Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik begin maar even in dit topic, mocht het nodig zijn open ik tzt wel een eigen topic.

Maar in onze keuken van net iets ouder dan drie jaar is vanavond de achterwand van onze Siemens Stoomoven eruit gevallen... Wat blijkt, een heel deel van de achterwand is doorgeroest... Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? (Ik heb gezocht op Siemens en roest, maar niks relevant gevonden hier).

We hebben zeer regelmatig het droogprogramma gedraaid. Maar het lijkt ook heel gelokaliseerd op 1 punt/hoek? Lijkt wel een lekkage oid?

Uiteraard contact opgenomen met de keukenboer, maar officieel vallen we buiten de 2 jaar garantie. Maar ja, dit lijkt me ook niet helemaal normaal... Ik ben bang dat het een hele nieuwe oven gaat worden. Dus ik ben alvast wat informatie aan het verzamelen voor als ze moeilijk gaan doen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX4l4HSHTa4-rGGGrzyO0GlJ-Og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syEtRnVGeb4c87MLZDwHiDmF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYZcBBxk2JGjmiLyCo9yL-NFh_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oUyuyP2lICEs6nKrnCyZHqV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
kepler schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:28:
Ik begin maar even in dit topic, mocht het nodig zijn open ik tzt wel een eigen topic.

Maar in onze keuken van net iets ouder dan drie jaar is vanavond de achterwand van onze Siemens Stoomoven eruit gevallen... Wat blijkt, een heel deel van de achterwand is doorgeroest... Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? (Ik heb gezocht op Siemens en roest, maar niks relevant gevonden hier).

We hebben zeer regelmatig het droogprogramma gedraaid. Maar het lijkt ook heel gelokaliseerd op 1 punt/hoek? Lijkt wel een lekkage oid?

Uiteraard contact opgenomen met de keukenboer, maar officieel vallen we buiten de 2 jaar garantie. Maar ja, dit lijkt me ook niet helemaal normaal... Ik ben bang dat het een hele nieuwe oven gaat worden. Dus ik ben alvast wat informatie aan het verzamelen voor als ze moeilijk gaan doen :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
3 jaar levensduur voor een Siemens oven lijkt mij ook aan de korte kant. Je kan je beroepen op de wettelijke garantie. In dit topic staat een voorbeeldbrief, mochten ze moeilijk gaan doen. Maar ik mag toch hopen dat de keukenboer hier coulant mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Kreuk schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:46:
[...]

3 jaar levensduur voor een Siemens oven lijkt mij ook aan de korte kant. Je kan je beroepen op de wettelijke garantie. In dit topic staat een voorbeeldbrief, mochten ze moeilijk gaan doen. Maar ik mag toch hopen dat de keukenboer hier coulant mee omgaat.
Thanks, ik ben alleen bang dat hun argument gaat zijn dat we niet goed genoeg droog gemaakt hebben. Maar als dat het was geweest, dan zou het niet zo gelokaliseerd zijn in de hoek is mijn idee. Vandaar ook hier even informatie zoeken :)

Maar wat je zegt, tot nu toe goed geholpen door de keukenboer. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
kepler schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Thanks, ik ben alleen bang dat hun argument gaat zijn dat we niet goed genoeg droog gemaakt hebben. Maar als dat het was geweest, dan zou het niet zo gelokaliseerd zijn in de hoek is mijn idee. Vandaar ook hier even informatie zoeken :)

Maar wat je zegt, tot nu toe goed geholpen door de keukenboer. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat.
als dat niet lukt kun je ook met het bosch-siemens servicecentrum bellen. ik ben daar ook eens goed geholpen na een akkefietje met mijn wasmachine, ook net buiten de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Frieda schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:56:
[...]

als dat niet lukt kun je ook met het bosch-siemens servicecentrum bellen. ik ben daar ook eens goed geholpen na een akkefietje met mijn wasmachine, ook net buiten de garantie.
Top, wordt dat mn volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-06 23:40
Hi all, allemaal bedankt voor de support vandaag akkoord gegeven voor de nieuwe keuken. Wat vinden jullie ervan?

Totale lengte van de Keuken 4.4 meter, waarvan 3,5 meter blad en achterwand keramiek van dekker.

Ballerina Front,

naar mijn gevoel vond ik deze zeer kwalitatief tov wat ik allemaal heb gezien de afgelopen tijd.

AEG inductie met afzuiger
AEG xl Vaatwasser
AEG oven
AEG Koel vries

Totaal prijs 13.900€
Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ek99 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:14:
Hi all, allemaal bedankt voor de support vandaag akkoord gegeven voor de nieuwe keuken. Wat vinden jullie ervan?

Totale lengte van de Keuken 4.4 meter, waarvan 3,5 meter blad en achterwand keramiek van dekker.

Ballerina Front,

naar mijn gevoel vond ik deze zeer kwalitatief tov wat ik allemaal heb gezien de afgelopen tijd.

AEG xl Vaatwasser
AEG oven
AEG Koel vries

Totaal prijs 13.900€
Wat vinden jullie ervan?
Lijkt mij een prima prijs. Ik heb nu 5 jaar Ballerina, ik vind de frontjes kwalitatief uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaetan1
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-08 09:50
Beste Tweakers,
Graag had ik jullie input gekregen over de mogelijke indeling van onze keuken.
Momenteel staat de keuken in een L-opstelling. Deze keuken is nu aan vervanging toe.
De 2 opties die voorlopig op tafel liggen zijn:
1) L-opstelling behouden
2) evenwijdige opstelling met schiereiland.

We hebben optie 2 al uitgezet in de keuken, en daar lijkt wel voldoende ruimte te zijn in de doorgangen, al twijfelen we of een tafel van 120cm voldoende is voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen 3 en 7 jaar momenteel. Er zou natuurlijk wel wat tafel zijn boven de vaatwas, maar niet voor de benen).

Of zouden er nog andere opties zijn in deze ruimte?

Eten in de keuken met 4 is een vereiste, 1,5 spoelbak is ook wel een wens. (een enkelvoudige spoelbak zou in een kast van 45cm passen waardoor je naar 135 cm tafel zou gaan…)

Bedankt voor jullie ideeën.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2q_g10iO_eaYeYbWLIFKu0pzSk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6gGqiRisRRTmEddusqvZgmHs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGfDpzwFEZntPIwyu_Dq22YTkew=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CTYtgP4zgIBvUhZnOmHTewqd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sonaqpc-qFepHghyQJwtcGVSTdY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pDSsrU8ocO5RMRpWUzDAenxv.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:27
gaetan1 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:28:

We hebben optie 2 al uitgezet in de keuken, en daar lijkt wel voldoende ruimte te zijn in de doorgangen, al twijfelen we of een tafel van 120cm voldoende is voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen 3 en 7 jaar momenteel. Er zou natuurlijk wel wat tafel zijn boven de vaatwas, maar niet voor de benen).

[Afbeelding]
Optie 2 lijkt me te krap. Je hebt een doorgang van 90cm, een tafel van 120 en een werkblad van 120 incl spoelbak. Dan lever je eigenlijk op alle fronten in, zonder dat je er iets voor terug krijgt. Keuken lijkt ook verbindingsruimte tussen garage en rest van de woning, dan is zo’n eiland met tafel echt een sta-in-de-weg.
Bedenk ook hoe je met meer mensen aan die tafel wilt zitten, je hebt geen ruimte om tafel uit te klappen. Maar mogelijk heb je een grotere eettafel buiten de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:55
TMasterT schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:52:
Een paar jaar geleden hadden we plannen voor een verbouwing en nieuwe keuken. Dit is destijds niet doorgegaan, maar we hebben besloten dit nu wel uit te gaan voeren. De plannen voor de verbouwing zijn nu gewijzigd, en geven ons nog meer ruimte voor een mooie keuken. Omdat we destijds al heel veel uitgezocht hebben, met dank aan dit forum, verwachten we dat het nu wel een stuk sneller gaat. Keuzes zijn wat makkelijker nu.

We hebben bij een eerste partij de keuken laten tekenen en een offerte gekregen. Volgende stappen zijn het definitief maken van het ontwerp en het opvragen van offertes bij nog twee andere partijen.

Hieronder de plannen, en we zouden heel graag jullie feedback willen ontvangen over het ontwerp.
Mooi ontwerp! Benieuwd naar de offertes die je hiervoor hebt gekregen. Wij hebben een vergelijkbare keuken qua grootte en apparatuur in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youridk
  • Laatst online: 23:23
Ek99 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:14:

Ballerina Front,

AEG xl Vaatwasser
AEG oven
AEG Koel vries

Totaal prijs 13.900€
Wat vinden jullie ervan?
Wij hebben 2 weken geleden een offerte laten opmaken voor een soortgelijke keukengrootte en apparatuur. Merk Häcker en kwamen uit op €17.520 incl. montage, ook met keramiek blad maar dan van Jetstone. Vond het veel geld en nu ik jouw prijs zie helemaal, mag ik vragen bij welk bedrijf je bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosmetdesnor123
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-06 12:09
Hallo medetweakers,

Na enige tijd meelezen in dit topic zijn de plannen voor mijn nieuwe keuken concreet geworden. Ik weet de layout/setup: L-vormige keuken met Baboon Fenix exterieur (zowel kastjes als werkblad).

Setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqnei_--zuE0qTQIcCH7zA3pT0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zixFWwI3YA2n7wtrwArcguQl.png?f=fotoalbum_large

In ongeveer deze stijl/afwerking, inclusief eenzelfde soort tegel en houten planken boven het werkblad. (maar dan met een Fenix blad dus, maar wellicht maken we nog de switch naar composiet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQrXPRRIfcVGjPlTCp0ZtWy1igk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qZd5xqWBqj9vqS0f1kFoE3NF.png?f=fotoalbum_large

Nu ben ik niet zo gecharmeerd van de Ikea apparatuur, ook na het lezen van dit forum. Dus ik wil graag zelf e.e.a. gaan uitkiezen. Ik heb eigenlijk alles nodig: vaatwasser, koel/vries combi, oven/combi-magnetron, inductie met recirculatie.

Wij hebben ook bij Kvik een offerte laten maken en daar kwamen we op 6.5K uit, en werden we geadviseerd Siemens te nemen. Nu schrik ik niet van 6.5K, mijn budget voor de hele keuken is ongeveer 16-17K. Alleen weet ik totaal niet of Siemens 'goed spul' is of dat ik, aangezien ik toch zelf de bovengenoemde apparatuur moet aanschaffen, beter voor een ander merk kan gaan.

Zijn er specifieke type/modellen die jullie aanbevelen? Ik heb geen specifieke wensen behalve dat alles kwalitatief degelijk is. Ik hoef geen stoom-functionaliteiten op de oven, maar wil wel een krachtige oven (combi, want ik gebruik sporadisch ook de magnetron stand).

Voor de volledigheid de offerte van apparatuur van Kvik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiWryxutwEmQjRkWBElZbah3How=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcvY96CEcdqAkirXcagmNCIL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 17:19
M.O.E schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Mooi ontwerp! Benieuwd naar de offertes die je hiervoor hebt gekregen. Wij hebben een vergelijkbare keuken qua grootte en apparatuur in gedachten.
Dankje. Ik ben ook heel blij met het ontwerp.

Ik verwacht qua kosten zo rond de 40k en zal wel laten weten zodra ik de offertes binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thornes
  • Laatst online: 04-09 13:57
Ik ben ondertussen ook aan het inlezen over apparatuur en heb de volgende twee merken aangeboden gekregen bij afzonderlijke keukenleveranciers: inventum vs bosch. Nu vraag ik me heel erg af wat hier het kwaliteitverschil in is. Iemand enige ervaring met een van de volgende producten?

Inventum afzuigkap:AKD8005ZWA
Bosch afzuigkap: DWK85DK60

Inventum kookplaat: IKI6028
Bosch kookplaat: PIE61RBB5E

Inventum koelvries: IKV1945S
Bosch koelvries: KIV865SE0

inventum combioven: IMC4535GT
Bosch combimagnetron: CMA583MB0

Inventum vaatwasser: IVW6010A
Bosch vaatwasser:SMV2ITX17N

Of heeft iemand ervaring met een van de twee merken en/of zelfs advies voor merken? Als je op trust pilot kijkt dan staan alle merken slecht aangegeven (zelfs miele met 1.5 sterren) en op qasa ligt het allemaal wel heel dicht bij elkaar, dus ik kom er niet helemaal uit. Zelf enkel ervaring met bosch koelkast&vaatwasser, neff kookplaat (die ondertussen al 20 jaar werkt bij mijn ouders) en een etna combioven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Laatst online: 01-06 15:21
Weet iemand of je bijvoorbeeld naar verschillende keukensale filialen kan voor verschillende offertes? Of sta je dan in het systeem. Asking for a friend 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
Hoi!

Wij zijn bij het Siemens inspiratiehuis geweest. Ze adviseren daar een Decorstrip zwart (onderkant oven) HZ66X650 bij te bestellen bij de ovens. https://www.siemens-home....nl/search?search=HZ66X650 .
De keukenzaak (in ons geval Ihre Kuche) geeft aan dat dat niet nodig is en ze dat normaal niet doen.
Ik dacht dat het veel netter was, maar kan t niet meer goed terug halen..
Iemand hier nog advies/tips/ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 17:35

Squats

Wereldreizende tweaker

hello654 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:47:
Weet iemand of je bijvoorbeeld naar verschillende keukensale filialen kan voor verschillende offertes? Of sta je dan in het systeem. Asking for a friend 😂
Je kan toch altijd een andere naam en ander adres aangeven. Helemaal als je daar niet wil kopen.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:50
181383rz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:07:
Hoi!

Wij zijn bij het Siemens inspiratiehuis geweest. Ze adviseren daar een Decorstrip zwart (onderkant oven) HZ66X650 bij te bestellen bij de ovens. https://www.siemens-home....nl/search?search=HZ66X650 .
De keukenzaak (in ons geval Ihre Kuche) geeft aan dat dat niet nodig is en ze dat normaal niet doen.
filibuster in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaetan1
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-08 09:50
Toke_gt schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Optie 2 lijkt me te krap. Je hebt een doorgang van 90cm, een tafel van 120 en een werkblad van 120 incl spoelbak. Dan lever je eigenlijk op alle fronten in, zonder dat je er iets voor terug krijgt. Keuken lijkt ook verbindingsruimte tussen garage en rest van de woning, dan is zo’n eiland met tafel echt een sta-in-de-weg.
Bedenk ook hoe je met meer mensen aan die tafel wilt zitten, je hebt geen ruimte om tafel uit te klappen. Maar mogelijk heb je een grotere eettafel buiten de keuken?
Bedankt voor je reactie. Inderdaad, de keuken ligt tussen de garage en de woonkamer.
Eten met meerdere mensen doen we niet in de keuken maar de in woonkamer.

De doorgang leek ons niet echt een probleem, grootste zorgen zijn inderdaad in hoeverre staat dit in de weg, en in hoeverre is 120 cm tafel voldoende voor 4.

We denken verder :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:42
Iemand enig idee waar ik dit Siematic onderdeel kan vinden? Online kom ik helaas nog nergens. Betreft een lade frontje. Keuken geërfd van de vorige eigenaar. Denk 15-20 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFBWLw0LRnnBVDVDWAySXtxcqMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQVVaZMsEaxyGl9XDRu2dxNB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 21-01-2025 17:57 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Alekz87 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:56:
Iemand enig idee waar ik dit Siematic onderdeel kan vinden? Online kom ik helaas nog nergens. Betreft een lade frontje. Keuken geërfd van de vorige eigenaar. Denk 15-20 jaar oud.

[Afbeelding]
bedoel je die klem? misschien iemand met een 3D printer even vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
Weet iemand of zand frontjes van nobilla en zand frontjes van schuller hetzelfde zijn qua kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 20:27
hello654 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:04:
Weet iemand of zand frontjes van nobilla en zand frontjes van schuller hetzelfde zijn qua kleur?
Ik weet het niet exact voor deze merken, maar mijn ervaring is dat veel winkels meerdere kleuren zand hebben en die vaak ook weer anders zijn. Ik verwacht dus niet dat dit hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
jordy89 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:12:
[...]

Ik weet het niet exact voor deze merken, maar mijn ervaring is dat veel winkels meerdere kleuren zand hebben en die vaak ook weer anders zijn. Ik verwacht dus niet dat dit hetzelfde is.
Ja denk het ook inderdaad. Weet iemand een winkel waar ze beide verkopen? Wil ze graag naast elkaar houden… 😅

Dus schüller en nobilia frontjes in 1 winkel

[ Voor 5% gewijzigd door hello654 op 21-01-2025 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 19:10
hello654 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:45:
[...]

Ja denk het ook inderdaad. Weet iemand een winkel waar ze beide verkopen? Wil ze graag naast elkaar houden… 😅

Dus schüller en nobilia frontjes in 1 winkel
Superkeukens heeft beide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vahaan1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-09 19:43
BaBoK schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:04:
Zelf zit ik ook in de laatste ronde en ga ik deze week de klap er op geven.

Hierbij de 2 ontwerpen, ontwerp A
[Afbeelding]

Ontwerp B
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blad is 5cm dik.
Fronten zijn https://decolegno.nl/coll...s003-spessart-pororovere/
Apparatuur oven & combimagnetrom wordt studioline.

Deur wordt zoals bij ontwerp A naar voren gehaald.

@Speedfight , welke spoelbak heb je?
Vraag om het zijpaneel dat eruitziet als een steunpoot (bij het zitgedeelte) te verwijderen en in plaats daarvan een zijpaneel te plaatsen zoals aan de andere kant. Ze zullen zeggen dat dat niet mogelijk is, maar dat is niet waar. Bron: Ik met een vergelijkbaar keukeneiland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-3a_rT6cgfkwqc-4iuRxyeKtAo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VgCV5mgMRrwmMouawqIbebUF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 13:00

Boost9898

Software developer

@Kosmetdesnor123 Siemens heeft goede apparatuur, wij hebben uit eigen initiatief heel onze keuken vol gestopt met Siemens/Bosch (zelfde apperatuur/moederbedrijf in een ander jasje).

Ik zou even die iq-series checken (Uit m'n hoofd: iQ100, iQ300, iQ500, iQ700, iQ800). Eigenlijk wil je gewoon wegblijven bij iQ100 (budget) en iQ800 (overpriced voor niche fancy features/gimmicks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Vaatwasservraag:
Mijn oude siemens heeft het begeven net nu we in de markt zijn voor een nieuwe keuken tegen einde van de zomer ergens.
Mijn werkblad is 87cm hoog precies maar in de nieuwe keuken zal het iets hoger zijn.
Volgens siemens is de SX63EX22AE 865 dus een xxl lijkt net te passen.
Vraagje: is een a label ook echt zuiniger als je de ecostand niet gebruikt? Of maakt dan het label niet zo heel veel uit?

Ik wil vooral dat het schoon is. Dat deed onze oude heel goed en de nieuwe zal vast wel zuiniger zijn gezien de oude 17 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cognac1234
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-06 15:35
Goedendag allemaal,

Na een poosje mee te hebben gelezen in dit topic, hebben wij een keukenontwerp klaarstaan. Deze week hebben wij bij Ekelhoff een afspraak staan en wellicht dat er nog wat tips van jullie zijn waar wij dan nog rekening mee kunnen houden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zijn er nog een aantal zaken wat niet zo handig is en dat jullie het toch nog anders zouden doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
cognac1234 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:16:

Zijn er nog een aantal zaken wat niet zo handig is en dat jullie het toch nog anders zouden doen?
Wat mij meteen opvalt is de beperkte ruimte tussen eiland en spoelzijde. Die is 94 cm, dat betekent dat je er vrijwel niet met meer dan 1 persoon kan staan, maar ook in mijn eentje zou ik het wat benauwend vinden. Als vaatwasser open staat kun je er niet makkelijk langs, kastje ertegenover kan ook niet meer open. Als je er staat te koken, kan een ander niet even een glas water tappen.
De doorgang vanuit buiten (?) is maar net een meter, dat is ook best krap, zeker als je mogelijk met grote spullen door de keuken het huis in moet (hangt natuurlijk van de verdere situatie af).
Je ruimte is nu eenmaal beperkt, maar met deze indeling benadruk je dat enorm. Daar zou ik nog eens naar kijken. Misschien kom je makkelijker uit met een L-keuken en een ondiep apart eiland naast de deur.

De prijs vind ik overigens behoorlijk aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 22:35
Even een algemene vraag, omdat ik de komende maanden een keuken moet uitzoeken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik mijn huidige keuken heb ik voor een vrijstaande koel-vries combinatie gekozen.

Ik ben van plan dit in de nieuwe keuken opnieuw te doen, eigenlijk met precies dezelfde redenen.
  • Makkelijker te vervangen bij defect
  • Energiezuiniger
  • Goedkoper
Ik heb hier even gezocht, en kan vrij weinig keukens vinden waarbij ook een vrijstaande koel-vries combinatie is gekozen. Is dat puur omdat mensen het niet mooi vinden, en bovenstaande voordelen minder belangrijk vinden dan looks?

Een vrijstaande koel-vries combinatie kun je ook redelijk integreren met een ombouw, maar ik kan de keuze nu nog maar een keer maken. En wil er uiteindelijk geen spijt van krijgen. Zijn er naast looks nog meer voordelen?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:48
Saeverix schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:28:
Even een algemene vraag, omdat ik de komende maanden een keuken moet uitzoeken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik mijn huidige keuken heb ik voor een vrijstaande koel-vries combinatie gekozen.

Ik ben van plan dit in de nieuwe keuken opnieuw te doen, eigenlijk met precies dezelfde redenen.
  • Makkelijker te vervangen bij defect
  • Energiezuiniger
  • Goedkoper
Ik heb hier even gezocht, en kan vrij weinig keukens vinden waarbij ook een vrijstaande koel-vries combinatie is gekozen. Is dat puur omdat mensen het niet mooi vinden, en bovenstaande voordelen minder belangrijk vinden dan looks?

Een vrijstaande koel-vries combinatie kun je ook redelijk integreren met een ombouw, maar ik kan de keuze nu nog maar een keer maken. En wil er uiteindelijk geen spijt van krijgen. Zijn er naast looks nog meer voordelen?
Een vrijstaande heeft doorgaans ook meer inhoud. Mijn oude huis had een vrijstaande, en in mijn nieuwe woning heb ik een XL inbouw koel/vries genomen om dezelfde inhoud te krijgen. De XL is 75 cm breed ipv 60.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hello654
hello654 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:04:
Voor de mensen die het willen weten. Ja ze zijn niet hetzelfde. Links schuller, rechts nobilia.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Np60HkueMN2dqx1KpJdA_ZvB6qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RolMoWXrBscmKlfacLczqYqg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thornes
hello654 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:07:
[...]

Voor de mensen die het willen weten. Ja ze zijn niet hetzelfde. Links schuller, rechts nobilia.

[Afbeelding]
Grappig! Ik heb hem bij i-kook ook uitgezocht in zand (volgens mij is dat nobilia?) en die zag er in dat licht zo uit!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9hS4egI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
thornes schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:10:
[...]

Grappig! Ik heb hem bij i-kook ook uitgezocht in zand (volgens mij is dat nobilia?) en die zag er in dat licht zo uit!

[Afbeelding]
Wauw mooie combi! Ja wij gaan daar binnenkort ook even langs. Wij zijn er na vandaag toch wel uit dat het nobilia moet worden. Zand kleur van schuller gaat denk ik roze/paars lijken als je weinig lichtinval hebt.

Mochten mensen nog keukenzaken weten in Noord-Holland/Zuid-Holland die Nobilia verkopen, let me know 🤗

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Je kan het beste altijd een wit a4tje erbij houden als je fotos maakt van frontjes of werkbladen. Dan heb je nog soort van een referentiewaarde.

Al jullie fotos zijn nog bewerkt door jullie camera en de kleuren zijn dus lastig te beoordelen, laat staan dat niet alle schermen gekalibreerd zijn en daar ook nog verschil in zit.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thornes
hello654 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:54:
[...]

Wauw mooie combi! Ja wij gaan daar binnenkort ook even langs. Wij zijn er na vandaag toch wel uit dat het nobilia moet worden. Zand kleur van schuller gaat denk ik roze/paars lijken als je weinig lichtinval hebt.

Mochten mensen nog keukenzaken weten in Noord-Holland/Zuid-Holland die Nobilia verkopen, let me know 🤗
Bedankt, ben er nog niet helemaal uit qua kleur, maar moet eerst uberhaupt even kijken naar de opstelling vd keuken. Ik ben in ieder geval heel vriendelijk geholpen daar, dus hoop dat jullie eenzelfde soort verkoper krijgen die meedenkt! Zandkleur ging daar in een minder donkere ruimte inderdaad meer richting het grijs/donkerder beige dan roze/paars, dat vond ik zelf wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:22
Hoi allemaal,

Wij zijn ons hier aan het orienteren op een vernieuwde keuken. Omdat er na een verbouwing een deur weg valt biedt dit een (boel) mogelijkheid om het eens helemaal anders te doen. Na een eerste poging samen met mijn wederhelft zijn we tot een eerste opzet in de Schuller Keukenconfigurator gekomen. Omdat wij ongetwijfeld een berg beginnersfouten maken ben ik heel benieuwd hoe de kenners hiernaar zouden kijken :)

Een paar dingetjes:
  • Ik kreeg het niet voor elkaar een afzuigkap te selecteren die naar een koof zou toelopen. Onze voorkeur gaat op dit moment naar een "vrij hangend" model welke boven de kookplaat zou kunnen komen, met een koof in het plafond (H=2.9M). Op die manier hangt hij wel iets voor het raam, maar niet storend denk ik. Inbouw afzuigkap is ook een mogelijkheid, maar daar hoor ik nog altijd gemengde ervaringen mee.
  • We denken eraan om de bovenkant van de kastenwand tot het plafond door te laten lopen (af te laten dichten), dit vooral om stof bovenop de kast te voorkomen. Zien jullie hier nog nadelen aan?
  • Gekke kastje tussen de kookplaat en wastafel zou ik liever een normaal kastje hebben waarmee het blok doorloopt, maar dat slikt de configurator niet
  • Kleuren etc to be defined; gaat me vooral om de layout
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uow2LxL7WX47_KVDXcIPZCn95Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmhtMdqumDqtnznB5Vm6sMtM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDmOCDW4xjfNiP029tahwTtpTMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dwDUxj5MpfrcP1gwbmtQ8FD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/na3eKpXqXMK4VdlH-isRjZIgIHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1XPmCLLL0PnH2Jf7lDeejsb.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor jullie ongezouten meningen }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

eBait schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:16:
Het valt mij meteen op dat je weinig aanrechtoppervlak hebt. Waar ga je je snijwerk doen, op de "koffiehoek"?

Ik zou overwegen de gootsteen te verplaatsen naar de "koffiehoek", hoewel dat ook niet optimaal is, maar dan heb je naast je kookplaat tenminste een langer stuk aanrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
[...]

Toevallig heb ik een Nobilia keuken in die zandkleur in mijn showroom staan. Maar in principe kun je Nobilia in heel veel winkels vinden! Het is namelijk de meest verkochte keukenfabrikant, en deze zandkleur is momenteel een van de populairste kleuren.

Ik verwacht dat je hem dus op veel plekken tegen zult komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Hoi allemaal,

Wij zijn ons hier aan het orienteren op een vernieuwde keuken. Omdat er na een verbouwing een deur weg valt biedt dit een (boel) mogelijkheid om het eens helemaal anders te doen. Na een eerste poging samen met mijn wederhelft zijn we tot een eerste opzet in de Schuller Keukenconfigurator gekomen. Omdat wij ongetwijfeld een berg beginnersfouten maken ben ik heel benieuwd hoe de kenners hiernaar zouden kijken :)

Een paar dingetjes:
  • Ik kreeg het niet voor elkaar een afzuigkap te selecteren die naar een koof zou toelopen. Onze voorkeur gaat op dit moment naar een "vrij hangend" model welke boven de kookplaat zou kunnen komen, met een koof in het plafond (H=2.9M). Op die manier hangt hij wel iets voor het raam, maar niet storend denk ik. Inbouw afzuigkap is ook een mogelijkheid, maar daar hoor ik nog altijd gemengde ervaringen mee.
  • We denken eraan om de bovenkant van de kastenwand tot het plafond door te laten lopen (af te laten dichten), dit vooral om stof bovenop de kast te voorkomen. Zien jullie hier nog nadelen aan?
  • Gekke kastje tussen de kookplaat en wastafel zou ik liever een normaal kastje hebben waarmee het blok doorloopt, maar dat slikt de configurator niet
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou zeker goed kijken naar de hoeveelheid werkruimte (praktisch werkblad) die je hebt. Het is een mooie ruimte, maar je moet het zijn drie zones. Als je spoelen en koken op één deel combineert, wordt het al snel wat krap.

Misschien is het een idee om het koken te verplaatsen naar waar nu de ovens staat. Dan kun je bij het raam een mooi stuk werkblad houden met de spoelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:59
Wat zijn hier de ervaringen met het zelf plaatsen van de keuken? Ik heb al de nodige IKEA keukens in mijn leven geplaatst en dat stelt vrij weinig voor, ik kan me dan ook niet voorstellen dat een niet-IKEA keuken veel lastiger is. De kastjes worden immers in elkaar gezet afgeleverd.

Elke verkoper raadde het mij tot nu toe af. Maar de prijzen die deze zaken rekenen voor 1 dag werk zijn aan de hoge kant. Ik heb nu een offerte van een zaak hier liggen, waarin de prijs voor de keuken + apparatuur heel acceptabel is.

Members only:

Echter rekenen ze 2300 euro voor het plaatsen! Dit voor een toch vrij standaard opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
pantslol schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:27:
Wat zijn hier de ervaringen met het zelf plaatsen van de keuken? Ik heb al de nodige IKEA keukens in mijn leven geplaatst en dat stelt vrij weinig voor, ik kan me dan ook niet voorstellen dat een niet-IKEA keuken veel lastiger is. De kastjes worden immers in elkaar gezet afgeleverd.

Elke verkoper raadde het mij tot nu toe af. Maar de prijzen die deze zaken rekenen voor 1 dag werk zijn aan de hoge kant. Ik heb nu een offerte van een zaak hier liggen, waarin de prijs voor de keuken + apparatuur heel acceptabel is.

***members only***

Echter rekenen ze 2300 euro voor het plaatsen! Dit voor een toch vrij standaard opstelling.
Wat vind je zelf een acceptabel tarief? Die kosten dekken niet alleen de werkuren, voor 2 man (?), maar ook de gebruikte materialen en de afschrijving van apparatuur (en de bus). Bovendien zul je vast ook betalen voor het afdekken van het risico dat er onderdelen vervangen moeten worden vanwege beschadigingen.
Ik heb zelf ook wel eens een keuken geplaatst, inclusief leidingwerk en elektra, dat was allemaal prima te doen en nog leuk ook. Als ik bedenk wat het me aan onbetaalde uren heeft gekost loopt het aardig op en dan had ik nog geluk dat ik de nieuwe oven niet heb laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
pantslol schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:27:

***members only***

Een keukenmonteur kost gemiddeld zo'n €650 per dag. Het plaatsen van een keuken neemt bij een normale, ruime keuken meestal 2 tot 3 dagen in beslag. Er zijn bedrijven die werken met monteurs die alles in één dag installeren, maar dat is niet aan te raden. Ik zou dat persoonlijk niet willen.

Je geeft tenslotte bijna €20.000 uit aan een keuken, en dan wil je toch niet dat het er in een dag haastig wordt ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
aap schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Het valt mij meteen op dat je weinig aanrechtoppervlak hebt. Waar ga je je snijwerk doen, op de "koffiehoek"?

Ik zou overwegen de gootsteen te verplaatsen naar de "koffiehoek", hoewel dat ook niet optimaal is, maar dan heb je naast je kookplaat tenminste een langer stuk aanrecht.
Dank voor je feedback! De gootsteen aan die kant van de keuken wordt lastig, naast dat we graag de vaatwasser naast de gootsteen willen hebben is dit ook een enkelsteense muur naar de buren (joepie, bouwjaar 1906)
MarcoZoetermeer schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:34:
[...]

Ik zou zeker goed kijken naar de hoeveelheid werkruimte (praktisch werkblad) die je hebt. Het is een mooie ruimte, maar je moet het zijn drie zones. Als je spoelen en koken op één deel combineert, wordt het al snel wat krap.

Misschien is het een idee om het koken te verplaatsen naar waar nu de ovens staat. Dan kun je bij het raam een mooi stuk werkblad houden met de spoelbak.
Ook bedankt voor je feedback. De reden dat de kookplaat voor het raam zit is vooral omdat mijn vriendin ook graag naar buiten zou kijken tijdens het koken - al ben ik me ervan bewust dat dat qua vet-spetters niet altijd even handig gaat zijn (zelfs met het raam wat hoger, zoals het nu is). Het verplaatsen van de ovens kan denk ik wel, misschien zelfs nog naar een enkele kast (boven elkaar) om wat extra opslagruimte te winnen.

Ik heb nog even een tweede opzet gemaakt met een U-vorm en een los gedeelte, lijkt dat je op deze manier wel het eea aan werkruimte kan winnen.

Poging 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6FXqkQcI6xLuD4ELr1TzTlKkXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3BdGcO86YBjmPrYOQfarh5av.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Il4UA5LNOAAJt1redjsjahVMoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8byTdy7xgjy30oczuYoNE6vM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZGvyAAtplf0v9elHCyLdZdHoDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66ki138f4zzQQmckJnHACc3T.png?f=fotoalbum_large

Nogmaals; we zijn nog n00bs hier, dus schieten op het ontwerp wordt gewaardeerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolly1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-09 12:14
Hey, wij willen graag een afspraak maken bij Superkeukens na het lezen van veel positieve opmerkingen hier... Maar kan me voorstellen dat de service per locatie nog kan verschillen...

Dus, iemand tips naar welke locatie van Superkeukens we het beste kunnen gaan? Liefste binnen een range van 1 uur rijden van Rotterdam/Amersfoort/Utrecht.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:28
Geen breda @Dolly1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
eBait schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:34:
[...]

Dank voor je feedback! De gootsteen aan die kant van de keuken wordt lastig, naast dat we graag de vaatwasser naast de gootsteen willen hebben is dit ook een enkelsteense muur naar de buren (joepie, bouwjaar 1906)

[...]

Ook bedankt voor je feedback. De reden dat de kookplaat voor het raam zit is vooral omdat mijn vriendin ook graag naar buiten zou kijken tijdens het koken - al ben ik me ervan bewust dat dat qua vet-spetters niet altijd even handig gaat zijn (zelfs met het raam wat hoger, zoals het nu is). Het verplaatsen van de ovens kan denk ik wel, misschien zelfs nog naar een enkele kast (boven elkaar) om wat extra opslagruimte te winnen.

Ik heb nog even een tweede opzet gemaakt met een U-vorm en een los gedeelte, lijkt dat je op deze manier wel het eea aan werkruimte kan winnen.

Poging 2:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nogmaals; we zijn nog n00bs hier, dus schieten op het ontwerp wordt gewaardeerd :9
Wat is de diepte of breedte van de ruimte? Is het ongeveer 250 cm? Dan kun je de vaatwasser en spoelbak mooi naast elkaar plaatsen in de huidige U-opstelling. Dat werkt heel fijn! Je moet echt voorkomen dat de vaatwasser zo geplaatst wordt dat je, wanneer die openstaat, niet meer bij de spoelbak kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
MarcoZoetermeer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Wat is de diepte of breedte van de ruimte? Is het ongeveer 250 cm? Dan kun je de vaatwasser en spoelbak mooi naast elkaar plaatsen in de huidige U-opstelling. Dat werkt heel fijn! Je moet echt voorkomen dat de vaatwasser zo geplaatst wordt dat je, wanneer die openstaat, niet meer bij de spoelbak kunt komen.
Niet zo handig van me om de maten er niet bij te benoemen. Zoals poging 2 getekend was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2nUYHdcpDnZ58kt5zAMeJ391Zk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2nbkJn5loy9cnenyFVYysrHE.png?f=user_large

Ik weet niet zeker of dat gaat werken qua ruimte. Zijn er nog slimmere hoekkast oplossingen waardoor zoiets toch mogelijk zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Want? (Ik woon bij Breda, zou dus mijn eerste poging zijn.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57
MarcoZoetermeer schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Een keukenmonteur kost gemiddeld zo'n €650 per dag. Het plaatsen van een keuken neemt bij een normale, ruime keuken meestal 2 tot 3 dagen in beslag. Er zijn bedrijven die werken met monteurs die alles in één dag installeren, maar dat is niet aan te raden. Ik zou dat persoonlijk niet willen.

Je geeft tenslotte bijna €20.000 uit aan een keuken, en dan wil je toch niet dat het er in een dag haastig wordt ingezet?
€650 per dag dat is € 81,25 per uur voor relatief laaggeschoold werkt. Misschien dat dit randstedelijke tarieven zijn waar een fietsband plakken bijna rocketscience is en vaklui de miljonairs is spe zijn. €65 inc. btw is een realistischer uurtarief. Voor de monteurs is dit routinewerk en drie dagen voor een twaalf in een dozijn keuken is dan ook nogal overdreven. Uit eigen ervaring weet ik dat een rechttoe rechtaan keukeneiland met een kastenwand veel eenvoudiger te plaatsen dat een hoekkeuken.Dus graag niet normaal maken wat niet normaal is.

Maar de keukenmarkt is zo verstoord in Nederland doordat heel, heel veel keukens worden aangeschaft met een hypothecaire lening. Ik durf het hand voor in het vuur te steken dat veel “pronkobjecten” hier met geleend geld zijn betaald. Als je een keuken koopt, waarvoor je lang hebt gespaard, is € 2200 voor montage wel erg veel. Voor een gemiddelde Nederlander is dat bijna twee derde van een maandsalaris.. Met geleend geld doet het allemaal minder of geen pijn in de portemonnee. Keukenverkopers weten dit maar al te goed en spelen hier op in.

Mijn advies: als je je keuken contant betaalt, spreek dan met je keukenleverancier af dat je de montage per uur betaalt tegen een vastgesteld uurtarief die achteraf wordt gefactureerd. Zit het flink tegen, dan betaal je iets meer. Maar vaak zit het mee, en dan ben je veel voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:28
gysman11 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:10:
[...]

Want? (Ik woon bij Breda, zou dus mijn eerste poging zijn.)
Ik hou het er even op dat ik geen match had met de salesmedewerker ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Autonoesis schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:24:
[...]

€650 per dag dat is € 81,25 per uur voor relatief laaggeschoold werkt. Misschien dat dit randstedelijke tarieven zijn waar een fietsband plakken bijna rocketscience is en vaklui de miljonairs is spe zijn. €65 inc. btw is een realistischer uurtarief. Voor de monteurs is dit routinewerk en drie dagen voor een twaalf in een dozijn keuken is dan ook nogal overdreven. Uit eigen ervaring weet ik dat een rechttoe rechtaan keukeneiland met een kastenwand veel eenvoudiger te plaatsen dat een hoekkeuken.Dus graag niet normaal maken wat niet normaal is.

Maar de keukenmarkt is zo verstoord in Nederland doordat heel, heel veel keukens worden aangeschaft met een hypothecaire lening. Ik durf het hand voor in het vuur te steken dat veel “pronkobjecten” hier met geleend geld zijn betaald. Als je een keuken koopt, waarvoor je lang hebt gespaard, is € 2200 voor montage wel erg veel. Voor een gemiddelde Nederlander is dat bijna twee derde van een maandsalaris.. Met geleend geld doet het allemaal minder of geen pijn in de portemonnee. Keukenverkopers weten dit maar al te goed en spelen hier op in.

Mijn advies: als je je keuken contant betaalt, spreek dan met je keukenleverancier af dat je de montage per uur betaalt tegen een vastgesteld uurtarief die achteraf wordt gefactureerd. Zit het flink tegen, dan betaal je iets meer. Maar vaak zit het mee, en dan ben je veel voordeliger uit.
Altijd leuk om het advies te krijgen om op uurtarief te werken. Dan zou de slechtste monteur, die er het langst over doet, het meeste verdienen – lekker systeem!

De tarieven die ik noem, zijn trouwens voor de Randstad. En ja, daar komt veel meer bij kijken dan alleen wat uurtjes werken. Daarnaast weer typisch om keukenmonteurs weg te zetten als laaggeschoold werk. Een volwaardige keukenmonteur zet niet alleen je keuken in elkaar, maar lost ook alle kleine en grote problemen ter plekke op. Dat is vakwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:57
Hoi allemaal,

Een paar dingetjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gootsteen naar de hoek voor werkruimte waar meer naast elkaar op past.
Vaatwasser op hoogte aan de overkant. (ja daar zit de vriezer etc. en het staat niet mooi ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Laatst online: 14-09 13:48
eBait schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:34:
[...]

Ik woonde ook eerst in zo'n oud huis met dunne muren. Je kunt wat slack inbouwen door je werkblad 65 of zelfs 70 diep te maken. Dan heb je achterin meer ruimte om dingen te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57
MarcoZoetermeer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:34:
[...]

Altijd leuk om het advies te krijgen om op uurtarief te werken. Dan zou de slechtste monteur, die er het langst over doet, het meeste verdienen – lekker systeem!

De tarieven die ik noem, zijn trouwens voor de Randstad. En ja, daar komt veel meer bij kijken dan alleen wat uurtjes werken. Daarnaast weer typisch om keukenmonteurs weg te zetten als laaggeschoold werk. Een volwaardige keukenmonteur zet niet alleen je keuken in elkaar, maar lost ook alle kleine en grote problemen ter plekke op. Dat is vakwerk!
Montage wordt vooraf ingepland door de werkvoorbereiding en die weet ook wel hoe lang de montage duurt. Lanterfanten haalt gewoon de hele planning overhoop. Een monteur krijgt gewoon zijn maandsalaris en wordt meestal betaald conform CAO interieurbouw functiegroep D. In de praktijk zeker 20% meer dan conform anders hou je geen personeel meer over. Maar zoals gezegd de markt is zo fucked up door al het goedkope krediet waardoor de vraag zoveel groter is dan het aanbod. En er zolang er voldoende mensen zijn die bereid zijn om deze absurde tarieven te betalen veranderd er weinig.

Wij hebben recentelijk een opdracht binnengekregen om o.a. 40 keukens te leveren aan een zorginstelling in Nederland (wij produceren in Duitsland). En kan je wel vertellen als we keukenboerenprijzen hanteren hadden we nooit deze opdracht gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:31
[...]

Wij hebben zand van Schuller. Ik vind het niet roze/paars lijken zonder licht erop. Het neigt eerder naar bruin. Wel zit er een warme ondertoon in, dus als je een kleuranalyse doet zal er vast een vleugje roze inzitten. Andere zandtinten die we hebben gezien gingen meer naar grijs en waren koud qua kleur, dat is uiteraard een keuze en een persoonlijke voorkeur om voor een koude kleur of warme kleur te gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JenteT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:57
[quote]JenteT schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:50:

We twijfelen nog of we 1. een blinde wandplank in het nisje willen en 2. een koof boven de kastenwand willen doen i.c.m. toevoegen van 2 spotjes. De enige lichtbron bij de keuken zijn 5 richtbare spotjes boven het eiland waarvan 2 de hoge kasten op schijnen. als ik in het nisje sta, sta ik in mijn eigen schaduw.
Nadeel is dat een koof de ruimte kleiner kan laten voelen en er roosters in de koof moeten komen voor ventilatie koelkast/vriezer. Misschien hebben jullie ideeën voor mijn lichtprobleem.[Afbeelding]

Update: een koof met spotjes + ventilatie boven koelkast/vriezer gemaakt en vandaag een eiken wandplank van 3cm geplaatst. Staat een stuk beter dan zonder.
De fotos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8v5s3388Nyft-dHL0ZuS6BrGBvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnO3uRK13VSrkpvM4Y4aGxyw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsH9mjxZxIEEdPgLhfWJ0juEzBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4j9fKtzsQDYWegAdgVl3Mvx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:38
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het merk Modulnova en dan met name een Floor-to-ceiling constructie als kastenwand? Wij ‘krijgen’ deze I.c.m. een Bulthaup eiland. Ben vooral benieuwd naar foto’s en ervaringen in gebruik! Helaas moet er nog lang gewacht worden tot oplevering, want kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:45
Wij zijn nu ook echt in de markt voor een nieuwe keuken nadat we lekkage hebben gehad in de huidige keuken en deze toch al op de nomatie stond om te vervangen. We zijn bij anovi in berkel geweest en komen nu uit op een goede 22.000 euro.

Wilde zelf eigenlijk apparatuur met home connect maar dat is denk binnen het budget niet echt te doen. denken jullie dat hier nog nogo's aanzitten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4W5ICkBQahUktB_l2LZTFkgmf_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIZB6PvQ1Z4LhOWgs8sEsfH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC_4aPF98q-7zY-v-AjyHitELdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BJZq6WgPaqrpRvWHbV9oImu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBKDSy35XgqDn21vSiDdMH_jbiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ov3YgT6eKkB8PrSn9N3FNR67.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKAKX8Z9Lvw41-UERCAkLlmTw_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PlcrTP5HsCA3ECk2ghD11csf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdZCf9MmGdZqHn4nmcNelHQ7aJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UtY0VLIudBzFSlCcaqdhZW3Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
bifi_G60 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:03:
Wij zijn nu ook echt in de markt voor een nieuwe keuken nadat we lekkage hebben gehad in de huidige keuken en deze toch al op de nomatie stond om te vervangen. We zijn bij anovi in berkel geweest en komen nu uit op een goede 22.000 euro.

Wilde zelf eigenlijk apparatuur met home connect maar dat is denk binnen het budget niet echt te doen. denken jullie dat hier nog nogo's aanzitten?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet natuurlijk niet wat voor werkblad en type fronten je hebt gekozen. Misschien zijn dat wel luxe, mooie materialen. Maar zonder die informatie zou ik zeggen dat de keuken aan de prijzige kant is. Voor deze prijs zouden Bosch- of Siemens-apparaten eigenlijk wel leverbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:45
MarcoZoetermeer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:40:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat voor werkblad en type fronten je hebt gekozen. Misschien zijn dat wel luxe, mooie materialen. Maar zonder die informatie zou ik zeggen dat de keuken aan de prijzige kant is. Voor deze prijs zouden Bosch- of Siemens-apparaten eigenlijk wel leverbaar moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDTAqxUg7ENCOYg-aL0dQ10URvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxDJ0QTN3NcXTfxawWYumOv2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door bifi_G60 op 24-01-2025 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Lijkt mij echt erg duur. Gaat zeker lonen eens verder te kijken. En als het kan kijk of je apparaten zelf kan bestellen bij een keukenloods of zo. Wij zijn geweest bij Superkeukens maar hebben ook gedacht alles los te kopen via bv https://www.keukenkastenfabriek.nl/ en dan de apparaten en blad los. Overigens kopen wij nu de keuken bij superkeukens en de apparaten los.

[ Voor 5% gewijzigd door Davidrrr op 25-01-2025 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik zou ook kijken of je dieper kan dan 60cm blad. Soms lukt dat niet of verlies je kastruimte maat geeft soms wel veel extra ruimte. Vind het zelf ook rustiger en meer luxe ogen.
Maar je zal toch wel een paar offertes opvragen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:34

Wilde zelf eigenlijk apparatuur met home connect maar dat is denk binnen het budget niet echt te doen. denken jullie dat hier nog nogo's aanzitten?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij zijn ook bij Anovi (DB) in Berkel geweest, onze ervaring was daar ook errug duur. Wel een mooie zaak en je betaalt daar ook voor een stuk service, geen idee of dat de moeite waard is. We hebben niet eens een offerte gekregen omdat de adviseur zei dat het niet ging lukken voor ons budget, en dat was zeker niet weinig. 8)7. Denk dat wij de keuken die we nu gekocht hebben ongeveer zo’n 6-7k goedkoper hebben gekocht dan we uiteindelijk daar hadden moeten neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

thornes schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:04:
Ik ben ondertussen ook aan het inlezen over apparatuur en heb de volgende twee merken aangeboden gekregen bij afzonderlijke keukenleveranciers: inventum vs bosch. Nu vraag ik me heel erg af wat hier het kwaliteitverschil in is. Iemand enige ervaring met een van de volgende producten?

Inventum afzuigkap:AKD8005ZWA
Bosch afzuigkap: DWK85DK60

Inventum kookplaat: IKI6028
Bosch kookplaat: PIE61RBB5E

Inventum koelvries: IKV1945S
Bosch koelvries: KIV865SE0

inventum combioven: IMC4535GT
Bosch combimagnetron: CMA583MB0

Inventum vaatwasser: IVW6010A
Bosch vaatwasser:SMV2ITX17N

Of heeft iemand ervaring met een van de twee merken en/of zelfs advies voor merken? Als je op trust pilot kijkt dan staan alle merken slecht aangegeven (zelfs miele met 1.5 sterren) en op qasa ligt het allemaal wel heel dicht bij elkaar, dus ik kom er niet helemaal uit. Zelf enkel ervaring met bosch koelkast&vaatwasser, neff kookplaat (die ondertussen al 20 jaar werkt bij mijn ouders) en een etna combioven. :?
Wellicht een tip. Probeer je niet te focussen op merk. Maar op de hardware. Bijvoorbeeld de Bosch afzuigkap op je lijst heeft een typische motor met koolborstel. De betere hebben een koolborstelloze motor. Die zijn zuiniger, stiller en gaan langer mee. Je vind dit terug op in de specificaties. In het geval van Bosch noemen ze het ook wel ecosilence drive en extra stil etc.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Allereerst iedereen heel erg bedankt voor alle informatie, hulp en advies in dit topic! Het is ontzettend waardevol voor ons geweest tot het uitkomen bij onze uiteindelijke keuken: Het gaat een Rotpunkt keuken worden die we via Akzent Kuechen af gaan nemen. Rotpunkt voelde heel degelijk aan, Akzent was een hele fijne ervaring waarin werd meegedacht en er werd niks opgedrongen. Ze kunnen ook op de euro nauwkeurig vertellen wat andere keuzes aan meer/minder prijs zouden kosten in de keuken. Ik zal de keuken hier ook posten als we definitief akkoord hebben gegeven.

Wij twijfelen namelijk nog over een paar punten:

1) Gaan we naar de XL korpus hoogte van 845mm in plaats van 780mm voor zo'n 500 euro meerprijs. Net wat meer ruimtes in de lades lijkt ons fijn, al hebben we in het eiland zelf alleen maar lades onder de inbouw kookplaat en de apothekerskast. We zitten wel met verschillende lengtes. Ik ben 1.87 en mijn vrouw 1.66. Wij dragen in huis geen schoenen, maar een plint van zo'n 9cm lijkt mij wel een beetje het minimum (eigenlijk op niks gebaseerd). Met een plint van 9cm en een blad van 2cm dik komen we dus op een werkbladhoogte van 95.5cm. Dat voelt hoog, maar we hadden eerder wel bepaald met de bekende vuistregels dat we het blad op zo'n 93-93.5cm hoog willen hebben voor mijn vrouw. Dan lijkt 2cm zo'n minimaal verschil.. Ook is onze werkblad hoogte nu 93.5cm en mijn vrouw ervaart dit niet als een hoog blad. Maar hoor heel graag jullie input.

2) Wij kunnen ons goedkope melamine front (Zerox FM) naar het HPL antifingerprint front upgraden voor 900 euro meerprijs. Omdat we een relatief lichte kleur hebben uitgezocht (Umbra) raadde Akzent eigenlijk aan om het gewoon bij het goedkope front te houden. Voor ons is vooral belangrijk dat het front degelijk is vanwege 2 kleine kinderen, dus lakfronten vallen voor ons sowieso af. Het wordt of melamine of HPL. Ik ga Akzent nog een keer vragen om een foto te sturen van de schuine randen van de twee frontjes om te kijken of daar een waarneembaar verschil in zit, maar hoor ook graag jullie input.

Ik wil ook graag nog wat informatie terugdelen, met name interessant voor mensen die bij Huysinc of Nolte Rotterdam een keuken gaan uitzoeken:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Tiuri schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:36:
Allereerst iedereen heel erg bedankt voor alle informatie, hulp en advies in dit topic! Het is ontzettend waardevol voor ons geweest tot het uitkomen bij onze uiteindelijke keuken: Het gaat een Rotpunkt keuken worden die we via Akzent Kuechen af gaan nemen. Rotpunkt voelde heel degelijk aan, Akzent was een hele fijne ervaring waarin werd meegedacht en er werd niks opgedrongen. Ze kunnen ook op de euro nauwkeurig vertellen wat andere keuzes aan meer/minder prijs zouden kosten in de keuken. Ik zal de keuken hier ook posten als we definitief akkoord hebben gegeven.

Wij twijfelen namelijk nog over een paar punten:

1) Gaan we naar de XL korpus hoogte van 845mm in plaats van 780mm voor zo'n 500 euro meerprijs. Net wat meer ruimtes in de lades lijkt ons fijn, al hebben we in het eiland zelf alleen maar lades onder de inbouw kookplaat en de apothekerskast. We zitten wel met verschillende lengtes. Ik ben 1.87 en mijn vrouw 1.66. Wij dragen in huis geen schoenen, maar een plint van zo'n 9cm lijkt mij wel een beetje het minimum (eigenlijk op niks gebaseerd). Met een plint van 9cm en een blad van 2cm dik komen we dus op een werkbladhoogte van 95.5cm. Dat voelt hoog, maar we hadden eerder wel bepaald met de bekende vuistregels dat we het blad op zo'n 93-93.5cm hoog willen hebben voor mijn vrouw. Dan lijkt 2cm zo'n minimaal verschil.. Ook is onze werkblad hoogte nu 93.5cm en mijn vrouw ervaart dit niet als een hoog blad. Maar hoor heel graag jullie input.

2) Wij kunnen ons goedkope melamine front (Zerox FM) naar het HPL antifingerprint front upgraden voor 900 euro meerprijs. Omdat we een relatief lichte kleur hebben uitgezocht (Umbra) raadde Akzent eigenlijk aan om het gewoon bij het goedkope front te houden. Voor ons is vooral belangrijk dat het front degelijk is vanwege 2 kleine kinderen, dus lakfronten vallen voor ons sowieso af. Het wordt of melamine of HPL. Ik ga Akzent nog een keer vragen om een foto te sturen van de schuine randen van de twee frontjes om te kijken of daar een waarneembaar verschil in zit, maar hoor ook graag jullie input.

Ik wil ook graag nog wat informatie terugdelen, met name interessant voor mensen die bij Huysinc of Nolte Rotterdam een keuken gaan uitzoeken:

***members only***
Ga voor kasten van 845 mm hoog en werk met een plint van 75 mm. Zorg er dan wel voor dat je een vaatwasser gebruikt met een varioscharnier of schuiftechniek. Op deze manier kom je uit op een kasthoogte van 920 mm en kun je, als je wilt, zelfs kiezen voor een dikker werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
Weet iemand een keukenzaak waar ze nobilia verkopen en dit blad https://www.jetstone.nl/product/glencoe/

Wij hebben weer een blad gevonden wat bijna nergens te koop is 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
hello654 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:09:
Weet iemand een keukenzaak waar ze nobilia verkopen en dit blad https://www.jetstone.nl/product/glencoe/

Volgens mij heeft keukenloods Nobilia in het assortiment en Jetstone als één van de bladenleveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

Op de site die je noemt, zie je waar bij jou in de buurt jetstone wordt verkocht. Nobilia wordt veel verkocht, dus maak vergelijking bij die adressen. Je kunt overigens altijd nog kiezen voor kasten bij de ene partij en het blad bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
SquareOne schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:11:
[...]

Volgens mij heeft keukenloods Nobilia in het assortiment en Jetstone als één van de bladenleveranciers.
Ja klopt volgens mij. Wij zijn daar wel al geweest maar het blad zelf niet gezien helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
Toke_gt schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:13:
[...]

Op de site die je noemt, zie je waar bij jou in de buurt jetstone wordt verkocht. Nobilia wordt veel verkocht, dus maak vergelijking bij die adressen. Je kunt overigens altijd nog kiezen voor kasten bij de ene partij en het blad bij de ander.
Jaa bij de zaken in de buurt zijn wij inderdaad al geweest maar dit specifieke blad niet gezien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
hello654 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:23:
[...]

Jaa bij de zaken in de buurt zijn wij inderdaad al geweest maar dit specifieke blad niet gezien helaas.
Maar dat betekent toch niet dat ze het niet voor je kunnen bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickmeck
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-08 14:45
Gisteren hebben wij een bezoek gebracht aan Ekelhoff in Duitsland. Na een uur gekletst te hebben konden we een taartje eten en daarna was onze keuken al in getekend. Zie de foto’s voor de lay-out en onderbouwde offerte. De linker hoge kast wordt vervangen voor een volledige Siemens vriezer, dit zodat het weer symmetrisch is.

Wij vonden de keuken op zich redelijk aan de dure kant. Maar ik ben erg benieuwd wat de experts er van vinden. Verbeterpunten, kritiek alles is welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLthm8HdI2At94q5ikC8j7JwWrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFnq5TvK57tquDFlOB912I6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKYcyfCyv5hKQm9T5eLywvEmADw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhTxzBniUv7BuVrwGEYQLw0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSF2_sDZE_A5pKfpbMaYOdcGTqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0J2wjUxkZvcVpJv3IdBevKL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f48pd9gsJ9ab0sqJoaknz0Nce5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUFOUoEtLm1AlOKhuMm4X0fU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 17:35

Squats

Wereldreizende tweaker

Nickmeck schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:31:
Gisteren hebben wij een bezoek gebracht aan Ekelhoff in Duitsland. Na een uur gekletst te hebben konden we een taartje eten en daarna was onze keuken al in getekend. Zie de foto’s voor de lay-out en onderbouwde offerte. De linker hoge kast wordt vervangen voor een volledige Siemens vriezer, dit zodat het weer symmetrisch is.

Wij vonden de keuken op zich redelijk aan de dure kant. Maar ik ben erg benieuwd wat de experts er van vinden. Verbeterpunten, kritiek alles is welkom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kosten vallen naar mijn idee nog redelijk mee, zo te zien ook schuller net zoals die van ons, plus ook stollenwand met blad is al snel 2k erbij. Apparatuur is ook redelijk hoog kwa segment. Wij zaten op 34k

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht de 2 ovens naast elkaar plaatsen?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Tiuri schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:36:

Ik ben 190 cm, mijn vriendin is 165 cm en we hebben een bladhoogte van 96.5 cm, ze vindt het heel fijn. Vorige keuken was het blad 97 cm, de keuken daarvoor... 88 cm en dat laatste vonden we beiden niet prettig. Dus niet bang zijn voor die hoogte als je het mij vraagt.
HPL is nog wat sterker en harder (krasbestendiger) dan melamine, maar melamine is ook al heel sterk.

Ik snap het advies vsan de verkoper wel wat betreft vingerafdrukken, ik heb de fronten in de showroom geprobeerd en betast, en inderdaad: de Rotpunkt HPL is meer anti-fingerprint maar met een lichte kleur zie je niet zoveel verschil. Het HPL front was ook wel net iets matter dus net iets mooier met schuine lichtinval / reflecterende lampen tov het melamine. Maar het verschil is niet heel groot, zeker niet in een lichte kleur. Ik zou daar even goed naar kijken. Ik heb ze in Kashmir en Beach Grey (zandkleur) bekeken.

M.a.w. ik vind HPL wel mooier, maar het verschil is niet dusdanig dat het een dealbreaker is. Of je er 900 euro extra voor over hebt is een persoonlijke keuze. Aan beide fronten kan je je geen buil vallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Wij gaan verbouwen en er komt ook een nieuwe keuken. 16 jaar geleden in dit nieuwbouw huis komen wonen als ons eerste huis en we zijn heir te gelukkig om dit te verkopen en ergens anders te gaan wonen.

Wellicht dat iemand een bruikbare tip heeft.

Onze huidige keuken:
4m x 5.4m ,2.6m
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/57a928aa-9749-40d5-aff5-78b254260ceb.jpg

De andere kant staat onze eettafel met een bank en 2 stoelen.
Tafel heeft Lengte 2.2m

We willen het helemaal anders.
Brugman design afdeling.
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/26793a75-4365-4b51-bacf-7968bf0aa923.jpg

keuken eiland weg en de wand waar we nu zitten gaan gebruiken, zodat de eettafel ergens in het midden kan staan. Zo hebben we meer leefruimte.

Keukendeel waar het fornuis staat is allemaal laag. Afzuigkap gaat weg, want inductie Bora met afzuiging in de plaat, rechtsreeks naar buiten.
Bora is 83cm breed
Rechts van de gootsteen komt de vaatwasser, zodat de afvoer op 1 plek gemaakt kan worden.
De andere kant komen de hoge kasten
2.5m hoog
1 grote koelkast, 1 grote vriezer 1.78m
2 x combi oven\magentron boven elkaar. Deze staat tussen de vriezer en koelkast getekend.
De smalle kast is een apothekerkast.
Dan 1.8m lage kastjes met aanrecht, dit wordt de thee\koffiezet hoek. Kastjes eronder komen de 2 vuilnisbakken in, zodat deze uit zicht zijn.

Enige wat we herbruiken is de vaatwasmachine, dfit is een Siemens SN serie die ook past.

Aanrecht is zwart graniet met 10CM voorzet
panelen glans wit
Onder aanrecht een led strip over gehele L gedeelte en koffie hoek ook onder het aanrechtblad.
Bij vriezer, koelkast en combi ook een led strip, maar dan verticaal
Alles is greeploos

Grofberekend €29k all in

We gaan nog naar een andere keukenboer Mandemakers geloof ik. We zijn even bij Nolte kuchen geweest, maar die zeggen dat dezelfde keuken die we bij Brugman hebben laten tekenen een STUK duurder bij hun zal zijn. Nou ik heb de kasten bekeken ik kan NIKS zien of voelen, waarom dezelfde soort keuken, waar 70% MDF is 20% duurder moet zijn O_o

Extra maken:
3 fase WCD. Er zit nu een enkele rechtsonder de huidige fornuis
Bij de koelkast en combi spullen 1 extra groep maken, zodat vriezer+combi op 1 groep zitten en de koelkast+combi op 1 groep.
Elke hoek heeft al een dubbele WCD, behalve links van de gootsteen dan zitten 2 dubbele WCDs

Tips\advies?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Unknown Alien schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:42:
Wij gaan verbouwen en er komt ook een nieuwe keuken. 16 jaar geleden in dit nieuwbouw huis komen wonen als ons eerste huis en we zijn heir te gelukkig om dit te verkopen en ergens anders te gaan wonen.

Wellicht dat iemand een bruikbare tip heeft.

Onze huidige keuken:
4m x 5.4m ,2.6m
[Afbeelding]

De andere kant staat onze eettafel met een bank en 2 stoelen.
Tafel heeft Lengte 2.2m

We willen het helemaal anders.
Brugman design afdeling.
[Afbeelding]

keuken eiland weg en de wand waar we nu zitten gaan gebruiken, zodat de eettafel ergens in het midden kan staan. Zo hebben we meer leefruimte.

Keukendeel waar het fornuis staat is allemaal laag. Afzuigkap gaat weg, want inductie Bora met afzuiging in de plaat, rechtsreeks naar buiten.
Bora is 83cm breed
Rechts van de gootsteen komt de vaatwasser, zodat de afvoer op 1 plek gemaakt kan worden.
De andere kant komen de hoge kasten
2.5m hoog
1 grote koelkast, 1 grote vriezer 1.78m
2 x combi oven\magentron boven elkaar. Deze staat tussen de vriezer en koelkast getekend.
De smalle kast is een apothekerkast.
Dan 1.8m lage kastjes met aanrecht, dit wordt de thee\koffiezet hoek. Kastjes eronder komen de 2 vuilnisbakken in, zodat deze uit zicht zijn.

Enige wat we herbruiken is de vaatwasmachine, dfit is een Siemens SN serie die ook past.

Aanrecht is zwart graniet met 10CM voorzet
panelen glans wit
Onder aanrecht een led strip over gehele L gedeelte en koffie hoek ook onder het aanrechtblad.
Bij vriezer, koelkast en combi ook een led strip, maar dan verticaal
Alles is greeploos

Grofberekend €29k all in

We gaan nog naar een andere keukenboer Mandemakers geloof ik. We zijn even bij Nolte kuchen geweest, maar die zeggen dat dezelfde keuken die we bij Brugman hebben laten tekenen een STUK duurder bij hun zal zijn. Nou ik heb de kasten bekeken ik kan NIKS zien of voelen, waarom dezelfde soort keuken, waar 70% MDF is 20% duurder moet zijn O_o

Extra maken:
3 fase WCD. Er zit nu een enkele rechtsonder de huidige fornuis
Bij de koelkast en combi spullen 1 extra groep maken, zodat vriezer+combi op 1 groep zitten en de koelkast+combi op 1 groep.
Elke hoek heeft al een dubbele WCD, behalve links van de gootsteen dan zitten 2 dubbele WCDs

Tips\advies?

Thanks
Na 3 jaar merk je het verschil wel, misschien al na 1 jaar. Kasten trekken krom etc...
Wegblijven bij mandemakers etc... Nolte is top maar ja kost wel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Dwaalboy schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Na 3 jaar merk je het verschil wel, misschien al na 1 jaar. Kasten trekken krom etc...
Wegblijven bij mandemakers etc... Nolte is top maar ja kost wel meer
Onze huidige keuken is ook van Brugman, alles is nog steeds TOP. Alleen de deur van de koelkast hangt wat door en krijg ik niet meer goed. Deur van de koeklast, zit vast op het paneel. Na 16 jaar is dat niet zo gek met het gewicht. Verder is alles nog echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03:52
Gisteren zijn we weer terug naar de keukenzaak geweest.

Oorspronkelijk hadden we eerst bij onze mat zwarte keuken dit blad voorzien maar heel lang getwijfeld want het koper zou nergens meer terug komen.

Uiteindelijk was ons oog gevallen op een statuario light polished composiet werkblad heel mooi met een rustige print.

Maar volgens de verkoper een slechte keuze want composiet zou heel erg snel vlekken krijgen zeker op een wit werkblad en zou ook niet goed overweg kunnen met hitte + was ook nog fors duurder dan keramieken werkblad.

We vonden dit blad net mooi doordat de neef heel rustig en subtiel is.
Er was ook een keramieken blad van maar hierdoor was de print drukker en dieper gekleurd.

Is composiet inderdaad zeer vlekgevoelig zoals de verkoper verteld ?

Onze keuken willen we natuurlijk esthetisch mooi hebben maar moet ook gebruiksvriendelijk zijn we willen niet bang moeten zijn dat er namelijk direct vlekken in het blad kunnen gaan komen.

Indien dit wel het geval is gaan we voor de keramische uitvoering aangezien dit dan gebruiksvriendelijker zal zijn.

Iemand die dit kan bevestigen als composiet zo gevoelig is of valt dit wel mee ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYiSfeIXldaAua6ZbfgPIbk2rWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3AvlHeyaGFvvPBhYR21l7Wk.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSS3LIYx5MRT00g67r6_xBV4d_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxVdssng0fAkPi0aV2ddwlK7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Philtjens schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:24:

Oorspronkelijk hadden we eerst bij onze mat zwarte keuken dit blad voorzien maar heel lang getwijfeld want het koper zou nergens meer terug komen.

Uiteindelijk was ons oog gevallen op een statuario light polished composiet werkblad heel mooi met een rustige print.

Maar volgens de verkoper een slechte keuze want composiet zou heel erg snel vlekken krijgen zeker op een wit werkblad en zou ook niet goed overweg kunnen met hitte + was ook nog fors duurder dan keramieken werkblad.

Er was ook een keramieken blad van maar hierdoor was de print drukker en dieper gekleurd.

Onze keuken willen we natuurlijk esthetisch mooi hebben maar moet ook gebruiksvriendelijk zijn we willen niet bang moeten zijn dat er namelijk direct vlekken in het blad kunnen gaan komen.

Indien dit wel het geval is gaan we voor de keramische uitvoering aangezien dit dan gebruiksvriendelijker zal zijn.

Iemand die dit kan bevestigen als composiet zo gevoelig is of valt dit wel mee ?[Afbeelding][Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bTeooaBxqs-XJ14UdE2ZnvYdL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXyjhX2pDiKoY51PsZBxetZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c33Rn61JlreARw0jVIDhYjFW3VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4PjCPKjwrBkgnAF33IYj3eU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Dus bij gepolijste finish is dit bijna niet het geval volgens de tabel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:56
Philtjens schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Dus bij gepolijste finish is dit bijna niet het geval volgens de tabel ?
Wij hebben een gepolijst blad composiet silestone et. calacatta gold en we hebben hem nu 2 jaar en nog geen vlekken. er hebben zeker bessensap en ook theezakjes op gelekt en dat is er niet in blijven zitten.

ik zou alleen nooit adviseren dit 8 uur ofzo lekker te laten intrekken op je blad ;) maar als je gewoon de keuken netjes houd zou er niets mis mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
Philtjens schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:24:

Iemand die dit kan bevestigen als composiet zo gevoelig is of valt dit wel mee ?[Afbeelding][Afbeelding]
Wij hebben composiet. Het intrekken van vlekken is nog niet gebeurd en we nemen het echt niet meteen af. Wel na het afruimen een keer en dan veeg je het er zo af. Verkleuring door hitte is denk ik wel goed mogelijk. We hebben één plekje die gelig is geworden. Zou wel onderzetters gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Fijn om te horen allemaal nu kunnen we dit meenemen in de keuze het tablet blijft prachtig om te zien 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anuita
  • Laatst online: 30-01 17:44
Hallo allemaal,

Ik lees dit topic al een tijdje en wij zijn voornemens om dit jaar een keuken aan te schaffen. Klopt het dat de prijzen van keukens sinds 2019 zo'n beetje verdriedubbeld zijn?

Verder is mijn man erg fan van de kwaliteit en mogelijkheden die we bij Nolte hebben gezien. Ik was niet zo'n fan van de verkopers daar (2 gesproken tot nu toe). De reden dat ik niet zo'n fan was, was dat de verkoper ons vooral een design keuken wilde aanpraten met een eiland, die echt heel erg mooi was, maar niet wat ik wilde. En ook terwijl ik 3 duidelijke wensen heb, véél aanrecht, véél kastruimte en geen zicht vanuit de woonkamer op het aanrecht (spoelgedeelte).

Maar goed, weet iemand welk merk vergelijkbaar is qua kwaliteit en mogelijkheden? Rond dezelfde prijsklasse? En in welke showrooms van welke aanbieders dat te aanschouwen is? We hebben alle grote partijen wel gezien en alleen Nolte kwam daar door de ballotage zeg maar :-)

Verder heb ik berekend op keukenkastenfabriek dat onderkasten (zonder apparatuur) met lades rond de 600 euro liggen en hoge kasten met planken ook rond de 600,-. Zijn dat reële prijzen om vanuit te gaan bij het bedenken van een keukenindeling?

Nou goed, een hoop vragen dus, hoop dat jullie wat inzichten kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
anuita schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:45:
Hallo allemaal,

Ik lees dit topic al een tijdje en wij zijn voornemens om dit jaar een keuken aan te schaffen. Klopt het dat de prijzen van keukens sinds 2019 zo'n beetje verdriedubbeld zijn?

Verder is mijn man erg fan van de kwaliteit en mogelijkheden die we bij Nolte hebben gezien. Ik was niet zo'n fan van de verkopers daar (2 gesproken tot nu toe). De reden dat ik niet zo'n fan was, was dat de verkoper ons vooral een design keuken wilde aanpraten met een eiland, die echt heel erg mooi was, maar niet wat ik wilde. En ook terwijl ik 3 duidelijke wensen heb, véél aanrecht, véél kastruimte en geen zicht vanuit de woonkamer op het aanrecht (spoelgedeelte).

Maar goed, weet iemand welk merk vergelijkbaar is qua kwaliteit en mogelijkheden? Rond dezelfde prijsklasse? En in welke showrooms van welke aanbieders dat te aanschouwen is? We hebben alle grote partijen wel gezien en alleen Nolte kwam daar door de ballotage zeg maar :-)

Verder heb ik berekend op keukenkastenfabriek dat onderkasten (zonder apparatuur) met lades rond de 600 euro liggen en hoge kasten met planken ook rond de 600,-. Zijn dat reële prijzen om vanuit te gaan bij het bedenken van een keukenindeling?

Nou goed, een hoop vragen dus, hoop dat jullie wat inzichten kunnen geven.
verdriedubbeld is wellicht wat overdreven maar 10% per jaar sinds 2019 zou wel kunnen.
Dan zit je dus op 100*1,1^6. Dat is wel bijna 80% erbij ;).

De prijzen van Keukenkastenfabriek zijn een prima uitgangspunt om mee te plannen. Als ik de offertes in het topic hier voorbij zie komen dan zitten ze vaker onder de prijs bij een vergelijking dan erboven.

Ballerina (wat ze verkopen bij keukenkastenfabriek) is prima vergelijkbaar met Nolte en wellicht nog wat hoger gepositioneerd.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 26-01-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Wij gaan over een maand verhuizen naar een nieuwbouwwoning waar nog een keuken in moet. Recht, met een lengte van 4,20m. Bij de Keuken Kampioen eentje gezien die ons wel bevalt (Steinhaus Saale) en binnen het budget valt (<15.000). Na lang samenstellen met een medewerker ook (zo lijkt het) geen verkeerde offerte gekregen: inclusief montage rond de 11.000. Apparatuur van Whirpool, ik begrijp dat dat niet top-of-the-line maar ook niet verkeerd is. Misschien willen we nog wel upgraden naar Siemens of Bosch.

Maar als ik de offerte nog eens nader bestuurdeer zie ik dat de plinthoogte op 17cm staat. In onze huidige keuken is dat 10cm. De onderkastjes zijn 71.5cm hoog (nu 74,3cm). Ik neem aan dat bij die onderkastjes de ruimte (want greeploos) tussen kasthoogte en blad niet meegenomen is, want dat zal ook zo'n 4cm zijn? Het composiet blad is (net zoals ons huidige) 2cm. Dan kom je uit op 94.5cm, terwijl de werkbladhoogte gespecificeerd is op 90.5cm, wat doet vermoeden dat ze die tussenruimte wel meerekenen met het kastje.

Wat vinden jullie van die 17cm plinthoogte? Dealbreaker? Je levert toch best op wat ruimte in volgens mij. Is zoiets aan te passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smAmfBSPKgrMzTiZMXOWyboNO_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLk05LiPsqva2olpmmM5shox.jpg?f=fotoalbum_large

Verder gaan we deze week nog een keertje naar Villa Arena in Amsterdam. Maar daar hebben ze zo'n 50 keukenzaken zie ik :D Hebben jullie favorieten voor een budget van max 15.000? Ik lees hier goeie verhalen over Superkeukens, dus die pakken we sowieso me, net als Keukencoach. Mandemakers is een flink stuk duurder zo te zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 15:46
habermas schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:30:
Wij gaan over een maand verhuizen naar een nieuwbouwwoning waar nog een keuken in moet. Recht, met een lengte van 4,20m. Bij de Keuken Kampioen eentje gezien die ons wel bevalt (Steinhaus Saale) en binnen het budget valt (<15.000). Na lang samenstellen met een medewerker ook (zo lijkt het) geen verkeerde offerte gekregen: inclusief montage rond de 11.000. Apparatuur van Whirpool, ik begrijp dat dat niet top-of-the-line maar ook niet verkeerd is. Misschien willen we nog wel upgraden naar Siemens of Bosch.

Maar als ik de offerte nog eens nader bestuurdeer zie ik dat de plinthoogte op 17cm staat. In onze huidige keuken is dat 10cm. De onderkastjes zijn 71.5cm hoog (nu 74,3cm). Ik neem aan dat bij die onderkastjes de ruimte (want greeploos) tussen kasthoogte en blad niet meegenomen is, want dat zal ook zo'n 4cm zijn? Het composiet blad is (net zoals ons huidige) 2cm. Dan kom je uit op 94.5cm, terwijl de werkbladhoogte gespecificeerd is op 90.5cm, wat doet vermoeden dat ze die tussenruimte wel meerekenen met het kastje.

Wat vinden jullie van die 17cm plinthoogte? Dealbreaker? Je levert toch best op wat ruimte in volgens mij. Is zoiets aan te passen?

[Afbeelding]

Verder gaan we deze week nog een keertje naar Villa Arena in Amsterdam. Maar daar hebben ze zo'n 50 keukenzaken zie ik :D Hebben jullie favorieten voor een budget van max 15.000? Ik lees hier goeie verhalen over Superkeukens, dus die pakken we sowieso me, net als Keukencoach. Mandemakers is een flink stuk duurder zo te zien
Wij hebben een oudere keuken met een plinthoogte van 15cm. Ik vind dat persoonlijk al vrij fors. Laat staan dat er nog 2cm erbovenop komt. Voor mij persoonlijk een dealbreaker. Maarja, n=1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Omebas schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:19:
[...]

Wij hebben composiet. Het intrekken van vlekken is nog niet gebeurd en we nemen het echt niet meteen af. Wel na het afruimen een keer en dan veeg je het er zo af. Verkleuring door hitte is denk ik wel goed mogelijk. We hebben één plekje die gelig is geworden. Zou wel onderzetters gebruiken.
Om tegengeluid te geven; Wij hebben een composiet Silstone blad (Ethereal Glow) en na een jaar wel wat blijvende vlekjes zitten.
We hadden zelf na een week al een kring van een gietijzeren pan welke heeft liggen drogen op het blad erin zitten welke we bleven zien. Ook hier en daar wel een vlekje van de Kurkuma. Gelukkig is dat blad toen uitgewisseld omdat er een productiefout in zat. Dus heb ik ook bewust bepaalde dingen een nacht erop laten zitten om te kijken hoe dit zou gaan.

En wij maken het dagelijks schoon met het door Dekker meegeleverde schoonmaak goedje.
Bij hardnekkige vlekken gebruiken we het onderhoud goedje.

[ Voor 7% gewijzigd door Flix20 op 27-01-2025 09:14 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:31

DB Keukens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:57

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is veel geld.
Wij waren ook bij Ekelhoff recent en kregen een aanbod dat ruim boven ons budget ging. Was wel een mooie keuken van Next125.
Qua Nordhorn Duitsland zou je ook eens bij Möbel Faber kunnen kijken. Daar zijn we uiteindelijk weer geslaagd voor een Häcker keuken. Ze hebben andere merken dan Ekelhoff.
(bij Ardland gaan we sinds een 'nu of nooit' hoofdprijs tijdens een gesprek niet meer langs; nog los van de vreemde adviezen daar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 19:20
Aurum schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:13:
[...]

Wij hebben een gepolijst blad composiet silestone et. calacatta gold en we hebben hem nu 2 jaar en nog geen vlekken. er hebben zeker bessensap en ook theezakjes op gelekt en dat is er niet in blijven zitten.

ik zou alleen nooit adviseren dit 8 uur ofzo lekker te laten intrekken op je blad ;) maar als je gewoon de keuken netjes houd zou er niets mis mee zijn.
@Philtjens
Hier een vergelijkbaar blad (Bianco misterio) kurkuma 2 weken laten intrekken, met water, zonder, gewreven etc op een proefstukje en daarna weggekregen met (meerdere dagen) CIF en goed schrobben.

Dat was voor ons de test en op basis daarvan ook gekocht. :9

Ergo: vraag om een proefstukje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 19:20
Flix20 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Om tegengeluid te geven; Wij hebben een composiet Silstone blad (Ethereal Glow) en na een jaar wel wat blijvende vlekjes zitten.
We hadden zelf na een week al een kring van een gietijzeren pan welke heeft liggen drogen op het blad erin zitten welke we bleven zien. Ook hier en daar wel een vlekje van de Kurkuma. Gelukkig is dat blad toen uitgewisseld omdat er een productiefout in zat. Dus heb ik ook bewust bepaalde dingen een nacht erop laten zitten om te kijken hoe dit zou gaan.

En wij maken het dagelijks schoon met het door Dekker meegeleverde schoonmaak goedje.
Bij hardnekkige vlekken gebruiken we het onderhoud goedje.
Probeer eens CIF van de Lidl. Goed laten intrekken, goed poetsen. Meerdere malen herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimixi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-04 20:18
Na een poos mee te hebben gekeken in dit topic en na een 3 tal bezoeken aan verschillende keukenboeren, hebben wij ook een ontwerp laten maken. En staan we op het punt deze akkoord te geven voor ons nieuwbouwhuis.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
FitTiv schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:53:
[...]

@Philtjens
Hier een vergelijkbaar blad (Bianco misterio) kurkuma 2 weken laten intrekken, met water, zonder, gewreven etc op een proefstukje en daarna weggekregen met (meerdere dagen) CIF en goed schrobben.

Dat was voor ons de test en op basis daarvan ook gekocht. :9

Ergo: vraag om een proefstukje :)
Was het ook een gepolijst blad ?

Wij hebben als salontafeltje een echt wit marmer tablet, hier is al vanalles op geknoeid van spaghetti saud tot rode wijn en noem maar op maar hier trekt werkelijk niks in.

Zelfs dag erna met een vochtig doekje over gaan en alles is weg.

Zalig qua onderhoud zoiets willen we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:14
[...]

Probeer eens CIF van de Lidl. Goed laten intrekken, goed poetsen. Meerdere malen herhalen.
Belangrijk dat het zonder citroen is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

181383rz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:07:
Hoi!

Mijn ervaring. Wij hadden zonder besteld, ook omdat de keukenboer zei dat dit normaal was. Maar als ik aan de tafel zit kijk ik de hele tijd tegen een gat aan met 2 pootjes van de oven, strip besteld en gemonteerd: veel netter!

Het was overigens een andere dan waar jij naar linkt, hij bestaat uit 2 delen. Als ik het me goed herinner komt het kleine deel tegen de pootjes van de oven en het grote deel valt op de plank waar de oven op staat.

https://www.bosch-home.nl/nl/product/11013787

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 27-01-2025 22:46 ]

Pagina: 1 ... 498 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1