notenhout fineer in quartier gezaagd zodat je minder noesten ziet, en wat meer de lijnen van de jaarringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 10-01-2025 17:02 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:20
Wij zijn helaas nog steeds niet geslaagd voor een keuken.
Voornamelijk omdat we bij de keuken zaken waar we geweest zijn tegen een paar dingen aanlopen.

Wij willen graag een verhoogde vaatwasser met oven daarboven, lades achter deuren maar met verlichting bij elke lade ( ook 2 gewone lades boven elkaar met lage binnenlade en ook met verlichting).
Het liefste Blum scharnieren, en een composietblad welke dus niet van Dekker is (zoals taj Royale)

Systemat (keukencoach) hebben geen kasten voor de verhoogde vaatwasser met oven erboven en ook enkel Dekker bladen. Verlichting geen idee.
Ook bij Eigenhuiskeukens geweest, die heeft de bladen wel maar vele malen duurder en negeerde hoe wij de keuken wilde en maakte een ontwerp wat ze zelf mooi vond ookal hebben we alles zelf uitgetekend. Voor ons geen succes helaas.

Schuller (B&K) ook enkel Dekker, en verlichting in de lades achter de deur lijkt ook niet te kunnen.

Pronorm. Verlichting bij de lades achter de deur enkel op de corpus, niet onder de lades.

Is er iemand bekend met of heeft de verlichting van verstopte binnenlades?
Of zijn wij misschien toch verkeerd voorgelicht...

Verder is ieder advies is erg welkom.

[ Voor 22% gewijzigd door JMS-2 op 11-01-2025 05:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Een verhoogde vaatwasser met oven er boven is niet heel verstandig. De oven komt dan te hoog om bij te kunnen. Daarbij zal de stoom uit de vaatwasser niet goed zijn voor de oven. Misschien dat daarom niemand dat maakt?

De focus op Blum scharnieren snap ik niet. Die heeft Ikea ook en je kunt ze altijd vervangen, maar waarom zou je?

Bladen kun je overal vandaan halen. Systemat is een merk, die hebben geen koppeling met Dekker. Dat ligt aan je keuke zaak (hier een Systemat keuken met blad van Dekton).

Ga eens bij een kleine zelfstandige keukenzaak langs en laat de focus op Blum los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-06 08:06

Squats

Wereldreizende tweaker

JMS-2 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 01:00:
Voornamelijk omdat we bij de keuken zaken waar we geweest zijn tegen een paar dingen aanlopen.

Wij willen graag een verhoogde vaatwasser met oven daarboven, lades achter deuren maar met verlichting bij elke lade ( ook 2 gewone lades boven elkaar met lage binnenlade en ook met verlichting).
Het liefste Blum scharnieren, en een composietblad welke dus niet van Dekker is (zoals taj Royale)

Systemat (keukencoach) hebben geen kasten voor de verhoogde vaatwasser met oven erboven en ook enkel Dekker bladen. Verlichting geen idee.
Ook bij Eigenhuiskeukens geweest, die heeft de bladen wel maar vele malen duurder en negeerde hoe wij de keuken wilde en maakte een ontwerp wat ze zelf mooi vond ookal hebben we alles zelf uitgetekend. Voor ons geen succes helaas.

Schuller (B&K) ook enkel Dekker, en verlichting in de lades achter de deur lijkt ook niet te kunnen.

Pronorm. Verlichting bij de lades achter de deur enkel op de corpus, niet onder de lades.

Dit klinkt als zo’n specifiek maatwerk, waarom ga je niet naar een interieurbouwer, bestel je je apparatuur los en haal je het blad ook ergens anders vandaan.

Sidenote Taj royale zie ik trouwens echt enorm veel voorbij komen hier :p

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-05 19:50
offerte bij Nolte gehad, mevrouw gaf aan dat er niet te onderhandelen valt. Vinden jullie het een eerlijke prijs?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1pAiHt4PlL_DaFd1fEvWOk5JP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhnr5AJDGRlRuClwqdCwUySR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Waarom staat overal "bruto"? Wat bedoelen ze daar dan mee?

Hoe moeilijk is het om voor een consument een fatsoenlijke offerte op te stellen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Die apparaten zijn veel te duur denk ik. Die koelkast is bij bol al 500 goedkoper volgens mij. De kookplaat is de adviesprijs op de site van siemens. Ik zou eens een lijstje maken en offerte vragen bij keukenloods. Heb je straks een prijs. Denk dat je aardig wat kan besparen zo. Mits ze dat ook installeren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Automation25
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-03 10:11
Davidrrr schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:03:
Die apparaten zijn veel te duur denk ik. Die koelkast is bij bol al 500 goedkoper volgens mij. De kookplaat is de adviesprijs op de site van siemens. Ik zou eens een lijstje maken en offerte vragen bij keukenloods. Heb je straks een prijs. Denk dat je aardig wat kan besparen zo. Mits ze dat ook installeren etc.
Hij krijgt ook ruim 8.000 euro korting, deels zal dat hem in de apparatuur zitten. wederom dus "fake" korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Automation25 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:13:
[...]

Hij krijgt ook ruim 8.000 euro korting, deels zal dat hem in de apparatuur zitten. wederom dus "fake" korting.
Ah ja. Je hebt gelijk. Vage offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:07
Vraagje over keuken fronten: Hoe verhoudt een Pronorm Prijsgroep 0 Melamine front zich kwalitatief ten opzichte van een Nolte Plus Prijsgroep 3 "laminate surface" front zich (ik denk dat dit hetzelfde is als HPL maar weet het niet 100% zeker)?

Volgens het hele internet is een gelamineerd front steviger dan een melamine front, want melamine is een heel dun laagje en het gelamineerde laagje is een stuk dikker. Is er een verschil of zijn deze frontjes praktisch equivalent in kwaliteit/stevigheid/robustness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Squats schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Dit klinkt als zo’n specifiek maatwerk, waarom ga je niet naar een interieurbouwer, bestel je je apparatuur los en haal je het blad ook ergens anders vandaan.

Sidenote Taj royale zie ik trouwens echt enorm veel voorbij komen hier :p
Hier hebben wij ook aan gedacht, maar we weten geen interieurbouwer hier in de omgeving, hebben het internet al afgezocht. Ik denk dat je dat via via moet weten welke goed zijn en keukens doen. (Wij wonen in Velsen, zeg maar omgeving Haarlem).

Klopt inderdaad Taj Royale is een beetje de vervanger van Taj Mahal maar dan in composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Blihi schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 07:22:
Een verhoogde vaatwasser met oven er boven is niet heel verstandig. De oven komt dan te hoog om bij te kunnen. Daarbij zal de stoom uit de vaatwasser niet goed zijn voor de oven. Misschien dat daarom niemand dat maakt?

De focus op Blum scharnieren snap ik niet. Die heeft Ikea ook en je kunt ze altijd vervangen, maar waarom zou je?

Bladen kun je overal vandaan halen. Systemat is een merk, die hebben geen koppeling met Dekker. Dat ligt aan je keuke zaak (hier een Systemat keuken met blad van Dekton).

Ga eens bij een kleine zelfstandige keukenzaak langs en laat de focus op Blum los.
Hier heb ik nog niet aan gedacht, dank voor je logica inderdaad.
Schuller en Pronorm maken het wel alleen Systemat niet.

Hebben jullie ervaring met verlichting bij de verstopte lades?
Of heeft het eigenlijk weinig meerwaarde denk je?

Verder is het dus inderdaad op zoek naar een zaak welke wel andere bladen kan leveren en dat maakt het voor ons erg lastig.
Mag ik vragen bij welke zaak jullie zijn geslaagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:28
JMS-2 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:48:
[...]

Hier heb ik nog niet aan gedacht, dank voor je logica inderdaad.
Schuller en Pronorm maken het wel alleen Systemat niet.

Hebben jullie ervaring met verlichting bij de verstopte lades?
Of heeft het eigenlijk weinig meerwaarde denk je?

Verder is het dus inderdaad op zoek naar een zaak welke wel andere bladen kan leveren en dat maakt het voor ons erg lastig.
Mag ik vragen bij welke zaak jullie zijn geslaagd?
Als je bij Nolte voor de Neo lijn gaat, dan krijg je daar een lade systeem die kan worden uitgerust met verlichting. Voor zowel de verborgen als de reguliere lade’s.

Voor Nolte Neo moet je wel naar een verkoop punt die Neo verkoopt. Dus niet Reddy, maar bijv wel Nolte rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novari131
  • Laatst online: 21-06 17:17
Speedfight schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Inmiddels weer een stap verder, de (maatwerk) open latten structuur deuren voor de garderobekasten (tbv binnenkomst via de achterdeur) hangen!
Nu de plint nog en het kussen en dan zal ik het gehele resultaat van de keuken posten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke diepte houden jullie aan voor garderobekast / wat wordt geadviseerd / hadden jullie liever meer ruimte gehad en wat heeft de kast jullie ongeveer gekost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Novari131 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Welke diepte houden jullie aan voor garderobekast / wat wordt geadviseerd / hadden jullie liever meer ruimte gehad en wat heeft de kast jullie ongeveer gekost?
59,5 cm diepte qua bruikbare ruimte. Tot de muur is 65 cm diep. Breedte is zoals een standaard keukenkast. Jassen passen dan prima (mouw raakt wel de achterwand/deur een beetje).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2d7__L-fGS8I2Z8qPKoPRLMsCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIbutxLgzbSttiN0q9RImG5p.jpg?f=fotoalbum_large

Onder het zitje (1m breed) zit een lade voor handschoenen, dassen, tassen etc.
Voor ons lijkt dit voldoende ruimte voor de meest gebruikte jas en schoenen van 4/5-personen. Voor de rest hebben we ook nog een normale hal.
Wat specifiek de garderobe kast gekost heeft weet ik niet, zat in het totaal met de keuken.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Nu online
Prins32 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:55:
[...]

De eerste vraag is eigenlijk: Wat vind jij van zo'n opstaande rand?

Ik zou het persoonlijk erg lelijk vinden. En wat bedoelt hij precies dat de muur dermate schuin loopt? Dat is toch gewoon te zagen?

50/50 ;w Wat een eikel.
Ga hem mailen dat we niet akkoord gaan en dit geen optie vinden

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 22:45
Iemand ervaring met de BORA QVac? Bevalt het, gebruik je 'm vaak (genoeg)?

Prijs valt op zich mee, en 't is natuurlijk wel weer een extra gadget (dat bedoel ik positief) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Nu online
Nieuw probleem met de keuken pfff. Ditmaal de inductie kookplaat. Normaliter gaat de afzuiging aan zodra je de plaat aanzet en komt de afzuigkoker omhoog ( Atag ). Nu komt de koker niet omhoog, maar doet de afzuiging helemaal niets. Normaliter hoor je hem al afzuigen, maar er gebeurt helemaal niets. Eergisteren deed hij het nog, gisteren niet gebruikt.

Al gereset etc er gebeurt niets.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 12:31
Na al jaren hier mee gelezen te hebben en de sleutels van ons nieuwe huis gekregen te hebben, bevinden mijn vriendin en ik ons in het proces om een nieuwe keuken aan te schaffen. Ondanks dat we naar meerdere keukenzaken en het BSH (Siemens/Bosch/Neff) inspiratiehuis geweest zijn, lukt het voor ons gevoel nog steeds niet om het ideale ontwerp te bedenken. Hopelijk kunnen jullie wat input geven :-).

Over de indeling zijn we het grotendeels al uit. Zie ook onderstaande ontwerpen (het een en ander zal nog deels aangepast worden). Vanwege de breedte en de indeling van ons huis, willen we U-/L-keuken. Qua apparatuur kiezen we waarschijnlijk voor Siemens. O.a. een inductieplaat met flexzones, twee ovens (combi-ovens met stoom/magnetron), koelkast/vriezer en een vaatwasser. Daarnaast ook een Quooker.

Waar we nog niet helemaal uitkomen is op welke wijze we de afzuiging willen maken.

Onze voorkeur gaat uit naar een luchtafvoer naar buiten. Recirculatie lijkt ons niets. Gezien er in de keuken al een RVS-buis bevindt die rechtstreeks naar het dak gaat, overwegen we om die te blijven gebruiken. Ook gaat onze voorkeur uit naar een grote inductieplaat zonder ingebouwde afzuiging. Het is voor ons alleen lastig te bedenken op welke wijze we onze wensen het mooist in het ontwerp kunnen verwerken.

Doordat in de keuken de ramen tot de muren doorlopen, denken we niet dat het gebruik van bovenkasten met een ingebouwde afzuigkap mooi uitpakt. Daarnaast is voor een plafondunit ons plafond (ca. 2,90m) net te hoog. Door de hoogte van de ramen, is het ook niet mogelijk om het plafond te verlagen of een koof over de hele breedte te maken.

We denken dat er drie mogelijke keuzes zijn:
1. het maken van een koof met een ingebouwde (plafond)unit (zie ook onderstaand ontwerp).
2. een aparte wandschouwkap (zie bijv. Siemens IQ700 wandschouwkap).
3. een plafondunit die de afstand tot het plafond (ca. 1,85m) kan overbruggen. Novy raadt bijv. maar tot 1,60m aan, Siemens tot 1,50m.

Tips en advies over andere mooie en geschikte oplossingen zijn zeer welkom. Tot nu toe lijken we nog niet ons ideale ontwerp te kunnen bedenken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iq8A6_Ucw9lhllpeey75tc2d9no=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uX0IHQBwhqYqvSLosPJzT62f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58UM9HIKNjYtsk5UNQ00qOv9t18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0aHsQav8UfSxup2U5dnfVJqj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duLiJw6Fmo_L6yyO5f8ieBeC2Qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WlvENeRTDB8pYfvmPpyH5Uwn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-06 20:29
JoJo nl schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:01:
Na al jaren hier mee gelezen te hebben en de sleutels van ons nieuwe huis gekregen te hebben, bevinden mijn vriendin en ik ons in het proces om een nieuwe keuken aan te schaffen. Ondanks dat we naar meerdere keukenzaken en het BSH (Siemens/Bosch/Neff) inspiratiehuis geweest zijn, lukt het voor ons gevoel nog steeds niet om het ideale ontwerp te bedenken. Hopelijk kunnen jullie wat input geven :-).

Over de indeling zijn we het grotendeels al uit. Zie ook onderstaande ontwerpen (het een en ander zal nog deels aangepast worden). Vanwege de breedte en de indeling van ons huis, willen we U-/L-keuken. Qua apparatuur kiezen we waarschijnlijk voor Siemens. O.a. een inductieplaat met flexzones, twee ovens (combi-ovens met stoom/magnetron), koelkast/vriezer en een vaatwasser. Daarnaast ook een Quooker.

Waar we nog niet helemaal uitkomen is op welke wijze we de afzuiging willen maken.

Onze voorkeur gaat uit naar een luchtafvoer naar buiten. Recirculatie lijkt ons niets. Gezien er in de keuken al een RVS-buis bevindt die rechtstreeks naar het dak gaat, overwegen we om die te blijven gebruiken. Ook gaat onze voorkeur uit naar een grote inductieplaat zonder ingebouwde afzuiging. Het is voor ons alleen lastig te bedenken op welke wijze we onze wensen het mooist in het ontwerp kunnen verwerken.

Doordat in de keuken de ramen tot de muren doorlopen, denken we niet dat het gebruik van bovenkasten met een ingebouwde afzuigkap mooi uitpakt. Daarnaast is voor een plafondunit ons plafond (ca. 2,90m) net te hoog. Door de hoogte van de ramen, is het ook niet mogelijk om het plafond te verlagen of een koof over de hele breedte te maken.

1. het maken van een koof met een ingebouwde (plafond)unit (zie ook onderstaand ontwerp).
3. een plafondunit die de afstand tot het plafond (ca. 1,85m) kan overbruggen. Novy raadt bijv. maar tot 1,60m aan, Siemens tot 1,50m.

Tips en advies over andere mooie en geschikte oplossingen zijn zeer welkom. Tot nu toe lijken we nog niet ons ideale ontwerp te kunnen bedenken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ikzelf vind het ontwerp knap gedaan zeker met de afzuiging in de koof wit te maken blend deze mooi weg.

zijn er wellicht betere toepassingen ? wellicht, maar doe vooral wat jullie zelf denken dat goed is desnoods word het jullie keuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 23:24
Zo'n zelfde wand afzuigkap zit ook in ons huis, van Bosch. Doet het wel goed, maar niet zo heel stil in stand 2 en hoger. In vorige huis had ik ook een bosch, maar dan met 2 motoren, M'n idee bij aanschaf was dat ie door de twee motoren ze langzamer hoefde te laten draaien voor dezelfde airflow. En dus stiller. En die was ook stiller. De koof die tot plafond loopt is het mooiste om te zien. Bestaande pijp prima als die 150mm diameter is. Als ie dunner is, moet de kap meer moeite doen om de lucht erdoor te persen> meer geluid.
Zo'n zelfde ovenset hebben we ook, maar de stoomoven zouden we niet meer kopen, vanwege niet gebruiken. En de vorige eigenaren van ons huis maakten dezelfde keus voor hun nieuwe huis, geen stoom meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
JMS-2 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Hier hebben wij ook aan gedacht, maar we weten geen interieurbouwer hier in de omgeving, hebben het internet al afgezocht. Ik denk dat je dat via via moet weten welke goed zijn en keukens doen. (Wij wonen in Velsen, zeg maar omgeving Haarlem).

Klopt inderdaad Taj Royale is een beetje de vervanger van Taj Mahal maar dan in composiet.
Heb je deze al gevonden?
https://www.wintermid.nl/

Hier hebben wij een keuken samengesteld. Ook via via terecht gekomen. Houd er wel rekening mee dat het niet goedkoop is. Daarom hebben wij uiteindelijk voor een andere partij gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:10
JMS-2 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 01:00:

Systemat heeft gewoon een kast voor een vaatwasser op hoogte me een oven erboven.
Waarom wil je zo graag verlichting boven de lades in een last met binnenlades? In een goed verlichte keuken is verlichting in ladekasten echt nutteloos.

Systemat heeft het nu wel standaard verlichting in een normale ladekast en kan ook de verlichting in de zijwand van de kast verwerken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:22

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat jullie twijfelen omdat zo'n grote unit wat afdoet aan de look and feel van het gehele ontwerp.
Denk dat je vooral moet bedenken waarom je recirculatie hebt afgeschoten en of dat argument opweegt tegen een iets minder fraai ontwerp. Althans vind ik dan ;)

Daarnaast hoe lang zijn jullie? Ben je niet bang dat je vaak je hoofd gaat stoten tegen die koof als je staat te koken? Hij lijkt zo laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Wij gaan voor recirculatie. Geluiden zijn wisselend natuurlijk. Wij hebben het een aantal mensen kunnen vragen en die zijn allemaal tevreden. Verder zou ik indien mogelijk een diep keukenblad nemen. Wij gaan voor 75cm en 65 cm. Qua oven ook wisselende meningen natuurlijk. Wij kiezen ook 2 ovens maar 1 normale en 1 met magnetronfunctie, beide 60cm. Aantal mensen gevraagd met stoomoven en die hebben dat nooit gebruikt en zouden nu dat geld besparen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk en een beperkte n.
Mooi ontwerp verder en mooie kleur. Wij hebben trouwens dat kastje rechts boven het blad (koffiehoek?) uiteindelijk geschrapt. Hebben verder geen bovenkasten en wilde dat doortrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Of je genoeg hebt aan recirculatie is ook een beetje afhankelijk hoe je kookt, met wat voor materiaal en of je snapt hoe geur vrij komt.

Ik en mijn vrouw zijn ontzettende sporters en koken met relatief weinig vet op rvs pannen op medium temperaturen (hoger dan standje 7 gaan we niet). Ook weinig frituur/voorgefrituurde producten.
Wij hebben met recirculatie nu totaal geen issues.

Mijn schoonouders (aziaten) daarentegen koken met enorm veel vet, alles gaat in de wok met een flinke scheut olie. Ook koken ze op tefal en niet zoals ons op rvs, met standje 8 of 9 op de inductieplaat, heet dus.
Bij hun ziet de woonkamer blauw van de rook met de recirculatie en moet het raam open.

Dat is een beetje de wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Squats schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:27:
Of je genoeg hebt aan recirculatie is ook een beetje afhankelijk hoe je kookt, met wat voor materiaal en of je snapt hoe geur vrij komt.

Ik en mijn vrouw zijn ontzettende sporters en koken met relatief weinig vet op rvs pannen op medium temperaturen (hoger dan standje 7 gaan we niet). Ook weinig frituur/voorgefrituurde producten.
Wij hebben met recirculatie nu totaal geen issues.

Mijn schoonouders (aziaten) daarentegen koken met enorm veel vet, alles gaat in de wok met een flinke scheut olie. Ook koken ze op tefal en niet zoals ons op rvs, met standje 8 of 9 op de inductieplaat, heet dus.
Bij hun ziet de woonkamer blauw van de rook met de recirculatie en moet het raam open.

Dat is een beetje de wijze.
Geen issue betekent voor jou weinig kookgeuren in huis? Of meet je daadwerkelijk de CO2 fijnstof waardes voor, tijdens en na het koken?

Ik gok namelijk dat eerste. Recirculatie is gewoon veel ongezonder dan directe afvoer naar buiten. Ga maar eens meten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Geen issue betekent voor jou weinig kookgeuren in huis? Of meet je daadwerkelijk de CO2 waardes voor, tijdens en na het koken?

Ik gok namelijk dat eerste. Recirculatie is gewoon veel ongezonder dan directe afvoer naar buiten. Ga maar eens meten :)
Inductiekoken genereert geen co2. Als je alleen eten opwarmt in water produceer je ook nauwelijks fijnstof. Dus blijft er alleen vocht over, waar wel geur in kan zitten. Die recirculatie afzuiging kan wel geur wegfilteren, maar geen vocht.

Goede afzuiging heb je pas nodig als je gaat bakken. Niet zozeer als je op teflon bakt, maar wel op rvs of gietijzer. Als je een korstje op je vlees wil komt er veel fijnstof vrij, maar ook als je groente wokt, komt er veel vette vochtige damp uit de pan. Dan lijkt me recirculatie niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-1976
  • Laatst online: 25-01 11:12
Graag wil ik jullie meningen vragen.
Gisteren met mijn man naar Kvik geweest voor offerte. Wij hebben een kleine keuken (316 bij 185). Onze voorkeur gaat uit naar Veda met houten blad. Van de prijs van houten blad schrok ik wel (2875 euro) en ook de apparatuur (Bosch) was flink aan de prijs (bijna 6000). We hebben een losse afzuigkap en geen quooker. Momenteel krijg je 20 procent korting op de kasten wat bij ons 1700 euro scheelt. Echter dit krijg je alleen als je alle apparatuur ook bij Kvik koopt. Ik ben erg in dubio of het toch de moeite loont om elders te shoppen voor apparatuur.

Daarnaast vind ik het niet prettig dat we 10 dagen voor plaatsing de gehele keuken al moeten betalen. Is dit gebruikelijk?

Hartelijk dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We komen net ook bij Kvik vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoGqaSTTVS1FvT3h6p2tK0v0KDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5pAlcIhOX2yrfPmT19htdU6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5vgudeEM8BWDhgFfKbIU2EO_tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJZ5Gj1ex8mTrwBgONB4vHx7.jpg?f=fotoalbum_large

Bosch apparatuur. Komen we uit op 22.000,-. Nu hoef ik geen prijspakker, maar dit vind ik best gortig voor zo'n simpele setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
PWM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bosch apparatuur. Komen we uit op 22.000,-. Nu hoef ik geen prijspakker, maar dit vind ik best gortig voor zo'n simpele setup.
Bizar. Of ik word een oude krent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 12:31
Iedereen bedankt voor de reacties!
Arwen. schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:22:
[...]

Ik denk dat jullie twijfelen omdat zo'n grote unit wat afdoet aan de look and feel van het gehele ontwerp.
Denk dat je vooral moet bedenken waarom je recirculatie hebt afgeschoten en of dat argument opweegt tegen een iets minder fraai ontwerp. Althans vind ik dan ;)

Daarnaast hoe lang zijn jullie? Ben je niet bang dat je vaak je hoofd gaat stoten tegen die koof als je staat te koken? Hij lijkt zo laag.
We houden ervan om te koken, zeker ook op hoge temperaturen. We denken dat we van recirculatie spijt gaan krijgen o.a. doordat het mogelijk niet zo goed als werkt als kooklucht naar buiten afvoeren en de toename in luchtvochtigheid. Een nadeel is ook het regelmatig vervangen van de filters. De koof zit in dit ontwerp op ca. 1,70m. Het zou nog wat omhoog kunnen als we een plafondunit in de koof zouden inbouwen. Ook is het aanrecht ca. 20cm dieper dan de koof.

Andere optie die we overhouden is om toch gedeeltelijk voor bovenkastjes te kiezen en daar een inbouwunit (bijv. deze) in te verwerken. Dit kunnen we dan combineren met wandplanken aan de zijkant.

Een keuken uitzoeken kost toch wat meer tijd en moeite dan gedacht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Kapitein Merijn schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:15:
[...]

Systemat heeft gewoon een kast voor een vaatwasser op hoogte me een oven erboven.
Waarom wil je zo graag verlichting boven de lades in een last met binnenlades? In een goed verlichte keuken is verlichting in ladekasten echt nutteloos.

Systemat heeft het nu wel standaard verlichting in een normale ladekast en kan ook de verlichting in de zijwand van de kast verwerken.
Dan zijn we toch verkeerd voorgelicht door de verkoper, die vertelde dat Systemat dat niet had, zelfs niet zonder de vaatwasser te verhogen.
We hebben op thuiskeukens gekeken en de kast daar ook niet gevonden, of moeten we dan 2 kasten op elkaar stapelen hiervoor? Wij hebben het niet kunnen vinden welke 2 je dan nodig zou hebben. Ik ben zeer handig en zou de keuken ook zelf kunnen samenstellen, zou jij dan voor Thuiskeukens of DKKF gaan?
Dank hiervoor alvast, hier hebben we veel aan!

Ja de verlichting, als we het op plaatjes zien (met zo een schuifbalk erin zeg maar) dan lijkt het veel uit te maken, maar ja is dat inderdaad zo... De keuken wordt zeer goed verlicht met een nieuw plafond met spotjes erin. Ik weet inmiddels dat ik jou kan geloven dus dan laten we dat los.

Dan is het nu dus een partij vinden welke niet enkel met Dekker samenwerkt voor het blad, aangeziendie niet Taj Royale in het assortiment heeft, en ook niet iets anders in die beige/zand tint zeg maar.
Of het inderdaad dus zelf doen.

We zijn ook nog even langs DB keukens/Keur geweest, daar kan je veel samenstellen, alleen leek de kwaliteit allemaal wat minder en erg wiebelende laden (ook vol).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Laatst online: 16:45

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kvik Marrakesh of zijn die greepjes uit 18 karaat goud.

Zolang er genoeg consumenten hier in blijven trappen, blijf je deze praktijken houden. De gemiddelde consument die zijn keuken meestal met geleend geld koopt, heeft vaak de realiteit volledig uit het oog verloren wat betreft prijzen. De gedachte is maar al te vaak: "Door de nieuwe keuken wordt mijn huis zomaar een halve ton meer waard." Slimme verkopers maken hier handig gebruik van, in een markt die bewust niet transparant wilt zijn.

Keukenapparatuurmerken dragen eveneens bij aan de verwarring door zoveel mogelijk typenummers te hanteren die nauwelijks van elkaar verschillen. Dit lijkt vaak een bewuste strategie om onduidelijkheid te creëren, waarschijnlijk door druk vanuit de keukenbranche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-1976

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook een flink bedrag. Is dat inclusief montage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

K-1976 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Ook een flink bedrag. Is dat inclusief montage?
Ja, inclusief montage. En niet het goedkoopste blad. Maar toch. Van de week nog even verder kijken. Hij moet in April geplaatst worden, dus niet heel veel tijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-1976

[Afbeelding]

[Afbeelding]

PWM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Ja, inclusief montage. En niet het goedkoopste blad. Maar toch. Van de week nog even verder kijken. Hij moet in April geplaatst worden, dus niet heel veel tijd meer.
Ik dacht naïef dat Kvik maar klein beetje duurder was dan Ikea maar helaas niet. Ook vind ik het niet prettig dat bij Kvik de apparatuur niet op de website staat. Gisteren bij verkoopster moesten we aangeven voor welk segment we wilden gaan en dan konden we uit twee of drie mogelijkheden kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutella
  • Laatst online: 21-06 23:31
PWM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Veel te duur. Lees aub de topic door. Menig dubbel zo grote keukens als die van u, voor hetzelfde geld of minder. Dit kan makkelijk tegen maximaal 15k-16k inclusief montage met een héél duur blad en héél dure apparatuur met service waar je u tegen moet kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:32
Iemand hier die toevallig weet goe een composiet taj mahal (bijv 4cm dik) zich ongeveer verhoud met een dekton arga blad (6cm)?

Wij hebben de offerte getekend met dekton arga blad maar kunnen nog tot 6 maanden voor plaatsing het blad wijzigen.
Nu heb ik ook een meerprijs voor de organic glass frontjes ipv het melamine. Ik was nieuwsgierig of het prijsverschil tussen dekton en composiet dit grotendeels kan opvangen.

[ Voor 53% gewijzigd door Sincere1983 op 12-01-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nutella schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:49:
[...]

Veel te duur. Lees aub de topic door. Menig dubbel zo grote keukens als die van u, voor hetzelfde geld of minder. Dit kan makkelijk tegen maximaal 15k-16k inclusief montage met een héél duur blad en héél dure apparatuur met service waar je u tegen moet kunnen zeggen.
Ik ga morgen het hele topic nog een keer doorstruinen :) Moet iets hebben in regio Amsterdam.

Onze keuken thuis heb ik laten doen door http://www.gerardkeukenmeubel.nl/ die ik hier ook in het topic had gevonden. Die was waanzinnig goed.

Dit is voor een appartement in Amsterdam, waar de planning naar voren is gegaan. 6-8 weken is helaas te kort dag voor de meeste keukenboeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Excuses, kan weg

[ Voor 255% gewijzigd door JMS-2 op 12-01-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Laatst online: 16:16
Sincere1983 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:02:
Iemand hier die toevallig weet goe een composiet taj mahal (bijv 4cm dik) zich ongeveer verhoud met een dekton arga blad (6cm)?

Wij hebben de offerte getekend met dekton arga blad maar kunnen nog tot 6 maanden voor plaatsing het blad wijzigen.
Nu heb ik ook een meerprijs voor de organic glass frontjes ipv het melamine. Ik was nieuwsgierig of het prijsverschil tussen dekton en composiet dit grotendeels kan opvangen.
Wij hadden twijfels tussen dekton arga versus composiet taj royale. Op totaal was bij ons dekton iets van 200 euro duurder. Dit was bij totale kosten van iets van 6K voor het blad incl achterwand van hetzelfde materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

JoJo nl schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:52:
Iedereen bedankt voor de reacties!

[...]

We houden ervan om te koken, zeker ook op hoge temperaturen. We denken dat we van recirculatie spijt gaan krijgen o.a. doordat het mogelijk niet zo goed als werkt als kooklucht naar buiten afvoeren en de toename in luchtvochtigheid. Een nadeel is ook het regelmatig vervangen van de filters. De koof zit in dit ontwerp op ca. 1,70m. Het zou nog wat omhoog kunnen als we een plafondunit in de koof zouden inbouwen. Ook is het aanrecht ca. 20cm dieper dan de koof.
Hoe hoog? Op inductie met een zware pan en twee biefstukken wil je over het algemeen niet hoger dan ongeveer 7.5, helemaal als je teflon (tefal) gebruikt. Daar boven heb je risico op kromtrekkende pannen.
Hoge temperatuur voor water/waterige gerechten heb je natuurlijk geen probleem mee met afzuiging. Oven gebruik is ook geen uitdaging als het gaat om geur met recirculatie.

Maar eens, werkt het net zo goed als alles naar buiten? Nee werkt het goed genoeg voor een hoog energielabel voor je huis en is nog esthetisch? Absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0c2

0c2

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:04
Zetten ze eerst 100% boven op de adviesprijs voor apparatuur bij tulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
  • Laatst online: 21-05 19:50
Hi allemaal, is 13.500 een fair prijs voor deze onderstaande keuken?

Blad is 3 meter +- van Keramiek, loopt door bij de wand met 50cm. Verder is de front van buchmann

ED877BS16E Inductieplaat

SN63E804BE Vaatwasser

CM485AGB1 combi oven

Quooker Quooker PRO3, inclusief Fusion Square,

K187V5SEO Koel vries

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMp561ENIgc8YQLCu4Hx__2MLOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EEKd2OPKGCSiKeg8uXAZ5FjL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMf37nFv4mwxWFEsd5axn4uPOW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olXun5cdpgCGhDfoYSDEWVs1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiNkoT6ns-1JvGPmajImpsiEBvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJpAYK4M9ZrCId5bmlGX3Vww.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoczomCtpeD3lcZAASHPV1-AQb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHXMTeDEKeZtK3ktNpUegm0l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Ek99 op 13-01-2025 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Davidrrr op 13-01-2025 00:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:57
Squats schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Hoe hoog? Op inductie met een zware pan en twee biefstukken wil je over het algemeen niet hoger dan ongeveer 7.5, helemaal als je teflon (tefal) gebruikt. Daar boven heb je risico op kromtrekkende pannen.
Het gaat niet om hoe hoog maar de temperatuur. Met een zware RVS of gietijzeren pan kan je prima tot 180 graden voorverwarmen, dan vlees erin en op temperatuur houden op stand 7 tot 9 (niet B/P). Zelfde voor grote rechthoekige bakplaten voor op de flexzones van Siemens / Bosch.

Wil je dat goed doen, dan heb je een IR thermometer nodig. Zo kan je controleren dat je pan goed egaal warm is en klaar voor gebruik.

Bakken op hoge (of eigenlijk, correcte) temperatuur kan behoorlijk wat rook en fijnstof genereren. En nee het is niet te heet, zelfs olijfolie heeft een rookpunt van 205, en Teflon / PTFE kan tot 260. Je moet geen lege pan per ongeluk oververhitten, dat zorgt voor beschadiging, maar bij normaal gebruik kom je er niet aan.

Okay soms kan je je pan beschadigen door een crappy kookplaat, ik heb familie waar alle pannen een karakteristieke zwarte vlek van oververhitting vertoont. Plaatstaal, gietijzer, aluminium met teflon, keramisch, allemaal een zwarte plek in het midden. De zone van verhitting is te klein bij dat Bora kookplaat, niks aan te doen dan lager zetten en meer geduld hebben.

Je wilt bakken op een zone die egaal de grootste kookpan verwarmt - te testen met een dun laagje water:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMuClj0RMxBaWeK7mbZGv_I6gSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQ0VrIGse56W7zs09ptBjKPg.jpg?f=fotoalbum_large

En niet op een te kleine pit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1aG2g1uNBXv_KaaAM917D46jrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AacPz8g4CeBgBVuQHDnsv52j.jpg?f=fotoalbum_large

Dit op hoog vermogen zorgt voor een brandvlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:32
suzanhe schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:32:
[...]

Wij hadden twijfels tussen dekton arga versus composiet taj royale. Op totaal was bij ons dekton iets van 200 euro duurder. Dit was bij totale kosten van iets van 6K voor het blad incl achterwand van hetzelfde materiaal.
Dat is een verrassend klein verschil, ik dacht dat Dekton wel wat duurder was tov composiet, dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:41
Apparatuur klopt voor geen meter! Zonder de oven (kan ik niet vinden) kom ik rond de 9000,- volgens mij. Waarbij ik ook 2 keer alleen de adviesprijs snel kon vinden. Dus die oven pak 'm beet 1300, dan kom je op 10.300, waarbij er nog vele honderden er vanaf gaan door die adviesprijzen.

Edit:
KI81RSOE0 koelkast. Adviesprijs: 1749,-
BSK999330T stoomoven online prijs: 1500
BKP948330T oven.
GI81NHNE0 vrieskast. Adviesprijs: 2159
NCP84C01CZ kookplaat. Online: 1950
AWUD040B8B wijnkast. Online: 1700

[ Voor 52% gewijzigd door Prins32 op 13-01-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
Een paar jaar geleden hadden we plannen voor een verbouwing en nieuwe keuken. Dit is destijds niet doorgegaan, maar we hebben besloten dit nu wel uit te gaan voeren. De plannen voor de verbouwing zijn nu gewijzigd, en geven ons nog meer ruimte voor een mooie keuken. Omdat we destijds al heel veel uitgezocht hebben, met dank aan dit forum, verwachten we dat het nu wel een stuk sneller gaat. Keuzes zijn wat makkelijker nu.

We hebben bij een eerste partij de keuken laten tekenen en een offerte gekregen. Volgende stappen zijn het definitief maken van het ontwerp en het opvragen van offertes bij nog twee andere partijen.

Hieronder de plannen, en we zouden heel graag jullie feedback willen ontvangen over het ontwerp.

Plattegrond huidige ruimte
Dit wordt de nieuwe aanbouw. Rode stippellijn wordt een open doorgang naar de eetkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoHBJ-fCA4JiNuMtfj5BvwM5qI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXntaDvFhlzaQ5Enmur4KVA5.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur
Kookplaat met afzuiging - Bora X Pure - PUXU2R
Bakoven met magnetron - Siemens IQ700 - CM978GNB1
Bakoven met stoom - Siemens IQ700 - CS958GDD1
Koelkast - Siemens IQ500 - KI81RSDD0
Vriezer - Siemens IQ500 - GI81NSCE0
Vaatwasser - Siemens IQ500 - SN85E803BE
Kraan - Quooker Combi - 22XBLK en zeeppomje
Composiet spoelbak zwart.

Werkblad
Neolith Iron Grey Satin, opgedikt 6cm. Op het eiland, nis en achterwand van de nis.

Kasten eiland
Hacker Systemat
AV 1000 zandgrijs
Korpus lichtgrijs
Plint 10cm, grafiet

Kasten wand
Hacker Systemat
AV 6088 eiken elegant fineer
Korpus fijn eiken natuur
Plint 10cm, grafiet

Renders en plattegrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vH3mLj1g9FjTo5NrAPODHLGDhtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZHYkerA6Qr60ZWKwGhWVmBr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvv-_e0kUlsoJihVuWq0NAxp_O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frqAeepQAIQd6Qs8vkLQOmk0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-F6AuszAQqdK6XaHwC8NvUJM-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaSq2rQtKoZb86woTwpFLMhm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fW_4pJrIouMa32PldcKu3jGjC40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AT77nxREr5WRVsdHkGdMcFS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0H8lXvaPyKr6fjt0B5PBJhyths=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5untC1Vg7t7SVO9pbSGHSS3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6J9Vom-iuoD8bURje_HdPU3Zss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dPxF89uDB0FgEIiHHm6eghK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
Sincere1983 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Dat is een verrassend klein verschil, ik dacht dat Dekton wel wat duurder was tov composiet, dank daarvoor.
Ja dat dachten wij aan maar de verkoper gaf aan dat prijsgroep 1 composiet versus prijsgroep 1 dekton wel groot verschil is maar als je bij beide in de hoogste/hogere prijsgroep zit dat het verschil vrij beperkt is. Bij ons was het wel beide een 4cm blad.

[ Voor 4% gewijzigd door suzanhe op 13-01-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:41
Squats schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:39:
[...]

Hoge temperatuur voor water/waterige gerechten heb je natuurlijk geen probleem mee met afzuiging. Oven gebruik is ook geen uitdaging als het gaat om geur met recirculatie.

Maar eens, werkt het net zo goed als alles naar buiten? Nee werkt het goed genoeg voor een hoog energielabel voor je huis en is nog esthetisch? Absoluut.
Levert een recirculatie afzuiger een hogere energielabel op? Of bedoel je minder CV/warmtepomp verbruik in algemeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:27
rover12345 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:18:
[...]

Levert een recirculatie afzuiger een hogere energielabel op? Of bedoel je minder CV/warmtepomp verbruik in algemeen?
Voor mijn nieuwbouwwoning is het zelfs niet ‘toegestaan’ om een afzuiger met afvoer naar buiten te installeren omdat de BENG2=0 dan niet gehaald wordt. Dit zou dus invloed kunnen hebben op je energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Extreme smell schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Voor mijn nieuwbouwwoning is het zelfs niet ‘toegestaan’ om een afzuiger met afvoer naar buiten te installeren omdat de BENG2=0 dan niet gehaald wordt. Dit zou dus invloed kunnen hebben op je energielabel.
Voor zover ik weet valt huishoudelijke apparatuur buiten BENG2. Weet iemand of hier recent wijzigingen op zijn doorgevoerd? Vanuit de bouw wordt wel vaak verwezen naar het vervallen van garantie op de gevel. Bovenstaande is nieuw voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-06 17:56
Wat een prijzen, hier zou ik persoonlijk ver van weg blijven. En dan heb je nog niet eens hele bijzondere apparatuur. Uiteindelijk komt de “korting” uit je eigen zak lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Zijn er nog klanten die gevoelig zijn voor die onzinkortingen? Het gaat ok het bedrag onder aan de streep en wat service of gevoel wellicht. Ik vind het eerder beledigend dat strooien met die termen. Alsof je een gekkie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
Wij zijn van plan om een keuken met push to open bij de wandkasten te nemen. Vooral omdat dit er erg strak uitziet. Iemand die dit heeft en zijn ervaringen wilt delen? Zou je dit bijv.opnieuw zo nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik kom mij ook maar even melden in dit topic. Gelukkige koper van een nieuwbouwappartement, maar helaas wel gebonden aan de projectleverancier qua keuken en sanitair. In dit geval gaat het om Dura Vermeer (en dus Thuis De Showroom). Opzich hebben ze wel lekker genoeg keus, maar de prijzen zijn wel matig. maar had eigenlijk niet anders moeten verwachten na drie nieuwbouwprojecten meegemaakt te hebben waarbij de projectleverancier altijd exorbitante prijzen hanteerden.

Vandaag de offerte ontvangen voor het aanpassen van de keuken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:42

ThePsycho

Biertje?

jordy89 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:39:
Wij zijn van plan om een keuken met push to open bij de wandkasten te nemen. Vooral omdat dit er erg strak uitziet. Iemand die dit heeft en zijn ervaringen wilt delen? Zou je dit bijv.opnieuw zo nemen?
Mijn ouders hebben ongeveer 9 meter aan PTO kastenwand. Ziet er prachtig uit, maar, zeker met (klein)kinderen, wat een nachtmerrie aan regelmatig openstaande deurtjes en zoeken naar de juiste kant. Nu zal het vast niet helpen dat het zo veel is maar je ziet iedereen eerst een deurtje openduwen en vervolgens die ernaast zonder PTO opentrekken. Daarna bij het dichtdoen springt ie alsnog open.

Het zal vast aan de persoon liggen, mijn vader hoor je er niet over. Maar ik heb het dankzij hun keuken meteen uit onze wensenlijst gehaald.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-06 17:56
Yellowneck schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:04:
Ik kom mij ook maar even melden in dit topic. Gelukkige koper van een nieuwbouwappartement, maar helaas wel gebonden aan de projectleverancier qua keuken en sanitair. In dit geval gaat het om Dura Vermeer (en dus Thuis De Showroom). Opzich hebben ze wel lekker genoeg keus, maar de prijzen zijn wel matig. maar had eigenlijk niet anders moeten verwachten na drie nieuwbouwprojecten meegemaakt te hebben waarbij de projectleverancier altijd exorbitante prijzen hanteerden.

***members only***
Dus het opschuiven van je waterleiding met 60cm en het omdraaien van je koelkast en oven kost je 2000€?

Krijg je nog iets terug als je de keuken daar niet afneemt of zit je er echt aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

MisterX333 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:22:
[...]

Dus het opschuiven van je waterleiding met 60cm en het omdraaien van je koelkast en oven kost je 2000€?

Krijg je nog iets terug als je de keuken daar niet afneemt of zit je er echt aan vast?
Ja die 2000 euro zijn als volgt gespecificeerd:
Elektra
7x verplaatsen stopcontacten = €819,-
1x extra groep en afmonteren loze leiding voor Quooker = €387,-

Loodgieter
Extra leidingwerk voor Quooker: €164,-
Verplaatsen leidingwerk (W/K/A): €146,-
Wijzigen vloerverwarming: €320,-

Het lijkt er op dat zowat alle leidingen verplaatst (moeten) worden. Als ik beiden technische tekeningen over elkaar heen plak, zie ik inderdaad dat bijna alles niet goed uitkomt. Alleen de middelste werkstopcontact zou eventueel kunnen blijven zitten, maar m'n OCD zou dat niet trekken en wil em toch precies in het midden van de vaatwasser hebben :+

En de afname van een keuken en badkamer is verplicht helaas. Casco is niet mogelijk.

Ik zie nu ook dat de afzuigkap van 900mm breed, niet in het midden hangt van boven de kookplaat. Dit komt doordat de kast eronder 800mm breed is. Daar ga ik me wel aan ergeren. Eens kijken of daar nog een alternatief voor is.

[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 13-01-2025 22:37 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:36
@Yellowneck Volgens mij staat de afzuigkap wel op de tekening, maar niet op de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Kroonkurk schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:39:
@Yellowneck Volgens mij staat de afzuigkap wel op de tekening, maar niet op de offerte.
Scherp! Foutje van mijn kant, die stond nog een andere pagina vermeld. Heb em erbij gezet en zit gelukkig al wel in de offerteprijs opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wij hebben onze keuken bij Hornbach besteld, mede doordat ze op apparatuur de laagste prijsgarantie hebben. Maar helaas valt dat vies tegen. Had rond Black Friday alle apparaten goedkoper gevonden. Helaas afgekeurd omdat de firma, waar de meeste apparaten gevonden waren, een outlet zou zijn. Nou doet die firma ook outlet, maar niet op alles. Helaas toch afgekeurd. Alle maar weer opnieuw gezocht en opnieuw ingediend, maar ook dat duurt alweer erg lang.

Waarschuwing dus voor wie bij Hornbach iets gaat kopen, laat je keuze niet van de laagste prijsgarantie afhangen, want het is maar de vraag of je die krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:41
MarcoZoetermeer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beste allemaal,

Ik ben bezig met een nieuw ontwerp voor een showroomkeuken. Een paar kleuraccenten kloppen nog niet helemaal op het plaatje, omdat de nieuwste kleuren nog niet in het systeem staan. Wat vinden jullie van het ontwerp?
Voor de mensen die het leuk vinden om het eind resultaat te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIWwoHFzxa4gOxY6a2xRIf_oo5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87YU197GcagKYgL7Y6faZ7SX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnYi8kRHajeisq9Cn1OAdIlvZE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPmNcThmmfWptIawtuyJvST6.jpg?f=fotoalbum_large

Barkrukken komen later... lange levertijd helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
TMasterT schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:52:
Een paar jaar geleden hadden we plannen voor een verbouwing en nieuwe keuken. Dit is destijds niet doorgegaan, maar we hebben besloten dit nu wel uit te gaan voeren. De plannen voor de verbouwing zijn nu gewijzigd, en geven ons nog meer ruimte voor een mooie keuken. Omdat we destijds al heel veel uitgezocht hebben, met dank aan dit forum, verwachten we dat het nu wel een stuk sneller gaat. Keuzes zijn wat makkelijker nu.

We hebben bij een eerste partij de keuken laten tekenen en een offerte gekregen. Volgende stappen zijn het definitief maken van het ontwerp en het opvragen van offertes bij nog twee andere partijen.

Hieronder de plannen, en we zouden heel graag jullie feedback willen ontvangen over het ontwerp.

Plattegrond huidige ruimte
Dit wordt de nieuwe aanbouw. Rode stippellijn wordt een open doorgang naar de eetkamer:
[Afbeelding]

Apparatuur
Kookplaat met afzuiging - Bora X Pure - PUXU2R
Bakoven met magnetron - Siemens IQ700 - CM978GNB1
Bakoven met stoom - Siemens IQ700 - CS958GDD1
Koelkast - Siemens IQ500 - KI81RSDD0
Vriezer - Siemens IQ500 - GI81NSCE0
Vaatwasser - Siemens IQ500 - SN85E803BE
Kraan - Quooker Combi - 22XBLK en zeeppomje
Composiet spoelbak zwart.

Werkblad
Neolith Iron Grey Satin, opgedikt 6cm. Op het eiland, nis en achterwand van de nis.

Kasten eiland
Hacker Systemat
AV 1000 zandgrijs
Korpus lichtgrijs
Plint 10cm, grafiet

Kasten wand
Hacker Systemat
AV 6088 eiken elegant fineer
Korpus fijn eiken natuur
Plint 10cm, grafiet

Renders en plattegrond
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ontwerp! Mag ik vragen waarom de ruimte bij de spoelbak niet 240 cm is maar 220 cm? De symmetrie klopt hierdoor niet helemaal met de bovenkasten.

Daarnaast vroeg ik me af of je aan een geïntegreerd afvalsysteem hebt gedacht. In zo'n ruime keuken wil je geen losse afvalbak in de loopruimte hebben staan. Dit systeem zou bijvoorbeeld een mooie oplossing kunnen zijn: https://naber.com/nl/Cox-...chtgrijs-H-580-mm/8012391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
Mooi ontwerp! Mag ik vragen waarom de ruimte bij de spoelbak niet 240 cm is maar 220 cm? De symmetrie klopt hierdoor niet helemaal met de bovenkasten.

Daarnaast vroeg ik me af of je aan een geïntegreerd afvalsysteem hebt gedacht. In zo'n ruime keuken wil je geen losse afvalbak in de loopruimte hebben staan. Dit systeem zou bijvoorbeeld een mooie oplossing kunnen zijn: https://naber.com/nl/Cox-...chtgrijs-H-580-mm/8012391
Over de grootte van de nis twijfelen we inderdaad ook nog wel. 240 cm vinden we te groot, omdat we dan links en rechts van de wand net iets te weinig ruimte overhouden voor een ombouw met planken zeg maar. 180 cm vonden we net te krap aanvoelen in de showroom, zeker als we daar permanent een koffiemachine neerzetten. De 220 cm hebben we ook gezien in de showroom en dat beviel ons heel goed. Maar inderdaad gaat dat ten koste van de symmetrie. We gaan er nog eens goed over nadenken.

En goede tip mbt afvalsysteem, die nemen we nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Tiuri schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:58:
Vraagje over keuken fronten: Hoe verhoudt een Pronorm Prijsgroep 0 Melamine front zich kwalitatief ten opzichte van een Nolte Plus Prijsgroep 3 "laminate surface" front zich (ik denk dat dit hetzelfde is als HPL maar weet het niet 100% zeker)?

Volgens het hele internet is een gelamineerd front steviger dan een melamine front, want melamine is een heel dun laagje en het gelamineerde laagje is een stuk dikker. Is er een verschil of zijn deze frontjes praktisch equivalent in kwaliteit/stevigheid/robustness?
Heeft hier iemand nog input voor / advies? Kan ik een kwaliteitsverschil verwachten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
TMasterT schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Over de grootte van de nis twijfelen we inderdaad ook nog wel. 240 cm vinden we te groot, omdat we dan links en rechts van de wand net iets te weinig ruimte overhouden voor een ombouw met planken zeg maar. 180 cm vonden we net te krap aanvoelen in de showroom, zeker als we daar permanent een koffiemachine neerzetten. De 220 cm hebben we ook gezien in de showroom en dat beviel ons heel goed. Maar inderdaad gaat dat ten koste van de symmetrie. We gaan er nog eens goed over nadenken.

En goede tip mbt afvalsysteem, die nemen we nog mee.
Misschien is het een leuk idee om een combinatie te maken van bovenkasten en open planken? Zo wordt het ontwerp wat speelser. Bijvoorbeeld: 2x bovenkasten van 60 cm breed en boven de koffiemachine 2x planken van 100 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 17-06 18:04
Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe keuken gaan uitzoeken voor mijn nieuwbouw woning die eind 2025 ongeleverd gaat worden.

Ik zit alleen even met de hoogte van het raam in de keuken. Zover ik op de tekeningen kan zien zal die 80cm hoog komen. Dat zou betekenen dat de werkhoogte van de keuken ook maximaal 80cm mag zijn. Dat is voor mij te weinig. Ik ben 1.85 lang en de hoogte van mijn huidige keuken is 96cm.

Toch vind ik het jammer dat ik dan gaan hoekkeuken kan doen. Het is normaal gesproken een raam die vanaf de vloer begint, maar is als optie te leveren met de helft van het raam dicht tot 80cm hoog.

Zijn er hier wel eens keukens voorbij gekomen waarbij je een verspringende werkblad hoogte hebt? Het lange deel zal ik dan 96cm hoog doen, en het korte deel in de hoek 80cm. Gebeurt dat vaker? Of verklaren jullie me nu voor gek?

Het lage deel zou ik dan gebruiken voor de koffiemachine en andere apparatuur, en het hoge gedeelte voor het daadwerkelijk bereiden van eten etc. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Indien handig zal ik vanavond even een plattegrond plaatsen.

Toevoeging:
Ik heb de meerwerklijst er even bijgepakt, en daarin hebben ze het over 90cm.
Het onderste gedeelte van het kozijn aan de voorgevel voorzien van een dichte
witte plaat in plaats van glas. De betonwand loopt aan de binnen zijde door.
Hierdoor is het mogelijk om een hoekkeuken te plaatsen aan de binnenzijde. De
keuken is maximaal 90 cm hoog
Dan zou ik moeten afwegen of ik de gehele keuken op 90cm hoogte ga doen. Een verspringing van 6cm is denk ik niet mooi weg te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Saeverix op 14-01-2025 16:04 ]

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Tiuri schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:33:
[...]

Heeft hier iemand nog input voor / advies? Kan ik een kwaliteitsverschil verwachten hier?
Een melamine front en een laklaminaat zijn inderdaad twee verschillende materialen.
De Plus-lijn van Nolte heeft daarnaast een anti-fingerprint afwerking, wat bij Pronorm niet het geval is.
Qua vergelijking passen de Manhattan-fronten van Nolte beter bij de fronten van Pronorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
MarcoZoetermeer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:42:
[...]

Een melamine front en een laklaminaat zijn inderdaad twee verschillende materialen.
De Plus-lijn van Nolte heeft daarnaast een anti-fingerprint afwerking, wat bij Pronorm niet het geval is.
Qua vergelijking passen de Manhattan-fronten van Nolte beter bij de fronten van Pronorm.
Bedankt, de Nolte Plus lijn is dus laklaminaat? Ik dacht namelijk dat dit front specifiek niet gelakt was omdat dat krasgevoeliger is en we dat absoluut niet willen met twee kleine kinderen :)

Had inderdaad gezien dat de Manhattan fronten in de laagste prijsgroep vallen van Nolte en wel worden omschreven als "Het oppervlak bestaat uit melaminehars met een dikke rand rondom die past bij het decor".

De Plus daarentegen: "Het front beschikt over een hoogwaardig, softmax laminaatoppervlak dat gekenmerkt wordt door hoge bestendigheid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Yellowneck schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:04:

***members only***
Dus eigenlijk betaal je ruim 20k voor die keuken?
Ik vind daar wat van...

Wat krijg je terug als je de keuken daar niet afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:54
Saeverix schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:41:
Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe keuken gaan uitzoeken voor mijn nieuwbouw woning die eind 2025 ongeleverd gaat worden.

Ik zit alleen even met de hoogte van het raam in de keuken. Zover ik op de tekeningen kan zien zal die 80cm hoog komen. Dat zou betekenen dat de werkhoogte van de keuken ook maximaal 80cm mag zijn. Dat is voor mij te weinig. Ik ben 1.85 lang en de hoogte van mijn huidige keuken is 96cm.

Toch vind ik het jammer dat ik dan gaan hoekkeuken kan doen. Het is normaal gesproken een raam die vanaf de vloer begint, maar is als optie te leveren met de helft van het raam dicht tot 80cm hoog.

Zijn er hier wel eens keukens voorbij gekomen waarbij je een verspringende werkblad hoogte hebt? Het lange deel zal ik dan 96cm hoog doen, en het korte deel in de hoek 80cm. Gebeurt dat vaker? Of verklaren jullie me nu voor gek?

Het lage deel zou ik dan gebruiken voor de koffiemachine en andere apparatuur, en het hoge gedeelte voor het daadwerkelijk bereiden van eten etc. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Indien handig zal ik vanavond even een plattegrond plaatsen.

Toevoeging:
Ik heb de meerwerklijst er even bijgepakt, en daarin hebben ze het over 90cm.

[...]

Dan zou ik moeten afwegen of ik de gehele keuken op 90cm hoogte ga doen. Een verspringing van 6cm is denk ik niet mooi weg te werken.
Heb je een plattegrond?

Persoonlijk zou ik niet zo snel een raam kleiner maken...Extra licht is erg fijn in een woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 22:55
Blihi schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Wat me opvalt is dat hier zelden partijen als Hornbach langs komen. Ook Hornbach heeft een keukenstudio.

Prijzen zijn lager dan de keukenzaken, maar iets hoger dan Ikea. Maten zijn diverser dan Ikea, maar maatwerk is veel minder mogelijk en je moet natuurlijk zelf monteren.

Kasten komen in een geheel, maar je moet zelf het vervoer van de vestiging naar huis regelen (of je betaalt er extra voor). Wij hebben toen een bus van de Hornbach gebruikt om even op en neer te rijden. Dat was toen de eerste paar uur gratis.

Toen wij onze vorige keuken daar kochten (2009) kregen we de apparatuur heel goedkoop, want ze hadden (toen) een laagste-prijs garantie: Dezelfde apparatuur ergens goedkoper betekende dat ze daar nog 10% onder gingen zitten en daar hielden ze zich netjes aan.
Dus jij bent hier wel over te spreken? In totaal nu langs 10 keukenboeren geweest. Kookeiland (3m) en 4 hoge kasten. Meeste zaten tussen de 18k en 26k met Siemens, Bora en Quooker (ex montage).
Vandaag naar de Hornbach, AEG, Bora en Quooker 15k ex montage incl laagsteprijs garantie. Waarom verschilt het zoveel. Keuken moet van mij ongeveer 10 jaar meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Nu online
CryptoNL schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:08:
[...]

Ga hem mailen dat we niet akkoord gaan en dit geen optie vinden
Update vanuit de keukenman. Wat moet ik hier nu mee?

Ik heb samen met xxxx door middel van een bouwhaak laten zien dat beide hoeken niet haaks gestucd zijn.

Aangezien het werkblad wel haakse hoeken heeft is het niet mogelijk deze te monteren, zonder kieren achter te laten.

Wij gaan dan ook zeker niet de keuken uit elkaar halen of naar voren halen om het foutief aangebrachte stucwerk te herstellen dat niet gebeurd is onder onze verantwoordelijkheid.

Ik heb voorgesteld om een smetplint te plaatsen om deze kieren netjes weg te werken. Een hele reële oplossing denk ik.

Daar hoef ik niets aan te verdienen, maar ga dit ook niet leveren zonder vergoeding.

Dit omdat dit niet onze fout is.

Het is WEL hun fout. Ik kan aantonen dat de keuken net voordat hij geplaatst werd NIET beschadigd was. We zijn niet akkoord met die plint en ook zeker niet met kosten.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
Xmoo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Dus jij bent hier wel over te spreken? In totaal nu langs 10 keukenboeren geweest. Kookeiland (3m) en 4 hoge kasten. Meeste zaten tussen de 18k en 26k met Siemens, Bora en Quooker (ex montage).
Vandaag naar de Hornbach, AEG, Bora en Quooker 15k ex montage incl laagsteprijs garantie. Waarom verschilt het zoveel. Keuken moet van mij ongeveer 10 jaar meegaan.
Omdat er heel veel verschil in qualiteit is qua kasten en blad. Apparatuur is allemaal recht toe recht aan.
Je hebt gelamineerd, gespoten, rondom gespoten, spaanplaat blad, natuursteen blad , composiet blad enz enz enz enz
Kijk goed naar het merk kasten en uitvoering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 09:07
Een aantal maanden terug zijn wij bezig geweest met de zoektocht naar onze keuken voor onze toekomstige nieuwbouwwoning. We hebben veel aan dit topic gehad en daarom willen we hier graag het proces en resultaat delen. We zijn eerst bij de keukenleverancier gaan kijken die aangesloten zat bij ons project. Dit was Huysinc. De ervaringen daar waren ronduit slecht. We kregen nauwelijks advies, een matig uitgevoerde keuken en een hele hoge prijs. Met het eerste ontwerp onder de arm zijn we naar ASWA gegaan. Daar hadden we een heel prettige ervaring. Er werd echt met ons meegedacht en het keukenontwerp van Huysinc werd op diverse punten verbeterd met lades ipv kasten, luxere kraan en maatwerk van de kasten om ze beter uit te laten komen. Uiteindelijk was de prijs daar ook nog veel voordeliger. 25k tegenover 32K bij Huysinc. Zelfde merk en serie kasten als bij Huysinc, zelfde apparatenlijst en zelfde blad en zelfde indeling.

Vervolgens zijn we naar een interieurbouwer uit onze omgeving gegaan en werden we benaderd door een mede Tweaker die bij Keukenloods werkte. Bij Keukenloods waren we positief verrast over de kosten en het meedenken. Keukenloods was uiteindelijk nog iets voordeliger als ASWA, maar we hadden een warmer gevoel bij de interieurbouwer en zijn daarmee verder gegaan. De offerte die we uiteindelijk getekend hebben is de onderstaande:

Apparatuur
Siemens Combi oven-magnetronCM936GAB1
Siemens Combi stoomovenCS936GAB1
Siemens VaatwasserSN65T803CE
Siemens KookplaatED807HQ26E
Siemens KoelkastKL42L2FE0
Grohe Zedra Touch Kraan30219DC2

Werkblad Neolith Calacatta Polish: 5100
Keukenmeubelen maatwerk HPL: 9850
Apparatuur: 9750
Montage: 2450
Totaal: 27150

Hier de ontwerpen. Voor een betere weergave van de kleur nog als laatste een foto toegevoegd van een keuken waarop hetzelfde front is toegepast. De kleur komt in de ontwerpen niet goed tot zijn recht. We gaan nog een paar kleine wijzingen doorvoeren waarvan een grote verticale stale greep op de koelkast ter vervanging van de kleine zwarte de meest in het oog springende zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b665wbZuW76QpkXEu2w7-EG2rvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHmoQYMToehgxCWKeeD4M31P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvyGzE-KlXwxvdHOmqPfuHg0bkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oNgeGpZIB61eNZ7qrRD0DnB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlCVO57S6q8aJzy_hToHTu67oOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIIeXTIFbiMWoCUeufGaQu5W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nszKDlGMLQ2aNldwjE6E8IcOnBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJ3ej1PXKpjwhwFOWCfTLJsL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLyyKlTMZ7kXEpBqc3F9DgDahW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3XfBSRLVIdOM5CI3hpq92jT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRkD-BqRZId7X3RnkgVFiXKKbY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14NI9MDClfRLugv9h3g3yPHM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOlx0v_iQ9LCTo2XxBpsOsszA64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOUXOhnQUk2MXYZsNv147QJs.jpg?f=fotoalbum_large

En hier nog een foto van het front waarvoor we gekozen hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7XNuhw7eAqDN8xP7epmk9uaBnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WmgFl7JmXrOtv5JCkY3xdAo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56
Flying35 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:03:

[Afbeelding]
Nette keuken en nette prijs denk ik.

Ik weet niet hoe groot jullie huishouden is, maar ik vind de koelkast aan de kleine kant vergeleken met de grootte van de keuken. Wellicht heb nog bijkeuken met daarin een koelkast...
Tevens mis ik een vriezer ;) Maar die kan in diezelfde bijkeuken staan ;)

Verder heerlijk strak!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 17-06 18:04
nooberke schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:47:
[...]

Heb je een plattegrond?

Persoonlijk zou ik niet zo snel een raam kleiner maken...Extra licht is erg fijn in een woning.
Zeker hier twee afbeeldingen van de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8k61THxjKiD79ugYxdJ-mdV6RA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5VtRT5LA4sTNpv5AcC3yy8Id.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCs3BMEJABW7WcR72sO--6YA40g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kwSGjesRVHImNmpfPFHuyLtB.png?f=fotoalbum_tile

Op de plek waar als voorbeeld de kookplaat zit was ik van plan om een vrijstaande koel/vries combinatie te plaatsen. En vanaf dat punt een keuken die iets het langer is dan op het voorbeeld, zodat een deel van de keuken het "woongedeelte" ingaat.

Zoals je ziet heb ik in de keuken 1 raam, en in de woonkamer een groot breed raam van de vloer tot hoogte van een deurpost.

De andere foto is het vooraanzicht van het raam bij de keuken. Hierbij kan ik het onderste witte (dus vaste) deel vervangen voor een plaat, zodat de keuken in die hoek tot 90cm hoogte kan doorlopen.

Ik ben benieuwd wat jullie het beste lijkt, want ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voldoende licht belangrijk is. Alleen voldoende keuken en opbergmogelijkheden is ook belangrijk.

[ Voor 60% gewijzigd door Saeverix op 14-01-2025 20:25 ]

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Xmoo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Onze vorige keuken kwam van Hornbach. Na 10 jaar hebben we het huis verkocht, maar de keuken zit er nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 09:07
Loft schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:23:
[...]

Nette keuken en nette prijs denk ik.

Ik weet niet hoe groot jullie huishouden is, maar ik vind de koelkast aan de kleine kant vergeleken met de grootte van de keuken. Wellicht heb nog bijkeuken met daarin een koelkast...
Tevens mis ik een vriezer ;) Maar die kan in diezelfde bijkeuken staan ;)

Verder heerlijk strak!
Bedankt, er zal een grote Amerikaanse koelkast rechts naast de koelkast aan de andere kant van de muur komen staan in de bijkeuken. Die nemen we mee vanuit onze huidige woning. Daarom gekozen voor een relatief kleine koelvries combinatie in de keuken voor ons tweepersoons huishouden. In de koelkast zit een vriesvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0c2

0c2

Prins32 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:14:
[...]

Apparatuur klopt voor geen meter! Zonder de oven (kan ik niet vinden) kom ik rond de 9000,- volgens mij. Waarbij ik ook 2 keer alleen de adviesprijs snel kon vinden. Dus die oven pak 'm beet 1300, dan kom je op 10.300, waarbij er nog vele honderden er vanaf gaan door die adviesprijzen.

Edit:
KI81RSOE0 koelkast. Adviesprijs: 1749,-
BSK999330T stoomoven online prijs: 1500
BKP948330T oven.
GI81NHNE0 vrieskast. Adviesprijs: 2159
NCP84C01CZ kookplaat. Online: 1950
AWUD040B8B wijnkast. Online: 1700
Ja daar was ik idd zelf ook op uitgekomen. Zit heel erg in dubio, de keuken die we daar uitgezocht hebben valt heel erg in de smaak. Vraag me alleen erg af wat de "juiste" prijs is en waar ik op moet inzetten als we nog terug gaan om te onderhandelen.

Dacht zelf aan 25-27k uitkomen, alleen weet ik niet of dat realistisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
0c2 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:22:
[...]

Ja daar was ik idd zelf ook op uitgekomen. Zit heel erg in dubio, de keuken die we daar uitgezocht hebben valt heel erg in de smaak. Vraag me alleen erg af wat de "juiste" prijs is en waar ik op moet inzetten als we nog terug gaan om te onderhandelen.

Dacht zelf aan 25-27k uitkomen, alleen weet ik niet of dat realistisch is...
Wij hebben bij tulp echt mega korting gekregen van 33k was het gelukt naar 20k waarschijnlijk. Maar de prijzen eerst sloegen nergens op na wat onderzoek. Dus zou echt mega gaan onderhalen als je daar je keuken wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Flying35 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:03:
Een aantal maanden terug zijn wij bezig geweest met de zoektocht naar onze keuken voor onze toekomstige nieuwbouwwoning. We hebben veel aan dit topic gehad en daarom willen we hier graag het proces en resultaat delen. We zijn eerst bij de keukenleverancier gaan kijken die aangesloten zat bij ons project. Dit was Huysinc. De ervaringen daar waren ronduit slecht. We kregen nauwelijks advies, een matig uitgevoerde keuken en een hele hoge prijs. Met het eerste ontwerp onder de arm zijn we naar ASWA gegaan. Daar hadden we een heel prettige ervaring. Er werd echt met ons meegedacht en het keukenontwerp van Huysinc werd op diverse punten verbeterd met lades ipv kasten, luxere kraan en maatwerk van de kasten om ze beter uit te laten komen. Uiteindelijk was de prijs daar ook nog veel voordeliger. 25k tegenover 32K bij Huysinc. Zelfde merk en serie kasten als bij Huysinc, zelfde apparatenlijst en zelfde blad en zelfde indeling.

Vervolgens zijn we naar een interieurbouwer uit onze omgeving gegaan en werden we benaderd door een mede Tweaker die bij Keukenloods werkte. Bij Keukenloods waren we positief verrast over de kosten en het meedenken. Keukenloods was uiteindelijk nog iets voordeliger als ASWA, maar we hadden een warmer gevoel bij de interieurbouwer en zijn daarmee verder gegaan. De offerte die we uiteindelijk getekend hebben is de onderstaande:

Apparatuur
Siemens Combi oven-magnetronCM936GAB1
Siemens Combi stoomovenCS936GAB1
Siemens VaatwasserSN65T803CE
Siemens KookplaatED807HQ26E
Siemens KoelkastKL42L2FE0
Grohe Zedra Touch Kraan30219DC2

Werkblad Neolith Calacatta Polish: 5100
Keukenmeubelen maatwerk HPL: 9850
Apparatuur: 9750
Montage: 2450
Totaal: 27150

Hier de ontwerpen. Voor een betere weergave van de kleur nog als laatste een foto toegevoegd van een keuken waarop hetzelfde front is toegepast. De kleur komt in de ontwerpen niet goed tot zijn recht. We gaan nog een paar kleine wijzingen doorvoeren waarvan een grote verticale stale greep op de koelkast ter vervanging van de kleine zwarte de meest in het oog springende zal zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe lang zijn jullie? De werkbladhoogte is met 90cm niet echt meer van deze tijd. Tevens zit de onderste oven wel erg laag.

Pagina: 1 ... 496 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1