Als iemand nog kan kijken naar mijn offerte/tekening graag:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79693694
Die deur maakt alles bijna onmogelijk, door de deur en positie raam kun je in die hoek weinig doen, schuifdeur van maken?
... gecensureerd ...
Offerte laat ik graag aan anderen over. Over de indeling: ben je je ervan bewust dat de kok in je keuken vaak met de rug naar het eiland staat? Er is voldoende werkruimte tussen spoel- en kookgedeelte, dus de noodzaak om aan het eiland te werken is er niet zo. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar als de bar aan het eiland is bedoeld voor de gezelligheid, dan klopt het ontwerp niet.benjamin94 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:06:
Als iemand nog kan kijken naar mijn offerte/tekening graag:
Cap schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:37:
Het gaat niet om barsten van glas maar om aantasting, uiteindelijk lelijk / dof worden. Gebeurt niet van de ene dag op de ander maar op den duur. O.a. bodum dubbelwandige glazen hadden glaserosie, en dat was op een standaard programma van een oudere Bosch, ik geloof 60 graden. Vaatwasser fabrikanten raden ook allemaal een minder heet, korter programma aan voor glas.
Voor de liefhebber: ik zit in het hogere segment wijnglazen dus redelijk wat ervaring met "doffe glazen" bij eindgebruikers.w00key schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:37:
Glas kan troebel worden en sommige servies slijt wel eerder.
Het grappige is dat ze uiteindelijk onderdeel zijn van hetzelfde moederbedrijf. Sterker nog, Veldkamp laat zijn orders in zijn geheel (voorraad, uitlevering) afhandelen door "Keukenmagazijn". Zodra je de offerte geaccpeteerd hebt wordt alle afhandeling inclusief contact over levering dus overgelaten aan Keukenmagazijn en heeft Veldkamp niets meer met je te maken. En wat staat er dan op de site van Keukenmagazijn onder "onze merken"? Jawel, Keukenloods.Kevin350 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:02:
Laatst nog telefonisch contact gehad met Veldkamp. Veldkamp kon geen keukenprijs aanbieden aangezien ik het ook bij keukenloods had aangevraagd. Vond ik vrij interessant, had het bij die 2 bedrijven niet verwacht.
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 01-08-2024 13:57 ]
Is dat een recent aanbid van Ekelohoff??YKla schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:49:
[...]
25k is absurd. Siematic is een wat duurder merk, maar je hebt enkel een wandje joh. Dat moet makkelijk voor de helft kunnen. Wij kwamen op 25 bij eckelhof voor deze (ballarina) keuken met duurdere apparatuur (iq700) en een dekton blad.
[Afbeelding]
Uiteindelijk gaan we toch voor maatwerk interieur bouwer met grass vionaro laden, nog duurdere apparatuur en alles dekton voor 22k.
En heb je het nummer van die maatwerk interieur bouwer? Ik sta op het punt een offerte te tekenen in Duitsland. Maar als ik jouw keuken opstelling zo zie, komt dat bijna overeen met mijn concept… met ook dekton… maar helaas richting de 30k!YKla schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:49:
[...]
25k is absurd. Siematic is een wat duurder merk, maar je hebt enkel een wandje joh. Dat moet makkelijk voor de helft kunnen. Wij kwamen op 25 bij eckelhof voor deze (ballarina) keuken met duurdere apparatuur (iq700) en een dekton blad.
[Afbeelding]
Uiteindelijk gaan we toch voor maatwerk interieur bouwer met grass vionaro laden, nog duurdere apparatuur en alles dekton voor 22k.
Welke maatwerk interieur bouwer gaat het voor jullie realiseren? Dat 22k klinkt als een super scherpe prijs.YKla schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:49:
[Afbeelding]
Vandaag onze offerte van keukenloods naar hun doorgestuurd met de vraag wat ze voor mij konden betekenen.Cap schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:51:
[...]
Het grappige is dat ze uiteindelijk onderdeel zijn van hetzelfde moederbedrijf. Sterker nog, Veldkamp laat zijn orders in zijn geheel (voorraad, uitlevering) afhandelen door "Keukenmagazijn". Zodra je de offerte geaccpeteerd hebt wordt alle afhandeling inclusief contact over levering dus overgelaten aan Keukenmagazijn en heeft Veldkamp niets meer met je te maken. En wat staat er dan op de site van Keukenmagazijn onder "onze merken"? Jawel, Keukenloods.
https://www.keukenmagazijn.nl
Anyway, apart. Gewoon via mail een offerte aanvragen voor een lijst met apparatuur (mag dubbel als je twijfelt tussen meerdere modellen), niet noemen waar je nog meer een offerte hebt aangevraagd.
Ja we hebben ons er ook over verbaasd. De optie van schiereiland gaan we nog uitzoeken. Maar de opstelling zoals we nu hebben, lijkt dus nog niet zo gek gezien de beperkingen van de ruimte?Toke_gt schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:06:
[...]
Sjongejonge, welke architect heeft deze keukenruimte in combinatie met de deur en de hoge ramen bedacht? Lijkt wel of dat volledig los van elkaar is getekend.
Het beperkt je erg in de mogelijkheden. Ik zou zelf de openslaande deur vervangen door een schuifdeur of smallere dubbele openslaande deuren (120 breed). Je zou ook een schiereiland (max 180) dwars op koof kunnen maken.
Of het eiland te ver de ruimte in komt, valt (denk ik) wel mee. Je hebt daar vooral de bewegingsruimte voor de trap, je kunt er niet veel anders mee. Dus het zit niet echt in de weg.
Andersom geredeneerd, als je het eiland inkort, heb je vooral een korter eiland en win je verder niet veel.
Nou, ik ben geen voorstander van een enorm blok voor je neus als je een huis binnenkomt. In die zin vind ik het eiland geen fijne keuze. Maar je hebt erg weinig alternatieven. De keuken heeft best veel ruimte, maar door de deur en kamerhoge ramen kun je eigenlijk alleen de linkerwand gebruiken. En dan niet eens helemaal, want er is maar 45 cm wand bij het raam. Echt slecht ontworpen. Dat in overweging genomen, snap ik de keuze voor het eiland.Furious7e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:32:
[...]
Ja we hebben ons er ook over verbaasd. De optie van schiereiland gaan we nog uitzoeken. Maar de opstelling zoals we nu hebben, lijkt dus nog niet zo gek gezien de beperkingen van de ruimte?
Wij hebben dezelfde soort woning gekocht. Wij doen het eiland op 70, we hebben zitten meten. Omdat we daar idd niet gaan lopen is 70 acceptabel. 50 vonden wij te krap. Leg gewoon maar eens een rolmaat op de vloer. Eigenlijk is een meter idealer maar dan komt het eiland voorbij de schouw en dan nogal fors.Furious7e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:42:
Goedemiddag allemaal,
We hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en moeten binnenkort de indeling van de keuken doorgeven. Aangezien de entree vanuit de hal in de keuken uitkomt en de keuken twee ramen tot bijna aan de grond heeft, komen we uit op een kookeiland als meest efficiënte indeling. Logische alternatieven zien we eigenlijk niet, of we moeten iets over het hoofd zien. We zijn bij een keukenzaak geweest en die heeft een plattegrond voor ons gemaakt. Wat vinden jullie van de indeling van de keuken en de positie van het kookeiland? Naar mijn idee komt het nu best ver de kamer in. Zou het ruimtelijk niet efficiënter zijn om het kookeiland tot ongeveer 50 cm van de ramen te zetten in plaats van bijna een meter? We lopen daar toch niet vaak omheen. Of zou dat esthetisch erg misstaan? Benieuwd naar jullie inzichten! Ik voeg een plattegrond van de woning en ontwerp van de keuken toe. [Afbeelding][Afbeelding]
WTF, deze architect dient echt meteen ontslagen te worden... Die 2 hoge ramen tot aan de grond aan de voorzijde zorgen ervoor dat je daar al niks kan en dan aan de zijkant maar 40cm over laten zodat je ook geen fatsoenlijk keukenblad/kast aan die kant kwijt kan.Furious7e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:42:
Goedemiddag allemaal,
We hebben recent een nieuwbouwwoning gekocht en moeten binnenkort de indeling van de keuken doorgeven. Aangezien de entree vanuit de hal in de keuken uitkomt en de keuken twee ramen tot bijna aan de grond heeft, komen we uit op een kookeiland als meest efficiënte indeling. Logische alternatieven zien we eigenlijk niet, of we moeten iets over het hoofd zien. We zijn bij een keukenzaak geweest en die heeft een plattegrond voor ons gemaakt. Wat vinden jullie van de indeling van de keuken en de positie van het kookeiland? Naar mijn idee komt het nu best ver de kamer in. Zou het ruimtelijk niet efficiënter zijn om het kookeiland tot ongeveer 50 cm van de ramen te zetten in plaats van bijna een meter? We lopen daar toch niet vaak omheen. Of zou dat esthetisch erg misstaan? Benieuwd naar jullie inzichten! Ik voeg een plattegrond van de woning en ontwerp van de keuken toe. [Afbeelding][Afbeelding]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Wij kiezen er voor om de lange wand niet helemaal te benutten. Hoge kasten van 45 diep snap ik, maar kunnen geen apparaten hebben. Dan maar stukje openlaten op het einde. Wel zul je bij ons de hoge kasten kunnen zien op het einde, we blijven 30 cm van de muur weg. Zodat het gordijn achter de keukenkasten kan. En er wel apparatuur kan in de laatste hoge kast. Voor ons noodzakelijk ivm 2 ovens. Verder eens waardeloos ontwerp. Prachtige woning, 4 verdiepingen, enorm groot en dan dit bedenken.RobbieB schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:28:
[...]
WTF, deze architect dient echt meteen ontslagen te worden... Die 2 hoge ramen tot aan de grond aan de voorzijde zorgen ervoor dat je daar al niks kan en dan aan de zijkant maar 40cm over laten zodat je ook geen fatsoenlijk keukenblad/kast aan die kant kwijt kan.![]()
Op basis van die beperkingen is de tekening zo gek nog niet, maar 50cm aan de voorzijde zou ik niet doen, dan kun je er net niet meer comfortabel langs lopen. Ik zou minimaal voor 75 gaan. Dat geeft je dan nog 20cm extra eiland. Verder zou ik overwegen om de spoelbak te verplaatsen naar de lange zijde. Je hebt nu vrijwel geen werkruimte op je eiland (aan de kookzijde). daar ga je je echt aan irriteren.
[ Voor 89% gewijzigd door gdvm op 03-08-2024 09:20 ]
Zoals anderen al gemeld hebben is het kookeiland voor de deur niet echt optimaal en zou een hoekeiland beter zijn.Furious7e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:42:
Goedemiddag allemaal,
![]() | ![]() |
Combi-oven | CM936GAB1 |
Stoomoven | CS936GAB1 |
Vaatwasser | SN65T803CE |
Koelkast met vriesvak | KI42L2FE0 |
Kookplaat met afzuiging | ED877HQ26E |
Kraan | 32294DC2 |
Hmmm, lijkt me een beetje aan de dure kant eerlijk gezegd. Vind 25k voor die afmeting keuken denk ik reëler…zie hieronder mijn keuken, komt qua aantal kasten denk ik wel overeen met die van jou. Zit midden in de zoektocht voor mijn keuken, en denk dat ik maandag ga tekenen voor mijn offerte. 25k (incl quoocker flex 3L, overige apparaten allemaal siemens, waaronder iq700 studilone kookplaat, 1x studioline iq700 gewone oven, 1x iq700 studioline stoomoven, iq300 vaatwasser, iq500 hoge grote koelkast, iq500 hoge grote vriezer). Lange wand met hoge kasten is 6x60 cm. Eiland is 3 meter lang en 1 meter diep met dekton werkblad. Greeploos.Flying35 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:21:
In de zoektocht naar onze keuken voor een nieuwbouwwoning hebben we vandaag een eerste offerte ontvangen en graag zou ik jullie advies willen op de gekozen opties maar ook op de prijs die boven ons budget (25.000) uit komt.
In onze zoektocht zijn we eerst bij een keukenleverancier geweest die niet bij ons nieuwbouwproject zit aangesloten. Hij wilde ons in eerste instantie nog niet helpen omdat we een waardebon hebben die we bij een andere leverancier in kunnen zetten en hij was bang aan het werk te gaan en het uiteindelijk toch af te moeten leggen op prijs. Na wat aandringen heeft hij toch wat zaken uitgetekend en ons meegenomen maar voor een uitgewerkte offerte moeten we nog een tweede afspraak inplannen. Op basis van onderstaande plattegrond tekende hij een keuken uit waarbij een kastenwand voor de doorgang naar de berging was geplaatst. Ik heb hem even zelf uitgetekend in SketchUp om een beeld te krijgen. Hier waren we niet heel enthousiast over omdat je dan alleen werkblad hebt op het schiereiland en we bang zijn dat dit al snel vol zal staan met apparaten en vaat.
Plattegrond
[Afbeelding]
Ontwerp 1 (is afgevallen)
[Afbeelding]
Ontwerp 2 (zijn we blij mee)
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Apparatuur
Combi-oven CM936GAB1 Stoomoven CS936GAB1 Vaatwasser SN65T803CE Koelkast met vriesvak KI42L2FE0 Kookplaat met afzuiging ED877HQ26E Kraan 32294DC2
Totaal komt het op het volgende uit:
Keukenmeubelen: 13253,60 (Pronorm)
Werkbladen: 7286,09 (Composiet)
Apparatuur: 4027,67 (Siemens)
Montage: 2185,85
Leidingwerk/electra: 1362,00
Totaal: 28115,21 inclusief een korting van 4000 euro vanuit het project. De korting hebben ze van de apparatuur afgehaald.
Enkele keuzes die geleid hebben tot bovenstaand ontwerp zijn:We zijn nog niet uit over de kleuren, dat beslissen we later. Vragen waar ik vooral mee zit. Hoe zien jullie de prijs. Zelf hebben we al wat dingen uitgezocht op sites van dozenschuivers en 123werkbladen en vooral het werkblad hadden we lager ingeschat. Hier hebben we een offerte voor ontvangen van 3100 euro terwijl we nu uitkomen op bijna 7300 euro. Zijn er zaken aan te merken op de indeling of in de appartuurlijst? Bedankt voor alle waardevolle input.
- We hebben liever functies zoals sproeien dan kokend water. Daarom geen Quooker
- We willen geen ruimte boven de kasten. Dus alles dicht maken of extra kastruimte
- Er is een grote koelvriescombinatie aanwezig in de berging. Vandaar een kleinere koelkastvriescombinatie in de keuken.
- Greeploos
- Voor de oven vinden we snufjes zoals een camera, wifi of de deur openen met de telefoon niet belangrijk. We gebruiken doorgaans maar 2 standen
[ Voor 3% gewijzigd door Nutella op 03-08-2024 15:46 ]
Aangeven dat je je komt oriënteren, of niks aangeven en de verkoper zijn werk laten doen. Bij einde aangeven dat je erover wilt nadenken. En je niet laten overhalen met slappe verhalen als goedkeuring van de manager, speciale aanbieding die alleen vandaag geldig is etc etc. Vervolgens ga je terug en geef je aan dat je het wel wat prijzig vindt, of dat je elders/online betere prijzen voor hetzelfde hebt gezien, of er extra korting mogelijk is. Brutaal zijn helpt enorm, moet wel wat in je karakter zitten.Gebr_024 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:01:
Middag allen!
In de intro staat het stukje over onderhandelen. Er staat dat het verstandig is aan te geven dat je geen intentie om te kopen hebt. Maar hoe doen jullie dit? Je komt tenslotte toch in die keuken zaak om een keuken te kopen? Of omdat je net een nieuwe woning hebt gekocht. Het is niet zo dat je even voor een nieuwe broek gaat kijken.
Ben benieuwd!
En de kosten voor een dergelijke keuken?Nutella schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:33:
[...]
Hmmm, lijkt me een beetje aan de dure kant eerlijk gezegd. Vind 25k voor die afmeting keuken denk ik reëler…zie hieronder mijn keuken, komt qua aantal kasten denk ik wel overeen met die van jou. Zit midden in de zoektocht voor mijn keuken, en denk dat ik maandag ga tekenen voor mijn offerte. 25k (incl quoocker flex 3L, overige apparaten allemaal siemens, waaronder iq700 studilone kookplaat, 1x studioline iq700 gewone oven, 1x iq700 studioline stoomoven, iq300 vaatwasser, iq500 hoge grote koelkast, iq500 hoge grote vriezer). Lange wand met hoge kasten is 6x60 cm. Eiland is 3 meter lang en 1 meter diep met dekton werkblad. Greeploos.[Afbeelding]
Bedankt voor dit stukje inzicht. 25K had ik ook op gehoopt, maar kun je toelichten op welke punten je de offerte duur vindt. Zit het over de hele breedte of in het werkblad of juist in de keukenmeubelen? Waar zit met name het verschil met jouw keuken want ik vind het inderdaad op veel punten wel vergelijkbaar. Had je bij jouw keuken ook een waardecheck want zonder zou die van ons nog 4K hoger uitkomen.Nutella schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:33:
[...]
Hmmm, lijkt me een beetje aan de dure kant eerlijk gezegd. Vind 25k voor die afmeting keuken denk ik reëler…zie hieronder mijn keuken, komt qua aantal kasten denk ik wel overeen met die van jou. Zit midden in de zoektocht voor mijn keuken, en denk dat ik maandag ga tekenen voor mijn offerte. 25k (incl quoocker flex 3L, overige apparaten allemaal siemens, waaronder iq700 studilone kookplaat, 1x studioline iq700 gewone oven, 1x iq700 studioline stoomoven, iq300 vaatwasser, iq500 hoge grote koelkast, iq500 hoge grote vriezer). Lange wand met hoge kasten is 6x60 cm. Eiland is 3 meter lang en 1 meter diep met dekton werkblad. Greeploos.[Afbeelding]
Had ik in de post aangegeven; 25k kost die keuken. Ik ga maandag denk ik tekenen.Perzikvrucht schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:40:
[...]
En de kosten voor een dergelijke keuken?
In mijn offerte zijn de kosten van de apparatuur en kasten niet gesplitst. Dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien zijn je kastjes duurder, ik heb Rotpunkt en jij Pronorm. Maar dat zou geen duizenden euro’s moeten schelen gezien jouw offerte ook nog eens inclusief 4k korting is. Goed om te weten:Flying35 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:07:
[...]
Bedankt voor dit stukje inzicht. 25K had ik ook op gehoopt, maar kun je toelichten op welke punten je de offerte duur vindt. Zit het over de hele breedte of in het werkblad of juist in de keukenmeubelen? Waar zit met name het verschil met jouw keuken want ik vind het inderdaad op veel punten wel vergelijkbaar. Had je bij jouw keuken ook een waardecheck want zonder zou die van ons nog 4K hoger uitkomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Nutella op 03-08-2024 18:17 ]
Wat bedoel je met 'sproeien'? De Quooker Flex heeft een uittrekbare slang in de kraan waarmee je de hoekjes van de wasbak kunt schoonspuiten. Zowel sproeien als kokend water in 1 kraan, die net zoveel kost als de normale Quooker Fusion.Flying35 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:21:
• We hebben liever functies zoals sproeien dan kokend water. Daarom geen Quooker
.
Met sproeien bedoel ik dat je een douchestraal krijgt ipv een rechte straal met water. De quooker flex hebben we ook wel naar gekeken en ik ga niet ontkennen dat een kokendwaterkraan heel handig is. Wij kiezen echter voor een kraan met 3 standen. Normaal, douche stand (handig voor wassen van groenten) en hoge druk stand (handig voor het schoonmaken). Daarnaast kan je de kraan aanzetten door hem aan te tikken wat ons handig lijkt als we vieze handen hebben. De kop is ook uitneembaar zoals bij de flex. Dat zijn snufjes die wij net iets hoger op ons wensenlijstje hebben staan dan kokend water. We drinken misschien 1x per week thee. De waterkoker staat hier niet vaak aan en als we hem aanzetten is het water heel snel warm. We overwegen daarom om de waterkoker in de bijkeuken te plaatsen.koksie schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:44:
[...]
Wat bedoel je met 'sproeien'? De Quooker Flex heeft een uittrekbare slang in de kraan waarmee je de hoekjes van de wasbak kunt schoonspuiten. Zowel sproeien als kokend water in 1 kraan, die net zoveel kost als de normale Quooker Fusion.
Wij hadden vroeger ook geen kokend water kraan totdat er in ons vorige huis al een Grohe Red zat toen we het huis kochten. Sinds die tijd zou ik niet meer zonder willen. Typisch zoiets wat onnodig lijkt, tot je het hebt.
Ik zie mensen soms voor een 3L Quooker kiezen, dat vind ik persoonlijk te klein. Onze Grohe Red is 7L en is soms leeg na het afwassen van een viertal grote pannen met heet (niet kokend) water. Ik zou een 7L nemen als ik een nieuwe zou nemen, niet de 3L. Ligt er natuurlijk aan of je een Combi+ neemt (hotfill) of een Combi (alleen coldfill), zoals wij hebben. Maar goed, mijn ervaring is dat een 7L de meerprijs wel waard is in mijn gebruiksscenario.
Even gekeken, ziet er handig uit inderdaad! Wij gebruiken veel kokend water (mijn vrouw drinkt veel thee) dus voor ons is een Quooker handig. Thanks voor de links!Flying35 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:09:
[...]
Met sproeien bedoel ik dat je een douchestraal krijgt ipv een rechte straal met water.
Iemand?CryptoNL schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:04:
Valt Kvik ook onder DMG? Willen daar eens gaan kijken. Breed assortiment matte keukens
Bij welke zaak ben je in Duitsland geweest? En hoe zit het met onderhandelen daar?Nutella schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:16:
[...]
In mijn offerte zijn de kosten van de apparatuur en kasten niet gesplitst. Dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien zijn je kastjes duurder, ik heb Rotpunkt en jij Pronorm. Maar dat zou geen duizenden euro’s moeten schelen gezien jouw offerte ook nog eens inclusief 4k korting is. Goed om te weten:
1. Ik koop de keuken in Duitsland, vlak over de grens.
2. mijn projectontwikkelaar gaf bij de aangesloten keukenboer een cheque van 3500€.
De betreffende keukenboer berekende voor exact dezelfde keuken die ik nu ga kopen (merk Nobilia ipv Rotpunkt) een bedrag van €28.000 inclusief korting. Dus eigenlijk €31,5k. Eerlijk gezegd denk ik dat ze de keukenprijs expres ophogen en daarna de korting een sigaar uit eigen doos is met zo’n waardecheque. Die 25k die ik nu ga betalen is dus zonder een waardecheque of iets dergelijks. De waardecheque vervalt overigens omdat ik hem niet kan gebruiken en ik krijg dit geld niet in contanten van de projectontwikkelaar. In feite heb ik er wel voor betaald met de VON prijs.. maarja… boeven zijn het haha.
Nee, Kvik valt niet onder DMG maar de ondernemers in NL vallen onder het moederconcern in Denemarken. Dat kan problemen geven bij een conflict met een franchisenemer.
Akzent Kuechen in Nordhorn. Ik heb niet onderhandeld eerlijk gezegd. De prijs was voor mij acceptabel en in lijn der verwachting. En ik ben keurig te woord gestaan. Kon er misschien nog 200-300 vanaf krijgen. Maar op een keuken van 25k zet dat ook geen zoden meer aan de dijk, dus ik vond het prima. Dus maandag tekenen denk ik.the-hyrax schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:35:
[...]
Bij welke zaak ben je in Duitsland geweest? En hoe zit het met onderhandelen daar?
Aha. Vind hun prijzen wel aantrekkelijk moet ik zeggen dus ga even neuzen.Toke_gt schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:48:
[...]
Nee, Kvik valt niet onder DMG maar de ondernemers in NL vallen onder het moederconcern in Denemarken. Dat kan problemen geven bij een conflict met een franchisenemer.
Nadeel van Kvik is beperkt assortiment.
Hier waren we zelf nog niet opgekomen. Bedankt! We gaan hier eens mee terug naar de keukenzaak:)NuEffeNiet schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:42:
[...]
Zoals anderen al gemeld hebben is het kookeiland voor de deur niet echt optimaal en zou een hoekeiland beter zijn.
Omdat ik zelf druk in het schetsen van mijn keuken zit en dit een uitdagende opstelling is heb ik even snel wat geschetst hoe het volgens mij beter zou zijn.
Als je aan de achterkant nog een bar opstelling maakt, dan heb je, als je aan de bar zit mooi uitzicht door die grote ramen. Dat wordt dan waarschijnlijk een locatie waar je vaak ziten heb je van de nood een deugd gemaakt.
Je zou spoel en kook ook om kunnen draaien, dan heb je geen downdraft kookplaat nodig, maar kun je aan de wand evt. een gewone afzuigkap plaatsen. vaatwasser naast spoelbak en apparatuur (oven, koelkast) in de hoge kasten.
[Afbeelding]
Dit weekend bij een Duitse keukenwinkel geweest, onderstaand ontwerp uitgekomen. Heb foto's genomen van een uitgeprint A4tje dus excuses voor de matige kwaliteit:mormegilmaster schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:37:
[...]
De keuken is nog niet definitief besteld, maar we kiezen wel voor spoelen op het eiland.
Voors en tegens van midden en hoek voor ons:
Onderbreking werkruimte, plaatsing tov bar aan de andere kant van eiland en hoezeer het dan op de hoek zou zijn ivm dingen naast de gootsteen zetten en water/spat lekken naast de bar bij op de hoek.
Uiteindelijk kiezen we voor de hoek gezien de werkruimte die je dan over houdt (120 cm ononderbroken). Deze hoek was nodig omdat de wijnkoelkast dan kon aan de kant die we wilden icm de bar.
Ben benieuwd naar jullie ontwerp!
Dat lijkt me toch lastig? We hebben laatst een nieuwbouw woning gekocht en eigenlijk willen we ook wat schetsen met ideeën meenemen.Toke_gt schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:37:
[...]
Aangeven dat je je komt oriënteren, of niks aangeven en de verkoper zijn werk laten doen. Bij einde aangeven dat je erover wilt nadenken. En je niet laten overhalen met slappe verhalen als goedkeuring van de manager, speciale aanbieding die alleen vandaag geldig is etc etc. Vervolgens ga je terug en geef je aan dat je het wel wat prijzig vindt, of dat je elders/online betere prijzen voor hetzelfde hebt gezien, of er extra korting mogelijk is. Brutaal zijn helpt enorm, moet wel wat in je karakter zitten.
Kwestie van verschillende keukenzaken bezoeken en schetsen laten maken :-). Het helpt enorm als je zelf al wel een idee hebt van wat je wel/niet wilt, welke voorkeuren je hebt in het gebruik van de keuken. Bij nieuwbouw moet je op enig moment de technische tekening doorgeven, wat inhoudt dat je moet aangeven wat waar komt. Daar hoef je nog geen keuken voor gekocht of gecontracteerd te hebben, maar wel een idee. Daar zou ik nu het meest in investeren, dan heb je daarna nog zeeën van tijd om na te denken over details, kleur en materialen.Gebr_024 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:41:
[...]
Dat lijkt me toch lastig? We hebben laatst een nieuwbouw woning gekocht en eigenlijk willen we ook wat schetsen met ideeën meenemen.
Ben benieuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 04-08-2024 17:46 ]
Blij dat mijn schets geholpen heeft. Volgens mij heb je in deze opstelling de mogelijkheid om een efficiënte en gezellige keuken te maken. Contact met de woonkamer als je aan het koken bent en omgekeerdFurious7e schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:26:
[...]
Hier waren we zelf nog niet opgekomen. Bedankt! We gaan hier eens mee terug naar de keukenzaak:)
Dat moet niet. Je kunt ook de standaard indeling aanhouden en de 3k die de bouwer vraagt voor wat leidingen verleggen in eigen zak houden. De keukenkastenfabriek wees mij op deze mogelijkheid. Je huurt vervolgens iemand in die dit voor je doet, wel hebben wij gekozen voor leidingvrije zone tbv kookeiland. Onze klusser is er ongeveer 4 uur mee bezig gaf hij aan, kosten 200 ipv 3000. Het voordeel van niks doorgeven is dat je ook nog alle vrijheid hebt voor wijzigingen . Je geeft niet 3k uit om vervolgens de zaak te gaan wijzigen….Toke_gt schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:45:
[...]
Kwestie van verschillende keukenzaken bezoeken en schetsen laten maken :-). Het helpt enorm als je zelf al wel een idee hebt van wat je wel/niet wilt, welke voorkeuren je hebt in het gebruik van de keuken. Bij nieuwbouw moet je op enig moment de technische tekening doorgeven, wat inhoudt dat je moet aangeven wat waar komt. Daar hoef je nog geen keuken voor gekocht of gecontracteerd te hebben, maar wel een idee. Daar zou ik nu het meest in investeren, dan heb je daarna nog zeeën van tijd om na te denken over details, kleur en materialen.
Stel je overigens niet te veel voor van de creativiteit van keukenverkopers. Zeker voor nieuwbouw wordt er veel met standaard oplossingen gewerkt. Daar is niks mis mee, maar denk vooral ook zelf goed na.
Dat is zeker waar hoor, die optie is er ook altijd. Belangrijkste is dat je goed nadenkt wat je wilt qua indeling en hoeveel tijd je hebt na oplevering, en daar vervolgens een pragmatische keuze in maakt.josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 07:13:
[...]
Je kunt ook de standaard indeling aanhouden en de 3k die de bouwer vraagt voor wat leidingen verleggen in eigen zak houden.
Daar zit nog wel wat nuance in, zeker door bijvoorbeeld vloerverwarming van de moderne huizen is het niet meer zo eenvoudig om even leidingen in een sleuf door de vloer te leggen. Zeker als andere alternatieven zoals door de kruipruimte ook geblokkeerd zijn.Toke_gt schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:17:
[...]
Dat is zeker waar hoor, die optie is er ook altijd. Belangrijkste is dat je goed nadenkt wat je wilt qua indeling en hoeveel tijd je hebt na oplevering, en daar vervolgens een pragmatische keuze in maakt.
Dit geldt overigens ook voor de badkamer.
Dat zeg ik toch ook? Jouw reactie is waarschijnlijk op de post waarop ik ook reageerde?eelco74 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:40:
[...]
Daar zit nog wel wat nuance in, zeker door bijvoorbeeld vloerverwarming van de moderne huizen is het niet meer zo eenvoudig om even leidingen in een sleuf door de vloer te leggen. Zeker als andere alternatieven zoals door de kruipruimte ook geblokkeerd zijn.
Dus ja veelal kun je electra, water en afvoer nog wel onder de plint langs de muur verleggen
Maar voor een kookeiland midden in de keuken, zou ik zeker even overwegen dit al bij de bouw te laten doen.
Leidingvrije zone doen we wel. En het kan via de kruipruimte. Fijn dat ze bij de keukenkastenfabriek echt met je meedenken. Bij veel keukenzaken krijg je nauwelijks advies.eelco74 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:40:
[...]
Daar zit nog wel wat nuance in, zeker door bijvoorbeeld vloerverwarming van de moderne huizen is het niet meer zo eenvoudig om even leidingen in een sleuf door de vloer te leggen. Zeker als andere alternatieven zoals door de kruipruimte ook geblokkeerd zijn.
Dus ja veelal kun je electra, water en afvoer nog wel onder de plint langs de muur verleggen
Maar voor een kookeiland midden in de keuken, zou ik zeker even overwegen dit al bij de bouw te laten doen.
Inderdaad. Heb een nieuwbouwwoning gekocht, overal op elke verdieping vloerverwarming. Technische tekening lever ik wel in, maar puur om te laten weten welk deel van het vloeroppervlak wordt voorzien van een keukeneiland. En dan zorgen ze ervoor dat daar geen leidingwerk komt. Kruipruimte aanwezig. Dus als de klusser gewoon in het midden van het eiland gaat boren, moet het denk ik goedkomen🤞josefine schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:14:
[...]
Leidingvrije zone doen we wel. En het kan via de kruipruimte. Fijn dat ze bij de keukenkastenfabriek echt met je meedenken. Bij veel keukenzaken krijg je nauwelijks advies.
Zeer positieve ervaring. Alleen niet regio Utrecht. Zoek iemand die op uurtarief werkt, dan kom je idd op dat soort bedragen. Betrouwbaarheid is idd belangrijk. Mijn klusman had alleen maar 5 sterren review, sublieme foto's van grachtenpanden in Amsterdam die hij van a tot z gerenoveerd had. Hij doet dus ook veel meer dan alleen keukens en kan werkelijk alles. Van uitbouw tot warmtepomp en van renovatie tot keuken of badkamer.Ecloos schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:16:
Ik ga momenteel ook langzaam over tot de aanschaf van een keuken na lang vergelijken en afstemmen. Enige wat mij nog een beetje tegenzit zijn de hoge kosten van de montage (vaak 2,5k). Heeft er iemand goede of slechte ervaring met het laten monteren door externe partij? Heb via via wat gegevens doorgekregen van wat vaklui die tussen de 800 en 1000 euro vragen. Lijkt aanlokkelijk om te doen, maar een slecht geïnstalleerde keuken kan ook veel hoofdpijn opleveren.
Mocht iemand een goede vakman in omgeving Utrecht kennen mag die uiteraard een DM sturen.
Je moet proberen de keuken te onderhandelen zonder waardecheque en die dan op het allerlaatste uit de hoge hoed toveren. Of niets over zeggen en bij de betaling inleveren zonder er eerst over te spreken.Nutella schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:16:
[...]
In mijn offerte zijn de kosten van de apparatuur en kasten niet gesplitst. Dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien zijn je kastjes duurder, ik heb Rotpunkt en jij Pronorm. Maar dat zou geen duizenden euro’s moeten schelen gezien jouw offerte ook nog eens inclusief 4k korting is. Goed om te weten:
1. Ik koop de keuken in Duitsland, vlak over de grens.
2. mijn projectontwikkelaar gaf bij de aangesloten keukenboer een cheque van 3500€.
De betreffende keukenboer berekende voor exact dezelfde keuken die ik nu ga kopen (merk Nobilia ipv Rotpunkt) een bedrag van €28.000 inclusief korting. Dus eigenlijk €31,5k. Eerlijk gezegd denk ik dat ze de keukenprijs expres ophogen en daarna de korting een sigaar uit eigen doos is met zo’n waardecheque. Die 25k die ik nu ga betalen is dus zonder een waardecheque of iets dergelijks. De waardecheque vervalt overigens omdat ik hem niet kan gebruiken en ik krijg dit geld niet in contanten van de projectontwikkelaar. In feite heb ik er wel voor betaald met de VON prijs.. maarja… boeven zijn het haha.
Nadeel als je niet alles bij één partij doet is dat als je problemen hebt iedereen naar elkaar gaat lopen wijzen.Ecloos schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:16:
Ik ga momenteel ook langzaam over tot de aanschaf van een keuken na lang vergelijken en afstemmen. Enige wat mij nog een beetje tegenzit zijn de hoge kosten van de montage (vaak 2,5k). Heeft er iemand goede of slechte ervaring met het laten monteren door externe partij? Heb via via wat gegevens doorgekregen van wat vaklui die tussen de 800 en 1000 euro vragen. Lijkt aanlokkelijk om te doen, maar een slecht geïnstalleerde keuken kan ook veel hoofdpijn opleveren.
Mocht iemand een goede vakman in omgeving Utrecht kennen mag die uiteraard een DM sturen.
Vreemd dat ik dan toch gewoon de prijzen krijg voor inbouwapparatuur die ik bij Keukenloods online ook zou betalen. Je moet gewoon geen keuken kopen bij de grote ketens. Een lokale keukenboer heeft veel meer passie voor zijn vak. Ik kreeg zelfs het voorstel dat mocht hij nog te duur zijn met zijn inbouwapparatuur ik het extern mocht halen. Boeide hem helemaal niets want door de harde concurrentie zijn zijn marges daarop toch al klein. Als hij maar de keuken mocht leveren.....waar zijn passie ligt.el flaco schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:00:
[...]
Zeer positieve ervaring. Alleen niet regio Utrecht. Zoek iemand die op uurtarief werkt, dan kom je idd op dat soort bedragen. Betrouwbaarheid is idd belangrijk. Mijn klusman had alleen maar 5 sterren review, sublieme foto's van grachtenpanden in Amsterdam die hij van a tot z gerenoveerd had. Hij doet dus ook veel meer dan alleen keukens en kan werkelijk alles. Van uitbouw tot warmtepomp en van renovatie tot keuken of badkamer.
Het scheelt ongelofelijk veel geld als je het blad koopt bij steenproject, apparatuur outlet Keukenloods restant veldkamp of Duitsland en kasten los koopt bij keukendepot (helft goedkoper dan de hier volgende partijen, nobilia, beperkt in keuzes, beetje vergelijkbaar met ikea), kkfb (ballerina), rotpunkt (regio Utrecht weet ik niet wie ze los verkoopt of Nolte die online wordt aangeboden. Nolte, Rotpunkt, Ballerina is allemaal prima spul. Nobilia is helft goedkoper, mocht dat belangrijk zijn weet dat Veldkamp het ook aanbiedt en speel die dan uit tegen Keukendepot.
Eigen ervaring, 10000 euro bespaar je dan ongeveer. Ongelofelijk veel geld. Iedereen zei tegen ons apparatuur kun je beter op internet kopen. Dat geeft aan hoe bijzonder de keukenmarkt is. Bij normale markten kan een inkoper een factor 3 tot 5 goedkoper inkopen dan de consument ex btw. Omdat hij simpelweg veel groter inkoopt.
Bericht hierboven
Mijn volgorde wordt:Perzikvrucht schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:21:
Onze keukenboer (Ekelhoff) adviseert eerst de vloer te leggen in ons nieuwbouw huis waarna zij de koof om onze keukenblok zullen plaatsen. Daarna willen we graag de wanden stucen om de naad tussen de koof en de muur af te dekken. Daarna kunnen zij de keuken plaatsen.
Is dit een logische volgorde? Het liefst stucen we de muren voordat de vloer wordt gelegd, maar omdat Ekelhoff adviseert de koof en keuken te plaatsen nadat de vloer is gelegd, ontkomen we volgens mij niet aan bovenstaande volgorde. Of zien jullie alternatieven?
Bedankt voor je suggesties. Na weken bellen en mailen heeft de keukenzaak gereageerd: de schade die direct gemeld was, zou mogelijk door onszelf veroorzaakt zijn. Bizar. Ze willen een coulance offerte bij Hacker aanvragen hiervoor. Ik ben eerlijke gezegd best verrast door deze reactie. Keuken eind 2023 geleverd en deels gemonteerd en een maand geleden tot 80-90% afgemonteerd. Wat mij betreft betaal ik de resterende €15.000 niet, totdat dit opgelost wordt.Krijgertje1979 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:42:
[...]
Krassen op de deurtjes is niet iets wat je van een splinternieuwe keuken mag verwacten. Wij hebben 3 panelen laten omruilen door nieuwe omdat er krassen op zaten. Ik zag ze niet direct zitten (mijn vrouw heeft havikogen) maar vond wel dat dat niet hoort en heb het dus gemeld.
Onze keukenleverancier heeft zonder vragen (nou ja ze vroegen wel om foto's) de panelen laten vervangen. Ik zou een lakstift niet accepteren, lijkt me niet dat het met een lakstift er zo uit komt te zien als nieuw.
Niemand?Pickey schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:25:
Binnen enkele weken starten ze hier aan onze nieuwe keuken. Nog wat aan het twijfelen over de verlichting...
Gaat om een L-opstelling met aan 1 zijde (van 2,44m) de kookplaat en de andere zijde (1,9m) de spoelbak. Er komt een koof boven de volledige zijde van de kookplaat waar de dampkap ingewerkt wordt.
Plafondhoogte: 2,5 m
Koofhoogte: 31cm
Werkbladhoogte: 93cm
Afstand koof-werkblad is dus 1,26 m en plafond werkblad = 1,57 m
In de Siemens dampkap is verlichting voorzien (659 lumen), kleurtemperatuur 3500K.
Aangezien de dampkap verlichting niet voldoende zal zijn voor het werkblad komen er nog extra inbouwspots in de koof. Ook boven de spoelbak zou ik inbouwspots plaatsen, weliswaar in het plafond want daar komt geen koof.
Zie foto's, momenteel had ik voor de koof gedacht aan 1 spot van 60° links van de dampkap en 1 rechts, ook van 60°. Boven de spoelbak ook 2 van 60°.
Lijkt dit jullie iets? Bij spots van 60° wordt alles wel goed verlicht op het werkblad met voldoende overlap (misschien zelfs te veel? en zelfs nog ruim buiten het werkblad). Ook al gedacht aan 36° spots, en er dan misschien 2 te plaatsen rechts van de dampkap. Of zouden jullie het bij 60° houden? Een mengeling van 2 gradenbundels lijkt me niet echt aangeraden...?
Qua kleurtemperatuur denk ik er aan alles 3000K te nemen. Had al gelezen dat het voor de werkbladverlichting gerust ook 4000K mag zijn maar dat is een kwestie van smaak denk ik.. Combineren van verschillende kleurtemperaturen in 1 (beperkte) ruimte lijkt me ook niet ideaal.
Qua spotjes zullen het hoogstwaarschijnlijk Philips Master Value's worden (365 lm).
Keukenoppervlakte is niet zodanig groot, ongeveer 12m². Als centrale verlichting komt er een rail met 4 spots (dezelfde Philips) gericht over de volledige keuken. Qua verlichting ga ik daarmee zeker wel genoeg hebben.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt al ontzettend veel uitgezocht, dus jij weet waarschijnlijk al heel goed wat jullie willen.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Als vervolg hierop denken wij nu aan de volgende maten W x B voor de meubels:Tiuri schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:17:
Wij hebben recent de KAO getekend voor onze nieuwbouwwoning. We zijn van plan een leefkeuken te realiseren aan de achterkant van het huis. De ruimte die we hier hebben is 525cm x 550cm, maar uiteraard wel met wat ramen en doorgangen naar andere ruimtes toe. Ik heb hieronder (met veel pijn en moeite) in Sketchup een overzicht gemaakt:
[Afbeelding]
De opening aan de linkerkant kan eventueel ook nog kleiner worden gemaakt, we weten nog niet precies wat we daar willen doen. Een muur, of een glazen pui, of iets anders.
Dit is de eerste keer dat wij een nieuwbouwhuis kopen en dat we moeten nadenken over de indeling van de keuken. Ik wil niet helemaal blanco bij de keukenzaak aankomen die gekoppeld is aan het project, dus was benieuwd of jullie hier nog wat inzichten hebben over wat een mooie indeling kan zijn?
Hieronder een eerste simpele mock-up met een keukenblok/kookeiland/eettafel, al zijn die nu nog niet op schaal (zover ben ik nog niet met Sketchup). Ik vind het lastig om in te schatten of dit te gepropt is en of er wel voldoende loopruimte overblijft.
[Afbeelding]
Bedankt, goede tip, dat klinkt logisch. We hebben nu inderdaad redelijk compacte stoelen zonder armleuningen. Deze gaan sowieso niet mee naar het nieuwe huis, maar we weten nog niet welke stoelen we wel gaan gebruiken. Waar zou ik dan wel een beetje op moeten rekenen qua doorloop?Frieda schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:50:
Bij je eettafel moet je ook nog even meten of je je stoel normaal achteruit kunt schuiven en dan opstaan en weglopen. Een meter kan dan best krap zijn als je grote stoelen hebt met armleuningen.
[ Voor 7% gewijzigd door vato op 10-08-2024 15:33 . Reden: extra info ]
ik zou 't eerlijk gezegd niet zo goed weten, ik zit aan een ronde eettafel met kleine stoeltjes, en dan kan zelfs 65cm nog als je een klein postuur hebt. maar dat is wel echt proppen als je er een muur achter hebt, alsof je in de tram gaat zitten zeg maar. je moet het echt even uitproberen thuis!Tiuri schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:10:
[...]
Bedankt, goede tip, dat klinkt logisch. We hebben nu inderdaad redelijk compacte stoelen zonder armleuningen. Deze gaan sowieso niet mee naar het nieuwe huis, maar we weten nog niet welke stoelen we wel gaan gebruiken. Waar zou ik dan wel een beetje op moeten rekenen qua doorloop?
Het wordt natuurlijk altijd een afweging omdat ik maar 550cm in de breedte heb. Ik kan dus de rechterkant van de eettafel meer ruimte geven maar dat gaat dan bijvoorbeeld af van het looppad tussen kookeiland en eettafel, of dat betekent een smaller kookeiland. Op dit moment denk ik meer waarde te hechten aan een kookeiland van 120cm breed en een looppad van 130cm breed omdat dit het looppad is waar het meest gelopen zal worden in de keuken. Dat is wel onder de aanname dat die 100cm aan de rechterkant van de tafel wel werkbaar is.
Ik kan natuurlijk ook de stoelen er op uitzoeken, dat ik aan de rechterkant van de tafel sowieso stoelen neem zonder armleuning en/of de kinderen aan die kant van de tafel zitten.
Eerlijk gezegd vind ik het zo wel wat krap overkomen. Een krappe doorgang ergens kan wel, maar in deze opstelling zijn alle doorgangen minimaal. Dat zou ik je afraden.vato schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:30: Mijn vraag aan jullie is eigenlijk hoe jullie hiernaar kijken. Hebben we te weinig ruimte voor een eiland gezien het feit dat we 60 centimeter doorloop over houden aan de raamkant en ongeveer 100 cm vanaf het eiland tot de eettafel? Tips (voor een andere inrichting) zijn natuurlijk ook welkom
In ons vorige koophuis, stond de eettafel ook grotendeels in een ruimte van 3,10 meter. Onze tafel was 90cm breed en dan heb je een ruime meter over om te zitten / stoel naar achteren te schuien / er achterlangs te lopen. Dat blijkt krap te zjjn. alleen zitten kan, maar de rest is altijd tegen mensen en muren aankomen.vato schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:30:
hallo tweakers,
Vandaag hebben wij onze keuken laten intekenen. Nu heb toch nog mijn twijfels of dit de "ideale" opstelling zou zijn voor de keuken gezien de ruimte die we hebben. In de huidige opstelling zouden we vanaf de raamkant tot het eiland ongeveer 60 centimeter ruimte over hebben. Nu is dit natuurlijk ook niet de meest logische looproute de keuken in. Daarnaast zouden wij vanaf het eiland tot de eettafel in deze opstelling ongeveer 100cm afstand hebben. De deur linksboven bij de eettafel gaat overigens naar binnen open waardoor de tafel een stuk naar links opschuiven geen optie is. Deuren van de tuin gaan uiteraard wel naar buiten open. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk hoe jullie hiernaar kijken. Hebben we te weinig ruimte voor een eiland gezien het feit dat we 60 centimeter doorloop over houden aan de raamkant en ongeveer 100 cm vanaf het eiland tot de eettafel? Tips (voor een andere inrichting) zijn natuurlijk ook welkom
[Afbeelding]
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Is de eettafel een kwartslag draaien en tegen de linkermuur zetten een optie? Dan heb je geen looppad links, maar wel een ruim looppad in het midden afhankelijk van de afmetingen van de eettafel (maar daarmee kun je dan spelen).vato schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:30:
hallo tweakers,
Vandaag hebben wij onze keuken laten intekenen. Nu heb toch nog mijn twijfels of dit de "ideale" opstelling zou zijn voor de keuken gezien de ruimte die we hebben. In de huidige opstelling zouden we vanaf de raamkant tot het eiland ongeveer 60 centimeter ruimte over hebben. Nu is dit natuurlijk ook niet de meest logische looproute de keuken in. Daarnaast zouden wij vanaf het eiland tot de eettafel in deze opstelling ongeveer 100cm afstand hebben. De deur linksboven bij de eettafel gaat overigens naar binnen open waardoor de tafel een stuk naar links opschuiven geen optie is. Deuren van de tuin gaan uiteraard wel naar buiten open. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk hoe jullie hiernaar kijken. Hebben we te weinig ruimte voor een eiland gezien het feit dat we 60 centimeter doorloop over houden aan de raamkant en ongeveer 100 cm vanaf het eiland tot de eettafel? Tips (voor een andere inrichting) zijn natuurlijk ook welkom
[Afbeelding]
Bij ons kon die iets groter worden gemaakt met een slijptolloevestein schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:26:
Heeft iemand ervaring met het vergroten van de uitsparing voor een kookplaat? We hebben een Lapitec werkblad en we willen een andere kookplaat. We wonen in de regio Rotterdam. Ook misschien iets over de kosten wanneer bekend.
Wij hebben bij Rotpunkt een keuken besteld met 75cm brede hoge kasten.Joydashy schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:32:
Weet iemand zo welke merken hoge kasten hebben met breedte 75cm?
Anders wordt het lastig om een Siemens KB96NSDD0 kwijt te kunnen!
Ah top, bedankt! Dan heb je ook die koel/vries combo neem ik aan? Hoe bevalt die?Charlot887 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:54:
[...]
Wij hebben bij Rotpunkt een keuken besteld met 75cm brede hoge kasten.
Over een week wordt onze keuken geplaatst dus dan kan ik je hopelijk meer vertellen! Hebben hem wel in de showroom gezien en hij is echt heel groot en overzichtelijk.Joydashy schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:17:
[...]
Ah top, bedankt! Dan heb je ook die koel/vries combo neem ik aan? Hoe bevalt die?
Bij mijn ouders staat de vrijstaande versie en wat mij betreft is het een must have in een nieuwe keuken. Zoveel meer ruimte voor 15 cm, het is een no brainer.Joydashy schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:17:
[...]
Ah top, bedankt! Dan heb je ook die koel/vries combo neem ik aan? Hoe bevalt die?
Als er vvw in het spel is, zou ik het sowieso door de bouwer laten doen. Daar is later door de keukenzaak namelijk niet goed meer in te werken. Ook voor wat betreft de kastenwand, tenzij je de bouwer aangeeft waar die komt zodat ze daar geen vvw leggen. vvw onder hoge kasten heeft nl niet zoveel zin.HenkvdMeijden schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:08:
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. We twijfel over de leidingen. Doen door de bouwer of door de keukenzaak. De keukenzaak maakte het niet zoveel uit. Alleen zitten we met het eiland. De kastenwand daar zit geen risico. Maar bij een keukeneiland zit je met de vloerverwarming en er moet best veel worden verplaatst. Van de wand naar het eiland. Is het dan wijsheid om het eiland maar wel door de bouwer te laten doen? Of kun je dit beter door de keukenzaak laten doen? En is het makkelijk om een vaatwasaansluiting te realiseren (staat niet op de tekening) of is het beter om die vaatwasaansluiting van de bouwer af te nemen? De kosten van de bouwer zijn erg hoog, anders had ik het sowieso via hun gedaan.
Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid?
A. Alles laten doen door de keukenzaak?
B Hoge kastenwand laten doen door de keukenzaak en het eiland door de bouwer
C Alles door de bouwer en de kosten op de koop toenemen omdat de keukenzaak dan gelijk kan starten
Hangt af of er een kruipruimte is. Als er een kruipruimte is kun je het wel naar de zone brengen.HenkvdMeijden schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:42:
Het gaat mij er vooral om is het veel gedoe om dat door een keukenzaak te laten doen en dus net zo duur als door de bouwer of valt dat mee? ja VWV krijgen we maar leidingvrije zone kunnen wij ook krijgen zoals door anderen ook genoemd. Maar dan nog, is het veel gedoe om dan alles te laten verleggen of kun je nogal veel geld uitsparen als je het de keukenzaak laat doen ipv de bouwer?
Mits je een vvw-vrije zone op de juiste plek hebt laten maken idd.perspectivebass schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:09:
[...]
Hangt af of er een kruipruimte is. Als er een kruipruimte is kun je het wel naar de zone brengen.
ja dat snap ik maar we kunnen het ook voor 50 euro verplaatsen per stuk. Is dat dan beter of liever dat geld in de zak houden. 50 per stuk dus we zijn voor 150 klaar. Of is het voor een klusser heel weinig werk en gooi je dan geld weg?perspectivebass schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:09:
[...]
Hangt af of er een kruipruimte is. Als er een kruipruimte is kun je het wel naar de zone brengen.
Voor 150,- zou ik er niet over nadenken en het gewoon door de bouwer laten doen. Een klusser komt ook niet voor een opdracht van minder dan 150 euro, hebben wel wat beters de doen.HenkvdMeijden schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:34:
[...]
ja dat snap ik maar we kunnen het ook voor 50 euro verplaatsen per stuk. Is dat dan beter of liever dat geld in de zak houden. 50 per stuk dus we zijn voor 150 klaar. Of is het voor een klusser heel weinig werk en gooi je dan geld weg?
En hoe los je het lijnenspel op bij een vaatwasser in hoge kast met lade eronder? Hebben alle merken standaard ook een hoge kast met 1 lade eronder zodat je dat gelijk trekt? het lijnenspel doet ons twijfelen over hoge ingebouwde vaatwasser terwijl we dit wel heel praktisch vinden met inruimen
Of de keukenmonteur zelf. Wat is jullie ervaring hiermee?perspectivebass schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:43:
[...]
Voor 150,- zou ik er niet over nadenken en het gewoon door de bouwer laten doen. Een klusser komt ook niet voor een opdracht van minder dan 150 euro, hebben wel wat beters de doen.
Heb altijd of zelf een klusser geregeld of door, nu, de bouwer laten doen. Als de keukenleverancier goede mensen heeft hoeft het geen probleem te zijn natuurlijk en ze kunnen dan niet naar de bouwer wijzen mocht iets in de aansluiting niet goed zijn. Dat is een potentieel voordeel.HenkvdMeijden schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:26:
[...]
Of de keukenmonteur zelf. Wat is jullie ervaring hiermee?
[ Voor 6% gewijzigd door CryptoNL op 13-08-2024 16:52 ]
Ter aanvulling. Zo moet de opstelling gaan worden met daarbij de opmerking dat er 2 of 3 lange kasten tot het plafond in moeten voor koelkast, vriezer, oven, oven en opberg denk ik. Wel willen we het aanrechtblad uit 1 stuk door laten trekken, dus vanuit linksachterin helemaal over het eiland heen zeg maar.CryptoNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:50:
Wij zijn ons ook aan het orienteren voor een nieuwe keuken in onze aangekochte woning ( wonen er nog niet ). Nu ben ik een beetje aan het kijken wat er zoal mogelijk is en we willen tussen de 10 en 15K spenderen aan de keuken. Nu vinden wij de keukens van Kvik erg mooi en die van IKEA bijvoorbeeld erg matig. Welke keukenzaken zouden nog meer ons kunnen helpen in deze prijsrange? Uiteraard is het afhankelijk van apparatuur, maar dat wil ik eventueel elders kopen.
***members only***
Keuken moet een eilandje bevatten zoals nu ook is, alleen halen we hetgeen wat tegen het plafond aan zit weg. Het eiland moet een kookplaat bevatten inclusief afzuiging. Verder combi-oven, koelkast met vriezer, vaatwasser en eventueel nog een oven.
Mijn inschatting is dat dit in de praktijk een goede verdeling is. Zo kun je namelijk tussen het eiland en kastenwand twee kastdeurtjes tegelijk openen (handig met vaat uitruimen), en je kunt daar goed passeren als er al iemand staat, bijvoorbeeld om iets uit de koelkast te pakken.Chantip schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:29:
Zouden jullie eens mee willen kijken?
Wij twijfelen nog over de afstand tussen het kookeiland en de kastenwand. Zoals deze nu ingetekend is zal dit 1200 mm zijn, waardoor de afstand tussen het kookeiland en de muur aan de andere zijde 800 mm is.
Nu twijfelen we of die 800 mm wel ruim genoeg is, of gaat het daardoor alsnog krap aanvoelen? De deur die je ziet in het plaatje is de deur naar de bijkeuken/garage. De deur is breder dan 800 mm, wat ook wat twijfel geeft over de plaatsing van het eiland.
Dat vind ik erg weinig gezien de grootte van de keuken, ik wens je daar veel success mee, ik heb recent ook een nieuwe keuken besteld, geen eiland en ik was al 18k kwijt.CryptoNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:50:
we willen tussen de 10 en 15K spenderen aan de keuken.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Ziet er goed uit!RobbieB schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:26:
Werkelijk een top service van Van Diessen. We moesten helaas de plaatsingsdatum verzetten omdat de vloerverwarming meer tijd in beslag nam dan gepland. Was geen probleem en 2 weken later konden ze alsnog aan de slag.
De keuken is toch niet zo groot of vergis ik mij?CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:31:
[...]
Dat vind ik erg weinig gezien de grootte van de keuken, ik wens je daar veel success mee, ik heb recent ook een nieuwe keuken besteld, geen eiland en ik was al 18k kwijt.
Ze zijn transparant over de prijzen, maar ook dat de offerte het eindbedrag is. Onderhandelen zit er niet in. Heb het gevraagd, maar ze gaven aan niet lager te gaan. Ze waren ook wel flink goedkoper dan de andere partij waar we waren geweest. Wij waren uiteindelijk 21k kwijt, inclusief plaatsing. Apparatuur had ik zelf voor €450 minder via Keukenloods kunnen krijgen, maar dan moest ik het zelf gaan plaatsen. Granieten blad komt van Jetstone en had ik via een andere partij voor €750 minder kunnen krijgen, excl plaatsing.appletreelane schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:46:
[...]
Ziet er goed uit!
Wij hebben over 2 weken een afspraak bij van Diessen. Kun je iets zeggen over wat we kunnen verwachten qua prijsstelling? Tot nu toe alleen een offerte van de projectleverancier (Grando in Son). Vond het gesprek daar niet erg lekker lopen en de offerte was ook ondoorzichtig. Ben benieuwd hoe ze dat in Veldhoven aanpakken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq