Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 17:06
w00key schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Sortering in de alle koelkasten, van goedkoop naar duurste, lijst. Als de vorige met prijs €1300 is, en dan "email voor offerte", dan is die niet goedkoper dan €1300.
Ik bedoel meer dat je dan verschillende winkels moet benaderen voor de prijs. Irritant wel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:16
CryptoNL schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:06:
[...]

Die onderste mogen ze geen prijs geven, maar hoe weet je dan de prijs? Dat is dan lastig te vergelijken lijkt mij.
Even een paar mailtjes sturen. Je kan bij bedrijven als Veldkamp, Keukenloods, Bemmel & Kroon, 123apparatuur.nl, budgetplan en vast nog wel meer heel eenvoudige de prijzen opvragen. Mailtje sturen welke apparatuur je geïnteresseerd in bent en binnen 24u heb ik eigenlijk altijd een reactie gehad.

In Duitsland mogen ze kennelijk wel de prijzen laten zien. Je kan dus via een site als idealo.de ook prijzen opzoeken. Hoewel hier vaak gesteld wordt dat alles in DE goedkoper is, zijn de offertes die ik gehad heb van de eerder genoemde NL bedrijven lager dan de prijzen die ik online kan vinden in DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
_kilian_ schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:03:
[...]

Even een paar mailtjes sturen. Je kan bij bedrijven als Veldkamp, Keukenloods, Bemmel & Kroon, 123apparatuur.nl, budgetplan en vast nog wel meer heel eenvoudige de prijzen opvragen. Mailtje sturen welke apparatuur je geïnteresseerd in bent en binnen 24u heb ik eigenlijk altijd een reactie gehad.

In Duitsland mogen ze kennelijk wel de prijzen laten zien. Je kan dus via een site als idealo.de ook prijzen opzoeken. Hoewel hier vaak gesteld wordt dat alles in DE goedkoper is, zijn de offertes die ik gehad heb van de eerder genoemde NL bedrijven lager dan de prijzen die ik online kan vinden in DE.
Is daar een specifieke reden voor dat die prijzen niet worden vermeld? Is dat enkel bij de betere apparatuur of maakt dat niets uit?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _kilian_
CryptoNL schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:36:
[...]

Is daar een specifieke reden voor dat die prijzen niet worden vermeld? Is dat enkel bij de betere apparatuur of maakt dat niets uit?
Het is volgens mij voornamelijk bij de ‘luxe’/exclusievere lijnen van de Bosch merken (Bosch, Siemens, Neff, Gagenau), maar je ziet het ook bij Bora en andere merken.
Of het echt beter is wil ik niet zeggen. Je zal daarvoor echt naar de specificaties moeten kijken en of dat is waar je naar op zoek bent.

Het maakt het natuurlijk moeilijker voor een consument om prijzen te vergelijken en makkelijker voor een gemiddelde keukenzaak om je ‘een geweldige deal’ aan te bieden door je 20% korting te geven op de veel te dure adviesprijs.

Dit is pure speculatie, maar het zou mij niks verbazen dat gezien de dominante marktpositie van de Mandemakers groep, dit onder invloed van DMG gebeurd in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _kilian_
Na de hele discussie over de elektrische aansluiting van inductieplaten en verlichting zijn mijn vragen wat ondergesneeuwd. Iemand nog feedback?
_kilian_ schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:24:
(...)
Vragen:
  • Ik hoor graag feedback op beiden ontwerpen. Welke pro’s/con’s zien jullie, dan wel ervaringen om te delen?
  • Heb je inderdaad geen magnetron meer nodig als je een stoomoven hebt? We gaan nog een workshop doen in het Inspiratiehuis om het zelf te ervaren
  • Wat is het verschil in kwaliteit tussen keukens van Pronorm, Schuller en Ballerina (Keukenkastenfabriek)?
  • Andere vragen en opmerkingen over wat dan ook zijn altijd welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
_kilian_ schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:24:
Na de afgelopen 10 tallen pagina’s meegelezen te hebben en alle tips te hebben toegepast hierbij wat vragen en de uitkomsten van mijn eigen onderzoek. Wellicht dat het iemand helpt.

We zijn bij allerlei keukenzaken geweest en hebben uiteindelijk bij Bemmel & Kroon en bij Superkeukens offertes op laten maken. Ook bij de Keukenkastenfabriek geweest en even bij de Keukenbladen fabriek geweest. Een bezoekje aan het Inspiratiehuis 20|20 hebben we ook al gehad. Daar toch wel gecharmeerd geraakt van de Neff stoomovens <3 Slide & Hide-ovendeur. Ook wel gecharmeerd van de Twist Pad, blijf toch wel fan van fysieke knoppen. En fijn dat de knop er afgehaald kan worden, zodat het makkelijk schoon te maken is.

Om inzicht te krijgen in de kosten van het werkblad offertes opgevraagd bij keukenbladen.shop, dekeukenbladenfabriek.nl en Granietshop.

Voor de apparatuur contact gehad met Veldkamp, Keukenloods, 123apparatuur.nl en budgetplan.nl. Ook via idealo.de bij Duitse webshops gekeken.
Fun fact: De offertes van high end Siemens of Neff apparatuur was goedkoper bij de Nederlandse partijen.

We willen graag een hoge koelkast en een aparte hoge vriezer. Daarbij nog een (stoom)oven, inductiekookplaat met recirculatie en een vaatwasser.

We zitten nu te twijfelen tussen twee opstellingen. Een U-opstelling, of een Y-land opstelling. Hieronder tekeningen van beide varianten.

***members only***

Vragen:
  • Ik hoor graag feedback op beiden ontwerpen. Welke pro’s/con’s zien jullie, dan wel ervaringen om te delen?
  • Heb je inderdaad geen magnetron meer nodig als je een stoomoven hebt? We gaan nog een workshop doen in het Inspiratiehuis om het zelf te ervaren
  • Wat is het verschil in kwaliteit tussen keukens van Pronorm, Schuller en Ballerina (Keukenkastenfabriek)
  • Andere vragen en opmerkingen over wat dan ook zijn altijd welkom!
***members only***
Wat betreft het ontwerp
Mijn zorg voor beide ontwerpen zit wel in het feit dat er heel veel keuken in een relatief beperkte ruimte is bedacht. Zo is de ruimte tussen de keukenwand en de bar(u-model) 1200mm en voor de ander beperkt zich de ruimte zelfs tot een benauwde 1000mm.

Mijn (oprechte) ervaring is dat je elkaar dan snel in de weg loopt. Als je bijvoorbeeld de vaatwasser opent dan is meteen de doorgang geblokkeerd. Met z'n drieën in de keuken staan werkt ook niet lekker, en dat is dan toch jammer van die anderzijds zo mooie luxe keuken.

Dit fenomeen zie ik wel veel voorkomen in de ontwerpen. Een bar/(schier)eiland omdat dat mooi is, maar derhalve worden concessies gedaan aan hoe lekker het werkt, waar je op de lange termijn veel meer plezier van hebt.

Ik zou persoonlijk een royale L keuken in overweging nemen. Denk ook aan de extra ruimte die je dan ineens overhoudt voor de eettafel, het gemak van de looproute van/naar de eettafel etc.
Welke vorm je ook kiest, bovenaan het lijstje moet m.i. praktisch gemak staan.

Kan een stoomoven een magnetron vervangen?
Dat hangt een beetje af op welke manier je de magnetron gebruikt.
Even snel iets ontdooien of opwarmen gaat simpelweg sneller in de magnetron. Even een boterhammetje ontdooien, of een boterham gesmolten kaas voor de kids, of zelfs in een handomdraai ontbijtspek uitbakken (ja, dat gaat perfect in de magnetron) is niet voor de stoomoven weggelegd. Verder kun je ongetwijfeld met stoom veel dingen net zo goed voor elkaar krijgen, maar dan moet je wel weer knoeien met water.
Beetje persoonlijke afweging dus.

Wat is het verschil in kwaliteit tussen keukens van Pronorm, Schuller en Ballerina (Keukenkastenfabriek)
Kwaliteit tussen verschillende keukenkastjes durf ik niks over te zeggen. Ik meen dat er ergens in dit topic wel iets van een ranglijst te vinden is van veel merken in betrekking tot kwaliteit.

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Laatst online: 07:09
@_kilian_ een simpele oven en een kookplaat kunnen een magnetron vervangen. Een magnetron is heel handig en kan eten snel opwarmen, maar als je minder gehaast bent kan een oven dat ook. Wij doen het al jaren zonder magnetron. Vrijwel alle producten voor in de magnetron hebben ook een beschrijving er op staan voor hoe je ze klaar maakt in de oven of in een pan.

Soepen/vloeistoffen gaan het snelst in de magnetron maar kunnen ook in een normale pan opgewarmd worden. Kant en klaar maaltijden haal je uit het plastic voor je ze in de oven doet. Ontdooien kan in water of in de oven. Enige dingen die ik mij kan herinneren die ik ontweken heb zijn lava cakejes uit de vriezer met alleen een magnetron instructie op de verpakking.

Voor het gemak zou ik een magnetron aanraden, maar op de vraag of je een magnetron kan vervangen is ook het antwoord ja. Het is ook helemaal niet lastig zonder magnetron. Het duurt alleen langer om iets op te warmen en je maakt vaak een extra pan of ovenschaal vies terwijl je bij een magnetron het gerecht in het plastic laat zitten tijdens het opwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Flying35 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:29: Enige dingen die ik mij kan herinneren die ik ontweken heb zijn lava cakejes uit de vriezer
Die kunnen ook in de oven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 10:36
Als jullie de oven gebruiken, zet je dan ook de afzuigkap aan?

Ik doe dit wel altijd, maar ga nu een nieuwe keuken kopen met bora kookplaat (recirculatie). Combinatie van oven aan + bora recirculatie afzuiging voor enkel de oven luchtjes is niet effectief. Vandaar dat ik mij afvraag of dit praktisch ok is of meer een tekortkoming. De keuken verkoper beweerde dat normaal gesproken mensen geen afzuiging gebruiken bij enkel gebruik oven, maar misschien was dit een verkoop praatje voor bora.

[ Voor 19% gewijzigd door Hipkip90 op 19-08-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Iemand ervaring met DKI.nl? Sprak net met een collega en hij gaf aan dat, zelfs in vergelijking met Duitsland, dit de allergoedkoopste optie voor hem was met dezelfde kastjes en apparatuur (Rotpunkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:52
Hipkip90 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:31:
Als jullie de oven gebruiken, zet je dan ook de afzuigkap aan?

Ik doe dit wel altijd, maar ga nu een nieuwe keuken kopen met bora kookplaat (recirculatie). Combinatie van oven aan + bora recirculatie afzuiging voor enkel de oven luchtjes is niet effectief. Vandaar dat ik mij afvraag of dit praktisch ok is of meer een tekortkoming. De keuken verkoper beweerde dat normaal gesproken mensen geen afzuiging gebruiken bij enkel gebruik oven, maar misschien was dit een verkoop praatje voor bora.
Wij hebben een wat meer klassieke opstelling met de oven onder de kookplaat en daarboven aan afzuigkap. Als we sterk ruikende gerechten (of de kans dat het gerecht wat morst op de hete bakplaat) zetten wij inderdaad de afzuigkap aan. Maar dat werkt omdat de oven recht onder de afzuigkap zit.

In onze nieuwe keukenopstelling die we in onze nieuwbouw gaan krijgen, zit de oven een stuk verder weg van de afzuigkap. Ik heb geen idee of we dat dan nog gaan doen of dat bijvoorbeeld de WTW op de hoogste stand krachtig genoeg is om het weg te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:42
_kilian_ schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:27:
Na de hele discussie over de elektrische aansluiting van inductieplaten en verlichting zijn mijn vragen wat ondergesneeuwd. Iemand nog feedback?

[...]
Qua magnetron: Wij hebben ervoor gekozen geen inbouwmagnetron te plaatsen. In plaats daarvan staat er gewoon een vrijstaande magnetron van 100 euro los in een van de servieskasten. Ik zou niet zonder magnetron willen, maar ik hoef het ding ook niet in het zicht.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:59
Wij zitten in de oriënterende fase voor een grote verbouwing, waarbij ook een nieuwe keuken in een nog te realiseren aanbouw zal worden geplaatst. Deze plannen zitten nog in de tekenfase.

Op dit moment hebben wij een vriezer in de berging staan die kuren begint te vertonen zoals een fluctuerende temperatuur. Ik ben bang dat we snel een nieuwe moeten aanschaffen en dat de huidige het niet zal houden tot de verbouwing.

De huidige vriezer is een erg oud losstaand model. De nieuwe vriezer zal een inbouwmodel worden. Als we nu alvast een vriezer willen kopen om deze ook in onze toekomstige nieuwe keuken te willen gebruiken, zijn er dan zaken waar we specifiek op moeten letten en is dit uberhaupt een verstandige optie? Of kiezen we voor nu dan maar even een goedkoper en klein 'tafelmodel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-09 11:58
the-hyrax schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:13:
Nou, eerste winkels gehad. Ben er nu alweer klaar mee.

Eerste ervaringen:
  • Keukenloods is blijkbaar een netto-prijzen winkel? Kon nauwelijks wat van af. Na eerst apparatuur uitzoeken en daarna frontjes + blad deed de verkoper snel een berekening en kwam het bedrag op 30,000 EUR. Verkoper had een beetje een "dat kun je toch niet betalen"-houding... kan aan mij hebben gelegen
  • KeukenConcurrent vond ik echt vreselijk. Trof natuurlijk weer een verkoper die er (kwam ik later achter) 6 weken werkte. Aardige jongen hoor, maar maakte geen computer-schets maar ging alles uitgebreid uittekenen op papier. Verder waren alle merken "echt fantastisch" volgens hem
  • KeukenKampioen ingelopen en werd daar niet eens begroet dus was er alweer klaar mee.
Gezien de prijs in Keukenloods denk ik dat ik toch maar weer een bezoekje ga wagen aan Duitsland. Hier mijn configuratie:

Kastenwand (van links naar rechts)
  • Hoge kast met combi-oven en stoomoven onder elkaar, resterende ruimte voor kastjes/laatjes
  • 120cm koffienis met lades eronder
  • Hoge kast met full size koelkast
  • Hoge kast met full size vriezer
Kookeiland (300x90, van links naar rechts vooraanzicht)
  • Spoelbak (zwart composiet), Quooker Flex + Combi + Cube
  • Vaatwasser
  • Apothekersla
  • Kookplaat (Novy of Bora) met laden eronder
Kookeiland (ander aanzicht)
  • Sparing midden voor twee krukken
  • Kastjes (30cm diep) aan weerszijden)
Probeer anders Akzent Kuchen in Nordhorn (Duitsland). En ik denk dat jouw indeling prima is, maar die 30cm diepe kastjes (en daardoor een eilandblad van 90cm diep) lijkt me iets te enthousiast. De kastjes zijn meestal 40 tot 45 cm diep (buitenmaat!), waardoor je uitkomt op een eiland van 100-105 diep. Zou dat passen in je keuken? Bovendien is 30cm als bar denk ik toch net iets de krap en zou ik dus minimaal 40cm diep adviseren voor de knieën (probeer dit uit in een keukenzaak). Ik ben zelf 1,65 :P . En waarom apothekerskast? Ziet er cool uit, maar vaak onhandig. Je kan er alleen smalle potjes in kwijt en wat vaatdoekjes. Mijn eiland word ook 3m breed met 1,20m lades onder de quoocker (geen cube) en dan vaatwasser van 60 cm en dan weer lades van 1,20m. Succes! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Nutella schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Probeer anders Akzent Kuchen in Nordhorn (Duitsland). En ik denk dat jouw indeling prima is, maar die 30cm diepe kastjes (en daardoor een eilandblad van 90cm diep) lijkt me iets te enthousiast. De kastjes zijn meestal 40 tot 45 cm diep (buitenmaat!), waardoor je uitkomt op een eiland van 100-105 diep. Zou dat passen in je keuken? Bovendien is 30cm als bar denk ik toch net iets de krap en zou ik dus minimaal 40cm diep adviseren voor de knieën (probeer dit uit in een keukenzaak). Ik ben zelf 1,65 :P . En waarom apothekerskast? Ziet er cool uit, maar vaak onhandig. Je kan er alleen smalle potjes in kwijt en wat vaatdoekjes. Mijn eiland word ook 3m breed met 1,20m lades onder de quoocker (geen cube) en dan vaatwasser van 60 cm en dan weer lades van 1,20m. Succes! :*)
Ik heb ze gecontacteerd voor een afspraak. Op basis van jouw foto eerder in het topic lijkt jouw keuken erg overeen te komen met wat ik zoek (op dat lage gedeelte na), plus ik heb een koffienis.

Op dit moment heb ik ook 30cm kastjes en daar een nis voor krukken, dat werkt eigenlijk perfect :)! Maar inderdaad, misschien is 10cm extra daar wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Nutella schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Mijn eiland word ook 3m breed met 1,20m lades onder de quoocker (geen cube) en dan vaatwasser van 60 cm en dan weer lades van 1,20m. )
Met zijwanden wordt je eiland dus minstens 3,04m. Die extra centimeters bleek bij ons wel een dingetje. Het Caesarstone aanrechtblad dat wij mooi vonden kon niet langer worden geleverd dan 3m.
We hebben dus maar een "gewone" spoelkast met deurtjes in plaats van laden gekozen van een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
Ik heb een offerte binnen voor een keuken van een interieurbouwer, die een keuken bij een vriend geplaatst heeft (wel wat langer geleden) die ik mooi afgewerkt vond.
Ik hou de apparatuur even buiten beschouwing. Er zitten geen hoekkasten in, wel overal laden met binnenlades, met uitzondering van de kast achter de open kast (in het schiereiland). In de offerte zit de witte omlijsting van de hoge kasten, maar niet alle overige aanpassingen die moeten gebeuren (muur slopen, nieuwe muur plaatsen, stuken, extra stroomaansluiting, leidingwerk, verwarming verplaatsen).
Exclusief werkblad en apparatuur: €17.350
Composiet werkblad €4850

Samen met de apparatuur komen we dan op €30.000 en komt daar dus nog de kosten bij van alle overige aanpassingen/voorbereidingen (er moet een muur uit, leidingen verleggen, extra stroomdraden, stuken). Al met al net iets meer dan ik gehoopt had. Maar vroeg me af wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHDMctPaESpz4jH6xwAa0S7kyXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ny7enq4N0SOeME2DITnbBjf.jpg?f=fotoalbum_large

Materiaal specificatie:
* Romp: witte vochtwerende gemelamineerde meubelplaat.
* Fronten/sluitwanden en plinten: MDF beplakt met HPL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 16:14
Hi Mede tweakers,
Na vrijwel alles in dit topic meegelezen te hebben ben ik ook op stap gegaan.
Afgelopen maand getekend voor een fijne nieuwbouw woning in Nieuwegein en voorzichtig aan het orienteren. Het project bevat geen keuken of waardecheque daarvoor, maar wel een aangevolen leverancier die alle tekeningen e.d. hebben. Eigenhuis keukens in Houten.
Eerst maar eens kijken wat ik wil en mooi vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9CI1gZfHjhjp8q3vJr7DARTew8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A6DJbkzV2qfthUwUKnQAGpwZ.png?f=user_large
Mijn bouwnummer is dit in spiegelbeeld, dus in principe uit gegaan van parallel variant. Eventueel is hoek of U vorm mogelijk, maar dan moet de onderste ruit dichtgemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMggXIhLiZcATCJuIhzsx89cEwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wyn7ZBQmC54dThPmrSe6Coqq.jpg?f=fotoalbum_large
Op de impressie is het niet zo duidelijk, maar het is een Hacker keuken in de kleur extra mat wit (ofzo).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29Fw4HIHJPxUC78ARkCuIY9Bwvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpyJjDSArCKKSBUj5HCyQrIf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fgb9tDu4DCLR0Tx9lEnVNRIeCUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ax3Uu6B35LbZHjhBZB6zNKzu.jpg?f=fotoalbum_large
De opstelling is hetzelfde maar de tweede en derde impressie is een donker betonlook kastje met wit aanrechtblad.
Verder op mijn verlanglijstje uiteraard een Quooker, een bora, een grote koelkast en een plekje voor mijn koffiemachine.

Prijzen weet ik nog niet, net als productnummers, dus die houden jullie nog tegoed. Maar op voorhand vind ik het wel leuk om de impressie te plaatsen, omdat ik nog vroeg in het traject zit en er hier regelmatig hele rake opmerkingen geplaatst worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
Michiel1978 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:54:
Ik heb een offerte binnen voor een keuken van een interieurbouwer, die een keuken bij een vriend geplaatst heeft (wel wat langer geleden) die ik mooi afgewerkt vond.
Ik hou de apparatuur even buiten beschouwing. Er zitten geen hoekkasten in, wel overal laden met binnenlades, met uitzondering van de kast achter de open kast (in het schiereiland). In de offerte zit de witte omlijsting van de hoge kasten, maar niet alle overige aanpassingen die moeten gebeuren (muur slopen, nieuwe muur plaatsen, stuken, extra stroomaansluiting, leidingwerk, verwarming verplaatsen).
Composiet werkblad €4850

Samen met de apparatuur komen we dan op €30.000 en komt daar dus nog de kosten bij van alle overige aanpassingen/voorbereidingen (er moet een muur uit, leidingen verleggen, extra stroomdraden, stuken). Al met al net iets meer dan ik gehoopt had. Maar vroeg me af wat jullie er van vinden.

[Afbeelding]

Materiaal specificatie:
Heb je ook afmetingen van de keuken?
Als het een interieurbouwer is die een keuken volledig from scratch maakt is het logisch dat het duurder is, maar op basis van wat ik zie vind ik de prijs bijzonder hoog.
Bij een keukenzaak heb voor die €17.350 de volledige keuken inclusief apparatuur en werkblad.
Voor een goed vergelijk: ga eens langs een paar keukenzaken en laat ze een tekeningetje/offerte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
verkeerslicht schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Als het een interieurbouwer is die een keuken volledig from scratch maakt is het logisch dat het duurder is, maar op basis van wat ik zie vind ik de prijs bijzonder hoog.
Bij een keukenzaak heb voor die €17.350 de volledige keuken inclusief apparatuur en werkblad.
Voor een goed vergelijk: ga eens langs een paar keukenzaken en laat ze een tekeningetje/offerte maken.
De rechtse kant met hoge kasten is 2.5m, de achtermuur (met raam) is 3m breed. Ik heb geen exacte afmeting van de linkerkant, maar ik schat in dat die ook 3m is, en het kookschiereiland heeft 1m diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:48
Composiet werkblad €4850

[Afbeelding]

Materiaal specificatie:
Heb je wat meer informatie.

Afmetingen / plattegrond / type apparatuur / etc..
Een keuken van 22k is schappelijk, maar niet goedkoop. Je hebt wel een redelijk bewerkelijke keuken, maar ook niet echt moeilijk.

Dan blijft er 8k aan overige werkzaamheden over. Is dat een open einde, een berekeing van jou, of een aannemer die zegt, voor 8k regel ik het.
Kortom, wat krijg je voor de 8k. An sich, slopen, leidingen verleggen en alles wat jij benoemde, met de huidiige schaarste. Niet goedkoop, niet te duur.

ps: dat bovenraam bij die deur.... dat is hopelijk toch niet echt... :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ik zag net Keukendepot voorbij komen trouwens. Maken die keukens van karton ofzo? Prachtige grote keukens voor 4-5000€ Ex apparatuur uiteraard maar toch. Of zijn de kasten vele malen dunner of iets dergelijks?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:45:
Ik zag net Keukendepot voorbij komen trouwens. Maken die keukens van karton ofzo? Prachtige grote keukens voor 4-5000€ Ex apparatuur uiteraard maar toch. Of zijn de kasten vele malen dunner of iets dergelijks?
Heb geen ervaring met hun keukens, maar ben sindskort met ze in contact om een Dekker Alusplash spatwand te bestellen & leveren. Dat kan namelijk alleen via keukendealers en niet via Dekker zelf.

Bij Keukensale en Riga Keukens vragen ze zo'n €920, terwijl Keukendepot maar €504 vraagt voor exact hetzelfde product en maten.

Dus tot nu toe ben ik positief verrast door Keukendepot en teleurgesteld in de andere zaken die €400 meer winst proberen te pakken :+

Ga er woensdag even langs om het te regelen. Ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 19-08-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Keukendepot is gewoon Nobilia en Artego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07 12:38
Nobilia is het meest verkochte merk ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
SquareOne schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Keukendepot is gewoon Nobilia en Artego.
Ik heb geen idee. Is dat een beetje kwaliteit of rommel? Hun prijzen liggen VER onder bijvoorbeeld Ikea

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Loft schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:26:
[...]

ps: dat bovenraam bij die deur.... dat is hopelijk toch niet echt... :/
Want?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
CryptoNL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

Ik heb geen idee. Is dat een beetje kwaliteit of rommel? Hun prijzen liggen VER onder bijvoorbeeld Ikea
Ligt niet ver onder Ikea. Zeker niet in de hogere prijsgroepen. Prima kwaliteit. Keukenconcurrent verkoopt het als luxe merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
josefine schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Ligt niet ver onder Ikea. Zeker niet in de hogere prijsgroepen. Prima kwaliteit. Keukenconcurrent verkoopt het als luxe merk.
Opstellingen die ik gezien had was het prijsverschil toch echt meer dan 1.000€. Dat is geen kattenpis zeg maar, maar goed om te weten dat keuken concurrent het als premium verkoopt. Zo leer je nog eens wat :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Laatst online: 06-09 17:39
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:00:
Ik zie hier veel keuzes voor een kookplaat met afzuiging van Bora en ben zelf ook geneigd om voor een Bora (PURU of PUXU) te gaan voor onze nieuwe keuken.

Echter heb ik begrepen dat de andere merken inmiddels ook prima kookplaten met afzuiging leveren, welke niet onder doen voor een Bora.

Wij willen zelf voor apparatuur van Siemens gaan (IQ500/IQ700) en ik ben nog aan het twijfelen of we niet ook een kookplaat van Siemens moeten nemen.

Is Bora nog steeds de maatstaf als het gaat om een kookplaat met afzuiging?
Ik zit in dezelfde zoektocht, op zoek naar een kookplaat recirculatie. Lastig om te bepalen wat nou goede kookplaten zijn qua prijs/kwaliteit verhouding; ik wil ook niet zomaar een Bora PURU kopen. @Dj-sannieboy heb jij al een keuze gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Pieter2 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Ik zit in dezelfde zoektocht, op zoek naar een kookplaat recirculatie. Lastig om te bepalen wat nou goede kookplaten zijn qua prijs/kwaliteit verhouding; ik wil ook niet zomaar een Bora PURU kopen. @Dj-sannieboy heb jij al een keuze gemaakt?
Volg want wij zoeken er ook een :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
CryptoNL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:03:
[...]

Opstellingen die ik gezien had was het prijsverschil toch echt meer dan 1.000€. Dat is geen kattenpis zeg maar, maar goed om te weten dat keuken concurrent het als premium verkoopt. Zo leer je nog eens wat :D
Hangt van het front af. In Askersund (ikea) als ik het goed spel, is ikea echt wel goedkoper, ik reken alleen de kasten.

Je moet wel met dezelfde apparatuur rekenen en hetzelfde blad. Dat is het meest zuivere.

Maar nobilia is idd erg goed qua prijs kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
josefine schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:41:
[...]

Hangt van het front af. In Askersund (ikea) als ik het goed spel, is ikea echt wel goedkoper, ik reken alleen de kasten.

Je moet wel met dezelfde apparatuur rekenen en hetzelfde blad. Dat is het meest zuivere.

Maar nobilia is idd erg goed qua prijs kwaliteit.
Thanks. Bijzonder dan dat Keukendepot zoveel goedkoper is dan bijvoorbeeld keukenconcurrent met hetzelfde merk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 13:28
Tweaker_BE schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

In mijn optiek is dat een tikje onzinnig.... werkverlichting is gewoon werkverlichting en een normaal mens gebruikt zijn keuken gewoon ver voor bedtijd in 99+% van de situaties. 2700K is prima voor sfeerverlichting maar als reguliere werkverlichting is het in mijn optiek gewoon veel te warm.

Je gebruikt nu argumenten die zinvol kunnen zijn voor schermen zoals tv en ipad voor je gaat slapen. Totaal niet relevant voor keukenverlichting, en zelfs voor algemene verlichting kan je er je vragen bij stellen aangezien de studies aangeven dat het pas vanaf 6500k en vooral bij veel blauw licht relevant is.
Hebben hier 2700k, wat wit genoeg is om in te werken maar gedimd zou ik het nog wel warmer willen.
Zie m'n eerder geposte fotos:

[ Voor 26% gewijzigd door martinus83 op 19-08-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pieter2 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Voorlopig staat er bij ons een Bora M Pure op de offerte. Als ik het internet mag geloven maakt een Bora de minste herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leskuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-08 00:57
Ziet er mooi uit, welk merk keuken is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
Voor onze keuken ben ik de apparatuur aan het zoeken.
Al vele uren ingelezen maar ik kom er niet uit, dus hoop dat iemand een goed alternatief heeft.

Het plan is dat we een losse oven (fullsize) met een combimagnetron (45cm) erboven plaatsen.
Nu zijn de eisen:
- Ontwerp van beide moet matchen
- Fysieke knoppen voor de bediening
- Geen features als koppelen met app
Prijs moet acceptabel zijn maar een mooie set mag wat kosten

Nu komen we bij Siemens uit op:
Oven - HB457G0B0 - https://www.siemens-home..../ovens/bakovens/HB457G0B0
Combimagnetron - CM485AGB0 - https://www.siemens-home....line/magnetrons/CM485AGB0

Een verkoper rade ons Etna aan op basis van de wensen:
Oven - om916mz - https://etna.nl/keukenapparatuur/om916mz/
Combimagnetron - cm914mz - https://etna.nl/keukenapparatuur/cm914mz/

Nu wordt Etna ons afgeraden omdat dat echt een budgetmerk is, en ook niet echt past in onze nieuwe keuken..?
Echter de Siemens combimagnetron krijgt bijzonder slechte recensies, ook op de Siemsens site zelf. Ook kan ik bij Siemens geen vergelijkbare combinatie maken met wel een goede combimagnetron.

Ik neig dus naar de Etna, maar als het echt budget aanvoelt ga ik toch liever voor een premium merk.
Nu mijn vragen:
Hoe staat Etna tegenwoordig in de markt? Is het echt budget/gammel/slecht?
Of heeft iemand een soortgelijke opstelling met apparatuur en kan een goede set aanbevelen? Elk merk is welkom

[ Voor 3% gewijzigd door ÜberWicked op 20-08-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:33
ÜberWicked schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:19:
Al vele uren ingelezen maar ik kom er niet uit, dus hoop dat iemand een goed alternatief heeft.

Het plan is dat we een losse oven (fullsize) met een combimagnetron (45cm) erboven plaatsen.
Nu zijn de eisen:

Combimagnetron - CM485AGB0 - https://www.siemens-home....line/magnetrons/CM485AGB0

Nu wordt Etna ons afgeraden omdat dat echt een budgetmerk is, en ook niet echt past in onze nieuwe keuken..?
Echter de Siemens combimagnetron krijgt bijzonder slechte recensies, ook op de Siemsens site zelf. Ook kan ik bij Siemens geen vergelijkbare combinatie maken met wel een goede combimagnetron.

Ik neig dus naar de Etna, maar als het echt budget aanvoelt ga ik toch liever voor een premium merk.
Nu mijn vragen:
Of heeft iemand een soortgelijke opstelling met apparatuur en kan een goede set aanbevelen? Elk merk is welkom
Etna is wel gepositioneerd als ‘budget’ merk.
Maar als je de meest luxe versie van Etna afzet tegen de meest ‘budget’ variant van Bosch, Siemens, Neff, etc dan kan het wel eens dicht bij elkaar liggen qua prijzen.

Zijn apparaten met smart functionaliteit echt uitgesloten (why?)? Of is het een optie om die features niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

the-hyrax schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:32:
Iemand ervaring met DKI.nl? Sprak net met een collega en hij gaf aan dat, zelfs in vergelijking met Duitsland, dit de allergoedkoopste optie voor hem was met dezelfde kastjes en apparatuur (Rotpunkt)
Goede zaak in NH voor met name Rotpunkt, Pim is een topper, denkt met je mee en pusht niet. Geen onderhandelprijzen. Apparatuur zelf bestellen is evt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
SquareOne schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Etna is wel gepositioneerd als ‘budget’ merk.
Maar als je de meest luxe versie van Etna afzet tegen de meest ‘budget’ variant van Bosch, Siemens, Neff, etc dan kan het wel eens dicht bij elkaar liggen qua prijzen.

Zijn apparaten met smart functionaliteit echt uitgesloten (why?)? Of is het een optie om die features niet te gebruiken?
De prijzen lijken voor beide merken erg dichtbij elkaar te leggen voor deze specifieke types, dus budget qua prijs valt Etna dan wel tegen

De smart functionaliteten mogen er best op zitten, maar zal ik niet gaan gebruiken.
Mijn ervaring met apparatuur waarbij een app bijzaak is, is dat deze vaak niet intuitief werken en slecht onderhouden worden. En het nut ontgaat me, niet dat ik vanaf de bank of onderweg iets met de oven/magnetron van plan ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel25nl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 14:59
ÜberWicked schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

De prijzen lijken voor beide merken erg dichtbij elkaar te leggen voor deze specifieke types, dus budget qua prijs valt Etna dan wel tegen

De smart functionaliteten mogen er best op zitten, maar zal ik niet gaan gebruiken.
Mijn ervaring met apparatuur waarbij een app bijzaak is, is dat deze vaak niet intuitief werken en slecht onderhouden worden. En het nut ontgaat me, niet dat ik vanaf de bank of onderweg iets met de oven/magnetron van plan ben..
Wij zijn in het weekend (maar kan ook door de weeks) naar de showroom van BSH (Bosch, Siemens, Neff, gaggenau) en showroom van AEG geweest. Naast dat het leuk is om rond te kijken, ook veel informatie verkregen over welke types wel en niet bij ons passen. Voor beide wel aan te raden om even een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritskew
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-08 17:59
ÜberWicked schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:19:

Nu zijn de eisen:

Nu mijn vragen:
Hier een keuken aan het samenstellen met eenzelfde opzet. Ik was een paar weken geleden ook bij BSH inspiratiehuis met eenzelfde soort idee: gewoon een goede oven die er een beetje mooi uit ziet en een 45cm oven met magnetron functie/combi.
Verhaal van verkoper: Siemens paste het beste bij onze smaak qua looks. Alle nieuwe modellen hebben touch screen/connectivity etc. dus daar kun je niet omheen (bij Neff kun je wel nog losse fysieke, magnetische knop bijbestellen - leek vrij aardig te werken).

Kwamen op het volgende uit:
Oven: HB936GAB1 (het enige dat ik per se wilde was een goede bakfunctie, deze heeft iets dat in marketingtermen 4D hete lucht wordt genoemd)
Combi: CM924G1B1 (dit was de meest simpele combi die qua uiterlijk goed bij de oven matcht volgens verkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:39
ÜberWicked schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Showrooms bekijken en advies inwinnen kan ik ook aanraden. Ben ook prima te woord gestaan in de ATAG/Pelgrim/Etna showroom in Duiven.

Ik wilde liever geen touchscreen en bij deze merken was er ook in de apparaten met meer functies keuze in wel of geen touchscreen. Makkelijk vergelijken. Bij BSH viel de touch interface mij persoonlijk erg tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door jjkester op 20-08-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
fritskew schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Hier een keuken aan het samenstellen met eenzelfde opzet. Ik was een paar weken geleden ook bij BSH inspiratiehuis met eenzelfde soort idee: gewoon een goede oven die er een beetje mooi uit ziet en een 45cm oven met magnetron functie/combi.
Verhaal van verkoper: Siemens paste het beste bij onze smaak qua looks. Alle nieuwe modellen hebben touch screen/connectivity etc. dus daar kun je niet omheen (bij Neff kun je wel nog losse fysieke, magnetische knop bijbestellen - leek vrij aardig te werken).

Kwamen op het volgende uit:
Oven: HB936GAB1 (het enige dat ik per se wilde was een goede bakfunctie, deze heeft iets dat in marketingtermen 4D hete lucht wordt genoemd)
Combi: CM924G1B1 (dit was de meest simpele combi die qua uiterlijk goed bij de oven matcht volgens verkoper)
Heb je ook met de interfaces kunnen spelen? Was afgelopen week bij de Keukenloods en daar met een IQ700 gespeeld, maar het opstarten van het scherm duurde al enkele seconden, en daarna moet je een menu door om alleen een oven aan te zetten. Beetje huiverig dat ik me daar aan ga ergeren? Voor mijn gevoel is dat met fysieke knoppen een stuk eenvoudiger, even een slinger eraan en het apparaat doet wat die moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritskew
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-08 17:59
ÜberWicked schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:56:
[...]

Heb je ook met de interfaces kunnen spelen? Was afgelopen week bij de Keukenloods en daar met een IQ700 gespeeld, maar het opstarten van het scherm duurde al enkele seconden, en daarna moet je een menu door om alleen een oven aan te zetten. Beetje huiverig dat ik me daar aan ga ergeren? Voor mijn gevoel is dat met fysieke knoppen een stuk eenvoudiger, even een slinger eraan en het apparaat doet wat die moet doen..
Beetje wel. Vond de optie voor numerieke invoer temperatuur (soort keypad) wel handig, en je kan programma's opslaan als favoriet waar je dan ook wat sneller bij kunt. Maar ben het met je eens dat fysieke knoppen een stuk sneller en makkelijker zijn.

Overigens misschien wel goed om te kijken als je twee apparaten boven elkaar plaatst, of het dan qua hoogte ook nog goed te doen is als je op de bovenste ook fysieke knoppen hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door fritskew op 20-08-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

BrightSun schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:00:
Wij zitten in de oriënterende fase voor een grote verbouwing, waarbij ook een nieuwe keuken in een nog te realiseren aanbouw zal worden geplaatst. Deze plannen zitten nog in de tekenfase.

Op dit moment hebben wij een vriezer in de berging staan die kuren begint te vertonen zoals een fluctuerende temperatuur. Ik ben bang dat we snel een nieuwe moeten aanschaffen en dat de huidige het niet zal houden tot de verbouwing.

De huidige vriezer is een erg oud losstaand model. De nieuwe vriezer zal een inbouwmodel worden. Als we nu alvast een vriezer willen kopen om deze ook in onze toekomstige nieuwe keuken te willen gebruiken, zijn er dan zaken waar we specifiek op moeten letten en is dit uberhaupt een verstandige optie? Of kiezen we voor nu dan maar even een goedkoper en klein 'tafelmodel'?
Waarom niet een marktplaats model? Hoef je jezelf nog nergens op vast te leggen.

Denk aan je gezinssamenstelling, een tafelmodel in de keuken is klein en neemt opbergruimte weg (er van uitgaande dat je elders plek hebt voor een diepvries). Wij hebben een gezin en hebben bewust een hoge vrijstaande diepvries in de bijkeuken en een hoge ingebouwde koelkast in de keuken zelf. De diepvries gebruiken wij 2 a 3 keer per dag, de koelkast veel vaker.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01:27

K1p

Composiet werkblad €4850

[Afbeelding]

Materiaal specificatie:
Bijzonder veel geld voor op het oog een gewone doorsnee keuken. Ik vind het ook niet heel luxe of buitengewoon ogen. Niet persoonlijk bedoelt. Ik denk dat veel mensen het idee hebben dat ze ook daadwerkelijk de toprange nodig hebben. Terwijl bij gewoon gebruik de meeste keukens prima zijn en lang meegaan. Als je een goede deal hebt bij een goede keukenzaak dan kun je voor de besparing je badkamer nog even laten doen :P

Het plaatsen van een nieuwe muur met stucwerk en wat leidingwerk moet voor een 3k wel gefixt zijn.

Succes met de keuze, maar ik zou even een paar leuke keukenzaken langsgaan en daar is gaan voelen. En nadenken over of die interieurbouwkwaliteit echt blijft hangen nadat je de keuken een paar weken in gebruik hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37

aap

[...]

Mijn persoonlijke ervaringen met twee recente generaties Siemens ovens:

Wij hebben sinds dit jaar een Siemens HB934GAB1, met touch interface. In onze vorige keuken (in een vorig huis) hadden we een model uit 2020 met nog ronde fysieke draaiknoppen, maar ook met een display.

Het oudere model werkte fijner. Mijn grootste issues met de interface van de nieuwe oven zijn:
  • Reageert traag. Je denkt steeds dat je niet goed "gedrukt" hebt en net als je dan nog een keer wil klikken, doet ie het toch.
  • Het scherm zit bij ons onder ooghoogte, waardoor je er schuin opkijkt. Ik merk dat ik vaak te laag klik, omdat het lastig is in te schatten hoe je vinger en de pixels op het het scherm zich verticaal t.o.v. elkaar bevinden. Na een aantal maanden went dit overigens wel.
Een voordeel is dan weer wel dat het makkelijker schoon te houden is. Bij die fysieke knoppen gaat er op den duur toch vet en rotzooi in de kiertjes zitten en dat is lastig schoon te maken.

De opstarttijd is er inderdaad, maar het stoort me niet echt. In de 3 seconden dat de oven zichzelf aanzwengelt is er meestal wel iets anders nuttigs te doen in de keuken. Ik haal bijv. alvast de bakplaten die ik niet ga gebruiken eruit en als ik daarmee klaar ben is de oven al lang klaar voor gebruik.

De oude oven had "4D" en de nieuwe slechts "3D". Klinkt op papier alsof we erop achteruit gegaan zijn, maar aan de gerechten heb ik het nog niet geproefd :) Het is lastig te vinden wat die dingen uberhaupt betekenen, maar ik meende te begrijpen dat 3D betekent dat er ventilators inzitten die de hitte door de ovenruimte verspreiden en dat bij 4D die ventilators af en toe van draairichting wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
Je vergeet nog dat die touch buttons vaak niet lekker werken als je ook maar een beetje vochtige handen hebt.... en laat dat nou in een keuken weleens gebeuren :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel25nl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 14:59
[...]

Zeker! We kregen 1 tot 1,5 uur met een adviseur daarna mochten we vrij rondlopen en met alle apparatuur spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Tweaker_BE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:40:
Je vergeet nog dat die touch buttons vaak niet lekker werken als je ook maar een beetje vochtige handen hebt.... en laat dat nou in een keuken weleens gebeuren :-(.
Daar irriteer ik mij al mateloos aan met een inductieplaat, laat staan met een oven :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37

aap

Tweaker_BE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:40:
Bij ons hangt de handdoek over de greep van de ovendeur (bij gebrek aan een goede plek voor een haakje), dus de oven bedienen met droge vingers lukt meestal wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
jmderonde schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:57:
Hi Mede tweakers,
Na vrijwel alles in dit topic meegelezen te hebben ben ik ook op stap gegaan.
Afgelopen maand getekend voor een fijne nieuwbouw woning in Nieuwegein en voorzichtig aan het orienteren. Het project bevat geen keuken of waardecheque daarvoor, maar wel een aangevolen leverancier die alle tekeningen e.d. hebben. Eigenhuis keukens in Houten.
Eerst maar eens kijken wat ik wil en mooi vind.

[Afbeelding]
Mijn bouwnummer is dit in spiegelbeeld, dus in principe uit gegaan van parallel variant. Eventueel is hoek of U vorm mogelijk, maar dan moet de onderste ruit dichtgemaakt worden.

[Afbeelding]
Op de impressie is het niet zo duidelijk, maar het is een Hacker keuken in de kleur extra mat wit (ofzo).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De opstelling is hetzelfde maar de tweede en derde impressie is een donker betonlook kastje met wit aanrechtblad.
Verder op mijn verlanglijstje uiteraard een Quooker, een bora, een grote koelkast en een plekje voor mijn koffiemachine.

Prijzen weet ik nog niet, net als productnummers, dus die houden jullie nog tegoed. Maar op voorhand vind ik het wel leuk om de impressie te plaatsen, omdat ik nog vroeg in het traject zit en er hier regelmatig hele rake opmerkingen geplaatst worden :)
Probeer wat speelser te zijn met die massieve donkere kastenwand. Daar kun je zoveel mooiere opstellingen maken die de hele keuken wat ruimtelijker laten ogen.

Voor inspiratie, kijk vooral ook de brochures van Hacker eens door en ga eens langs bij wat minder 13 in een dozijn keukenzaken.

Je kunt bijvoorbeeld denken aan combinaties van diepe en ondiepe kasten in twee kleuren, het zwevend ophangen van (enkele) hoge kasten met verlichting er onder, etc.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutella
the-hyrax schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:24:
[...]

Ik heb ze gecontacteerd voor een afspraak. Op basis van jouw foto eerder in het topic lijkt jouw keuken erg overeen te komen met wat ik zoek (op dat lage gedeelte na), plus ik heb een koffienis.

Op dit moment heb ik ook 30cm kastjes en daar een nis voor krukken, dat werkt eigenlijk perfect :)! Maar inderdaad, misschien is 10cm extra daar wel fijn!
Succes! Hoop dat je een mooie offerte krijgt voor de door jou gewenste keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
Blurk62 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Met zijwanden wordt je eiland dus minstens 3,04m. Die extra centimeters bleek bij ons wel een dingetje. Het Caesarstone aanrechtblad dat wij mooi vonden kon niet langer worden geleverd dan 3m.
We hebben dus maar een "gewone" spoelkast met deurtjes in plaats van laden gekozen van een meter.
Klopt inderdaad, buitenmaat 3,04mm. Ik heb een Dekton werkblad en gelukkig kon die worden geleverd zonder een lelijke naad (vanaf 3,20 wel met naad). Misschien is dat nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 09:45
Beste allen,

Gezien wij het geluk hebben een keuken te mogen uitzoeken ben ik sinds kort flink aan het bij- en meelezen in dit topic. Supernuttig en interessant! Wat betreft apparatuur, prijzen en onderhandelen moeten we zelf aan de slag. Met de layout ook, maar ik zou graag willen weten of we iets over het hoofd zien.

We willen graag afwijken van de standaard L-vorm, naar U-vorm. Voor meer "keuken". Qua verlichting denken we nu aan een rails in het midden en waarschijnlijk 2 lichtpunten aan de muur boven het lage deel. Afzuiging in de kookplaat.
Openkast onder de wasbak en links daar onder, voor schoomaakspullen, quooker boiler, etc
Vaatwasser rechts onder de wasbak en dan mbv een le mans draaiplatform gebruik makend van de hoek. Dan kan de vaatwasser en kast niet tegelijk open.. Maar vaatwasser verder weg van afvoer niet handig/mogelijk?
Enkele oven/magnetron combi vinden we prima denk ik.
Hoge koelkast/vriezer combi ook prima.
Hoge kasten kunnen echt hoog zijn, want 260cm plafond hoogte.
Wit composiet blad met iets erin (spikkeltje/lichte marmer? Niet echt marmer look, vinden we niet mooi)
En dan greeploze kastjes als mogelijk, bij Ikea kon dat niet in een lichtgroen/blauw kleurtje.

We zijn vooralsnog met een huishouden van 2 personen :)

Ik heb ons idee even ingetekend in de tool van IKEA omdat dit het makkelijkst ging.

Uploads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcTjCGCMmqMdOLKsV051Vdf7c18=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/2zWJ29cQmQUNfTyR8GV4ql1x.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-SnOFGBQCS2OTxn6dtD5j6vF5E=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/0whg3Pj918j0idKOyoDxAWFA.png?f=fotoalbum_small

Dit is de standaard layout. Omdat we uitbouwen met 120cm, denken we dat het lage deel best wel lang kan zijn.

Uploads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcGkl3BTMOogQ_wHpzVaLVPmRWg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iE9WIxbPBkxJs17iN5gDIOiZ.jpg?f=fotoalbum_small

Zoals we nu de indeling van de woonkamer voor ons zien, puur om een gevoel te krijgen voor de ruimte;

Uploads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsUy45DbCGlGD254a4KEwCvSstc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rg3SleKtvFkfS3GHwlGMfyXT.jpg?f=fotoalbum_small

Bij voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
verkeerslicht schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Eens met hetgeen hierboven staat. Prijs lijkt me aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
JordiGeelhoed schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:29:

We willen graag afwijken van de standaard L-vorm, naar U-vorm. Voor meer "keuken".
Hoeken zijn onhandig, al is naar een parallel opstelling gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 09:45
nooberke schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:06:
[...]
Hoeken zijn onhandig, al is naar een parallel opstelling gekeken?
Ja hebben we wel naar gekeken, met de gedachte dat je 3 hoge kasten kwijt kan aan de hoge kant. Maar het muurtje tot het raam is een stuk korter dan 60 cm, dus dan kijk je van buiten tegen de zijkant aan. Dus dat win je er niet meer. Dan zou je alsnog 2 hoge kasten en een koffiehoekje kunnen maken, maar die layout sprak ons minder aan. Snap je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@oven met touchscreen discussie

Bosch IQ700 oven hier met touchscreen, huidige generatie.

Mijn N=1:
- het went.
- geen last van de 2 a 3 seconden opstarttijd, en ik gebruik de ovenfunctie 1x per dag en de magnetronfunctie c.a. 5 tot 10x per dag. Vind je het toch heel erg dan kan je EERST de oven aanzetten en in die 2 a 3 seconden de ovendeur open doen, het gerecht erin zetten, en de ovendeur weer sluiten. Dan zijn die 3 seconden vast voorbij ;) en kan je direct verder.
- geen last van traagheid van indrukken knoppen, misschien ben ik traag, misschien heb ik me aangepast, geen idee. Het is natuurlijk geen smartphone. Althans, ik gebruik mijn smartphone stukken intensiever. Het optionele 'piepje' bij het indrukken van een functie helpt hierbij natuurlijk ook om eventuele misverstanden te voorkomen. Ik sta in ieder geval niet dubbel te drukken omdat ik denk dat het scherm niet reageert.
- oven zit onder ooghoogte maar geen last met op verkeerde plek drukken, ook niet bij er zeer schuin op kijken.
- geen last van bediening met vochtige vingers, lukt gewoon prima als ik bijv mijn vinger onder de kraan houd en daarmee meteen ga bedienen.
- voordeel touchscreen: keuze uit allerlei prefab gerechten + info over de bereiding in beeld, gerechten kunnen worden geupdate via Home connect, en de optie om gerechten die je vaak maakt (en magnetronfunctie) op te slaan als favorieten, en direct in beeld te hebben via het configureerbaar snelmenu.
- schoonmaken van een glasplaat is veel lekkerder dan knoppen en vooral de ruimtes tussen knoppen en front, ik ben wat dat betreft heel blij dat ik van het oude gasfornuis en de oude oven (met 1000 knoppen :X) af ben.
- het oogt lekker clean, zonder knoppen. Niet dat knoppen een ramp zijn.
- nadeel touchscreen: in direct zonlicht wat minder goed af te lezen, een handje erboven helpt (maar direct zonlicht op de keuken is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling, dan moet de zonwering naar beneden).
- voordeel touchscreen: in het schemer / donker oneindig veel beter af te lezen dan fysieke knoppen. ;)

Oftewel, goede knoppen zijn ergonomisch natuurlijk gewoon lekker om vast te pakken en goede knoppen geven ook de juiste tactile feedback, wat bevredigend is. Niets mis mee dus. Maar ze hebben ook nadelen: zijn lastiger schoon te maken, niet configureerbaar zoals touch oplossingen.

En van het een naar het ander went, net als een telefoon met touch went na decennia gebruik van telefoons met knoppen. Althans, hier wel. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 20-08-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ÜberWicked
aap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Mijn persoonlijke ervaringen met twee recente generaties Siemens ovens:

Wij hebben sinds dit jaar een Siemens HB934GAB1, met touch interface. In onze vorige keuken (in een vorig huis) hadden we een model uit 2020 met nog ronde fysieke draaiknoppen, maar ook met een display.

Het oudere model werkte fijner. Mijn grootste issues met de interface van de nieuwe oven zijn:
  • Reageert traag. Je denkt steeds dat je niet goed "gedrukt" hebt en net als je dan nog een keer wil klikken, doet ie het toch.
  • Het scherm zit bij ons onder ooghoogte, waardoor je er schuin opkijkt. Ik merk dat ik vaak te laag klik, omdat het lastig is in te schatten hoe je vinger en de pixels op het het scherm zich verticaal t.o.v. elkaar bevinden. Na een aantal maanden went dit overigens wel.
Een voordeel is dan weer wel dat het makkelijker schoon te houden is. Bij die fysieke knoppen gaat er op den duur toch vet en rotzooi in de kiertjes zitten en dat is lastig schoon te maken.

De opstarttijd is er inderdaad, maar het stoort me niet echt. In de 3 seconden dat de oven zichzelf aanzwengelt is er meestal wel iets anders nuttigs te doen in de keuken. Ik haal bijv. alvast de bakplaten die ik niet ga gebruiken eruit en als ik daarmee klaar ben is de oven al lang klaar voor gebruik.

De oude oven had "4D" en de nieuwe slechts "3D". Klinkt op papier alsof we erop achteruit gegaan zijn, maar aan de gerechten heb ik het nog niet geproefd :) Het is lastig te vinden wat die dingen uberhaupt betekenen, maar ik meende te begrijpen dat 3D betekent dat er ventilators inzitten die de hitte door de ovenruimte verspreiden en dat bij 4D die ventilators af en toe van draairichting wisselen.
Jouw ervaring en de reacties daaronder bevestigen mijn keuze om voor fysieke knoppen te gaan :)
Cap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:06:

En van het een naar het ander went, net als een telefoon met touch went na decennia gebruik van telefoons met knoppen. Althans, hier wel. :)
Ben met je eens dat het wel went, echter hoop ik met een oven wel 12 jaar te doen in plaats van een jaar als ik me erger aan een functie op een smartphone. Naast het continue uitleggen aan oppas/bezoek die de apparatuur even snel willen gebruiken..

De keuze voor Etna vind ik nog wel lastig, maar heb nu een mooie set gevonden van Samsung met lovende reviews.

Oven Samsung nv7b4450vak https://www.coolblue.nl/p...v7b4450vak-dual-cook.html
Combimagnetron Samsun nq5b4553fbk https://www.coolblue.nl/p.../samsung-nq5b4553fbk.html

Wat minder mainstream misschien maar ben benieuwd

[ Voor 10% gewijzigd door ÜberWicked op 21-08-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zoek even op Samsung apparatuur in dit topic. Het wordt een beetje ingeschaald op het niveau van Etna, Atag, Zanussi etc maar er is minder ervaring mee, dus het is meer een gok.

BSH (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau), AEG Electrolux, Miele, Bora, Novy, Liebherr is wat je veel langs ziet komen als bewezen merken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 21-08-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 16:14
Blihi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

Probeer wat speelser te zijn met die massieve donkere kastenwand. Daar kun je zoveel mooiere opstellingen maken die de hele keuken wat ruimtelijker laten ogen.

Voor inspiratie, kijk vooral ook de brochures van Hacker eens door en ga eens langs bij wat minder 13 in een dozijn keukenzaken.

Je kunt bijvoorbeeld denken aan combinaties van diepe en ondiepe kasten in twee kleuren, het zwevend ophangen van (enkele) hoge kasten met verlichting er onder, etc.
Dank voor je suggesties. Ik heb inderdaad nog twee afspraken met meubelmakers gepland staan, waarvan er eentje hier regematig voorbij komt (Berg en Smit) en uiteraard wil ik nog wel een andere keukenzaak bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
Cap schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:14:
Zoek even op Samsung apparatuur in dit topic. Het wordt een beetje ingeschaald op het niveau van Etna, Atag, Zanussi etc maar er is minder ervaring mee, dus het is meer een gok.

BSH (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau), AEG Electrolux, Miele, Bora, Novy, Liebherr is wat je veel langs ziet komen als bewezen merken.
Heb het doorgelezen, idd 1 iemand die aangeeft het in te schalen op deze b-merken. En 1 iemand die een probleem had en het apparaat ingeruild heeft. En een aantal die een offerte posten met Samsung ovens erbij, heb 1 hiervan aangeschreven voor zijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
[...]

Ik moet zeggen dat toch vaak de app gebruik voor de ovens.
Als ik in de supermarkt sta, alvast voorverwarmen.

Maar ook, druk bezig met koken en snijden, dan is de telefoon ernaast, voor mijn gevoel makkelijker bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
ÜberWicked schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

Heb het doorgelezen, idd 1 iemand die aangeeft het in te schalen op deze b-merken. En 1 iemand die een probleem had en het apparaat ingeruild heeft. En een aantal die een offerte posten met Samsung ovens erbij, heb 1 hiervan aangeschreven voor zijn ervaringen.
Volgens mij is het grote voordeel van apparatuur van 1 merk zoals Bosch of AEG dat je (a) vaak langere garantie krijgt als je alle apparaten in een keer afneemt en (b) dat onderdelen veel langer beschikbaar blijven. Als er ooit dus iets mis is kun je gewoon een specifiek onderdeeltje vervangen, in plaats van een nieuw apparaat aanschaffen.

Zo heb ik ooit een scharnier vervangen van een fornuisoven. Scharnier was stuk, maar meer niet. Na lang zoeken hebben we dat ene onderdeel gevonden en kunnen vervangen voor een paar euro.

Bij Samsung loop je meer risico dat er geen onderdelen te krijgen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:06:
@oven met touchscreen discussie

Bosch IQ700 oven hier met touchscreen, huidige generatie.

Mijn N=1:
- het went.
- geen last van de 2 a 3 seconden opstarttijd, en ik gebruik de ovenfunctie 1x per dag en de magnetronfunctie c.a. 5 tot 10x per dag. Vind je het toch heel erg dan kan je EERST de oven aanzetten en in die 2 a 3 seconden de ovendeur open doen, het gerecht erin zetten, en de ovendeur weer sluiten. Dan zijn die 3 seconden vast voorbij ;) en kan je direct verder.
- geen last van traagheid van indrukken knoppen, misschien ben ik traag, misschien heb ik me aangepast, geen idee. Het is natuurlijk geen smartphone. Althans, ik gebruik mijn smartphone stukken intensiever. Het optionele 'piepje' bij het indrukken van een functie helpt hierbij natuurlijk ook om eventuele misverstanden te voorkomen. Ik sta in ieder geval niet dubbel te drukken omdat ik denk dat het scherm niet reageert.
- oven zit onder ooghoogte maar geen last met op verkeerde plek drukken, ook niet bij er zeer schuin op kijken.
- geen last van bediening met vochtige vingers, lukt gewoon prima als ik bijv mijn vinger onder de kraan houd en daarmee meteen ga bedienen.
- voordeel touchscreen: keuze uit allerlei prefab gerechten + info over de bereiding in beeld, gerechten kunnen worden geupdate via Home connect, en de optie om gerechten die je vaak maakt (en magnetronfunctie) op te slaan als favorieten, en direct in beeld te hebben via het configureerbaar snelmenu.
- schoonmaken van een glasplaat is veel lekkerder dan knoppen en vooral de ruimtes tussen knoppen en front, ik ben wat dat betreft heel blij dat ik van het oude gasfornuis en de oude oven (met 1000 knoppen :X) af ben.
- het oogt lekker clean, zonder knoppen. Niet dat knoppen een ramp zijn.
- nadeel touchscreen: in direct zonlicht wat minder goed af te lezen, een handje erboven helpt (maar direct zonlicht op de keuken is natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling, dan moet de zonwering naar beneden).
- voordeel touchscreen: in het schemer / donker oneindig veel beter af te lezen dan fysieke knoppen. ;)

Oftewel, goede knoppen zijn ergonomisch natuurlijk gewoon lekker om vast te pakken en goede knoppen geven ook de juiste tactile feedback, wat bevredigend is. Niets mis mee dus. Maar ze hebben ook nadelen: zijn lastiger schoon te maken, niet configureerbaar zoals touch oplossingen.

Om een beetje mee te gaan in de discussie ook mijn N=1. Hier een liefhebber van "fysieke knoppen".

Wij hebben hier net een nieuwe Bosch van de allernieuwste generatie.
Het is niet de aller-luuxte versie maar zeker niet de goedkoopste (HBG934AB1):
https://www.bosch-home.nl...glebox=accessoriesOthers/

Er zit zo'n pietluttig rond displaytje in met veelste weinig oppervlak om lekker te kunnen vegen. Ook mist inderdaad zoals je in de de onderste regels hebt aangegeven tactile feedback. Als je veegt dan zie je dat het menu een beetje haperig mee beweegt. Als je niet ver genoeg veegt, dan pakt 'ie het volgende menu niet (of optie van boven naar onder).

Die extra keuze voor gerechten is m.i alleen maar een compensatie van de tekortkoming van fysieke knoppen.
Want daarbij gaf je voor een bepaald gerecht gewoon een slinger aan 2 knoppen (type verwarming, en de temperatuur) en hij ging.
Nu moet je 3 menu's door om hetzelfde te bereiken, dus uit bittere noodzaak zijn er dan voorkeuze menu's voor bepaalde gerechten.
Eigenlijk dezelfde trend in auto's. Het touchscreen is lekker goedkoop en ruimtebesparend. Tegelijkertijd is bedienen nog nooit zo moeilijk geweest, en wordt er gecompenseerd met spraakbediening etc.

De vergelijking met een telefoon vind ik niet zo passen. Een oven heeft genoeg ruimte voor fysieke knoppen, daar waar er op een smartphone niet voldoende fysieke ruimte is.

p.s.
Om niet teveel af te geven op de oven, los van het touchscreen is het een heel fijn apparaat. Het driedubbel glas maakt dat de ovendeur gewoon koud/hooguit lauw blijft. Ook de opwarmsnelheid is fenomenaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

verkeerslicht schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Er zit zo'n pietluttig rond displaytje in met veelste weinig oppervlak om lekker te kunnen vegen.
Ik geloof dat jouw HBG934AB1 inderdaad het kleinste scherm heeft, want ik zie een flinke zwarte rand om de cirkel. De allerkleinste schermpjes vond ik in het experience center ook wat priegelig. Bij mijn oven is die volledige cirkel een touchscreen. Het scherm van mijn oven is (opgemeten) 6.3 cm diameter, en daarmee ongeveer half zo hoog als mijn (relatief compacte) iPhone 11pro, en niet veel kleiner dan mijn eerste iPhones. Voor mij is dat genoeg.

Het is natuurlijk maar net waar je het mee vergelijkt, er zijn veel grotere telefoons en tablets. Groter mag natuurlijk, maar ik vind het niet erg: het is een oven, geen zakcomputer. De allerduurste versies van de Bosch ovens hebben overigens een nog groter (breder) touchscreen dat doorloopt naast de cirkel, zodat je het vorige / volgende item ziet. Mooi, maar ik vond het na wat spelen met de verschillende modellen de meerprijs niet waard.
Ook mist inderdaad zoals je in de de onderste regels hebt aangegeven tactile feedback.
Wat betreft tactile feedback had ik het over modellen met knoppen, iets wat je lekker vast kan pakken. Dat gaat nooit lukken met een touchscreen. :) Maar klopt, er is geen tactile feedback ingebakken zoals bij mijn nieuwere Apple devices. Ik vind dat eigenlijk niet verrassend. Het is geen moderne toptelefoon, een multitalent met vele eigenschappen, maar een displaytje van een oven.
Als je veegt dan zie je dat het menu een beetje haperig mee beweegt.
[...]
Als je niet ver genoeg veegt, dan pakt 'ie het volgende menu niet (of optie van boven naar onder).
Hier geen last van, vegen naar links/rechts door de hoofdmenu's of naar onder boven door de items gaat met een kleine beweging. Sterker nog, ik moet opletten dat ik niet te ruim veeg want dan ga ik een paar schermen over. Ik vermoed dat het bij jou te maken heeft met het kleinere scherm.
Die extra keuze voor gerechten is m.i alleen maar een compensatie van de tekortkoming van fysieke knoppen.
M.i. is het simpelweg een gevolg van de keuze voor een touchscreen. Dit biedt opties voor de gebruiker om eigen snelmenu's te configureren, hele lijsten met gerechten in het apparaat op te nemen, en updates door te voeren die de functionaliteit van de interface aanpassen. Aanpasbaarheid is natuurlijk dé feature van een computertje met touchscreen, t.o.v. iets met fysieke, vastgelegde knoppen.
Want daarbij gaf je voor een bepaald gerecht gewoon een slinger aan 2 knoppen (type verwarming, en de temperatuur) en hij ging.
Voor simpele toepassingen is dat ook handig. Met een touchscreen probeert men dus een favorietenmenu voor gebruikers te introduceren, plus natuurlijk een uitgebreid palet aan voorgeprogrammeerde gerechten met 'optimale' instellingen. Nog steeds kan je ook klassiek kiezen voor verwarmingswijze + temperatuur + eventueel tijd, maar dat is inderdaad iets langzamer dan bij een apparaat met directe knoppen voor die functies.
De vergelijking met een telefoon vind ik niet zo passen. Een oven heeft genoeg ruimte voor fysieke knoppen, daar waar er op een smartphone niet voldoende fysieke ruimte is.
Het ging mij er bij die vergelijking om dat veel telefoongebruikers vroeger ook aanhikten tegen touchscreens, want ze vonden knoppen zo prettig. Nu hoor je er niemand meer over, een hoogbejaarde daar gelaten (mijn buurvrouw heeft het liefste nog een draaischijftelefoon :P). Touchscreen is voor telefoons de standaard is en zoveel flexibeler dan standaard knoppen. Natuurlijk gaat de vergelijking verder niet op, een telefoon is een multi function computertje geworden, een oven is... een oven. Ik geef er alleen maar aan dat gewenning mogelijk ook een rol speelt. En dat touchscreen niet per se inferieur is aan knoppen, maar dat de implementatie ervan er natuurlijk wel toe doet (zowel bij het touchscreen als bij de knoppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:39
Cap schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:14:

ATAG zou ik zeker niet inschalen met Etna en Zanussi. Net als bij elk merk zijn er goedkope en dure producten, maar binnen het concern is Etna in het algemeen lager gepositioneerd dan ATAG. In mijn ervaring concurreert ATAG in ieder geval qua feature set en kwaliteitsindruk met Bosch/Siemens en AEG. Wel zo dat het merk hier weinig langs komt ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja, m.i, zwemt dat merk er een beetje tussenin eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 15-09 19:01
Weet iemand toevallig een webshop weet waar je keuken onderkasten kan bestellen? Moet hier nog een klein bijkeukentje kopen en niet echt zin om een showroom binnen te lopen.

Ik zag 'keukenkastenfabriek', die heeft alleen maar kasten tot 75cm hoog helaas, in de bijkeuken staat ook een wasmachine en een droger, dus wil graag kasten van 90cm om het blad hierboven uit te laten komen.

[ Voor 12% gewijzigd door talkatoo op 21-08-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

talkatoo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:21:
Weet iemand toevallig een webshop weet waar je keuken onderkasten kan bestellen? Moet hier nog een klein bijkeukentje kopen en niet echt zin om een showroom binnen te lopen.

Ik zag 'keukenkastenfabriek', die heeft alleen maar kasten tot 75cm hoog helaas, in de bijkeuken staat ook een wasmachine en een droger, dus wil graag kasten van 90cm om het blad hierboven uit te laten komen.
Onder die kast moeten nog poten en een plint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

En bij Keukenkastenfabriek kan je ook via mail aangeven dat je een hogere maat wil, die kunnen ze ook leveren.
Daarnaast heb je Thuiskeukens, hetzelfde principe.
Ook bij Keukenwarenhuis kun je onder het kopje renovatie losse kasten bestellen.
Keukendepot verkoopt ook losse kasten.
En dan is er natuurlijk nog... IKEA! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
talkatoo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:21:

Afhankelijk van je budget kun je naast de hierboven genoemde adressen ook kijken bij bouwmarkten, op marktplaats en bij online aangeboden showroomkeukens van vrijwel alle keukenleveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 23:33
jjkester schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:29:
[...]

ATAG zou ik zeker niet inschalen met Etna en Zanussi. Net als bij elk merk zijn er goedkope en dure producten, maar binnen het concern is Etna in het algemeen lager gepositioneerd dan ATAG. In mijn ervaring concurreert ATAG in ieder geval qua feature set en kwaliteitsindruk met Bosch/Siemens en AEG. Wel zo dat het merk hier weinig langs komt ja.
Wij hebben nu ATAG in de keuken, het is hoogwaardige apparatuur, ik zou het zeker vergelijken met Siemens/Bosch. NB: dit is in onze huidige keuken die erin zat toen we het huis kochten, en die is zeker 10 jaar oud. Hoe het nu met het merk gesteld is weet ik natuurlijk niet maar wat er bij ons in zit, is degelijk en goed afgewerkt met mooie materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Ik heb een aantal weken geleden de Bosch series 8 combioven gekocht na 12 jaar een Siemens te hebben gehad (verhuisd, apparaten werken nog steeds)

Toen we de apparatuur uitzochten vond ik de ATAG, na de Bosch, wel de mooiste en zag er echt degelijk uit.
Qua functionaliteiten was deze gelijk aan mijn Siemens van 12 jaar geleden. De HMG978NB1 van Bosch is echt wel next level met waarschijnlijk veel opties die je nooit gaat gebruiken.

Goed zal alles wel zijn.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:50

Boost9898

Software developer

Hey allen, ik lees dat er momenteel een gesprek gaande is omtrent keukenapparatuur. Nu ben ik benieuwd wat jullie denken van de apparatuur die wij gekozen hebben.

Zijn er Tweakers die ervaring/tips hebben met de onderstaande apparatuur?
- Bosch inductiekookplaat - Serie 6 PVS731HC1E
- Siemens oven - IQ500 HB457G0B0
- Siemens inbouwmagnetron - IQ500 BF425LMB0
- Siemens geïntegreerde vaatwasser - IQ300 SN63HX03AN
- Siemens koel-vriescombinatie - IQ100 KI86NNFE0
- Pelgrim inbouw schouwkap - IBS630MAT

• pnczbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-02 12:30
Wij hebben voor onze keuken de keuze gemaakt voor een Siemens combi
https://www.siemens-home....GCB1?contentType=products

Nu zie ik dat veel mensen toch een losse oven/magnetron hebben.
Is het nog aan te raden dit te wijzigen? In een andere kast past niet, maar boven elkaar zou het wel passen.
Oven 60cm, magnetron 45cm.

Het gaat mij vooral om de oven, is het beter om die los te hebbe i.p.v. combi? (bak kwaliteit?)

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33
pnczbr schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:58:

Is het nog aan te raden dit te wijzigen? In een andere kast past niet, maar boven elkaar zou het wel passen.

Het gaat mij vooral om de oven, is het beter om die los te hebbe i.p.v. combi? (bak kwaliteit?)
Ik heb voor de 60cm combi oven van Siemens gekozen, heb al 12 jaar geen magnetron, maar nu ik de keus had ik wilde geen 2 apparaten en evenveel oven inhoud behouden, want die gebruik ik wel zeer veel. Mocht ik eens iets moeten opwarmen dan heb ik nu de optie

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:52
pnczbr schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:58:

In onze oude keuken hadden we een Siemens combi-oven, die was goed in de oven functie en de magnetron functie. Nu hebben we een Whirlpool combi-magnetron en die doet eigenlijk alleen maar redelijk de magnetron functie. De oven moeten we veel langer aan dan in de oude Siemens combi-oven. Voor ons ook een reden om op korte termijn het apparaat te wisselen voor een Siemens combi-oven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Boost9898 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:26:
Hey allen, ik lees dat er momenteel een gesprek gaande is omtrent keukenapparatuur. Nu ben ik benieuwd wat jullie denken van de apparatuur die wij gekozen hebben.

Een model uit de laagste serie Siemens koelkasten (IQ100) zou ik persoonlijk niet doen: geen no-frost = minimaal 2x per jaar ontdooien van je vriezer. Verder hebben ze het slechtste energielabel, en de reviews bij het product klagen over het geluid. Een koelkast is 24/7 actief, kies hiervoor een stiller en energiezuiniger model. Het prijsverschil zal veel kleiner zijn dan het verschil van de adviesprijzen en verdien je terug op je energierekening. Liebherr wordt bij koelkasten vaak aangeraden als stille en zuinige optie. Check bij een model altijd de energielabel en geluids specs.

Bij de vaatwasser zou je ook een A of B-label model kunnen overwegen. Die zijn meestal ook nog een paar dB stiller. Check de werkelijke prijsverschillen.

Ook bij de afzuigkap zou ik letten op eventuele verschillen in geluidsniveau, afzuigkappen zijn notoire herriemakers en zitten dicht bij je oren tijdens het koken. Zelf prefereer ik daarom een afzuiging in de kookplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:58
Boost9898 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:26:

Bosch en Siemens, mooie kookplaat en ovens maar ook daar is tegenwoordig alles met touchscreen en tiptoetsen. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van alleen maar tiptoetsen en touchscreens, zeker niet in een keuken en mede daarom voor Neff gekozen voor die apparaten, met magnetisch afneembare draaiknop(pen). Misschien nog het overwegen waard als je daar ook zo over denkt of niet bij hebt stil gestaan.

• josefine
Gethijsem schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Bosch en Siemens, mooie kookplaat en ovens maar ook daar is tegenwoordig alles met touchscreen en tiptoetsen. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van alleen maar tiptoetsen en touchscreens, zeker niet in een keuken en mede daarom voor Neff gekozen voor die apparaten, met magnetisch afneembare draaiknop(pen). Misschien nog het overwegen waard als je daar ook zo over denkt of niet bij hebt stil gestaan.
Bosch 6 heeft draaiknoppen. En Bosch is een stuk goedkoper dan Neff. Al vind ik Neff er wel prachtig uitzien. Draaiknoppen idd veel fijner dan touchscreens waar je in moet duiken.

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Mogguh!

Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd naar een woning met deze prachtige keuken:
https://photos.app.goo.gl/MGr8AgU65ZtgbgM29

Nu zijn we ons aan het oriënteren wat we willen qua keuken. Bij de IKEA komen we er wel aan uit, met de (toch wat klassiekere) LERHYTTAN deurtjes en een hout(look) werkblad.

Al met al komen we tot nu toe op de volgende opstelling:
https://photos.app.goo.gl/cBiAZw6NfVRw1RXG6
https://photos.app.goo.gl/1eyKVMgDBLD7aShk9

https://photos.app.goo.gl/WkYwzGhFb7E23Muw7

Een kleine tour door de keuken:
  1. Koel-vries combinatie en opslagruimte erboven
  2. Hoekkast voor borden/schalen
  3. Gootsteenkast (komt een andere kraan op, IKEA heeft onze smaak niet)
  4. Ladeblok voor ontbijt/brood/bestek
  5. Vaatwasser
  6. Ladeblok met inductiekookplaat inclusief afzuiging, hier komen de pannen en kookgerei. Helaas lukt het me niet in de IKEA planner een kookplaat te stoppen in deze kast, geeft iedere keer een foutmelding.
  7. Kruidenlades
  8. Hoge kast met heteluchtoven, magnetroncombi, en ruimte voor tupperware bakjes en bakspullen
  9. Hangende kast voor glazen met LED verlichting eronder
  10. Hangende kast voor mokken en koffie/thee met LED verlichting eronder
Al met al lijkt dit ons de meest gunstige opstelling hier. We hebben het geprobeerd met blokken van 80, maar helaas hebben we dan toch echt een tekort aan opslag in de keuken. Aan de andere kant van de keuken zit de doorgang naar de kelder en willen we een kleine bar realiseren.

Wat ons alleen zwaar tegenvalt is de concurrentie. We hebben bij Bruynzeel, Keuken Kampioen, Superkeukens en i-Kook gekeken, maar elke keer weer vallen de frontjes ons tegen. Ze hebben of klassiekere frontjes met nog meer randjes, of brede randen zoals deze:
https://photos.app.goo.gl/GAD9oziQF7iEdHVc8

Zijn er andere keukenboeren die voor een leuk prijs wel de LERHYTTAN achtige frontjes hebben? Of leggen we ons neer bij dat we toch op de IKEA uit gaan komen? We zijn van plan zelf de keuken te plaatsen.

Hebben jullie nog op- en aanmerkingen? We stellen alle hulp toch zeker op prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter2
  • Laatst online: 06-09 17:39
Dj-sannieboy schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:07:
[...]

Voorlopig staat er bij ons een Bora M Pure op de offerte. Als ik het internet mag geloven maakt een Bora de minste herrie.
@Dj-sannieboy @CryptoNL

Op basis van de ze uitgangspunten:
  • Maximaal 2 fasen (kookgroep)
  • Moet in Ikea kast passen van 80 cm
  • Maximaal 3k budget
  • Recirculatie ventilatie
  • Flexibele kookgroep voor grote pannen
Kom ik op deze shortlist:
  • Siemens EX807NX68E
  • AEG CCE8475SFB
  • Bora Puru

• Flying35
  • Laatst online: 07:09
Pieter2 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

@Dj-sannieboy @CryptoNL

• Maximaal 3k budget
  • Siemens EX807NX68E
  • AEG CCE8475SFB
  • Bora Puru
De Bora Puru voldoet niet aan het uitgangspunt voor de flexibele kookgroep/zone voor grote pannen. Of vergis ik mij hierin?

• CryptoNL
Pieter2 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

@Dj-sannieboy @CryptoNL

• Maximaal 3k budget
  • Siemens EX807NX68E
  • AEG CCE8475SFB
  • Bora Puru
Ik begin langzaamaan wel gestoord te worden van keukenzaken. De ene zegt inductie met filter afzuiging is prima, de ander zegt weer nee je moet naar buiten etc etc.

SiberischeHusky Shepsky

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

CryptoNL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Ik begin langzaamaan wel gestoord te worden van keukenzaken. De ene zegt inductie met filter afzuiging is prima, de ander zegt weer nee je moet naar buiten etc etc.
Filterafzuiging kan, maar dan moet je optijd volgens schema vervangen en je vochtgehalte in huis gaat omhoog. Een goed werkende moderne MV is dan wel een eis. Op moment dat je niet secuur bent, adviseer ik echt normale naar buiten afzuiging.

... gecensureerd ...

• CryptoNL
hamsteg schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Filterafzuiging kan, maar dan moet je optijd volgens schema vervangen en je vochtgehalte in huis gaat omhoog. Een goed werkende moderne MV is dan wel een eis. Op moment dat je niet secuur bent, adviseer ik echt normale naar buiten afzuiging.
Punt is dat het eiland nog een stuk van de muur af staat. Ik laat morgen iemand komen die er naar gaat kijken in ieder geval

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
psnepvangers schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:31:
Mogguh!

Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd naar een woning met deze prachtige keuken:
https://photos.app.goo.gl/MGr8AgU65ZtgbgM29

Nu zijn we ons aan het oriënteren wat we willen qua keuken. Bij de IKEA komen we er wel aan uit, met de (toch wat klassiekere) LERHYTTAN deurtjes en een hout(look) werkblad.

Al met al komen we tot nu toe op de volgende opstelling:
https://photos.app.goo.gl/cBiAZw6NfVRw1RXG6
https://photos.app.goo.gl/1eyKVMgDBLD7aShk9

https://photos.app.goo.gl/WkYwzGhFb7E23Muw7

Een kleine tour door de keuken:
  1. Koel-vries combinatie en opslagruimte erboven
  2. Hoekkast voor borden/schalen
  3. Gootsteenkast (komt een andere kraan op, IKEA heeft onze smaak niet)
  4. Ladeblok voor ontbijt/brood/bestek
  5. Vaatwasser
  6. Ladeblok met inductiekookplaat inclusief afzuiging, hier komen de pannen en kookgerei. Helaas lukt het me niet in de IKEA planner een kookplaat te stoppen in deze kast, geeft iedere keer een foutmelding.
  7. Kruidenlades
  8. Hoge kast met heteluchtoven, magnetroncombi, en ruimte voor tupperware bakjes en bakspullen
  9. Hangende kast voor glazen met LED verlichting eronder
  10. Hangende kast voor mokken en koffie/thee met LED verlichting eronder
Al met al lijkt dit ons de meest gunstige opstelling hier. We hebben het geprobeerd met blokken van 80, maar helaas hebben we dan toch echt een tekort aan opslag in de keuken. Aan de andere kant van de keuken zit de doorgang naar de kelder en willen we een kleine bar realiseren.

Wat ons alleen zwaar tegenvalt is de concurrentie. We hebben bij Bruynzeel, Keuken Kampioen, Superkeukens en i-Kook gekeken, maar elke keer weer vallen de frontjes ons tegen. Ze hebben of klassiekere frontjes met nog meer randjes, of brede randen zoals deze:
https://photos.app.goo.gl/GAD9oziQF7iEdHVc8

Zijn er andere keukenboeren die voor een leuk prijs wel de LERHYTTAN achtige frontjes hebben? Of leggen we ons neer bij dat we toch op de IKEA uit gaan komen? We zijn van plan zelf de keuken te plaatsen.

Hebben jullie nog op- en aanmerkingen? We stellen alle hulp toch zeker op prijs!
Ik vind twee van die torens niet mooi. Dan liever of twee naast elkaar links of 1 hoge kast links.

Fronten kijk naar partijen zoals k14, zagenzagen, ostoya etc. Deze zijn betaalbaar. In september komen er weer nieuwe fronten vanwege beurs in Duitsland, misschien kun je daarop wachten?

Ballerina en rotpunkt hebben veel fronten, misschien kun je daar slagen. En anders ikea of bovengenoemde zaken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
CryptoNL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Het is relatief onbelangrijk.
De afzuigkap is pas in de jaren 70 de Nederlandse keuken binnengekomen toen steeds meer huishoudens op gas gingen koken. Niet zozeer vanwege de kookluchtjes maar vanwege het vocht dat vrijkomt bij de verbranding van gas (ik herinner mij dat de druppels aan het plafond hingen als het hele gezin onder de douche had gestaan (het warme water kwam van een gas geiser) en dat de keukendeur dan hartje winter open moest om het vocht kwijt te raken). De vochtige kookdampen werden logischerwijs naar buiten afgevoerd en aangezien de huizen zo lek waren als een mandje kwam verse lucht als vanzelf naar binnen.
Tussenstap: de open keuken kwam in de mode, de huiskamer stonk naar bloemkool, er moest hoognodig afgevoerd of gefilterd gaan worden. Keuze nog steeds lucht naar buiten of recirculatie met een koolstof filter bij een keramische kookplaat. Ook nog steeds volop natuurlijke ventilatie.
Fast forward naar nu: huizen potdicht, koken op inductie, het obligate kookeiland..
Iedereen die zegt lucht naar buiten heeft in principe gelijk, koken produceert fijnstof en dat wil je liever niet in huis. De vraag is of de schadelijkheid van dat half uurtje fijnstof per dag echt zo groot is. Een goed filter houdt al een hoop tegen, het restant fijnstof wordt naar beneden geblazen onder het eiland. In vergelijking met een recirculatie kap boven de kookplaat een verbetering. Die hangen misschien nog wel in de meeste keukens. Twintig jaar geleden had niemand van fijnstof gehoord en ondanks dat inmiddels bekend is dat het geen fijn spul is, is nooit aangetoond dat je 10 jaar eerder dood gaat van het bakken van eitje met een recirculatie kap.
Niet ventileren is sowieso slecht, dus als je van plan bent om altijd alle ramen en deuren gesloten te houden: beter afvoeren naar buiten.
In jouw geval zag ik de foto van je oude keuken. Volgens mij heb je een keukendeur naar buiten (ik zag een vloermat), zet die desnoods op een kier als je biefstukken gaat bakken, dan is er zeker niets aan de hand.
Als je toevallig een roker bent kun je het hele verhaal vergeten, dan ga je sowieso eerder dood en maakt een afzuigkap echt het verschil niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:44
Na even het topic doorgenomen te hebben was ik ook benieuwd naar onderstaande offerte van de keukenleverancier van de projectontwikkelaar. Het valt me op dat met name door de keukencheque (€5300) het echt een prima prijs lijkt. Als ik het bij een externe leverancier zou afnemen krijg ik ca. €3000 terug.

De apparatuur nu is een combinatie van midrange Etna apparaten, met een Bora en een Quooker.

De keukenkastjes betreffen Häcker concept 30 (€6300) met een composiet werkblad (€4000)

Belangrijkste apparatuur
  • Etna CM250ti combimagnetron €758
  • Etna VE339M vaatwasser € 659
  • Etna KCS6178NOF koel/vriescombi €725
  • Bora Puru inductie €2137
  • Quooker Flex €817 + boiler €597
totaal apparatuur incl wasbak, 2 stopcontacten etc. €6531

Montage €2175

Totaalprijs €17.253
Met keukencheque €11.953

Dit lijkt me een goed genoeg aanbod om eigenlijk niet verder te hoeven kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSBJZK32G-MALIc-iNY3abRfLqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABaj5t4eoeNbuPkW662Qo53k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
RozeDwergbanaan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:31:
Na even het topic doorgenomen te hebben was ik ook benieuwd naar onderstaande offerte van de keukenleverancier van de projectontwikkelaar. Het valt me op dat met name door de keukencheque (€5300) het echt een prima prijs lijkt. Als ik het bij een externe leverancier zou afnemen krijg ik ca. €3000 terug.
Die cheque is meestal een sigaar uit eigen doos. Je krijgt een bedrag terug dat je bij anderen ook krijgt en je krijgt apparatuur uit het lagere segment, een recht-toe-recht-aan ontwerp wat al je buren ook krijgen en zo verdienen ze die 5K heel snel weer terug.
Ik zou je willen aanraden om bij ten minste 1 maar liever 2 andere leveranciers te gaan kijken, waarvan 1 niet uit de DMG-groep. Niet alleen voor de prijs, maar ook om wat variaties in indeling, kasten en toepassingen te krijgen.
Ben je hier helemaal tevreden mee, dan is dat natuurlijk ook goed. Het gaat om jouw keuken en 12K is geen gekke prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:13
RozeDwergbanaan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:31:

De apparatuur nu is een combinatie van midrange Etna apparaten, met een Bora en een Quooker.

De keukenkastjes betreffen Häcker concept 30 (€6300) met een composiet werkblad (€4000)

Belangrijkste apparatuur
  • Etna CM250ti combimagnetron €758
  • Etna VE339M vaatwasser € 659
  • Etna KCS6178NOF koel/vriescombi €725
  • Bora Puru inductie €2137
  • Quooker Flex €817 + boiler €597
totaal apparatuur incl wasbak, 2 stopcontacten etc. €6531

Montage €2175

Totaalprijs €17.253
Met keukencheque €11.953

[Afbeelding]
Ruim 17k voor een basic opstelling met basic apparatuur is absoluut reden om lekker verder te kijken.
Realiseer je ook dat de keukenzaak de aannemer nog een beetje provisie moet betalen, een andere keukenzaak hoeft dat niet ;)

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Ik ben inmiddels “verliefd” geworden op een specifiek houtfineer. Bij alle keukenzaken te krijgen. Bij IKEA met fronten elders betalen we 8000. Bij keukenwinkels 18000 voor alleen de kasten. Hoe kan dat ? Houtfineer is echt extreem duur en alleen betaalbaar als je Ikea doet en fronten elders. Waarom is dat, ik snap dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
josefine schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:42:
Ik ben inmiddels “verliefd” geworden op een specifiek houtfineer. Bij alle keukenzaken te krijgen. Bij IKEA met fronten elders betalen we 8000. Bij keukenwinkels 18000 voor alleen de kasten. Hoe kan dat ? Houtfineer is echt extreem duur en alleen betaalbaar als je Ikea doet en fronten elders. Waarom is dat, ik snap dat echt niet.
Ergens anders betaal je vet veel voor alleen hout, maar goed, het zijn wel kant en klaar gemonteerde kasten die veel steviger zijn dan standaard IKEA, behalve als je zelf nog een paar extra schroeven in zet. Dat heb ik wel gedaan bij mijn buffetkast, twee kasten aan elkaar vastgemaakt en paar extra door zijwand + plank.

IKEA plus hun montageservice is ook gelijk een stuk duurder.

Keukenkastenfabriek is IKEA +50-100% en je krijgt daar wel zware kwaliteit, zonder extreme meerprijs. Wie weet kan je daar ook frontje elders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
w00key schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:31:
[...]

Ergens anders betaal je vet veel voor alleen hout, maar goed, het zijn wel kant en klaar gemonteerde kasten die veel steviger zijn dan standaard IKEA, behalve als je zelf nog een paar extra schroeven in zet. Dat heb ik wel gedaan bij mijn buffetkast, twee kasten aan elkaar vastgemaakt en paar extra door zijwand + plank.

IKEA plus hun montageservice is ook gelijk een stuk duurder.

Keukenkastenfabriek is IKEA +50-100% en je krijgt daar wel zware kwaliteit, zonder extreme meerprijs. Wie weet kan je daar ook frontje elders doen.
Ik heb kkfb ook gevraagd. 10.000 euro verschil. Ik begreep vanuit Brugman dat de keukens van IKEA briljant zijn qua prijs kwaliteit, alleen minder keuze,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
josefine schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

Ik heb kkfb ook gevraagd. 10.000 euro verschil. Ik begreep vanuit Brugman dat de keukens van IKEA briljant zijn qua prijs kwaliteit, alleen minder keuze,
Kkfb +€10000 had ik niet verwacht. Wow.

Klopt over IKEA prijs/kwaliteit. Ik heb genoeg van die dingen in elkaar gezet en ze blijven veel langer mooi dan vele white label kasten. Tot je serieus veel betaal per kastje.

Maar goed, dan ben je zelf wel nog 1-2 uur bezig per positie met bouwen, afhankelijk van hoeveel lades en moeilijkheid. De buffetkast van 160x40 met 4 lades, kroonlijsten en plinten op maat, plus extra stevig monteren kost een dag. Dat is ook geld en niet iedereen heeft de juiste gereedschap, met de hand schroeven is no way dat het mooi recht gaat, vs gele 12V brushless (of groen, rood, moderne Li-ion tools zijn echt ongelofelijk goed) en een afkortzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 13:28
leskuh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:45:
[...]

Ziet er mooi uit, welk merk keuken is dit?
Rotpunkt. Kleur Kashmir.

[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 24-08-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
w00key schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:19:
[...]

Kkfb +€10000 had ik niet verwacht. Wow.

Klopt over IKEA prijs/kwaliteit. Ik heb genoeg van die dingen in elkaar gezet en ze blijven veel langer mooi dan vele white label kasten. Tot je serieus veel betaal per kastje.

Maar goed, dan ben je zelf wel nog 1-2 uur bezig per positie met bouwen, afhankelijk van hoeveel lades en moeilijkheid. De buffetkast van 160x40 met 4 lades, kroonlijsten en plinten op maat, plus extra stevig monteren kost een dag. Dat is ook geld en niet iedereen heeft de juiste gereedschap, met de hand schroeven is no way dat het mooi recht gaat, vs gele 12V brushless (of groen, rood, moderne Li-ion tools zijn echt ongelofelijk goed) en een afkortzaag.
Het meest bont was Potman uit Meppel. Vroegen 20k voor de kasten met kunststof werkblad. Toen mijn man zei dat extreem duur te vinden, stelden ze voor om pelgrim apparatuur te doen om het verder betaalbaar te houden. Boer Staphorst vroeg 14k voor de kasten. Zonder werkblad, maar een kunststof werkblad is natuurlijk nooit 6k.
Pagina: 1 ... 476 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1