Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LK11
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23-08 09:50
Iemand ervaring met de Vario Lade Pro van een Siemens vaatwasser t.o.v. een normale besteklade? Is het de meerprijs van 100euro waard?

Aanvullend, mensen met gebruikservaring en het verschil ervaren/gebruiken tussen de Puru en Puxu kookplaat van Bora? Wellicht @N1ckk ?

[ Voor 34% gewijzigd door LK11 op 28-07-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@LK11 Lampjes zijn mooier en het rondje in het midden! ;) Daarnaast is het samenvoegen van zones wel handig (bijv. grilplaat). Verder vind ik de timeropties enzo wel handig, maar misschien heb ik die pas ontdekt vanaf de PUXU :+. Online zie ik gek genoeg dat de PUXU goedkoper is, wat is het prijsverschil bij jouw keukenboer?

Die lade heb ik ook. Weet het verschil niet, maar heel fijn en werkt echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:05
Dj-sannieboy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:52:
Eigenhuis keukens is projectleverancier van het nieuwbouwproject waar wij een woning gekocht hebben, binnenkort hebben wij daar een afspraak om een keuken te laten ontwerpen.

Wij zijn zeker ook nog van plan om naar meerdere keukenzaken te gaan om offertes te kunnen vergelijken.

Op basis van de plattegrond denken wij zelf aan een keuken met schiereiland of eiland (waar de tafel aan komt of aan vast zit), maar ik ben benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn met een beter idee?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Fraai huis! Heb je een uitbouw aan de achterkant? Wat je nog zou kunnen overwegen is de keuken verplaatsen naar de achterkant (woon/leefkeuken?). Omdat de voorkant niet heel groot is, dan lijkt een schiereiland voor de hand liggend gezien de ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MisterX333 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:30:
[...]

Fraai huis! Heb je een uitbouw aan de achterkant? Wat je nog zou kunnen overwegen is de keuken verplaatsen naar de achterkant (woon/leefkeuken?). Omdat de voorkant niet heel groot is, dan lijkt een schiereiland voor de hand liggend gezien de ramen.
Ja, er komt een uitbouw van 2,4m omdat we meer ruimte in de woonkamer willen hebben voor met name de kids. We willen daar een leuke speelhoek creëren voor ze.

We hebben er zeker aan gedacht om de keuken naar de achterkant te verplaatsen, maar dan weten we eigenlijk niet goed wat we met de ruimte aan de voorkant moeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-07-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 22:43
Ik ben momenteel bezig met een keuken voor een te bouwen nieuwbouw woning. De aannemer heeft een samenwerking met een keuken/sanitair bedrijf waardoor ik een keukencheque van 3500 krijg.

De nettoprijs is 20.500,- voor het volgende.

70CM diep blad
Siemens apparatuur
Eiland met stopcontact

Zien jullie nog verbeterpunten en is de prijs realistisch?
Hebben jullie ervaring met het Sensum merk, ik kan er online niet veel over vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8cj5bH17fnwU95igYevOBdTJCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyfSbSik5AwRmmfmcH7pTJY6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JCY8xCqAOd0kioEdr9orO4072Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC6MycQZNkn184v4yYEKcKLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG4eEJOUsH0xXmlChlenYMu7yFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwrZ7CT9f86aBTTIuD926mKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfyRkTYUUKqq3Ejfgcij8og7InY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jd82cMF4R73zlfw5TZzUT5Cd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tT6iVGG5yv7PzEjr27F4WPc4E4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54rTGkkSvuJHsxMvL6uBEzbt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/648h08RB8TlRQ3zoM9nOtA_qqOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6odTcprTjUsNcYJ3KndLTZj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCXubCIw-k3uzmqGcQ2xnC593LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBMawToz9QOyqsMd0OwlkYS6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VadAKxrn6YdxHCPuKPKPbcCJOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNDIxpQLaTDBLOkITbHkc2SR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djVF0ltetn2Dms2Rdmu6LJMmwQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEL6JmPbdNm10XjffKwSeKBi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtrJXA7N93ulEc5j1-RHdNRvSXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jj03ihUBrZCFWZOuGaRZpHQc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Epoup7PsOQIllZn5T-sCGGB8hyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tesdkGtANwhvYxk8KKa2yAD5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

LK11 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:18:
Iemand ervaring met de Vario Lade Pro van een Siemens vaatwasser t.o.v. een normale besteklade? Is het de meerprijs van 100euro waard?

Aanvullend, mensen met gebruikservaring en het verschil ervaren/gebruiken tussen de Puru en Puxu kookplaat van Bora? Wellicht @N1ckk ?
Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen het ervaren. Heb zelf toch maar een bestekbakje genomen en niet de variolade, omdat ik het gemakkelijker vind om het bestek in het bakje te dumpen dan netjes op een rijtje in de lade te leggen. Verder vind ik het gemakkelijker om het bestekbakje boven de besteklade te kunnen zetten om snel in te ruimen. Overigens kan je bij veel modellen uit de hogere klasse ofwel de variolade (pro) ofwel het bestekbakje later aankopen en toevoegen.

Puru vs Puxu, verschil in 'mooiheid' van de lichtkleur van het bedieningspaneel en het afzuigrooster vind ik subjectief, het ene is niet per se beter dan het ander. Volgens mij is de glasplaat van de Puxu nog iets minder doorzichtig dan van de Puru, bij die laatste kan je met felle ledverlichting erop de elementen onder de plaat een beetje zien zitten.

Het echte voordeel van de Puxu zit hem volgens mij in het feit dat de zones iets groter zijn en ook flex. Ik moet zeggen dat ik zelf nog geen 1 keer behoefte aan heb gehad om zones te koppelen, omdat wij geen grillplaten e.d. gebruiken. Voor een ander kan dat natuurlijk anders zijn.

Verder zitten er bij de Puxu geen kookzone aanduidingen op, bij de Puru wel in de vorm van grijze streepjes. Ik stoor me er totaal niet aan, sterker nog, van mij persoonlijk had er eigenlijk nog wel een iets betere aanduiding op de Puru gemogen. Want als de pannen wat groter zijn bedekken die de complete zoneaanduiding en zie ik niet of ze goed gecentreerd staan. Wat ook niet meehelpt is dat de plaatsing van de achterste en voorste zones anders is, dus als je de voorste zones in gebruik hebt kan je de achterste zones niet gebruiken als referentie voor waar de pan moet staan. Een of ander klein streepje meer naar de rand zou dit hebben opgelost, zo zou ik altijd in een oogopslag kunnen zien of de pan zowel in de breedte als diepte richting gecentreerd staat. Nu blijft het soms een beetje gokken. Ook is de Puru iets smaller dan de Puxu, en omdat bij ons ivm beperkte werkbladruimte elke cm telt is dat voor ons een voordeel. Om die reden hebben wij ook een kleinere spoelbak, en ook daar missen wij de grotere spoelbak niet. Uiteraard zal iemand met meer ruimte en/of andere gewoontes dit juist wel missen en voor een zo groot mogelijke kookplaat en spoelbak willen gaan. :)

Kortom, je kan alleen zelf bepalen of de X-Pure jou de meerprijs waard is. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 29-07-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Philtjens schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:08:
zijn er hier mensen op het forum wat ervaring hebben met een samsung oven / dual cook systeem ?
wij twijfelen tussen het model met of zonder kern thermometer.

heb al op youtube proberen te zoeken ivm functies maar niet veel tegen gekomen.

heeft een kernthermometer veel toegevoegde waarde is dit meer een gimmick ?
Wij hebben een Bosch oven met kerntemperatuurmeter en hoewel we ‘m niet vaak gebruiken is het wel verdomd handig voor bijvoorbeeld een rollade of beenham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 14:15
Dj-sannieboy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Wij hebben een Bosch oven met kerntemperatuurmeter en hoewel we ‘m niet vaak gebruiken is het wel verdomd handig voor bijvoorbeeld een rollade of beenham.
Bedankt voor de reactie !
Fijn om te horen wel dat het bevalt, hoe werkt dit dan precies moet je zelf een kerntemperatuur aangeven aan het soort stuk vlees of is dit allemaal voorgeprogrammeerd ?

Als de temperatuur bereikt is begint de oven dan te piepen of krijg je ergens een melding van dan in de app als het een smart oven is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:22
N1ckk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:14:
@LK11 Lampjes zijn mooier en het rondje in het midden! ;) Daarnaast is het samenvoegen van zones wel handig (bijv. grilplaat). Verder vind ik de timeropties enzo wel handig, maar misschien heb ik die pas ontdekt vanaf de PUXU :+. Online zie ik gek genoeg dat de PUXU goedkoper is, wat is het prijsverschil bij jouw keukenboer?

Spring ik even op in:) Is de timeroptie iets dat de kookplaat dan uitgaat of is het dat er dan een alarmpje afgaat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

BaBoK schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Spring ik even op in:) Is de timeroptie iets dat de kookplaat dan uitgaat of is het dat er dan een alarmpje afgaat?
Zie de handleiding. Er zit zowel een kookwekker als timerfunctie op. De kookwekker is gewoon een aflopende tijd met signaal die los staat van de rest van het apparaat. Zoals een simpele eierwekker dus. De timer, die per zone apart is in te stellen, schakelt de zone na de opgegeven tijd uit, en geeft daarbij ook een signaal. Imo ideaal voor het koken van pasta, rijst, aardappelen enzo. Wordt hier vrijwel dagelijks gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 29-07-2024 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01
Ik ben wel blij met een besteklade, je kan er vrij veel kwijt, ook koksmessen*, schillers en zelfs kleine schaaltjes van saus / dips en kleine deksels van potjes die nergens anders veilig staan - ze vliegen graag weg.

En beneden kan ik hierdoor flexibeler inruimen, geen blok dat in de weg staat van pannen / air fryer / bakplaat / ovenschaal / plastic beslag kom. Onderste korf is hier 3D tetris, je kan vaak bovenop een rij borden nog wat grote dingen kwijt.

* alleen voor echt roestvrije messen, niet je mooie Japanse mes erin zetten. Mijn aogami santoku is hand wash only. RVS messen van IKEA, (meeste) Zwilling, Wusthof etc kunnen wel prima in de vaatwasser, ze hebben er echt geen last van, ik slijp ze twee keer per jaar en voor gebruik langs een keramische slijpstaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

w00key schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Ik ben wel blij met een besteklade, je kan er vrij veel kwijt, ook koksmessen*, schillers en zelfs kleine schaaltjes van saus / dips en kleine deksels van potjes die nergens anders veilig staan - ze vliegen graag weg.
Dat is idd handig, hoewel we er ook aardig wat kwijt kunnen op de bovenste rekjes van de bovenste lade. Waar meer ruimte boven zit omdat... er nu (nog) geen variolade boven zit. :P

Punt blijft natuurlijk een beetje, waar je het bij variolade vs bestekbakje op de ene plek wint (onderste lade) verlies je het weer bovenin, en vice versa. Het ligt er ook maar net aan de verhouding borden, kleine bakjes of kopjes, grotere bakjes, bestek etc die je bij een wasbeurt hebt wat gunstiger uit zou komen, imo.

Tetris herken ik wel, alleen bij ons dan door de complete vaatwasser, haha. Wij stapelen altijd zoveel als mogelijk, of het nu op het bestekkorfje, vergieten e.d. rond/op de pannen in de onderkorf, grotere schaaltjes / bakjes op de kopjes in de bovenkorf, en volgestapelde bovenrekjes... Gewoon net zoveel stapelen als de ruimte en vervuiling het toelaat. Dus alles vol en opletten op net genoeg ruimte voor de sproeiarmen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 29-07-2024 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
Philtjens schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Bedankt voor de reactie !
Fijn om te horen wel dat het bevalt, hoe werkt dit dan precies moet je zelf een kerntemperatuur aangeven aan het soort stuk vlees of is dit allemaal voorgeprogrammeerd ?

Als de temperatuur bereikt is begint de oven dan te piepen of krijg je ergens een melding van dan in de app als het een smart oven is ?
Je stelt ipv eindtijd een eindtemperatuur in, die voer je in via de draaiknop. Dan piept ie als perfect gaar is. En als je drukt op de info knop zie je hoe warm het nu is, bijvoorbeeld 52°C.

De mijne zit niet op wifi maar ik verwacht van wel, de HomeConnect (Siemens, Bosch etc) app gaat ook af als de vaatwasser klaar is.

Ondertussen heb ik geüpgraded naar een Combustion predictive thermometer die ook werkt voor niet-oven dingen zoals op de BBQ.

Voordeel tov oven:

1. Temperatuur stijgt niet lineair, het is erg handig dat hij na een tijdje kan voorspellen wat de eindtijd wordt.
2. Werkt ook voor BBQ, slow cooker, sous vide, etc.
3. App is beter, voor mensen met smetvrees rekent hij ook de x log reduction tijd uit zodat je kan stoppen met koken bij 99.9999% van bacteriën dood.
4. 8 meetpunten. Ambient, surface temperature.
5. Voor geeks: grafiekjes!

Nadeel:

1. Combimagnetron/oven heeft een 2.4 Ghz blokkerende rooster, dus bereik is bijna nul zonder die range extending display. Die staat op de handgreep en verlengt zo het bereik naar heel huis.
2. Is weer een ding dat je op moet laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

w00key schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Je stelt ipv eindtijd een eindtemperatuur in, die voer je in via de draaiknop. Dan piept ie als perfect gaar is. En als je drukt op de info knop zie je hoe warm het nu is, bijvoorbeeld 52°C.

De mijne zit niet op wifi maar ik verwacht van wel, de HomeConnect (Siemens, Bosch etc) app gaat ook af als de vaatwasser klaar is.

Ondertussen heb ik geüpgraded naar een Combustion predictive thermometer die ook werkt voor niet-oven dingen zoals op de BBQ.

Voordeel tov oven:

1. Temperatuur stijgt niet lineair, het is erg handig dat hij na een tijdje kan voorspellen wat de eindtijd wordt.
Bij ons wordt ook de geschatte eindtijd weergegeven als we de kerntemperatuurmeter gebruiken, dat is wel handig zodat je ongeveer weet wanneer het gereed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15
In zie dat Bosch die kerntemperatuur functie alleen aanbiedt op de stoomovens. Zit daar een logica achter? Wij dachten juist dat het handiger was om de kerntemperatuur functie te hebben op de conventionele/combi oven. Als je groenten aan het stomen bent in de stoomoven (dat doe je toch op basis van tijd) dan kun je vlees met de kerntemperatuurmeter in de conventionele oven met de kerntemperatuurmeter doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:11
roel-online schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:10:
In zie dat Bosch die kerntemperatuur functie alleen aanbiedt op de stoomovens. Zit daar een logica achter? Wij dachten juist dat het handiger was om de kerntemperatuur functie te hebben op de conventionele/combi oven. Als je groenten aan het stomen bent in de stoomoven (dat doe je toch op basis van tijd) dan kun je vlees met de kerntemperatuurmeter in de conventionele oven met de kerntemperatuurmeter doen?
De HBG978NB1 heeft gewoon een kerntemp.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:16
Dj-sannieboy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:52:
Op basis van de plattegrond denken wij zelf aan een keuken met schiereiland of eiland (waar de tafel aan komt of aan vast zit), maar ik ben benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn met een beter idee?
Wat een leuk huis!
Ik denk wel dat je je iets verkijkt op de ruimte die je rondom tafel en schiereiland nodig hebt. Dat beperkt je in je opstelling, zeker als je schiereiland of tafel wilt uitlijnen met de ramen.
Twee alternatieven voor je geschetst, om je te inspireren. Kijk ook goed met hoeveel mensen je om de tafel wilt zitten, hoe vaak je gasten over de vloer hebt etc. Een tafel vast aan een eiland vind ik zelf erg mooi, maar als er regelmatig familie aanschuift, is het niet zo flexibel. Een ronde/ovale tafel kan in jouw situatie ook uitkomst bieden, dat houdt het wat ruimtelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hK1BAs7VWXSwdB2-12psfl7DSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtDArbz2WwUQhWnGyfAT1c2d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2-YObNzUmWk-BP4_9eLkjcRNGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tXTguHMOIQ1CG0pLsty9ddM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
Cap schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Dat is idd handig, hoewel we er ook aardig wat kwijt kunnen op de bovenste rekjes van de bovenste lade. Waar meer ruimte boven zit omdat... er nu (nog) geen variolade boven zit. :P

Punt blijft natuurlijk een beetje, waar je het bij variolade vs bestekbakje op de ene plek wint (onderste lade) verlies je het weer bovenin, en vice versa. Het ligt er ook maar net aan de verhouding borden, kleine bakjes of kopjes, grotere bakjes, bestek etc die je bij een wasbeurt hebt wat gunstiger uit zou komen, imo.

Tetris herken ik wel, alleen bij ons dan door de complete vaatwasser, haha. Wij stapelen altijd zoveel als mogelijk, of het nu op het bestekkorfje, vergieten e.d. rond/op de pannen in de onderkorf, grotere schaaltjes / bakjes op de kopjes in de bovenkorf, en volgestapelde bovenrekjes... Gewoon net zoveel stapelen als de ruimte en vervuiling het toelaat. Dus alles vol en opletten op net genoeg ruimte voor de sproeiarmen. :P
Met mijn hoogteinstelling kan ik boven nog een hoge AH knakworst potje kwijt, wel beetje schuin, maar inderdaad je verliest wel wat centimeters - de XL hoge vaatwasser wordt dan evenhoog als de normale. Maar die ruil ik graag voor een lade over de volledige oppervlakte, die rekjes rechts boven de kopjes zijn heel veel kleiner en ze kunnen bij meeste van mijn glazen niet uitgeklapt worden, die zijn te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Dj-sannieboy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Bij ons wordt ook de geschatte eindtijd weergegeven als we de kerntemperatuurmeter gebruiken, dat is wel handig zodat je ongeveer weet wanneer het gereed zal zijn.
Ah dat is handig, de mijne heeft dat nog niet, alleen een soort progress bar dacht ik. Of ik heb niet goed gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 09:44
Cap schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:13:
[...]

Toelichting? Wat voor beloften en waarom niet nagekomen? Daar hebben de lezers wat aan. Ben benieuwd. :Y
Heb even gewacht om ze nog een kans te geven terug te komen bij ons :).
Maar waar het op neer komt: we zijn bij ze uitgekomen in een vergelijkende zoektocht naar een goede prijs voor ons ontwerp, dat wilden zij graag doen voor een mooie prijs.
Uiteraard wel tekenen op een bepaalde dag. Ondanks dat ik aangaf geen fan te zijn van dat soort trucjes kwam het moment niet slecht dus hebben we op die dag ook daadwerkelijk gebeld. Doordat zij toen geen tijd hadden uiteindelijk een aantal dagen later met ze gezeten en het ontwerp definitief gemaakt. Toen puntje bij teken de offerte paaltje kwam echter toch de duurdere prijs, want niet de afgesproken dag.
Vervolgens ontstond een discussie waarbij mij indirect verteld werd dat ik aan het jokken/liegen was en was de lol er wel een beetje vanaf. Wij waren eigenlijk verbijsterd dat het zo liep, want we stonden echt op het punt te tekenen.
Bovendien, als je een prijs op dag A kan rekenen, kan dat op dag A+3 dagen ook prima natuurlijk.
Ik ben nu van alles tegengekomen in mijn zoektocht naar een keuken, maar op die manier niet netjes behandeld worden alleen bij Eigenhuis helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 02:17
Ja, heel fijn vergeleken met een besteklade. Inruimen en uitruimen vind ik makkelijk en de onderste lade kun je beter gebruiken (aangezien er geen besteklade in de weg zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Is het gebruikelijk dat er bij een offerte inclusief montage expliciet wordt genoemd dat het aansluiten van de keuken om de leidingen niet wordt gedaan, en daar dus een loodgieter voor nodig is? Dit obv een offerte bij Ekelhoff.

Het betreft een nieuwbouwhuis waarbij de leidingen worden geplaatst zoals aangegeven op de technische tekening van Ekelhoff zelf. Is het dan nog lastig om eea aan te sluiten (vaatwasser, wasbak, Quooker) en is dus een loodgieter noodzakelijk (richtprijs?)? Of is dit peanuts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LK11
N1ckk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:14:

Dankje voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp dan heeft de puru geen timerfunctie en de puxu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

LK11 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:17:
[...]

Dankje voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp dan heeft de puru geen timerfunctie en de puxu wel?
De Puru heeft ook een timer functie, wij hebben hem en gebruiken het dus vrijwel dagelijks zoals hierboven vermeld. Download anders even de handleidingen en vergelijk, dan zie je het snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 16:12
Cap schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen het ervaren. Heb zelf toch maar een bestekbakje genomen en niet de variolade, omdat ik het gemakkelijker vind om het bestek in het bakje te dumpen dan netjes op een rijtje in de lade te leggen. Verder vind ik het gemakkelijker om het bestekbakje boven de besteklade te kunnen zetten om snel in te ruimen. Overigens kan je bij veel modellen uit de hogere klasse ofwel de variolade (pro) ofwel het bestekbakje later aankopen en toevoegen.
Hier de Bosch variant van de lade maar het word gewoon niet goed schoon. Ook blijft er enorm veel zooi in de rails zitten, hier loopt inmiddels contact over met Bosch want lijkt mij niet de bedoeling. Bij onze vorige vaatwassers (beide Miele) altijd brand schoon dus we zijn een beetje teleurgesteld.

TLDR: wij hebben de bestekbak weer in gebruik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
Perzikvrucht schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:54:
Is het gebruikelijk dat er bij een offerte inclusief montage expliciet wordt genoemd dat het aansluiten van de keuken om de leidingen niet wordt gedaan, en daar dus een loodgieter voor nodig is? Dit obv een offerte bij Ekelhoff.

Het betreft een nieuwbouwhuis waarbij de leidingen worden geplaatst zoals aangegeven op de technische tekening van Ekelhoff zelf. Is het dan nog lastig om eea aan te sluiten (vaatwasser, wasbak, Quooker) en is dus een loodgieter noodzakelijk (richtprijs?)? Of is dit peanuts?
Hier ook zo, keukenbouwer deed geen leidingwerk e.t.c.
Is geen probleem, vaak komt er gewoon een leiding uit de mantelbuis en daar kun je vrij gemakkelijk wat aan persen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toke_gt schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Wat een leuk huis!
Ik denk wel dat je je iets verkijkt op de ruimte die je rondom tafel en schiereiland nodig hebt. Dat beperkt in je in opstelling, zeker als je schiereiland of tafel wilt uitlijnen met de ramen.
Twee alternatieven voor je geschetst, om je te inspireren. Kijk ook goed met hoeveel mensen je om de tafel wilt zitten, hoe vaak je gasten over de vloer hebt etc. Een tafel vast aan een eiland vind ik zelf erg mooi, maar als er regelmatig familie aanschuift, is het niet zo flexibel. Een ronde/ovale tafel kan in jouw situatie ook uitkomst bieden, dat houdt het wat ruimtelijker.

[Afbeelding][Afbeelding]
Enorm bedankt, hier hadden wij niet aan gedacht! Ik ga hier eens mee aan de slag in wat online keukenplanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15
Afgelopen weekend een eerste rondje gemaakt langs de keukenzaken.

i-kook was een tegenvaller: erg kleine showroom, niet erg meedenkend en weinig keuze in kleuren. Het meest luxe dat ze konden aanbieden van Hacker Concept 130. Systemat deden ze niet. I-kook valt af.

Keukenmaxx zat ernaast dus even 'op de bonnefooi' naar binnen gelopen. Wel fijn om even de verschillende merken te zien. Systemat ziet er mooi uit en voelt goed. Pronorm is ook fraai om te zien maar de lades voelen wat wiebelig en de greeplijsten klinken alsof ze van dun blik zijn gemaakt. Geen tekening gemaakt verder.

Bij Keukenloods Rotterdam kwamen we wat verder, ondanks de wat beperkte showroom. We hebben daar ook besproken dat we graag een 'doorloopkast' willen aka 'een geheime deur' aka 'valse kast'. De kastenwand kan dan geheel doorlopen in plaats van onderbroken te worden door een deur. Daarmee viel Systemat meteen af volgens de verkoper: zoiets kan niet met Systemat. Jammer want Systemat spreekt me wel aan: het voelt goed en ik lees er in dit topic goede dingen over.
Vervolgens kwamen we op Pronorm waar schijnbaar meer maatwerk mogelijk is. Als je kiest voor de Y-line heb je geen last van blikkerige greeplijsten dus dat is fijn.
Uiteindelijk werd ons een Beda geadviseerd vanwege de kleur. Daar kwamen we mooi eiken fineer tegen en de juiste groene kleur. Maar na wat research twijfel ik of het wel en Beda moet worden; dat is toch wat meer een budget merk lijkt het en ik lees niet veel positieve verhalen.

Hoe nu verder?
- Kan een doorloop / geheime deur echt niet met Systemat? De kleurstelling moet ook wel te doen zijn aangezien je alles in een NCS of RAL kleur kunt laten spuiten. Of kies ik net zo goed voor Pronorm of Beda?
- Is een doorloop of geheime deur sowieso wel iets dat je een keukenzaak moet laten doen? Het gaat een stapje verder dan alleen een keuken neerzetten maar moet echt meer integreren met het interieur. Kan ik beter naar een interieurbouwer gaan? En welke dan?
Mir1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:59:
Het complete plaatje is nu als volgt:

Keuken met kookeiland
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijkeuken:

[Afbeelding]

Waskeuken:

[Afbeelding]

Totaalprijs 42.000 incl montage (en als ik vandaag beslis 40.000) exclusief blad en achterwand nis (4500,00)

Apparatuur:
Bora X Bo
Bora multilade
Bora PUXU
Liebherr koelkast 178 IRBDI5150
Quooker combi+
Miele vaatwasser G5162

Bijkeuken:
Liebherr diepvries 178 SIFNF5128
Siemens combi oven CM724G1B1
Afzuiging Siemens Li63LA526
Mir1970 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:16:
Geslaagd! Voor zowel keuken, bijkeuken en wasruimte :)

Nog een paar maanden wachten en zodra alles geplaatst is zal ik foto's plaatsen.
Benieuwd naar jullie meningen.

Keuken:

Häcker concept 130
Bora X Bo
Bora Multifunctionele lade
Bora PUXA
Miele G7260SCVIED Vaatwasser
Liebherr IRBDI5150 Koelkast 178cm
Quooker Combi+
Quooker Cube

Blad: Graniet

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijkeuken:

Häcker Concept 130

Apparatuur:

Siemens vlakschermafzuigkap iQ100
Siemens oven met magnetronfunctie iQ700
Liebherr diepvries SIFNF5128 178cm

[Afbeelding]

Wasruimte.
Ook Häcker concept 130

[Afbeelding]
@Mir1970, jij hebt de 'valse kast' ook als optie gehad. Met welk merk keuken was dat? En waarom heb je er uiteindelijk toch vanaf gezien?

[ Voor 48% gewijzigd door roel-online op 30-07-2024 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mauritio schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Hier de Bosch variant van de lade maar het word gewoon niet goed schoon. Ook blijft er enorm veel zooi in de rails zitten, hier loopt inmiddels contact over met Bosch want lijkt mij niet de bedoeling. Bij onze vorige vaatwassers (beide Miele) altijd brand schoon dus we zijn een beetje teleurgesteld.

TLDR: wij hebben de bestekbak weer in gebruik!
Interessant, ben benieuwd wat Bosch hierop te zeggen heeft. Gaat het nu wel goed in de Bosch vaatwasser met de klassieke bestekbak in de onderste korf? Is jullie bestek trouwens heel er vies ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:25
roel-online schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:00:
Afgelopen weekend een eerste rondje gemaakt langs de keukenzaken.

i-kook was een tegenvaller: erg kleine showroom, niet erg meedenkend en weinig keuze in kleuren. Het meest luxe dat ze konden aanbieden van Hacker Concept 130. Systemat deden ze niet. I-kook valt af.

Keukenmaxx zat ernaast dus even 'op de bonnefooi' naar binnen gelopen. Wel fijn om even de verschillende merken te zien. Systemat ziet er mooi uit en voelt goed. Pronorm is ook fraai om te zien maar de lades voelen wat wiebelig en de greeplijsten klinken alsof ze van dun blik zijn gemaakt. Geen tekening gemaakt verder.

Bij Keukenloods Rotterdam kwamen we wat verder, ondanks de wat beperkte showroom. We hebben daar ook besproken dat we graag een 'doorloopkast' willen aka 'een geheime deur' aka 'valse kast'. De kastenwand kan dan geheel doorlopen in plaats van onderbroken te worden door een deur. Daarmee viel Systemat meteen af volgens de verkoper: zoiets kan niet met Systemat. Jammer want Systemat spreekt me wel aan: het voelt goed en ik lees er in dit topic goede dingen over.
Vervolgens kwamen we op Pronorm waar schijnbaar meer maatwerk mogelijk is. Als je kiest voor de Y-line heb je geen last van blikkerige greeplijsten dus dat is fijn.
Uiteindelijk werd ons een Beda geadviseerd vanwege de kleur. Daar kwamen we mooi eiken fineer tegen en de juiste groene kleur. Maar na wat research twijfel ik of het wel en Beda moet worden; dat is toch wat meer een budget merk lijkt het en ik lees niet veel positieve verhalen.

Hoe nu verder?
- Kan een doorloop / geheime deur echt niet met Systemat? De kleurstelling moet ook wel te doen zijn aangezien je alles in een NCS of RAL kleur kunt laten spuiten. Of kies ik net zo goed voor Pronorm of Beda?
- Is een doorloop of geheime deur sowieso wel iets dat je een keukenzaak moet laten doen? Het gaat een stapje verder dan alleen een keuken neerzetten maar moet echt meer integreren met het interieur. Kan ik beter naar een interieurbouwer gaan? En welke dan?

[...]

[...]

@Mir1970, jij hebt de 'valse kast' ook als optie gehad. Met welk merk keuken was dat? En waarom heb je er uiteindelijk toch vanaf gezien?
Waar een valse deur/deur zeker kan is bij Nolte, loop anders eens bij Nolte rotterdam (interset) of keukenwarenhuis Dordrecht langs.

YouTube: Die NEUHEITEN von NOLTE KÜCHEN für 2023 | Robert zeigt euch die Tren...

Zo rond 6:00 komt de doorgang naar een andere kamer voor, als onderdeel van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Cap schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Interessant, ben benieuwd wat Bosch hierop te zeggen heeft. Gaat het nu wel goed in de Bosch vaatwasser met de klassieke bestekbak in de onderste korf? Is jullie bestek trouwens heel er vies ofzo?
Nee, gewoon normaal huishoudelijk gebruik zou ik zeggen. Geen absurd vieze dingen.
In het mandje word alles brandschoon (ook de rest van de vaat), alleen in het rek niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Mauritio schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:42:
[...]

Nee, gewoon normaal huishoudelijk gebruik zou ik zeggen. Geen absurd vieze dingen.
In het mandje word alles brandschoon (ook de rest van de vaat), alleen in het rek niet goed.
De besteklade krijgt water door de bovenste korf, als die helemaal dicht gestapeld is werkt dat niet goed. Je moet ook ietsje voorzichtig zijn met vervuiling, opgedroogd mayo op een lepel wordt niet altijd in 1x perfect schoon in elke programma - wel in de wat langere / intensieve, niet in snel 45.

Maar misschien is er meer mis hoor, ik herken het totaal niet en alle BSH apparaten zijn zo goed als hetzelfde gebouwd. Als bovenste sproeiarm niet genoeg druk krijgt of verstopt is kan ik me voorstellen dat bestek niet goed schoon wordt.

Heb je een foto van de "zooi" dat blijft hangen boven en in de rails?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eelco74
w00key schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:19:
[...]

De besteklade krijgt water door de bovenste korf, als die helemaal dicht gestapeld is werkt dat niet goed. Je moet ook ietsje voorzichtig zijn met vervuiling, opgedroogd mayo op een lepel wordt niet altijd in 1x perfect schoon in elke programma - wel in de wat langere / intensieve, niet in snel 45.

Maar misschien is er meer mis hoor, ik herken het totaal niet en alle BSH apparaten zijn zo goed als hetzelfde gebouwd. Als bovenste sproeiarm niet genoeg druk krijgt of verstopt is kan ik me voorstellen dat bestek niet goed schoon wordt.

Miele had natuurlijk tot 2007 patent op de besteklade, maar dat is sinds een aantal jaren verlopen. Dus zie je het steeds meer bij andere fabrikanten.
Maar Miele heeft een extra sproeiarm boven de besteklade zitten, waardoor het wassen niet alleen afhankelijk is van de sproeiarm onder de bovenste korf. Er zitten dus 3 sproeiarmen in en dat zorgt wel voor schoon bestek.

Het lijkt er op dat BSH dus geen extra sproeiarm monteert indien er een bestekla in de vraatwasser zit :?

Ik heb familie die een dergelijke Bosch machine bezit, die laten vaak hele etensresten en klodders aan hun vaat en bestek zitten. Desondanks hoor ik ze weinig klagen moet ik zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:22
Herkennen mensen zich hierin het feit dat er tussen de Puru en Puxu een aanzienlijk prijsverschil zit van 900euro netto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
eelco74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Miele had natuurlijk tot 2007 patent op de besteklade, maar dat is sinds een aantal jaren verlopen. Dus zie je het steeds meer bij andere fabrikanten.
Maar Miele heeft een extra sproeiarm boven de besteklade zitten, waardoor het wassen niet alleen afhankelijk is van de sproeiarm onder de bovenste korf. Er zitten dus 3 sproeiarmen in en dat zorgt wel voor schoon bestek.

Het lijkt er op dat BSH dus geen extra sproeiarm monteert indien er een bestekla in de vraatwasser zit :?

Ik heb familie die een dergelijke Bosch machine bezit, die laten vaak hele etensresten en klodders aan hun vaat en bestek zitten. Desondanks hoor ik ze weinig klagen moet ik zeggen....
De 3e sproeiarm is inderdaad uniek bij Miele, maar ik heb geen klachten over mijn besteklade zonder. Het werkt goed genoeg, het komt maar zelden voor dat iets vies uit komt.

Klodders zijn easy, dat droogt minder snel uit, zelfde met verse vaat van vandaag/avond. Een dag oude restje mayo is vervelender, dat kan je beste even voorweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vxd7Mh4IDg29Ot9ad8BfGz4WA5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRxUqVgTKP61TizBAI4Nad5F.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zit de vaatwasser nooit helemaal ramvol, we zijn maar met 2tjes. En hij draait vrij vaak omdat ik probeer salderen te minimaliseren (oefenen voor de toekomst). Home Connect + Enphase hopelijk ook snel naar Nederland.

Let op; deze vervuiling is al na 2x wassen. Daarvoor 2x schoonmaak programma gedraaid en met de hand alles gepoetst. Verschillende vaatwastabletten geprobeerd maar het blijft zo. Dus BSH gaat er nu verder naar kijken.

We draaien eigenlijk nooit korte programma's, altijd of eco of een heet programma. In het bovenste rek word alles mooi schoon dus gebrek aan druk of verstopping lijkt mij niet waarschijnlijk. Het blijft natuurlijk n=1 verhaal maar vrijwel iedereen die ik ken met een lade is terug naar de korf omdat het gewoon echt niet zo goed werkt als het Miele systeem. Verder is het echt een top vaatwasser, Zeolith werkt als een tierelier en alles word brandschoon :)
[...]

Ah dat is dus het technische verschil! Weer wat geleerd! Prijs van de Miele is natuurlijk ook wel vaak anders dan de BSH's. Een eventueel volgende word denk ik toch een Miele of V-Zug (rest van de apparatuur is Miele/Liebherr/V-Zug)

[ Voor 43% gewijzigd door Mauritio op 30-07-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LK11
We zijn bezig met het uitzoeken van een Siemens oven en hebben nog 2 opties over; de HB976GKB1 4D hetelucht oven en de HB974GLB1 3D hetelucht oven met kerntemperatuurmeter. Iemand hier advies in? Merk je het verschil tussen 4D en 3D?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Mauritio schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:25:
[...]

[Afbeelding]

Hier zit de vaatwasser nooit helemaal ramvol, we zijn maar met 2tjes. En hij draait vrij vaak omdat ik probeer salderen te minimaliseren (oefenen voor de toekomst). Home Connect + Enphase hopelijk ook snel naar Nederland.

Let op; deze vervuiling is al na 2x wassen. Daarvoor 2x schoonmaak programma gedraaid en met de hand alles gepoetst. Verschillende vaatwastabletten geprobeerd maar het blijft zo. Dus BSH gaat er nu verder naar kijken.

We draaien eigenlijk nooit korte programma's, altijd of eco of een heet programma. In het bovenste rek word alles mooi schoon dus gebrek aan druk of verstopping lijkt mij niet waarschijnlijk. Het blijft natuurlijk n=1 verhaal maar vrijwel iedereen die ik ken met een lade is terug naar de korf omdat het gewoon echt niet zo goed werkt als het Miele systeem. Verder is het echt een top vaatwasser, Zeolith werkt als een tierelier en alles word brandschoon :)
[...]

Ah dat is dus het technische verschil! Weer wat geleerd! Prijs van de Miele is natuurlijk ook wel vaak anders dan de BSH's. Een eventueel volgende word denk ik toch een Miele of V-Zug (rest van de apparatuur is Miele/Liebherr/V-Zug)
Wij hebben ook een 2 persoons huishouden, dus onze vaatwasser draait wat minder vaak dan bij de meesten hier, Maar als ik je foto zo zie zou ik daar ook heel ongelukkig van worden,
Wij hebben, in afwachting van ons nieuwbouwhuis, in de huidige keuken een gebruikte Miele geplaatst uit de 4000 serie. Ook op auto of eco komt de vaat er keurig netjes uit ondanks dat het een instapper is. Ook zonder zeolith is de vaat na het openzetten van de deur zo droog.

Ik ben het er mee eens dat miele wat meer kost dat bosch/siemens, maar een instapper als de G 5150 SCVi Active is ook niet extreem duur. En we proberen toch de e-waiste een beetje te beperken door wat meer voor duurzaam te gaan 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Wij hebben een kleine beschadiging in de keuken opgelopen waarvan ik nog even in dubio ben of ik hier een ding van wil maken bij de leverancier, of dat deze in de categorie eigen lompheid valt. Ben wel benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Van ons kookeiland welke in januari geplaatst is, is al 3x de kopse plint los geraakt. Vermoedelijk na het stofzuigen. Voor een keuken van 30k+ vind ik dat een vreemde zaak. Daar begint het m.i. al.
Nu was het afgelopen weekend weer raak en heb ik de plint er zelf terug op gezet. Echter is hierbij de gehele plintlijst langs de lange zijde ook verschoven.

Vervolgens doet mijn vriendin de vaatwasser dicht en kennelijk zat de uitsparring van de plint niet meer op de goede plek waardoor het paneel van de vaatwasser tegen de plint aankwam. Dit heeft geresulteerd in een hapje uit het voorpaneel van de vaatwasser. Hier zit nu dus een zichtbare hap uit.

Ik weet nog niet helemaal met welke houding ik hiermee naar de keukenleverancier wil gaan.
Moet ik nederig opstellen en het gooien op eigen schuld maar hopelijk zijn jullie coulant.
Of met gestrekt been erin dat de plint gewoon kut bevestigd is e ndat geleidt heeft tot de schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
eelco74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:06:
[...]

Ik ben het er mee eens dat miele wat meer kost dat bosch/siemens, maar een instapper als de G 5150 SCVi Active is ook niet extreem duur. En we proberen toch de e-waiste een beetje te beperken door wat meer voor duurzaam te gaan 😀
Nou vind ik >1000 EUR voor een instapper al vrij fors t.o.v. <600 euro voor een BSH instapmodel.

Het enige waar we dus op "bespaard" hebben bij onze nieuwe keuken is de vaatwasser (ook een model van 900 euro). Achteraf had ik liever nog wat meer betaald en voor de Miele gegaan, maar zo houd je ook nog wat te wensen (Lees de G7985 XXL).

De Miele van mijn ouders heeft dat auto-open, helemaal ideaal vor het drogen (als je niet thuis bent) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45
[...]

Volgens mij heeft mijn Siemens wel een extra sproeier boven de bestekla, maar dat is niet zo'n full-sized wiekending, maar een klein sproeiertje met een soort ventilator. Werkt prima en m'n vaat is eigenlijk altijd prima schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Flix20 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:21:
Moet ik nederig opstellen en het gooien op eigen schuld maar hopelijk zijn jullie coulant.
Of met gestrekt been erin dat de plint gewoon kut bevestigd is e ndat geleidt heeft tot de schade.
Combinatie van beide? Situatie uitleggen zonder verwijten/gestrekt been, maar wel aangeven dat je het gevoel hebt dat een en ander niet goed bevestigd zat en tot vervolgschade heeft geleid.

Vraag zal mogelijk zijn waarom je niet al eerder contact hebt opgenomen over de losse plint. Overigens had ik dat hier in mijn vorige keuken ook; was goed bevestigd maar slap systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
TheJVH schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:36:
[...]

Volgens mij heeft mijn Siemens wel een extra sproeier boven de bestekla, maar dat is niet zo'n full-sized wiekending, maar een klein sproeiertje met een soort ventilator. Werkt prima en m'n vaat is eigenlijk altijd prima schoon.
En dat maakt dan kennelijk precies het verschil, een sproeiarm kan dus beter in de hoeken komen en daarmee over een groot oppervlak krachtiger wassen.

Ik zal als ik de volgende keer bij de familie ben eens op de bestekla letten, eens kijken of dat vergelijkbaar is met wat @Mauritio ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelie33
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-11-2024
Volgens mij is de PURU met afzuiging naar buiten en de PUXU met recirculatie.
Ik heb zelf de PUXU omdat ik niet naar buiten kan afzuigen. Heb een DKG parijs keuken in espresso eiken met siemens studioline apparatuur gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Kijk, nuttige info. Dat wordt dan geen besteklade hier, want maximaal stapelen van de bovenste korf, die laag staat zodat je nog wat schalen e.d. over de kopjes kwijt kan :*), en, op af en toe een incidenteel bakje met aangekoekte muesliresten bovenop na, alles lekker schoon op het zuinigste Eco 50 programma.

Die "intensieve zone" van de bovenste korf hebben we ook altijd uit staan, weet niet of dit wat uitmaakt. Door het schuifje daarvan te openen laat je daar meer water toe, wat wellicht de druk en dus prestaties vermindert op de rest van de sproeiarm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
[...]

[Afbeelding]

Oh dat stalen rail blijft inderdaad niet schoon, maar ook die van de korf eronder zit er crap in. De sproeiarm komt er gewoon niet bij.

Maar na 2x wassen hoort dat niet en het plastic stuk is veel schoner hier. Dus er is toch wel wat mis. Hopelijk kan BSH het vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
Cap schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Kijk, nuttige info. Dat wordt dan geen besteklade hier, want maximaal stapelen van de bovenste korf, die laag staat zodat je nog wat schalen e.d. over de kopjes kwijt kan :*), en, op af en toe een incidenteel bakje met aangekoekte muesliresten bovenop na, alles lekker schoon op het zuinigste Eco 50 programma.

Die "intensieve zone" van de bovenste korf hebben we ook altijd uit staan, weet niet of dit wat uitmaakt. Door het schuifje daarvan te openen laat je daar meer water toe, wat wellicht de druk en dus prestaties vermindert op de rest van de sproeiarm?
Naja je vervangt tetris boven door een extra laag, ik kan met de lade meer kwijt dan zonder. Maar goed, het is echt geen must have, zonder is ook prima.

Het ziet er zo nu uit maar, als ik klaar ben staat beide lagen helemaal vol. Je moet er alleen geen grote pandeksel met diameter 28 boven dumpen, daar gaat te weinig water doorheen. Kommetje, glazen en kopjes hebben genoeg tussenruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIgplOyPRAs6OB7_q_xzD0SCBUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6elZ27iSq3XjjNQ8Y6IM34Xq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

Oelie33 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:39:
Volgens mij is de PURU met afzuiging naar buiten en de PUXU met recirculatie.
Ik heb zelf de PUXU omdat ik niet naar buiten kan afzuigen. Heb een DKG parijs keuken in espresso eiken met siemens studioline apparatuur gekocht.
Van de PURE heb je een PURA (met afvoer) en PURU (recirculatie). De X PURE is een iets groter model en beschikbaar als PUXA en PUXU.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
Hi guys, klopt het dat je een kookplaat met recirculatie nooit moet opstellen op een buitenmuur? Betreft een vrijstaand huis en we willen het werkblad met kookplaat tegen de muur, maar de keukenboer geeft aan dat we dan beter een kookplaat met afzuigkap kunnen nemen.

Dit is omdat de recirculatie onder het werkblad plaats vind, en omdat het tegen een koude buitenmuur aanzit dat we hier na een paar jaar schimmel en andere problemen gaan krijgen.

Iemand hier ervaringen mee? Wilden eigenlijk gewoon voor een geintegreerde bora kookplaat gaan maar twijfelen nu een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoembanator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-07 10:49
Hoi iedereen,

Ook wij hebben een nieuwe keuken aangeschaft. Nu zitten wij nog even in onze maag met het voorbereiden van de keukenruimte - dit moeten we zelf doen of als meerwerk via de aannemer die de keuken komt plaatsen.

Het verwijderen van de keuken (L-vorm) is geen probleem, tegels eraf ook niet. Maar dan.

De indeling blijft vrijwel gelijk, alleen de oven en magnetron schuiven iets op. We hebben nu een elektrische boiler op het keukenkastje en die wordt vervangen door een qooker.

1) De meerwerkofferte rekent 1300 euro voor leidingwerk - is dat voor een bijna gelijke indeling niet bizar hoog? Vooral omdat het aanvoelt als een standaard prijs - hij heeft de situatie niet eens bekeken en spreekt in de offerte ook over alle leidingen inclusief gas.

2) Wij hebben nu een inductieplaat die aangesloten zit op een krachtgroep. Volgens de offerte moet de 3 fase krachtgroep verwijderd worden en vervangen worden door een 2x230v/16amp groep a 900 euro omdat de nieuwe Bosch inductieplaat lichter is. Dat voelt als een downgrade. Kan die plaat niet op die krachtgroep aangesloten worden? En is het dan niet logischer om eerder nog een andere inductieplaat uit te zoeken die wel zwaarder is?

3) Er zitten nu 2 stopcontacten boven het aanrechtblad. Die blijven maar moeten iets opgeschoven worden. Daarnaast moet er nog een derde stopcontact bijkomen die nu nog niet bestaat. Ook daarvoor vraag ik me af of de gevraagde 900 euro hiervoor een normale prijs?

Met stucwerk achter de L-keuken inbegrepen zou het meerwerk al met al bijna 6000 zijn voor een soortgelijke indeling. Klopt mijn gevoel dat ik beter verder kan zoeken of is dit tegenwoordig ook wat het zou moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Zoembanator je hebt nu een 3 fase aansluiting, dan kun je geen kookgroep aansluiten (zie kookplaat topic). Hij heeft er duidelijk geen verstand van.
Die aannemer heeft een monopolie qua planning en uitvoering. Klinkt als maximaal een dag werk als ik het als amateur DHZ-er dit zou moeten doen (ook zonder te kijken).
Een installateur vragen om een offerte op basis van de tekeningen van de keuken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

w00key schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:02:
[...]

Naja je vervangt tetris boven door een extra laag, ik kan met de lade meer kwijt dan zonder. Maar goed, het is echt geen must have, zonder is ook prima.

Het ziet er zo nu uit maar, als ik klaar ben staat beide lagen helemaal vol. Je moet er alleen geen grote pandeksel met diameter 28 boven dumpen, daar gaat te weinig water doorheen. Kommetje, glazen en kopjes hebben genoeg tussenruimte.

[Afbeelding]
Ik zie aan jouw foto al dat stapelen niet zal gaan zoals wij nu doen. Bovenste korf staat op de laagste stand, bekers erin, dan bakjes, soms zelfs schalen etc er bovenop stapelen. De twee zijrekjes ook vol met schaaltjes, spatels, kaasschaaf etc. Zoals wij stapelen gaat met een variolade niet lukken. De lade zelf neemt verder ook wat volume in. Uiteraard zijn er scenario's denkbaar waarbij de lade gunstiger is, of gewoon gemakkelijker, maar dat hangt dus ook maar net van de spullen af die je kwijt wilt. Elke optie heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Alcides schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:03:
Hi guys, klopt het dat je een kookplaat met recirculatie nooit moet opstellen op een buitenmuur? Betreft een vrijstaand huis en we willen het werkblad met kookplaat tegen de muur, maar de keukenboer geeft aan dat we dan beter een kookplaat met afzuigkap kunnen nemen.

Dit is omdat de recirculatie onder het werkblad plaats vind, en omdat het tegen een koude buitenmuur aanzit dat we hier na een paar jaar schimmel en andere problemen gaan krijgen.

Iemand hier ervaringen mee? Wilden eigenlijk gewoon voor een geintegreerde bora kookplaat gaan maar twijfelen nu een beetje.
Uitgaande dat je een spouwmuur hebt, klinkt dit een beetje vreemd. Een ander punt van recirculatie is echter wel de zorg van extra vocht in huis. Je moet recirculatie goed en optijd (vaak) onderhouden maar vocht blijft voor een deel in je kamer. Een afzuigkap is over het algemeen nog steeds effectiever als het gaat om vocht. Als je een moderne MV hebt is vocht al een minder probleem.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
hamsteg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:42:
[...]
Uitgaande dat je een spouwmuur hebt, klinkt dit een beetje vreemd. Een ander punt van recirculatie is echter wel de zorg van extra vocht in huis. Je moet recirculatie goed en optijd (vaak) onderhouden maar vocht blijft voor een deel in je kamer. Een afzuigkap is over het algemeen nog steeds effectiever als het gaat om vocht. Als je een moderne MV hebt is vocht al een minder probleem.
De vraag is me ook niet helemaal duidelijk, maar dat komt wellicht ook omdat de vraagsteller en de keukenleverancier elkaar ook al niet begrijpen. En ik soms ook hele rare oplossingen zie van keukenboeren.

Een kookplaat met afzuiging die de lucht onder de kastjes blaast zoals je omschrijft (ik zie dat veel en begrijp er niks van) in dat geval zou je door een wat koelere buitenmuur inderdaad condens en daarna schimmel kunnen krijgen. Even afgezien van alle zooi en vocht die je in je kastjes blaast.

Maar je kunt ook je kookplaat met afzuiging aansluiten op een vlakafvoer en deze dan via de plint naar buiten voeren. Dan blaast dab weliswaar over de vloer de keuken is, maar dat is minder erg dan in je kastjes. Dit is wel meer werk en soms ook net even te ingewikkeld voor de snelle keukenboer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtYf5RoZB6sXeDwsfQS_Pn0btLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uDV7qzokV731synkFgMVsS1B.png?f=fotoalbum_large

Het beste blijft natuurlijk gewoon afvoer naar buiten, geen kookluchten, fijnstof en en vocht in je huis. En aangezien je toch tegen de buitenmuur zit, is een gat zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
Na een aantal keukenzaken bezocht te hebben beginnen de details van ons keukenontwerp duidelijk te worden.

Hierbij de ideeen van verschillende keukenzaken gecombineerd tot 1 ontwerp in de ikea planner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mb8mpg_9tYZQyiTPj0WFYsIUAEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vvav8eJgg8mTa3ur8K6u2lWL.png?f=fotoalbum_large

De frontjes aan de buitenwand in hout-dessin (waarschijnlijk van een alternatieve leverancier zoals koak, k14 of Ostoya).
De frontjes bij het eiland matte lak in beige of lichtgroen (wellicht simpelweg havstorp beige, anders alternatief).
Blad een licht gekleurde composiet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GtkRLEsnc4yvJrWDV6aMRYVCZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dF88k61ZrjJIjmjWoInjSQEQ.png?f=fotoalbum_large

Kast 1: koelkast
Kast 2: oven & magnetron
Kast 3: vaatwasser op hoogte (https://www.instructables.com/Elevated-Dishwasher/)
Kast 4, 5, 6 lades.
Er is rechts 20 cm ruimte aan de zijkant overgelaten omdat de keuken hierdoor minder massief oogt en de gordijnen kunnen worden weggeschoven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQsRoWZeIZ32fjl98PvjrTCnvuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLrVKSbDKw2SNo6pmgCbHgXj.png?f=fotoalbum_large

Aan de overkant, een 120cm diep eiland met 40cm overstek voor een ontbijtbar.
Kast 7, 8, 9, 10 lades.
kast 11, 12 deurtjes met lades daarachter. Gekozen om hier het front niet op te delen omdat het anders wel een heel lange lijn wordt. Als ikea kasten van 1 meter had, zouden we hier ook 1m, 1m, 4x60cm kunnen doen zodat het nog wat minder een pijpenla wordt. Dit kan eventueel wel buiten ikea om gekocht worden, een kast van een meter kost ongeveer 1000 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rKimY5sU-Ynf0UMS02faoFn4c8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k7Njin0rDUQV4W2uwFP9xQNN.png?f=fotoalbum_large

Het overstek bij het eiland is nu 40 centimeter, dus daar zal vermoedelijk nog een soort ondersteuning onder moeten komen (ikea geeft max 25cm overstek aan, dus er zal een soort dun frame nog onder moeten komen)

Ik vind een greeploze keuken erg fraai, en heb zitten puzzelen (ook aan de hand van ervaringen in dit topic) hoe dat gedaan kan worden. Ik kwam op de volgende opties uit;

Dubbele greeplijst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NWIgLZ6Ia6rpp4srKWO6bocIYI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gTGJ6z0vpMpgt5MppYvaMSKf.png?f=fotoalbum_large

Met een dubbele greeplijst moeten de onderste ladefrontjes iets lager gemonteerd worden. De standaard frontjes in kast 11 & 12 zijn dan niet hoog genoeg. Dat wordt dus nog meer lades of custom frontjes.

Enkele greeplijst, onderaan push-to-open
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3DQ8Qcuy8FizAyRNnl3z_cLKZs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5xa4rwQSSoLVSfMfDiZV6z1X.png?f=fotoalbum_large

Op deze manier is de uitvoering een stuk eenvoudiger, maar ik vraag me af of het push-to-open systeem van ikea goed genoeg is om veel te gebruiken. Het is natuurlijk ook mogelijk om blum legraboxen met tip-on te installeren voor 90 euro extra per lade.

Om dit uit te laten voeren met Siemens apparatuur bij een keukenboer zaten we rond de 30-35k (nog niet compleet uitonderhandeld omdat we nog niet overal precies de zelfde keuken hebben getekend). Apparatuur uit deze offertes kost ongeveer 8500 bij Keukenloods.

Dit als ikea keuken uitvoeren kost grofweg
- 6000 euro voor de kastjes
- 3000 euro voor het (ikea) blad
- 8500 euro voor apparatuur (siemens, keukenloods)
- 3500 euro voor custom frontjes (ostaya ivory oak & silk supermat)
totaal 21000 euro.

Ik ben benieuwd wat jullie van de indeling vinden, en of er nog suggesties zijn voor de andere overdenkingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrandir op 30-07-2024 22:00 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
eelco74 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:13:
[...]

De vraag is me ook niet helemaal duidelijk, maar dat komt wellicht ook omdat de vraagsteller en de keukenleverancier elkaar ook al niet begrijpen. En ik soms ook hele rare oplossingen zie van keukenboeren.

Een kookplaat met afzuiging die de lucht onder de kastjes blaast zoals je omschrijft (ik zie dat veel en begrijp er niks van) in dat geval zou je door een wat koelere buitenmuur inderdaad condens en daarna schimmel kunnen krijgen. Even afgezien van alle zooi en vocht die je in je kastjes blaast.

Maar je kunt ook je kookplaat met afzuiging aansluiten op een vlakafvoer en deze dan via de plint naar buiten voeren. Dan blaast dab weliswaar over de vloer de keuken is, maar dat is minder erg dan in je kastjes. Dit is wel meer werk en soms ook net even te ingewikkeld voor de snelle keukenboer.

[Afbeelding]

Het beste blijft natuurlijk gewoon afvoer naar buiten, geen kookluchten, fijnstof en en vocht in je huis. En aangezien je toch tegen de buitenmuur zit, is een gat zo gemaakt.
Betreft een nieuwbouw woning waarbij we niet naar buiten mogen met de afzuiging, denk dat het daar ook een beetje mee te maken heeft.
Mochten we ervoor kiezen om de kookplaat tegen een binnenmuur te zetten (andere kant van de muur zit de gang) dan speelt dit probleem niet.

Nou ben ik zelf niet zo thuis in zowel keukens als bouw haha, vandaar ook m’n vraag. Want bij een andere keukenboer werd dit niet als een probleem gezien.

Wat zouden jullie doen, mocht afzuiging naar buiten niet mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikolm
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-09-2024
Op zoek naar een nieuwe keuken kom ik Smart Collection van de Probewa groep tegen. Weet iemand waar deze keukens worden gemaakt en hoe de kwaliteit ervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 10:29
[/quote]

Ik heb er vanaf gezien omdat het bij mij een deur is die heel veel gebruikt wordt. Ik heb er een paar in het echt gezien en geprobeerd, maar de argumenten van @Kapitein Merijn gaven de doorslag. Misschien kan hij zelf uitleggen hoe dat ook alweer zat met de scharnieren en zo. In elk geval zou die deur regelmatig bijgesteld moeten worden, dat leek me niet handig en de 'kastdiepte' waar je doorheen stapt als doorgang aan de andere kant ziet ook niet echt mooi uit.
Bij mij is alles gelijkvloers en is dat de doorgang naar gang, slaapkamer en werk (woon/winkelpand) en wordt daardoor intensief gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Mithrandir Heb je ook overwogen om het werkblad ergens anders te kopen? Bij ons zijn de kastjes ook van Ikea, maar bewust gekozen voor een ander blad, omdat Ikea niet aan vlakinbouw (voor kookplaat en spoelbak) doet. Spoelbak is standaard onderbouw bij Ikea. Dat is mooi als je een fraai blad hebt, maar erg kwetsbaar. Opbouw is een no-go voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Alcides schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Betreft een nieuwbouw woning waarbij we niet naar buiten mogen met de afzuiging, denk dat het daar ook een beetje mee te maken heeft.
Mochten we ervoor kiezen om de kookplaat tegen een binnenmuur te zetten (andere kant van de muur zit de gang) dan speelt dit probleem niet.

Nou ben ik zelf niet zo thuis in zowel keukens als bouw haha, vandaar ook m’n vraag. Want bij een andere keukenboer werd dit niet als een probleem gezien.

Wat zouden jullie doen, mocht afzuiging naar buiten niet mogelijk zijn?
Mogen en kunnen zijn natuurlijk 2 dingen.

Wij hebben ook een BENG woning, maar ons kookeiland staat ook tegen de buitenmuur. Wij hebben een losse downdraft afzuigkap in het werkblad.

Wij overwegen het volgende te doen: afvoer van de lucht via de plint en een regenereerbaar koolstoffilter.
Er zijn echter ook hele fraaie energiezuinige systemen voor doorvoer van de muur.

https://naber.com/en/PRIM...e-stainless-steel/4051065

En dat het vanuit de bouw niet mag/kan, wil niet zeggen dat je het na oplevering niet kan realsieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin350
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe keuken met keukeneiland

Keukenapparatuur!
BORA PURU
De rest van siemens:
KI86NSFE0 studioline IQ300 Koelkast
HB876G5B6 studioline IQ700 60 cm oven
CM876G2B0 studioline IQ700 combioven
SN65Z802BE studioline IQ500 vaatwasser

Grote spoelbak en kraan van Caressi
Nobillia keuken met antifingerprint
Granietenblad van 4 cm

15.400 all in na het praten over de prijs.

Is dit een nette prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXd9F8VZHvRDAtSYo3u3BoIZuvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsXBjDR1wH73mmA3XATTXOWO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nBE75eld-VCDjbRiuY3PZkCVIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLMiB9biRjzjtHsBJ7rP0enF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsLrKtiTk9l_c_aR3dEk2A2i1Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vinoOTGHbdypDNpKb2S2N923.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n23PBP9nWbLdDxLCMoxCvegqvqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3x01vaFa0l8WzRIrQDsuOabf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o15tHvBE0vRDkTRcEPhLT0bp0R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7icdPkJWbdMYKDuXtkQhpUW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Kevin350 op 31-07-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-08 12:28
@Kevin350 als ik de oven en combi oven opzoek valt het me op dat deze uit een oude serie komen en op de meeste plaatsen niet langer leverbaar zijn. is dat een bewuste keuze? hebben ze bij die keuken handel toevallig een rest partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09
Flix20 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:21:
...
Bij onze keuken hebben we hetzelfde, aan de voorkant van het eiland staat de plint gewoon los op de vloer 8)7 De plint van de kastenwand is losgeschoten en klikt niet meer terug. Niet de schuld van de keukenzaak, maar van de keukenmonteurs die aan het eind geen zin of tijd meer hadden om het netjes af te werken. Nu wordt dat wel opgelost binnenkort, maar netjes is het niet.

In jou geval is het een lastige, gestrekt been zou ik niet doen, maar de keukenzaak zal ook snappen dat dit opgelost moet worden. Ik zou gewoon in gesprek gaan hoe dit opgelost kan worden en dat het in de toekomst niet nog een keer kan gebeuren.

Het viel me wel tegen hoeveel opleverpunten we nog hebben gevonden bij onze keuken. Planken die wiebelen, uittreklade die tegen de bodem schuurt, missende antislipmatten, kier tussen werkblad en muur, scheur in vormwand, kapotte ladegeleiders, plinten die los zitten, uittreklades voorraadkast niet op afgesproken hoogte :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
[...]

[Afbeelding]

Ik zie dat je een ovenschaal in de bovenste lade plaatst, dan is het volgens mij wel logisch dat er minder water in de bovenste besteklade komt. Mijn Siemens vaatwasser heeft een "glassZone" die per ongeluk aanstond, wat de waterdruk in de bovenste sproeiarm vermindert. Een derde sproeiarm lijkt me wel nodig met die extra besteklade.

https://www.siemens-home....ssen?contentType=products

Wat me wel opviel is dat plastic nog steeds nat is, net als bij mijn oude vaatwasser zonder Zeolith. Klopt dit, of is er dan was mis met het Zeolith systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
TwiSteD1 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:11:
[...]

Ik zie dat je een ovenschaal in de bovenste lade plaatst, dan is het volgens mij wel logisch dat er minder water in de bovenste besteklade komt. Mijn Siemens vaatwasser heeft een "glassZone" die per ongeluk aanstond, wat de waterdruk in de bovenste sproeiarm vermindert.

https://www.siemens-home....ssen?contentType=products

Wat me wel opviel is dat plastic nog steeds nat is, net als bij mijn oude vaatwasser zonder Zeolith. Klopt dit, of is er dan was mis met het Zeolith systeem?
Dit was een snelle foto waarbij we de lade al niet meer in gebruik hebben, dus daarom ook gewoon maar schalen e.t.c bovenin!

Hier komt plastic redelijk droog uit de vaatwasser vooral op de 'extra' droog stand. (Zoveel plastic hebben we niet meer, dat is langzaam uitgefaseerd naar glas/alu :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin350
@max.v dit was om de prijs aantrekkelijker te maken. Volgends mij het 2023 model

Die 2 ovens kosten nu bij elkaar 1700

[ Voor 40% gewijzigd door Kevin350 op 31-07-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

TwiSteD1 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:11:
[...]

Hier idem met een Zeolith Bosch vaatwasser. De bekende plastic 'tupperware' bakjes die bovenop in de bovenste korf liggen hebben nog druppels. Nu is het wel zo dat wij de vaatwasser echt helemaal vol laden, en hoe voller je de vaatwasser plempt hoe moeilijker het zal drogen. Wij gebruiken standaard het Eco 50 programma zonder "extra droog", omdat dat laatste de energiebesparing van de eco stand weer flink teniet doet. Maar ik zal het nog eens proberen met "extra droog" aan, en met de homewizard energy socket nog een paar keer meten wat het verschil in energieverbruik is (kan nogal eens varieren).

Wij merken nu met Zeoliet eigenlijk geen verschil / verbetering t.o.v. onze oude eenvoudige Beko... Dus wat dat betreft lijkt Zeoliet het niet waard. Hoewel ik natuurlijk geen vergelijk heb met dezelfde Bosch zonder Zeoliet. Als die een stuk slechter is dan de Beko dan heeft het natuurlijk wel zin. Maar dan is het teleurstellend dat Bosch Zeoliet nodig heeft om het ongeveer even goed te doen als de Beko. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 31-07-2024 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mauritio schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Hier komt plastic redelijk droog uit de vaatwasser vooral op de 'extra' droog stand. (Zoveel plastic hebben we niet meer, dat is langzaam uitgefaseerd naar glas/alu :) )
Hoe is het zonder "extra droog"? Gewoon druppels op de bakjes toch? Althans, bij ons wel, de volgende ochtend na een nachtelijke wasbeurt. Dus vele uren nadroogtijd gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
Cap schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Hoe is het zonder "extra droog"? Gewoon druppels op de bakjes toch? Althans, bij ons wel, de volgende ochtend na een nachtelijke wasbeurt. Dus vele uren nadroogtijd gehad...
Ja nog wel wat druppeltjes te zien dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
Cap schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:24:
[...]

Hier idem met een Zeolith Bosch vaatwasser. De bekende plastic 'tupperware' bakjes die bovenop in de bovenste korf liggen hebben nog druppels. Nu is het wel zo dat wij de vaatwasser echt helemaal vol laden, en hoe voller je de vaatwasser plempt hoe moeilijker het zal drogen. Wij gebruiken standaard het Eco 50 programma zonder "extra droog", omdat dat laatste de energiebesparing van de eco stand weer flink teniet doet. Maar ik zal het nog eens proberen met "extra droog" aan, en met de homewizard energy socket nog een paar keer meten wat het verschil in energieverbruik is (kan nogal eens varieren).

[...]
Aha, de extra droog functie gevonden in de instellingen van de app. Ik vond het al vreemd dat bij het gebruiken van de "slimme" programma assistent de droogintensiteit bleef steken bij 50%. Zelfs bij het selecteren van alleen plastic en als enige prioriteit "droogheid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
TwiSteD1 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Aha, de extra droog functie gevonden in de instellingen van de app. Ik vond het al vreemd dat bij het gebruiken van de "slimme" programma assistent de droogintensiteit bleef steken bij 50%. Zelfs bij het selecteren van alleen plastic en als enige prioriteit "droogheid".
Ben benieuwd hoe het nu werkt!

Ook hoop ik dat snel de Enphase koppeling komt, kun je helemaal slim je vaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 03:10
Nobilia krijgt ook binnenkasten met andere kleuren dan wit. Dit miste echt bij dit merk, met uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Veldkamp levert dit merk ook, keukendepot ook, beiden tegen scherpe prijzen. Scheelt ongeveer de helft vergeleken met thuiskeukens of Keukenkastenfabriek. Wel zijn de binnenlades m.i. minder mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:38
Ik sta op het punt een nieuwe keuken te kopen voor mijn nieuwbouwwoning. Verschillende offertes in Nederland en Duitsland opgevraagd. Wat me opvalt is dat er tussen Nederland en Duitsland tegenwoordig niet veel verschil inzit (jaar of 7 mijn huidige woning gekocht en toen scheelde het wel vond ik).

Ik ben bij Ekelhoff, Marquadt Kuechen en Akzent geweest in Duitsland. Akzent heeft de meest scherpe offerte. Maar wel Rotpunkt en geen Hacker of Nolte… is Rotpunkt een beetje ok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Nutella schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:16:
Ik sta op het punt een nieuwe keuken te kopen voor mijn nieuwbouwwoning. Verschillende offertes in Nederland en Duitsland opgevraagd. Wat me opvalt is dat er tussen Nederland en Duitsland tegenwoordig niet veel verschil inzit (jaar of 7 mijn huidige woning gekocht en toen scheelde het wel vond ik).

Ik ben bij Ekelhoff, Marquadt Kuechen en Akzent geweest in Duitsland. Akzent heeft de meest scherpe offerte. Maar wel Rotpunkt en geen Hacker of Nolte… is Rotpunkt een beetje ok?
Rotpunkt is erg mooi en goed, absoluut gelijkwaardig aan Hacker of Nolte. M.i. mooier en beter samen met Ballerina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Voor onze toestellen heb ik een mailtje verstuurd naar keukenloods voor een offerte met extra korting vanwege grote afname van alle apparatuur.

Wat me opviel was dat wij vooral door onze keukenzaak al toestellen voorgeschreven kregen als prijs-kwaliteit.

Deze apparaten staan vervolgens al grotendeels in een 'actieprijs' bij keukenloods op enkele toestellen na.

Nu is de offerte bijna de prijs als ik de toestellen los opzoek met hun adviesprijzen.

Er is dus niet echt een extra korting verrekend voor mijn gevoel maar gewoon de adviesprijzen allemaal doorgegeven ( op een quooker na en bora welke al in actie staan momenteel )

Mensen die dit nog ervaren zo ?

Ze doen alsof ze veel korting geven terwijl ik nergens iets zie van een extra korting.

Of geld dit dan enkel voor het hoge segment apparatuur waar ze iets extra bij kunnen doen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el flaco
Philtjens schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:16:
Voor onze toestellen heb ik een mailtje verstuurd naar keukenloods voor een offerte met extra korting vanwege grote afname van alle apparatuur.

Wat me opviel was dat wij vooral door onze keukenzaak al toestellen voorgeschreven kregen als prijs-kwaliteit.

Deze apparaten staan vervolgens al grotendeels in een 'actieprijs' bij keukenloods op enkele toestellen na.

Nu is de offerte bijna de prijs als ik de toestellen los opzoek met hun adviesprijzen.

Er is dus niet echt een extra korting verrekend voor mijn gevoel maar gewoon de adviesprijzen allemaal doorgegeven ( op een quooker na en bora welke al in actie staan momenteel )

Mensen die dit nog ervaren zo ?

Ze doen alsof ze veel korting geven terwijl ik nergens iets zie van een extra korting.

Of geld dit dan enkel voor het hoge segment apparatuur waar ze iets extra bij kunnen doen ?
Stuur even een mailtje met exact dezelfde apparatuur naar Veldkamp, zij zijn (iets) goedkoper. En een keuken bestaat uit meer dan apparaten. Ook daar kun je besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
niet constructief

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 01-08-2024 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
timovd schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:36:
@Mithrandir Heb je ook overwogen om het werkblad ergens anders te kopen? Bij ons zijn de kastjes ook van Ikea, maar bewust gekozen voor een ander blad, omdat Ikea niet aan vlakinbouw (voor kookplaat en spoelbak) doet. Spoelbak is standaard onderbouw bij Ikea. Dat is mooi als je een fraai blad hebt, maar erg kwetsbaar. Opbouw is een no-go voor ons.
Bedankt voor de tip! Dan is een ikea blad ook geen optie voor ons. Nu was het blad wat we op het oog hadden ook niet meer leverbaar vanaf 1 oktober, en we zijn nog lang niet klaar om de keuken te plaatsen voor die tijd...

Vandaag zijn we naar de k14, kvik & ikea geweest. De ikea lades vielen best wel tegen; ze zijn veel wiebeliger dan de laatjes in onze vorige keuken (Legrabox). Kvik was niet veel beter.

We willen dus toch echt een keuken met legraboxen. Wellicht via keukenkastjesfabriek, meubelinterieur of legraboxen in ikea kasten.

Ik kan nergens detailfoto's van het installatieproces van kasten van keukenkastjesfabriek en meubelinterieur vinden, heeft iemand daar fotos van?

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
el flaco schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:46:
[...]

Graag voetnoten. Per post. Per post die niet klopt stort ik 1000 euro naar de kankerstichting en jij ook. Deal? Put your mouth where your money is.
Dus jij bent ook van mening dat al die keukenmannen slapend rijk worden?
Zo veel geld heb ik helemaal niet man :+

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritskew
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-08 17:59
mormegilmaster schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:38:
Ha allen, wij zijn er bijna qua ontwerp denken we:

[Afbeelding]

Rechtsboven het kleine raam is nu een uitvoer naar buiten toe voor de huidige keuken, dus initieel hebben we de boel opgezet met de gedachte aan die kant te blijven koken met (inbouw) bovenafzuiging.
Ik denk aan een Miele Das 8930 of een Opera Llano 810, beide rond de 900m3/u afzuiging met de gedachte, meer is beter (want geintegreerde afzuiging max 5-600 m3/u). We wokken/bakken nogal eens op hoge temperatuur namelijk.

Door een bezoek aan het Miele Experience Center vandaag toch aan het wikken om op het eiland te gaan koken met geintegreerde afzuiging en dan dus recirculatie (KMDA 7676 bijv).

Missen we iets als we deze voor/nadelen op een rijtje hebben?
Aan de wand pro: afzuiging naar buiten beter, brede (flex) kookplaat mogelijk (80cm) (maar ook al 2 ovens, dus 6 pannen op het vuur lijkt onwaarschijnlijk). Meer ruimte in lades onder kookplaat.
Aan de wand tegen: afzuig naar buiten kost kastruimte in de bovenkastjes.
Op het eilend pro: 'gezelliger' in de ruimte staan/op kunnen letten wat er gebeurt in de woonruimte, meer ruimte bovenkastjes.
Op het eiland tegen: hele eiland is 90 breed, dus dan meer last van gespetter, ook als je aan de bar zit. Circulatie afzuiging mogelijk toch minder efficient/gezond.
Erg benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gekozen hebben: koken of spoelen op eiland? Zijn hier aan het kijken naar eenzelfde opzet voor nieuwe keuken met vergelijkbare opzet/ruimte. Wij neigen naar spoelen op het schiereiland. Heb je nog een specifieke afweging bij spoelbak niet in het midden of andere kant van het eiland?

Je zou bij koken op het eiland eventueel ook afzuiging via kruipruimte naar buiten kunnen laten gaan volgens mij (genoeg voorbeelden in dit topic)?

Ik ga dit weekend bij de keukenboer langs dus zal daarna wat tekeningen plaatsen van onze uiteindelijke keuze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Cap schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Onze Siemens met Zeolith droogfunctie draait elke nacht op 70 graden.
Geen extra droog functie. Maar ik heb geen druppels op plastic. Het is altijd gewoon 100% droog.
Tenzij een beker is omgedraaid door waterkracht ofzo. Dan staat die logischerwijs vol water.

Maar dat is vaak doordat ik hem onhandig neerzet icm lichte plastic bekertjes.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
ksen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 01:00:
Hi iedereen!
Ik lees al een paar weken over dit onderwerp en zie veel goede adviezen. Ik heb ook mijn offerte gekregen.
Ik vind Siematic wel leuk, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik echt voor dit merk moet gaan voor een kleine keuken..
Wat is jullie mening daar over?

***members only***
25k is absurd. Siematic is een wat duurder merk, maar je hebt enkel een wandje joh. Dat moet makkelijk voor de helft kunnen. Wij kwamen op 25 bij eckelhof voor deze (ballarina) keuken met duurdere apparatuur (iq700) en een dekton blad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cop3g-58pTvKp-4vAJClsQ7SRcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwT7uWY8UgiN4Tcmr7AKkI0v.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk gaan we toch voor maatwerk interieur bouwer met grass vionaro laden, nog duurdere apparatuur en alles dekton voor 22k.

[ Voor 6% gewijzigd door YKla op 01-08-2024 00:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YKla
Kapitein Merijn schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Dus jij bent ook van mening dat al die keukenmannen slapend rijk worden?
Zo veel geld heb ik helemaal niet man :+
Was het maar slapend. Ik vind het onethisch. Iemand zonder verstand van zaken een vaag gespecificeerde offerte met 50-60% marge onder de neus schuiven die ze moeilijk kunnen vergelijken.

En dan ga ik uit van de minderheid die uberhaupt kan vergelijken. het gros van de mensen is simpelweg te dom, introvert, oud, digibeet of analfabeet om hier slim mee om te gaan. Die vertrouwen erop dat de keukenboer ze heus geen keuken voor de dubbele prijs aannaait. Dus eigenlijk ben je gewoon kwetsbare mensen aan het beetnemen terwijl je met ongelijke kennis handeld.

Dan ben je in veel gevallen en branches gewoon een oplichter. Maar bij keukenzaken is het normaal.

[ Voor 31% gewijzigd door YKla op 01-08-2024 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 09:44
fritskew schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Erg benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gekozen hebben: koken of spoelen op eiland? Zijn hier aan het kijken naar eenzelfde opzet voor nieuwe keuken met vergelijkbare opzet/ruimte. Wij neigen naar spoelen op het schiereiland. Heb je nog een specifieke afweging bij spoelbak niet in het midden of andere kant van het eiland?

Je zou bij koken op het eiland eventueel ook afzuiging via kruipruimte naar buiten kunnen laten gaan volgens mij (genoeg voorbeelden in dit topic)?

Ik ga dit weekend bij de keukenboer langs dus zal daarna wat tekeningen plaatsen van onze uiteindelijke keuze :)
De keuken is nog niet definitief besteld, maar we kiezen wel voor spoelen op het eiland.
Voors en tegens van midden en hoek voor ons:
Onderbreking werkruimte, plaatsing tov bar aan de andere kant van eiland en hoezeer het dan op de hoek zou zijn ivm dingen naast de gootsteen zetten en water/spat lekken naast de bar bij op de hoek.
Uiteindelijk kiezen we voor de hoek gezien de werkruimte die je dan over houdt (120 cm ononderbroken). Deze hoek was nodig omdat de wijnkoelkast dan kon aan de kant die we wilden icm de bar.

Ben benieuwd naar jullie ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dennis1812 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:59:
[...]

Onze Siemens met Zeolith droogfunctie draait elke nacht op 70 graden.
Geen extra droog functie. Maar ik heb geen druppels op plastic. Het is altijd gewoon 100% droog.
Tenzij een beker is omgedraaid door waterkracht ofzo. Dan staat die logischerwijs vol water.

Maar dat is vaak doordat ik hem onhandig neerzet icm lichte plastic bekertjes.
Het verschil zal hem dan in de 70 graden zitten denk ik tov onze 50 graden eco stand, plus ons (te) vol stapelen van de vaatwasser. 70 graden zorgt dat de boel zo warm wordt dat het beter droogt. Maar een hogere temperatuur kost natuurlijk wel meer energie, en niet alle vaat vindt die hoge temperatuur icm met het vaatwasmiddel op den duur zo leuk (glas).

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-08-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

YKla schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:49:
[...]

Uiteindelijk gaan we toch voor maatwerk interieur bouwer met grass vionaro laden, nog duurdere apparatuur en alles dekton voor 22k.
Strak! Ex leidingwerk, elektrawerk en installatie was dat dan? En ik neem aan ook recent aangekocht? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 01-08-2024 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Cap schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:22:
[...]

Het verschil zal hem dan in de 70 graden zitten denk ik tov onze 50 graden eco stand. Dat de boel zo warm wordt dat het beter droogt. Maar een hogere temperatuur kost natuurlijk wel meer energie, en niet alle vaat vind die hoge temperatuur icm met het vaatwasmiddel op den duur zo leuk (glas).
Gevoelig glas heb je dan. Doe dit al 8 jaar en heb nog nooit een kapot glas in de vaatwasser gehad. Van glazen tot schalen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
Glas kan troebel worden en sommige servies slijt wel eerder.

Op een vaatwasser met wifi kan je de intelligent programma proberen, deze staat hier op 55°, 12L, 1.1 kWh en droogt redelijk goed.

Snel 60 is ook prima, snel 45 is natte zooi helaas maar goed, daar kies je zelf voor, ik pak gewoon een nieuwe theedoek en droog dan alles beetje na tijdens afruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Het gaat niet om barsten van glas maar om aantasting, uiteindelijk lelijk / dof worden. Gebeurt niet van de ene dag op de ander maar op den duur. O.a. bodum dubbelwandige glazen hadden glaserosie, en dat was op een standaard programma van een oudere Bosch, ik geloof 60 graden. Vaatwasser fabrikanten raden ook allemaal een minder heet, korter programma aan voor glas.

Heb ook wel gespeeld met intelligent programma, maar het maakte geloof ik niet echt verschil. Ik zal het nog wel eens gaan testen.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 01-08-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
Cap schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:23:
[...]

Strak! Ex leidingwerk, elektrawerk en installatie was dat dan? En ik neem aan ook recent aangekocht? :)
Moet nog gerealiseerd worden. Leidingwerk wordt nav technische tekening bepaald. Zal zo’n 1500-2000 zijn vermoed ik. Apparatuur (i700/PUXU/2x vaatwasser) komt op 9. Kasten (5,5m) op. rond de 8, dekton bladen 160x65 + 300x110 rond de 4-5000.

[ Voor 3% gewijzigd door YKla op 01-08-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ok dan klopt het met mijn beeld, als het helemaal all-in was dan was het wel een erg lage prijs gezien de uitgezochte materialen. Juiste elektragroepen al aanwezig, of moet daar ook nog aan gewerkt worden? Zo ja dan schat ik dat je zeker nog wel 2000+ aan leidingwerk en elektra kwijt bent, plus al snel 1500 a 2000 aan het monteren van de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
Cap schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:16:
Ok dan klopt het met mijn beeld, als het helemaal all-in was dan was het wel een erg lage prijs gezien de uitgezochte materialen. Juiste elektragroepen al aanwezig, of moet daar ook nog aan gewerkt worden? Zo ja dan schat ik dat je zeker nog wel 2000+ aan leidingwerk en elektra kwijt bent, plus al snel 1500 a 2000 aan het monteren van de keuken.
Groepen zijn er al. Montage zit bij die 8k in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin350
Laatst nog telefonisch contact gehad met Veldkamp. Veldkamp kon geen keukenprijs aanbieden aangezien ik het ook bij keukenloods had aangevraagd. Vond ik vrij interessant, had het bij die 2 bedrijven niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Kevin350 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:02:
Laatst nog telefonisch contact gehad met Veldkamp. Veldkamp kon geen keukenprijs aanbieden aangezien ik het ook bij keukenloods had aangevraagd. Vond ik vrij interessant, had het bij die 2 bedrijven niet verwacht.
Enige tijd geleden was er een member hier die per abuis meegenomen was in een mailing tussen de 2 bedrijven over zijn offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Kevin350 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:02:
ik heb net ook de offerte doorgestuurd naar veldkamp om te kijken wat hun prijzen zijn.
zal de reactie hierna ook posten wat eruit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin350
Flix20 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Enige tijd geleden was er een member hier die per abuis meegenomen was in een mailing tussen de 2 bedrijven over zijn offerte.
@Flix20 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious7e
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-01 22:52
Goedemiddag allemaal,

We hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en moeten binnenkort de indeling van de keuken doorgeven. Aangezien de entree vanuit de hal in de keuken uitkomt en de keuken twee ramen tot bijna aan de grond heeft, komen we uit op een kookeiland als meest efficiënte indeling. Logische alternatieven zien we eigenlijk niet, of we moeten iets over het hoofd zien. We zijn bij een keukenzaak geweest en die heeft een plattegrond voor ons gemaakt. Wat vinden jullie van de indeling van de keuken en de positie van het kookeiland? Naar mijn idee komt het nu best ver de kamer in. Zou het ruimtelijk niet efficiënter zijn om het kookeiland tot ongeveer 50 cm van de ramen te zetten in plaats van bijna een meter? We lopen daar toch niet vaak omheen. Of zou dat esthetisch erg misstaan? Benieuwd naar jullie inzichten! Ik voeg een plattegrond van de woning en ontwerp van de keuken toe. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gv6YR0f8tzxi-ZRYv3NuS9t7OgE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/knV7tkIfu34RuokrOc07MhiM.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2BaBhtammOnj_zydDpEXOWR0oo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XXMfO1Ez8iOcA6yDyCk7IjpB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin350
Kevin350 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:53:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe keuken met keukeneiland

Keukenapparatuur!
BORA PURU
De rest van siemens:
KI86NSFE0 studioline IQ300 Koelkast
HB876G5B6 studioline IQ700 60 cm oven
CM876G2B0 studioline IQ700 combioven
SN65Z802BE studioline IQ500 vaatwasser

Grote spoelbak en kraan van Caressi
Nobillia keuken met antifingerprint
Granietenblad van 4 cm

15.400 all in na het praten over de prijs.

Is dit een nette prijs?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben zelf benieuwd of iemand hier antwoord op heeft qua prijs. Daarnaast de kwaliteit van nobilia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
YKla schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 00:05:
[...]

Was het maar slapend. Ik vind het onethisch. Iemand zonder verstand van zaken een vaag gespecificeerde offerte met 50-60% marge onder de neus schuiven die ze moeilijk kunnen vergelijken.

En dan ga ik uit van de minderheid die uberhaupt kan vergelijken. het gros van de mensen is simpelweg te dom, introvert, oud, digibeet of analfabeet om hier slim mee om te gaan. Die vertrouwen erop dat de keukenboer ze heus geen keuken voor de dubbele prijs aannaait. Dus eigenlijk ben je gewoon kwetsbare mensen aan het beetnemen terwijl je met ongelijke kennis handeld.

Dan ben je in veel gevallen en branches gewoon een oplichter. Maar bij keukenzaken is het normaal.
Wat een onzin. In een vrije markt mag iedereen zijn eigen marges bepalen. Dus omdat iemand zelf niet snugger genoeg is, is een ander een oplichter? Dan zijn er wel veel oplichters in dit land. Autoverkopers, makelaars, WP installateurs, aannemers, grootbanken met lage spaarrentes etc etc. Het is aan jezelf of je akkoord gaat met de prijs, wel of niet gaat onderhandelen of met een ander zaken gaat doen. Ik zou als ondernemer ook altijd voor de hoogste winstmarge gaan. Je werkt niet om vliegen te vangen. Jouw baas/werkgever ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Furious7e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:42:
We hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en moeten binnenkort de indeling van de keuken doorgeven. Aangezien de entree vanuit de hal in de keuken uitkomt en de keuken twee ramen tot bijna aan de grond heeft, komen we uit op een kookeiland als meest efficiënte indeling. Logische alternatieven zien we eigenlijk niet, of we moeten iets over het hoofd zien.
Sjongejonge, welke architect heeft deze keukenruimte in combinatie met de deur en de hoge ramen bedacht? Lijkt wel of dat volledig los van elkaar is getekend.
Het beperkt je erg in de mogelijkheden. Ik zou zelf de openslaande deur vervangen door een schuifdeur of smallere dubbele openslaande deuren (120 breed). Je zou ook een schiereiland (max 180) dwars op koof kunnen maken.
Of het eiland te ver de ruimte in komt, valt (denk ik) wel mee. Je hebt daar vooral de bewegingsruimte voor de trap, je kunt er niet veel anders mee. Dus het zit niet echt in de weg.
Andersom geredeneerd, als je het eiland inkort, heb je vooral een korter eiland en win je verder niet veel.
Pagina: 1 ... 473 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1